Budou fotbalistky smět hrát v hidžábech?

26. 10. 2011 | 21:34
Přečteno 3567 krát
Účastníci pondělního semináře, který se uskutečnil v jordánském Ammánu pod záštitou jednoho ze šesti viceprezidentů Mezinárodní fotbalové federace (FIFA) prince Aliho Bin Al Husseina, se shodli, že by fotbalistkám mělo být na mezinárodní úrovni povoleno hrát v hidžábu. Tak, aby zahalení jejich hlav neohrozilo bezpečnost a zdraví všech zúčastněných na hřišti. Informovala o tom Mezinárodní asociace sportovních novinářů. Podle mě je to úplně v pořádku. Pokud by to FIFA schválila (jordánský princ spolu se členem výkonného výboru FIFA Belgičanem Michelem D'Hooghem chtějí s návrhy přijít na zasedání v prosinci, aby bylo případně možné hlasovat o schválení v únoru 2012), jistě by to prospělo rozšíření počtu týmů na šampionátech. Například íránské družstvo bylo kvůli tomu, že odmítlo nastoupit bez hidžábů, vyloučeno v roce 2010 z turnaje na olympijských hrách mládeže. Nejde to ale udělat jen tak.

FIFA patří k odpůrcům projevů náboženského charakteru na hřišti. Před mužským mistrovstvím světa v roce 2010 představila soubor pravidel zakazujících určité jednání jako je křižování se, zjevná modlitba atp. Pokud by se tedy povolilo pouze nošení hidžábů a neuvolnila se další omezující opatření, bylo by to jednoznačně diskriminující.

Účastníci jordánského semináře ve svém závěrečném komuniké pojali celou věc lišácky. Hned v úvodu totiž říkají, že hidžáb není žádný náboženský symbol, slogan nebo tvrzení, ale jen a pouze kulturní záležitost a kvůli kulturním zvyklostem nesmí být nikdo diskriminován. To ale podle mého názoru těžko obhájí. Nošení šátku lze jednoznačně chápat jako projev příslušnosti k určité víře, stejně jako když se pokřižuje španělský fotbalista.

FIFA se při zavedení pravidel hájila tím, že náboženství může rozdmýchávat nežádoucí negativní emoce ve sportovním utkání. Nemá ale sport také vychovávat ke vzájemné toleranci? Je mi jasné, že vše je vedeno snahou federace zajistit si co nejbezproblémovější turnaje, na které budou sponzoři ochotně sypat peníze, ale je to tak v pořádku? Usměrnit extrémistické projevy a nacionalismus je v posledních letech čím dál obtížnější a chce se do toho čím dál méně lidem. Co víc by ale prospělo, než kdyby fanoušci a fanynky viděli/viděly :-) ty, kteří/které je často velmi ovlivňují, jak spolu dokážou s respektem k odlišné víře a národnosti na hřišti čestně vyjít? Vím, že to je idealistické, ale bylo by to pěkné. Třeba k tomu nová vlna diskuse kvůli šátkům na hlavách fotbalistek přispěje.


Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

J. napsal(a):

Náboženství umí zabránit korupci ve fotbale? To jsem tedy ještě neslyšela, milá Alice!!
Prolistuji si raději znovu Bibli či Korán, ale ... pochybuji!!
26. 10. 2011 | 21:43

Michal Macek napsal(a):

no asi budou ale je to naprd - blbe uvidi a uslysi a jak s tim chtej hlavickovat?
26. 10. 2011 | 21:47

voroshilov napsal(a):

autorka:
Nam by tak vase starosti!Pro mne za mne at hraji treba v skafandrech.
26. 10. 2011 | 21:59

Divobyj napsal(a):

Ano,myšlenka,že sport má vychovávat lidi ku vzájemné toleranci je naprosto správná.
.
Právě proto by v něm jakékoli projevy náboženství NEMĚLY MÍT MÍSTO !!!
26. 10. 2011 | 22:25

violons d automne napsal(a):

Nejde o víc než hry v cirku. Pokud bude nastoupeným mužstvům žehnat feldkurát nebo jim přijde ukázat spodní prádlo nějaká blonďatá celebritka, nechť tak je. Ať show pokračuje, třeba v hidžábu.
26. 10. 2011 | 22:40

kormoran napsal(a):

Fsichni zucastneni muzou hrat pouze v cernych burkach fcetne rozhodcich.
26. 10. 2011 | 22:50

Buvol napsal(a):

Já bych si hlavně přál, aby si po vstřelení gólu stáhly trička nebo radějji trenýrky ....
26. 10. 2011 | 22:54

Občan napsal(a):

Jo, budou.
Tak jako v nich běžkyně běhají, plavkyně plavou a atletky atletí. Vypadají sice dost zvláštně, když jsou navlečené od halvy k patě v černém TĚSNĚ PŘILÉHAJÍCÍM futrálu (docela legrační vo....vka) a přes něj mají dres nebo plavky, ale to už je jejich věc. Já s tím problém nemám.
Důležité je, že jim to umožňuje věnovat se aktivitám, které jim doposud byly odpírány.
--------------------------------------------------------
To Buvol:
To nebude žádný problém. Ortodoxněji založené muslimské sportovkyně totiž mají pod trenclemi a tričkem celotělový černý futrál, takže pokud nabídnou trencle i tričko k výměně nebo si to stáhnou po vstřelení gólu, stále zůstávají oděny ve futrál (pod nímž ještě mají prádlo) :o))
26. 10. 2011 | 23:02

Buvol napsal(a):

Občan
Tak to bych je litoval, protože by na těch nejroztomilejších místech měly nejspíš opruzeniny ....
26. 10. 2011 | 23:14

Občan napsal(a):

Booožemuj, autorko!

To, co nosí ortodoxnější muslimské sportovkyně na sobě, je hidžábem pouze SYMBOLICKY. Je to černý elasťákový futrál, který OBEPÍNÁ sportovkyni od hlavy ke kotníkům (super o..., který vlastně spíše ZDŮRAZŇUJE atletčiny případné vnady) a NIKOLI mantl a závoj až na zem, jak se patrně domníváte :o))

A věřte, že muslimky, speciálně ty íránské, jsou nekonečně rafinované ve způsobech, jak dostát momentálnímu VÝKLADU koránu (protože on totiž nic takového sám o sobě nepředepisuje) a přitom být zahalené co nejméně :o)))
Takže nosí černé elastické tričko a legíny a přes to mají posledí výkřiky módy. Palestinky to nosí stejně. na venkově to je pochopitelně horší, ale to bylo u nás donedávna taky. Tuhle jsem koukal na dokumenty ze slovenského venkova ze 30. let 20. století a ženy od malinkých holčiček až po stařenky měly hlavy pečlivě zahaleny jedním i více šátky, eventuálně ještě posichrovány pevně staženými čepečky tak, aby jim nekoukal ani vlásek. A byly to křesťanky jak poleno.
26. 10. 2011 | 23:15

Občan napsal(a):

To Buvol:
Bez obav, oni si muslimové na tělesnou hygienu dost potrpí a v kosmetice mají před námi VELMI letitý náskok :o))
26. 10. 2011 | 23:17

skeptický napsal(a):

Já bych do sportovních utkání náboženství naopak vnesl.Úbory z osmanských výbojů a křižáckých válek by byly vhodné.Ať si to ďauři,pohani,a nevěřící psi rozdají v duchu jejich prapředků.

Nikdo si pak nebude moci stěžovat na náboženskou diskriminaci.
Sport je beztak jen regulovaná agrese,a lidé po něm páchnou.
26. 10. 2011 | 23:21

Buvol napsal(a):

Občan
To dost pochybuji! Když budete celý den zabalen v nějakých hadrech od hlavy až k patě, tak budete smrdět dezodorant nedozorant .. a vody tam taky nemaj moc .. mimochodem ty muslimky se koupou i v těch hadrech .. vidíte, jaká je to krávovina ten islám ten korán a celá ta arabejčina?!! Musej tam smrdět jak velbloudi ..
26. 10. 2011 | 23:25

skeptický napsal(a):

To je možná důvod proč je tam vyšší porodnost.Pro některé kultury jsou tělesné pachy afrodýzláky.Takovej Napoleon taky psal Josefině aby se nekoupala,za týden je doma.
Mezi americkými školáky se kdysi tradovala hra zvaná stinkfinger.
26. 10. 2011 | 23:32

Borochovský napsal(a):

Autorko
trošku jste to řešení překroutila.
Fotbal má přece nějaký úbor ve kterém se provozuje a kdo ho chce hrát musí se přizpůsobit.
A když mu náboženství zakazuje hrát v tomto úboru,tak jsou dvě možnosti.:1.Nehrát,nezůčastnit se a 2.Rozloučit se s takovou podivnou vírou.
Proč si přejete takovým požadavkům ustupovat?!A co když další mančaft bude chtít hrát v gumákách?Nebo v mnišské kutně?
Jděte k šípku s Vaší logikou.
27. 10. 2011 | 00:05

kormoran napsal(a):

Skepticky ano.

Kdysi muj znamy , kam se hnul a mel moznost ocichavat damske spodni pradlo - byl v sedmem nebi a dokazal ony pachy i nalezite a odborne popsat.
Tu naleziste Bedel jedlych, tam tlejici listi, onde maso pred uzenim, dokonce i pach skvarici se gumy))

Kam se nej hrabal German Shepherd Rex.
27. 10. 2011 | 00:20

Maximus napsal(a):

Za poslední léta se v mužském fotbalu rozmohlo po vstřelení gólu, že autor gólu ze sebe strhne tričko a běhá jako splašenec po hřišti a smečka jeho kolegů ho pronásleduje! Zavedl bych to i u ženského fotbalu resp. bych to nařídil jako povinnost, určitě by se velmi zvedla návštěvnost min. o 200% !!!
27. 10. 2011 | 00:51

Ubb napsal(a):

Občan
Vy jste vlastně takový hidžábový voyeur.
Ze svých zkušeností z muslimských zemí musím říct, že pěknou kost rozeznáte ať má na sobě navěšeno co chce. A některé se tak kroutí a vlní, že se prorok v hrobě musí točit jak razící štít.
Také je to nijak nevede k pokoře a oddanosti muži. Dokáží být zatraceně asertivní.
Takže jde vlastně o takovou milou krojovou zvláštnost.
Hlavně, když nám nějací ulámové nebudou říkat, jaké krojové zvláštnosti si máme zavádět u nás v P.delákové.
27. 10. 2011 | 01:36

vie en rose napsal(a):

skeptický
Co se Josefiny Beauharnaisové týče, také bych byl proti tomu, aby se předtím koupala. Některé krásy přírody je opravdu třeba si užít se vším všudy.
27. 10. 2011 | 01:41

kormoran napsal(a):

Jo a jeste neco , na pouzite silonove spodni pradlo se daj chytat akorat tak sumci !)))
27. 10. 2011 | 01:50

Daňový poplatník napsal(a):

Špatně položená otázka:
Měla znít: "Budou moct hrát za pár let ženy fotbal pod hlavičkou FIFA, i když budou zahaleny v hidžábech?"
Správná odpověď zní ne, v koránu není o fotbale ani zmínka.
27. 10. 2011 | 07:35

modrý edvard napsal(a):

Myslím si, že na hraní fotbalu je předepsaný jakýsi úbor. Kdo ho hraje v něčem jiném, porušuje pravidla, resp. hraje jinou hru. FIFA by měla založit sekci islámského fotbalu, pod vedením např. uvedeného prince, a tam by mohli zavést pravidla odlišná a hrát podle nich.
Jinak hidžáb je samožřejmě náboženská záležitost,, jeho nošení vynucují náboženské autority s použitím náboženských argumentů.
27. 10. 2011 | 07:44

Medikolog napsal(a):

Dotaz pro autorku"

nebylo by rozumnější nechat hidžáb partu provozovat hidžábové sporty? Třeba velbloudí dostihy. Na velbloudici přeci jezdil i Svatý Prorok - kéž mu Alláh požehná a dá mu mír.

Do posvátné mešity také nemůžete v botách... s kusem bůčku v ruce...
27. 10. 2011 | 07:46

gaia napsal(a):

ženy jsou diskriminovány ve všech oblastech života. Tak např,. vezměme americký fotbal, oblíbený hlavně v USA, tato silová forma sportu je dost nebezpečná a hráčům hrozí úrazy, hrají ho proto doslova v brnění z různých vycpávek a chráničů. Když tento sport chtěly v USA začít hrát i ženy, jejich mužské protějšky bojící se konkurence jim namluvily, že na ženské nebude nikdo chodit. A výsledek, ženská obdoba amerického fotbalu se hraje v tangách a podprsenkách. Hráčky musí být co nejméně oblečené, aby přitáhly diváky do hlediště,a možnost úrazu je tudíž u ženské obdoby zas naopak neúměrně podceňována.
Ta pravidla se zahalováním zas nejvíc obhajují chlapi, aby předvedly svoji převahu, že žena musí poslouchat.
Ve sportu vůbec je dost omezení, tak např. když plavec Cavic ze Srbska přišel na mistrovství světa v plavání v tričku s nápisem Kosovo je Srbsko, byl bez milosti vyloučen, co je nějaká kapuca na hlavě proti tomu. Rozhodnutí vždy bude nakonec politické a hlavně takové, které přinese do sportu více peněz.
Jak se ženy cítí v takových úborech a že jim může být v tom horko nikoho nezajímá.
27. 10. 2011 | 08:14

ld napsal(a):

Mám 2 otázky:
Proč si fotbalistky při stavění zdi u přímáku drží ruce mezi nohama?
Proč si fotbalistky po zápase nemění dresy?
27. 10. 2011 | 08:37

ld napsal(a):

Daňový poplatník,

to je taky blbost, fotbalistka v hidžábu by nesportovním způsobem eliminovala možnost dostat tzv.jesle. A to uznejte sám je totéž, jako kdyby u bodyčeku nemohl hokejista nastavit prdel.
27. 10. 2011 | 08:45

míč kulatý napsal(a):

myslím, že v tomto problému jde spíš o zájmy toho ropného prince, než o fotbal nebo dokonce o ženy.
27. 10. 2011 | 08:59

buldatra napsal(a):

Fotbalistky v hidžábech?
Proč ne?

Je to jistě rozumné opatření, jak v rámci islámské výchovy a ideologie, tak i takové té multikultury, kdy muslimská žena něco musí co muž nemusí. Navíc, tak už to tam v tom středověku chodí.
Na druhé straně, pakliže vezmeme v úvahu naše vnímání a prosazování rovnoprávnosti, bude nutné zařídit, aby veškeří islamističtí sportovci mužského pohlaví, kteří se účastní sportovních klání na půdě západněkulturní, právě v rámci té rovnoprávnosti, vyváženosti a vzájemného obohacování, nastupovali na sportovní kolbiště v burkách.
27. 10. 2011 | 09:24

zdenekb napsal(a):

autorka:

Hidžáb... proč ne. Ale minimálně golmance a obránkyním bych zakázal burky, nešlo by jim dát jesličky.
27. 10. 2011 | 09:27

zdenekb napsal(a):

ld:

"Hidžáb (arabsky حجاب ) doslova znamená clona, závěs, avšak v dnešní době je toto slovo používáno hlavně pro muslimský šátek, kterým si žena zahaluje vlasy, krk a poprsí."

Jesle hidžábem nejsou ohroženy. Ale mohl by skrýt nějaké odpérování pro prudší hlavičky... rozhodčí by měl před zápasem hidžáby zkontrolovat...
27. 10. 2011 | 09:33

vynálezce napsal(a):

Zatahování náboženství do fotbalu (ale vlastně skoro do všeho) je pitomost. Mám lepší návrh. Ať se papež a jeho konkurenti z ostatních náboženství sejdou, vzpomenou si na svou základní školu, kde jim vyprávěli o množinách, a namalují svoje kružnice.
Společný průnik se stane celosvětově uznávaným, a to co se tam nevejde si každý nechá na doma.
27. 10. 2011 | 09:47

ld napsal(a):

zdenekb,

děkuju za upřesnění, já měl zato, že ten hábit je z jednoho kusu látky. Tedy že jde o jakýsi lacl i přes tvář, na způsob spacáku.
A nevíte, kde nosí muslimky čelenku? Jestli je na hidžábu či pod ním? Protože ten hic musí být úmorný.
Teď mně napadá, fotbalistky by na něm měly mít i své číslo, aby nemohly fixlovat s identitou.
27. 10. 2011 | 10:23

zdenekb napsal(a):

ld:

Bohužel, nemůžu sloužit. Na sobě jsem to nezkoušel, a žádnou muslimku jsem zatím nesvlíkal... :o). S těmi čísly souhlasím. I když takoví sparťani umějí fixlovat i bez hidžábu...

http://www.supergamrinusliga.estranky.cz/clanky/novinky/spartanska-ostuda--tri-hraci-nastoupili-v-cizich-dresech.html
27. 10. 2011 | 10:32

Občan napsal(a):

To Id:

Ukázal jsem Vaše dotazy své choti a ona Vám chechtajíc se vzkazuje, že "do bobra to taky pěkně bolí". Naše ženské s námi hrají na trénincích fotbal i nohec a když chytnou balon do slabin, tak při tom hekají a vypadají úplně stejně zuboženě jako my. Takže to asi je pravda :o)))
Trička by si prý na hřišti klidně vyměňovaly, ale to bychom si museli připlácet za erotickou show.

Hidžáb jeslím nevadí, je to jen zakrytí hlavy, krku a ramenou, a to VELMI těsně obepínající zmíněné partie. A sportovní hidžáb je fakt jen elasťákový futrál, přesně jak jsem jej opakovaně posal výše. A holky dost ušetří za ochranné prošívané čepice, co se teď ve fotbale začínají nosit :o))
http://ozene.zoznam.sk/cl/10167/256707/Sportovy-hidzab-pre-moslimky-zaziva-uspech
http://www.tyden.cz/rubriky/zahranici/amerika/sportovani-v-hidzabu-dre-to-ale-jde-to_202351.html
http://aktualne.centrum.cz/sportplus/fotogalerie/2011/04/11/iranske-fotbalistky-sni-sen-o-londynu-2012/
http://www.tyden.cz/rubriky/zahranici/asie-a-oceanie/peking-atletky-v-muslimskem-havu-bouraji-stereotypy_75033.html
http://www.oblectese.cz/1105/muslimske-obleceni-aneb-jak-se-oblekaji-muslimske-zeny-a-divky/

Jen k těm sportovním oděvům - stačí se podívat na sportovní ženské oděvy ze 20. a 30. let 20. století v Evropě. Místo hidžábu klobouk (nejlépe se závojíkem), ale co do provedení skoro žádný rozdíl. Dlouhé nohavičky a často i rukávy; zakryté, pokud možno, od hlavy k patě. A jak holky sportovaly...
27. 10. 2011 | 10:33

ld napsal(a):

zdenekb,

vidíte, a já si myslel, že Řepka začal hidžábově průkopničit, ale při detailním záběru kamery se ulázalo, že to je tetování.
Sportbar tuhle psal, že je plachý kluk, tak mně to navedlo k tomu, že je věrozvěst.
Člověk nemá věřit Aktuálně.cz.
27. 10. 2011 | 10:42

TomášL napsal(a):

Fotbal? To je to, kde tam Ti maníci běhají s divně zaobleným nesmyslem a ukazují různé kontaktní kreace hráč:hráč nebo hráč:trávník inspirované z Julliard school of dance? (Nikdy jsem nepochopil, proč při těch tancích nedělají kreace s tím křivě zakřiveným nesmyslem jak třeba ve gymnastice...)
Ještěže tu máme rugby! :-)
27. 10. 2011 | 10:42

ld napsal(a):

Občan,

protože nejúpornější bolest způsobená kopačákem je ta, když pleskne zespodu nahoru na fotbalistovu...řekněme povislou kůžičku. U žen pochopitelně chybí, tak jsem vycházel z předpokladu, že prostě dostat balónem "do kulí" nemůžou.
Vyřiďte vaší ctihodné choti mé přání, aby co nejméně nohecových smečů jí končívalo v prostoru mezi pupíčkem a koleny.
27. 10. 2011 | 10:54

neo napsal(a):

každý sport má nějaký ten dress code ne?

Tenistky ve Wimbledonu taky nesmí hrát v jiné barvě než bílé.
Volejbalistkám nedávno zatrhli sukýnky i když by to přilákalo víc diváků, zatímco tenistky je mít můžou. Fotbalista má prostě dres, trenky, štulpny a kopačky a občas helmu, která musí být schválená. kamerunským fotbalistům zatrhli i uplé dresy... prostě to není oblečení povolené, stejně jako zahalit si palici do hadru. Co kdyby to pak dělali všichni a nepoznaní by třeba nastupovali jako jiní hráči? Představte si to, kdyby posledně Sparťani měli možnost zahalit si xichty... no tak by se na podvod ani nepřišlo.

Už vidim vykartovaného Ronalda, jak zahalen nastupuje s cizím dresem vydávajíc se za někoho jiného :)
27. 10. 2011 | 11:25

ld napsal(a):

autorka,

Mně zase připadne disrkiminující, že si třeba akvabely po závodech nemění se soupeřkami sportovní úbory. Hned napíšu na jejich mezinárodní asociaci, že je to pěkná lumpárna; čutálisti se při tom ještě objímají, a chudiny holky z toho mají houbeles.
Jsem rozhořčen, že popularizaci menšinových sportů se věnuje tak málo prostoru.
27. 10. 2011 | 12:01

buldatra napsal(a):

Stejně je otázka položena v nadpisu zajímavě: Budou fotbalistky smět hrát v hidžábech?

Ony ty fotbalistky z těch přetřásaných musulmanských zemí a zemiček vlastně ani jinak hrát ten fotbal nesmí.
Bez hidžábu by si nečutly. Protože, kdyby toto znamení náboženské příslušnosti nedej Alláh odložily, se šaríjou by se doma potázaly. Jde jim vo krk.
27. 10. 2011 | 13:41

Miriam napsal(a):

Podle mého názoru by FIFA měla řešit mužský fotbalový tým Francie, kde jsou všichni navlečeni do černé kůže. :-(
27. 10. 2011 | 14:56

Tikal napsal(a):

Autorko, vyučovat současnou žurnalistiku a lidská prva chce žaludek už samo o sobě. A pouštět se z Prahy do rad co mají dělat Muslimky, ?? Pokus se spíše, poradit eskymákům co dělat když napadne sníh, vy v Praze tomu také hodně rozumíte.
Myslím že Muslimka v Burce je pochopitelnější a sympatičtější než silikonová prsa a botulovými injekcemi vypreparované ksichty našich předních inteligentek, anorektičky a bulimistky a jiné.

Jestli nemáš co dělat, začni se živit poctivě, bude ti zajímavé a dobrodružné, někdy i adrenalinové v této zemi
27. 10. 2011 | 15:05

Ferda Búta napsal(a):

To jsou tedy starosti! A typický je to věčný opakování stejnýho vzorce. Ne že hra má pravidla, včetně nějakýho oblečení atp a že ty pravidla se musej respektovat. Kvůli blábolu vymyšlenýmu ňákým mullou musej ty nešťastný paní tahat na hlavě hadr. A teď by se tedy měly přizpůsobovat pravidla blábolu...? Chtěj hrát fotbal, fajn, tak ať se držej pravidel. Cpát do toho rovnoprávnost ženskou či náboženskou je pokryteckej nesmysl. Postupně se všecko přizpůsobí hidžábu, burce a jinejm hadrovejm klecím... nakonec v těch klecích budem my.
27. 10. 2011 | 15:15

Nebel napsal(a):

Ferdo Buto - ta doba kdy budeme nosit Burku není tak daleko. Naštěstí to u nás proběhne tak, že se sejdeme na václaváku, zacinkáme klíči a bude tu 10 milionů disidentů kterým režim zakazoval nosit burku a modlit se k Alláhovi. A umělci místo modliteb Alláhovi si museli ty modlitby psát do šuplíků
27. 10. 2011 | 15:33

český maloměšťák napsal(a):

Nu - nic proti tradici. Ta se má ctít. Ale měřit všem stejně !! Fair play !!

Tedy nutno připustiti také to, aby - když budou proti sobě hrát ženská fotbalová mužstva 1. FC Džihád Damašek a Dukla Amazon Kněždub - zkrátka a dobře....musí se našim kněždubčankám umožniti, aby mohla mít na hlavách toť totok :

http://photo.czechtourism.com/index.php?m=photo&a=detail&id=3725

No a je to.
27. 10. 2011 | 17:38

Ara napsal(a):

Hidžáb je sice opravdu náboženským symbolem muslimských žen, nicméně nechápu, proč by to mělo vadit zrovna ve fotbale, pokud tím šátkem nějak neohrozí či neomezí soupeřky. To ale zřejmě tady nehrozí, podle mě tím omezí nanejvýš tak sebe (asi horším výhledem, přehřívaním organizmu), což by ale byl jen jejich problém. Takže ať si klidně v těch svých šátcích hrají, jsem pro.
Mělo by to být ovšem na zásadě dobrovolnosti a svobodného rozhodnutí těch hráček, ne aby jim byl takový šátek diktován nějakými politiky.
27. 10. 2011 | 18:18

Ara napsal(a):

Tikal napsal:
"Myslím že Muslimka v Burce je pochopitelnější a sympatičtější než silikonová prsa a botulovými injekcemi vypreparované ksichty našich předních inteligentek, anorektičky a bulimistky a jiné."

Tikale, v článku je řeč o hidžábu, ne o burce. Burka je něco jiného. :-)
Ps. A pokud jde o ty anorektičky a "bulimistky", tak ty se dnes vyskytují už i v islámském světě, třebaže zdaleka ne v takové míře jako v naší civilizaci. Ovšem jinak je asi dost velký rozdíl v tom, co člověk dělá se sebou dobrovolně, ze své vlastní vůle, a mezi tím co dělá z donucení, tj. pod tvrdým agresivním nátlakem svého okolí.
27. 10. 2011 | 18:37

muromec napsal(a):

Kde jsou ty zlaté časy, když se na aktualne.cz mohutně diskutovalo pod každým článkem, někdy i sprostě, někdy i urážlivě, ale přesto to bylo celkem veselé a zajímavé. Teď to redakce "inteligentně" nasměrovala oklikou přes facebook (víme všichni co jí vadilo nejvíc), a stojí to za kulový, jakákoliv politically incorrect iskuze tím byla úspěšně zaškrcena. Ani já se nebudu kvůli možnosti diskutovat na aktualne.cz přihlasovat do facebooku, nejsem ta správná generace a taky ho považuju v samé podstatě za pitomost. Takže ještě pod blogy si může člověk občas něco napsat. Ale jak to tady čtu, tak je to jenom z nudy, aby řeč nestála. Tohle je taky "moc zajímavé tema", vhodné na nezávadnou a nic neříkající diskuzi která nikomu neublíží.
27. 10. 2011 | 20:37

santawizard napsal(a):

arabská revoluce:žena v hidžábu a muž v kukle, jako komando či terroristi,najednou začnou zpívat a tancovat jako pijanisti?Tanec duše a těla křížem krážem s očima a ušima ,kde Bůh vidí co cítíš a dˇábel slyší co myslíš,jako zkrytá kamera a odposlouchavací zařízení.?
27. 10. 2011 | 22:14

WilcoxNikki24 napsal(a):

freelance writer
23. 12. 2011 | 15:13

RIS napsal(a):

Ať nastoupí klidně v burkách s mřížkou.Bude aspoň sranda.
03. 08. 2012 | 16:34

Pepino napsal(a):

At si dají na palici popelnice,toje ,jako by nějaký Mnamnajové hráli fotbal,ale řekli by" my doma v pralese běháme nazí,tak nebudeme na sebe dávat nějaké hadry,protože vy to tak máte.Asi by je hnali že? A nebo ,že by je nechali?
06. 08. 2012 | 12:43

Faith19Brock napsal(a):

Following my investigation, thousands of people all over the world receive the <a href="http://goodfinance-blog.com/topics/personal-loans">personal loans</a> at various banks. Thence, there's a good chance to get a student loan in every country.
11. 10. 2012 | 15:38

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Boudal Jiří · Brenna Yngvar · Bureš Radim C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gazdík Petr · Glanc Tomáš · Groman Martin H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rath David · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojta Vít · Vojtěch Adam · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy