Udržitelný rozvoj: pro české studenty neznámý pojem
Společnost Unilever realizovala průzkum mezi studenty vysokých škol o znalosti pojmu „udržitelný rozvoj“. Více než třetina studentů tento pojem vůbec nezná. Ti, kteří jej dokážou definovat, ho vnímají jako „Odpovědný vztah k životnímu prostředí“.
Průzkum společnosti Unilever přinesl několik poznatků o znalosti problematiky udržitelnosti mezi studenty vysokých škol napříč různými obory. Výsledky šetření ukazují, že jen 17 % dotázaných umí definovat termín „udržitelný rozvoj“. Spojení „udržitelný rozvoj“ vůbec nerozumí 38 % dotázaných studentů.
„Průzkum ukázal nepříliš lichotivé poznatky, které jsou pro nás signálem, že je potřeba problematiku udržitelného rozvoje důkladněji komunikovat. Postupně se sice tato oblast dostává do podvědomí společnosti, ale rádi bychom dále přispívali k efektivnější edukaci našich spotřebitelů. Unilever plán udržitelného rozvoje obsahuje několik témat - od udržitelného pěstování surovin, přes recyklaci obalových materiálů až k pomoci zlepšování životních podmínek našich spotřebitelů po celém celém světě... Věříme, že informovanost v oblastech udržitelnosti přispívá kvalitě života všech jednotlivců a naším cílem je tuto osvětu nadále šířit,“ říká tisková mluvčí společnosti Unilever Martina Janebová.
I přes relativně nízkou znalost této problematiky převládá u dvou třetin studentů přesvědčení, že pokud se firma věnuje tématům udržitelného rozvoje, tak se jí to jistě vyplatí. 81 % dotázaných, kteří znají pojem „udržitelný rozvoj“, tvrdí, že tyto aktivity prospívají dobré pověsti firmy a 73 % by v takové firmě rádo pracovalo. Studenti, kteří dokázali jmenovat konkrétní společnost zabývající se problematikou udržitelného rozvoje, převážně neznali její konkrétní aktivitu. Nejčastěji uváděli obecně „odpovědný vztah k životnímu prostředí“.
Průzkum společnosti Unilever přinesl několik poznatků o znalosti problematiky udržitelnosti mezi studenty vysokých škol napříč různými obory. Výsledky šetření ukazují, že jen 17 % dotázaných umí definovat termín „udržitelný rozvoj“. Spojení „udržitelný rozvoj“ vůbec nerozumí 38 % dotázaných studentů.
„Průzkum ukázal nepříliš lichotivé poznatky, které jsou pro nás signálem, že je potřeba problematiku udržitelného rozvoje důkladněji komunikovat. Postupně se sice tato oblast dostává do podvědomí společnosti, ale rádi bychom dále přispívali k efektivnější edukaci našich spotřebitelů. Unilever plán udržitelného rozvoje obsahuje několik témat - od udržitelného pěstování surovin, přes recyklaci obalových materiálů až k pomoci zlepšování životních podmínek našich spotřebitelů po celém celém světě... Věříme, že informovanost v oblastech udržitelnosti přispívá kvalitě života všech jednotlivců a naším cílem je tuto osvětu nadále šířit,“ říká tisková mluvčí společnosti Unilever Martina Janebová.
I přes relativně nízkou znalost této problematiky převládá u dvou třetin studentů přesvědčení, že pokud se firma věnuje tématům udržitelného rozvoje, tak se jí to jistě vyplatí. 81 % dotázaných, kteří znají pojem „udržitelný rozvoj“, tvrdí, že tyto aktivity prospívají dobré pověsti firmy a 73 % by v takové firmě rádo pracovalo. Studenti, kteří dokázali jmenovat konkrétní společnost zabývající se problematikou udržitelného rozvoje, převážně neznali její konkrétní aktivitu. Nejčastěji uváděli obecně „odpovědný vztah k životnímu prostředí“.