Recenze: Po arabském jaru

31. 08. 2012 | 16:26
Přečteno 4213 krát
„Arabské jaro bylo kolosální fiasko. Podle všech náznaků to, co přijde po něm, bude podstatně horší, než co bylo před ním a dosavadní traumatické události už teď napáchaly nepředstavitelný chaos a násilí a nevinným obyčejným lidem vnesly do života víc mizérie, než už měli“.

Tak svůj podrobný popis stavu arabských revolucí na konci roku 2011 shrnuje ve své knize After The Arab Spring britský nezávislý novinář specializovaný na Blízký Východ John R. Bradley. Poditulkem „Jak islamisté unesli blízkovýchodní revoluce“ hned na začátku sděluje, že o výsledcích revolucí, které měly zpočátku tak nadšenou podporu západních liberálů, je nesmyslné si dělat další iluze a že prohrané jsou nejen sny o demokracii a svobodě, nýbrž i naděje na budoucí ekonomickou prosperitu a snesitelnější život než tyto země měly pod vládou totalitních diktátorů. Bradley svůj pohled zvěrohodňuje sdělením, že v arabských zemích strávil více než deset let jako nezávislý korespondent, má tam spoustu přátel, s nimiž hluboce soucítí a naučil se dokonale mluvit egyptskou arabštinou, takže jeho zprávy a komentáře jsou z první ruky a z osobních zážitků.

Již v roce 2008 předpověděl pád egyptského režimu a čekal z něho se odvíjející dominový efekt. Sám byl proto překvapen (vlastně až zděšen), že první krach nastal v Tunisku, které bylo ze všech arabských zemí nejosvícenější, nejvzdělanější, nejvíc sekulární, nejvíc prozápadní, s početnou úspěšnou střední třídou, s pouze čtyřprocentní chudobou (menší než většina evropských zemí), s nejširšími občanskými svobodami včetně absolutní rovnoprávnosti všudypřítomně nezahalených žen, umírněným islámem povolujícím alkohol a uzákoňujícím monogamii, s jeho extrémistickými výstřelky vyloučenými z veřejného života a jen taktak vykukujícími tu a tam v nějaké pouštní vesnici. Počáteční revoltu (podle odhadu Bradleyho) způsobila jen chamtivost a mafiánské manýry klanu manželky prezidenta Ben Aliho, který si postupně monopolizoval vše, na čem se dalo vydělat, a olupoval všechny ostatní.

Povstání bylo spontánním protestem proti ekonomickému pádu, do nějž Ben Aliho klika zemi uvedla. Bylo však dezorganizované a nemělo žádný program ani většinovou podporu. Než se úspěšní povstalci po úprku Ben Aliho kliky stačili rozhlédnout a probrat z nastalého sociálního chaosu, už je ovládali fousatí islamisté Muslimského bratrstva s nastolováním středověkých islámských zákonů. Z londýnského exilu se vrátil islamistický vůdce Ghannouchi, jehož ideologii, metody a lidovou popularitu Bradley přirovnává k Chomejnímu. Liberálové, sekularisté, intelektuálové a nezahalené ženy se stali terčem surových útoků fanatických vousatců zavlékajících Tunisko zpět do středověku. Svobodnými volbami.

Volební úspěch islamistů ve všech arabských „jarech“ Bradley vysvětluje tím, že registrovat se k volbám, tím méně volit, se obtěžovalo jen malé procento, z něhož velká část byla navíc roztříštěná mezi liberální a sekulární skupiny, zatímco islamisté postupovali jako semknutý organizovaný blok. Tak mohla v Tunisku islamistická strana získat 80 procent, třebaže pro ni volilo necelých 20 procent oprávněných voličů. „Islamisté,“ vysvětluje Bradley, „nepotřebují k vítězství většinu, stačí jim většina z té menšiny, která se obtěžuje volit“.

Než svět začal zjišťovat, že arabské revoluce směřují k horším totalitám, než byly dosavadní zkorumpované diktatury, padla islamistům Libye (za vydatné podpory Západu), Jemen (přeměněný dnes na největší pouliční trh se zbraněmi) a v obou dodnes řádí občanská válka všelijakých staletých kmenových nenávistí. Naproti tomu Egypt se stal nejlépe organizovaným centrem islamistického Muslimského bratrstva, které se jalo vymazávat zbytky kdysi bohatě různorodé kultury od staroegyptských památek po křesťanství. Na rozdíl od Tuniska, egyptské povstání podpořili téměř všichni, většina obyvatelstva pod Mubarakem žila v bídě, z mizerného školství vycházeli analfabeti, korupce byla všudypřítomná, policie svévolně krutá, národ byl našponovaný na pomstu. A na rozdíl od Tuniska byla většina egyptské populace naladěna na staroislámské zákony šarijá, jak se ukázalo ještě před Mubarakovým pádem v sondážích žádajících kamenování za nevěru, useknutí ruky za krádež a trest smrti za konverzi od islámu na jiné náboženství. Islamismus Muslimského bratrstva nacházel živnou půdu a nepotřeboval se vnucovat, byl vítán. Muslimské bratrstvo získávalo v sondážích 75-procentní podporu. Politické kázání islamistického imáma El-Karadáwího si v Káhiře přišlo poslechnout pět milionů lidí. V Alexandrii sotva rok po vypuknutí povstání jsou všechny ženy zahalené od hlavy k patě, ulice střeží „nezaměstnaní strážci veřejné morálky“, přestal se podávat alkohol, uzavřely se pláže.

„Ti na Západě, kdo si vykládali počáteční absenci islamistů v ulicích během povstání jako rašení pluralistického Egypta, se zcela jasně ukrutně zmýlili,“ píše Bradley. „Revoluční zmatek od samého začátku nahrával islamistům. A ti byli řízeni vírou, že návrat k základům islámu je řešení všeho. Chtějí islamizovat své společnosti, ať už ze spodu, nebo jde-li to, shora.“ A nemají žádný program ekonomický, který by zlepšil životní úroveň. Další ekonomickou pohromou je výsledný krach turismu. Revoluce egyptskou ekonomiku zruinovala. Podle Bradleyho „přes všechna ta optimistická západní srovnávání Egypta s pádem komunismu se v Egyptě spíš přehrává Írán 1979.“

Bradley se pak pouští do pesimistických předpovědí pro zbytek islámského světa. Afghánistán a Irák jsou po více než deseti letech západních vojenských zásahů vzdálenější západním ideálům liberalismu a pluralismu, než předtím. Ve svobodných volbách všude vítězí islamisté. Do všech islámských zemí zasahují se svými extrémními fanatismy Saúdská Arábie a Irán. Islamismus je na vzestupu v Turecku. K zákonům šarijá se vrací Malajsie a Indonésie. Z Malajsie islámský extrémismus krmený saúdskými penězi proniká do Thajska. Na spadnutí do islamismu je Pákistán.

„Těm, kdo se obtěžují sledovat realitu na místě, je jasné, že islamisté zvítězí“, odhaduje Bradley. Islamistům se podařilo obalamutit západní komentátory svým zdánlivým pragmatismem: Tím, že se na oko distancují od terorismu, budí dojem umírněnců a spojenců demokracie. Jenže „umírněný islamismus je mýtus“, ujišťuje Bradley. „Z jednou nastoleného islamismu nebude dlouho cesta ven,“ varuje. „Islamismus je jako drogový návyk, v tom smyslu, že vede jen k dalšímu bažení po ještě islámštějším islamismu.“

Jedinou nadějí na progresivní změny na Blízkém Východě je konec západního vměšování, které systematicky svou ignorancí přináší jedno zhoršení po druhém: Buď totalitní tyranie jako Saudská Arábie, nebo chaos a tyranie islamistů.

„Žádné další násilné revoluce,“ prosí Bradley. A drobné světélko naděje, jako jediný model, který ještě zůstává k dispozici, vidí v monarchiích pomalu ale jistě vstřebávajících ústavní model, jakými jsou ještě Jordánsko a Maroko. „Není to sice demokracie, jak ji známe a většinou milujeme, ale je to nejlepší, v co mohou střednědobě Arabové doufat. V naději, že obyčejní nevinní lidé budou moci žít svůj každodenní život relativně nerušeni, aniž by je nějaký cizinec přicházel vybombardovat na cucky, nebo nějaký vousatý gauner neustále buzeroval s náboženskými povinnostmi a přetvářel jejich životy v peklo a jejich zdroj obživy v požár, poháněný Bůh ví jakou šílenou zfanatizovaností.“

Psáno pro www.ceskapozice.cz

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

FO napsal(a):

Co přijde po arabském jaru, to mě zas tolik nezajímá. Já mám jen obavy o to, co přijde po tomto pokusu o kapitalismus s lidskou tváří.
31. 08. 2012 | 16:32

jack lipnic napsal(a):

FO,
socialismus s nelidským ksichtem. historie se furt dokola opakuje.
31. 08. 2012 | 16:43

Arab napsal(a):

Po arabském jaru,přijde arabské léto, podzim a zima.
31. 08. 2012 | 16:45

Pepa Řepa napsal(a):

Knihu neznám, optám se v Luxoru.

Nic překvapivého pro ty, kteří na BV nějaký čas pobyli.
Nechci si hrát na Nostradama, ale to, co se stalo, v co to vyústilo, jsem tady předpovídal od prvních článků aktivistů. Stačí vyhledat na blogu paní Hesové nebo pana Shanaáh v archivu.
Do písmene se to naplńuje a rád bych se tehdy mýlil.

Vysloužil jsem si spoustu nadávek do xenofobů, nerozumějících arabské duši nebo grafomanů. Je fakt, že to tady plevelím až moc, ale když čtu ty neuvěřitelné blbosti, nedá mi to.

Bohužel to mnohým dochází se zpožděním, aktivisté pomelou pořád své mantry o cestě k západní demokracii a nemají kousku studu říct:mýlili jsme se.
Aktivista je splachovací, schová se a za pár týdnů sdělí, že Ikhwán buduje západní demokracii.

Ti přemýšlivější najednou stojí v úžasu.
Levouni i pravouni.
Jak se to mohlo stát?

Nevím. Nevím, kde je chyba a necítím žádnou satisfakci za předpověď.

Polemizoval bych jenom se závěrem, který hledá cestu v osvícených monarchiích.
Ano, Jordánsko i moje nejoblíbenější Maroko jsou relativně tolerantní a relativně svobodné země. Panovníci udělali reformy předem, byla tam možnost se občas svobodně nadechnout.
Ppřesto tam stačí zavítat po třech nebo pětiletech a je vidět radikalizace, návrat ke kořenům.
U Jordánska se to dá vyložit populačním přírůstkem Palestinců, kteří zem radikalizují.

Ale co Maroko?
Nemá ropu, o okupantech ani vidu, koloniální minulost slabá, k Francii tíhnou a necítí nenávist, král dělá reformy až se stává panovníkem britského stylu a přesto je radiokalizace a návrat k islámským kořenům cítit.
Z Maročanů se rekrutuje největší počet atentátníků a to i ve vlastní zemi.

Dost by mě zajímalo, čím to Bradley vysvětluje.
31. 08. 2012 | 17:10

aga napsal(a):


Nevím, jak to vysvětluje Bradley, ale já bych to vysvětlil tak, že ani absence ropy není dostatečnou ochranou před nedobrovolným importem západní demokracie a civilizace. Jako obvykle, je třeba nejprve zorganizovat chaos, a z toho pak povstane nový globální řád.
31. 08. 2012 | 17:18

Normální 1 napsal(a):

Arabské jaro? Podvod za nezákoné podpory OSN, USA, a dalších...
31. 08. 2012 | 17:33

Pepa Řepa napsal(a):

aga
od r.57 je Maroko samostatné. Za tu dobu vyrostlo několik generací.Kdo pamatuje okupaci?
Žádnou nenávist ke kolonialistovi navíc necítí. Maročan pojede na dovolenou nebo požádá o asyl především ve Francii nebo Španělsku, stejně jako je pro Libyjce je srdci nejbližší Italie.

O násilném importu demokracie do Maghribu nemůže být řeč, navíc běženec žádající asyl by měl-teoreticky- demokracii akceptovat a to dobrovolně.

Pokud tomu tak není, vyvstává otázka proč.

A nabízí se odpověď, zda není tradice, víra a touha žít si po"jejich" způsobu a podle jejich jurisdikce, kterou určuje šariát a tradice silnější a zda spíše nejde o export islámského způsobu života do západní civilizace.
Ta otázka je naprosto legitimní a nemá co dělat se xenofobii.
31. 08. 2012 | 17:38

Frantarámus napsal(a):

I ja jsem věděl jak to dopadne, neboť již dříve jsem tuto otázku
probíral s panem okresním hejtmanem.
31. 08. 2012 | 17:39

Pepa Řepa napsal(a):

Frantarámus
s Rathem? Co řikal?
Že to blbě dopadne?
31. 08. 2012 | 17:45

Yosif K napsal(a):

Jedinou nadějí na progresivní změny na Blízkém Východě je konec západního vměšování, které systematicky svou ignorancí přináší jedno zhoršení po druhém: Buď totalitní tyranie jako Saudská Arábie, nebo chaos a tyranie islamistů.
KONEC CITATU.
Jak dlouho trvalo opojeni vychodni Evropy importovanym sociekm? 10 let? 20 let? K procitnuti doslo relativne brzy - kazdy soudny clovek videl jak vychod zaostaval za zapadem vic a vic.

Jak dlouho trvalo opojeni Irancu islamismem? Na venkove patrne trva dodnes. Ve mestech lide prokoukli - rodiny ajatolahu privatizuji telekomy, tezky i lehky prumysl, dovazeji zakazane satelity atd atd.... Socialni rozdily a politicky utlak jsou vetsi nez za kruteho shaha.....

Opojeni pologramnotnych egyptskych atp mas islamismem muze "uspesne" trvat nekolik desitek let.

Egyptsti islamiste zatim usiluji o co nejhorsi povest - viz odsdouzeni znamehoi filmoveh komika Imana Adela na 3 mesice za "urazku islamu" - pred 20 lety hral v komedialnim filmu islamistickeho atentatnika.....

Profesionalni islamofilove ZH a SS mezitim ponekud omezili cinnost - temer vsechny jejich predpovedi o rozkvetu demokracie v arabskych zemich selhaly.

Realita je jina - chaos, zmatek, hospodarsky upadek a nastup totalistnich islamistickych poradku.....
31. 08. 2012 | 17:49

hovorka11 napsal(a):

BENJAMIN KURAS:
Přesně tak
-----------------------
„Žádné další násilné revoluce,“ prosí Bradley. A drobné světélko naděje, jako jediný model, který ještě zůstává k dispozici, vidí v monarchiích pomalu ale jistě vstřebávajících ústavní model, jakými jsou ještě Jordánsko a Maroko
---------------------
Problém nárustu militantního islamismu je skutečně spojen s okupačními válkami a nesmírnou vojenskou podporou američanů Saudské arábii. Díky zbrojním dodávkám islamistům a islamistickým despociím USA obsadila první místo v prodeji zbraní (3/4 celosvětového prodeje !!!). Největší obchod století uzavřela s nejhorší despocií SA, kam dodává letadla a bojové nejlepší vrtulníky AH64, nejmodernější pumy...
--------------------------------------
Pepe Escobar
6.4.2011
Provedete invazi do Bahrajnu. My odstraníme Muammara Kaddáfího v Libyi. To je v krátkosti podstata obchodu uzavřeného mezi vládou Baracka Obamy a domem Saudů. Dva diplomatické zdroje v OSN nezávisle potvrdily, že Washington, prostřednictvím ministryně zahraničí Hitlary Clinton, dal Saúdské Arábii pokyn provést invazi do Bahrajnu a rozdrtit pro-demokratické hnutí v jejím sousedství, výměnou za hlasování „ano“ Arabskou ligou za bezletovou zónu nad Libyí – což byl hlavní důvod pro rezoluci Rady bezpečnosti OSN 1973.
---------------------------------
V Sýrii jde o obdobná kšeft američanů s islamisty a navíc s Tureckem.
Nově dodali nejmodernější pěchotní raketomety na sestřelení vrtulníků a nízko letících letadel islamistům.
Během tří dní, 26-29.srpna, opustilo Sýrii 15 tisíc běženců. Oznámil to mluvčí Správy vysokého komisaře OSN pro záležitosti běženců Edrian Edwards.
Pověděl, že celkový počet zaregistrovaných nebo čekajících na registraci běženců se blíží 230 tisícům. V Turecku je přes 80 tisíc Syřanů, v Jordánsku 72 tisíce, v Íránu 57 tisíc.
------------------
Utíkají křesťani, arméni, židé a ostatní nesunitští obyvatelé. Zas po Kosovu nám američani posílají vstříc islamisty zcela vědomě, destrukčně a účelově.
Rozkaz američanů EU na ukončení dovozu ropy z Íránu nás teď likviduje a amici se saudy se nám smějí...
31. 08. 2012 | 18:12

buldatra napsal(a):

Inu, v těch jarnich hlavách je 15. století našeho letopočtu.
Hluboký středověk. V tom to je.

Vývoj a pokrok lze pouze zpomalit nebo pozastavit, nikoliv předběhnout.
A bomby vývoj zpomalují.
31. 08. 2012 | 18:17

aga napsal(a):



Vliv západních (možná nejen západních) agentur na chaotizaci arabských zemí snad nepopíráte ani vy. A je-li, jak sám uznáváte, Maroko pomalu poslední oázou míru obklopenou bordelem, na kterém se naše "demokracie" vědomě podepsala, může se někdo divit, že sílí vliv těch, kteří se té "demokracii" chtějí bránit návratem k vlastním tradicím a hodnotám? Jaké konkrétní dobro přinesly ty naše hodnoty všude tam, kam byly většinou násilně implantovány? To není islamofilie, to je legitimní otázka.
31. 08. 2012 | 18:18

šaríja pro Českou republiku napsal(a):

Když české mařky nechtějí rodit děcka tak je budou rodit o to více arabské mařeny za milostivého přihlížení imámů.

Šarii v České republice zdar! Aspoň střední Evropa nevymře!
31. 08. 2012 | 18:25

hovorka11 napsal(a):

Stav s importem islamistů popisuje naše velvyslankyně ze Sírie (asi neví jak se u nás propagandisticky lže o Sýrii v médiích).
Značně se liší od totalitních informací z USA, která řvou o bombardování Sýrie!
Teror dělají teroristé v civilu, které pak vydává západní propaganda za "civilisty".

Mluví i propagantistických lží o Alepu !!!
Velmi přehledně o tom mluví. Asi ji vyhodí za pravdu...

http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/10095426857-interview-ct24/212411058040827/
31. 08. 2012 | 18:33

hovorka11 napsal(a):

O hrozbě islámu se šíří nesmírně účelová propaganda.
Ve skutečnosti je největší hrozba v z cílené podpory islamistů američany v Evropě (nyní problém islamistické a drogové Kosovo, oslabené Srbsko) a spojenectví američanů s islamisty proti Sýrii, Líbyi a ostatním stabilním despociím, které nám nebyly nebezpečné.
Pokud amici protlačí sunnitské fanatiky do Evropy přes Rusko, Srbsko a Itálii (emigranti z Afriky přes Líbyi), tak budeme mít problémy. Pokud by se Evropa osvobodila od amerického diktátu a pomohla těmto státům zastavit podporu islamistům od amiků, (USA by se vztekala), tak by hrozba nebyla.
Bohužel svou ostudnou roli podpory islamistům sehrál Václac Havel.
31. 08. 2012 | 18:53

Θεόδωρος Κολοκοτρώνης napsal(a):

Ani tu diskusi nečtu.
Mám jen vzkaz pro Editora Stejskala, od zabanovaného Konvičky - říkal to taky.

Říkala to vlastně spousta lidí, jediní, kdo to popírali, byli takzvaní "experti" - počínaje professorisimy typu Kropáčka, a konče ušmudlanými agenty typu Zeleného Šádího a dochtor Hesové.
A fčil, co s tím?
Jak zavřít huby "expertům", kteří buď ničemu nerozumí (lepší případ), nebo účelově lžou (pravděpodobnější případ)?
Když zedníkovi spadne zeď, už si neškrtne. Když "expertovi" vybuchnou dva roky prognóz a vytáček, vytáčí se dál.

Není to nepodstatné - tihle "experti" ovlivňují média, a státní politiku, v záležitostech strategického dosahu. Ovlivňujících národní bezpečnost. A nejsou takoví neumětelové jen u nás, v USA se začíná užívat termín MESA Nostra - a to MESA je "Middle East Studies Association". Lže se tam ve velkém, za saudské prachy.
31. 08. 2012 | 19:32

Θεόδωρος Κολοκοτρώνης napsal(a):

Pár doplnění

buldatra:
Nadávat jim, že mají "středověk", je neznalé a zavádějící. Předpokládá to opožděný vývoj, jenže tam jde spíše o divergentní vývoj. Neboli, nikde není psáno, že se zcivilizují - zkuste si experimentálně vymýt hlavu Koránem, taky by Vás to odcivilizovalo.

šaríja pro Českou republiku:
Tyhlety srandičky může pěstovat jen pitomec, který o islámu nic neví - nebo nenávidí ženy. Prvé je léčitelné studiem, druhé chirurgickýma kleštičkama.

hovorka11:
Současná americká politika vskutku šílenou zdá se býti. Souhlas. Nesouhas s "tlačením sunnitských fanatiků", neb ti zde již jsou. Dokonce i domorodí. Zase se budu opakovat, islám není rasa, islám je zmrdo-ideologie, lákající ty samé osobnostní typy, jako kterákoli zmrdo-ideologie v minulosti.
31. 08. 2012 | 19:39

Θεόδωρος Κολοκοτρώνης napsal(a):

Ještě, hovorko11,
Díky za připomenutí toho rozhovoru s paní velvylankyní. Chytrá a statečná dáma, takových je třeba si vážit.
31. 08. 2012 | 19:51

Pepa Řepa napsal(a):

Zajímavý člověk
http://johnrbradley.wordpress.com/4-after-the-arab-spring/
Jako jeden z mála ví o čem mluví. Zná prostředí, myšlení a realie.
Určité rozpory tam ale jsou.

Jak můžete někomu uloupit revoluci, když vzápětí tvrdíte, že to je vůle většiny viz výsledky v -relativně-svobodných volbách?

Proč přisuzovat vzrůstající vliv fundamentalismu pouze vojenským zásahům, když vzápětí tvrdím, že návrat k islamismu je i v regionech, kde zásahy nejsou?

Od Maroka přes Indonesii po Thajsko.Tady vysvětlení kulhá.

V každém případě chce to knihu v klidu přečíst.
31. 08. 2012 | 20:02

Θεόδωρος Κολοκοτρώνης napsal(a):

Pepa Řepa

Nečetl jsem, hádám jako Vy, no zase znám PCMC atmosféru západních kateder, a tak budu spekulovat:

"Jak můžete někomu uloupit revoluci, když vzápětí tvrdíte, že to je vůle většiny..."
Tančí mezi vejci. Ten mediálně-romantický obraz "jasmínových dětí" asi nemůže zfouknout na plnou hubu; byl by pasován na xenofoba/islámofoba. To sice bude i tak, ale třeba hraje o čas.

Druhá otázka - vlastně totéž. Nezapomínejme, že v americkém mainstreamu je fundamentalistů "tiny minority" - říkají to modří, říkají to rudí, a lidi jim to baštěj.
31. 08. 2012 | 20:10

hovorka11 napsal(a):

Θεόδωρος Κολοκοτρώνης:
Těch čestných lidé, kteří vzdorují vymývání mozků s informační totalitou je více a doufám, že se tomu bude bránit více a více obyvatel u nás.

"V uplynulých dnech se hodně psalo o masakru v Daráji, nyní The Indpendent přináší svědectví Roberta Fiska přímo z místa a vypráví poněkud jiný příběh: bojovníci rebelské Svobodné syrské armády (FSA) unesli desítky rukojmích a armáda po několika hodinách vyjednávání o jejich propuštění na město zaútočila, aby ho od rebelů osvobodila. Většina rukojmích a následně mrtvých byli příslušníky vládní armády mimo službu a branci (a jejich rodiny). Napětí roste i na damašském předměstí Džarámaná, kde žijí vesměs křesťané a drúzové. Při pohřbu dvou obětí pumových útoků FSA explodovala nálož v autě, která zabila nejméně 27 lidí a desítky dalších zranila. Prvotní teroristické útoky rebelové přitom popisovali jako „odvetu za mučedníky z Daráji“.
31. 08. 2012 | 20:55

Baba napsal(a):

To bude asi alfabeta. Ale latinkou evidentně vládnete. Pan Kuras nepíše pro pohodáře, nýbrž pro diskutéry.
31. 08. 2012 | 20:59

Θεόδωρος Κολοκοτρώνης napsal(a):

hovorka11:

Vidíte - už i Fisk.
Moji kleftové pokládali něměli Fiska zrovna za spojence, pro jeho skoro až ignorování islámu jako zásadního faktoru v té oblasti.

Obamova politika, a zblbost (nebo co to je) PCMC médií a "expertů!", si snad nakonec zaslouží i poděkování - komu jinému by se podařilo dostat na jednu stranu Spencera a Fiska?
31. 08. 2012 | 21:05

Karel Mueller napsal(a):

Θεόδωρος Κολοκοτρώνης:

Se zájmem jsem si přečetl Váš vzkaz od pana Konvičky panu Stejskalovi.

Víte, za bolševika se s oblibou říkávalo, že mohu obstát jen cynici a tupci. Nebudu tu dobu komentovat, ale mám pocit, že v dnešním západě to platí na druhou.

Pokud jde o těžko pochopitelnou politiku USA za řekněme posledních 15 let ... to by mělo koncepci, kdyby USA byly skutečně schopné vládnout celému světu. Na to ale nemají dost sil, takže to celé nemůže dopadnout jinak než špatně.
31. 08. 2012 | 21:22

Bestia Triumphans napsal(a):

Hoovrka 11:
Tak jak pokračuje to natáčení?
Damašek postavený filmaři, kde že to mělo být? Katar?
Nějak jste nás přestal informovat.
Co je to s vámi?
A to jste se tak rozhořčoval, že o tom česká televize nepřinese ani zmínku...
:-)
31. 08. 2012 | 21:24

Θεόδωρος Κολοκοτρώνης napsal(a):

Karel Mueller.

Moji kleftové Vám děkují za zájem, opravdu.
(Sleduju to dlouho, když tak si najděte něco na téma MESA Nostra od Roberta Spencera, takto šéf-klefta a nad-Konvičky).

K ostatnímu: Inu, cynici a tupci, ale tohle není legrace, neb zde jde o holky! - a to naprosto vážně, to i cynikům a tupcům by měla bušit srdce.
Takže nejen cynici a tupci, ale i ne-chlapi, a to je horší, vzhledem k sociobiologickým konotacím islamizace. Fujtaxl.
31. 08. 2012 | 21:31

soudruh křivák napsal(a):

Vaše vyjádření je zavádějící Herr Mueller.

Správně jste měl napsat : Za vlády bolševika s moji podporou!
01. 09. 2012 | 00:01

Maximus napsal(a):

Aniž bych chtěl útočit na autora článku, který je zajisté židovského původu, tak uvedu (ze studijních důvodů) názory žid. autora Johannese Rothkranze, který uvádí podle něj a jiných dalších odborníků na pravou míru kdo skutečně řídí islám!

Skutečnost nábožensky motivovaného úsilí většiny mohamedánů, kteří chtějí - v případě nutnosti třeba i "ohněm a měčem" - podřídit celý svět učení koránu a na něm spočívajícím společenském řádu, je zcela nepopiratelná. Povrchní nebo nekomplexní posuzování znepokojivého vzrůstu a šíření islámu v křesťanské Evropě a Severní Americe na sklonku 20.století a nyní, může snadno vést k závěru, že největší nebezpečí pro křesťanský svět a jeho kulturu obecně tudíž vychází z islámského nároku na světovládu! To by ovšem byl podle autora zavádějící a hluboký omyl. Určité křesťanské kruhy šíření omylu vědomě napomáhají, protože nemají dostatek odvahy nazvat pravým jménem onu mocnost, která má v součastnosti skutečně na dosah ruky uskutečnění svých prastarých snah o světovládu. Touto mocností je taklmudsko kabbalistické, sionistické židovstvo a jeho nespočetné frontové organizace, z nichž nejznámější a současně nejvlivnější je mezinárodní zednářstvo! Pozor, většina lidí židovského původu s nimi nemá nic společného, jen oni si je vypůjčují jako štít pro svou ochranu a každý kdo se o ně otře nebo řekne jen trochu pravdy, je označen jako antisemita či antisionista. Podle autora je právě ta nejvíce militantní část islámu infiltrovaná těmito lidmi a oni se je snaží nasměrovat proti křesťanské civilizaci. Bohužel, když se seznámíte s celou řadou dalších údajů a informací, všechno to začíná dávat smysl. Úzká vrstva židovských kabbalistů (podle lidí, kteří jim vidí do záměrů), kteří ovládají světové finance byli u zrodu obou světových válek a i je financovali a to tak, že pomáhali vždy oběma stranám uměle vyvolaného konfliktu! Byli to prý oni, kdo nechali vzniknout komunismu, ale i fašismu a nechali zahynout v plynových komorách milióny obyčejných židů! Ale vraťme se do dnešní doby. Jejich záměrem bylo vytvoření eurozóny a zadlužení prakticky všech států. Mají prsty prakticky ve všech konfliktech ve světě za poslední léta! A i ta arabská revoluce je prý v jejich režii! Na vrcholu celé mocenské pyramidy jsou nejbohatší rody Rockefellerů, Rothschildů, Warburgů atd. většinou z finančního sektoru a dole pod nimi jsou vrstvy zednářů většinou často už bez židovského (kabalského původu). Bohužel mají pod kontrolou přes 90% všech médií a tak nám tady nestále vysvětlují podobně jako to dělali komunisti, jak se máme správně dívat na veškeré dění. Multikulti a pod záměry jsou podle autora rovněž jejich záměr.

Takže z poza okna to všechno vyzerá opravdu trochu jinak a nadávat na zmanipulované Araby vyznávající islám či na obyčejné Židy, kteří je také nemusí, popř. se vymezovat pravděpodobně po právu proti programově zaváděné "multikuti" v EU může jenom neinformovaný člověk.... a někdo vzadu si hraje na režiséra, šklebí se a také z toho pěkně těží....
Shalom!
01. 09. 2012 | 01:18

Pepa Řepa napsal(a):

Bestia Triumphans
hovorka agent KGB 011 s povolením ne zabíjet, ale psát cokoliv je člověk roztomilý. je pravou ukázkou demagoga purpurového.

Smíchá pravdu s fikcí, se svým viděním světa.
A tam k naprosto pravdivému sdělení, že se t.zv. "arabské jako" nevyvedlo a vede k etablování ještě bigotnějších fundamentalistických režimů, než byly režimy diktátorské-což se nedá popřít- přidá svou rudou fatu morganu rudého zákalu, aby ukázal kdo za to může.
Je přece jeden viník a to imperialistický zloduch z Wůl Strýtu.

Našinec-t.j. multi-kultík z EU to přece být nemůže u nás se takoví nevyskytují.
Kdepak!!!!!

A tak po kolosálních objevech, že v Libyi bylo vysazeno několik divizí US mariňáků a po druhém , že se v atelierech v LA staví celý Damašek i s horou přichází se sdělením české velvyslankyně, milé a kultivované dámy na kterou může být ČR hrda, která líčí situaci objektivně, nikomu nefandí a jejíž klíčovým sdělením je poukázání na naprosto demagogickou kampaň katarské al-Jazeery a saudská al-Arabie od které přebírají informace jednotlivé arabské TV -i nače TV-a za pomoci svých hovorků je dále ohýbají podle svých potřeb.
Tu k prospěchu Assáda a tu -většinou-proti jeho režimu.

Ing.N dokonce mluví o zradě obou televizí. :-))

Pozoruhodné je, že tuto klíčovou informaci hovorka přeslechne.Asi viděl jiné interview.

Proč?
Inu proto, že přece obě televize jsou jemu srdci blízké neb před pěti lety přece líčily-naprosto objektivně:-)!!!!!!!-čistý boj nevinných palestinců v Gaze.
Takže hovorka se shrbí jako p. Shannaáh, dělá, že neslyší a až přijde čas, bude objektivnost obou TV velebit bez ohledu, že hlásí stovky mrtvých z oblasti 5 km od místa bydliště velvyslankyně, která si na místo bojů zajede koupit rohlíky a chobzu.

Svět je zřejmě plný Hovorků, Homolků a Otíků a chce být klamán.

Hovorko, jestli si tu Vaši rudou pravdu nevybojujete, nejste u mě žádnej Hovorka!!!!!!!!!
Pozdravujte Heduš, Tobolku a pana Šánu.
---------------------------
K situaci v konfesně i národnostně nejednotné Syrii, přemnoženém Egyptu i kmenově vymezené Libyi-jsou to naprosto odlišné země- bych položil ´jen jeden dotaz.

Jak chcete udržet tak nejednotnou babylonskou strukturu obyvatelstva pohromadě?
Buď dojde k etnickým čistkám, což se děje nebo opět přijde nějaký oficír, který se opře o armádu a zem sjednotí po osmanském způsobu a zajistí menšinám přežití. Sice bídné, ale přežijí.Nejsou připraveny elity, které moc převezmou a pašák, který ji zastřeší.

Cynické? Určitě, ale znáte lepší?
Jiný kraj, jiný mrav, Arabie není Evropa s demokratickou tradicí.
Baasistický styl vyšel z mody, s ním se na BV nechytnete.Problém je, že takový chlapík není připraven ani v jedné zemi.
S exportem demokracie se to zkusilo v Iráku a výsledek je jaký je.
Při naivní cestě, která se zvolila ovládne nyní nábožensky pevný fundamentalista armádu a máte další malé Irány.
Pravda sunnitské s šíity na kordy, ale vzroste volání po chalifátu.Spojí se, z toho má autor knihy oprávněnou obavu.

Maxima nemá cenu ani komentovat, chybí už jen král místních antisemitů wumlík Občan.
Může za to pejzatec!
Nevadí, že revolučním kvasem odstraněný Mubárak měl na krku šesticípou hvězdu, coby agent pejzatých a Qaddháfího vyhlásily právě zmíněné televize za židovského spratka, aby ho v očích Berberů zdiskreditovaly.Nevadí, že Židů naúpočítáte v Syrii tak na prstech a ze sedmi set tisíc marockých je setina zalezlá pod Atlasem.

Antisemita má jasno. Hurá na Izáka, má prachy.Obereme ho.
Problém je že Ahmed jich má dneska ještě víc a skupuje s Čangem co v Evropě vidí.
Možná i počítač ze kterého píšou a jeho souvěrec strká bombičky do autobusů.

Ještě k těm monarchům.
Návrat k monarchiím se mi zdá podivným. Už tady byly a skončilo to opět u vojenských převratů. V Libyi svrhl Qaddháfí Idrise, ale když byl v Egyptě na líčení a nechali ho dožít. Dnes se na to jde s bajonetem do konečníku.
Inu pokrok.
01. 09. 2012 | 07:25

Θεόδωρος Κολοκοτρώνης napsal(a):

A zatím v Tunisku (... jak měli tu slavnou Revoluci...) žádají UMÍRNĚNÉ islámské organizace o návrat k legální polygamii, kterou tam roku 56 zrušil president Habib Bourguiba, asi islámofob nebo co.

Prý je teď ten požadavek "populární".

Zamysleme se trochu.
Onanistům navzdory polygamie prospívá jen menšině mužů - tak horním 10%, ne každý na to má - zatímco mnoha zkomplikuje život - neboť pro dolních 50 procent sumárně vzorste cena mahru i riziko, že na ně žena nezbyde. Jenže nikdo z dolní poloviny nepřizná, že zrovna on by mohl být lůser, a už vůbec ne veřejně. A na tom celý ten pseudo-mačismus stojí a padá.

http://english.alarabiya.net/articles/2012/08/30/235171.html
01. 09. 2012 | 07:35

Vysedlina napsal(a):

Pepa Řepa
Skončí všechny diktatury a manipulativní uskupení. Dlouhotrvající i nové, i ty, kterými se nezabýváte. Pořád ráda čtu Vaše příspěvky, když dovolíte.
Mějte se hezky.
01. 09. 2012 | 08:58

šarija pro Českou republiku napsal(a):

to Θεόδωρος Κολοκοτρώνης :

Rozhlédni se okolo - 40% žen s VŠ nemá děti a toto číslo stoupá i u mařek nevzdělaných.

Můžeš tady nadávat jak chceš a komu chceš, ale to nezměníš, muslimové tento vymírající prostor co nevidět obsadí.

Tak vystrč hlavu z ř.tě. Ale to neuděláš, protože je tam příjemně teploučko a smrádeček. Nedivím se asi to máš za pár.
01. 09. 2012 | 09:21

buldatra napsal(a):

Θεόδωρος Κολοκοτρώνης napsal(a):
Pár doplnění

buldatra:
Nadávat jim, že mají "středověk", je neznalé a zavádějící. Předpokládá to opožděný vývoj, jenže tam jde spíše o divergentní vývoj. Neboli, nikde není psáno, že se zcivilizují - zkuste si experimentálně vymýt hlavu Koránem, taky by Vás to odcivilizovalo.

καλημέρα

není to nadávání, pouze konstatování.
Neboť musulmani žijí tou svou ideologií, která je ve středověké fázi praktikování a mají ji zadřenu pod kůží.
Netvrdím, že se zcivilizují a když ano, tak možná za pár století, až projdou určitým vývojem myšlení.
Kdybych zaznamenal, že se mou hlavu pokouší někdo vymývat Koránem, nebo něčím podobně neskutečným, tak prchám.
Páč, kdo uteče, ten vyhraje.
01. 09. 2012 | 09:28

Θεόδωρος Κολοκοτρώνης napsal(a):

šarija pro Českou republiku:

To, co zmiňuješ, se skutečně děje. Jenže jen dva druhy kriplů to mohou komentovat tím přistrostle jízlivým způsobem, jako ty:
- islámští konvertité (no comment)
- zakomplexovaní blbečkové, kteří nesnášejí sami sebe, svůj život a svou zemi, a tak přejí ostatním stejně mizerný život, jako mají sami.

Porodnost není problém zvýšit, jen by to chtělo férově pojmenovat příčiny jejího poklesu, a pak pracovat na jejich odstranění.
Současné západní jelity samozřejmě ani nepojmenovávají, ani nepracují, neb obojí by chtělo malinko osobní odvahy, kterou nemají. Jenže to "současné" je třikrát podtrženo - všeho totiž do času.

Toto je moje poslední reakce na Vás, neb mi Váš nick připadá hnusácký, a my kleftové s hnusáky nemluvíme.
01. 09. 2012 | 09:30

Θεόδωρος Κολοκοτρώνης napsal(a):

buldatro,

Utíkat není kam, koukněte na zprávy.
Proto, když klefta někdo obtěžuje koránem, má být tím koránem majznut přes hlavu. Ale je k tomu třeba korán poctivý, arabsky psaný, na pevném papíře vázaný a v kůži vázazaný, ne ta odlehčená makulatura v Hrbkově překladu.

Ten středověk - já vím, jak to myslíte, ale opravdu je třeba si dávat pozor na terminologii.
Evropské "středověké" myšlení, a islámské myšlení, stojí na úplně jiných premisách. Ani nejtemnější středověk nepopíral třeba lidskou svobodnou vůli, nebo kauzalitu v přírodě. A tak "středověkáři" postupně, krok za krokem, zvelebovali a posilovali svůj zprvu zapadlý a islámem těžce bitý kontinent, aby to zúročili v renesenci a osvícenství a doprovodném bití isláma. Ta zkratka "islám je ve středověku" neznalému uchu podsouvá, že tam nějaký vývoj k lepšímu přecejen je nebo bude, že si stačí počkat...
Nebude, a i kdyby byl, tak tolik času nemáme. Což Vy víte, ale spoustě lidí to ne a ne dojít.
01. 09. 2012 | 09:44

Maximus napsal(a):

Pepa Řepa napsal:
Maxima nemá cenu ani komentovat, chybí už jen král místních antisemitů wumlík Občan.
Může za to pejzatec!
Tak to je přesně ono. Jak se někdo jen trochu otře o Židy, je onálepkován že je antisemita. Pepíku bylo by dobré pro tebe trochu se zaobírat fakty a příslušnou literaturou, kterou napsali, představ si, vesměs židovští autoři, kteří kritizují kabbalskou úzkou elitu mezi právě Židy rekrutující se z Chazarů co ovládá bankovní a finanční systém západního světa a rozhoduje o dění ve světě. Stojí za zmínku, že prakticky všechni presidenti USA za posledních cca 70 let byli "jmenování a vybráni" lidmi jako jhe třeba David Rockefeller a spol. Třeba Jimmi Cartera přímo po naaranžovaném setkání vybral přímo D.R., že bude presidentem USA. Jsou o tom záznamy a celá kvanta dalších údajů a poznatků je usvědčují, že ovládají svět a řídí většinu dění v něm. Můžu ti tady napsat výtahy z bilderbergských setkání třeba z let 2005 Rottach-Egern SRN, 2006 Kanata v Otawě, 2007 Istambul Turecko, 2008 Chantilly Virginie kdy se tato partička nejbohatších dohadovala s nejvyššími a nejmocnějšími politiky světa o světské dění a jeho řízeném ovlivňování. Do světa prosákly obsahy některých jednání od energií až po třeba Irák, Afghanistán a uvažovanou válku v Iránu! Mimochodem podle odborníků z těchto jednání např. v roce 2005 byl vysloven předpoklad, že současné známé zásoby ropy končí asi tak v roce 2025. Možná, že se toho Pepíku ještě dožiješ. Ale fascinuje mě, jak pražský super vzdělaný Pepík bydlící kousek od Karlova mostu bagatelizuje něco, co už tady je dávno rozjeté a o čem spousta lidí (ovčanů) nemá ani nejmenší tušení a hned zvedne prstíček a říká ty, ty, ty, nech Židy na pokoji, přičemž ani netuší, že třeba majitelé IG Farben jistí židovští Warburgové a nyní potažmo i majitelé aktuálně.cz nechali bez mrknutí oka povraždit milióny obyčejných Židů v plynových komorách, nakonec i ten plyn byl vyráběn v jejich filiálkách. Vůbec pražský Pepík asi netuší, že nejbohatší židovské rodiny
financovali konflikt 2.WW na obě strany a pak se mocní dohodli, že nechají šíleného knírače padnout. Mohl bych moudrému Pepíkovy od Kampy napsat zde spoustu zajímavých údajů, ale on všechno ví a zdá se, že všude byl. Dokonce prý byl i tam co začíná Balkán tj. někde za Kutnou Horou!
Tak čus Pepíku a neber si to tak, jen si myslím, že nejhorší je umřít blbej a nevědomej!
01. 09. 2012 | 09:47

Medikolog napsal(a):

Chybí Sovětský svaz, chybí tábor socialismu, chybí bolševismus.. tak proč tolik zbrojit?..

Ale to nám maří kšefty dámy a pánové! Když generální nepřítel zcepeněl, sama zlatá studnice zlata pro vojenskoprůmyslový komplex vysychá, musíme hledat nové prameny a stvořit za tím účelem nového GENERÁLNÍHO NEPŘÍTELE proti kterému musíme zbrojit i kdyby na penze, na doktory, ani na chleba nebylo. A musíme ho daňovým popplatníkům UKÁZAT, aby se ho báli, aby se ho štítili, aby raději zesnuli hlady ve služebném křesťanství.

Stvořili jsme si ho podle staletími ověřeného vzoru již v Afghanistánu, kde za naše peníze s našimi zbraněmi udělal Rusům pobyt nesnesitelným a nerentabilním. Je laciný a nesmírně efektivní. Vždyť teď dělá potíže v Afghanistánu I NÁM! Místo drahých raket a letectva jim k dopravě výbušnin stačí auto které by neprošlo technickou ani náhodou, nebo i pouhý batoh s nějakým přivázaným/přivázanou (gendertante prominou) věřící/m pro jedno použití v hadrech, místo v drahé uniformě s balistickou ochranou... a nepotřebují k navigaci ani podporu GPS!

Bratří a sestry, kam bychom se dostali nebýt našeho NOVÉHO STRAŠÁKA - ISLAMOSMU. Modleme se za něj...
01. 09. 2012 | 09:59

Pepa Řepa napsal(a):

Maximus
jasně, "fakta".
Pejzatec řídí al-Azhar, Mursího, i al-Qaidu, i ÚV KS Číny, dokonce psal jeden mudrc, že pořádá pout" do Mekky, vybral černého exmachometána za US alfa-samce, stejně jako řídil Eichmanna, Streichera ba i samotného Dolfika.
.....že nejhorší je umřít blbej a nevědomej!

Chystáte se na lože poslední, Maxime?
01. 09. 2012 | 10:00

Pepa Řepa napsal(a):

Maximus
tak já nevím , soudzi.
Vyjasněte si to s Hovorkou 0011. Říká, že jde o vývoz nejorthodoxnějkšího wahhábismu ze SA a Vy, že jde o takového nevinného strašáčka, že vlastně o nic nejde.
Šéfik zahraničního odboru KSČM zase podporuje udatné mírumilovné syrské opozsiční demokraty.
Nějak si to soudzi vyříkejte.
Máte v tom hokej.
:-)
Jednoho strašáka znám, vede fandy Slavie.
Že by to bylo kvůli němu?

Maximus
Balkán znám. Je za Nákladovým nádražím.
01. 09. 2012 | 10:10

Pepa Řepa napsal(a):

Pardon to bylo Medikologovi.
Ale....dyť je to fuk.
01. 09. 2012 | 10:13

Bestia Triumphans napsal(a):

Pepa Řepa napsal(a):
"Balkán znám. Je za Nákladovým nádražím."
:-)
Jo, Na Balkáně, to je ta správná pražská periférka, nebo spíš bývala.
Kousek vocuď sídlil legendární klub Na Chmelnici.
Hudba Praha atd., to bejvávaly časy... :-)

ad Hovorka 11 - ten člověk má svůj zajetý mustr a tím to hasne.
Někteří lidé mají hlavu proto, aby jim nepršelo do krku.
To bude obávám se, asi Hovorkův případ.

Ale stejně mně mrzí, že se netočí ten Hovorkův biják s Damaškem.
To by byl spektákl!!! Roland Emmerich by zbledl závistí.
:-)
01. 09. 2012 | 10:33

Maximus napsal(a):

Pepa Řepa

Možná to nevíš Pepíku Řepíku, ale komunismus a samozřejmě i fašismus s nacismem byl také výtvor výše uvedené úzké iluminátské zednářské skupiny kolem Rothschilda a Rockefellera. Měli na svědomí i obě světové války. Před tou první se umně zmocniliv roce 1913 výroby a zdroje peněz, byla ustanoveno podvodem na senátorech před vánoci federální rezervní banka FED,
která se sice tváří jako státní, ale je to jen a jen soukromé impériumn těchto lidí! Pak už se jim otevřela cesta k financování 1.WW (financovali to potažmo občané USA) a následovala celá řada záměrných a dobře připravených kroků. Jestlipak víš, že dokonce byli tak drzí, že nařídili všem Američanům odevzdat státu všechny domácí zásoby? Hádek kdy to bylo? A jestli opak víš co jsou to po roce 1971 tzv. fiat peníze a jak se vytváří? Pepíku, když má někdo takovouhle moc vytvářet prakticky z ničeho obrovské kvanta financí a tak tím má možnost i kontrolovat dění, které potřebuje kontrolovat. Jak jednoduché, ale vyjeď na Balkán, někam za Čáslacv a možná ti to tam nějaká bába na poli dovysvětlí. Kde je moc peněz není solidnost a férovost ani náhodou. No a ještě jedna kontrolním otázka, víš Pepíku, jak dopadl ten pán co má iniciály J.F.K., když se chtěl svými "červenými" dolary osamostatnit a vyvléci z vlivu FED?
01. 09. 2012 | 10:37

Maximus napsal(a):

Oprava - vypadlo mi tam, že nařídili odevzdat všechny zásoby zlata!
01. 09. 2012 | 10:39

Medikolog napsal(a):

Pepo Řepo,

Nevinný strašáček by přeci nefungoval... Aby Hitler mohl vážně pohrozit bolševismus, musel se stát VÁŽNÝM NEBEZPEČÍM, proto dostal veškerou potřebnou podporu, .. jenom se mrška trošku zmutoval, cpal se na střední východ (Romel) i do Baku.. ROPA! Tak nakonec bylo třeba zvolit koho oslabit a zatlačovat a koho rovnou zaříznout mezi Hitlerem a Stalinem. Hitler držel Evropu, Stalin byl více na východ; Rusové byli považováni za méně nebezpečné než Němci...

Navíc nevinný strašáček by nekupoval zbraně, nikdo by je nekupoval proti nevinnému strašáčkovi. Nikdo by ty drahé hračky nespotřebovával ve válce a tak by nekupoval na dluh nové.. až bude patřit jako nevolník poskytovatelům půjček. Proto musí být strašáček REÁLNÝ A NEBEZPEČNÝ. Čím reálnější a nebezpečnější, tím lépe. Druhá světová přeci udělala z USA světovou supervelmoc, kdežto Rusové se nikdy nezmohli na potřebné loďstvo k realizaci Mahanovy doktríny. Proto museli ustoupit i v případě Kubánské krize.. kde nebyla varianta lokalizace konfliktu vzájemným zastrašováním se rovnocenných eskader. SSSR neměl nic mezi (zjednodušeně) pěšákem s Kalašnikovem a raketama s jádrem. USA se mohly na Kubě kdykoliv vylodit jako v roce 1898.. ale neriskly to. Co kdyby to Rusové mysleli vážně? Poměr možných výher a ztrát byl pro USA nevýhodný.

Jenom bych se nespoléhal, že v Islámu se najde nějaký Gorbačov.. a to na tak vlivné posici, aby mohl zaříznout celý Islamismus až se přestane hodit do krámu. Věřící by ho totiž včas zařízli jako psa.

Ale vraťme se k realitě novodobých dějin. Buď západ dělá promyšleně to co předpokládám, že dělá, nebo ho vedou neskuteční dementi kteří na co sáhli to "poťapali" a úspěšně nás tak vedou z deště pod okap. Ovšem ARMAGEDON je tak nějak spojen s příchodem Mesiáše.. některými očekávaný a přivolávaný. Ti proti němu nic nemají..
01. 09. 2012 | 10:45

Pepa Řepa napsal(a):

Bestia Triumphans
Hmm, Hovorka to má blbý. Prší, nemůže ven.
Třeba biják točí.Pod střechou. V L.A.Blockbuster.
Bezhlavý agent 0011.
Hovorka a Tobolka II.
Kam se hrabou bondovky.

Mé jméno je Hovorka.
Djáďa Govorka

Maximus
i aktuálně.cz?
Já to tušil, že i ten Stejskal je iluminát.
01. 09. 2012 | 10:49

Pepa Řepa napsal(a):

Medikolog
nevíte, co má iluminát za plány od konce září?
Jedu do teplých krajů, abych věděl.
01. 09. 2012 | 10:55

šaríja pro Českou republiku napsal(a):

to Θεόδωρος Κολοκοτρώνης :

tož přiložíme pod kotel - Putin začal respektovat muslimy a má z nich stažené půlky, Němci, Francouzi a Britové také. Je řada i na tobě chudáčku - jó neplodíš děcka, raději chlastáš, věřícím křesťanům, kteří jediní drží natalitu tohoto korupcí prolezlého státu, se tupě vysmíváš, tak to tu bude za čas hezký kalífát.

Inu nácíčku co ty na to?
01. 09. 2012 | 11:59

Θεόδωρος Κολοκοτρώνης napsal(a):

šaríja pro Českou republiku

Já na to tolik, že jestli máš děcka, tak máš taky pořádné parohy, protože chudáčkům, kteří se bojí holek, je čápi nenosej.
A taky ne chudáčkům, kteří se potřebují schovávat pod Putinovu, případně Hollandeovu či Cameronovu sukni.

Co nám ještě povíš, konstruktivní diskutére?
01. 09. 2012 | 12:07

Pepa Řepa napsal(a):

Medikolog
škoda, že jsem Vás nepoznal dříve. Děti doštudovaly. Dal bych nějakého do učení na ilumináta, měly by vystaráno.
Vy nebo Maxík víte, kam je poslat.

U Stejskala se nedivím. Fousatý jsou podezřelí.
Fousatej může být jen myslitel, anarchista nebo iluminát.
Možná všechno dohromady
01. 09. 2012 | 12:19

Karel Mueller napsal(a):

Θεόδωρος Κολοκοτρώνης:

Emoce jsou k ničemu. Šaria má pravdu. Bohužel ... Křivky natality jsou rozhodující a také rozhodnou o konci západu. Bohužel. Technologická převaha je zde zcela k ničemu. Nebo snad budete bombardovat Londýn, Paříž nebo Frankfurt?

Onen "můj" průsečík se blíží... v analytických odděleních by museli mít úplné pitomce, kdyby si ho nenamodelovali a s ním i možné varianty.

Medikolog:

Zaujala mě věta:
"Ale vraťme se k realitě novodobých dějin. Buď západ dělá promyšleně to co předpokládám, že dělá, nebo ho vedou neskuteční dementi kteří na co sáhli to "poťapali" a úspěšně nás tak vedou z deště pod okap."
Čím dál víc se kloním k druhé možnosti, i když to zní neuvěřitelně. Víte, skoro nic nedopadlo tak, jak "analytici" předokládali. Můžeme začít Srbskem a výrokem paní Albright, že to Miloševič vzdá za pár dní, neuvěřitelnými chybami v pacifikaci Iráku a Afghanistánu atd. O zvratu ve vývoji Ruska (z jejich pohledu nežádoucího) v důsledku Srbska nemluvě.
Pokud bych to měl sumarizovat, tak bych viděl soustavné podceňování soupeře a přesvědčení o vlastní všemocnosti.
01. 09. 2012 | 12:41

Θεόδωρος Κολοκοτρώνηs napsal(a):

Karle Muellere

Proč má "šária" právo na emoce, a anti-šária nikoli?

Poslyšte, všechny ty natalitní křivky apod. samozřejmě znám. Ale stejně dobře vím, a Vy taky, že to jde zvrátit - jednak rekonstrukcí společnosti tady, a druhák rozkladem islámu zevnitř. Ani o jedno se zatím nikdo nepokusil, což je ostuda, protože za pokus to rozhodně stojí.
I když je docela možné, že kus "západu" bude ztracen. Vadí to? Stalo se to, skrzeva islám, už několikrát (koukněte na mapu, v 6. století býval "západ" tam, co je dnes Damašek, a v 10. tam, co je dnes Bosna). I bez Francie, Anglie a spol. pořád toho západu zbyde docela dost. Znáte islám, já taky, oba víme, že i kdyby měl západ přežít cojávím na Špicberkách a Tristanu da Cunha, pořád to bude lepší, než kdbyby nepřežil nikde.
Takže obracím argument - kapituantství je k ničemu.

A k tomu bombardování Londýna a Paříže: A proč ne vlastně?

Oni si to s islámem nakonec rozdají Číňani. Nebudou mít vyhnutí. Myslíte, že oni budou váhat?
01. 09. 2012 | 12:57

Θεόδωρος Κολοκοτρώνης napsal(a):

Karel Mueller, Medikolog

Teď na to koukám - zaujala mě stejná věta.
Ne, západní politika vůči islámu se neděje "promýšleně". Spíš směs demence (více), zrady (tu a tam), a lhaní si do vlastní kapsy (obrovsky).

Až mě vlastně napadá, kde jsme vůbec vzali tu víru, že vedení zemí jako USA dělá politiku "promýšleně", nebo aspoň s rozumem?

Že vyhrály Studenou válku? OK, ale ten soupeř tehdy byl mimořádně nenápaditý a zesláblý. Třeba nad Čínou ji nevyhráli.
A tak pátrám, introspekce ... a nacházím komplexy lidí kteří, po válcování komančema, zjistili, že je jsou evropští chudí příbuzní. (Podobné komplexy, manifestované jako slepý obdiv ke všemu západnímu, byly v 90. letech vidět v Jelcinově Rusku, a ještě před pár lety jsem to vídal u profesních kolegů z Bulharska a Rumunska).

Na isláma současný západ nestačí. Ale je to opravdu "nezvratné"? Pravda je, že rezervy netřeba hledat v technologiích, ale ouplně jinde.
01. 09. 2012 | 13:04

Karel Mueller napsal(a):

Θεόδωρος Κολοκοτρώνηs:

Milý pane,

na tohle téma jsme vedli obsáhlé a nezapomenutelné debaty tak před třemi až čtyřmi roky ještě za života pana VK Can. Musel bych se vrátit do těch let a zavzpomínat :-).

Abych to vzal stručně: Po pádu východního bloku byla nastolena koncepce multi-kulti globální vesnice s postupným zánikem národů a zrušením suverenních států. Důvody? Volný tok kapitálu, pracovních sil, technologií a neomezený přístup ke zdrojům. Samozřejmě se tím vynořily kardinální otázky: Kdo má vládnout a kdo má tu vesnici mocensky jistit? Odpovědi na obě otázky jistě znáte.

Nicméně vývoj neprobíhá tak, jak se předpokládalo. Teď bych musel odkázat tak na deset blogů a debaty k nim, takže přeskočím celý vývoj této koncepce a její realizaci v praxi.
Zkrátka: Zánik národů se stal geopolitickou koncepcí, praktická realizace vyžadovala podporu migrace a pokles natality.
Je svým způsobem fascinující, že tvůrci koncepce dokázali pro praktickou relizaci využít celý arsenál ultralevice - od tzv. positivní diskriminace s rasismem "naruby" po kreténismus radikálního feminismu. Ale protože jde západ do kytek - a tvůrci nejspíš půjdou s ním - tak bude zajímavá odpověď na konečnou otázku: Kdo komu dělal UI-čko?

Řečeno stručně: Koncepce byla realizována na vlastním dvorku, nikoliv celosvětově. A otočit loď je obtížné, protože došlo k jistému ustálenému stavu, který vyhovuje různým partikulárním zájmům, byť je konec vcelku neodvratný. Ale určitě znáte z dějin studiem předrevolučních a předválečných období: Bystré mozky se mohly umluvit o tom, co je třeba dělat. Nikdo se podle nich stejně neřídil a pak už jel vývoj samospádem.
01. 09. 2012 | 13:38

Al Jouda napsal(a):

Není to beznadějné ! Řešením je úplná izolace muslimských zemí a deportace do Evropy infiltrovaných islámských fanatiků. K tomu by velmi pomohlo založení České národní gardy podle vzoru Švýcarska nebo USA.
01. 09. 2012 | 17:27

Baba napsal(a):

Našinec si ujasnil, že průměrná hustota zalidnění Spojeného království je asi dvakrát vyšší než u nás, ale čtyři pětiny Britů žije v Anglii, kde podle Wikipedie převážně města obývá průměrně 384 obyvatel na kilometr čtvereční. V Belgii 347. Ještě vyšších čísel dosahují Nizozemí, 502 a v Německu Sársko, 404 a Severní Porýní - Vestfálsko, 528. Převážně ateista, z kulturně společenského hlediska z většinově katolického Česka, si souvislosti vládně-náboženské či reprezentativně-náboženské zpravidla neuvědomuje.
01. 09. 2012 | 17:28

Medikologtsyshedu Benedict napsal(a):

Babo, snad z většinově ateistické ČR! Katolicismus nám vždy škodil a stál na straně všech našich uzurpátorů PROTI ČECHŮM A PROTI ČESKÉMU NÁRODU. Katolicismus důsledně pracuje na ztrátě posledních inteligentních slušných věřících.

Ani šaríja nezná nic jako církevní restituce!
01. 09. 2012 | 17:49

Baba napsal(a):

Promiňte, laik nezná ani restituce ani šaríju. Klidně sem píše, jak se mu to hodí.
01. 09. 2012 | 19:05

aga napsal(a):

ad diskuse k: "Ale vraťme se k realitě novodobých dějin. Buď západ dělá promyšleně to co předpokládám, že dělá, nebo ho vedou neskuteční dementi kteří na co sáhli to "poťapali" a úspěšně nás tak vedou z deště pod okap."

Myslím, že pánové KM a ΘΚ vycházejí z chybné představy o tom, co je skutečným cílem těch, co to skutečně vedou. Demence a korumpovatelnost "volených zástupců lidu" je jen součástí plánu, a "analýzy", na které se odvolává pan KM, jen kouřovou clonou.
01. 09. 2012 | 19:13

mb napsal(a):

„Jak islamisté unesli blízkovýchodní revoluce“

jak Klaus a neoliberální kapitalisté unesli revoluce protikomunistické ...

... njn ... stane se ...
01. 09. 2012 | 19:25

mb napsal(a):

Tak mohla v Tunisku islamistická strana získat 80 procent, třebaže pro ni volilo necelých 20 procent oprávněných voličů. „Islamisté,“ vysvětluje Bradley, „nepotřebují k vítězství většinu, stačí jim většina z té menšiny, která se obtěžuje volit“.

ODS nepotřebovala k vítězství většinu, stačila jí většina z té menšiny, která se obtěžuje volit ...
01. 09. 2012 | 19:31

Θεόδωρος Κολοκοτρώνηs napsal(a):

p. Mueller,

Ano, tak by se vývoj událostí dal vysvětlit.
01. 09. 2012 | 20:13

Karel Mueller napsal(a):

aga:

Jak jsem napsal, kloním se k variantě druhé. Pokud skutečně platí ta první varianta, tak si konečný cíl a vlastně i jednotlivé kroky neumím dost dobře představit.

Protože vždy záleží na konečném efektu, můžete mít tváří kolik chcete a hrát her také kolik chcete, vždy nakonec vystoupí rozhodující měřitelné parametry. A ty za uplynulých patnáct let určitě nevypadají příznivě.

Pravda, můžete namítnout, že jsme naivní a příslušné vládnoucí klany (plus na ně napojené) si pohádkově mastili kapsu. To asi budete mít pravdu, jenže nemohu ztratit vlastní základnu, ani ji významně oslabit. Což se jim vskutku povedlo.

Pak je smetou klany jiné.
01. 09. 2012 | 20:16

aga napsal(a):

Karel Mueller

Myslím, že se mýlíte hlavně v tom, co je hybatelem dějin. Rozhodně to není logika ani racionalita. Šílenci, co to řídí, nakonec ani sami nevědí, co a kam je žene a co je ovládá. Cloumají s nimi síly, jejichž cílem je destrukce - jak vidíme i z letmého pohledu do historie. Pud k smrti a k ničení je u takových typů nakonec silnější než všechno ostatní - dokonce i než touha po zisku a moci. No, uvidíme...
01. 09. 2012 | 21:56

Karel Mueller napsal(a):

aga:

Tak to si vskutku nemyslím, že by hybatelem dějin byla racionalita a logika :-).
Ale dnes je to "óne sranda", při poslední apokalypse naštěstí ZHN ještě neexistovaly. Dnes ano. Víte, čím je systém složitější a sofistikovanější, tím je také zranitelnější.
Po pádu dvojčat USA napadly Afghanistán. Z hlediska mezinárodního práva to bylo absurdní, na palubě letadel nebyl jediný Afghánec (i sám bin Ládin pocházel ze saúdské elity) a neexistovaly žádné přímé důkazy o tom, kdo za tím stál. Ani ostatně nemohly. Vykonavatelé jsou vždy jen loutky a pokud zahynou, tak nemáte koho soudit, ani na koho ukázat prstem. Myslet si ovšem můžete cokoliv.
Přesto byla moc USA v té době tak obrovská, že se nikdo neodvážil ani pípnout.

Dnes už tak drtivá není. Výsledek arabského jara je fiaskem, jak pan Kuras vcelku otevřeně napsal. A pokud se v těch zemích dostanou k moci tvrdé islamistické režimy - jako že nejspíš ano - tak budou zcela nevypočitatelné. A jejich hlavní nepřítel bude samozřejmě Izrael a pak západ. Existují kromě chemických a jaderných ještě biologické zbraně a ty jsou nejsnáze dostupné, jejich vývoj nekontrolovatelný a také jsou nejzákeřnější.

S těmi diktátory byla možná dohoda, s tvrdým islámem není. A předpokládat, že jeho prioritou bude spolupráce na likvidaci Íránu se mi zdá trochu naivní. Spíš sní o likvidaci královské rodiny Saúdů.

Jak jste napsal uvidíme.
01. 09. 2012 | 22:28

jogín napsal(a):

Všechny velké říše vždycky shnily. Takže není třeba předpokládat geniální analytiky, co naplánovali expanzi islámu ke svým zlotřilým úmyslům. Analytici i Rockefellerové jen opakují aktuální variantu císařského bičování moře. Moc vede k nadměrnému sebevědomí a záměně reality s přáním. Kromě toho je nejvyšší čas na pořádnou katastrofu- lidí je příliš, blbost kvete a těch, kdo chtějí živit kecy a velením je absolutní většina.
01. 09. 2012 | 23:52

Pepa Řepa napsal(a):

Karel Mueller
Víte, že se v podstatném shodujeme.
Doba se změnila. Gavrilo Princip picnul Ferdinanda, Císař Pán vyhlásil válku Srbsku a pak se teprve táhlo na Bělehrad.

Kam chcete směřovat odvetuza atentát? Na Cairo, Rabat, Mekku?
Každej pes-jiná ves.

Po válce se vytvořily jakési zábrany. Vyhlásit válku-teoreticky- můžete pouze při napadení a s jakýmsi posvěcením RB OSN.
OSN se ale změnila v soubor Kašpárků.Proto se hledají cesty posvětit a legalizovat zádah bezletovými zonami, vymýšlejí dezinformace typu poslední z Džazíry, že Assád hází z letadel barely s napalmem a hřebíky.
To musel vymyslet snad nějaký sunnitský Hovorka, pro kterého je barel se šrouby vrcholem high-tech.
Ale evokuje to Vietnam, napalm a o to jde.

Zatím to jsou všechno války lokální. Ale když půjde o střed mezi mocnostmi, hraje se o minuty. Půjdete s tím před RB?
To je k smíchu, než tam dojde rezoluce, neexistujete, proto je ve vývoji generace nosíčů s mnohem vyšší rychlostí.
Jde o čas.

Ta technologická převaha tady pořád je a ještě dlouho bude.
Otázkou je právě ta nevypočitatelnost a neracionalita muslimského světa, zvláště u šíitů. Celou jejich historii prostupuje kult mučednictví, sebetrýznění (aššurá), očekávání Mahdího.
Tady jde západní racionalita i racionalir ruská stranou.

Nejsou sami obdobné uvažování mají charidim v Izraeli, ale ti jednak nemají vliv na armádu a pak to hlavní.použitím zbraně posledního soudu opět zanášíte lidský prvek, což je -stejně jako vytvoření státu Izrael- nepřípustné zasahování člověka do doby, kdy má přijít Mesaya.

Takže tady bych nebezpečí neviděl, ne že by jim neharašilo v hlavě stejně jako muslimským fundamentalistům, ale věrouka je jiná, pejzatce s kloboukem a pumpkami nečeká v sedmém nebi 72 pannen.
02. 09. 2012 | 07:55

Medikolog napsal(a):

Skutečnými hybateli dějin jsou:

Strach, hrabivost, lakota, egoismus, závist, bezohlednost, pýcha, ... často dokonale maskované v bohulibém zlatohlavu. Tyto vynikající globalizacetvorné vlastnosti jsou NADNÁRODNÍM CHARAKTEREM mocných. Chomejní jako Duka... Čeští privatizátoři, jako židovský Bernard MADOFF a další... Jenomže ten Madof okrádal via USA celý svět a Gójim a ne Izrael a Židy. Takže je proti "našim" morálním titanem... Prý mu v USA v kriminále někdo rozbil hubu...
02. 09. 2012 | 09:21

Pepa Řepa napsal(a):

Skutečným hybatelem je sex.
Sex appeal.
Nejen dějin, řekl bych.
Bez sexuálního pokušení, se nic nepohne.
02. 09. 2012 | 09:30

aga napsal(a):



Sex je příliš široký pojem. Dnes je hybatelem sex sadomasochistický a nekrofilní.
02. 09. 2012 | 12:54

Θεόδωρος Κολοκοτρώνηs napsal(a):

ago,

To byl vždycky, jen se to neříkalo tak nahlas.
Koukněte na pompejské mozaiky, nebo do Koránu
02. 09. 2012 | 13:15

Medikolog napsal(a):

Pepo Řepo?

Opravdu sex hýbe Dukou i Papežem;-)? Není spíše vedle jídla nejstarším platidlem?
02. 09. 2012 | 14:57

Θεόδωρος Κολοκοτρώνηs napsal(a):

Medikolog:

No, právěže nehýbe. Jo, když tam papežoval starej Borgia, to prej byl jiný šrumec.
02. 09. 2012 | 15:07

Karel Mueller napsal(a):

Pepa Řepa:
V podstatném není rozdíl, to bychom nezaložili náš Řád :-).
Víte, USA se dostaly do situace, kdy musely něco udělat, tj. označit viníka a něco proti němu podniknout. Nebylo možné nic nedělat.
Pokud jde o OSN, tak to je spíš platformou pro ideologické působení než cokoliv jiného. Samozřejmě, akceschopné není, ale vcelku vidíte stanoviska jednotlivých zemí. Dnes už ae opět platí, že ruské a čínské NE je opravdu NE, pokud postupují společně. To ještě před něklika lety nebylo. Lze předpokládat, že ono NE bude mít postupně nejsilnější váhu právě od Číny.
Bohužel to byly USA, kdo suverenitu států víceméně "zrušily", vzpomínám si na památný Havlův názor při této příležitosti. To ovšem vedlo k současné situaci a nakonec k tomu, co výše píši.
Píšete o střetu mezi mocnostmi. Ten - alespoň doufám - nepřipadá v úvahu. Položte si otázku, kdo dnes může napadnout (kromě USA) nějaký stát? V podstatě se můžeme omezit na vlastníky jaderných zbraní. Rusko a Čínu můžeme pominout, nemají k tomu důvod. Mají jiné a daleko lepší zbraně. Izrael? Indie? Nemá koho a proč. Izrael? Snad Írán, o tom jsme diskutovali mnohokrát. KLDR můžeme pominout. Takže zbývají Pákistán, F a GB. Ti žádnou mocnost nenapadnou, nic by z toho nezískaly. Mise do Libye dopadla velice neslavně.
Takže zbývá obnovení tažení proti Rusku. Do toho v západní Evropě nikdo nepůjde, nejsou sebevrazi. A Američané nakonec sami také ne. Ty vodíkovky Rusům nikdo nesebere. A nejen to, Dosavadní americká politika vedla jen k tomu, že Rusko i Čína zbrojí jako o závod. Možná to bylo cílem vojensko průmyslového komplexu.
02. 09. 2012 | 17:13

aga napsal(a):

Medikolog

Tak podle Freuda hýbe sex právě takovými, jako je Duka a Papež. Jen to nemůže beztrestně ven místně příslušným orgánem, takže než se to propasíruje jinudy, tak to notně zasmrádne.
02. 09. 2012 | 18:33

aga napsal(a):

Θεόδωρος Κολοκοτρώνης

Neúplný výčet je vždy podezřelý. Jeden by řekl, že Sodomu a Gomorrhu nelze vynechat.
02. 09. 2012 | 18:35

aga napsal(a):

KM

" Položte si otázku, kdo dnes může napadnout (kromě USA) nějaký stát?"

Vy děláte, jako by ještě vlády států hájily či prosazovaly zájmy svých národů. Když mohou "státní" banky jednotlivých států ničit své domovské státy, proč by nakonec nemohly jejich armády zahájit sebevražednou válku?
02. 09. 2012 | 18:39

Karel Mueller napsal(a):

aga:

Mluvím pouze o státech majících atomky, tématem byla válka mezi velmocemi.
Proč by nemohly ony státy zahájit sebevražednou válku? Protože ta by nakonec spláchla i ty bankéře.
02. 09. 2012 | 19:18

aga napsal(a):

KM

To se vracíme k tomu, o čem jsme se bavili výše. Deprivanti, co vlastní svět, jsou (sebe)destruktivní. Kromě toho, už jsou k dispozici technologie, které zničí jen živé maso, možná dokonce výběrově jen lidské, a vládci jsou určitě připraveni.
02. 09. 2012 | 19:44

Kolemjdoucí (J.Š.) napsal(a):

Kolikpak je asi pravdy na tomhletom:

PAUL CRAIG ROBERTS, duchovní otec hospodářských reforem za vlády Ronalda Reagana, říká: "Koupili jsme si většinu bývalé sovětské říše. Ty vlády ovládáme, vlastníme. A pravděpodobně vlastníme i Českou republiku."

Lukáš Kovanda
http://www.outsidermedia.cz/Paul-Craig-Roberts-Amerika-vlastni-i-Cesko-1.aspx
03. 09. 2012 | 11:40

Pepa Řepa napsal(a):

Kolemjdoucí (J.Š.)
ty jó? Celou?
I moje králici?
I bazén na tři tempa pana Maxíka?

Panenko skočická, oroduj za nás.
03. 09. 2012 | 18:51

Doyl napsal(a):

Diskutující se tu pěkně rozjeli :-)
07. 09. 2012 | 14:07

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bavlšíková Adéla · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Boehmová Tereza · Boudal Jiří · Brenna Yngvar · Bureš Radim · Bůžek Lukáš · Byčkov Semjon C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Davis Magdalena · Dienstbier Jiří · Dlabajová Martina · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gargulák Karel · Geislerová Ester · Girsa Václav · Glanc Tomáš · Gregorová Markéta · Groman Martin H Halík Tomáš · Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hapala Jiří · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hradilková Jana · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Charanzová Dita · Chlup Radek · Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří · Chytil Ondřej J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jelínková Michaela Mlíčková · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kňapová Kateřina · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kolovratník Martin · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Koutská Petra Schwarz · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kupka Martin · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Maláčová Jana · Málková Ivana · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Návrat Petr · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Nouzová Pavlína · Nováčková Jana · Novotný Martin O Obluk Karel · Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Ouhel Tomáš · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Pavel Petr · Pavelka Zdenko · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Podzimek Jan · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Reiner Martin · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Řebíková Barbora · Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedláček Tomáš · Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schneider Ondřej · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukal Josef · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Strmiska Jan · Stulík David · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Sýkora Filip · Syrovátka Jonáš Š Šebek Tomáš · Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špinka Filip · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Titěrová Kristýna · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomek Prokop · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Václav Petr · Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Vavruška Dalibor · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojtěch Adam · Vojtková Michaela Trtíková · Výborný Marek · Vyskočil František W Wagenknecht Lukáš · Walek Czeslaw · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zahumenská Vendula · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zima Tomáš · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy