Dopis „levicovému“ příteli

19. 04. 2011 | 13:14
Přečteno 5654 krát
Milý Vladimíre,

velmi oceňuji, že jste mi vůbec napsal, byť poněkud zuřivě, levice a pravice na sebe dnes místo dialogu jen pokřikují, pozice mají příliš vyhraněné, a každá strana tu druhou považuje za ideologickou nestvůru. Možná to i obludy jsou, protože obě propadají pohanské víře, která není schopna rozlišit mezi pravdou rozumu a dogmaty víry. Jen nábožensky věřící ví, že věří a někdy ví dokonce v co věří, a proto může zachránit svůj nevěřící rozum.

Říkáte, že jsem „fanatickým přívržencem volné ruky, trhu bez přívlastku,´což v divokých 90. letech privatizace znamenalo volnou ruku hospodářskému zločinu, korupci a útěku před právem, morálkou i vzdělaností (viz postupné zvyšování DPH na knihy). A hlasatelé liberální ekonomie jsou nekulturní fachidioti a jejich mantra tržního principu z nich dělá něco jako soudruhy na ruby“. Ale jistě, že byla divoká a korupční, ta doba železná a kožená – příležitost století, jev možná nevyhnutelný – a nejen u nás. Důležité je, jestli to platí obecně, jestli to platí i dnes. Sám jsem byl tehdy okraden asi o dva milióny tehdejších korun, ale dnes si už nakladatelé a distributoři neubližují, byli by sami proti sobě. Čili jistá samoregulace trhu opravdu existuje a to dokonce navzdory lidské nedokonalosti – vždyť je právní postih dodnes zanedbatelný. Dnes deformuje trh především stát svými zakázkami i svou neochotou stíhat a trestat korupci. Ostatně je to tak všude, kde nevládne tvrdě vymahatelné právo. Jak můžete vinit trh, když vládne kleptokracie?

Neviditelné ruce trhu se přece daří jenom v právním státě, který udržuje makroekonomickou rovnováhu (netiskne přebytečné peníze, nefinancuje žádná odvětví (s výjimkou kultury, jejíž artefakty jsou materiální, ale svou podstatou duševní), nezatěžuje soukromé hospodářství deficitní byrokracií a neúnosně nafouklým sociálním státem, důsledně bojuje proti všem monopolům. A ještě tu musí být obecná morálka a stát ji musí aktivně podporovat a ne podvracet rodinu a školu, jak se dnes děje. Tuhle mantru musíme stále opakovat proti nepřátelům podnikatelské svobody. Největší ekonomové světa se shodují, že díky tomuto objevu dnes možná dvě miliardy lidí nestrádají hladem a polovina světa žije v nadbytku. Největším nepřítelem trhu je téměř vždycky stát, deformující trh. Rozlišujme mezi prokázanou pravdou a ideologií!

V naší pravici vidíte „zastydlé národovce, panslavisty, národní socialisty á la zločinecký prezident Beneš, stačí vám, že euro a evropskou unii by odmítal Mussolini stejně jako dnešní přívrženci samoděržaví a odpor k fotovoltaice má podle Vás své kořeny v klausovském elektrárenském ČEZsku.“ I tady bojujete s duchy minulosti, jako byste bojoval s vlastní babičkou. Čeští vlastenci cítí zlo evropeismu a zatím marně hledají, jak tuhle zdánlivě idealistickou ideologii pojmenovat, nevědí o co se mají opřít. Cožpak mohou lidé milovat nadnárodní organizaci víc než svůj domov? Cožpak lze smysluplně praktikovat politiku mimo vlastní politický národ. Stejně jako vy, vyvolávají někdy dávno mrtvé duchy minulosti. Chápu, že některým lidem připadá vzdálená bruselská vláda lepší než vlastní zkorumpovaná a neschopná vláda. Tohle ovšem není racionální volba. Už dávno je celkem zřejmé, že inženýrská představa jednotné Evropy vede k bankrotu a cizinci za nás náš vlastní demokratický deficit nikdy nevyřeší.

Říkáte, „že veškerá zvěrstva a vydřidušství kolem ekologických dotací byla způsobena idiotskou českou legislativou, skleroticky nezohledňující skokově klesající náklady, a že právě díky snižovaným výrobním nákladům, bude-li technologický vývoj pokračovat tímto hektickým tempem, právě fotovoltaice patří - i ekonomicky, bez ohledu na nulová havarijní rizika budoucnost, brzo levnějšího a neskonale bezpečnějšího zdroje oproti rizikové jaderně - fosilní lobby.“

Padáte na tvář před státem, jehož úředníci by podnikat neměli a plánovat ekonomický vývoj teprve ne. Uctíváte monumentální ochranu přírody, cíl tak vznešený, že ospravedlňuje téměř každý prostředek. Myslíte si, že má fotovoltaika v našem zeměpisném pásmu budoucnost. Možná má, ale ať to prokáže čas – ovšem bez dotací a pak nebudou ani ta zvěrstva, o kterých píšete. Kde jsou dotace, tam je korupce. V Kalifornii najdete panel na každé střeše a vyplatí se za tržní cenu. A taky existují sluneční pouště na rozdíl od jisté fotovoltaické plantáže ve Španělsku, která vyráběla dotovanou elektřinu i v noci. Vidíte absolutní zlo atomu, ale nevidíte milióny lidí, kteří zahynuli a stále hynou v dolech. Proč má stát za naše peníze předbíhat neznámý vývoj? To je revoluční nebezpečné dogma nepředstavitelné víry. Stát má investovat do vědy!

Je děsivá tahle světská transcendence! Reformujme sebe a ne svět, na který platí jen měřítka morálky a přízemních, nepochybných, empiricky osvědčených a neidologických pravd.

Přátelsky, Váš, Al


Pro časopis Týždeň
18. 04. 2011

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Sladký napsal(a):

Aktuálně se dějí ještě horší věci, než obvykle.Zdravím osazenstvo S.H.(Stejskalova Hnojiště).
19. 04. 2011 | 13:20

Petr napsal(a):

"Neviditelné ruce trhu se přece daří jenom v právním státě, který udržuje makroekonomickou rovnováhu (netiskne přebytečné peníze, nefinancuje žádná odvětví (s výjimkou kultury, jejíž artefakty jsou materiální, ale svou podstatou duševní), nezatěžuje soukromé hospodářství deficitní byrokracií a neúnosně nafouklým sociálním státem, důsledně bojuje proti všem monopolům"
Pane profesore máte pravdu. Jenom máme smůlu, že Česká republika, prolezlá přebujelou byrokracií a úřednickou korupcí, bude někdy v tomto století právním státem.
19. 04. 2011 | 13:21

Al Jouda napsal(a):

Škoda, že si to Vladimír Iljič už nemůže přečíst:))))
19. 04. 2011 | 13:22

Sladký napsal(a):

Milý Vladimíre? to píšete Iljiči Uljanovovi,Alexandře Alexandroviči?Vy už jste jak ten náš kníže, ten se též pravidelně schází se svým dobrým levicovým přítelem, opravdovým sociálním demokratem Bruno Krajskym.
19. 04. 2011 | 13:23

acid ass napsal(a):

omyl, profesore : svobodomyslnost liberálů i socialistů a ideologický fanatismus se liší jak oheň a voda - a tak blouzní o svobododě a nadávají na EU zfašizovaní malobuřžuové stejně jako stalinizovaní revolucionáři. To je realita - kam se kdo zařadí už je jeho věc. Ale EU není říší zla, je jen odrazem lidské nedokonalosti.
19. 04. 2011 | 13:23

neo napsal(a):

Sladký:

tipoval bych Mečiara
19. 04. 2011 | 13:27

trafopajka napsal(a):

Máte ve vládě pravici, tak co byste chtěl víc? Slavte, Tomský!
19. 04. 2011 | 13:28

stejskal napsal(a):

Dobrý den, pane Sladký,

prosím Vás, vraťte se (psal jste, že už sem nikdy ani nepáchnete). Bez slušných a korektních debatérů jako jste Vy zajdou tyto stránky na úbytě.

Libor Stejskal
19. 04. 2011 | 13:30

Občan napsal(a):

Tomskej, Vaše drzost začíná opravdu dosahovat vesmírného formátu :o))))))
nejdřív jsem myslel, že to se mnou šlehne, ale pak jsme se musel začít těm blábolům smát.
Věta - PARAFRÁZUJI!!!! - "Klidně všichni chcípněte třeba hladem, ale MNĚ budete do posledního okamžiku přispívat ze svých daní na to, co JÁ označím za kulturu", totiž o Vás říká úplně všechno.
Kultura je, Tomskej, totiž stejně spotřební zboží, jako zdravotnictví, zabezpečení ve stáří, vzdělání, sociální služby, bydlení, doprava a cokoli jiného. Tohle si koukejte zapamatovat a makejte, abyste se nějak uživil. Na dotace fofrem zapomeňte.

Tyjo, to je fakt mazec, to se nevidí každej den :o))))))))
19. 04. 2011 | 13:38

Občan napsal(a):

Osazenstvo SH volá: "Vivat Sladkej!"

Pozvedl bych číši, ale ta stojí doma ve skříni a medovinu tu taky nemám :o)
19. 04. 2011 | 13:39

vlk napsal(a):

Tohle nemá chybu!!
Tomský opakuje s voje matnry. O státu, o byrokratech, o evropě a samozřejmě o trhu. Chc e trh všude. Ted y všude - nos vyjímkou toho, kd e podniká. Tady nechce pravicovou mantru rovných nepřímých d aní.

Káže proti státu, káže proti byrokraciia já nevím čemu všemu. Nicméně největší kvalita života není ve státech s nízkými daněmi a malým státem, ale dlouhodobě ve Skandinávii!§ O tom s e snad i Tomský může guglením přesvědčit.

Píš e o nešvarech a zlodějnách - jestlipak při nějaké další slavnosti opomene pozdravit člověka, který se zasloužil o oprášení nápisů Češi nekrást tady, který ovšem má být nejvyšším garantem ústavnosti, pořádku, dodržování zákonů, al e který jen tak mimochodem zas e vyraboval ústavu?

Nechcete Tomský o tom onomu Vladimírovi cosi napsat? Rád si to přečtu.
19. 04. 2011 | 13:39

ali napsal(a):

Sladký
jestli vám pana Stejskalovo hnojiště smrdí, tak se rochnějte v tom svém..
19. 04. 2011 | 13:40

vlk napsal(a):

Sladký

dejte pokoj s tím SH....
Jenom díky jemu se tady nezabijem.. Pravidla jsou daná a není zas až tak velký problém je doržet nebo obejít.

Přece to tu nechcete nechat rumcajsovi.
19. 04. 2011 | 13:41

Dočekal napsal(a):

Sladký:

No tak to vidíte. Otevřený diskusní server je tady otevřený jen někomu.

Nezlobte se, ale vy jste udělal jednu velkou chybu. Nejen že jste se nechal zatáhnout do osobních sporů, ale hlavně jste zcela dobrovolně přebral způsoby a rétoriku zdejších "pravověrných." A to se vám také po právu vymstilo.
Vy jste si totiž neuvědomil, že výsadu napadat oponenty neslušnými výrazy typu "dočekalovo lejno" a obviňováním téhož ze spolupráce s bývalou Státní bezpečností tady mají pouze vyvolení. Pro ty ostatní je tady připraven výmaz s poukazem na Kodex diskutujících.
O tom, jak to tady chodí, jsem se ostatně celkem mohl přesvědčit já sám. Za jeden jediný (byť opakovaný) neslušný výraz jsem tady dostal pomyslnou žlutou kartu a vážné varování, že ještě jednou a budou tady mazány VŠECHNY moje texty.
A já blbec jsem si myslel, že doba, kdy v této zemi naplno řádila cenzura, je už hodně let za námi.

Jinak to, že si instalaci plukovníka Kubiceho na post ministra vnitra dnes ráno tak pochvaloval poslanec za KSČM soudruh Pavol Kováčik mne utvrdilo v přesvědčení, že doba vlády komunistů tady nikdy neskončila a trvá i nadále. Co je dobré pro komunisty, není nikdy dobré pro občany.
Ono to ale asi tak má být.
19. 04. 2011 | 13:48

Da.Rock napsal(a):

Tomský je zase na neoliberálním tripu. Zkrachovalý penzijní fond už ho přebolel a zvýšená DPH se projeví až po prvním lednu příštího roku, tak co si nešlehnout jednu friedmanovku dokud je čas...
19. 04. 2011 | 13:51

anti politik napsal(a):

Stačila by jen jedna věta, která v blogu zazněla! Stát má investovat hlavně do vědy! Souhlas!!
19. 04. 2011 | 13:52

stále rebel napsal(a):

Pan Tomský se dal asi na pohádky.

Jak funguje neviditelná ruka trhu vidíme na naší politické scéně. Neviditelná ruka trhu je především o korupci, klientelismu a upřednostňování svých krátkodobých osobních zájmů a podle toho to vypadá.

Je to o soutěži bez pravidel a rozhodčích.
Taková soutěž nebude nikdy skutečnou soutěží. Ti, kteří nedisponují mozkem, který by byl schopen zralé úvahy, by se měli podívat na reálné příklady. Máme oblasti jako jsou například Skandinávie nebo západní Evropa, na druhé straně země s nespoutanou ekonomikou, jako například Mexiko Jižní Amerika, Afrika. Dokonce stačí porovnat fungování trhu u nás a ve starých zemích EU.
19. 04. 2011 | 13:54

Bobo napsal(a):

Pane Tomský
1.) Kde to konkrétně je, kde vládne to tvrdě vymahatelné právo? (A ještě: které právo? Čí právo?)
2.) Kdy myslíte, že skutečně existoval volný trh bez přívlastku? Já myslím, že se tehdy platilo mušličkami.
3.) Stát, který "nefinancuje žádná odvětví s výjimkou kultury" je podle vás spravedlivý. Pro jiné to může být stát, který nefinancuje než pěstování marjány, kterou potřebují ke kontemplaci. Atd., atp.
4.) Největšími nepřáteli podnikatelské svobody jsou monopoly a finanční průmysl, který je pomáhá vytvářet. Stát až na třetí příčce, v režii politiků, kteří od těch prvních dvou za to deformování berou peníze.
Nebo si myslíte, že je to TEN stát, který reprezentuje vůli svobodných občanů, kteří vědí, co činí? (Podle mě je jednou z hlavních úloh státu zajistit, aby věděli, co činí. Úrovní vzdělání a tiskovými zákony, které učiní vlastníky a menežment médií osobně trestně odpovědnými za šíření lží.)
5.) Přemýšlel jste někdy? O české fotovoltaice, která vyrábí proud jen a pouze tehdy, kdy ho nikdo nepotřebuje, třeba? Ještě uvidíme, co nám to Bursík vlastně navařil.
6.) "Rozlišujme mezi prokázanou pravdou a ideologií!" Vám byla zjevena nějaká pravda? Já nic než ideologie nikde nevidím.
7.) Čeští vlastenci brzy začnou chápat, že se mohou opřít zas jen o malé národy.
Finsko, jako v roce 1940 a dnes znovu.
19. 04. 2011 | 14:00

xxx3 napsal(a):

Jak vypadá neviditelná ruka trhu "na český způsob" předvedl pan prezident. (kvůli názornosti byla viditelná).
19. 04. 2011 | 14:15

stále rebel napsal(a):

Klaus a léta devadesátá
"Není potřeba přijímat zákony. Drobné akcionáře ochrání neviditelná ruka trhu."
19. 04. 2011 | 14:18

jozka napsal(a):

Hele, Tomsky, nejni to nejaky divny? Kdo je teda vetsim mepritelem trhu? monopoly proti nimz ma stat dusledne bojovat nebo stat sam? Vzdyt pokud je stat nejvestim nepritelem trhu, bylo by lepsi, kdyby vyhraly ty monopoly, ne?

A ta legracku s tim, ze stat se nema cpat do niceho, jen do kultury (to je nahodicka!), ta se vam opravdu povedla!
19. 04. 2011 | 14:20

stále rebel napsal(a):

Ideologie a věcnost

„zakřivení okurek či banánů, oprávněně vzbuzovaly zbytečné emoce…

To zakřivení okurek je klasická záležitost. Jaká si myslíte, že tady byla základní úvaha? Myslíte si, že se někdo zbláznil? Vzniklo to už před lety a bylo to součástí vnitřního trhu. Důvody byly více méně fytosanitární. A divil byste se, jak zuřivě to ministři zemědělství hájili, když jsme to teď rušili. Ale protože teď jsou jiné metody než před třiceti lety, tak už to ztratilo smysl.

Tohle širší veřejnosti jaksi uniklo.

A zrovna tak je to se zakřivením banánů. Znamenalo to otevření trhu, protože jednotlivé země si vytvářely standardy, které blokovaly dovozy z jiných míst. A tím, že to převzala Evropa a zformovala jakýsi univerzální přístup, tak Francouzi nemohli prosazovat své zakřivení banánů ve prospěch dovozu z Francouzské Guyany. Takže se tady opět jednalo o naplnění základní myšlenky evropského ekonomického prostoru, tedy volného pohybu zboží.

Takže to není ztráta nezávislosti rozhodování, jak se tvrdí?

Ne. Evropské směrnice zaručují, že daný produkt bude odpovídající a orgány ochrany spotřebitele už to zvlášť neposuzují. Když si vezmete směrnici o optickém záření, tak ta říkala, že záření vydávané monitory musí mít určitou charakteristiku, abyste neoslepli. Když si koupíte francouzský počítač, tak víte, že neoslepnete a každý úřad vám nemusí ten výrobek zkoumat a dávat razítko.

Dovedete si představit, jak je to všechno výhodné pro podnikatele? Ví, že nemusí do Stuttgartu, ani do Lucemburku pro razítko, aby se dostali na tamní trh. Směrnice znamenají enormní zjednodušení administrativy. Místo dvaceti sedmi předpisů máte jeden.“
http://aktualne.centrum.cz/zahranici/evropa/clanek.phtml?id=697062
19. 04. 2011 | 14:35

potížista napsal(a):

To Dočekal
....doba vlády komunistů tady nikdy nezkončila a trvá nadále...
Dočekal,gratuluji.Objevil jste Ameriku!
19. 04. 2011 | 14:38

Masha napsal(a):

Panu Liboru Stejskalu.
Dostala jsem za ukol vyridit Vam vzkaz od sveho sefa ktereho znate pod nickem Voroshilov,pan Voroshilov je momentalne doma na dovolene a nemuze se zucastnit zadne diskuse na Aktualne.cz proto posila mesage pres mne,jeho osobni assistentku.
Cituji>Moc hezky jste se zachoval k p.Sladkemu,muzu v budoucnu take pocitat s Vasi schovivavosti? Vlku,Tvuj omyl z 18.04. ty vysvetlim po navratu pokud budes k dispozici>
To je vse,hezky den preje Marie Sergejevna a p.Voroshilov"
19. 04. 2011 | 14:45

tonda napsal(a):

Probuď se
19. 04. 2011 | 14:46

ali napsal(a):

Masha
docela by mě zajímalo, kolik lidí píše z cizího pc a z práce..pozdravujte voroshilova :o)
19. 04. 2011 | 14:50

stejskal napsal(a):

Dobrý den, paní Masho,

vyřiďte svému šéfovi, že mu přeju brzké uzdravení.

Jinak v mém případě se předem nedá počítat prakticky s ničím. Sám sobě přijdu značně nečitelný a nikdy přesně nevím, co od sebe mohu očekávat.

Libor Stejskal
19. 04. 2011 | 14:50

Koplkop napsal(a):

Autor
Pane Tomský, velmi se mně Váš článek líbil. Je škoda, že úplně všichni diskutující nepochopili, nebo nechtějí pochopit o čem píšete. Vy totiž jste jim nenapsal, že budou zadarmo koláče, že jim budete rozdávat v té EU o co si řeknou, vždyť mají mít všichni stejně, dotace ty že jsou bezva, jsou "zadarmo". U nás to nestojí za nic, tak je třeba aby za nás rozhodovali jiní.
19. 04. 2011 | 14:50

Tencokida Hnuj napsal(a):

Ač nejsem Vladimír, dovolím si krátkou glosu.
Neviditelná ruka trhu v kontextu kapitalismu sklonku 20. století mj. znamená, že se zájmy finančních a obchodních skupin nutno počítat zejména v případech, kdy dochází k obrovským transferům majetku na základě politické vůle.
A že pokud nejsou pro tyto transfery stanoveny právní rámce - účinně vymahatelné, jde o - v mnoha případech o obyčejnou zlodějnu. Jak ze strany dosud vládnoucí byrokracie , tak ze strany nabyvatelů /často jsou to tytéž subjekty/.

Propaganda kriminálních živlů, že se jednalo o " naprosto unikátní, v historii nikdy nepopsaný případ" - na takovou propagandu mohou slyšet psychopati, zloději, alkoholici a narkomani, kteří byli a jsou s takovým druhem nabývání majetku spřaženi. A prosťáčci. Ti samozřejmě slysší na vše - pokud jim to podá osoba dostatečně známá v médiích.

Pokud se pak jedná o mafiakapitalismus - takto vyetablovaný v ČEZké kotlině a jeho vztah k neviditelné ruce trhu...tak to už je o tom státě tedy - o psychopatech, zlodějích, alkoholicích a narkomanech ve státní správě.
Tuším že ale právě takové ještě před časem Tomský opěvoval - do doby než zjistil, že chtějí uvalit vyšší DPH i na knihy.
Což by však měl uvítat - jakápak byrokratická berlička !?!? Výjimka ?!?!
Vždyť to přeci křiví trh !!

A ejhle - on se pan Tomský nad zvýšenou DPH pro knihy rozčiluje.

Btw - bez energie nebude ani knih. Ani vydavatelů. Možná že ani Tomský nebude.
Energie je základem.

Fotovoltaika je hromada kovu a plastů.
Svinský byznys z ní nadělali psychopati, zloději, alkoholici a narkomani ve vládě a v parlamentu /potažmo v Senátu - kde mj. "pro" hlasovali i senátoři za ODS/.
Svými zákony a následným nekonáním.

S tou Kalifornií pak Tomský lže. Respektive - tvrdí polopravdu. Protože i tam má dnešní stav/"na každé střeše - za tržní cenu" svou historii :

http://www.gosolarcalifornia.ca.gov/csi/index.php

http://www.gosolarcalifornia.ca.gov/csi/rebates.php
19. 04. 2011 | 14:59

Kanalnik napsal(a):

Autor: z velke casti souhlas, ale mam pocit, ze se vam tam ponekud paci vas osobni nahled, presneji receno jakesi dogma vasi osobni viry. Vase dogma, jevi se mi, je koncentrovano do slova "stat".

Zatimco vy vidite levicovou ideologii ve spolehani se na stat jako spasitele, vase osobni ideologie je tataz ideologie ale naruby: vy vidite ve statu skudce, pricinu vsech problemu, faktor, ktery je treba co nejvice eliminovat. Obe tyto ideologie se ale miji s realitou. Stat nema byt spasitelem, ale principielne neni ani kritickym skudcem.

Statni a privatni sektor se maji navzajem podporovat a slouzit si. Krajne levicova poloha tak, jak ji vidite vy, stejne jako vas krajne pravicovy pohled na stat jako takovy, jsou extremy, ktere kyzenou harmonii statu a privatniho sektoru omezuji. Z nich totiz vyplyvaji ideologicky podminene vzorce chovani.

A to nemluvime o moralce lidi, kteri stat i privatni sektor tvori - oni jsou podstotou toho, jak stat a privatni sektor vypada. Podporeno krajnimi ideologiemi, je zadelano na maler, jak muzeme pozorovat v primem prenosu dnes.

On totiz ani pohled na kapitalismu jako spasitele neni rozumny a vede do zahuby. Neni to o kapitalismu a statu, v prni rade je to o lidech a spolecenske harmonii, ktera funguje ve vetsi ci mensi mire ke spokojenosti vsech.
19. 04. 2011 | 15:02

Elena napsal(a):

Libor Stejskal,
vďaka za briliantný húmor,
Váša terapia nemá chybu
19. 04. 2011 | 15:13

Tencokida Hnuj napsal(a):

Když už Tomský vyrukoval s tou Kalifornií - tak zde je studie, která se dívá na věc z úhlu pohledu tržních cen :
http://www.dra.ca.gov/NR/rdonlyres/5A0E254D-47E0-4625-BACF-F1049CEAB924/0/ParadoxPaperFinal_v2.pdf

Sbohem. Všem tržním puristům.
venku je pěkně - bude pro mě poučnější tam chytat lelky, než s nimi diskutovat.
/a nezapomeňte - až dojde k peak oilu - " hlavně žádná regulačná politika, súdruhovia - hen tá něviditelná ruka, ta to vyrieši natotata..." - tedy nezapomeňte si držet klobouky - pojedééééme hezky z kopce..../

Stejně byste si měli někde založit svůj stát.
Jen by mě zajímalo, koho byste sežrali jako prvního.
19. 04. 2011 | 15:15

masha napsal(a):

Dekuji pane Stejskale,myslim ze Vase odpoved meho sefa velmi potesi,rikal mi ze tady vybudoval povest netvora,neverte mu-je to velmi laskavy a prijemny clovek.
Pane Ali:
Ja nepisu z ciziho pocitace,mam ted kancelar a sluzebni PC zcela k dispozici,jinak nemuzu jsem psat do diskuse,Aleksej Romanovich mi to jasne zakazal,pokud mate dotazy pockejte zhruba mesic,to neni moje vec.
Vsem hezke odpoledne a nashledanou'
19. 04. 2011 | 15:18

SuP napsal(a):

Když vidím, že se to vlkovi nelíbí, je čas článek přečíst.
19. 04. 2011 | 15:22

Elena napsal(a):

tak to je naramné baječné že voroshilov konečné odpalil odtiaľto, normalne som zacitilá čerstvučký vzdušek, trochu ho otravila Marija Sergejevna, nevadi, šak ona sa nauči pisať aj s ruskou transkripciou, aký šef taka sekretarka
19. 04. 2011 | 15:24

Ládik!!! napsal(a):

SuP -
mám stejný pocit.
19. 04. 2011 | 15:33

Ládik!!! napsal(a):

Myslím,
že Vladimírovi takový dopis nic neřekne.
19. 04. 2011 | 15:36

Vico napsal(a):

Tomský píše dopis svému levicovému příteli Vladimíru Uljanovovi :-). Jeho pravidelné týdenní skuhrání nad nepravicovou pravicí, která mu chce zdanit byznys kupodivu i po ixté repríze zatím nenudí.

Tentokrát Tomský napsal, že " Čeští vlastenci cítí zlo evropeismu." Co dodat. Snad začít místo "evropeismu" prosazovat "mongoloismus."
19. 04. 2011 | 15:39

Sladký napsal(a):

Pane Stejskale, vůbec se nedivím, že mne nemáte rád.Já vás též ne.Snažíte se o ironii,docela trapně.Musím říct, že jste mne silně zklamal.Mazat VŠECHNY mé příspěvky bez výjimky je docela primitivní.A na rozpoznání "vulgárních" výrazů a výmaz úplně stačí jednoduchá mašina.Nerozpoznat vyjádření, vyřčené v afektu !? (podle mne docela oprávněném,protože to, co sem bez problémů pouštíte jen pro to, že se v příspěvku nevyskytuje hovno či prdel) je leckdy k neuvěření.
Musím říct, že jsem o vás měl daleko lepší mínění.Tím, co jste dnes napsal jste mne utvdil v opaku.
Nejste profesionál, nemáte nadhled. Rád bych se mýlil, ale svým dnešním příspěvkem se příliš nelišíte od rumcajse,webgardena či jarpora.
19. 04. 2011 | 15:49

Elena napsal(a):

vsúčastnosťi najvýnosnejšý business, sbieranie a nasledná predaj meteoritov, napríklad nedavno blizko Košic spadol menšý meteorit, všetké ulomky bolo rychlo posbierane a v aukcie sa predavaju na NETE, vetčiou sú Poľské a Americké predajcovia, najmenšý ulomok sa predava za 200 Euri,

dala som si za námahu u astronoma som zistila obdobie kde najviac sa sypu meteority na Zem, mám rozpočitaný podnikaťeľský zámer s vynosom v auguste mesiace zez 15 tacek Euri
19. 04. 2011 | 15:51

Bodo napsal(a):

Vico
Mongolismus a evropeismus jsou, až na drobné geografické rozdíly, totéž.
19. 04. 2011 | 15:56

stejskal napsal(a):

Já Vás mám rád, pane Sladký.

Taková drobnost, jako že někdo neumí korektně debatovat, nechává se zmítat emocemi, nesnáší, když má někdo jiný odlišný názor, nemá s tím, zda mám někoho rád či nerad mnoho společného (to jsou v podstatě detaily; abych k někomu cítil antipatie, muselo by se jednat o daleko horší věci. Ale i tak se vždy snažím přemýšlet, co ho k tomu vede).

Jinak až budete mít svůj server (či Vás někdo pověří jeho administrací), klidně si jej spravujte podle svého resp. nasaďte si tam ty "jednoduché mašiny", které to budou dělat za Vás. Já takové nemám (a dost pochybuji, že v tomto může stroj nahradit člověka) a navíc nemám prakticky ŽÁDNÝ nástroj jak kohokoliv přesvědčit, aby zde zachovával naše pravidla (ano, je pár takových, kteří mají za to, že zachovávat pravidla hostitele je prostě slušnost, ale moc jich sem nechodí). Už jsem to tu vysvětloval mnohokrát.

Takže mi nezbývá (tedy pokud to zde chci udržet aspoň na nějaké základní úrovni), abych použil to, co v příadě jejich opakovaného, ostentativního porušování považuji za účinné. Zabírá mi to strašně moc času, který bych mohl věnovat jiným věcem, ale tak nějak jsem se rozhodl, že to, co dělám, budu dělat dobře. Aby výsledek byl co nejpřijatelnější, abych měl pocit, že to má nějaký smysl.

A znovu opakuji: s mým vztahem k Vám to nemá naprosto nic společného. Neberu tyto věci osobně.

Libor Stejskal
19. 04. 2011 | 16:07

Rumcajs napsal(a):

Masho:

Ten rusák je Tvůj šéf ?

A kdy jsi volná ?
19. 04. 2011 | 16:07

Rumcajs napsal(a):

Pane Tomský, palec nahoru.

Jenom si myslím, že si s tím Špidlou docela dáváte dolela dost práce a zbytečně. Ten je na tyhle myšlenky příliš jednoduchej.
19. 04. 2011 | 16:09

Vico napsal(a):

Bodo : o mongoloismu něco zde : http://ireferaty.lidovky.cz/322/3059/Downuv-syndrom
19. 04. 2011 | 16:11

zzz napsal(a):

Pojem "fachidioti" souy VK a AT plne vystihuje. Pokud se clovek nechce vyjadrit jeste tvrdeji!
19. 04. 2011 | 16:17

Sladký napsal(a):

Mluvíte MOOOC pěkně, pane Stejskale.Umíte to, o tom není pochyb.Něco vám připomenu: OD TÉTo CHVÍLE MAŽU VŠECHNY VAŠE PŘÍSPĚVKY. A tak se i stalo.Opravdu mluvíte pěkně, a já mám nutkání vyjít vám vstříc.Jistě nejsem bez viny a bez chyby.Ano, byl jsem do jisté míry vulgární, ale moje vulgarita byla čímsi jako prdem v senkruvni.Jak jsem vám psal,postavte se před základku, uslyšíte daleko tvrdší výrazivo.OD TÉTO CHVÍLE MAŽU VŠECHNY VAŠE PŘÍSPĚVKY.Radím vám dobře, tuhle větu vymažte ze své paměti a už nikdy ji nepoužíjte,protože to není ani věta holá,ani rozvitá,ale ZHOVADILÁ.A v demokracii ABSOLUTNĚ NEMÁ CO DĚLAT.
19. 04. 2011 | 16:20

Sladký napsal(a):

Mimochodem, pane Stejskale,už jste mne také vymazal za výraz Fachidiot/Fachidioti.Nestydíte se,aspoň dodatečně?
19. 04. 2011 | 16:22

Bodo napsal(a):

Vico
Tak přesně jsem to i myslel. Lidovky ho mají ostatně taky.
19. 04. 2011 | 16:24

Tencokida Hnuj napsal(a):

Sladký
To nic, pane kolego.
To je tkzv. utilitární redukcionismus. :))

Výsledkem bude debatní kroužek blue jay, Rumcajs, hoven, JC, liberál /alias Bc Martin/, RA, Emissary, hanah/pí Haslingerová/ a jarpor.
A možná přijde i mandrake. :))

Já si myslím, že to může pak být náhodou velmi zábavné.
Sem pak občas zavítat. Kdy máte možnost zajít do cirkusu a vidět vše takříkajíc pohromadě ?

A navíc zadarmo.
:((
19. 04. 2011 | 16:29

stejskal napsal(a):

Stydím, pane Sladký (i když toto konkrétní obvinění je nepravdivé).

Čili abych to uzavřel: při opakovaném porušování zdejších pravidel (a to i po upozornění) budu i nadále používat ten jediný nástroj, který mám: tedy mazat VŠECHNY příspěvky kohokoliv, kdo si myslí, že pro něj zdejší pravidla neplatí (bez ohledu na to, jak mluví děti na základní škole či co si Vy myslíte, že je či není demokratické).

Nashledanou.

Libor Stejskal
19. 04. 2011 | 16:36

Válečný štváč a vrah z Wallstreetu napsal(a):

Sladký:
Vaše uraženost je úsměvná. Proč nejdete diskutovat na stránky svých souvěrců - Halo noviny?
Nebo víte, co? Přijeďte k nám na Wallstreet. Domluvím vám na Broadwayi kšeft v nějakém komediálním kabaretu. Ani byste se nemusel líčit. Jen mluvit. Vaše myšlenkové pochody by slavily určitě bouřlivý úspěch.

Mnoho štěstí na umělecké dráze komika Vám přeje Válečný štváč a vrah z Wallstreetu
19. 04. 2011 | 16:39

Sladký napsal(a):

Tenco, zdravím, dík za pochopení.Možná sem opravdu přestanu psát,(třebaže jsem svůj odchod odtud vyhlásil v (oprávněném) afektu,takže by po střízlivé úvaze nebyl problém vrátit se).Protože( a přestože) to, co se zde děje je občas stěží k uvěření,a už vůbec ne k vydržení -včetně toho farizejství... ostatně sis tu užil urážek dost a dost,není důvod to rozvádět,znáš to na vlastní kůži.Stejně jako "objektivitu" zdejšího arbitera elegantiarum.
Ale když vidím, že to zdejší pravicoví rowdies vnímají jako své vítězství, jako vyhazov živla-oponenta, citím,že nemohu rezignovat,hnojiště- nehnojiště.:o))
19. 04. 2011 | 16:45

Ládik!!! napsal(a):

Sladký,
ještě pořád hledáš toho zakopaného psa? Nic ve zlém, ale včera jsem viděl asi 1000 psů v náklaďáku, kteří nevypadali životaschopně... Snad ti v TV dají kontakt.
19. 04. 2011 | 16:46

Ládik!!! napsal(a):

(kuj železo, dokud je žhavé)
19. 04. 2011 | 16:47

Mud.. napsal(a):

Pane Tomský,
také jsem byl jako zdejší levicově kovaní. Ke konci století jsem chtěl drobně živnostnit. Vy jste přišel o 2 000 000Kč. Já asi o 200 000Kč. Byl jsem sociálně tržně kolektivně orientován. Ono stačí v podnikání menší naivnost a potmonka je prázdná. Levičák tohle nikdy nezažije. V mozku máme asi 120 000 000 000 000 synapsí. Mohou konat excitačně nebo inhibičně. Levičák si je zakóduje v kolektivickém vidění. Pravičák v individuálním vidění. U někoho ani trauma (vězení, komunistické a socanské vědomí) to nedokáže změnit. Vy toho svého Vladimíra zbytečně atakujete. To je jako kdybyste chtěli u nicky "vlk" změnit na myšlení na nicky "sup, Rumcajs, Čochtan, hoven, blue apod. Víte, kdyby byla nicka "Stejskal" moudrá, potom by začernila termíny mimo kodex a u toho zveřejnila IP adresu. A každý by to přeskočil s no jo, to je ten b.. Kdyby k tomu připsal vtipnou slabiku, slovo větu, nemělo by to chybu. Takhle nevíme koho smazal. Disidenta, chronického hlupáka, válečného hrdinu apod. Možná, že by si od diskutérů udělal sbírku možností. A od blogařů by mohl žádat čas od času exaktní argumenty na obhajobu své hanlivé spekulace (viz: Pehe ...vůči ctihodným občanům Česka!). Potom si může Stejskal říci. Jsem špička mezi správci blogařů.
19. 04. 2011 | 16:57

zaba napsal(a):

Ideologie samoregulujiciho volneho trhu je paveda na urovni marxismu. Marxiste verili v beztridni spolecnost, volnotrzni ideologove veri v neregulovany volny trh. Jediny rozdil je v tom, ze marxiste uz sve utopie vyzkouseli v praxi, kdezto volnotrzni fanatici zatim tu sanci nedostali.
Dokud mi nekdo exaktne vedecky nedokaze centralni tvrzeni liberalu, ze egoisticka maximalizace individualniho uzitku vede k maximalizaci spolecenskeho blaha, tak to pro mne zustane utopii. Exaktne vedecky myslim jednak vytvorit matematicky model, ktery da tu predpoved v praxi, pak ten model overit pomoci empirickych dat. Tak jako to delame my vedci v jinych disciplinach, ne v ekonomicke ideologicke pavede.
19. 04. 2011 | 16:58

Carlos V. napsal(a):

Sladký, tenco, Stejskal :-)

vcelku zajímavý pohled na bratrovražedný boj na levici. Myslím, že zvítězí Špidlovci.

Mají pádný argument.
Mají v ruce gumu.
19. 04. 2011 | 17:02

F.Švarc napsal(a):

Včera kdosi v TV vytrhnul kabel přenosové linky zvuku mladé dívčině, co s několikavteřinovým náskokem před odbavovacím výstupem slyšel vše co řekla, že se spekuluje o pádu autobusu ve Zličíně.
Dnes se dozvídám, že 40 letý česky hovořící občan si to hodil pod mostem.
Také pitvou pane Tomský budou odeborníci skoumat, jestli ten pán co se díval, jestli už jede výtah, jestli mu někdo nepomohl. To je ta věda v praxi.
19. 04. 2011 | 17:11

stále rebel napsal(a):

Pro zaba.
Pokusy byly, například první polovina dvacátého století, dvě války a bída mezi tím.
19. 04. 2011 | 17:14

ujo napsal(a):

strašné je, že AT to na rozdíl od DH zřejmě myslí vážně.
19. 04. 2011 | 17:30

SuP napsal(a):

Konečně jsem se k tomu přečtení dostal.
Pane Tomský, kde se to dá podepsat?
19. 04. 2011 | 17:31

honolulu napsal(a):

Pane Stejskal,
kritika Vasi prace je nespravedliva. Ja Vas mam rad, i kdyz jste me take mnohokrat smazal. Nedejte se zdezorientovat ve Vasi snaze o zachovani civilizace.
Pisi Vam to presto, ze jsem produktem divoke Afriky a sam nekdy emoci podlehnu. Vim vsak ze emoce je polovicni prohra pro kazdeho. (Pro me, to prohra vzdy byla - cela).

Take Vam chci rict, ze Aktualne CZ me dusevne rozviji a obohacuje.
Ctou Vas i deti ceskych migrantu, kteri si nikdy netroufnou napsat jednu ceskou vetu, protoze vyrustali v nasem svete, rozumi vsak Cesky a jsou zvedavi.
19. 04. 2011 | 17:33

mažňák napsal(a):

Hm. Neviditelné ruce se nedaří třeba na Kubě, protože je tam zakázaná. Levicoví diskutéři, vyražte se tam podívat. Tam jsou vaše teze dovedeny do důsledků.
19. 04. 2011 | 17:48

berkowitz napsal(a):

Za současný stav může neoliberalismus (neocons), zisky privatizovat a ztráty socializovat. Nejbohatší mají pořád menší daně a břímě státu se nakládá na střední třídu (bude postupně zlikvidována) a na rodiny s dětmi (pseudoprorodinná politika) a na chudáky. Zároveň osekávají (neocons) příjmy do ZP a SP do bodu, kdy zcela ztratí svou funkci. Potom příjdou s heslem, stát je špatný hospodář. budeme ZP + SP privatizovat. To bude trvat tak dlouho, až "lidské zdroje" už nebudou mít co ztratit a neocons budou svrženi do zapomění!
19. 04. 2011 | 17:49

Trt napsal(a):

Co mate porad s tou pravici?

Pravice u nas nevladne a ani nikdy nevladla..

Banda socialistickych kleptomanu z tunelarske ODS a s komunistickymi manyry nema a ani nikdy nemela nic spolecneho s pravici..Totez plati o zbytku tzv pravice.

Zjistete si prosim, co to slovo pravice znamena.

Co se tyka rokradani a doslova likvidace statu, ODS by to nikdy nezvladla bez podpory a spoluprace CSSD a naopak. Nebojim se pouzit vyraz zlodejska koalice ODS-CSSD.
Lze tedy predpokldat, ze ve snaze o likvidaci VV ma urcite sve zajmy i dalsi cast mafianske kliky - CSSD. Ostatne komunista v oranzovem Dluhos Sobotka dramaticky pisti ze vsech nejvice. Byl po celych 20 let u vsech svinaren, kterych se tyto dve zlocinecke organizace dopoustely.
19. 04. 2011 | 17:51

Josef K. napsal(a):

Pane Tomský, jste hlupák a začasto udivuje, že jste za dob normalizace nezůstal. Možná b se Vám dařilo značně lépe.
19. 04. 2011 | 18:29

Pepa Řepa napsal(a):

Všichni se tady mají rádí jako na swinger's. Já ne.
Protože nemám rád Vica. Vyfouknul mi Vladimíra Iljiče.
19. 04. 2011 | 18:36

Pepa Řepa napsal(a):

Masha
hoďte se do gala a vyražte do světa.
Carpe Diem, než se tyran vrátí. Žijete jen jednou.
19. 04. 2011 | 18:41

SuP napsal(a):

Pepa Řepa -
Furt lepší, než kdyby ho někam fouknul.
19. 04. 2011 | 18:41

mb napsal(a):

cit. :Říkáte, že jsem „fanatickým přívržencem volné ruky, trhu bez přívlastku,´což v divokých 90. letech privatizace znamenalo volnou ruku hospodářskému zločinu, korupci a útěku před právem, morálkou i vzdělaností

Ostatně je to tak všude, kde nevládne tvrdě vymahatelné právo

koment.: odpovědnost odpovědnost, čí je to odpovědnost ( ehm ) ...???

to Sladký ... musíte být hodný ...

Pane Stejskale, že už jsem se polepšil ?

(nějak cítím, že tomuto kázání chybí napravenej hříšník)

pěkný večer všem ....
19. 04. 2011 | 18:41

pich napsal(a):

Jakýsi spolek zvaný STÁT, v kapitalismu nemá opodstatnění.
Je to pozůstatek starých říší, či království, kde byl panovník absolutním vládcem.
A ten když potřeboval donutit šlechtu aby přispěla na armádu, která jednak chrání je samotné a také zajišťuje nová území a tím nová bohatství, tak vlastně tvořil tento stát.
Už Ludvík XIV se takto vyjádřil. Stát jsem já !

Stát a jeho atributy jsou vhodné jen pro socialistické zřízení.
Tam není potřeba "státních zakázek", co by obrovská stále zelená pastvina pro ty, co údajně stát nepotřebují.
Nebývá ani potřeba nějakého hybridu, co by "sociální stát" s nepopulárními dávkami v nezaměstnanosti, podporou cikánů a jejich mnoha potomků. Ani taková Hušákova Sazka, nikdy nevyprodukovala miliardové ztráty, za celou existenci v předkapitalistické době.

A knihy i bez Tomského tady byly, docela levné, kdy nikoho nezájímalo, jakou DPH jsou zatíženy.
19. 04. 2011 | 19:09

vlk napsal(a):

MArie Sergejevno
vyřiďte prosím Alexeji Romanovičovi, že mu jednak přeji příjemnou dovolenou, jednak klid a pohodu a pevné zdraví.
Že mi nebud e vadit, když sem tam obrátí nějaký ten stakan na moje zdraví. A že se na něj za měsíc těším.
Bez něj by to tady nebylo úplné.
Rumcajse si prosím nevšímejte. to je takový místní klaun. Je sice neškodný, ale AVšemu šéfovi by se asi nelíbil, kdyby ho našel ve Vaší blízkosti. Ostatně , soudím, že při bližším ohledání Rumcajse byste stejně došla názoru, že je to ztráta času. Leda, že by bylo Vaším jediným přáním jezdit v bagru a dostat od manyk válekem. Nevěřím, ež je to Váš sen.

S plnou úctou
vlk

SuPe
kd e je možné toho Tomského podepsat?
V Bohnicích hochu, v Bohnicích. Tam to bude dobře.
19. 04. 2011 | 19:19

Skogen napsal(a):

Tomský diskuze nečte. Jinak by mu docvaklo, že jeho soukromé zakřivení rovného DéPéHá vzbuzuje otazníky nejen principiální. Asi mu to sem někdo tapetuje.
19. 04. 2011 | 19:19

SuP napsal(a):

Jediný, co bych na tom změnil by bylo oslovení. Já a Rumcajs bysme napsali:"Milý levoune!"
19. 04. 2011 | 20:00

arnazach napsal(a):

Tento blog neochvějně degeneruje (z jiného úhlu nazřeno: přibývá diskutujících převyšujících blogera i o několik tříd), ale přesto díky za něj, neboť dnešní vstupy pana Stejskala jsou absolutně špičkové!!!
19. 04. 2011 | 20:18

almost glossed™ napsal(a):

vlk: Řekl bych, že se vyjadřujete k něčemu, o čem nic nevíte. Zahlédl jsem, jak cenzor nechal velmi nevybíravě kohosi provokovat Sladkého tak dlouho, až mu odpověděl stejně. Pak to vzal jako záminku k jeho napadání a mazání. Klasická metoda.

Párkrát už jsem byl svědkem toho, jak jste zavřel oči před nějakou cenzorovou hrou nebo prostě unikl z debaty, když už vám nezbývalo, než ji potvrdit, to ale neznamená, že se to nestalo.

To, že to nedělá vám, ještě neznamená, že se to neděje. Jak dlouho budete chránit útočníka? Chápu, máte tady své zájmy, ale co je moc...

Mimochodem, dnes se pustil i do zdenkab, mimořádně slušného mírného diskutéra, který si dovolil poukázat na přísně výběrové mazání, po kterém na straně rumcajse zůstávají s železnou pravidelností v diskusi všemožné výblitky. A vy tady s prevencí proti zabíjení? Ale jděte...
19. 04. 2011 | 20:19

Aleš napsal(a):

Při čtení článku pana Tomského jsem si vzpomenul na prvotní významy některých slov. Jedním z těch slov je démagógos - tedy původně vůdce lidu. Po čase nabyl termín hanlivého významu ve smyslu osoby, jež zamlčuje pravý význam věcí, vybírá si z jevů jen ty skutečnosti, jež podporují jeho předem zvolené teze a těmito skutečnostmi pak rádoby logicky podepírá svá hlásání jako logicky zdůvodněná a jediná možná.
Dalším slovem je slovo pedagog. V původním významu (paedagogos - ten, kdo jdouce vede) je to otrok, jenž doprovází chlapce cestou do školy a ze školy. Nyní je tím míněn samotný učitel, tedy význam vesměs kladný.
Všímaje si posunu významů obou slov, můžeme učinit závěr, že učitelé se v historii osvědčili více nežli vůdcové lidu.
Avšak zároveň - abych se vrátil k autorovi - se začali vyskytovat lidé, kteří v zájmu šíření svých vesměs omezených tezí se stali učiteli. A tím se kruh uzavřel, z pedagoga zůstal otrok svých utkvělých myšlenek, z demagoga obratný vysosávač skutečnosti a ořezávač reality ve jménu apriori úsudků. Je jich poslední dobou stále více, těchto tzv. učitelů. Jan Ámos se v Naardenu obrací v hrobě.
19. 04. 2011 | 22:18

Elena napsal(a):

Milý Sladký,
ak sem náhodou zavítate, tak mám pre Vás psaničko:

ten húmor od p. Stejskala som ocenila v prípade adresatu na nick voroshilov, to je pre poriadok, preto že ste moj diskuter= prijaťeľ, nechcela by som aby došlo k nedorozumeniu, Váš spor s editorom, som nesledovala, neviem kde a za ákých podmienok sa odyhral, preto nemožem posúdiť právosť Vášých nárokov, len že na editore nie hodné hnievať sa , napišem z ákých dôvodov ,

stavalo sa dosť často že pán editor maznul aj mňa, vetčinou kvoli vorošilovu, v dialogu s voroshilovym často som sa neovladla a horucý južanský temperament dal hnedka o sebe znať v podobe nekorektného príspevku, bolo som často vďačna editorovi, že ma maznul, on to robi velice sofistikovane, necha z dialogu nekorektnosť protivnika ( myslim voroshilova) mazne mňa a ja v očiach prijaznivcov zostavam zase čistučka nepoškvrnena prijam svätuška, tož tak, to je jedén zmysel ale má to náznak aj dvojzmyselnosťi, vždicky si poviem to nebude náhoda, je zname že editor vyhľadava blogerov aj z rádu diskuterov ( napríklad vždy láka vlka a krasné mu spieva)
tak ak ma mazne editor, si poviem : jejdanečku, Ty mna nedostaneš, je jasne že ma testuješ, či sa budem hašteriť, natahovať a hadať kto je vprave, tak radšej premlčim aby u editora som mala emage nekofliktnéj diskuterky, ktorá velice klidné zvlada kritiku voči svojej osobe, vyrovnana, pohodova, to je na blogerku ako stvorene, lenže moja trpezlivosť straca na elane už jetomu výše 2,5 roka a ja už neviem čo mám vymyslieť aby som vynikla jemné povedane , neštandartnosťou,
nu nič milý Sladký , život ide ďalej , slnko sveti,

ja sa príklaňam ku Jarovi ze zeme krys , že mlčanie je zlato.
20. 04. 2011 | 09:58

LANDA napsal(a):

Při čtení tohoto blogu jsem si nejdříve vypisoval poznámky ve formě otázek. "Stát deformuje trh svými zakázkami?" - "Stát deformuje trh svou neochotou stíhat a trestat korupci?" - "Neviditelné ruce trhu se daří jenom v právním státě?" - "Současný stát podvrací rodinu a školu?" - "Kde jsou dotace, tam je korupce?"
Pak jsem si uvědomil, že zřejmě absolventi London School of Economics nejsou až takové hvězdy, aby si zasluhovali diskusi nad jejich názory.
20. 04. 2011 | 11:45

dexx napsal(a):

Pane Tomský, opakujete tu jeden ZÁKLADNÍ omyl, díky kterému jako celek selhala transformace v postkomunistických zemích (snad s výjimkou Slovinska) podle US modelu. I země, které nám byly dávány jako vzor, jako Litva, Estonsko, se topí v problémech. Díky kterému neoliberálové, dostavši se v mnoha zemích k moci za posledních 20 let dovedli své prosperující ekonomiky ke dnu(největším příkladem budiž USA).
Ten Váš omyl je, že myšlenka "Neviditelné ruce trhu" se daří tam, kde vládne právo, je pravicová. KDE se pravice snažila nejdřív o právo a až potom o zisk?? .o)) Ale pokračujmež... Co je to právo? Jak ho tržně ohodnotíte? Právo jako takové nemá přímo vyčíslitelnou tržní hodnotu. Spíše nepřímo. Platí také, že čím víc má někdo peněz, tím míň toho práva potřebuje, protože tím víc si "své" spravedlnosti může koupit. Finančně silné skupiny (u nás reprezentuje např. Bakala, jež šel se svými penězi do voleb) si poslance, zákony a i právo kupují. Proč??

--- Protože právě právo může být a mnohdy je v přímém rozporu s přirozeným cílem kapitálu se kumulovat! ---

Vezměme si pár modelových situací:
- v Ústavě ČR má každý zajištěnu bezplatnou lékařskou péči a další práva. Přesto tato práva už v praxi neplatí... Právní výklad, právo samo, bylo koupeno, jeho vykladači, právníci ve vládnoucích politických stranách, byli koupeni. Ať již ideově či finančně, což se prolíná a není tam hranice.
- Pokud chcete dosahovat zisků, chcete minimalizovat náklady a rizika, maximalizovat zisk. Takže pokud privatizujete, snažíte se např. vlastnit ziskové vodárny nebo elektrárny, rozvodné sítě ale ponecháte státu. Dříve byla jejich nutná údržba a výstavba financovaná z výnosu toho, co bylo zprivatizováno a zisk byl to, co zbylo. Dnes je to ziskové soukromé, ztrátové financuje stát. Pro stát nevýhodné, pro soukromý kapitál velmi výhodné.
- Privatizace nebo získání státní zakázky může být tak výhodné, že se jedná v podstatě o krádež. Náklady na koupení několika správných lidí ve vládě, ministerstvu, soudu mohou být daleko menší, než reálná cena. Proto se toto chování vyplácí a je tržní, protože minimalizuje náklady, kdežto podle jakéhosi práva by bylo nutno zaplatit reálnou cenu nebo odvést za poskytnuté prostředky reálnou výši práce.
- Nebo přímo krádež - viz. LHT nebo třeba předražení státní zakázky a vyvedení peněz na soukromé účty, takže peníze před dělením podílů ani nejdou přes firmu. Této minimalizaci výdajů a maximalizaci zisků zase brání něco tak bezvýznamného a otravného, jako právo.

Právo je vlastně překážka, která brání kapitálu ve volném trhu dosahovat záměrů. Prostředky na jeho eliminaci, viz. výše, se přece vyplatí ! ... Právo můžeme i finančně ohodnotit - jsou to prostředky, které jsou potřebí na jeho eliminaci jako překážky, aby se záměr uskutečnil. Síla práva v té které zemi se odvíjí od výše potřebných prostředků; platí paradoxně, že v korupčních zemích jsou tyto prostředky směšně malé, protože čím korupčnější země, tím stačí zaplatit méně lidem. Kteří se nemusí bát nezávislé justice a právního vyšetřování... V zemi, kde je právo silné (v tzv. právních státech), nestačí koupit pár lidí, kteří právní normy poruší, protože jejich postavení (např. ve vládě) jim nezaručí beztrestnost a za porušení práva je ihned začne vyšetřovat nezávislá justice. Nelze ani koupit justici, protože ta je pod tlakem lidí (tedy demokracie). V takovýchto zemích téměř korumpovat nelze, protože případné objekty vědí, že z toho nevyjdou bez úhony, že se jim to prostě nevyplatí...
(Z napsaného je zřejmé, že ČR patří mezi státy s největší korupcí a že boj proti korupci velkým kapitálem v ČR nikdy nezačal...)

---- Zde platí závěr: právo "neviditelnou ruku trhu", u které pouze síla kapitálu, která dokáže přesvědčit - zkorumpovat, rozhodují (a komparativní výhody, např. členství ve straně, které však síla kapitálu dokáže do značné části kompenzovat), jestli kdo získá státní zakázku, jestli zplundruje část krajiny apod. omezuje. Bývá proto "přirozeným" tržním způsobem eliminováno. ---
20. 04. 2011 | 12:04

dexx napsal(a):

Jestliže zlikvidujete prosperující podnik a jeho části prodáte, což vám zajistí zisk, i když odečtete náklady na privatizaci nebo koupi, vyděláte vy, ne stát.
Nebo kapitál, který hledá odbytiště svých výrobků (zbraně) a nové nerostné zdroje, vyvolá válku. V zemi politiku kontroluje, politikům platí volební kampaně a pravidelně jim poskytuje "všimné". Takže se bojuje ve světě za "demokracii". Vtip je v tom, že vojenské tažení stojí zemi nesrovnatelně více, než kapitál, ovládající stát, ze svého zisku odevzdá na daních. Válka je tak soukromý podnikatelský záměr financovaný státem, který přebírá rizika, akci zaplatí. Získají zbrojaři a těžaři, stát, tedy lidé, v této zemi tratí (všichni víme, o koho jde), jde pouze o jakousi varietu "českého tunelu" ...

---- Na těchto příkladech platí, že co je pro kapitál výhodné, nemusí a často není výhodné pro stát, pro společnost. ---

To platí i naopak. Dříve byla např. školní docházka nedostupná většině dětí. Po roce 1800 ji v Evropě státy zaváděly a platily. Toto snažení nebylo ziskové a tržní. Kapitál, firmy samy, si nevychovávaly děti, kterým platily ošacení, školné, výživu, aby měly pracovníky. Na tom vydělal stát, společenství lidí. Tyto prostředky musel někomu vzít. Bohatým vzal víc.. Přesto na tom vydělal v důsledku i národní kapitál té které země...

Ještě jedna věc: když koupíte v sámošce chléb, vydělá pekař, obchodník a Vy. Vy proto, že chléb je levnější (náklady, práce, čas)než kdybyste ho musel péci sám. Když někdo něco ukradne, vydělá jen zloděj. Ale ta krádež bude někomu někde někde chybět. (Do značné míry jsou na tom podobně pouhé přesuny peněz v rámci vzdálených oblastí, bank, burz...říkám do značné míry, ne zcela)
--- Zde platí: krádež přináší zisk jen zloději. Společnost, kde se krade, je jako celek chudá. ---

TAKŽE a teď jde o jádro pudla - KDO je nepřítel? Trh nebo stát? Pan Tomský, uvádíte elektrárny ve Španělsku jako příklad deformovaného trhu. Obávám se, že je to právě naopak a že zaměňujete pojmy. Jak to je ve Španělsku? Silná fotovoltaická lobby si "tržně, jak jinak" .o) prosadila zákony stav, ze kterého profituje. Byť společnost prodělá. Kapitál "tržně svou neviditelnou rukou" minimalizoval rizika a maximalizoval zisk. Jako už mnohokrát předtím v mnoha zemích... Samozřejmě, že tamními politiky byly vedeny spasitelské řeči o sluneční energii. Ale zkusme se podívat do zaslíbené země Neocons, kterou nám dáváte jako vzor. Provedli zdravotní reformu, aby zdravotní péči "zkvalitnili" a vedli řeči o zvýšení dostupnosti kvalitní péče.. Nyní tam má monopol několik kapitálově spřízněných zdravotních pojišťoven. Ty, jak plynou roky, znásobují zisky, protože svým pojištěncům odmítají péči, aby snížily náklady. Nemusí soupeřit se státním systémem, mají monopol. Přitom náklady na zdravotnictví jsou v USA procentuálně vyšší než v jakékoliv evropské zemi. Protože ceny zákroků, léků apod. určují kartely. Jak se to projeví na zdraví a následné ekonomické aktivitě obyvatelstva, je zřejmé. A ty odčerpané prostředky z ekonomiky také někde chybí... Jak si zde kapitál koupil zastupitele, kteří po prosazení jeho záměrů šli pracovat do zdravotních pojišťoven - jak "trh bez přívlastků" odstranil právní překážky, jsme viděli v TV. Ale to je jen ten nejkřiklavější příklad. Další bychom v USA našili u těžařů, zbrojařů apod. Právě USA je v těchto postupech průkopníkem a jsou tam už v podstatě legální a nikdo se nad tím nepozastavuje. (A naši politici také odcházejí do soukromých firem, které žijí ze státu...) Kam tahle politika USA zavedla, víte i vy.

----------------------
S myšlenkou, že "trh vyřeší vše" přišli po pádu východního bloku pravicoví neoliberálové. Nemuseli totiž už s jiným systémem soupeřit před tím by je takový nesmysl ani nenapadl ! Dnes se prosazují do různé míry po celém světě, díky světovému kumulovanému kapitálu, který je za nimi a ideově je podporuje, protože mu přináší největší zhodnocení. Diskrétní elitě se vede lépe, svět však jako celek prodělal. Jak můžeme vidět v postkomunistické Evropě nebo v kdysi nejvíce prosperující ekonomice světa, USA...
20. 04. 2011 | 12:08

dexx napsal(a):

Z napsaného vidíme, že myšlenka "Neviditelné ruce trhu" se daří tam, kde vládne právo, je nesmyslná a rozhodně není pravicová ! POKUD TO PRAVICE TVRDÍ, TAK POUZE ÚČELOVĚ LŽE. Např. naše "pravice" se nikdy nepokusila v ČR právo zavést, naopak ho "útěky před právníky" a "neexistencí špinavých peněz" sama odbourala ! Samozřejmě, že pravice nechce právní stát. Nemohla by plnit zadání svých sponzorů i sama krást, příjem by vyschl. nebude přece proti sobě !

SHRNUTO:

"Neviditelné ruce trhu" se daří tam, kde právo, pokud z předchozí doby nějaké bylo, dokáže ve svůj prospěch "tržně" eliminovat. A "tržně" ho zřizuje a modifikuje ve svůj prospěch.
(Tento systém hájí zájmy 3% nejbohatších lidí, kteří mají jistotu, že nikdy nepřijdou o všechno, jejich děti budou mít vzdělání, budoucnost a vždy budou lékařsky ošetřeni. Pravicová chudina se pak ovlivní koupeným tiskem a TV, kteří budou vytvářet neskutečný svět iluzí o rovných šancích a demokracii a hlavně strašit a vytvářet objekty povolené agrese, aby tito lidé oplátkou volili proti sobě. Jsou to tržně velmi efektivně vynaložené peníze. V současnosti se hraje v ČR o zdravotní a důchodové pojištění. Pro finančně silné skupiny to znamená bezpracné zisky prakticky bez rizika. Proto vláda nesmí padnout a bakala nelituje peněz na TOP a VV) Takto chápou trh neoliberálové.
Pravice chce výnos hned, budoucnost státu a jeho obyvatelstva ji nezajímá (např. neúměrné zvýšení DPH přiškrtí ekonomiku a vybere se v důsledku v budoucnosti paradoxně méně) . Investice do budoucna se tedy nekonají. Vzhledem k tomu, že o všem má rozhodovat "trh", státní finance se za využití "komparativních výhod", přerozdělují "tržně" tedy do vlastních kapes...
Myšlenka, že "na prvním místě je právo a teprve potom až trh", přičemž právo trh reguluje nepřekročitelnými mantinely a podporuje pro společnost pouze výhodné (opravdu výhodné projekty, ne které jako výhodné "tržně" koupení zastupitelé vydávají) projekty, je levicová. Investuje od budoucnosti státu, např. ve školství, zdravotnictví, bydlení apod...
(vzhledem k tomu, co v ČR pravice rozkrade, to zas není nijak vysoká částka a pokud nepočítáme její budoucí zúročení, aspoň se dostane k lidem a z jejího využití je, na rozdíl z krádeží, kde jsou finance ze země odváděny, užitek.)
Obávám se, pane Tomský, že ke svému životu potřebujete ideologii nebo náboženství. Jako mnoho lidí. Po pádu socialismu jste to našel ve "volném trhu". Bohužel se však fakta snažíte naroubovat na svou novou víru, když se "pravice" nechová, jak byste rád... Taky vám vadí bezskrupolózní boj vlády o koryta, její chování. To, čím se vaše představa diametrálně rozchází se skutečností ! Ale vždyť oni se chovají tržně a využívají komparativních výhod ústavní beztrestnosti a svého vysokého postavení, kde rozhodují o státních zakázkách! Ruku na srdce - není to právě tím, že je to modelové chování pravice ??
20. 04. 2011 | 12:09

dexx napsal(a):

Z napsaného vidíme, že myšlenka "Neviditelné ruce trhu" se daří tam, kde vládne právo, je nesmyslná a rozhodně není pravicová ! POKUD TO PRAVICE TVRDÍ, TAK POUZE ÚČELOVĚ LŽE. Např. naše "pravice" se nikdy nepokusila v ČR právo zavést, naopak ho "útěky před právníky" a "neexistencí špinavých peněz" sama odbourala ! Samozřejmě, že pravice nechce právní stát. Nemohla by plnit zadání svých sponzorů i sama krást, příjem by vyschl. nebude přece proti sobě !

SHRNUTO:

"Neviditelné ruce trhu" se daří tam, kde právo, pokud z předchozí doby nějaké bylo, dokáže ve svůj prospěch "tržně" eliminovat. A "tržně" ho zřizuje a modifikuje ve svůj prospěch.
(Tento systém hájí zájmy 3% nejbohatších lidí, kteří mají jistotu, že nikdy nepřijdou o všechno, jejich děti budou mít vzdělání, budoucnost a vždy budou lékařsky ošetřeni. Pravicová chudina se pak ovlivní koupeným tiskem a TV, kteří budou vytvářet neskutečný svět iluzí o rovných šancích a demokracii a hlavně strašit a vytvářet objekty povolené agrese, aby tito lidé oplátkou volili proti sobě. Jsou to tržně velmi efektivně vynaložené peníze. V současnosti se hraje v ČR o zdravotní a důchodové pojištění. Pro finančně silné skupiny to znamená bezpracné zisky prakticky bez rizika. Proto vláda nesmí padnout a bakala nelituje peněz na TOP a VV) Takto chápou trh neoliberálové.
Pravice chce výnos hned, budoucnost státu a jeho obyvatelstva ji nezajímá (např. neúměrné zvýšení DPH přiškrtí ekonomiku a vybere se v důsledku v budoucnosti paradoxně méně) . Investice do budoucna se tedy nekonají. Vzhledem k tomu, že o všem má rozhodovat "trh", státní finance se za využití "komparativních výhod", přerozdělují "tržně" tedy do vlastních kapes...
Myšlenka, že "na prvním místě je právo a teprve potom až trh", přičemž právo trh reguluje nepřekročitelnými mantinely a podporuje pro společnost pouze výhodné (opravdu výhodné projekty, ne které jako výhodné "tržně" koupení zastupitelé vydávají) projekty, je levicová. Investuje od budoucnosti státu, např. ve školství, zdravotnictví, bydlení apod...
(vzhledem k tomu, co v ČR pravice rozkrade, to zas není nijak vysoká částka a pokud nepočítáme její budoucí zúročení, aspoň se dostane k lidem a z jejího využití je, na rozdíl z krádeží, kde jsou finance ze země odváděny, užitek.)
Obávám se, pane Tomský, že ke svému životu potřebujete ideologii nebo náboženství. Jako mnoho lidí. Po pádu socialismu jste to našel ve "volném trhu". Bohužel se však fakta snažíte naroubovat na svou novou víru, když se "pravice" nechová, jak byste rád... Taky vám vadí bezskrupolózní boj vlády o koryta, její chování. To, čím se vaše představa diametrálně rozchází se skutečností ! Ale vždyť oni se chovají tržně a využívají komparativních výhod ústavní beztrestnosti a svého vysokého postavení, kde rozhodují o státních zakázkách! Ruku na srdce - není to právě tím, že je to modelové chování pravice ??
20. 04. 2011 | 12:13

dexx napsal(a):

proslov pravicového přítele

http://www.youtube.com/watch?v=V_7jWPSJgvk&feature=related
20. 04. 2011 | 12:51

Pepa Řepa napsal(a):

dexx
říkejte si co chcete, ale my řepy víme svý.
Včera začala jičínská firma Rumcajs s.r.o. bagrovat pod metronomem základy na nový monument, pomník "Neviditelné ruky trhu".
Bude se kývat jako metronom, pařáta bude mít ukazovák namířený na Staromák a bude se ozývat:
ten, ten, ten
musí jít z kola ven.
20. 04. 2011 | 17:08

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Boudal Jiří · Brenna Yngvar · Bureš Radim C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gazdík Petr · Glanc Tomáš · Groman Martin H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rath David · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojta Vít · Vojtěch Adam · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy