Pan Ivo Ždárek byl diplomatem, který se zasloužil o vlast

21. 09. 2008 | 16:58
Přečteno 25304 krát
Patřil ke generaci diplomatů, kteří studovali a začínali svou diplomatickou kariéru v době před rokem 1989, dokonce absolvoval Moskevský státní institut. Svým studiem v Moskvě si předurčil oblast svého zájmu – Asii. Byl mimo jiné sinologem, uměl čínsky…

Po roce 1990 pokračoval ve svém studiu na univerzitě Standford. Dokázal, že demokratického diplomata necharakterizuje jen to, jakou školu absolvuje, co umí, ale jak v sobě snoubí lidské vlastnosti, dovednosti a znalosti co jednoho celku osobnosti, jak se chová, jak je loajální ke své vlasti.

Ve službách demokratického státu se plně osvědčil svou profesionalitou a i dobrými vztahy ke svým kolegům. Byl demokratem z přesvědčení. Znal teritorium Asie na vysoké úrovni a na jeho úsudek bylo možné vždy dát. Sloužil a byl ochoten sloužit v nejnáročnějších diplomatickým pozicích.

Nevyužil ani toho, že po určitou dobu zastával pozici šéfa generální inspekce ministerstva, to jest jednu z klíčových pozic, a kdyby chtěl, mohl z tohoto titulu aspirovat i na nějakou méně náročnou a více reprezentativní destinaci. Věrný své profesionalitě se rozhodl pro pozici velvyslance ve Vietnamu.

Jakmile skončil své působení v Hanoji, dostal nabídku: Mongolsko anebo Pákistán. Opět se rozhodl pro náročnější alternativu. Nakonec se ukázalo, že služba v Islámábádu byla tou nejnáročnější, tou, za níž zaplatil svým životem.

Paradoxně přechodně bydlel v osudném hotelu proto, že se hledala rezidence velvyslance, která by byla bezpečnější než rezidence stávající. Ta byla označena jako málo bezpečná.

Osobně jsem ho poznal jako člověka, který svou práci odvádí profesionálně, který je dostatečně pružný, aby dobře reagoval na měnící se situace, a který hájí zájmy své země.

Ivo Ždárek patřil k těm nejlepším diplomatům našeho státu. V době výkonu své funkce musel několikrát čelit i podezřením, která byla beze zbytku vyvrácena. Ani tato skutečnost neměla vliv na výkon jeho funkce. Jsem mu vděčný za jeho službu státu. Vzpomínám na něho v dobrém.

Velvyslanec po výbuchu volal ambasádu. Pak se odmlčel
Video: Výbuch, při kterém zemřel český velvyslanec

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

divak napsal(a):

Slo by ty zasluhy o stat vice rozvest??? Konkretizovat, nejak to vice priblizit!? Clanek je pouze o tom, ze slouzil tam a tam a ze byl odvazny a misto do Mongolska sel do Pakistanu... Nebo je to cele jen takove falesne, protoze ten clovek prave zemrel, tak si na nej vsichni najednou vzpomneli?
21. 09. 2008 | 17:26

Karel Souhrada mladší napsal(a):

těžko říct, zda si dotyčného zesnulého diplomata vážit, když
tento nekrolog napsal pan Svoboda, jehož si nelze vážit ani v nejmenším. inu, to jsou ty paradoxy...
21. 09. 2008 | 17:29

Sláva napsal(a):

O mrtvých vše dobré a pokud nekrolog napíše pan Svoboda, tak v rána k vráně sedá a rovný rovného si hledá.
Jak to bylo s úplatky za víza do ČR, holt u černoprdelníků běžná záležitost.
21. 09. 2008 | 17:32

Pumprlidentlich napsal(a):

předchozí komentáře jsou mimořádně ubohé, tedy zde zcela běžné
21. 09. 2008 | 17:41

Milan napsal(a):

přesně tak souhlasím s p. Souhradou mladším protože co si myslím o Cyrilu Svobodovi to by bylo zcela určitě vymazáno, ale u nás se mu daří
21. 09. 2008 | 17:45

vilda napsal(a):

komunista vychvaluje komunistu,studovali jste v moskve spolu jak zatocit s reakcionari?
21. 09. 2008 | 17:48

Desiderius napsal(a):

Před majestátem smrti by člověk měl spíše mlčet.Takže mlčím,ale říci by se mohlo mnohé.Snad jen obecně diplomaticky a velmi jemně řečeno,že diplomaty v demokratických zemích by měli býti pouze a jedině lidé,na kterých není ani stín podezření z vazeb k totalitním režimům.Jde o významné pozice.
21. 09. 2008 | 17:51

Emanuel napsal(a):

Standford - myslim, ze se jedna o preklep, pravdepodobne studoval na slavne univerzite Stanford ... ? Pana Zdarka jsem sice pred tim neznal, ale podle tohoto clanku si ho vazim.
21. 09. 2008 | 17:58

Petr P. napsal(a):

Jak se to vždy hodí, že? Je zvláštní, že u některých lidí, kteří jsou skvělí odborníci a kvalitní lidé, různým politikům velmi vadí, že začali svou kariéru jako komunisté, studovali v Moskvě atd. Mnohdy se kvůli tomu nemůžou ve své profesi pohnout kariérně vpřed, jsou pomlouváni, očerňováni a je jim vyčítána jejich (dávná) minulost. A hle, zde zemřel zcela typický kariérní diplomat, který sloužil oběma režimů, a v podání pana Svobody je to skvělý člověk a odborník. Nic proti panu Źďárkovi, ale nechápu, proč je někdo vychvalován a jiný zatracován.
21. 09. 2008 | 18:09

fantozzi21 napsal(a):

jak malo ti staci k vymyti mozku
21. 09. 2008 | 18:12

Ivo napsal(a):

Je mi líto tohodle člověka,upřímnou soustrast rodině.Ale je vidět že tito náboženští idioti se nezastaví před ničím.Je potřeba tuto svoloč likvidovat,dokud nepochopí že lidský život je nade vše.To znamená že politika a náboženstvi,pokud se přehání je zločin!!!!!!!!!!!
21. 09. 2008 | 18:12

svickova baba napsal(a):

Soudruhu Svobodo a jak pokracuje zapas o to sporne dedictvi?Mam zapalit svicku at to dobre dopadne?
21. 09. 2008 | 18:14

vlk napsal(a):

Oceňuji pane Svobodo, že jste napsal nekrolog pana Žďárka.

Nicméně - jste ministr vlády. A ta nejspíš bude rozhodovat o pomoci pozůstalým.

Bohužel nemáme šanci s e dozvědět, co jste pro tyto pozůstalé dokázal zařídit nad rámec předpisů, regulujících tyto smutné události. Tady totiž nepůjde o sova, hezky seřazená do líbivýchvětiček.

Co takhle o výsledku následně napsat blog? Za sebe říkám, že pro pomoc pozůstalým po panu ŽĎárkovi mi nebud e líto použití mých daní, ať by tato pooc byla jakkoliv velká.
21. 09. 2008 | 18:20

Toson napsal(a):

Budiž země lehká všem hříšníkům. A především Cyrilovi, zaprodanci babylonské děvky!
21. 09. 2008 | 18:23

češka napsal(a):

Už ho někdo identifikoval? Člověku s takovým vzděláním nevěřím ani že se narodil , ani že zemřel. Agent 007 s úplatky z Vietnamu.
21. 09. 2008 | 18:25

občan napsal(a):

Vždyť to byl odporný STBák, který měl teplé místečko. Snad není nikdo tak najivní aby si myslel, že velvyslanec tam byl pro blaho občanů čr
21. 09. 2008 | 18:26

Katerina Velika napsal(a):

Tak tady ctu,jak mnoho lecktrym vadi to,ze ten a ten z politiku vystudoval napriklad v Moskve,a za komunistickeho rezimu...uz si nekdo z vas uvedomil,kolik let teprve ubehlo od revoluce v roce 89?Chteli byste mlade,nezkusene politiky,ale nezatizene studiem za socialismu?Trosku hloupe,rekla bych.....Jinak....je mi lito smrti pana velvyslance a chtela bych vyjadrit soustrast jeho rodine...
21. 09. 2008 | 18:29

cirda napsal(a):

cyrdo, kdybys to nechal napsat někoho normálnějšího, vyznělo by to líp
21. 09. 2008 | 18:48

vlk napsal(a):

Přiznávám s e, že nechápu výlevy,které tady prezentují napříkald nicky vilda nebo občan..

Zcela vedle jde, že svět zažil teroristický útok proti západním civilizačním cílům. Že tam zahynul náš diplomat, tedy člověk , zastupující náš všchny. On je zkoumán jeho kádrový původ....To je nad jeho mrtvolou to úplně nejdůležitější!
A pokud ne tohle, pak osoba toho, kdo zde napsal blog. Osoběn mám k autorovi hluboký despekt, ale v téhle věci? Proč?
Mám pro následovníky vildy a občana návrh - počkejte si , s e svými frustracemi na příští blog Cyrila Svobody a tam mu to natřete podle libosti. Ale exhibovat duševní bídu nad mrtvým? Fuj.
21. 09. 2008 | 18:55

JIrka napsal(a):

Bohužel zemřel především člověk. A že studoval v Moskvě? A kdo z našich vysokých politikú tam nestudoval,anebo nebyl komunista?
21. 09. 2008 | 19:02

marie napsal(a):

naprosto nechápu proč vám vadí, že pan ministr Svoboda napsal poděkování zemřelému. nemělo by být spíše na rozčilování a na vydávání energie boj s terorismem? tím jsme ohroženi my všichni a hlavně naše cestující děti.Proč vám vadí klidný evropský křesťan? Navíc ten většinou chodí do práce, platí daně a tím i léčení, silnice a důchody nám všem.
21. 09. 2008 | 19:03

myšák myckey napsal(a):

"Svým studiem v Moskvě si předurčil oblast svého zájmu" – celoživotní práci pro KGB
21. 09. 2008 | 19:03

Sejk napsal(a):

myslim ze bral uplatky ve vietnamu za viza a proto ho museli vymenit, ten kdo dostane na vyber mezi mongolskem a pakistanem rozhodne neni cistej. svoboda lze anebo o tom nevi. i kdyz byl jakej byl, uprimnou soustrast.
21. 09. 2008 | 19:11

Albert Stifter napsal(a):

myslim ze vetsina ctenaru si z vazne a velmi smutne tragedie cloveka ktery venoval cast zivota sve praci v zahranici dela jen duvod k pomluve...i kdyby mel Ivo Zdarek jako velvyslanec sve teple mistecko a vsechny ty nesmysly co tu ctu tak proc ne proboha ..lidi ..vzyd vy jste nestudovali a nedreli na nekolika universitach ve svete a doma..on si to totiz fakt zaslouzil protoze makal a umel..jak prislovi pravi.kdo umi ten se ma..ziju podobny zivot a verte nebo ne je to tezke psychicky stejne tezke jako delat v tovarne fyzicky kde jsem take delal...student financi londynske university prave studujici v Hong Kongu,Albert Stifter..je mi to lito..Vas lidi
21. 09. 2008 | 19:11

myšák mickey napsal(a):

Milý Alberte, Ty asi vůbec netušíš KDO před revolucí jezdil studovat Moskevský státní institut, a KDO mohl pracovat před rokem 1989 na ZAMINI, viď? to nebylo jako dneska :-)
21. 09. 2008 | 19:20

jarda napsal(a):

A proč vlastně máme v takových divokých zemích velvyslanectví? Najměme si tam z místních honorárního konzula,kterej by komunikoval s velvyslancem v Indii, tam je to vtipný pán,který ukázal,že se umí o naše lidi postarat.
21. 09. 2008 | 19:22

Poter napsal(a):

těch nevinejch pakistánců je mně víc líto než nějakýho diplomata...
O jejich rodiny těžko stát postará.
21. 09. 2008 | 19:24

Karel napsal(a):

Pokud vím odešel z Vietnamu po korupční aféře s vízy. Jak je možné, že dále pokračoval ??? A nebyl odvolán a vyšetřován ???
21. 09. 2008 | 19:27

Poter napsal(a):

Terorismem jsou ohroženy naše cestující děti :)
Ať děti sedí na zadku v čechách a necpou se někam do Iráku.
Kolik čechů zabili teroristi za 10 let a kolik čeští řidiči poměr bude tak 1:50000
21. 09. 2008 | 19:28

cim napsal(a):

Kdo tak asi mohl studovat diplomacii v Moskvě...? A pak v USA? Odpovězte si sami.
21. 09. 2008 | 19:30

Albert Stifter napsal(a):

dobra pouc me mickey to nevim priznam se...
21. 09. 2008 | 19:31

Cicero napsal(a):

Rád bych věřil tomu, že to byl slušný člověk, ale Vám, pane Svobode, Vám už nevěřím ani dobrý den. Navíc je tu ten Vietnam a podezření z korupce... Je možné, že v tom byl pan velvyslanec nevinně, ale možná také ne, takže je mi líto zmařeného lidského života, ale bez dalšího mu poctu nevzdám.
21. 09. 2008 | 19:34

marietta napsal(a):

Je mi líto tragické smrti pana velvyslance a celé jeho rodině vyjadřuji hlubokou soustrast. Z většiny lidí, kteří přispěli dosud do této diskuse, mi naopak naskakuje husí kůže. Kdo jiný by měl pana velvyslance znát, když ne jeho bývalý nadřízený, a kdo jiný by měl zastávat diplomatické posty, nežli lidé vzdělaní a s patřičnými znalostmi? Nebo si snad tito nevzdělaní "hrdinové", kteří se za celý svůj život nedokázali naučit jediný cizí jazyk a nevytáhli paty z rodné Horní Dolní představují, že diplomatem může být člověk ve 20 letech se střední školou?Ti tupci, kteří zde haní jak zemřelého, tak toho, kdo mu za jeho těžkou práci pro ČR děkuje, jsou skutečně ubohým "výkvětem" národa. Možná by bylo dobré jít sledovat seriály na TV, vy všichni Souhradové, vlidové, tosonové a češky, aby vám neuteklo to, co je pro váš chudý život nejpřednější. Nešpiňte tady někoho, kdo tragicky zemřel doslova a do písmene při služě vlasti, ať to zní jakkoli pateticky, a nešpiňte tady ani člověka, který je tak uznalý a slušný, že mu za nás ostatní poděkuje. Za pomoc pozůstalým se přimlouvám.
21. 09. 2008 | 19:34

Petr napsal(a):

Je skutečně nutné, aby pod úplně každým článkem probíhala "diskuse" což v podmínkách české malosti znamená možnost, aby všemožní primitivové zde trousili svoje ubohosti???
21. 09. 2008 | 19:39

fuku napsal(a):

Prosimvás co tu máte s tou službou vlasti?
To jako ty úplatky ve Vietnamu ?
Jeho rodina by mohla stát zažalovat že jej místo vězení poslal do luxusního pakistánského hotelu což jej stálo život.
Tomu se říká zásah vyšší moci.
21. 09. 2008 | 19:41

dph napsal(a):

Dnes krále popravili, ať žije král !!!
21. 09. 2008 | 19:46

stejskal napsal(a):

Dobrý den,

smazal jsem jeden hrubě urážlivý výkřik, který byl v příkrém rozporu se zdejšími pravidly (viz Kodex diskutujícího).

Na lidskou malost, hulvátství a neomalenost jsou ovšem všechny Kodexy krátké.

Diskusi pod blogy nevypínáme ze zásady (byl by to precedent). Nakonec i všechny zde publikované repliky o něčem vypovídají.

Díky za vzpomínku na pana Žďárka, pane ministře.

Libor Stejskal, editor blogů
21. 09. 2008 | 19:48

Lako napsal(a):

Ty řeči jak je to všem těm politikům líto.
Vzájemně se vydírají ,posílají si nábojnice, vyhrožují smrtí.
A teď se Topolánek v telce málem rozpláče jak je zprávou zdrcen.
To mu tak žeru.
21. 09. 2008 | 19:50

neznamejjezdec napsal(a):

Vážení, hlavně vy, kdo pochybujete pravdivosti článku. Velmi pochybuji, že jste pana Žďárka znali, velmi pochybuji, že ho znáte. Velmi pochybuji, že jste měli možnost se s ním osobně setkat. Já ano, ještě za jeho působení v ČLR. Společně s jeho syny a manželkou jsme sdíleli areál ambasády. Pana Svobodu neuznávám, ale co píše je do poslední tečky pravda, žemřel velký diplomat, PAN diplomat.
21. 09. 2008 | 19:56

emil hacha,usurpator napsal(a):

myslim,ze vsichni ti ,kteri se zde vyjadruji negativne o smrti pana velvyslance,jsou uboha prasata,ktera si nezaslouzi pojmenovani lide.
21. 09. 2008 | 19:56

caligula napsal(a):

Mimořádně s panem ministrem Svobodou plně souhlasím a děkuji mu za nejvýstižnější zhodnocení osobnosti zabitého českého diplomata Ivo Žďárka a jeho životní cesty.
21. 09. 2008 | 20:08

Simona Cigánková napsal(a):

Pane Stejskale, jsem šokována, co lidské špíny a malosti dokáže vyplavat na povrch i při tak otřesné a tragické události, jakou je smrt pana velvyslance Žďárka. Je neuvěřitelné, že i obyčené, slušné lidské poděkování ministra Svobody vzbudí takovou nenávist a ubohost. Je mi těchto primitivních lidí líto, ovšem jinak, než je mi líto pozůstalých. Vyjadřuji rodině hluboké soucítění s jejich velkou ztrátou a jsem ráda, že je zde alespoň někdo, kdo si práce pana Žďárka váží a dokáže mu vyslovit vyslovit uznání a díky navzdory tomu, že za svá slova sklízí nechutnosti od těch hrdinů, kteří se zde nedokáží ani podepsat. Simona Cigánková
21. 09. 2008 | 20:09

actor_publicus napsal(a):

Upřímnou soustrast pozůstalým.

Je mi jedno kde studoval před rokem 89. Znám spoustu lidí co studovali v Moskvě a přesto nespolupracovali s KGB jak tu někteří tvrdí.

Děkuji panu Svobodovi za článek.
21. 09. 2008 | 20:18

Lee Harwey Manlicher napsal(a):

Tragicky zemrel muz na tiche fronte diplomacie a patri mu nase ucta. Ale... pan Svoboda, sice exministr zahrnanicnich veci, neni ten, ktery by se k osobe zemreleho mel vyjadrovat. Navic si ve Svobodove textu vsimnete nekterych typicky pravnickych klise, tolik pro tohoto neduveryhodneho cloveka typickych. Aby treba nekdy v budoucnosti mohl zase klickovat, ze on to myslel jinak nez to bylo zverejneno. Nemam Svobodu rad, je to clovek tak neuprimny a kluzky, s ocima tekajicima nervozitou, s usklebkem nad pinozenim nas, obycejnych lidi. Sylseli jste jej nekdy, ze by rekl kloudnou vetu, na niz by nikdy nic nemenil? Ze by nekdy rekl, stalo se to a to, bylo to tak a tak. Jeho projevy jsou retoricky odstrasujici. Pral bych si, aby takovi lide, jako je on uz nezaplenovali ceskou politickou scenu a odtahli z pozic placenych z nasich dani, resp. z mandatronich vydaju statu. Volici, nedopustte, aby Svoboda a cela soucasna garnitura dal ridila nase osudy a aby prave oni urcovali nasi budoucnost!
21. 09. 2008 | 20:19

Marko napsal(a):

Vážení,všichni ti,co tady kálíte na jméno pana Žďárka poslyšte,co si o vás myslím já,obyčejný chlap z hor.Chlap,který viděl ve svém životě tolik bídy a utrpení,že si to nikdo z vás neumí ani představit.Jste horší než Urválek a Vaš,horší než zuřiví kádrováci padesátých let,horší než drbny-domovní důvěrnice nejhrubšího zrna.Mluví z vás ubohá malost.Přestože jste pravděpodobně ověnčeni tituly nebo o ně usilujete postrádáte obyčejnou lidskou slušnost.I ten poslední kočí vás ve slušnosti daleko převyšuje.Je mi z vás špatně a současně vás lituji.

Pan Žďárek zemřel ve službách této země,proto si zaluhuje když už ne úctu tak alespoň pochopení pro bolest jeho rodiny!

Kolik vás,kteří se honosíte modrou knížkou nebo civilkou,by v případě napadení této země bylo ochotno vzít pušku do ruky a jít ji bránit.Hodně málo.To byste běželi do Ameriky,Paříže nebo Bruselu s pláčem "maminko pomoz"!
Zbylo by to na nás "dědcích"!
Takže alespoň neškoďte a nesmrďte.
Pane Svobodo,děkuji za vynikající nekrolog a za těch několik hulvátů a inteligenčně nedospělých se omlouvám.
21. 09. 2008 | 20:20

stejskal napsal(a):

Dobrý den, paní Cigánková,

souhlasím s Vámi, je to v některých případech velmi neveselé čtení. Pana Žďárka jsem neznal, vůbec nic o něm nevím, lidská zloba mi však v přítomnosti smrti přijde nepatřičná. Nerozumím jí.

Libor Stejskal
21. 09. 2008 | 20:24

jarpor napsal(a):

Původně jsem nechtěl k této tragédii napsat nic.
Ale jedno musím :

Marko, actor publicus, Simona Cigánková, vlk, caligula,... omlouvám se všem, které nejmenuji ...

dovolte, abych se skromě přidal k Vašim reakcím. Díky.

Hezký večer
21. 09. 2008 | 20:34

jepice napsal(a):

Taky musím bohužel konstatovat, že tentokrát se mi nad diskusními příspěvky dělá nevolno. To se mi pod blogy na Aktuálně.cz moc často nestává.
Upřímnou soustrast rodině pana Žďárka i české diplomacii.
21. 09. 2008 | 20:45

Gala napsal(a):

Výlevy některých chudáků jsou pod úrovní civilizovaných lidí. Čpí z nic jenom závist a ubohost.
21. 09. 2008 | 20:56

moje napsal(a):

To jsou ale bláboly ! To psal Cyril ?

To je mu podobné. Není on náhodou právník ?
Jako amatér vím, že orgány činné v trestním řízení se zabývaly pouze dokazováním trestné činnosti. A při tom se řídí zásadou in dubio pro reo, ale to nemá nic společného s vyvracením trestné činnosti !!!!! Jestliže orgány činné v trestním řízení neshromáždí dostatek důkazů, pachatel má štěstí. Ale, že by vyvracení … ???? To je komické !
21. 09. 2008 | 20:59

jirik napsal(a):

Uprimnou soustrast.
21. 09. 2008 | 21:04

che napsal(a):

Pana Žďárka jsem neznal,proto nehodnotím. Pokud byl slušný, doufám, že jeho duch bude denně lháře Cyrila Svobodu strašit.
21. 09. 2008 | 21:06

jo napsal(a):

nějak mi nejsou jasná fakta - on bydlel v luxusním hotelu od léta, cca min 200 dolarů za noc - kvůli tomu že se hledala nová rezidence ale personál který jej hledal bydlel v té málo bezpečné rezidenci??? Možná by to chtělo vysvětlení od Min.zahr. jak hospodaří s penězi danových poplatníků...
21. 09. 2008 | 21:11

Frank napsal(a):

Pro Marka-chlapa z hor. Když jste takový bojovník bez modré knížky, kolikrát jste za tuto vlast bojoval? Že ani jednou? Tak držte dutinu a mluvte tolik, na kolik vám huba stačí. A co se týče smrti našeho diplomata, je to celkem úplně jedno, tak jako drtivé většině obyvatel. Věnuji se jiným starostem, než zbytečně plkat a tvářit se jako největší lidumil. Každé nešťastné smrti je škoda a je jedno, jestli to byl diplomat nebo chodec na přechodu. A nebudu se raději vyjadřovat k tlučhubovi Svobodovi.
21. 09. 2008 | 21:23

Abraham napsal(a):

Co jste si vychovali to máte ,tomuto režimu je to příslovečné.
Ostatně je to smrt jako každá jiná.
Předchozí vyslanec řekl,že Pákistán budou US bombardovat tak dlouho ,dokavat´ nebude "spolupracovat".Tím myslel situaci před 7 lety.
Vzdejme vzpomínku všem dětem ,které umírají z rukou mezinárodní nájemné soldatesky.
21. 09. 2008 | 21:29

vlk napsal(a):

Frank

příště,než s e začnete do někoho navážet, si aspoň otřete vysokačky od hnoje...
A buďte pyšný na svou modrou.
21. 09. 2008 | 21:35

im napsal(a):

Děkuji autorovi za pohotový nekrolog k smrti velvyslance Žďárka, tím spíš, že současný ministr zahraničí věnoval dnes odpoledne jeho smrti jen cca čtyři řádky na webové stránce ministerstva:

http://www.mzv.cz/wwwo/mzv/...

Probírat při této příležitosti různé domněnky a osočování považuji za nechutné.
21. 09. 2008 | 21:40

AHA napsal(a):

Nevidím nic majestátního na smrti.Narodíme se a zemřeme bez valné vlastní zásluhy,tak nás stvořila matka přídroda,nebo otec bůh . To je to co dokáže naprosto každá živá bitost z našeho světa.Já si vážím,nebo oanopak odsuzuju to co e odehraje v tom úseku mezi.
21. 09. 2008 | 21:45

RUS napsal(a):

Upřimnou soustrast!
21. 09. 2008 | 21:51

Marko napsal(a):

To Frank:
Kdybyste byl pravidelným čtenářem těchto stránek,tak byste to věděl.A nemám se za co stydět.
Přeji dobrou noc.
21. 09. 2008 | 22:07

Waldemar napsal(a):

Vetsina cs.vyslanectvi v demokratickych statech je stale osidlena starymi bolseviky s ruskou vychovou.
Porad se snazi kadrovat stare exulanty, a je k nim viditelne nepratelska.
Toto nazyvate sluzbou vlasti ?
To muze rict jenom hypokrit nebo hrozne hloupy clovek, pravdepodobne oboji !
21. 09. 2008 | 22:28

myšák mickey napsal(a):

z celé diskuze vyplývá, že na misterstvech ČSSR pracovali samí slušní a hodní lidé. tak to potom ano
21. 09. 2008 | 22:29

Noe napsal(a):

Když umřel jeden papaláš, to je povyku,ale že tihle lidé vystavují nebezpečí smrti a zkázy celý český národ prostřednictvím amerického radaru ,o tom mlčí ,nechápu to .Patří před národní soud .
21. 09. 2008 | 22:32

edge napsal(a):

V Pákistánu dal president armádě svolení ke střelbě do amerických okupantů, pokud při jejich nekoordinovaných vojenských akcích budou umírat civilisté, tak jako tomu bylo doposud.
O tom se nepíše, ale o hrozbách terorismu, proti kterým američané nezištně bojují.

Nedivil bych se, kdyby bombový útok měla na svědomí usarmy, jako reakce na prohlášení pákistánského presidenta.
21. 09. 2008 | 22:35

myšák mickey napsal(a):

Jakmile skončil své působení v Hanoji, dostal nabídku: Mongolsko anebo Pákistán. Opět se rozhodl pro náročnější alternativu - pětihvězdičkový hotel Marriott.
21. 09. 2008 | 22:49

Cicero napsal(a):

Upřímně řečeno, nevím, jak mám chápat ten majestát smrti, kterým se tu někteří zaštiťují. Kdyby místo pana velvyslance zemřel Klement Gottwald, s chutí bych jeho kadávr skopnul do díry a zaházel vápnem, protože bestie v lidském těle si nic jiného nezaslouží. Nebo kdybych pronásledoval pedofilního sadistického vraha, a podařilo by se mi jej zabít, tak v tu chvíli bych měl pokleknout a vzdát mu úctu, protože umřel? No to snad ne. Dle mého názoru si ničema nezaslouží úctu ani za života, ani po smrti. A zdejší diskuse, resp. ty její příspěvky, které jsou zde hystericky napadány, se převážně točí okolo zjišťování základní informace - byl pan velvyslanec slušný člověk, který si tu úctu zaslouží, nebo byl ničema? Říká pan Svoboda, který je pro řadu lidí nedůvěryhodný, pravdu? Nebyl pan velvyslanec odchovanec totalitní diktatury, a navíc korupčník? Všimněte si prosím, že je většina těchto příspěvků vyjadřuje _pochybnost_. V případě pochybnosti je na místě zdrženlivost, dokud se situace nevyjasní. Tedy ani neglorifikovat, ani nezatracovat. Proč ale odsuzovat snahu dozvědět se pravdu? To je smrt tak mocná, že i ničemovi přičte pár bodů k dobru? Nebo jen způsobí, že máme nějaký čas počkat, a pak teprve vznést kritické přípomínky? Označuje smrt začátek doby hájení, během které je neslušné kritizovat zemřelého? A pokud to tak je, není to pokrytecké? Ale to je jen taková obecná úvaha. O panu Ždárkovi nemám dost informací, abych mohl rozhodnout, zda byl slušný, nebo neslušný. Jsem vždy ochoten vidět v lidech to lepší, takže ano, možná to byl fajn člověk a hodně toho pro naši zemi udělal. A možná toho hodně udělal, ale fajn člověk nebyl. A možná je to ještě jinak. Chápu lidi, kterým tohle vrtá hlavou , a nechtějí čekat do doby, kdy říct tyto věci nahlas nebude "neslušné", "neuctivé" apod. A především jsem tady nenašel příspěvek, který by si nad jeho smrtí liboval, což jsem po přečtení některých velmi silných odsudků zdejších residentů čekal. Zajděte se podívat do diskusí na Novinky.cz, tam teprve zjistíte, co je to hnus a duševní ubožáctví.
21. 09. 2008 | 23:17

Sofi napsal(a):

Vždycky, když se např. v TV objeví nějaký náš velvyslanec (většinou to bývá v souvislosti s korupční aférou), jsem v šoku jak vypadá, jak mluví, jak se chová. Při představě toho, že si v té příslušné zemi kde působí, všichni kdo s ním přijdou do styku myslí, že takhle vypadáme a mluvíme všichni, se mi dělá nevolno. Jmenování těchto lidí je věc absolutně neprůhledná a patrně také spojená s korupcí. Minulost a kariérní vzestup pana Žďárka jen potvrzuje můj názor.
21. 09. 2008 | 23:36

Cicero napsal(a):

Dodatek: Pokud se potvrdí, že pan Ždárek skutečně mohl přežít a namísto toho se vydal pomoci zraněným a zahynul, potom si mou úctu zaslouží. Viz http://zahranicni.ihned.cz/...
21. 09. 2008 | 23:48

RUS napsal(a):

škoda že nam nic nepovi o korupce na ambasade v Hanoji,
ostatne česka vietnamska diaspora vi sve,řikal jsem se že je to jmeno povedome.Umřit určite nezasloužil,ale soudit za uplatky by ANO.
Jak BIS tak Vietnamske složky zaručene mají docela slušný material,když široko daleko není vietnamec ktery neplatil uplatky.
Superjob!
21. 09. 2008 | 23:58

valburga napsal(a):

Dámy a pánové, ať mám jakékoliv výhrady vůči personální politice jednotlivých ministerstev či vůči politice a politikům obecně, domnívám se, že tváří v tvář smrti je slušné sklonit zbraň a chvíli tiše, v úctě postát s hlavou odkrytou.
Nikdo z nás nemá dostatek informací, aby mohl pana Žďárka soudit, či dokonce odsoudit. Jediné, co o něm spolehlivě víme, je, že zemřel v důsledku konání svého povolání, což jest věc po výtce chvályhodná.
Potlačme tedy prosím, alespoň v tuto chvíli své malicherné závisti, nenávisti a hloupé předsudky. Hádáme se tu pod článkem o lidské bytosti, která zamřít nemusela, před smrtí bezpochyby hodně vytrpěla a nechala tu po sobě několik dalších lidských bytostí, kterým teď srdce krváci. Jak by bylo Vám, kdyby takhle někdo mluvil o Vašem otci chvíli poté, co se dozvíte o jeho smrti.
22. 09. 2008 | 00:30

Sofi napsal(a):

Ach jo, ten odporný český útlocit za každou cenu. Nebýt toho, tak dnes chodí bolševici a estébáci kanálama a nejsou na vysokých postech nebo nejsou vůbec. Nikdo toho Žďárka nenutil být velvyslancem, kdyby se živil adekvátně svému intelektuálnímu a morálnímu vybavení, možná mohl žít. Takže si valburgo postůj v úctě s hlavou odkrytou a nás nech laskavě na pokoji.
22. 09. 2008 | 00:47

Jan V (dříve Jan) napsal(a):

Upřímně jsem se zasmál příspěvku pod nickem "Cicero" - ano, je na tom dost pravdy.

Také patřím mezi nedůvěřivce, kterým se po slově "diplomat" hned v hlavě vyrojí spousta otazníků, ale v případě pana Žďárka jsem i z těch pár informací uklidněn, že to zřejmě nebyl člověk, za kterého bychom se měli stydět. (Když se někdo nelení naučit čínsky, tak už tím stvrzuje zájem o věc...) Tím víc je ho ovšem škoda.

A pan Cyril Svoboda? Ten prostě jen udělal, co byla jeho povinnost; tam snad ani nepatří žádné morální znamínko.
22. 09. 2008 | 01:05

Marko II. napsal(a):

Fascinuje mě, jak se společenskou situací v posledních padesáti letech způsobená ztráta veškerých hodnot, soudnosti, alespoň elementární špetky pokory, úcty k životu a k ostatním lidem vůbec projevuje především u lidí, kteří, kromě toho, že oni sami, obávám se, nedokázali pro svůj národ vůbec nic, nejvíce o komunistech otevírají hubu. Je to jen smutná ironie osudu.

Právě z jim podobných čerpají všechny totalitní režimy svoji sílu. Věřím, že je to jen jejich nevědomost a nikoliv zlá vůle.

Druhému Marku ale i ostatním rozumným jakožto i panu Svobodovi děkuji. Myslel jsem, že názor Marka je celkem extrémní. Jenže on má v zásadě pravdu.

(Podotýkám, že jsem s komunisty nikdy neměl a nechci nikdy mít nic společného a nejsem ani zastáncem KDU, ODS, ČSSD či dalších stran.)
22. 09. 2008 | 01:29

valburga napsal(a):

Milá(ý) Sofi, pokud prostou lidskou slušnost nazýváš útlocitem, pak nám nepomůže ani když budou viset na lucernách.
Pana Žďárka jsem neznala, nemohu soudit ani jeho intelektuální ani morální vybavení. Tvé, ale mohu, alespoň podle Tvého příspěvku.
A tak s dovolením udělám, co pokládám za dobré i bez Tvé rady...
22. 09. 2008 | 01:32

taky ekonom napsal(a):

Není to poprvé Hotel Marriott je středem útoků teroristů. Vzpmeňte si na Marriott v Jakartě před pár lety.

Marriott je tak jako McDonald symbolem USA tedy vždy a všude více riskantní než jiné.

Ubytovat velvyslance v Marriottu byla naprostá chyba.

Přizná to někdo?
22. 09. 2008 | 02:17

Ládik napsal(a):

Když něco říká Cyril Svoboda, zavání to lží. Tipuju, že pan velvyslanec žije a má novou identitu.
22. 09. 2008 | 06:19

zdesta napsal(a):

Pokud někdo nezažil tragické a tudiž nečekané úmrtí člena rodiny, pak by měl být velice zdrženlivý ve svých méně civilizovaných projevech.Tento blog není nějaká tribuna lidu,ale připomínka zbytečné smrti člověka.Smrti, která byla způsobena idiotským fanatismem.Některým diskutérům pro stejné zatížení zřejmě nedochází, že tyto "výtečníky" značně připomínají.
22. 09. 2008 | 08:31

silvie napsal(a):

Uprimnou soustrast jeho rodine, ale - Pan Svoboda, pise, ze pan Zdarek byl rozeny demokrat. Zrejme proto byl za komousu v diplomatickych sluzbach a zrejme proto studoval v Moskve. Pry slouzil nasi vlasti, pisi mnozi. Rekla bych, ze slouzil spise sobe, proto pracoval jako diplomat pro jakykoli rezim. Kdyby nepadl komunismus, slouzil by bolsevikum. A o aferach na vietnamskem vyslanectvi, po kterych musel odejit, nam toho pan Svoboda prilis nenapsal.
22. 09. 2008 | 11:34

zajicek8 napsal(a):

Pro vsechny dotaz kde se dala studovat sinologie pred r.1989?

Pro vsechny s predstavou, ze kdo studoval v Rusku byl agentem KGB-kdo v Rusku, skolu absolvoval, tak vi, ze krome kovanych, tam s nim studovali take deti, jejichz rodice meli politicky skraloup (zvlast narocne obory, o ktere nebyl zajem) a deti chytre, lec z tak chudych pomeru ( ano i v dobe socialismu nebylo mozne studovat VS jen za stipendium), ze jedinou moznosti, jak vystudovat VS bylo za statni penize v zahranici.
22. 09. 2008 | 11:51

stejskal napsal(a):

Dobrý den, pane zajícku8,

například v Praze. Otvírala se tuším jednou za čtyři roky. Znám osobně několik jejích absolventů, například poměrně známého českého sinologa Martina Hálu.

Libor Stejskal
22. 09. 2008 | 13:10

F.Srbek napsal(a):

Diplomat, který padl při službě své zemi si zaslouží úctu a aby mu byla vzdána čest.

Stát by se pak měl náležitě a důstojně postarat o pozůstalé, a pomoci jim.
22. 09. 2008 | 13:42

Vico napsal(a):

Diskuze, která se tu vede, je šokující. Myslel jsem, že se tu objeví pár kondolencí a ejhle, pěkný humus.Dost špíny, člověk má až fyzickou potřebu umýt si ruce, aby nedostal žloutenku, zvláště, když infekční oddělení jsou už přecpaná. Ani se nedivím.
22. 09. 2008 | 14:08

Marko napsal(a):

Pane Stejskale,
dobrý den.Omlouvám se za včerejší úlet zde i u p.Zeleného.Ale jsou věci,které mne dokáží zvednout ze židle.

Děkuji za pochopení.
22. 09. 2008 | 15:55

StandaT napsal(a):

Upřímnou soustrast rodině pana Žďárka.

A upřímnou soustrast i rodinám těch takylidí, co si zde vylili svou špínu, zapšchlost a komlexy - něco takového mít v rodině je snad za trest.
22. 09. 2008 | 16:25

Pepa Řepa napsal(a):

Pane Marko,
vy se nepotřebujete omlouvat.Vážím si Vašeho postoje.

Před bouřkou prý smrdí kanály. Asi přijde bouřka.
22. 09. 2008 | 17:08

stejskal napsal(a):

Dobrý den, pane Marko,

neregistroval jsem nic, za co byste se mi měl omlouvat. Byl bych velmi šťastný, kdyby zde všichni diskutovali s takovou noblesou jako Vy a já nemusel vůbec zasahovat.

Přeji hezký večer.

Libor Stejskal
22. 09. 2008 | 17:59

Tomáš Fencl napsal(a):

Vážení,

přečetl jsem si mnoho nepříjemných řádků a pomluv.

Mel jsem tu čest poznat Iva Ždárka osobně při jeho 3 měsíčním pobytu v Pekingu.

Tehdy ještě jako student jsem se s Ivem potkával zejména mimo diplomatické dění na tenisovém dvorci.

Věřte, byl to skvělý člověk, inteligentní, vtipný a rozvážný. Když jsem měl tu možnost jej vidět v úřadu, nikdy nezvyšoval hlas a vždy reagoval na všechny otázky - všechny i ty ne uplně příjemné.

Jeho pozůstalých je mi skutčeně líto, rád bych tímto vyjádřil hlubokou soustrast.

S úctou

Tomáš Fencl
23. 09. 2008 | 11:11

Tomáš Fencl napsal(a):

Re- Jan Novák
Pomlouvat umý každý, málo kdo umí vzít zodpovědnost do svých rukou jako Ivo Žďárek. To jaký byl člověk nechte posoudit ty jež jej znaly.

Takže se držte svého NO COMMENT
23. 09. 2008 | 18:44

Tomáš Fencl napsal(a):

p.s. omluvte mou gramatickou chybu... každý se občas překlepne.
23. 09. 2008 | 18:45

stejskal napsal(a):

Dobrý den,

smazal jsem příspěvek, který byl v rozporu se zdejšími pravidly zvýrazněn na úkor druhých, tedy celý napsán velkými písmeny (viz Kodex diskutujících).

Dějuji za pochopení.

Libor Stejskal, editor blogů
24. 09. 2008 | 11:13

LEVAK napsal(a):

Kateřino Veliká proč není měřeno všem stejně?Např. akademik Kočandrle byl zbaven funkce ředitele IKEM protože byl ve straně a pokojně dosloužil jako lékař v Pentagonu.Těm to nevadilo,že byl ve straně.Z jaké rodiny pan Ivo Ždárek pocházel,když mohl ještě před revolucí studovat v Moskvě na tak prestižní škole? Je mi z Vás špatně.Tolika lidem jste ublížili a myslím si, že se Vám to vrátí.Boží mlýny....!
24. 09. 2008 | 18:25

Řeřicha napsal(a):

Je mi upřímně líto smrti pana Ždárka. Ať je pravda jakákoli, zemřel v PRVNÍ LINII, kde se nyní nenachází ani jedna z těch "čistých" duší, které kálí svoje "pochvaly" z příjemného tepla kanceláří a bytů v ČR (kde jim hrozí nejčastěji maximálně psími fekáliemi znečištěná zelená prostranství venku na ulici...).

S úctou k osobě zavražděného,

Řeřicha
25. 09. 2008 | 14:00

pavelkohout napsal(a):

Pana Žďárka jsem poznal na služební cestě v Hanoji. Byl to inteligentní a sympatický člověk. Čest jeho památce.
25. 09. 2008 | 23:15

František Stočes napsal(a):

To Divák

Pan C. Svoboda, který se proslavil tvrzením, že Sadám nemá jenom atomové, ale navíc i biologické zbraně, se asi opět mýlí, ale poněvadž neznáme skutečnost, dá se jen spekulovat. Je např. známo, že sesazený Alexandr Dubček byl (za trest) poslán jako ambasador do Turecka. Nemohla by být analogie třeba v tom, že panu velvyslanci – třeba za to, že tam Topolánek cosi breptnul a urazil Vietnamce - nebyl dán výběr mezi Pákistánem a Mongolskem, ale třeba mezi Pákistánem a soustružníkem? Tak si jako hrdina vybral raději Pákistán. Čest jeho památce!
27. 09. 2008 | 17:14

DaBa napsal(a):

Blogy většinou nečtu a nezúčastňuji se, možná proto mě tak šokovaly některé reakce "lidí" pod článkem, týkající se smrti člověka. Kde se ve vás bere ta nenávist k člověku, kterého jste neznali? A kritika prostředí, o kterém nic nevíte? Kdo z vás by jel dobrovolně pracovat do tak nebezpečné země, s vědomím všech rizik? Já jsem pana Žďárka znala jako řadový zaměstnanec MZV, byl to pro mne velmi slušný, inteligentní a příjemný člověk. Jeho smrti je mi velice líto. Upřímnou soustrast jeho rodině.
30. 09. 2008 | 18:50

Josef milota napsal(a):

Vážený pane,
přečetl jsem si Váš článek v Právu,kde horujete pro Lisabonskou smlouvu.Jsem rád,že jste se po delší době vzbudil,každá taková zmínka má cenu hlavně pro ty,kteří jsou proti.Vzbudit jste se měl hlavně ale při volbě prezidenta.Pokud si pamatuji,tak jste volil ano.Takže jste společně s komunisty odpovědný za to,že na Hradě sedí blázen.Protože i Vy dnes víte,že restituce církevního majetku jsou pryč.Zase vám jednou ods vypálila rybník.Tím,že máte v čele lidi,kteří jsou třetí liga se odsuzujete k bezvýznamnosti.Měli byste odejít a spojit se s ods,abychom už věděli,co jste vlastně zač.Buďte zdráv a vesel.
19. 11. 2008 | 11:11

omega watches napsal(a):

as far as know 007 years omega watches in the period of beijing olympics,the noble exhibition room of omega opened. the news let like omega watches's people excited a long time!http://www.omegawatchessale...
30. 06. 2009 | 08:14

Metúd napsal(a):

Cyrile, utekl ti Metoděj. Tak se nezlob.Třeba se ti vydaří.
26. 07. 2009 | 08:25

evening dresses napsal(a):

Třeba se ti vydaří.
10. 01. 2010 | 17:46

cheap Jimmy Choo Shoes napsal(a):

30. 01. 2010 | 04:03

vitamin shoppe napsal(a):

good article thanks you very much for your information
10. 03. 2010 | 05:30

Free Ringback Tones napsal(a):

thanks you very much for your information
13. 03. 2010 | 01:51

cartier love napsal(a):

TU water fish known, is also the source of happiness.
27. 03. 2010 | 06:28

Links of London store napsal(a):

I ran all the way to the main gate, and then I waited a second till I got my breath. I have no wind, if you want to know the truth. I'm quite a heavy smoker, for one thing--that is, I used to be. They made me cut it out.
31. 03. 2010 | 15:25

rolex watches napsal(a):

rolex watches is very useful tools to protect our time.If you never pay attention to yourself ,please grasp this chance.a few days ago,I bought aswiss .IT's very good to use.So i want to write an article about watches to share with everyone on seiko watches So as to more and more people to konw it.
02. 04. 2010 | 04:27

anfmall napsal(a):

Quite like old days seeing you here
with Monsieur Poirot.
04. 04. 2010 | 08:13

Poptropica napsal(a):

thanks you very much for your information
07. 04. 2010 | 03:04

sunxin123 napsal(a):

Thomas Sabo Online Shop: kauf biliig Thomas Sabo charms, charm Klub, necklace,<strong><a href="http://www.thomassabocharms...">Cheap thomas sabo ringe</a></strong>
<strong><a href="http://www.thomassabocharms...">thomas sabo necklace</a></strong> Ring und Ohrring mit tief Preise bei thomassabocharmsladen.com. Wir bieten 2010 neue Styles of Thomas Sabo.<strong><a href="http://www.thomassabocharms...">Cheap thomas sabo necklace sale</a></strong>
<strong><a href="http://www.thomassabocharms...">Thomas Sabo Online</a></strong> Genie?en Ihr Einkauf hier!
29. 09. 2010 | 09:01

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Arnoštová Lenka Teska B Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Bobek Miroslav · Boučková Tereza · Bursík Martin C Cimburek Ludvík Č Černý Jan · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fajt Jiří · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr G Gazdík Petr · Gregor Kamil H Hamáček Jan · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Havel Petr · Havlík Petr · Heger Leoš · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hnízdil Jan · Hokeš Tomáš · Hokovský Radko · Holmerová Iva · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Horváth Drahomír Radek · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hovorka Jiří · Hradilková Jana · Hrstka Filip · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hůle Daniel · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chromý Heřman · Chýla Jiří J Janeček Karel · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Keményová Zuzana · Klan Petr · Klíma Vít · Klimeš David · Kněžourková Tereza · Kolínská Petra · Komárek Michal · Kopecký Pavel · Kostkan Tomáš · Kostlán František · Košák Pavel · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Krištof Roman · Křeček Stanislav · Kubita Jan · Kubr Milan · Kučera Vladimír · Kuchař Jaroslav · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Lalák Adam · Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipold Jan · Lomová Olga · Ludvík Miloslav M Mahdalová Eva · Marksová-Tominová Michaela · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Mihovičová Jana · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Navrátil Vojtěch · Němec Václav · Novák Martin O Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Palik Michal · Paroubek Jiří · Payne Jan · Pecák Radek · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Peychl Ivan · Pikora Vladimír · Pixová Michaela · Poc Pavel · Pohled zblízka · Pokorný Zdeněk · Pražskej blog · Procházka Adam · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rath David · Redakce Aktuálně.cz  · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Řízek Tomáš S Sedláček Tomáš · Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Shanaáh Šádí · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sláma Bohumil · Slimáková Margit · Sobotka Bohuslav · Sokačová Linda · Sportbar · Staněk Pavel · Stanoev Martin · Stehlíková Džamila · Stejskal Libor · Stránský Martin Jan · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syková Eva Š Šefrnová Tereza · Šilerová Jana · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Štádler Petr · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel · Šumbera Filip · Švejnar Jan T Tejc Jeroným · Tejkalová N. Alice · Tolasz Radim · Tomášek Pavel · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Tošovský Michal · Tožička Tomáš · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Vendlová Veronika · Vhrsti · Vileta Petr · Vlach Robert · Vlk Miloslav · Vodrážka Mirek W Wagenknecht Lukáš · Wheeler Adrian · Wichterle Kamil · Wollner Marek Z Zahradil Jan · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zděnek Michal · Zelený Milan · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy