Dálnici přes Český ráj zřejmě odzvonilo, další podobné záměry ale zůstávají v platnosti

14. 11. 2013 | 17:16
Přečteno 3495 krát
Vláda bez důvěry včera schválila Dopravní sektorové strategie 2 (DSS2), klíčový dokument pro financování dopravních staveb s výhledem do roku 2050. Jeho vypracování si vyžádala Evropská komise, která požaduje vodítko pro rozhodování, jaké projekty a proč financovat z nového Operačního programu Doprava v letech 2014-2020.

Pokud jde o silniční dopravu, DSS2 potvrdily závěry předchozích studií o slabé výhledové intenzitě dopravy mezi Jičínem a Turnovem, pro kterou - po odstranění několika bodových závad - postačí stávající silnice, čímž padá záměr postavit v údolí mezi dvěma částmi Chráněné krajinné oblasti Český ráj (úsek R35 Turnov – Úlibice) komunikaci dálničních parametrů.

Podobně propojení na Slovensko kolem Horní Lidče (R49) nevyžaduje v úseku Lípa – státní hranice čtyřpruhovou silnici a její plány je proto potřeba kapacitně redukovat. Spornost trasování, které by významně narušilo migrační koridory velkých savců v oblasti Vizovických vrchů, ale DSS2 neřeší.

Strategie také nijak neřeší spory kolem nevhodně trasovaných částí Pražského okruhu na severu a východě (úseky Suchdol – Březiněves vs. severnější varianta a úsek přes Běchovice a Černý most vs. východnější varianta), dálnice D3 přes Posázaví a velmi sporného trasování některých úseků moravských rychlostních silnic R43 a R55.

Dopravní sektorové strategie 2 tak zůstaly někde v půli cesty. Při jejich zpracování každopádně Ministerstvo dopravy nevyužilo příležitosti určit postup řešení většiny letitých sporných projektů, jejichž stavba má být zahájena až po roce 2020. Ať již jde o Pražský okruh, plánovaný komplex staveb na Jižní Moravě či D3 přes Posázaví, na optimalizaci trasování a přípravu projektů je čas minimálně sedm let (podle finančního výhledu zpracovaného v rámci strategií spíše více). Doufejme, že po posledním debaklu při výstavbě dálnice D8, rozsáhlém sesuvu kvůli nevhodně vybrané trase, Ministerstvo dopravy pro třetí desetiletí 21. století svojí nečinností „nevysedí“ hned několik podobných adrenalinových případů zároveň.

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Samota napsal(a):

Souhlasím s Vámi, že R35 přes Český ráj nemusí být komunikace s dálničními parametry, stejně tak by R49 postačila např. v třípruhovém uspořádání. Jistá diskuze by se také mohla vést o D3 přes Posázaví, byť různé varianty (hlavně tzv. PROMIKA) již porovnávaly jiné studie i MŽP v rámci vydané EIA a dospěly k závěru, že západní, tzv. Stabilizovaná trasa je nejvhodnější. V případě D3 by měla být diskuze hlavně o přesném vedení kolem Jílového s ohledem na geologické podmínky v této oblasti (poddolované území), aby se předešlo podobným problémům jako na D8.
Nemůžu ale s Vámi souhlasit v případě Pražského okruhu. Oba chybějící úseky: Ruzyně - Březiněves i D1 - Běchovice Praha zoufale potřebuje, každodenní dopravní kolaps v Dejvicích, Holešovicích a např. na Štěrboholské radiále je toho důkazem. Ten okruh totiž není reálné vést jinudy, "alternativní" trasy někde dál od Prahy by neplnily svůj účel, protože by nebyly dostatečně využívané a městu by tak neodlehčily. A navíc s edá předpokládat, že by narazily na stejný odpor místních, jako v případě Suchdola nebo Běchovic, možná ještě větší, protože tam nikdy "žádaná dálnice" být neměla.
14. 11. 2013 | 17:37

Targus napsal(a):

Ano, ano, 30.000 vozidel za den, to není žádný argument. Průměr necelých 21 aut za minutu, to je prachobyčejná mizérie, to ti dřeváci z venkova vydrží. Každou třetí sekundu přece může kdokoli v klidu vyrazit přes cestu a má téměř statistickou jistotu, že ho nic nepřejede.
No neberte to.
Takže postavíme tříproudovky, ze kterých se stanou týden po otevření pro totální nedisciplinovanost českých řidičů cesty smrti. Proč ne, vždyť nás je deset mio.
14. 11. 2013 | 18:00

SuP napsal(a):

Samota -
Vždycky když někdo z těchto odpíračů automobilové dopravy (oni auto nemají, jezdí přece stopem) začne propagovat obchvat Prahy přes Brno, otvírá se mi kudla v kapse.
14. 11. 2013 | 18:45

mik napsal(a):

Ministerstvo zivotniho prostredi to jsou nejvetsi brzdici a skudci veskere vystavby staci se jen podivat na spor s farmarkou Havrankovou kazdy normalni clovek by to mel za par dnu dohodnute at tak ci onak a kdyz uz by to jinak neslo tak vytycim dalnici vedle jejiho pozemku a muze to olovo spasat jeji dobytek jak chce tihle chytrolini spor tahnou 10 let a takovych pripadu by se naslo az az cele tohle ministerstvo by se melo zrusit u takovych instituci a osob je treba zacit v CR s setrenim tyhle a podobna mista jsou trafiky pro ty nepohldne nebo ty co vlastne poradne nic neumeji
14. 11. 2013 | 19:16

dusit, dusit, dusit tu havěť šoférskou napsal(a):

Migrační cesty ssavce Kutáka za dobýváním renty z nedopravy jsou dobře zabezpečeny.
D-3 která měla být napřesrok v provozu povede tak leda do Prčic.
R-35 není vůbec potřeba, protože východozápadní provoz z Balkánu a Ukrajiny přijde takjakotak zrušit a kdo chce zemřít v zimě na D-1, ať se dá do pořadníku.
Pražáci si žádný okruh především vůbec nezaslouží, protože jsou oškliví.
Tak.
Udivuje mě, že tam nebyl za Drobila, ale každej chvilku...
14. 11. 2013 | 19:30

modrý edvard napsal(a):

Problém je ten, zda máme chtít řešení čehokoli od vlády v demisi. Spíš si myslím, že ne, a že především by měla demisi dokončit.
14. 11. 2013 | 20:58

Martin1 napsal(a):

Tady nebude klid do doby, než si budeme moci přečíst:
Karel Nový
Vystudoval obor Ochrana proti lidem, kteří se tváří, že chrání životní prostředí Filozofická fakulta Univerzity Karlovy v Praze.
14. 11. 2013 | 21:22

Arnie napsal(a):

Pro krýle pána, nebylo by nejlepší takovéto Kutáky vyexpedovat na pustý ostrov v Karibiku, jako Robinsona - vždyť vizáš na to má - a tam to bude mít úplně bez aut.
A všichni by měli pokoj a byli by spokojení.
14. 11. 2013 | 21:24

Targus napsal(a):

To: Arnie

Ó, nikoli. Soudruh Kuták zde nad námi musí bdít jak Velký Bratr, neboť jen on ví, co jest naše dobro.

Amen.

Trochu vážněji. Tento pán je i spolupachatelem obskurního spolku zvaného Dopravní federace, kterýžto šíří podvratné tiskoviny s návodem, kterak zneužít stávající legislativu a co nejvíce ztížit a zpomalit silniční dopravu ve vesnicích a městech v naivní víře, že to, co zbrzdí v jízdě nákladní vozidla, zcela jistě prospívá provozu osobních aut a autobusů.
Prostě není nad pořádnou dávku výfukových plynů, nákladní auta i autobusy polykají při rozjezdech více, než sto litrů na sto km, tak proč si nezačoudit a nezainhalovat. Na něco přece umřít musíme.
14. 11. 2013 | 22:03

Z.W. napsal(a):

Uf, pane Kutáku bez legrace a ve vší vážnosti - snad to snesete - nemohl byste si laskavě změnit fotku případně celou vizáž, se kterou tady šíříte osvětu? Působíte dojmem Rumcajse, Rýbrcoula a a Grasela najednou. Vždycky se opravdu upřímně šeredně leknu nejen při pohledu na Vaši tvář, ale zejména z toho textu, který tu po sobě zanecháváte. Je mi to líto, ale je mi z Vás opravdu nevolno. Promiňte ještě k textu, myslím že vaše vzdělání poněkud míjí s dopravní silniční a dálniční infrastrukturou, kterou tady ani po 68 letech od války nemáme.
**
To takový císař František Josef vládl též 68 let a bylo za ním přece jen něco vidět.... alespoň procházka na mostě. S Váma to na žádný most nevypadá. No nic, i tak pěkný večer.
**
14. 11. 2013 | 22:25

Targus napsal(a):

To: Z.W.

Jste další z nekonečné řady hlupáků nechápajících páně Kutákovu zálibu v mužné vizáži a kolonách aut všeho druhu.

Trasu Lípa - Střelná, jejíž úpravu nám zelený soudruh Kuták politicky rozmluvil, znám téměř zpaměti. Príma mňamka, co vesnička, to zatáčka za roh, kde si musejí dávat přednost málem i velocipédy a hned za ní krpál jak střecha na dřevěnici v rožnovském skanzenu. Komparativní výhoda pro starosty - nemusejí investovat do silničních překážek pro rozmařilé automobilisty, jede se tam blbě i tak. Ještě bych doporučoval nechat rozkopané mosty, které se nyní na této trase opravují. Půlka mostu přece musí těm nenažrancům za volanty bohatě stačit a dopravu hravě uřídí semafor. A komu se to nelíbí, nechť panu Kutákovi zádel políbí a jede Šušu vláčkem. Krajina je tam neobyčejně romantická.

P.S. dle autorovy ativity bych to viděl tak, že cílí někam na náměstskovské místečko, to víte, cecík je cecík a když už má tuhletu zeleno-přírodní školu...
14. 11. 2013 | 22:43

Sláma napsal(a):

Pan Aleš Kuták objevuje Ameriku. To, že intenzita dopravy mezi Jičínem a Turnovem není taková, aby vyžadovala stavbu dálnice, je známo již dlouhou dobu. Pokud vím, už tehdejší Územní plán velkého územního celku Královéhradeckého kraje v tomto úseku předpokládal jen trojpruh.
Vše naráželo na mafiány z liberecké ODS, kteří si chtěli také přizobnout při stavbě dálnice.
Hloupí tzv. ochránci přírody tomu napomáhali prosazováním tzv. jižní varianty, která by ovšem měla dopady na přírodu a krajinu (a též dopravní parametry) horší, než střední varianta, vedená před Libuň.
Obecně problém dopravy v Česku je, že úředníci (a hloupí politici) se stále drží dopravní koncepce, kterou vypracovali komunisté v 60. letech minulého století. Plus je k tomu nutno připočíst různé místní politické kmotry, jako např. v tom Liberci.
Výsledkem je chaos. Rozdělávají se nové a nové úseky, které ovšem žádný pořádný efekt nepřináší. Místo toho by se měly urychleně dodělávat prioritní úseky.
Rozhodně není nutné mít tolik dálničních spojení do Rakouska (zejména, když chybí odezva z rakouské strany), ovšem měla by se naopak rychle dodělávat spojení do Polska, protože tam zatížení rychle roste.
Největší prioritou by ale měl být bezpochyby Pražský okruh. Současná situace do značné míry znehodnocuje dosavadní investice do dálnic směřujících ku Praze. Neboť co je vám platné, že jste za pár desítek minut před Prahou, když pak Prahu proskáčete v koloně o to delší.
Naprosto nechápu, proč se jako první nezačal budovat právě Pražský okruh a proč není ze všech priorit nejpriorovatější.
14. 11. 2013 | 22:49

Sláma napsal(a):

Tagus napsal: "Takže postavíme tříproudovky, ze kterých se stanou týden po otevření pro totální nedisciplinovanost českých řidičů cesty smrti."
Tagusi, vůbec nechápu, o čem to píšete? Trojpruhy či krátké úseky čtyřpruhů je vynikající řešení pro méně frekventované tahy. Hlavně je mnohem levnější, takže se místní problémy dají řešit podstatně rychleji.
Takhle to funguje třeba ve Francii či v Německu.
Dnes je problém v tom, že se neřeší obchvaty měst tam, kde se do budoucna počítá s dálnicí. Což vytváří z tamních obyvatel chudáky. Pokud se ale naplánuje trojpruh, je možné udělat v trase budoucího trojpruhu docela rozumný obchvat, který lidem značně uleví.
14. 11. 2013 | 22:55

Sláma napsal(a):

Pro autora, který napsal: "velmi sporného trasování některých úseků moravských rychlostních silnic R43 a R55."
Moc by mě zajímalo, co máte na mysli. Podle mého názoru se tam jen projevují někteří méně problematiky znalí aktivisté, ale reálné jádro nějakých skutečných problémů tam není.

Jinak ale vám dávám za pravdu. Pokud Ministerstvo dopravy ví, že někde mohou být spory o trasování, mělo by se snažit je řešit včas. Místo toho se tamní normalizační kádry snaží odpor veřejnosti ignorovat, a pak se diví, že se něco zdrží.

To je odpověď i pro velice hloupý příspěvek pravicového aktivisty, nicka mik.
Kolego miku, s Havránkovou nemělo Ministerstvo životního prostředí nic do činění. Problém vznikl neschopností úředníků Ministerstva dopravy. Zrovna D11 je příkladem znehodnocené investice, neboť kamiony, mířící na Hradec Králové a dál na Moravu či do Polska musejí sjíždět už v km 68, v Novém Městě, a 20 km dálnice tak zůstává nevyužito!
14. 11. 2013 | 23:04

pamětník napsal(a):

mik:
« muze to olovo spasat jeji dobytek jak chce»
Jaké olovo?
15. 11. 2013 | 00:27

pamětník napsal(a):

Targus:
«Trasu Lípa - Střelná, jejíž úpravu nám zelený soudruh Kuták politicky rozmluvil, znám téměř zpaměti»
A zkusil jste někdy z Vizovic do Loučky? To bývala donedávna erzeta barumky, my tama musíme do Zlína, pokud nechceme objíždět po Vaší mňamce přes Valašskou Polanku.
Obava odborného poradce Kutáka z narušení koridorů velkých savců je namístě, nedávno museli chytat medvěda ze Slovenska už na Hané a tak bohužel už nedošel na Vysočinu.
15. 11. 2013 | 00:38

petrvileta napsal(a):

Z místa A do místa B jezdí málo aut, protože je tam mizerná silnice. Lepší silnici není třeba stavět, protože tam jezdí málo aut. Jak logické. :-)
15. 11. 2013 | 04:27

SuP napsal(a):

Sláma -
Za (14. 11. 2013 | 22:49) Vás rád pochválím.
Jen bych dodal, že komunistův projekt dálniční sítě ze 60 let byl jednosměrný - pouze východo-západní, protože jeho HLAVNÍM úkolem bylo zajistit přesun vojsk Rudé Armády pod živým štítem ostatních vojsk Varšavské smlouvy při invazi do Španělska přes všechny státy, které (by) stály v cestě.
Podobně to bylo s pražským metrem, budovaným jako protiatomový kryt bez jakékoli návaznosti dalšího života přeživších (což jsem se dozvěděl jako důstojník štábu civilní obrany Hl.m.Prahy) po výbuchu Černobylu.
To jen pro připomenutí, nemyslím si, že jsem sám, kdo to ví.
15. 11. 2013 | 08:43

martin_ka napsal(a):

dálnice D3 se "staví" už 30 let a zdaleka není hotová....ani projednaná.....to by mě zajímalo kolik tam ti lidi berou za tuto svoji "činnost"?!
15. 11. 2013 | 09:03

Z.W. napsal(a):

Targus
na ja, Kuták je silniční Rýbrcoul, ale jak vypadá Targus se tady můžeme jen dohadovat. Ovšem podle těch keců by to mohlo být ještě horší, no ni?
*
Kutáku, koukejte pořádně kutat, ať se konečně dostaví tah Breslau-Wien, pak už to bude zase dobré. Žabičky nežabičky und Das Auto.
**
15. 11. 2013 | 09:05

modrý edvard napsal(a):

Sup. Já, ve funkci velkého stratéga, bych ty tanky hnal standardní cestou - Severoevropskou nížinou. Ale možná chcete využít moment překvapení.
15. 11. 2013 | 10:13

čert }:o) napsal(a):

Je smutné že 24 let po revoluci my jako střed Evropy
máme silnice jako tankodromy a třeba dálnice z Plzně
na Č.Budějovice není ani v plánu. A to je velice
frekventovaná část území. Zkoušel tuto trasu někdo
tady projet? =o)
15. 11. 2013 | 10:22

jozka napsal(a):

cert:

Mozna subjektivne. Podle scitani dopravy to zas tak strasne neni:

http://scitani2010.rsd.cz/
15. 11. 2013 | 11:32

Jirka napsal(a):

Ostře protestuji proti lživě zmanipulovanému článku autora. Autor věc líčí, jako by byly záměry a projekty zrušeny a přehodnoceny.
Snad by se alepoň autor měl podívat na přílohu oné startegie, kde jsou modře vyznačeny projekty, tedy vlastně naplánované trasy. Ale něco takového po křivém Kutíkovi nikdo nemůže chtít. Ještě štěstí, že se tahle tlupa zelených lhářů nedostala do parlamentu, to bychom jejich podvodné závěry slyšeli každý den v televizi.
P.S.
Já jenom vím, jak vyvádějí lidé na sídlišti Spořilov, že kolem nich jezdí hory kamiónů, protože zelení podporují boháče, kteří si postavili levně domky poblíž plánovaé trasy R1 v Běchovicích. A pro lidi, kteří bydlí na trase mezi Lovosicemi a Ústím hraničí obstrukce zelených s dostavbou D8 s tretnými činy ohrožování lidského zdraví. Ale to je leši Kutákovi nějak jedno, on přece na lidi kašle, protože se dal dal zeleným. Tak honem Kutáku, podej hned podnět k sopudu, že odstranění závalu vláda rozhodla řešit urychleně a bez dlouholetého výběrového řízení.
15. 11. 2013 | 11:57

jozka napsal(a):

Jirka:

Ne, ze bych s vasim nazorem na autora nesouhlasil, jen fakticka poznamka k tem Bechovicim... ty baraky si nepostavili zbohatlici levne u planovane trasy, ony tam staly uz driv. Tam bych videl spis vinu na strane uredniku a projektantu, kteri pocitali s tim, ze "se to nejak usmoula", coz je po tom, jak dopadla D8 (podobny pripad) pripad pro kriminalku.
15. 11. 2013 | 12:11

pepa z depa napsal(a):

Nejdřív musí padnout tradovaný společenský nesmysl, že náš stát je jedna velká rovina, sníh a mráz se tu vyskytuje zřídkakdy.Opak je pravdou.Těžká doprva se musí vrátit na železnici (zatím ztrátovou) a na vodu.Tak to řeší evropské vyspělé horské státy.
15. 11. 2013 | 12:55

modrý edvard napsal(a):

pepa z depa: no tak ať se vrátí. Jak ji chcete donutit?
15. 11. 2013 | 17:57

pepa z depa napsal(a):

To modrý edvard.To je právě ta parketa pro zelené.Na tomto případě mohou ukázat svoji potřebnost pro společnost a získat body do sněmovny.
16. 11. 2013 | 09:43

modrý edvard napsal(a):

pepa z depa: já to vidím nereálně. Tak, že i po započtení všech možných externalit nám vyjde, že je lepší jezdit po silnici. Pokud můžu zeleným radit, radím jim, aby nebránili silniční dopravě.
16. 11. 2013 | 13:22

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bavlšíková Adéla · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Boehmová Tereza · Boudal Jiří · Brenna Yngvar · Bureš Radim · Bůžek Lukáš · Byčkov Semjon C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Davis Magdalena · Dienstbier Jiří · Dlabajová Martina · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gargulák Karel · Girsa Václav · Glanc Tomáš · Gregorová Markéta · Groman Martin H Halík Tomáš · Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hapala Jiří · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří · Chytil Ondřej J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jelínková Michaela Mlíčková · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kňapová Kateřina · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kolovratník Martin · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Koutská Petra Schwarz · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kupka Martin · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Maláčová Jana · Málková Ivana · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Nouzová Pavlína · Nováčková Jana · Novotný Martin O Obluk Karel · Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Ouhel Tomáš · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Pavel Petr · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Podzimek Jan · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedláček Tomáš · Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schneider Ondřej · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukal Josef · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Strmiska Jan · Stulík David · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Sýkora Filip · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špinka Filip · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomek Prokop · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojtěch Adam · Vojtková Michaela Trtíková · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Walek Czeslaw · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zahumenská Vendula · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy