Lisabonská smlouva: Najdeme už konečně odvahu?

21. 11. 2008 | 10:15
Přečteno 3342 krát
Lisabonská smlouva není navzdory různým tvrzením mrtvá, naopak žije a prospěje nám. Tuto skutečnost de facto potvrzují i naši podnikatelé, žádající vstup do eurozóny. Vyjadřují tak vůli vstoupit do nejhlubší možné integrace - tedy jít dále než jen dle smlouvy z Lisabonu.

Tváří tvář finanční krizi se opět ukazuje, jak je důležité řešit takové problémy společným úsilím. Země eurozóny se budou scházet (i když neformálně) a my budeme - i jako předsednická země - jen „přizváváni“, abychom pouze naslouchali doporučením zemí kompletně integrovaných, tedy členů eurozóny. A váha eurozóny je velká: od začátku roku zahrnuje nejen 16 členských zemí; je na ni díky fungování eura v různých zemích navázáno 44 dalších států a 8 území s celkem 485 miliony obyvateli.

Které uskupení bude mít asi rozhodující vliv na vypracování návrhu rozpočtu Unie na příštích pět let? Kdo bude mít rozhodující vliv na budoucí unijní příjmy a výdaje, na ono pověstné „má dáti – dal“? Samozřejmě ti, kdo jsou v eurozóně (a Velká Británie vzhledem ke své velikosti). Jaký asi my budeme mít manévrovací prostor? Toto viditelné dělení EU není ovšem diskriminační: nikdo nás přece nevylučoval, nevylučuje - do zóny eura můžeme bez omezení vstoupit a mít tím větší vliv. V tomto kontextu nelze než blahopřát Slovensku k vítězství na naší zemí. Slováci budou mít platný hlas ve většině, která bude navrhovat a doporučovat - a my budeme mezi těmi, kdož budou naslouchat.

Chci, aby měla Česká republika kredit, aby se na její slovo dalo dát, aby bylo na nás spolehnutí; chci aby bylo jasné, co chceme. Chci, abychom měli vliv. Proto tak záleží na dokončení ratifikace Lisabonské smlouvy ještě do konce roku. Zvládnout to lze. Stačí jen, aby k tomu byla skutečná vůle jak v Poslanecké sněmovně, tak i v Senátu. Koneckonců zde lze počítat i s deklarovanou podporou sociálních demokratů.

Uvědomme si prosím závažnou skutečnost: i my, tedy zástupci ČR, jsme text smlouvy vyjednávali. Tato vyjednaná smlouva byla na základě mandátu vlády podepsána. Unie nám navíc vyhověla schválením zvláštní deklarace, kterou jsme dodatečně požadovali.....i proto nelze neratifikovat. Evropa se nyní zcela oprávněně diví, proč jsme dosud smlouvu neratifikovali a ptá se, kdy bude na Českou republiku spoleh.

Prezident republiky jako hlava státu jistě smlouvu ratifikuje, vysloví-li obě komory Parlamentu svůj souhlas. Vůle našeho Parlamentu je víc než postoj jednotlivých politiků. Proto znovu říkám: nesouhlasím s tím, že smlouva je mrtvá. Životnost smlouvy vyplývá z projevené vůle všech zemí Unie - dosud tedy kromě Irska a nás. Argumenty, týkající smlouvy, jsou v celé Evropě dobře známy. A my nemáme patent na rozum v tom smyslu, že tomu rozumíme lépe než téměř všechny ostatní členské země. Část Irů vyjádřila svůj názor referendem - země svůj podpis z dojednané smlouvy ale na základě tohoto referenda nestáhla.

Ratifikace Lisabonské smlouvy nám opravdu prospěje. Navíc máme jedinečnou šanci přizvat Iry ke stolu a tím definitivně zapsat naše předsednictví do dějin Unie. Lidovou stranou navrhovaný text: “Pražské výzvy“ je šancí najít politické řešení nejen pro Iry a pro nás, ale pro celou Evropu; a to bude oceněno, protože to je správné a prospěšné. A myslím, že už je konečně čas mít odvahu dělat správná a prospěšná rozhodnutí. Nechci už o nás číst věty typu "Česko zůstalo jedinou zemí, která se k Lisabonské smlouvě nevyjádřila".....

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

oranžový napsal(a):

pane Svobodo :-)

Já vím, o co Vám jde pane Svobodo ...

Požadujete kultivovanost naší politické
zcény a věříte , že by Lisabonská smlouva
dokázala změnit politiky-prospěcháře
vezdejší - v tvory takové , kterým se
Vy ... svým projevem přibližujete.

Omyl Vážený pane....

Žádná smlouva , byť sebelepší a sebejasnější - nedokáže změnit povahu ...
oněch ... no , však Vy víte , o kom je
ŘEČ.

Pěkný den pane...

Souhlasím s Vámi v tom , že kultivovanost
politiky v NAŠEM pojetí ....
JE , před bankrotem.
21. 11. 2008 | 10:31

Milan napsal(a):

Doporučuji jeden starší článek:
http://www.euportal.cz/Arti...
Přijetím Lisabonské zmlouvy zaniká mezinárodněprávní subjektivita ČR, neboť ji vylučuje čl. 24: Členské státy aktivně a bezvýhradně podporují zahraniční a bezpečnostní politiku Unie v duchu loajality a vzájemné solidarity a respektují činnost Unie v této oblasti. Členské státy spolupracují na rozšiřování a rozvoji své vzájemné politické solidarity. Zdrží se jakéhokoli jednání, které je v rozporu se zájmy Unie nebo může snižovat účinnost jejího působení jako soudržné síly v mezinárodních vztazích.

To tedy znamená, že když nám Brusel (Němci&Francouzi&Angličané&Italové, zkrátka Mnichovská čtyřka) nadiktuje, kdo je naším nepřítelem, tak to prostě náš nepřítel povinně bude a kdo se s ním bude kamarádit, bude se dopouštět vlastizrady.
21. 11. 2008 | 10:58

student napsal(a):

Možná by byl podpis smlouvy výhodný. Ale zatím všechny dostupné informace tvrdí, že smlouva je zbytečně rozsáhlá, rozbředlá a nesrozumitelná.
Zkrátka nekvalitní.
A to máme podporovat ?
21. 11. 2008 | 10:58

Milan napsal(a):

Příští rok jsou volby do eulamentu.
Jestli Lisabonská smlouva projde, upevní se ve volbách posice darebáků jako Leinen nebo Cohn-Bendit. Jestli lisabonský projekt změny EU ve federativní stát s nerovným postavením spolkových zemí projde, pak se socialističtí centralisté dostanou k mnohem většímu podílu na moci a EU promění podle svých představ: tedy v byrokratický socialismus s ekoteroristickými ideami a cílenou likvidací národní identity poddaných.
Jestli naopak lisabonský projekt změny EU ve vládu mocných a změnu malých v pouhé kolonie neprojde, tak tihle darebáci v eulamentních volbách odpadnou a EU se bude moci vrátit na cestu svobody.
21. 11. 2008 | 11:02

Silvie napsal(a):

Pokud vím, Lisabonská smlouva skutečně "mrtvá" je, resp. měla by být mrtvá, kdyby EU dodržovala pravidla, která sama stanovila (viz nutnost podepsání LS VŠEMI členy EU, má-li být platná). Každý ,kdo si byť jen zběžně přečetl na internetu shrnutí této smlouvy (a není úplně dementní), pochopil, že negativa bohatě převažují nad pozitivy. A díky bohu za to, že jsme předčasně nezavedli euro, jako horliví Slováci. Ti budou ještě plakat.
21. 11. 2008 | 11:08

Silvie napsal(a):

A ještě dodatek, pane Svobodo. Vás znám jako politického turistu, schopného držet se zuby nehty toho, kdo mu umožní podílet se na vládě. O vaší straně se snad ani zmiňovat nebudu, protože by byl můj příspěvek pro vulgaritu ihned smazán. Tak si, laskavě, nechte ta svá školení o pokleslé morálce. Vy k těm několika málo slušným politikům, kteří se na naší pol.scéně vyskytují jako ohrožený druh, rozhodně nepatříte.
21. 11. 2008 | 11:12

Charlie napsal(a):

pane Svobodo

jděte s tou KDU ve - Vašem (a Kalouskovo) pojetí - už do háje:

Chci, aby měla Česká republika kredit, aby se na její slovo dalo dát, aby bylo na nás spolehnutí; chci aby bylo jasné, co chceme. Chci, abychom měli vliv. Proto tak záleží na dokončení ratifikace Lisabonské smlouvy ještě do konce roku

Proto jste volili Klause ????
21. 11. 2008 | 11:32

Apeoffice napsal(a):

souhlas se Silvií. Je to jako klub chlapečků na písku, dohodnou se, že hliněnka je za bod, sklenědka za deset a duhovka bere vše. Jenže několik s odpuštěním vyčůránků to projíždí na celé čáře a tak prohlásí, že oni protože mají v důlku více žlutých skleněnek tak vyhráli, i když duhovku v důlku nemají. A to že se to dvěma třema nezdá, no co dostanou do zubů, zabaví jim kuličky a vyhodí je z pískoviště.

Když hraji se synem ferbla (obdoba prší), taky se občas po tom, co mu naložím sedmičky, snaží přesvědčit mne, že na srdcového krále beru pět karet. A že vlastně mám to být já kdo prohraje a ne on.

S LS se děje to samé, někdo prostě chtěl tuti výsledek, nevyšlo to, tak změní pravidla aby to zase vyšlo, jak někdo chce. A to je v mých očích nedůvěryhodné.
21. 11. 2008 | 12:18

juvel napsal(a):

Jestliže nás Lisabonská smlouva alespoň trochu ochrání před arogancí, svévolí a právním marasmem současné vlády, díky za ní.
21. 11. 2008 | 12:36

veverka napsal(a):

Pane Svobodo,problém je že KDU neví co chce(krom touhy být u moci za každou cenu).Pokud je pro Vás LS tak důležitá jak píšete,tak jste

1.Neměli podporovat největšího eurofoba v zemi na Hrad.

2.Neměli vstupovat do vlády s ODS,nejeurofobnější stranou v zemi.

Vaše politika je pokrytecká,nesrozumitelná a naštěstí už v příštím parlamentu zřejmě nebudete(zelení jakbysmet).
21. 11. 2008 | 12:44

Aleš napsal(a):

Politická realita je taková, že úsilí p, Ganleyho a několik desíte tisíc Irů nás zachránio před obrovskou blamáží být jediným státem , který LS neratifikoval to v době , kdy má předsedat EU.
Asi nikdo nepovažuje LS za dokonalou , ale je to smlouva kterou EU potřebuje a která může pomoci zlepšit její skoro jednací paralýzu. A MY SE SVÝMI názory dostáváme na okraj , to je také realita.
21. 11. 2008 | 13:07

Fraser napsal(a):

Lisabonska smlouva JE mrtva, protoze ji neschvalili Irove a ZkutTr Sarkozy ani vy s tim nic neudelate, protoze v Irsku neni sila, ktera by dokazala prosadit nove referendum. Nehlede na 'demokraticnost' a mandat noveho referenda.
21. 11. 2008 | 13:22

europan napsal(a):

Pane Svobodo, moji předchůdci tady na Vašu adresu napsali toho myslím dost. Stotožňuji se z jejich názory a přidávám - tak už běžte konečne Vy i tá Vaše sebranka, kterou nazývate stranou, konečne do ... však víte. Držíte se tam zubama nechtama, jen když to sype. Pro funkci zaprodáte jednou i Boha.
21. 11. 2008 | 13:26

třebaKarel napsal(a):

Silvie ,
termínu politický turista jsem vždycky rozuměl tak , že je dotyčný již v několikáté partaji . Někdo z nás dvou se pletem , ale neni to nic zásadního .

Cyrile ,
jsem rád že se zastáváte
Evropský integrace . Snad by ale za současný situace nebylo od věci udělat to , co zde učinil Ivan Hochmann .
Omluvil se zde přítomným oponentům v době prezidentské volby za svoje tehdejší postoje .
Ten Klaus na hradě je taky VAŠE dítě . Vy říkáte - jistě ratifikuje - já slyšel něco jinýho . Nechte se překvapit .
Navíc věrohodný člověk jako Vy by se měl taky postavit čelem ke svým předchozím
krokům , abych viděl že nejni jen větrná korouhvička , jakkoliv současný směr souzní s mým přesvědčením . Nerozuměl jsem a nerozumim vašemu postoji při tý volbě , teď navíc její důsledky bagatelizujete . Budu bedlivě sledovat jestli se pro jednoho z nás dvou nenajde brzo nějaká teplá ambasáda .
tK
21. 11. 2008 | 13:44

Silvie napsal(a):

Juvele, obávám se ,že nás neochrání, ale naopak naši situaci ještě zhorší (ztráta suverenity, obrovské posílení byrokratického aparátu atd.) Zářným příkladem neschopnosti vypořádat se se vším, co demokracii ohrožuje, je i slavné OSN. Když jsem si dnes přečetla, že nedovoluje zasáhnout účinně silou proti těm zmetkům somálským,protože jejich "lidská práva" nesmí utrpět újmu (i když nechápu, jaká práva může požadovat terorista) a musí být vzati do zajetí a souzeni demokratickým právním systémem, zase mi stoupnul adrenalin. Tudíž piráti nesmí být vydáni do Somálska, protože tam by je nejspíš poslali rovnou na šibenici, kam patří, soudit je musí humánně... Euro-atlantická civilizace je na dosah své vlastní zkáze. Musela přijít indická válečná loď a vyhodit ty gaunery do vzduchu, protože my nejsme absolutně akceschopní. V době nadcházející gigantické hospodářské krize USA lze počítat s tím, že útoky teroristů zesílí a budou brutálnější. Další světovou válku vydím jako velmi pravděpodobnou.
21. 11. 2008 | 13:44

miro napsal(a):

Je nepochybné, že v rámci unie se nám vede a povede lépe. Bohužel součástí je i ohromná byrokracie. Jen se podívejte do Bruselu jak rozsáhlé teritorium zabírá. Kolik úředníků tam pracuje. Nová Lisabonská smlouva ještě více centralizuje moc úředníků.Podívejte se na mechanizmy v řízení EU proč se musí jezdit do Strasburgu a zpět jenom aby Francie dokázala že velkou zemí a aby na tom také vydělala a bude hůř. Proč nemůže mít LS jen pár základních ustanovení srozumitelných pro většinuá lidí.
21. 11. 2008 | 13:44

Silvie napsal(a):

třebaKarle, máte pravdu, nevyjádřila jsem se přesně. Svoboda je pol.turistou v tom smyslu, že se dokázal od převratu natlačit snad do každé vlády, aniž by s tím měl nějaký morální problém. v politice se udrží dozajista až do smrti...
21. 11. 2008 | 14:00

třebaKarel napsal(a):

Silvie ,
obávám se že máte pravdu . Já ho měl popravdě moc rád , jen nevim co se s nim stalo , v posledních pár letech úplně vyčpěl , jeho zdravý optimismus který skutečně vyzařoval
se mi změnil do pózy .Jenom další z těch lidoveckýchrutinérů . Všechno bych mu odpustil , jen toho letošního Klause ne .
S tím zas možná nemáte problém Vy . Tak aspoň někdo .
Hezký den Vám ,
tK
21. 11. 2008 | 14:09

juvel napsal(a):

Vážená Silvie, na tom co uvádíte je jistě hodně pravdy. Přesto lidstvu v zájmu přežití nezbývá nic jiného než hledat řád a pravidla ke vzájemnému soužití. A to na všech úrovních, ve státech, v Evropě, ve světě. Je logické, že to vyžaduje vzdát se do jisté míry i své suverenity. Já jsem však měl na mysli zejména působení naší vlády, která se snaží prosadit své představy způsobem, který nebere ohled na oprávněné zájmy dalších vrstev obyvatelstva (např: radar, reformy, manipulace při hlasování, při právních kauzách a pod). Neuškodí, když bude omezována evropskými standardy. Pamatuji totiž, jak to vypadalo v devadesátých letech, když se chamtivost utrhla ze řetězu.
21. 11. 2008 | 14:19

Železnohorský napsal(a):

Může mi někdo vysvětlit, když nepodepíšeme a zůstaneme suverenní, co z toho budeme mít? Respektive co ztrátou suverenity ztratíme?
21. 11. 2008 | 14:21

třebaKarel napsal(a):

Juveli ,
co píšete Silvii pamatuju taky , vůbec o tom nepochybuji . Jenom se mi občas dostane nějaký zprávy , kde potom začnu pochybovat , jestli ta " zvlčilost " není problém i jinde po světě . A snad i pochybnost jestli to nemají ti naši třeba od Bushe . Co naplat , maji to .
Že by nám mohla pomoct přejatá zkušenost z podobný země jako Rakousko jsem si jistej . A ochránci národních zájmů by zase mohli ukázat svou potřebnost . tK
21. 11. 2008 | 14:28

třebaKarel napsal(a):

Železnohorský ,
neztratíme nic důležitýho , možnost brblat a remcat nám nikdo nevezme .
Upřímně doufám že se to nikdy nedozvíme .
tK
21. 11. 2008 | 14:32

Charlie napsal(a):

Želenohorský

ano ztratí....
ztratí se nám milovaná autokracie jednoho oportunistického ješitného dědka na Hradě. A neomezené vlády jeho fanklubu.

P.S. stejně už se jim to hasí - tak se hádají o koryta mezi sebou....
21. 11. 2008 | 14:50

Vico napsal(a):

Cyril Svoboda : Vaše řeči si můžeme dát za rámeček. Nejste schopni ani hájit zájmy svých voličů. Proto se stanete jen regionální stranou. Věřím vám, že jste pro LS. V tom jste konzistentní. Ale více zavážila vaše vůle zůstat na vlně. Zvedl jste ruku pro největšího eurofoba v Evropě. To, co ztropil naposledy v Irsku, jste musel dobře vědět. K čemu jste vlastně dobrý? Když jste měl politickou pušku v ruce, nevystřelil jste.Zvedl jste ruku s bílým šátkem v ruce.
21. 11. 2008 | 15:02

Typro napsal(a):

Chci referendum !!! Chci se svobodně vyjádřit a podvolit se většině, příkaz lidu politikům je v takto důležitém bodu více než potřebné.Nepřeji si ratifikovat Lisabonskou smlouvu, nepřeji si euroregion Česko, nepřeji si euro prezidenta a euro ministry.Nepřeji si diktát Bruselu.Chci svazek svobodných zemí a jejich lidu, nechci jeden euro národ, nejsme USA.R.
21. 11. 2008 | 16:14

třebaKarel napsal(a):

pán minister ,
Škoda že nemůžete napsat aspoň řádek ,bylo by aspoň vidět že jste živej .
Uvědomme si totiž , že nějakýho voliče potřebujeme . A dost brzo . No tak nedělejme fóry a napišme něco !
tK
21. 11. 2008 | 17:42

vlk napsal(a):

Pane Svobodo

věc je jednoduchá. Není žádný problém dát na s tůl kardidální podmínku - buď rafitikac e LS nebo konec koalice. S nějakým rozumným termínem. Kdo vám brání?
21. 11. 2008 | 18:45

Zacheus napsal(a):

Prosím Vás, pane Svobodo, nevím, jaký jste byl notář(asi jste raději tuto odborně náročnou profesi rád vyměnil za politiku), ale byl bych rád, abyste si Vy a i další přívrženci Lisabonské smlouvy bez předpojatosti a v klidu přečetli její analýzu, kterou vypracoval Estad.

Kosmpolitní boj za přijetí Lisabonské smlouvy je bojem za unifikovanou Evropskou unii, která má být předstupněm unifikovaného světa v představách těch, kteří dlouhodobě usilují o světovládu ( jednotná celosvětová měna, jednotné řízení, "jednotné" náboženství a čipy zotročené a kontrolované obyvatelstvo s výmývanými mozky).

Bláboly o prospěšnosti Lisabonské smlouvy jsou sice v některých kruzích IN - ale politik s trochou svědomí a cti by, pane ministře, měl opravdu vážit slova, pokud jde o "nutnost" přijetí Lisabonské smlouvy. Ale možná že si přeji příliš...
21. 11. 2008 | 22:34

Zacheus napsal(a):

Snad bych se ještě jenom zeptal, pane ministře, proč podle Vás tu vynikající Lisabonskou smlouvu nemohou sami občané členských zemí posoudit v referendu? Ze strachu, že by to dopadlo jako v Irsku, vůči němuž je nyní realizován sprostý nátlak, aby referendum proběhlo znovu?

A co Vy sám, jako demokrat, bojujete například za právo Britů vyjádřit se ke smlouvě formou referenda, jak ostatně přislíbili britští konzervativci v případě svého volebního vítězství? A myslíte si opravdu, jistě se považujete za exceletního právníka, že Lisabonská smlouva, zakotvující výprodej naší státní suverenity, je v souladu s naší Ústavou?
21. 11. 2008 | 22:45

RUS napsal(a):

Aktualne.cz toleruje rasizmus.Zde je dukaz,administrator smazal jeden članek a nechal tento:

Re: Mafie může v klidu vraždit dále.
(Halabala IP:[84.19.66.*], 25.11.2008 13:35) | nahlásit příspěvek

Už jen to, že každý rok zahyne 1 500 vojáků základní služby, o něčem svědčí... Rusáci jsou prostě dobytek!
Porušení pravidel diskuse
(IP:[81.88.128.*], 25.11.2008 13:43)

Dobrý den,
byl/a jsem nucen/a smazat text, který byl v rozporu se záměrem těchto stránek,tedy poskytovat prostor pro slušnou a korektní diskusi (Viz Kodex diskutujících).
Děkuji za pochopení.
Administrátor/ka diskuse
25. 11. 2008 | 19:19

omega watches napsal(a):

there are many colours choose for omega watches. Including back is transparent let's you see clealy the details of the dial plate. http://www.omegawatchessale...
30. 06. 2009 | 08:14

TUTORIAL TIPS AND TRICKS napsal(a):

Danke f information
12. 08. 2009 | 10:49

designer wedding gowns napsal(a):

A není to jen zálžitsot odešlého bolševiaka. Stačí se podívat na zdejší diskuse.
Tam je nejdůležitější to, kdo píše.Bez zkoumání toho,co píše
18. 08. 2009 | 05:04

luis vuitton napsal(a):

Ve španělštině má tahle slovní hříčka dva významy. Jednak más porquerías znamená více nepořádku, což Federico považuje za takovou malou sebekritiku. Más porque rías pak vyjadřuje něco jako více věcí k pobavení, což zase odkazuje na umělcovy veselé večery se svým synem ve studiu.
20. 08. 2009 | 19:41

laptop battery napsal(a):

laptop battery: http://www.uk-laptopbattery...
Acer Laptop Battery: http://www.uk-laptopbattery...
Sony Laptop Battery: http://www.uk-laptopbattery...
Toshiba Laptop Battery: http://www.uk-laptopbattery...
laptop battery http://www.ukbatterystore.c...
Acer Laptop Batteries http://www.ukbatterystore.c...
HP Laptop Batteries http://www.ukbatterystore.c...
IBM Laptop Batteries http://www.ukbatterystore.c...
ACER 60.49S22.011 Battery http://www.uk-laptopbattery...
ACER 909-2420 Battery http://www.uk-laptopbattery...
ACER BTP-W31 Battery http://www.uk-laptopbattery...
ACER GARDA32 Battery http://www.uk-laptopbattery...
ACER 916-2320 Battery http://www.uk-laptopbattery...
03. 04. 2010 | 16:54

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Brenna Yngvar · Bureš Radim C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gazdík Petr · Glanc Tomáš H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří J Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Navrátil Marek · Němec Václav · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rath David · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukup Ondřej · Sportbar · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojta Vít · Vojtěch Adam · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy