Jak ven z krize

26. 04. 2012 | 11:08
Přečteno 5038 krát
Nebojme se, bruselští úředníci už nás z ní vylížou. Potřebují k tomu jen trochu víc času na “dlouhodobé přemýšlení, interní diskuse a celoživotní sebevzdělávání”. Vysvětlují to v programu organizace, kterou si založili k tomuto účelu. Pojmenovali si ji zkratkou GRASPE. A protože grasp znamená v angličtině pochopit a uchopit, můžeme jít klidně spát s vědomím, že za nás všechno moudře pochopili a statečně uchopili. Na zkratky jsou evropští úředníci mistři. A vytvořit zkratku anglickou z názvu francouzského je projevem obzvláštního génia prozrazujícího u bruselských úředníků vysokou kvalitu mnohojazyčného vzdělání.

Francouzský název zní “Groupe de Réflexion sur l´avenir du Service Public Européen” čili skupina pro přemýšlení o budoucnosti evropské veřejné správy. Ne Evropy. Ne Evropanů. Jejich úředníků. Jejím účelem, smyslem, programem a posláním je “debatovat o evropském úřednictví, jeho úloze, posláních, jeho modernizaci a klást otázky o jeho smyslu”. Díky ní se úředníci podílejí na “diskusích o reformě a evoluci profesí” (rozumějme profesí euroúřednických) a zamýšlejí nad “postavením mezinárodního odborářství v institucích a obzvlášť v Evropské komisi v procesu evropské integrace.”

Vydávají si k tomu internetový anglicko-francouzský časopis, který má dvacet redaktorů a stovku pravidelných přispěvatelů. A píší a píší. Jak s Václavem Havlem odešlo morální svědomí Evropy. Jak k evropské krizi přispělo nedostatečné vysvětlování evropských ideálů. Jakou má současná krize anatomii. Jak solidarita vychází z módy. Jakou lehkou federací by mohly být Spojené státy evropské. Jak by měl vypadat opravdický projekt odpovědi na krizi. Jak dát Evropě prostředky k naplňování cílů “Evropy sociální” a “federace národů”. Jak připravovat nové reformy k řešení krize a upevňování Evropy.

Třeba školeními metodou “brainstormingu strukturovaného do šesti skupin odpovídajících šesti tématickým dimenzím šestiúhelníku digitálních futur (politické, sociální, ekonomické, personální, environmentální a technologické)”. Ta bude “zaznamenávat existující vize a křížově hnojit (bez legrace, anglicky je to cross-fertilise) názory a inspirovat ideje pro další vize”. Nebo metodou plenárních zasedání, na nichž se “identifikované trendy” budou “chuchvalcovat (anglicky cluster) a tyto chuchvalce se rozdělí mezi jednotlivá odpojená zasedání”. Účastnící budou “revidovat trendy, možná i přidávat další”. Každý trend pak bude “bodován s ohledem na jistotu a dopad a stanoví se mu datum vyprchání”.

“Dlouhodobý horizont” umožní “normativní metody doplňované explorativními metodami” a přístup bude “konceptuálně rozdělen do tří kroků elicitace vědomostí”. Prvním krokem bude: “Rýsovat scénáře v časovém horizontu s použitím plánovacích a myslících technik”. Druhým “identifikovat možné náměty ze scénářů vyplývající, včetně rizik a příležitostí”. A třetím “postupovat zpětně na vytváření orientací politických postupů a voleb pro akci zabývající se výše uvedenými náměty”. K tomu budou identifikovat „trendy a související urychlovače a zpomalovače s dlouhodobou perspektivou“.

To už by v tom musel být sakra čert, aby to za nás nezvládli.

Vyšlo v MFDnes

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Viola napsal(a):

Takže ne Bůh se vrací, ale socialistické plánování.
26. 04. 2012 | 11:25

Rikatádo napsal(a):

VUML se vrací.

Vyhozen byl dveřmi a vrací se oknem. Nebo obráceně?
26. 04. 2012 | 11:31

resl napsal(a):

Jó, určitě to zvládne Eu lépe a levněji než nejchytřejší český knedlík. Myslí si snad někdo, že ne ? V tom máte Kurasi pravdu i když se vyjadřujete posměšně a ironicky. Což je stejné. Ostatně v Evropě žádná krize není, to jen poukazuje Nečas s Kalouskem na jiné, aby nevypadali oba hloupě.
26. 04. 2012 | 11:31

Ives napsal(a):

“Dlouhodobý horizont” umožní “normativní metody doplňované explorativními metodami”
Kde jsou časy, kdy jsme se smáli " Kůlu v plotě".
26. 04. 2012 | 11:38

JF napsal(a):

pane autore, pod svícnem největší tma ... proberte to s nechytřejším. To je dobrá alternativa k inštitucím a pochodu třeba pana Koudelky a Bednáře jimi v tomto případě vzdělávacími. Maj to s tím celoživotním vzděláváním gratis, ačkoliv to v jejich případě opravdu za nic nestojí ačkoliv jsou za to ještě placeni. Tak nevím jak s tím tržním mechanismem, nevím, nevím. Co na to asi Nejchytřejší ;-)
26. 04. 2012 | 11:38

vysedlina napsal(a):

A časem se z toho může nenápadně vyvinout paralelní cech neohodnocených mistrů úředníků s obchodním názvem a s IČEM a DIČEM a s nějakými finančími prostředky a silnou právní ochranou.
Odcházím proto založit teď hned nadační fond nepochopených nosnic, protože to, co se u nás v Česku děje se slepicemi dnes, nemá obdoby. Kvok.
26. 04. 2012 | 11:46

Pompeius Magnus napsal(a):

Zábava. Až zas budete něco psát o justici, upozorňuji na akci bratra Kalouska, který zamlčel a zahladil lumpárny a šlendriján na Ústavním soudu ČR vedeném ex-komunistou Rycheckým. Zajímavé na tom je několik věcí - například schopnost soudců najet na jedné trase Praha - Jihlava 402 kilometrů, či jejich časoprostorové kvantové fungování - jeden soudce jezdil jeden den současně dvěma automobily na jiných místech, či křik Ústavních soudců, že zveřejnění výsledků kontroly, ba kontrola samotná ohrožuje nezávislost Ústavního soudu ČR. Pravda, pan Rychetský stojí nad zákonem a soudci rovněž! Vivat justitia, Vivat Bohemia.
26. 04. 2012 | 11:53

David napsal(a):

Jak ven z krize?

Jak to vypadá, tak po dobrém to už nepůjde.

Patrně nás čeká celoevropská revoluce.

-----

"...Účastnící budou “revidovat trendy, možná i přidávat další”. Každý trend pak bude “bodován s ohledem na jistotu a dopad a stanoví se mu datum vyprchání”...."

------

Na to, co předvádějí bruselští úředníci mám už strašnou alergii.

EU, v tom pojetí jak funguje, nemá vůbec žádnou dlouhodobou perspektivu.

Všechno zpackali, včetně všech těch hloupých dotací.

Jak to vypadá, tak kapříci si vypuštění rybníku ani neplánují.

Takže je jen otázkou času, kdy bruselské úředníky vymete ULICE - revoluční vlna, která se nezadržitelně blíží.
26. 04. 2012 | 11:57

český maloměšťák napsal(a):

Metoda šesti/pěti/úhelníkové struktury je celkem solidním základem popisů vedoucím k rozhodnutím např. v oblasti investic do akcií :

http://seekingalpha.com/article/470241-top-12-solar-companies-the-best-bets-for-investors-in-2012

Nevím , co konkrétně kromě toho, že autor zřejmě nerozumí metodice, kterou tady při pomocí mikrofejetonku /spíše glosy/ nevalné úrovně krituzuje...je důvodem k ironii (spíše ubohému zesměšňování). Vcelku by mě pak zajímaly jeho recepty - a NA CO vlastně.

"Cluster" se do češtiny často jen přepisuje jako "klastr" - a nemá rozhodně význam chuchvalce /něco amorfního, náhodně shloučeného.../.
Ostatně ani fertilise není v kontextu, z něhož Kuras vyrobil chuchvalec - není hnojením.

Takhle oblbovali lidi i komunisti . Ti chytřejší z nich - zneužívali jejich nevědomsoti - ke svým cílům.

http://cs.wikipedia.org/wiki/Klastr_%28ekonomika%29
http://slovnik-cizich-slov.abz.cz/web.php/slovo/klastr-cluster-klastr

Opět vyjadřuji upřímnou soustrast akcionářům MF Dnes.
26. 04. 2012 | 12:17

Jana Pechová napsal(a):

Na skupině pro přemýšlení o budoucnosti evropské veřejné správy nevidím nic špatného, protože jde o veřejnou správu. Má-li nadto ta skupina za úkol debatovat, je mi to dokonce dost sympatické.
My totiž u nás debatovat ani sdružovat se do skupin k tomu určených nejsme zvyklí. Máme za to, že všechno rozhodují nějací ONI a my jsme od toho, abychom na NĚ nadávali.
Proto je taky u nás nyní takový stav věcí veřejných (tu obskurní stranu tím nemyslím).
26. 04. 2012 | 12:41

Petr napsal(a):

"To už by v tom musel být sakra čert, aby to za nás (bruselští úředníci) nezvládli."
Zvládnou! Jen až vymyslí směrnici " O Normohlavě", nutný to předpis pro kadeřníky a kadeřnice.
26. 04. 2012 | 12:42

oranžáda obená napsal(a):

dotace jsou zlo , Evropská unie z nás vysává peníze a rozděluje dotace, Evropská unie je ZLO. A to je jediné, co se nechá otom byrokratickobolševickém spolku napsat.....
26. 04. 2012 | 12:45

orttt napsal(a):

Problém je v tom, že europarlament je pravicový - že převahu v něm mají pravicoví poslanci. A ovšem také v tom, že ve většině evropských zemí vládne pravice.
Zatímco levicová vláda v USA je úspěšná a tamní ekonomika šlape, pravicová jen přešlapuje na místě a v každé druhé zemi, kde pravice vládne, se dostává do skutečně vážných problémů, do hospodářské krize (viz Řecko, Česko, Portugalsko, Španělsko, Itálie, Nizozemí, Irsko...).
26. 04. 2012 | 12:48

Rikatádo napsal(a):

Jana Pechová

je otázka, kolik debatních skupin a think tanků lze ještě ze státního rozpočtu ufinancovat.

Kolik takových skupin debatérů by se rádo napojilo na veřejné rozpočty a penězovody a debatilo a debatilo a debatilo.

Myslím u nás, že celý ten půlmilion nezaměstnaných by rád dělat takovou práci za alespoń průměrný plat.

Je to ale reálné?
26. 04. 2012 | 12:52

Gatling napsal(a):

A vy, Benjamine, ty křížově hnojené šestiúhleníky čtete.
Děláte šand své rase.
Myslel jsem ondyno, že jste se obrátil k Bohu (kromě kterého jiného nebudete mít) a dáváte pracky pryč od časných pomyslů.
A vida. Brainstorming.
Už Bible říká: Nenecháš úředníka naživu.

reCaptcha mi našeptává: PROPERTIES Ithaka. To přece patří jinam.
26. 04. 2012 | 13:03

resl napsal(a):

Ano, může existovat tisíc otázek jak to Eu zvládá. Ale jednu jistotu máme vyzkoušenou. ČR nemůže se svými "politiky" zvládnout vůbec nic. Takže proč nevyzkoušet novou alternativu ? Zákon o státní službě jsme přislíbili Eu. Nikdy jsem jej nenavrhli, natož napsali. Anonymní akcie si necháme líbit, politické strany veřejně kradou, nedávají nahlédnout na žádnou účetní roční zprávu a my, jako správní truhlíci si to necháme zase líbit. Co dělá eu, tlačí nás, ne. Škoda měla by být důslednější, aby si zdejší knedlící nezkoušeli vymýšlet české zákony, proti ověřeným lety v západní Evropě.
26. 04. 2012 | 13:17

Jana Pechová napsal(a):

Rikatádo
Ony ty sumy nejsou nijak závratné, prospěch z nich bývá daleko větší.
Protože mi svého času vrtalo hlavou několik takových 'debatních' projektů, které nám EU v dotačních titulech doporučovala, snažila jsem se po tom pídit. A zjistila jsem, že tam, kde to nesmetli se stolu jako zbytečné, získali na společných tématických seminářích spoustu důležitých informací.
Je třeba si uvědomit, že nejde o vytváření nových úřednických míst, ale o výměny zkušeností a postřehů.
26. 04. 2012 | 13:23

Mard napsal(a):

český maloměšťák napsal: Metoda šesti/pěti/úhelníkové struktury je celkem solidním základem popisů vedoucím k rozhodnutím např. v oblasti investic do akcií

Výborně! Jste jak rádio Jerevan! Za prvé nejde o akcie, ale o evropské obyvatelstvo. Za druhé do nich nechtějí investovat, ale chtějí je obrat o peníze. A za třetí oni se nechtějí rozhodovat, oni už rozhodnutí jsou. Ale jinak jste to podal celkem dobře!
26. 04. 2012 | 13:41

Rikatádo napsal(a):

Jana Pechová

vyměňovat si zkušenosti a postřehy a to za dotatační titul

to jste mne tedy dostala a já v-ůl dřu ve fabrice a nesmím tam ani ceknout.
26. 04. 2012 | 13:43

Mard napsal(a):

orttt napsal: Problém je v tom, že europarlament je pravicový - že převahu v něm mají pravicoví poslanci. A ovšem také v tom, že ve většině evropských zemí vládne pravice.

Hehehe, i vy vtipálku! Pravicový EU parlament s největším ultrapravičákem Schutlzem v čele :-)
A už se smiřte s tím že lidé jsou blbí - zvolili si ke vládnutí pravicové politiky, protože tuší kam by je dovedli ti levicoví :-)
26. 04. 2012 | 13:44

Mard napsal(a):

resl napsal: Ano, může existovat tisíc otázek jak to Eu zvládá. Ale jednu jistotu máme vyzkoušenou. ČR nemůže se svými "politiky" zvládnout vůbec nic. Takže proč nevyzkoušet novou alternativu ?

Zkoušet novou alternativu, která je blbější než současná, může pouze také jen blbec! Vámi adorovaná EU si vede tak krásně, že za posledních 10 let nebyla schopna předložit účetní závěrku hospodaření ke schválení ANI JEDNOU! Rozkrádání na úrovni ČR je v porovnání s rozkrádáním na úrovni EU jen směšným troškařením. Myslíte si, že vybudovat sjezdovku s lyžařským vlekem na dánském ostrově, kde nejvyšší kopec má 15 metrů a celoročně je tam teplota nad nulou po 95% času, je dílo geniálního finančního kalibru, nebo rozkrádačka?
26. 04. 2012 | 13:49

Jana Pechová napsal(a):

Rikatádo
Nevím, co v té fabrice děláte, ale předpokládám, že máte ve svojí práci taky spoustu nejednoznačných věcí, u nichž byste si rád rozšířil obzory nebo měl nápady na různá vylepšení. Ovšem, takové záležitosti chce konzultovat s dalšími lidi z oboru, kteří mají zkušenosti.
Ale, jak říkám: nevím, co děláte a zda je to vhodný příklad. Vy asi nějaké kolegy na debatu máte přímo na pracovišti.
Ale například v Česku se už léta setkávají například tajemníci městských úřadů. To je jedna z takových platforem. Tajemník městského úřadu určitě není obklopen kolegy z branže a praxe na městských úřadech, například v aplikaci zákonů, může být různá. Je proto dobré mít se možnost poradit.
Stejně tak se mohou setkávat odborníci z úřadů různých zemí EU, což se děje. A společné akce mají například i hasiči a záchranáři v přeshraničních oblastech.
Pokud si něco neumím představit fungovat v praxi, nemusí to být apriori nesmysl.
26. 04. 2012 | 13:54

Rikatádo napsal(a):

Jana Pechová

paninko, já musím udělat normy a to je hlavní, na nějaké diskutování vůbec nemám čas a ani mne za to nikdo neplatí.

A pokud někoho platí navíc za diskutování, pak se nedivím, že je krize.

Vámi uvedení by měli promýšlet v pracovní době , za to berou plat a ne ještě mít dotace za nějaké platformy.

A vidím, jak je drahé zdravotnictví, jak mají doktoři z kongresů cestovní kancelář. Na diskusích se potápějí za žraloky, lyžují na sjezdovkách a zpívá jim k tomu Maruška Rotrová s hankou Zagorovou.
to vše za peníze ze zdravotního pojištění a z drahých léků.
26. 04. 2012 | 14:04

Vývojář napsal(a):

Jak s krize ven -prostě začít makat tak abychom si na sebe vydělali. Přestat živit nemakače, vytvořit jednodušší systém zdanění a zrušit zbytečné úřady a instituce placené z daní. A trestat rozkrádání státního majetku tak jak to dělali komunisti.
A bohužel ani tu práci pro všechny tu asi nezařídí nikdo jiný než komunisti. Takže se jim se skřípání zuby budeme muset omluvit a povolat je zpět. Jiná cesta momentálně ve výhledu není
26. 04. 2012 | 14:24

Xury napsal(a):

Pro orttta:
ve Švédsku vládne pravice. V Portugalsku vládla až do loňského léta levice (socialisté) a nyní pravice (siciální demokracie). V Řecku vládli dlouhá léta levicoví socialisté.
26. 04. 2012 | 14:26

Jana Pechová napsal(a):

Rikatádo
Pane, na diskusi je založena demokracie. V západní Evropě to dobře vědí, a proto u nás EU podporuje nastartování těchto procesů.
Ony peníze nejsou nijak závratnými sumami, a pokud někde diskutují lékaři při zpěvu zlatých slavic, pak to nefinancuje EU ale farmaceutické firmy a nejde o výměnu zkušeností, ale o masáž. To totiž pak platíte v těch medikamentech.
Diskuse a výměna zkušeností je něco jiného.
Že v tom nemá jasno řada našich spoluobčanů, a protože považuje stejně jako vy diskusi za zbytečnou, pak ať se nikdo nediví, že u nás dospěl stav tam, kde je.
26. 04. 2012 | 14:27

český maloměšťák napsal(a):

Mard
Váš problém je, že vytrhnete věc z kontextu /většinou jen jednu větu/ a pak nad ní onanujete a vydáváte to za projev moudrosti.
JInak ale zdravím - i takoví jsou kořením jinak občas nudného diskuzního prostoru.

P.S. Vždy jde o něco. V případě investic do akcií například o zisky...nebo pracovní místa. Mimochodem - pokud jste si všiml - tak velmi často je výdaj /to vaše oškubání/....investicí...ale to taky asi nepoberete...to už je moc složité, chápu.../
Držte se raději vaší hadrocupačně - onanistické metody.
A následného hulákání a stěžování si nad poměry...
26. 04. 2012 | 14:40

MUDr. Antonín Janák napsal(a):

Jak ven z krize? Rychle - než nás kopne do prdele!
26. 04. 2012 | 14:47

Vlkodav napsal(a):

Jo jo, nádherný blog. Pěkně ukazuje, jak nám ta EU zdegenerovala. A obávám se, že nás Groupe de Réflexion sur l´avenir du Service Public Européen ven z krize nevyvede.
26. 04. 2012 | 14:48

resl napsal(a):

Mard,
jinými slovy rezignujete na okrádání českým politikem. zatím mě eu, na rozdíl od naší vlády, neokradla. vy zastáváte moderní, hradní názor, že je lepší se nechat okrádat od toho, koho znáte. Eu předkládá každý rok závěr hospodaření, tak si nevymýšlejte. A raději ten kopeček pro děti, než miliony ukradené českým zlodějem, které už nikdy nebudou sloužit k čemukoli dobrému tady.
26. 04. 2012 | 14:52

mirekP napsal(a):

Jen tak dál.
Evropa už stejně netrpělivě přešlapuje a čeká, aby se mohla zařadit ne za Asii, ale spíše až za Brazílii a spol.
Někdo přece musí konzumovat pověstnou německou produktivitu a proč ne Evropští byrokraté.
Sláva jim.
26. 04. 2012 | 14:58

Taoiseach napsal(a):

Benjamin Kuras

Citovat STROJOVÝ PŘEKLAD jest hrubě nekorektní. Kdyby někdo ty Vaše komentáře projel strojovým překladačem do angličtiny, vyšly by z toho ještě větší bláboly, než jsou to teď.
26. 04. 2012 | 15:32

Archeopteryx napsal(a):

Překlady "to cluster = chuchvalcovat" a "cross-fertilise = křížově hnojit" jsou na úrovni tak 8-10 dítka, nadšeného z objevu Google Translatoru...
26. 04. 2012 | 16:10

Archeopteryx napsal(a):

* 8-10-iletého
26. 04. 2012 | 16:11

Maximus napsal(a):

Jak ven z krize? Předpokládám, že autor myslí tu nedávnou ekonomickou resp. hospodářskou. Recept je ověšem velmi jednoduchý, prostě krev organismu, což jsou peníze, musí být rozdělována spravedlivě ana principu zásluhovosti. Pokud tomu se někde jen trochu blíží, jako např. v předních státech Evropy, mají tam mnohem méně problémů než v zemích kde se krade a řádí korupce a chmataví politikové či tam řádí banksterští otesánkové. U podnikatelů, kteří zodpovědně vedou svoje firmy rovněž nehrozí, že jim zbyde přemíra peněz a jejich zaměstnanci ostrouhají, oni totiž ti skuteční podnikatelé, každou vydělanou korunu obrací v dlani a poté ji většinou
vloží zpátky do firmy, ona totiž konkurence jim moc nedovolí, aby si vyhazovali z kopýtka. Jinak má potom všechno rychlý spád a konec.
Takže shrneme-li to, tam kde se krade méně a je tam méně parazitů, je o to více vyšší životní úroveň obyvatelstva dané země a je tam mnohem větší pohoda a politická a hospodářská stabilita. Třeba Němci, Švýcaři či Švédové aj. navíc pochopili, že za blahobytem je spousta, spousta mravenčí a tvrdé práce a že musí vyrábět něco co druzí potřebují. K tomu je potřeba mít v zemi rozumné politiky, rozumné nastavení hospodářských a právních mantinelů ve společnosti (rozumné zákony),a také musí být kázeň a disciplína a samozřejmě vytrvalost a solidnost na všech úrovních státu. Ještě jsem zapomněl na spoustu věcí, jako je třeba spravedlnost! Zkuste se tímto pohledem podívat na Českou republiku za posledních 20 let, a musíte zjistit, že celá řada podmínek, abychom byli evropským tygrem není průběžně plněna a nebylo tomu ani nikdy dosaženo. Výsledky ovšem tomu naprosto odpovídají! Máme zřejmě to, co jsme si zasloužili!
Pěkný den!
26. 04. 2012 | 16:13

aga napsal(a):

Pane Kurasi, už to skoro máte, jen ještě ten poslední krůček: cui bono?
26. 04. 2012 | 16:14

Oranžáda obecná napsal(a):

Evropská unie je jen přetékající koryto pro pár vyvolených , kteří to koryto vyžírají naším jménem.....
26. 04. 2012 | 16:27

Fialenka napsal(a):

Maximusi,
perfektně napsáno.

Já bych to doplnila o nápady jak ven z krize, které dal na blog Tomáš Sedláček:

„Problémové oblasti nejlépe shrnul Martin Wolf, známý komentátor Financial Times, do sedmi bodů. Prvním je finanční makro-nestabilita, tedy tendence ekonomiky chovat se maniodepresivně (bláznivě investovat v dobách růstu a šíleně spořit v dobách propadu). Druhým nešvarem je neschopnost státních institucí tuto nemoc tlumit. Třetím jsou nerovnosti v platech a tematika ohodnocení práce. Dalšími jsou vlastnické a manažerské struktury, daňové otázky a nezdravý průnik peněz a moci. A konečně sedmým neuralgickým bodem je globalizace veřejných statků (jak se starat společně o společnou zemi).“
26. 04. 2012 | 17:38

opily odborar napsal(a):

Je lepe nechat se okradat nepruhlednymi byrokratickymi mechanizmy EU nez "mistnimi."
Byrokracie v tom ma nekonecne schopnosti a svetova zvlaste. Ostatne na na tom nelze nic zmenit nejakymi reformami jak se mnohokrat prokazalo. Na druhe strane soukromy zlodej budi zdravy vztek okradanych, nebot takova kradez je jednoduse myslenkove uchopitelna a jsme na to prirodni evoluci skvele emocionalne vybaveni.
26. 04. 2012 | 18:53

opily odborar napsal(a):

Oranžáda obecná
Rikalo se ze "Recepce je slavnost pri ktere lid pojida plody svoji prace prostrednictvim svych volenych zastupcu." To je zakladni mechanizmus zastupitelske demokracie. V ostatnich rezimech se vse zjednodusuje tim ze zastupci nemusi byt voleni.
26. 04. 2012 | 19:00

s... napsal(a):

Jana Pechová školí puberťáka Rikatáda. Doufejme, že Rikatádovi není přes 60 jako autorovi blogu a má ještě šanci dokončit proměnu z larvy v dospělého jedince, nejlépe lidského druhu.
26. 04. 2012 | 20:09

Holubář napsal(a):

Mard 13:41
:-)

Jana Pechová 13:54
Ano, setkávání a výměna zkušenostáí je fajn. Ovšem zpravidla to bývá jen zástěrka pro docela pěknou vožíračku. O tajemnících a hasičích mi vyprávějte, třeba.
A proč sem zavlékáte (ve 14:27)demokracii? Rozbíhající se evropský režim přece nemá s demokracií prakticky nic společného.

resl 14:52
Ale EU vás okrádá, to o tom jen ještě nevíte.
26. 04. 2012 | 20:36

babočka napsal(a):

Pan Kuras a další emigranti jsou zrádci, kteří z naší země prchli a teď nám rozdávají své rozumy. Ten, kdo po práci zajde na dvě piva, nebude číst noviny a poslouchat televizi o žádné krizi nebude vědět. Já žádnou krizi v EU necítím. Já cítím, že se v našem státě krade ve velkém a z toho nás bruselští úřednící nevylížou. Chybí nam Putin a dobře pracující policie.
26. 04. 2012 | 21:06

J Z napsal(a):

Brusel a celá EU přivede státy Evropy k válce,nic víc,nic míň.
26. 04. 2012 | 22:36

Lakmus napsal(a):

Babocko
Nerozumite tomu !
Ti kteri odesli v roce 68 se nevratili ! Vazi je k jejich novym domovum jejich kariery, a decka ktere jim tam zatim vyrostly.
Ale vratili se ty stovky STB spionu kteri byli mezi ne nasi bezpecnosti primichani ! Nekteri se stali pozdeji i cleny naseho parlamentu.
STB je uz stahovala v roce 87, kdyz vedeli z Ruska co se chysta.
Pod akci "upraveni si pomeru" !
Ti si jeste pred listopadem mohli investovali penize z platu - ktere jim tady bezpecnost po dobu jejich cinnosti na zapade v bance schovavala.
26. 04. 2012 | 22:52

Rikatádo napsal(a):

Jana Pechová

diskusi a masáž lze těžko odlišit.

Tak se to může lehce zvrtnout.

Vaše působení zde na blogu považuji za to druhé.
27. 04. 2012 | 08:09

Jozef napsal(a):

Koho "nas"? Vylizu?
Intelektualnu elitu v sluzbe ideam a hram vladnucej kleptokracie?

Ak budete vsetci masmedialni oblubenci nadalej sluzit,ako ste doteraz sluzili a sluzite,vladnuca oligarchia vylize spajzy tak velkeho poctu volicov imperia,ze nejeden uradnik sa aj potesi prevratom a uplne novym,velmi zmysluplnym ukolom.
Nejeden uradnik washingtonsky,bruselsky i prazsky.Hlavne ten,co sa nenarodil,alebo nevyrastol ako poddany,otrok,alebo lupic.
27. 04. 2012 | 08:42

tomeek napsal(a):

Mily pane Kurasi ---
Myslim si, ze tenhle vas ulet je veden hlavne vasi snahou predvest se, nikoliv pak byt alespon trosku objektivni. Pri trose snahy byste treba videl, ze aktualne.cz (tedy blogy zde) ma taky stovku prispevatelu a vy jste jeden z nich, ze ano?! Oni pisi a pisi..., vy take pisete a pisete... Hmmm, ale to je neco jineho, vy mate POSLANI, ze ano...?!
Dale pak "Service Public" neni at jiz ve franzouzstine (jiz zrejme dostatecne neovladate), ale ani v anglictine (v niz udajne pisete nebo jste psal, ale take vesele odhodite, pokud se to hodi do kramu) zcela presne "verejna sprava" (cili byrokracie, jak se ctenari snazite podsunout). Je v tom asi stejny rozdil jako mezi "governance" v. "government" (ci francouzsky "gouvernance" v. "gouvernement"). Jini lide zde uz prede mnou komentovali, kterak ucelove prekladate "cluster" (mimochodem, i ten Google zde predklada vyber slov jako shluk, hrozen, trs, roj, skupinka, chomáč... safra, jen ten chuchvalec ne!)
Takze to shrnu: vas prispevek je asi tak slusny, jako kdysi v 80. letech rec politruka s. mjr. K., ktery na PSM, aby dodal to pravou vahu svym argumentum, nazyval tehdejsiho ministra obrany USA Caspara Weinbergera Kasparkem Vajbergrem...
27. 04. 2012 | 09:36

Helmut napsal(a):

Proč mám při čtení podobných blogů a diskusí pod nimi pocit, že většina lidí nemá ani potuchy jak ona EU funguje a kdo v ní skutečně rozhoduje. Jinak by tady nemohla věčně padat "moudra" o zlých úřednících z Bruselu, kteří nemají na práci nic jiného než nám škodit. Dostudujte si prosím, jak to s tím rozhodování v EU je a pak se pojďme bavit na úrovni. Též nesouhlasím s mnohými kroky EU, ale podobné paušální odsudky (obzvláště s "argumenty" typu "zlí bruselští úřednící", "nedemokratická EU", "EU=RVHP" či rovnou "SSSR") jsou směšné a trapné. A svědčí jen o potřebě jejich autorů ulevit si a zanadávat si na někoho "nahoře".
27. 04. 2012 | 10:21

PK napsal(a):

Stále platí Baťovo: žadná ekonomická krize není,je pouze krize mravní

A od této krize se odvíjejí další problémy.
27. 04. 2012 | 10:53

Jana Pechová napsal(a):

Rikatádo

Nesouhlasím s vaším 'těžkým odlišením' diskuse od masáže.
Masáž je, pokud vás někdo jednostranně přesvědčuje. Iniciuje to sám a zpravidla vás podmázne nějakou výhodou, jejímž úkolem je přiklonit si vás na svoji stranu.
Diskuse je akt vícestranný a dobrovolný.

Já vás nenutím, abyste se mnou diskutoval. O podmazávání nemluvě.
Pokud se mnou diskutovat chcete, zkuste to s argumenty. Ovšem, poněkud jiného typu než 'zástěrka pro vožíračku'.
Například u těch hasičů v pohraničí jde o kurzy, v nichž si jazykově doladí používanou terminologii a vyzkouší si společný zásah na cvičení. Pokud by mělo jít o akci dvoudenní, tak jestli si večer zajdou někam na pivo, je to fakt jejich věc. Důležitý je totiž výsledek: až bude někde hořet a setkají se u zásahu, tak na sebe v okamžiku, kdy jde o minuty, nebudou čumět jako trubky.
Většinou ale jde o jednodenní semináře, takže prostor pro nějaké ožíračky není.
Na těch masážích nejspíš ano, ale o ty tady opravdu nejde.
27. 04. 2012 | 11:07

Cromwell napsal(a):

Helmute - já ani nechci vědět jak orgány EU fungují. Když mám auto, nemusím a nechci být odborník na spalovací motory- buďto přináší užitek a plní co potřebuji ,nebo je to nepotřebný krám a patří rychle opravit nebo vyhodit do šrotu.
Stejně tak vlády států a orgány EU - buďto se mi žije dobře a cítím že jsou nastavena pravidla že slušní a pracovití se mají dobře, kriminálnící a škůdci zle, a celý systém funguje tak aby jsme se uživili a prosperovali.
Nebo vidím že je stále hůř - musíme škrtat vymoženosti které tu byly běžné už před 40 lety, jen vymýšlíme jak zvýšit daně a zamaskovat to, že celá EU se neumí uživit a jen maskuje jak ty dluhy skrýt. A dobře se mají kriminálníci a nemakači. A řešení problémů není ani ve výhledu. A potom nutně volám, buďto rychle opravit nebo celé vyhodit do šrotu. Co je na tom nepochopitelného??
27. 04. 2012 | 11:23

PK napsal(a):

to Cromwell

Když ta EU vznikala myslel jsem si že bude prospěšná ale postupem času když o ní máme víc informací jsem více a více zděšen jak tento projekt funguje a kdo ho vede.Je to flotila která bloudí na moři a při první větší bouřce půjdou její děravé (zadlužené) lodi ke dnu.
27. 04. 2012 | 11:51

Martin napsal(a):

Boj proti podvodům při losování číselných her !Statisíce občanů ČR má finanční potíže a mnoho z nich proto sází !Společnosti provozující číselné loterie znají od dob zavedení terminálů vsazená čísla sázejících a tady mají ideální příležitost k podvodu !Hušák záměrně zařídil neprůhledné losování a současným bossům Sazky to maximálně vyhovuje !Aby losování bylo poctivé,je třeba přijat zákon,že společnosti provozující číselné loterie nesmí znát vsazená čísla sázejících !(Museli by se upravit terminály,aby do centra nepředávaly informace o vsazených číslech !!)Nebo zavést novou loterii,která by se losovala jako kdysi Mates !Pak by Sazka i Fortuna byli nahraní a konec podvodů !!!!Současný státní dozor i notář jsou k ničemu !!Již léta se skrývají před tel.kamerou !Občané zabraňtte podvodu žádejte poctivé losování číselných her !!!!!!
27. 04. 2012 | 12:01

Milan napsal(a):

Z krize je jen jediná cesta a to je demise vlády !Jinak nás tato vláda dovede k Řecké pozici !Preference komunistů neustále rostou a pokud tato vláda vydrží do voleb v r.2014 není žádnou utopiíí když komunisté vyhrají volby !
27. 04. 2012 | 12:04

Jaroslav napsal(a):

Do ekonomického marastu nás dostali milionáři podvodníci,kteří okradli tento stát !Stop milionářům -podvodníkům !Pokud vláda nepodá demisi,je nutná generální stávka !Konec ožebračování chudých lidí ,pro blaho milionářů !!!Stop podvodům při losování číselných her !!!!!
27. 04. 2012 | 12:08

Pamětník napsal(a):

Pechová - vy jste opravdu taková hodná tetička, která v životě nemusela pracovat a řešit ekonomické, nebo dokonce existenční potíže. A už vůbec si nepřipouštíte že ten dluh, který náš stát neustále vytváří a zvyšuje, je i váž dluh.
Prostě vaše kavárenské heslo - hezky bychom si měli sednout u kávy a povídat si. Podívejte paní radová jaký mám hezký klobouk. A vám ty korále také sluší. No a tu špinavou práci, aby nás někdo uživil, vždy někdo jiný nějak udělá, to není váš problém. Hlavně si povídat, usmívat se. Pravda a láska zvítězí a svoboda také musí být. Ať nám hlavně nechají ty bohaté manžele a ten zbytečný úřad, kde se tak hezky povídá u kávy. A nějakou dotaci pár desítek milionů, abychom si mohli povídat i na mezinárodní úrovni
27. 04. 2012 | 12:52

Jana Pechová napsal(a):

Pamětník

Velmi těžce jste se v mém hodnocení nestrefil.

Platí pro vás beze změny totéž, co jsem včera ve 14:27 psala nicku Rikatádo.
A co se týká těch dotací, tak sice nevím, odkud jste si vycucal to hausnumero, ale u projektů podpořených z EU se hradí jen tzv. uznatelné výdaje. A to jsou hodně přísně kontrolované položky, stejně jako samotná žádost o podporu, u níž se posuzuje účel. Takže pokud máte pocit, že získáte peníze od EU na týdenní družbu s venkovskými fotbalisty z Dolního Rakouska, tak to opravdu nehrozí.
27. 04. 2012 | 13:25

Rikatádo napsal(a):

a proč by to nemohli dostat sportovci(fotbalisté). Vždyť i oni mohou stejně jako hasičí
v pohraničí mít kurzy, v nichž si jazykově doladí používanou terminologii a vyzkouší si společný zásah na hřišti.
Diváky to pak bude bavit a přestanou si hrát na chuligány, zlepší se kultura fotbalu a dańové poplatníky pak bude stát méně zásah policie na stadionech.

A myslím, že pokud někdo je zběhlý v psaní projektů a má podmáznuto, pak by získal grant na jakoukoli družbu.

Příkladů nesmyslných projektů které EU hradí je víc než dost.

Dokonce již existuje i píseň parafráze na Smetanovu prodanou nevěstu

Proč bychom se nerozšoupli, když nám EU prachy dá.

Lidé mají oči a lidová tvořivost vždy byla v ČR mnohostarnná
27. 04. 2012 | 13:46

PK napsal(a):

nevím proč se tomu říká dotace EU když to mohou být (fyzicky) zrovna ty peníze které tam daný stát poslal.
27. 04. 2012 | 14:16

Pamětník napsal(a):

Pechová ten odkaz na vás včera 14.27 má být argument.? Asi opravdu nechápete, že Evropa a naše republika se neumí samy uživit a máme dluhy, které kdybychom měli zaplatit, jsme v bídě a exekuci všichni kromě několika tunelářů. ANO, DEMOKRACIE JE ZALOŽENA NA DISKUSI, ALE NĚJAK MOC LIDÍ SE TÉTO FLOSKULE CHYTLO A MÍSTO PRÁCE BY DISKUTOVALI. Už to nemůžeme uživit, víte, paraziti se nám přemnožili natolik že zdravé jádro umírá. A je smutné že tyto parazity hájíte a snad k nim i sama patříte.
27. 04. 2012 | 14:34

český maloměšťák napsal(a):

Pamětník
Obsah vašeho posledního diskuzního " příspěvku" je velmi paradoxní.
Vyčítáte komusi/Janě Pechové, ale i jiným, blíže neurčeným lidem - respektive parazitům/ něco, co sám děláte. A to dost nevalným způsobem - proto je termín "příspěvek" v uvozovkách.

Já miluji paradoxy. Zejména ty absurdně žertovné - nezamýšlené jako paradoxy.
Když například někdo nazve sám sebe parazitem - a to jsa býti motivován snahou označit tak jiné osoby.

Dík.
27. 04. 2012 | 14:45

Tleskač napsal(a):

český maloměšťák

Výborný smeč na mizernou nahrávku "pamětníka"
27. 04. 2012 | 14:57

Pamětník napsal(a):

Maloměšťáku- vy máte nějaké informace že já se živím organizováním diskusních klubů za státní nebo Evropské dotace, jako to dělá a propaguje Pechová / a tím parazituje /??? Poučte mne, o ničem takovém totiž nevím. Já se živím poctivě, a to že ve volném čase píši do aktuálně, nemusí nikdo jiný platit, neparazituji tedy
Asi jste nepochopil o čem se tu bavíme. Diskutovat a "diskutovat" na fóru za státní peníze je trochu rozdíl. Je to něco jako holinky a hodinky, obojí se natahují ale každé něco jiného
27. 04. 2012 | 15:00

český maloměšťák napsal(a):

Pamětník
Paní /slečna/Pechová to zřejmě nedělá a zjevně ani nepropaguje - pouze o tom diskutuje. Tedy dělá zde to, co vy.

Dalším vašim větám nerozumím. Leda že byste měl doma nějaký speciální forrichtung, kterým se kouknete do monitoru a tam vám vyskočí, z čeho který diskutující žije.

Uklidním vás - nežiji ze státního a do starobního důchodu též daleko.

A co se týče diskuzí uvnitř institucí a mezi nimi...to holt už tak ve složitých společnostech chodí - jsou nuceny investovat do složitosti své organizace, coby způsobu řešení problémů. Pokud máte důkaz, že diskutovaná záležitost /instituce/ investuje špatně - tak jej předložte.
Já nemám ani důkaz proti, ani ve prospěch.

Pouze diskutuji.

Jak vidno - tak asi jsem takto parazitem. Je to sice divné označení - zejména s přihlédnutím k tomu, jakým způsobem tady vystupujete vy...ale jak jsem již naznačil - jsem milovníkem paradoxů a tak mi to až tak moc nevadí.

Apropo - vy jste zde svým povykováním o parazitech vyřešil něco ? A co ?
Zkuste se tedy zamyslet nad tím, zda náhodou špatně neinvestujete vy - energii mentální i fyzickou, čas, peníze za připojení....
27. 04. 2012 | 15:20

El Comandante napsal(a):

Trendy strukturovaného brainstormingu jsou dobrým projektem
Trendy šestiúhelníkové dimenze jsou rovněž dobrým projektem
Samotný projekt EU je rovněž dobrým projektem
Projekt elektronické měny je velmi dobrým projektem. Věřím že tolik dobrých projektů si snad ani nezasloužíme.
27. 04. 2012 | 15:24

Jana Pechová napsal(a):

Pamětník
Mohu vás ujistit, že z EU nemám ani korunu - neživí mě ani její projekty, ani nic odtud pocházejícího. Živím se z ryze tuzemských zdrojů, a to výkonem profese, kterou (snad) umím.
O EU se ale zajímám - a najmě v momentu, kdy se setkávám s typicky českou kritikou. Tj. kritizující mě s ohromnou vehemencí seznamuje s 'tou nemožnou únií', ale první otázka přinese zjištění, že je to zprostředkovaná informace a dotyčný nemá ani šajna o podstatě věci.
Sleduji to už delší dobu a nevím, jestli je za tím jen naše národní nadutost pocházející z malosti, anebo organizovaná snaha (ze zásady jsem opatrná na katastrofické scénáře, ale vzhledem k souznění KSČM a ODS v problematice EU tuto možnost nevylučuji).

český maloměšťák
Děkuji :-)
27. 04. 2012 | 15:44

český maloměšťák napsal(a):

Jana Pechová
Rádo se stalo. Dělá to osmdesát korun padesát.
:)
27. 04. 2012 | 15:49

Jana napsal(a):

EU musi smat, jak je ceska vlada neschopna. Odvadi penize a o ty, ktere ma moznost dostat zpet, se kolikrat radeji ani nehlasi.
Zrejme z toho duvodu (nevycerpanych dotaci vsech ostatnich zemi) EU dal preziva.
Pro babocku - vasi politici MILUJI lidi jako vy, kteri se o nic nezajimaji a politikum nechaji volnou ruku a cekaji na zazraky.
Chovate se jako ten, ktery stoji na kolejich, zavre oci a ceka, ze prijizdejici vlak do nej nenarazi. Naopak, lidi MUSI dat vedet clenum vlady, ze za sva rozhodnuti jsou zodpovedni. Kdyz muzete psat tady na netu, muzete i psat svemu poslanci,psat petice, stavkovat. Jinak se muzete dockat, ze vlada dovede zemi do totalniho chaosu.
27. 04. 2012 | 16:02

aga napsal(a):

Jana Pechová

Mohla byste mi prosím vysvětlit podstatu EMS?

http://www.parlamentnilisty.cz/parlament/senat/Senatori-schvalili-EU-zaplatime-miliard-kolik-jen-chce-Navrh-si-pry-ani-neprecetli-230665

http://www.youtube.com/watch?v=EItMh48LUE4

Já o této podstatě skutečně nemám šajna, stejně jako senátoři, kteří ji ve vší tichosti velkou většinou schválili.
27. 04. 2012 | 16:04

Realista napsal(a):

Tak proč nás, pane Kurasi, nevylížete z té krize Vy sám, když jste tak strašně chytrej a ti z Bruselu takoví packalové? Myslíte, že Vás někdo v roli takovéhoto notorického monotematického kritika EU bere nějak vážně? Nepřipadáte si fakt už trochu trapně, jen rozviřovat nelad a čekat za to nějaké jako politické body nebo proč to vlastně Vy, Robejšek, Klaus a podobní děláte?
27. 04. 2012 | 16:04

Pamětník napsal(a):

Jana pechová -cituji - " živím se z ryze tuzemských zdrojů".
Děkuji, to stačí, Většina z nás se musí živit svojí prací.
A ty tuzemské zdroje jsou mně ještě bližší než ty evropské. Prostě košile bližší než kabát.
Místo děkování požádejte maloměšťáka ať ty čtuzemské zdroje na vaši obživu poskytne on, když vás má tak rád. Předhoďte mu laskavě faktury, já totiž jaksi nemám zájem být vaším zdrojem
27. 04. 2012 | 16:13

Jana Pechová napsal(a):

aga
Děkuji za dotaz. V této chvíli jsem na tom jako oslovení senátoři - o EMS nevím nic, ale určitě si to zjistím. V první řadě u senátorů z mého kraje.
Dovolím si ale vyjádřit jistou nedůvěru k uvedeným odkazům - jsou velmi jednostranné. Také fakt, že pro EMS zvedli ruce i senátoři, o nichž si dovolím tvrdit, že chodí na hlasování dobře připraveni (a navíc nejsou zrovna ortodoxními přívrženci EU), spíš hraje ve prospěch dojmu, že za materiálem v Parlamentních listech i na youtube stojí tvůrci stejného ražení, jako byli ti, kteří před Listopadem vysvětlovali národu na stránkách prorežimního tisku, o čem je Charta 77.
Ale za tu upozornění opravdu děkuji, pustím se po stopě.
27. 04. 2012 | 16:34

Jana Pechová napsal(a):

Pamětník
Uklidněte se. Můj zaměstnavatel nežije z daní (tedy, nejsem státní zaměstnanec), ani z grantů či dotací. Je to normální podnikatel, jehož činnost se v plné šíři uskutečňuje na české adrese, kam poctivě odvádí i daně.
27. 04. 2012 | 16:42

Pamětník napsal(a):

Pechová, nějak se to motá. Tak jste podnikatel, nebo váš zaměstnavatel nežije z grantů??? Nějak nerozmím, podnikatel nemá zaměstnavatele. Můžete upřesnit čím se tedy živíte. Slušní lidi nemají problém říci čím se živí, a nemusí to okecávat na 15 mlhavých vytáček.
Já třeba prodávám technická zařízení do továren a nestydím se za to.
A pokud potřebuji s někým konzultovat či diskutovat, je to v zájmu mém a zákazníků. bez problému a za naše
27. 04. 2012 | 17:25

Jana Pechová napsal(a):

Pamětník
Jsem zaměstnanec. Mým zaměstnavatelem je soukromá akciová společnost s celostátní působností, která si vydělává ryze vlastní činností, nečerpá na to ani dotace, ani granty.
Za svoji profesi se nestydím, ale vzhledem k častým útokům ze strany diskutujících si ji hodlám ponechat pro sebe, zejména v zájmu svého zaměstnavatele. Nevidím důvod, proč by se on měl stát terčem, když vystupuji zásadně pod svým jménem a jako občan (nikoli jako něčí zaměstnanec).
K této výměně názorů došlo jen proto, že jste mě (vedle jiného) nazval parazitem na evropských či státních dotacích. Až budou všichni takovými parazity jako já, bude naše vlast kvetoucí zahrada.
27. 04. 2012 | 18:03

PK napsal(a):

To Jana Pechová

Jste barmanka v herně,že.
27. 04. 2012 | 18:19

PK napsal(a):

Nevím kde ušetříme na ty ztráty:

- bilion a půl dluh plus úroky
- 100 mld. odhadované ztráty u veřejných zakázek
- desítky mld.-nečerpané dotace
- 80 mld.-nevybrané daně(zdroj IHNED)
a to buďme rádi že nemusíme jako SR posílat stamiliardy do Bruselu na záchrané eurovaly
27. 04. 2012 | 18:40

Jana Pechová napsal(a):

PK
K barmance bych neměla problém se přiznat, v herně bych ale pracovat nedokázala.
Principiálně: některé profese nejsou tak frekventované, takže se přes ně dá dojít k dalším informacím. A já opravdu do čistě osobní iniciativy, za kterou tyto debaty považuji, nebudu tahat kohokoli dalšího.
27. 04. 2012 | 18:52

PK napsal(a):

to Jana Pechová

Ne,omlouvám se to mi jenom tak blbě ujelo.
27. 04. 2012 | 18:58

Jana Pechová napsal(a):

PK
V pohodě :-)
Připadlo mi to vtipný, ale na vtipnou odpověď jsem nepřišla. Bod pro vás :-)
27. 04. 2012 | 19:08

PK napsal(a):

To Jana Pechová

Původně to mělo být na odlehčení potom jsem znejistěl -jsem rád že se nezlobíte.
27. 04. 2012 | 20:18

aga napsal(a):

Jana Pechová

Jak prosím víte, kdo je v parlamentu nebo senátu ortodoxním přívržencem čeho? Zjistěte si, jak se hlasovalo o restitucích - zjistíte, že proklamativní ortodoxní odpůrci hlasovali pro. Nevím, jestli mám Vaši důvěru ve slova našich politků tváří tvář tomu, co se aktuálně děje v přímém přenosu v parlamentu, považovat za naivitu nebo něco jiného...

Jinak ovšem rád souhlasím s tím, že ve špičkách naší politiky i v médiích jsou ti samí, co před revolucí národu vysvětlovali, co je to Charta - už i proto se divím vaší důvěře v to, co politici říkají a média píší. Za materiálem na youtube naproti tomu stojí nějací Němci (české titulky neznamenají českou zemi původu), ale máte pravdu, nejlepší je nevěřit nikomu, kdo se odváží kriticky přemýšlet o EU...
27. 04. 2012 | 23:38

Franta napsal(a):

Nejsem národohospodář,ale zajimal by mě názor odborníka.Dotaz. Čtu,vidím,slyším. Z mého okolí,z ČR ,z EÚ i z tzv.západního světa je přesouvaná výroba i s vyspělou technologii za levnou pracovní silou do Asie. V důsledku toho podnikatele,korporace,atp. bohatnou a domácí mateřský trh přichází o výrobu , roste nezaměstnanost což vede ke krizi.Mimo to je náš trh beztak zahlcen (i pašovaným) zbožím z Asie. Nelze nastartovat hospodářský růst a finančníci,kteří bohatnou v Asii o to nemají ani zájem .Za této situace, ostatní domácí podnikatelé, utíkají do daňových rájů, kde nemusí snášet zvýšenou daňovou zátěž.
Bohužel nemohu posoudit o jaký objem se jedná. Moje dotazy na dané téma škrtá cenzor.
28. 04. 2012 | 07:37

Holubář napsal(a):

český maloměšťák je opravdová hvězda.
Cituji ho:
"...jsou nuceny investovat do složitosti své organizace, coby způsobu řešení problémů".
:-D
Jinotaje EU jak vyšité.
Hezký víkend všem. Nechme zde planých řeší a vzhůru na kolo, třeba na zříceninu hradu Radyně, hezky po lesních cestách a pěšinách, jako správní bajekři.
28. 04. 2012 | 08:41

Baryl napsal(a):

Jano Pechová- opravdu jste čím dál divnější, asi s vámi něco není v pořádku. Pamětník tu popsal v jedné větě co dělá, každý jiný umí říci jsem prodavač, pekař, řezník, automechanik, soudce, účetní - stačí jedno slovo, nekompromitujete žádného zaměstnavatele. To si ale mohou dovolit ti co mají čestné povolání
28. 04. 2012 | 08:54

Jana Pechová napsal(a):

aga
1/ Poslance a senátory ze svého kraje znám, většinou osobně (a není problém se ke komukoli z nich objednat na kus řeči, když chcete něco objasnit). Jejich názory na zásadní věci jsou mi známy.
2/ Pokud se vám nelíbí současné dění v naší politice - a to mě taky ne - není to tak, že všichni zákonodárci jsou gauneři a neschopové.
3/ Neřekla jsem, že ve špičkách politiky a v médiích jsou titíž, kteří národu před revolucí vysvětlovali Chartu: v mém příspěvku je srovnání výsledku jejich činnosti s podobou vámi uvedených odkazů. Nečiním si iluze ani o tom, že by snad v politice a v médiích nebyli lidi s charaktery 'starých struktur' převtěleni v 'nové dravce', ale neznamená to, že v politice nejsou slušní lidé.
Jsou a ještě včera večer se mi jeden z oslovených senátorů ozval na vámi inspirovaný dotaz (resp. dotazy) kolem ESM. Mohu vás ujistit, že byl naprosto v obraze a velmi dobře věděl, o čem hlasuje.
Že onen materiál nesklízí davové nadšení ani v Německu (youtube) je přirozené, vždyť Němcům z něj vyplývá násobně větší povinnost než nám, navíc oni euro reálně mají již dnes. Ale scénáře odpůrců EU stavějí na situaci podobné, jako byste pojišťovně řekl: a co si počneš, když přijde katastrofa, po které budeš povinen všem klientům naráz pojistným plněním? Optimisté řeší situaci opačnou: co budeš dělat, když vyhraješ miliardu? Pravděpodobnost obou scénářů je přitom zhruba stejná. Jen tomu optimistickému není nutno se dopředu bránit.
ESM je součástí celého systému opatření, která vznikají jako odpověď na současnou situaci. Jakýkoli bezpečnostní systém se přitom vytváří jako záležitost preventivní - tedy, aby dokázal včas upozornit na blížící se nebezpečí. Do domu si také umisťujete všelijaká udělátka, která zabraňují vzniku požáru, pak ještě hlásiče, které vás upozorní na dým, a nakonec hasící přístroj, u něhož doufáte, že ho nikdy nebudete muset použít.
ESM ještě není přijat, třeba parlamenty členských zemí usoudí, že hasícího přístroje už není třeba. Mě osobně ta představa nevadí, EU by měla držet pohromadě a myslet na zadní kolečka.
28. 04. 2012 | 09:35

Koval napsal(a):

Jano Pechová - typické žvásty zbytečného úředníka, který přesvědčuje že je třeba zakládat další instituce a úřady.
Když firma krachuje, tvoří dluhy- tak má jediné východisko - udělat pořádek - podpořit lidi kteří tvoří hodnoty, ti co jen parazitují se musí naučit ty hodnoty tvořit také, nebo je vyhodit.
Zdroje zadlužení Evropy i ČR jsou jasné - 1/ živíme příliž mnoho těch co nepracují a netvoří hodnoty 2/ nadměrná administrativa která překáží nebo přímo škodí. Příliš mnoho těch co jsou zaměstnaní, tvoření hodnot překáží a jsou parazitní / od Evropských orgánů až po neziskovky na začleňování cigánů 3/ Rozkrádání po miliardách, které politici tolerují nebo přímo sami organizují.
.
Ani jednu z uvedených věcí neřeší další instituce a úřady, administrativní opatření, včetně ESM. To vše naopak prohlubuje škody-viz bod 2.
A začít můžete u sebe, už druhý den nejste schopna napsat jednou větou čím se živíte a jaký je přínos, místo toho se vymlouváte že nechcete kompromitovat zaměstnavatele. Znovu- tisíce příkladů : jsem automechanik a opravuji auta. Jsem prodavač a přináším lidem zboží tam kde je potřebují. Jsem lékař a pomáhám nemocným, jsem zemědělec a vyrábím tak potraviny atd atd- to může napsat každý slušný člověk, Vy toho nejste schopna proč??
28. 04. 2012 | 10:50

český maloměšťák napsal(a):

Holubář
V podstatě jsem intrpretoval pouze názor jednoho amerického archeologa - pana Taintera. Napsal knihu Koplapsy složitých společností.
Pravdivý názor - mimochodem.

Ale vím že vyznavači jednoduchých a rychlých řešení/pistolka a zásobník plný nábojů/ to vnímají jinak.

S tím ale neumím nic udělat. To musí oni sami.

Hezký den.

P.S. Ale možná že je zatím pouze vaše prchlivá reakce vždy když se objeví nick, který " nepatří k nám". Nevím. Neumím to odhadnout na tu dálku. Nevlastním ten Pamětníkův forrichtung.
28. 04. 2012 | 11:45

Jana Pechová napsal(a):

Koval
1/ nejsem úředník
2/ ani v článku pana Kurase ani v diskusi se neobjevila zmínka o zakládání dalších institucí a úřadů
3/ když firma krachuje kvůli dluhům, musí v první řadě zjistit, co ty dluhy způsobuje. Někdy je to nevyhovující výrobní program, často chyby manažerů. Chyby manažerů ale nenapravíte tím, že z manažerů uděláte výrobní dělníky (aby - podle vás - tvořili hodnoty).
Práce hlavou má značné nevýhody - není-li spojena (a to ve většině případů není) - s konkrétním výrobkem, na který si můžete sáhnout, musí vyvinout člověk ke svému uspokojení z dobré práce daleko větší úsilí. Lidově se praví, že přemýšlení bolí - a zakládá se to na pravdě. Po celodenní práci v lese člověk spí jak pařez, celodenní kolotoč jednání například o tom, jak zajistit lidem práci, vás o spánek spolehlivě připraví.
4/ ke své profesi jsem už v předchozích příspěvcích řekla dost, dále se vyjadřovat nebudu. Na mých občanských názorech moje povolání nic nemění.
5/ ...a ještě na závěr k ESM: všichni ve svých daních platíme i záchranku a hasiče, přičemž všichni sborem nesouhlasně křičíme, pokud se začínají objevovat informace o možnosti redukce počtu jejich stanic. A tak se vás jen tak na okraj zeptám: kdy u vás naposled hořelo? Kdy vás vyprošťovali hasiči po dopravní nehodě? Kdy vám záchranka zachránila život? A pochybujete snad o účelnosti peněz na záchranný systém vynaložených?
28. 04. 2012 | 11:45

český maloměšťák napsal(a):

Jana Pechová
Zajímavá štvanice - od lidí, kteří se skrývají za nicky. A chtěli by snad znát i Vaše číslo bot.

Víte co - sdělte jim že máte třicet devítku.

Takový Baryl se z toho posere radostí.
28. 04. 2012 | 11:48

Obchodník napsal(a):

Jano Pechová - o tom že nejste schopna jednou větou říci dělám toto a je z toho takový užitek. už ani nebudu diskutovat. Slušní lidi to opravdu zvládnou v jedné větě a nemají se za co stydět. Když se vy sama umíte postavit před zrcadlo a podívat se do očí a říci - jsem užitečná - potom můžete v klidu spát i po celodenních jednáních. Jsem obchodník který také celý den vyjednává a spím dobře, mám pocit užitečnosti , možná na rozdíl od vás.
K ESM ovšem tvrdě oponuji. Víte , požár vzniká i z blesku, náhodou, nebo nedbalostí i cizím zaviněním. Proto je pojištění i požárníci velmi správné, ale možná by bylo dobré kdyby se v konkrétních případech řeklo ten požár jste si zavinil sám, tak zásah hasičů zaplatíte a pojištění také s omezením. Kdo si zapálil úmyslně, pojišťovna škodu vymáhá.
A jsme u toho - státy si zadlužení zavinili sami / tedy spíše jejich politici / . Navíc zde nejde o pojištění ale o pokus jak zamaskovat dluhy zemí kterým už nikdo nechce půjčit. Politici si za naše peníze kryjí svoje jasné průšvihy nebo i zločiny.
Slouží to k jejich udržení u koryta, nic víc. Buďto se Řecko a Španělsko a mnohé jiné naučí uživit sami, nebo musí krachovat. Vymýšlet do nekonečna záchranné fondy je nesmysl.
A chce se na tom přiživit hodně parazitních úředníků, proto vaše vstupy vzbuzují v lidech pocit, že k těm parazitům patřite. Nakolik je to oprávněné, neumím posoudit, protože se bojíte popsat svoji práci / ale pardon, zase jsme na začátku
28. 04. 2012 | 12:09

Jana Pechová napsal(a):

Obchodník
Drahý obchodníku, svého času jsem se pustila do boje proti komunálnímu politikovi ve svém městě. Boj jsem vedla čestně pod jménem a se zdůrazněním, že ho vedu jako občan svého města.
Onomu komunálnímu politikovi nicméně nebylo stydno obrátit se na mého zaměstnavatele, ať se poohlédne po tom, jak se chovají jeho zaměstnanci, kteří možná zneužívají jména firmy.
Můj zaměstnavatel se zachoval skvěle: ihned mi zavolal, upozornil mě, že onen politik je skutečně velký lump, ale že si mám na příští možné spojování své osoby se jménem společnosti dávat pozor.
Útoky mnohých diskutérů na této platformě mě přesně dávají důvod, proč o sobě neprozrazovat to, co by mohlo vést k identifikaci mojí alma mater. Tato diskuse se týká jen mých soukromých názorů.
K ESM: nemáte pravdu. Nejčastější příčiny požáru jsou z lidské nedbalosti a z nedodržení bezpečnostních předpisů. Náhod je ještě méně než blesků. Hasiči přijedou vždy bez ohledu na viníka - chránit i majetek všech ostatních.
ESM má v komplexu bezpečnostních předpisů úlohu těch hasičů. Úkolem komplexu je ale v první řadě zabránit politikům v nezodpovědném chování.

český maloměšťák
To už vám visím 161,- Kč. Ještě jednou a bude to na lahvinku dobrého pití :-)
28. 04. 2012 | 12:37

Holubář napsal(a):

Jana Pechová:
Za 240,- Kč dobrou lahvinku nepořídíte, to se nekojte marnou nadějí. Možná snad jedině s nějakoum dotací. Třeba z EU.
:-)
28. 04. 2012 | 17:36

Obchodník napsal(a):

Jano Pechová už vás mám - vy jste Lyvie KLAUSOVÁ. Jedině ta kdyby řekla že je manželkou presidenta, tak by se hned provařila. Ale ne, ta zase nemá tak naivně hloupé názory.
Nebo se za svoji práci musíte hodně stydět. Všichni ostatní mohou říci - už to tu bylo- např. jsem řidič autobusu, jsem lékař, obchodník, učitel atd. A nehrajte to na identitu. I kdyby jste řekla že jste poradkyně nebo náměstkyně na ministerstvu, pořád víme prd.
28. 04. 2012 | 18:02

PK napsal(a):

V dobách ekonomických krizí trpí nejvíce zaměstnanci potažmo nezaměstnaní.Byly ovšem doby kdy krize tvrdě dopadla na bankéře(krachy bank),podnikatele.Dnes je to ale jiné.Lidem v sociálních sítích se snižují dávky při prudkém nárustu životních nákladu ale že bych slyšel o nějaké zkrachovalé bance v Evropě?Pořád jenom čtu-tam je třeba "nalít" peníze onde zachránit nějakou banku.Očistný proces krachu-o tom slyším jen z USA.Takže v Evropě máme dvojí metr.A to je přesně ten důvod proč jde Evropa ke dnu.Bohatí si vytvořili systém-nam se nemůže nic stát,vždy to odnesou ti dole.Až se tento nespravedlivý systém zhroutí odnesou to všichni a pořádně.
29. 04. 2012 | 07:37

český maloměšťák napsal(a):

Jana Pechová
Raději sdělte Obchodníkovi /zajímavé příjmení...či jméno ???/ , že jste Lyvie.
A za ty prachy/161 korun/ mu pošleme několik rolí toaletního papíru.
Ať si taky užije. Nejenom Baryl.

P.S. Stejně je zvláštní, že Baryl/ jméno - či příjmení ??/ a Obchodník / to je jak krycí jméno ze svazků StB :((/ jsou spokojeni, když jim NICK " Pamětník " sdělí, že " prodává technická zařízení do továren" (nu - snad neprodává předražené vybavení ze Škody Plzeň do ČEZu...:((()...ale když Vy jim sdělíte, že "Mým zaměstnavatelem je soukromá akciová společnost s celostátní působností, která si vydělává ryze vlastní činností, nečerpá na to ani dotace, ani granty."...a to pod svým jménem..tak by chtěli vědět VÍCE a VÍCE a VÍCE...

Paní /slečno/ Pechová - nevíte náhodou k ČEMU by jim to bylo ?
Například " Obchodníkovi" ?? /Hmm - že by to chtěl někomu prodat ???/
:((

Víte co - pošleme jim ten toaleťák.

Na lahvinku se peníze i čas dycky najdou. Teď jde o důležitější věci...
:)))
29. 04. 2012 | 11:15

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bavlšíková Adéla · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Boehmová Tereza · Boudal Jiří · Brenna Yngvar · Bureš Radim · Bůžek Lukáš · Byčkov Semjon C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Davis Magdalena · Dienstbier Jiří · Dlabajová Martina · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gargulák Karel · Geislerová Ester · Girsa Václav · Glanc Tomáš · Gregorová Markéta · Groman Martin H Halík Tomáš · Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hapala Jiří · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hradilková Jana · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Charanzová Dita · Chlup Radek · Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří · Chytil Ondřej J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jelínková Michaela Mlíčková · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kňapová Kateřina · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kolovratník Martin · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Koutská Petra Schwarz · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kupka Martin · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Maláčová Jana · Málková Ivana · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Návrat Petr · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Nouzová Pavlína · Nováčková Jana · Novotný Martin O Obluk Karel · Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Ouhel Tomáš · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Pavel Petr · Pavelka Zdenko · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Podzimek Jan · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Reiner Martin · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Řebíková Barbora · Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedláček Tomáš · Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schneider Ondřej · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukal Josef · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Strmiska Jan · Stulík David · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Sýkora Filip · Syrovátka Jonáš Š Šebek Tomáš · Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špinka Filip · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Titěrová Kristýna · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomek Prokop · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Václav Petr · Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Vavruška Dalibor · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojtěch Adam · Vojtková Michaela Trtíková · Výborný Marek · Vyskočil František W Wagenknecht Lukáš · Walek Czeslaw · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zahumenská Vendula · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zima Tomáš · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy