Naučme muslimy pít víno a bude mír

13. 01. 2010 | 21:42
Přečteno 9288 krát
„Ve všem nezbytném bychom měli dávat přednost lokálnímu před globálním a ve všem nadbytečném bychom měli dovolit globálnímu, aby si užívalo svého prázdného triumfu. Neboť jak globalizace luxusních věcí podráží jejich hodnotu, tak lokalizace jídla a pití podráží všechno ostatní.“


Píše Roger Scruton, britský konzervativní filozof a farmář ve své nové knížce „I Drink Therefore I Am“. Je to vyprávění o víně prolínané hlubokým a širokým mudrováním o smyslu všeho, co souvisí s jídlem, pitím, pěstováním, šlechtěním, civilizovaností tvořenou moudrým, laskavým a přátelským pitím a necivilizovaností působenou na jedné straně puritanismem a na druhé nezřízeným chlastáním. „Víno je civilizace. Rozdíl mezi zeměmi civilizovanými a necivilizovanými je rozdílem mezi místy, kde se víno pije a místy, kde se nepije.“

In vino veritas pro filozofa znamená toto:

„Pravda vína nespočívá v tom, co pijící vnímá, nýbrž v tom, co rozvázaným jazykem a uvolněnějším chováním dává najevo. Je to tedy pravda pro druhé, ne pravda pro sebe. Víno před námi kreslí svět jako pravdivý a připomíná nám, že když jsme si to dříve neuvědomovali, bylo to proto, že jsme nedokázali být jeho součástí, což je vada, kterou víno má jedinečnou schopnost napravovat.“

Všichni dobří, moudří a laskaví myslitelé všech dob byli rozumnými pijany vína, připomíná Scruton. Včetně těch nejslovutnějších středověkých myslitelů a poetů islámských, které dnešní islám ke své (a naší) škodě sám sobě zatajuje, ale kteří byli hnací energií jeho největší kulturní slávy. Ne náhodou ve víně pijeme arabský „al-kuhul“, jehož jméno znamená esenci, vnitřního ducha, oduševnělost. Naučme muslimy opět pít víno a bude mír, nabízí Scruton řešení střetu civilizací.

„Víno správně podávané všechno zpomalí, nastoluje rytmus jemného usrkávání místo chamtivých hltů“, napomíná Scruton ty dnešní víno urážející chlastouny. V klasickém tradičním způsobu pití se víno „uctívá a vychutnává“. Když se lidé spolu posadí k vínu, „opakují si ve svých duších onen původní čin usídlení, který nás nastavil na cestu k civilizaci a vnukl nám řád sousedství a vládu zákona.“

Víno je pro Scrutona neodlučně spjato s půdou, z níž vzešlo, jejíž chutě a vůně vstřebalo a nám ve sklenici laskavě předává. Je projevem kultury, kultivovanosti, kultivace, víry v božskou harmonii a krásu, snahy o její napodobení, zachycení, sdělení a sdílení. Vrací nás od utilitárního materiálna k nadčasovému duchovnu, pomáhá nám přeřazovat si žebříček lidských hodnot, učí nás odpouštění a přijímání chyb a selhání, katalyzuje naše myšlenky a seřazuje je nenásilně do správného pořadí, umožňuje nám poznávat, že dáváním přijímáme a že naše štěstí zůstává neúplné, dokud se o ně s někým nepodělíme. Dělá nás citlivější na vnímání krásy a harmonie. Povznáší nás z malichernosti a zášti, pomáhá nám radovat se z drobných požehnání, sráží nás z povýšenosti a pýchy a dává nám schopnost radovat se z štěstí a úspěchů druhých, včetně odpůrců. Umožňuje nám zahlédnout záblesky světa „sub specie aeternitatis“, v němž věci dobré ukazují svoji kvalitu bez ohledu na to, komu patří.

„Mír přichází, když lidé sázejí vinice a končí, když vrtají ropu.“

Mezi velkolepým filozofováním nás Scruton seznamuje s jednotlivými víny, s nimiž se skamarádil, když jako student čundroval na motorce po Francii od vinohradu k vinohradu a když se jako profesor se svými kolegy na Cambridgi propíjel vzácnými ročníky bordeaux a burgundských z univerzitních sklepů. Vedle těch nejslavnějších a nejvzácnějších nám dokáže poradit, jak se stejně dobře napít za poloviční ceny ze sousedních méně slovutných vinohradů a z těch až někdy překvapivě levných lahůdek, jakými dokáží být třebas Cahors, Bergerac, Madiran, Bourgeuil a mnohá rhônská. Neboť, „jako je tomu u žen a koní, ty druhé nejlepší jsou ty nejlepší.“ Poví nám, že červená vína katalánského Collioure jsou „plná, bohatá, kulatá, ovocnatá a hebká jako šťavnaté nahotinky sochaře Aristida Maillola, který zde žil“.

„Poválejte si jméno Maillol v ústech a představte si při tom dobře tvarované hýždě a dobře vyzrálé víno a příblížíte se chuti Collioure,“ vybízí nás. „Je vznešené, stabilní, oděné do kněžského hávu, měkce tříslovité, hluboce rubínové, třešňovicově doznívající, křísivé, kombinující sílu s něžností, troufalost s grácií.“

A takto nás vpíjí do překvapení, které zažil s americkým Horton´s Norton:

„Jeho inkoustovost vytryskla z láhve jako hejno sršňů, přilnula k nosu, rtům a patru a žíhla nás intenzivními chutěmi lískového oříšku, brusinek a melasy. Pak nám na patru začalo zpívat svoje velkolepé dozpěvy. Taktak znatelné foxiny amerického hroznu zněly jako hluboké varhanové tóny pod chórem letních vůní. Pikantní žár zaplavil ústa a žaludkem zněla ozvěna hlubokého mumlání ovoce. Poznávám autentickou chuť Virginie - červenou skalnatou půdu, vlhký vzduch, hmyzem prosycené vánky, to vše vměstnané do tohoto tmavočerného hroznu, zaláhvované a pak vypuštěné v extatických oblacích přes stůl.“

A našinec si při čtení říká, jak mohl kdy pít víno bez hlubokého filozofování?

(Vyšlo v týdeníku Euro)

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Ládik napsal(a):

Vínem budou zapíjet vepřové.
13. 01. 2010 | 21:48

Lena napsal(a):

Správně. Pořádně demoralizovat: víno, ženy, zpěv!
A bude klid.
d:-)
13. 01. 2010 | 21:53

iga napsal(a):

Lena

zena a zpev?
To uz prece maji!
Neumim si predstavit, jak by to vypadalo, kdyby se jeste dali na chlast...-)
13. 01. 2010 | 21:59

entp napsal(a):

Krásná poetika, ale pro začátek by stačilo, kdybychom s nimi přestali válčit (záminka se vždycky najde, ale ropa je ropa a plyn je plyn, že), nezabíjeli jim ženy a děti "chirurgicky přesnými" zásahy a nevnucovali jim náš způsob života a naše hodnoty. Bez ohledu na to, že s některými z nich máme problém.
To ale asi pane Kurasi víte... nebo ne? Nechcete si kazit den nepříjemnými myšlenkami? Nebo že by záměr?
13. 01. 2010 | 22:25

kormoran napsal(a):

..Naucme muslimske zeny nositi minisukne a..... vyckejme)))))
13. 01. 2010 | 22:34

Lena napsal(a):

iqo,

ženy v islámu nejsou přebytkovým zbožím - za mužského svobodna!!! A pití mají zakázané.
13. 01. 2010 | 22:53

Jiří napsal(a):

Tohle je urážka náboženství. Co kdybych já začal říkat, že kdyby židé jedli vepřové, tak bude v palestině mír, líbílo by se vám to?
13. 01. 2010 | 22:55

Gerd napsal(a):

Jenže muslimové, alespoň ti bohatší, jezdí pěkně popíjet do Evropy. V soukormí luxusních arabských hotelů si mohou diskrétně dopřát i těchto hříchů. Ostatně Mohamed zvaný Prorok přeci zakázal vše, co opíjí. Některé lidi ale alkohol neopíjí. A některé lidi opíjí láska. Proto muslimové nenávidí celý svět a všechny, kdo milují zvlášť.
Obávám se, že ale prapříčina problémů je v neměnném výkladu Koránu zakonzervovaném na věčné časy. Přitom sám Korán byl pozměněn mnoha dalšími výklady. Jako se u bible Nový zákon jedná o soubor 4 vybraných evangelií z více dochovaných a doplněno výkladem Pavla z Tarsu, muslimové mají zase korán ovlivněný zápisem Aišy a následnými výklady.
Pokud povolí diskuzi o koránu, pak je šance na zlepšení poměrů. Nějaké víno s tím nic nespraví. Ostatně je semtam potajmu popíjejí a protože neznají míru, ožerou se.
Bez diskuze není rozvoje civilizace. Mají jen hodně dětí a kvůli všemu se uráží.
13. 01. 2010 | 23:15

Suchec napsal(a):

Autor:

Když já to červený nemůž, byť mi strašně chutná.

Ale našli jsme Irschai Oliver s datem r.1984.

A byl opravdu dobrý. Kupodivu :-))))
13. 01. 2010 | 23:22

Tužka napsal(a):

Tužka napíše,že jste to napsal krásně,pane autore,tak krásně,že Vám za odměnu svěřím svou soukromou teorii,jak se velice,ale velice rychle vyvinul z opice člověk.Tak ta"převratná teorie."To si jdnou v časném podzimu jedna zvědavá opice všimla,že v dutině peckovitého stromu "cosi nádherně kvasí a voní".Zvědavá opice ochutnala a už nepřestala,nabírala předníma prackama tu báječnou tekutinu,srkala a olizovala se,dokud s toho stromu nespadla.Když se probrala a příčichla si k předním prackám,cítila znova tu opojnou vůni,a protože se nechtěla té vůně vzdát,rozhodla se,že už nebude chodit po čtyřech,ale jen po zadnícha, ty přední pracky bude používat jen k "uchopení toho báječného nápoje".Někdy se ale při tom nassávání zapomene,a pak občas zase chodí po čtyřech.Nikdo ji ještě tenkrát nemohl říct,že má pít tak,aby se povznesla,a né,aby padla.Tužka,která je skoroabstinent.
13. 01. 2010 | 23:27

Qiedo napsal(a):

Byť je to hezky napsané,k tomu,co článek hlásá mám jisté výhrady.Někdo po požití zpívá,někdo skládá básně,jiný se věší a další se pere nebo tříská vše,co je v dosahu.Vzpomeňte,co způsobila ohnivá voda indiánům.Před pár dny tu někdo opakovaně dával odkaz na záběry metod bojovníků-asi šlo o Čečnu.A tady se přidám k nicku IGA-takové hordy a ještě pod vlivem onoho "al-kuhulu",to nás potěš Pánbůh.
14. 01. 2010 | 00:02

G.B.Shaw napsal(a):

Může prosím někdo citovat přesně, kde v koránu je přímý zákaz pití vína? Někde jsem četl, že tam žádný není, že středověcí islámští mudrci a poetové o něm pěli oslavné verše a že ten abstinentismus pochází od nějakých omylných kazisvětských (na rozdíl od světských) vykladačů.
14. 01. 2010 | 00:07

veverka napsal(a):

Autor se opil vínem a spletl si název.Správně to mělo být:

Naučme Židy a Američany neokupovat cizí země a bude mír.
14. 01. 2010 | 00:22

otokar napsal(a):

Benjamine,Benjamine,zase jste přebral a chcete řešit celej svět. Dejte už vy Židé lidem pokoj a uvidíte,jak to pomůže.
14. 01. 2010 | 00:44

komenský napsal(a):

otokare, otokare, dejte už vy arijci lidem pokoj a uvidíte, jak to pomůže.
14. 01. 2010 | 01:16

kormoran napsal(a):

I v relativne kapitalisticke bide je socialisticky vypasena veverka pochoutkou.

Doporucuji rozniti pri nejvyssi rychlosti , opacne ten hlodavec jeste staci z ohniste krasti brambory.))
14. 01. 2010 | 01:28

malma napsal(a):

...a to ste ješte nebyl U Pinkasů, tam Vám to pivo upně hejčkaj ...
14. 01. 2010 | 01:51

yorick napsal(a):

Suchec
Jen pro pořádek, když už jste se pustil do vína. Víno, které jste doporučil je jistě dobré a především aromatické, směrem někam k muškátu, ale píše se Irsai Oliver a rozhodně nepatří k vínům, která snáší archivaci. Pokud bylo tedy víno ročníku 1984 dobré, muselo být něčím jiným :-0?
Jinak podivnost a zároveň průhlednost pana Kurase, zatím aritmeticky, ale narůstá.
14. 01. 2010 | 07:11

Olga napsal(a):

Je to moc hezky napsané. Ano moc. Nemám připomínek. I Ježíš pil víno. Ano. Ale s mírou. Proto bych dodala. Naučme se pít víno. Všechno je dobré. Všechno je tu pro naše dobro. Nic se však nesmí přehánět. Náš civilizovaný svět však často přehání, a tak se z velmi dobrých věcí stávají věci velmi zlé. To platí všeobecně. Zahovávejme správnou míru.
14. 01. 2010 | 07:38

Pepa Řepa napsal(a):

G.B.Shaw

Korán Súra 5.Prostřený stůl verš 30
Vy, kteří věříte! Víno, hra majsir, obětní kameny a vrhání losů šípy jsou věru věci hnusné z díla satanova. Vystříhejte se toho - a možná, že budete blaženi.

Pak najdete celou řadu odstrašujívcích případů v Ahadíth (al-Buchari). I kdyby tomu tak nebylo stačí pro zákaz chlastu shoda ummy.

Tuším že Abbás nebo Uthmán mají v sunně jako odstrašující ukázku chlapíka, který měl volit ze tří hříchů. Zda zabít dítě, přefiknout krasavici nebo vypít sklenici vína.

Chlapík (už nevím kdo) si myslel, že víno je hřích nejmenší.
Vypil tedy víno, které způsobilo, že zabil dítě a krasavici přefiknul (nevím v jakém pořadí).
Co je tedy nejhorší, pane Kurasi?

Třetí rovinou je praxe.
Muslim (asi ne každý) si vesele dá do nosu mimo dům islámu. Uslyšíte větu, že "tam se Alláh nedívá".
Ne cestu do Evropy se část těší asi jako pětiletý Lojzík na Ježíška.Bordely a chlast a tak, zpěv klidně vynechají.

Dokonce mám zkuěenost, že policejní protialkoholický vezír nepohrdl domu vyráběnými kvašenými nápoji,rozinky, datle+rýže a spoustu cukru, u kterého se třikrát zalepíte, než se ožerete.
Gurmána Kurase by klepla pepka, co se všechno tajně pije.

Kvalitní, značkový alkohol se dal sehnat ve speciálních kšeftech s saddámovském Iráku, jinde (Jordánsko, Marocco) se dá sehnat pod rukou cosi z datlí, co je na bílou hůl, ve většině zemí jako je Libye, Syrie , co si člověk neuvaří a Arab nevyčmuchá to nemá.

Zato by zaplesalo srdce blogera
Dvořáka. Hulí se i to, o čem komorousáci ani neslyšeli. Třeba jakési "bango", vypadalo to jako tabákové listy. Samozřejmě tajně, ale třeba v Maroku je na každém rohu k mání fajfka na opium.

Od kdy se strikně dodržuje zákaz alkoholu nevím.
Faktem je, že třeba ve staré perské poezii(Omar Hajjam Robaijjat) se všechno motá kolem pití vína.Je tam ještě jeden skvělý básník (na jméno si nevzpomínám), který to prokládá sexem s mladíky .
Ta poesie je jinak naprosto špičková, srovnatelná se Zpěvy staré Číny, vyšla i v češtině.

Ovšem svět se mění. K lepšímu, jak nás přesvědčují zdejší politicky korektní uíčka.
Irán náš vzor.
14. 01. 2010 | 08:04

Ládik napsal(a):

PŘ:
Datlovici jsem ještě nepil. Možná proto jsou tak hnědí.
14. 01. 2010 | 08:16

Čochtan napsal(a):

Studoval v Hamburku elektrotechniku, pil pivo, víno, šnaps, pokrokové Němky s ním uvědoměle prznily rasu.
Jmenoval se Ata.
14. 01. 2010 | 08:38

Světoobčan napsal(a):

Člověk je všežravec,jezte/rostliny,ovocné plody,ryby,skopové ,vepřové,hovězí,koňské maso,oslí,kočičí,psy,hmyz... a pijte/vodu,ovocné šťávy,víno ,pivo ,destiláty .../všechno,vše je košér!!!Obžérství a opilství není košer,a mršiny ,drogy a lidské maso není košér !!!Jak jednoduché pro demokracii ducha člověka!!!To je cesta do ráje !!!
14. 01. 2010 | 09:12

Olga napsal(a):

Dělit lidi na muslimy, křesťany, židy,ateisty ... je hloupost. Jsou jen dvě skupiny. Dobří a špatní. Nebo podle křesťanů ti co slouží Bohu a ti co slouží mamonu.
14. 01. 2010 | 09:34

F. Adamec napsal(a):

Su rad, ze muj syn Martin Adamec je relativne nezavisly, kamaradi s Martinem Cernikem, dokumentuje dobre lidi na svete na DVD a HDV, a jezdi na vinobrani do naseho vinohradu v Bilych Karpatoch.
14. 01. 2010 | 09:52

valdštejn napsal(a):

Naučme židy jíst normální (ne košer jídlo ) a bude v Palestině mír !
14. 01. 2010 | 10:41

P.K. napsal(a):

OOOOOOOOOOOOOOmmmm...:-)
Nedávno jsem na TV viděl dokument, ve kterém jeden myslivec vysvětloval svůj přístup k "myslivosti":znělo to jako prvotřídní, propracovaná filosofie, kombinovaná s mystikou a okořeněná budhismem. Ten člověk se zřejmě pohybuje ve zcela jiných dimensích...k dosažení "Nirvány" mu chybí jen malý kousek...snad by mu k tomu stačilo jen nabíjet do kulovnice žaludy a střílet je z posedu přímo do žaludků divokých prasat a myslet si, že jim tím šetří práci se žvýkáním...
Jako děti jsme se dokázali uvolnit, dobře bavit i bez alkoholu (zkuste si na to vzpomenout). Je zajímavé, že v tomto případě asi neplatí: "co se v mládí naučíš..."
Zkuste si někdy nahrát "pivní (vinné) řeči", ve "kterých je pravda" a přehrát si je, až vystřízlivíte: ujištuji Vás, že takové "kecy"(bez urážky) v pohodě zvládnete bez problémů i za střízliva...a ještě ušetříte...nejen peníze...:-)
14. 01. 2010 | 10:52

Čochtan napsal(a):

Valdštejne,
co je na "košer" jídlu nenormální ?
Když ti ho předloží, tak to nepoznáš. Akorát, že maso nebude vepřové.
14. 01. 2010 | 10:53

G.B.Shaw napsal(a):

Benjamine, Benjamine, už zase házíš perly sviním?
14. 01. 2010 | 10:58

Pavel13 napsal(a):

Ten rozdíl mezi vychutnáváním a chlastáním se dá aplikovat na spoustu lidských činností. Když vidím záběry z ulic muslimského a středoevropského města, je mi jasné, že my vše chlastáme. Mám tomu "pít" v nadpisu rozumět tak, že máme muslimy naučit chlastat? Snad se tedy k tomu míru společně prochlastáme.
14. 01. 2010 | 11:04

Karel (taky) napsal(a):

Naučme muslimy pít víno - z fanatiků budou ožralí fanatici. Nevím, jestli to bude lepší, mně to připadá jako hodně výbušná směs.

(Pozor, nenapsal jsem, že všichni muslimové jsou fanatici!)
14. 01. 2010 | 11:11

P.K. napsal(a):

Hm...a zkoušel jste si někdy na jazyku vychutnat třeba hruškového Jupíka ?

Pomalu, a přesto nedočkavě,
s obřadností až obscénní pozvedám milou lahvičku k ústům...
Když kapka hustého nápoje se jazyka dotkne,
někde, snad v mozku, mi zvolna vzniká obraz Hrušky: jakoby kreslený samým Piccassem...
Tvarem Venuši Věstonickou připomíná
chutí však se spíše blíží tropickému ovoci.
Vybaví se se mi slunné pláže Karibiku,
nebo léto s paní(N)u nás na rybníku.
o několik milisekund později se vše v prales mění
na stromě Tarzan: Jane sladkou šťávou manga krmí...
Pak ale konec nastává;
poslední kapka jícnem sklouzává. Se smutkem, ale s myslí jasnou, do kontejneru na sklo odhazuji láhev prázdnou...
14. 01. 2010 | 11:36

Im nazi napsal(a):

Zkorumpovat muslimy konzumem by bylo nejlepší řešení, ale problémem je, že oni se nedají. Jejich mentalita, zvyky a ideologie brání západním vlivům v proniknutí do jejich společnosti. Ale je pravda, že v mnoha muslimských zemích se tajně popíjí, či sledují zkažené západní filmy a pornografie.
14. 01. 2010 | 12:01

Petros napsal(a):

to Pepa Repa:
Abu Nuwas, tak se jmenuje ten, na ktereho jste nevzpomnel.

to veverka:
"Naučme Židy a Američany neokupovat cizí země a bude mír." A co jeste tak odstranit chudobu? To by byl jiste jeste lepsi mir... A nez vznikl Israel a nez vznikly USA - byl v arabskem svete mir? Ano, jiste byl, jak jinak, nepochybne od Mohammada tam byl mir za mirem nejmene tisic let. Veverka na hrad! Bude mir.
14. 01. 2010 | 12:02

Im nazi napsal(a):

Všichni správní muslimové jsou fanatici a násilníci

Kdo není radikální, ten není správným muslimem, protože podle koránu je třeba šířit islám mečem, vyhánět a zabíjet nevěřící atd.

Zároveň platí v muslimských komunitách pravidla, jako že lhát nevěřícím není hřích, nebo že komunita mezi nevěřícími musí růst a být umírněná jen do chvíle, než se dostatečně rozmnoží a posílí. Pak má začít s přebíráním moci a radikálními akcemi.
14. 01. 2010 | 12:05

bez nicku napsal(a):

Možná se někteří z nás bojí, že kdyby měli zahlédnout svět ve střízlivém stavu, asi by se museli "uchlastat" k smrti.

Zajímavé se mi jeví spojení pěstování vinné révy s náboženstvím. Víno snad slouží dodnes k bohoslužebným účelům a nedivila bych se tedy, pokud v minulosti zakládání vinic bylo činěno především na podnět církve :-) ..
Jaký vliv na duchovní rozvoj lidí popíjení alkoholických nápojů v hojné míře mělo (a má !!), vidíme koneckonců dodnes. Stačí nahlédnout do soudních síní a vysledovat stopy alkoholismu především tam.

Pravidelné požívání alkoholických nápojů považuji za závislost, ať si autor článku či kdokoliv jiný ospravedlňují pití sebelíbivějšími slovy. Teprve až si "piják" vyzkouší alespoň několik měsíců zcela bez alkoholu, teprve potom by se jeho výpověď mohla stát autentickou a originální. V opačném případě se domnívám, že jde o lidi závislé, kteří jsou v permanentním alkoholovém opojení (míru v tomto případě neposuzuji) a svůj alkoholismus si pouze ospravedlňují.

Propagace alkoholismu i v nadpisu článku je zcela v duchu naší "propité" civilizace. Považuji ji za smutnou vizitku člověka 21. století, který se pyšně nazývá homo sapiens sapiens ..
14. 01. 2010 | 12:14

nedostižitelný napsal(a):

Není potřeba je učit chlastat,je potřeba zamezit jim přístup do Evropy,pouze jako návštěvníky a to s přísným dohledem.A samozřejmě okamžitě zakázat islám v Evropě jako náboženství se všem.jeho prvky.tedy i zbourat mešity atd..Tam u nich doma ať si dělají co chtějí,tady pouze jako hosté(krátkodobě) a s dodržováním našich zákonů.
14. 01. 2010 | 12:22

P.K. napsal(a):

Omlouvám se autorovi blogu:
"extrémismus, agresivita", které snad vyzařují z mého prvního příspěvku, (který ale nebyl adresován jen autorovi, ale všem), je záměrný a "předstíraný".
Domnívám se, že život bez alkoholu je (prozatím ?) pro lidstvo z mnoha důvodů (jak se zmiňuje i pan/í "bez nicku") nereálný.
Takže vlastně tak nějak souhlasím s autorem.
A také (jako obvykle) dokazuji své tvrzení, že mluvit, psát hlouposti, je možné i bez požívání lihovin.
14. 01. 2010 | 12:43

Baba napsal(a):

Čím větší pracovní nasazení, tím větší spotřeba alkoholu. My se sklony s pravicovým neduhům si i to své mírné holdování musíme zpravidla kompenzovaně odpracovat.
14. 01. 2010 | 13:00

Jablicko napsal(a):

Pane Kuras, rad Va ctu. Vino mam rad a jsem spokojen. Neni to divne?
14. 01. 2010 | 13:13

MESHUGE napsal(a):

Jiriku, ani nevis, kolik se toho veproveho v Israeli spotrebuje, a ta sunka je delikates, tak jak byvala pred lety v Cechach, to je masicko a ne sama sul, trochu mas pravdu,az ti ortodoxni na obou strana zacnou bastit sunku, tak to bude znamenat ,ze prisla doba, aby prestali zrat jeden druheho
14. 01. 2010 | 13:24

huhu napsal(a):

nedávno jsem v radiu poslouchal jak někde v německé "multikulti" mateřské školce mají v pátek vegetariánský den, aby děti poznaly kulturu jiných. Pokud tam zařadí v pátek i vepřový den s tlačenkou a výpečky, aby imigrantské děti poznaly německou kulturu, tak pak to bude teprve opravdové multikulti a ne jen póza.
14. 01. 2010 | 13:27

citizen napsal(a):

Mír končí, když vrtají ropu.. Vynikající! Závislost na ropě je zhoubnější než závislost na vínu či tabáku. Děkuji!
14. 01. 2010 | 14:02

Kritik napsal(a):

Lze se oprávněně domnívat, že dříve, než se muslimové naučít pít víno a jíst šunku, budou jim zdejší končiny patřit a v jejich učebnicích budou jen zmínky o prázdných hedonicích (požitkářích) bez víry a jakýchkoliv morálních zábran.

Tímto komentářem se nic nenamítá proti slastném daru zvanému víno. I Ježíš Kristus byl pomlouvači nazýván "žráč a pijan vína" (viz http://www.bible21.cz/ ). Přesto to nic nezměnilo na jeho absolutně čistých mravních základech.
14. 01. 2010 | 14:50

Baba napsal(a):

huhu:
Vy asi nejste pamětník. Kromě závazně bezmasých dní byly i dny se závazně masitými pokrmy. Vedle nich byly jiné dny, kdy se maso obvykle nepodávalo. V převážně ženské rodině byste snad sklidil obdiv.
14. 01. 2010 | 15:23

anakonda napsal(a):

Všichni se diví že muslimští teroristé neváhají a spáchají sebevraždu. Podívejme se na to:
Žádnej chlast, žádná pařba, žádné disco, bary, restaurace, žádná televize, žádná zábava, žádnej sport, žádný pořádný žrádlo. Místo oblečení prostěradlo, místo kšiltovky ručník. Neustálé skučení chlapa na věži. Pětkrát denně klekat na bolavý kolena. Tahat sebou špinavej ručník na modlení. Alláh je s tebou i na hajzlu při honění. Nesmíš se holit. Tvá žena se nesmí holit. Nesmíš flirtovat s kočkama na ulici. Šukat můžeš až po svatbě. Nevěsty ti vybere někdo jiný, škaredý, který tě nevzruší. Ženský, který sis vzal se nesnáší a vybíjí si to na tobě a navíc jsou hysterky, chodí oblečeny do pytle a musí mít neustále závoj. Všude samej písek a sucho v tlamě. Slunko pálí na hlavu. Vypadáš jak cigán. Sžíráš se závistí k Americe. To je život? To radši smrt. A hurááá na to. A vzít sebou co nejvíc prasat, co se mají líp než já.
14. 01. 2010 | 15:50

Baba napsal(a):

Vy asi nečtete pana Kurase. To byste věděl, že Allegro v letošním seznamu Grand Restaurant festival není, že se píše s dabl el a že na víkend je lepší vyrazit za sněhem.
14. 01. 2010 | 16:27

YK napsal(a):

Ad anakonda - hlavni pricina "vyskytu sebevrazednych atentatu" je asi stav permanentni nas/// ranosti, nenavisti a predsudkum proti jinovercum jaksi zakomponovany uz do zakladu koranu.
K tomu se vsak pridava spousta dalsich faktoru - jednim z nich muze byt prohlubujici se rozdil mezi zivotni urovni arabskych statu a evropy. Je to vysledek neschopnosti organizovat efektivni prumyslovou vyrobu (ci lepe receno neschopnosti efektivne organizovat temer cokoliv) a dale FLUKTUACI CEN ROPY. Navyseni cen ropy melo v KSA a Iranu za nasledek nebyvaly boom v rozhazovani penez. Jakmile si populace zvykla na tucne a bezpracne prijmy - prisly 2 rany - pocet obyvatelstva vlivem prilivu penez prudce vzrostl - a ceny ropy diky narustu tezby pridce klesly. Okolo roku 2000 se prodaval barel za 12 US$ a zivotni uroven mas v KSA klesla z urovne nemecka na uroven ukrajiny. O rok pozdeji se z totalne frustrovaneho obcanstva KSA rekrutovalo 15 "uvedomelych soudruhu - islamistu-jihadistu - vetsinou prislusniku "ozebracene" stredni tridy" kteri "potrestali zapad" za katastrofalni pokles zivotni urovne a ponizeni muslimskeho proletariatu/lumpenproletaristu v KSA vrazednym utokem 9-11.
14. 01. 2010 | 16:28

Olga napsal(a):

Zajímavé myšlenky. Myslíte že bourání mešit by bylo v souladu s dodržováním lidských práv? A nemyslíte že samovražedné útoky jsou jen projevem bezmoci proti neúměrně velké síle?
14. 01. 2010 | 16:30

Pulec napsal(a):

Alkohol a drogy jsou náhražkové formy chování. To je dyž mozek člověka neprodukuje dostatek odměňovacích hormonů a neurotransmiterů (například dopamin) v běžných denodenních aktivitách.

V západním světě se víc chlastá, ve východním zase hulí. (obojí však slouží ke stejnému účelu)

Kdo to má taky vydržet. Kolikrát za den musíte překroutit to, co si opravdu myslíte, do podoby toho, co předpokládáte, že si můžete dovolit nahlas říct? Kolikrát za den děláte věci, které vás ničím nenaplňují, nebaví, jen proto, že se domníváte, že je to tak správné a musí to tak být. Kolik času denně trávíte v prostředí s lidmi s kterými vám není příjemně? Kolik příjemných informací za den vstřebáte a kolik těch méně (od kolegů, z novin, v rodině?)

No a pak vám nezbývá než tento deficit opojného blaha si večer šlehnout v podobě pivínka, vínka, drogy atp.
14. 01. 2010 | 16:45

Pepa Řepa napsal(a):

Zajímavá debata, anakonda pobavil/a/.
Jdu si dát pár hnusných dvojek červenýho z díla satanova.
Dokud to jde.
14. 01. 2010 | 16:54

Radikál napsal(a):

Však jak říká můj dědešek Abdul : my vás odnaučíme zlozvykům, ještě trošku se v evropě namnožíme (vy s tou svou antipopulační politikou si sami krásně podřezáváte větvičku) a pak si odhlasujeme postupně zákazy v jednotlivých lokalitách , nejdřív na veřejnosti a pak i v klubech. Vy ste nás porazili křižáckýma válkama, my vás porazíme populačně. Zábavné na tom je, že si to můžu zapsat abych vám to za dvacet třicet let odcitoval hehe páč vy evropané jste tak plní iluzí a nenasytnosti hmotné, že přes to jste úplně slepí.
O to kouzelnější bude tohle citovat za pár desítek let vnoučatům.
14. 01. 2010 | 17:07

Eliška II napsal(a):

víno je úžasně přátelské. Můj tatínek říkal, že víno není alkohol. Všimli jste si, jak krajina s vinnou révou je neuvěřitelně půvabná? Karel IV ji nechal vysadit a vydržela po dobu prosperity, vždy, když bylo na světě zle, odnesla to réva. Teď jí bylo vysazeno spoustu, tak jen doufejme, že víno z nových vinic budeme pít nejen my, ale i naše děti a tak dál... A třeba i s těmi muslimy :-))
Na zdraví a na přátele!
14. 01. 2010 | 17:14

Karl napsal(a):

Styďte se! Civilizace alkoholiků prosazuje své kulturní vzorce v jiných zemích a ještě tohle! Naučte Evropany abstinovat a bude mír!
14. 01. 2010 | 17:45

evix napsal(a):

Taky mě anakonda pobavil.
Zkorumpovat je by šlo určitě, ale je problém-moc se množí. Kdo by to zaplatil??? Už tak máme vysoké daně a to by ten barel ropy byl setsakramentsky drahý.
Ano, naučme je pít víno,brát antikoncepci,zakažme 4 manželky(na všechny chlapy se asi nedostane!!pohlaví se rodí 50 na 50), postavme jim montovny a naučme hlavně DŘÍT.
Až budou s práce unavení, nebudou mít čas na kraviny.
14. 01. 2010 | 18:33

Bob a Bobek napsal(a):

Kolik let studia pisatel potřeboval na sepsání tohoto tulamorkového slintu? Známá věc, že ethanol ničí mozkové buňky, které se pak už neobnovují.
14. 01. 2010 | 18:37

Luba napsal(a):

Pane Kurasi,
muslimové nepotřebují chlastat, ale sexuálně osvítit.

Halí-li krásnější polovinu lidstva do hnusných hábitů a ženy považují za zboží a majetek, vychovávají tak generace sexuálních frustrátů, kteří se celoživotně těší na posmrtný souloživý Ráj, plný nadpozemsky krásných odalisek.

Muslimové pak zákonitě považují posmrtný život za žádoucnější, než je ten jejich pozemský.

Chlast je spíše anestetikum než nootropikum.
14. 01. 2010 | 18:58

Čochtan napsal(a):

Olgo,
neexistuje lidské právo muslima vlézt nezván do Evropy a stavět v ní mešity.
Naproti tomu existuje lidské právo Evropanů na evropskou bílou Evropu.
14. 01. 2010 | 19:19

Ara napsal(a):

Říká se, že mírní pijáci vína jsou obvykle mírnější povahy než konzumenti "špiritusu" a abstinenti, nevím však, jestli je takové tvrzení dostatečně prokázáno vědeckými studiemi.
Jisto jest, že nadměrná konzumace alkoholu dobrá není, ať už jde o špiritus, pivo či víno, otázkou však je, co je to ta "správná míra". Prý by to ale nemělo být za den víc než jedno pivo, anebo dvě deci vína, anebo půldecka špiritusu. /Což ale asi dodrží jen málokdo./
Každopádně další otázkou je, jestli by zrovna pití vína valné většině muslimů napomohlo dívat se na všechny nevěřící, tj. na nemuslimy, poněkud přívětivěji, pokud ano, tak by takovýto zásah do dogmatu byl jistě žádoucí.
Ale fakt nevím... stačilo by to? :-/
14. 01. 2010 | 20:06

K.H.Borovsky napsal(a):

Ara To je tak. Mirni pijaci vina jsou vlastne umirneni abstinenti. Ochlastove a notoricti abstinenti jsou jenom nezdravy extrem.
14. 01. 2010 | 20:32

iga napsal(a):

K.H.Borovsky

Podstatny problem je, ze notoricti abstinenty nejsou pro spolecnost zadnou zatezi. Takze mira te "nezdravosti" je ve srovnani s notoriky v absolutnim nepomeru.
14. 01. 2010 | 20:57

K.H.Borovsky napsal(a):

Cizi tabu nam mohou byt velmi uzitecna. Nekteri autori dokazuji, ze nas Turek nedobyl, protoze mel zakazane veprove maso a tim byl jeho organizmus oslaben. Tady je zase zakazana marjanka. To ma vyhodu, ze maji policajti koho honit po ulicich a noviny zse maji vdecne tema pro svou umornou medialni praci, podobne tak legislativci. Tak by mne zajimalo, jake to ma vyhody pro musulmany. Cinani maji vyhodu v tom, ze si dokazou pochutnat temer na vsem a proto jim patri skvela budoucnost. Dnes uz je jiste, ze jednou si lide budou pestovat na svem uzemi takovou mikrofloru, ze nezvykly cizinec se tam okamzite dostane do prudkych zdravotnich potizi a nebudou prekticky mozne vzajemne snatky. Povede to ovsem k prudkym pohranicnim sporum. Jiz dnes v tom maji nektere zeme slusne vysledky. Diplomacie, cestovni zazitky a vzajemna kulturni vymena se budou odehravat pouze na internetu. Takova nekompatibilita lidstva ovsem bude ohrozovat zahranicni obchod. Tolik z mych postrehu
14. 01. 2010 | 20:59

Zdenda napsal(a):

Tohle dneska strašně módní "vychutnávání sklenky dobrého vína" jsou jen císařovy nové šaty.

Víno je jednoduše alkoholický nápoj vzniklý kvašením šťávy z hroznů - to je celé a víc tomu nepřidají ani sebepoetičtější bajky nebo pravdy typu "můj děda říkal..."
14. 01. 2010 | 21:08

Tužka napsal(a):

Tužka napíše,jako reakci na některé příspěvky.Zcela veřejně bylo od jednoho významného státníka převážně muslimské země proneseno toto.My nemusíme válčit s Evropou,my vás dobudeme přes dělohy našich plodných žen..,tak dávat bacha,příští generace.Tužka.
14. 01. 2010 | 21:51

Baba napsal(a):

Právo existuje. Jeho vymáhání závisí na vás.
14. 01. 2010 | 22:26

Gábor Laco napsal(a):

Pane Kraus,
to měl být vtip?

Muslimové pijí(alespoň ti co je znám) víno stejně jako jiný alkohol v litrech. A mír není.

Rád naslouchám "jinak smýšlejícím" lidem. Jeden z těchto lidí byl Němec, který konvertoval k Islámu. Tou dobou jsem se hodně o Islám zajímal a tak jsem naslouchal. Stali se z nás přátelé. Dozvěděl jsem se od něj kdo le Usama v době, kdy ho v Evrpoě ještě nikdo neznal. Onen konvertovaný Němec byl jeho přítel - zásoboval ho insulínem(U.B.Ládin má cukrovku). Jednoho dne mi onen Němec ukazoval fotky ze svatby. Byl hostem na svatbě U.B.Ládina a čtyřleté holčičky, dcery vůdce Talibánu(už nevím jak se jmenoval).
Na těch fotkách byli m.j. opilí, jásající svatebčané(muži) zvěčnění ráno po svtební noci u, na obdiv vyvěšeného, zakrváceného prostěradla na němž byl otisk zkrvavené ručky oné čtyřleté dívenky - novomanželky.

Ne víno nám přinese mír, ale úcta!

Až Muslimové pochopí, že mají mít úctu k ženám a úctu k životu jako takovému. Potom teprve budou schopni mít úctu sami k sobě a potom teprve bude mír.

Ale toplatí všeobecně, nejen o Muslimech.
14. 01. 2010 | 22:27

iga napsal(a):

Tuzko

statnik mel pravdu, ukazuje se, ze islamizovat Evropu, jde nenasilne mnohem efektivneji nez za pouziti hrube sily.
V kombinaci s nasim soucasnym pristupem k rodinam s detmi a k nasim evropskym tradicim je zadelano na vyzivnou budoucnost.
14. 01. 2010 | 22:29

iga napsal(a):

Gabore Laco

historka se jevi znacne silene, nikoli vsak neuveritelne.
Nicmene, jak podle fotky poznate, ze je nekdo opily?
14. 01. 2010 | 22:32

Qiedo napsal(a):

Tužtičko,tady to máte"
http://www.youtube.com/watc...
14. 01. 2010 | 22:38

Matěj Kopecký napsal(a):

Muslimové by se měli v první řadě naučit toleranci jiných náboženství a respektovat potřeby jiných vyznání na svých uzemích. Pak, až tohle pochopí, bude mír. Jinak ne a budou házet bomby, vyhazovat aura a zabíjet ve jménu svého Allaha nevinné lidi. A to je to, co oni neumí, vážit si života a života jiných...
14. 01. 2010 | 23:08

Tužka napsal(a):

Tužka pro Qiedo.Děkuji,tušila jsem to při svém pobytu ve Francii.Stačí se dívat.Znám dobře historii Evropy,kdysi stačilo Kosovo Pole a pár statečných národů na Balkáně,není co dodat.Tužka
15. 01. 2010 | 00:17

beník napsal(a):

Beník
Tak nevím,kdo a kam hází bomby. Nevím,kdo je netolerantní.Zákaz stavět mešity, nosit šátky je projev tolerance? Nebo je to snaha zabránit islamizaci Evropy? To snad ne. Pracoval jsem někdy před třiceti lety v arabských zemích, na stavbě rafinerie v Basře, na přečerpávacích stanicích v Syrii.Myslím si,že o Arabech vím dost. Mají tisíce špatných vlastností,nedrží slovo, jsou trochu lechtivější na práci a důsledně si hlídají svoje tradice. V pátek je nikdo nedostane do práce a ramadám je doba, kdy jsme raději odlétali domů.Nebyli ale agresivní. V arabských zemích je velká tolerance k jiným vyznáním. V Jordánsku jsou křesťanské kostely, v Egyptě jsou pravoslavné kláštery. V Teheránu je křesťanská univewrzita. Nevím,jaký je stav dnes. Píši jen to, co jsem v těch zemích poznaznal.Pracoval jsem tam s přestávkami téměř pět roků. Docela slušně mluvím arabsky a mám někdy možnost si poslechnout zprávy tel. Al Jazeira. Ano, dnes se jejich komentáře stávají agresivní ale je z nich i trochu cítit strach. Rozbombardovaný Bagdád a Kábul, trochu asi strach nahání.Možná je potřeba místo nenávistných postojů si položit otázku, nakolik je terorizmus vyprovokovaný i "západním světem". Nemyslím si, že hrozí islamizace Evropy. Ti přistěhovalci nejsou nijak ekonomicky silná skupina. Islamizace nehrozí od teroristů, ale spíš "globální peníze" mohou měnit nejen Evropu ale celý svět.Nenáviděný arab,je štědře dotován zbraněmi, výnos z obchodu z drogami je slušný příjem i pro nositele demokracie v Afganistánu.Vlastně se dá říct, že nenažranost po penězích /ty nesmrdí/ se na tom všem nejvíc podepisuje. Ale to se asi nikdy nezmění.
15. 01. 2010 | 00:40

Realista napsal(a):

Pane Kurasi, konečně něco rozumného. Věnujte se vínu a přestaňte si hrát na to, že děláte politiku. Prospěje Vám to.
15. 01. 2010 | 01:00

Olga napsal(a):

Beník
Děkuji za příspěvek. V celém rozsahu s vámi souhlasím.
15. 01. 2010 | 09:25

Kubrt napsal(a):

Muze mi nekdo vysvetlit, co to je ta kulata chut?

Znam chut horkou, slanou, kyselou a sladkou,
ale o kulate chuti slysim mluvit jen vinare.

Prijde mi to stejny blabol, jako kdyz audiofilove chvali svoje "promodrale basy".
15. 01. 2010 | 09:59

Ara napsal(a):

Tužka:

Toto jsme mohli takto "nahlas" slyšet již od dvou významných státníků muslimského světa, od Kaddáfího a Arafata, nicméně v podobném duchu se už vyjádřili i jiní tamní vůdci a autority, třebaže většinou ne až tak otevřeně a jasně.

Co je však na tom vůbec nejzajímavější... že nejen méně informovaná evropská veřejnost, ale i poněkud lépe informovaní "evropští" politici jakoby náhle "ohluchli" :)
Neslyší, nevidí... :-(
15. 01. 2010 | 10:24

Ara napsal(a):

Zdenda:

Vzrůstající obliba vína je asi vskutku tak trochu "módní záležitost", přesto takovou "módu" můžem snad brát pozitivně (pokud ovšem zůstane to vínečkové popíjení v jistých mezích), třeba alespoň coby jakési "menší zlo" oproti "nasávání" lihovin, nebo i oproti "klasické" (tj. většinou nadměrné) každodenní konzumaci piva.
15. 01. 2010 | 10:43

Ara napsal(a):

Gábor Laco:

Taky znám řadu muslimů, někteří z nich alkohol vskutku občas pijí, vždy však tak trochu "s pocitem viny" a s tím, že jim milosrdný Alláh tento jejich "prohřešek" "ve finále" promine a odpustí. Orientálci však znají krom alkoholu i jiné omamné prostředky, které je mohou dostat "do správného rauše" také, mnozí z nich je pak nemají až za tak "hříšné" (tj. Bohem zakázané) jako onen i v Koránu zminěný alkohol/víno.

Nicméně soudím, že to Kurasovo odlehčující "vinné pojednání" je třeba brát, aspoň co se týče možnosti "naučit" všechny muslimy najít "kladný vztah" k vínu, spíše jako jakousi úsměvnou nadsázku, vtipnou úvahu myšlenou napůl vážně a napůl nevážně.
Každopádně s názorem, že by se měli především naučit, nejen muslimové ale všichni lidé, hlavně úctě k životu jako takovému, lze jedině souhlasit. Třebaže toto je nesporně mnohem těžší/obtížnější "úkol" než ten Kurasův "vínečkový návrh". ;-)

Ps. Z pouhé fotky je obtížné poznat, čím se ti rozjaření svatebčané uvedli "do rauše", nicméně vyloučit tu nelze nic, šlo přece o čistě soukromou oslavu... a jak je nám dobře známo, tak "okřídlený" sarkasmus "víno pije, vodu káže", platí v různé podobě prakticky vždy a všude :)
15. 01. 2010 | 11:34

buldatra napsal(a):

dyž si jeden představí košt různých odrůd a ročníků ve sklepě, s partou muslimů, bylo by jistě zajímavé představit si, jaké by zpívali písničky (kdyby sebou neměli muezína) a co by se dělo, až by vylezli ze sklepa na slunko.
Co by s nimi provedl asi Alláh?
Asi ztrestal by je ukrutnou opicí a následně strašnou kocovinou, Saharou, permoníky a podobnými vymoženostmi naší krásné jižní Moravy.

Pak nastal by však vzácný okamžik souznění (nezaměňovat s hučením v hlavě, pořípadě jinde), neboť víno sbližuje jednak dobrou náladou a druhak nezřídka katastrofálními následky. Ony následky postihují zhusta sklepní začátečníky, což je naprosto přirozené, neboť je to generacemi prověřená forma výuky, která člověku nad slunce jasněji dá na vědomí pro příště, jak se to nemá dělat. Lepší přednášek a teoretizování.

Opilý muslim má pak vzácnou a jedinečnou příležitost popatřit, že i ďaur je na tom v jistých chvílích naprosto stejně, ne-li hůř, když vyleze, nebo je vynešen ze sklepa a tak vzniká kolegialita.
Prvek kolegiality není v mezinárodních a mezicírkevních vztazích doposud náležitě doceněn.
A kolegialitu lze následně upevnit v období napravování, kdy vyháněn jest šajtán ďáblem konzumací destilovaných švestek a tím vyrovnání hladin hormonů a alkoholu v krvi za účelem pokračování ekumenické činnosti ve sklepě.
Před vstupem však je nezbytně nutné, by muslim i jeho kolega ďaur vyrovnali PH a kyselost pomocí nakládaných okurek, potažmo kvašáků a řádně promastili útroby i nervy vepřovým sádlem, škvarky, popřípadě uzeným. Tedy typicky skromnou a jednoduchou moravskou stravou.

Podotýkám, ba zdůrazňuji, že opakování je matkou moudrosti, ale sklepů je dost a tak opakovat lze pestře a věčně.

Speciálně pro muslimy bych sklepákům doporučoval vyvinout nové názvy odrůd červeného, růžového a bílého. Například Ladinova krev, Jemen a Thurgau, Palestinská Lipka, Růžový Bagdád, Rúholáhovy slzy a podobně.
15. 01. 2010 | 12:23

Ara napsal(a):

Quiedo:

Pokud jde o demografické ukazatele, tak ty se zdají být jasné, třebaže mnohé abstrahované závěry se mi jeví jako značně spekulativní a nepříliš seriozní. Např. se uvádí, že Německo bude už v polovině tohoto století muslimskou zemí... Pokud vím, tak v Německu žije toho času asi čtyři miliony muslimů. Pokud si tam zachovají natalitu jako dosud, tak to znamená zhruba zdvojnásobení jejich počtu během dvaceti let. Za čtyřicet let by tam tedy mělo být asi šestnáct milionů muslimů. A to je ještě dost daleko od v té době předpokládaného počtu původních obyvatel, i když vezmeme do úvahy fakt, že počet tamního nemuslimského obyvatelstva bude kvůli nízké porodnosti klesat nejen relativně ale i absolutně. /Neberu sice do úvahy možný další masový příliv muslimských emigrantů ze zemí mimoevropských, o tom se ale těžko dá říct něco určitějšího, taková věc by měla být známa spíše odpovědným vrcholovým politikům./
Taky se mi moc nelíbí, když jsou tam všichni muslimové označováni jako "islamisté" (tedy termínem pod kterým obvykle rozumíme ortodoxní muslimské radikály a fanatiky), to ale může být jen "nepřesný" český překlad.
15. 01. 2010 | 12:23

ředitel planety napsal(a):

Pak bychom mohli zachránit naši planetu, abychom mohli zničit další jistě. Ano pane ministře.
Jsem rád, že to tady jde tam kam to nasměřovali desítky předešlých generací budujících váš systém. Systém, který zotročuje a nezvládne žádný globální problém, proto se těším na slova CIA, že příští světová bude o vodu. Ceny už jsou vyšroubované, zbraně už jsou vyrobené. zase se bude na co koukat jestli nás nepředběhne nějaké Haiti. Proč to píšu? Zeptejte se Aleše Špičáka vedoucího Geofyzikální ústavu akademie věd na stoupající hladinu ocenů. Někdy je panika lepší než optimismus.
15. 01. 2010 | 13:18

Ara napsal(a):

Beník:

Pět let je dost málo na to aby člověk poznal dobře jinou zemi a charakter tamních domorodců, cizinci z odlišné kulturní oblasti nemusí stačit ani takových let padesát, zvláště pokud nedokáže dívat se kolem sebe dostatečně pozorně a do myšlení domorodců proniknout poněkud hlouběji.
Co vím, tak ty muslimské šátky byly ve Francii zakázány jen na veřejných (státních) školách, ne na soukromých. Na základě názoru že takové ostentativní vystavování své reliogizity je dětem jen na škodu, neboť vede "automaticky" k jisté separaci a k vzájemnému odstupu. /Proto se ten zákaz netýká jen muslimských šátků, ale i jiných takto "na odiv" vystavovaných náboženských symbolů, např. nošení příliš velkých křesťanských křížů./
Zákaz stavět mešity se mi jeví nicméně jako poněkud přehnaný, protože na svůj svatostánek má každá náboženská obec právo. Jenže tak rozhodli sami švýcarští občané v demokratickém referendu a ať se nám to líbí či ne, je to jejich volba. Po pravdě řečeno, mi by taky asi dost vadilo, kdyby mě měl každé ráno budit tlampač, oznamující všem místním muslimům, že je čas k modlitbě. Ale třeba si jde na to zvyknout asi jako na kokrhání kohouta. :o) Švýcaři se však asi obávají i něčeho jiného. Toho, že je časem enormně rychle rostoucí islám "převálcuje"...
Pokud jde o tu avizovanou muslimskou toleranci k jiným vyznáním, tak záleží dost na tom, o které země se jedná. Např. v SA to s tou "tolerancí" není nijak valné, stejně tak např. v Alžírsku, Pákistánu, Afghánistánu a dalších. Ale i v oněch uváděných nábožensky tolerantnějších zemích to často není až tak růžové, jak to vypadá na první pohled. Obvykle stačí si promluvit např. s nějakým tamním křesťanem a poslechnout si poněkud jinou písničku...
Jinak, jako ostatně na různých místech už mockrát, musím zdůraznit, že tamní "terorismus" není jen jakousi "překvapivou" moderní "novinkou", ale byl tam latentně přítomen prakticky vždy a více či méně zřetelně a různě "vybublával" v nejrůznějších dobách.
Dnes je tento způsob "svaté války" díky globalizaci pouze mnohem viditelnější a má k dispozici i účinnější technické prostředky.

Ps. Kábul je poničený především v důsledku letité občanské války, od "Západní invaze" tam zas až tolik budov nespadlo. A Baghdád, aspoň co se samotného města týče, na tom není až tak zle jak se často soudí, stačí se tam zajet podívat a přesvědčit na vlastní oči... (i když je obtížné se tam dostat, zcela nemožné to není).
15. 01. 2010 | 13:33

Ara napsal(a):

Kubrt:

"Kulatá chuť"? Tak toto fakt neznám, ještě jsem neslyšel, ale taky by mě to docela zajímalo. Jen nevím, jestli by mi to bylo co platné, i kdybych věděl. I když dobrým vínkem jednou za čas nepohrdnu, vinař nejsem.
:o)
15. 01. 2010 | 13:44

Ara napsal(a):

"ředitel planety":

Jak souvisí ta budoucí válka o vodu se stoupající hladinou oceánu? :-/
15. 01. 2010 | 13:49

Baba napsal(a):

Klasický útlum čtvrté odpolední. Nejsem ani vinař ani básník vína ani degustátor. Víno rozlišuju na to, co mi chutná a to, co ne. I když k rozlišování kvality čehokoli potřebujete vrozenou citlivost, čas na rozlišování a v omezeném časovém úseku dost vzorků, abyste měl co porovnávat. Život je někdy i poesie.
15. 01. 2010 | 16:26

Vo vine je pravda napsal(a):

dobre vino hreje dušu, jeden jediný pohar lahodného moku dokaže uvolniť dušu, požitkar dostava kvantove množstvo nakomulovanej slnečnej energie, voňu podnebia, chuť pody , pocít neuveritelneho sťastia, pocit blažennosťi na tom to svete , po jednom jedinom pohare dobreho vina sa da nahľadnuť do zakutia každej ľudskéj duše , rozne duše mame: jedna začne basniť, ďalšia spievať, tretia buntošiť a tak prostrednictvom kuzelného napoja mame možnosť sa oboznamiť čo sa skriva za ľudskou maskou , otvarasa nam jeho duša v plnej krase , odomkne sa tajomna skryša

Pohar dobreho vina je liečivý nápoj, hojí rany na duše
15. 01. 2010 | 19:10

G.B.Shaw napsal(a):

To Kubert:
Kulatá chuť vína je, když je víno tak hebké /bez ostnů a hrbolků, na rozdíl od řízného, řezavého, ostrého, drsného, kyselého, mandlově hořkého, atd-, že se vám kutálí po půnebí čili horní patře oplývajícím chuťovými / tedy vlastně vůňovými buňkami/. To si vážně neumíte představit? Asi holt budete pivař.
15. 01. 2010 | 20:58

pre G.B.Shaw napsal(a):

vďaka za príspevok,
sbiehly sa mi slinky ,

mam krasnú kolekciu červených vin, a otvorim si prave čierne španielské olivy idem na to
žijeme len raz
15. 01. 2010 | 21:05

P.K. napsal(a):

Pro: pre G.B.Shaw
"žijeme len raz"

...a preto niekedy musíme piť víno :-).
Ještě bych doplnil, že téměř všichni říkají:"život je krátký"...ale nijak jim to nebrání žít pod vlivem drog a potom svůj tak "drahocenný" čas věnovat léčbě kocoviny, úklidu či opravě bytu a někdy i ostatních členů rodiny.:-)

Ara:
Také chápu tento článek spíše jako "literární dílko, zamyšlení"...ale asi je to i docela "reálný pohled" na naši civilizaci.
Kolik lidí, kteří "ovlivňovali" světové dění, bylo více či méně na alkoholu závislých ?
Kolik "vynikajících" ideologií, děl, filozofií, ústav,... bylo pod jeho vlivem napsáno ?

Domnívám, že alkohol je jakási "tekutá ideologie", díky které lze masy lidí mnohem lépe ovládat. A to i přesto, že pod jeho vlivem se ovládají velice těžko...
Proto přichází vinná réva, švestky, chmel, mák(Afgánistán) zároveň s prudkým rozvojem civilizace: barbaři-abstinenti přece nebudou na nikoho dobrovolně dělat !
Z toho ale potom dále vyplývá, že nám nejspíš nevládnou Židé, ale Abstinenti :-)...a ty můžeme, naštěstí, identifikovat a zničit mnohem snadněji (i bez genetických zkoušek)!
16. 01. 2010 | 09:29

magor napsal(a):

ad Gerd

"Proto muslimové nenávidí celý svět a všechny, kdo milují zvlášť."

Páni, na to pán přišel sám nebo si to někde přečet? Nejsou oni muslimové, kluci kudrnatí, vlastně jen negativem nás, bílých a milujících andělských bytostí? Možná by bylo dobré drahý Gerde, se do té části světa zajet podívat. Kurase přibalit, potřebuje to jako koza drbání. Navrhuji termín nějaké další americké ofenzívy. Klidně můžete sedět v tanku a cestou kolem okukovat/očuchávat mrtoly. Přeji příjemný zážitek.
16. 01. 2010 | 13:21

magor napsal(a):

ad Kubrt

kulatá chuť je stav, při kterém se vám jazyku objeví oblina:-) Prožitkový děj má tvar 1. poloviny sinsoidy. Chutnávaly tak některá moravská piva.
16. 01. 2010 | 13:37

Váša Brych napsal(a):

krásná idea :)
16. 01. 2010 | 18:27

Persona non grata napsal(a):

P.K.
ani si nevieš predstaviť, čo všetko treba podstupiť a urobiť, pokial povzdvihneš ten jeden jediný pohar dobrého vina

vinna reva je ako malé dieťa, vyžaduje si obrovskú starostlivosť , lasku, naklonnosť, tak cca koncom marca treba vinnu revu obrezať, každý konar starostlivo othadnuť na tretý, čtvrtý hlazok tak aby sa obnovila , omladla, po obrezanii za tyždeň, za dva, vinnič, začina pušťať slzy, plače, je potrebne sledovať jeho slzy, hojiť rany, o mesiac, prvé vyhonky, starostlivo prognosticky a vedecky odhadnuť, ktorý je ten najplodnejšý, po odrastenii podviazať, a tak o mesiac sa to zacina, konfigurujesa prva čipka hrozna, panečku sledovať ako slnko nalieva každe hrozienko ako to všetko sa farebním spektrom priemeňa rastie, dozrieva ako dieťa, v čas zasiahnuť rodičovskou starostlivosťou, ani sa nenazdaš, a už je jeseň, čas sbieru , ten den D kedy začneme sbierať úrodu, treba pripraviť súdy, dezinfikovať vyvarom z orecových listiev, drevene súdy zapariť, diagnostikovať , či netieče, zaplombovať kamyšom, usadiť v pivnice na pevne určene mesto , pripraviť na dvore pres a ak je deň pod jemnim mrakom začiname vinobranie, prve korziny=prutene koše, nesu deťi, maju prvé pravo sberu, a tak su prvimi konzumentmi vinnej šťavy u nas sa to volalo = šara neviem, je to asi turecké slovo , čakali sme kedy konečne potieče , nadstavovali mi deťi každý svoj pohar, sniva sa mi často ... už vidim ako to prve susto s presu ako začina tiecť mok, vinna šťava , buduce vino, ani nevieš o čem pišem, to sa neda napisať, to treba zažiť
16. 01. 2010 | 19:32

dizzy dent napsal(a):

Vážená "Persona non grata" :-)
Proč ?
Proč by měl někdo věnovat takové úsilí pěstování vína ?
Cožpak nejsou na světě ušlechtilejší práce, koníčky, než výroba "omamných nápojů" ?
Třeba péče o rodinu, děti, o nemocné či invalidní spoluobčany, zvěř, přírodu ?
Proč jsme tak sobečtí: ochotni obětovat hodiny, dny, roky našeho pozemského času, něčemu tak nízkému,zbytečnému, jako je výroba alkoholických nápojů ?
Vždyť je to jen zvyk: pokud nebudeme na víno zvyklí, a někdo nám ho dá ochutnat, s odporem to vyplivneme ! (Jako i některé další AN).Přesně tak většinou reagují příslušníci národů, kteří s tímto nápojem neměli nic do činění.
Co je ale nakonec dostane jako první, není sama chuť vína: ale pocit "opilosti", který po jeho požití následuje !
"Vychutnávat" to začnou až mnohem později: až po dokonalém vymytí mozků, kdy jim někdo pořád donekonečna opakuje, jak je to dobré, a co vše lze na dně láhve nalézt...je to stejné, jako když budete zalezlí ve vinném sklípku považovat 100W žárovku za sluneční světlo.

A pak z "Toho" vznikla tradice.
Náš genetický fond je díky konzumaci AN navždy změněný.
Už nikdy se nedovíme, co by vzniklo z homo s.s., kdyby se nedal na šikmou plochu požívání drog...a to je smutné: je to pro lidstvo ohromná ztráta. A to vše kvůli nějakému zkvašenému-zkaženému ovoci !!!
Adam s Evou zcela určitě nebyli vyhnáni z ráje kvůli obyčejnému jablku !!!
16. 01. 2010 | 21:58

Persona non grata napsal(a):

pre dizzi dent

človek je tvor=tvorivý, pestovanie vinnej revy a vina je umenije ako maľovať obrazy, stavať budovy, skladať piesne, všetko to človek podstupuje pre dosiahnutie hodnoty, ceny života
Vino nie o alkohole , vino je o poezie, koľko je krajčírov , ktoré nemaju nové sako, obuvnikov, bez topanok, kadernikov neoholenných, toľko je aj vinarov ktoré vino vychutnavaju , nepiju ale tvoria
prečo? prečo ľubime kvasený chlieb? kvasený syr? jogurt, mi ľudia sme sa naučili potraviny uschovavať a naučili sme sa mať zásoby na prežitije to vysliedok našej tvorivosťi, v je dôsledku sme spoznali naozajstne hodnoty
ta naozajstna hodnota je to čomu sa venujeme zo srdcom, láskou, oddannosťou a plody starostlivosťi su odmenou , pocitom šťastia , významu žovota

Na rovniku žije vtačik Kolibrik, ktorý sa narodí na usvite slnka a umiera na zakate slnka, prežije jeden jediný deň, aby uzrel svetlo sveta, za jeden jediný deň opilil rastlinky a po zapade slnka kolibrik skonava, ma to obrovský vyznam narodiťsa, vykonať svoje posolstvo aj ked je ťažke, namahave, plne potu a krvy , stoji to zato ma vyznam byť kolibrikom v ľudskej koži , uzrieť svetlo sveta , tvoriť , splniž svoje preurčenie a dôstojne odysť
Vino je o novozrodenii , Vino je ako blagodatna tekutina ľudska krv živina organizmu , dar prírody pre človeka rozumného, ale nim nie sme všetci, človek rozumný neznamena automoticky: človek mudrý
17. 01. 2010 | 12:47

dizzy dent napsal(a):

Attn: Persona non grata,
Není přece možné přirovnávat alkoholické nápoje k běžným potravinám.
Neznám dosud nikoho, kdo by "pod vlivem" kvaseného chleba se sýrem a jogurtem způsobil nějaký kriminální čin, nebo dopravní nehodu (ale vyjímky určitě existují)...
Tyto potraviny, narozdíl od jakéholiv alkoholu, nezpůsobují tak rychlou degenaci osobnosti, nebo dokonce delirium tremens !
Je nemorální zakazovat dětem požívání alkoholu, drog a zároveň o něm básnit, pokládat "Ho" za nedílnou součást našich životů. Ukazovat na TV silné, statečné, krásné a inteligentní hrdiny s cigaretou v ústech a sklenicí whisky, jak tito zachraňují svět, jsou ideálními partnery...Je to jen iluze, kterou, bohužel, mnohé děti považují za skutečnost !
V naší společnosti je alkohol považován za samozřejmost, která patří k dospělému člověku. A naše děti se mnohdy již nemohou dočkat, až se, konečně, stanou dospělými a budou si moci bez problémů dopřát "rozkoší dospěláků"...hanba !!!
Dospělí mají ještě tu drzost kritizovat děti za něco, co oni považují za samozřejmost ?
A tomu se říká "civilizace" ?
Ani ta zvířata většinou (zatím) nepijí !

S tím posledním, co jste napsala, souhlasím: jenže dle mého názoru, "člověk mudrý" NEPIJE, protože chápe, že to není k NIČEMU. Pouze to omezuje jeho svobodu a dělá z něj něco, čím, pokud je opravdu moudrý, být rozhodně nechce !!!
Prosím, vydržte alespoň půl roku bez alkoholu, a potom můžeme v naší plodné diskusi pokračovat: napíšete mi, o co všechno jste za ten půlrok přišla ! :-):-):-)...tak ahoj, E...musím jít ještě napsat úkol z matiky...ach jo...z.ch.
17. 01. 2010 | 18:05

Persona non grata napsal(a):

dizzi dent

sbožňujem ľudi, ktoré pišu o sebe to naj: nepiju, nekradnu, neubližuju, podľa ných samotných sú naj, najlepšie matky, otcovia, manželia , manželky, pracovnici, kolegovia, a tak sú skratka omezene individua, ktoré si myslia že sú naj, sú to najvetšie blbečkovia na svete a pišu úlohy za svoje deťi, tupci, ako keby budu žiť aj život svojich deťi,

dežinko, omezenče, ja nepijem ja vychutnavam, ak nevidiš rozdiel nemame sa o čem baviť,

vodičak mam od roku 1993 ani jeden jediný raz nykdy som nesadla za volant pod vlivom alkoholu, droh a iných omavných latok, lieky neuživam, Pán Boh mi doprial zdravia, v 46 rokov, zatial som to nepotrebovala, ak by nedajbože, viem liečivu prírodnú alternatyvu, a nie chemicke dezodoranty, čo hadžete do saba obmedzenci, ak by si poznal kuzlo porírody , nebol si tak švarcnutý na hlavu, a nema sa o čem s tebou baviť
17. 01. 2010 | 20:42

dizzy dent napsal(a):

Persona non grata
Souhlasím; jen bych ještě dodal, že brzy budou Vánoce.
17. 01. 2010 | 21:54

naivka napsal(a):

pro : Persona non grata

přestože se pohybujeme v čistě virtuální rovině, považuji za selhání, pokud se kdokoliv na diskuzích uchýlí k "osobnímu" napadání druhých.. na této diskuzi k tomu došlo, a velmi toho lituji.. nikdo by neměl být pro svoje lidské názory, které ukazují vidění světa z té druhé strany, kamenován.... je mi opravdu líto vaší smutné reakce, paní.
18. 01. 2010 | 06:14

naivka napsal(a):

pro : dizzy dent

pane, škoda, že nejste tak Dokonalý, jak vás tu nepřímo označuje paní persona non grata... znám totiž vaši vášeň pro rumové pralinky, aha !! :-)

hezký den.
18. 01. 2010 | 06:39

dizzy dent napsal(a):

naivka:
...pokud myslíte ty rumové pralinky, které se dělají z čokoládových figurek a rumu,tak ty jsem již vyrábět přestal: připadalo mi velice "nehumánní" ukousnout, nebo uřezat figurce hlavu.
:-)hezký den!
18. 01. 2010 | 07:18

Persona non grata napsal(a):

aha, tak dizinko ma slabosť na rumik, vodu kaže vino pije,

dizi skus aspon pol roka nekonzumovať rumik, a uvidiš ža ta debata nam celkom fajn pojde
18. 01. 2010 | 08:37

naivka napsal(a):

pro : persona non grata

nikde nezmiňuji, že pan dizzy dent má slabost na rumík (rumové pralinky se pouze rumovými nazývají, jsou volně v prodeji v cukrárnách, kde si je mohou koupit i malé děti).. ani pan dizzy dent nikde nepíše, že by konzumoval rumík (všimněte si, prosím, rozdílnosti výrazů "konzumovat" - použila jste vy, paní, a "vyrábět" - použil pan dizzy dent).. v každém případě, moje konverzace s panem dizzy dentem byla čistě v rovině virtuální; a upřímně, paní, snažila jsem se spíše o malou legraci, abych snad zjemnila váš hrubý "virtuálně- osobní" útok na někoho, kdo nijak konkrétně proti vám nevystupoval !!
komentáře v této diskuzi vnímám spíše k zamyšlení, jako obecné, v žádném případě nebylo z vaší strany nutné použít hanlivého osočení vůči někomu, kdo vás nijak nenapadal a nic vám nepřisuzoval ... to je, co mi přišlo smutné..

hezký den, paní E., a hodně štěstí v novém roce.
18. 01. 2010 | 10:27

anakonda napsal(a):

Problém je v tom, že korán, na rozdíl od ostatních náboženství, řeší i ekonomiku, soudnictví, vojenství, bezpečnost... Tím pádem není náboženstvím, ale ideologií. Ideologií zvrhlou podobně jako nacismus či komunismus, nabádající k pedofilii, vraždění jinověrců (tzn. všech, kdo nejsou muslimy), k vojenské expanzi. Navíc postavenou na 1500 let starých poznatcích, které dnes jsou zastaralé a neplatné. Jako takový by měl být v demokratických zemích zakázán, podobně jako jiné ideologie, které odporují demokratickým zásadám euroatlantské civilizace. Zakázat korán, zbourat mešity, na každého muslima pohlížet jako na špiona nepřátelské mocnosti. Vystěhovat je do Íránu. Klidně s nimi obchodovat, tak jako dřív Západ obchodoval s Rusáckem, ale nic víc.
18. 01. 2010 | 11:28

Persona non grata napsal(a):

šak naivka , už toľko sa ho nezastavuj toho dizinečka,

minulý rok pred vianocmi, vianoce 2008 , PISAL na Atlase , že rad pripravuje rumove kokosove guľočky a počas prípravy nekontrolovateľne použival rumik, a tak vianoce stravil na zachytke( neviem to dokazať, lebo nemam prístup ku archyvom Atlasu) ale nech sa už krasne prizna nam zelene chapadielko , že to tak napisal? že jo , že to bolo ?
a Ty naivka už sa ho toľko nezastavaj ,
potom vyzeraš ako Paroubkova number 2.
18. 01. 2010 | 12:02

naivka napsal(a):

paní, žijeme tu ve virtuálním světě, ztvárňujeme tu naše sny, fantazie, vkládáme své emoce, přesvědčení... někteří z nás se stávají hrdiny, bojujeme za pravdu a lásku, vytváříme na netu svět, který si přejeme mít tam venku, v Realitě... ale jsme tu jen virtuálními "bytostmi".. ničím jiným !! .. přesto, předáváme našim Nickům něco ze sebe, něco z nitra nás, naši povahu a inteligenci, a snad i to naše snění :-) .. paní, a jak ty víš, že já sama nepíšu za oba nicky, tedy i ten, kterého se podle tebe "zastávám" ?! :-) .. vždyť i ty můžeš psát z různých IP adres, no ne ? prosím, ten, koho se dle tebe zastávám, moji "ochranu" rozhodně nepotřebuje.. jen jsem chtěla zmírnit tvoje pochybení, tvůj, promiň, ale zlostný tón, přála jsem si, abys poznala, že proti tobě nikdo špatného slova neřekl... rozumíš mi, prosím ? tvůj hněv byl zcela zbytečný !!! ...

p.s. nemohu vypadat jako "paroubkova number 2", jsem jiná, pocházím z obyčejného prachu hvězd .. můj hlas nic neznamená... a určitě jsem hezčí :-) ..
18. 01. 2010 | 12:39

Persona non grata napsal(a):

mila naivka,

vysvetlim ty to: ja sa uchadzam o cenu príspevaťeľ roka, už som tu žiadosť pisala p. Stejskalovi, ale on terazky na to nema čas, jedného dňa snaď odpovie, či je možne dostať cenu: "najhlupešie príspevky na Aktualne.cz" a ja mam k tomu najvetšuju šansu. ešte som pisala p. Stejskalovi, že ak tu cenu dostanem, čí by bola možnosť za tie prachy organizovať vypravu na Rovnik=Ekvator, a či je možne aby ste sa zučatnili tejto expedicie Ty a zelene chapadielko, ak by ste bola jedna osôba šak to je len dobre ušetrili by sme náklady na cestovne a potrebnú vystroj, a tak som po tejto debate o vine som zistila, že vy : ty a zelene chapadielko by ste mali malinkatý problem na tom rovniku, ak by Vám ponukol fajku mieru mestný šaman pigmejov , tak by ste si nevedeli s ňou poradiť, ani nápoj pigmejovskéj lásky by ste nevedeli vychutnať, tak to ma samozrejme že naštvalo a s toho vychadza ta moja zlosť=naštvanosť, že budem musieť na ten Ekvator sa trepať sama , čo mi teda moc nevyhovuje, tak si to ešte raz rozmyslite : možno že by ste dokazali prekonať svoje zasady kvoli niečomu tak veľkému, kvoli vyskumu a posolstvu lásky a mieru na Africkom Rovniku, ak budete trvať na svojom, ja sama tu fajku mieru a nápoj lásky od pigmejov nezvladnem, čo ak sa opijem a Pigmeji ma oblafnu ?
18. 01. 2010 | 13:46

naivka napsal(a):

:-) děkuji, paní, věřím, že si již u pigmejů nějak poradíš ... a promiň, zelené chapadélko je krásný muž.. já jsem jen obyčejnou ženou ..

p.s. šťastnou cestu na rovník, paní, i když tu cenu třeba nevyhraješ..
naše cesty se rozcházejí, mám namířeno na sever, za polární září :-)... ahoj.
18. 01. 2010 | 16:41

Persona non grata napsal(a):

Milá naivka,
dnes som si dla za namahu a prečitala som všetke blogy od Paroubkovej number 2, no, poviem Ty , p.Stejskal bude mať ťažké rozhodnutie , komu ma udeliť titul korunovaného maskota na Aktualne.cz, mam tvrdu konkurenciu a myslim si že sa dobrovolne vzdam tej mojej vysnivanej ceny v prospech p. Paroubkovej number 2. domnievamsa že nemam šansu vporovnanii s jej umeleckou činnosťou na Aktualne.cz

S Bohom moj vysnivaný Africký Ekvator, čo už mladšia generacia je dravejšia.
19. 01. 2010 | 17:41

Ivan Hochmann napsal(a):

Vy rouhači!

bezvěrní psi!Ohněm a mečem vás vyhubit.
Pepa a anakonda jít první pod kinžal.
Ten co pije víno a nejí vepřové,ten prohnilý anglicko-český provokatér B.Kuras taky jít.

Nakonec všechny ty persony,spisovatelé klasikové,magoři,buldatři,Lubové,Leny.

To se bavíte přátelé, což?
Přiznám se já také.
Už dlouho jsem nečetl tolik úsměvných bonmotů až k pláči.
Hlavně ten Veverkův.
Pane editore pošlete jeden výcuc tohoto blogu těm bláznivým imámům do Iránu.

Třebas se chytnou za nos,když uvidí jak hluboce jest v Česku diskutován jejich postoj k životu a jak silný je zájem o jejich duchovní a civilisační přínos.

Aby vás ty srandičky trochu přešly tak si přečtěte následný odkaz.
Berte ho ale s reservou.
Sám bych rád viděl ty postavy v kaftanech chodící s konvičkou srát do pouště - jak se snaží udržet životní standart a život sám, prací v podmínkách současných 15ti stupňových mrazech,v kamenných domech střední Evropy.

Ivan.

http://www.youtube.com/watc...
22. 01. 2010 | 19:01

jil sander jil napsal(a):

Píše Roger Scruton, britský konzervativní filozof a farmář ve své nové knížce „I Drink Therefore I Am“.
13. 02. 2010 | 21:28

Gucci bags napsal(a):

23. 04. 2010 | 10:00

Lida daidaihua napsal(a):

28. 04. 2010 | 05:10

miki.kvapil napsal(a):

Dobrý den, hledáme 5 lidí, kteří si chtějí z domova přivydělat 20 - 30 tisíc korun. Více informací na http://www.cinnostdoma.cz/f... Spěchá!
13. 05. 2010 | 19:29

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Boudal Jiří · Brenna Yngvar · Bureš Radim · Bůžek Lukáš C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gargulák Karel · Girsa Václav · Glanc Tomáš · Groman Martin H Halík Tomáš · Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hapala Jiří · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří · Chytil Ondřej J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kňapová Kateřina · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kupka Martin · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Maláčová Jana · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Podzimek Jan · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Rath David · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schneider Ondřej · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukal Josef · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Strmiska Jan · Stulík David · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomek Prokop · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojtěch Adam · Vojtková Michaela Trtíková · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Walek Czeslaw · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zahumenská Vendula · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy