Rozmíchané karty v britské politice

24. 11. 2009 | 10:57
Přečteno 12337 krát
Během několika podzimních týdnů zažila Británie rychlý spád několika událostí, které by za normálního stavu demokracie měly otřást vládou, státními institucemi a možná celým politickým systémem. Že ničím neotřásly, se dá vysvětlit jen tím, že osud Británie se stal většině jejích občanů lhostejný.

V posledním víkendu října komentátorům většiny deníků a nedělníků vstávaly hrůzou vlasy nad potrvzením něčeho, co už mnozí tušili, ale pokládali do té doby za nedbalost a neschopnost. Blairova novolabouristická vláda od roku 2000 záměrně, ale zastřeně otevřela zemi nekontrolovanému a neomezenému přílivu imigrantů s jedním hlavním záměrem: zlikvidovat poslední zbytky konzervatismu tranformací etnického, kulturního a politického složení obyvatelstva tak, aby už nikdy konzervativci nemohli vládnout. Potvrdil to tehdejší spluautor projevů Tonyho Blaira a Jacka Strawa – hlavního vykonavatele této politiky ve funkci ministra vnitra.

Záměr byl podložen dvěma předpoklady. Jednak většina přistěhovalců volí labouristy, jednak veškeré námitky konzervativců proti přílišné imigraci budou snadno odsouzeny jako xenofobie a rasismus. A také že byly: v následujících letech byli za rasisty označeni William Hague, Ian Duncan Smith a Michael Howard, jen co pronesli slovo imigrace. Všem třem to poškodilo politickou kariéru. Od té doby si už žádný konzervativec netroufl kritizovat nárůst imigrace, dosahující dvou a půl milionu během deseti let.

Jenže labouristé nepočítali, že imigrační politika se jim nakonec vrátí jako bumerang. Ne od umlčených konzervativců, nýbrž od jejich tradiční voličské báze – britské dělnické třídy. Ta je nekontrolovaným a státem dotovaným přílivem imigrace poškozena nejvíc, cítí se oproti imigrantům znevýhodněna a svou tradiční „stranou pracujících“ zrazena a opuštěna. Její úděl – dnes už dlouhodobý a těžko napravitelný – se potrvdil začátkem listopadu zveřejněnými statistikami nezaměstnanosti: Ty oficiální (nezaměstnaní hlásíci se o práci) stoupají ke dvěma milionům. Ty neoficiální (klasifikované jako „práce neschopní“, kteří se už o práci nehlásí a žijí na státní podpoře) tuto číslici zvyšují na odhadovaných a těžko představitelných 7,9 milionů. Tím padá i ten nejzákladnější argument pro imigraci – potřeba vyplnit neobsazená pracovní místa.
Zklamání labouristickou politikou vyjádřilo ve volbách do evropského parlamentu 6,2 procenta většinou tradičně labouristických voličů, kterými mezi oficiální parlamentní strany dvěma europoslanci vstoupila Britská národní strana BNP, obvykle klasifikovaná jako extrémní pravice.

Ještě před deseti lety si pohrávala s idejemi blízkými nacismu, rasismu, popírání holocaustu, násilné repatriace imigrantů. Poslední desetiletí jí šéfuje cambridgeský absolvent Nick Griffin, který ač sám kdysi odsouzen za podněcování rasismu, začíná straně získávat přijatelnější image. Pod jeho vedením BNP vymýtila svou dřívější rasistickou rétoriku a ač se netají tím, že za Brity pokládá jen původní obyvatele těchto ostrovů, ujišťuje, že nemá problém s přistěhovalci, kteří jsou integrovanými občany. Mezi těmi specificky vyzdvihuje Hindy a Síky a hájila především nepálské Ghurky, kteří po několik generací tvořili elitní sbory britské armády, ale jimž labouristická vláda zamítla právo trvalého pobytu. K zlepšenému image BNP přispívá i to, že má i několik židovských členů.

Dnes prosazuje jen repatriaci imigrantů ilegálních, usvědčených zločinců narozených v cizině a imigrantů angažovaných v anti-britské činnosti. Žádá úplné zastavení další imigrace, opětné zvýhodnění občanů před imigranty v zaměstnanosti, v přidělování bytů a v sociální podpoře, vystoupení z EU, zvýhodnění domácího průmyslu před importem. Nic, co by na první pohled prozrazovalo extrémismus, kterým její jméno stále zavání většinové demokraticé veřejnosti. I ta však z jejího náhlého úspěchu viní především politiku labouristické strany.

Pár dní předtím, než byly zveřeněny informace o imigrační politice labouristické vlády, televize BBC pozvala Griffina do pravidelného diskusního fóra, v němž ho chtěla předvést se všemi trapnostmi, jaké se dají od pravicového extrémisty očekávat. Sezvala si k tomu obecenstvo z osmdesáti procent barevné, které se do Griffina pustilo tak zostra, že z něho před rekordním počtem televizních diváků udělalo mučedníka a poskytlo mu příležitost zablýsknout se větou: „V Londýně už proběhla etnická čistka.“ Druhý den BNP přijala tři tisíce nových členů a průzkumy ukazovaly více než dvacetiprocentní sympatie s BNP, vesměs na úkor Labour.

Pár týdnů na to dostala labouristická vláda další mediální ránu, když vyšlo najevo, že v době, kdy v Afghánistánu a Iráku prudce roste počet mrtvých a raněných britských vojáků následkem nedostatečného vybavení, si úředníci ministerstva obrany vyplácejí prémie „za dobrý výkon“. Některé z nich byly vyšší než roční plat vojáka a jejich celková částka mohla armádě koupit zoufale potřebné vrtulníky.

Labouristickou stranu už před katastrofální porážkou v příštích volbách může zachránit jen zázrak. A tak se zvědavě čekalo, s jakým vítězným nápadem se konečně vytasí konzervativci. Referendum o Lisabonské smlouvě, které Cameron před dvěma roky skálopevně slíbil? To padlo pár minut po české „agonizující kapitulaci“ (jak Klausovu podpisu začali říkat komentátoři) Cameronovým přiznáním, že „boj proti Lisabonské smlouvě jsme prohráli“. A Cameronova následně slíbená „repatriace pravomocí z Bruselu“? Ta se odbyla ujištěním, že každé „další předávání pravomocí Bruselu“ bude podléhat referendu a chystanému zákonu o suverenitě. Ještě Cameron nedomluvil a už ho komentátoři upozorňovali, že mluví nesmysly, neboť veškeré předávání pravomocí je už Lisabonskou smlouvou vykonáno.

Nějaké ryze konzervativní překvapení alespoň pro domácí politiku? Oznámení, že konzervativní strana do voleb postaví stejný počet žen jako mužů. Nějaká opatření na omezení imigrace a návrat nezaměstnaných Britů do práce? Na zvýšení gramotnosti britských školáků? Na vyřešení finanční krize? Ani nápad. K čemu nám vlastně ta konzervativní strana je, když se od labouristické liší jenom barvou kravaty, táží se komentátoři.

A tak do voleb na jaře příštího roku se tím karty hodně rozmíchávají. New Labour má všechny šance zmizet v propadlišti, jak si zaslouží. Hodně jejích hlasů asi převezme BNP, jako jediná strana nabízející konkrétní řešení imigrace. S programem vystoupení z EU má ještě šanci dostat se do westminsterského parlamentu Strana nezávislosti Spojeného království UKIP. Konzervativní strana asi přece jen volby vyhraje zuby skřípající většinou volící nejmenší zlo. Ale bude to už konzervatismus purpurový, prosáklý blairismem, bruselismem, multikulturalismem a politicku korektností.

Čím dál víc Britů bezmocně přihlíží, jak se jim pod rukama roztéká demokracie, svoboda, suverenita, národní identita a soudržnost, za které umírali jejich otcové a dědové. Na obzoru se začínají rýsovat tři nové totality, kterým se demokracie těžko ubrání a které se nakonec budou muset porvat mezi sebou: Rostoucí moc bruselské byrokracie, militantní islám a zatím ještě jen mírně fašistoidní extrémní pravice. Tak už ostatně vypadá celá západní Evropa.

Takže Čechům začínajícím truchlit nad zánikem svého suverénního státu, alespoň tato útěcha: Tentokrát jsme v tom všichni až po uši spolu – od Galway Bay po Čiernou pri Čope.

Vyšlo v týdeníku EURO

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

skeptický napsal(a):

Politické strany nic nevyřeší.Tady se národ utápí v tom,kdo vyhraje volby.Ať je to Hurvínek,nebo Kašpárek,někdo jiný tahá za drátky.

Vsadím se,že i do BNP naleze spousta "správných" lidí,kteří pak překvapí,a stočí ji úplně jinam.

Jedno je,zda je to v Americe,Británii, nebo v Rusku.Jedna světová vláda tu je už dlouho.
24. 11. 2009 | 12:24

M. Punčochář napsal(a):

Praví staré řecké přísloví: Koho chtějí bohové zahubit, toho raní slepotou.
24. 11. 2009 | 12:24

Pavel Skeptik napsal(a):

Pane Kurasi, jako novinář trošku vzdělán, nejen v Olomouci, byste už měl vědět, že fašistoidní pravice je blbost, neboť fašismus, je jedna z odnoží socialistického pokusu o zničení starého, konzervativního, západního světa! Takže pokud někdo buduje fašismus, stavte se do Bruselu a porovnejte jejich nápady s Mussolinim! Dneska jsou to ovšem Neomarxisté, vedeni bývalým maoistou Barossem!Jak politicky korektní, že?
24. 11. 2009 | 12:28

Paterik napsal(a):

Jenom abyste si nezanadával na Brusel, přistěhovalce a islám... Ignorujte demografické i politické trendy v Evropě a hledejte dál nového Satana. Pokud chtějí Britové opustit EU a zabarikádovat se na svém ostrově, nikdo jim nebrání. Svět poběží dál i bez jejich účasti.
24. 11. 2009 | 13:05

wbgarden napsal(a):

Budu neustále opakovat, maoist, sockominternacionalist baroš zde:
http://www.youtube.com/watc...
24. 11. 2009 | 13:31

Petr napsal(a):

"Rostoucí moc bruselské byrokracie, militantní islám a zatím ještě jen mírně fašistoidní extrémní pravice."
A této větě je třeba ještě dodat: příživnické mafie většinou z Vietnamu a celosvětová drogová síť.

Pravda pravdoucí! I čeští politici téměř bez vyjímky k tomu na území ČR plnou silou své moci k tomu přispívají. Mají jistě konta v cizině aby mohli včas utéct. Ale kam? Jinde to není o mnoho lepší. Takže jim zbývají Koženého Bahamy, Krejčířovo Schyesely a JAR a Pitrovo Švýcarsko. Možná, ještě Grossovo Florida. A to je tak všechno.
24. 11. 2009 | 13:39

Vico napsal(a):

Kuras má v poslední době spleen.Baby nejsou :http://blog.aktualne.centrum.cz/blogy/benjamin-kuras.php?itemid=8151

Labour party jsou vlastizrádci, thoryové jakbysmet. Čekám, že za pár měsíců si bloger povzdechne, že i ti fašisti zklamali respektive zpurpurovali.

Kdeže je ta stará Anglie? Inu stará dobrá Anglie byla Britským impériem. V jejich rozsáhlých hranicích byli všichni ti dnešní "imigranti".Všichni ti jinak zbarvení s otevřenými dveřmi do metropole na ostrovech.

Velká Británie se rozhoduje, zda-li odlesk té staré imperiální slávy si zachová v podobě "zvláštního zacházení" s bývalými občany Impéria anebo se definitivně změní v středně velký národní stát sotva regionálního významu.

Je před volbami a Konzervativci, dle autora mění kurz téměř sebevražedně. Proč to tedy dělají? Bojí se velkého vítězství? Jinak řečeno, jsou blbí?

Koho a co je ještě třeba vyměnit?
24. 11. 2009 | 13:48

jaryn napsal(a):

Ano. Rozplizneme se ve sračkách levicově sociálního multikulturního marazmu, který neuživí ani sám sebe, a pak nás pozřou národy, které si doposud uchovaly zdravější rozum a instinkty.
Pyrrhovo vítězství zastánců Lisabonské smlouvy je jen další krok do konečné řiti, kde se všichni pod velkohubými hesly dříve či později definitivně ocitneme.
Umírá stará Anglie, umírá Evropa, umírají naše tradice, zvyklosti, nepsaná pravidla a zákony. Nehrazuje je rozjásanost věrozvěstů fiktivních lepších zítřků a spravedlivějších pořádků dle vizí sociálních inženýrů. Místo hospodaření s penězi spoléháme na peníze odněkud, místo vlastních schopností se rozprodáváme komukoliv.
Netřeba se ptát, kdy bude v Evropě dobře. Zcela jistě už bylo...
24. 11. 2009 | 14:17

vasja napsal(a):

Naštěstí sem pan Stejskal žádného našeho Griffina nepustí.
Neni blbej jak ti Angláni.
24. 11. 2009 | 15:14

Rumcajs napsal(a):

jaryn:

Tak tohle bych s dovolením taky podepsal.
24. 11. 2009 | 15:33

JU napsal(a):

To Jaryn:
naprostý souhlas.

Nevím ovšem, jak dlouho tu Váš příspěvek bude viset.

Viset tu zůstane můj. Člověka souhlasícího z ničím.
24. 11. 2009 | 15:40

mos napsal(a):

Bohužel musím, ač nerad, souhlasit se Skeptickým. Současná multi-kulti politika, která jednu skupinu obyvatel nutí platit daně a z nich potom živí skupinu druhou, která se přicucla na sociální systém a většinou kromě zdatného rozmnožování nic hostitelskému státu nepřináší nás vede k velkým problémům, které mohou skončit i válkou. Proti přistěhovalcům nic nemám, ale měli by se plně podřídit zvykům hostitelské země, měli by pracovat a jejich počet by se měl důsledně regulovat. Na to by stačil selský rozum a menší nenažranost politiků, kteří chtějí být stále u lizu.
24. 11. 2009 | 16:20

agent Smith napsal(a):

Čemu se divíte? Levičáci vždycky přestavovat svět. Jenom dnes jsou trochu chytřejší, než před padesáti lety, zabalili ty svoje nesmysly do medových řečiček, že to nebude tak radikální a nikdo se nemusí být. Pro mě osobně je to jedno, jestli krok do prázdna uděláme pomalu nebo s rozeběhem. Dole se člověk rozplácne tak jako tak.
24. 11. 2009 | 17:10

kulisak napsal(a):

a pane kurasi,

ty tisice kamer, on-line identifikace poznavacich znacek aut, plany rozestavit na ulicich THz skenery lidi, THz skenery na letistich, ID karty, to je dilo evropske unie?

racte jit k sipku a zacnete si chranit tu svobodu, kterou furt mate pod lokalni a narodni jurisdikci.
24. 11. 2009 | 17:52

Karel Jakubovič napsal(a):

Hodně dlouhý článek. Přečetl jsem tak třetinu. Problémy, o kterých mluví autor se netýkají jen Británie či Anglie, ale každé země v EU. V Německu je situace ještě horší (tedy, co se týká přistěhovalců). Britové (Angličané) jsou takoví Asterixové z EU. Něco jako náš Klaus. Každopádně EU je dnes stát a hlavní město je Brusel. My všichni z EU se tomu musímě PODŘÍDIT. Pokuď v NĚCO CHCEME ZMĚNIT, TAK MUSÍME V RÁMCI EU!!!
24. 11. 2009 | 18:08

Radek napsal(a):

Nikdo se ale nepozastavil nad tím, proč máme příliv cizinců a proč to "podkopává" ty naše zažité "hodnoty".
A´t už si namlouváme, co chceme, na světě hodně chudých lidí dělá na tu menší část bohatších lidí. Tím, že jsou "zvyklí" na nepohodu, berou pak práci, o kterou v bohatých zemích není zájem.
Namlouváme si "jistoty a hodnoty", kterých se dosahuje přerozdělováním v rámci národních ekonomik, které v konečném důsledku dělají ty, co hodnoty vytvářejí nekonkurenceschopnými, protože jejich cena práce je zatížena odvody do žumpy průběžného sociálního systému, který nezohledňuje zásluhy a neplní funkci pojištění. To vytváří prostor pro práci načerno, jednoduše protože se to hodně vyplatí a u té vyvolené části společnosti, která může využívat sociální síť i nechuť k tomu dělat za málo peněz.

Toto je motorem pro imigraci, nic jiného. Jenže pro politiky je snazší stavět svou kariéru na rozdělování z pytle, který nikomu nepatří než na tvořivém vládnutí, které nikdo "neocení".
24. 11. 2009 | 18:21

Pocestny napsal(a):

Vážení, tenhle stát je reklamní výlohou všeho, co se v EU nedaří....

Náš "prý" suverénní a národní stát jest takovou šaškárnou, že nadevše ilustruje, jak hovězí je idea národních suverénů chcípá dnes objektivně a přirozeně.

Ne, to nebyla socialistická Brusel, ale socialistická Británie, Francie a Něm,ecko, kteří se pokusili vyměnit lenivé a renegátské bílé deprivanty čilými Asiaty, kteří socana ještě nadto budou sveřepě volit výměnou za šanci na imigraci.

Ne , to není socialistická 'Brusel, která kurví národní rozpočty dluhy a zlodějinami jako naše drahé partaje.

Ne, on to není nikdo než národní stát, kdo v malém zvýrazňuje, jak nebezpečně sobečtí a agresívní jsme v každém okamžiku našich "národních bojů".

Jediná šance, jak uspět, je se spojit v jeden kmen, který bez ohledu na nářečí a lokální zvyky jednotlivých partikulů bude konat v rámcovém zájmu těch, kdo jsou jím definováni.

Ano, je čas se bránit proti "všemu cizímu", ale ne touhle trapnou estrádou klausoblbých zoufalců, kteří jen chtějí dožít v národním chlívě, který si tu pracně celý život budovali, ale novou definicí raison d´etre tohoto prostoru, který Evropa ztratila, když se na počátku minulého století ponořila do celoevropské národně občanské války.

Je mi líto, hoši - svět se mění, kdo se nezmění s ním, chcípne.

Chcípne jako the Tories v Británii (nejde se vrátit do roku 1947 a pokračovat tam, kde to Mountbatten "zabalil", chcípne jako každý u nás, kdo stále žije v kleci edoduchého pidinacionalismu, který se už šedesát let nijak a nikam nevyvíjí.
24. 11. 2009 | 18:25

RA napsal(a):

velké říše vždy zanikly na vrcholu blahobytu. Jejich rozmazlení obyvatelé nebyli ochotni za ně bojovat, takto to dopadne i s EU. Lidé jsou líní, rozmazlení, i jejich vlastní děti jsou jim na obtíž, proto je raději nemají, jak jinak byste čekali, že to dopadne, než převládnutím islámu v Evropě, někde byla statistika, kdy arabskážena porodí prúměrně šest dětí, britská žena dvě. Již dnes je rozhodnuto, že bílé obyvatelstvo evropy se stane pracující menšinou /otroky?/.
24. 11. 2009 | 19:09

Vojen napsal(a):

Mr. Benjamin Kuras, obdivovatel V,. Klause, vyhrožoval před volbami do EP, že pokud bude
zvolen do Bruselu, bude s chutí a radostí
zevnitř oslabovat a podrývat existenci EU!
Do Bruselu se nedostal, ani čuba BoBo!
Je Mr. Kurasovi vůbec známo, že V. Klaus nezastupuje zájmy České republiky?
Navíc Klaus je obdivovatelem a podporova-
tlem spících agentů islámu v České repub-
lice - v roce 2005 prohlásil, že "isklám není nebezpečím pro Evropu" (a tím i pro cwelý svět!).
Islamističtí teroristé denně vraždí svoje
stoupence a neislamisty!
Klaus hodlal před podpisem Lisabonské
smlouvy odstoupit, protože s LS nesouhlasí
(ani dnes ne!). Kdyby byl čestným politi-
kem, smlouvu by nepodpepsal. Jedná se mu
tedy jen a jen o to, aby seděl u koryta!
Čest pro něho nic neznamená! Je takovému
člověku možno věřit?
Má vůbec pan Kuras nějaké představy o cti?
24. 11. 2009 | 19:10

xy napsal(a):

"Pocestný" - hezky a pravdivě napsáno, a navíc - vždy jsem bral USA jako "kamenný pilíř demokracie a zdravého kapitalismu", "poslední záchranu", kde by se dalo dobře žít, až bude celá Evropa plná socanského sajrajtu, z pana Obamy mám pocit, že USA dokáže pohřbít za jedno volební období A PAK UŽ NEBUDE KAM
24. 11. 2009 | 19:43

Míla napsal(a):

Cokoliv teď řeknu,může být napadeno jako rasismus.
Každý politik,by měl mít na paměti,že ho volili voliči a né emigranti,a měl by každý úředník mít osobní odpovědnost,za kriminalitu,kterou tady imigranti provozují.
KDYŽ UŽ SEM TAHAJ IMIGRANTY,MĚL BY TO BÝT ČLOVĚK VZDĚLANÝ,A MĚL BY SE DO 2 LET NAUČIT NAŠ JAZYK.
24. 11. 2009 | 19:56

Zdenek Mihalco napsal(a):

Dobrý den,
smazal jsem jeden hrubě uřážlivý výkřik, který byl v rozporu se záměrem těchto stránek - což je vytvářet prostor pro slušnou a věcnou debatu.
Děkuji za pochopení,
Zdeněk Mihalco
správce blogů a diskusí
24. 11. 2009 | 20:12

zeolit napsal(a):

"Sezvala si k tomu obecenstvo z osmdesáti procent barevné,..." BBC - vzor pro naši veřejnoprávní ČT1? Kousek z toho pořadu byl vidět v televizi... Takhle se vymývají mozky. Je to stále ještě země, která propagovala fair play? A Moravec a Kraus? Ti se učí rychle...
24. 11. 2009 | 20:15

smart napsal(a):

Přesně popsáno.Ale zato si mohou Britové sami. Dmeokracie je skvělá věc, ale musí mít své hranice. Společnosti ve světě nejsou tak vyspělé jako britská demokracie a to si musí Britové uvědomit. Je na čase Bristkou demokracii bránit, bránit se islámu a Bruselu.
24. 11. 2009 | 20:15

af napsal(a):

Pan Kuras má docela dost pravdu.
24. 11. 2009 | 20:18

PB napsal(a):

Po přečtení článku jsem si uvědomil jak moc na mě působí mediální masáž. Cítím se jako vyvrhel s to jen proto, že souhlasim s autorem.
24. 11. 2009 | 21:49

miky napsal(a):

Souhlasím s Britama.Sikhové a Hindé jsou velmi dobří lidé ,o čemž jsem se přesvědčil i přímo v Indii.Je na nich zvláštní to,že si s nimi za chvíli rozumíte líp jak s krajanem-nemyslím v řeči.Sikhové mají pouze tu nevýhodu,že nosí turban a většina lidí je pokládá ,za fanatické muslimy a přitom neví,že sikh a muslim je jak kočka se psem a Panjab musel být k vůli tomu rozdělen.Nedám na sikhy dopustit a jen jim tiše závidím jejich hodnoty
24. 11. 2009 | 21:53

karel napsal(a):

Je to tak,demokratickým politikům jde jen o to aby se dostali k moci a aby se při ní udrželi.A tak levice pouští do země líné a primitivní imigranty,sype jim sociální dávky a stimuluje jejich rozmnožování aby získala nové voliče a pravice nečině přihlíží aby nebyla označována za rasistickou.A vše je naprosto demokratické - lidi si zvolili koho chtěli.Můžeme jen závidět Číně a jejímu "totalitnímu" režimu, protože narozdíl od evropského demokratického humusu umožňuje racionální kroky pro udržitelný rozvoj.Evropa se se svým humanismem dopracuje k občanské válce!!!
24. 11. 2009 | 22:11

kiki napsal(a):

Pane Kurasi největší podvody u nás nespáchali emigranti ale říkejme jim staročeši a jejich pravlast velká jako morava bojuje čile s arabama,jsou rozlezlí po celém světě vlastní banky a mají jednu svou dobrou vlastnost,kde vlezou se snaží všechno rozprodat a zužitkovat pro svůj prospěch.nechci tady vypisovat jména u nás už je to pomalu trestné.Jednu výhodu by to mohlo ale přinést,že budem slavit holokaust a šabat.Jen aby bylo za co říkám si,když nám tak čile vyprodávají krámek
24. 11. 2009 | 22:19

Evropan napsal(a):

1) většina těch "imigrantů beroucích práci" pochází ze zemí jako Polsko - a Poláky Britové nenávidí snad ještě víc, než imigranty z muslimských zemí, často oprávněně.

2) projevem konce demokracie je například vylhaná válka v Iráku, popřípadě spolupráce Velké Británie na brutálním mučení vlastních občanů apod., ale to záměrně neuvádíte, to se vám zřejmě líbí.

3) jestli politika poškodí rasistický výrok, znamená to jediné - voliči s ním nesouhlasí, takže teze o "obětech" zastupujících většinu je logicky mylná

4) nemám rád zneužívání výrazů "rasismus" či "xenofobie", ale vaše články nic jiného než xenofobní bláboly nejsou...
24. 11. 2009 | 23:31

Radek napsal(a):

A přitom je celé řešení této situace s multikulti zcela jednoduché - stačí aby menšiny u nás založili vlastní politickou stranu a vzhledme k jejich počtu a počtu normálních lidí co chodí dnes k volbám, by značně ohrozili volební výsledek zavedených stran.
Potom by nastal pořádný šrumec u našich současných politiků, kteří aby nepřišli o svoje koryta, by klidně i vojsko do ulic poslali, jen aby se udrželi. To by pak bylo letů bez zpáteční letenky do indie a dalších zejména asijských zemí.
24. 11. 2009 | 23:39

vasja napsal(a):

Spojit se v jeden kmen.................
Tak tohle, pane Pocestný, běžte ríct Slovákům a Maďarům, Židům a Arabům.
Tady by s tím nikdo problém neměl. Si myslim.
24. 11. 2009 | 23:44

patriot napsal(a):

Pokud někdo napíše , že je Evropan...automaticky se mi vnutí otázka : Pro koho vlastně pracuje ? Stejně jako , když prohlásí, že je demokrat....se pak sám sebe ptám jestli není spíše Demokrad....zvláště po dnešku, kdy jsem se v ČT dozvěděl,, že budou <nepřímo> legalizovány úplatky pro vládní a správní ůředníky a to až do výše 5 mil.Kč.....a je mi .... líto našich potomků...
24. 11. 2009 | 23:57

Radek napsal(a):

To patriot
Je vám líto našich potomků?
A co my ostatní.
Mě je 25 let a právě teď se rozkrádá můj důchod. A co s tím můžu dělat.
Když půjdu s transparenetem demonstrovat před úřad vlády kolemjdoucí se budou spokojeně bavit tím jak tam zas zatýkají nějakého blbce s transparentem.
Média mě pak ještě pro jistotu označí za extremistu aby nikdo nezůstal na pochybách a půjdu na pár let bručet aby mě ty roupy přešli.
Když si budu spořit na důchod tak kdo dnes ví co bude za 40 let a jakou hodnotu ty peníze co teď naspořím pak budou mít a jaké budou potom ceny. Tedy pokud je někdo před tím ještě pro jistotu nerozkrade.
A teď babo raď že!
25. 11. 2009 | 00:08

Evropan napsal(a):

Patriot: pokud narážíte na můj nick, je to otázka mého původu, který je sice evropský, ale český jen napůl, takže o sobě mohu opravdu jen prohlásit, že jsem Evropanem, nemusím pro nikoho "pracovat" ani to nemá spojitost s EU, jen vyjadřuji své názory...

Když už nálepkujete označení, ono při prohlášení o patriotismu se taky namane dost různých stereotypů...
25. 11. 2009 | 00:09

Carlos V. napsal(a):

pocestny : aha, uz vas chapu, vy jste eurofederalista s ideou sjednoceni Evropy ve jmenu White Power.

No nevim, jestli jste vsadil na spravne kone....

Jinak Evropske armady maji tristni historii.

- Nemci prohrali dve valky a ted smi podle prirucek vystrelit az tehdy, jsou li radne zastreleni

- Francouzi vyhrali dve valky, ale pokazde byli porazeni a vyhrali jim to jini. Jine boje ostudne prohrali.

- Italska chrabrost je znama, paklize neprohraji, tak proto, ze si mir koupi

- Spanele proste nevalci

Takze zbyvaji jen Britove a Rusove.

A jeste Cesi. Ti maji specificke postaveni - vzdy se vzdaji a kdyz bojuji, tak systematicky na obou stranach ...
25. 11. 2009 | 00:13

Petr napsal(a):

Výborný článek!
25. 11. 2009 | 00:42

Darius napsal(a):

Ekonomický fašismus už tu dávno bují - státní, polostátní a mafiánská kontrola všech kšeftů skrze různé holdingy, mamutí společnosti, monopolní společnosti atd. A tyto nové ekonomicko-mafiánské klany systémově začínají zneužívat i politické strany a média a dosazovat jim tam své lidi. Odtud pramení hlavní problémy mnoha stran.
25. 11. 2009 | 06:51

Stanley napsal(a):

autor poněkud mylně vytváří dojem, že:

1) všichni přistěhovalci pobírají sociální dávky a nepracují, kdežto všichni Evropané je živí
2) všichni imigranti "zabírající pracovní místa" nepocházejí (původně) z Evropy
3) v neposlední řade Británie (za kterou umírali dědové a otcové), byla pro polovina světa vykořesťovatelskou imperiální velmocí, která měla demokracii pouze doma, v zahraničí byla vždy diktátorem.

Jinak kolik muslimských států vede války v zahraničí, oproti USA a VB v posledních 70 letech?
25. 11. 2009 | 07:01

Stanley napsal(a):

to pocestny:

kdyby se vždycky Evropa bránila všemu cizímu, ani bychom si nemyli ruce před jídlem, protože je to zvyk pocházející od arabů:):)
25. 11. 2009 | 07:04

eloper napsal(a):

to Stanley:

nicméně nemůžete vyvrátit, že islám je nebezpečné fanatické náboženství, které popírá svobodu slova a lidská práva, tím pádem je jeho zjevné šíření v Evropě velmi nebezpečným trendem, jsem pro zákaz islámu v EU, stejně jako je zakázáno jakékoliv jiné náboženství, než islám, v islámských státech, myslím, že vyhoštění všech muslimů z EU by situaci humánně vyřešilo, jestli napíšete, že všichni muslimové nejsou zlí a nebezpeční, tak se pozvracím, protože islám je už ze své podstaty netolerantní a militantní, tudíž mírumilovný muslim je mýtus
25. 11. 2009 | 08:26

eloper napsal(a):

jo a zapoměl jsem připomenout, že všechny islámské státy už několik let vedou tzv. džihád proti západní kultuře, kam patříme i my, takže s kým, že to neválčí???
25. 11. 2009 | 08:28

Dagobar napsal(a):

to Stanley: Předpokládám, že pán patří k těm chytrolínům, co si myslí, že Arabové vymysleli arabské číslice (nevymysleli, převzali je od Indů) a naučili svět hygieně (nenaučili, to jenom křesťané nějak zapomněli, jak fungovaly hellénistické lázně). Když začnete trochu studovat "arabskou" kulturu, zjistíte, že většinu poctivě vykradli ze zemí, které dobyli - a shodou okolností právě země jako Byzanc, Egypt či Persie naučily arabské barbary alespoň základům civilizovanosti (ale bohužel jim to na moc dlouho nevystačilo, Arabové sami dokázali progresivně rozvíjet jenom architekturu a geometrizující umění).
25. 11. 2009 | 08:54

Bodlák napsal(a):

Samozřejmě že válčí.A to velmi sofistikovaně.Islámští duchovní posbírali metody všech náboženských horlivců a s vědomím toho, co masy potřebují a pak vyžadují, dovedně masírují málo vzdělané obyvatele žijící v hrozných primitivních podmínkách,již ovšem zároveň imunizují a přirozeným způsobem umožňují přirodní výběr jedinců schopných produkovat dostatečné množství jedinců už ovlivnitelných díky náboženství,v němž byli vychováni,to vše umocněno zotročením poloviny ženské populace,která do toho nemá právo promluvit.Je to řečeno kostrbatě kvůli prostoru zhuštěně,ale doufám i srozumitelně.Tato válka je vedena velmi chytře s ohledem na slabosti evropské a zaoceánské civilizace,a už poměrně dlouho,neboť křesťanské ideje křesťané pohřbili svou mamonářskou nenažraností, a tak v této válce muslimové vítězí.No a naše civilizace jim ještě slepě na kšeft dodává zbraně i munici.Nás.
25. 11. 2009 | 08:56

kenry napsal(a):

Dneska GB zitra D a do 40 let budete muset v evropě vyznávat náboženství islámu.
Chudáci naše ženy a dívky.
Lidi probudte se....
25. 11. 2009 | 09:11

pako napsal(a):

Pocestný se asi zbláznil. Souhlasím samozřejmě zcela s Jarynem a jeho brilantním příspěvkem. Díky. Je čím dál patrnější, že způsob levicového sjednocování Evropy má v sobě těžké latetní rozpory a občanská válka hrozí spíše z nepředvídatelného superstátu než ze setrvávání na klasických osvědčených způsobech parlamentní demokracie s jasně vymezenou mocí, odpovědností, opozicí, územím, zákony, daněmi..... !!!
25. 11. 2009 | 09:23

kozoroh napsal(a):

Politika se má primárně zabývat správou věcí veřejných.Vždy byli politici, kteří měli tendenci upřednostňovat zájmy své před těmi veřejnými,ale přece jen

existovaly mechanizmy a zvyklosti, které tyto snahy eliminovaly.To už, zdá se, neplatí.Dnes se z politiky stal skvělý job.A tomu je pak podřízeno veškeré

konání "politiků", které vede až k chorobné snaze po udržení se u moci.Jak to svědčí voličům jsme neustálými svědky.

To pocestny: mnoha vašimi expozé zde se vine obhajoba multikulti, přičemž často používáte floskuli o náhradě líných domorodců čilými

přistěhovalci.Obávám se, že valná část oněch čilých je živena těmi domorodými, přece tak línými.Ti čilejší jsou pouze elektorátem provozovatelů zběsilých

ideí, víte panáčku?
25. 11. 2009 | 09:37

student Jiří Sojka napsal(a):

Vynikající článek, děkuji za objektivní rozšíření obzorů! ;-)
25. 11. 2009 | 09:46

eloper napsal(a):

to Sojka:

nevím co může být objektivního na celkem jednostranně názorovém náboženství jako je islám, buď věříte a jste muslim, nebo jste nevěřící a zasloužíte si smrt, není možnost být mimo dění, v očích muslimů jsme rouhači a islám nezná možnost odpuštění apod. jako je to v křesťanství, celý islám je svinstvo a je potřeba ho potírat, jako kterýkoliv jiný sociálně patologický extrém
25. 11. 2009 | 09:55

Pitvok napsal(a):

Zajímavé, když budeme pořád chápu EU jako nepřítele a zatvrzele se držet ideí národního státu, tak budeme nastávající změny chápat jako prohru. Ale smiřte se s tím panáčkové, Evropa, ta stará, musí padnout.
25. 11. 2009 | 09:58

Pepan napsal(a):

Pitvok : Jistě. Pod produktivními dělohami muslimských žen.
25. 11. 2009 | 10:12

Vysedlina pathologická napsal(a):

Pěkný článek.
Ale, opravdu, bude změna na celém světě. Lidé se budou chovat jako blázni. V touze po záchraně své úrovně se budou angažovat v předem prohraných bitkách a nakonec se nikdo v ničem nevyzná. Nejmocnější budou označováni současně za osvícené i zlotřilé. Promíchá se celý svět.
Kdo bude mít odvahu, ten zůstane nenápadný a spolehne na obyčejné svědomí. Duševní klid se bude závidět.
25. 11. 2009 | 10:18

afafaf napsal(a):

blbci. kde jste viděli, aby v ČR nějaký imigrant dostal sociální dávky? spadli jste z Měsíce? Vietnamci a Ukrajinci levně postavili moderní česká města, provozují tady obchod - z toho jdou daně, aby se zaplatili dávky pro Čechy. prý, líní imigranti)))).
25. 11. 2009 | 10:19

eloper napsal(a):

Stačí vyhnat muslimy z Evropy a můžeme si dál budovat demokracii a svobodu na úrovni EU, ať už to zní jakkoliv. Muslimové do Evropy nepatří, i kdyby to mělo být za cenu jejich ropy. Jsem rád, že se o tom začíná mluvit a, i když to znamená nárůst podpory neonacistů a fašistů v politice, furt je to pro mě schůdnější než zavádět právo šaríja. S neonacismem se vypořádáme po muslimech. A podle statistik nejsem sám, kdo takhle přemýšlí.
25. 11. 2009 | 10:25

eloper napsal(a):

afaf

kdo tu mluví o Ukrajincích a Vietnamcích, ti snad disponují ničivým a zhoubným náboženstvím jako je islám? Ukrajinci jsou Evropané a Vietnamci jsou zde vítání, protože jsou skutečně mírumilovní a nemají expanzivní tendence jako islámská polovina světa.
25. 11. 2009 | 10:29

Stanley napsal(a):

to dagobar:

nemyslím si, že jsem chytrolín, ale možná na rozdíl od některých jiných jsem měl tu čest dlouhé oky studovat dějiny náboženství. pokud se tady chcete bavit o podstatě, je islám stejně jako křesťanství netolerantní. jak by mohl být jakýkoliv monoteismus tolerantní? četli jste někdo evangelia? pokud vím, tam mluví Ježíš o tom, že kdo neuvěří, přijde do pekla a věčného zatracení... stejně tak se tam dají najít pasáže prosazující militantní šíření křesťanství, podobně jako v koránu je mnoho pasáží kde je džihád vykládan zcela mírovým způsobem atd. atd. to, co dělá s náboženství zbraň, jsou fanatici. křížové výpravy byly projevem křesťanského fanatismu, násilně chápaný džihád je projevem zase islámského fanatismu. to jenom pro vysvětlení podstaty. pokud vím, tak křesťané až hluboko do 19. století židy diskriminovaly, daléko méně než muslimové (teď je to přesně naopak, hlavně díky arabsko-izraelskému konfliktu). podle mého názoru není žádné náboženství inherentně násilné, pokud je chápáno jako duchovní cesta apod. pochybuji, že by nenávratně násilna kultura dokázala vyplodit učence jako např. Avicena, z nějž čerpal celý křesťanský středověk, od filosofie po medicínu.
PS: jen aby mě někdo neobviňoval z předpojatosti, moje disertace je o Tomši Akvinském, zdravím
25. 11. 2009 | 11:06

Baba napsal(a):

Pan Kuras jako televizní komentátor? Není to obvyklé, ale možné to je.
25. 11. 2009 | 11:39

M Kamča napsal(a):

Měli bychom začít víc komunikovat. Ale jak se neustálě potvrzuje, verbálně to nějak vázne a paraziti si ze slušnejch lidí dělaj prdel.

Každý, kdo obhajuje parazity a vyžírky kecama o rasismu a xenofobii měl by ve slušné společnosti dostat bodlo do koulí a zvedáka na pamětnou
25. 11. 2009 | 12:56

Vysedlina pathologická napsal(a):

Měnit komunikaci mezi lidmi?
Víc komunikace? Proč? Pro dorozumění?
Ale ne, vždyť schopnost vyjádřit co si myslíme jsme už dávno ztratili. Bez lží ani ránu.
I členové Sysifos něco jiného říkají a něco jiného si myslí. A to jsou nějací kabrňáci!
Asi to musí vyhnít, aby byl klid.
25. 11. 2009 | 13:41

Ortodoxní Moravan napsal(a):

Stačilo tam poslat pár čechů na práci a pomsta za zradu proti Československu byla dokonána.
25. 11. 2009 | 15:16

Josefina napsal(a):

Bohuzel musim jen souhlasit. Ziji v Britanii sice jen 3 roky, ale vidim co se to tady deje. A protoze pracuji ve skolstvi vidim tyto dusledky denne na vlastni oci.
Jen tak pro inspiraci.Ve skole mame pres 80% deti, kteri pochazeji z tech nejhorsich podminek( podle tabulek).Jinymi slovy vetsina rodin je z Maroka, Egypta a Sudanu a Turecka. Rodice jsou tady vetsinou jiz 10-27 let a v zivote ani jeden z nich nepracoval jedinou hodinu.Protoze ale maji v prumeru 6 deti (muslimska tradice ci co), tak jim stat da byt nebo dum ( v mnohym pripadech novy), plati jim veskere ucty, na jidlo dostavaji pridavky a k tomu vsemu dostavaji dalsi penize na 'preziti'.Potom je ale vidite,ze vozi deti do skoly autama a nakupuji v drahych obchodech.

Ke skolstvi.Protoze mnoho deti mluvi doma jinym jazykem, jeste ve 12 letech neumi cist.Z domu moc podpory nemaji, proc taky? Rodice to vidi tak, ze v 17 holku vdaji a ta je zase na podpore, dostane socialni byt...

Kdyz vytahnu jen par zaznamu ze statistic.44% deti ve veku 15-24 let, neni ani ve skole ani v zamestnani. Skola je povinna jen do 15 let...

A to je jen ta spicka.

Dokud byla Britanie 'bohatym statem'(za co se povazovala pred krizi), nikomu nic nevadilo....ale ted kdyz je pokladna prazdna si i Anglicane zacinaji uvedomovat, ze zivit tolik krku s vedomim,ze v pristi generaci jich bude 6 nasobek hladovych krku, je situace je vazna a neco by se melo delat.

Z me vlastni zkusenosti ale vim, ze se nic nestane. Protoze Anglicane se nejvice boji toho, ze je nekdo narkne z rasismu. Snad jen ve volbach, ktere jsou anonymni mozna daji hlas nekomu radikalnimu....Nechme se prekvapit...
25. 11. 2009 | 17:46

Josefina napsal(a):

Mimochodem, nez nekdo namitne, ze pravdepodobne pracuji v 'Americkem Brooklynu', tak jen pro upresneni. Nase skola patri mezi 7 nejlepsich v Londyne a 15 nejlepsich v zemi....Dukaz toho, ze deti jsou tvarne a ze se da s nimi pracovat. O to horsi je, kdyz vidite ze vetsina nema sanci dojit ani k maturite. Z ruznych duvodu...
25. 11. 2009 | 17:52

ironik napsal(a):

Stačí si přiznat že je to daň za 35O tiletou kolonizaci a EU potřebuje rozmělnit náklady na integraci,že to zaplatí všichni je dáno smlouvou a není to už v pravomoci jednotlivých států,prostě vlastencům (nacionalistům ) zbyly oči pro pláč,a časem to vzdají,pak přijde nový Guru a to bude mela.
25. 11. 2009 | 18:18

Filip Konečný napsal(a):

Británie nutně potřebuje génia Klausova formátu. Jedině někdo takový může z pustiny vybudovat rajskou oázu. Buďme rádi, že Václav Klaus je náš PAN PREZIDENT, kterého nám závidí celý svět. Všichni mu přejeme mnoho tvůrčích sil pro blaho a rozkvět naší vlasti.
25. 11. 2009 | 18:33

stejskal napsal(a):

Dobrý den,

smazal jsem jeden hrubě urážlivý výkřik(označení "nácek", "fašoun"), neboť tyto jsou v rozporu se záměrem našich stránek, tedy poskytovat prostor pro věcnou a korektní debatu.

Děkuji za pochopení.

Libor Stejskal, editor blogů
25. 11. 2009 | 18:46

jan Novák napsal(a):

V TV jsem viděl, že jedna samice vrhla tolik mláďat, že je nemuměla ani spočítat, ani je nepoznala. Daňoví poplatníci to množení, díky sociálním zákonům zaplatili ze svých Mluvit o tvorbě multikulturalismu je scestné, jde o potlačení kulturního prvku odpovědnosti, pracovitosti a vědomí povinosti se o sebe a své potomstvo starat.
25. 11. 2009 | 21:55

Qiedo napsal(a):

Pepan a někteří další,ale neuškodí to skoro všem:
http://www.youtube.com/watc...
28. 11. 2009 | 21:55

Merlin napsal(a):

Blair a jeho banda patří před soud !
Před soud, který by měl pravomoc vynést trest smrti.
29. 11. 2009 | 20:12

PeterM napsal(a):

Nie je to nahodou ale cisto nahodou tym ze myslia na buducnost? Aky je populacny koeficient? Vie to niekto? Britania je na tom este dobrezo svojim 1.6 koeficientom ktory im este dava nadej na reprodukciu. My s nasim koeficientom 1.3 nemame ziadnu sancu na zachranu. Kto bude pracovat na nase dochodky?
Druha vec je ta ze akym sposobom to dosiahli, dovozom novodobych otrokov ktori na nich za tu minimalnu mzdu robit budu az pokym nezgegnu. Ja som v britanii tak viem o com hovorim.
Vsetko je zvratene, splocnost sa vyciciava vysavanim penazi z obehu a ludia nemaju na zakladne potreby ako maju zabezpecit svoju rodinu.
Pravda je uplne inde pan Kuras ako sa nam tu chcete zasa postazovat na imgracnu politiku. Teraz ked uz je neskoro. Kde ste boli pred 10-15 rokmi?
Co keby sa zmenil financny system a ludia by pre zmenu mali dostatok penazi pre svoje rodiny??? Co keby sa zmenil urocny system na bezurocny a znicit bankarsku uzeru (lichvu) ktora by ludom dala znovu dychat a zit?
01. 12. 2009 | 16:46

MAREK napsal(a):

JSEM EVROPAN A OBCAN EU, V TETO SOUVISLOSTI JSEM ZASADNE PROTI EXPANZI A INTEGRACI MUSLIMU DO EVROPY A EU.
EVROPA JE NAS KONTINENT, JE TO KONTINENT KRESTANU A WHITE PEOPLE!
MUSLIMOVE NAM BEROU PRACI A EVROPSKOU KULTURU!
MUSIME TU EXPANZI ZASTAVIT VSEMI DOSTUONYMI PROSTREDKY A VYCISTIT EVROPU OD MUSLIMSKEHO JEDU DOKUD JE CAS!

AT ZIJE SVOBODNA BOHATA A DEMOKRATICKA EVROPA!
07. 12. 2009 | 12:56

boty ecko napsal(a):

Vsetko je zvratene, splocnost sa vyciciava vysavanim penazi z obehu a ludia nemaju na zakladne potreby ako maju zabezpecit svoju rodinu.
12. 12. 2009 | 20:38

uggs on sale napsal(a):

I think it's beautiful.And I like it!Especially,the color is cool!
17. 12. 2009 | 13:30

air force shoes napsal(a):

svyrazne vyplati nakoupit v zahranici cokoliv. A snad nebude nikdo tvrdit, ze rozvoj CR ja zavisly na exportu a nikoliv dovozu. a mys. Vysledek je pak takovy, ze pro kazdeho, kdo alespon trochu oNechme se proto prekvapit, kolik firem dokoze v prubehu pekulanty na burze je velmi snadne prehrat menu malinke CR a napakovat se na ukor ceskych lidicek hrou na prehrati a oslabeni meny. Silni hraci hraji s CNB hru na kocku vlada nejaky svetovy jazyk se
11. 01. 2010 | 18:13

men-s watches napsal(a):

Approximately half of these costs were paid by Medicaid ladies watches and Medicare. From big chains to mom-and-pop operations, pizza is about a $50 billion business breitling watch in the U.S. Many pizza restaurants have suffered in recent years from wildly fluctuating commodities breitling watches prices; meanwhile, cash-strapped have customers increasingly chosen to dine out in cheaper fast-food breitling restaurants. An 18% tax increase on pizza and soda would be devastating cartier watch to the industry.
18. 03. 2010 | 06:25

women-s watches napsal(a):

according to the CDC. Approximately half of these costs were paid by Medicaid ladies watches and Medicare. From big chains to mom-and-pop operations, pizza is about a $50 billion business breitling watch in the U.S. Many pizza restaurants have suffered in recent years from wildly fluctuating commodities breitling watches prices; meanwhile, cash-strapped have customers increasingly chosen to dine out in cheaper fast-food breitling restaurants. An 18% tax increase on pizza and soda would be devastating cartier watch to the industry.
18. 03. 2010 | 06:29

ladies watches napsal(a):

Which counts on soda sales to boost its profits, says Jennifer Litz cartier watches editor of Pizza Marketplace, an industry Web site. Some pizza chains cartier seem puzzled as to why their product specifically is under fire from anti-obesity chanel watch activists. Pizza is completely customizable -- you can make it as healthy or as indulgent chanel watches as you want, says Tim McIntyre, vice president for communications at Domino's chanel Pizza Inc.in an email statement.
18. 03. 2010 | 06:33

Free Ringback Tones napsal(a):

good article thanks you very much for your information
19. 03. 2010 | 02:54

cartier cpcp napsal(a):

It would be great if you have other great things

just like this. I really love it. Thanks!
24. 03. 2010 | 08:07

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Boudal Jiří · Brenna Yngvar · Bureš Radim C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Glanc Tomáš · Groman Martin H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rath David · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojta Vít · Vojtěch Adam · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy