Ekonomická krize? Ale kdeže, jen svinstvo...

04. 10. 2008 | 12:06
Přečteno 16549 krát
Se zájmem pročítám úvahy o současné finanční krizi a chci se s vámi podělit o svůj názor.

(Pro čtenáře: jsem samozřejmě ekonomicky nekvalifikovaný, nestudoval jsem tuto vysokou vědu a můj názor je nevědecký, a jistě stejně dostanu vynadáno, jako když jsem si jednou dělal legraci ze statistik o průměrných platech. Tehdy jsem, opíraje se o Churchilla, který věřil jen statistikám, které zfalšoval sám, uvedl statistický údaj o firmě, kde byl průměrný plat 250.000 korun – byla to poradenská firma jednoho ex-politika, kde opisovačka jeho myšlenek na počítači vydělávala 10.000 měsíčně na čtvrt úvazku a on 490.000. Jak prosté! Hned mě sepsuli, že se nevyznám v moderních metodách vektorové či jaké statistiky. Ach a já ani nechci.)

Myslím, že ta finanční krize je krizí ze žravosti, nenasytnosti a neslušnosti. Podobně jako magnáti z ČEZu se navzájem zmotivovali mohutnými prémiemi, jichž jednoduše dosahují vytrvalým zdražováním, abychom se dostali na světové ceny - ještě štěstí, že tím modelem není třeba jenom Monte Carlo!- a jeden můj kamarád si spočítal, že odměny pro Martina Romana zaplatily tři pražské čtvrtě na zvýšeném poplatku; týž přítel tvrdí, že řediteli a správními a jinými rádci organizací jako je ČEZ může být každý, kdo má maturitu a umí sčítat a odečítat a je tudíž úplně jedno, kdo je vede)si ti američtí bankovní grázlové odhlasovali monumentální odměny a aby jich dosahovali co nejrychleji a nejvíce, prostě zavedli metodu co největšího obratu a pěkně každý rok uváděli akcionářům, kolik set miliard jejich hypotéční banky a pojišťovny půjčily a vynaložily a nadšení akcionáři, slintající blahem nad vidinou úchvatných dividend, odhlasovávali stamiliónové prémie. No a pak se to posralo, logicky a normálně. Slušněji to nazvat nelze.

Vzhledem k tomu, že Bushe sice napadlo zachránit je pomocí pár bilionů, ne však zabavit zodpovědným grázlům majetek (pokud vím, u nás zodpovídají funkcionáři akciovek i soukromým jměním, nemýlím-li se), soudím, že moje vysvětlení je sice naivní, ale správné.

(Poznámka pro čtenáře: nebylo to poprvé a bohužel asi ani naposledy. Nedávno na sjezdu jedné strany takový zrzavý pyknik přistoupil k mikrofonu a pravil: My úspěšní věříme, že svět, založený na vítězích a poražených, je sice krutý, ale svobodný. Musíme proto volit silné, volit vítěze, takové, kteří budou umět vrátit do Evropy kapitalismus, svět, kdy rozhodují majitelé a nikoliv zaměstnanci. (doslovně najdete na YouTube). V čem spočívá síla a úspěch? V případě toho lehce obézního blondýna jako těch amerických manažerů ve schopnosti se sdružit s podobnými do smečky a navzájem se podporovat. Výrazem síly a úspěchu je pak například schopnost přinést nějaké miliony v igelitové tašce, že je posílá Pepa z Hong-Kongu a pak si to nepamatovat.
Jaký kapitalismus je třeba do Evropy vrátit, pyknik blíže nespecifikoval. Ale nejspíš ten dickensovský. Podotýkám, že jsem z kapitalistické, buržoasní rodiny.)


Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Alena napsal(a):

-obcas neuskodi ty lidove nazory,
co se tyka vedeckych uvah je malo badatelu co se touto problematikou zabyva primo a s kladnym uzitecnym vysledkem pro -public sector- take
je malo tlaku na upevneni pravniho ramce v teto oblasti!
04. 10. 2008 | 12:15

Karel Mueller napsal(a):

Milý pane Alexi,
opět skvělé.
Onen pyknik horuje pro svět silných s hrou bez pravidel. Může být klidný, monopolární svět k tom v duchu slavného výroku lorda Actonu nezadržitelně směřuje. Teď ještě dosadit za slovo silný ... přídavná i podstatná jména se nabízejí různá, dosaďte dle libosti.
Co dál? Revoluce? Všeobecný rozklad a rozpad? Neootrokářská společnost?
Doufám ve vznik mltipolárního světa. Snad zde budou určité mantinely zabraňující tomu, aby "šlo úplně všechno".
04. 10. 2008 | 12:25

Tupelo napsal(a):

Pane Koenigsmarku, diky za clanek, souhlasim s Karlem Muellerem, skvely text. Porozhlednul jsem po zrzavem pyknikovi z nejmenovane strany Organizujici Destrukci Statu a krom jeho proslovu na YouTube (doporucuji shlednout, neuveritelny vykon: http://www.youtube.com/watc... ) jsem nasel necely mesic a pul stary textik k zamysleni, "Co jsou zac clenove ODS?": http://www.literarky.cz/?p=... .
No a do tretice, k samotne krizi clanek Moora na http://www.blisty.cz/2008/1... , zacinajici:
"Nejbohatších 400 Američanů – ano, pouhých čtyři sta lidí vlastní VÍCE než všech 150 milionů nejchudších Američanů...". Zajimava informace, zajimave jsou i jeho nazory na vyrovnani se s krizi a moznymi dusledky pro ty co ji zpusobili,

Preji Vam hezky vikend a tesim se na dalsi clanek.
04. 10. 2008 | 12:44

alaric napsal(a):

Muzete mi dat vedet kde na You Tube to najdu. Dik
04. 10. 2008 | 12:46

Lex napsal(a):

Už na jiném blogu jsem se ptal, kde se ten bilión dolarů poděl, taková suma se nemůže vypařit, přitroublí novináři napsali, že by se za to (za 700 miliard, o které teď budou obraní američtí daňoví poplatnící)dalo postavit 155 letadlových lodí, pan Kubr spočítal, že by to stačilo krmit 50 let Afriku nebo 5 let pomáhat rozvojovým zemím. Žel, nikdo mi nenapověděl. I u nás, pokud se dostanete na přehled utopených dluhů v České konsolidační bance (agentuře), je to neuvěřitelné čtení. Šíbrování peněz a nabývání miliardových majetků šibaly. Motoinvest apod. Nikdy nepotrestaných, neboť rozebrat majetek po komunistech za pět prstů bylo legální. No snad až dnes Švýcaři s Mosteckou uhelnou společností. Že by blýskání na lepší časy?
04. 10. 2008 | 12:49

tata napsal(a):

no mluvíte mi zduše

Ikdyž sem často napadán že zavidím a podobně,pravda je jina nesmírně si važím poctivych podnikatelu ale naprosto mi štvou darebaci a lidi typu o kterych se zde píše. JEN moc pěněz je proně směrodatné a člověk se vytraci děkuji nechci.No věc manažeru kteří přivedou podnik k bankrotu a ještě dostanou zlaty padák je pro většinu lidí nepochopitelná.To samé jak muže byt schvalena třčtvtě miliardy odměna nechapu.

pane Karel Mueller myslím rad vas čtu mame hodně podobné nazory navíc myslím že vy nemate zapotřebí někomu zavidět podle toho co sem pochopil,myslím že se osebe umíme postarat akorat moc peněz pronas není modla.
04. 10. 2008 | 12:58

Monika napsal(a):

To alaric

Toto slavné video najdete zde:

http://www.youtube.com/watc...

Hezkou zábavu.
04. 10. 2008 | 12:58

LEVAK napsal(a):

Hádanka: Kdo a kdy napsal následující? „Kapitalista prosperuje… my se zatím propadáme stále níž než tažný dobytek, protože ten je lépe živený než my a lépe se o něj starají. A to proto, že z hlediska dnešního systému má větší cenu. A přesto nám říkají, že zájmy Kapitálu a Práce jsou totožné.“ Napsal to už v roce 1845 Benjamin Disraeli, klasický konzervativec, za jehož premiérství imperiální moc Velké Británie dosáhla vrcholu.
Abych trochu přisolil: „Cílem není ocejchovat jako komunistu každého, kdo užívá jazyk marxismu-leninismu… poněvadž na marxismu něco je.“ Charles Bohlen, asistent ministra zahraničí USA George Marshalla, s jehož jménem je spojena záchrana Evropy před poválečnými protokomunistickými zmatky.
Původní kapitalismus viděl konzervativec Disraeli a revolucionář Marx stejně. Zatímco však druhý propadl přesvědčení, že kapitalismus se nezmění (některá jeho zjištění však stále neztratila platnost), první ho chtěl reformovat a svobodnou společnost zachránit. On a německý Otto von Bismarck, jakož i americký prezident Woodrow Wilson tápavě přicházeli na stopu jediného účinného léku na pozdější extrémní projev marxismu, zmršeného ruským despotismem a byzantinismem: sovětský komunismus. Tím lékem je sociální stát. Po druhé světové válce vyléčil Evropu a dodnes jí jde k duhu.
04. 10. 2008 | 13:07

Hobart napsal(a):

Doufam, ze lze stylem komentare sledovat styl clanku...

Ono se to posralo, a to je, vazeny pane, prave sila kapitalismu, ze nechava ruzny prasarny jit drive ci pozdeji do prdele. Stat a "regulace" do tech prasaren nalejva prachy a drzi je na utraty jejich uz beztak obeti v chodu. Dickensovsky kapitalismus zvysil blahobyt beznych lidi nejvic v dejinach lidstva.

2 Karel Mueller

To s temi pravidly se velice pletete, rozdil je akorat v urovni artikulace tech pravidel a v jejich obecnosti. Statni regulace znamena "pravni jistotu", tj. jistotu ze se mi nic nestane, kdyz neporusim (nebo porusim, ale dokazu si to vokecat) psany text zakona, ktery je pouzitelny jen na ty situace, ktery si regulator v okamziku vyjadrovani normy dokazal predstavit (a toho neni moc) a situace typove nejblizsi. Spontanne vznikajici pravidla, ktera vznikaji, nevylucuje-li jejich uskutecnovani a vynucovani monopolni zakonodarce, jsou implicitni a daleko sire pouzitelna. Kapitalovy trh a bankovnictvi je presne situaci, kdy byla sila autonomnich pravidel negovana vnejsim statnim pravem, ale toto pravo nic namisto (mnohdy vyslovne nevyjadrenych) puvodnich pravidel nestanovilo. Navic pusobi (dnesni injekci toho absurdniho objemu penez neskutecne do budoucna zvyseny) moralni hazard.
04. 10. 2008 | 13:29

Aleš Drobek napsal(a):

Pane Koenigsmarku, problém je trochu složitější. Nejde totiž jen o ten prostý fakt, že až dosud vládla kapitalistickému světu ideologie "žravosti, nenasytnosti a neslušnosti", tedy soukromá "smečka, která se navzájem podporuje". Ne - takový čistý stav ještě nikdy v moderních dějinách nenastal.

Jde o to, že světu vládla a vládne (a zřejmě ještě dlouho povládne) žravá a nenasytná smečka, která PROROSTLA SE STÁTNÍ BYROKRACIÍ. Čistě státostranický systém totalitního komunismu u nás vystřídala rakovina plutokratického korporatismu, která bují v západním světě už od počátku průmyslové revoluce. Jejím historicky prvním a nejškodlivějším výrůstkem je legalizovaný bankovní kartel zvaný "centrální banka". Za ta desetiletí a možná staletí si na něj všichni již natolik zvykli, že jakmile se objeví hlas rozumu poukazující na zvláštnost této "ctihodné" instituce, je okamžitě umlčen poznámkami o blábolismu, pošukismu a podobně. Ostatně každé malé dítě přece ví, že centrální banku musíme mít, protože co bychom si bez ní počali, že ano. Navíc nás o této nutnosti ujišťují mluvící hlavy v televizi a pan Tůma je solidní elegán s brýlemi.

Finanční krize tedy není ČISTĚ problémem obžerství privátního sektoru a nelze ji vyléčit výkřiky typu: "Více dohledu nad bankami!" To je tragický omyl, neboť centrální banka, která tento dohled dnes provádí, není řešením problému nýbrž jeho příčinou, nebo přinejmenším součástí.

Ten takzvaný "bailout" neboli kauce, kterou včera odhlasoval Kongres, pochopitelně nemá s nějakou záchranou ekonomiky nic společného. Dlouhodobě bude znamenat jen zvýšení dluhu a inflace a urychlení destrukce dolaru a možná (jak ukazuje poslední vývoj na trzích) nebude fungovat ani krátkodobě. Hlavními úkoly této kauce bylo vyplatit největší zahraniční věřitele Ameriky, jako je Čína, Japonsko či Saúdská Arábie, aby si administrativa udržovala rating a mohla si půjčovat dál.

Radím všem, pokud máte dolary nebo dolarové assety, prodávejte, dokud je dolar alespoň těch 17 korun. Troufnu si dokonce na smělé proroctví - do konce příštího roku ztratí dolar čtvrtinu své hodnoty.
04. 10. 2008 | 13:34

Aleš Drobek napsal(a):

Problém peněz a dluhů a inflace je problém VŠECH bez výjimky, ať už fandíte ODS nebo socdem nebo křesťanům nebo zeleným (nebo nedej bože komunistům :))) do se chce dozvědět trošku víc a nemá moc času, mrkněte se na tenhle blog:
¨
http://blog.aktualne.centru...
http://blog.aktualne.centru...

Kdo se chcete dozvědět o hodně víc a máte víc času a chuti, mrkněte třeba na tohle:

http://myego.cz/item/jak-dn...
http://navolnenoze.cz/zprav...
04. 10. 2008 | 13:35

buldatra napsal(a):

04. 10. 2008 | 14:03

Nuba napsal(a):

No jen jestli celé to svinstvo mamonu není založeno na chybné myšlence. Přisolím si ještě víc, domnívám se, že v současnosti silně propagovaný vyhrocený individualismus je v podstatě instinktivně zakódovaná relikvie prvobytně pospolné společnosti, kdy beze zbytku platilo - urvi co můžeš, jinak nepřežiješ a v tomto kontextu také - silnější vítězí.

Naštěstí přece jen, ačkoli velmi klopýtavě a hodně pozadu, běží za erupčním rozvojem hmoty i vědomí. Já dodávám - vědomí zodpovědnosti.

Teď slyším uštěpačný smích novodobých liberálů - a o čem tak asi mluvíme ? No já slyším, že hlavně o naplnění korýtka. Viz, banky. Domnívám se, že takto chápaná zodpovědnost je velmi vyprázdněná. Je to nádoba bez obsahu, pozlátko.

Já bych do toho džbánku, ať je ze zlata nebo z glazurované terakoty nalila až po okraj lidství. Pokud chceme tvrdit, že jsme i ve svém vědomí (svědomí) dosáhli od doby polidštění opice nebo vyhnání Adama a Evy z ráje, jak je komu libo, také nějakého pokroku.

Raduji se z toho, že jsem přišla na svět vybavena tak, že mi hesla MLADÝ, ÚSPĚŠNÝ,PERSPEKTIVNÍ = BOHATÝ apod. připadají hloupá a povrchní. Každému z nás je dána možnost prokázat, zda jsme lidmi v pravém slova smyslu a ne toliko bezduchý věšák na šaty. Vím, že nejsem jediná, kdo si to myslí a to mě uklidňuje, takže vy promiňte, nějak mě to vzalo
Hezké odpoledne
04. 10. 2008 | 14:38

vlk napsal(a):

Pane Koenigsmarku,děkuji vám za upozornění na "perlu" o kteréí bych neměl jinak ani tušení a děkuji Monice, za link na tuhle perlu!

Zdá se , že jste nedocenil, že onen mladý muž má doslova svaté poslání - šířit kapitalismus! Tvrdý, krutý ale jedině vedoucí ke svobodě. Třeba zavede i dětskou práci. Aby i děti byly svobodné co nejdříve.
Já jen doufám, že se ten misionář svaté víry ve svatou chamtivost stane rychle oním poraženým. Aby okusil vlastní medicínu. Zdalipak mu pak svatý zápal vydrží?
04. 10. 2008 | 14:53

Kritik napsal(a):

Autor píše "Myslím, že ta finanční krize je krizí ze žravosti, nenasytnosti a neslušnosti."

A myslí velmi přesně a správně.

Důležité pro všechny slušné občany je, aby se nenechali nakazit. Neboť jste se určitě setkali i s těmi, kdo sice žádný majetek nemají, ale jejich chtivost po něm je možná ještě bezuzdnější, než "nenažranost" těch bohatých.

Nemylme se tedy. Chamtivost se týká jak nenasytných bohatých, tak ještě více nenasytných chudých. Mezi nimi je rozdíl jen v tom, že ti druzí - naštěstí - nemají jak svou nenasytnost projevit. Chudoba se tedy nerovná skromné morálce a právě tak bohatství se nerovná jen chamtivosti.

Peníze jsou zkrátka indiferentní. Zlo nepochází z peněz, ale z lásky k penězům.
04. 10. 2008 | 14:57

Sofi napsal(a):

Jen ať pan Koenigsmark kritizuje, v mnohém s ním lze souhlasit. Daleko větším problémem je, že pan Koenigsmark se vyskytuje na seznamech spolupracovníků StB. Tak nevím, jestli je to ten pravý, kdo by se měl k čemukoliv vyjadřovat. Já myslím, že většina těchto lidí by měla chodit kanály.
04. 10. 2008 | 15:31

SuP napsal(a):

Kritik -
Tak tohle podepisuji.
04. 10. 2008 | 15:58

LEVAK napsal(a):

Zlo nepochází ani z peněz ani z lásky k penězům ale z bezmezné touhy po moci a protože kdo má peníze ten má moc!!!!
04. 10. 2008 | 16:38

prirodovedec napsal(a):

Hobart: Se zajemem jsem si precetl Vasi reakci. Prosim ale o upresneni Vaseho tvrzeni "Dickensovsky kapitalismus zvysil blahobyt beznych lidi nejvic v dejinach lidstva." Zejmena jak merite: "blahobyt", jak identifikujete "bezne lidi", jak definujete "nejvic" a jak v case a prostoru vymezujete "dejiny lidstva". Pomohou mi tez odkazy na statistiky (predpokladam ovsem i trosku vice nez nejake odbyvani na par prumeru nejakych agregatnich velicin aj. a ze zminite i distribuci zmineneho bohatstvi v tehdejsi populaci atd ...). Dekuji predem.

Jinak zdravim po odmlce na chvilku i ostatni.
04. 10. 2008 | 16:58

wbgarden napsal(a):

Budu neustále opakovat, že vím o existencí zemí, ve kterých nikdy nebyly, nejsou a nikdy nebudou krize a proto prosím české komsomolce, kteří jsou navýsost nespokojení s životní úrovní země české, podle mě nejlepší za posledních stotisíc let, ať se okamžitě odstěhují tam, kde předvčerem znamená vloni, nebo jak to vlastně je, atd...Rovněž obtloustlé, k neustálým stávkám vyzývající odborářské předáky, prosím o totéž. Já rád budu spíš ve společenství zemí, ve kterých krize pravidelně přicházejí a čistí jak státní tak soukromé chlívy.... Můžete volit zde:
http://warnet.ws/news/25030
http://komap.net.ru/2008/09...
04. 10. 2008 | 17:18

Vašek napsal(a):

Výtečně, pane Königsmarku! Jen jedna věc: od kdy je ekonomie "vysokou vědou"? Vždyť se jedná jenom o přesné součty nepřesných čísel a jejich výklad - a to takový, že co ekonom, to jiný názor, stejné pojetí, jako astrologie! Takovou "vědu" může dělat každý, kdo má IQ alespoň cvičeného jezevčíka!
04. 10. 2008 | 17:30

V. Klaus. inž.eko. napsal(a):

Zásadně odmítám a nemohu přijmout, opravdu, ale opravdu se moc mračím, když si někdo, zvláště zráci národních zájmů, což jsou ti, kteří se mnou a mojí partají nesouhlasí, zlehčují "vědu věd", tedy ekonomii, chozraščotní, kterou jsem studoval na stalinské VŠE, nebo neviditelnou ruku, která teď pěkně a hlůavně drace cloumá samými základy finačního systému.

Záchranný balíček, který americké ekonomice naordinovala vláda George Bushe, je logickým krokem vedoucím ke zvýšení důvěry na trzích, tvrdí český prezident Václav Klaus v komentáři, který poskytl týdeníku Ekonom a deníku MF Dnes.
"Může to částečně pomoci. Současně je zřejmé, že je to spíše pilulka proti bolesti, než řešení příčin problémů. Zastírání tohoto faktu je nedůstojné,“ píše Klaus.
Připomíná, že problémy se špatnými úvěry si neslo jako dědictví komunismu i Česko. "V USA komunismus neměli. Byly to normální chyby rozhodování bank v permisivním prostředí státního paternalismu,“ tvrdí Klaus. Náklady by proto podle něj měli nést spíše akcionáři bank, než daňoví poplatníci.
Václav Klaus: Pár slov k americké finanční krizi
"Kapitalistická ekonomika je - nevyhnutelně - ekonomikou cyklickou, s výraznými výkyvy v obou směrech. Otázkou je, zda k těmto výkyvům stát přispívá nebo je naopak brzdí. Poslední vývoj v USA jasně ukazuje, že stát svými zásahy přispívá k přestřelování růstové fáze cyklu (uměle snižovanými úrokovými sazbami na hypotéky, příslibem svých ochranných zásahů snižuje přirozenou pozornost firem a bank vůči možnému riziku, regulací, která nikdy nemůže být úplná, nutí firmy a banky unikat do "mezer“, kde regulace není, zvyšováním státních výdajů a rozpočtového deficitu zvyšuje celkovou poptávku nad "přirozenou“ úroveň, atd.) a pak se snaží změkčovat sestupnou fázi. Cena za to není vůbec malá, 700 mld. dolarů, o kterých se teď mluví, je 3-4 násobek našeho HDP a zaplatí to daňoví poplatníci.
Všude tu v Americe říkám, že problému špatných úvěrů rozumíme, protože jsme je v první fázi po pádu komunismu také měli a museli řešit. Zvolili jsme řešení přes Konsolidační banku, ale tehdy šlo o dědictví komunismu a o náklady zbavování se ho (transformační proces). V USA komunismus neměli. Byly to normální chyby rozhodování bank v permisivním prostředí státního paternalismu. Náklady by měli nést spíše akcionáři bank, než daňoví poplatníci.
Nicméně tržní ekonomika potřebuje důvěru účastníků trhu, jinak funguje špatně. Tato důvěra dnes v USA není, a dominovým efektem se to šíří do dalších zemí. Proto je logické, že se americká vláda snaží svým zásahem tuto důvěru zvýšit. Může to částečně pomoci.
Současně je zřejmé, že je to spíše pilulka proti bolesti, než řešení příčin problémů. Zastírání tohoto faktu je nedůstojné.“

Václav Klaus, prezident České republiky

PS: Opakujte po mě: stát není řešením, stát je problémem. Protože regulátoři moc regulovali, nahnali (všeho)schopné, aby vymysleli, za sympatického dohledu a pomoci Greenspana, nový trik jak masivně losery okrást a sebe zase napakovat.
04. 10. 2008 | 17:41

Fibonucci napsal(a):

Vašku, do toho!

Zajisté máte IQ větší než jezevčík. Zkuste si tedy zaekonomovat, ať se něco dozvíme.

Jinak se mi líbí váš popis, že jde o přesné součty nepřesných čísel. Hezky řečeno. Akorát nevím, jestli IQ jezevčíka stačí na ty přesné součty. Pardon, cvičený jezevčík na tom bude asi lépe.
04. 10. 2008 | 17:43

moralní právo? napsal(a):

Autorovi

A co bylo toto, krycí jméno Alex a Sabina?

Byla to "krize ze žravosti, nenasytnosti a neslušnosti"?
"Podobně jako ..." monstr procesy a udavačství daného systému?
http://www.cibulka.com/cgi-...
Koenigsmark Alexandr 27.05.1944
Agent
Praha Alex
29286
Koenigsmark Alexandr 27.05.1944
Agent
Praha Sabina
29286
Koenigsmark Alexandr 27.05.1944
Tajný spolupracovník
Praha Alex
2928601

Jak vtipně na to odpoví žurnalista-komentátor? Lépe než odpověděl, zatlokal, vymlouval se na dobu bard-kytarista, Nohavica?
04. 10. 2008 | 17:53

Nuba napsal(a):

wbgarden

víte jak je to v té pohádce, dojdeš k cíli, ale nesmíš se ohlížet dozadu. Co tak se projít třeba na sever, inspirace je tam myslím dost

Co se týká chléva, mám k němu vzah, hnůj to byla v mládí moje práce, vezmeme vidle a jdeme na to, ale nějak jsem nepochopila, proč k té práci potřebuji i svoji peněženku ?
04. 10. 2008 | 17:56

tazzz napsal(a):

Bohužel máte pravdu, díky takovýmto příspěvkům může řadový občan pochopit, kde se vzala ta plejáda šmejdů a zlodějů, kteří nám vládnou a tahají z nás peníze.Naivní lid si po několik desetiletí myslí, že může něco změnit ve volbách, demonstracích a podobných kratochvílích.Opak je pravdou - platí pouze známý Murphyho zákon - optimista je nevědomý pesimista.Možné řešení bych viděl v TOTÁLNÍM krachu burzovního kšeftaření a návratu na stromy.
04. 10. 2008 | 18:11

Ondrej Capek, liberalni fanatik napsal(a):

No, nevim. Uz to je x-ty blog kde se autor chlubi ze je "samozřejmě ekonomicky nekvalifikovaný, nestudoval jsem tuto vysokou vědu a můj názor je nevědecký" - no nikdo vas nenuti abyste o tom psal. Opravdu nerozumim tomu,ze sebe udelate pitomce, jakoby pitomoci byli prostackove bozi, co odhali zle vzdelane chamtive ekonomy.

A pravdu jste zjistil, ze je pravda, ze by se magnáti z ČEZu se navzájem zmotivovali mohutnými prémiemi". Co ja vim to bylo podepsano politickymi spickami CSSD, ktere zase jednou neumeli pocitat. No a kdyz fima byla ziskovejsi vic nez se cekalo, manageri dostali odmeny NA ZAKLADE SVYCH SMLUV se zastupci statu.

Proste pod tema smlouvama jsou podpisy konkretnich lidi a pochybuju, ze by to byli jen manageri CEZu.
04. 10. 2008 | 18:12

Pocestny napsal(a):

Autor ná o sobě řekl tři věci:
1. Já ničemu nerozumím
2. "Venda povidal..."
3. Vim to líp, ale nejsem jezevčík, tak to nebudu vytahovat.

Jo a můžou za to ty šmějdi, co maj víc peněz, než já, klenot české komedie.

Hezká manifestace primipivismu
04. 10. 2008 | 18:33

Duroy napsal(a):

K tomu linku: Vy nevíte, že práce osvobozuje? Kdepak jsem jen ten nápis viděl...
současné prorůstání firemní a státní sféry není náhodou těmi pověstnými klasy, tj. fašos?
04. 10. 2008 | 18:40

Jirka Hemzal napsal(a):

To Ondrej capek:
Souhlas. On autor vychází z obecně sdíleného omylu: Vzdělání ekonomové se mýlí, takže nevzdělaný laik má pravdu...
04. 10. 2008 | 19:05

Pavel napsal(a):

Na těchto stránkách v diskuzi se rozjela plejáda názorů a to převážně s rudou barvou v očích.
Každá firma, ústav a Bůh ví co, má své cyklické průběhy, to že se posraly ty americké a zasáhlo to jiné státy ještě neznamená, že se posral systém.Dojde dřív nebo později k sanaci, pár naivků nebo milióny, to je jedno přijde o iluze a bude vymalováno.
"FURT" lepší, než za komárů, a propós, kolik čechů na tu ameriku doplatilo??? A kolik pak doplatil na americký průser pan Alex, že se nám tak čílí...
04. 10. 2008 | 19:20

tata napsal(a):

pane kritik

Peníze dokaží hodně,jen je rozdíl že chudy o těch peníze neškodně sní jak by je ukradli.Což ty bohaty darebaci,,,myšleno na ty darebaky ne na poctivé... činí a to je ten zasadní rozdíl.Asi jako že občas pomyslíte tebe bych zabil,ale vrah to vykoná.Což si myslím že je zasadní rozdíl.

PANE Vlk sem překvapen že tato perla Vám utekla.
04. 10. 2008 | 19:23

tata napsal(a):

pane Ondrej Capek, liberalni fanatik

Není to jedno kdo to podepsal,ale že to podepsal.At to podepsal kdokoliv měl byt hnan k zodpovědnosti a pokusit se tyto peníze nevyplatit.
04. 10. 2008 | 19:28

Venca napsal(a):

Ten záznam na YouTube mnou otřásl, cože to máme za bezcitné bestie majíí možnost plancat něco tak otřesného - on se snad považuje za nadčlověka - přeju mu pád a to trvalý držkou do s....
04. 10. 2008 | 19:42

Nuba napsal(a):

kritiku,

když láska k penězům, tak jen patologická, nechcete přece něco tak krásného prznit prachama, z toho mi potom vychází už jen Perlovka.
04. 10. 2008 | 19:43

koala napsal(a):

Alexander Dumas: "Za velkými penězi je velký zločin!"
04. 10. 2008 | 19:58

vlk napsal(a):

Bohužel sofi a morální právo mají pravdu..
Další blog, který mám od teď zašpérovaný.

Škoda, technicky a myšlenkově jeden z nejlepších...
04. 10. 2008 | 20:15

Romann napsal(a):

Ruský finančný systém stabilný.
Štátna Duma - dolná komora ruského parlamentu prijala 3.10. ako základ balík návrhov zákonov, nacielených na stabilizáciu finančného systému Ruska. Za podmienok svetovej finančnej krízy ruskí zákonodarcovia operatívne prijímajú dôležité rozhodnutia. Tento týždeň (40.) svetové finančné trhy znovu triaslo. Ale ruské burzy vydržali a ukázali v utorok (30.9.) malý rast. Ale ak je v súčasnosti Rusko pevne integrované do svetovej ekonomiky, tak cíti podobný negatívny vplyv finančnej krízy. Na tomto pozadí navrhol predseda vlády Ruska Vladimír Putin začiatkom týždňa rad protikrízových opatrení. Ďalej na: http://voltaire.netkosice.sk, Trezor, téma: Ruský finančný systém stabilný
04. 10. 2008 | 20:17

RUMCAJS napsal(a):

Nemohu mávat, musím hrozit pane Koeninigsmarku.
Říkáte svinstvo tomu, že vláda uměle tlačila úroky dolů, a skrze tzv. hypotéky CRA, nutila banky nabízet své služby i chudším.... ?
Tak to máte opravdu zajímavou představu o svinstvu.

A za těch 700 mld. USD nebyly vyrobeny letadlové lodě, jak by si možná přál pan Kubr, nebo se nesanoval po několik let náš rozpočet, jak by si možná zase přál p. Sobotka, ale byly za ně postaveny rodinné domky pro chudé.
Kdyby někdo tedy hledal tyto peníze, tam je najde.

Tomu, kdo by chtěl tomuto říkat svinstvo, mohu doporučit ať se spojí s těmi, co tuto krizi označili za útok židů na ovládnutí světa. Je to tak na stejné úrovni.

Jinak ani u nás nikdo neručí celým svým majetkem, tedy pokud neporuší některé zásady ukládající mu zákon. Pochybuju, že se něco takového bude dát prokázat.
04. 10. 2008 | 20:26

alex koenigsmark napsal(a):

Sofi, vlk atd.
Byl bych raději, kdybyste přemýšleli, to tom, co píšu. Na "úředních" seznamech mě nenajdete. Pokud milujete Cibulkovy seznamy a seznamy vůbec, pak si mě spokojeně vyškrtněte ze svých oblíbených blogů. Nebudu toho litovat, kádrováky nesnáším celý život.
04. 10. 2008 | 20:50

Duroy napsal(a):

To Runcajs: Opravdu šlo jen o hypotéky pro chudé? Kde doposud ti chudí bydleli? V nájemních bytech? V tom případě by ceny nájemních bytů měly klesnout, respektive, teď ve vlně exekucí na hypotéky zase růst. Každopádně stav by se vrátil před dobu, kdy si chudí američané ty hypotéky vzali.
Pak přece není žádný problém, chudí američané budou potrestání tím, že se jim zabaví dům a oni se vrátí zpět do slumů...
Tak sakra proč se tomu říká finanční krize?
Ratingové firmy a auditorské společnosti měly taky od státu, rozumím (?)FEDu, taky nařízeno trošku upravovat závěrky a ratingy?
04. 10. 2008 | 20:57

Petr z Tábora napsal(a):

Dobrý večer pane autore. Ta řeka ekonomických problémů, která poslední dobou zmohutněla, má více přítoků a Vy se zabýváte jedním z nich. A koryta těch přítoků nevytvářela jen volně proudící voda svobodného trhu, ale s větším či menším úspěchem různé státní instituce. Vodu nemůžeme nechat téci, kam se jí zlíbí, ale jak a kam regulovat je ten věčný problém.
Když systém něco umožní, tak vždy se najde někdo, kdo to využije. Nemravně vysoké odměny, které Vám m.j. leží v žaludku jsou chybou těch systémů.
04. 10. 2008 | 21:01

vlk napsal(a):

Pane Koenigsmarku,
to není o kádrování.To je o relevanci soudit věci veřejné a trefovat s e do jiných.

Zažaloval jste Cibulku? Pokud ano, s jakým výsledkem?

Nejsem ten, který lidi upaluje.Stál jsem velmi na vaší straně.
Ale jsou věci, které jsou pro mne nepřekročitelné.
04. 10. 2008 | 21:01

vlk napsal(a):

Pane Koenigsmarku,
to není o kádrování.To je o relevanci soudit věci veřejné a trefovat s e do jiných.

Zažaloval jste Cibulku? Pokud ano, s jakým výsledkem?

Nejsem ten, který lidi upaluje.Stál jsem velmi na vaší straně.
Ale jsou věci, které jsou pro mne nepřekročitelné.
04. 10. 2008 | 21:02

Duroy napsal(a):

TO Vlk: Promiňte, ale se svým hodnocením názoru z pohledu ideologického se snižujete na úroveň individují vytýkajících p. Topolánkovi vojenské gymnázium.
04. 10. 2008 | 21:04

no name napsal(a):

Problém,který se začíná zřetelně materializovat,je systémová nefunkčnost peněz,které vlastně přestaly fungovat jako peníze poté,co péči o jejich kontrolu převzaly soukromé osoby.
STÁT,KTERÝ SI NEKONTROLUJE SVOU MĚNU SÁM,NENÍ STÁT,NÝBRŽ KOLONIE TOHO,KDO TAK ČINÍ. A to není jen otázka FEDu,ale peníze států dnes tvoří a považuje je za své vlastní několik jednotlivců,kteří spoléhají na to,že většina nepochopí k jaké podivuhodné transmutaci zde dochází. Naťukají na klávesnici čísla - to jsou ty jejich nové peníze,které tak ochotně půjčují. Ale zpět,páč jen oni mají na jejich tvorbu monopol,požadují cosi podloženého skutečnou energií dlužníka(pomineme-li pracnost jejich vytvoření - ťukat do klávesnice je opravdu náročné hodné velké odměny).
Za druhé,zneužívají této státem vynucované své pravomoci k tvorbě falešných peněz - to jsou ty,které tvoří úmyslně nad úroveň HDP,činí tak proto,aby postavili nevědomé důvěřivé uživatele měny jednoho proti druhému. TRŽNÍ CENA je jejich výmysl a je to pobídka pro poskytovatele výrobků,služeb či energií k lichvářství.
Tedy není to jen patologická nenažranost,je to mnohem víc,na Zemi pro to není výraz,je třeba pochopit,jak asi myslí osoby,které mají peněz,kolik si jen naťukají,jak asi musí vnímat gojímy,kteří si armádou profesionálních balamutičů nechají nakukat,že vše je jak má být.
Tady už dávno nejde o peníze - tedy jim,dnešní peníze jsou jimi produkovaná sláma za účelem stavění jednoho člověka proti druhému,aby rozklad společnosti byl úplný,tohle jimi prezentované zlo není z tohoto světa,je to pokus o trvalé zotročení a zakonzervování stávající situace.
http://www.paradigma.sk
Články od M.Rowbothama obzvláště 5. část Ideologie peněz
http://www.volny.cz/l_kopecky/
Články Tiché zbraně pro tiché války a Federální rezerva.
04. 10. 2008 | 21:09

hutor napsal(a):

Kdyz o tom clovek premysli i z pozice ekonomicke vedy, dojde nakonec ke stejnym zaverum. Je to tak. Ale je to napsano krasne a stavnate. Diky
04. 10. 2008 | 21:14

RUMCAJS napsal(a):

Duroy:
Finanční krize se tomu říká proto, že ty hypotéky "nikdo " nesplácí. Dosud proběhlo 1 milión exekucí. Přijde Vám to málo ?

O úpravách závěrek nic nevím. Rád se ale nechám poučit.
04. 10. 2008 | 21:29

RUMCAJS napsal(a):

no name:
Jestli tady někdo něco nechápe, pak jste to Vy. Vzhledem k tomu, že ani nepředpokládám, že existuje minimální naděje na to, že by jste něco pochopil, dovolím se omezit pouze na toto tvrzení a nazvu ho axiomem.
04. 10. 2008 | 21:31

Jan napsal(a):

Trefné. Článek i příspěvky. A zejména linky. Modrých je tu překvapivě málo.
Takový průser se těžko ideologicky zdůvodňuje.
Můj kamarád má teorii elit. Elita je ta část obyvatel, která si přivlastńuje nadhodnotu. Většině se to musí nějak zdůvodnit - ideologie- a většina jim to musí žrát. Jinak dochází k výměně elit. Částečné.
Pro mě ,jako pamětníka bolševismu ,je velmi překvapivé poznání ,že tato definice se hodí stejně dobře na režim před i polistopadový. A obměna elity je minimální ,mafie KSČ byla vyměněna mafií ODS, ideologie změněna na neoliberální a jede se dál, ke světlým zítřkům. hesla jsou překvapivě podobná, dokonce i ideologické zázemí a metody. Někdy si přijdu jako v 1984. Mámě New speak, kterému nerozumím. Máme trvalou válku světů, o které nevím zda je reálná. Máme Velkého vševědoucího bratra. A já pocit, že někdy to muselo být nějak jinak....
Neoliberálové říkají, že nic lepšího než kapitalizmus nikdy nebylo. Pletou si pojem kapitalizmus a demokracie.
Nejraději se ohánějí evoluční biologií a Darwinem. Toto chování je nám přirozené.
Myslím, že se zásadně mýlí.
Člověk se od šimpanze téměř neliší. Šimpanz také zabíjí jiné členy svého druhu preventivně, teritoriálně. Jsme stejní ,lidi jako šimpanzi sobecký gen rozhoduje, musíš toho zákazníka okrást říká nám liberál. Musíš být nejlepší jen tak přežiješ říká gen.
Pletou se ti i ti.
Všechno je jinak. Uvidíte.
Člověk to je právě ta naše nešimpanzí část. Samý mem. A dobří hoši vítězí.

Strom poznáš po ovoci. Ovocem zaostalého středověku jsou chrámy boží. Ovocem naší doby jsou velkosklady a velkoprodejny.
Že se nám nikdy nežilo tak dobře?
Jak to můžete vědět a čím to chcete měřit?
A jak se nám bude žít zítra?
04. 10. 2008 | 21:31

Stan napsal(a):

04. 10. 2008 | 21:38

vlk napsal(a):

Duroy

máte právo na svůj názor. Já na svůj.

Jsou věci, které jsou pro mne prostě nedělatelné.
04. 10. 2008 | 21:40

RUMCAJS napsal(a):

Jan:
Modrých je tu málo,protože jste to celé ucpal Vy,
neuvěřitelným blábolem.
04. 10. 2008 | 21:41

Kritik napsal(a):

To tata

Píšete ve vaší polemice, že vykonaný zlý čin je horší, než pouhá myšlenka na provedení stejného zlého činu. Čili chudý se zlou myšlenkou pouze myslí na to, jak by jiné okradl a tím zbohatl, kdežto bohatý se zlou myšlenkou ten čin (krádež) vykoná, neboť má k tomu možnosti. A ten druhý, tedy boyhatý, je podle vás horší.

Ano, zdánlivě máte pravdu. Ale jen zdánlivě. Skutečně máte pravdu jen v tom, že tímto způsobem je omezeno na světě zlo. Představte si, že každý by mohl vykonat to, co si usmyslí. Lidstvo by se již dávno vyvraždilo.

To však neznamená, že ten, kdo myslí na to, jak by druhého okradl, ale nemůže to dnes učinit, neboť k tomu nemá příležitost, odvahu a možnosti, tu příležitost a možnosti zítra nezíská. Je to podobné, jako když se jinak bezvýznamný člověk, ale ve svém nitru chamtivý, dostane díky volbám k moci a k rozhodování o penězích poplatníků. Chcete snad říci, že své niterné nutkání ukořistit z těch peněz pro sebe rázem potlačí a stane se milosrdným k ostatním a čestným k penězům poplatníků?

Děkujme Bohu, že nás chrání před zlem i těch lidí, kteří by byli ve svém konání zla možná ještě horší než ti, kterým je nyní konání zla umožněno.
04. 10. 2008 | 21:46

pepa napsal(a):

Ti"odborníci",v čele s V.Klausem by měli občas číst "Britské listy",komentáře lidí v centru krize.
04. 10. 2008 | 21:54

Admirál napsal(a):

Pan Koenigsmarg upozornil v podstatě na dvě věci.

1.Že nadstavbu naší i ostatních demokracií zřejmě tvoří lidé, kteří se mohou díky obrovskému nashromážděnému majetku chovat i ve finančním světě o něco volněji, než lidé, kteří za sebou takové vyztužení memají. U nás to platí, v USA proporcionálně tuplem.

2. Upozornil na fakt, že existuje snaha tento stav zlegalizovat (viz projev pána na uvedené WWW adrese).

Nabízí se otázka - nechystá se tady pro nás nějaká nová past? Stále nimráme minulé hrozby - něměcký nacismus, ruský komunismus. Obé je ve formě, v jaké se vysktl neopakovatelné.

Jsme jak rak jdoucí pozpátku. Nemůže to trvat dlouho a nutně narazíme.
04. 10. 2008 | 21:56

Sofi napsal(a):

Pane Koenigsmarku, vaše blogy nikdy nepatřily k mým oblíbeným, takže nemám co škrtat. Dle vaší reakce se zdá, že jsem vám šlápla na kuří oko. Byli jsme až příliš "sametoví" a nevyrovnali jsme se náležitě s odpornou minulostí a jejími aktéry a oni jsou stále drzejší.
04. 10. 2008 | 22:05

no name napsal(a):

Kritiku,
celá tahle současná rozvojová civilizace je založena na víře,že majetek rovná se bohatství. To je ale velký omyl,který ovšem drtivá většina zde aktuálně žijících lidí není schopna detekovat,neb na to nemá dostatečně velkou úroveň vědomí - to nemá příliš společného s inteligencí,vědomostmi a podobně.
Bohatý je ten,kdo je na cestě k Bohu nebo lépe v jeho blízkosti.
To osoby,které se dnes snaží nastolovat peklo na Zemi,kdysi byly velmi blízko něj a spadly až na druhý pól a snaží se tam ,a dlužno napsat ,že velmi úspěšně,stáhnout zbytek lidstva.
Neštěstí těchto osob tkví v tom,že věří,že loupežnictví(Rumcajsovství) jim může přinést štěstí,po kterém tak všichni toužíme,to je ovšem omyl a to docela gigantický,ale,jak jsem už napsal,vyžaduje to jistou úroveň vědomí,ta když chybí...velmi snadno se manipuluje s kdečím,dříve překroucené náboženství,dnes dominují falešné peníze.
04. 10. 2008 | 22:16

tata napsal(a):

pane Kritik

Možna sem vas nepochopil nebo vy mě.
Takže si to ujasněme
Pouha myšlenka přece není to samé jako dokonané?Nevím přece špatné myšlenky napadaj každeho z ruznych duvodu.Člověka tvoří jak se s tím zlem dokaže vypořadat.NEbo mi chcete říct že to zlo nemá každy v sobě?Ovšem jestli vkladate do mych ust že myšlenka chudého je lepší když to nemuže udělat než myšlenka bohateho ktery je ale poctivý a neudělato tak to ne to je totožné.Ale určitě se nedá srovnavat myšlenka a čin.A proto srovnavat nevykonané ,a že to možná vykoná je nesmysl.JAmile ale toto vykoná budu ho hodnotit stejně.Podle tohoto byste musel odsoudit celé lidstvo.Každý jsme potencionalní vrah,zloděj cokoliv jiného ale jen čin nas staví na tuto uroven.
04. 10. 2008 | 22:58

Duroy napsal(a):

To Rumcajs: Kdo tedy měl hlídat a upozorňovat na nedostatky v řízení finančních institucí? Ono se nám to pomaličku všechno dávkuje, takže o špatném dohledu auditorů a ratingových agentur byla jen krátká zmínka někdy na podzim loňského roku v HN. Články si nearchivuji.
04. 10. 2008 | 22:59

RUMCAJS napsal(a):

no name:
Bůh se navyznává nenávistí ani nasazováním psí hlavy neoliberálům.
04. 10. 2008 | 23:02

RUMCAJS napsal(a):

Duroy:
Nejedná se tedy o uzávěrky, ale hodnocení reitingovýma firmama. To s tím problémem má ale pramálo společného.
04. 10. 2008 | 23:08

Jirka Hemzal napsal(a):

To Rumcajs:
"Tak nám schválili ten záchranej plán, paní Millerová..." Chtělo by se svolat slovy Švejka - chápu to, ale pořád z toho nemám ten požadovanej dobrej pocit... Nějak mi to radování nejde...
04. 10. 2008 | 23:20

milo napsal(a):

Pane, tak vidíte, co jste způsobil. Intelektuální inflaci.
A stačilo k tomu tak málo. Moralizovat. Moralizování je zjednodušování problému .... vždy.
Myslím, že čeští intelektuálové do toho vnášejí několik mýtů a zapomínají na jedno nebezpečí.

1) Mýtus prvý : ubozí poplatníci, musí to zaplatit.! Ale za posledních 75 let to v US ani jednou neplatil nikdo jiný než poplatníci. A toto ani není největší částka.

2) Mýtus druhý : bijte manažery, jsou to chamtivci. Pane, dovedete si představit, že ten systém tak složitý, že mu ředitel zplna nerozumí ? A to je ten případ.

3) Mýtus třetí : a za trest budeme mít recesi. Je tu ještě horší varianta. Když se bankám, ndosype do kasiček z našich "západních" peněz (nějak), přijdou tam peníze, které nám nejsou tak úplně přátelské. ten kdo vlastní banky, vlastní informace, kdo vlastní informace bude vlastnit průmyslovou základnu. Jediná nefinanční obrana je válka.

Doufám, že máte ještě otevřeno na Maltézském.
04. 10. 2008 | 23:32

Karel Mueller napsal(a):

Hobart:
Právě jsem poslouchal našeho brilantního hudebního recitátora J. Černého: " ... příběh, který jsem Vám vyprávěl popisoval dějiny vzestupu a pádu Říše římské. Napadla Vás snad nějaká jiná velmoc ...?"
Těmi nemnoha větami to odrecitoval docela výstižně. Je to osud každé velmoci, která nemá soupeře.

Vlk:
Ahoj příteli vlku. Tady se rozcházíme. Pro mě je podstatné, co je řečeno a nikoliv jméno autora. Argumentace ad hominem je nepřípustná. Zásadně.
A to ze tří důvodů. Především různé ikony mohou být daleko a daleko větší parchanti než ti, kteří mají psí hlavu. Nadto v tomto případě nevíme ani to, jestli je na těch seznamech právem a co v minulosti dělal.
Druhý důvod je ještě podstatnější: Argumentace ad hominem je projevem slabosti a neschopnosti porazit soupeře v diskuzi. Ať už z nedostatku intelektu, znalostí nebo objektivně existujících argumentů.
A co je nejhorší: Toto si okamžitě uvědomí všechny skutečné mozky. Přijmou názory toho se psí hlavou, byť třeba i podvědomě.
05. 10. 2008 | 00:10

Frank napsal(a):

Pokud je zravost a nenasytnost uspokojovana poctive, tak je to jenom dobre!! Co treba Bata, to byl vynikajici nenasytny podnikatel, nebo Edison...!!

Tady se ale stalo neco jineho - PODVOD! Nejaci hypotecni bankeri si uvedomili, ze pujcili spatne a zachranili se tak, ze namixovali spatne hypoteky s celkem dobrymi akciemi... a ostatni jim to spolkli .. .na chvilku. Pak si vice financniku uvedomilo, ze dostali "cerneho Petra" a prestali pro jistotu vymenovat penize (karty)... hra, ze ktere jsme nakonec vsichni zivi, uvizla, ....
05. 10. 2008 | 00:13

Karel Mueller napsal(a):

tata:
Děkuji. Kdybych to měl hodnotit z osobního hlediska, tak bych měl klečet na kolenou a děkovat za ty dary po roce 90, díky vzdělání a jazykovému vybavení jsem získal možnosti, o kterých se mi nemohlo ani zdát. A to ano zdaleka nejedu na všechny své schopnosti.
Lze mi tedy snad vyčíst, že z osobního pohledu jsem "málo vděčný". Ale peníze a kariéra pro mě opravdu nejsou všechno a nadto se snažím o objektivní pohled.
05. 10. 2008 | 00:31

no name napsal(a):

Rumcajsi,
pro kapitalismus - soutěž je nezbytné mít funkční peníze,jinak se nejedná o kapitalismus,ale o neskutečně falešnou tragikomedii,která ovšem ,chápu,někomu velmi vyhovuje. Takový J.F.Kennedy to vnímal velmi dobře,proto chtěl tehdy vrátit USA do kapitalismu -federací tvořených peněz,ale majitelé monopolu na tvorbu a kontrolu peněz (několik soukromých osob) byli jiného mínění - byl by to konec jejich moci postavené na lži a neschopnosti velké části lidí rozlišovat pravdu od lží.
Franku,
pokud víte,jak vznikají nové peníze,nemůžete být daleko od zjištění,že subjekt,který půjčuje slámu a za to požaduje zpět skutečnější hodnotu,narozdíl od jejich slámy peníze podložené výkonem,nemůže krachovat z jiného důvodu,než že si to někdo přeje. Jde o umělé krachy. Pokud by půjčovali skutečné peníze,které by jim půjčovala Národní banka(ovládaná státem -federací),která by je nejlépe v závislosti na výkonu ekonomiky tvořila,pak ano.
Pak by šlo o krachy skutečné.
Tohle je šaškárna pro neinformované,kteří netuší,jak "funguje" stávající "finanční systém". Je to jen tvorba strachu, pomocí kterého chtějí dokopat lidi tam,kde potřebují.
Velmi podstatné informace jsou v těch mých odkazech.
05. 10. 2008 | 00:45

Václav napsal(a):

to:Karel Mueller
Řekl bych ,že Vaše reakce na pana Vlka byla dovedena téměř k dokonalosti a díky svému intelektu bych nedokázal reagovat lépe.Už se stává jakýmsi folklórem ,že pokud někomu docházejí věcné argumenty ,přijde na řadu jejich zásadovost ,padesátá léta a seznamy.PO dvaceti letech to ztratilo smysl a nemá to ani vtip.Bohužel,každý stát potažmo každý režim měl ,má a bude mít svoji StB.Metody jsou téměř stejné.Jenom na okraj .V tehdejším západnim Německu byl ještě v sedmdesátých létech
tkzv.zákaz výkonu povolání ve státních službách ,pokud jste nesouhlasil s režimem.To znamenalo ,že jste nemohl pracovat ani jako pošťák.Hon na čarodejnice v Anerice musel být také zážitek už jenom proto ,že FBI byla daleko vynalézavější a důslednější než StB. Kolikrát si jenom říkám , proč se nepozavírali nebo jinak
nezlikvidovali všichni komunisté ,estébáci a vůbec všichni, kdo s nimi byli v nějakém spojení.Dnes by zde nebylo žádné tunelování ,žádní Mrázkové, žádné zlodějiny a byla by zde pouze společnost ,která by se vyznačovala pouze
ryzím charakterem.Škoda.
05. 10. 2008 | 07:57

Nuba napsal(a):

Václave,

takže Vy se skutečně domníváte, že např. komunisté mají plné morální právo hovořit o dodržování demokracie, ačkoli se od excesů minulosti dostatečně nedistancovali a pupeční šňůru nedokázali přestřihnout alespoň změnou názvu strany ?
05. 10. 2008 | 08:17

Marko napsal(a):

to Nuba:
I když je vaše polemika s p.Václavem dovolte mi podotknout.
Ve vedení KSČM ,pokud vím,není nikdo z doby před plyšákem.A co se týká morálního práva.To by se naše politická scéna musela skládat z hluchoněmých.
Pokud nemají na něco mazlavého na hlavě z minulých dob členství nebo i mlčenlivé podpory KSČ,tak mají špinavé ruce z korupce a lumpáren nevější doby.A anděle po ruce nemáme.
Dobou komunismu jsme poznamenáni všichni,ať chceme nebo ne.A naložit naše hříchy na záda KSČM a vyhnat je do pouště?
Víte já mám někdy pocit,že oním antikomunismem si řada lidí a halavně politiků léčí své mindráky z minulých let.
Jistě existují vyjímky ale o žádných ve svém okolí nevím.
05. 10. 2008 | 09:10

Pozitivní myšlení - příčina krize napsal(a):

V jednom z pořadů Čr6 zazněla zajímavá myšlenka,že příčinou současné krize je rozšiřování myšlenek pozitivního myšlení a to hlavně v USA (http://www.volneclanky.cz/p...).Tím,že jsou lidé vedení k tomu,že při zachování určitého způsobu myšlení dosáhnou všeho co si určí,nezdravě riskují a ztrácejí běžné obranné mechanismy.Prakticky to znamená,že si půjčují mnohem víc než jsou schopni zplácet a počítají s tím,že se problém nějak vyřeší.Navíc asi ani příliš nepřemýšlí nad změnou úroků vlivem růstu diskontní sazby.
05. 10. 2008 | 09:25

čtenář napsal(a):

To morální právo: Tady v místě jeden prudce modrý podnikatel vyvěsil v oknech svého podniku volební plakáty ODS. /Asi návyky z nedávných dob./ Je členem této strany. Obě strany této ideové a mocenské kohabitace nemají problém, a to přesto, že on je prokázaný komunistický udavač.
Kde bere ODS morální právo kritizovat druhé, když se za touto stranou táhne udavačsko-srpo-kladivová linie?
A nepiště nic o tom, že ODS nemusíte. Reagujete přesně , jak modří komsomolci reagovat mají. Stejně to jinak ani neumíte. Autor napsal něco o ekonomickém průseru a vy hned slintáte morálně-politicky.
Problém je samozřejmě složitější, ale systém /obzvlášť prvobytně pospolná verze kapitalismu / má průsery zakódovany v genech.
Už vysychají zdroje. Víte o tom? Pak bude i ten kapitalismus v naprosté řiti.
05. 10. 2008 | 09:36

čtenář napsal(a):

to Pozitivní myšlení - pk. Tak to je pravda - jeden kamínků do celkové mozaiky. Zažil jste někdy výplach mozku , jaký se provádí u finančních institucí , když motivují svoje obchodní zástupce.
A každý psychiatr vám řekne , že je to ideologie cvokařiny. Něco jako komunismus.
Prostě se tváříte a dokonce máte být přesvědčen o tom, že věci jsou takové, jaké si je vyfabulujete bez ohledu na realitu.
A do toho ještě amícká mládež usiluje o kodifikaci práva na úspěch.
05. 10. 2008 | 09:42

čtenář napsal(a):

to Sofi: Máte pravdu. Měli jsme toho zmetka , co byl u komančů a dneska v ODS, hned 1.1.1990 pověsit na kandelábr. Aspoň by bylo o jednoho šejdíře méně.
05. 10. 2008 | 10:00

Nuba napsal(a):

Marko,

antikomunista nejsem, pan Šinágl, Štětina, Mejstřík apod. mi připadají ponejvíc trapní.

Komunisty jsem uvedla jako příklad dodržování jistých principů. Nedokážu ani nehodlám posuzovat míru charakteru autora blogu, může to být samozřejmě všechno jinak.

Obsah biblického zvolání, hoď kamenem, kdož jsi bez viny, chápu více jako apel na odpuštění, kterého jsem samozřejmě do jisté míry schopna. Méně již jako ospravedlnění chyb nových.

Zastávám názor, že lidé, kteří vejdou jakýmkoliv způsobem do veřejného prostoru, musejí být připraveni snášet i nepříjemnou odezvu svých životních peripetií a s vírou ve zdravý rozuma cit se k nim postavit čelem.

Ráda si s Vámi o tom popovídám, ale musím zase vařit, dnes polévku čínskou, ta je výborná a potom kuře pro manžela a pro ostatní členy rodiny rýžový salát s rajčaty.

Teroristi jedni !

Přeji dobrou chuť
05. 10. 2008 | 10:22

Marko napsal(a):

to Nuba:
po přečtení vašeho posledního odstavce mi tečou sliny jako tomu leninskému psovi.Tedy kromě toho eškologického salátu.

To já budu mít nějakou kaši.Mám dojem,že ji dělají ze sádry nebo rozemletého papíru.Aspoň má takovou chuť.
05. 10. 2008 | 10:54

pavez napsal(a):

Ekonomie je prakticky důležitá věda.V množství planého ovoce na tom ostatní vědy nejsou lépe.Ale aplikovat lze vždy na jednu věc jen jeden názor.A ten filtr výběru hraje velkou roli.Kdo právě rozhoduje,který názor ekonomie uplatnit.Obávám se,že i přes jasný zhup USA dnes dolů,jejich střídání demokratické a republikánské strany pro rozhodování o ekonomice jim dává větší naději než nám střídání SD a ODS.Nejen kvůli nevýraznému personálnímu obsazení.Ale i proto,že po dvaceti letech cítíme,že ODS jede v železných kolejích stereotypu,který nepřináší očekávané výsledky a SD má stěží pro nás zřetelnou ekonomickou strategii a linii.Prostě souboj "volné ruky trhu" se "sociálním státem" dnes už nic v podstatě neřeší,kromě snad (? opravdu?)osobních lidských katastrof absolutního charakteru vznikajících z ekonomiky.
05. 10. 2008 | 10:56

čtenář napsal(a):

To Nuba: To toho stíháte docela dost. Já už bych se měl připravovat na odpoledne a ještě jsem ani nezačal.
Ono nejde jen o autora článku. Nevím, jak to s ním je, a on v tom není sám. Jarek Nohavica, Jim Čert například z kultury také. Mě osobně nejvíc odpuzují ti, co to dělali za peníze.
A to byl případ jednoho z uvedených jmen.
05. 10. 2008 | 10:58

Václav napsal(a):

to:Nuba
Paní Nubo ,skutečně nevím jestli byl a nebo nebyl autor článku komunista a už vážně nevím, kdo by měl dnes plné morální právo hovořit o demokracii.Pravdou ale je ,že poukazuje na absurdity této doby.Má na mysli zlaté padáky ,nesmyslné odměny a to nejen v ČEZu. Víte ,pokud jde o to kázání morálky ,tak co říkáte těm největším kazatelům kteří navíc ovládají a řídí tento stát . Je to téměř samý komunista.Tlustý ,Kalousek atd.Tito lidé a říkejme jim kariéristé jsou daleko nebezpečnější než komunisté.Jsou schopni být dnes u komunistů a zítra hajlovat.Nyní pro Vás jednu smutnou zprávu .Kdybych byl dnes třicetiletý volič nezatížený minulostí, tak bych s největší pravděpodobností volil komunisty.Jako realista bych bral v úvahu jeden podstatný fakt.Bez ohledu na to, co říkají komunistobijci je KSČM od roku 89,jediná strana která není vláčená tiskem kvůli korupčním skandálům a dokonce nepamatuji ani jednoho komunistu ,který by šel mimo zákon.Dvacet let bez jakéhokoliv skandálu-to by mě zřejmě přesvědčilo.
05. 10. 2008 | 11:07

ko napsal(a):

K otázce tržní ceny, vždy mi bylo divné, proč nepoužívat ceny na základě stanovených nákladů, nebo reprodukční ceny, bylo to poctivé, průhledné nedaly se za tím skrýt podvody a tudíž to nemohlo vést k takovým mega zlodějnám, ještě se budeme k mnohemu muset vracet, jak měli současní mocipáni za zlé komunistům vyprazdnování slov, tak můžeme říci, že tito jich vyprázdnili o mnoho víc, nebot jsou to stále ti samí a starého psa, jak známo novým kouskům nenaučíš
05. 10. 2008 | 11:19

alex koenigsmark napsal(a):

ad sofi, vlk atd:
pokud se chcete něco dozvědět, najděte si na Britských listech můj text Mezi židlemi.
Jinak platí "Blaze tomu, kdo nic neví, tomu se to snadno soudí". Kolega Goldflam k tomu obvykle říká: "Kdo nevyčníval, o toho se nezajímali."
Většina dnešních kádrováků nevyčnívala nikdy.
05. 10. 2008 | 11:33

Vesmirna Zizala napsal(a):

Mily Marko,je sice pravda, ze Lenin zrejme objevil skoro vsechno, ale slintajici psy objevil Pavlov.

Mily ctenari, ti co to delali ze svateho presvedceni byli daleko horsi, prozivali neco jako pohlavni uspokojeni devianta. Jako by se sadista ocitnul na ostrove, kde je jeho orientace kladne ocenovana. Delat to pro penize neni nic pekneho, ale takovy clovek si sam nepridava veci, ktere jeho chlebodarce ani nepozaduje, pripadne markyruje cinnost. Cilem obou je vlastni uspokojeni.
05. 10. 2008 | 11:46

Arkticka zizala napsal(a):

Socializmus ma proti kapitalizmu jednu rozhodujici prednost. Nezustanou po nem svedectvi. Proto mu zrejme patri budoucnost. Je to jako v te storry kdyz se vozral spravce statku s poklasnym. Vsichni svedkove rikali: "Jo pan spravce byl veselej, ale poklasnej byl zase vozralej jako prase."
05. 10. 2008 | 11:57

Polymorfni Zizala napsal(a):

Vas pan kolega Goldflam jedinym skrtem pera zrusi miliony nevinnych obeti. Socializmus je prece tak lidsky, roztomily, lakavy jako naruc krasne zeny. Chybicky se vloudily, no nest, ale priste...
05. 10. 2008 | 12:10

Duroy napsal(a):

To Rumcajs: Pokud tedy neselhal dohled a tedy ratingy byly v pořádku a auditované uzávěrky tedy taktéž, znamená to, že finanční krize je tedy někým a nějak řízena?
05. 10. 2008 | 12:46

čtenář napsal(a):

Několik žížal: A víte náhodou , kolik těch perverzně přesvědčených ještě po Chruščevově projevu o Stalinových zvěrstvech zbylo? Nevím ,kde jste žil vy, ale já celá léta zažil hlavně obojetníky, kariéristy, a perverzní hajzly , kteří právě vůbec ničemu nevěřili. Dnešek je toho nejlepším dokladem. Až se bude maďarskou nížinou blížit Džingischán , tak se nebudete stačit divit, kolik dnešních tržních liberálů bude už mít sešikmené oči. Když ještě dříve je hřála na hrudi rudá kniha.
Ale debata na toto téma postrádá smysl. Předpokládám, že Vy žádný fanatik nejste a já právě toto o sobě můžu tvrdit , jako málo co.
Hajzlové za peníze jsou schopni čehokoli. Kdykoli a v jakoukoli chvíli. Je to jenom otázka, kdo nabídne, popř. kdo více.
05. 10. 2008 | 12:50

tata napsal(a):

pane Karel Mueller

Ja děkuji VÁM ZA VAŠE VĚCNÉ a opravdu vyvažené příspěvky.Ano umíte vystihnout a napsat co ja se krkolomě pokouším sesumírovat.Holt natoto nemam takové vědomosti.Zase ste přesně popsal co ja jen domýšlel.Také neuznávám když někdo řekne 1+1=2 aby se to hodnotilo jestli je takový nebo makový.Každý by měl byt hodnocen konkretně kradl jeho trest by měl přijít za to,mužu si ho nevažit za tu kradež ale to další bych měl posuzovat nezatiženě na to.Ano je to těžké se oprostit od těchto vlivu.asi to vždy nejde třeba odpustit vrahovi meho dítete a pod.Ale pohled s uhlu nenavisti je vždy skreslený tudíž muže dojít že se stímto dostanu až na tu uroven toho vraha
05. 10. 2008 | 13:19

Karel Mueller napsal(a):

Václav:
Děkuji za květiny :-) jak říkává přítel vlk. S tou KSČM máte samozřejmě pravdu. Za posledních 19 let neměla ani teoreticky možnost se do něčeho zaplést a zašpinit se. A tak je v tom optimálním postavení: Do všeho může kecat, na komunální úrovni leccos ovlivnit, za nic neodpovídá a až odejde stará garnitura spojená s předlistopadovým obdobím, tak mohou vcelku suverenně vystupovat jako jediná "morálně nezašpiněná" politická síla ...

čtenář:
Mám snad jen doplněk: Pokud vládnou fanatici a přesvědčení tupci, tak můžeme dostat hrůzovládu s terorem, ale přeci jen se hraje podle určitých pravidel. Konce jsou různé, záleží na tom, jak jsou ta pravidla postavena.
Pokud vládnou všeho schopní cynici bez zkrupulí, tak začíná hra bez pravidel. Záleží na tom, jak dalece znají míru. Ale vzhledem k výroku lorda Actona ji velmi rychle ztratí, zejména pokud neexistuje reálná síla, která by jim nastavila mantinely.
Konec může být jen jeden: Demoralizace, rozklad a rozpad. Na závěr revoluce nebo pohlcení jiným státem.
05. 10. 2008 | 13:30

vaclavhorejsi napsal(a):

Diky za dalsi skvely clanek, pane Koenigsmarku.

..
05. 10. 2008 | 15:18

Marko napsal(a):

to vesmírná žížala:
Pochopitelně vím,že system podmíněných reflexů objevil I.P.Pavlov.Leninský jsem tam napsal schválně,protože od Lenina a Trockého dostal za úkol jak pomocí podmíněných reflexů změnit myšlení lidí.Čili udělat z nich lidské roboty.

Ony jeho ostatní objevy byly jaksi jen vedlejším produktem této snahy.On sám pochopitelně na úspěch svého činění nevěřil,ale tento úkol zachránil jeho a jeho nejbližší spolupracovníky v letech 1918-1924 od smrti hladem.

Také se nijak neangažoval na rozdíl od Lysenka a dalších,kteří pokřivili ruskou vědu na celá desetiletí a mají na svědomí smrt mnoha nadějných ruských vědců.Zejména genitiků a kybernetiků.
05. 10. 2008 | 15:42

Sofi napsal(a):

Pane Koenigsmarku, zase to kuří oko. Nechci se o vás dozvědět vůbec nic, takže nebudu nikde hledat. Patříte ke skupině lidí, kterou pohrdám a to proto, že mám jisté zkušenosti s tím, jak se mohl člověk ubránit propadu do pekel. Vy a váš kolega Goldflam si myslíte, že jste vyčnívali (sic!), já si to nemyslím, ale nechám vám ten názor. Právě tak si ponechám svůj. Končím.
05. 10. 2008 | 16:05

Pocestny napsal(a):

Vážené Kollegium lejnotepců, pokud jest tato diskuse odrazem jednoduchosti myšlenky autorovy, která nestojí ani za to zvětralé 10% pivo, které jí počalo, tak jen smutně koukám, jak se ta lobotomie generační sama pěkně potvrzuje.

Toto jest kdák hospodský, kdo v něm hledá jakousi dimensi duševní, jest jelimanem, duševním hovniválem, kterýžto z trusu koňského svým dítkům rodnou lejnokouli opatřuje.

Odpočívejte v pokoji, požívejte daru volné neděle, než vám váš Vnitřní Velesocan zase nařídí subotnik.

Dovolte mi nakonec ilustrovat další termín - lobotomické kolo:
AK říká - nerozumim tomu, ale káma povídá, že "tomu rozumí každej" (káma neni každej, proto to neřídí, ale zná)a oba kvalifikovaně tvrdíme, že jsou to zloději a vrazi.

Čili nádherná názorová demonstrace toho, jak pes loví svůj ocas. Když "vítezně" zavyje, obecenstvo nadšeně hýká, poskakuje a jinak dětinsky vyjadřuje radost. Zároveň, poskakující chválí vzájemně své poskoky a pozvolna si uvědomují, že v poskoku je síla a kdo neskáče, není ... však víte co.

Začínáte tu být užvanění jako ti jehovisti....přitom jde zase jen o prachy, že.
05. 10. 2008 | 18:52

čtenář napsal(a):

Pocestný počestně pocestě pravých kráčí hodnot.
Pravý trabant z Proseka pak prý ale je na úplné lobotomické hovno.
05. 10. 2008 | 19:04

čtenář napsal(a):

Pane Stejskale, Vaší náklonnost Vám věru nezávidím.
05. 10. 2008 | 19:06

Karel Mueller napsal(a):

Milý Pocestný,
Vaše příspěvky mi čím dál více připomínají "osud jednoho dědečka": Dlouho jsme ho nemohli pochopit a marně jsme si lámali hlavu, co nám vlastně chce říct. Když jsme to nakonec pochopili, dali jsme ho do ústavu.
05. 10. 2008 | 19:34

Marko napsal(a):

To pocestný:
Být vámi zeptám se u pana primáře Nešpora,jesti nemá volnou postel.Vlastně ne postel,ale pokoj.Onen hnůj,který máte ve své urozené hlavě začíná jedovatě páchnout a otravovat okolí.
Takže je pořád lepší tam jet dobrovolně než ve svěrací kazajce.
Že jsme tady většinou všichni totální blbci,kteří vaší urozenosti nejsou hodni ani zavázat tkaničky to víme.Netřeba nosit dříví do lesa,blíží se zima a mohlo by vám chybět.
05. 10. 2008 | 19:41

čtenář napsal(a):

to Karel Mueller: Tam je evidentně podobně zaděláno, jako má Džejár naděláno. Lol nebo MUHAHA - Chocholoušek by byl nadšen.
05. 10. 2008 | 19:45

Marko napsal(a):

to pocestný:
ještě dodatek:kdybyste se styděl,že nemáte na Julínkovné,dejte vědět,rád to za vás zatáhnu.Co by socka a bezzemek pro pána neudělal.
05. 10. 2008 | 19:54

alex koenigsmark napsal(a):

Drahá sofi,
tak vy mnou opovrhujete... Jsem z toho moc smutný, protože jste odvážná holčička, která nikdy nevystupuje anonymně, vždycky nese kůžičku na trh a jistě vždy statečně bojovala proti všem nepravostem. Sbohem a šáteček a kdybychom se víckrát nesetkali, možná si budu zoufat... Papa.
06. 10. 2008 | 12:15

hufv napsal(a):

Jo, je vidět, že autor nestudoval. Nejen ekonomiku, ale asi ani normální střední školu. Možná ani obecnou. Jen mě zajímá, kde se vůbec naučil psát - číst totiž zjevně neumí.
08. 10. 2008 | 10:24

alex koenigsmark napsal(a):

Frankfurter ALLgemeine Zeitung: "Bankéři zradili tržní hospodářství"
Osmaosmdesátiletý bankéř Ludwig Poullain, mimo jiné v letech 1967-1972 předseda bankovního konsorcia DSGV, očekává, že finanční krize bude mít ještě závažnější důsledky než dosud. Státní zásahy nejsou tím správným řešením, pomáhají pouze hazardérům. Požaduje, aby si bankéři vzpomněli, kvůli čemu tu jsou - k tomu, aby hospodářství zajistili likviditu.

Pane Poullaine, finanční systém je mimo kontrolu. Jak se to mohlo stát?

Krize vzešla ze samotného centra společnosti. Je následkem naší bezuzdnosti. Nezpůsobil ji trh.

Takže nesouvisí s chudými lidmi v Americe, kteří nejsou schopni splácet své hypotéky?

Ne, to není příčina, ale následek. Bankéři se nespokojili se zisky z normálních kreditních obchodů. Používali nové finanční nástroje a tím dostali celý systém do nebezpečí. Chtěli prostě vydělávat příliš.

Od bývalého bankéře taková slova neslyšíme často. Co je na vydělávání peněz špatného?

Na tom není nic špatného. Ale i zisková orientace musí zahrnovat cosi jako povinnost sloužit zákazníkovi. Jenže co bankéři udělali? Přidali špatné hypotéky do balíčků a ty pak prodávali dál.
08. 10. 2008 | 10:37

procitnutní napsal(a):

Vážený pane Koenigsmarku,

že Vaše reakce na sofi (viz výše, 06.10.2008 12:15:42) nevypovídá o žádných morálních hodnotách na Vaší straně. Neznám Vás a po přečtení Vaší reakce ani znát a číst nechci.
09. 10. 2008 | 17:14

David napsal(a):

Pojišťovna AIG po kolapsu zaplatila šéfům supervýlet

Zvětšit obrázekJeden z exšéfů AIG Martin Sullivan
foto: Larry Downing , Reuters
Šokující oznámení zahájilo úterní slyšení v americkém Kongresu kolem kolapsu mamutí pojišťovny AIG: necelý týden poté, co ji vláda zachránila půjčkou 85 miliard dolarů, zaplatila pojišťovna 440 tisíc dolarů (asi osm miliónů Kč) za rekreaci svých šéfů na Floridě.

9. 10. 2008 15:38 - WASHINGTON

"Řadoví Američané ekonomicky trpí, ztrácejí práci, domy a zdravotní pojištění. A sotva týden poté, co daňoví poplatníci zachránili AIG, si šéfové společnosti plavali a jedli v jednom z nejexkluzívnějších letovisek v zemi,“ řekl šéf sněmovního výboru Henry Waxman.

Zveřejnil doklady, z nichž vyplývá, že ředitelé AIG skrývali plný rozsah rizikových produktů firmy jak před vlastními auditory, tak těmi zvenku. Tři předvolaní exšéfové obviňovali jeden druhého. Stejný postoj zaujal v písemném vyjádření i Maurice Greenberg, který AIG vedl 38 let do roku 2005 a ze zdravotních důvodů se omluvil.

Čtěte také:

Vláda USA převzala problémovou AIG a poskytne jí 85 miliard

Burzy se dál potápějí, injekce pro AIG nepomohla
09. 10. 2008 | 20:37

Lex napsal(a):

procitnutí
Vážený(á), máte snadnou volbu. Nechodit na blog pana Koenigsmarka, nečíst ho, a pak ani nebudete muset nám ostatním, kteří ho čteme, sdělovat, že ho nechcete znát ani číst. Opakuji Nečtěte. Čtěte si svá Íčka, Téčka, V.K., M.T., M.N. P.S.,RUMCAJSY,Ivany Hochmany atd. atd. a vřele s nimi souhlaste. A nemusíte se nám s tím svěřovat. Chovejte si to jako svá malá tajemství.
Hezký večer.
Lex
09. 10. 2008 | 22:59

Petr Havelka napsal(a):

procitnutní: Berete panu Koenigsmarkovi kredit na základě "seznamů" STB, organizace, která jakýkoliv "kredit" postrádá. To je velmi směšné!
10. 10. 2008 | 08:40

jogín napsal(a):

Na rozdíl od ostatních pisatelů si nemyslím, že excesy současné ekonomiky jsou způsobeny chyběním morálky. Jde o systém, který vznikl přirozeným výběrem díky konkureci. Není tedy divu, že vznikly instituce, které bez reálné produkce shromažďují peníze a jak evoluce pokračuje, dělají to stále dokonaleji. Když se podíváte na údaje o produktivitě a reálné mzdě v USA, nejliberálnějším státu, uvidíte, že za posledních 20 let produktivita stoupla o desítky procent a reálné mzdy jsou stejné. A po nadlédnutí do názorů na krach bohatého a pracovitého Islandu najdete jedinou příčinu- přebujelý bankovní systém, který nahromadil "cenné" papíry a nevydržel výkyv trhu. Pochopitelně je nezbytnou součástí těžby peněz promývání mozků. To se provádí pomocí teorie "nenažranost je dobrá", zdůvodněné prosakováním peněz těch nejbohatších do spodních pater ekonomiky. Fakta ukazují pravý opak, ale brainwashing funguje, jak je z diskusí vidět.
10. 10. 2008 | 10:15

buldatra napsal(a):

To jogín:

A právě proto by to chtělo zamyslet se nad tím, proč banky vlastně vznikly a jaká je jejich úloha v tomto systému.
Pakliže by totiž banky dělaly to, co původně dělat měly, pak by probíhala jiná evoluce a zdokonalovalo by se fungování něčeho jiného.
Krizím by to nezabránilo. Neboť krize jsou součástí fungování tohoto systému. Ale možná, že práce a peníze jako směnný prostředek by měly mnohem pevnější základ, než je tomu dnes.
10. 10. 2008 | 12:32

Angrest napsal(a):

Myšlenky jsou roztříděné podobně jako u pubertáku. A to se od starších lidí očekává jistá zkušenost..
13. 10. 2008 | 19:23

Alex Koenigsmark napsal(a):

Ad Vlk:
Teprve teď jsem si přečetl váš dotaz, zda jsem žaloval Cibulku. Nuže, žalovat toho pána nemá žádný smysl. Udělalo to hodně lidí, např. Adamovská a John, ale výsledek nebyl žádný. Zelenina k soudu nechodí, firmy, které seznamy publikovaly už neexistují, změnily sedmkrát jméno a adresu, anebo vůbec neměly právní podklad a vždycky vyjde najevo, že jaksi není koho žalovat. Taky to o něčem vypovídá. Pěkný nový rok 2009.
Procitnutí: je čas procitnout.
01. 01. 2009 | 13:44

nike shoes napsal(a):

31. 10. 2009 | 11:03

Poptropica napsal(a):

thanks you very much for your information
07. 04. 2010 | 06:51

puma shoes napsal(a):

07. 04. 2010 | 08:24

omega watches napsal(a):

very happy to come here
13. 04. 2010 | 10:19

gweg napsal(a):

Clothes and shoes with is a headache thing, <a href=http://www.edhardyclothing2...>ed hardy</a> is a United States of style. I often accompanied by a pair of <a href=http://www.adidashoesstore....>adidas shoes</a>, but I tend to also think with my very poor. So sometimes I will be equipped with a pair of <a href=http://www.nikeshoxairforce...>nike shox</a> shoes. Many people say I have no prejudice, and think carefully about is true, because I have recently started to use
<a href=http://www.nikeshoxairforce...>air force 1</a> shoes in the mix, I have lost his bearings.
07. 06. 2010 | 00:33

virginia auto insurance napsal(a):

That is very interesting, You are an excessively professional blogger. I've joined your feed and look ahead to searching for extra of your magnificent post. Additionally, I have shared your site in my social networks! <a href="http://invirginiaautoinsurance.com/">auto insurance in virginia</a>
10. 08. 2011 | 10:58

car insurance rates napsal(a):

It’s in reality a great and helpful piece of info. I’m satisfied that you just shared this useful info with us. Please keep us up to date like this. Thank you for sharing. <a href="http://topautoinsurancerates.net/">compare auto insurance rates by zip code</a>
15. 10. 2011 | 23:56

loan napsal(a):

freelance writer
21. 12. 2011 | 06:08

home loans napsal(a):

freelance writer
24. 03. 2012 | 15:59

Danielrila napsal(a):

Hello. And Bye.

http://somepaydaylounz.com - mr fitz
27. 02. 2014 | 11:34

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Boudal Jiří · Brenna Yngvar · Bureš Radim C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Glanc Tomáš · Groman Martin H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rath David · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojta Vít · Vojtěch Adam · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy