Minimum duševního zdraví

28. 02. 2011 | 22:55
Přečteno 7947 krát
Nedůstojná a degradující handrkovačka státu s lékaři za vydatné podpory médií ukázala, jak hluboce má národ pošramocené zdraví, především duševní. Národní duševní chorobou se ukázala být víra, že naše zdraví je veřejným statkem a že tudíž i v tržním kapitalismu musí ze všech profesí zrovna lékař (a zdravotní sestra) zůstávat navždy člověkem socialistickým, nám kdykoli na lusknutí prstem zdarma pokorně sloužícím. Buzení pseudovlasteneckých nálad typu „opustíš-li mě, zahyneš“, kterému se nedokázaly vyhnout ani špičky české politiky, bylo této choroby mimořádně kýčovitým projevem.

Za celou tu dobu se národ zapomněl zeptat tu nejdůležitější otázku: Podle jaké profesní, tržní či morální šablony platíme ze svých daní dvakrát atestovanému lékaři o polovinu nižší plat než je základní plat řadového poslance? Je opravdu možné, že si národ cení politiků dvojnásob víc než lékařů? Nebo si lékařů ceníme jen do té doby, než se ozvou s otázkou, zda by si po šesti letech studia a neustálé aktualizaci odborností zasloužili o pár korun víc než uklízečka? A pak jim pohrozíme stanným právem a vynadáme vyděračů, vlastizrádců a sprosťáků? Nacházíme snad mezi nimi víc hulvátů než mezi ostatními? Nebo se spíš někdy divíme, jak si při své časové přepracovanosti a nervozitě z osobní trestní odpovědnosti za daných okolností dokáží uchovat zdvořilost, lidskou důstojnost, ohleduplnost a smysl pro povinnost?

Zamyslel se někdy někdo, proč tu a tam některému lékaři nějaké to hulvátství ulítne? Český lékař dnes žije v začarovaném kruhu přepracovanosti a nedostatku kultury. Od lékařských přátel své generace, kteří patřili mezi vzdělaneckou elitu – sečtělou, znalou klasické hudby a divadla, ve volných chvílích i píšící poezii a povídky nebo malující obrazy – si dodnes pamatuji toto vysvětlení: „Lékař je ve své práci konfrontován věcmi tak depresivními, že se potřebuje pravidelně povzbuzovat něčím oduševnělým a sublimním.“

To dnes nestíhá časově ani finančně, na rozdíl od lékařských generací předkomunistických a všech generací lékařů v zemích s tržním kapitalismem revolucemi nepřerušeným. Tam si lékařství přirozeně udrželo status profese nejen ctěné, nýbrž i odměňované. Lékař s platem menším než politik je tam nevídaná kuriozita. Čeští lékaři, zamrzlí v socialistickém národním myšlení dávno nefungujícím v ostatní ekonomice, nežádají platy kolegů západních, jen důstojné narovnání svého odvěkého statusu v rámci platových tarifů zdejších. A trochu tvrdě zasloužené úcty. Ne každý lékař může za polepšením utéct do politiky, jak se u mnohých stalo populárním řešením.

Národní choromyslnost ve vztahu k zdravotnictví se projevila už v reakcích na Julínkových třicet korun, které měly profiltrovat hypochondry, aby zbývalo víc času na vážně nemocné. Místo psychicky vyšinutých reklam ve stejné době „sladících Evropu“ stačilo ukázat pár hereckých tváří z lékařského televizního seriálu se sloganem „Opravdu pro vás hodina lékařova času nemá hodnotu jedné kávy?“

Jenže k tomu by bývalo potřeba alespoň minimum duševního zdraví. Až to se někdy obnoví, možná nás překvapí, kolik se najde občanových peněz stále mizejících do neznáma.

Vyšlo v MFDnes

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Kanalnik napsal(a):

Nejsem zastancem bezkoncepcniho Julinkovneho, ale jinak tleskam tomuto blogu od autora, s nimz povetsinou nesouhlasim. Jde perfektne k jadru veci. Dekuji!
28. 02. 2011 | 23:31

Al Jouda napsal(a):

Na naše poměry jsou lékaři placeni velmi dobře. Ovšem nenažranost je infekční.
28. 02. 2011 | 23:35

AC napsal(a):

Národ se nezapomněl zeptat, podle jaké profesní, tržní či morální šablony platíme ze svých daní dvakrát atestovanému lékaři o polovinu nižší plat než je základní plat řadového poslance. Národ zatím trpí fakt, že výši platu a benefitů si politik zásadně stanovuje sám.
Ovšem až se na to-a nejen na to- zeptá, a nahlas, nepomůže politikům ani kdyby začali pracovat...tedy předstírat práci, úplně zadarmo!
Nedejte se zmást propagandou, ten čas nepříjemných a bolestivých otázek se rychle blíží.
28. 02. 2011 | 23:37

Targus napsal(a):

To Benjamin Kuras:

Jinak zdařilé zamyšlení jste dost pos×al přimixováním Julínkovného a Cikrtného. Oba dobře víme, že bylo od samého počátku míněno jako prosté ždímnutí nebožáka pacoše dostavivšího se k ostříhání rouna. Prašule pak shrábl nikoli včera stávkující nemocniční lékař, nýbrž prohnilý systém kulichů, předražených zakázek a zbytečných zdravotnických úkonů předstírajících léčbu nositele zlatého rouna - takto pacoše.
28. 02. 2011 | 23:52

skeptický napsal(a):

Ono to taky ukázalo úroveň našich rádobyelit.Nedůstojná handrkovačka to byla na obě strany.Jak říkáte,nedostatek kultury je vidět ve všech profesích.Nejvíc to je na očích v politice,tam chodí často ti,kteří by se jinde neuživili.

Doby,kdy se doktor dal rozeznat od lapiducha na první pohled jsou pryč.Začalo to feminizací.
Navrhoval bych povinné koncerty a divadla s volňásky pro doktory.
01. 03. 2011 | 00:03

achjo napsal(a):

Pane Kurasi, pisete o lekarske pseudoimigraci s pridechem Julinkovy pseudoreformy. To mi prijde jako kdyz nekdo scita jablka s hruskami.
A Vase vyvody, ze lekari s nekolika atestacemi po mnohaletem studiu by si zaslouzili o trochu vice penez, nez damy, ktere se zivi tim, ze z nedostatku chodi uklizet (mnohe tez vystudovane, a cely zivot delajici kvalifikovanou praci v ruznych postavenich), Boze Vy prostoto, zijete uplne mimo realitu nasi zeme.
"Uklizecka" si vydela nekolikanasobne mene, nez lekar.
Je take mnoho profesi, ktere maji obdobne jako uklizecky nesrovanatelne nizsi platy nez lekari a pritom take zachranuji zivoty, a na rozdil od lekaru, v jejich lekarskych budoarech, u toho nasazuji vlastni zivot.
01. 03. 2011 | 00:08

Qiedo napsal(a):

Teď jste si pěkně zavařil.To Vám nezávidím.
01. 03. 2011 | 00:21

ZAM napsal(a):

Pane Kurasi,
díky za blog. I po krátké době po uveřejnění z několika reakcí je zřejmé, že máte pravdu.
01. 03. 2011 | 00:24

Vico napsal(a):

Kurasi, tohle vám neprojde :-) Není větší hřích, než zklamat svou vlastní věrnou pseudopravověrní smečku.

Už vidím zneurotizovaného Liberála, jak dezorientovaně pobíhá sem a tam, vyje na měsíc a poštěkává na osamělé chodce až do chvíle, kdy jeho ideologické trápení ze zrady Kurase/už bije zrady zvon, zrady zvon, čí ruce ho rozhoupaly? Peheho,Kellera? Či,hrůza, hrdý Albion??, zkrátí dobře mířený kopanec probudivšího se pana domácího Vandase.

Autore, užívejte si diskuze. Možná se dnes dočkáte i výměny ideologických dresů. Když přijde Hanah, může to mít i erotický náboj. Mějte se.
01. 03. 2011 | 00:26

dennis napsal(a):

Pane Kanalniku,
Vase slova - moje slova. Pan Kurasz je prvni ryzi pravicove orientovany obcan, ktery si vuci svym soukmenovcum nevzal servitek a vecne se zastal nemocnicnich lekaru, tedy tech, ktere nas stat tak nehorazne odira. Zminil i ten ohavny demagogicky argument taticka tunelare, ktery se tak casto pouzival v minulem rezimu proti politicke emigraci.
01. 03. 2011 | 00:27

JenTak napsal(a):

Mluvíte mi z duše.
01. 03. 2011 | 00:29

Luba napsal(a):

Pravda, pravda, pane Kurasi.
Handrkovačka to byla věru nedůstojná.

Už dávno měli namísto českých vyděračů v našich špitálech ordinovat lékaři ze států bývalého SSSR - tedy ze zemí nám jazykově blízkých. Mnozí z nás si ruštinu ještě pamatují a komunikační problémy by nebyly nijak závažné.

Tento model řešení krizové situace by pan ministr Heger měl držet v záloze pro případ dalších hladových bouří lékařských stavů. A okamžitě vyslat do vyhlídnutých východních lokalit české náboráře.
01. 03. 2011 | 00:53

ZAM napsal(a):

Luba:
O čem by čeští pisálci mudrovali nebýt ´vyděračů´?
01. 03. 2011 | 01:06

prirodovedec napsal(a):

Na otazku ceho si ceni v CR vice, zda prace politiku ci lekaru se asi nejlepe odpovida tim, zr si autor zjisti, kdo komu platy stanovuje. Pak uz je to o kaprech, co si nevypusti rybnik ... a drabu Drabkovi, ktery hrabl druhym do tabulek ...
01. 03. 2011 | 01:08

AC napsal(a):

prirodovedec

Kapři si rybník skutečně nevypustí. Ale to vůbec neznamená, že ten špunt nebudou schopni vytáhnout jiní. Pak se ti kapři, dosud tak sebevědomí, naráz stanou jen součástí vlastního výlovu.
01. 03. 2011 | 01:19

Jirka napsal(a):

Autor evidentě není seznámen s výši platů našich lékařů, to zaprvé. Zadruhé zapomněl autor na to, že jsme pořád ve schodku přes 100 mld. Kč, to není těm oduševnělým lékařům trapné odírat naše děti ? Brzy bude na stole zvýšení částky za státní pojištěnce.
01. 03. 2011 | 03:42

mirekP napsal(a):

Naprosto souhlasím s autorem.
01. 03. 2011 | 05:54

Drzá zrzka napsal(a):

Fakt, že politici pobírají vyšší platy než lékaři, není dán hloupostí občanů, ale nemravností politiků. A v rámci zachování duševního zdraví, daňové poplatníky zajímá jedno z těch neznánem, kam mizí peníze. Tím je zdravotnictví samo.
01. 03. 2011 | 05:59

Realista napsal(a):

Místo toho, aby češi přáli někomu (a hlavně si to vzali jako inspiraci), kdo se snaží si vydupat důstojný prachy a pozdvednout se nad úroveň občana druhořadé země z "východu", tak se nechali slizkými politickými hyenami (žijícím jako privilegovaná šlechta bez práce, bez rizika, bez úsilí odpovídajímu odměně z jejich peněz) zmanipulovat. Projel jsem si pár médií v ČEZku klíčových médií (MF,Hospodářky,Lidovky...) a probíhá tam dost intenzivní PR propagandistická kampaň proti akci doktorů - vesměs celý tenor se nese v duchu jak to ve skutečnosti na západě není o moc platově lepší, jak by si měli vážit toho, co mají, jak uvědomělí pacienti chtějí jména doktorů "vyděračů", kteří se podíleli na stávce.... Účel je minimálně dvojjaký - 1) co nejvíci srazit ambice doktorů, 2) srazit každého, kdo se odváží trochu zvednout hlavu a ozvat se...
01. 03. 2011 | 06:34

Drzá zrzka napsal(a):

Realista

Vydupat si důstojný prachy na úrok druhých a zároveň s tím, nečinně hledět, jak mizí druhý tok peněz pod rukama do nikam, nepatří mezi činy, které by se dali opěvotat s nadšením.
01. 03. 2011 | 06:56

Drzá zrzka napsal(a):

Sakra, chybka se vloudila, úroky patří do jiné sféry....správně má být... na úkor druhých
01. 03. 2011 | 06:59

G.B.Shaw napsal(a):

Re. Jirka:
Stát zadlužili lékaři? Vážně?
01. 03. 2011 | 07:13

Realista napsal(a):

Drzá zrzka : Já jsem nenarodil privilegovaný, jako potomek novodobé šlechty, kterým je na základě konexí od mala vyklizena cestička k úspěchu, (jako např. Klausův syneček, který se uchytil v ČEZu, ale takových příkladů jsou mraky). Já jsem si musel vše sám tvrdě vybojovat, na základě vlastního odhodlání a vůle, proto fandím každému, kdo se bije za svoje práva. Spousta lidí žije z mého úhlu pohledu v permamentní iluzi, naději (nebo lépe řečeno ve spánku), že se jejich život zlepší tak nějak "sám od sebe", nebo to za ně udělá nějaká autorita na nimi (především politici). Ani ten politik jim nepomůže, pokud nepocítí reálný strach a obavu ze znovuzvolení (a tím ztráty pohodlného konfortního života pro sebe a svou rodinu). Lidi by se měli naučit daleko tvrději prosazovat svoje práva, více tlačit na politiky, aby prosazovali jejich práva a zájmy(za to jsou koneckonců placeni) a pokud se politici zdráhají, tak je prostě vykopnout a nahradit. Buďto to uděláš ty, nebo to udělá někdo jiný... To byste se divila, co by vše "znenadání" šlo, kdyby to lidé opravdu důsledně dělali...
01. 03. 2011 | 07:14

cyril napsal(a):

K argumentu,že tam a tam,na Blahoslaveném Západě má ten a tolik a zasloužilo by si to se přenést coby šablonu.
Je autore velmi chvályhodné,že sem nepřenášíte jako vzor také jiné velmi známé atributy té skvělé moderní Západní společnostzi jako např notoricky všem známé:
-filosofem Sartrem odkojené masové vrahy Polpotovce v Kambodži
-hlavní cestu řešení předposlední světové krize :fašismus s Mnichovskou dohodou a panem Chamberlainem
-atentát na Olofa Palmeho
-Napalm hořící na tělíčkách drobných pralesních Vietnamců spolu úlomky tříštivých bomb v hlavě a končetinách-dárku od USA k vánocům
-vysoké platy spolu s vysokám nájemným
atd.
Nemyslíte náhodou,že společenský organismus je asi jeden celek,že to co se berete za vzor tam existuje v jednotě s výše řečeným?
Propagujete sem normální zdravý život lidí nebo hrůzy a násilí bez konce? Ostatně proč jste tam sám nezůstal?
01. 03. 2011 | 07:30

náš a jejich napsal(a):

...Lékař je ve své práci konfrontován věcmi tak depresivními, že se potřebuje pravidelně povzbuzovat... Pane Kuras, byl jste někdy v nemocnici na Chirurgii? Tam přece musí být lékaři bez duševního aspektu. Nedotykový lékaři jsou přece duševní?
01. 03. 2011 | 07:49

Drzá zrzka napsal(a):

Realista

vy toho naděláte jakoby v dobách nedávno minulých syneček soudruha tajemníčka neměl priviligia. Měl. Jen se o nich nesmělo veřejně mluvit. Lékaři už v těchto dobách brali za operace do vlastních kapsiček mírný nadstandardní peníz... Dnešek jsou jen pozůstky chování oněch dob. Lidé ženouce se tu za získání prostředků k obživě, tu za konzumem, si čas na prosazování svých nároků čas nenajdou. Jen budou remcat, že někdo se má líp než oni, aniž by rozlišili, důvod proč to tak je. Zkuste někdy najít poslance ve své kanceláři? Ač byl zvolen 4 roky, po tu dobu v zásadě nic nemusí...
01. 03. 2011 | 07:51

irinek napsal(a):

S panem Kurasem často nesouhlasím,ale tento jeho blog pregnantně vystihuje podstatu věci.Podepisuji.
01. 03. 2011 | 07:56

Realista napsal(a):

Ale ano. Bylo to, je, a pravděpodobně to tak bude. Podstatná je patrně míra, v jaké se to děje. Jediné, co si můžeme vybrat je náš postoj. Vy (a spousta jiných) si vybrala fatalismus a podajnost. Já jsem si vybral opak. Nerespekt k autoritě (a elitám) pokud neprokážou svou užitečnost a především si nenechat od někoho, kdo žije ve slonovinové věži jako Marie Antoinette, kázat o solidaritě, společenské odpovědnosti.
01. 03. 2011 | 07:57

Drzá zrzka napsal(a):

Kázat budou stejně. K těmto řečem jsem zaujala nesložitý postoj. Jedním uchem sem, druhým uchem ven. Občas se stane, že unikne něco podstatného, ale naštěstí existují lidé, kteří podstatné donáží připomenout. Nejsem rodu vůdců. Žiji si své malé bitvy. Jednou z nich je učit lidi zdravit. Nevěřil byste, kolikrát za den prohraji.

P.S. Není autorita jako autorita.
01. 03. 2011 | 08:17

zdenek napsal(a):

Jestli něco pregnantně vystihuje diagnozu lékařů a jejich stávky,včetně poněkud tristního výsledku této akce,tak je to rozhodně článek MUDr Ivana Davida ve včerejších BL.Pane Kurasi,zajímal by mne Váš názor.Jestli ovšem četba článku od socana není pod Vaši úroveň.Byť by to byl lékař a navíc bývalý ministr zdravotnictví.
01. 03. 2011 | 08:24

mobutu napsal(a):

Reakce levého spektra na blok jsou zajímavé - od zarputilé obhajoby názoru o "škodlivosti poplatku 30,- Kč" až po zaběhanou jakobínskou propagandu o životě Marie Antoinette ve slonovinové věži.

Už jen tomu chybí něco ve stylu, že obyvatelům KLDR půstík od Kima vlastně dělá dobře neb nejsou obézní a díky hladovění se déle dožijí neb se jim neopotřebuje organismus.
01. 03. 2011 | 08:41

onekind napsal(a):

Lékař je i dnes,s haldami přístrojů,šaman jako jsou stále šamani u tamtamů .Ale šaman s možnou i vysokou užitečností pro civilizované lidi,předtím i pro primitivy.Ale nemohu si pomoci,řídit společnost,byť nepřímo,přes šamany si představit nedokáži ani v nejmenším.Absolutně nejvíce jim patří a sluší neutrální pozice v lidské společnosti,ať je režim jaký chce.Prostě léčím vše a jiný úkol nemám.Začne-li v lékaři pracovat svědomí,často probuzené našeptávači, je nebezpečí že ho strhne daleko od odbornosti.Daleko od jeho jediného,všem potřebného poslání.
01. 03. 2011 | 09:18

Teo napsal(a):

Národní duševní choroba? Ano! Napříč celou společností je kleptomanie. Každý vám vysvětlí, že nekrade ze společného, že je potřebný. S kleptomanií souvisí i žádání vyšších platů s poukazováním na druhé.

Je úplně jedno kdo co dělá profesně! Jestli zachraňuje životy kvůli prachům, nebo jen jako koníček. Jestli peče chleba a chce za něj peníze, nebo to rozdává na potkání žebrákům. Jestli řídí taxi a požaduje taxovné stále vyšší, či sveze zadarmo jen pro dobrotu svého srdce. Podstatné je ŽE MÁME PRÁCI!

Čech je už taková nátura. Je rád že má práci a ani ztráta sociálních zajištění ho nerozhází. Toleruje i velkokapitál, kde se dá jedině otročit k zdechnutí u pásů a je rád, že aspoň jakousi práci má.

Když už dnes Čech omarodí a je práce neschopen trvale, zjistí že skončí na Pracáku s prvním stupněm invalidity stejně jako práce schopní. Prachy mu nestačí a musí makat aspoň někde. Doktoři ho neuzdraví, pracák nezaměstná, stát mu nedá podporu. Konečně Čech pochopí, že měl krást stejně jako ostatní. ŽE KLEPTOMANIE JE PRO ČECHA ŽIVOTNÍ NUTNOSTÍ!
01. 03. 2011 | 09:29

Viola napsal(a):

Řekla bych, že jste demagog a dokonce ještě špion ze zahraničí, nebo dokonce vám nějaký červ z neznáma vrtá v mozku. Jak můžete srovnávat plat lékaře s platem ukízečky, u nás platíme uklízečku 75 kč na hodinu. Zdraví národa je důležité a ne, že
ne. Máme dost velkou hustotu obyvatel, jakmile by se objevila nakažlivá nemoc, epidemie je tu hned. Když budou všichni zdrávi, bude i to duševní zdraví lepší. Lékaři jsou někteří dobří - ti co léčí a na peníze se nedívají - mají to jako své životní poslání a většinou se to jejich poslání v rodině dědí a jsou lékaři špatní, kteří vidí jen mrzký peníz a takoví třeba jsou dělat plastickou chirurgii.
Třicetikorunový poplatek to byla taková legrácka, která opravdu prosila hypochondry, nebo útlocitné, nebo ty, kteří si s lékaři chodili popovídat, ovšem pro ty, kteří lékaře potřebovali častěji (matky s více malými dětmi) to byla pohroma. Jestliže lékaři chtěli něco změnit, měli velmi dlouho příležitost - ministry zdravotnictví byli vždy lékaři.

Vůbec se mi váš článek nelíbí. Popeláři, učitelé, stavitelé a já mnoho dalších by jistě též chtělo více, ta stávka přilévala jen olej do ohně. Takové přidávání tu i onde zvýši inflaci, už tak peníze nejsou peníze, ale jen papírky. Víra učí ke skromnosti a šetření.
01. 03. 2011 | 09:31

Petr Potužník napsal(a):

Díky za přehledná, shrnující a dle mého (neobjektivního) soudu i objektivní článek. Škoda, že nevychází více podobných článků.
01. 03. 2011 | 09:51

Elena napsal(a):

Medicinské študium a vzdelanie je najťašie a najzodpovednejšie zo všetkých, dostaneš diplom lekara, ešte nemaš vyhrane, musyš každý rok skladať skušku odbornosti = atestaciu.

Predstavte si jedén deň práce lekara?

veru s trema deťmi som sa načala v čakarňach , napozorovala som ťažkú prácu dnešného lekara, ešte som nevidela ani jednú sestričku a doktora(ku) aby pila kavu, čaj a raňajkova desiatu na prácovisku ako je to bežne v kancelariach (kancelarských prácovnikovň a iných zamestnaniach, dokonca som nevidela ani mineralku alebo flašu s vodou , tak v dlhých radoch čakarne vždy som rozmyšľala, ta naša pané Doktorka, ta nechodi ani na vecko, asi nema ani pitný režim, rada v preplnených čakarňach, tlačanica predbehanie, hadky, kto koho predbehol , plné čakarné chorých deťi, dospelých každý čaka aby sa otvorili dvere a sestrička povedala to kuzelné slovko: ďalšý !
01. 03. 2011 | 09:52

Otázkář napsal(a):

Elena

hezky jste to popsala. Ještě bych to dal do protikladu s prací pánů poslanců a divím, že ještě někdo fandil vládě ať to těm vyděračům nandá
01. 03. 2011 | 10:02

Otázkář napsal(a):

respektivě podporoval boj poslance Šnajdra, aby žádná dohoda mezi vládou a lékaři nebyla podepsána
01. 03. 2011 | 10:03

Viola napsal(a):

Eleno, neviděla jste raňajkovat lékaře a sestřiku a pít kávičku, no to proto, že vás k tomu nepustili. Snad si nemyslíte, že si nedopřejí oddych. Jo někde v nemocnici je to trochu jiné, ale také jak kde. Jistěže lékařům nikdo neřekne, že jejich studium bylo lehké, ale co takoví strojaři? Takový strojař, když vyprojektuje stroj s nějakou chybičkou, může ohrozit také mnoho životů (př. auta), nebo stavař, když udělá šptaný projekt na most. Nejen lékaři mají náročné studia a následně praxi. Lékaři v nemocnici mají dobrou zkušenost a další školu.

Ta akce lékařů se mi absolutně nelíbila a v očích pacientů hodně klesli.
01. 03. 2011 | 10:08

LANDA napsal(a):

Minimum duševního zdraví, nebo už dokonce nesvéprávnost tohoto národa?
01. 03. 2011 | 10:12

Elena napsal(a):

Viola,
máte na mysli chirurga, sestričky ( celý operačný team), ktorý operuje 5 hodin, že by si odskčili na kafčo a majonezový šalat do bufetu ?

Váše príspevky mám rada, áno, sú aj iné povolania veľmi zodpovedné, ktoré tak isto musia byť ohodnotene podľa naročnosťi a zodpovednosti.
sestrička pušťa do ambulancie trech pacientov, jedén je už u doktorky, dalšým dvom pripravuje kartu a pušťa k dotorke, nehnevajte sa na mňa prosím, ale ako by mohli sa schovavať a potajomky si dopriať te ľuxus aspoň sa napiť vody.
01. 03. 2011 | 10:37

jozka napsal(a):

Mno, ja nevim, Kuras, ale to srovnani doktoru a poslancu jsem zaznamenal. Nejednou, boghuzel neumim dohledat. A taky Kuras, jsou si jistej, ze tech tricet Ka je za hodinu doktorovy prace a ze si o ne doktor pomuze?
01. 03. 2011 | 10:41

Elena napsal(a):

Otázkář ,
mám dojem že sa význate aj v Slovenských parlamentných pomeroch, tak Vám napišem jednú pikošku:

Minule, naša najstaršia poslankiňa Tothová, sa sťažovala že v zasadacej hale národnéj rady nie su okna a tak im pánom poslancoma a poslankiňam nesveti denne svetlo , vraj sú kvoli tomu chorľave a malo vykonne....

ištenem som si povedala, chuďa moje :))))
01. 03. 2011 | 11:17

Otázkář napsal(a):

Elena

nevyznám, ale řekl bych, že se od těch našich moc lišit nebudou :)
01. 03. 2011 | 11:19

ZAM napsal(a):

Elena:
Zdravím. Výborná replika, Viola vzhľadom na svoju slabú empatiu veľa vecí nepostrehne.
01. 03. 2011 | 11:26

Kanalnik napsal(a):

perly diskuze:

Viola: "Jak můžete srovnávat plat lékaře s platem ukízečky, u nás platíme uklízečku 75 kč na hodinu." ... plat lekare (bez prescasu) rok po promoci na chirurgii v krajske nemocnici pred peti lety (nemyslim, ze dnes by to bylo masivne jinak): 85 Kc.

Drza zrzka: "Fakt, že politici pobírají vyšší platy než lékaři, není dán hloupostí občanů, ale nemravností politiků." ... Nikoli, predevsim hloupost obcanu zpusobuje to, ze tento stav setrvava v teto zemi jiz 20 let.

Drza zrzka: "Vydupat si důstojný prachy na úrok druhých a zároveň s tím, nečinně hledět, jak mizí druhý tok peněz pod rukama do nikam..." ... Nikoli na ukor, nikoli necinne prihlizeni. Evidentne vam unikly souvislosti: zdrojem penez na zvyseni lekarskych platu neni rozpocet, mezi trinacti body memoranda je i zamereni se na korupci a uniky penez. Plus - k nejvetsim unikum dohazi v nejvyssich patrech soucasne politiky.

Jirka: "Zadruhé zapomněl autor na to, že jsme pořád ve schodku přes 100 mld. Kč, to není těm oduševnělým lékařům trapné odírat naše děti ?" .... :)) .... Neni vam trapne byt spokojeny se soucasnou politikou rerezentaci, ktera odvadi finance do svych soukromych kapes, a pritom po vas chce setreni? Vy budete ochotne setrit, a oni at si za vasich usetrenych penez prilepsi, ze?
01. 03. 2011 | 11:29

bez klobouku bos napsal(a):

vzhledem k tomu jaký jste prostitut bych se nedivil, kdyby tahle slátanina s křížkem po funuse byla napsána ze zbytku rozpočtu od hrabovského...
01. 03. 2011 | 11:34

Medikolog napsal(a):

Teda pane Kurasi, jistě budete mít nejlepší péči vyhrazenou pro kulichy. Jinak jsou "náš exodus váš exitus" nevděčná banda.
01. 03. 2011 | 11:35

Elena napsal(a):

Ahoj ZAM ,

ja nevím proč tunajšie Damy ma nemaju v láske :)))))
01. 03. 2011 | 11:38

Kanalnik napsal(a):

Viola:

Je sakra rozdil mezi tim, jestli stojite u soustruhu ci montazni linky nebo projektujete auto ci most, a tim, kdyz stojite pred zivym pacientem, ktery je v bolestech popr. ma krvacejici ranu, infarkt ci uraz hlavy. Zatimco ve sve projektantske kancelari mate dost casu na to si vse prepocitat a overit, jako lekar musite jednat okamzite a jste mnohokrat ve stresu, mate jeden pokus, jedno rozhodnuti ted a tady, ktere vratit zpet v 90% nemuzete.

Srovnavat akutni charakter povolani lekare s poklidnym projektovanim ci soustruhovaanim, kde akutne nic nehrozi, je nemysl.
01. 03. 2011 | 11:38

Drzá zrzka napsal(a):

Kanálník

Cituji: mezi trinacti body memoranda je i zamereni se na korupci a uniky penez. Ptám se: Na úniky peněz pouze ve zdravotnictví nebo ve společnosti vůbec?
abych se přiklonila k dnešnímu všobecnému veselí nad jistými výroky, jeden přidám:
Raději hloupost občana než "chytrost" politika.
01. 03. 2011 | 11:41

Kanalnik napsal(a):

Drza zrzka:

Uniky ve zdravotnictvi (ne nemale, ale ne nevetsi), se tykaji cele spolecnosti. Nerozumim tedy vasemu komentari. Lekari odvedli svoji akci kus prace ve svem sektoru v problemu, ktery postihuje celou spolecnost (a ja doufam, ze ji dotahnou do konce a zasadi se o omezeni uniku ve zdravotnictvi). Co jim tedy vytykate? Ted je rada na ucitelich, hasicich, policistech atd. Snad si nemyslite, ze lekari samotni maji paky na to neco zmeni ve skolstvi. Zejmena, kdyz je v tom polecnost nechala samotne jako 'vyderace'.
01. 03. 2011 | 11:47

Kanalnik napsal(a):

áno, lekár nemá právo ani čas na omyl,
zato naši paní poslanci keď schvalia nejaký debilný zákon, hneď knemu schvalia aj 520 novel :)))) tož tak !
01. 03. 2011 | 11:50

Elena napsal(a):

pardon Kanalnik, mne už celkom šibe, omylom som napisla Váš nick tam kde som nemala
01. 03. 2011 | 11:51

Drzá zrzka napsal(a):

Kanálník

Nežijete na jiné planetě? Kterému z lékařů jde o zdraví pacienta, komu z učitelů jde o vzdělanost národa?
Čest vyjímkám.
01. 03. 2011 | 11:54

ZAM napsal(a):

Elena:
Pretože si taká povedzme neortodoxná. To priemerné nie len dámy neodpúšťajú. ☺
01. 03. 2011 | 11:59

ZAM napsal(a):

Drzá zrzka:
Spíš žijete Vy v nějakém izolátu asociálů. Nepíšete z krimu?
01. 03. 2011 | 12:00

Pekař lidumilný napsal(a):

To nikdo neuvěří, jak rychle plyne čas na šestnácti až osmnáctihodinových šichtách v pekárně, ve dvou lidech, bez času na svačinu, kafe, posezení. Čas při tom neexistuje, ten si člověk v pekárně musí udělat mezi jednotlivými cykly v pečení chleba tak pět minut. Dva lidé, tolik hodin, teplota prostředí 35 stupňů, vlhkost 80% a práce nonstop na nohou. Nemožnost vzít nemocenskou, nebo třeba vypnou proud a vy děláte záchrannou akci skoro potmě. Mokří od potu, hladoví a naštvaní - takoví dělníci jsou spokojeností zaměstnavatele.
Plat těchhle pekařů? Samozřejmě že úkol a nic navíc. Upečeš bochník, máš korunu hrubého. Za šestnáct hodin dřiny upečeš tak dvanáct set až čtrnáct set bochníků. Záleží na pekaři, jak dokáže sebou mrskat. Po šichtě hromadná doprava nehrozí a proto většinou pěšky domů s bolavým tělem se prospat, protože za pět, šest hodin začíná nanovo. Co dva dny jeden den volno. Svátek, pátek stále dokola. Výdělky kolem dvanácti až patnácti tisíc hrubého. No řekněte "kdo z vás na to máte pánové?" :-)) V montovnách je to snad ještě horší pro dělníky, protože tam si ani čas pro pás nejde udělat a buzerace vrchnosti je nesmírná, při minimálních mzdách, se strachem z propuštění.

O prachy jde pochopitelně především! Jasně, přidejte úplně všem a minimálně pět tisíc. Ceny ale zachovejte, aby inflace přídavek nesežrala. Jó, ono to nejde přidat úplně všem?! Všichni nejsou státní zaměstnanci a v soukromém sektoru platí co jiné, než Zákoník práce. Tam platí zákony trhu - nechceš makat za daných podmínek?, tak táhni na pracák, kde ti snad najdou jinou makačku za minimální mzdu a v dnešku ti ani nedají podporu v nezaměstnanosti a v hmotné nouzi ti doporučí využít Zákon o rodině, aby se o tebe postarali blízcí příbuzní a ne stát.

Dejte doktorům aspoň sto tisíc měsíčně! Zachraňují nás, když už je s námi amen, abychom mohli státu na ty platy státním zaměstnancům zase vydřít.
01. 03. 2011 | 12:00

Drzá zrzka napsal(a):

ZAM

Píšu z hradu, a že jich máme na výběr. :o)

Kanálník
Kdyby lékaři (jako elita národa), přišli s tím, že unikají peníze na nejvyšších patrech politiky, a proto není na zvýšení jejich platů, jak by se k jejich požadavkům postavila veřejnost?
01. 03. 2011 | 12:16

Elena napsal(a):

Pekař lidumilný ,

viem že máte ťažkú prácu, ale keď sa Vám prepečú housky, tak ich pomelete na struhanku :))))
01. 03. 2011 | 12:19

ZAM napsal(a):

Pekař lidumilný:
"Upečeš bochník, máš korunu hrubého....Za šestnáct hodin dřiny upečeš tak dvanáct set až čtrnáct set bochníků...Co dva dny jeden den volno.... Výdělky kolem dvanácti až patnácti tisíc hrubého."
1300 x 20 = 26000
Někde jste se seknul. Není divu, po takové dřině.
01. 03. 2011 | 12:24

Olic X napsal(a):

Nejsme na tom zas tak spatne, kdyz se kupuji CD s nasimi POP celebritami zhruba za trojnasobek, nez CD s Beethovenem
01. 03. 2011 | 12:27

adla napsal(a):

stoprocentně souhlasím, bohužel ten článek 65% populace není schopno pochopit
01. 03. 2011 | 12:43

Hugo napsal(a):

Článek celkem zajímavý, ale i odpovědi.
Celý tento systém je nevhodně postavený.Takový Julínek a jeho posluhovači již měli být dávno v teplákách (za rozkrádání zdravotnictví) a ejhle - oni jsou ještě voleni.
Třicet korun Julínkovných je nemrav proti kterému měli lékaři vystupovat - opět ale Každá koruna je dobrá, obzvlášť pro doktora který si jí ani nezaslouží,natož pro lekárníka který s tímto experimentem neměl nic společného a pouze zdražoval léky. Proto mu zaplácli hubu.Nyní se ukázalo, že lze va zravotnickém systému nalézt najednou 2 miliardy, proč se nenašli v případě 30.Kč a odnesl to pacient jako nadstadartní platbu která je nekontrolována a je v ní nasazen nesmyslný strop který lze obejít.Proč se platí u obvodních lékařů, kteří mají měsíčně 68 Kč poplatek za vedení pacienta který tam nepřijde i deset let.
Pane KURAS proč doktoři na tyto nešvyry neupozorňují a nepoukazovali dříve.
Nejsme lhostejní a věřím, že občané přejí lékařům jejich peníze navíc, ale v době a čase ve které se nalézáme? je plat o 5 až 8 tisíc zarážející. Co si má pomyslet jiný občanský pracovník který pobírá takovýto plat za celý měsíc práce. cítí se ponížený?
Poslední připomínka : naši politici, Drápkové,Nečasové, Kradouskové, ale i jiní Drobilové a podobní Udělají průser ale zodpovědnost je kde? jeden odejde z funkce ministra ale zůstává v systému a má dokonce podporu pana Prasidenta a min. předsedy.
Není již doba zralá na vidle a urožnění si svého prasete.
01. 03. 2011 | 13:07

Viola napsal(a):

Kanálníku,

za prvé - ukízečka musí uklidit a žádné přesčasy se jí neplatí a před pěti lety měla jen 50 až 55 na hodinu, a za druhé lékař, který jde pracovat do nemocnice si uvědomuje nutnost přesčasů, souvisí to s jeho prací.
01. 03. 2011 | 13:14

Viola napsal(a):

kanálníku

práce projektantů, nebo konstruktérů čehokoli je také velice stresová, protože se musí také udělat v daném časovém limitu, s materiálním omezením a finančním omezením a s respektováním všech norem a bezpečností. Když se udělá chyba, takový člověk končí, ale lékař, který udělal chybu mnohdy jede dál.
01. 03. 2011 | 13:18

Jee napsal(a):

Zneuznaný intelektuál si za využití rukojmí odnáší z banky milion.
Faktem ale je, že přerozdělení peněz je zdánlivě poněkud tvrdší.
Pravda, je to nelegální.
01. 03. 2011 | 13:20

AC napsal(a):

Drzá zrzka

A vy si myslíte, že kdyby s něčím takovým jak píšete lékaři přišli, že se trojkolka posadí na zadek a lidé prozřou? Vždyť každý soudný člověk dennodenně vidí, co se u naší vrchnosti děje! Jenomže mlčíme. Držkujeme tady na netu, však to vidíte sama.
A pak, lékaři do korupcí a rozkrádání vidí asi tak stejně jako my, ovce. Jejich práce je léčit, ne pídit se po zlodějinách. A jak byste se takového lékaře-vyšetřovatele představovala? Měl by hlásit podvody o kterých se domnívá, že podvody být mohou, anebo jen kauzy, kde si je naprosto jistý?
Máte divné představy, dámo:-) Nereálné. Jediné co lidé mohou, je tvrdě dotlačit vládu k zodpovědnosti. I za cenu generálních stávek a nepokojů. Koneckonců, rozhazují peníze nás všech a přitom se za tu dřinu a námahu mají jako čuníci v žitě. Ne-li lépe. A z nás dělají už 21let truhlíky.
01. 03. 2011 | 13:21

Viola napsal(a):

ZAMe

a nezapomněl jste na daně a odvody?
01. 03. 2011 | 13:22

Kanalnik napsal(a):

Viola - ja nepisi o nutnosti prescasu, ja jsem uvedl, kolik dostaval lekar pred peti lety bez prescasu a to proto, ze prescasy do toho pocitat nelze, tot vse.

(Nevi nekdo, jestli se nejak tabulkove platy lekaru za poslednich pet let zmenily?)

Prescasy minim sluzby, ktere jsou placeny. Pokud lekar v konkretni odpoledne a noc neslouzi, ale musi zustat na sale po zakladni pracovni dobe proto, ze provadi komplikovanou operaci od ktere nemuze odejit, a setrva v praci o 2 ci 4 hodiny dele, to samozrejme zaplaceno nema. To jen tak na srozumenou.

Podle mne by mel mit lekar po promoci nejmene ctyrnasobny plat jak uklizecka. Tim nechci rici, ze prace uklizecky neni dulezita. Pokud ale chceme ocenovat podle usili, pripravy, odpovednosti a rizik, jinak to jednoduse nejde.

Elena: nic se nedeje
01. 03. 2011 | 13:29

Viola napsal(a):

Eleno,

já vás také ráda čtu, právě pro to vaše zvláštní nářečí. Ale jak já jsem k lékařům chodila, tak jsem si právě nikdy nevšimla, že by si tu pauzičku na kafčo neudělali. Jistě u chirurgických oparací jsem se nepletla, ale i tam si dokážu představit, že když je něco složitějšího a delšího, jsou týmy, kdy jeden lékař dělá to a jiný ono a na pacientovi se vystřídají tak, aby nepadli pacientovi do rány.
01. 03. 2011 | 13:34

karel napsal(a):

Kuras, jdou se léčit k duševnímu dochtoru sám a mě do toho netahaj, jo? aneb: to je trochu úlet takhle mluvit o národu jako celku. asi to bude mít něco společnýho s tím duševním zdravím, holt
01. 03. 2011 | 13:36

Viola napsal(a):

Kanálníku,

myslím si, že lékaři mají desateronásobek, co uklízečka a přesčasy a jiné tam a tam úvazky se do toho počítat musí, protože uklízečka si sice může udělat tam a tam úvazek, ale nemůže to přehánět, protože se to na její práci rozhodně pozná. Čas není pro uklízečku natahovací.
01. 03. 2011 | 13:37

Kanalnik napsal(a):

Viola - dejte si rict, projektant ci konstrukter si muze svoje vypocty prekontrolovat. Nerikam, ze nema odpovednost. Jiste ma. Ale kdyz vam prijde pacient se zranenim hlavy, musite jednat okamzite, na prepocty ci kontroly v ucebnici neni cas. Srovnavate nesrovnatelne.

Drza zrzka:
" Kterému z lékařů jde o zdraví pacienta, komu z učitelů jde o vzdělanost národa?" Tak ted jste uspesne plivla do tvare vsem odpovednym lekarum a ucitelum. Lekaru, kterym jde o zdravi paicentu je v nemocnicich vetsina. Nevim, kde zijete. To je skutecne dost asocialni hlaska.

"Kdyby lékaři (jako elita národa), přišli s tím, že unikají peníze na nejvyšších patrech politiky, a proto není na zvýšení jejich platů, jak by se k jejich požadavkům postavila veřejnost?" Presne tak, jak se postavila. Vy jste tech 13 bodu necetla? Nebo cetla, ale nebyla schopna prehlednout pres clonu nestastneho hesla 'Nas exodus, Vas exitus?'. Myslim, ze pointa protestu vam tedy unikla. Zvyseni platu chteli, protoze tyto jsou nizke - jsou nizke proto, ze se skrti privod penez, ktere v systemu jsou - privod penez je skrcen plytvanim a vyvadenim prostredku ze systemu....
01. 03. 2011 | 13:41

Kanalnik napsal(a):

Viola - 85 Kc na hodinu je desetinasobek 55 Kc? To myslite vazne? (kde berete predstavu, ze prescasy jsou lepe ohodnoceny nez zakladni pracovni doba?)
01. 03. 2011 | 13:46

Viola napsal(a):

Kanálníku

dívala jsem se na prazentaci pana Volemana a z toho mi jasně vyplynulo, že v absolutní výši mají uklízečky desetinu platu oproti lékařům, ne-li ještě méně, to případ od případu.
01. 03. 2011 | 13:54

Dáša napsal(a):

Myslím, že tak nějak podobně to vidí i vačice Heidi. Díky za článek.
01. 03. 2011 | 14:02

Viola napsal(a):

Podívejte se kanálníku

jestliže projektant dodá lékaři špatný přístroj, tak lékař nemůže pracovat. Ale když lékař nechá v břiše zaoperovaný nástroj pacientovi, ten se z toho musí dostat sám a ještě se vrátit do pracovního procesu a lékař léčí dál. Lidské tělo se nemění, je pořád stejné, lékaři se vzdělávají, doplňují znalosti a používají dokonalejší přístroje a nástroje, tak kdo je důležitější? No nakonec dojdeme k tomu, že je třeba spolupráce a ne se předhánět, kdo je důležitější. Ovšem, tím, co lékaři předvedli u mě klesli, protože dali najevo, že jsou něco více, nejsou.
01. 03. 2011 | 14:05

Elena napsal(a):

Viola ,
ďakujem , na to moje zvlaštné nárečie a pohľad na lekárov mám pre Vás video klip , sice Dama hovori vo francuštine, verím že to pochopite( hovori o sebe že je doktorka mediciny, prácovala na psichyatrickéj klinike ) .

Ten klip som už raz davala , opakovanie je matka mudrosti.
01. 03. 2011 | 14:06

Elena napsal(a):

http://www.youtube.com/watch?v=gAm23yHplHw&feature=related

dnes mi to fakt nepali
01. 03. 2011 | 14:06

Drzá zrzka napsal(a):

Kanalnik

Pod mou otázkou, kterou podle Vás plivu, je napsaná věta. Čest vyjímkám.

Z poslání učitel, lékař se stalo pouhé povolání.
To si člověk uvědomí zvláště v momentě, kdy Vás lékař nechá s tou rozbitou hlavou, sedět dvě hodiny v čekárně pohotovosti. Proč by nenechal, musí se rozhodnout, co dál.
01. 03. 2011 | 14:12

Kvestor napsal(a):

Pan Kuras už je příliš dlouho vzdálen. Svědčí pro to už jen jazyk: Výraz "zeptat se otázku" v češtině jednoduše neexistuje. The English ask a question, but the Czechs always pose a question.
01. 03. 2011 | 14:21

Jedla napsal(a):

Měl bych blogera pochválit. Vždyť jsem tady opakovaně LOK a jejich akci Děkujeme, odcházíme podpořil. A prostě lékařům vyšší tabulkové platy bezpodmínečně přeji. Ale nepodpořím zde blogera. Myslím, že má na víc. Že by dokázal jít pod povrch, kdyby chtěl.

Vzdor (nemocničních) lékařů a jejich boj o atestace mladých lékařů, přesčasy a podmínky k práci a o platy, vidím jako boj o "udržitelnost" současného systému, tedy "systému dostupné nemocniční péče", dovolím si to tak nazývat.
A jako opačný náhled a zájem vidím (Šnajdrovsko-Julínko-Juráskovskou) snahu, kterou bych charakterizoval náhledem: 'Lékaři, nežádejte peníze nyní, podtrháváte tak vládu rozpočtové odpovědnosti. Vyčkejte a podpořte naši "reformu" zdravotnictví, ta Vám vynese exkluzivní pozici a s ní mnohem více.' Koncepce "exkluzivni nemocniční péče", dovolím si to tak nazývat.
Dovolím si odbočku. Existují (v krajních verzích) dva různé způsoby marketingu. Jeden je "prodávat na růžku housky na krámě", druhý "být světoznámým obchodníkem s broušenými pravými diamanty". Oba jsou to způsoby "volnotržní", žádný z nich není "socialistický" ani "monopolistický". Tak i tak lze "zbohatnout" (záleží na velikosti trhu a tržním podílu), tak i tak je to riskantní (může na Vás 'vletět' hygiena nebo mafie). Ale ta cesta k bohatství, ten způsob marketingu, ten je odlišný. Housky musí být dostupné. Každému. Konkurence se odlišuje nízkou cenou. Diamanty musí být nedostupné. Čím nedostupnější, tím dražší. Konkurence se odlišuje exkluzivitou. A totéž, dvě cesty, jsou možné i ve zdravotnictví.
Lékařští odboráři nežádali změnu systému. Chtěli dál zdravotnictví "dostupné", chtěli ukončit "binec" s atestacemi, více lékařů, méně přesčasů, zachovat lůžka, pořádek do investic, méně korupce. Opakem, Šnajdrovsko-Julínko-Juráskovskou cestou je "zdravotnictví nedostupné, exkluzivní". Reformované. Méně lékařů, méně lůžek, korupce, extrémní investice jen do exkluzivních zařízení (IKEM) v podnikatelské právní formě (akciovka). Ze stejného "měšce" peněz nepatrný podíl lidí a firem získá obrovský profit. Ne houska na krámě. Broušený briliant je podle nich lidské zdraví. Většina lidí nepotřebuje mít žádný broušený briliant, neboť smrt je vcelku levná, dá se říci skoro zadarmo. Ale ti, kteří na to mají, ti vydají ze strachu z nemoci, bolesti či smrti poslední groš. Jmění. Není to konkurence, neviditelná ruka, racionální analýza přínosu a nákladů. Je to jako s briliantem - je v tom iracionální prvek. Čím je u briliantu estetický dojem, touha, společenský status, a spekulace na budoucí hodnotu, tím u zdraví je také iracionálno - strach o život, strach z bezmocnosti, a samozřejmě nelibý prožitek bolesti. Zákazník zaplatí exkluzivnímu dodavateli cokoliv. Stačí (pomocí kolapsu atestací a vzdělávání) omezit počet lékařů, administrativně seškrtat (smlouvy s pojišťovnami - nejdůležitější je VZP) počet lůžek i počet zařízení, udělat z nich společnosti podle obchodního zákoníku (a.s.) a hlavně zavést "standardy" na péči z pojistného. Nejprve měkké, aby to prošlo, ale jak bude "tabu" nestejného přístupu k pacientům respektive legalizace nedostupnosti léčby (pro většinu) prolomeno, už se to bude jen a jen zpřísňovat, šroub se bude již jen utahovat. Výsledkem je, že "zdravotní byznys" dosáhne na více peněz než dnes, ale ty se rozdělí mezi menší počet příjemců v exkluzivním postavení. A že to není pro každého? No a? Nevydělá prodejce diamantů dost, i když diamanty nejsou pro každého? Asi i víc než prodejce housek na krámě.
A co stát? A co my, kteří častěji kupujeme housku než diamant? I my máme v reformovaném zdravotnictví své místo. Vzpomeňte, jak reformátoři (navzdory faktu, že lůžka jsou dostatečně obsazena a na zákroky i ambulantní ošetření se čeká) neustále papouškují do médií svou mantru, že akutní lůžkové kapacity nemocnic je třeba přeměnit na dlouhodobá, ošetřovatelská lůžka. Už jste to také slyšeli, že? Mnohokrát. Jako kolovrátek. Jistě, snížit počet akutních lůžek = zvýšit jejich exkluzivitu. Ale proč ty LDNky? No to proto, že my, nekupující diamanty ale housky, se bez lékařské péče staneme EPIDEMIOLOGICKÝMI RIZIKY. Naše neléčené choroby se (to je cílem) stanou rizikem, společenským nebezpečím. A to už nebude zajímat soukromý zdravotnický byznys, nýbrž stát. Budeme zavíráni do karantén, ale neléčeni. Ta dlouhodobá lůžka, ty LDNky, budou naše leprosária. Naše budoucnost. Tak na naše minimum duševního zdraví!
01. 03. 2011 | 14:26

Dusann napsal(a):

Souhlasím s autorem. Díky za článek.
01. 03. 2011 | 14:26

Kanalnik napsal(a):

Viola, doktori nejsou neco vice nez ostatni lide. Ani to nerikaji (vetsina). Asi nejste schopna odlisit tento fakt od tematu s tim nesouvisejicim, tj. od tematu adekvatniho ohodnoceni. Ta dve temata spolu nesouvisi.

Pokud byste to dotahla do konce po vasem, pokud by se fakt, ze lide jsou si jako hodnotne lidske bytosti rovny, prevedl do oblasti ohodnocovani, pak bychom zakonite meli dostat vsichni stejny plat, ne?

To je ale komunismus a ten nikdy fungovat nebude. A navic by to bylo nespravedlive, protoze usili (nikoli hodnota cloveka) je ruzna, stejne jako odpovednost.

....

Na druhou stranu nechtejte po lekarich, aby byli bohy. I oni delaji chyby. A mohu vam s klidem rict, ze jich delaji vic, nez projektanti, kteri maji dost casu na overeni a propocitani jejich planu. Idealni svet bez chyb neexistuje, jsme jen lide. A to je riziko zivota. Tlak a stres je v akutnich situacich u lekare mnohem vetsi. Zakonite. Protoze projektant se do tak akutni situace ve sve praci dostane malokdy...

Holt clovek zachranuje zdravi a zivoty, nechava tam pulku zdravi, mnohdy zanedbava rodinne vztahy a svuj vlastni osobni zivot, a kdyz chce pridat, coz je naprosto pochopitelny pozadavek vzhledem k tomu, co to vsechno obnasi, Viola mu zacne tvrdit, ze si o sobe mysli, ze je neco vic. To je na mrtvici.

To uz je asi fakt lepsi odejit, pokud si toto mysli vetsina lidi. Je to neuveritelne nefer. Nevim, co ukazoval Voleman, ja jsem vam sdelil moje vlastni informace z prvni ruky. Je videt, ze nemate mlade nemocnicni lekare v rodine.

(A ten clovek se zasitym nastrojem uvnitr, se z toho sam nedostane. Potrebuje pomoc dalsich lidi, i lekaru. Zjednodusujete.)

Drza zrzka:
Prave ze zjednodusujete. I temi 'vyjimkami'. Je jich vic, nez si myslite a proto to nejsou vyjimky. Lecit v CR je evidentne prace nevdecna...

Dnes uz koncim, mam toho dost.
01. 03. 2011 | 14:42

Pankrác napsal(a):

autor
dneska jste se nepredvedl,

týjó, tohle napsal pravicově smýšlející autor ?,

to bude asi nejspíš tím současným nezadržitelným pokrokem
nebo že byste testoval čtenářstvo…?...(nebo si dělal prču..)
01. 03. 2011 | 14:51

Elena napsal(a):

Kanalnik,
ja Vám rozumiem, doktor musy vedieť latynsky, anglicky, mal by vedieť aj rusky, francuzsky , mal by byť profecionalné zdatný ale aj dobrý IT prácovník aby ovladal všetké moderné techniky , proste od neho da vyžaduje univerzalnosť , vyžaduje sa aby prácoval presčasy, nočne, vykondove služby , pohotovosť .....

mate právdu to nemá význam, sa tu naťahovať
01. 03. 2011 | 14:52

JAHA napsal(a):

Ad: autor
"Nebo si lékařů ceníme jen do té doby, než se ozvou s otázkou, zda by si po šesti letech studia a neustálé aktualizaci odborností zasloužili o pár korun víc než uklízečka? A pak jim pohrozíme stanným právem a vynadáme vyděračů, vlastizrádců a sprosťáků?"

Agitka jak vysita zo stalinskych cias. Iba vymenit osoby a obsadenie. Trochu reality vo vlasnej kuchyni a "sahnutie do VLASTNEJ kapsy" by stacilo. Varit mozem z toho, co mam. Nie co mal a ma sused.
"Jenže k tomu by bývalo potřeba alespoň minimum duševního zdraví", jak autor pravi☺.
01. 03. 2011 | 14:55

Elena napsal(a):

JAHA,

myslite platy riadiacých managerov poisťoven , jou tak tie sa varia aj z lepšých súrovin neželi u sousedov zapadných, millionove odmeny ( štatná poisťovňa)

no koment
01. 03. 2011 | 14:59

observer napsal(a):

Naprosto souhlasím.
Mimořádně hloupý epilog, kteří napsali ti, co se domáhají seznamu lékařů, kteří dali výpověď, blbost české veřejnosti, zapomínající, že žijeme v jakési demokracii a jakémsi kapitalismu, celou věc umocnila. Aspoň na kvadrát.
Klausova "neviditelná ruka trhu" se týká i trhu práce.
Je tristní, že občané (někteří) odsuzovali a odsuzují lékaře a ne bandu politiků, kteří tady 20 let kradou a lžou. Lhostejno ze které strany.
01. 03. 2011 | 15:03

Drzá zrzka napsal(a):

Ostatní profese si nemusejí zvyšovat kvalifikaci studiem novinek. Studenti techniky, prostě výjdou ze škol a do důchodu mají vystaráno.
01. 03. 2011 | 15:06

ZAM napsal(a):

Viola:
Nebylo na co zapomenout. Račte si znovu přečíst - tentokrát pozorně - pekařův příspěvek resp. jeho citaci v mém. Je tam důsledně uvedena mzda HRUBÁ. I mnohá další Vaše tvrzení jsou mimo realitu.
01. 03. 2011 | 15:16

JAHA napsal(a):

Ad: elena

Vymyslite jednoduchy zakon obmedzujuci prijmy zamestnancov statnych firiem a organizacii a presadte ho v parlamente. Usporene prostriedky prerozdelte nielen lekarom. I ini sa musia neustale dovzdelavavat, pracuju v strese, nasadzuju nielen svoju profesionalnu cest, ale i zivoty... Nic jednoduchsie☺. Ale porovnavajte kazdu profesiu a vsetkymi smermi, nielen zapadny vietor fuka, sem tam i ten zo Sahelu☺.
P. S. Na odlahcenie

Chirurgovi mladému
Tvár sa potí.
Má trému.
Kolega doň starší sotí-
No tak rež!
Kde však začať?
Je tam toho-
In media res.

Politiku kritizujú,
Našli riešenie.
Po pár deci zostávajú
Prázdne kešene.

Pán X s pánom Y
Kritizujú vládu.
Čo iné im zostáva-
Zostávajú vzadu.
01. 03. 2011 | 15:26

ZAM napsal(a):

kanalnik:
Mám dotaz: Viola vzpomenula, že "Ale když lékař nechá v břiše zaoperovaný nástroj pacientovi", asi měla na mysli nedávno v tv uvedený případ zapomenuté cca třiceticentimetrové kovové špachtle. Pokud vím, operace je týmová práce, při které nástroje mají sledovat instrumentářky po celou dobu a v případě, jako byl uvedený, by měly hlásit ztrátu oné špachtle a vedoucí operace by neměl akci uzavřít, dokud se špachtle nenajde. Je to tak? O šlendriánu při pooperačních kontrolách pacientky se ani nezmiňuji.
01. 03. 2011 | 15:27

Kanalnik napsal(a):

ZAM

je to tak, roli instrumentarek v tymu jste popsal presne
01. 03. 2011 | 15:38

Elena napsal(a):

JAHA,
zatial mám riešenie len pre politikov:

základ platu by mali mať na úrovné mimimalnej mzdy + pohyblivá zložka , ktorá by sa vypočitavala od hospodarského rastu a

basta , na dnes končim vysielanie :)))
01. 03. 2011 | 15:51

ZAM napsal(a):

Kanalnik:
Děkuji. Doplnění ćhybějícího nástroje v sadě dalším bez dalších opatření považuji za trestuhodnou laxnost. Zajímalo by mne, zda v tomto konkrétním případě instrumentářky ztrátu špachtle hlásily už během operace či ihned po skončení výkonu anebo až ex post.
01. 03. 2011 | 15:55

Kanalnik napsal(a):

ZAM

to by bylo dobre vedet
01. 03. 2011 | 16:02

kira napsal(a):

To Luba:
Nemylte se, rusky mluvící lékaře a sestry(to především)už docela často potkáte.A co se týče pomocného personálu,tak zlatý zuby mají všichni.Nic proti,ale tak to je.
01. 03. 2011 | 17:18

Realista napsal(a):

Žvásty, pane Kurasi. Jsem také socialista, tam mě vyobcujte.
01. 03. 2011 | 17:56

observer napsal(a):

Zrzko, ironizuješ. Mám v portfoliu i diplom z strojárny a i jsem to dost dlouho dělal.
Vždyť dej výpověď a řekni, že když ti nezvýší plat, odejdeš.
Co ti brání?
Máme tady tržní prostředí.
I pracovní síla je zboží.
01. 03. 2011 | 18:53

observer napsal(a):

Realisto, ty jsi měl být vyobcován hned po narození.
Totálně.
Takoví, jako jsi ty, škodí lidem.
01. 03. 2011 | 18:56

Vysedlina pathologická napsal(a):

Souhlasím, pane Kurasi, zcela jasné. Ale kam se poděl Váš humor? Napsal jste to opravdu Vy? Souhlasím, i když jsem zažila několikrát i bezohledné poškození pacientů. I velmi dobrou vůli lékařů. Opravdu nemohou mít lékaři tak nízké platy. Nižší než nějací úředníci. Ale k tomu dalšímu, protože je nás tu asi více duševně pošramocených, včetně Vás? - a jinak nechci nikoho jmenovat, poletuji si v těchto diskusích od názoru k názoru jako motýlek, vlastně slepička, cítím se svobodně, až mě napadne, běž něco dělat, co má smysl. Tak už jdu, jdu, jdu, nemám všechno hotový, já už ...
01. 03. 2011 | 19:36

http://ivopeterka.mysteria.cz napsal(a):

Jirka 01. 03. 2011 | 03:42: A proč by jim to proboha mělo být trapné? V zemi, kde se jeden blbý tunel prodraží o 10mld., zdravotnické potřeby se nakupují nejméně o 50% dráž než v zemích s mnohem vyšší kupní silou, kde jsou nejdražší silnice v Evropě, kde si spousta politiků plní kapsy na úkor svých občanů. Proč by si neměli hrdě říct o důstojný plat? Mimochodem, když posílal Kalousek svojí složenku - v drtivé většině vlád, které dluh nasekali, měla jeho strana podíl, potažmo se na vládnutí podílel právě Kalousek. Takže je to skutečně ten pravý, aby to zde dával do pořádku. Ty složenky měl poslat sám sobě - může za ně také on. Mimochodem, teď jsou na řadě učitelé. Měli by do toho jít stejně tvrdě - na ty se tu totiž kašle už desítky let.
01. 03. 2011 | 20:08

AC napsal(a):

observere,

nesuď, abys pak nebyl sám souzen. Žiješ asi na jiné planetě, truhlíku. Místo kritiky těch, kteří už ví o čem život je, bys měl hledět kolem sebe, učit se a umět naslouchat. Pokud někdo škodí lidem, tak jsou to typy tvého nechápavého střihu, pomýlený virtuále.
Ve tvém nejvlastnějším zájmu tě vyzývám, nevyjadřuj se k záležitostem, kterým nerozumíš.
01. 03. 2011 | 20:41

Jitka napsal(a):

Nejedná se o peníze.Ze začátku lidé lékaře podporovali, ale jak pak začali vyhrožovat a zcela se zesměšnili různými prohlášeními, jak odejdou do zahraničí a nejen to, začali také ukazovat druhou stránku tohoto povolání ve spojením se špatnou osobností.Získat peníze za každou cenu, bez ohledu na člověka, o kterého mají pečovat. Proti takovému postupu by se vzbouřila veřejnost kdekoliv na světě. Proto nebuďte nekorektní a přistupte k tomu tak, jaká skutečnost byla a bohužel i je.Kromě toho peníze chybí nejenom lékařům a spousta dalších povolání je neoceněno.Dejme si ruka na srdce, kdo chce uspět, pracuje jen 8,5 hod. denně ? A kolik z nás za svou kvalitní práci nedostalo vůbec zaplaceno, ani ty ubohé dvě stovky za hodinu, i když měli praxi, odevzdali perfektní práci, ale klient prostě nezaplatil ?
01. 03. 2011 | 22:18

znalec napsal(a):

Vážený pane autore,
Národ si je plně vědom, že jeho zdraví není veřejným statkem. Proto platí rok od roku víc, a někdy i víc než v jiných zemích, aby si své zdraví ohlídal. Jenom se národ diví, že by měl platit jeden a půl násobek až trojnásobek víc, protože se lékaři poměřují s lékaři v bohatých zemích. Kdyby se poměřovali s lékaři východních zemí, asi by národ neprotestoval, proti dobrovolnému snižování lékařských platů. Pak by jste nemusel mít obavy o duševní zdraví národa. S duševním zdravím národa je to vpořádku. Chtěl bych vaše zneklidnění naprosto rozptýlit.
01. 03. 2011 | 23:19

Rebeca napsal(a):

Vas clanek mne potesil.Je to racionalni rozbor neuteseneho stavu nasi politicke
sceny.Bohuzel i neuteseneho stavu ceske populace.
Nevim,proc lide tolik broji proti 30Kc,kdyz nesmyslne vyhazuji statisice za neucinne potravinove doplnky a malo ucinne kosmeticke pripravky.
Mala ceska dusicka si nemuze zvyknout na nerovnostarstvi v nasi spolecnosti.
Vyhovuje ji unaveny,ztrhany lekar,ktery polozi zivot na oltar postsocialistickeho zdravotnictvi.Proste jsme si zvykli,ze doktor je otrok a nikomu nevadi,ze pri navsteve advokata zaplati petinasobek a ani nemrkne.To se moralky nikdo nedovolava.
01. 03. 2011 | 23:39

clay napsal(a):

pěkně napsáno, pane Kurasi
02. 03. 2011 | 00:01

kabala napsal(a):

Kuras nejsou oni žid?
Že tak umějí blbnout hlavy gojům židovskými pohádkami ,alá holohoax.
Čeští gojové ani nevidí ,jak na nich židovské vyvolené elity v politice a finančnictví praktikují ten skutečný holokaust.
02. 03. 2011 | 01:31

observer napsal(a):

Kabala, nejsou voni debill?
02. 03. 2011 | 06:49

observer napsal(a):

Hehehe, AC asi neumí číst.
Truhlíku, přečti si to ještě 3x. A pomalu a soustředěně. Snad pochopíš.Podle toho, co jsi napsal ty o politice, se mi zdá, že se moc nelišíme.
K článku jsem napsal:
Naprosto souhlasím.
Mimořádně hloupý epilog, kteří napsali ti, co se domáhají seznamu lékařů, kteří dali výpověď, blbost české veřejnosti, zapomínající, že žijeme v jakési demokracii a jakémsi kapitalismu, celou věc umocnila. Aspoň na kvadrát.
Klausova "neviditelná ruka trhu" se týká i trhu práce.
Je tristní, že občané (někteří) odsuzovali a odsuzují lékaře a ne bandu politiků, kteří tady 20 let kradou a lžou. Lhostejno ze které strany.
02. 03. 2011 | 06:56

Hawkie napsal(a):

ad viola: vaše neštěstí je, že si představujete stále medicínu jako poslání. Jistě, podobně jako u mnišských řádů, pár stovek lidí seženete, kteří budou podobnou práci s etickým rozměrem dělat pro dobrý pocit. Ale z hlediska řádově desetitisíců je to jinak.Je to práce jako každá jiná, po pár letech a desítkách tisíc vyšetření vše splývá. A mimochodem, u té kávy jsem mockrát seděl na sesterně či vyšetřovně a psal u toho účty či si psal seznam úkolů. Ono totiž napsat vyúčtování není vždy tak jednoduchý úkol.
Coby insider, s blogem souhlasím s výjimkou julínkovného. Ale to jsem zmínil v reakcích na blog prof. Hořejšího.
02. 03. 2011 | 08:06

Pavel Svoboda napsal(a):

Váš článek nechápu. Pokud jsem někde nespokojený 20 let (nebo snad 60let?)tak snad automaticky odejdu jinam,, maximálně po roce. A vůbec k tomu nepotřebuji exitus kohokoliv.
02. 03. 2011 | 08:25

arnost napsal(a):

Čert vem Kurase, ale miluju drzé zrzky :-))
Dáš mi kontakt? traz.alca(na)seznam.cz
02. 03. 2011 | 08:58

TomasB napsal(a):

Nemyslím si, že je pan Kuras v principu lhář, ale celý tento blog vychází z absolutně lživých informací. Západní politik má údajně menší plat něž lékař tamtéž - to má být vtip? NENÍ TO PRAVDA a to ani zhruba, ani přibližně, ani náhodou. Kupříkladu poslanec parlamentu v zemích jako je Francie, Německo, Británie, ..., si přijde měsíčně v přepočtu na půl až tři čtvrtě milionu korun (včetně náhrad). Ukažte mi doktora, který to má, pánové! Jistě je jich řada, kteří berou milion či dva a víc - špičkoví specialisté, plastičtí chirurgové, lékaři s privátní praxí - ale běžný doktor z normálního krankenhausu opravdu 20.000EUR měsíčně nebere. Ve skutečnosti nebere ani polovinu. Nástupní plat německého doktora je pak nějakých 3.500 - 4.500EUR.

I já bych chtěl lékaře kulturně na výši, lékaře zrelaxované, nevystresované. Pravda je ale taková, že lékaři jsou prostě zaměstnanci, jejichž hlavní starostí je přežít šichtu a nespadnout do žádného průšvihu.

Lépe placení doktoři nebudou lépe léčit, nebudou milejší, vstřícnější, vzdělanější. Za vyšší doktorské platy si nepořídíme lepší zdravotnictví. Jediné, co si za vyšší doktorské mzdy pořídíme jsou silnější odbory. Až se bude podobná akce konat napřesrok, můžeme si tady zas pěkně pokecat o problémech lékařského stavu :-)
02. 03. 2011 | 09:04

Pacient napsal(a):

Lepší článek jsem nečetla a ty kterým se to nelíbí, jistě rádi vzpomínají na doby, kdy lékař měl se svým vzděláním stejné finanční ohodnocení jako svářeč bez výučního listu ale s kurzem na sváření. Říkalo se tehdy "máme přece všichni stejné žaludky."Byla to likvidace inteligence a někteří by rádi v tom pokračovali.Vybojované platy jim patří a to nejsem lékařka.
02. 03. 2011 | 09:24

PETR napsal(a):

PROČ BY KÉKAŘ MĚL BRÁT TROJNÁSOBEK PRŮMĚRNÉHO PLATU?
S blogem nesouhlasim, odměny lékařů by měly vycházet z českých podmínek kde je průměr cce 24000,-. Když porbíhala mediální masáž o tom, aby lékař měl 40 000,- musí mít polivinu přesčasových hodin nikdo neřekl co lékař po většinu času dělá, nic, čeká na pacienta. PROČ BY LÉKAŘSKÁ PROFESE MĚLA BÝT NECO VÍCE NEŽ JINÁ, NAPŘ UČITEL, KTERÝ OVLIVŇUJE ČLOVĚKA OD DĚTSTVÍ!!!
02. 03. 2011 | 10:15

Pacient napsal(a):

Ještě jsem neviděla prázdnou ordinaci, nebo čekárnu na pohotovosti a čekajícího lékaře na pacienta a to ani v noci. Dle Vás tam musí přímo číhat, protože se nudí! Taky jsem ještě neslyšela, že pokud někoho nevzali třeba na nějakou VŠ, tak že šel z nouze na medicínu protože tam se dostane každej.Jo, učitelům přeju, proč ne, ale ti nestudujou 6 let a nemusí dělat atestace i když s těmi dnešními spratky to určitě nemají jednoduché.
02. 03. 2011 | 10:47

Elena napsal(a):

ľudia zobudte sa, každa silikonová moderatorka v TV bars aj štátnej záraba dva krát viacej neželi lekár, učiteľ, a t.d.

pre pána jána, nastavte už konečne správnú hodnotu a cenú práce, lebo ma štvete
02. 03. 2011 | 10:53

Jiří napsal(a):

Proti lékařům nebyla obrana. Vyhrožováním smrtí zahnali ministra Hegra do kouta. Naši lékaři ukázali svoji moralní a duševní zkaženost. Těchto doktorů si nemůže nikdo vážtit. A to, že se jich řada občanů štítí si zavinili sami. Vyvzdorovali si peníze na úkor těch nejchudších občanů. Lékaře živý nemocný člověk, kterému vzkázali, že ho nechjí klidně zemřít. Tak je to pane Kuras. Svoje pracovní a platové podmínky si mohli vymoci daleko elegantněji, než zbaběle přes odbory a vysmátou agtenturu.
02. 03. 2011 | 10:58

Elena napsal(a):

to duševné zdravie je naozaj otazné,
ľudia sú schopne posielať platene SMS tisickami do rôzných bulvarných TV shou, platia poplatky za štátnú TV, ktorú ani nepozieraju, keď vidím ako nakupuju tie bulvarné časopisi ako dive, živia bulvarných novinarov zo všetkých stran , bulvarné relacie v komerčnej TV , ale lekárov kritizuju že si pitaju to , čo im po zásluham patri, už včer bolo neskoro.
02. 03. 2011 | 11:00

TomasB napsal(a):

TO: Pacient

Vážená dámo (slečno), zřejmě jste nebyla nikdy v životě v nemocnici (to se máte) a proto nechápete jak může lékař na pacienta čekat. Připadá vám to dokonce úsměvné. Ovšem jen proto, že vůbec nepřemýšlíte.

Nevěřím, že nevíte, že práce nemocničního doktora sestává z podstatné části z pohotovostních služeb. Tedy zejména nočních. Noční služby tráví lékař na lékařském pokoji (nebo jinde, to je konec konců jeho věc, že) a čeká - na příjem pacienta, na nenadálou příhodu, prostě na okamžik, kdy je třeba jeho zásahu. V tomto čase tedy doktor nedělá nic (zpravidla spí), ovšem je placen - za pohotovostní službu. Proto mají doktoři měsíčně oněch až 100 přesčasových hodin. Ne proto, že ty přesčasy prostojí na operačním sále s rukama v těle pacienta, ne proto, že ty přesčasy tráví na vyšetřovně se stetoskopem na vašem hrudníku, ale proto, že je tráví pohotovostní službou, která někdy, ovšem opravdu jen někdy znamená operovat či vyšetřovat, ale většinou znamená - spát, koukat na televizi, hrát počítačové hry, případně studovat, ...
02. 03. 2011 | 11:10

Dáša napsal(a):

Elena
Proč nezačít s nastavováním ceny práce třeba u fotbalistů?
02. 03. 2011 | 11:13

Elena napsal(a):

súper Dáša , to sa mi pači , konečné ,

tak že to by sme mali začať skumať ako sú nastavené daňové odvody, to znamená že podnikateľský subjekt, ktorý sponzoruje špotr dostava obrovskú úľvu na daniach a navratnosť investicý (sponzoringu) a sme tam kde sme záčali u nšých drahých zákonodarcov, tak že viete kde sa točia práchy za náše odvody ,

tak Dáša , poď me to spoločné rozobrať . čakam na Váš ohlas
02. 03. 2011 | 11:18

Dáša napsal(a):

Elena
Jak je to možné, že podnikatelé sponzorující sport mají nějaké úlevy na daních? To jako proč?
02. 03. 2011 | 11:28

Elena napsal(a):

Dáša ,

nehrajsa na hodinu otazok a odpovedi ale napiš polopate ako to u nas chodi , aby som v base mala spoločnosť , čo mám sama sedieť v chladku? potrebujem nejakého inteligenta a Ty Dášenka by si mi skracovala dlhé zimne večere čakania na svobodu :)))
02. 03. 2011 | 11:34

Tenco napsal(a):

Elena
V chládku také můžete hrát fotbal.
Slovní.
Ale nevím jestli tam můžete přijímat daňové zpronevěry /sponzorské dary/.
Snad ve formě balíčku s tabákem, ovocem či buchtama.

Reklama. Marketing. Prodej. Zisk.
Všude tam, kde na něco čumí spousta lidí se oplatí upsat si z daní nějakou částku na to, aby si lidi mohli zakřičet, zanadávat, pospat si a pak si zajít na večeři, popřípadě se opít.
Říká se tomu podpora kultury a sportu ze soukromých zdrojů.

Jedině kostely jsou výjimkou potvrzující pravidlo.
Tam nejsou bilbórdy povoleny.
:)))))
02. 03. 2011 | 11:48

Elena napsal(a):

Tenco ,

díky za podporu, dufam že ma prijdeš pozrieť :))))

naozaj si napisal dobrý príspevok, vážne, aj si ma rozosmial

Pa
02. 03. 2011 | 11:52

Dáša napsal(a):

Elena
Já jsem ten poslední, kdo tomu rozumí. Akorát mi bylo vždycky divné, proč fotbalisté a jiní sportovci mejí výdělky astronomicky vysoké. Když chce někdo koukat na to, jak se pár lidí na trávníku okopává a navíc kope do jiných živých tvorů, tak ať zaplatí. Když si fotbalista bude myslet, že divák zaplatil málo, tak ať jde třeba plombovat zuby. To je myslím, spravedlivé.
A co jste spáchala, že jdete do báně?
02. 03. 2011 | 12:15

Viola napsal(a):

Kde berou doktoři tu drzost mít vysoké platy, když nedokážou rozeznat angínu od nějaké nebezpečné infekce, která zabíjí. Podvakrát přišli dvoje rodiče jedni s desetiletým synem, druzí s batoletem k lékařům, kteří je poslali domů a to v rozmezí dvou dnů. Otřesné.
02. 03. 2011 | 13:22

Viola napsal(a):

Kde berou doktoři tu drzost mít vysoké platy, když nedokážou rozeznat angínu od nějaké nebezpečné infekce, která zabíjí. Podvakrát přišli dvoje rodiče jedni s desetiletým synem, druzí s batoletem k lékařům, kteří je poslali domů a to v rozmezí dvou dnů. Otřesné.
02. 03. 2011 | 13:24

Pacient napsal(a):

To: TomasB
Z nemocnice jsem právě týden doma a když mne tam přivezli před 14. dny v jednu hodinu v noci s úrazem páteře, tak jsem na příjmu čekala dost dlouho na vozíku ze sanitky až na mě budou mít čas. Paní doktorka měla dost co dělat, starala se o pacienta, který tam byl přede mnou. Tak asi tak.
02. 03. 2011 | 13:34

Elena napsal(a):

Dášenka,
ani TY nevím zač som otlkavana, som také nevínatko bezbrané,

to je ta ludská závisť, dovedu človeka na pranír za nič pre nič
02. 03. 2011 | 15:10

Dáša napsal(a):

Elena
No co... třeba budete mít štěstí a neskončíte někde na Borech ale v nějakém soukromém zařízení, nebo s elektronickým náramkem ve vězení domácím.
To si budete moci i víno svařit, upéct koblihy nebo i krtkův banánový dort.
Jen dávejte pozor, aby vám Tenco nestrčil na hlídání ta jeho samurajská děcka. Potřebují totiž pořádně vydrhnout. Jedna vana by vám nestačila.
02. 03. 2011 | 15:58

Elena napsal(a):

Dášenka pošlem Ty pesničku , normalne sa rozplačeš od dojatija

http://www.youtube.com/watch?v=kTmjoMcOY5E&feature=related

Ja nemam drugij dom ,
u sim doma u srdcu tvom,
nosim tebe nukoga na svetu nemam ja

choče ruku da Ty da, kak vremena dojdžu zla,
choče ako neču ako neču ja ......

ja nemam drugo sna,
o sim s toboj da som ja
ja som doma u srdcu tvom
ja nemam drugij dom

choče ako neču ako neču ja ......
O
OO
OOO
OOOO
OOOOOOOOOO
02. 03. 2011 | 16:06

Elena napsal(a):

jer ja som samo nežna žena
http://www.youtube.com/watch?v=UfcHePWSi20&feature=related
02. 03. 2011 | 16:25

Dáša napsal(a):

Elena

vy jedna, kdo mi tu teď utře tu loužičku)
Mám pro vás taky něco. Určitě to taky najdete na youtube.
Hraje skupina PREMIÉR
píseň se jmenuje HROBAŘ
Byl to tady velký hit v roce 1977, možná s to doneslo i k vám.
Lidi si mysleli, že je to legrace.
02. 03. 2011 | 16:31

Elena napsal(a):

Dáša ,
tak Ty si patolog, dufam že vam patologom nezvyšili platy tiež:)))

http://www.youtube.com/watch?v=SbCzH5pz-w4
Hudba z Marsu - Final Song
02. 03. 2011 | 16:41

Dáša napsal(a):

Elena
opravuji, ne v roce 1977 ale v roce 1997)))
02. 03. 2011 | 16:43

ZAM napsal(a):

Viola:
To je fakt. Doktoři metodou kouknu-vidím měli ihned poznat smrtelnou chřipku B, i když doteď není prokázáno, že na ni chlapec umřel.
Díky za osvětu.
02. 03. 2011 | 18:34

mahas napsal(a):

@ znalec: cehou jsou oni znalec? Zdravotnictvi nerozumi, pac pak by neplacali takovy pitomosti :-). Porovnavat se lze se zememi, ktere jsou na tom ekonomicky podobne jako CR - tedy Belgie, Portugalsko, Spanelsko, Slovinsko, Slovensko a koneckoncu ted i to Polsko ( odkud odesel kdo mohl - do privatu nebo do zahranici a tam se plati hezky na drevo a zdravotni pojisteni si muzete v nestatnim ZZ strcit vite kam :-) ) A ve vsech techto zemich prumerny plat lekare odpovida 2,5-3.0x prumerne mzdy. Dokonce i na tom Slovensku se to pohlo a to oni sami priznavaji, byt porad jde o plat se sluzbami a porad je to malo...

Jinak porovnavat se lze i s Rakouskem , Nemeckem nebo UK a to z toho prosteho duvodu, ze tam cesti lekari odchazeji. I ted... 200 lidi odeslo...
07. 03. 2011 | 07:30

znalec napsal(a):

To Mahas:
V tomto případě třeba znalec duševního zdraví národa. A vy sám, pokud nejste lékař, a nehojíte si tu své svědomí, dal by jste přednost lékaři, který žádá platbu předem, nebo tomu, kterého vám doporučí soused, jenž už má dobrou zkušenost?
08. 03. 2011 | 20:46

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Boudal Jiří · Brenna Yngvar · Bureš Radim C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Glanc Tomáš · Groman Martin H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rath David · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojta Vít · Vojtěch Adam · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zahumenská Vendula · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy