Než vám zkrachuje vaše hospoda
Končí jedna velká tradice. 2003: Z toho, co se vypilo, bylo 55 % pivo v hospodě, 45 % lahváč z krámu. 2011: 46 % v hospodě, 54 % lahváč nebo plech... Řada hospodských to odnese. Proč? Tak zaprvé, vytočené pivo v hospodách prodávané ze sudů loni meziročně kleslo o 2,3 %, předloni o 5,9 %. A tak se změnil poměr mezi vypitým pivem koupeným v krámě a točeným v neprospěch hospodských. Nezmůžou s tím nic. Stalo se tak třeba v Německu nebo v Británii. Zadruhé, na pivním trhu je vidět růst jen u ovocného piva (meziroční růst výstavu +127 %), PET lahví (+121 %), lehkých piv (+95 %), plechovek (+23 %) a speciálních ležáků (+19 %) – nic z toho neznamená větší tržby pro hospodské. Za třetí, tržby v sektoru jsou nyní stále 12,5 % pod úrovní 2005 (očištěno o inflaci). Do toho jsou ceny ve srovnání se světem velmi nízké, na 60 procentech běžné úrovně EU. Přesycený trh nedovolí firmám zdražit. Něco se musí stát... shrnuto, trh projde drsnou očistou. P. S. Ve středověku hospoda sloužila i k zásobování obyvatel, lidé si u šenkýře kupovali sůl, koření nebo i maso... Třeba to k tomu jednou také dospěje.
http://ekonom.ihned.cz/c1-56510260-cesi-prestavaji-chodit-do-hospody
http://ekonom.ihned.cz/c1-56510260-cesi-prestavaji-chodit-do-hospody