"Přece ekonomika, pitomci!"

26. 10. 2012 | 23:29
Přečteno 2666 krát
Slavný Clintonův výrok se opět hodí, tentokrát na post mortem volebního debaklu neetablované pravice a etablovaných Občanských demokrátů. Propad uprostřed volebního cyklu (midterm blues) je ovšem normální kocovinou bývalých vládních voličů, kteří se vždy po svém vítězství drží za hlavu, pravice jako levice. Jde o protest proti každé vládě a normálně vůbec nic neznamená. Pravice by prohrála tak jako tak a nelze spočítat o kolik méně. Senátní a krajské volby voliči nepovažují za důležité, proto tak extrémně nízká účast. Z takové statistiky žádný závěr nevyplývá, pravicoví voliči mají nohy zdravé a příště volit půjdou.

A přece, je tu novum. Trojrozměrná krize trojkoaliční vlády má společného jmenovatele – krizi ekonomickou. Respektive monumentální fiasko fiskální reformy v období stagnace. Neobvyklý koaliční hybrid vyhrál volby s bohulibým záměrem „konsolidace veřejného rozpočtu“, když pak ale vládu ovládl demiurg politiky z nové konjunkturální strany, tak začala v hospodářské politice létat loajální ODS v levém prostoru mimo své věrné voliče. A tady pro unavenou a stále ještě korupcí prolezlou stranu číhá smrtelné nebezpečí zániku.

Snižovat schodek státního rozpočtu, čili přemrštěné výdaje (45% HDP) by neměl být problém, vždyť stačí ubohé 3% body nebo alespoň 5% bez zvyšování zničujících recesistních daní. Chtělo to ale mazanou asymetrickou politiku a nikoli paušální, která naštvala tolik voličů. To znamená umění možného, dej a uber, aby se umlčel hlas nespokojenců a ukázala solidarita s opravdu potřebnými. Osamocení důchodci měli dostat přidáno, odklad do důchodu se mohl zrychlit, ale daně pracujícím důchodcům měly motivačně klesnout. V nejtěžší kategorii postižených osob přidat, v nejlehčí ubrat. Stejná solidarita, jako v případě zdražení triviálních léků i návštěv a potřeby gratis drahých operací. Reformním úředníkům za snížení stavu mocně přidat. Pseudouniverizity a lázně nefinancovat. Městskou polici zlikvidovat nebo snížit na polovinu. Ta si už od dávno plete pokuty s daněmi za zanedbatelné přestupky a obecný pořádek snese méně policajtů. Rušit agendu i úřady. Neštvat čtenáře. A kdyby chtěla být vláda konzervativně revoluční a vyhrát volby, snížila by daň z nafty a nižší sazbu DPH výměnou za zvýšení té vyšší. Problémem celé pravice se stal fanatik symetrie, demiurg, který už jednu stranu potopil, jinou vytvořil, a teď likviduje všechny na pravici.

Pěkně to řekl čerstvý senátor za ODS Jaroslav Zeman: “Zvyšovat dnes daně, je jako by firma s většími náklady než tržbami, zvýšila své ceny.“ Takovou politiku žádný podnik ani vláda nepřežije.

LN, 23. 10. 12

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Konrad napsal(a):

"Protikorupcni" vladu "rozpoctove zodpovednosti" nezachrani uz ani "mazana asymetricka politika". Prisel jste s temi radami dost pozde, asi Vam doslo ze po volbach, (at predcasnych ci v radnem terminu) si budete moct o pravici nechat akorat zdat :-).
26. 10. 2012 | 23:55

Hurá napsal(a):

Vřele souhlasím s názorem zejména na dopravní policii a její předpisy. Šikana řidičů na každé kilometru. Jakoby si jich stát vůbec nevážil a přitom by byla bez jejich investic do aut, servisů a pohonných hmot státní kasa téměř prázdná. Fuj !
27. 10. 2012 | 00:25

Michal Macek napsal(a):

Hura

ale on pise o mestske policii ne dopravni...
27. 10. 2012 | 00:33

bohorodičko, vyžeň putina napsal(a):

fiskální restrikce brání růstu, ale k čemu je růst na dluh? ten jsme v evropě měli desítky let.
27. 10. 2012 | 00:41

Gerd napsal(a):

Proč vlády ODS na konci jejich funkčního období zanechávají ČR pokaždé v ekonomické krizi? A proč pokaždé?
Jestli si náhodou na své voliče nezasedly. Nebo ODS nosí ČR smůlu.
27. 10. 2012 | 00:45

Marcus napsal(a):

Gerd:
čemu se divit? Ekonomické recepty ODS jsou špatné a míru korupce a tunelování za vlád ODS tahle ekonomika prostě neutáhne ;-)
27. 10. 2012 | 01:15

bohorodičko, vyžeň putina napsal(a):

gerd,
jak to ta ODS udělala že zanechala v krizi celou evropu a ameriku a japonsko k tomu? to by mě zajímalo.
27. 10. 2012 | 01:30

Petr kabátek napsal(a):

Koukám další napoleon po bitvě.Ale už vím kde se stala chybka.Nikdo neřekl soudruhům z ods že jsme v krizi.A sami to u koryt poznat nemohli..No je to jasný.
27. 10. 2012 | 04:22

honza napsal(a):

Autor: Jste úplně mimo. V článku chybí to nejpodstatnější: Casa, IZIP, Promopro, Pandur,tunel Blanka, církevní restituce, odvolání Pospíšila, Dalík, Barták, Langr, Bém, Janoušek, seznam by byl dost dlouhý. Jediné, o kom se zmiňujete, a to ještě bez konkrétního pojmenování, je Kalousek a to je zoufale málo.
27. 10. 2012 | 05:56

schlimbach napsal(a):

Jsem zvědav, kdy většině dojde, že stát si občané vytváří za nějakým účelem. Obvyklé očekávání je, že se jim bude dobře žít. Dnes jsme v totální fantasmagoroidní fikci, že občan musí zdechnout, jen aby zachránil "objektivně" danou ekonomiku, řízenou asociálními a všehoschopnými tupouny vyučenými ve všech možných oborech, jen ne v národohospodářství, solidaritě, nadhledu a odpovědnosti.

Čím více kydají kolem sebe tuny slov o rozpočtové odpovědnosti a zásadovosti, tím více odhalují svoji bezzásadovost, nerozhodnost a tupost. Zaštiťují se pravicovou politikou, jako by jen to, že kecají jiné mantry než levicové spektrum, dávalo právo se domnívat, že jejich politika je pravicová. NENÍ. V naší společnosti neexistuje pravicová politika, neexistuje pravicové myšlení.
Naši zemi řídí tupouni a reálné výsledky životní úrovně většiny národa tomu odpovídají.
Můžeme si nalhávat cokoliv, můžeme si omílat do zblbnutí, jak jsou média nezávislá, pravdomluvná, nemanipulativní, jak jsou vzdělaní a moudří pánové s tolika tituly před a po jménech...
Rozhodující vždy ale bude výsledek jejich snažení. Ten je bohužel tristní.

Z hlediska marketingu je sice hovínko zabalené v krásně modelované dóze s výraznou barevnou etiketou hnané na trh s velkou dávkou reklamy zcela jistě trhákem a kupující si připadají zcela jistě in. Ale ty konce, až se do dózy zahryzne otvírák a ten zázrak otevře???

Vítejte v České republice dnešních dnů :)
27. 10. 2012 | 06:09

muromec napsal(a):

Zapoměl jste na to nejdůležitejší - potěšit pravicové voliče. Jak se to v Česku dělá? No přece velice jednoduše: Pravičáky co vesele vládnouce něco/všechno po..rou, obratem ruky označit za ve skutečnosti levičáky, bolševiky, (vždyť i takový Hitler byl podle "inteligentních" voličů pravice ve skutečnosti levičák), umýt si své pravicové ručičky, a prohlásit, že až teď musí přijít to skutečně pravé vořechově-pravicové. A pravicoví voliči, dětičky s nosy opřenými o zamlžené sklo pravicového krámku s cukrovím, s duší a mozkem čistými jako vymetenými, s očima rozzářenýma vizí skvělých pravicových zítřků rádi uvěří: "Až teď přijde k moci ta pravá, skutečná, nefalšovaná, čestná a poctivá (hlavně teda ČESTNÁ a POCTIVÁ, to jsou přece atributy jedině pravice), a všichni uvidíte, pak se všechno napraví." (Malí hloupí naivové - snad až na ty kteří si s dovolením pravice vydatně nakradou a tudíž vědí koho volí a proč.)
27. 10. 2012 | 06:34

Analytik napsal(a):

Kalousek má zaděláno na Nobelovu cenu za řízení financí.
Jde na to od lesa a navázal na Cimrmanovu osvědčenou metodu slepých uliček.
Vedlejším produktem jeho hledání finančního elixíru je, bohužel, narůstající státní dluh. Ale žádný objev nebyl zadarmo!
Naštěstí má Kalousek k dispozici daňové poplatníky, kteří to za něj zatáhnou!
27. 10. 2012 | 07:16

Jáchym napsal(a):

honza napsal(a):
Autor: Jste úplně mimo. V článku chybí to nejpodstatnější: Casa, IZIP, Promopro, Pandur,tunel Blanka, církevní restituce, odvolání Pospíšila, Dalík, Barták, Langr, Bém, Janoušek, seznam by byl dost dlouhý. Jediné, o kom se zmiňujete, a to ještě bez konkrétního pojmenování, je Kalousek a to je zoufale málo.
************
Ale Honzo, to se přece vešlo autorovi do dvou slov: "NEŠTVAT ČTENÁŘE"
Před více než dvěma desetiletími řekl jeden soudruh: Hlavně nenasr.. dělníky!
Totéž.
Ale je hezké, že pan Tomský alespoň navrhuje řešení, k němuž může sám přispět:

Hlavně nepsat o jádru problémů!
Neštvat čtenáře.
27. 10. 2012 | 07:26

PK napsal(a):

Problémem dnešní doby (na západě) je,že díky moderním technologiím,přesunu výroby do Asie ubývají pracovní místa.K tomu připočtěme velký demografický problém-prodlužování věku,socialisticko-kapitalistický hybrid EU a v neposlední řadě zvrhlý finanční systém který se již vymkl kontrole.Dále to jsou nezodpovědní politici,jež s vidinou svého zvolení neváhají zadlužovat veř. rozpočty s heslem -po nás potopa.Kdysi to byly srpy a kladiva dnes je to slovo půjčka které nás všude pronásleduje.Dá hodně práce než se tento špatný a falešný systém dá zase do pořádku.
27. 10. 2012 | 07:27

Maximus napsal(a):

Pan autor článku objevil Ameriku..... Vypadá to, že už i fanatickým příznivcům "kraďounů" z české preudo pravice dochází, že naprosto diletantská hospodářská politika těchto vlád zhruba od r.2008 může zničit i je, a to se také začíná dít. Začínají to už pociťovat i podnikatelé. Chybí totiž zakázky a ten tlak na šetření.... Obyvatelstvo totiž přestává mít kupní sílu, část ekonomiky směrované dovnitř ČR začíná být dýchavičná, stát přestává získávat peníze z daní, které byly hlupácky sníženy pod určitou kritickou mez, přičemž je ani neumí efektivně vybírat, zavedené tunel bratrstvo tuneluje erární finance v neztenčené míře, většina cizích firem vč. globálního sv. kapitálu a od cizáků saje odsud zisky jak jen to jde a v neztenčené míře, vždyť Česko je takovou neokoloniální zemí, kterou si cizáci dřívějším rázným podkapitalizování od Klause a spol. rozdělili jako lego. Uvedu jeden příklad jak si opečovávají tok financí z ČR cizáci, třeba řetězec Ahold šetří na množství personálu prodejen a na ochrankách tak, že kde dříve na středně velké prodejně pracovalo 32-34 lidí, je nyní 15-18 lidí, ochranky mají na písknutí několik obchodů, nestíhají, zlodějů přibývá, jen hlavně aby tok financí do Holandska se nezmenšovat, stejné je to u jiných řetězců a dále i firem jako jsou vodárny, plynárny, teplárny atd. a konče bankami. Celkem je z ČR každoročně vyvedeno legálně přes 210 mld.Kč a zpět jen zlomek (ČEZ aj.) Pak tu jsou nepříznivé tlaky na firmy a zemědělský sektor přes zdražování energií z vnějšku (zejména ropa, plyn) a vnitřní (OZE a spol.) a spousta firem už uvažuje o přesunutí výroby někam jinam a pokukují po jiných teritóriích!
A to nemluvím o naprosto d.bilní dotační politice EU, která poškozuje podnikatelské konkurenční prostředí kdy úředník kravaťák a přikraďák rozhodně, ty dostaneš taky a na tebe se nedostalo - vařila myšička kašičku! G.Orwell by civěl jako puk!
Bolševik tady zanechal dost mohutný průmysl a celkem soběstačné zemědělství, sice velká část byla technologicky zaostalá s určitým vnitřním dluhem a nižší účinností, ale bylo opravdu na čem stavět a hlavně byl tu lidský kapitál, kdy tu ještě byli odborníci i s tím známým know-how, které napořád nyní z odborné a pořád se zmenšující části schopných lidí doslova sublimuje..... a to je snad jedna z nejnebezpečnějších záležitostí. Vzpomeňme si na zavádění průmyslu na Slovensku, bez českých lidí tj. inženýrů, techniků a předních dělníků by se to tehdy nerozběhlo ani náhodou a všechny ty Slovnafty, Dusla, Tesly, ZKL, Reguly a další stovky podniků by se to nerozjelo v potřebné kvalitě. Ne, že by Slováci byli hloupí, to v žádném případě, ale neměli potřebnou zkušenost a praxi a know-how! A to se u nás, ovšem v opačném gardu děje, přestává být hospodářstvím produkován potřebný počet schopných řemeslníků a dělníků, techniků...
Za chvilku budem všichni blbí a hloupí, budeme jezdit po silnicích a dálnicích (pokud bude čím a na co) sem a tam a nikdo nic nebude umět co má smysl a účel vyrobit.
Ámen či Enter - Čekobanana.cz !
27. 10. 2012 | 07:39

Maximus napsal(a):

Jo, ještě k tomu našemu Billovi Clintonovi. Byl to jako politik sympaťák, to zas´ jo, dobrý šoumen, ale jinak to byl a dosud je iluminát hodně vysoké úrovně. Však také si ho v červnu 1991 na zasedání Bilderbergu v Baden-Badenu miliardář David Rockefeller jako tehdy neznámého guvernéra Arkansasu vybral, ten kluk se mu opravdu líbil.... D.R. mu dal mistrovskou přednášku a zbytek je historie. A co jeho Hillary? bývalá senátorka (NY), militantní sionistka přímo navázaná na RMV, Trilaterální komisi a Bilderberg - "firmy" stvořitelů co vytváří peníze z ničeho! Ano, svět peněz vládne, peníze jsou krví organismu kapitalismu a kdo je ovládá, mám moc a nesmírný vliv. A tak to je a bude! A nešilhejte po komunismu, to byl také jejich výmysl. Ale to je na jinou diskuzi...
27. 10. 2012 | 07:54

SuP napsal(a):

schlimbach -
Zdravím vás!
Ale co naděláte, když dokud to neotevřete, můžete tam to hovno jen podezírat?
27. 10. 2012 | 08:08

PK napsal(a):

Pane Maxime,vždy se říkalo - kdo má peníze má moc.Háček je v tom,že kdysi byly peníze (kapitál) vytvářeny poctivou prací-viz T. Baťa,ale dnes?
Dnes vznikají bez námahy nějakými triky různých "chytráků" kteří si to uměli zařídit a to se jim to potom ovládá svět. Viz.-Na Wall-streetu mají rekordní platy.No a to je to čeho se bojím,normální člověk do toho moc nevidí a zkorumpovaní politici "pečou" v skrytu s těmi finančními hazardéry.
27. 10. 2012 | 08:18

SuP napsal(a):

Maximuse -
"....Bolševik tady zanechal dost mohutný průmysl a celkem soběstačné zemědělství, sice velká část byla technologicky zaostalá s určitým vnitřním dluhem a nižší účinností, ale bylo opravdu na čem stavět a hlavně byl tu lidský kapitál...."

Ty snad máš dojem, že to, co bylo skutečně použitelné, včetně toho lidského kapitálu, že nefunguje?
Spíš by bylo potřeba si uvědomit, že kdo je "blbej" dnes, byl blbej i předtím a kdo se na nic nehodí dnes a byl předtím zaměstnán v ČKD Dukle, tak proč asi?
27. 10. 2012 | 08:33

schlimbach napsal(a):

SuP

:) no jo no, chce to holt ten otvírák :)

také vás zdravím
27. 10. 2012 | 08:44

Analytik napsal(a):

SuP 08:33
To nejhodnotnější z našeho průmyslu už dávno vydělává pro zahraničního kapitalistu.
A nejen z průmyslu, totéž platí třeba o bankách.
I špičky lidského kapitálu vydělávají raději v cizině, než aby zde pracovaly za almužnu a z té ještě polovinu daly na daně.
27. 10. 2012 | 08:46

dzivoj napsal(a):

"Pravice by prohrála tak jako tak a nelze spočítat o kolik méně. Senátní a krajské volby voliči nepovažují za důležité, proto tak extrémně nízká účast. Z takové statistiky žádný závěr nevyplývá, pravicoví voliči mají nohy zdravé a příště volit půjdou."
"monumentální fiasko fiskální reformy v období stagnace"
" Neobvyklý koaliční hybrid vyhrál volby s bohulibým záměrem „konsolidace veřejného rozpočtu“

Výše citace Tomského,ke kterým existují reálné alternativy jinakosti ve smyslu pod povrchem hledej podstatu.

Mám za to,že časté vysazování Silvia Berlusconiho do českých médií,za kterým svědomitě jezdili v osobním volnu i socdem -ministr průmyslu Urban,Dalík,Topolánek,Putin-jeho přítel dokonce-má napomoci "muškám" jež zatím poletují spíše politicky bezmocné politikou Čech jako jsou Okamura,Babiš,Bakala. Berlusconiho zletile-nezletilá maročanka- milenka zářila na plesu ve Vídni a tak oči zvlhly dojetím nad Šmeralovskou idylkou Rakouska-Uherska,ač odpůrčí symbolicky by mohl být V.Havel coby nápodoba separatisty Garibaldiho.Ovšemže Garibaldi poškozený na pověsti odtržením by Sicílie-rodiště MAFIE,kdyby platila i analogie Garibaldi-V.Havel s odtržením Slovenska.Záhadným odtržením,kdy strana osmašedesátníka A.Dubčeka,údajného sou-Havlisty osmašedesátého naopak přišla Ficem k moci,až po smrti V.Havla.Opravdu oba chtěli v osmašedesátém totéž-Havel i Dubček? KAN i Dubčekovci? Z nástupu Ficovských Dubčekovců po smrti Havla-vidět,že minimálně Slováci si to nemyslí.Dubčeka si cenil Gorbačev,ale to nic nezmění.
Výše uvedené Tomského analytické postřehy hovoří o realitě jazykem trojkolkové vládní rutiny-mechaniky.Alternativu bych viděl v tom,že celé dvacáté století bylo pod vlivem v ČR dominantního magnetu -KSČ.Po dvacetileté přestávce se tradice dvacátého století již znovu rozjíždí a nabírá druhý dech.
Znovu se tím evokuja druhá odvozená otázka krom vedoucí role KSČ-její vztah k ČSSD,též probíhající celým dvacátým stoletím,kdy KSČ byla mladší,ale daleko průbojnější sestrou ČSSD.
Trojkolka mohla vzniknout i z důvoddů vrazit klín mezi stále trvající latentně možnosti pravolevé Velké koalice Zemanova -ČSSD s ODS-menšiny s většinou parlamentně.Tato politika odpovídá možnosti vzniku fašismu ve dvacátém století,Zeman sám kautskyánství-odsouzenému již kdysi vehementně,pranýřovaném knižně V.I.Leninem,vyhrávajím dodnes ankety osobností po světě a hlavně v Rusku,kde vládnul.Kautsky=0.Zapomenut jako břídil.
Nebezpečným momentem je nedojasněnost tradic padesátých let .Celospolečenská mediální kritika v ČR po roce 1990 se soustředila výhradně na již tehdy třetí,ale ne tichou rehabilitaci M.Horákové,ale pominula zhodnocení Slánského skupiny krajských tajemníků KSČ-židů-obětí padesátých let.Pouze Zeman vzal Schlinga jr.do vlády a V.Haveljmenoval R,Slánského velvyslancem v Rusku,Nicméně Putin říkává:
V druhé světové válce jsme bojovali za životy židů.To byl její celý smysl.Tím naznačuje postoj ke Gottwaldovské exekuci Slánského skupiny ,ale neříká to o trockistech v Rusku,kde naopak Stalina Putin na rozdíl od Gorbačeva uznává.To jest ale jako bychom KSČ začali ne od roku1921,ale od roku 1959-A.Novotného se zestátněným majetkem.To nedá smysl.KSČM se musí během 21.století ještě dopracovat k pochopení své role a historie.To je nedořešeno.Pouze díky tomu může pravice dál i vyhrávat,pokud se to nezmění.Obávám se,že mechanicismus (plodí "žluč") a mysticismus Gottwaldovské etapy KSČM spolu zrodí celé 21.století plně neefektivní pro život občanů.
Grospič a Hašek-černí vzadu.Filip a B.Sobotka-tahouni změn let 2012-2014.Zbývá i dopochopit B.3Merala-velkou osobnost českých předválečných dějin od konce 19.století,on formoval českou politiku desítky let rozhodujícím způsobem.Analogie RU vůči EU.
27. 10. 2012 | 08:49

SuP napsal(a):

Analytik -
A co jako? Rozhodně je čestnější ekonomicky emigrovat, než se dávat ke komunistům. Nepodporuji ani jedno, ale taky to není má volba.
27. 10. 2012 | 08:51

dzivoj napsal(a):

opravy : mechanicismus ODS (plodí žluč), dopochopit B.Šmerala
27. 10. 2012 | 09:01

dzivoj napsal(a):

opravy :V.I.Leninem,vyhrávajícím
27. 10. 2012 | 09:04

Občan napsal(a):

Maxime,

z toho Tomského článku ční jako Rockefeller Center "Já! Mně!"
Zvlášť z téhle pasáže " Osamocení důchodci měli dostat přidáno, odklad do důchodu se mohl zrychlit, ale daně pracujícím důchodcům měly motivačně klesnout. V nejtěžší kategorii postižených osob přidat, v nejlehčí ubrat. Stejná solidarita, jako v případě zdražení triviálních léků i návštěv a potřeby gratis drahých operací. Reformním úředníkům za snížení stavu mocně přidat. Pseudouniverizity a lázně nefinancovat. ... Neštvat čtenáře."

Zbytek Vašich příspěvků - jako obvykle přímo na komoru :o)
Možná si Hilzna myslela, že když odstřelí svého taťku pomocí ošklivky Monči (taky mohla vybrat něco alespoň teoreticky použitelného), urve alespoň viceprezidentku. Ale loutkovodiči rozhodli jinak - jako "ministryně zahraniční" je pro ně užitečnější a zároveň lépe pod kontrolou.
27. 10. 2012 | 09:10

Maximus napsal(a):

SuPe

Ty budeš mít opravdu vygumovaný mozek modrou propagandou.
Ty si opravdu myslíš, že bývalé hospodářství co tu zůstalo po r.1989 bylo k ničemu? Možná ti to nedochází, ale všichni jsme závislí na ostatních lidech a všechno co umíme je od jiných lidí vč. znalostí. Všechny informace, které se k nám dostávají jistým vrstvením a doplňují se (u modrých mozků to ovšem tak není) informace a má to vliv na zvýšení schopnosti a činnost člověka něco produkovat. To vše je zase od jiných lidí, jen málo z nás k celkovému know-how lidského mraveniště něco významného přidá. Kdyby nebylo jiných lidí, tak by sis neuměl utřít ani zadek. Mimochodem ti co tě něco naučili, byli většinou tvoji "předci" a ty si jejich "zadek", na to nezapomeň. Ale ještě doplním tvé info, třeba z oblasti energetiky, kde jsem se řadu let pohyboval a pracoval.
Kdyby tady bolševik (budiž mu země lehká) nezanechal rozsáhlou a mohutnou elektrizační soustavu vč. elektráren, tak bysme byli v piheli. I ty atomovky bychom neměli, na to můžeš vzít jed. Za svou praxi jsem se dostal do spousty rozličných firem a podniků a obyčejný člověk, který neměl tu možnost, nemá ani představu, co všechno se všude vyrábělo a těch technologií. Samozřejmě to dnes na trhu, kde vládně dovoz zvenčí nemůžeme srtovnávat, však také i technika rázně pokročila. Dnes když se tam ovšem dostanu, tak tam jsou dost často pěkné sklady nebo logistické centra, abych byl výrazově in, popř. jsou tam nějaké komerční záležitosti. Nevím co si v životě dělal, ale zřejmě nemáš ani potuchy, jak je to složité a náročné rozeběhnou firmu či fabriku apod. na něco a dát dohromady schopné lidi a zaučit je a rozjet celou často složitou technologii a pak je tu spousta dalších věcí, odbyt, marketing, servis atd., atd. Jen blbec je spokojený a myslí si, že je to jednoduché. Ani si neuvědomuješ tvými hloupými příspěvky, jak zdejší milce české pseudo pravice shazuješ a děláš z nich tupouny. Jen tak dál, alepoň nezaujatí lidé si udělají obrázek, co je to příznivec české "pravice"!
27. 10. 2012 | 09:11

Analytik napsal(a):

SuP 08:51
To, že emigroval český majetek je možná pro Vás - SuPy - čestné, ale pro Nás ostatní dost nešťastné.
Navíc emigrovaly i ty miliardy, za které tuneláři prodali český majetek cizincům.
Takže, co nám tu ještě zbylo, kromě Vás a jiných mrchožroutů?
27. 10. 2012 | 09:13

krajan napsal(a):

"...pravicoví voliči mají nohy zdravé a příště volit půjdou."
Pane Tomský, jak to víte?
27. 10. 2012 | 09:53

krajan napsal(a):

Pane Tomský, ještě poznámka: Jsem sám překvapen, že tentokrát s vámi mohu téměř beze zbytku souhlasit. Ovšem, jak už tady bylo řečeno, na poplach jste měl bít daleko dříve, protože tyto neveselé konce byly zřejmé už před časem.Dokud však bude řídit politiku nejvyčůranější pán (kterého vy nazýváte demiurgem), nezmění se v této zemičce ani ň!
27. 10. 2012 | 10:01

hej napsal(a):

Pořád se někteří oháníte suverenitou, kterou jsme nikdy neměli, nemáme a mít nebudeme a přitom těm "nahoře" o žádnou suverenitu nejde, ale jen o to, vyždímat z téhle země pro sebe co nejvíc. Občané nebo jakási suverenita, jsou jim úplně ukradeni, chtějí si udržet moc ať zjevnou nebo tu v pozadí a zabezpečit svoje klany úsporami v daňových rájích na věčné časy. To je ukázka vlastenectví po česku. Běžte se i se suverenitou vycpat. Skáčete na špek lhářům, že si lidé mohou vládnout sami, jako kdysi hodně lidí komunistům řečem o světlých zítřcích.
27. 10. 2012 | 10:14

Parabellum napsal(a):

Maximus

No dobře Maximusi, a srovnejte to s obdobnými zeměmi, které byly v roce 1948 na stejné startovací pozici - dejme tomu Velká Británie či USA - většina evropských zemí na tom byla hůře, a stejně tak i Kanada - takže Maximusi,

1)Vybudovalo sxe toho v Záýpadní Evropě více než v ČSSR nebo méně???
2) Kde a kdy jezdilo více aut na amonniak, než na ropné produkty? To by mne fakt zajímalo vy hloupý lháři.

I malé děcko ví, že auta vždy jezdila na ropné produkty, a nikdy tomu nebylo jinak.

Ta věta by byla nepravdivá právě tehdy, pokud by exiustovalo alespon krátké období, kdy by většinu aut pohánělo něco jiného - k čemuž nedošlo nikdy.

Takže tak, hlupáku.

V roce 1989 zde byl průmysl, který mohl fungovat akotát v režimu, kdy byl svět bipolární a ten český se nacházel miomo civilizovanou část, a ČSSR mohla vyvážet pouze tam, kde byla ze strany civilizovaných zemí embarga. Jenomže v roce 1989 se ten hospodářský prostor, ve kterém se ČSSR nacházelka prostě zhroutil, a část v roce 1990 jednodiše zanikla (NDR) a ani místní obyvatelstvo o žádné české šunty nestálo.
27. 10. 2012 | 10:19

Parabellum napsal(a):

Maximus

Takže podle Vás se atomovky stavěly pouze tam, kde byli bolševici? Zajímavé. Elektrárny mezi lety 1948-1989 se dle Vás stavěly také pouze tam, kde byli bolševici- ještě zajímavější.

Milý Maximusi, ono se jaksi po roce 1989 nepostavilo moc elektráren kdekoli v Evropě, snad kromě Litvy a Finska.

Ještě jste také mohl cosi napsat o pražském metru - to dle stupidních levounských lhářů ve světě stavěli opět bpouze bolševici.
27. 10. 2012 | 10:22

cinick napsal(a):

Víte pane Tomský. Jako zaměstnanec odvádím do státní kasy měsíčně ze svého platu 17 000,-Kč za pojistné. Teď je nepodstatné zdali to odvádí zaměstnanec či zaměstnavatel za zaměstnance.Je to rozdíl superhrubá mzda a čistý příjem. Za tyhlety prachy, který jsem odváděl za levé či pravé vlády nehodlám poslouchat ňáký kecy vo tom,že na mě stát doplácí, a že jsem kripl, kerej se živí jenom prací, jak je nám teď naznačováno.
27. 10. 2012 | 10:23

Nuba napsal(a):

Pane Tomský, myslím, že se pletete a příčiny současné společenské a ekonomické krize redukujete jen na chyby jednoho ekonomického neumětela. Myslíte si, že jen jakési vybalancování má dáti dal nám pomůže z tohoto svrabu a neštovic. Kéž byste měl pravdu a bylo to až tak jednoduché.
Je to složitější a problémy se použitím pouze ekonomických nástrojů neodstraní. Nebudu tady zabředat zase do svých dlouhých úvah, protože nemám čas, ale i proto, že lidé hodnotící svět většinou skrze ekonomiku tohle nemohou pochopit.
Každý žijeme ve svém světě a ten se od světa jiných trošku liší. To, v jakém světě žijeme, ať v tom našem mikro nebo i v tom makro měřítku, dokážeme ovlivnit pouze z malé části. Po tom, co vidím, jak se na mě valí z vládních výšin, či politických sekretariátů, tak jsem ještě víc skeptická.
Začínám se bát, že se vývoj už tak zauzloval, že tomu ani zdravé nohy Forresta Gampa nepomohou.
Jednoduchá řešení, tak jak jste to popsal výše, nefungují a na rakovinu mateřídouška nestačí, tím méně zdravé nohy pravice.
27. 10. 2012 | 10:30

SuP napsal(a):

Maximuse -
Radši se nepouštěj do dalších komentářů, je z nich vidět, jax neporozuměl tomu, s čím polemizuješ.
27. 10. 2012 | 10:41

SuP napsal(a):

Analytik §
"....Takže, co nám tu ještě zbylo, kromě Vás a jiných mrchožroutů? ..."
Ty a tobě podobní.
27. 10. 2012 | 10:43

SuP napsal(a):

..sorry - Vy a Vám podobní.
27. 10. 2012 | 10:44

SuP napsal(a):

Nubo -
Připusťte aspoň, že dokud nezačně ekonomika líp fungovat, nezačnou se lidi mít víc rádi.
;-)
27. 10. 2012 | 10:48

Parabellum napsal(a):

cinick

Váááák je to platný nemilý činčíku, když stát vyplácí tvým rodičům přes 20 000 Kč důchod, navíc za další peníze ty rodiče stát léčí, za další peníze Vám vzdělává děti, a to vše jsou sociální transfery, které za Vás platí někdo jiný tedy Vás stát dotuje více než 3 000 Kč - nebo respektive Vás dotuji já, který má oproti Vám ty odvody ještě o dost vyšší.
27. 10. 2012 | 11:07

Nuba napsal(a):

SuPe
moje názory znáte, takže nemohu odpovědět tak, aby se Vám to zcela líbilo. Samozřejmě, pokud začne ekonomika lépe fungovat a na zvyšujícím se HDP začnou participovat VŠICHNI (vyjma notorických lempů v počtu asi 2 % ve společnosti), tak se těm sociálně slabším zlepší nálada a mohou se začít na sebe trošku víc usmívat. Těch 17 000 dolarových milionářů, jejichž počet navzdory krizi vzrostl o celých 30 %, ti se smějí už dávno a smát se budou pořád.
Víte SuPe, doufám, že budu dobře pochopena, ale vždycky mě rozesmutní a udiví, když člověk hodně dobře situovaný dá do placu větu - já jsem spokojený - a jako dovětek tam v pozadí zní otázka - tak proč nejsou i ostatní, ať se snaží jako já, a bude dolarových milionářů celá republika. To održení od reality, neschopnost vnímat okolí a problémy jiných lidí, neochota akceptovat přírodní či boží zákony, absence jakékoli pokory, naodiv dávaná arogance a tak bych mohla pokračovat, to je pro mě něco ve smyslu Jakešova osamoceného kůlu. Převaze sobectví a hlupství, což nakonec vede k osamělosti. Alibistické řeči, které pramení buď z neochoty nebo přímo neschopnosti převzít na sebe větší díl zodpovědnosti. I za ten svět mimo vlastní horizont.
Jak říkám, peníze jsou hodně důležité, ale nejsou všechno. Také není nijak dobrý pocit, že se čím dál víc lidí cítí být ponížení a to navzdory tomu, že je jim neustále zdůrazňována jejich moc, kterou s demokracií dostali do rukou. Ve skutečnosti jsou bráni na hůl a nemohou s tím až tak nic dělat. Globální kapitál si točí virgulí jak jej napadne. Ve státě vládne mafie, ne občané.Teď jde u nás HDP do kytek, i když v okolních státech ne, takže to není tak výrazné, ale znovu kladu otázku na kterou jako ekonomický analfabet neznám odpověď.

Jak je možné, že svět sice bohatne, honba za zisky je jeho hlavní prioritou a přitom na všechno je peněz čím dál méně.

Nejen v kapsách většiny, která nedosáhne na průměrnou mzdu a mnohdy i těžce pracující člověk nedokáže solidně uživit rodinu, ale i na jiné důležité funkce státu, jako je zdravotnictví, školství, bezpečnost, v podstatě na cokoliv.

Proč byla lidem dána do kolébky touha po spravedlnosti a dobru ? A proč mají rádi pohádky a příběhy s dobrým koncem ?

Nejde jen o prachy. I když i o ně.
27. 10. 2012 | 11:25

Nuba napsal(a):

SuPe
PS: Jo a zdravím :)
27. 10. 2012 | 11:27

cinick napsal(a):

Parabellumovi
Vážený pane,čtěte podrobně. Hovořím o pojištění, nehovořím o dani z příjmu, o dani spotřební a o DPH a dani z nemovitostí. Tak sakum prásk je moje zdanění hóódně přez 50%.
Nevim kolik mají důchod vaši rodiče, ale moji takový nemají. Navíc můj otec se ještě po 70-ti přiživoval poradenstvím v mezinárodním obchodě. Takže ještě v důchodu produkoval pro tento stát hodnoty, některé měsíce podstatně větší než jeho důchod.
Můžete tak trochu naznačit, jaké platíte pojištění měsíčně, esli to není tajné, když už tady vykřikujete jak mě dotujete
27. 10. 2012 | 11:29

Parabellum napsal(a):

Nuba

Víte Nubo, tohle co vyčítáte Supovi, tak to tu před rokem 1989 zavedla lopaťáckojeřábnická dělnická kamarila cca před 40 lety. Ti také tvrdili, že když se mají oni dobře, tak že se deobře mohou mít i ostatní - stačí jít k lopatě - nekteří - třeba Targus toto tvrdí dodnes. Pokud tedy urozený pan lopaťák vydělával za minulého režimi 2x tolik co lékař, a 3x tolik, co inženýr s praxí, proč si tuhle schopnost nechce lopatáckojeřábnická kamarila podržet i dnes?
27. 10. 2012 | 12:12

Parabellum napsal(a):

Cinck

cituji Vás:
.Je to rozdíl superhrubá mzda a čistý příjem.
konec citace.

Takže milý prolhaný činčulíku, rozdíl mezi superhrubou a čistou mzdou není pouze pojištění, ale rovněž i dan z příjmu. Ta je v tom rozdílu hrubá - čistá mzda samozřejmě zahrnuta.

Vy si zřejmě myslíte, že sem můžete nazvrátit vše, co se Vám hodí do krámu, že????

Z toho co zaplatíte na DPH se musí zaplatit dále třeba policie, soudnictví a veřejná správa - takže co se týče sociálních transferů - jste čistý příjemce - nezapomente také na 48 x 7120 Kč rodičovského příspěvku, který na každého Vašeho potomka dostala vaše paní chot.

P.S. moje mamina byla pracovitá, a tak holt má důchod něco maličko přes 14 500 Kč včetně vdovského.

PS měl byste poděkovat ODS, protože hodný Kleinpappelbaumfuehrer Vám snížil dan ze mzdy a o 1,5 procenta Vám snížil sociální pojištění, a hodný Schlechteswetterfuehrer chce, aby část peněz, které odvádí Váš zaměstnavatel, a ze kterých vy neuvidíte ani korunu, převést na Váš účet.
27. 10. 2012 | 12:21

SuP napsal(a):

Milá Nubo -
Vaše komentáře mě v nejmenším neurážejí a rád na ně odpovídám. Nicméně tentokrát, protože intenzivně doléčuji nachlazení ohřátou medovinou, svou odpověď odložím na příhodnější chvíli, na kterou se těším.
S pozdravem SuP.
27. 10. 2012 | 12:27

SuP napsal(a):

Kleinpappelbaumfuehrer, Schlechteswetterfuehrer -
To nemá chybu.
Jak byste se vypořádal s "malý falešný roub"?
27. 10. 2012 | 12:33

český maloměšťák napsal(a):

Až na nějaké ty kvazipejorativní označení...docela dobrý blog.
Kdyby s těmito radami přišel autor dříve - a podivíni v tkzv. vládě tradice, odpovědnosti a prosperity by některé jeho návrhy realizovali(což je však z podstaty věci samé nemožné) - asi by dost velké části veřejnosti sebrali vítr z plachet.

Závěr je ale hodně zjednodušující.
Zvýšit daně - pokud to znamená zvýšit úroveň servisu, který se občanům dostane ze strany institucí ležících mimo privátní sektor nebo dojde k tomu, že fiskální multiplikátor bude výrazně nad hodnotou 1....to by se nemělo používat takto zjednodušeně - coby strašák.
Kor ne v Kraďákově - kde je daňová progrese nízká a kde např. mnoho OSVČ svým způsobem parazituje na agregátu daňového a odvodového /pojistné/ salda - vybraného z privátního sektoru ekonomiky.
/druhá věc je , že vláda podporuje pouze exportní ekonomiku, lokální škrtí/

Jednodušeji - podivíni, psychopati a zlodějijsou odsouzeni k tomu dělat jen špatné či realitu nereflektující kroky - přičemž v tomto modu se pak pohybuje s nimi celá společnost - celá společnost je např. odsouzena pak k tomu, že ani levné peníze, které je možno " díky" takové politice získat - neumí využít tak, aby to přineslo alespoň obvyklé efekty.
27. 10. 2012 | 12:57

cinick napsal(a):

Parabellumoví
No vidíte ještě 3.8 litrů na daň, to abych dopřesníl,ano tam jsem zapoměl přidat daň. A to s tou policií myslíte vážně. Když mě onehdá hodili opilci do vokna popelnici a u sousedů do vokna ložnice(!!!) trubku a málem zabili bábu, tak víte co mi odpověděli."že nikdo nemůže přijet".
Ten váš přístup je přesně takovej modrej, vyřvávat, počítat neumíte, jinak si spočítejte( z daně), kolik jen za můj roční příjem pořídím zboží a služeb a kolik zaplatím DPH. Ostatně vy jste se ani neodvážil něco plácnout jaký platíte pojistný, třeba základní jako OSVČ. (Tou jsem taky mimo zaměstnání).
A pokud se oháníte prací vaší matky, tak moji rodiče odcházeli do důchodu na začátku 90-tých let, a jestli někdo na někoho doplácí tak jsou to tito lidé, kteří odcházeli do důchodu na konci socíku a po sametu, důchod se jim vypočetl z ještě dost rovnostářských mezd a žádná valorizace to už nedokázala srovnat.
A vo tom, že moje manželka dostala ňákej příspěvek od vás na rodičovský, tak to pusťte klidně z hlavy, neboť to byla programátorka a na tenhleten výdaj státu si hoódně přednaspořila.
Těm německejm slovíčkům nerozumím, to jste vodchytil vod fůhrera?
27. 10. 2012 | 13:37

Parabellum napsal(a):

SuP

Phacochoerus aetiopicus

Ovšem zatím nevím, co s jedním strašlivým nočním dravečkem:-)))))
27. 10. 2012 | 14:18

,kelt napsal(a):

Na oprávněnou kritiku neschopnosti současné vládní garnitury řídit efektivně tento stát reagují někteří a bohužel je jich většina osobními urážkami.
Abych byl konkrétní,dnes tento styl "diskuse"vede Parabellum/a to při absenci Bohorodičky/hovena,Rumcajse a Blu jay/.
Chápu to tak,že tito obhájci současné politiky vlády sice vidí pravý stav věcí,které jsou pro ně frustrací a ta se tak přetavuje celkem v logice jejich uvažování v nenávistné výpady proti politickým protivníkům.
Problém je/právě tak tomu bylo těsně před listopadem´89/v tom,že nemají jediný pozitivní záchytný bod vládního činění o který by mohli opřít vlastní argumentaci.
Je to jejich problém.Budu se těšit na jejich"konstruktivní"kritiku počínáná příští vlády,která již bude v logice vývoje na politické scéně s absencí ODSTOP.
27. 10. 2012 | 14:24

český maloměšťák napsal(a):

.kelt
Ve výčtu ještě chybí mandrake, moucha na zdi, otaznik, kuchař, ghándi a botičky od diora.
Nicméně početně to sedí.
27. 10. 2012 | 14:31

Parabellum napsal(a):

cinick

Neumníte počítat VY, protože za oranžových jste musel platit víc. A kdyby tu nebyli oranžoví, tak je sice nižší DPH, ale ten výpadek tohohle výběru by se musel vybrat na přímých daních = daních ze mzdy. A protože dan ze mzdy platí jen někdo, tak celková danová zátež zaměstnaců, obzvláště těch se středními a vyššími příjumy byx musela být nutně vyšší.

Kde jste vykoumal, žep latím daně jako OSVČ??? Tuhle lež jste mi sprostě podstrčil, a následně okomentoval.
Já platímn pojistné jako zaměstnanec, a když rejtujete na šimlovi, kolik platím, tak tady máte údaje z mé výplatní pásky:

ZP prac: 2813 Kč
SP prac: 4063 Kč
ZP firma 5625 Kč
SP firma 15625 Kč
Záloha na dan 10500 Kč
celkem 38626 Kč


Takže tak chytráku

Podle toho, co tu bylo do roku 2007 bych platil při svém hrubém platu tohle

ZP prac: 2813 Kč
SP prac: 5000 Kč
ZP firma 5625 Kč
SP firma 16250 Kč
Záloha na dan 13169 Kč
celkem 42857 Kč

To je bratru o 4200 Kč více.
27. 10. 2012 | 14:35

Josef K. napsal(a):

Pan Tomský se už přihlásil k Brežněvovi naplno. Ještě se mu nabízí Čuba a zástup cz podnikatelů, kteří milují fašismus...Západní ekonom kontinentálního střihu totiž ví, že je jediný způsob boje s krizí, je demokracie a týmová práce. Fašismus po česku vzkvétá.
27. 10. 2012 | 14:37

ping napsal(a):

cinick
maš recht a když se podíváš na : http://byznys.lidovky.cz/cesko-dava-v-ramci-eu-na-socialni-system-malo-ale-hodne-vybere-p5m-/moje-penize.asp?c=A100912_150355_moje-penize_tsh
tak si kurňa říkám, kam všechny ty prachy mizí?
27. 10. 2012 | 15:16

cinick napsal(a):

Parabellumovi
No tak vidíte, že platíte takovou pálku i za tajhlectý vlády, je váš problém a vašeho zaměstnavatele. Máte se ozvat. Žádná vláda at levá či pravá s tím nic neudělala. Nechápu tedy, když jsou u vlády ti, kteří se zaklínají spravedlností v daních, proč neřešej taky spravedlnost v pojištění. A to jsem prapůvodně napadl. Vetší částka je přece pojištění!!!! Víte kolik mých známých jako OSVČ lejou příjmy do všemožných nákladů. Co myslíte, že platěj na pojištění. A tam je ten problém. Buransky nadáváte na špatným místě neboť několikrát při počítání daňového přisnání jsem si udělal celkovou bilanci všeho, dani pojištění - bilanci stát má dáti-dal.Jen, když byla žena na mateřské, tak se to trochu přibližovalo k nule ze strany má dáti. Teď je stát v hluboké pasivitě.
A vite taky proč. Protože firma, kterou znám, kterou koupil za několik desítek miliónů Kč zahraniční vlastník a má cca 350 zaměstnanců, odvádí ročně do zahraničí majiteli 55 000 000,- dolarů a eště se tím chluběj. A ty prachy se daněj v Německu. Tam se používaji na státní výdaje. Pak vás stát samozřejmě ždíme (ale i mne). A vy jste z toho celej zatrpklej.
(Jenom stručně z pozadí prodeje. Samozřejmě, že při prodeji firmy se motal náměstek Dlouhýho. No a když Dlouhej nastoupil k ABB tak nezbylo než kývnout hlavou, "jo to se dalo čekat.")
Tam u státu se domáhejte svých stržených prachů za sociálku. Ne u mě. Prošustrovali kde co a teď už ani nikdo nepomýšlí na odtržení penzijních fondů od státu, když až do roku 2010 bylu v přebytku 50 miliard ročně.
27. 10. 2012 | 16:43

Parabellum napsal(a):

cinick

Vy neumíte počítat, že jo - pravá vláda s tím s dovolením UDĚLALA, a ještě chce udělat - chce, abych měl možnost platit o cca 2500 Kč méně do schwarztunnelgeldlochu zvaného průběžný penzijní systém, a měl možnost si to dát na spoření do II. pilíře.

Alternativa k tomuhle je akorát to, že zvedne daně, a neleje je těm línejm a přeplacenejm bengům a bachařům, který pak nepřijedou, když je potřebujete.

Jo, a zapomněl jsem na ten průběžnej systém - jestli jste to nepostřehl, tak proběhla malá důchodová reforma, čímž se náhradový poměr zvedl z 10 na 14 procent.

A s tím, dalším - Vaši rodiče tu holt neměli budovat třídní apartheid, a neměli prohrát studenou válku, v důsledku čehož se děje to, co se děje s tím zdaněním firem - Vaši rodiče měli usilovně pracovat na budování socialismu, a na hlavu porazit kapitalismus, takhle holt ten kapitalismus vyhrál, a udělal si z Vás rohožku. Pokud ten kapitál odejde, tak tu zůstane akorát sociál a komunál, a pak si můžete s ostatními soudruhy sednou holou prdelí na zem, a na počest vítezství nad zahraničním kapitálem si zazpívat internacionálu.

Mimochodem odhaduju, že ta firma za pár desítek mil. korun byly pouze rozvaliny a šrot, a výrobní program a použitelný technologir dodal ten nový majitel- také takové firmy znám.

Měl byste mít radost, jak v Německu vzkvétá sociální stát - tedy v rámci proletářského internacionalismu.
27. 10. 2012 | 17:27

Parabellum napsal(a):

cinick

Vy neumíte počítat, že jo - pravá vláda s tím s dovolením UDĚLALA, a ještě chce udělat - chce, abych měl možnost platit o cca 2500 Kč méně do schwarztunnelgeldlochu zvaného průběžný penzijní systém, a měl možnost si to dát na spoření do II. pilíře.

Alternativa k tomuhle je akorát to, že zvedne daně, a neleje je těm línejm a přeplacenejm bengům a bachařům, který pak nepřijedou, když je potřebujete.

Jo, a zapomněl jsem na ten průběžnej systém - jestli jste to nepostřehl, tak proběhla malá důchodová reforma, čímž se náhradový poměr zvedl z 10 na 14 procent.

A s tím, dalším - Vaši rodiče tu holt neměli budovat třídní apartheid, a neměli prohrát studenou válku, v důsledku čehož se děje to, co se děje s tím zdaněním firem - Vaši rodiče měli usilovně pracovat na budování socialismu, a na hlavu porazit kapitalismus, takhle holt ten kapitalismus vyhrál, a udělal si z Vás rohožku. Pokud ten kapitál odejde, tak tu zůstane akorát sociál a komunál, a pak si můžete s ostatními soudruhy sednou holou prdelí na zem, a na počest vítezství nad zahraničním kapitálem si zazpívat internacionálu.

Mimochodem odhaduju, že ta firma za pár desítek mil. korun byly pouze rozvaliny a šrot, a výrobní program a použitelný technologir dodal ten nový majitel- také takové firmy znám.

Měl byste mít radost, jak v Německu vzkvétá sociální stát - tedy v rámci proletářského internacionalismu.

A ještě neco: Pro oranžový a rudý jste Vy akorát dojná kráva a třídní nepřítel, která je zdrojem pro to, aby tu bylo ještě víc přeplacenejch úředníků, bachařů, bengů a dalších. Dokonce Vaši existenci zdůraznil Špidla - věta Zdroje jsou.
27. 10. 2012 | 17:31

Parabellum napsal(a):

cinick

CO LŽETE?????

Průběžný penzijní systém je tvale v deficitu od roku 1998, a svýjimkou let 2004-2006. Od roku 2009 se průměrnej schodek penzijního systému pohybuje okolo 30 miliard, a mezi 1998-2003 to bylo mezi 10-15 miliardami - za ten současnej schodek může více faktorů, ale tím hlavním je to, že do penze v roce 2007 začaly přicházet velmi početné poválečné ročníky.
27. 10. 2012 | 17:37

vico napsal(a):

Tomský zase přišel s křížkem po funuse. Bývalý sovětolog, který v roce 1993 předvídal, že se Sovětský svaz rozpadne v roce 2100, teď po katastrofální porážce pravice "radí" co měla trojkoalice dělat aby, slovy Lubomíra Štrougala, nenasrala dělníky.

Proč takto hojný přispěvatel do LN a do "co Týždeň dal" neradil vládě předtím? Svůj hekavý nesouhlas projevil jen tehdy, kdy mu hrozilo zvýšení DPH na knihy. To skuhral, jak stará "kremloidní bába" a prý ať se zdraží chleba, maso...jen proboha ne knihy.Pilný čtenář nechť se přesvědčí v archivu článků pana Tomského.

Tomský si především měl všimnout dlouhodobých "úspěchů" těch svých. Na počítání těch setin by člověk potřeboval brýle na čtení se skly jak popelníky.

Ať Tomský raději vysvětlí příčiny chronických neúspěchů jako je například Strana svobodných občanů . Na to jsem zvědav.
27. 10. 2012 | 18:57

Gerd napsal(a):

bohorodičko,
neomezujte svoji paměť tolik jako své příspěvky v diskuzích a zabruste dále do historie. V roce 1997, kdy ČR byla v problémech po vládě ODS, zbytek světa nebyl.
Ale jak znám diskutéry s modrým mozkem, určitě nějaký pádný důvod najdete, stejně jako důvod, proč tak špatně dopadla ekonomika v roce 2009, 2012. Já vím, vždy zato bude moci někdo jiný než ODS, že?
Kdybyste byl před 1989 členem KSČ, byl byste kovaný komunista, tvrdý nesmlouvavý ke kapitalistům a třídním nepřátelům. Excesy rodné strany a vlády byste omlouval nutností třídního boje.
Dnes je jiná doba, tak hlásáte jiné postoje a jiné myšlenky, které obhajujete stejnými metodami jako bolševici před 1989.
Komunistická propaganda na Vás zanechala nesmazatelné stopy a pro demokratický stát jste naneštěstí pro Vás zcela nepoužitelný. Vycházím z Vašich příspěvků v diskuzi zde.
Schází Vám trocha lidskosti. Nejste náhodou Miroslav Kalousek osobně?
27. 10. 2012 | 19:30

SuP napsal(a):

Gerde -
Vy jste takový polyhistor. To byste teda mohl umět vysvětlit, JAK za to může ODS, mimo toho, že zrovna v těch letech byla u vlády.
27. 10. 2012 | 19:44

cinick napsal(a):

Parabellum
Vy jste ubohej. Jak víte co dělali moji rodiče.Ňák se museli živit,(vy jste dělal co, konfidenta či agenta chodce?) když dědovi zarazili firmu. Dlouho jako malej jsem čmáral na papíry s jejím záhlavím. A můj děda, kterého pamatuji jak s bravůrou a lehkostí přecházel různé složité životní situce, měl hrůzu jak říkal jenom ze dvou situací. Příchodu nacizmu (za to jsme tak moc nemohli) a z vítěství komunistů po válce.Obojí se splnilo Dost dobře si pamatuji jak říkal"Komunisti vyhráli proto, že jim to vyhráli ti ostatní, všichni spekulanti,partajní šíbři, namyšlení správcovští zbohatlíci a blbá životní situace mnohých.Já jsem jako šéf kličkoval kolem hranice přijatelné pro existenci fy. a oceněním za práci personálu. Jiní zaměstnance bezostyšně drhli. Vono to tak skončit muselo."
No a to německé slovo, které jste tam použil, jste použil tak ňák hloupě. Vynálezcem průběžného penzijního pojištění je Bismarck a o něm si myslím, že to byl první a poslední rozumný německý politik.
Vy si myslite, že svým příjmem ve výši 3/2 průměrného v ČR příjmu jsem rohožka. Já takové trápení nemám,mám na život dost, chybí mi zejména čas na mé aktivity.
Jak si jenom naivně můžete myslet, že tady zahraniční kapitál kupoval nějaké ruiny, proč?( ještě se kolem toho motal ten ministerskej náměstek, kvůli rujnám, jo, chachacha) Vždyť za těch cca 45 mega si mohl postavit svoje moderní. Skutečnost je taková, že v té firmě je cca 50% strojního zařízení z dob bolševizmu. Zrovna v této době zařizuji GO několika strojů.
Proč bych měl být třídní nepřítel pro voranžový, já nesnáším pouze neschopnosť. A ta je větší na modré straně.
Tak tady jsem vám tak trochu odpověděl na vaše výplody a už se uklidněte. Je sobotní večer a mám jinou zábavu na programu.
27. 10. 2012 | 20:20

Zacheus napsal(a):

To Maximus. Ano, Bill Clinton, ( idol našich liberálů) má možná opravdu temnou iluminátskou minulost. Navíc, dne 23. srpna 1987 byli poblíž Little Rocku v Arkansasu nalezni mrtví dva mladíci, Don Henry a Kevin Ives. Oba přejel vlak. Zdá se však, že oba nezemřeli náhodně, ale zřejmě byli zavražděni, protože se stali nechtěnými svědky pašování drog, kdy se pohybovali kolem místa, kde každý týden padá z nebe "zboží" za přibližně devět milionů dolarů. Do drogových operací a vraždění byla podle všeho zapletena oficální místa. Nadřízená šerifa Browmna, který se pří dalším vyšetřování setkal s pilotem,který se podílel na shoru drog, mu prý řekla: "Opravdu se chcete pokusit o svržení prezidenta USA?"- /tj. v té době Billa Clintona/ ( Andreas von Rétyi: Neviditelná moc tajných společenství"). Velmi záhadná je také smrt Clintonova osobního přítele a právníka Forstera ( který měl údajně mít také románek s paní Hillary ale hlavně- měl mít přehled o finačních machinácích samotného Clintona). A s ohledem na pozdní hodinu přidám trochu erotiky:- ): V přestávkách, kdy zasunoval a zase vysunoval svůj doutník do a z pochvy slečny Moniky Lewinské, tak prý osobně vybíral terče pro bombardování cílů v Jugoslávii. Prostě, dokonalý politik a státník. Politicko korektní, vždy k použití, a to i v nynějším období amerických prezidentských voleb.
27. 10. 2012 | 23:55

Gerd napsal(a):

SuPe,
polyhistor nejsem a důvody, proč to tak dopadá za ODS zde rozebírat plně nemohu. Ale stručně ano:
1997 - krach bankovního socialismu - to je to slavné, dnes popírané zhasnutí, více Kožených a podobné perly společně s bankovním socíkem pro kamarády, co spolu mluví
2009 - Topolánkův baťoh a daňové změny v režii M. Kalouska
2012 - zbytek působení M. Kalouska, zejména razantní odírání obyvatel
A pod všemi vládami ODS se vine jako leitmotiv bezbřehá korupce.
Stačí? Kdykoliv je ODS ve vládě, končí to hospodářským propadem v ČR.
Jednou? Lze omluvit, chyby se stávají. Dvakrát? Možná nešťastná shoda okolností. Ale třikrát a vícekrát? Neschopnost nebo záměr, ale obojí je špatně. Vypráskat navždy z politiky a nikdy nedovolit návrat zpět.
Tím s enechsi zastávat ČSSD, ale pokud má být politika kultivována, je nutné ji zbavit těch největších grázlů v tomto pořadí:
1. ODS
2. TOP 09
3. KSČM
4. ČSSD

VV a LIDEM nepočítám, do politických mrtvol se nekope.
28. 10. 2012 | 00:24

Hurá napsal(a):

Pro Michala Macka !
No právě. Městská policie je mj. výkonným nástrojem stupidní dopravní policie a s chutí buzeruje řidiče díky šikaně, kterou jim dopr. policie naordinovala. Je třeba se začít tomuto vydírání lidí bránit !
28. 10. 2012 | 00:58

,kelt napsal(a):

Jsem potěšen,že moje hypotéza z 27/14.24 se plně potvrdila.
Parabellum,SuP,Bohorodička-včerejší výkvět diskutérů.
28. 10. 2012 | 08:55

SuP napsal(a):

kelt -
vy si o sobě myslíte, že jste můj politický protivník?
Trocha skromnosti by neuškodila. Vaše "politické názory" jdou mimo mě, stejně jako já vám nevnucuju ty svoje (ne, že by mě netěšilo, že vás stále znepokojují). Uvozovky jsem použil jako měřítko názorovosti vašich vstupů.
28. 10. 2012 | 09:28

Parabellum napsal(a):

cinick

Nepatřím k Vaší generaci privatizačních zlodějů - takže jsem nemilý činčulíku studoval, že.

Co tady kupoval zahraniční kapitál, tak o tom mám některé dost partikulární vědomosti - třeba mělnickej TOS, což byla kulišárna, kde některý stroje pamatovaly ještě únor 1948. Stejně tak jako ty ratejny, které bolševik s pošetilou arogancí nazýval provozní budovy. Výrobní program, kterej tam byl, byly hydraulický BU-28, který konstrukčně byly tak z konce 60. let, a nic dalšího nebylo ani ve vizích konvolucionářů, kteří to kočírovali. Takže pan Junker to koupil za cenu skladovejch zásob, který se ukázaly být prodejný akorát tehdy, když se na ty mašiny to logo firmy Junker nastříkalo. Od poloviny 90. let se tam dost masivně investovalo, a tvořil se výrobní program, který byl poplatný konci XX. století, a začátku století jedenadvacátého. Tedy stroje s CNC řízením.

Obdobně na tom byla třeba mladoboleslavská škodovka, další TOSky, a xxx dalších fabrik.

Mimochodem, právě vy s jedenapůlnásobkem průměrného latu jste ten "vysokopříjmový" zdroj, na který si brousí zuby levice, a který dělnické lůze předhazuje jako třídního nepřítele.
28. 10. 2012 | 09:34

kelt napsal(a):

To SuP,
z Vás a dalších Vám podobných/netřeba je snad vyjmenovávat/nikdy nevypadne příspěvek,

který by VĚCNĚ reagoval na blog autora,který dle Vašeho názoru nepatří do modrého hejna,nelíbí se Vám a vyvracel by jeho argumentaci.(Pehe,Sobotka,Dolejš a další).
Autor je dehonestován vulgárním způsobem,anebo jsou mu přičítány "hříchy"které nespáchal a pokud jde o politické směřování,tak je osočen z usilí návratu do roku ´48.

Pokud se výjímečně zde objeví autor z vládního seskupení a teď budu neskromně osobní a napíši kriticky,co si myslím např.o efektivitě a racionalitě současného vládnutí a podložím to statisticky ověřitelnými fakty,tak se mně z Vaší strany dostane minimálně nadávek a označení např.komoušem.
Věcná diskuse nepřipadá v úvahu.
Na jednu stranu se nedivím,neb tato vláda je zcela nejhorší za dobu existence ČR a nemáte v "ruce"nic čím by se dalo argumentovat.
Nikdy jsem od Vás nečetl nějaký osobní názor na aktuální problém,vždy jenom negativní reakci na můj příspěvek,bez argumentačního "vyfutrování".
28. 10. 2012 | 10:03

Josef K. napsal(a):

Tomský, vzhledem k tomu, že Morison byl pedofil a vláda Thatcherové byla dílem Morisona z velké části, viz poslední skandální odhalení v UK, nějak se to začíná spojovat s kvalitou Vašich příspěvků i výsledky vlády Klause a jeho nohsledů.
28. 10. 2012 | 10:13

SuP napsal(a):

Kelte -
Nebrečte, třeba se to časem ještě zlepší. Na vás reaguji většinou už jen když přečtu (v některém z dalších kol) nějaký váš odborný výpad plný faktů k někomu z diskutérů opačného spektra. Tedy až když si o to nějakou nehorázností řeknete. To, že jsme se dopracovali této diskusní dokonalosti má tak dlouhou historii, jak dlouho se tu potkáváme. Kdysi jsem měl dojem, že by se s vámi dalo diskutovat jako s několika dalšími zdejšími - opačných názorů. Jenže vy jste zvlčil. Odkoukal jste od něj "pěknů notečku" a přestal být debatně atraktivní.
Jak říkám, třeba se to zlepší, pořád si myslím, že nejste žádný vůl.
28. 10. 2012 | 11:02

kelt napsal(a):

To SuP,
ocením,když se "debatě" se mnou vyhnete.
Ve Vašich textech je naprostá absence myšlenky a chuť reagovat na nadávky mne přešla.
28. 10. 2012 | 14:29

Janika napsal(a):

Myslím, že už hodně lidí přichází na to, že ani tak nejde o rozdíl mezi pravicovou a levicovou politikou, ale hlavně jde o to, aby politiku dělali slušní lidé a ne různé zájmové skupiny plnící si své ekonomické "cíle". Naše politika je zablokovaná lidmi, kteří jsou na obtíž naší společnosti a jen těžko "budou odejiti" ze svých postů. Kolik ministrů naší současné, ale i minulých vlád bylo odborně zdatných zastávat svůj resort? O vzdělání se stále hovoří, ale pro ty nejdůležitější posty, kde se točí miliardy jaksi důležeté ani není! Těch příkladů zná každý dost. Nebo jsou ministři vybíráni pro svoji povolnost a možnost manipulace?

Pokud se týká B.Clintona, nebyl to on, kdo politicky zaštítil hypotéky pro všechny? Přece není demokracie to, že každý bude mít úplně všechno po čem touží a na co společnost nemá.

Žijeme v mediálním světě, kde je důležitější jak kdo vypadá, jak umí mluvit, jaké ma styky, než to, co reálně může přinést pro společnost. Bohužel.
28. 10. 2012 | 16:52

SuP napsal(a):

Kelte -
Tohle jste mi už posílal taky víckrát a nakonec jste nevydržel (víckrát) dřív než já. Klidně je možné, že jsem se s tím hodnocením zmýlil, ale šanci vám stejně dám.
28. 10. 2012 | 20:06

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Alvarová Alexandra · Arnoštová Lenka Teska B Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bednář Miloslav · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bezděk Vladimír · Bezděková Iva · Bielinová Petra · Bízková Rut · Bobek Miroslav · Boučková Tereza · Boudal Jiří · Brom Zdeněk · Burian Jan · Bursík Martin C Candole James de · Cvrček Václav · Cyrani Pavel Č Černý Jan · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra E Ehl Martin F Fajt Jiří · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr G Gattermayer Josef · Gazdík Petr · Gregor Kamil H Haas Tomáš · Hamáček Jan · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Havel Petr · Havlík Petr · Heger Leoš · Heller Šimon · Herman Daniel · Hesová Zora · Hlaváček Petr · Hnízdil Jan · Hokeš Tomáš · Hokovský Radko · Hollan Matěj · Holmerová Iva · Holomek Karel · Honsová Dagmar · Honzák Radkin · Horký Petr · Horváth Drahomír Radek · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hovorka Jiří · Hradilková Jana · Hubatka Miloslav · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hudema Marek · Hůle Daniel · Hvížďala Karel CH Chromý Heřman J Janeček Karel · Janouch František · Jarolímek Martin · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kalhousová Irena · Kalousek Miroslav · Kania Ondřej · Karfík Filip · Kasl Jan · Keményová Zuzana · Klan Petr · Klepal Jakub · Klíma Vít · Kněžourková Tereza · Komárek Michal · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Košák Pavel · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Krištof Roman · Krnáčová Adriana · Křeček Stanislav · Kubita Jan · Kubr Milan · Kučera Vladimír · Kuchař Jaroslav · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kyselý Ondřej L Lalák Adam · Laně Tomáš · Lešenarová Hana · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipold Jan · Liška Ondřej · Lomová Olga · Ludvík Miloslav M Mahdalová Eva · Marksová-Tominová Michaela · Marvanová Hana · Matoušek Karel · Metelka Ladislav · Mihovičová Jana · Mihulka Stanislav · Michalčák Ján · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Mládek Jan · Müller Zdeněk · Münich Daniel · Musil Aleš N Navrátil Vojtěch · Němec Václav · Novák Martin O Opatrný Martin P Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Payne Jan · Pecák Radek · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Peychl Ivan · Pikora Vladimír · Pírko Štěpán · Pixová Michaela · Poc Pavel · Pohled zblízka · Pokorný Zdeněk · Polák Milan · Potměšilová Hana · Potůček Martin · Pražskej blog · Procházka Adam · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rath David · Redakce Aktuálně.cz  · Rezková Alice · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Řízek Tomáš S Sedláček Tomáš · Sedlák Martin · Shanaáh Šádí · Schwarzenberg Karel · Skuhrovec Jiří · Sláma Bohumil · Slimáková Margit · Sobotka Bohuslav · Sokačová Linda · Sokol Tomáš · Soukenka Petr · Sportbar · Spurný Matěj · Staněk Pavel · Stanoev Martin · Stehlíková Džamila · Stejskal Libor · Stránský Martin Jan · Suchardová Michaela · Sůva Lubomír · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syková Eva Š Šilerová Jana · Šimáček Martin · Škop Michal · Šmíd Milan · Špidla Vladimír · Špinková Martina · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Šumbera Filip T Tejc Jeroným · Tolasz Radim · Tomášek Pavel · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Tošovský Michal · Tožička Tomáš · Turek Jan · Tutter Jiří U Uhl Petr · Urban Jan · Urban Václav V Vácha Marek · Vendlová Veronika · Vhrsti · Vileta Petr · Vlach Robert · Vlk Miloslav · Vodrážka Mirek · Vondráček Ondřej W Wagenknecht Lukáš · Wheeler Adrian · Witassek Libor · Wollner Marek Z Zahradil Jan · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zděnek Michal · Zelený Milan · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy