Návrh pro parlament a senát

15. 03. 2011 | 13:29
Přečteno 9866 krát
Výborný truhlář se k mé lítosti rozhodl, že bude raději jezdit s tramvají. Bolela ho kyčle. Aby se mohl stát řidičem tramvaje, musel mimo jiné absolvovat dosti důkladný psychologický test. Tomu se asi nikdo nediví – řidič hromadné dopravy má velikou zodpovědnost a může ohrozit životy řady lidí.


Truhlář je velmi milý a kultivovaný muž. S testem neměl problémy.

Vždycky mě při takových případech znovu napadá, proč vlastně takovéhle profese psychologické testy vyžadují, ale politické funkce kupodivu ne. Soudím, že škoda, kterou může napáchat praštěný poslanec, psychopatický ministr nebo zešílevší prezident, je rozhodně se škodami, jež může způsobit řidič tramvaje, minimálně srovnatelná.

Už nevím, kdo to napsal, někdo v Americe, že už samotný fakt, že někdo chce být prezidentem, ho pro tu funkci diskvalifikuje. Myslím, že proto kdysi v r. 1989 Václav Havel stále zdůrazňoval, že prezidentem vlastně ani být nechce. Později se tím předstíráním už nezdržoval.

Nicméně na této americké myšlence něco je: daleko lepší je, když kandidáta přijede nejprve přesvědčovat skupina jeho známých, kterou o to politici požádali, protože se sami báli, že z jejich úst by kandidát nabídku možná odmítl.

Tak tomu bylo kdysi s prvním demokratickým presidentem Maďarska spisovatelem Árpádem Gönczem. Vzal si čas na rozmyšlenou a váhavě přijal a jak mi řekl (znali jsme se dlouho, byl to dávný kamarád mého tchána), trochu věřil, že zvolen nebude. Nechal si po zvolení svoje telefonní číslo (pevnou linku, tehdy, samozřejmě) přeložit do prezidentské rezidence a sám je zvedal, jak jsem se osobně užasle přesvědčil.

Na to „Göncz Árpád, tessik“ nikdy nezapomenu.

Takže zde je můj návrh na doplněk k ústavě: každý kandidát na politickou funkci musí být nejprve psychiatricky vyšetřen. Po dosažení sedmdesáti let se takové prohlídce podrobí každý rok. Jako my, kteří chceme řídit aspoň auto.

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Al Jouda napsal(a):

Souhlas. A musí komisi něco zazpívat, tak se nejlépe pozná, je-li normální !
15. 03. 2011 | 13:41

deep throat napsal(a):

Ten nápad má hlavu a patu, jen nevím, jak ho v Česku prakticky uskutečnit. Aby řádění psychologů učinil náš Parlament přítrž, určitě by přijal ve zkráceném čtení Zákon o protiprávnosti páchání psychotestů na poslancích i senátorech. V tomhle bodě by se určitě shodli všichni a hodně rychle včetně pana prezidenta.
15. 03. 2011 | 13:46

Koplkop napsal(a):

Autor
Moc hezký článeček pane Koenigsmarku. Jen bych nebyl na ty politiky tak přísný jako na tramvajáky. To by nám potom do té politiky nikdo neprošel.
15. 03. 2011 | 14:05

vlk napsal(a):

Dobrý nápad. Ale nejste první Ohledně Klaus e už tohle požadoval Dr. Hnízdil několikrát.
U některých d alších by snad psychologické testy mohly úspěšně nahradit testy na požití alkoholu, případně jiných omamných látek. A nikoli roční nebo jendou za čtyři roky. Ale pravidelně.
A jak chcete otestovat psychologicky idi co řebíčkují drobí či vondrují? Tak to by menopravdu dost zajímalo. A jak chcete otestovat ty co fízlují nebo dávají čestná slova?
Psychopat je vpořádku, tam je to na místě. ale řebíčkování, fízlování a dávání čestných slov? Jak chcete otestovat ty , oc píší seminárky svým asistektkám? A pak jim namáznou sto litrů odměny. Samozřejmě že za vynikající práci.. Jen netuším jestli se při té práci sedělo stálo nebo .. no ale to je opravdu ošklivá myšleka. Takže jí hned zaženu. fuj...A stydím se, že mne vůbe c napadla..Opravdu.
Jak chcete otestovat bludné balvany? Toulající s ebezcílně po ministerstvu? Které zatí řídí úplně jiný resortní kolega?
Nápad dobrý v globálu,a le silně nedopracovaný v detailu pane Koenigsmarku.
15. 03. 2011 | 14:06

ABC napsal(a):

Racionální nápad. Před chvílí jsem ho shodou okolností napsala do jakési připravované studie, ale škrtnu: s dosavadním pojetím demokracie neslučitelné. Demokracie stůně i jinak, tak až do balíku zásadnější změny (až - jestli -ji někdo vymyslí a čas nazraje).
Ale měla by se veřejnost informovat o tom, co je asociální povaha, asociální chování, nebo "morální onemocnění" /"insanité morale" byla kdysi diagnóza, nevím jak dnes.)
Jenže: pokud sledujete diskusi k blogům, mezi (takto) aktivní částí společnosti je velké množství "nestandardních" osobností. Volili by sobě blízké.
V našich podmínkách by naaranžování "zvací skupiny" bylo maličkostí - mnohem levnější než dnešní kampaně. Noblesní inspirace, žel, nepoužitelná.
15. 03. 2011 | 14:10

Carlos V. napsal(a):

Haha. Psáno jako blbost, a je to blbost. Každému je jasné, že je to nesmysl, jedná se jen o poťouchlé komunální rýpnutí do neživého.

to jsou ti kulturní mágové, Alex a Bubu
15. 03. 2011 | 14:38

Kamil napsal(a):

Požadovat psychologické/psychatrické vyšetření je možné, ale nic to neřeší. Kdyby se to zavedlo, vyšetřením projde úspěšně spousta neschopných, líných a charakterně narušených individuí. Co potom?
A kdyby se zavedly přísné zkoušky znalostní a praktické, kdo by zůstal? Jak by se našli kandidáti na funkce ve vládě, na místa poslanců atd. atd.? Babo raď.
15. 03. 2011 | 14:48

Jirka II. napsal(a):

Carlos napsal:
"jedná se jen o poťouchlé komunální rýpnutí do neživého".
Omyl. Ten je pořád živej, až to neni pěkný.
15. 03. 2011 | 14:51

Jirka II. napsal(a):

Kamil:
Watsone jak jednoduché! Při první chybě potrestat a odvolat, pokud je chyba záměrná za účelem obohacení - zavřít a odebrat majetek. Může být něco jednoduššího?
15. 03. 2011 | 14:55

Dáša N. napsal(a):

A když se ke spisovateli detektivních románů dostavilo poselstvo, by zaujal místo prezidenta, an po dlouhém otálení neváhal, v rozepsané detektivce nechal ještě na poslední chvíli zatknout Otku, obul lýčené střevíce a vydal se k Neumětelům, kteří ho již s bázní očekávali.
15. 03. 2011 | 14:55

kormoran napsal(a):

Cr politici se musi k discipline trenovat.
http://www.youtube.com/watch?v=SF1Q5zuSKWg
15. 03. 2011 | 15:23

D. Maxera napsal(a):

Douglas Adams - The Restaurant at the End of the Universe
To summarize: it is a well-known fact that those people who must want to rule people are, ipso facto, those least suited to do it. To summarize the summary: anyone who is capable of getting themselves made President should on no account be allowed to do the job. To summarize the summary of the summary: people are a problem.
15. 03. 2011 | 15:34

stejskal napsal(a):

Nápad je to jistě zajímavý, pane Koenigsmarku,

ale napadá mne, zda by stejná vyšetření neměl podstoupit každý, kdo jde k volební urně (zejména po sedmdesátce). Zodpovědnost je to minimálně stejná, také může napáchat spousty škod.

Anebo radši ne... ono je to oboje tak trochu mimo, i když představa je to zábavná ;-)

Hezký den.

Libor Stejskal
15. 03. 2011 | 15:38

důchodce napsal(a):

Autorovi děkuji za nápad a tleskám mu. Jenom lituji že se nezmínil o tom, že kvalifikační zkoušku, nedejbože nejaký psychotest nikdo z ministrů ani poslanců skládat nemusí. Nevyžaduje se. Jedinou oprávněnou vstupenkou do PS, vlády a senátu jsou jejich strannícké knížky a řádně placené roční příspěvky. Potom každý tak, či onak zvolený se dostane do užšího výběru. Tam musí ukázat, co udělá pro stranu a řekne si, co za tu službu chce.Bude vybrán a kandiduje na post. Aby splnil, co slíbil, potřebuje asistenty, rádce, pomocníky. Dostane je, stát za ně zaplatí a začne sloužit. Drobil,test už není nutný, s důvěrou Nečase, špatně sloužil, byl nešikovný, odešel do vnitra své strany a čeká, kdy bude potřebný a použitelný. Ten, kdo odryl Dlobila šel z funce, šel do sebe a uvažuje, jak se dále bude starat o sebe a o rodinu. Vondra,test denno denní a povinný, s důvěrou Nečase, slouží straně, co na tom, že 3/4 mil. sem, tam, ale stranická legitimace a vojenská negramotnost ho opravňuje velet nové, moderní profiarmádě, která činí skutky, jam bylo v TV vidět. On byl informován, že vše je v pořádku jak s miliny v Bruselu, tak se zákrokem. John, novinář,test denno dení, povinný, nemá důvěru Nečase, neuzná za vhodné se zastat ani Rožánka, svého bývalého kolegu, nesvolá K9 a jako MV se nezajímá, o co ve věci šlo a kdo organizoval jako ve špatném Westernu, přepadení nikoli banky, ale ČT. A Pro Nečase, který by měl být každé pondělí testován na schopnost vést stranu, velet vládě a řídit tento stát stačí bezostyšně lhát se "Smlouvou" s občany, s rozpočtovou čistotou, potřebou měnit DPH a dělat škrty, kudy chodí. Ten člověk nemá charakter, nestydí se a je přesvědčený, že ho funce zavedla do uzké jednosměrky. Nemůže couvat, podívat se zpětně na své činy, na tu spoušť co vláda na lidech, na svých voličích dělá. Jsem přesvědčen, ani jeden před Masarykem neobstojí. Doporučuji jim ročně nejméně jedno týdenní školení u V.Havla. V. Klas, se svým 2 hodinovým školením a následným testem, těsně před rozpadem teto slavné vlády neuspěl. Vláda, jak se zdá, byl špatný žák. A prezident školení vlády opakovat to již nemůže. Po tom školení se s vládou mělo něco stát, John říkal občanům, že uvidíme posléze obsah dohody na hradě a ejhle z toho vyšla akce na ČT.
15. 03. 2011 | 15:55

kelt napsal(a):

V podstatě by bylo možné i jiné kriterium,jednoduší a více vypovídající.
Každý kandidát na poslaneckou,či senátorskou funci by musel den před zapsáním na kandidátskou listinu projít testem indexu BMX.
Pokud by měření přesáhlo hranici 25,nebyl by zapsán.
Sice by zase byli zvoleni kandidáti různé úrovně IQ a sporných morálních a jiných kvalit,ale generálové by nemuseli vzdávat poctu Parkanové a za řečnickým pultem parlamentu by nedominovala pivní břicha nad obsahem proneseného.
15. 03. 2011 | 15:57

snová napsal(a):

Doufám, že se přidá i pár dřepů, chůze po rovné čáře dopoledne, trojčlenka..........rozhodně bych se zeptala zda znají slova MÁ DÁTI DAL, mám pocit, že si to pletou má krásti, krade.......... vyloučit dyslectii, dysgrafii,
Většinou nevědí ani, co píšou..........
15. 03. 2011 | 16:03

Jana Pechová napsal(a):

Jako vtip dobrý :-)
Jenže, jak známo, například kauza onoho piráta z D1 přinesla poznání, že psychologický test není dostatečně hustým sítem na charakterové vady.
A dokud bude v naší politice fungovat pravidlo o vzlínání lumpů v politických funkcích, s nímž si neumějí (nebo nechtějí?) poradit ani spolustraníci na nejnižších postech, náprava nebude možná.
15. 03. 2011 | 16:11

vlk napsal(a):

Stejskalovi
proč po 70 a výš?

co takhle Přemluv bábu a dědka? Kolik že bylo protagonistům?
Koho že volili prvovoliči?
a koho že volili zejména lidé s vysokoškolským vzděláním??? Koho ž eprý převážně volili doktoři?
15. 03. 2011 | 16:22

stejskal napsal(a):

Dobrý den, pane vlku,

protože to navrhoval pan Koenigsmark v případě politiků, takže jsem nechtěl, aby to bylo asymetrické (ale jinak já nevolal po žádných prohlídkách, to jen kvůli reciprocitě :-).

Jinak se nezlobte, ale do vaší oblíbené debaty o famiglii 118, bábě a dědkovi ani o jiných podobně chytlavých tématech se s Vámi nebudu pouštět. Nepřijde mi to zajímavé (to nemyslím nijak kontroverzně ani provokativně, jen mne to prostě nebere tak jako třeba jiné debatéry, přetlačujte se na dané téma třeba s panem Rumcajsem ;-)

Libor Stejskal
15. 03. 2011 | 16:34

Lex napsal(a):

Připojuji se k návrhu autora. A navíc bych si dovolil navrhnout jeho rozšíření. Pakliže potenciální politik bude shledán z hlediska psychologického způsobilým pro výkon politické funkce, podepíše závazek hmotné odpovědnosti za škody způsobené výkonem své "mise".
Jistě všichni chápeme odůvodněnost tohoto návrhu, přesto si dovoluji ještě malé vysvětlení: Podle včerejších zpráv bude Česká republika opakovaně souzena u Evropského soudního dvora pro neimplementaci evropského práva do vnitřního právního pořádku zaměstnaneckých penzijních fondů - cituji z "iHned" -"Brusel ztratil trpělivost. Kvůli zaměstnaneckým penzijním fondům žádá po Česku půl milionu za den". http://ekonomika.ihned.cz/c1-51140100-brusel-ztratil-trpelivost-kvuli-zamestnaneckym-penzijnim-fondum-zada-po-cesku-pul-milionu-za-den
Ač takto bylo Česko povinno učinit již v roce 2005, neučinilo tak dodnes, ačkoliv již pro to bylo před 415 dny prvně u ESD odsouzeno k pokutě ve výši cca 135 tisíc korun za každý den zdržení, což dosud činí nějakých 55 milionů. Za každý další den prodlení je nyní navrhována pokuta asi půl miliónu korun!
Dal bych jim to k úhradě. Rukou společnou a nerozdílnou. Těm rozpočtově odpovědným pokud jde o sdírání vlastních občanů.
15. 03. 2011 | 16:38

Pavel13 napsal(a):

Jsem absolutně proti!!! V parlamentu sedí vzorek populace, žádná elita. I psychicky narušení (pokud jsou svéprávní) mají nárok na poslaneckou lavici. To bychom mohli vyloučit alkoholiky (to by pěkně parlamentem zamávalo), kuřáky, apod.. Jeden nevypočitatelný poslanec je užitečnější než 101 hlavé tupé stádo! Poslancování by zvládlo i malé dítě, na řízení tramvaje už musíte mít schopnosti.

Ještě si vzpomínám na dávné vyprávění kohosi v rozhlase. Zmiňovanému upadlo kolo a marně hledal šrouby. Svěřil se pak přihlížejícímu chovanci blízkého ústavu.
- A kolik šroubů máte na každém kole.
- Čtyři.
- Tak dejte na každé kolo tři a pomalu dojedete do města, kde vyhledáte pomoc.
- Jak jste na to přišel člověče, když jste, s prominutím, blázen.
- Blázen sice jsem, ale blbec nejsem!
15. 03. 2011 | 16:43

rejpal napsal(a):

Pavel13
Jeden (možná z parlamentních lavic:)
- Pane kolego, nevíte, kolik je hodin?
- Úterý
- Nevadí, já mám raději bourbon
15. 03. 2011 | 17:01

Jizel napsal(a):

Jen by asi bylo dobré si neplést psychology a psychiatry. Soudím, že psychiatři by váš návrh asi odmítli :)
15. 03. 2011 | 17:07

Drzá zrzka napsal(a):

Jizel

Určitě odmítli. Měli by strach, aby se nezbláznili. :o)
15. 03. 2011 | 17:18

Gambri napsal(a):

Já bych začal s psychotesty u autorů blogů. Co někteří vypotí a ventilují ....
15. 03. 2011 | 17:35

Petr Havelka napsal(a):

Pane Koenigsmarku,

na toto téma, kdysi zajímavě psal Cyril Hoschl ve svých reflexových sloupcích.

Dovoluji si to zde vložit k obohascení diskuse

---
Vážený pane Dr. C. Höschle,
včera jsem sledoval televizní pořad Vedlejší efekty, kam volala jakási paní, která hosty (oba politologové) oslovila otázkou, proč nejsou poslanci podrobováni psychotestům, aby se zabránilo tomu, co se děje v parlamentu. Jeden z politologů jí odvětil, že to není možné, poněvadž politiky si volíme my - občané. Dodal, že by jistě došlo ke korupčnímu kupčení s oněmi psychotesty. Sociolog Jan Keller před pár měsíci uvedl: "Je zvláštní, že zatímco každý řadový policista či řidič tramvaje musí projít psychotesty, zda je způsobilý vykonávat svoji práci, v případě vrcholných politiků nic takového neexistuje. Jejich zodpovědnost je přitom s předchozími nesouměřitelná. … Psychotesty politiků jsou neprůchodné, protože mocenská elita se nikdy nenechá zkoumat. Má (na rozdíl třeba od tramvajáků) legislativní prostředky, jak tomu zabránit. Navíc … tuší, že by dopadla hůře než tramvajáci…". Měli by se tedy politici podrobovat psychotestům? Berou přeci několikanásobně větší platy než ti řidiči. A co potom policisté a letoví dispečeři - jak k tomu přijdou!?
S úctou,
Jiří Borovička

Tohleto celé zní velmi správňácky, ale představuje to hluboké nepochopení podstaty demokracie: policisté ani tramvajáci nejsou voleni. Najímají se do našich služeb a plní úkoly, k nimž by měli být disponováni. Ne tak politici. Ti by z mnoha důvodů, pro něž tu není dostatečný prostor, měli být voleni. V takovém případě jsou psychotesty k ničemu. Národ, který si zvolí padoucha, má holt padoucha. To žádný psychotest nespraví. (Trošku by to mohlo snad napravit zrušení imunity). Kdo vymění národ? Kdo ho potrestá za to, koho si volí? Kdo dá národu psychotest? Tohle nedorozumění souvisí s nepochopením rozdílu mezi zákony přírodními a normativními. O tom, že y=-½gt2 se nehlasuje. To se testuje. O věku odchodu do důchodu ano. Pilot může naráz zabít spoustu lidí, zrovna tak tramvaják či policista. Ne tak politik. Diktátor žádné své psychotesty nepřipustí a zabíjí tak jako tak. V demokracii je zase každý ve volbách (někdy i před nimi) sesaditelný dřív, než škody dosáhnou kritické meze. Kdo by měl psychotesty dávat? Lid? Ten volí, tím se už vyjádřil. Pánbůh? Ten vrhá kostky, kterým nerozumí ani Jan Keller. Můžeme se u něj tak nanejvýš přimluvit modlitbičkou. S psychotesty by se nám vysmál! Ostatně nepřeceňujme je. Je to s nimi asi jako s mrkví a dobrýma očima či kouřením a rakovinou. Je to všechno sice trochu pravda, ale když se celé dětství cpete karotkou a skončíte s pěti dioptriemi a šedým zákalem nebo když jako nekuřák dostanete nádor, je vám platná jak mrtvému zimník. Únosci letadel před 11. zářím 2001 v americké letecké škole nejspíš psychotesty prošli …
http://www.hoschl.cz/index.php?text=3808&lang=cz
15. 03. 2011 | 17:42

xx napsal(a):

Rath, paroubek - z vyšetření rovnou do blázince...
15. 03. 2011 | 18:01

zdeněk napsal(a):

a to už teda nebudeme mít žádného politika???? :-)
15. 03. 2011 | 18:01

jbg napsal(a):

Úplně by pro začátek stačilo, kdyby se prošli namátkovou dechovou zkouškou, stejně jako řidič tramvaje. Klidně bez postihu, jen aby se vidělo. Kolik stojí panák vodky ve sněmovne??
Ten Váš antispam je nějak šílený, ne že se slova neshodují s předlohou, ale předloha se neshoduje s rozumem. Byly tam znaky, co ani nemám na klávesnici.
15. 03. 2011 | 18:05

Demik napsal(a):

Ani to nepomůže.
15. 03. 2011 | 18:10

UmKab napsal(a):

Psychologie je měkká jak bláto. Nedá se na ní nic stavět, je to šamanství dneška. I předpověd počasí dává tvrdší data. Chraň nás pánbůh aby psychologové a psychiatři měli na něco vliv.

P.S. Ani toho řidiče tramvaje bych jim do pařátů nedával
15. 03. 2011 | 18:10

Tenco napsal(a):

Petr Havelka
Já si myslím,že by nebylo špatné kdyby se lidi ze seznamů, které voličům ve spolupráci s Mafií dodávají partajnické výbory, tedy kdyby se tito lidé podrobili psychotestům.
A možná i testům funkční gramotnosti.

Ale pěkně za své. Chceš být 4 roky živen daňovými poplatníky - zacáluj si pěkně psychotesty a testy funkční gramotnosti !

Prošels - no vidíš. Čeká tě 4 roky zábavy a na konci budeš bohatý tak, že tě vůbec nemusí zajímat, jak dopadne Kalouskův chemický hokus pokus s důchody.
Neprošels - smůla, musíš dál chodit do práce a řeknu ti - asi tě v důchodu nečeká nic moc dobrého. Zkus to proto za 4 roky znova.

Souhlasím s Kellerem.
Dneska pomalu potřebujete udělat inteligenční test i na hlídače vykradených skladů.
Nevím , proč by teda eměli dělat testy inteligence ti, kteří ty sklady chtějí vykrádat.
15. 03. 2011 | 18:12

Alex Koenigsmark napsal(a):

Text pana prof.Höschla jsem nečetl, jinak bych ho s gustem citoval. Totiž, ty psychotesty musí proběhnout ještě před volbami. Šílenci, protože jsou skálopevně přesvědčeni a jejich názory jsou vyhraněné, mívají némlich u davů často strhující sukces, viz třeba Hitler. Pak už je pozdě, voliči se najdou a je malér.
15. 03. 2011 | 18:12

Čvančara napsal(a):

Pane Koenigsmarku, naprosto souhlasím. Takových hovadin, kterých se dopouští tato vláda, může bát schopen jedině idiot.
15. 03. 2011 | 18:16

rejpal napsal(a):

Alex Koenigsmark
Bylo by to dražší - ale kdyby se psychotestům podrobili voliči, efekt by se dostavil.
15. 03. 2011 | 18:22

huhu napsal(a):

politik má mandát od voličů. Logicky by tedy autor měl požadovat, aqby psychologoví zkoumali voliče. A především by měli prozkoumat autora, který zjevně nechápe, co je demokracie a co je politika.
15. 03. 2011 | 18:32

vlk napsal(a):

Stšjskalovi
zajímavá logika. O famiglii 18 jsme nenapsal ani slovo.
A dokonc e jsem na ní při psanís vé repliky nai nepomyslel.

A Přemluv bábu přemluv dědka? Moje oblíbené téma?
ZaPojal jste to opravdu zvláštně. Já jsem to zdvihnul jne jako flagrantní důkaz idiocie generace, kterou na žádné prohlídky hnát nehodláte.
Nic více nic méně. nastolil jste téma generačních prohlídek. Já reagoval jen přesně v rámci tohoto tématu.
Myslel jsem, že logika je zřejmá.
15. 03. 2011 | 18:32

Rozum napsal(a):

konečně bychom byli bez zlodějské psychopatické vlády a prezidenta
15. 03. 2011 | 18:38

jarpor napsal(a):

Mno, pane Koenigsmarku,

myšlenka to není špatná... má to ale několik ALE :

- asi by to chtělo změnu Ústavy, neb ta určuje pouze věkovou hranici pro to "být volen"... no a změna Ústavy - no nevím nevím... revolucí ... snad...

- asi by to chtělo změnu Listiny práv a svobod, neboť když slepý student studoval na medicíně, nikdo nevěděl jak v souladu s onou Listinou zdůvodnit, že prostě chirurgem být nemůže (to není vtip, ten případ je mi znám), tímtéž by své politické ambice zdůvodňovali propadlíci Vámi navrhovaných testů... no a změna Listiny - opět - nevím nevím... a to je tu ještě ona Evropa... Unie ... a tak testy taky nejsou ... no vyhnat ty politiky tam... nevím, nevím...

- a - největší problém na závěr : když se tak dívám kolem, nahoru a dolů... pak nevím, kdo by nám vládnu, tedy kdo by úspěšně prošel...
snad jediný by mohl uspět - jediný, nejchytřejší a nejmoudřejší : zdejší nick Vlk.
Což uznáte, že na vládu, parlamenty, prezidenta... prostě všechny volené.. a vše kolem ... je sakra málo...

Hezký podvečer
15. 03. 2011 | 18:40

Ostravak ostravski napsal(a):

Šmarjá panno,pane Koenigsmarku neblbněte,přece zde nemůže být mnoho let bezvládí!!!!!!!!!!!!!!!!!!
15. 03. 2011 | 18:44

jája napsal(a):

2 článek ústavy stanoví že lid je vládnoucím činitelem přez ty které si určil jako své zástupce.
Proč se chovají ale jako diktátoři a to i v dnešním systému, z mého pohledu režimu.
Ústava je tak mazaně napsaná že mi jde s toho hlava kolem, a to při prvním čtení.
lidé si asi jinou nezaslouží a nebo ji nečtou.
Bráni svobodnému projevu a zdokonalování vlastního ducha bytosti.
Jsme tak závislí jeden na druhém a to pomocí násilného příkazu a ne ze svobodné vůle.
Vláda tak žije zdarma z lidu na jeho účet a to je odporné.
Lid zase zneužíva vládu. No strašné.
15. 03. 2011 | 18:47

stejskal napsal(a):

Nenastolil, pane vlku.

Ale to není vcelku důležité. Hezký večer.

Libor Stejskal
15. 03. 2011 | 18:51

Hanča napsal(a):

Souhlasím, ale obávám se, že i zde by pronikla korubce a úplatky, aby se z toho pak nezbláznili samotní psychologové :-)
15. 03. 2011 | 18:54

Saxána napsal(a):

Slibují, že budou ctít zákony.
Znají je? Alespoň Ústavu a Listinu základních práv a svobod?
No, považte, pokud se budete chtít zúčastnit v e ř e j n é schůze Senátu, nejprve si v recepci ověří Vaši totožnost (musíte předložit OP!), poté projdete bezpečnostním rámem (OK), budete mít jakýsi doprovod, pokud se v prostoru budete pohybovat.
Kdo navrhl "Soubor interní legislativy Kanceláře Senátu" , či ho schvaloval, má móresy jako v časech totality. Jistě máme právo vstupu bez lustrování.

Navrhuji : Povinné školení politiků v právní oblasti nepodmíněně.
15. 03. 2011 | 19:00

Stawarski napsal(a):

řadíte mezi politiky i sekční šéfy na ministerstvu kultury?
15. 03. 2011 | 19:06

UmKab napsal(a):

A kterej ajatolláh je bude vlastně testovat? A co takhle aby je rovnou jmenoval, ušetřilo by se spoustu kaček za volby.
15. 03. 2011 | 19:13

Kryštof napsal(a):

"Svolaná komise psychiatrů sice shledala , že poštmistrová je úplně blbá , ale zároveň je
schopná zastávat jakoukoliv státní službu ."
Jaroslav Hašek tímto citátem ze svého Švejka ,
se projevil jako silně nadčasový , takřka vizionář .
úřednictva . Jestliže byl Švejk jinou psychiatrickou komisí prohlášen za blba mdlého rozumu kvůli své větě
"Ať žije , pánové , císař František Josef I.!" , pak by byl zajímavý rezultát téže komise o duševním stavu
Paroubka na základě jeho věty :
"Spojím se třeba s Marťany !"
Mám ten dojem , že by zdejší "politici" psychiatry nutně
přivedli do blázince , ovšem nikoliv coby medicinský personál .
15. 03. 2011 | 19:15

Ovšem ... napsal(a):

... hledá se nezkorumpovaný psychiatr ...
15. 03. 2011 | 19:21

jihočech napsal(a):

Také mám návrh, který by mohl přínést velké úspory pro republiku.
Zrušit senát a parlament - všem senátorům a poslancům dát odstupné velmi vysoké (tak asi 10 mil kč na osobu) s podmínkou, že se vystěhuji na Havaj, kde by šťastně žili (a my také).

V parlamentu nechat 10 právníků, 10 lidí se selským rozumem a 5 překladatelů, kteří by překládali zákony sousedních států Rakouska, Německa event severských států (pozor nikoliv zákony vzdálených států jako USA). Těchto 20 super konšelů by pak vybralo nejoptimálnější zákony pro nás, řekněme na 3 - 5 let a pak by se uvidělo.

Žádné psycho testy, žádné náklady na mzdy poslanců a senátorů, místnosti senátu přebudovat a vrátit původním účelům (konírna), velké úspory na energii (nesvítilo by se tam), těch 25 super konšelů (každý by mohl mít plat 5 - 10 mil ročně) starající se o zákony, by sedělo přímo na hradě , aby se mohli scházet denně s prezidentem, aby nemuseli stále jezdit Mercedesami Nerudovkou nahoru a dolu, na hradě by mohli mít i kantýnu zdarma., ...

Lidi fakt to by se muselo vyplatit !
15. 03. 2011 | 19:26

rejpal napsal(a):

jihočech
Někteří senátoři po přebudování mohli v tom objektu i zůstat
15. 03. 2011 | 19:28

Anička z Kuřimi napsal(a):

Lexi
připojuji se k vám.
15. 03. 2011 | 19:40

velké Husákovo hovno napsal(a):

Tak to by teda soudruh KLAUS určitě neprošel !Topol je blázen od pohledu a Nečas by propadl na celé čáře!Patroubka by internovali hned ve vrátnici -před prohlídkou.No a věčně opilej Zeman je jasnej-škoda mluvit.
15. 03. 2011 | 20:54

ja napsal(a):

Souhlas ... skvely navrh pro ktery bych urcite hlasoval.
15. 03. 2011 | 21:17

Lex napsal(a):

Äničko, jo! A budeme je mučit v psí boudě. A budou na řetězu (konečně)!
Dík. Lex
15. 03. 2011 | 21:47

Standa napsal(a):

TO: Jihočech
Má to ale jednu chybu. Vláda jsou pouze loutky v rukou mafie, která je tam protlačila a které slouží. Ta by se asi jen s 10 miliony nespokojila!!!
15. 03. 2011 | 22:55

moravák napsal(a):

Občas si rád přečtu Vaše články ale tentokrát jste to přehnal.Co kdyby se toho opravdu někdo chytil a uskutečnil tento nápad?Kdo by nám vládl?,že by opět nějací cizáci?,protože pochybuji,že by tímhto testem prošel někdo z politiků v české kotlině.
15. 03. 2011 | 23:09

Mour napsal(a):

Pan Stejskal: Nastolil jste. A příliš vkusné, vtipné ani věcně odůvodněné to nebylo.
16. 03. 2011 | 00:22

Vladimir napsal(a):

Zcela jistě by k psychiatrovi měli jít všichni ministři. Poslanci a senátoři také. Soudci prý chodí jednou za život, ale to je málo. Nějaký Nagy se jim zbláznil a vymýšlel si rozsudky a výpovědi v hospodě u piva ...a takových soudců je víc - stačí si přečíst soudní rozsudky ... Hrůza a děs, kdo (jaké intelektuální kapacity) rozhoduje o životech lidí ... Konec konců , bývalý místopředseda NEJVYŠŠÍHO SOUDU !!! Osobnost patříci na druhou stranu stolu...

Topolánkova a Nečasova vláda - to jsou typické případy liddí patřících za zdi psychiatrických léčeben. Jestliže někdo sníží výběr pojistného (penzijního) a pak naříká nad prázdnou kasou a chce ji léčit tak, že se opšt sníží pojistné ... to jasný případ pro Chocholouška !!!
16. 03. 2011 | 01:00

Medikolog napsal(a):

Lexi,

jsem vám v té psí boudě k disposici:-). Otázka ale je, kdo by těmi testy předtím prověřil ty psychiatry... a kdo by předtím prověřil jeho... a kdo by dohlédl na apolitičnost. Takovému Štětinovi by se jako blázen jevil každý levičák, sám se jeví jako nebezpečný gauner jiným a když by ho nálepka blázna eliminovala.. chtěl bych vidět, kdo by permanentně odolával pokušení.(/;>D).
16. 03. 2011 | 07:17

Kurt Müller napsal(a):

Vážení, psychotesty by se dělali v Plzni, prošli by všichni, které mafiánsko politické struktury navrhnou do volebních seznamů. Žel testy na morálku ještě nejsou a problém je, že morálka se může měnit s výši odměn a možností získání majetku.
Samozřejmě autor myslel svůj návrh jako nadsázku, ale odhlédněte prosím od psychotestů a podívejte se na rozpad morálky. Nemravné platy a prebendy, nemravné okrádání státu a občanů, mafiánské spojení politiků, soudců, státních zástupců, policajtů a podnikatelů nelze zastavit psychotesty a to ani nadsázkou. Jen na okraj, kdo skutečně věděl a kdo skutečně zorganizoval divadelní představení v ČT?
Národ se baví namísto, aby zaplakal, protože vládnoucí garnitura potřebuje divadlo, aby lidé neviděli ty ostatní daleko nemravnější darebárny.
16. 03. 2011 | 07:45

xx napsal(a):

Klaus, Nečas, Kalousek - z vyšetření rovnou do blázince
16. 03. 2011 | 08:39

Pavel13 napsal(a):

Ještě by nám autor mohl vysvětlit pojem "politická funkce".
Já si pod tím představuji funkci v politické straně. A tam je na členech strany, jaká kritéria si zvolí.
Jedná-li se o mandát získaný ve volbách, tam, opakuji, je tento nápad absoluně nepřípustný!
Jedná-li se o funkci spojenou s nějakým úřadem (tedy i ministr), pak ano. To podle mne, ale nemá být nějaké politická funkce. Ministr nemusí mít s nějakou stranou nic společného, naopak schopnosti by mít měl. Jako žádáme bezpečnostní prověrku nebo lustrační osvědčení, můžeme požadovat i psychickou odolnost.
16. 03. 2011 | 08:40

Takahashi napsal(a):

Autor blogu by si měl dovzdělat - rozdíl mezi psychiatrií a psychologií mu zjevně uniká
16. 03. 2011 | 08:44

buldatra napsal(a):

Pane autore, korektně konstatuji, že Váš nápad by se nám mohl pěkně prodražit.

Já bych do politiky psychiatry ani psychotesty netahal.
Blázni a lidé v různě neutěšeném psychickém stavu do naší barvité společnosti patří, vyskytují se ledaskde, vlastně všude, i za volantem. O senátu a parlamentu nehovoře. O vládě už vůbec ne. Hrad raději nezmiňuji.

Pakliže by byli postupně z různých činností a funkcí, na základě různých vyšetření, vyřazováni, opatřováni příslušnými papíry na hlavu, mohlo by se stát, že z nich vznikne nová drtivá menšina a bude nutné kvůli tomu zřídit další nové ministerstvo.
A kdo by byl ministr, ha?
16. 03. 2011 | 08:57

Lex napsal(a):

Medikolog
Zdravím, příteli. Autor navrhuje prověřovat psychologickou způsobilost adeptů na politické funkce, tedy těch, kdo chtějí nebo aspoň jsou ochotni se nechat na politické funkce nominovat.
Důvodem těch testů je jen a výhradně tato skutečnost - to chtění nebo aspoň srozumění. Protože tahle otázka, tenhle fakt, že si někdo myslí, že chce být nebo může být politikem, vzbuzuje pochybnost o duševním zdraví nebo aspoň psychologickém "nepostižení".
Nejde tedy o ty psychiatry a psychology, to jsou normální makači, odborníci jako každý jiný - kominík, konstruktér, zedník, architekt etc. etc. Nebo si myslsíte, že ze stejného důvodu, to je z důvodu, že ti lidé chtějí být psychiatry, psychology, zedníky, konstruktéry atd. je třeba prověřovat jejich duševní stav? "Wo to go" autorovi, jestli se nemýlím.
Apropós, Vy jste politik, že byste chtěl do té "kuřimské" boudy?
16. 03. 2011 | 09:14

stejskal napsal(a):

Dobrý den, pane Moure,

ne, nenastolil (jen jsem prafrázoval autorův text; samotnému mi nebylo moc jasné, proč on sám operuje tím věkem).

Pokud byste Vy a pan vlk dočetli jeho text do konce (poslední dvě věty), muselo by Vám být jasné, jak to myslím (neveřím, že by nebylo).

Libor Stejskal
16. 03. 2011 | 10:01

Zastupitel napsal(a):

Takový test směrovaný k ověření - politických zastupování, ve smyslu schopností vykonávat mandát od voličů by měl v prvé řadě posloužit jako srovnávací test kupř. s policisty...
A pak je jednoduché, na komunální úrovni posadit zastupitele do lavic jimi spravované školy a zaškrtak odpovědi na cca 30 otázek - Viz www.iq-attack.cz/
Ověření mozkových schopností nebolí, a nebylo by třeba "shánět" drahé prověrky utajovací a jiné...
16. 03. 2011 | 10:10

D2R2 napsal(a):

Pro poslance a senátory bych zavedl ještě další institut. A sice, že kdo nebude znova zvolen ten bude zastřelen. A viděli by jste jak by se poslanci snažili. A ušetřili by jsme. A daleko víc. Nebylo by třeba "trafiky" pro vykopnuté politiky atd.
16. 03. 2011 | 11:27

Alex Koenigsmark napsal(a):

Stejskal a Mour: s věkem jsem ironicky zaoperoval proto, že mi na něj pomalu taky táhne, byť pomalu a strýček Alois Alz. se nevyhýbá ani prezidentům... A taky si nepletu psychology a psychiatry, oni se nevzájem moc rádi nemívají. Možná by psychologové mohli posílat ty politiky k psychiatrovi :O))))
16. 03. 2011 | 11:52

Dr.Chocholoušek napsal(a):

Každý český zlodějský politik skončí po vyšetření v Bohnicích!
16. 03. 2011 | 12:39

Mour napsal(a):

Stejskal: OK, máte pravdu. To nemění nic na tom, že generaci snowboarďáků by určité konzultace také velmi prospěly.
16. 03. 2011 | 12:52

Acidburn napsal(a):

Psychologické testy pro politiky? Jasně, proč ne, ale v takovém případě je logickým krokem současné zavedení psychologických testů pro všechny voliče. Chceš k volbám? Volit nějakého šílence? Napřed hezky k psychologovi, podle výsledku teprve k volební urně. Nebo rovnou do blázince.
Psychologické testy politiků jsou samy o sobě šíleným nápadem. Jistě, část psychologů by je uvítala, jen poslanců je 200, senátorů 81, prezident je jeden - 282 lidí, a to jsme jen na vrcholné úrovni, níže jsou krajská a obecní zastupitelstva - ty snad mohou řídit cvoci? Kdepak, šup s nimi do ordinace. A tento kolotoč opakovat co čtyři roky, v případě předčasných voleb (pokud je nezruší ústavní soud) i častěji! To je splněný sen některých psychologů, kteří mají snad dnes nouzi o práci, ale noční můra pro ostatní.
Přesto to zní "lákavě" a "rozumně", navíc se i tento nápad veze na vlně negativních emocí, které spousta lidí vůči "těm papalášům nahoře" pociťuje. Jenže skutečnou pohromou pro tuto zemi není šílenec politik, prezentující svoje fantasmagorie na půdě sněmovny, ale "průměrný český volič", nadutý provinční hulvát v rádiovce a gumákách, který v hospodě vykřikuje, jak vlítne do sněmovny a všechny papaláše vypráská bičem, a jehož reálnou politikou je ohnutý hřbet.
Těm tento návrh jistě udělá radost.
Naštěstí pro ty ostatní je to nerealizovatelná pitomost.
16. 03. 2011 | 13:20

Lex napsal(a):

Myslím, že pan Koenigsmark věděl přesně, proč v závěru svého blogu zvolil takovou věkovou hranici (byť s tím "neprofesionálním" řízením je ta hranice už na šedesáti a netýká se apriori psychologů - ani po sedmdesáti).
A já se mu nedivím, dokonce bych k těm adeptům na pravidelné vyšetření přidal i bývalé politiky, kteří jsou dále veřejně činnými osobami. Možná by i ubylo požadavků na různé vojenské akce a masové vraždění lidí.
Na druhé straně nevěřím, že by i pan Stejskal nevěděl přesně, proč se k téhle věkové hranici přihlásil stran voličského elektorátu. Může to bagatelizovat jak chce.
V tomto ohledu byla, podle mého názoru, reakce "vlka" a "Moura" naprosto odpovídající. Dokonce si myslím, že víc než jen odpovídající. Určitě si myslím, že menší ohrožení plyne od lidí se zkušenostmi, než od těch, co mají hlavu "nabušenou" jen současnými vzdělávacími institucemi a současnými informacemi zelenků, sdělovadel, "fejsbůků" či "twitrů".
Pane Alexi, vlku, Moure - palec nahoru!
16. 03. 2011 | 13:51

Acidburn napsal(a):

To Lex: Vyšetřování bývalých politiků, kteří jsou nadále veřejně činní - myslíte veřejnou činnost ve stylu Václava Havla, který nikde neúřaduje, pouze se čas od času k něčemu vyjádří? Jasně, to dává smysl?!

Rádiovka a gumáky, co od toho čekat, že?
16. 03. 2011 | 14:13

gaia napsal(a):

Lex

pokud je hranice 60 let pro řízení auta, jak to potom koreluje s prodlužováním hranice odchodu do důchodu? Jsou i jiné profese, kde se může napáchat víc škod než užitku a to se bude moci vykonávat nad 60 let bez kontroly a to ještě povinně?
16. 03. 2011 | 14:17

stejskal napsal(a):

V pohodě, pane Koenigsmarku,

však mé intelektuální "výkony" už dávno též poznamenává věk ;-)

Určitě, pane moure,

osobně si myslím, že "na palici" jsme v této zemi prakticky všichni, proč by snowboarďáci měli být výjimkou (ostatně jsme je vychovávali my ;-)

Hezký den oběma.

Libor Stejskal
16. 03. 2011 | 14:27

stejskal napsal(a):

Dobrý den i Vám, pane Lexi,

nepřekvapuje mne, že "nevěříte, že bych i já nevěděl přesně, proč jsem se k téhle věkové hranici přihlásil stran voličského elektorátu". Glosování jinotajných motivací, které druhé vede k napsaní jejich replik (byť je oni sami na požádání vysvětlují), je zde oblíbenou kratochvílí mnohých. A abych Vám udělal radost: věk v tom nehraje prakticky žádnou roli :-)

Já si též myslím, že někteří debatující mají vždy a za každých okolností pravdu. I kdyby se třeba mýlili :-)

Libor Stejskal
16. 03. 2011 | 14:36

Sixy napsal(a):

Návrh je to rozumný, ale nerealizovatelný. K tomu, aby se tyto testy mohly usklutečnit, by bylo potřeba přijmout tento návrh jako zákon ústavní a k tomu by bylo zapotřebí patřičný počet hlasů. Což jak každý normální občan ví, je nerealizovatelné, protože poslanci ani senátoři pro něj ruku nezvednou. Jsou přece normální . . .
16. 03. 2011 | 14:40

Mour napsal(a):

Stejskal: Já si naopak myslím, že díky Bohu zatím naštěstí ještě "na palici" všichni nejsme.

Lex: Díky. Formuloval jste to, co jsem cítil - poznámka p. Stejskala má jiný kontext než poznámka AK; cítil jsem z ní trochu probleskovat šikmý úsměv dua Mádl - Issová.
16. 03. 2011 | 15:28

aster napsal(a):

Nemohu nevzpomenout historii našeho státnictví, i když možná zkreslenou Jiráskem, o nástupu prvního našeho českého "vrcholného politika", Přemysla Oráče. On také nikde nekandidoval, ale když přišla delegace od Libuše, jistě tuto dámu znal natolik, že se nijak nezdráhal,"zatkl otku" a šel vládnout. Jestli na to bude mít, moc nepřemýšlel. Každý den asi běžný zemědělec takovou nabídku nedostává. Že vláda Přemyslovců nebyla taky nic moc, to známe z dějin. Asi to "orání" zůstalo v genech.Jak se bude psát o historii našeho státu po "sametovém" převratu, bych se docela rád ještě dočetl. Bohužel moje "křížky" na zádech mi to neumožní.
16. 03. 2011 | 15:43

Pepa z depa napsal(a):

Milí diskutující, myšlenka je to NÁRAMNÁ a ještě doporučujeme, aby toto vyšetření si do předčasných voleb nechali udělat všichni navržení kandidáti do všech funkcí od hlavy až k patě. Jinak pro urychlení STÁTOTVORBY po GENERÁLNÍ STÁVCE, můžou všichni současní státotvůrci a mocipáni, odcházet ze svých úřadů s rukama nad hlavou, aby bylo viděti, že mají prázdné ruce, protože čisté je již nebudou míti až do smrti a na zadech musí míti jen baťůžek na odnesení osobních věcí a všech poznámek, které nastupující garnitúra nebude již používat. To proto aby tam nezůstalo ani jedno sémně, které by mohlo v budoucnu vzejíti. No a tím bude započata HEDVÁBNÁ ZMĚNA, která již bude od začátku prosazovat to, aby bylo vždy dobře vidět kam, co a kdy, proč a s jakým úmyslem bude KDO vynášet a nebo přenášet COKOLIV. Abychom nezapomněli, JAN je do 4. odboje přijat. A proto si také všichni dobře prohlédněte na www.vymenilijsmepolitiky.cz, aby Vám bylo jasno, podle ČEHO A JAK BUDOU VYBÍRÁNI zástupci z občanů ČR. Teď již bude záležet jen na Vás jak se zapojíte, že? Doufáme, že to nedopadne tak, jako v pondělí v Nové scéně ND, když to bylo zvané. Děkujeme za pozornost, 4. odboj a Pepa z depa.
16. 03. 2011 | 16:11

stejskal napsal(a):

Možná máte pravdu, pane Moure,

mohu mluvit jen sám za sebe (a tady na svém prohlášení o "bytí na palici" nemám co měnit).

A víte, co ještě pozoruji? Čím jsem starší (je mi přes padesát), tím jsemm podezíravější, mám pocit, že mne někdo chce oblafnout a také dost ztrácím smysl pro humor.

Ale stejně bych trval na tom, že vyšetřeni psychology by měli být buď všichni nebo nikdo. Řekl bych, že psychopatické úvahy nejsou v politice o nic více rozšířeny než třeba v debatách pod blogy zde, jakož že i psychopaté mají percentuálně dle mého více méně stejné zastoupení mezi politiky i voliči. Akorát že psychopaté si zpravidla svojí psychopatii nepřipouštějí a přisuzují ji druhým (opět se troufám v tomto konkrétním případě považovat za výjimku). Prostě voliči si myslí, že psychopati jsou politici a politici zase naopak. A pravda je v tomto ohledu vždy subjektivní.

Libor Stejskal
16. 03. 2011 | 17:37

Stanislav Bicenc napsal(a):

Konečně by jsme se zbavili Ratha.
16. 03. 2011 | 17:53

Pavel napsal(a):

Rovnou detektor lži na začátku a na konci svého funkčního období.
16. 03. 2011 | 18:44

Lex napsal(a):

Acidburn
Víte, mladíče, je mi venkoncem jedno, v čem doma chodíte, byť jsou to gumáky a rádiovka. Proti gustu žádný dišputát!
Jen jedno Vám chci říci - Ano, na tyto stránky chodí i obyčejní lidé, obyčejní v tom, že se živí "obyčejnou" prací, že nemusí mít vysokoškolské vzdělání, magisterský titul, vystudovaná práva apod.
Ale jste to právě Vy jako první, inteligent, který rozděluje lidi na vesnické burany a sebe, kdo nepochopil nadsázku a sarkasmus autora Alexe Koenigsmarka 16. 03. 2011 | 13:20.
A ještě se tím chlubí!
16. 03. 2011 | 18:59

Medikolog napsal(a):

Lexi, zdravím, příteli... Nejsem politik, ale nalezl jsem je mezi psychiatry co chtěli zbavit presidenta Klause (když brojil proti LISABONSKÉ "SMLOUVĚ") způsobilosti k právním úkonům a umožnit klace "vlezdoevropské" zbavit jej presidentského úřadu a do funkce protlačit nějakého kolaborata. Pokud se u těch psychiatrů nejednalo o "přehřátí", jednalo se o v ČR bohužel běžný akt vlastizrady... Tak či onak by se ta "psí bouda" dala využít nejenom pro psa. Politici by v ní mohli na sebe navzájem štěkat, aniž by dále škodili národu a otčině. Jenom nevím jak zabránit, aby si těch 281 řetězů nezamotali...
16. 03. 2011 | 21:11

Hurá napsal(a):

Vzhledem k našim snadno korumpovatelným povahám je návrh pana Koenigsmarka pouze tristní utopií. Já si naopak myslím, že je všechno v naprostém pořádku. Oni "nahoře" jsou jenom jedni z nás. Dočasně u "lizu". My ostatní bychom se v jejich pozicích chovali a jednali stejně. Nic si nenamlouvejme. "Oni" jsou naším obrazem, obrazem naší kulturní, tedy civilizační bídy.
(S Besserem na věčné časy...)
16. 03. 2011 | 21:33

Lex napsal(a):

Medikolog
Dokonce si myslím, že by nebylo od věci, aby si ty řetězy zamotali. Tím by si je vlastně navzájem zkrátili. A vzájemně by se drželi u huby, což je stav, který jistě panuje i nyní, jenže je to anonymní díky tomu, co kdo na koho ví.
Pomocí těch řetězů by se dali navzájem aspoň identifikovat. Článek po článku.
Jó, a k těm 281 duším musíme připočíst ještě několik - nechce se mi počítat, kolik ministrů není poslanci či senátory.

S těmi psychiatry v době Lisabonu s Vámi souhlasím. Na druhé straně, zastávám názor, že vedle opravdu vlasteneckých a vizionářských existují postoje a prohlášení toho nejvyššího (z hlediska místa "bydliště" v Praze), co by si zasloužila podrobného zkoumání.
Prostě, nikdo nejsme ani černý, ani bílý, ale hrajeme všemi barvami.
16. 03. 2011 | 21:43

Petr C napsal(a):

Souhlasím s Vámi,pane Koenigsmarku. současně s tím by se mohla uplatnit i hmotná a trestněprávní odpovědnost za jednotlivé průšvihy , které v průběhu své politické funkce provedli. Nemohlo by se tak stát, že někdejší ministr , dnešní velvyslanec národní obrany neví, nepamatuje si, nezná apod. Člověk má pocit, že je tak blbej , že si neumí ani zavázat tkaničku.
17. 03. 2011 | 07:34

Acidburn napsal(a):

To Lex:
sarkasmus pana Koenigsmarka? Jasně, jak pro koho. Nebudu se zbytečně opakovat, to, co jsem řekl, už řeklo přede mnou dost chytřejších lidí. Jakým právem voliči požadují od svých politiků, aby se "na zámku" chovali lépe, než oni sami "v podzámčí"? Z diskuze pod článkem nemám pocit, že to diskutující pochopili jako srandu, vy ano?
A k té rádiovce a gumákám - pokud se někdo projevuje jako venkovský buran, pak u mne vyvolává tuto představu, dokonale ztvárněnou Bolkem Polívkou v Dědictví aneb Kurvahoši gutentag. Můžete klidně chodit v obleku, Lexi, ale co je to platné, když pak otevřete hubu, že?
O tom, jestli se někdo živí "obzčejnou prací" nebo právničinou to skutečně není.
17. 03. 2011 | 11:25

Lex napsal(a):

Acidburn
Návod, abyste nadále nebyl za šaška, je jediný - už tu svou hubu, jak tomu říkáte (ačkoliv nejde ani o ta ústa jako tělesný orgán, ale o to, co z nich plyne, tedy řeč, ana způsobem myšlení jest), neotvírejte. Zabráníte tím pravdivému pohledu na sebe. Svými "moudry" můžete skutečně obohatit tak leda toho Mádla s Issovou. Nebo sobě rovné.
Mladý pane, pod jiným blogem tu diskutér s nickem "Id" (a jde o diskutéra zavedeného, moudrého) článek jednoho blogera okomentoval slovy - cituji: "Tak tento článek mi připadá, jako když se šlápne do psí hromádky; ta měla aspoň před tím nějaký tvar, posléze je to svinstvo rozmělněno po celé podrážce boty (v lepším případě). Rozdíl je ten, že vždy se jedná o hovno, ba dokonce o stále to stejné."
Jakoby psal o vašich duševních výronech, nezdá se vám?
Prostě, není-li vám shůry dáno, v apatyce nekoupíte.
Apropós - já jsem psal o těch, co se živí "obyčejnou" prací. Tou "obzčejnou" se možná živíte vy, podle toho to potom také vypadá.
17. 03. 2011 | 16:29

Acidburn napsal(a):

To Lex: gratuluji, dobrý muži, sám jste se zařadil. Nechcete ještě půjčit vidle? Ať je ten "umělecký dojem" kompletní.
17. 03. 2011 | 17:10

dennis napsal(a):

Pane Stejskale,
patrim k tem, kteri si Vasi prace vazi a preji Vam imunitu predevsim v oblasti cti a mentalni hygieny. Vsiml jsem si Vaseho navrhu k vekove kategorizaci volicu, ale mne se to aspon do terminu pristich regulernich voleb netyka : -) Zato jsem si vsiml, jak jste polozil rovnitko v zodpovednosti mezi osobou zakonodarce a osobou radoveho volice (vekova kategorie v tom pripade samozrejme nehraje zadnou roli). Vyhnu se detinske paralele mezi nezodpovednou volbou cestujiciho, ktery vstoupi do vozu MHD a nestara se, jak je ridic kvlifikovany, s volbou volice, ktery by se mel orientovat ve vsech urovnich propagandy, ve volebnim zakonu a mel by byt schopen posoudit lidske i odborne kvality kandidatu (presto ze nema o tom temer zadne seriozni informace). A tak si nemyslim ani zertem, ze zodpovednost volice je stejna jako zvoleneho zakonodarce.

Neni snadne ani pro pana Koenigsmarka zertovat o nasich elitach, ani pro Dr. Hnizdila, ani pro Vas, ani pro mne. Jak naznacil nedavno pan Rencin v jedne ze svych karikatur v Pravu: Humor uz vysel z mody...
17. 03. 2011 | 18:00

Lex napsal(a):

Acidburn
Víte, mladíče, na vašem diplomu sotva zaschnul inkoust. Jsa mlád, v hlavě nabušeno současnou vzdělávací soustavou o jejichž výsledcích ve srovnání s rozvinutým světem nekolují právě ty nejpříznivější informace, a natrychtýřováno selektivními informacemi poskytovanými mediálními "přežvejkači", a také životními zkušenostmi svých jevenilních let, snažíte se o nemožné. Dosáhnout "velikosti" urážením těch, na které nemůžete dosáhnout ani pomocí žebříku či jiných kejklů. Nemáte na to. Objektivně.
Na to, abyste přišel na to, že "nic nevíte", vám chybí jetě aspoň takových třicet let.
Ale nezoufejte, jsou tací, co na to nepřijdou nikdy. Prostě moudrost není nevyhnutelným atributem existence lidského jedince.
Zatím jste přeškobrtal svou "alma mater" a máte o sobě ohromné mínění. Což je fenomén většinou vlastní tomu věku.
Přitom ale máte naděláno v kalhotách před "velkými jmény".
Aniž máte tu zkušenost, že jsou to úplně stejní lidé jako ostatní, lidé se svými přednostmi ale i chybami. Až vám bude o těch čtyřicet let více, jako je mi, poznáte, že ti lidé "velkých jmen" jsou vašimi známými nebo dokonce přáteli, že jste třeba spolu seděli v lavici ve škole nebo spolu "kradli koně".
Jen jejich život se prostě ubírá jinými zákrutami. A ten váš také, a přitom můžete být společnosti mnohem více užitečný, a přitom jména vcelku neznámého. A se znalostí těchto věcí si můžete dovolit i příkrý odsudek.
Vy zatím ne. Vám se zatím rozlepují oči jako týdennímu štěněti. Jen ego a s ním spojená arogance tomu neodpovídá.
Milý chlapče, vás čeká velká kariéra (mezi svými). Anebo také (a pozásluze) dostanete od života po frňáku.
Je to na vás.
PS
Své vidle si zatím ponechte, možná se vám budou ještě hodit.
17. 03. 2011 | 20:23

Jendaba napsal(a):

Dekuji za tento clanek, snad bych si dovolil jen drobnou korekci - pan prezident nezesilel, on byl takovy vzdy. Alespon co ho znam.
17. 03. 2011 | 23:58

hugo napsal(a):

S tím se nedá než souhlasit až na to, že od určitého věku by člověk neměl zastávat žádné funkce. A k těmto psychotestům, by měli někteří lidé absolvovat minimálně 1x za dva roky testy odborné způsobilosti. Neboť jak všichni víme, padají nám ještě nedostavěné mosty, propadají se tunely, vlní se nám dálnice atd. atd.
18. 03. 2011 | 12:20

meloun napsal(a):

http://www.stream.cz/profil/email.cz/whick
20. 03. 2011 | 00:03

kh gf napsal(a):

<strong><a href="http://www.yxmagnet.com/">rare earth magnets</a></strong>
<strong><a href="http://www.chinacopperfittings.com/>brass fittings</a></strong>
<strong><a href="http://www.bohong-machinery.com/>Edm Drilling Machines</a></strong>
<strong><a href="http://www.webseo.net/">宁波SEO</a></strong>
<strong><a href="http://www.0574er.com/">宁波团购</a></strong>
<strong><a href=" http://www.wf-mould-supplier.com/">plastic injection mold</a></strong>

<strong><a href="http://www.xyrack.com/">Supermarket Shelves</a></strong>
<strong><a href="http://www.xyrack.com/p-Long-Span-Shelving-96381/">Long Span Shelving</a></strong>
<strong><a href="http://www.xyrack.com/p-Slotted-Angle-Racks-96382/">Slotted Angle Racks</a></strong>
<strong><a href="http://www.xyrack.com/p-storage-rack-94050/heavy-duty-storage-racks-96378/">heavy duty storage racks</a></strong>
<strong><a href="http://www.xyrack.com/p-storage-rack-94050/warehouse-storage-racks-96380/">warehouse storage racks</a></strong>
<strong><a href="http://www.xyrack.com/p-cantilever-racking-96384/">Cantilever Racking</a></strong>
<strong><a href="http://www.xyrack.com/p-Wooden-Pallets-94493/">Wooden Pallets</a></strong>
<strong><a href="http://www.xyrack.com/p-Steel-Pallets-94489/">Steel Pallets</a></strong>
<strong><a href="http://www.xyrack.com/">Drive In Racking</a></strong>
25. 03. 2011 | 04:18

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Boudal Jiří · Brenna Yngvar · Bureš Radim C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Glanc Tomáš · Groman Martin H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rath David · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojta Vít · Vojtěch Adam · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy