Dětem se lhát nemá

01. 09. 2013 | 23:16
Přečteno 3945 krát
Patříme mezi domácnosti, které včera zažily hodně velké zklamání. Déčko a Art u nich nezačaly vysílat.

Uznávám, že se lidem na světě dějí daleko horší věci, zároveň musím říct, že mě to vážně hodně naštvalo a z odezvy od podobně "postižených" přátel vím, že nejsem sama. Vždy jsem byla k České televizi, ve které jsem svého času byla i zaměstnána, a dodnes s ní externě spolupracuju, maximálně loajální a všude ji hájila. Navzdory sporným momentům je zárukou určité kvality na českém televizním trhu. To, co se stalo s Déčkem/Art, je pro mě ale hluboké zklamání.

Chápu, že technologické možnosti digitálního vysílání jsou omezené, ale není to taky nic, o čem by se nevědělo. Proto ve chvíli, kdy ti, kteří nové vysílání technologicky zajišťovali, zjistili, že s pokrytím bude problém, a na Liberecku třeba dost zásadní, měli o tom okamžitě informovat souběžně s bombastickými spoty - Déčko, už po prázdninách. A to proto, že (nejen) dětem se lhát nemá. Není nic špatného na tom vysvětlit jim, že někde Déčko neuvidí, ale chce to udělat dopředu, ne ex post říkat, že chyba je v anténách, a běžte si koupit satelit nebo kabelovku. To snad pro naladění prémiových komerčních kanálů, ale kvůli produktu veřejné služby pro děti? Ty bývají společností zařazovány spíš do skupin, které platí méně. Je navíc dost rodin s malými dětmi, které si něco takového prostě nemohou dovolit.

Já si kabelovku nebo satelit nepořídím z principu. A obcházet celý barák s prosbami, zda se nesložíme na jinou anténu, taky nebudu. Zklamaným dětem jsem vysvětlila, že v televizi prostě neřekli celou pravdu a všude Déčko po prázdninách nebude, odkryla jsem Šmouly na Barrandově, na youtube je animovaných filmů dost a oblíbence Fanynku a Františka budem vídat dál v časopisu. Selekci filmů jsem si pro sebe taky vždycky dokázala udělat sama, tak co.

Ale strašně mi vadí ten princip. Udělat bombastickou reklamu, promovat projekt s velkou pompou, a pak hopla! To může udělat reklama na prací prášek, tam to ostatně každý tak trochu čeká, ale těžko veřejnoprávní televize. A to by si lidé, kteří jsou za to zodpovědní (jsem daleka toho házet všechny v ČT do jednoho pytle, pracuje tam spousta skvělých profesionálů, kterých si moc vážím) měli uvědomit.

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Martin1 napsal(a):

JC
Co tomu říkáte? Že by komunisti dětem zabránili sledovat program v pohraničí?
02. 09. 2013 | 00:01

pamětník napsal(a):

Tentýž problém je v některých oblastech česko-slovenského pohraničí, do terestricky vysílaného multiplexu ČT D/art zařazena nebyla. Vzhledem k dlouhodobé omezenosti vysílaného multiplexu zde téměř každý využívá vysílání přes satelit, ASTRA vysílá ČT D/art od počátku.
02. 09. 2013 | 00:03

Martin1 napsal(a):

Alice N. Tejkalová
Mimo jiné píšete:
"Já si kabelovku nebo satelit nepořídím z principu."
1) Z jakého principu? Z vyššího mravnostního?
2) V horském terénu je to nejlepší řešení.
3) Mimo jiné tam máte i program pro děti plný českých pohádek od rána do 12, pak české filmy do 24 hodin a spousty jiných cizích, kde dokonce učí nenásilně angličtinu. Koukám na to s vnučkou.
4) Pokud nechcete některé programy sledovat, tak je sledovat nemusíte, můžete je pro děti zablokovat, pokud nechcete nechat na nich spočinout ani své oko, tak je prostě z nabídky vymažete.
Pokud nemáte peníze, pak se omlouvám, pak ale nemáte lhát vy nám, ale vaše "principy", které vám brání využít jinou technologii, jak dostat program na obrazovku nechápu.
02. 09. 2013 | 00:31

Dáša N. napsal(a):

Můj nejzajímavější zážitek z dětství je knoflíkové divadlo, které mi zahrál na kuchyňském stole jistý Olin, u jehož rodičů jsem byla se svými rodiči na návštěvě, kde jsem se strašně nudila.
Kam se hrabe nějaké tv vysílání na live show chytrého kluka.
02. 09. 2013 | 01:45

oh napsal(a):

Martin1:
1) Ten vyšší princip je vyšší princip mravní, nikoli mravnostní.
2,3,4) V horském terénu a na vlastním objektu možná. Jakmile bydlíte v nájmu a barák vám nepatří, potřebujete na každou parabolu souhlas majitele. Ten, jak byste snad mohl vědět, celkem logicky není povinen s umístěním dalšího lavoru souhlasit. Takže, na co koukáte s vnučkou vy, je vztahu k problémům s pozemním příjmem ČT:D/Art zcela nezajímavé.
Jak asi rovněž víte, každá domácnost, vlastnící TV přijímač, musí ze zákona platit ČT tzv. koncesionářský poplatek. Včetně těch, co nemají možnost programy veřejnoprávní ČT přijímat vůbec nebo jen v pochybné kostičkované kvalitě. Což jim, myslím, dává dostatečný nárok na to, aby si za těch 135,-Kč mohli aspoň veřejně postěžovat. Tak si laskavě nechte od cesty řečnění o "nepochopitelných principech" a lhaní autorky blogu.
Potíže s příjmem mají lidé z lokalit po celé ČR. Včetně některých částí Prahy, která podle map pokrytí a optimistických prohlášení pachatelů vysílání má být signálem pokrytá celá.
Zdroj: http://zpravy.idnes.cz/problemy-s-naladenim-noveho-kanalu-ct-pro-deti-f4n-/domaci.aspx?c=A130831_103256_domaci_hv

Dále sem okopíruji úryvek z článku na digizone.cz:
Velice diskutovaným problémem na technicky orientovaných diskusních fórech je ale nastavení Regionální sítě 7. "Multiplex využívá takové nastavení kódového poměru a ochranného intervalu, které vyžaduje pro bezproblémový příjem silnější a kvalitnější signál, než například veřejnoprávní multiplex z vysílačů ČRa. Ve spojení s horším pokrytím je toto samozřejmě důvodem, že příjem této sítě v mnoha případech problematický nebo nemožný," vysvětluje Jakub Melín a dodává: "Mezi hlavní problémy příjmu ČT:D a ČT art patří mj. nestandardně nastavený MPEG-2 stream, kdy nedodržení maximální hodnoty jistého parametru způsobuje na části televizí a set-top-boxů rozpad obrazu nebo jeho trhání, a to i při naprosto bezproblémovém signálu."

Tedy, Martine1, není to problém nedostupných horských oblastí, je to čistokrevná fušeřina provozovatele RS7. Digitální vysílání běží už dost dlouho, aby se vědělo, co a jak nastavit, aby to bez problémů fungovalo. Ale to by si každý takyprovozovatel nemohl hrát na pokustóna a průkopníka slepých uliček.
02. 09. 2013 | 03:04

Twist napsal(a):

Váš problém je mi šumafuk. Televizí, které lžou a zamlčují, je na výběr fůra. Raději si něco přečtěte v Britských listech, kde ještě totálně nezpitoměli.
02. 09. 2013 | 03:43

to Alice T. napsal(a):

Každá reklama může přece lhát...
Přece jde o "koláče sledovanosti", "vřelý vztah k dětem" v této spálené zemi mají opět jenom lháři.
Alice, Vy jste z průzkumu nas.anosti národa?
Novinářka - a tak naivní?
02. 09. 2013 | 04:58

Ládik!!! napsal(a):

Pootočte anténou.
02. 09. 2013 | 06:09

Ládik!!! napsal(a):

Nebo si dejte druhou anténu: http://zpravy.idnes.cz/ct-decko-a-art-nejde-naladit-i-kvuli-antenam-tvrdi-technici-p3i-/domaci.aspx?c=A130901_151502_domaci_hv
02. 09. 2013 | 06:37

vasja napsal(a):

U nás víc než Déčko jede Péčko.
02. 09. 2013 | 06:48

Analytik napsal(a):

Volba multiplexu 1a je po kause Drtinová další hrubou chybou ČT pod vedením generálního ředitele Petra Dvořáka. Ve snaze ušetřit z našich koncesionářských poplatků se vyhnul dražšímu, ale kvalitnějšímu multiplexu 1-3, který provozují Radiokomunikace a jež pokrývá skoro 100% území a dohodil kšeft svému známému Radimu Pařízkovi.
Pařízkova Regionální síť 7 zdaleka nepokrývá celé Čechy, používá nestandardní kmitočty a nedostatečně výkonné vysílače.
Ředitel ČT Novák uspořádal za naše poplatky grandiozní reklamu a jako dárek k začátku školního roku dal dětem hračku nouzové kvality, o které si některé mohou nechat jen zdát.
Na Multiplexu 3 je nejméně jedna volná pozice po exprogramu Tip TV.
Nabízejí se nejméně dvě možné příčiny současného stavu. Buď ředitel Dvořák dohazuje kšefty pro lobby výrobců antén a televizních mechaniků nebo i po svém odchodu z televize Nova (červenec 2010) stále pracuje pro Novu a jako dvojí agent se pilně snaží naštvat diváky proti ČT a tím zvětšit koláč sledovanosti soukromých TV. V čemž je mimořádně úspěšný.

Není to důvod k dalšímu zvýšení poplatků za ČT?
02. 09. 2013 | 07:07

Ládik!!! napsal(a):

Mám strach, že místo art chytnu artrozu.
02. 09. 2013 | 07:07

Ládik!!! napsal(a):

Analytik -
to bude tím, že Pařez je registrovaný stbák. http://www.szcpv.org/04/kol09.html
02. 09. 2013 | 07:09

ščastný euroobčan napsal(a):

To autorka:
Pokud zastáváte heslo"dětem se lhát nemá", tak buďte ráda, že ten program nenaladíte.
02. 09. 2013 | 07:33

Filuta napsal(a):

Je to přesně tak, jak píše autorka.
Mě tyto programy nezajímají, ale ze strany ČT jde o naprosto neprofesionální chování.

Nikomu nedoporučuju nesolidní kabelovou televizi UPC, chovali se neskutečně arogantně, po čtyřech letech od ukončení smlouvy se domáhali zaplacení asi tisícovky(to byl vstupní poplatek) s evidentním záměrem mě jako bývalého klienta okrást. Očekávali, že nebudu již vlastnit platební doklad. Byli tak drzí, že posílali ihned první upomínku. Když jsem jim ho poslal, přišla mi druhá. Poté jsem se vytočil (platil jsem dvakrát doporučený dopis) a seřval je telefonicky. Podotýkám, že se ani neomluvili.
Těch skandálů, jak jsem četl, bylo víc.
Jejich telefon byl svého času nedostupný, nevím, jak to funguje nyní. Reklamovat cokoliv byla příšerně otravná anabáze.

Zmiňuju je jen proto, že autorka píše o kabelovce a já před touto důrazně varuju.
02. 09. 2013 | 08:10

Filuta napsal(a):

Martin 1
Proč by si lidi měli draze platit kabelovku nebo satelit (nechtějí-li chytat zahraniční programy), když mohou mít základní programovou nabídku zadarmo, mají-li společnou anténu?
Je povinností majitele domu, aby toto nájemníkům umožnil.
02. 09. 2013 | 08:13

neo napsal(a):

Pani Tejkalová, vy po batráku nikoho přemlouvat nemusíte, ani se skládat na novou anténu.

Máte společenství vlastníků , družstvo či co a to může jak to normálně bývá anténu nechat upravit, tak jako se to dělalo při přechodu s analogu na digitál.
02. 09. 2013 | 08:32

modrý edvard napsal(a):

Souhlasím s autorkou, že mělo být jasně řečeno, kde ta televize bude a kde ne. Jestli to řečeno bylo, netuším, neboť televizi nemám. Taky nemám malé děti a od kanálu art nic nečekám.
02. 09. 2013 | 08:39

Pavel D. F. Hrubý napsal(a):

U nás v Prostějově se opakuje situace se začátkem digitálního vysílání. Velké a výkonné vysílače jako Kojál a Praděd nic. Muliplex s Déčkem a Artem v okolí vysílají jen málo výkonné vysílače z Brna, Olomouce a Zlína. Na pokojovou anténu se to chytit nedá, pořádná anténa na baráku stojí pěkných pár klacků. A ty sice budou brány z pokladny SVB, ale její obsah je tvořen z našich příspěvků.
Přesto se na oba programy dívat můžu, protože náš osvícený poskytovatel internetu přidal nabídku v současnosti 34 televizních stanic zdarma do své sítě, televizi je možno sledovat přímo na počítači.
Mám dojem, že toto je jediná možná budoucnost televize. Stejně jako VoIP nahrazuje pevné telefonní linky, IPTV nahradí klasické televizní vysílače. Je to levné a poměrně spolehlivé.
02. 09. 2013 | 09:30

Martin1 napsal(a):

Oh 3:04
Filuta 8:13
1) Ten vyšší princip je vyšší princip mravní, nikoli mravnostní.
xxxxxxxxxxxxxx
Jaký je v to rozdíl? To víte já vyrostl v komunistickém režimu a tam i ministři neviděli žádný rozdíl mezi "zemědělci" a zemedělci, materiálem a martiálem. A ti dnešní si to nostalgicky občas připomenou. Možná už vnučka ty chyby nebude dělat?
2,3,4) V horském terénu a na vlastním objektu možná. Jakmile bydlíte v nájmu a barák vám nepatří, potřebujete na každou parabolu souhlas majitele. Ten, jak byste snad mohl vědět, celkem logicky není povinen s umístěním dalšího lavoru souhlasit.
xxxxxxxxxxxxxx
To víte, já vycházím ještě ze starých mizerných komunistických zákonů a tam platilo, že majitel je povinen buď zabezpečit fungující společnou anténu společnou, nebo musí umožnit postavit nájemníkům antény individuální. A to dokonce platilo i pro antény pro příjem západních stanic na VKVII. Takové povolení mělo dost lidí.
Přesně tak jak píše Filuta v 8:13
Jak je to s povolením v dnešní demokratické době nevím.
-------------------------------------------
Takže, na co koukáte s vnučkou vy, je vztahu k problémům s pozemním příjmem ČT:D/Art zcela nezajímavé.
Jak asi rovněž víte, každá domácnost, vlastnící TV přijímač, musí ze zákona platit ČT tzv. koncesionářský poplatek. Včetně těch, co nemají možnost programy veřejnoprávní ČT přijímat vůbec nebo jen v pochybné kostičkované kvalitě. Což jim, myslím, dává dostatečný nárok na to, aby si za těch 135,-Kč mohli aspoň veřejně postěžovat. Tak si laskavě nechte od cesty řečnění o "nepochopitelných principech" a lhaní autorky blogu.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
To víte, já jsem vyrostl v komunistickém režimu, byl jsem zvyklý se s vrchností nehádat, držet pusu a to co jsem potřeboval si nějak zajistit a tak jsem v tom tak "rozjetej", že si umím poradit i v dnešní době, stále se to hodí. Děti paní Tejkalové program sledovat nemohou, moje vnučka ano. Dítěti je jedno, že jeho máma je konstruktivní kritičkou (taková kritika byla povolena i v komunistickém režimu), aby ČT moc neublížila, protože tam má své zájmy. Přečtěte si její vizitku. A jak sleduji dnešní dobu, možná svou kritikou vystřelila jen do směru možná různých zájmových skupin v ČT. Já si dokonce nejsem jist, zda televize má na starost distribuci signálu, spíše si myslím, že ne a tak asi paní Tejkalová i vy pláčete na nesprávném hrobě.
Jinak s ní i s vámi souhlasím - technika je od toho, aby fungovala, ale proti přírodě (terénní překážky) moc nezmůžete. Sám mám zajištěny oba druhy příjmu. To nejjednodušší řešení - opravu společné antény paní Tejkalová odmítla, proč? Proč? Že nechce obíhat další nájemníky? To je správné řešení? To si myslíte vy také, já si myslím že je to nemravné (je to správně gramaticky i fakticky) Mějte se pěkně vy Oh i Filuta.
02. 09. 2013 | 09:45

Analytik napsal(a):

Martin1 09:45
S distribucí signálu máte pravdu. Je to jako s pekařem, který napeče housky a zaplatí jiné firmě, která housky doveze do obchodů.
Pekař sice nemá na starosti distribuci pečiva, ale kdyby vyrobené housky štosoval na dvorku, asi by dlouho nepodnikal.
Stejně tak kterákoli televize vyrobí program a musí zaplatit distribuci signálu k anténám svých zákazníků. Možná se dá i na tomto kroku ušetřit, ale nikoli ve prospěch diváka. Ten platí všude stejně, ale na některých místech jen za vlastnictví televizoru. O programu si může nechat jen zdát.
02. 09. 2013 | 10:05

Martin1 napsal(a):

Analytik 10:05
Vysílač ...... přijímač
Já vysílač mluvím na tchyni ........ tchyně přijímač špatně slyšící - nic neslyší.
Já něco říkám, tchyně neslyší, já na ní řvu (!), proč si nevezmete to sluchátko?
Proč bych si ho brala, když na mne takto pěkně mluvíte, tak slyším dobře, nesmíte šišlat a mluvit potichu na druhou stranu.
Když má někdo špatný příjem TV, tak pro to musí také něco udělat na své straně, lepší anténa, zesilovač, atd.
02. 09. 2013 | 10:17

Baba Jaga napsal(a):

No jo, dnes je na novém programu Bohéma - budu muset požádat o naladění - buď na anténě či na satelitu. Když on Skyling hezky vypadne, když není používán - prý je to ochrana proti zlodějům - pravila mi slečinka, když nabízela další placené programy. Když ony ty běžné hrají klidně i bez něho.
Ale že i ten Večerníček jinde nehraje... Nejlépe asi doma být bez televize úplně a ČT za drahý peníz prodat. Třeba televizním vzbouřencům.
02. 09. 2013 | 10:30

Analytik napsal(a):

Martin1 10:17
Opět máte pravdu! Jak Vám to funguje, když je tchyně 100 km daleko?
Regionální síť 7, která pod hrdým krycím názvem Multiplex 1a je totiž opravdu jen regionální. Přeloženo do lidové češtiny: místy ano - místy ne.
A právě v místech, kde její majitel pan Pařízek nemá žádné vysílače, třeba Liberecko, prostě není signál a tedy ho nelze ulovit ani na tu nejdražší anténu. Fyzikální zákony prostě nejsou novým programům ČT nakloněny.
Je to jako kdyby náš pekař svěřil své výrobky distribuční firmě, která používá k dopravě svěřeného zboží dvoukolák připojený k bicyklu jehož cyklistovi po chvíli dojdou tažné síly, takže do vzdálenějších dědin už nedojede.
02. 09. 2013 | 10:34

Martin1 napsal(a):

Baba Jaga 10:30
Nechávejte zapnutý satelit, nevypínejte ho vůbec. Rozdíl ve spotřebě proudu je minimální a je tam dálkově naladěn i nový program (aktualizace), ale i v tom pohotovostním režimu by se to nemělo stávat.V žádném případě přijímač nesmíte vypnout na delší dobu úplně (kdy nic nesvítí), to se mohou data ztratit.
02. 09. 2013 | 10:41

Martin1 napsal(a):

"Opět máte pravdu! Jak Vám to funguje, když je tchyně 100 km daleko?"
xxxxxxxxxxxxxx
To u mne okamžitě funguje všechno na jedničku:
1) naprosté ticho v éteru
2) lepší hodnoty glykemie
3) i sex je lepší
4) lepší chuť k jídlu

Možná je na tom stejně i "přijímač" - tchyně.
02. 09. 2013 | 10:47

Martin1 napsal(a):

Dodatek k 10:47
Ovšem nesmí se rozhodnout jedna nebo druhá strana rozhodnout zatelefonovat, okamžitě následuje recidiva potíží. Sláva SMS!
Ale chtěl bych tchyni pomoci opravdu, má problémy s komunikací všude. Nevíte někdo, zda existuje nějaká obrazovka s klávesnicí, kde by ji okolí na to něco napsalo a ona by si to přečetla. Nemají něco takového neslyšící? Nevíte někdo o tom něco?
02. 09. 2013 | 10:53

Martin1 napsal(a):

Analytik 10:34
U technických zařízení se dá vše změřit (nejde to okecat, že koaliční partner tomu lepšímu signálu nějak zabránil).
Tedy, pokud je signál (W) nedostatečný, nebo je síť vysílacích antén řídká a vše tedy neodpovídá smlouvě, tak by měl zasáhnout ten, kdo smlouvu uzavíral. Pokud na jeho stranu dodavatel signálu "odklonil" část financí, pak je to něco jiného. Neznám pravou příčinu a vidím to zcela povrchně. V tom případě je dobře, že se paní Tejkalová ozvala, pak by měla ale celou věc dotáhnout a spojit se s někým fundovaným v daném oboru.
02. 09. 2013 | 11:07

Bavor napsal(a):

To autorka: Nebylo by řešením nabídnout tento kanál živě na stránkách Čs televize na internetu? Já vím, že každý internet nemá, ale v oblastech, kde nyní není příjem tohoto kanálu, by to značná část lidí (a hlavně dětí) přivítala. Ten brak, který lze sledovat například na TV Barandov, je hrozný.
02. 09. 2013 | 11:20

Bavor napsal(a):

Omlouvám se, nyní jsem zjistil, že tento kanál již na internetu je.
02. 09. 2013 | 11:23

neo napsal(a):

Bavor:

který brak?

Šmoulové, Mrňouskové, Lokomotiva Tomáš ?

Jistě, jsou součástí i pořady, které nejsou nic moc, ale určitě ne všechny.
02. 09. 2013 | 11:47

Martin1 napsal(a):

Já jsem slyšel, že na tom novém dětském kanálu bude:
1) Zprávy pro děti (podle jakých "not" to bude?)
2) Křesťanské vysílání (co ateisté, nemělo by to být jen na kanále NOE?)
To budou pěkné "nalejvárny". To bude BRAK!
02. 09. 2013 | 12:08

KvL napsal(a):

to: Filuta
Je tato povinost majitele domu někde ošetřena zákonem? Pokud ano, uveďte kterým a paragraf, doplňte odkaz na on-line verzi, kde se to dá ověřit.

to: Alice N. Tejkalová
Ale oni řekli pravdu, bude to po prázdninách, neříkali jednak kterých, ale to je jedno, protože po prázdninách je od jejich konce do konce vesmíru.

Jestli je kanál na jiném multiplexu, na který nemáte antény, pak si tu anténu budete muset pořídit, nic jiného se nedá dělat, jestli je signál slabý, existují zesilovače,které by mohly pomoct, ale otázka, jestli nebude signál za určitých klimatických podmínek vypadávat.

Pak taky záleží na stavu televizních rozvodů,
02. 09. 2013 | 12:19

Analytik napsal(a):

Martin1 11:07
Smlouvu na distribuci signálu programu :D art uzavřela ČT s pochybnou firmou Regionální síť 7 pana Pařízka. Ta síť je vlastně pozůstatek po experimentální síti firmy Telecom, která chtěla provozovat i televizní služby, ale vzdala to. Síť je tvořena místními vysílači malého výkonu a vykrývači signálu.
Tyto informace ČT znala při uzavření smlouvy o distribuci, takže nemůže nic reklamovat.
Možná v této lumpárně neměl přímo prsty GŘ Dvořák, ale z titilu své funkce a svého platu za ni nese plnou odpovědnost.
02. 09. 2013 | 12:25

Martin1 napsal(a):

Námět na zprávu v novém kanále pro děti"ČT:D" upravenou pro dětského diváka:
"V jedné pohádkové zemi se do sebe pustili zlí skřítci, pak tam přiletěli rytíři na kovových létajících ptácích, udělali prsk, prsk, prsk a rázem bylo těch skřítků, kteří se prali už jen polovina. A nyní si zopakujeme 2. lekci angličtiny....
02. 09. 2013 | 12:29

Martin1 napsal(a):

Analytik 12:25
A kdo kontroluje Dvořáka? Rada pro vysílání? Parlament? Kdo? Už to někdo nějak projednával? Proč o tom televize mlčí? Nebo jsem to nezaregistroval? Pamatuji si ty problémy v začátcích a myslel jsem, že je vše už v pořádku. Sám problémy nemám, ale připojuji se solidárně k nespokojeným, zvláště z důvodu, že někdo dostává zaplaceno za nekvalitní práci! Ale znovu opakuji, že neznám podmínky smlouvy, tam bude zakopaný pes. Nutno najít nového poskytovatele služby, vypsat nové řízení, atd.....
02. 09. 2013 | 12:50

Martin1 napsal(a):

Analytik
V jednom z mých příspěvků jsem se zmínil, že dnešní blog paní Tejkalové může být i důsledkem nějakého vnitřního boje v ČT, nyní jsem si odskočil (jen na jinou stránku, ne na stranu) a ejhle, ono se tam opravdu něco děje, mrkněte na to.
http://aktualne.centrum.cz/domaci/spolecnost/clanek.phtml?id=789207
02. 09. 2013 | 13:09

Kanalnik napsal(a):

Celkem souhlasim s popisem lajdackosti, kterou autorka vypichuje. Ale deti bych do toho nezatahoval, jevi se mi to ponekud tendencne manipulativni ("detem se lhat nema"). Jsem toho nazoru, ze posadit dite pred televizi a nechat ho pasivne konzumovat televizni program v mire vetsi nez male je zlocinem proti lidskosti.
02. 09. 2013 | 14:06

Filuta napsal(a):

KVl
Bude to v nájemních smlouvách (ve stanovách družstev).
Majitel domu (tedy i družstvo) musí zajistit možnost sledování základních(bezplatných) TV kanálů prostřednictvím společné antény, netvrdím, že v některých lokalitách budou fungovat všechny, ČT by ale měla být zpřístupněná jako povinně zpoplatněná stoprocentně. Nesouvisí s tím ani to, kolik lidí v domě má kabelovou TV nebo satelit.
02. 09. 2013 | 14:13

Analytik napsal(a):

Martin1 13:09
Díky za tip na aktuální informace!
Potvrzuje to můj dojem (viz 07:07), že generální ředitel ČT Petr Dvořák pilně plní své poslání zlikvidovat veřejnoprávní ČT, která ho za to sama královsky platí z našich kapes.
02. 09. 2013 | 14:29

Analytik napsal(a):

Informace o nenaladitelnosti nových programů ČT už se donesla až k předsedovi Rady ČT Milanu Uhdemu. Ten uvedl, že rada se radí jen o obsahu programu, technologie vysílání ho nezajímá.
Programový ředitel ČT Milan Fridrich prohlásil, že "Vysílání je zatím experimentální, budeme ho vyhodnocovat. Nikdo teď neví, kolik lidí ho nenaladí".
Další informace včetně zajímavé mapy pokrytí signálem viz:
http://zpravy.idnes.cz/problemy-s-prijmem-ct-d-art-d0s-/domaci.aspx?c=A130902_124223_domaci_hv
02. 09. 2013 | 15:05

KvL napsal(a):

to: filuta
<quote>Bude to v nájemních smlouvách (ve stanovách družstev).</quote>
Chtěl jsem po Vás odkaz na zákonný předpis, to že je to ve smlouvě je mi vcelku jedno, tam si klidně můžou dát i to, že ve společných prostorech se smí chodit poze ve společenských róbách, nebo že se každý, kdo jede výtahem, musí podepsat.

Tvrdíte že majitel domu MUSÍ zajistit, já po vás chci předpis, ze kterého to vyplývá, protože to ve smlouvě NEMUSÍ být řešeno. Jinými slovy, pokud se rozhodne majitel činžovního domu, že nezřídí televizní rozvod, tak se mu stane co? A pokud dá do smlouvy zákaz instalace vnějších anten, tak se mu stane co?

Proto po vás chci zákon, nebo alespoň vyhlášku, ve které je jasně psáno, že majitel domu musí zsjitit přístup k televizi společnou anténou.
02. 09. 2013 | 16:54

Martin1 napsal(a):

KvL
Tady to máte všechno nádherně popsané, je to psáno přehledně. Vše i s paragrafy o zřizování antén, povinnostech, právech, atd.!!!!!!!

http://moderniobec.ihned.cz/c1-38543130-najemnici-bytu-a-umisteni-televiznich-anten-jake-jsou-pravni-apekty
02. 09. 2013 | 17:07

Martin1 napsal(a):

Majitel domu a společná anténa DVB-T
(musím to rozdělit - je to dlouhé)

Je povinností majitele domu upravit společnou TV anténu pro příjem digitálního vysílání?

Tuto povinnost upravuje § 104 odst. 15) zákona č. 127/2005 Sb. o elektronických komunikacích. Vlastník domu, bytu nebo nebytového prostoru je povinen umožnit uživateli tohoto domu, bytu nebo nebytového prostoru:
a) příjem rozhlasového a televizního vysílání provozovatelů vysílání podle zvláštního právního předpisu[1] za podmínky, že v místě příjmu je signál přiměřené kvality[2],
b) zřízení vnitřního komunikačního vedení včetně rozvaděče a koncového bodu sítě[3].
Vznikne-li tím škoda na stavbě, je ten, kdo škodu způsobil, povinen ji nahradit; této odpovědnosti se nemůže zprostit. Dojde-li mezi vlastníkem domu, bytu nebo nebytového prostoru a uživatelem tohoto domu, bytu nebo nebytového prostoru ke sporu o rozsahu těchto povinností, rozhodne na návrh jedné ze stran sporu příslušný stavební úřad.
[1] Zákon č. 231/2001 Sb., o provozování rozhlasového a televizního vysílání.

Provozovatelem rozhlasového a televizního vysílání „podle zvláštního předpisu“ je Český rozhlas a Česká televize jako „provozovatelé vysílání ze zákona“. Dále jsou to „provozovatelé vysílání s licencí“, tedy všechny komerční rádia a televize, kterým byla udělena licence na vysílání a jsou to také provozovatelé kabelové TV. Povinnost „umožnit příjem“ se tedy nevztahuje pouze na „státní“ vysílání.

[2] Za signál přiměřené kvality lze pouvažovat pouze signál z „místního“ vysílače při použití „běžné“ antény. Za signál přiměřené kvality pak nelze považovat „dálkový“ příjem na monstrózní soustavu antén.
Pokračování příště!!!!!!
02. 09. 2013 | 17:37

Martin1 napsal(a):

Pokračování:
[3] Koncový bod sítě a vnitřní komunikační vedení je společná TV anténa.

Majitel domu tedy nemá za povinnost "na vlastní náklady" upravit společnou TV anténu pro příjem digitálního vysílání. S ohledem na ukončení analogového vysílání, je však povinen uživatelům bytů takovou úpravu společné TV antény umožnit.
Náklady na úpravu STA nesou uživatelé bytů. Pokud je tedy majitelem domu bytové družstvo (společenství vlastníků), kde jsou členy družstva převážně uživatelé bytů (nejčastější případ), pak ani nelze uvažovat o nějakém „sporu o rozsahu povinností“ (upravit společnou TV anténu pro příjem digitálního vysílání), protože majitel domu a uživatelé bytů jsou jedna a ta samá osoba. Většina majitelů domů se snaží svoje domy řádně udržovat a vylepšovat (plastová okna, nové střechy, zateplení domů). Určitě by tedy nebylo rozumné ušetřit na úpravě společné TV antény pro příjem digitálního vysílání a vrátit se do doby, kdy byly rámy oken provrtané na průchod anténního kabelu a střechy nebo balkóny plné amatérsky instalovaných antén.
V domech se zavedenou kabelovou TV často dochází k mylnému výkladu uvedeného zákona. Majitel domu má povinnost uživatelům bytů (těm, kteří o to mají zájem) umožnit „zavedení“ kabelové TV. Umožnění „zavedení“ kabelové TV do domu ale rozhodně nelze považovat za naplnění povinnosti majitele domu (bytového družstva) umožnit příjem rozhlasového a televizního vysílání pro uživatele bytů, kteří nemají zájem využívat placených služeb kabelové TV. Uživatelé bytů se zavedenou kabelovou TV se také často odmítají podílet na úpravě STA. Zde je však nutné si uvědomit, že společná TV anténa je základní vybavení domu (bytu) stejně jako např. ústřední topení.
02. 09. 2013 | 17:39

Martin1 napsal(a):

pokračování závěrečné:
A tak jako musí být ve všech bytech funkční ústřední topení, stejně tak musí být funkční všechny účastnické zásuvky STA zejména v případě sériových rozvodů (v panelových domech) a nelze některou zásuvku „vyřadit z provozu“ jen proto, že se některý uživatel bytu rozhodl jí nepoužívat. I v případě hvězdicových rozvodů (straší zástavba) je nutné provést úpravy společné TV antény tak, aby byla schopna dodávat kvalitní signál do všech bytů v domě, kdy u poddimenzované antény by bylo pozdější připojení dalších bytů (např. při změně majitele bytu) technicky složité a finančně náročné. Řada uživatelů kabelové TV také používá signál ze společné TV antény pro druhý TV přijímač. S přechodem kabelové TV na digitální signál se s tím budeme setkávat stále častěji, kdy už nebude možné (bez zaplacení další přípojky) z jedné zásuvky kabelové TV pomocí různých „udělátek“ dodávat signál do několika TV přijímačů.
I když je možné v některých bytech přijímat digitální vysílání na pokojovou anténu, nelze tento příjem považovat za naplnění povinnosti majitele domu (bytového družstva) „umožnit“ příjem rozhlasového a televizního vysílání, kdy Radiokomunikace na pokojovou anténu nezaručují kvalitní příjem.

Zdroj: AnteNet
02. 09. 2013 | 17:41

oh napsal(a):

Martin1 (02.09.2013;09:45):
Ano, chápu. Vyrostl jste v komunistickém režimu. To ale nejste jediný...
V dnešní době je to stejné jako za komunistů - majitel musí zajistit příjem. Jenže: pokud je v domě např. kabel od UPC, nebo STA, považuje se tím ta povinnost za splněnou a vy máte smůlu - povolení na anténu pro jiný druh příjmu už dostat nemusíte. Jo, když STA za komunistů nefungovala, nebyl v paneláku problém - prostě se zvenku zavrtalo pár šroubů a použila individuální anténa. Dnes jsou ovšem ty samé baráky zateplované a tu izolaci vám majitel rozvrtávat jen tak nepovolí.

Televize si na šíření signálu někoho najímá. U muxu 1 jsou to české radiokomunikace (a kupodivu to po krátkém přechodném období většinou funguje). Distribuci signálu ČT:D/Art zajišťuje Progress digital Radima Pařízka. A jak jsem dával odkazy minule, těm to tak trochu nefunguje i tam, kde by to teoreticky fungovat mělo. Zjevně zásluhou nestandardního nastavení parametrů signálu. Nápravou stavu je používat standardní parametry vysílání. Není to důvod k tomu, aby si člověk kupoval satelitní přijímače, antény a dohadoval se s majitelem nemovitosti. (Společenství vlastníků bývá často horší než individuální majitel - místo jednoho člověka jich přesvědčujete třicet. Stačí jeden, co řekne ne a jste v pytli.)
Pro nápravu stavu na vysílačích je třeba, aby na to zatlačila ČT. Veřejná kritika a přímé stížnosti jsou jediný dostupný způsob, jak přimět ředitele ČT Dvořáka, aby s tím něco dělal. S nějakou Tejkalovou se Pařízek bavit nebude, ta mu za služby neplatí.

Mimochodem, když vám za těch komunistů netekla voda nebo naopak tekl odpad, taky jste si pokládal vlastní potrubí? Nebo jste se domáhal opravy závady na OPBH?
02. 09. 2013 | 17:50

Martin1 napsal(a):

Oh
Musí se vždy postupovat na všech frontách:
1) Pokud mohu problém vyřešit sám, vyřeším ho sám, zesilovač, někdy stačí i normální plochá lehká individuální anténa s širokým vyřazovacím úhlem( říká se jí drátěnka) umístěná na balkóně.
2) Pokud musím, využijí k tomu i ty druhé (větší tlak - společný zájem), musím se spojit minimálně s ostatními v objektu a ne se tomu vyhýbat, jako paní Tejkalová (to platilo tehdy i dnes)
3) Když je to způsobeno špatným signálem - objektivně se to musí prověřit, spojit se všemi postiženými v místě a napsat petici na všechna místa i do parlamentu, do televize, otravovat, tak jak to dělá nick "Tužka".Již jsem od ní dlouho nic nečetl. Co je sní? To je její parketa!
4) Při tom je nutné znát všechny předpisy, popsal jsem je (zkopíroval) v předchozím příspěvku.
P.S. Za komunistů (voda, opady, STV, zatékání střechou, rozbitá okna od sklepa, atd.)se muselo postupovat stejně, jen jsme do prvních řad vystrčili vždy komunisty, ať se se svými domluví, většinou se domluvili.
02. 09. 2013 | 18:15

Baba Jaga napsal(a):

To: Martin 1
Dík za radu - ono ten náš satelit asi "ztrácí" programy, i když je pořád zapnutý, leč dlouho nepoužívaný., když televize hraje i bez něho. Naladění už mám přislíbeno, snad to bude do dnešního večera.
Kdo řídí ředitele ČT nevím, ale Rada ČT mu přiděluje odměny.
Kdysi dávno jsem se snažila s ředitelem ČT i radou komunikovat právě o pořadech o ateismu pro děti. Tehdejší mluvka, nyní zdejší bloger pan Krafl mi tehdy napsal, že všechny pořady ČT mimo náboženské jsou ateistické. Takže jediný výsledek je, že možná ještě někde mám pana Krafla autogram.
Ani ten pořad, co mě tehdy tolik nakrkl, veřejnoprávní ČT v archívu nevede. S proslovem pana Vlka: "Církev potřebuje stát a stát potřebuje církev."
Ale na nové "Špačkovy" se dá na internetu koukat zpětně, podívám se.
02. 09. 2013 | 18:19

Martin1 napsal(a):

Oh
Vždycky je to v lidech
Ještě před pádem komunistů jsme s partou tehdy kluků zbudovali na jednom z paneláků 3m parabolu, udělali rozvody mezi domy, připojili na systém STA a měli asi 7 programů (SAT1, RTL, Filmnet,Pro7,už nevím .. paměť). Pak jsme mámili dodatečně od lidí peníze, to bylo horší, než ta technická stránka. Dokonce někteří puritáni protestovali proti nočnímu porno vysíláním a chtěli to projednávat na schůzích, ale pak už taky tušili, že to padne (režim)a tak pro nás bylo odměnou, že se na nás někteří (po těch nočních orgiích)usmívali, když jsme je potkávali po chodbách podniku (byly to podnikové domy). Právě to porno měli nejraději, asi, že tam nebyla žádná jazyková bariéra.
Patřil jsem k těm, co se snažili věci prolamovat a tak v tom musí pokračovat i dnešní mladí lidé. Stále jsou nám předkládány nějaké překážky!
02. 09. 2013 | 18:39

Martin1 napsal(a):

Baba Jaga
Tak přeji pěkné pořady, obraz jako víno a dobrou náladu Babo Jago!
02. 09. 2013 | 18:45

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Boudal Jiří · Brenna Yngvar · Bureš Radim C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gargulák Karel · Girsa Václav · Glanc Tomáš · Groman Martin H Halík Tomáš · Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hapala Jiří · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří · Chytil Ondřej J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kupka Martin · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Maláčová Jana · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Podzimek Jan · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Rath David · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schneider Ondřej · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukal Josef · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Stulík David · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomek Prokop · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojtěch Adam · Vojtková Michaela Trtíková · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Walek Czeslaw · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zahumenská Vendula · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy