Evropa je za idiota, zdaňujeme sami sebe

26. 03. 2012 | 06:39
Přečteno 8981 krát
Podle statistiky britského historika a ekonoma Anguse Maddisona nejvíce rostl světový HDP v přepočtu na obyvatele v letech 1870–1913, pak 1950–73 a ve „zlatých letech ekonomických dějin“ 1973–98. Všechny tři periody měly jedno společné – neobvykle velký růst exportu díky pokroku v liberalizaci obchodu. Od roku 2000 do 2007 ekonomiky také nebývale rostly. Bylo to však díky steroidům – úletu na dluh. Klíčová jednání o další liberalizaci obchodu zkrachovala. Jestli má Evropu ze srabu něco dostat, tak to bude mezinárodní obchod. Pokud by se daly ekonomiky nekonečně udržovat v růstu jen díky dluhům, muselo by Japonsko být mistr světa v růstu HDP. Politici jsou proto mimo, když sázejí na další zadlužování. Povede to k tomu, že všude bude dráž a dráž, protože se budou zvyšovat daně. Nechápu, proč když přiletím z New Yorku do Prahy, celník mě snímá pohledem, zda jsem si nekoupil levné značkové tričko bez evropské DPH, která z něj udělá drahé. Průměrná cena benzinu v USA je okolo 3,6 dolaru za galon, tedy zhruba 18 Kč za litr. Srovnejte, co platíte vy. Evropani jsou za idioty, kteří se zdaňují, místo aby exportovali.

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

jozka napsal(a):

Jasne, Evropani jsou idioti, ze nevyvazej. Sice je mezi dvacitkou nejvice vyvazejicich zemi vic nez pulka z Evropy, ale to je detail.
26. 03. 2012 | 06:53

Realista napsal(a):

Kdyby Američani poslouchali inteligentního člověka Jimmyho Cartera, který byl nějakým zázrakem prezidentem v 70tých letech a vykašlali se na fosilní paliva, tyto otázky bychom nemuseli řešit. Místo toho si zvolili idiota Reagana, protože se uměl hezky usmívat a mluvit na Američany v jednoduchých nekomplikovaných větách, jako na malé děti.

Jimmy Carter - Crisis of confidence speech (snaha mluvit s američany realisticky (vždy velká chyby) s jako dospělými lidmi) :

http://www.youtube.com/watch?v=1IlRVy7oZ58

Cena ropy by měla být vysoko. Je to už dávno zastaralá, obsolentní technologie, která by měla zmizet z povrchu světa, tak jako předtím zmizel parostroj.
26. 03. 2012 | 06:57

Ládik!!! napsal(a):

Brzy nebude co a kam exportovat. Proto je výhodné zařizovat bídu a zaostalost v odbytištích.
26. 03. 2012 | 07:06

Karel napsal(a):

Michle,

vysvětli mi svou "MYŠLENKOVOU" konstrukci,

jaké spojení nebo spíše souvislost mezi výši DPH a exportem ?
26. 03. 2012 | 07:35

Karel napsal(a):

Není autor článku za idiota ?
26. 03. 2012 | 07:37

noe napsal(a):

Michle, vysvětli mi tohle:
Ve většině evropských zemí vládne pravice... V evropském parlamentu má převahu pravice...
USA, latinská Amerika,Rusko, Indie a Čína, země vnímané jako "levicové" nebo "pod vládou levice" hospodářsky peláší vpřed, jen ta "pravicová" Evropa drhne. Čím to?
26. 03. 2012 | 07:49

dzefo napsal(a):

Ja jsem ten komentar teda vubec nepochopil. To jakoze nepretrzite rostlo HDP nejvic na obyvatele od roku 1950-2007, s vyjimkou 1999 (prasknuti internetove bubliny). Takze nepretrzite od konce 2 svetove valky az do krize. Hm, to je mi teda statistika. Jelikoz v tomto obdobi se delo kde co, od znarodnovani ve FRancii, mao-vy kulturni revoluce v cine. Temer v celem tomto obdobi probihala studena valka. To muzu rovnou vyvodit, ze hnacim motorem ekonomiky byla studena valka a jak skoncila tak z malym spozdenim se prestala fungovat ekonomika.
26. 03. 2012 | 07:56

Petr napsal(a):

Eurokomis za Špidly: "Do roku 2010 předežene Evropa USA v životní úrovni a v HDP!"
A místo toho jde Evropa do stále většího srabu.
USA a Kanada jsou z krize venku, jižní Amerika předbíhá Evropu, dokonce Brazilie předehnala hosdpodářsky nejbohatší stát EU Velkou Británii, Asie je již téměř celá před Evropou, Austrálie je hospodářsky silná stabilně a tak EU může utěšovat, že většina států Afriky jsou zatím ještě zaostalejší. Ale jak dlouho?
26. 03. 2012 | 07:58

Bronislav napsal(a):

Jestli má Raifka takové odborníky, ihned stahuji své peníze.
Takový článek je z pomocné školy - sloh - co si cigáňata myslí o ekonomice. A ještě tak na 3-.
26. 03. 2012 | 08:26

Inci napsal(a):

Za idioty jsou především občané ČR !!!

Volený politik přenechá výkon své funkce mafii a premiér Topolánek s presidentem (hlavní adresáti svodek BIS) nechají v naší republice beztrestně řádit mafii :-((((( !!!!
26. 03. 2012 | 08:27

Yosif K napsal(a):

Realista napsal(a):
Kdyby Američani poslouchali inteligentního člověka Jimmyho Cartera, který byl nějakým zázrakem prezidentem v 70tých letech a vykašlali se na fosilní paliva, tyto otázky bychom nemuseli řešit. Místo toho si zvolili idiota Reagana, protože se uměl hezky usmívat a mluvit na Američany v jednoduchých nekomplikovaných větách, jako na malé děti.
KONEC CITATU.

Tezko rict zda Carter byl inteligentni nebo ne. Jak na co. V mnoha otazkach se doposud vyjadruje jako totalni hlupak. Pokud se kdokoliv vykasle predcasne na fosilni paliva, krute na to ekonomicky doplati.
Za Carterova "VEDECKEHO RIZENI HOSPODARSTVI" BYLA INFLACE OKOLO 18% A NEZAMESTNANOST NA REKORDNI UROVNI OKOLO 10%.
HOSPODARSTVI BYLO TAK ROZESRANE, ze americane si zacali ukladat penize do marky a franku. Pokud by se Carterovi podarilo prosadit "zelenou energii" byl by to jen dlasi rana.

Pokud stoji kwh z fotovoltaiky a z vetrnejch mlejnu 14 Kc na KWH - je to zatim jen hracka pro filantropy a do vyzkumnych laboratori. Masove zavadeni "zelenych energii" zatim jen vsechny ozebracuje.
Viz afera SOLYNDRA "inteligentniho" presidenta Obamy. Pulmiliardovy prohoz politickym kamaradum.
26. 03. 2012 | 08:55

Abe Normalni napsal(a):

Realista No tak konecne otevrete tu fabriku na kompaktni energeticky kontejner, jehoz tehcnologii mate v supliku!
26. 03. 2012 | 09:00

Yosif K napsal(a):

Karel napsal(a):
Michle,
vysvětli mi svou "MYŠLENKOVOU" konstrukci,
jaké spojení nebo spíše souvislost mezi výši DPH a exportem ?
26. 03. 2012 | 07:35
Mate pravdu - DPH skodi jeste ze vseho nejmin (proto je mezi pomatenymi ceskymi socdemaky tak nepopularni).

Co Evrope svinsky skodi je predcasne zavadeni "zelenych energii", karbopnovych dani atp. Konzumace elektriny vyrobene nakladem 14 Kc za hodinu nikomu krome zelene mafie prosperitu neprinese.
Paleni elektriny vyrobene za 14 Kc na KWH mi pripomina jednoho dedu - opravare Telecomu za totace. Zabavili mu sluzebni riksu se spotrebou 4l na 100 km a dali mu "progresivni sovetsky UAZ" se spotrebou 24 l na 100 km. Proc delat neco lacine, kdyz to muzeme delat OSMKRAT draze, proc sami sobe neuskodit, ze ano.....
26. 03. 2012 | 09:05

Petr z Tábora napsal(a):

Máte pravdu pane Michle i když je zřejmé, že na těch pár řádkách můžete nabídnout pouze jednostranný pohled.Nevím například jaký byl současně demografický vývoj.
Je třeba podporovat mezinárodní obchod a ne další dotace a regulace v EU.

to Realista:
Měřítkem každé technologie jsou také náklady.Až dále zdraží technologie postavené na ropě, tak se prosadí alternativní zdroje.Chybou je prosazovat nové technologie administrativně a dotacemi tak, jak utrácí většina evropských států. Chybou je, že vlády málo podporují vývoj nových alternativních technologií a málo potírají klacky pod nohy, které jim hážou ropné koncerny. Například využiví elektroaut už mohlo být dále.

to jozka:
Mám obavy, že v těch Vašich číslech je i mezievropský obchod, protože nejsme jediný stát. Panu Michlovi jde o mezinárodní obchod Evropy jako celku navenek.
26. 03. 2012 | 09:06

Občan napsal(a):

Pane Michle,

to je i jako vtip velice slabé.
"Evropa" nevyváží nic - není to totiž jeden stát. Ani státy už dnes nevyvážejí prakticky nic, neb skoro všechny přírodní zdroje, jejich těžba i zpracování jsou zprivatizovány.
A NADNÁRODNÍ majitelé, kteří většinu výroby přestěhovali do Asie a Afriky, NEJSOU Evropa.
JEDINÉ, co většině evropských států zbylo k zajištění nejholejšího přežití, jsou právě daně. V rozumných zemích zdaňují příjem, v nerozumných spotřebu - důsledky jsou snad dostatečně zřetelné. Zdaňování spotřeby vede do pekel, zatímco státy danící příjem kupodivu prosperují.

A co se USA týče - pokud považujete za prosperující stát, kde čtvrtina populace nemá žádné pojištění, kde je dětská úmrtnost vyšší než na "rozvojové" Kubě, kde je nejvyšší počet vězněných na světě, kde je 20% populace funkčně nebo zcela negramotných, pak jste zřejmě definitivně zešílel.
26. 03. 2012 | 09:22

antilopa napsal(a):

být investiční bankéř a být hodnocen podle výnosů z jeho doporučení, to musí být na bednu.
A ještě věřit, že se počím z grafů minulých?
To je jakobych já, když budu chtít sbalit chlapa, analyzovala své chování před 30 lety, kdy to šlo samo a snažila se dnes chovat stejně. Budu v 50 akorát tak pro smích.
26. 03. 2012 | 09:46

antilopa napsal(a):

poučím (oprava)
26. 03. 2012 | 09:46

modrý edvard napsal(a):

Petr z Tábora: ony ty dotace na OZE byly původně míněné jako "pošťouchnutí" pro technologie, aby byly připravené, až jednou ropa dojde. To "pošťouchnutí" zřejmě bylo úspěšnější, než si autoři představovali. (a konkrétně v Česku to vláda nedokázala/nechtěla včas zastavit).
26. 03. 2012 | 09:55

JARLE HALSNES napsal(a):

Karel:
Autor článku není idiot, on je EKONOM :-)
Občan:
Autor nezešílel, autor je EKONOM....

Navíc jde o ekonoma českého, tj. zblblého nad běžný rámec dementními politckými klišé, radujícího se tz toho, kolika lidem se dá zaškodit, kolik se jich dá snadno okrást, kolik na.rat. Proto tady neustále předvádí své "myšlenky" tu o tom, tu o onom, plká hlouposti ba i lže.
26. 03. 2012 | 10:01

Jarmila napsal(a):

Petře z Tábora - dětino !!! Elektroautomobily jsou řešení???
Božínku- pomůžou jedině tím že nesmrdí v centru města, protože ten výfuk je někde v elektrárně prunéřov. Jinak ale z energetického hlediska než tu elektřinu dostanete do toho auta, děly se zvěrstva s takovými energetickými ztrátami až hrůza.
A o to jak vyrobit elektřinu už tu pár blogů bylo. Alternativní zdroje a biomasa pomáhá jen šíbrům nakráct si na dotacích, vodních elektráren víc nemáme, a jsme zase u spalovacích elektráren versus jaderné. A můžete rozjet další kolo disklusí
26. 03. 2012 | 10:08

český maloměšťák napsal(a):

Politici zadlužují státy soukromým finančním institucím. Na úrok.
Z těchto zisků je pak placen např. i pan Michl.
Nebo snad žádná aktivita Raiffeisen nespočívá v odčerpávání financí primárně či sekundárně státních ?

http://cs.wikipedia.org/wiki/Raiffeisen_stavebn%C3%AD_spo%C5%99itelna

http://rbentlarvt.blogspot.com/2011/05/semion-mogilevich-chose-raiffeisen-bank.html

http://www.rumafia.com/search.php?search=Raiffeisen%20International
Nevím kdo je za idiota - ale idiota většinou někdo z někoho udělá. Otázkou je, zda pak ten idiot není spíše obětí - například grázla či šizuňka.
26. 03. 2012 | 10:17

český maloměšťák napsal(a):

Jarmila
Elektromobily :
1. Sníží masivně emise škodlivých plynů a hluk v místech kde žije velká část světové populace
2. Sníží závislost na ropě - tím také vylepší obchodní bilanci států netěžících ropu, nebo státu, kteří jsou čistými dovozci ropy
3. Sníží obratovost automobilů /elektromotor vydrží déle/ - a tak i tlak na další zdroje
4. Umožní i dalším generacím využívat ropu především k další výrobě - nikoliv k jejímu spálení
5. Menší nároky na distribuci hmot /ropa vytěžená - ropa v rafinérii - nafta u stanice PHM/ - menší spotřeba energie

Jistě - EV potřebují coby pohon elektřinu. A tu je třeba vyrobit.
Jak - to není otázka redukovaná na falešné dilema jádro/uhlí.
Jde o mix veškerých dostupných řešení. Včetně řešení tkzv. ostrůvkovitými systémy a smart grid.

Mimochodem - Austrálie ale i další země jsou již dnes díky poklesu cen FV panelů a růstu jejich účinnosti /zde jsou ještě velké rezervy - spousta panelů je poruchových - což účinnost snižuje...poslední zpráva viz FSLR a jeho potíže s kvalitou/ - jsou dnes na grid parity.

Další velkou rezervou je - méně jezdit. Používat auto pouze k přesunu hmot a to způsobem rozumným, tedy co největší důraz na autarkii lokalit.
Převážení informací je nesmysl.
Ty lze distribuovat elektronicky.

Mimochodem - víte, že Internet - jako takový, je jedním z největších konzumentů elektrické energie ? V absolutním celosvětovém vyjádření ?
:--()

Ještě jeden pozitivní aspekt mě napadl.
Investiční příležitost.
Investujte dnes pár doláčů do EV systems a máte v budoucnu vyřešen problém s důchodem - k almužně od Kalouska dostanete i slušný vývar z akcií.
26. 03. 2012 | 10:32

Cech napsal(a):

Pane Michl řekněme si to tak nějak normálně bez mediálního klišé.
Stát musí okamžitě snížit své výdaje o 2,2-2,5 % HDP.
Je nutné vybrat více prostředků do státní kasy.
Toto je Vaše doporučení jako NE-RVU toto doporučení je správné.
Pouze Vaše následné úvahy jsou naprosto v dikci Raiffeisen Bank International.

To že navrhujete následné.
a)Zvýšení DPH na 23-24 %.
b)Snížením průměrné penze ze současných nepřijatelných 10500 na 7200.
podle Vás to musí být okamžitě a v tom máte zase pravdu protože náklady roustou každým dnem.

Vaše téze kterou dnes proklamuje celá 4K.
Náš stát si žije nad poměry a proto je nutné si otevřeně přiznat na co opravdu má a toje:
snížit průměrnou penzi na 6950 Kč za toto řešení se přiklání ODS na čele s panem Nečasem.
Zvýšit DPH na 23,5 – 24% za toto řešení se postavil pan Kalousek
Proto lze hodnotit Vaše doporučení jako to jediné co nás čeká!!!!
26. 03. 2012 | 10:41

Sláma napsal(a):

Nick Petr přilepuje stále stejný text pod různými blogy: "Do roku 2010 předežene Evropa USA v životní úrovni a v HDP!"
A místo toho jde Evropa do stále většího srabu.
USA a Kanada jsou z krize venku, jižní Amerika předbíhá Evropu, dokonce Brazilie předehnala hosdpodářsky nejbohatší stát EU Velkou Británii, Asie je již téměř celá před Evropou, Austrálie je hospodářsky silná stabilně a tak EU může utěšovat, že většina států Afriky jsou zatím ještě zaostalejší. Ale jak dlouho?"
To, co tady pan Petr napsal je naprosto nepravdivé. Pan Petr je jistě modrý pták a po vzoru svých nadřízených zastává pravidlo, že stokrát opakovaná lež se stává pravdou.
Já však doufám, že česká populace se trochu poučí a už vám na tyhle triky nebude skákat. Takže pane Petře, není pravda, že Evropa nepředhonila USA, není pravda, že USA jsou z krize venku, není pravda, že Jižní Amerika předbíhá Evropu, není pravda, že hospodářsky nejbohatší stát EU je Velká Británie, není pravda, že Asie již téměř celá je před Evropou.
Teď konkrétně:
1) Evropa předhonila USA v HDP již v roce 2009. V roce 2011 měla Evropská unie hrubý domácí produkt (HDP) 17,72 bilionů amerických dolarů (USD). Ve stejném roce měly Spojené státy jen 15,06 bil. USD. Tedy Evropa byla před Amerikou, a to o dost.
2)Nejvýkonnější stát Jižní Ameriky je Brazílie, která byla v roce 2011 na 6. místě na světě, a opravdu před Velkou Britání, ale za Německem a Francií. Vy si opravdu myslíte, Petře, že Francie a Německo nejsou v Evropě? Asi ano, soudě podle úrovně vašeho příspěvku.
3) Asie téměř celá před Evropou nemůže být už z toho důvodu, že zahrnuje státy jako Mongolsko, Uzbekistán či Bhátán. Je vidět, Petře, že v zeměpise máte pořádný maglajs!
4) Austrálie je v HDP na 13. místě na světě. Z Evropských zemí je před Austrálií Německo (4.), Francie (5.), Velká Británie (7.), Itálie (8.) a Španělsko (12.). Asi máme každý jiná měřítka síly!
26. 03. 2012 | 10:48

Luboš napsal(a):

Aleš rád dává provokativní otázky a ne vždy je na ně jednoznačná odpověď. Pro některé podotýkám, že DPH uvádí jen jako příklad? Co jiného jsou zelené příspěvky, poplatky pro letecké společnosti , ...
Opravdu máte pocit, že se EU nevydala směrem k zdaněnit co jde ? Opravdu jdou země Evropy (a neříkejte mi že jsou to samostatné státy - co se týče vývoje ekonomiky jsme propojeni až až...) směrem maximálně podpořit rozvoj, prosperitu, konkurenceschopnost ?
Já vnímám, že zvšování přerozdělování jakoukoliv radou moudrých je cesta do pekel a tam míříme slušnou rychlostí. Dokud nešlápneme na brzdu v byrokracii, stane se Evropa regionem 3 kategorie.
26. 03. 2012 | 10:53

Sláma napsal(a):

Problémy Evropy spočívají v její vlastní velikosti a v propojení ekonomik. Dnes již jsou banky a jiné finanční instituce tak velké, že se zcela vymkly pravidlům trhu. Správným řešením finanční krize bylo nechat, přesně podle pravidel trhu, banky obtížené špatnými úvěry padnout a nechat, v souladu se starými dobrými americkými tradicemi, konant soudce Lynche. A hned by byl pořádek!
Dnešní dluhová krize je uměle vyvolávána bankami a jejich subdodavateli - ratingovými agenturami.
Jsou to ty samé banky, do kterých tekly ve velkém státní peníze a které i z těch státních peněz zvyšovaly nekřesťanské příjmy svých zaměstnanců.
26. 03. 2012 | 11:02

Sláma napsal(a):

Je zajímavé, že se u nás k hospodářským věcem vyjadřují samí bankéři, tedy lidé většinou úzce specializovaní v monetární oblasti. Chybí mi názory skutečných národohospodářů, lidí z oblasti výroby či zahraničního obchodu. Ti by zcela jistě psali něco jiného, než co píše pan Michl.
26. 03. 2012 | 11:05

český maloměšťák napsal(a):

Evropu včetně Řecka/tam už to probíhá/ čeká revaluace hodnot, v USA například v sektoru nemovitostí k bydlení proběhla /a stále probíhá/.
Doufám, že proběhne i revaluace hodnot rad takových bankovních lobbyistů jako jsou ti z NERVu. Směrem k nule a dál vlevo./po ose x/

Protože jejich rady jak rozkrást stát a vytahat lidem peníze z kapes za předražené či dvakrát až třikrát zaplacené výrobky a služby /odvody na zdravotnictví + poplatky + úplatky doktorům/.. a nacpat tuto kořist primárně i sekundárním způsobem do bilancí bank - takové účelové rady jsou daleko větším nebezpečím než Janoušek se Šnajdrem a Bémem dohromady.

Btw - na hlavní liště aktualně.cz byl včera článek o tkzv. bublinách. Všecky byly nafouknuty buď v bankách nebo v sektoru stavebnictví a sekundárně pak praskly opět v bankách kooperujících se stavebnickými mafiemi.

Podtrhnout a sečíst pak to, co z toho vyplývá pro další vývoj v prostředí mafiakapitalismu Kádevítkostánu Klausoidního - není tak moc těžké to odhadnout. Kam takový systém spěje.
K jakémusi druhu fašismu. Kdy však chudí nebudou využiti /tak jak jsou využiti v klaisckém fašismu či Mafií/ - budou pouze pod kontrolou.
26. 03. 2012 | 11:21

ten, kdo se s blbcem hádat nebude, napsal(a):

Za idiota je spíše ten, kdo klikne na Michlův článek. Jako obvykle snůška pitomostí a demagogie.

Koho bychom měli danit když ne sebe, kdo má platit chod našeho státu?
Myslím si, že by v Evropě měly být vyšší daně z majetku a nižší ze spotřeby, podobně jako USA nebo Švýcarsko, ale Michlovy tlachy to je jen demagogie a navíc od někoho, kdo je napojen na českou pravici, která přesouvá zátěž na spotřebu.
Kdo prosazuje snížení přímých daní, tak by neměl kritizovat zvyšování nepřímých daní, jinak to nemá logiku.

Pokud by stát nestavěl a neopravoval silnice, tak by byly dopravní náklady možná ještě vyšší, než když bude dobrá infrastruktura a vyšší daň benzínu. Z něčeho se to zaplatit musí, to, že jsou u nás stavby silnic a mostů předražené, stavby někdy nesmyslné, to je naše chyba a vděčíme za to mafiánskému kapitalismu, který zprivatizoval veřejnou správu.
26. 03. 2012 | 12:10

Marcus napsal(a):

Především by státy měly usilovat o rovnováhu - tedy vyrovnaný běžný účet se zahraničím. Pokud exportuju, pak bych měl i dovážet, v opačném případě vzniká nerovnováha - budu exportovat zboží a hromadit papírky, které za něj dostanu. Pokud je neuplatnim, tak je to pro mě poměrně nevýhodné. Ve světě je to nejlépe vidět na příkladu USA - exporuje zelené papírky za které dostává ropu a zboží. Čína tak už nashromáždila papírky na kterých jsou natištěné více než 3 bilony $.
Dále p. Michl píše o růstu ekonomiky na dluh - to je další nesmysl. Nepůjčujeme si a nedovážíme zboží z Marsu. Když si někdo půjčuje, je tady i někdo, kdo mu musí půjčit - tzn. jeden člověk si žije "nad poměry", ale je to kompenzováno tím, že druhý se musí o to samé uskromnit.
Používání statistik je samopzřejmě v mnoha případech užitečné - ale je potřeba při tom používat selský rozum a hledat souvislosti.
26. 03. 2012 | 12:17

Yosif K napsal(a):

český maloměšťák napsal(a):
Politici zadlužují státy soukromým finančním institucím. Na úrok.
Z těchto zisků je pak placen např. i pan Michl.
KONEC CITATU.

Mam konstruktivni navrh. Az se zase nejaky levicovy plaz typu Paroubek nebo Sobotka priplazi do banky se zadostmi o pujcky na profinancovani penzi a podpor v nezamestnanosti, banky takovemuto levicovemu soudruhu poradne nakopou do zadnice a nechaji jej shodit se schodu.
Positivni dusledky:
A) banky si usetri ztraty na exeprimentalnich socanskych rajich typu Recko, Italie, Spanelsko
B) pan český maloměšťák prestane pukat vzteky ze z jeho dani jsou placeny uroky ze kterych pak tyji nenasytni bankeri typu MICHL.
C) soukromemu sektoru zbude vice zdroju na investice a vsichni se budou mit lepe.....

Avanti o popolo, alla riscossa,
Bandiera rossa, Bandiera rossa.
Avanti o popolo, alla riscossa,
Bandiera rossa trionferà.
26. 03. 2012 | 12:20

ten, kdo se s blbcem hádat nebude, napsal(a):

Připomenu jeden citát

„Jediným účelem národního hospodářství je výroba statků a služeb pro současnou nebo budoucí spotřebu. Mám za to, že důkazní břemeno (onus propandi) by mělo být vždy kladeno na ty, kteří mají tendenci produkovat spíše méně než více, na ty, kteří nechávají lidi, stroje a půdu v nečinnosti, ačkoliv by mohly být využívány.
Je až překvapivé, jaké množství důvodů je možné nalézt k ospravedlnění takového plýtvání: obavy z inflace, deficitů platební bilance, nevyrovnaných rozpočtů, nadměrného vládního dluhu či ztráty důvěry v dolar.“

James Tobin,
National Economic Policy

Proč jej připomínám, protože ztráty vznikají především tehdy, kdy se nevyrábí.
26. 03. 2012 | 12:25

antiYosif K napsal(a):

Yosif K

a z čeho pak budou ty banky žít, když od nich nikdo nebude chtít půjčovat?
Vždyť jim je jedno, na co půjčují,hlavně že půjčují. a když zkrachují, to hned přijdou, občane plať je potřeba ozdravit banky. Je potřeba socializovat ztráty.

Koukněte na to také z druhé strany. Že se stát zaručil za banky, tak dnes není na důchody
26. 03. 2012 | 12:26

Petr z Tábora napsal(a):

to Jarmila 10:08:
Elektroauta byl jen jeden z příkladů.Elektřina se nedá pytlovat, nejde o to, že by se pro ně vyráběla navíc. Jejich akumulátory mohou sloužit například k vyrovnání nadbytku elektřiny ze špiček větrné a sluneční energie, nebo nočního proudu. To se dá regulovat ekonomicky jako nyní HDO. Problém ceny akumulátorů by mohl pomoci vývoj až by jich jezdilo miliony.
Jinak na dětinu jsem už dost starý, nemluvě o tom, že nepůsobíte tak, že by Vaší parketou byla energetika.
26. 03. 2012 | 12:35

antilopa napsal(a):

ten, kdo se s blbcem hádat nebude,

a když se nevyrábí, protože už všichni všechno mají a nic si nejsou schopni koupit, tak je to určitě lepší, než vyrábět na sklad a pak to vyhodit, nebo prodávat pod cenou. Na tom se vždy prodělá.
26. 03. 2012 | 12:41

Kuchař napsal(a):

Nedá se nic jiného než souhlasit. To jenom hlupáci stále doufají , že z levicových alchymistů vypadne nakonec kámen mudrců nebo zlato.

Z těch srače..., co do té zkumavky dávají, nikdy nic takového nevypadne. Chvilku ještě budou s tou zkumakou klepat a tvářit se, že tam něco vidí, aby nakonec celou situaci zachránili tím, že budou vykřikovat, že je někdo okradl.

Známe tu levicovou bandu.
26. 03. 2012 | 12:46

ten, kdo se s blbcem hádat nebude, napsal(a):

Pro antilopa.
To, že všichni všechno mají, může znamenat jediné, že nikdo nemá peníze.
26. 03. 2012 | 12:50

Jarmila napsal(a):

Zdanění je zlo v každém případě. Ideál by byl kdyby stát řekl jaké služby poskytuje a rozpočítal to mezi obyvatelstvo a každý by zaplatil svůj díl. Kdo nechce , nastoupí na veřejné práce. Stát totiž alespoň teoreticky by měl sloužit všem stejně.
.
sOUČASNÝ STAV JE SYASTÉM KDO SE NEUBRÁNÍ PLATÍ. Když zdaníte podnikatele, je to trest za pracovitost. Progresívní zdanění - čím víc pracuješ tím víc platíš, kdo nepracuje, neplatí a jen se veze.
A daně formou DPH- za spotřebu - musí být v malé míře, lidi už teď jezdí nakupovat a tankovat do zahraničí a naši výtrobci a obchodníci krachují.
Dobře to měli komanči- bydlení a základní potraviny levné, za luxus si připlať, když na to máš a chceš ho
26. 03. 2012 | 12:51

antilopa napsal(a):

ten, kdo se s blbcem hádat nebude,

v tom je ten paradox. Je potřeba vyrobit za co nejnižší cenu, tudíž se stlačí mzdové náklady a lidi dělají za hubičku. Ekonom řekne, že kvůli konkurenceschopnosti je potřeba snížit cenu práce( to autor tvrdil nedávno)
Další zas řekne, že zvýšení daně ze spotřeby je ochrana před Řeckem. Tudíž se vše zdraží.
Lidi tedy mají málo peněz a vše je pro ně drahé. Tak si řeknou, nebudu se stresovat tím konzumem, nač kupovat nové boty, když mám jedny od předloňska, sice do nich trochu teče, ale do sucha budou dobré a v dešti do nich dám igeliťák.

Ale továrny chrlí zboží a kdo to má skoupit. Navíc když do těch nově koupených bot za chvíli teče taky.

A nebudu kupovat nové auto, když to staré vydrželo už 10 let vydrží i 11.

A na co kupovat vejce za pětikačku, i bez vajec se dá žít, ať si to nechají.

A nakonec se člověk cítí krásně osvobozený, ale produkce leží ve skladech a výrobci, kteří do výroby investovali, tak krachují a za sebou nechávají dluh u bank.

Takže ten váš citát je jen taková agitka, nicneříkající a neplatná absolutně
26. 03. 2012 | 13:00

Petr napsal(a):

jakub Novák říká,že vláda padne a nepřežije zdanění hazardu ! Hazard to je svinstvo ,kterým ministerstvo financí zamořilo celou republiku !Podporuje trestnou činnost a herny jsou určeny k tomu aby zde občané prohráli peníze ! zdanění hazardu vítám ! Mám obavu,že se zde perou špinavé peníze ! vláda padne,ale z jiných důvodů ! protože podporuje milionáře,kteří okradli tento stát !Po vítězství levice bch uvítal monstr procesy z milionáři zločinci !!!!Postavit lágr a na bránu nenepsat Arbeit macht frei,ale vítejte milionáři !!!!!
26. 03. 2012 | 13:04

Sláma napsal(a):

Ten, kdo se hádat nebude napsal: "Koho bychom měli danit když ne sebe, kdo má platit chod našeho státu?"
Myslím, že jste to velice vystihl. Přesně tak to totiž je. Nejmenší daňové kvóty mají země jako Etiopie, Erythrea či Bangladéš. Naopak nejvyšší daně se platí v nejbohatších zemích světa, a jsou to země, které vzkvétají.
Je to tzv. severská cesta. Severské země jsou klimaticky velice hendikepovány, nemají ani příliš mnoho jiných zdrojů a tak si musejí vystačit samy. Takže zvolily cestu silného státu (což je ale pro Sever typické) a investic do infrastruktury, školství a vědy. A bohatě se jim to vyplácí.
Vláda modrých ptáků zvolila naprosto opačnou cestu - zhlédla se v ekonomickém systému Východní Evropy a Střední Asie. Například tzv. rovná daň platí jen v zemích, jako je Albánie, Kosovo, Kazachstán či Bělorusko. Nevím, nevím, jestli to je pro nás ten správný vzor?
26. 03. 2012 | 13:28

český maloměšťák napsal(a):

ad Jarmila
"Zdanění je zlo v každém případě. Ideál by byl kdyby stát řekl jaké služby poskytuje a rozpočítal to mezi obyvatelstvo a každý by zaplatil svůj díl..."

Hmm - už dlouho jsem nezahlédl tak protichůdné myšlenky v tak málo větách.
Jen malá poznámka - tím vašim požadovaným ideálem jsou právě ty daně.

Mimochodem - znáte z historie nějaký příklad - kdy přežil slabý stát - víc jak jednu generaci ? Stát, ve kterém se platily minimální daně - anebo se daně neplatily vůbec ?

Anebo jen sníte ?

V tom případě jděte diskutovat na nějaký blog, který se zabývá věštěním a sněním. Tam sklidíte místo posměchu uznání a obdiv.

Malá technická - myslíte si, že se i takovému Janouškovi mohlo přihodit, že byla vysokým zdaněním omezena jeho podnikavost a že se na úkor jeho snaživosti vezli ti, co žádné daně neplatí ?
Odpovězte.
26. 03. 2012 | 13:57

Hugo napsal(a):

>Karel napsal(a):
>Michle,
>vysvětli mi svou "MYŠLENKOVOU" konstrukci,
>jaké spojení nebo spíše souvislost mezi výši DPH a exportem ?

Tak benzin je především drahý kvůli spotřební dani, ne kvůli DPH.
26. 03. 2012 | 14:32

Jarmila napsal(a):

Maloměšťáku. v tom není protiklad. Každý ví že daně jsou v podstatě výpalné, jen legalizované. Daně JSOU ODPORNÉ, ALE BOHUŽEL NUTNÉ. Bohužel je spousta věcí, které neudělá soukromník
-obrana, policie, infrastruktura. Ale ty daně by měly býá rozumně použity a to je to co se U NÁS neděje. Ve Skandinávii asi tolik lidi nekradou, a tak mohou mít vysoké daně, a mají za to dobrou infrastrukturu, školství, bezpečnost, armádu atd. My nemáme nic z toho, ale daně vysoké tak, že už dnes jezdíme nakupovat a tankovat do země krále Miroslava. A pocit že kdybych ty peníze hodil z okna, najde je možná někdo potřebný. Když zaplatím daně, má se dobře Janoušek a Bém a Promopro a Drobil.
To je ten rozdíl, jestli nechápete.
Můžete mít vysoké daně a hodně služeb od státu, nebo nízké daně a málo služeb, třeba v USA si zdravotní zabezpečení řeší každý sám, státních pojištěnců je málo, a také chudí můžou chcípnout a je to jejich problém. Dúchody stejně tak. Ale dá se tak také žít. Ale naše cesta, kdy daně jsou vysoké a stát už zruší i požárníky, to nechci
26. 03. 2012 | 15:50

Sekerson napsal(a):

Zas tu někdo motá p ičoviny na téma " Severské země"
Ano, ve švédsku je zatím dobře, otázka jak dlouho. Je to země s nejvyšší rozvodovostí v Evropě a největším počtem domácností jednotlivce na světě. Díky socanské politice se švédi prakticky nerodí. Přibývá jen barevná, líná, tupá špína. Ta země skončí , jako už skončilo jejich Volvo. http://www.youtube.com/watch?v=2IDBxPLp3i0
26. 03. 2012 | 16:39

Sutech napsal(a):

to: český maloměšťák 26. 03. 2012 | 10:32
>Problém elektromobilů je vo tom, že jejich dojezd je omezený. Ano, elektormotor vydrží i přes 100 let, jenže problém je neustále s bateriemi.
>Distribuce elektrické energie je daleko jednodušší, jenže tu je jeden problém, mezi elektrárnou a autem jsou 3 až 4 trafostanice, účinnost transformátoru je cca 98% účinnost přenosu je tedy 92-94% a to bez ztrát na vedení.
>Parní elektrárny pracují s účinností cca 33%, spalovací motory okolo 40%. Vzhledem k faktu že většinu elektřiny vyrábíme z uhlí se jeví jako hloupost provoz elektromobilů, jenže správně zmiňujete transport paliv. Aby šlo rozhodnout jestli je lepší používat elektřinu, nebo naftu, musela by ke každému litru připočtena i energie, kterou bylo nutné použít k jeho transportu a výrobě.
>Termín ostrůvkovytý systém není, ale ostrovní ano, běžně se jedná o stav, kdy z nějakého důvodu vypadne spojení zásobovacího území nějaké elektrárny a zbytku elektrizační soustavy, nebo pokud dojde k rozsáhlému rozpadu elektrické soustavy.
Popřípadě se jedná o systémy zásobující odlehlá obydlí, nebo zařízení, jako jsou například vysílače.
>Se smart grids bych byl prozatím opatrný, sice se běžně používá HDO, ale prozatím bych se do experimetů se smart grids nepouště, nejsou dostatečně vyzkoušeny.

to: Petr z Tábora 26. 03. 2012 | 12:35
Problém s elektoauty by byl ten,. že nikdy nebudete přesně vědět, kolik jich je připojených. Když máte v síti 300 bojlerů po 10kW, pak víte, že ten a ten signál je vypne, nebo zapne. Nebyl by snad ani problém je připojit k síti, problém by nastal s tím, že síť by nemusela takový nápor vydržet.

to: Hugo
Přitom je paradoxní, že spotřební daň má omezit spotřebu zboží, které stát nechce aby jeho obyvatelé konzumovali, tedy například alkoholu a tabáku. Přitom paliva jsou nezbytnou součástí ekonomiky, proto by měla být co nejnižší, nejlépe však žádná
26. 03. 2012 | 17:38

Petr napsal(a):

noe napsal(a):
Michle, vysvětli mi tohle:
Ve většině evropských zemí vládne pravice... V evropském parlamentu má převahu pravice...
-----------------------Ha ha ha ha ha ha ha, EU a pravice, šmarjájozef !!!
EU je dnes naprosto socialistiká, je to RVHP II. !

V EK je nejméně 10 "bývalých" komunistů !
Složení EP . v procentech
levice....... 65,8
pravice...... 11,5
zelení + PL.. 19
nezař........ 3,7
100
26. 03. 2012 | 18:59

Az napsal(a):

Tohle přesně vystihuje myšlení současných ekonomů - nejde o to, jakou má kdo kvalitu života, ale jak roste HDP. USA jsou proti Evropě mnohem více liberalizované, ale já osobně bych tam žít nechtěl. Mnohem radši budu mít menší růst HDP než desítky procent obyvatel v naprosté chudobě, strach z toho že si zlomím nohu, celoživotní šetření na studia svých dětí, apod.
26. 03. 2012 | 19:23

Petr napsal(a):

EU je dnes naprostý Titanik !
Umí akorát kvóty, regulace, směrnice, hygienické normy, energetické normy, dotace!
Jak chcete ozdravit měnu, když všichni majitelé a ředitelé bank si oddechnou, když jsou sanovány jejich banky obrovským tištěním nekrytých peněz. Nemůžete přesvědčovat občany, že je třeba šetřit a přitom zvyšovat veřejné výdaje od obce, přes cestu do druhé obce, přes kraj, stát a EU jako celek.
Proč je hrůza, když nějaký ministr nezajistí čerpání dotací na programy, když právě ty programy jsou vesměs rozhazováním peněz. Vždyť ty peníze v EU jsou peníze nejkorupčnější a dávají se jen těm, co pěkně panáčkují a mluví správnou evropštinou a správně žmoulají čepici a vždy vše, co příjde s komise řádně přivitají a schválí a bezchybně implementují.
A argumenty, že v Italii a Francii se na předpisy EU vykašlou a neberou je tak vážně. No, to je tak, že mazáci mají jinou vojnu než bažanti. To není důkaz toho, že to v EU jde, to je důkaz toho, že EU je hrozná organizace, on venkovský farář měl vždy přísnější pravidla, než bratři z římské kurie.
Už přestávám věřit na to, že to jde celé změnit. Prostě diskutujeme v domečku, ke kterému se blíží tornádo, jak mají být ustlané peřiny, než prchneme do sklepa.

Evropská měnová unie představuje poměrně uzavřený systém, kde dluhy států s deficitem PRORŮSTAJÍ do pohledávek členů s přebytkem. Je-li evidentní, že tyto dluhy nemohou být zaplaceny, pak musí závazek sdílet státy s přebytkem! A to nikdo nevydrží, Německo už má problémy s odbytem, včera se celý den psalo o Španělsku,předtím o Portugalsku, dnes ráno o Irsku. Itálie má příšerné zadlužení.
EU je už jen a jen DLUHOVÁ UNIE a teď začíná pořádná Inflační Krize. Všichni jsme předlužení, ale Merkel by ráda vyšší mzdu. Myslím, že kdybychom vyhnali do Bruselu osazenstvo z Bohnic, víc škody by nenadělali...
26. 03. 2012 | 19:26

Kuchař napsal(a):

Petr:

Tohle bych podepsal včetně čekání na tornádo. Bohužel se to zřejmě neobejde bez obětí. Očekávám poslední křeč levicové fantasmagorie v podobě nějaké totality, která přivede svět na pokraj bídy a pak návrat k starému poctivému kapitalismu.
26. 03. 2012 | 19:53

Sutech napsal(a):

to Kuchař:
je otázka, co je starý poctivý kapitalismus.
26. 03. 2012 | 20:59

Josef Kún napsal(a):

Naprosto souhlasím s panem Michlem. Kdo byl v Americe, ví o čem je řeč. Obraz o USA, který známe z medií a z filmů, naprosto neodpovídá realitě. Rád bych tam žil, ale na přestěhování jsem už starý.
26. 03. 2012 | 21:09

ttt napsal(a):

Michle, vysvětli mi tohle:
Ve většině evropských zemí vládne pravice... V evropském parlamentu má převahu pravice...
USA, latinská Amerika,Rusko, Indie a Čína, země vnímané jako "levicové" nebo "pod vládou levice" hospodářsky peláší vpřed, jen ta "pravicová" Evropa drhne. Čím to?
............
To se asi trosku lisime v nazoru na levici a pravici.
Vezmete socialni systemy evropskych zemi a reknete mi co na nich vidite pravicoveho?
Vezmete socialni systemy latinske ameriky atd. a porovnejte o co jsou vice "levicove" nez evropa. (to se zasmejeme)
A to o evropskem parlamentu, to uz je vylozene lez.
27. 03. 2012 | 02:52

ttt napsal(a):

Severska cesta je blbost. Tady si pletete pricinu a nasledek.
Severske narody byly nejdrive poctive, pak bohate a pak zavedly silny socialni stat.

Zavadet socialni stat v nepoctivem a ne tak bohatem state se proste nepovede. (nehlede k tomu ze jim dlouho nevydrzi ani na severu, uz ted s nim maji velke problemy)
27. 03. 2012 | 02:55

muromec napsal(a):

Yosife K - proč "DPH škodí ještě nejméně"? DPH (což je pouze jinak pojmenovaná daň z obratu - kde je ta údajná "přidaná hodnota"? V čem ji kdo spatřuje?) zatěžuje téměř výlučně malí finální spotřebitele. Klientela pravice - podnikatelé se jí úspěšně vyhnou, když i osobní auta pro rodinu, stavební materiál na své vily, nebo v Makru zásoby jídla na Vánoce, nakoupí bez DPH, jakožto její "platitelé", ve skutečnosti pouze "vybírači DPH od prostých lidí".
DPH je je taky zdrojem obrovských daňových úniků a důvodem pro bujení šedé ekonomiky. Co myslíte, kdo si od soukromníka vyžádá fakturu, když ví, že bez ní zaplatí za rekonstrukci koupelny 100 tisíc, s fakturou 120 tisíc? Mívám u sebe často řemeslníky, nebo chodím s autama do servisu. Ale nenašel byste u mě jedinou odloženou fakturu. Copak jsem blázen, abych rozhazoval peníze na DPH když nemusím? A jsem snad sám kdo takhle uvažuje? DPH je prachsprostý pravicový výmysl na okrádání těch nejslabších kteří se tomu nemohou bránit. Tak se bráníme alespoň tímhle způsobem.
27. 03. 2012 | 07:46

Mac napsal(a):

USA nemá povinné zdravotní pojištění.Jakmile ho zavede,tak je s levným zbožím ámen.
27. 03. 2012 | 07:48

low fuel napsal(a):

Otazka by mela byt naopak: proc jsou v USA nizsi ceny benzinu?
Protoze tam temer neexistuje lokalni verejna doprava. Kdyby mohli a neohrozili tim mobilitu/ trh prace, tak by tam benzin take stal "normalne". Takhle si muzete vzit sveho sestilitroveho milacka a dat si s nim tisicikilometrovy vyleticek za krasami Skalistych hor a na penezence to ani neucitite. Az zavedeme demokracii i v Iranu, pak budou vyhledy jeste ruzovejsi.
27. 03. 2012 | 08:19

xerxes napsal(a):

Politici jsou proto mimo, když sázejí na další zadlužování.
Myslím že politici vědí moc dobře co říkají a dělají.Lze to dokázat jednoduše:
jděte do voleb s vyrovnaným rozpočtem a omezením výdajů v sociální,zdravotní a dalších státních černých děr-bude vás volit pouze hrstka soběstačných lidí která na současný stát akorát doplácí....takže si můžete z řad příznivců vyškrtnout pravicové podnikatelské sféry přisáté na zdivočelou státní kasu,OSVČ kteří mají od ODS danové výjimky a paušály,škrtnout si můžete levicové pobírače dávek a nakonec i důchodce pro které nebude již zvyšování penzí pravidlem.
Bez zvyšování daní by současný EU systém nepřežil,pracující musí totiž platit úroky ze státních půjček,důchodový systém,socialní systém,zdravotní systém atd.atd. což omezuje jeho koupěschopnost takže jediným motorem je export.
27. 03. 2012 | 11:07

hmm napsal(a):

CR, a cely zapad,
je uz v situaci,kdy samozrejme neni mozne nejak radikalne zmenit nadstavene parametry socialniho statu,
na to tam zije uz prilis mnoho klientu-volicu.

ted uz se jen CEKA na to,
az jednoduse nebudou-dojdou-etc penize na financovani,
o to to bude,ale bolestnejsi a drazsi pad.
27. 03. 2012 | 12:09

Glosator napsal(a):

Evropě škodí vláda salónních intelektuálů, které bych dle komunistického vzoru poslal k lopatě.
Důsledkem jejich politiky je např.
Astronomicky drahá energie jako důsledek nesmyslného "boje proti globálnímu oteplování" a protijaderných kampaní.
"Multikulturní" příliv kriminálních parazitů ze zemí třetího světa.
Protirodinná politika, projevující se propagacíé homosexuality a militantním feminsmem, které způsobí, že Evropané VYMŘOU a budou nahrazeni výše zmíněnými přistěhovalci.
27. 03. 2012 | 12:55

Glosator napsal(a):

to xerxes
Jinými slovy říkáte, že Evropa musí totálně zkrachovat a padnout na hubu aby tu byla šance zavést rozumnou vládu...
27. 03. 2012 | 12:58

Glosator napsal(a):

to low fuel
Proč do toho motáte veřejnou dopravu???
V USA si prostě váda nedovolí stav, kdy většinu cenu benzinu tovoří daně. Voliči by to neskousli!
27. 03. 2012 | 13:02

Sutech napsal(a):

to: Glosator
Ano, to patří k oněm problémům. bylo by zapotřebí, aby byla porodnost 2,x dítěte na ženu, aby bylo dosaženo vyrovnaného stavu
27. 03. 2012 | 17:57

VM napsal(a):

Taky mám pocit, že jsme za idioty. Pokaždý, když jsem v UK, Německu,... na nákupech, případně poslouchám historky movitějších kamarádů o USA.

Proč?

Třeba protože "pravicová" Evropa, si nechce nechat vzít "sociální" stát.. A ČR jde v čele...
29. 03. 2012 | 12:32

RP napsal(a):

Nepoužívejte prosím slovo export .... sám o sobě export nemá mnoho s hospodářským růstem dělat to je starý merkantilistický pohled.
Export a import jsou dvě strany jedné mince - obchodu. A svobodný obchod(a z něho vyplývající dělba práce a specializace) je motor hospodářského růstu.

Pak se najdou užiteční idioti podporovaní lobby exportního průmyslu co budou volat po dotacích exportu (když je to teda ten export to dělá ekonomický růst) a jak určitě víte .. to je cesta do pekel.

Se zbytkem článku souhlasím.
07. 04. 2012 | 13:30

cinick napsal(a):

Vono totíž Evropa už nemá moc co exportovať
Českej průmysl je v troskách a ejhle, tuhle jsem byl v jedné firmě v Německu a takový nemehla jsem ještě neviděl. Tam to jde, sice pomalu, ale jistě taky do kelu. Němci už nejsou takoví svědomití technici jako bývali.
07. 04. 2012 | 20:14

Jimmy Prosper napsal(a):

to sa tej Amerike prosperuje, keĎ Európe spravila sekeru krachom banky Lehman Brothers vo výške dvojnásobnej ako Grécko a Európa nechce naspäť ani cent...
14. 04. 2012 | 14:26

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bavlšíková Adéla · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Boehmová Tereza · Boudal Jiří · Brenna Yngvar · Bureš Radim · Bůžek Lukáš · Byčkov Semjon C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Davis Magdalena · Dienstbier Jiří · Dlabajová Martina · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gargulák Karel · Geislerová Ester · Girsa Václav · Glanc Tomáš · Gregorová Markéta · Groman Martin H Halík Tomáš · Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hapala Jiří · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hradilková Jana · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Charanzová Dita · Chlup Radek · Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří · Chytil Ondřej J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jelínková Michaela Mlíčková · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kňapová Kateřina · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kolovratník Martin · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Koutská Petra Schwarz · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kupka Martin · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Maláčová Jana · Málková Ivana · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Návrat Petr · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Nouzová Pavlína · Nováčková Jana · Novotný Martin O Obluk Karel · Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Ouhel Tomáš · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Pavel Petr · Pavelka Zdenko · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Podzimek Jan · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Reiner Martin · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Řebíková Barbora · Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedláček Tomáš · Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schneider Ondřej · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukal Josef · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Strmiska Jan · Stulík David · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Sýkora Filip · Syrovátka Jonáš Š Šebek Tomáš · Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špinka Filip · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Titěrová Kristýna · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomek Prokop · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Václav Petr · Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Vavruška Dalibor · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojtěch Adam · Vojtková Michaela Trtíková · Výborný Marek · Vyskočil František W Wagenknecht Lukáš · Walek Czeslaw · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zahumenská Vendula · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zima Tomáš · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy