Potápí se celý Západ?

01. 11. 2011 | 19:50
Přečteno 4622 krát
Svádět na Evropu, že její neschopnost řešit finanční krizi eurozóny „děsí svět“ a je „jednou z externích příčin přispívajících ke zpomalení americké ekonomiky“ je od Obamy chucpe velkého kalibru. Mnohem děsivěji totiž vypadá krize americká, kterou on sám ne-li aktivně přiživuje, tak přinejmenším nedokáže zastavit.

Během těch pár let jeho prezidentství americká vláda nadělala víc dluhů než všechny americké vlády od založení státu do roku 1993. Národní dluh se zvedl na téměř 36.000 dolarů na hlavu a roste tempem 4 miliardy denně. Jen splátky úroků z národního dluhu činí ročně 413 miliard.

Obchodní deficit se zbytkem světa činí 7,5 bilionů. Deficit s Čínou se od roku 1990 znásobil sedmadvacetkrát. Státní a obecní zadluženost je 22 procent HDP. Průměrná osobní zadluženost občanů je o polovinu vyšší než jejich průměrný příjem. Téměř polovina (48,5 procent) Američanů žije v domácnostech pobírajících nějakou formu státní podpory, souhrnně vyšší než daně od nich vybrané. Pětačtyřicet milionů žije na potravinových poukázkách. Dvacet milionů dětí se drží nad hranicí podvýživy jen díky školnímu stravování. Na jednu osobu pobírající sociální podporu přispívá už jen 1,75 pracovníků v soukromém sektoru.

Průměrné zdravotní pojištění americké rodiny (po slavné Obamově reformě zdravotnictví) činí 15.000 dolarů, přičemž polovina Američanů nemá pojištění žádné a přes 40 procent jich dluží platby za zdravotní péči. Univerzitní vzdělání stojí ročně průměrně 27.300, dvě třetiny studentů si na ně musí brát půjčku a promují s nahromaděným dluhem 25.000. Pro třetinu absolventů není přiměřená práce a nastupují do podřadných zaměstnání. Tak má dnes Amerika 100.000 promovaných domovníků, 317.000 číšníků a 365.000 pokladních v supermarketech.

Od roku 2000 zkrachovalo 42.000 výroben, ztratilo se 32 procent pracovních míst ve výrobě a ztrácí se dál tempem 50.000 měsíčně. Slavná průmyslová města jako Detroit se vylidňují a proměňují v „města duchů“. Ve věkové kategorii 18-29 let má zaměstnání jen 55 procent Američanů. Reálné mzdy oproti roku 1970 se započítáním inflace klesly o 27 procent, z toho za poslední 3 roky o 6,8 procent.

Od výplaty k výplatě bez úspor žije 77 procent Američanů. Patnáct procent žije pod hranicí chudoby. Třetina by nebyla schopná splácet hypotéky, kdyby přišla o práci. Splátky hypoték již dluží 8 milionů majitelů. Se stárnutím poválečných „baby-boomers“ od letošního roku a na příští desetiletí přibývá 10.000 důchodců denně. Čtyřicet procent z nich plánuje pracovat do smrti, protože už dnes na vyplácení důchodů státní pokladně chybí 3,2 bilionu dolarů.

To všechno jsou oficiální statistiky od úřadů jako Congressional Budget Office, Bureau of Labour Statistics, Princeton University, MIT, Mortgage Bankers Association. Ví snad Obama z nějakých nám nedostupných statistik, že Evropa je na tom ještě hůř? Že tedy už se celý Západ potápí?

Akorát Česku to pořád nedochází. Veselí se a baví titěrnostmi, jako horní paluba Titaniku. Ale i tady už nastává čas nacvičovat nějaké to „Blíž Tobě, Bože můj“, s nímž jeho orchestr mezi posledními zmizel pod hladinu mrazivého Atlantiku.

Vyšlo v MFDnes

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Maximus napsal(a):

Že by to proroctví palmových listů poněkud posunuté v čase bylo pravdivé? Tak to se mi nechce věřit...
01. 11. 2011 | 20:03

Karel Mueller napsal(a):

Zdravím pane Kuras,

na chvíli jsem opustil Greinera, do kterého jsem se na stará kolena pustil a co nečtu, zase samé hrůzy. No comment, jak říkají Anglosasové (vlastně existuje to ještě?).

Nedávno jsem poznamenal, že jsem nějak vyměknul. Na rozdíl od minulých let, kdy jsme tady vedli plamenné debaty.

Ale ono když to vidím, tak už se ani nadávat nebo hřmít nedá. Nakonec jsme v minulosti všechno řekli.
01. 11. 2011 | 20:09

Maximus napsal(a):

Ještě dodatek.
V tom "pamfletu" zvaném proroctví palmových listů (prý starém 7tis. let) se píše pro USA:

USA bude dál ztrácet na zajímavosti po celém světě, protože naděje z Obamovy vlády se nebudou naplňovat, tak jak je zbudila. V následujících dvou letech lidi USA poučí, že dosavadní cesta byla špatná. Tento vývoj shodí USA do hluboké krize, která v říjnu 2012 propukne ve finanční kolaps. Stát již nebude schopen plnit povinnosti vůči svým sloužícím, nebude na žold pro vojáky, ani na platy úředníků, peníze nebudou mít hodnotu. Tato situace dovede společnost do obrovského chaosu. Velké počty obchodů, podniků a bank se bude zavírat. Mnoho lidí ztratí svou práci a svůj existenční základ, to povede k drancování a k nepokojům zejména ve velkých městech a ozbrojení měšťané budou drancovat i na venkově. Při nepokojích přijde mnoho lidí o život. Vláda se pokusí ovládnout situaci svými posledními věrnými ozbrojenými složkami, úspěch bude jen částečný. Rozpad hospodářství USA se zvrtne v nepokoje podobné občanské válce a to až do poloviny r 2017. Potom budou nasazeny bezpečnostní složky jižní Ameriky a díky nim se přivede situace pod kontrolu. Půjde o největší konflikt v USA od doby občanské války v 19. století. Fronty se potáhnou tentokrát západ proti východu a nikoliv sever proti jihu.

No přinám se bez mučení, že bych si to nepřál ani náhodou! Pěkný večer a fotbalu zvlášť!
Tip na výsledek:
Plzeň prohraje s Barčou 0:2 a naši borci 2x vystřelí na bránu! (-:
01. 11. 2011 | 20:13

ujo napsal(a):

Když čtu, co všechno dle autora dokázal Obama za pouhé 3 roky způsobit musím říci: ano je to komunista, bolševik, kam se na něj hrabe Lenin i se Stalinem.
Jen mně trochu vrtá hlavou: opravdu to začalo až před třemi lety?
A není problém v něčem jiném?
01. 11. 2011 | 20:14

Karel Mueller napsal(a):

Maxime,

já se obávám něčeho mnohem horšího. Náklady na zbrojení se dále enormě zvyšují místo systémového řešení současných krizí.

To nemže dopadnout dobře.
01. 11. 2011 | 20:30

Béda napsal(a):

p. Kuras,

ono to začalo dávno před Obamou. Nůžky se začaly rozevírat, bohatí strmě bohatnout a chudí chudnout již za neoliberálního taťky Reagana. Celý problém pak raketově eskaloval v době, kdy finanční žraloci protlačili za Clintona zrušení Glass Steagallova zákona. Bushova války a podstrojování lichvářům problém vyhrotili. Obama jej zdědil a hasil důsledky neoliberální politiky litím peněz k záchraně a zvednutí zisků finančních spekulantů.
Vinit ze všeho pouze Nobelistu "míru" - loutky v rukou globálních neoliberálních jestřábů - Obamu je, jak s oblibou pravíte, chucpe.

Tož asi tak.
01. 11. 2011 | 20:42

ghándí napsal(a):

už při nástupu obamy do uřadu jsem psal, že je to hrobař USA a západního světa. nepletl jsem se. jediná země, která dokázala řešit krizi, je německo. bohužel má na noze kouli vyžírek a odborářů z jižní evropy, kteří chtějí kapitalistické platy a socialistickou pracovní morálku. německo se zcela iracionálně postavilo k záchraně eura. řecko je potřeba vyprovodit z eurozony s pořádným kopancem do zadnice.
01. 11. 2011 | 20:45

Emissary napsal(a):

Karle Muellere,

systémové řešení krizí za stávajícího stavu není možné. Je třeba se vrátit v čase zpět a nedělat to, co se dělalo a dělat to, co se dělalo předtím. :)
01. 11. 2011 | 20:47

Karel Mueller napsal(a):

Béďo,

v zásadě máte pravdu, ale Obama musel vědět, do čeho jde.
01. 11. 2011 | 20:47

Miloš Kirman napsal(a):

To je přece kapitalismus. Podnikatelé a korporace maximalizují zisk dvěma způsoby.
Za prvé korumpují politckou garnituru, kteá pak v jejich zájmu snižuje firmám daně, udrzuje nizkou min. mzdu a snižují ochranu zaměsrnanců. Za druhé se snižují náklady včetně mezd. V 50-tých letech americká rodina z jedné mzdy dosáhla na tehdejší standard aniž by se zadlužovala. Dnes pracují oba a bez půjček na současný standard nemají. Výsledkem je fakt že že vytvořené bohatství se koncentruje u úzké skupiny lidí a zbytek společnosti chudne. Zatím měly firmy odbyt, protože lidi se pod tlakem reklamy lehkovážně zadlužovali. Ta doba již ale skončila, polovina američanů se bude propadat stále níž a skončí to velkým sociálním konfliktem v Americe, nebo jeho exportem ve vojenské podobě mimo její území.
01. 11. 2011 | 20:48

Karel Mueller napsal(a):

Emissary:

Bylo by skvělé ten stroj času mít :-)).
01. 11. 2011 | 20:48

Karel Mueller napsal(a):

ghándí:

Německo má ještě něco: Nadstandartní vztahy s Rusy.
01. 11. 2011 | 20:50

Konrad napsal(a):

To je snuska polopravd, podobne to podava republikanska propaganda v USA. Ani se republikanum nedivim ze to vsechno hazi na Obamu, pokud chteji aby mel jejich prezidentsky kandidat sanci... Co pise autor clanku o reforme zdravotnictvi je nesmysl, ta v mnoha statech stale neni v platnosti, blokuji ji republikansti guverneri, kteri ji take dali k ustavnimu soudu pro jeji udajnou neustavnost. Prave tato reforma predpoklada povinne pojisteni, proto ji tezko vinit z nepojistenych obcanu, jako to cini Kuras.
01. 11. 2011 | 20:57

Minorita napsal(a):

ujo
Ta Vaše "nejistota a pochyby" :-))) jsou samozřejmě správné. On pan autor to klasicky zabalil do jemu přívětivého obalu a formy - x kráte se kdysi vychloubal svojí konzervativností... Nicméně se dá konstatovat, že český novinář bude zarytým rádoby moudrým ideologem vždy, všude , za všech okolností a to dokonce i v hodině dvanácté. Nejde v tento moment ani tolik o lidstvo - to čeká to, co si zaslouží.
V tento moment je mnohem smutnější fakt, na jakou "úroveň" to komentátoři, novináři, redaktoři, atd. dopracovali, respektive jakou "hodnotu, laťku" nabízejí, představují a demonstrují, čemu a jak slouží, napomáhají, co a jak šíří a podporují...A není to vůbec nic, co by bylo jakoli cenné, obdivuhodné či nedej bože následování hodné - brrr.
Svědomí je stejně jako morálka individuální záležitostí, jenž prý dojde na konci etapy spravedlivého ocenění, tudíž jim křesťansky nyní popřeji alespoň dobré usínání - více po mne nikdo nemůže vzhledem k jejich činům vezdejším požadovat...
01. 11. 2011 | 21:03

ghándí napsal(a):

karel mueller
německo mělo nadstandardní vztahy s rusakama vždy. například masového vraha lenina instalovalo do ruska německo.
01. 11. 2011 | 21:10

Zdeněk Brom napsal(a):

Karel Mueller:

Obamaha do toho hlavně šel. Za někoho. Do čeho šel? To ho moc nezajímalo a moc o tom asi nevěděl. On o tom asi ani moc nerozhoduje.
01. 11. 2011 | 21:15

Zdeněk Brom napsal(a):

Emissary 01. 11. 2011 | 20:47:

Na to nebude třeba stroj času. To prostě přijde :)

O velkém Římu se také věřilo, že je věčný. A nebyl. Zmizela celá říše, města, struktura atd. Stačilo celkem málo let.
01. 11. 2011 | 21:17

Emissary napsal(a):

Karle Muellere,

no, když už nemáme ani ten stroj času, pak je třeba dělat to, co se dělalo předtím a ne dělat to, co se dělalo. :)
01. 11. 2011 | 21:21

Minorita napsal(a):

Obama je pouze Obama -> pravda, laciný cíl, v reálu se k dnešnímu stavu startovalo o mnoho let nazpět, ale skutečnou moc a vládnutí představuje toto, viz odkaz...

http://www.osel.cz/index.php?clanek=5955
01. 11. 2011 | 21:27

stehno napsal(a):

Země zaslíbené, už nás před ní varovali v šedesátých a sedmdesátých letech na ZDŠ. Ale oni jsou nepoučitelní, přitom na živobytí této "vyspělé " země přispívá celá zeměkoule. To nám má být vzorem? Americká demokracie, americká svoboda, americký sen...
USA vždy bohaltly na okrádání ostatních států a na válkách, a ani tzo jim nestačí... Co asi zase vyvedou? Kde bude nutné hájit americké zájmy?
Kdo je asi pro dnešní svět větším nebezpečím? Zabitý Kaddáfí nebo Obama?
01. 11. 2011 | 21:30

mb napsal(a):

no jasně Kuras, chtelo by to zas nejaky new deal ...

pyramida bohatství kopíruje pyramidu bohatství před ´29 ...
01. 11. 2011 | 21:32

Emissary napsal(a):

Pane Brome,

opáčím. Prý římskou říší zničila banální událost, epidemie malárie, čili komáři. Kdysi jsem to četl na netu a i argumentoval tím. Fascinuje mě, jak velké říše zanikaly. Řím vydržel relativně dlouho, nejspíš proto, že na svou dobu to byl režim relativně pokrokový. Jsou ovšem dnešní režimy pokrokové? To je jako bych se zeptal, jsme mi ještě vůbec svatí? Někteří třeba vedou i v moderní době svaté války. A teď to pomotám úplně, protože už čtu, jako bych měl ten stroj času, reakce některých individuí. V Číně je socialistický kapitalizmus a v Americe, Evropě a možná i jinde kapitalistický socializmus. Je jasné, že to může být i naopak. :)

Ale vždyť já jsem to říkal. :)
01. 11. 2011 | 21:32

mudrlant napsal(a):

A jak se to tak stane? Ještě před dvěma roky to byla země zaslíbená a dnes to je příčina všech našich problémů. Nebo že by byl onou prapříčinou samotný kapitalismus?
To ale není možný, protože to říkali ti dva primitivové s fousama spolu s komunistama.
Já si myslím, že poté co se provalilo, že neviditelná ruka trhu masturbuje, nastane zase fáze uvolnění a ruka si začne plnit své běžné povinnosti.
Znám to z vlastní zkušenosti.
01. 11. 2011 | 21:36

Ing. N. napsal(a):

Všimli jste si, jak se politici demokratických západních zemí vyděsili, dokonce byli i v šoku, když se dozvěděli, že Řecko připravuje demokratické referendum? No co, alespoň třeba lidem v Evropě dojde jak to s tou demokracií ve skutečnosti je.

Zajímalo by mě co bylo skutečnou příčinou toho jejich šoku.
01. 11. 2011 | 21:38

Zdeněk Brom napsal(a):

Emissary:

Zkuste do toho koktejlu přimíchat ještě arabské banky, které se řídí právem šaríja. Ať je to hodně hutné.
01. 11. 2011 | 21:41

Petr z Tábora napsal(a):

Zajímavý blog pane Kurasi, řada faktů pohromadě. Je vidět, že USA nejsou tak asociální jak se někdy u nás traduje. Nikdo tam hlady na ulici neumře. Pan Obama samozřejmě vzbudil očekávání, která nemohl naplnit a jeho levičácká opatření jsou cestou do pekel. Jen mu křivdíte se zdravotnickou reformou v tom smyslu, že se snaží s touto ostudou Ameriky alespoň něco udělat.
Vzbudil jste i pěknou diskusi.Jen bych USA nepodceňoval. Zatím to vždycky bylo tak, že když oni dostali rýmu tak jiní rovnou zápal plic. Je to stále silná ekonomika s vysokou produktivitou práce. Ovšem globalizace znamená, že kapitál jde z Ameriky a Evropy jinam za levnou pracovní silou a řešením není tištění dolarových bankovek.
Měli bychom se starat, co budou Češi dělat, až doslouží montovny u nás a nové se postaví jinde. Jedinou záchranou je kvalifikovaná pracovní síla pro kterou naši politici nedělají skoro nic.
01. 11. 2011 | 21:44

Emissary napsal(a):

Pane Brome,

a abych to dokončil. „ismus“ bez přívlastků. Marně si vzpomínám, kdo to první řekl. Ale nakonec je to fér. Rasy lze míchat, někdy to může být i přínosem, ekonomické systémy ne, každý dojde různou rychlosti, což je stvrzeno časem. Nechme ten čínský ismus izolovaný a zkrachuje hned. Nechme čistý kapitalizmus čistým a nakonec se možná zušlechtí a vyvine do dobré životaschopnosti. To ještě není vyzkoušené. Nechme socializmus evropského a amerického typu bujet dál a nakonec shnije sám v sobě, pomalu a jistě. Je jasné, že když se smíchá dobré ze špatným, trvá to mnohem déle. No, a pak se nemusíme ptát: „Potápí se celý západ?“
01. 11. 2011 | 21:47

Suchec napsal(a):

Emisárku:

Řím zašel na lenost a outsourcing služeb a výroby.

Byl ovládnut Visgoty, kteří tvořili nejlepší oddíly Římských legií na sever od Pádu.
Langobardi a Atilla následně jen završil celkový rozklad.

Opakuji: outsourcing služeb a výroby do neřímských rukou, a kumulace majetku do úzké skupiny osob.

Stav společnosti v USA , ale i v Evropě odpovídá době Marca Aurelia a následné. Zatím silný, ale ustupující.
01. 11. 2011 | 21:48

slavwin napsal(a):

Amerika má problém s ilegálními přistěhovalci, tam zřejmě barevní, tak nevyčnívají jako u nás cikáni, ale odčerpávají. Evropa problémy určitě vyřeší. Měli bychom se zaměřit na svůj dvorek, zřejmě vaš blog má odradit naše kritiky škrtforem, jsou známy Vaše sympatie ke Klausovi. Mnohé jsme si mohli odpustit kdyby tento pán se více vyznal v oboru jehož je univerzitním profesorem. Kuponová privatizace je skvělá myšlenka, ale mělo být důsledně vynuceno to čistě tržní prostředí oproštěné maximálně od korupce s politiky. A ty peníze nejsou výhradně čisté. Absolutní spravedlnost není, rovnostářství nic neřeší, někdo při startu do nového svobodného života měl výhodu, někteří z nás se stali bezdomovci ale ti co měli táhnout udávat směr a tempo se stali šejdíři a spekulanti. Kdyby podnikali od počátku s vědomím že bez férovosti mohou být vězni jaká by to byla újma, když někoho ten proces odstrčil pod most. Nejhorší na celé věci,co teď s tím. Ti co dělají obstrukce, ví někdo jestli chtějí spravedlnost anebo mít lepší místo u žlabu.
01. 11. 2011 | 21:50

Emissary napsal(a):

Sorry "my".
01. 11. 2011 | 21:52

Suchec napsal(a):

Jo, a Emisárku:

Ten Tvůj kapitalismus za 400 let nedokázal nic víc, než končit ve válkách, vraždění a genocidách.
On ten slavný kapitálismus, co fakticky funguje na celým světě ztrácí prostor, kde může drancovat a kolonizovat. Taky proto nefunguje.
Ten se nemá kam rozvinout, ten je za zenitem. Problém je, že se nechce přemýšlet , jak dál.

Ale ni si dál ty svý ubohý teorie, ale dopadne jako Tvoje básnění o teorii strun a tachyonech.
01. 11. 2011 | 21:52

Suchec napsal(a):

Jo, zapomněl jsem především na Góty a Theodorika.
01. 11. 2011 | 21:55

Forrest Gump napsal(a):

Tady se jasně ukazuje hloupost našich bratrů Slováků. Kdyby nedělali fóry s půjčkama našim levicovýn přátelům v Řecku, mohli se zbavit starostí, co s penězma a strachu, že je někdo vytuneluje.

Komunistické Řecko ví nejlépe, jak s nima naložit !
01. 11. 2011 | 21:55

Forrest Gump napsal(a):

Suchec:

No já bych za Vás i dejchal pane Suchec. Jak Vy to umíte těm pravičákům podat... na to já bych se asi nevzmohl.
Já bych jim jen doporučil, ať si vezmou příklad z nějaké socialistické země. Tam to přece funguje, jedna radost.

Nevíte, kudy se tam jede ?
01. 11. 2011 | 21:58

ghándí napsal(a):

ameriku nezničí dokonce ani socialista obama,i když dělá co může. pozice ameriky je zatím neotřesitelná. možná že čína, pokud provede politické refromy, vyřeší všechny sve narodnostní a demografické problemy, tak možná za 50 let ameriku doženou, ale jenom možná.
01. 11. 2011 | 22:06

Suchec napsal(a):

FG:

Já nemluvím o socialismu, já mluvím o tom, že systém zvaný kapitalismus nemůže fungovat již z principu. a ten neoliberální, či liberální model už vůbec ne, tedy pokud nenazveme normálním dle Klausewitze válku , jako součást hosp. a cyklu, a normalitu.

1. Neproběhly ve Starém Římě procesy stejné jako v současnosti? A nedošlo díky tomu k úpadku?
2. Skutečně existuje období, kdy systém zvaný kapitalismus fungoval tak, že bez vykrádání okolí a zbytku světa, zajišťoval slušný život celé společnosti, a ne jen jisté části?

Kdy to bylo?

Bylo to v době , kdy měl konkurenci jiného systému? A jak se chová, když konkurence mizí?

Není ta degenerace vlastně podmínkou postačující k definici systémových vad ?

:-)))))
01. 11. 2011 | 22:07

Emissary napsal(a):

Pane Brome,

Šaríja, Berija

Sine qua non.
01. 11. 2011 | 22:09

Suchec napsal(a):

Tak Plzeň to sere 02, ale Petržela už nedal 2. gól. Co by chtěli? :-)
01. 11. 2011 | 22:09

slavwin napsal(a):

Války byly vždy, možná ne tak krvavé ale dlouhé stoletá, třicetiletá. Když končilo tisíciletí období stěhování národů, strašně málo písemných svědectví, ani nevíme kde byl ten Wogatisburg, kde Sámo to nandál germánským kmenům, byly kruté vybíjely se celé rody, oslepovalo se, naráželo na kůl. Usilujme o férový svět bez válek, jak mu budeme říkat co na tom záleží.
01. 11. 2011 | 22:12

Forrest Gump napsal(a):

Suchec:

A o čem teda mluvíte, pane Suchec ?
01. 11. 2011 | 22:13

mb napsal(a):

suchec ta červená byla příliš krutá ...

je to škoda ... kluci hráli / hrajou sympaticky ...

pilař jezdí ... i další ... úniku škoda a druhého nególu taky...
01. 11. 2011 | 22:18

Forrest Gump napsal(a):

Suchec:

Jinak s tím kapitalismem máte samozřejmě pravdu. Přece nemůže fungovat systém, kdy Vy mi nabídnete nějakou službu a já Vám za ni zaplatím, nebo udělám jinou protislužbu.
U toho musí jednoznačně asistovat státní úřeník, který jediný dokáže správně rozhodnout, jakou službu si mám koupit a za kolik.

Se divím, že ti lidé tak dlouho bez toho státního úřeníka vydrželi. Já se bez něj cítím úplně bezradný!
01. 11. 2011 | 22:19

Emissary napsal(a):

Forrest Gump

Suchec nespíš mluví o svých snech, které si pamatuje matně. Mám takovou teorii, že si přihnul zkaženého pozdního burčáku a následky se projevuji doteď. Jinými slovy, existuji mezi námi jedinci, kteří si něco přečtou, pak tím operuji, ale pochopení na vyšší úrovni je nad jejich síly, někde až v jiné dimenzi. :)
01. 11. 2011 | 22:23

Někdojen napsal(a):

Úpadek Říše Římské je následek, že začali používat olovo, zejména při stavbě akvaduktů. Oslnění snadností jeho tvarování. To jim po generace snižovalo inteligenční kvocient, zatížení se geneticky přenáší z generace na generaci. Přestali se rodit chytří a tvořiví lidé, kteří by vývoj posouvali k lepšímu, nastal mentální úpadek, proto se stali lehkou kořistí.
01. 11. 2011 | 22:30

jihočech napsal(a):

V pozadí krize EU je ještě něco, co se nahlas ani moc neříká, a sice, že
Euro je nebo by mělo být konkurentem USD. A proto amer banky dělají vše proto, aby jeho sílu podkopávaly, a zatím se jim to daří, i když oficiálně USA proklamují pomoc EU. Někde jsem četl, že na 50 amer bank je přímo nebo nepřímo zainteresováno na řeckém dluhu.
Postoj USA není nelogický, když vezmeme v úvahu otázku, kdy v historii světová říše (římská, turecká, III. Reich atd.,) chtěla nebo snesla vedle sebe vyrůstat rivala ?
Takže, jestli Euro (EU) skončí nebo ne, záleží i na této skutečnosti. Kromě toho bude záležet též na tom
- jak rychle bude ztrácet význam USD, resp. jak se bude dařit „zalátat“ jeho hodnotu ?
- jak rychle bude růst ekonomická síla Číny, Ruska, Indie a dalších státu, které mají předpoklady pro růst a které budou dávat přednost Euro z politických, ekonomických a jiných důvodů.

Nemyslíte ?
01. 11. 2011 | 22:44

RA napsal(a):

Obama je socialista s myšlením komunisty.......proto zavádí v USA socialismus , který likviduje tržní systém. Proto mizí pracovní místa, proto se nůžky mezi chudými a bohatými budou přivírat, protože socialismus vede k chudobě všech. Americký sen už neexistuje, jen natažená pracka o sociální dávky.
01. 11. 2011 | 22:44

Marcus napsal(a):

Pane Kurasi,
uvedl jste různé statistiky. Pokud jsou pravdivé, pak je evidentní, že systém je špatný a jeho krize byla nevyhnutelná.
Člověku obdařenému rozumem je jasné, že k této situaci nedošlo ze dne na den. Barack Obama má smůlu, že se stal prezidentem v okamžiku infarktu totoho systému. A snaží se zabránit úplnému kolapsu. Bohužel mu hodně lidí hází klacky pod nohy.
01. 11. 2011 | 22:45

Karel Mueller napsal(a):

Milí debatéři,

paralela s antickým Římem a současným západem je do očí bijící. Těch faktorů bylo víc, rozhodující bylo nejspíš vítězství křesťanství a odklon od tradičních hodnot. Dále změna struktury obyvatelstva a onen outsourcing, jak zde bylo řečeno. Většina Římanů žila na sklonku imparia příživnicky, práce dělali otroci a v legiích bylo čím dál víc Germánů. Římané vymírali a římskou chudinu živili hlavně patriciové za hlasy ve volbách ... Geneticky mají dnešní Italové ze starých Římanů asi 5-10%.

Samozřejmě je to jen pár poznámek, ale určitě ty paralely vidíte ...

Zdenku, Obamu si vybral Brzezinski a věděl, co dělá. Svůj skutečný úkol Obama splnil, přesvědčil Američany o nutnosti přikrýt banky.
Bylo ale jasné, že nebude moc skoro nic ze svých slibů splnit, nutně narazí na partikulární zájmy, proto jsem poukázal na to, jestli si uvědomoval, do čeho jde. Myslím, že si toho musel být vědom.
01. 11. 2011 | 22:50

Karel Mueller napsal(a):

RA:

Když vyvezete technologie a tím postavíte na nohy konkurenci, tak pohádkově zbohatne určitý počet vlastníků těch technologií a zbytek obyvatel jde do chudoby. To je snad jasné.
01. 11. 2011 | 22:53

Konrad napsal(a):

RA, jako clovek zijici v USA, jsem si nevsiml ze by zde prezident Obama zavedl nejaky socialismus, muzete prijet a ukazat mi ho, rad se na nej podivam, a ze likviduje trzni system? Jak ho likviduje? Mimochodem, v americe je Obama vniman spis jako stredovy pragmatik, proto ho kritizuje i levicove kridlo demokraticke strany.
01. 11. 2011 | 23:03

jihočech napsal(a):

Zajimavý rozhovor k tématu krize, dluhy, Řecko a pod. podává Albrecht Ritschl na
http://www.spiegel.de/international/germany/0,1518,769703,00.html
http://www.spiegel.de/wirtschaft/soziales/0,1518,769052,00.html
01. 11. 2011 | 23:11

xx napsal(a):

"Tak má dnes Amerika 100.000 promovaných domovníků, 317.000 číšníků a 365.000 pokladních v supermarketech."

A není to náhodou výsledek snahy o vzdělanostní ekonomiku. Politického důrazu na vzdělání, přičemž se už neřeší, jakého vzdělání ? Není to náhodou i problém Evropy, třeba Španělska a nezaměstnaných absolventů vysokých škol ?

Ano je to opět politický a tedy státní zásah do přirozeného výběru, který se nám sice nemusí jevit jako zcela spravedlivý, ale jehož výsledky zdaleka nebyli tak tragické jako výsledky pokusu vnést do školství spravedlnost a rovné příležitosti.

Ono je to sice hezké, když mají všichni šanci studovat, ale řešil někdy někdo ze zastánců spravedlnosti a rovnosti taky to, aby ti co dostali příležitost vystudovat, měli také příležitost vzdělání uplatnit ? Neřešil. Všichni se omezují na nářek jak selhal trh, když předtím zcela netržně do tržního prostředí natlačili přemíru vzdělaných lidí. A tak se nakonec v USA ! vymýšlejí kvóty a povinné pozice podle velikosti firem a podobné netržní kraviny. A výsledek ? Je to čím dál horší a horší.

Ale troubové budou dál volat po dalších zásazích států a čím to bude horší tím víc budou volat po státních regulacích které všechno budou dále zhoršovat.

Ach jo.
01. 11. 2011 | 23:19

JF napsal(a):

pane Kurasi, statistiky jsou pěkná věc, ale podstatnější jsou svědectví někoho kdo to zná osobně a je schopen to sformulovat. (já to nejsem) Chucpe je kam to dotáhl finanční průmysl a o to jde nyní i v Evropě nikoliv o pár Řeků kteří si žili "nadstandard". V "tandemu" "tahounů" D a F. Chucpe je pan Sarkozy i francouzké bankovnictví. Možná, i chucpe je samotné chucpe neboli dosti trapné?

Samozřejmě člověk nemusí být čtenář statistik spíš čtenář meziřádků. Kdo si myslí že problémem je Řecko a jeho falšované statistiky tak to je opravdu jen propagnda. Amerika dojíždí na svou peněžní ekonomiku, kdy nositelem informace je bankovka držená nikoliv Američanem ale soukromou rukou finanční olygarchie. To je očividné a trapné. Nikam jinam to nemůže dojet než kde to nyní je.
01. 11. 2011 | 23:25

pepa napsal(a):

USA vyvolají III.WW a zobchodují mír se svými napadenými NATO satelity až tehdy, až přistoupí EU NATO na totální kapitulaci!!!Z dluhové pasti se USA dostanou a lstivě rozpoutají další melu v JV Asii a redukce miliard (živočichů HS) hladových krků bude splněna. Hegemon o svou pozici jen tak nepřijde, protože si EU(j)elity neuvědomují snahy polobohů planety Země o kontrole vývoje nad vším důležitým.

A co naše české loutky mocných pinglů, o čem mohou přemýšlet, co mohou ovlivnit??? Pouze jak dlouho jim rozkrádání našeho statku dovolíme??? Mám za to, že musí končit, myslím že obrátíme naši pozornost k potrestání našich politických zločinců!

To je to, co zatím můžeme pozitivně v náš prospěch ovlivnit!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
01. 11. 2011 | 23:49

JF napsal(a):

xx: řekl bych že problém nevzdělaných to nebude. Bude to problém byznisu bez hranic - kdy je dovoleno všem na čem se dá vydělat a věru to zavání jediným krytériem zisku i z bankrotu, ale jak pro koho. To jsou přesně ty důsledky toho co zde mimo jiné hlásal pan Klaus, Kuras, Bednář, Tomský, Mach, Hájek a tahle partička. To že to věděli i dříve než dnes a vidí statistiky tak hloupý nebyli, protože nejlépe se lže vědomě a aby to nebylo chucpe (jidiš neznám). Spíše loď se potápí a bude se přesedat.
01. 11. 2011 | 23:52

znalec napsal(a):

Zdá se, že největší průšvih je to, že se musí lidstvo uskrovnit. A je jedno jestli v Americe nebo v Evropě. Jedné generaci se rozplynul sen o euroamerické světovládě. Ať si tedy začne vládnout každá zem sama a zodpovědně, a když to dokáže, může se pokusit nabídnout spoluvládu jiným. Čas utrácení vypůjčených peněz skončil. Nastal čas splácení. A splácet bolí. Není jiné řešení. Leda začínat podnikat loupežné nájezdy na své sousedy... ale...
02. 11. 2011 | 00:02

jambor napsal(a):

Měl byste zaznamenat do jakého stavu financí a hospodářství Obama přišel.
Krize začala podstatně dřív, za Bushe a války v Iráku.
02. 11. 2011 | 00:11

pepa napsal(a):

Zajímá mě, kdo je věřitel sv.dluhů a jak k nim přišel, kde na ně vzal???? Jsou vůbec platné a byly zaplaceny ty půjčky? Čím zaplatili - virtuálními penězi??? Mají věřitelé armádu na vymožení pohledávek dlužníků???
Proč je stav spíše opačný??? Zřejmě dlužník nehodlá zaplatit skutečný svůj dluh! Vše je hra a s jakým cílem??????????????????????????????????????????????????????
Kdo to odnese???????????????????????????????????????????????????????????????????
Proč se o důleřitých vecech nediskutuje a jenom se krutě zbrojí?????????????????
Jsou zbraňové systémy ještě prodejné????????????????????????????????????????????
Bude válečná kořist stačit na pokrytí nákladů???????????????????????????????????
02. 11. 2011 | 00:16

xx napsal(a):

JF: ještě jednou. Stát aplikuje politiku vzdělanostní ekonomiky. Tlačí na vzdělání a snaží se dostat co nejvíce lidí do co nejvyššího vzdělání. Pak s údivem zjistí, že pro ty vzdělané lidi nemá odpovídající práci a spoléhá na trh že si s tím poradí. Ale když si s tím trh poradí po svém, zase se jim to nelíbí a snaží se to dál regulovat a zachraňovat a ještě to hloupým voličům prodají jako záchranu před selhávajícím trhem.

Lidi se prostě odmítají ztotožnit s tím, že svobodný a volný trh neznamená absolutní spravedlnost a všem stejný blahobyt. Proto se pak zlobí na trh, že takový není a podporují jeho destrukci regulacema, kvótama, dotacema a záchranýma úverama. Potíž je ale v tom, že eliminaci skutečné volného trhu máme již vyzkoušenou a víme jak dopadá, přesto to odmítáme připustit a ženeme se zase za chimérou do problémů.
02. 11. 2011 | 00:19

Pepa z depa napsal(a):

Milí zlatí, to to trvalo, než jste se dostali k tomu spirálovitému, nezastavitelnému vývoji a střídání společensko ekonomických formací v prostoru, čase a nekonečném pohybu, že? Prostě se již nevyčerpávejte objevováním objeveného, tisíciletími prověřeného a skvělými filozofy popsaného a zdůvodněného, že? Tak tu máme ten zanikající kapitalismus, který se bude bránit a kopat kolem sebe. U nás už natahuje nohu jak nás kopne a proto mu pojďme tu hnátu pěkně srazit a hezky jej svázat do kozelce a arestovat do té doby, než své napáchané škody uhradí. Navrhujeme začíti 18.11.2011 a to hezky česky viz na www.vymenilijsmepolitiky.cz. Zde najdete i návrh nové OBČANSKÉ ÚSTAVY ČR, podle které se přímou demokracií musí svrhnout starý režim a převzít MOC A VLÁDA občany ČR a podle ní vytvořiti občanskou společnost na vyšším stupni toho vývoje. To je totiž jedinná možnost již předem nalinkovaného vývoje celého vesmíru a společnosti. Kdo nevěří, nechť se jukne na DIALEKTICKÝ MATERIALISMUS. Tak zatím dobrou noc a vezměme SELSKÝ ROZUM DO HRSTI, říká 4. odboj a Pepa z depa. Jo jo, tak dlouho se chodí ze džbánem pro pivo, až se ucho UTRHNE, tak zatím Pepa z depa. ISLANDSKÁ CESTA NÁŠ VZOR.
02. 11. 2011 | 00:29

veverka napsal(a):

Tak kapitalistická utopie nefunguje a lodička se potápí....je velice zábavné a přitom smutné sledovat zoufalé výkřiky místních členů sekty svědků neviditelné ruky trhu,kteří stále žijí v jakémsi podivném snu pomatených věřících ovcí.

PS: Výsledkem bude samozřejmě válka
02. 11. 2011 | 00:42

JF napsal(a):

xx: ano, souhlas, možná jsem to nedopsal ohledně nevzdělaných, měl jsem na mysli také to, že v Americe je potenciál mít nekvalifikovanou sílu v jistých etnických skupinách a že nevzdělaných na práci by mělo být tedy stále dost. Dále jsem to rozvíjel směrem k fungujícímu resp. přebujelému a zvláštně ideologicky řízenému finančnímu sektoru, který může vydělávat i na krachu.

Ano,trh neřeší zda někdo odhadne situaci na trhu práce a neřeší to zda má jednotlivý občan míru odhadu jaká bude situace až dostuduje. Co vím tak např. ve Francii to je řešeno během studia testy a dle výsledku má možnost se hlásit na prioritní resp zbylé kvalifikace. (forma umístěnek) Tedy trh musí mít mantinely ve formě dobrého vládnutí nikoliv ve formě blešáku.
02. 11. 2011 | 00:42

Iwan napsal(a):

Zdá se mi to jen nebo pan Kuras ve svém článku podprahově naznačuje, že za uvedené problémy USA může Obama? Pokud ano, tak je to od něj neuvěřitelná demagogie.
02. 11. 2011 | 01:18

český maloměšťák napsal(a):

Problémy Říma začly velkou epidemií za Marka Aurelia. Ale již před tím /a také potom/ bylo centrum přílišně zatíženo sociálními výdaji/v dlouhém období to byla až třetina obyvatelstva, kterému se rozdávaly potraviny/ . Vláda si tímto pomáhala legalizovat svou moc. Také náklady na armádu, která bránila poměrně dlouhou hranici byly obrovské.
Řešilo se to snižováním obsahu stříbra v mincích - od dob Nerona -cca 90 % - klesl obsah Ag na 58 % /za Severa/.
Vleklá, chronická vysoká iflace, upadající vzdělání a absence hospodářské politiky vedly k nařízením nucených prací, profesním "umístěnkám" a naturální ekonomice. /znehodnocenou měnu dokonce odmítal přijímat stát jako daně - daně se vybíraly formou komodit a neražených mincovních kovů/. Vojáci tak dostávali za svou službu stále méně, docházelo k plenění vlastních území a opouštění dobytých.

Zemědělské obyvatelstvo , jehož populace se nevzpamatovala z epidemií 165 a 180 r. bylo postiženo nejvíce. Jak nekontrolovanou inflací, častým střídáním vládců, tak odvody do armády, tak pleněním a vpády barbarů. Malí rolníci přicházeli o své pozemky, stávali se nájemci na velkých statcích, často vlastněných lidmi, kteří k půdě měli jediný vztah - a tím bylo zajištění jejich nákladného života ve městech. Nájem byl až polovina úrody (plus daň - 30 % úrody).

Základna(kapitálový zdroj) - zemědělství - tak byla naleptána. Orná a obdělávaná půda byly opouětěny /za valense až 30 - 50 % orné půdy/.
VYsoké daně/paušální - neberoucí ohled na bonitu půdy ani na počasí, platilo se i z neobdělávané půdy (za Diocletiana)/ ničily iniciativu. Daň nebyla progresivní, takže nejvíce postihovalachudé a velké rodiny. Bohatí si byli schopni u císařského dvora zařídit daňové úlevy - výpadek se rozdělil mezi chudé. Ti často upadali z důvodu neplnění svých povinností do otroctví, popřípadě byli uvězněni./nebo utíkali z venkova pryč/.

Došlo k soupeření o stále vzácnější pracovní sílu. Patronsko -klientský systém vedl ke ztrátám via státní příjmy./analogie s šedou ekonomikou/

Soudobé prameny naznačují, že nejednou si bohatí i chudí přáli, aby je barbaři zbavili břemen plynoucích z existence impéria. Velká část populace byla vůči přítomnosti barbarů netečná, nebránila se - někteří dokonce bojovali na jejich straně./r. 378 přeběhli na stranu Vizigotů balkánští horníci/. V Galii byli vetřelci vítáni jako osvoboditelé.

Zosimus /2. polovina 5. stol/ : "...v důsledku tohoto vymáhání daní byla města i venkov plna nářků a stížností a všichni vzývali barbary a usilovali o jejich pomoc..."
Lidé byli připraveni opustit svou civilizaci - jen aby unikli strašnému daňovému zatížení.

Stát byl postupně přinucen nabírat do armády fyzicky méně zdatné muže (snížení minimální výšky),otroky a posléze barbary. /odvody se v této době konaly už jen v severní Itálii/.
Ani těm však po čase nebyl schopen platit - babrbarští žoldnéři začli požadovat půdu v Itálii. To bylo odmítnuto.
Vzbouřili se , za svého krále zvolili Odoakera a r. 476 sesadili posledního západoř. císaře Romula Augustula.

Obecně se dá říci, že hlavní příčinou kolapsu nebyl nedostatek ekonomických příležitostí,ale vylidnění venkova. Intenzifikaci zemědělství /těžký pluh byl znám již v předřímských dobách/ neměl kdo provést.A neměl - "díky" výše zmíněnému ani zájem. Chyběla motivace.

Na Východě vše probíhalo za trochu jiných podmínek/délka hranice, silnější ekonomika, vyšší stav populace - menší daně/. Proto Byzanc přežila.

Tolik ve zkratce k zániku Říma.
02. 11. 2011 | 02:14

Béda napsal(a):

Ke skutečné příčině potápění západu:

Již jsem to zde s odvolávkou několikrát uváděl. Reálný objem vytvořených hodnot celého světa se odhaduje na cca 65 bilionů - vyjádřeno v dolarové poměřovací hodnotě. Přitom celkem světová ekonomika vykazuje peněžní objem "vytvořených" hodnot cca 9x větší. Virtuální ekonomika tedy tvoří zhruba 800% ekonomiky světa. A poměr se neustále zvětšuje v neprospěch reálné ekonomiky. Celá kapitalistická ekonomika se tak stále víc dostává na šikmou plochu a stále víc hrozí totální kolaps vztahu dlužník - věřitel. Narovnat všechny pohledávky ani teoreticky nejde.

Společnými jmenovateli tohoto stavu kapitalistické ekonomiky jsou - předluženost většiny států a neschopnost splácet pohledávky. Vláda lichvy - stále méně obřích finančních institucí globálně získává kontrolu nad světovou ekonomikou a promořuje ji rakovinnými bankovními instrumenty. Pád byť několika z nich přitom hrozí zpustit dominový efekt nekontrolovaných následných bankrotů celých států.

Západní ekonomika se v průběhu desetiletí vyprazdňovala úměrně pokračující liberalizaci světového trhu ve prospěch konkurence. Docházelo k přelévání kapitálu, know how a práce do konkurenčních center.

Obama na hlavní vývojové trendy kapitalismu má asi takový vliv jako čurání jednotlivce na vznik cyklonu. Je to jenom rejdaři dočasně dosazený kapitán na můstek Titanicu, který na chvíli vystřídal jiného neschopného kapitána. Pravidla hry, směr kam loď popluje, jaký bude její náklad, za kolik se bude obchodovat, jaké budou obchodní smlouvy a vztahy, jakým způsobem se bude vypořádávat věřitel s dlužníky ... neurčuje totiž Obama, ale vlastníci Titanicu.
02. 11. 2011 | 03:55

Béda napsal(a):

Dovětek: kdyby chtěl Obama skutečně něco podstatného na kapitalismu, potažmo fungování ekonomiky USA změnit, nejspíš by dopadnul jako JFK, potažmo jako S.Husajn, který chtěl obchodovat iráckou ropu za nedolarové oběživo a vyzýval k tomu státy OPEC, potažmo jako M.Kaddáfí, který západní státy žádal o neprodlenou úhradu dluhů za libyjskou ropu, chtěl přesměřovat toky libyjské ropy ze Západu na Východ, chtěl odstoupit od předběžných obchodů se západem...

Tož asi tak, pane Kurasi.
02. 11. 2011 | 04:24

Béda napsal(a):

A ještě jeden dovětek: Obama, stejně jako kongresmeni, je jenom nájemná figurka, kterou si ve volbách koupili a zalobbovali skuteční (většinoví) vlastníci celého kapitalistického tržního systému.
02. 11. 2011 | 04:34

Béda napsal(a):

Ještě perlička na závěr.

Demokratický prezident Clinton konsolidoval americkou ekonomiku a posléze podepsáním Glass Steagallova zákona fakticky odevzdal moc nad USA neoliberálům. Co to provedlo s ekonomikou (a politikou) USA a v globálně propojeném světě s ekonomikama a politikou západních států, toho jsme dnes svědky. Dluh, podvod, násilí, lichva, zbídačování mas a korupce získaly naprostou moc nad světem.
02. 11. 2011 | 06:01

I Tube napsal(a):

Pěkný blog!
02. 11. 2011 | 06:27

Petr napsal(a):

Eurokomise za Špidly:
"Do roku 2010 předežene Evropa v HDP i v životní úrovni USA!"
A tam to začalo!
Jen sami eurokomisaři a euroúředníci si napakovali a svět uvrhli do bídy.
02. 11. 2011 | 06:27

sliač napsal(a):

Ironií osudu Čechů je ten sled vývojových fází:
1.všeobecně známí otroci-nádeníci a sedláci celé Eropy za feudalismu v důsledky prohry jejich náboženské hereze na Bílé Hoře.
2.Po tragickém americkém válečném intermezzu ala Masaryk (zájmovému klínu USA do Evropy) jsou Češi v hávu "moderních otroků kapitalismu-proletariátu s dělnickým jádrem" znovuosvobozeni marxismem,v němž latentně rozvinou své nejhorší národní vlastnosti za asistence automatizovaného,nekritického,zvulgárněného,neúčastného vývojem v něčem konkrétním marxismu
3.Demokratizací předchozí druhé etapy Češi i dvacet let postupně rozbíjejí vše čeho kdy maravenčí,byť zbyrokratizovanou až neefektivní postupně, prací dosáhli:národní majetek a bohatství,vzdělanost a školství,dokončí ad absurdum bývalou formálnost své vědy,zavalí zemí sutinami demokracie v záplavě nefunkčních předpisů,milionů rétorik,miliaird drobných a větších krádeží.Ohlupují a okrádají jeden druhého,bezohlednější ty ohleduplné,silnější slabší.Podobni více zvířatům než lidem kritizují sjednocenou Evropu za "presumpci neviny kapitalismu" ale málokdy se s výjimkou relativně kritického hodnocení svých presidentů-si připouštěji,že jejich celek zklamal nyní v mnoha ohledech i kdyby toho kapitalismus bylo či nebylo.I ten kapitalismus ,celkově sebedestruující sebe sama,lze po dobu jeho přechodné existence udělat méně nebo více přijatelným pro masy.Nyní už masy řekly všemi možnými cestami:NE.Tohle už opravdu nechceme.Jenže komu to řekly:Sobě samým.To je ten samoůčel,ta politika pro politiku,z níž neroste šance změny.Takhle panáky z ministerstev,politiky,zpolitizovaného neodborného školství a zdravotnictví nikdy nedostanou a budou klesat a trpět stále více.Sumářem je každoroční nárust životného břemene. Politická změna musí jít spolu s hlubokou změnou a očistou škol a zdravotníků,bez toho klesne na dno špíny,únavy,ignorance ,bude pokračovat sebedestrukcí.Odkaz K.H.Borovského všem dobám trvá:Bez vyšší kultury,jejího obrození nedosáhnete ani vyššího stupně sociálního vývoje ani demokracie.Boj za beztřídní společnost nebo aspoň spokojenou společnost je bez účasti intelektu holý nesmysl,protiřečí si.Tak nejčastěji masy protestují proti anonymyní část mas,jimi sammými proti jim.V tomtoje třeba se kriticky rozdvojit,stát čelem vůči škodám a škůdcům národa.
Je třeba latentní kořeny krizí zviditelnit.Dnes by Neurathovo 1939 zavření vysokých škol nebylo fašismem.Bylo by oprávněným důsledkem stavu toho co vysokoškoláci předvádějí lidem za výkony v praxi.Tedy v žádném oboru krom frází zhola nic.Tehdy to byl fašismus.Nejsou zde pracovní místa s VŠ náplní.Pro montovny? Západní job inzerce vykonala své dílo zkázy v Čechách postupně.Obnažilaaž kořeny bývalého habsburského otroctví,otrokářství vůči malým.Noah Chomsky:"V.Havel a disidenti oblbovali lidi".Citace z videa na YouTube.
Lidé si musí uvědomit,že po dvou posledních mýdlových presidentských bublinách je třeba do čela státu pracující lidský mozek,ne marnotratné flákoty,trpaslíky ducha.Do parůlamentu ne vypočítavé filuty,ale rozhodné a věcně znalé zdejších poměrů lidi.Delobizovat parlament nebo raději rozpustit v příadě neúspěchu.Jde o lidovou vládu s vysokou odborností a politickou zralostí a odpvědností vůči masám.Potíž je tu odbornost najít.Aby šla s morálkou spolu-pro nás,mimo nás,ne od nás,ne přes naše mrtvoly.
02. 11. 2011 | 07:00

sliač napsal(a):

oprava výše na :"mravenčí","miliard","do parlamentu"
02. 11. 2011 | 07:06

sliač napsal(a):

opravuji výše na : "anonymní část mas,jimi samými proti jim.V tomto je "
"Obnažila až"
02. 11. 2011 | 07:12

sliač napsal(a):

opravuji výše na :" případě neúspěchu.Jde o lidovou vládu s vysokou odborností a politickou zralostí a odpovědností vůči masám"
02. 11. 2011 | 07:18

Marcus napsal(a):

to Petr:
četl jste statistiky od pana Kurase? EU má možná menší HDP na hlavu - myslíte si, že to je vypovídající číslo?
Několik desítek milionů američanů nemá zdravotní pojištění, několik desítek milionů američanů dostává potravinové lístky, úroveň vzdělání je špatná (v mezinárodním srovnání se USA propadá), předlužený je federální stát, jednotlivé státy i samotní občané atd.
Vážně si myslíte, že svět uvrhli do bídy eurokomisaři se Špidlou?
02. 11. 2011 | 07:25

Občan napsal(a):

Ne, Kuras, jenom se podělal destruktivní "finančnický" kapitalismus; a to tak, že úplně.
Konečná, vystupujeme.
Buď se vrátíme k soběstačnosti, směnné hodnotě peněz, ke krytí peněž REÁLNOU PRACÍ (produkcí zboží a služeb) a k lokální výrobě, nebo jsme skončili a budeme vrženi zpět do středověku.
Pořád ještě máme na výběr. Pořád ještě můžeme zvolnit, zregulovat, zlidštit a dostat pod kontrolu systém, který se jí vymkl.
02. 11. 2011 | 07:52

Petr napsal(a):

to Markus:
Jsem o tom přesvědčen. V USA kdo chce dělat a dělá tak se má dobře. Na sociálních dávkách se blahobyt nevybuduje.
Sociální dávky a to mnohonásobně větší než dnes u nás, patří starým a skutečně nemocným lidem. Jinak nikomu.
02. 11. 2011 | 08:02

Ládik!!! napsal(a):

Jak z toho ven?
Nedat nažrat příživníkům. Těm, kteří defraudují mé daně. Začít u sebe - snížit základ daně, minimalizovat kontakt se státem, vybudovat si vlastní potravinovou a energetickou soběstačnost. Dělám pro to maximum. Bohužel to vypadá, že budu donucen investovat i do obrany svého úsilí.
02. 11. 2011 | 08:12

student napsal(a):

"Tak má dnes Amerika 100.000 promovaných domovníků,"
Je to příčina nebo důsledek toho celosvětového průseru ?
V televizi nám ukázali jednu americkou důstojnici, která je v civilu už 14 měsíců bez práce. Přitom má dvě vysoké školy (americké) a v armádě pracovala na zodpovědném místě v útvaru lidských zdrojů.
Ale ona do celého světa řekla: Vždyť já neumím napsat ani svůj životopis" Toto u nás kdysi uměl každý žák 7.třídy.
02. 11. 2011 | 08:19

jozka napsal(a):

Nejak tu schazi magistr Cestovatel, aby zase povypravel jak jsou na tom anglosasky zeme lip :-)
02. 11. 2011 | 08:21

vlk napsal(a):

Žasnu, z a co všechno může Obama...
Za fatální zadlužení Američanů, za jejich neschopnost splácet hypotéky, za to, že mladí Amíci jdou po studiích do života s obrovským dluhem, za to, že kolabuje řad a firem, za to, že velká část národa nemá sociýálnía zdravotní pojištění, za vylidňování Detroitu, za pokles reálných mezd, za zadlužení obcí, za.. no prostě za všechno, co nam Kuras sděluje.
Jo a Obama zvýšl dluh. fajn.. A napadlo třeba Kurase, že jednak ten dluh zvýšit musel, protože Amerika vede dvě války , které kdyby nevedla, tak má zhruba vyrovnaný rozpočet? Že zdědil krizi, kd y si mohl vybrat mezi rasantním zvýšením zadluženosti, když bylo potřeba sanovat klíčové finanční institucea nejspíš e to samé s e bud emuset opakovat a mezi jejich kolapsem a tím zhroucením celé americké ekonomiky?
S ničím takovým s i Kuras a podobní starost nedělají. Oni jen vidí, že v ČR nikdo nic nechápe..
No v Čr chápe. Chápe dávno. ČR totiž v podstatě stačí, aby se skončilo s velerozkrádáním veřejných peněz. A nejhroší finančníproblém bud e vyřešen. V Americ e je to zas e o zavedení DPH a daleko spravedlivější rozložení funkčního daňového břemene.
02. 11. 2011 | 08:27

dalimír napsal(a):

Veverko ne,ne já chci mír !!! Dalimír
02. 11. 2011 | 08:34

hovorka11 napsal(a):

Naše vláda se bude veselit dál. Kalousek opět předkládá nereálný rozpočet s růstem (jak dříve) a opět se snižuje koupěschopnost obyvatelstva a zvyšujou se tunely do daňových rájů (nesmí je využít prostý občan, pouze firmy pro únik daní).
Rozklad státu je plánovitě řízen především Nečasem, Kalouskem a Drábkem. Drzost je tak obrovská, že Kalousek vysvětluje převádění důchodového spoření do soukromých fondů a k jejim kmotrům jako zodpovědné. Vylučuje, že každý má svoji svobodu a zodpovědnost, jestli si chce naspořit, investovat do nemovitostí, dětí, zlata atd. Je to totalitní vyděračský mafiánský způsob rozkrádání hodnot občanů, který ma za účel rozbít průběžný systém, shrábnout peníze a lidi dostat pod most a ukazovat je jako zvířata, která sice dříve pracovala, ale nyní jsou "asociálové".
02. 11. 2011 | 08:35

Marcus napsal(a):

to Petr:
k tomu, jak se američani mají dobře podle mě stačí citace p. Kurase: "Od výplaty k výplatě bez úspor žije 77 procent Američanů".
V USA je oficiální míra nezaměstnanosti zhruba 10% - představa, že jsou to všechno lidé, kteří nechtějí pracovat, je dle mého názoru chybná.

Že současný systém je špatný se zřejmě shodnem oba. Příčiny ale zřejmě vidíme každý jinde.
02. 11. 2011 | 08:42

dalimír napsal(a):

Dobrý den pane Vlku ,kde se nám proboha touláte ? Vaše příspěvky zde chybí jako sůl ! Ano máte pravdu ,možná by stačilo zastavit rozkrádání veřejných financí ve velkém ale kdo to zastaví ,ulice snad ? Tomu sám nebudete věřit !Lidé již dávna stratili kontrolu nad tou kapitalistickou všivárnou která tak zamořila svět ! Co bude dále to si nikdo netroufne předpovědět ! Pokud bude třetí světová v. bude to pohroma pro veškeré lidstvo a stejně se zase zachrání jen ti největší gauneři ,američtí jetřábi z walstretu , tam je zárodek chamtivosti po penězích a zničení světa ! Oni na to mají ,takové protiatomové bunkry které vlastní nemá nikdo na světě ! Hezký den Dl.
02. 11. 2011 | 08:49

hovork11 napsal(a):

vlk:
Sledujte válku v Líbyi, kterou začal Obama - řízené střely z letadlových lodí.
Líbye je pod nadvládou islamistů a Al- kaydy. To tam zavedlo USA a NATO. VB na válčení překročila min. 7x plánované výdaje.
Dnes tam řádí naše URNA (nutnost bránit návratu velvyslanectví z ČR, přitom v řadě zemí máme jen zprostředkování zastoupení).
K čemu tam URNA je? Je to zřejmě nový rekonstrukční tým, který čistí pro islamisty prostor a pátrá po 10 000 protiletadlových střel zabavených islamisty. Kaddáfí rozdal lidem zbraně- ti se islamistům brání a proto "rekonstrukční týmy" budou čistit prostor pro nově zavedené islámské právo "Šária".
To jsou bomby do hlavy co ?
Nejhorší "demokracie" je založená na lžích a podvodech, protože potom není demokracií, ale totalitou. Sledujte Líbyi a pak pochopíte obludnost boje za "křesťanské hodnoty", kdy bok po boku stojí křesťanští bojovníci s nejtvrdšími islámskými režimy, kterým vybojovaly v Líbyi "svobodu a demokracii" proti vůli obyvatel.
02. 11. 2011 | 08:51

Stařeček napsal(a):

vážení, vezměme si dobrou rodinu, všichni se mají rádi a všichni si věří. Dejte peníze celé rodiny do obálky a dovolte všem rodinným příslušníkům, aby si braly kolik, kdo chce. Pak se na konci měsíce podívejte do obálky a přesvědčte se, kolik vám zbylo na zaplacení nájmu, obživy, topení apod. Nebude tam nic. Jak to asi dopadne ve státní pokladně, kde nikdo nikomu nevěří, všichni mají přístup do pokladny a navíc si ještě mohou půjčovat. Státní úředníci rozebírají pokladnu pro sebe, své rodiny a přátele. Že pro občany zbudou jenom dluhy, je jasné.
02. 11. 2011 | 09:13

český maloměšťák napsal(a):

http://ipsnews.net/news.asp?idnews=49971

"....The VA estimated that in 2005, the suicide rate per 100,000 veterans among men ages 18-29 was 44.99, but jumped to 56.77 in 2007.
A Rand Corporation report last year found that as many as 20 percent of Iraq and Afghanistan veterans exhibited symptoms of PTSD or depression.
''As I've often asked, mostly of myself, but also of others from time to time, why do we know so much about suicides but so little about how to prevent them?" said Shinseki.
The VA came under attack by veterans' groups in April 2008, when internal emails sent by the VA's head of mental health, Dr. Ira Katz, showed that the VA was attempting to conceal the number of suicides committed by veterans.
Under the Obama administration, the approach to handling the increasing number of suicides appears to have shifted, with a greater focus on transparency - the VA is holding a three-day conference on suicide this week. Last year, Obama announced a 25-billion-dollar increase in the VA's budget over the next five years...."

http://www.fas.org/sgp/crs/misc/RL34024.pdf

Bezdomovci mezi veterány :

1998 256,872
1999 344,983
2000 292,105
2001 294,840
2002 299,321
2003 313,087
2004 192,368
2005 194,254
2006 195,827
02. 11. 2011 | 09:59

F.Švarc napsal(a):

Akorát Česku to pořád nedochází. Veselí se a baví titěrnostmi, jako horní paluba Titaniku. Ale i tady už nastává čas nacvičovat nějaké to „Blíž Tobě, Bože můj“, s nímž jeho orchestr mezi posledními zmizel pod hladinu mrazivého Atlantiku.

Nejvyšší strážce Česka zjevně již déle nacvičuje. Vždy pečlivě ustrojen a ve vybrané společnosti. Jako plukovník. Skupinka slintajících věrných stále tleská, neb stoly jsou stále ještě plné. Dokonce i zřejmě ožralí údajní protivníci si zdejší muziku pochvalují.
02. 11. 2011 | 10:17

RA napsal(a):

vše je jen o jednom, zaváděním socialismu do hospodářství dotacemi, granty, sociálními dávkami, ekologickými požadavky , to vše pokřivuje tržní systém . Dalším problémem je, že spousta lidí už je navázána na "měkké" státní peníze, různé neziskovky, na dotace a granty (tam samozřejmě bují nejvíce úplatkú). Dochází k masivnímu přerozdělování lidmi vydělaných peněz směrem právě k těmto organizacím , jejichž výkony jsou nezměřitelné a ve velké většině zbytečné. Devastující nárůst drahé byrokracie a počtů státních zaměstnanců už pouze domíchává tu nechutnou kaši , kdy každoroční schodek bilance státního rozpočtu je zákonitou a nevyřešitelnou věcí. Bohužel, tento stav nemá naše vláda sílu řešit, raději se vydá cestou zvyšování daní, takže zaměstnanec místo 70 % svých vydělaných peněz bude na tu obludnou mašinérii donucen "věnovat" 80 %, a zbyde mu tak na rohlíky a vodu, zato bude peskován sdělovacími prostředky, že málo utrácí.
02. 11. 2011 | 10:22

JF napsal(a):

hovorka11: dotaz - není nástup islamistů spíše jejich aktuální organizace proti dosud nevytvořeným organizacím demokratickým resp. nemá to zas tak s podporou "křesťanů" moc společného. Nebo myslíte že i v Česku "křesťané" podporovali estébáky a kgb. (např. Klause a ODS, Zeman a ČSSD) Větší díl bych připsal že demokratické struktury se musí vytvořit ty nedemokratické a nyní jakoby demokratické mají prostě náskok.
02. 11. 2011 | 10:49

hovorka11 napsal(a):

RA:
Hluboce se mýlíte, podstata není v socialismu ale komunismu který si zařídily mocní z finančních trhů. Ty plundrují ekonomiky států, převádějí výrobu do Ásie a zabavují peníze ekonomicky činných lidí pro sebe.
Dochází k velmi masívnímu přerozdělování peněz od výrobního sektoru k sektoru finančnímu s tvorbou virtuálních peněz.
Žádný! Režim nedotáhl tvorbu virtuálních hodnot tak daleko, jak to provádí dnešní finanční oligarchie. Ani Římská říše v době rozkladu, kdy se do zlata přidávalo více a více mědi...
02. 11. 2011 | 10:58

grőssling napsal(a):

To není možné pane Kuras co tu píšete z naší TV ČT1, ze zpráv vím, že podle profesionálu ze zpravodajství televize jsou problémy pouze v Číně a v Rusku. V USA zásadně o žádných nevím, tak co to tu vykládáte za nesmysly !
02. 11. 2011 | 11:01

dexx napsal(a):

Karel Mueller napsal(a):
Maxime,

já se obávám něčeho mnohem horšího. Náklady na zbrojení se dále enormě zvyšují místo systémového řešení současných krizí.

To nemže dopadnout dobře.
----------------------

A chudoba v Usákově, vzoru pro naše pravičáky, zase usnadňuje verbování žoldáků pro US útočné války po celém světě. Jo, režijní ošacení, zubař, zdravotní péče a svým způsobem i jinak nedosažitelné vzdělání... Stroj funguje! :-)
02. 11. 2011 | 11:42

hovorka11 napsal(a):

JF:
Zcela konkrétně:
V Afgánistánu bojuje cca 720 vojáků "rekonstrukčního týmu". Nově se tam posílají 2 pandury. Z těchto vojáků je cca 16 kaplanů, kteří poskytují trpícím vojákům duchovní křesťanskou podporu. Jak říkal jeden z kaplanů Chrudimské operační jednotky "Štít kopí" :
Vojenský kaplan projde náročným vojenským výcvikem, ke kterému patří seskoky padákem. Kaplani jdou do vojenských !! akcí spolu s ostatními vojáky.
-------------------
Z tohoto lze dovodit, že na církev byl ze strany vlády tvořen tlak na účast v bojových akcích v islámských zemí. Myslím, že to má hodně společného s navracením církevního majetku o který Dominik Duka bojoval. Při své "křesťanské misi" v Afgánistánu dal najevo propojenost státu a církve svým přeletem ve vojenském vrtulníku nad afgánským územím a prohlášením, že se tam bojuje "za Prahu".

Můj názor:
Mezi skutečně věřícími křesťany a vrchnmí patrem duchovenstva je obrovský rozdíl asi jako mezi politiky a obyčejnými lidmi. Církevní hodnostáři se vždy pružně přizpůsobili jakémukoliv režimu a dokázali s ním spolupracovat (i s nacisty i s komunisty). Tak to bylo a je.
Islám není o nic horší než křesťanství, ale je rozšířen v zemích, které kolonizujeme a okupujeme. Jakákoliv víra ulehčuje boji proti okupantům. "Islámský terorismus" je jen zrcadlo toho co tam děláme. Stalo se z toho zaklínadlo pro neinformované lidi a vyvolávání nenávisti.
Pokud vím, tak radikalismus vychází z krutých podmínek v daných oblastech. Proto vyhraje i v Líbyi i proti nově ustanovenému protektorovi bez voleb (občan USA).
Vznik Tálibánu a AL- kaidy je popsán ve Wikipedii a byl hodně iniciován američany.
Demokracie je vůle většiny. Nemá nic společného co říkají demagogové u nás. Daleko více může být demokratická vláda kmenového náčelníka v Africe, kterého si lidé zvolili, než např. vláda v ČR, kterou uznává za dobrou pouze cca 15% lidí.
Jestli dostávají lidi možnost volby, tak je to projev demokracie a to se u nás ztrácí. Volíme jen jednu despocii bez možnosti ji nutit k odpovědnosti. jen se překrývá mnoho barvami- nemá to řešení v současném systému a spěje to k dalším válkám (Sýrie, Írán a potom další a další.)
02. 11. 2011 | 12:06

buldatra napsal(a):

Ing. N. napsal(a):
Všimli jste si, jak se politici demokratických západních zemí vyděsili, dokonce byli i v šoku, když se dozvěděli, že Řecko připravuje demokratické referendum? No co, alespoň třeba lidem v Evropě dojde jak to s tou demokracií ve skutečnosti je.

Zajímalo by mě co bylo skutečnou příčinou toho jejich šoku.
01. 11. 2011 | 21:38
------------------
Šokující na tom asi bude, že Island je nakažlivý.
Aby z toho nebyla epidemie.
Kde vzít vakcínu?
02. 11. 2011 | 13:01

JF napsal(a):

hovorka11: díky za reakci víceméně souhlas plus bych viděl snad i ten aspekt politické nevyzrálosti či vkusu (např. zda se v ČR už přejedl Klaus?). Ale máte pravdu asi v tom že těžko to lze posuzovat z pohledu, když člověk vidí korporátní demokracii USA s kouřovou clonou nyní válečníka Obamy. (uvidíme jak půjde stahování vojsk) Je nutné si uvědomit že nestabilita je vždy politicky lepší než stabilita. Pomoc by měla být asi postupná a méně vnucovací než vojenské intervence. otázka je zda demokracie může fungovat vůbec na vyšších stupních společnosti když vlastně ani osobně neznáme vlastního starostu či domovníka v baráku.

Ta církevní angažovanost ve vojenských akcích mi příjde také příliš pompézní ale také trochu módní záležitost ale viděl bych tam také ten aspekt politické nevím možná nevyzrálosti či nemodernosti islámské společnosti. Samozřejmě jedno druhé posiluje čím více chudoby tím více islámu a čím více islámu (třeba nezdravého stejně jako křesťanství) tím více chudoby.

To že Duka dělá více politiky a bohužel ještě k tomu provládní resp. klausovsky protonormalizační než by církvi příslušelo je také stav věci. Také to přičítám nevyspělosti zdejší demokracie. Klaus a Duka toho vědomě využívají ve svůj prospěch.
02. 11. 2011 | 13:19

hovorka11 napsal(a):

JF:
Taky to tak vidím.
Mám obavy, že demokracie na vyšších stupních společnosti dobře fungovat nebude, protože zvolení vládci okamžitě začínají přeřezávat propojení s lidmi dole a soustřeďují se na své zbohatnutí. To, jak je politik chráněn proti postižitelnosti a zodpovědnosti u nás zcela vylučuje práci ve prospěch obyvatel.
Obyvatelé si to musí vyžrat z "vlastní hlouposti a pasivity". Proto momentálně neusiluji o změnu vlády- většina lidi to pozná díky její další činnosti. Přerušení poznání neoliberálních nesmyslů by problémy odsunulo a opět řada lidí by převáděla vinu na "líné pracující". Klausovské "utahování opasků" vedlo jen k dalšímu krytí rozkrádání v minulosti a lidi už zas tak hloupí nejsou, aby si utáhli opasky a sledovali o to větší rozkrádání, proto se snaží zaměřit na ohlupování mladých.
02. 11. 2011 | 15:10

pgjed napsal(a):

Z myšlenek T. Bati:
"Hospodářská krize je jenom jiné jméno pro mravní bídu. Mravní bída je příčina, hospodářský úpadek je důsledek. Nelze jej sanovat penězi. Receptem jsou mravní stanoviska k lidem, práci a veřejnému majetku. Nepodporovat bankrotáře, nedělat dluhy, nevyhazovat hodnoty za nic a nevydírat pracující." Je ještě třeba něco dodat?
Snad nevolit Sobotky, Kalousky, Nečasy, Paroubky Zaorálky, Švejnary a Klauze a ostatní, kteří nás 20 let vodí za nos a dělají dluhy z našeho a nám je dávají k proplacení.
02. 11. 2011 | 16:29

qx napsal(a):

demokracie za to nemuze,
volici volici, ehm ehm, nesli by vymenit? :-))
02. 11. 2011 | 16:48

E9Q napsal(a):

vlku,
je to divné,
jaké to černé mraky vovinuly tvoji unii?
taková nervozita,
a přitom každý krok euroelit potvrzuje,
že se rozhodovali a rozhodují správně, že?
valy fungují, recepty zabírají, Ř splácí, Eu předehnala USA,
radujme se, veselme se, hovno máme, podělme se....
taky nechapu….svetle zitrky nadosah, a misto toho, aby jasali a mavali trepetalkami, tak resi, jak zlikvidovat tech par ztroskotancu a zaprodancu, kteri svetlo nevidi.
02. 11. 2011 | 17:54

český maloměšťák napsal(a):

E9Q
Radost ubožáků - když vidí, že věci se neodvíjejí tak, jak by si přáli jejich oponenti - se zove perfidností...pokud se věci dějí objektivně špatně i ve vztahu k nim.
Zovou se pak osobním šílenstvím - pokud se věci dějí špatně z příčinných souvislostí, které jejich oponent také vidí jako špatné.

(Vysvětlení - pokud tomuto textu nerozumíte - podá jistě velmi ráda Silvie či blue jay.)

Mimochodem - vlka jsem zde již několik hodin nespatřil.
Vím, je období dušiček - ale brečet na nesprávném hrobě ? To už není ani perfidní, ani šílené...to implikuje spíše demenci...todlencto...
02. 11. 2011 | 18:45

E9Q napsal(a):

český maloměšťák

hlavo mluvící, vážená,
ráčejí si s laskavostí kultivovat a majstrovat svoje diagnozy,
autora pilného Vlka unionisty se jen a pouze slušně dotazuji.
02. 11. 2011 | 20:30

nonamme napsal(a):

himbajs, uz i ta "zula" Machacek mekne....
a dnes zverejnuje
"Samotné navýšení záchranného valu na bilion eur – i když třeba formou půjček či garancí z Číny – také nebude stačit na to, aby se zlepšily podmínky úvěrového financování Španělska, Itálie či Francie."
"Eurozóna vznikla na dvou lžích, které v normálních časech nikdo v Bruselu nenapadal."
02. 11. 2011 | 20:40

:-)) napsal(a):

http://financnytrh.com/data/sk/gallery/11/pict_ae1d116c_euro_a_germany.png?1320263414
Európa a Nemecko vs. Finančné Trhy
02. 11. 2011 | 20:52

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bavlšíková Adéla · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Boehmová Tereza · Boudal Jiří · Brenna Yngvar · Bureš Radim · Bůžek Lukáš · Byčkov Semjon C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Davis Magdalena · Dienstbier Jiří · Dlabajová Martina · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gargulák Karel · Geislerová Ester · Girsa Václav · Glanc Tomáš · Gregorová Markéta · Groman Martin H Halík Tomáš · Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hapala Jiří · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hradilková Jana · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Charanzová Dita · Chlup Radek · Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří · Chytil Ondřej J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jelínková Michaela Mlíčková · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kňapová Kateřina · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kolovratník Martin · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Koutská Petra Schwarz · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kupka Martin · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Maláčová Jana · Málková Ivana · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Návrat Petr · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Nouzová Pavlína · Nováčková Jana · Novotný Martin O Obluk Karel · Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Ouhel Tomáš · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Pavel Petr · Pavelka Zdenko · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Podzimek Jan · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Reiner Martin · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Řebíková Barbora · Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedláček Tomáš · Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schneider Ondřej · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukal Josef · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Strmiska Jan · Stulík David · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Sýkora Filip · Syrovátka Jonáš Š Šebek Tomáš · Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špinka Filip · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Titěrová Kristýna · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomek Prokop · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Václav Petr · Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Vavruška Dalibor · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojtěch Adam · Vojtková Michaela Trtíková · Výborný Marek · Vyskočil František W Wagenknecht Lukáš · Walek Czeslaw · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zahumenská Vendula · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zima Tomáš · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy