Seniorský recept na záchranu Evropy

30. 11. 2011 | 10:33
Přečteno 7180 krát
Není to tak dávno, co tu existovala jakási strana důchodců bojující za jakési životní jistoty. Dnes je k nedohledání. Škoda, protože důchodců v proporci k ostatní populaci přibývá a bude přibývat dál. Přestaňme jim ostatně říkat důchodci, protože dnes už ani není jisté, jak dlouho ještě budou pobírat nějaký důchod. Takže senioři.

Jejich zájmy se žádná strana nebude moci zabývat, prostě proto, že na to nebude mít. Budou se tedy za ně muset rvát sami. Aby mohli uspět, musí přestat bažit po životních jistotách, protože žádné životní jistoty neexistují. Museli by přijít s programem, který by jim pomohl tím, že pomůže všem ostatním, včetně státu, čímž rozumějme včetně zkorumpovaných politiků, byrokratů a kmotrů.

Jak by takový program fungoval, vymyslelo v Británii seniorské hnutí pod názvem „Patriotic Retirement Plan“, což by se nejspíš přeložilo jako „vlastenecký plán odchodu ze zaměstnání“. Není to sice politická strana, jen takové volné hnutí internetových vtipálků, ale jeho politický program přichází pět minut před dvanáctou. Vychází z toho, že zachraňuje-li stát banky před krachem subvencemi z kapes daňových poplatníků, nepomáhá tím nikomu a ničemu kromě bank a bankéřů, kteří to utratí na vysokých prémiích svých manažerů, jak se ukázalo v Británii v uplynulých dvou letech.

Plán se sice vztahuje na Británii, ale mohl by se snadno uplatnit celoevropsky a bleskurychle zachránit Evropu před hrozícím krachem. Probíhal by přibližně takto:

Propustit ze zaměstnání všechny osoby starší 50 let a dát jim (ne bankám) každému nezdanitelné odstupné milion liber (v jiných zemích ekvivalentní částku v tamních měnách, v korunách by to bylo 30 milionů). Výměnou za to by byli na zbytek života vyřazeni ze zaměstnání a směli by být ekonomicky činní jen jako nezávislí živnostníci, podnikatelé nebo instruktoři mládeže, které by tím uvolnili pracovní místa. Peníze by museli ponechat ve své vlastní zemi (žádné finanční ráje), uložit v místních bankách a investovat do místních projektů. Toto jedno mávnutí proutkem by vyřešilo bankovní krizi, nezaměstnanost a podnikatelské investice.

Dejme tomu tři roky by každý z nich musel nakupovat důležité základní zboží lokální provenience, pokud existuje, místo konkurenčního zboží odjinud (elektronicky snadno kontrolovatelné, nákup konkurujícího zboží cizí provenience automaticky znevýhodněn pokutou nebo přirážkou). Toto druhé mávnutí proutkem by oživilo lokální ekonomiky, rozšířilo domácí výrobu, posílilo zaměstnanost a masivně obohatilo stát vyšším výběrem daní bez zvýšení daňové sazby.

Všechny peníze, které by takto stát vybral, by musel použít na splacení všech dluhů (nebude je potřebovat na žádné sociální zabezpečení) a na modernizaci infrastruktury, čili další oživení ekonomiky. Kdyby tyto daně ještě nestačily, zavést povinnost utrácet měsíčně stanovené minimum za cigarety a alkohol.

Co by kdo ještě chtěl vymýšlet vlastenečtějšího?

S takovým programem by nějaký senior nemohl nevyhrát příští volby, neprovést kýženou reformu EU a nestát se gigantem celoevropského formátu a laureátem Nobelovy ceny za ekonomiku.

Vyšlo v MFDnes

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Sladký napsal(a):

Fakt nevím, co si o tom myslet.Jakkoli ekonomii považuji za pavědu (zvlášt patrné pokud jde o schopnost predikce),věřím (či chci věřit) že má alespon elementární bázi nezpochybnitelných poznatků.Nikdy a nikde jsem ji sice nenašel,jsem si ale dobře vědom limitů mé osobní zkušenosti.V každém případě si troufám říct,že euroatlantická civilizace se bud zásadně změní, nebo končí.
Bud se změní, nebo je po ní.
30. 11. 2011 | 10:55

Pepa Řepa napsal(a):

Otec Kuráž nám to vysvětlil.
VŘSR
Velká říjnová seniorská revoluce. Dnes je posledního listopadu.
Vezmeme berle, hole, protézy a jdeme si ke Kalouskovi pro 30 melounů.

Co Kalousek? Třese se to třese, jako šiška v lese.
30. 11. 2011 | 10:59

jos napsal(a):

Chystajíce se pomalu do pense, dal jsem si zaslat výpis o zápočtu let a podobných údajích. Byla tam taková rubrička kolik peněz ode mne stát za těch 46 let dostal. Protočily se mi panenky, protože tu řádku milionů kterou ode mne stát vybral, zjevně obdržím zpět jen z opravdu malé části. Ten Kurasův model by pro mne byl lepší.
30. 11. 2011 | 11:18

Viola napsal(a):

Ano, perfektní,

já jsem zas navrhovala trošku něco jiného, než dotovat banky, tak dotovat narozené děti, dát jim do vínku třeba milion - byla bych skromnější, stejně se peníze musí tisknout v závislosti na počtu obyvatel.
30. 11. 2011 | 11:27

Ládik!!! napsal(a):

Předseda DŽJ Kremlička kdysi sežral brouka. Tudy vede cesta.
30. 11. 2011 | 11:28

B. napsal(a):

(Ten náš) systém, který svým zdražováním nepodporuje porodnost, musí brzy zkrachovat.
Vymýšlejte zázračné recepty, jiné kalouskoviny...
když ale nebude mít kdo dělat na ty starší, dopadne to špatně.

Staré zlaté časy, vraťte se!
30. 11. 2011 | 11:30

Taoiseach napsal(a):

Benjamin Kuras

Jako vtip to ujde, jinak nemá cenu se tím zabývat.
30. 11. 2011 | 11:30

Petr napsal(a):

To nebude!
Ale bude, jak prohlásila Eurokomis za Špidly: "Do r.2010 předežene EU Spojené státy americké v životní úrovni a v HDP"
A povedlo se. I když jen u Špidly, dalších eurokomisařů a euroúředníků.
Že takováto "práce" Špidlovo eurokomis rozkývala celosvětové finanční trhy, nevadí. Viníci jsou za vodou.
30. 11. 2011 | 11:34

Béda napsal(a):

Otec Kuráž,

navrhuji aby se do čela strany českých důchodců a seniorů postavil mladý perspektivní důchodce Eduard Kožušník.

Věřím, že s ním v čele to pravicová strana českých, moravských a slezských důchodců dokáže. Pokud jim na penízky nešáhne ochranitelskou rukou omotýlkovaný pan Rusnok a kol..
30. 11. 2011 | 11:39

Taoiseach napsal(a):

Petr

Lisabonská strategie formulovala cíle v podobě konkurenceschopnosti, Spojené státy vůbec nezmiňovala a hlavně byla schválená v roce 2000, zatímco Špidla se stal členem Komise někdy kolem poloviny roku 2004.

Jinak uznávám, že cíle Lis. strategie nebyly splněny.
30. 11. 2011 | 11:40

Béda napsal(a):

Návrh.

Navrhuji, aby ty miliony vyplatil důchodcům jednorázově bratr Kalousek z přebytku na rozpočtovém účtu. Formou své složenky, kde jim rozepíše jednotlivé položky, t.j. jak ty miliony "prožrali" než se propracovali k důchodu.
30. 11. 2011 | 11:44

Postní pokrm & kulatý rok napsal(a):

Neustále se mluví o stále se zvyšujícím průměrném věku dožití a přibývajícím počtu důchodců. Krásné, jeden by snad rozplakal a šel založit další Drábkofond. Ale že také dvakrát až třikrát vzrostla produktivita práce, o tom je ticho po pěšině. To se halt nehodí do krámu. Moji prvorepublikoví kolegové z branže odcházeli do penze po odpracování 25 (!) let. Já bych měl podle optmistického scénáře odpracovat celkem 49 let. Mám uzavřen královský "třetí pilíř", takže se Drábkům směju do jejich zlodějského ksichtu, ale půlstoletí v rachotě je stejně děsivé.
30. 11. 2011 | 11:52

Vosavbotě napsal(a):

Plán sám o sobě je tak utopický, že je až brilantní, nevymyslel ho někdo z Monty Pythonů? No, ale pár chybiček se v něm přece jen najde:

- vůbec si nemyslím, že je snadno kontrolovatelné, co konkrétně kdo kupuje, kromě toho tyto údaje jsou velmi dobře zneužitelné
- cestičky, jak by milion liber mohl nenápadně opustit svou vlast by se našly už v okamžik schválení celého plánu
- autoři plánu směle operují s tím, že každý senior je zodpovědný a schopný se o sebe postarat, že si zkrátka meloun liber neutratí za luxus a později nebude mít ani na jídlo
30. 11. 2011 | 11:58

Fraser napsal(a):

Spolecne za lepsi zitrky a hyperinflaci! Kupredu leva!
30. 11. 2011 | 12:07

xx napsal(a):

Perpetum mobile. Stát vydá peníze a z nich vybere daně ze kterých bude financovat - moment, nemá to náhodou skrytou výrobní vadu ? ;)
30. 11. 2011 | 12:11

Béda napsal(a):

Fraser,

správně. Tak rozhodli bankovní komunisté. Samozřejmě ráj na zemi je vymezen pouze pro ně a pro jejich servisní podržtašky. Pro poddanstvo je připravena neoliberální meducína dr Grünsteina v podání medicínsko-ekonomického konzilia Ing. Kalouska, Ing DRÁBka a MuDr. Hegera.
30. 11. 2011 | 12:11

Koplkop napsal(a):

Jednou jsem slyšel veselou scénku, myslím že byla od Menšíka, jak si kdosi z rodiny půjčil stovku na vánoční dárek, pak se postupně obdarovala celá rodina, a když se ta stovks vrátila k tomu dotyčnému, tak ten ji vrátil tomu od kterého si ji vypůjčil. Nikdo nikomu nic nedlužil a všichni byli obdarováni. Tak nějak je to s tím návrhem „Patriotic Retirement Plan“.
30. 11. 2011 | 12:15

Jan E. napsal(a):

Už premisa plánu je nesmyslná. Nenechat padnou banky se považuje za axyom. V opačném případě bysme žádná řešení současného marasmu nemuseli hledat.
Takto by důchodci museli suplovat za zkrachovalý bankovní sektor, stali by se bankami, stát by je opět sanoval a kruh se uzavírá.
30. 11. 2011 | 12:16

český maloměšťák napsal(a):

1. Všichni lidé jsou si rovni.
2. Na Kajmany ale nesmí převést peníze pouze člen PRPu.
etc etc

Apropo - do čínských akcií - na londýnské burze kotovaných - bude moci PRP member investovat ?
:((

Já si myslím, že je to - takto podané - zajímavé téma pro Blesk. To, co nám zprostředkoval pan Kuras. Ale to je asi tak všecko....

Daleko serioznějším konceptem je Grundeinkommen.
30. 11. 2011 | 12:17

Jan E. napsal(a):

opr. axiom samozřejmě
30. 11. 2011 | 12:19

Pompeius Magnus napsal(a):

Pane Kurasi,

trefně jste nahradil "důchodce" "seniory". Termín "senior" však počítá s tím, že vůbec žádné důchody nebudou. To však nastane až v budoucnosti, řekněme tak za dva roky. Pro současnou situaci navrhuji termín, který by reflektoval výši důchodů a zároveň by byl tradičním historicky prověřeným názvem. Navrhuji důchodce nazývat "almužníky", přičemž ti, kteří měli funkce v aparátu ČR by byli "almužníky Česka", ti, co pracovali pro orgány EU budou "almužníky Evropy". Kolega diskutér Taoiseach bude poté nazýván "Zasloužilý almužník Evropy."
30. 11. 2011 | 12:22

Mirek napsal(a):

Rádio Impuls hlásí :Že v kterém si domově důchodců personál kradl jídlo důchodcům přímo z talířů ! V jiném domově to dělali jinak jídlo jim nekradli z talířů,ale brali si jej než je dali na talíř ! Myslím si,že takto papká personál v každém domově DD ,patrně i v nemocnicích ! Jedna důchodkyně podala svědectví,že ji okradl sanitář o peníze tak,že ji zavezl na koupání a když nebyla u svého stolku,tak ji peníze ukradl !Stěžovat si je riziko ,nebo ť v těchto zařízeních jste dáni personálu na milost a nemilost ! Personál spoléhá na to ,že se řekně,že si starý člověk nepamatuje,nebo si vymýšlí ! jindy jsem slyšel jak pacient volá : sesto mísu(když se ještě dávaly mísy)a sestra mu odpoví : Co by jste ještě nechtěl !Závěr : Všude dobře,doma nejlíp ! Nechtějte se dostat do těchto zařízení ! Já jsem tam byl mnoho let naštěstí ne jako pacient nebo obyvatel !
30. 11. 2011 | 12:26

Divobyj napsal(a):

Autor

Když budu pokračovat ve Vašem stylu,pak je třeba konstatovati,že Ládík!!! má pravdu.
Je třeba investovat do komplexních kurzů pro důchodce,které by je naučily lovit,připravovat a požívat rozličnou,jinak nepotřebnou a obtížnou havěť. Takovou havětí se rozumí brouci,červi,mouchy,komáři,myši,potkani,ježci a pod.
Jo a ještě bych přidal kurz otužování,první pomoci a rozlišování sběrných surovin.

Celé bych to shrnul do jednoho balíčku s názvem-Jednotná vládní koncepce péče o seniory.
30. 11. 2011 | 12:30

xx napsal(a):

Jan E.: Jistě by to bylo nejlepší z dlouhodobého pohledu celé ekonomiky, nechat špatné banky padnout.

Vzpomínám si na televizní reportáže z doby, kdy krachovaly ty nechvalně známé kampeličky, co lákaly lidi na úrok 21%. Ty chudáčky lidičky co křičeli do Tevelizních kamer o zlodějích a nadávali vládě. O tom že sami naletěli ve své hamyžnosti na nerealistické sliby se ani slovem nezmiňovali.

Ale vždyť to přece nebyli žádní miliardáři, byli to obyčejní lidé, drobní střadatelé, kteří přišli o všechno.

Ty musí vláda zachránit, o ty se musí postarat. Že investovali v rozporu se zdravým rozumem pod vidinou bezpracného zisku a do této investice vložili vše co měli ? Ale vždyť jsou to prostí občané, jak by mohli rozumět světu velkých financí, řízení rizika a pod. věcem.
Tak stát zaplatil 6 miliard.

Stejně to argumentačně chodí v případě velkých bank. V bankách mají peníze i lidé, common people, jak ti k tomu přijdou. A firmy co ty lidi zaměstnávají, ty půjdou ke dnu a poroste nezaměstnanost.
Nezaměstnanost a ztráty drobných střadatelů jsou noční můrou každého politika. Na krach banky je hrozně vidět. Záchrana banky je vidět jenom chvilku a ještě v médiích, které common people nečtou, takže zvolení není příliš ohroženo. Volba demokraticky zvoleného politika v demokratické zemi je celkem snadná až jednoznačná. Volí totiž v takovém případě mezi znovuzvolením nebo odchodem z funkce.
30. 11. 2011 | 12:32

Lada napsal(a):

Me by stacilo,kdyby se bankam penize nedavaly, ale pujcovaly. A to za nejakej slusnej urok. Kdyby nahodou vyhrozovaly bankrotem, tak klidne, ale vsechny jeji ekonomicke experty a majitele bych postavil pred soud za veskere ekonomicke skody zpusobene jejich nezodpovednou cinnosti. Kde to zijeme, ze za tak vysoke platy nemaji vubec zadnou trestni odpovednost? Jak k tomu prijdou napr. stavari, kteri maji za obrovskou zodpovednost neuveritelne nizsi penize?
30. 11. 2011 | 12:32

Sladký napsal(a):

Hmmm.A co tak všechny ty banky co jim státy dluží biliony či desítky bilionů-ZNÁRODNIÁT ČI ZESTÁTNIT? Co by se stalo?
30. 11. 2011 | 12:48

Sladký napsal(a):

Ostatně KDE ty biliony na ty půjčky vzaly?!
30. 11. 2011 | 12:52

cop napsal(a):

Jo,jo.. :o)
30. 11. 2011 | 12:52

Sladký napsal(a):

Doufám, že mi opět neodpoví PROSŤÁČEK XURY že z našich úspor.
30. 11. 2011 | 12:54

cop napsal(a):

To: Mr. St

Ne, vzal jsem si Váš skvělý kanál.. :o))
30. 11. 2011 | 12:56

Šašek z Jiíhlavy napsal(a):

Měl jsem v Brně strýčka, který po odchodu do penze začal se sběrem bylinek. Byl to čiperný stařík a vyznal se v této disciplině tak, že pro 5 vnuků našetřil slušné věno. Sám žil velmi skromně, do přírody chodil pěšky (to ještě Brno vypadalo jinak) a dožil se vysokého věku. Už jsem si koupil odbornou literaturu a začínám se zlepšovat v biologii. Také v houbách už se vyznám. Jen ta entomologie mě neláká, alespoň co se týče konzumace.
30. 11. 2011 | 12:58

neo napsal(a):

jos:

není tajemstvím, že stát je největší zloděj a to zvláště v penzijním systému. To co odvedete na důchod nikdy nedostanete zpátky. Vždycky dostanete minimálně o 50% míň a to se musíte dožít vysokého věku. Když k tomu přidáte odvody na zdravotní pojištění a na daních přímých i nepřímých, vyjde vám neskutečná částka o kterou vás stát za váš aktivní život připrvil. Pak už jen můžete odečíst to, co jste za to získal a budete se divit, jak velká část zmizela buhví kam.
30. 11. 2011 | 12:59

Pepa Řepa napsal(a):

Kádík
...sím, tady se občas vyskytuje broukolog Konvička.
Mohl by dodat potravu pro seniory. Jako ve staré Koruně.
Je ten brouček volný?
30. 11. 2011 | 13:00

Sladký napsal(a):

Cop udělal hop.Do toho,cope, ještě dvakrát a budeš Čech.
30. 11. 2011 | 13:01

Pepa Řepa napsal(a):

Sorry, Kádík je kouzlo nechtěného a abych se přiznal, nevím jestli se ten broukolog jmenuje Konvička, jsem chabrus na jména.
Třeba by paměť pár beatlů vylepšilo.
30. 11. 2011 | 13:04

Viola napsal(a):

Mirku,

"Všude dobře, doma nejlíp" Jen musí doma někdo být, kdo ti tu mísu podá.
30. 11. 2011 | 13:04

Sladký napsal(a):

Neo, ty trúbo, to, co odvádíš v průběžném systému jde na současné důchodce, nikoli na tebe/sebe.To je obrovská výhoda tohoto systému.A to ostatní? Daně atd? Tomu se říká SOLIDARITA.Pokud tě potká něco zlého odčerpáš ze systému 1O-1OOx víc, než jsi do něj vložil.Ostatně už jsem ti párkrát psal, že většinou jsi mimo jen mírně,ale občas naprosto děsivě.
30. 11. 2011 | 13:06

Pompeius Magnus napsal(a):

to viola:

a nepletete si to s básní..." až se ti třásti bude ruka, koryto syn ti udělá?"
30. 11. 2011 | 13:07

Xury napsal(a):

Pro Sladký:
vy jste evidentně nevzdělatelný. Už x-krát tu bylo napsáno, že dluhy vlád vlastní firmy, vkladatelé bank a podílníci penzijních a investičních fondů. To si to fakt nedokážete zapamatovat?

Pro Ladu:
vy peníze bance dáváte? Já jí je tedy půjčuju za úrok. Jistě, byl bych radši kdyby byl vyšší, ale chápu, že nebudou platit víc než musí.
30. 11. 2011 | 13:07

Jee napsal(a):

Lada
Kdyby stát bankám půjčoval na úrok, dopadlo by všechno stejně + náklady bank by byly rozloženy na jejich klientelu.

xx
V mnoha případech by bylo užitečné, kdyby si stát více půjčoval od svých občanů místo od bank. Rovněž by bylo užitečné, kdyby lidé-zaměstnanci, kteří se obejdou bez úvěrů, nebyli klienty žádné banky! Na banky by měl být vyvíjen takový tlak, aby se nemohli chovat takto mocipánsky.
30. 11. 2011 | 13:08

Sladký napsal(a):

KÁDÍK.:O)))To patří k tomu lepšímu co jsi sem poslal, brukvovitý veršotepče a krasomluvče.:o)))
30. 11. 2011 | 13:09

Sladký napsal(a):

Xury- vím, že umíš číst.Ale určitě ne s pochopením smyslu textu.Pokus se zamyslet co vyplývá z toho, co jsi mi odepsal, truhlíku!!
30. 11. 2011 | 13:11

neo napsal(a):

Sladký:

já přece netvrdím, že to nejde na současné důchodce ! Tvrdím, že stát vybere na důchody od průměrného občana asi 2krát tolik než mu pak v důchodu dá. To je holý fakt.

Daně? Jistě, 23% z příjmu, 10% + 19% ze zboží a služeb + spotřební daně... Tomu se neříká solidarita. Ty jdou na mnoho věcí, které se solidaritou nemaj nic společného.

Solidárně působí snad jen zdravotní pojištění. To funguje na principu solidarity.

Nicméně já nehodnotím co je a co není správné,z tvého nebo mého pohledu. Pouze komentuji fakt, že stát vybírá více a vrací málo.
30. 11. 2011 | 13:11

Martin napsal(a):

Sladký: Důchodový systém má sloužit výhradně na zabezpečení lidí ve stáří a solidarita spočívá v tom že jeden se dožije víc a druhý míň. Avšak z důchodového systému se systematicky krade, ať už jsou sirotčí nebo invalidní důchody (toto má správně spadat pod systém sociálního zabezpečení) nebo přímá krádež prostředků z důchodového fondu na sanování státního rozpočtu organizovaná politiky. Proto tvrzení že se z důchodového fondu značná část rozkrade není daleko od věci.
30. 11. 2011 | 13:14

Sladký napsal(a):

Ano, jsem nevzdělatelný.:o))) Víš, absolutně nemám chut ukazovat doklady O VZDĚLÁNÍ někomu,kdo je tak tupý jako ty.
30. 11. 2011 | 13:14

Viola napsal(a):

Pompejusi Magnusi,

když se budou dotovat narození, nebudou mít výdaje rodiče, nebo staří rodiče. A zvýší se porodnost - tedy tam, kde by se to zavedlo. Jej to by bylo zase křiku na cikány :-) Ale už dnes jsou podmíněny dávky v nouzi (nebo jak se to nazývá) tím, že rodiče budou své děti posílat do školy a řádně se o ně starat. Takže ten, kdo by se zaručil, že své dítě vychová k obrazu dobře fungující společnosti by na dítě dostal milion a průběžně by z něj mohl na výchovu čerpat. Tyto peníze by ležely fyzicky stále na svém místě a nikdo by na ně nemohl šáhnout.
30. 11. 2011 | 13:16

Jee napsal(a):

Xury
a dále ty dluhy vlád vlastní podílníci jejich dluhopisů, ve většině jsou to zase banky.
30. 11. 2011 | 13:17

Xury napsal(a):

Pro Sladký:
ani jsem netušil, že si už tykáme. Upřímě řečeno raději bych zůstal u vykání.
Jinak pokud by státy znárodnily ony banky, tak by zároveň na sebe převzaly všechny jejich závazky (v opačném případě by nešlo o znárodnění bank, ale majetku milionů nejrůznějších subjektů včetně řadových střadatelů). Když tak o tom přemýšlím mám pocit, že vůbec netušíte o čem píšete.
30. 11. 2011 | 13:17

Sladký napsal(a):

Víš, černý chlapče, ty jsi typický případ polovzdělance, který si nacpal do hlavy ideologické teorie a číśla a není ani v nejmenším schopen postoupit za tyto do palice vložené informace, operovat mimo vložený program.Ten nick ti dokonale sedí, jsi OTROK.Na barvě nezáleží.
30. 11. 2011 | 13:18

Xury napsal(a):

Pro Jee:
upřesnil bych - vlastníci dluhopisů. Jenže ty banky do těch dluhopisů neinvestovaly vlastní peníze, ale peníze vkladatelů. Čili ty dluhopisy jsou sice aktiva bank, ale proti nim stojí pasiva - závazky vůči vkladatelům (a také věřitelům pochopitelně).
30. 11. 2011 | 13:19

Pepa Řepa napsal(a):

Jo,joDřevo ukradl jsi v panském lese -
komu děláš z něho koryto?
"Dědovi; - již se mu ruka třese,
nádobí už všechno rozbito."

"Nauč mne to!" - "Vida toho kluka,
nač by tvá to ruka uměla?!"
"Až se tobě třásti bude ruka,
koryto ti synek udělá!"

V kamnech praská, dědek shrben pláče,
svadlé ruce syn mu zulíbá,
kolo mlčí, vnouče kolem skáče -
"Táto, proč se kolo nehýbá?"
30. 11. 2011 | 13:21

Sladký napsal(a):

Xury 13.17.:o)))) Pokračování zbytečné,nemá to smysl.Nejste schopen elementáních myšlenkových opeací, otroku.OK, tykat nebudu, ostatně nemá smysl a cenu s vámi diskutovat, jste naprostý omezenec.Stát by převzal závazky vůči sobě samému... dojde vám někdy, že všechny ty peníze jsou fikce,virtuální realita, nic?
30. 11. 2011 | 13:22

Xury napsal(a):

Pro Sladkého:
v tom případě si změň nick, ideálně na Pepek Vyskoč, protože bude dokonale ladit s tvou intelektuální úrovní. A příště se nepleť do debaty dospělých.
30. 11. 2011 | 13:22

Xury napsal(a):

pro Sladkého 13:22 :
to vykání jde, že? Když nechápete rozdíl mezi závazky a aktivy banky, tak se nepleťte do ekonomických debat.
30. 11. 2011 | 13:24

Pompeius Magnus napsal(a):

to Pepa Řepa:

ano, to je ono. To mi můj tatínek recitovával, když jsem jako dítě neposlouchal. Následky citové deprivace pociťuji dodnes.

Jak jsem si to přečetl, vehnaly se mi slzy do očí...
30. 11. 2011 | 13:28

Sladký napsal(a):

Xury- když nechápete naprosto nic kromě primitivních konkrét, nekezte kam nemáte,pologramote.Jděte se vycpat se závazky a aktivy, nemáte sebemenší ponětí o co zhde jde,vy duševní myopse.(nebo myopsi, jste prostě k smíchu).Jsme v řiti díky takovým omezencům jako jste vy.Opravdu nemám náladu dál s vámi diskutovat,jste obyčejný fachidiot, kromě své úzké specializace nerozumíte naprosto ničemu a i v té úzké specializaci jste trapný xury ideologie.
30. 11. 2011 | 13:32

Xury napsal(a):

Pro Sladký (Pepek Vyskoč) - budu pro vás používat tento nick, protože jste právě prokázal, že kromě trapných invektiv nejste schopen duševní činnosti.
30. 11. 2011 | 13:36

honolulu napsal(a):

Dnes mi konci dovolena a ja se snazim aklimatizovat s plnou hlavou myslenek z toho, ceho jsem byl svedkem.
Diskuze na Aktualne CZ se posledni dobou toci kolem bank a penez, tak mi dovolte vas inspirovat k zasneni.
Kde jsem byl ?
Byl jsem doma. Jihozapadni Florida. Vetsinu casu jsem ztravil ve Fort Myers a na prilehlych ostrovech (Barier islands), ale take jsem si odskocil do Orlanda a samozrejme do Naples a na vychodni pobrezi Floridy.

Pouze na jihozapadni Floride je 12 000 opustenych domu vsech kategorii a v LEE County je 3 500 rodin bez domova, na ulici. Ale ve stejnou dobu, kdy lide stoji ve fronte na spagety a syr zdarma od vlady pro hladove, tak na druhe strane ulice vidite pred luxusnimi restauracemi parkovat auta za $ 160 - 350 000 a damy kazdeho veku jsou oveseny zlatem jako vanocni stromecky ozdobami. Kapitalismus je krasna vec, protoze inspiruje, nebyt mezi temi co zerou balicky od vlady.
Insiruje i Cechy zijici v Cesku vyuzit krize s nemovitostmi u nas, investovat tam svoje uspory, uchranit penize pred danemi a mit zakladnu - hodnotnou vec pro navstevy v jednou nejprijemnejsim miste na svete.
POZOR vsak ! Chci, aby jste vedeli, jak to pracuje a o vsech nebezpecich. (Pokracovani za hodinu.)
30. 11. 2011 | 13:37

Sladký napsal(a):

Á, najednou nám tykání JDE,šašku? :o)))Jdi si léčit komplexy jinak,fachidiote,tady NEMÁŠ ŠANCI.Tím končím, nemám chuť ztrácet čas s omezenci tvého formátu.
30. 11. 2011 | 13:38

Sladký napsal(a):

Klidně mne pojmenujte po svém otci či bratrovi, ode dneška jste mimo moje rozlišovací schopnosti, fachidiote.:o)))
30. 11. 2011 | 13:39

Viola napsal(a):

Xury,

banka se má chovat jako uschovna peněz, ne jako podnikatel. Podnikatelům má půjčovat. Bankéři mají nenechavé ruce, peníze jim svěřené hned roztočí a pak nejsou peníze. Banky mají peníze - fyzicky hlídat a nic víc.
30. 11. 2011 | 13:40

Pepa Řepa napsal(a):

Pompeius Magnus
no jo, stejně je to tady universita čtvrtýho věku pro senily. Baar s Raisem. Vejminkáři jdou pro kravičku. Revoluce nebude.
Znám biopsii, tu mně dělaj pravidelně, ale miopsii? Není to italsky, Silvie?
Jestli to Stejskal smaže je to vulgarita
30. 11. 2011 | 13:42

Viola napsal(a):

No jo, honolulu má návod, jak by měli Češi zachraňovat krizi s nemovitostmi v Americe. Je to hnus velbnosti takové rozdíly, za to se ve Francii kdysi bojovalo, za takovou volnost, rovnost, bratrství? Že to nezůstalo raději při strém, dobrém, osvědčeném.
30. 11. 2011 | 13:44

neo napsal(a):

viola:

jako úschovnu peněz použij trezor a nebo schránku na nádraží.
Jestli ti vadí, že banka peníze točí, tak jí je nedávej, je to jednoduché.
30. 11. 2011 | 13:47

Koplkop napsal(a):

Viola
promiňte, že se Vám pletu do debaty, ale Vaše věta: "Banky mají peníze - fyzicky hlídat a nic víc. " to je perlička.
30. 11. 2011 | 13:52

Viola napsal(a):

neo,

taky, že nedávám, tedy co opravdu nemusím. Banky, jak tu na jiném DF někdo připomněl právě za tímto účelem vznikly a zdokonalovaly se tak, že bylo velmi výhodné si tam peníze uložit, nemusel ses bát pobertů, ovšem pobertové se vkradli přímo do vedení bank - jak smutné.
30. 11. 2011 | 13:53

Viola napsal(a):

Koplkop

já jen perličky, je dobré jít na podstatu věci a nebrát věcem a jevům to, co jejich jest a nepřevracet významy a podstaty. Banky nemají krást - podnikat.
30. 11. 2011 | 13:55

neo napsal(a):

Viola:

doporučuji si v nějaké bance práci najít poberto.

jinak je to holý nemsysl. Banka není trezor a opravdu tu není od toho, aby hlídala peníze. Právě investice svěřených peněz je nejzákladnější funkcí banky.
30. 11. 2011 | 14:00

Viola napsal(a):

neo,

ale copak to nevím? A ty nevíš, proč banky krachují?
30. 11. 2011 | 14:01

xx napsal(a):

Jee: jo to věřím, že pro stát by to bylo výhodnější. Občan se dá dobrovolně okrást na rozdíl od bank a ještě u toho slastně hýká.

"Výnos jednoletého státního dluhopisu je podle ministerstva dvě procenta."

"Nová makroekonomická prognóza očekává, že celková inflace vzroste v roce 2012 v důsledku zvýšení DPH mírně nad 3 %; od začátku roku 2013 se vrátí k cíli"

Blbci kteří naletěli Kalouskovu státnímu marketingu a nakoupili jednoleté státní dluhopisy přijdou o 1%. Ti kteří nakoupili 5 leté první rok ztratí 2%, a pak kdo ví jak to dopadne.

A Kaluska málem tihle tupci porazili a div se nepřetrhli aby si tyhle podvodné dluhopisy nakoupili.

Není to náhodou trestnej čin ? Stát prodá dluhopisy na 2% i kdy dobře ví že napřesrok znehodnotí měnu o 3% a více ? U soukromé osoby by to jistě byl trestný čin, ale u státu ? Ten stejně nikdo zavřít do vězení nemůže.
30. 11. 2011 | 14:04

český maloměšťák napsal(a):

Paní/slečna/Viola opět intuitivně vítězí i nad takovými cézary rozumu, jako je koplkop.
Ano - ve světě roste tlak na oddělení retail a investment banking.
Je to tak logicky i věcně správné.

Jinak vyrobit z komentáře hastroše a toho pak cupovat umí každý vůl. Ani nemusí mít na hlavě korunu.../nebo euro :))/

No - konec. Zatím. Jdu se podívat, zda bych nemohl, coby vkladatel, nyní naopak pumpnout nějakou tu banku (třeba GS) i já.....
30. 11. 2011 | 14:05

Viola napsal(a):

pozdravuji českého maloměšťáka a přeji dobrý lov. :-)
30. 11. 2011 | 14:12

xx napsal(a):

český maloměšťák: "Jinak vyrobit z komentáře hastroše a toho pak cupovat umí každý vůl. Ani nemusí mít na hlavě korunu.../nebo euro :))/"

To vy víte sám nejlépe, je to vaše oblíbená metoda diskuse.
30. 11. 2011 | 14:16

Medikolog napsal(a):

Ládík 11.28

Máte pravdu, poslanec Krelička kdysi dokázal, že brouci potemníci a další jsou opomíjenou složkou potravy pro evropské důchodce z východní a ze střední Evropy. Zejména když se místo kremace zavede ekologická recyklace nás důchodců a dalšího biologického odpadu hmyzími larvami. Kosti lze po semletí skrmit ve formě vápenaté příměsi do krmné dávky slepicím a stávající prostory hřbitovů využít pro developerské projekty. Kapitalismus je tak kreativní... Staří Římané zcepenělé otroky recylkovali kompostací na skládkách... a hmyzem krmili slepice...
30. 11. 2011 | 14:16

neo napsal(a):

Viola,

no, jelikož bylo bankovnictví můj studijní obor, tak mám celkem přehled.

Jak by banka mohla zajišťovat bezpečí peněz pouze jejich ukládáním? Jak by je úročila? A co úvěry? Ty by poskytovaly jen nebankovní subjekty?
30. 11. 2011 | 14:21

xx napsal(a):

Medikolog: a není to jedno kde vaše tělesná schránka shnije, jestli na kompostu v hrobě nebo se v krematoriu promění v popel který se pak někam uloží nebo někde pohodí (rozptyl).

Stejně jde hlavně o ty ceremonie a rituály a ty mohou proběhnout bez ohledu na to, jak se tělo po smrti zužitkuje ;)

Rozlehlé hřbitovy se neužívají ve všech civilizacích. A kremací jsme převzali vlastně indiánský zvyk pálení mrtvých na pohřebním místě. Tím jsou krematoria a hřbitovy můžeme klidně zastavět byty nebo kancelářemi. Jde přece jen o ty pamětní desky, ne o to co bylo do země před 100 lety zakopáno.
30. 11. 2011 | 14:27

Xury napsal(a):

Pro Violu:
banky z těchto peněz poskytují úvěry, takže pokud by s nimi nemohly nakládat, tak zamrzne skoro veškeré financování podniků.
30. 11. 2011 | 14:28

český maloměšťák napsal(a):

xx
Kuš, potvoro !

Jinak - stále platí to známé Rotschildovské - " měj informace dříve než kdokoliv jiný a pak je využij - a třeba i tak, že je převrátíš naruby" (známá historka o výsledku bitvy u Waterloo).

Neboli - kdo věděl včas, že Čína sníží povinné rezervy o 0,5 % - přišel si za hodinku na slušná 3 procenta.
No nekup to, že...když ti na tu investici v retailu dají tvé ovečky a beránci....no a kdybys to náhodou v investment posral - natáhneš k nim přes erár ruku znovu, že ano ?

P.S. Slečna /paní/ Viola napsala i jiné věty. Nejen že banka má pouze schovávat a chránit peníze (ale i v tom chránění je implicitně obsažena ochrana např. před inflací - no a vidíte - je toto na běžném účtu běžné ???).
Holoubci - cvrlikejtevrkejte - ale slečna/paní/ Viola vás zase vypekla. I s těmi vašimi studii na českých Harverdech...

Viola
No - je to celkem jednoduché. Dělám přesný opak toho, co doporučují analytici Goldmana a Sachse nebo jejich hlásná trouba :)) Cramer na CNN MOney.
Jenže někdy mluví pravdu.
Tehdy tratím.
:)))
30. 11. 2011 | 14:29

honolulu napsal(a):

Pokracovani ze 13.37.
Kdyz lide, aby usetrili na splatkach podepsali NEUKOTVENOU smlouvu s bankami, tak nevedeli o tom, ze cela ta bublina s nemovitostmi praskne (2007) a misto, aby zplaceli $ 900 mesicne dostanou ucet s pozadavkem na $ 2 600. K tomu se musi take pripocitat tax (dane), pojisteni, udrzba domu, elektrika, voda, odvoz smeti, TV a ja nevim co vsechno. Nasi politicti pitomci, aby byli zvoleni jim jeste dane zvysili. Protoze zacala krize, tak upadl turisticky ruch a nezamestnanost vystoupila prudce nahoru.
Lide se octli v neresitelne situaci, tak se sbalili, a ti kteri jeste mohli (meli na benzin), Floridu opustili. Jeli na zapad a na severo zapad. OPUSTILI svoje castecne zplacene domy a banky, ktere ty domy zaplatili tem, co je postavili, mely domy na krku.
Starat se o 12 000 domu zadna banka nezvladne, tak se je snazily znovu prodat za drasticky snizene ceny.
V praxi to vypada tak, ze 5-6 loznicovy zdeny dum, ktery ma i bazen v kleci a 2-3 garaze, 3 koupelny a ktery stal $ 360 000
je za $ 150 000.
My tomuto jevu rikame FORECLOSURE. (Dulezite slovo ! Zapamatujte si ho !) Kdyz je dum opusteny, tak chatra a nekdy se tam objevi i plisen. Nektere domy potrebuji opravu a ruce sikovneho kutila. Tyto domy klesly i na cenu $ 30 000.
Banky poradaji pro zajemce o vsechny druhy techto domu zajezdy zdarma, 7 dni v tydnu.
Zajezdy se jmenuji FORECLOSURE TOURS. Staci zavolat tel. cislo 239 (area code) 443-3000 a oni se vam postaraji o zabavu zdarma a namlsate si u toho oci, protoze nic tak pekneho Evropa nema.

Jine stavebni firmy, aby mely aspon malou nadeji neco prodat, tak nabidnou, ze placenim najmu se stanete majitelem.
Firma DSD (najdete na comp.), chce $ 799 mesicni poplatek za novy, 3 loznicovy dum a $ 899 za 4 loznicovy + dve garaze. Ale az se tam zabydlite, tak na vas udelaji natlak, aby jste si to dal prepsat na vase jmeno a chteji $ 10 000. (I tak je to lacine).

5 ceskych dvojic uz vlastni nemovitosti (domy) na jihozapadni Floride a pritom ziji v Cesku. 4 prisly do Fort Myers a jedna do Naples. Ta udivila vsechny, i pani realtorku, od ktere vsechno vim. Protoze jsou ted vlastniky nemovitosti, tak si legalizuji pobyt pres advokaty. (Pokracovani za hod. o jejich strategii).
Prosim vas prominte mi cestinu, neznam gramatiku.
30. 11. 2011 | 14:34

český maloměšťák napsal(a):

Hmmm...i když ono za tím rally bude asi spíše todle :

http://www.bloomberg.com/news/2011-11-30/fed-five-central-banks-lower-interest-rate-on-dollar-swaps.html

No - a někde už máme procent šest.
Tak se dělaj prachy....
30. 11. 2011 | 14:57

honolulu napsal(a):

pokracovani ze 14:34.
Kdyz se ceska dvojice vrati do Ceska, a pritom ma svoje uspory za oceanem, tak se starostmi muze zblaznit, pokud nevyuzije toho, ze jde dum pronajmout zodpovednym lidem pres agenturu, pres pani realtorku.
Na Floridu jezdi turiste a penziste, a to nejen z USA, ale i z Kanady a ze zap. Evropy. Penziste, kteri chteji cekat na zubatou v krasnem prostredi, se deli na dva druhy. Ti, kteri maji rodiny a ti, kteri rodiny nemaji.
Ti, kteri nemaji (patrim mezi ne), maji s pribyvajicim vekem OBROVSKOU STAROST ! Zbavit se vseho, co vlastni - hracek a nemovitosti, aby nic z toho, co nabudovali, se nedostalo do rukou autoritam po jejich odchodu na druhou planetu.
Politicti prostituti by to rozdali ve jmenu prerozdelovani zivocichum ze Somalska, ci Nigerie a ja jsem jeden z tech, kteri pri teto predstave zacnu blaznit hruzou.
Ti, kteri rodiny maji, tyto starosti nemaji. Vse odkazi detem.
Muj kamos z Brna, ktereho znam uz z JAR, se bude ted stehovat z Punta Rassa do Cape Coral do 4 loznicoveho domu, ktery bude hlidat pro Nemce. Samozrejme, ze bude platit najem a na dum dohlidne po dobu, kdy Nemci jsou v Nemecku. Jine rodiny touhu po nemovitostech na Floride resi tim, ze investuji do domu nekolik rodin a stridaji se pri pobytu.

Lidem bez rodin je uplne jedno komu plati najem. Nemovitosti na Floride vlastnim s marnou snahou se jich zbavit. V Ohiu rentuji byt a starosti nemam zadne. Na Floride starosti mam.

Lide po 60 letech maji radi klid a jsou vyrovnani. Jsou to idealni najemnici, kteri PRAVIDELNE PLATI poplatky a tito lide jsou vyhledavany agenturami, ktere se je snazi pridelit rodinam, vlastnicim property na Floride a pracujici nekde v Nemecku ci v Anglii a ted se konecne rozhybali i Cesi. Mam z toho radost.

Jedna Ceska dvojice se vsak rozhybala tak moc, ze jsme v udivu i s pani realtorkou. (Pokracovani za hodinu).
30. 11. 2011 | 15:30

Pípa napsal(a):

Ve slovníku pravidel českého pravopisu jdou po sobě slova: seník, senilní, senior, senný. Napadá mě, že Evropa by se dala spasit, kdyby každý senior sám sedě spořádal seník sena spolu se svými spoluseniory.
30. 11. 2011 | 15:57

dojná kráva napsal(a):

pokud by důchodci museli tři roky nakupovat důležité základní zboží lokální provenience, to by se ti naši důchodci asi ulítali k smrti a stejně toho sehnali velmi málo, tudíž by byl problém s důchodci vyřešen.
30. 11. 2011 | 16:06

honolulu napsal(a):

pokracovani z 15:30,
Vy tam v Cesku mate nejakeho ministra, ktery si uz drive koupil na atlantickem pobrezi na A1A apartment za $ 800 000 +/-
Ted si predstavte, kolik by za to ted dostal penez, kdyby se to snazil prodat. - Je to neprodejne, nebo s obrovskou ztratou.
Pritom ten pan musi platit dane z takove castky, kterou zaplatil pri koupe, coz je asi 3.8 % (nevim to urcite, posuzuji podle Sanibelu), coz je kolem $ 30 400 rocne. Association poplatek, pojisteni a maitenance poplatky atd... Co je to Association poplatek ?
Je to mesicni castka, ktera jde na spolecne bankovni konto vsech najemniku v pripade, ze vam hurikan odnese strechu, aby se to mohlo dat okamzite opravit. Maitenance poplatek zahrnuje od instalateru po zahradniky vsechny, kteri se vam staraji o prijemne a pekne prostredi, vcetne lidi starajici se o chemikalie do bazenu. Tyto poplatky se plati mesicne a nekde je to pouze $ 150, ale jinde i $ 350, plati vsichni najemnici v apartment komplexu. V domech neplatite nic, kdyz si umite strojem pokosit travu.

Jedna ceska dvojice nas udivila tim, ze si koupila nemovitosti v Naples na velmi luxusnim miste, kde poplatky jsou opravdu velke. Kdyz se podivate na mapu zmineneho luxusniho mesta, tak vse co je na leve strane silnice cis. 41 (Tamiami Trail) je velmi drahe. Moc jim preji uspech.
O vsem co jsem vam napsal me inspiroval pohovor s pani realtorkou. Jel jsem za ni do Naples s mojimi napady. Slibila mi 1/4 hod. casu v jejim office, ale skoncili jsme v kavarne, kde jsme rozebirali
situaci na jihozapade Floridy 1-1/2 hod. Elegantni uspesna zena s optimistickou predstavou budoucnosti.

Apartmenty v Naples (Pelican Bay) se prodavaji mezi jednim millionem a 3.5 millionem z cehoz se plati poplatky podobne, jako jsem popsal o A1A.
Protoze investice, at uz jakekoliv se nemohou rovnat prinosu, jaky byl z investic pred krizi, tak i millionarum je tezce.
Resi to smesnymi inzeraty : "Vila, nebo apartment k pronajmuti,
$ 10 000 tydne. A predstavte si, ze cas od casu nekoho "ulovi"...

Pisi vam o uplne jinem svete, nez na jaky jste zvikli a doporucuji vam vsem, aby jste pri investicich byli opatrni a cetli pri podepsani smlouvy i ty drobne psane vety. Nekteri lide bohatnou a jini chudnou. Nejhure jsou na tom ti, co jsou plni negativismu a misto shaneni informaci (ted lehce dostupnych) nadavaji napr. donekonecna presidentu Klausovi.

Nevim co jsem zapomel na toto thema napsat... A ted panove ostravsky umelec Tencokyda Hnuj, alis Slapka, alias cesky malomestak vam vsem zaspiva americkou vanocni koledu:
"Who put the dick on the snowman" ? (Poproste pana Stejskala o preklad !) Dusim se smichem, nashe vecer. Jdu z domu...
30. 11. 2011 | 16:48

mb napsal(a):

Není to tak dávno, co tu existovala jakási strana důchodců bojující za jakési životní jistoty.

no von pan kremlička pozřel brouka ... a tak pošli nakonec voba, tak bodejt by tu nejaka byla ...

(když všichni pomřeli ... )
30. 11. 2011 | 17:08

mb napsal(a):

ten nápad pátého odstavce je vynikající ...
30. 11. 2011 | 17:10

olga napsal(a):

Stále je nám předkládána obava ze situace, že na důchodce nebude mít kdo dělat. Mám vnuka, a ten má plno kamarádů, kteří velmi těžko hledají práci. Může mi někdo říct, kolik mladých lidí je u nás bez práce?
30. 11. 2011 | 17:19

český maloměšťák napsal(a):

honolulu
Lidé, kteří trpí samomluvou a smějí se jako jediní svým "vtipům" - pokud žijou v osamění, vystavují se nebezpečí, že jejich duševní choroba vyústí v nějaký kriminální čin, kterému nikdo několika údery válečkem na nudle nepředejde.
Pak jim jsou ty jejich všechny property na hovno.
Stačí jim pak jen jedna property - se zamřížovaným okénkem a dveřmi zamčenými zvenčí.

Šlapku neznám. Asi nějaká bezzubá troska nad hrobem - která vám ze soucitu za 500 USD na půl minuty podrží.
30. 11. 2011 | 17:27

santawizard napsal(a):

Pro seniory :k té důchodové reformě , není žádná důchodová revolta,to je jasný.Důchodová reforma je však jako rovnice o několika neznámých.Evropské a české zákony se budou v budoucnu prolínat.Charita mezi bohatýma a chudýma seniorama se bude řešit i stranou důchodců.5 let později do důchodu znamená 5let extra roboty která přinesou svoje ovoce práce .Kdybychom eventuelně nalezli elixír života,tak bychom mohli žít věčně,a pracovat až do smrti.že jo?Já osobně však tomu nefandím.Naopak,kratší pracovní týden a dříve do důchodu by mělo být pravidlem.Stejně v budoucnu všechnu práci budou za nás dělat roboti a počítače.My už jsme se transformovali.Právo na práci bylo nahrazeno právem na nezaměstnaneckou podporu.Doopravdy však nemusí pracovat jenom důchodci a buržoazie.Jejich společným smyslem života leží v otázce co dělat se svým volným časem když máš hodně nebo málo peněz.Pracující člověk totiž nikdy nemůže nalézt nirvánu jako království boží s nekřesťanskýma penězama
30. 11. 2011 | 17:37

ironik napsal(a):

I důchodci taktéž potencionální,se rádi zasmějí pokud je čemu, autor má už také našlápnuto soudím že je to zatím smích vyjadřující spokojenost , i když jsou případy a je jich čím dál víc že se smích už cedí přes většinou umělý chrup a pozvolna připomíná dušené vrčení. Vzdáleně ten článek připomíná rozpočet rodiny a její spotřebu přepočtenou na rohlíky.jen ta sranda zůstává i když je mírně křečovitá a je ji míň.
30. 11. 2011 | 18:25

SuP napsal(a):

No přátelé, na jednu stranu je to tu samá sranda a to je dobře, zdraví to prospívá. Nicméně princip popsaného řešení by šel využít lépe, jednodušeji ale zato účinně.
Stačilo by prosadit, aby všichni státní zaměstnanci po dovršení 60 let šli do důchodu. Mají z principu svého zaměstnaneckého poměru státní důchod, proč mají tedy zabírat pracovní místa mladším? Pokud by chtěli pracovat dál, proč ne, ale za stejných podmínek, které popsal pan Kuras. Zaměstnanec státu je za svou práci honorován z peněz, které do systému musel formou 50% daní odevzdat někdo, kdo je vydělal tím, že něco vyrobil a prodal, nebo poskytl nějakou službu tak dobrou, že mu byla zaplacena. Zaměstnanec státu tyto peníze spotřebuje-utratí a zaplatí z nich daně, tedy pouze vrátí část své apanáže zpět do systému. Samozřejmě, že musí stejně jako druzí pracovat, ale s mnoha výhodami. Největší výhodou je, že na kvalitě jeho práce vůbec nezáleží, zda bude či nebude ohonorována. Tak má zajištěnu definitivu, o které se ostatním pracujícím ani nezdá. Tak jakým právem má ještě po dosažení důchodového věku dále "pracovat", zabírat místo mladším a ještě si ze státních peněz důchod zvyšovat?
TO je to perpetuum mobile, do kterého ostatní stále musejí dodávat nikde neregistrovanou energii.
Nejde o kdejak vysoký počet spoluobčanů. Jenže tunýlek k tunýlku a za chvíli jsme na svých.
Schlimbachu, co vy na to?
30. 11. 2011 | 18:43

cyber toxique napsal(a):

a hlavně vyházet všechny senily z politiky a z vlády
30. 11. 2011 | 19:05

rejpal napsal(a):

Honolulu
Who put the dick on the snowman? - David Allan Coe to byl, tuším.
30. 11. 2011 | 19:17

Karla napsal(a):

To Olga:
Dobrý den, Olgo§
zkuste se podívat na statistiky na tomto vebu, ale je to tam jen do r. 2009
www.spcr.cz/statistika/nezam_stru.htm
------------------
Bez práce zůstává prakticky 47% procent absolventů z populačního ročníku ve věku 15 - 34 let, půl a nebo větší část roku, zejnména absolventů se základním, středošjkolským bez maturity, středoškolským s maturitou, a vyšším středoškolským a nižším vysokoškolským vzděláním.(VOŠ a Bc.)

Je to ovšem tak, že POČET aktuálně nezaměstnaných kolísá, prakticky od října do dubna je bez práce mezi 40 - 50 tisíci mladých, na jaře seženou brigádu a nezaměstnaných je zhruba půlka, v květnu se to publikuje, jak poklesla nezaměstnanost, v červenci přibyde další várka - a tak počet nezaměstnaných mladých pohybuje mezi nyní už 25 - 50 000 v těch zimních a letních cyklech každoročně.
Přepočteno na rok a populační ročník (dnes zhruba 100 000 mladých) je nezaměstnanost 19,7 - tedy kolem 20% - pro lepší představu každý pátý,
30. 11. 2011 | 19:58

olga napsal(a):

Karla
Děkuji a přeji dobrou noc.
Ročníky, které se nyní rodí budou na tom rozhodně ještě hůře. Technika roste.
30. 11. 2011 | 20:59

santawizard napsal(a):

Honolulu:je vidět, že se jmenuješ Honolulu,blahopřeji.
30. 11. 2011 | 21:02

santawizard napsal(a):

Olgo:vždyť pracující člověk si platí důchodové pojištění a dokonce připojištění nemluvě o zdravotním pojištění až 40-50 let .Nestačí to na důstojné stáří?.Mladí neplatí starým,to se jenom tak říká,protože nespoříme a jsme o generaci pozadu.Taky je pravda ,že obyčejně mladým se nechce nějakou dobu začínat pracovat ,kdežto starým se nechce nějakou dobu přestávat pracovat.Není to jako změna letopočtu ,kde se odpočítává a nebo připočítává?Nebo stroj času?
30. 11. 2011 | 21:38

santawizard napsal(a):

Nejlepší je pracovat pro samotného dědu mráze z Antarktidy.Všechny peníze, které si tam můžeš ke své spokojenosti vydělat,tak si je tam můžeš ke své spokojensti utratit.Pracovní podmmínky jsou nadstandartní a životní úroveň je taky nadstandartní.Ha,ha.
30. 11. 2011 | 21:50

honolulu napsal(a):

Pane rejpal,
ja jsem si myslel, ze ten "vercajk" snehulakovi pripevnil Tencokyda, alias Slapka, alias Cesky malomestak. On rad vse znaci tim, cim je.
Jeste mi vsak dovolte par slov k tem investicim.
Lide v Cesku se stavaji obetmi umele vyhnanych cen nahoru za nemovitosti. Tak napr. jsem videl (na Aktualne CZ) prodavat dvou-pokojovy byt v Praze (postaveny komousi) za 2 milliony korun. To je dnes asi $ 104 000. T.j. hodne penez.

Prirovnejte to k tomu, co je za tuto cenu napr. v Cape Coral na druhe strane reky od Fort Myers. To do ceho se dvojice Cechu pustily me opravdu zaujalo. Proto jsem o tom napsal.
V zadnem pripade jsem o tom nepsal proto, abych vas do neceho navadel. Delejte si co chcete. Nemam na nicem osobni zajem !

Lide v Cesku utrati hodne penez za dovolenou nekde v popelnici sveta, napr. mezi Machometany v Egypte, aniz by si uvedomili, ze vzdy existuje moznost videt neco daleko zajimavejsiho a peknejsiho. Proto je potreba vybudovat zakladnu, aby jste nebyli odkazani na motely a hotely, nebo se vam vse prodrazi.

Motel v tyto dny stoji $ 47.50 + dan = $ 53 x 30 dni a mate $ 1600 pryc, uplne zbytecne. (Ja to mam zdarma. Vy jako turiste urcite ne. Motely v rekreacnich oblastech jsou drazsi a hotely jsou daleko vice drahe.)
Stoji tato cena za to ? Pusudte sami !
Typicky americky motel ma dve postele, kterym rikame double (dvojite), nebo 2 queen bads (o neco vetsi). Lednicku, TV, koupelnu a WC, microway a skrine na pradlo, ale ne na kabaty. Ty se vesi do vyklenku pred koupelnou, kde je take velke umyvadlo s velkym zrcadlem. Male sampony, mydla a conditioner na vlasy jsou zdarma. Je tam take zehlicka a kakac na delani kavy s kavou zdarma (dva druhy). Je tam prkno na zehleni a pancerova bedna na sperky. Rano mate zdarma snidani, bud slanou nebo sladkou v jakemkoliv mnozstvi s kavou ci cajem kolik chcete.
V motelech se neda otevrit okno ! Bud musite chladit, nebo topit nebo mit fen (vrtulu na vetrani).
Zadny zkuseny ridic se neprejida, pred dlouhou jizdou..
Nejen, aby neusnul, ale aby se neposral nez projede napr. pres Atlantu.
Panove, jak vidite, tak zadne motely nestoji za $ 1600 mesicne.
Vim, ze jste prakticti lide, proto o tom pisi.
Koho to nezajima, at to necte. Snazim se revanzovat za to, co pisete o zivote v Cesku. Jsem vam za to vdecny, protoze jako turista nerozumim nicemu, kdyz tam prijedu.

Koncim na tomto bloqu, ale na pristim bloqu pana Kurase vam napisi o dalnicich a autech v USA a o tom, jak Amici cestuji.
Ahoj.
30. 11. 2011 | 23:16

olga napsal(a):

santawizard
Mám stejný názor jako vy. Chci tím jen přinutit k zamyšlení, zda propagace zvyšování porodnosti za každou cenu je oprávněná. Sama mám názor, že děti by měl mít ten, kdo si je může dovolit.
01. 12. 2011 | 06:38

Pepa Řepa napsal(a):

honolulu
myslím, že svého chovance, tenco alias šlapku alas maloměšťáka hrubě podceňujete. Poté, co se naučil sudkulatýrastupije vydal se na cestu burziána, což vzbudilo oprávněnou obavu George Sorose o jeho vlastní budoucnost,.
Až budete v Grand Beach Hotel v Miami optejte se na majitele, Mr. Shlapotu, patří mu Floridy půl, ač je to...... skromný člověk.

On to byl, kdo nakoupil hvězdné trio Miami Heat LeBron Jamese, Dwyane Wada, Chris Paula a Carmela Anthonyho, což prokazuje jeho mazanost, nakoupil čtyři za cenu tří a nikdo si toho nevšiml, neb Američan do čtyř počítat neumí.

Dále dovolte, abych vyjádřil svou účast nad strádajícími multimilionáři z Floridy, kterým výnos z nemovitostí sebrala česká štika z kolonie Bedřiška.
01. 12. 2011 | 07:33

rudolfko napsal(a):

Naše vláda to vyřešila efektivněji genocidou starých, chudých a nemocných.
01. 12. 2011 | 07:51

Pepa Řepa napsal(a):

Inu, milý honolulu na světové kolbiště vstoupil český kolonialismus a kolonialista z kolonie Bedřiška "Docent 50cent Tencotudlecto CS.c" je pouze prvním vyslancem.
Za ním přijdou další. Připravuje se Hovorkova jedenáctka i občanské sdružení 4.odboj z depa.
Dopadnete jako Indiáni, půjdete do rezervace Everglades . Aligátor štikohlavý z Bedřišky nezná slitování.
01. 12. 2011 | 07:55

juli napsal(a):

viola: nesouhlasím, nevím proč dávat narozeným dětem do vínku milion? Zcela nesmyslný nápad dotovat od narození děti, aby si myslely, že jim bude po celý život nějaký hlupák dávat peníze? Jak asi projdou životem, o co se budou snažit, jak zjistí cenu peněz, jak si budou vážit věcí ? Opravdu Violo, kam na to chodíte?
01. 12. 2011 | 08:07

zemedelec napsal(a):

Pane Kuras.
Zajímavé.
Něco podobného a přímo v celé šíři společnosti,to navrhuje p.Slimbach.Jenomže pro Českou vyschc..se to nemůže podařit.Raději počkáme jestli to zavedou v Anglii.Muselo by se to dobře připravit,ale zase problém,nevlastníme banky a tím i kontrolu,jak by s tím nakládali.Co můžeme už teď napsat,banky by si s toho velkou část ukrojili.
01. 12. 2011 | 08:16

dojná kráva napsal(a):

zemedelec

v Anglii včera stávkovalo 2 miliony lidí před důchodem.
01. 12. 2011 | 08:44

honolulu napsal(a):

Je to tak jak pisete pane Pepo Repo,
je z neho "EXPERT" na DOW, ale to urcite nadela mene skod nez jeho fanaticka propagace multi-kulti.

Chybely mi Vase prispevky. Jsem moc rad, ze pisete a mam k nim ted pristup. Vzdy me rozesmejete. Obdivuji Vase nadani.

Pane Pepo Repo, az budete planovat pristi dovolenou, doporucuji Vam a Vasi pani to tam dole na jihu vsechno projet. (NE v lete !). Opravdu jsem nikdy nevidel moznost koupit tak moc, za tak malo. Ono to tak urcite nebude dlouho trvat. Lide co nasetrili penize se tam sjizdi jako na Aljasku v dobe zlate horecky. Myslim si, ze to ma cenu pro kazdeho, kdo ma potomky.

Byl jsem take zkontrolovat market nemovitosti v Kissimmee u Orlanda a tam je to uplne stejne jako ja jihozapade.
Az tam pojedete (Orlando area), chtel bych Vas predem informovat :
Je tam 23 Malls & Shopping centers.
10 thema parku patricich do skupiny Walt Disney World.
Je tam 9 restauraci s velkym predstavenim podobnem jako uz jsem se jednou zminil - Medieval Times.
Je tam 25 svetove uznavanych slavnych restauraci a velke mnozstvi beznych restauraci.
Je tam 28 attrakci (napr. Gatorland) a podobne, atd. atd.
To nejde proste zvladnout.
Prijede tam 6 millinu turistu rocne, ale cely ten kraj se o ne podeli...

Ohledne nahlednuti na nemovitosti - napr. zpet na tom Cape Coral.
Zacnete na YouTube
House for sale, Beach Pkwy W, Cape Coral, Fl 33914
Tam se da hodne nahrabat za malo, pokud to patri pod skupinu FORECLOSURE. To co nepatri, se da snadno usmlouvat. Nemcum se tam libi. Nemcina je slyset v kazde restauraci.

Chytracili politikove a podrizli zlatou husu, ktera jim snasela zlata vajicka a ted jsou pokakani strachem.

Bedrisky z kolonie si masti kapsy.
Je dobre na svete pane Pepo Repo. Skoda, ze nejde zastavit cas.
Az tam prijedou levicaci, tak z nich budou fanaticti kapitaliste do 10 minut.
01. 12. 2011 | 11:53

Pepa Řepa napsal(a):

http://www.youtube.com/watch?v=rjgMb24wbhs
jo,jo Na pláži Beach Boys čekají, banány z palem padají...... a k tomu 10 Mickey Mousů....tam musí být krásně, ještě postavit Mouse oleum a z Gatorlandu udělat Gerontland, pak pojedu.

jo expert tencodokydal je, o tom není pochyb.
Ne na DOW, ale na Downa.
Ale co, je to bližní. Pán náš zkouší svými výtvory naší oddanost jako jistého Joba, co si drbal střepem vředy na smeťáku.
01. 12. 2011 | 13:53

santawizard napsal(a):

Podnikatelé,obchodníci,filantropisti a entrepenéři:Krize a prosperita je v rukou kapitalist jako devastace a zvelebování majetku.Někdo na krizi zchudne jiný na ní zbohatne.Jak se dá na ní vydělat a jak se dá na ní prodělat znají nejvíce všemožní makléři.Proto je nutné pojistit se proti zlému a otevřít se k dobrému.Dneska si můžeš bud na všechno půjčit a nebo si na to musíš naspořit.Např.každý má dneska právo půjčovat a investovat svoje peníze jak uzná za vhodné a podobně má právo si půjčovat a nechat do sebe investovat .Peníze jsou však jenom jeden apoštol.V celém kabinetě je jich však několik.Tímto způsobem vznikají a zanikají celé korporace.
01. 12. 2011 | 16:54

Viola napsal(a):

juli,

dávat narozeným dětem peníze se stane nutností, aby přežily, aby nevznikly tlupy loupeživých dětí - mladých. Ty peníze by měly své určení, ne že je někdo jen tak rozháže. Vše se už platí a bude asi platit více a více, lékař, lékárna, mateřské škoky, školy základní - tam vybavení pro školáka, střední, vysoké - školné. Ještě to možná bude i málo. A byly by to peníze které by ušetřily kapsu rodičům, aby se nezruinovali, když by měli vychovat i více dětí. Stoupla by porodnost - u nás, ženy by nebyly nezaměstnané, protože starat se o malého milionáře se vyplatí.
02. 12. 2011 | 23:23

Gerd napsal(a):

Ostatně soudím, že současný státní dluh ČR může být splacen jen ožebračením obyvatelstva hyperinflací nebo měnou. Kalousek se asi denně modlí: "Bůh žehnej střadatelům na penzijním spoření, jinak by nebylo koho okrást!"
04. 12. 2011 | 10:04

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bavlšíková Adéla · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Boehmová Tereza · Boudal Jiří · Brenna Yngvar · Bureš Radim · Bůžek Lukáš · Byčkov Semjon C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Davis Magdalena · Dienstbier Jiří · Dlabajová Martina · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gargulák Karel · Geislerová Ester · Girsa Václav · Glanc Tomáš · Gregorová Markéta · Groman Martin H Halík Tomáš · Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hapala Jiří · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hradilková Jana · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Charanzová Dita · Chlup Radek · Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří · Chytil Ondřej J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jelínková Michaela Mlíčková · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kňapová Kateřina · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kolovratník Martin · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Koutská Petra Schwarz · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kupka Martin · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Maláčová Jana · Málková Ivana · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Návrat Petr · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Nouzová Pavlína · Nováčková Jana · Novotný Martin O Obluk Karel · Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Ouhel Tomáš · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Pavel Petr · Pavelka Zdenko · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Podzimek Jan · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Reiner Martin · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Řebíková Barbora · Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedláček Tomáš · Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schneider Ondřej · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukal Josef · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Strmiska Jan · Stulík David · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Sýkora Filip · Syrovátka Jonáš Š Šebek Tomáš · Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špinka Filip · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Titěrová Kristýna · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomek Prokop · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Václav Petr · Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Vavruška Dalibor · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojtěch Adam · Vojtková Michaela Trtíková · Výborný Marek · Vyskočil František W Wagenknecht Lukáš · Walek Czeslaw · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zahumenská Vendula · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zima Tomáš · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy