Vězení nevinných žen

23. 06. 2010 | 11:13
Přečteno 6223 krát
Poté, co jsem byla na dvacet měsíců odsouzena za údajné týrání svěřené osoby, jsem 23. dubna v půl osmé ráno nastoupila do věznice Manto Negro (Černý plášť, pozn. překladatele). Jedná se o ženskou věznice s přísným režimem na západ od Havany. Přesně v tento den a hodinu se můj život od základů změnil.

Je to už několik dní co mě propustili, čekám na odvolací soud a stále nemohu zapomenout na to, co jsem tam zažila. Znovu a znovu mě probouzí řinčení mříží a zámků, stále slyším štěkavé výkřiky bachařů. Především se mi však stále znovu vybavují tváře, jména a příběhy žen, které jsem poznala během 15 dní strávených ve vězení.

Vězenkyně žertem říkaly, že Manto Negro ( Černý plášť, takový hezký název!) by se spíš než nápravně výchovné zařízení mělo jmenovat Ubytovna pro nevinné. Smutný vtip, na kterém je mnoho pravdy.

Většina ze 23 žen, s nimiž jsem se setkala na cele 2 oddělení 12 (též na cele 1 a na odděleních 8 a13, ta jsou větší), zde byla z důvodu údajné zpronevěry a hospodářské kriminality s tresty od 8 do 20 let odnětí svobody. Mnohé byly nuceny krást na svých pracovištích (někdy to bylo jídlo) aby uživily své děti. Jednu ženu poslali za mříže kvůli tomu, že ukradla hovězí kosti, a odsoudili ji za krádež dobytka. Jiné byly odsouzeny za krádež, podplácení, přechovávání a pašeráctví. Nejpodivnější však byl případ jisté Madelaine. Tuto dívku obvinili z atentátu, protože se odmítla vyspat s policejním náčelníkem stanice v místě svého bydliště.

Poznala jsem ještě další Madelaine odsouzenou ke dvaceti letům za zpronevěru v bance, v níž pracovala. Spřátelila jsem se s Marií, právničkou, která pracovala 12 let na šestém odboru havanského městského soudu, odsouzenou za podvod s jistým potvrzením o vlastnictví nemovitosti.

Xiomara Peňa, majitelka zlatnictví na Floridě, byla odsouzena k deseti letům vězení za pašování zlata, protože při návštěvě rodiny na Kubě na sobě měla své vlastní šperky. Najmout si právníka z Miami jí nedovolili. Musela zaplatit 3000 konvertibilních pesos havanskému advokátovi, který toho pro ni stejně moc neudělal.

Beatriz Suarez byla též odsouzená za zpronevěru. Co však zpronevěřila je mi záhadou, protože byla ženou v domácnosti. Plakala pro své syny (jeden je skoro slepý), kterých se ujal stát, protože nemají na Kubě žádné příbuzné.

Jednu ženu budou věznit, dokud se neobjasní okolnosti vraždy, k níž došlo u ní doma. Zloději, kteří vnikli do jejího domu ji zmlátili a zabili zahradníka. Ona se jen bránila, policie jí však odmítá věřit.

Na každém oddělení je 63 a více žen. Mnohé z těch, které čekají na soudní líčení či obvinění, mohou čekat sedm měsíců až rok, někdy dokonce i déle.

Miriam Rondón čeká na obvinění už rok a čtyři měsíce. Když byla v nemocnici věznice Combinado del Este, zahájila hladovku. Bachaři ji odvedli, aby viděla Orlanda Zapatu Tamaya (politický vězeň černé barvy pleti, který zemřel koncem března 2010 na následky 83-denní hladovky, pozn. překladatele) a zeptali se jí, zda chce zemřít jako ten “mizernej černoch“.

Ono páteční odpoledne, kdy jsem dorazila do vězení, si jedna žena v cele podřízla žíly. Spoluvězeňkyně mi vyprávěly, že je ve vězení už dva měsíce a má psychické problémy. Odsoudili ji na 10 měsíců za to, že na ulici nelegálně prodávala igelitové tašky. Následující pondělí spáchala sebevraždu. Vykrvácela z ran, které si způsobila na krku a na hrudi.

Uchovala jsem ve své paměti mnoho dalších příběhů. Vše, co jsem si ve vězení zaznamenala, mi zabavili bachaři, kteří mě neustále šacovali hledajíce papíry s poznámkami.

Píši tyto příběhy po nocích jako je tato, kdy mi vzpomínky nedají spát.

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Rumcajs napsal(a):

Co to vykládáte paní !
Dyk my tady máme takový hodný komunisty, že se mi ani nechce věřit, že ti Vaši jsou jiný..
U nás je to normální parlamentí strana jako každá jiná a my jsme rádi, že je máme. I parlamentní funkce na přilepšenou ji dáme.

Šlimba,Agrippa a veverka mi otevřeli oči.Bez nich bych byl stále jenom obětí bludu a totalitních dogmat, které jsem si osvojil 30-letým pobytem v totáči.

Díky,díky,díky!

P.S.
Zkuste být na ně hodnější.
23. 06. 2010 | 11:42

Vilém napsal(a):

Když nedávno vážený pan Dušan Dvořák informoval na svém blogu o případu, kdy v ČR byla žena prakticky nucena k trestné činnosti, aby uživila své děti, panu Stejskalovi ujela ruka a smazal diskusi, blog i blogera. O to víc je třeba ocenit skutečnost, že nám nyní poskytuje možnost dozvědět se o tom, že k podobné situace vznikají i na Kubě. Tam za to samozřejmě může komunistická vláda, což jen potvrzuje bestialitu komunismu, naproti tomu u nás si za to mohou dotyční sami, svoboda má přeci jen své ohromné výhody.
23. 06. 2010 | 11:54

Ládik napsal(a):

Veverko, Leváku, Vorošilove!
Jste v extázi, co?
23. 06. 2010 | 11:56

vilmekodytek napsal(a):

Tady vidíte, proč musel Václav Havel po roce 1989 vyhlásit širokou amnestii.
23. 06. 2010 | 12:01

Rumcajs napsal(a):

Pan Žák taky psal, že komunisti jsou demokratická strana.
Tak jsem se chtěl zeptat na pár věcí.
Jestli u vás chodíte k vobám, jakou máte účast a kdo si myslíte že vyhraje volby ?
23. 06. 2010 | 12:08

stejskal napsal(a):

Nikoliv, pane Viléme,

neujela mi ruka a nesmazal jsme blog pana Dvořáka kvůli jeho (mimochodem velmi zajímavému a důležitému) obsahu.

Jeho předposlední text jsem toliko posunul v čase, takže nebyl publikován. Důvodem byl fakt, že titulek porušoval záměr těchto stránek tedy nabízet prostor pro korektní a slušně vedenou debatu (jen pro připomenutí zněl: "Mám vám ho vykouřit, abych nemusela do vězení" a v první větě následovalo oslovení: Pane Nečasi, pane Fischere. Samotný text byl poté velmi zajímavý a kupodivu s titulkem neměl vůbec nic společného).

Když jsem pana Dvořáka upozornil, že se tímto způsobem na těchto stránkách debatovat nebude, napsal obratem další blog, v němž označil arcibiskupa Graubnera za "prcačkáře" (zřejmě tím chtěl demaskovat mojí falešnou měšťáckou morálku a pan arcibiskup se k tomu jaksi nachomýtl).

Vzhledem k tomu, že jsem již předtím pana Dvořáka několikrát upozornil, že styl jeho diskuse je v rozporu s tím, k čemu jsou tyto stránky určeny (například posílal jiné debatující "onanovat" jinam), blog jsem zcela vědomě a po zralém uvážení zrušil.

Pokud zde někomu schází, že se zde lidé "nekouří" či se neopatřují vulgárními nadávkami, nejsou tyto stránky určeny pro něj. Škoda, debata o léčivých účincích canabisu mi přišla zajímavá a důležitá.

Libor Stejskal
23. 06. 2010 | 12:10

Vilém napsal(a):

Pane Stejskale,
tak to mne uklidňuje, že Vás tak pobouřil hovorový výraz v nadpisu a nikoli obsah toho blogu. Škoda že výsledek je stejný.
Hezký den
23. 06. 2010 | 12:19

Ládik napsal(a):

Doplněk - doslovný text D. Dvořáka o Graubnerovi:
"Sakra, od jakého církevního prcačkáře jsem naposledy slyšel něco podobného kázat.
Jo, Graubner z Olomouce, arcibiskup, ostravským soudem odsouzený podvodník mešního vína a ochránce církevních miláčkáčků dětských kalhotek a kalhot, které přece není potřeba dávat léčit a hnát k soudu za zničený život, ale je potřeba je schovat v zakriistii pod ornát k pořádné hulbě. Hlavně sladké řeči. Hlavně ta slušnost, korektnost, pravdu nemusíte, lhát můžete, ale slušně, jak Graubner. I vraždit můžete, klíďo píďo, ale slušně."
23. 06. 2010 | 12:21

stejskal napsal(a):

Opět nedorozumění, pane Viléme.

Nepobouřil mne ani hovorový výraz ani obsah (kdyby mne měly podobné věci pobuřovat, asi bych z toho pobouření nevyšel celé měsíce).

Důvod mého rozhodnutí byl úplně jiný. Pan Dvořák opakovaně a vědomě porušoval (a byl na to upozorňován) na těchto stránkách pravidla, která zajišťují, že se na nich dá již tři roky jakžtakž slušně debatovat (tedy bez obscenit, nadávek, hrubých urážek obvyklých na podobně koncipovaných stránkách).

I Vám hezký den.

Libor Stejskal
23. 06. 2010 | 12:27

Da.Rock napsal(a):

Naše socialistické kriminály byly takových nevinných taky plné. Nikdo nic neukradl, nezpronevěřil, nikoho nepřizabil a sedí jen proto, že byl nepohodlný komunistům a nadával na Husáka.
Po revoluci je Havel všechny propustil a do roka a do dne tam byli všichni zpátky, akorát po nich venku zůstaly stovky zničených lidských osudů a obrovské škody.
Sorry, ale jsem skeptik. Život mě naučil.
23. 06. 2010 | 12:36

Emissary napsal(a):

Dobrý den,
pane Stejskale,

a proč upozorňujete někoho, který tady veřejně píše ódy na drogy. Neznám feťáka, který by svůj fet nechválil? :)

Ládiku,

když to Dvořák psal, nejspíš byl zfetovaný jak ďábel.
23. 06. 2010 | 12:40

Vilém napsal(a):

Pane Stejskale,
budiž, mě text o panu Graubnerovi sice nepohoršuje, ale chápu, že zrovna košer není. Koneckonců je v tom oddílu, který zkopíroval Ládík, správně poukázáno také na meze Vašeho formálního přístupu. Na druhé straně od někoho, kdo má za úkol "vytvářet prostor" pomocí takových pravidel, nelze čekat, že by je měl ignorovat, a v tomto smyslu Vás tedy chápu.
Jsem rád, že nešlo o projev maloměšťáckého pobouření, ale jen o aplikaci zdejších pravidel. Já nikdy nic nevynucuji z titulu nějakých pravidel, nemám nikde žádnou odpovědnost za něco podobného ani ji rozhodně nehodlám přijímat, proto mám pro takové jednání sníženou empatii a mám sklon takové jednání mylně přisoudit osobní angažovanosti zasahujících.
Ještě jednou hezký den
23. 06. 2010 | 12:41

stejskal napsal(a):

Dobrý den, pane Emissary,

myslím, že je to celé o dost složitější.

Pokusil jsem se jen uvést na pravou míru poněkud zkreslené tvrzení pana Viléma. Ale je fakt, že po těch třech letech mých zkušeností s těmito debatami to může mnohým připadat jako totální hloupost.

No, nic, něco mi říká, že tento blog není až tak o panu Dvořákovi, takže další zajímavé debaty o něm a jeho působení zde se - ač nerad - vzdávám.

Přeji všem zajímavou, korektní a pokud možno slušně vedenou debatu.

Libor Stejskal
23. 06. 2010 | 12:46

stejskal napsal(a):

Rozumím, pane Viléme.

Myslím, že Vaše vyjádření je přesné a zcela odpovídá i mému pohledu. Díky za něj.

Libor Stejskal
23. 06. 2010 | 12:48

Lukáš napsal(a):

Musím se jenom pousmát, jak jistá skupina diskutujících tahá pod každý článek svou ideologii.
23. 06. 2010 | 12:49

Sladký napsal(a):

Chudáci Kubánci, při volbách si mohou vybrat jen jednu jedinou stranu.To hrdí občané největší demokracie světa si kromě republikánů mohou vybrat ještě demokraty.
23. 06. 2010 | 13:23

Sladký napsal(a):

Ve vězení je tam daleko víc lidí,než na Kubě,o popravených ani nemluvě.Případné kritiky ze strany demokratické pravice upozorňuji,že nejsem a nikdy jsem nebyl komunista.Jen nevidím důvod,proč bych se místo jedné stupidní ideologie měl řídit jinou,neméně stupidní.
23. 06. 2010 | 13:30

Rumcajs napsal(a):

Sladký:
Kterou ideologii máš na mysli Cukrouši ?
23. 06. 2010 | 13:42

Emissary napsal(a):

Soudruzi tady brečí, hrají si na demokraty,

tak běžte do Kuby a veřejně vychvalujte kubánský komunistický režim a možná dostanete několik těch kenvertibilních pesos, abyste se mohli tam nedaleko podívat na ty dvě strany. Nebuďte k němu loajální a skončíte jak ty nevinné kubánské ženy. Rozdíl je jen v tom, že v prvním případě se na ty dvě strany budete dívat celý život a v druhém se budete dívat dost dlouho a možná i celý život na čtyři vlhké stěny.
23. 06. 2010 | 13:50

Emissary napsal(a):

Vlastně, Rumci,

měli bychom to praktikovat stejně, jako na Kubě či KLDR. Tady už tolik komunistů i socialistů vykřikovali různě žlučovitě až běsně na různé politiky, speciálně na prezidenta Klause, že při uplatňování stejných pravidel by všichni šli sedět. Jen kriminály by nestačily. :)
23. 06. 2010 | 14:02

Tencokida Hnuj napsal(a):

Když někdo zneužívá cizí utrpení k propagandě své ideologie, je to téměř stejně hnusné, jako by stál na straně těch, kteří to utrpení způsobili.
Jistě by se dalo najít tisíce příkladů zvěrstv(genocidou původní kultury celého kontinentu počínaje, legalizovaným mučením vězňů konče) i takříkajíc z druhého mola, ale utrpení prostě bude vždy a jen utrpením.
Váha jednotlivého života je stejná, ať se jedná o Indiána, Kubánku či Araba, stejně jako váha jednotlivé lidské blbosti měřené metrem ideologie.
23. 06. 2010 | 14:14

Medikolog napsal(a):

Hej, řekni nám dceruško, pročpak tam jseš? Proč smutný máš oči a jak tráva schneš, vždyť ty tam k nim patříš jak žádná jiná, jsou jich tam tři stovky, každá nevinná...(/;>D) Věznice Opava, věznice Plzeň (dříve Bory), věznice Světlá nad Sázavou, jsou plné žen, NEVINÝCH obětí osudu, ubohých obětí mužů, jiných žen, policajtů, soudců a vždycky REŽIMU za kterého je zavřeli..

Omlouvám se za vědomý plagiát, ale ta písnička se mi moc líbí...
23. 06. 2010 | 14:18

Emissary napsal(a):

Tencokida,

nemohu souhlasit. Terorista sice hodně váží, zvláště když se opáše výbušninami, ale jeho život neváží nic. Speciálně jeho duše je černá a stejně tak těžká, jako součet jeho hmotnosti a výbušnin ním opásaných. Zde neplatí ani Archimédův zákon. :)
23. 06. 2010 | 14:26

Louda napsal(a):

To Emissary.
No to mi připadá jak ten totalitní vtip o tom jak v Americe múžeš klidně nadávat na
prezidenta, ale když řekneš mistrovi že je vúl tak letíš z práce.A pointa byla v tom, že tehdy to bylo u nás přesně obráceně. Takže teď už múžeme klidně nadávat na prezidenta anebo chcípnout pod mostem od hladu-teda demokraticky.
23. 06. 2010 | 14:28

JC napsal(a):

Sladký
http://cs.wikipedia.org/wik...

řekni si pozpátku MACEK.
23. 06. 2010 | 14:34

JC napsal(a):

http://cpusa.org/

Aby to bylo komplet
23. 06. 2010 | 14:35

Emissary napsal(a):

Louda,

jako mistr bych také nesnesl, kdybyste mi nadával. Kdyby to dělal každý, to by byla anarchie. A neletěl byste pod most, ale přímo do kanálu. V armádě je to ještě o něco tvrdší a vertikální hierarchie velení jasnější. Tam musíte vyššímu důstojníkovi projevit úctu a oslovovat ho: ano, pane. Jinak by jste skončil nejen pod mostem, ale třeba u vojenského soudu. Má to jisté výhody. Každý, tedy i Vy, se může stát mistrem nebo velícím důstojníkem.
23. 06. 2010 | 14:36

JC napsal(a):

Zase ty levounský kydy.
Hele levouni, kdybyste mi dobrovolně bez msty na příbuzných umožnili během vašeho gazdování 1948-1989 odejít z vašebo koncentráku, šel bych třeba bosý.
Nyní máte možnost jít za svým snem na Kubu nebo do KLDR. Hranice nejsou zadrátovaný, poplaťte dluhy, naložte si všechen majetek a sbohem.
Nikdo vás nedrží. Udělejte službu táboru míru a běžte jej budovat a posílit.
23. 06. 2010 | 14:48

JC napsal(a):

http://cs.wikipedia.org/wik...

To byli jinačí frajeři. Skončili sice téměř všichni v gulagu, ale šli za svým snem.
23. 06. 2010 | 14:55

stejskal napsal(a):

Děkuji za názor, pane bigjirko.

Nazývat kohokoliv včetně pana Dvořáka a pana Viléma tak, jak jste je nazval Vy, není ovšem v souladu se záměrem těchto stránek, a proto jsem jej smazal.

Pokud nebudete používat hanlivá označení, jsou zde Vaše příspěvky vítány.

Přeji hezký den.

Libor Stejskal
23. 06. 2010 | 14:56

Louda napsal(a):

To Emissary.
Tady mi nešlo o přincípy podřazenosti a nadřazenosti v pracovně-právním vztahu já jen
reagoval na blog s tím, že v tom režimu na Kubě a u nás jsou paralely je v obráceném garde.
Co by psaly blogeři na blog české maminky, která by se stěžovala na podmínky ve věznici na Pankráci a mezijiným by napsala že šla na "štrych" kvúli 2 dětem o které su musela starat sama protože jí manželopustil,do práce ji nikde nechtějí, nemá na nájemné a stravu z krádeže 20000 ČK ji neoprávněně nařkl "zákazník"?
23. 06. 2010 | 14:57

JC napsal(a):

Louda,
Váš problém je v tom, že zatímco první část berete jako vtip, druhou/vaši interpretaci/ berete smrtelně vážně.

Když někdo dnes skočí z nuseláku, je to pro vás důkaz zrůdnosti kapitalismu.
Pokud někdo skočil za komanče, dle vás nepochopil historickou úlohu dělnictva v dějinách.
23. 06. 2010 | 15:06

Emissary napsal(a):

Louda,

jasně. Jenomže tady se jedná o mezilidské vztahy, které s politikou či režimem nemají nic společného. Prostě někteří lidé jsou …. od přírody a žádný režim jim to nezakáže, protože je nedokonalý, nepostihne a ani nemůže postihnout všechny nuance mezilidských vztahů. Co umožňuje je, aby se neprávem nařčený či poškozený bránil všemi dostupnými prostředky, pravda někdy to stojí. Ale co je cennější, peníze nebo smysluplný život? Věznit lidí z titulu nesouhlasu s politikou a směrováním země je obzvlášť zvrhlé. Třeba Stalin a Berja to dotáhli tak daleko, že zabíjeli a posílali lidí na Sibiř i za to, co si lidé třeba ani nemysleli, ale co si mohli myslet.
23. 06. 2010 | 15:10

Bara napsal(a):

Až se na Kubě změní režim, tak třeba bude paní García prezidentkou. Základní předpoklady (jako u nás V. Havel) už na to má.
23. 06. 2010 | 15:10

Louda napsal(a):

To JC.
Já se nestotožňuji s totalitním
režimem, ale každý režim má svý nevinné oběti, kterých mi je líto
ale čím vlastně poměřovat kvalitu
toho nebo jiného režimu? Možná se bude kapitalizmus transformovat do jakési měkší podoby a potom zanikne jak kdysi Stalinskej režim. Možná kdyby Hitler vyhrál válku dopadlo by to stejně jak se CCCP. Nestydím se napsat že netuším k čemu současnej společenskej globální marazmus dospěje.
23. 06. 2010 | 15:33

Al Jouda napsal(a):

Kubánci mají, co chtěli, stejně jako my. Dobře jim tak ! A nám taky !
23. 06. 2010 | 15:34

Ferda napsal(a):

podle popisu autorky to v kubánských kriminálech je fakt asi hrozné. Zato před časem jsme si zde mohli přečíst o jiném kriminále na Kubě - v Guantanámu. Tam to je podle popisu jiné kafe. Vězni jsou oblečení v krásných červených stejnokrojích, na jíelním stole jim pravidelně nechybí ovoce a zelenina, vězni jsou většinou na čerstvém vzduchu v krásných drátěných klíckách (pokud ovšem nejsou dobíjeni proudem nebo si nehrají se psy, jak ukazovali jiné obrázky na netu)...Jen bych měl dotaz na autorku, zda tam také potkala vězenkyni starou 86 let. Pokud ano, tak se už šílení kubánští komunisté demokratizují.
23. 06. 2010 | 15:34

Emissary napsal(a):

Rumci,

to je tak. Jejich soucit je přísně ideologicky selektivní. Třeba mnohem víc soucití s teroristy vězněnými na základně Guantánamo. Ale já jsem slyšel, že Obama je prý skoro všechny pustil. :)
23. 06. 2010 | 15:53

Sladký napsal(a):

Rumcajsi,tou,kterou zde uplatňuješ ty a tví kamarádi a která v podstatě není ničím jiným,než zrcadlově obrácenou ideologií "rudou". A neříkej mi cukrouši,já ti také nekomolím nick.Doufám,že ve skutečnosti nejsi takový jednoduchý živočich,jakým se zdáš být podle svých příspěvků, rádobyvtipných,psaných s rádoby nadhledem.Je vás na diskusích více, jste jako rodní bratři, pravičáci s "úžasným nadhledem",stylizující se do žoviální podoby.
23. 06. 2010 | 15:55

Rumcajs napsal(a):

Emissary:

Už jsem myslel, že jsem ti nic neposlal, ale soudě Tvé reakce jsem nejspíš byl vymazán a nebo se nemůžu najít.
To se mi ale stalo naposled před 15 lety po oslavě narození syna, kdy jsem se probudil u jakéhosi lesa a bez bot. Takže jsem byl nejspíš z nepochopitelných důvodů vymazán.
23. 06. 2010 | 16:07

JC napsal(a):

Louda,
Kapitalismus není žádný režim, ale pouze forma vlastnictví výrobních prostředků popsaná Marxem. Režim je buď demokratický, totalitní, absolutistický,atd.
23. 06. 2010 | 16:08

Rumcajs napsal(a):

Sladký:

A co to ja za ideologii ?
23. 06. 2010 | 16:08

neon napsal(a):

Slzu jsem uronil nad tím bezprávým. To u nás to je jiný, tady to všechno funguje tak, že máme kriminály přeplněný, justiční mafie spravedlivě soudí a republika je tak bohatá, že nevíme kam s prachama :-)
23. 06. 2010 | 16:12

JC napsal(a):

Sladký,
Mluvíte z hladu. Co takhle malou svačinku. Je 16:11 hod.
23. 06. 2010 | 16:12

Sladký napsal(a):

2JC.Já mluvím z hladu,vy z hlouposti. Já si dám svačinku a budu OK,vám nic nepomůže,protože vám zřejmě nebylo zhůry dáno.Holt, prachy jsou krásná věc,ale vlastní rozum si za ně nekoupíš.
Ale vážně,pokud s vámi lze vážně mluvit. Jste schopen vzít na svědomí fakt,že v USA,skutečně žádná jiná reálná alternativa než ta,kterou jsem uvedl neexistuje? To,co uvádíte vy je bohapustá teorie, bezopbsažný ideologický plk,nic víc.
23. 06. 2010 | 16:25

Vilém napsal(a):

Osudy spodních vrstev v každé společnosti jsou plné různých smutných událostí, které nepostihují lépe postavené členy společnosti.

Když se debatuje o podobných případech u nás, jsou s takovými lidmi naši noví amatérští politruci formátu bigjirky nebo rumcajse rychle hotovi - nadělaly si fakany, a oni na ně mají platitsvé poctivě vydělané peníze?
Protože celosvětové zkušenosti ukazují, že tento egoistický až lidsky podlý postoj zaujímá v kapitalismu určitá část voličů voličů a velká většina politiků, nemohou tyto ženy od příštího kubánského režimu nic očekávat, kromě toho, že jejich dnešní zastánci z řad disidentů a z ciziny se od nich s opovržením odvrátí a přikloní se k dojemné péči o zahraniční investory, jimž rozdají firmy, v nichž dnes tyto ženy pracují. Pak jim přiznají bídné sociální dávky, aby se během "nezbytné tranformace" občané nebouřili při pohledu na nezvyklé jevy jako jsou děti umírající na ulici, a budou je obviňovat z lenosti a parazitismu tak dlouho, až jim je budou moci opět sebrat v rámci "nutných reforem". Pokud je možné soudit z životních poměrů stejných skupin v jihoamerických zemích se srovnatelnou ekonomickou výkonností, tyto ženy pak budou patřit k těm skupinám obyvatel, o nichž se bude s opovržením mluvit jako o zaostalých nevzdělancích, kterým se stýská po starém režimu.
23. 06. 2010 | 16:33

Emissary napsal(a):

Rumci,

nejspíš si byl vymazán, ale proč, to absolutně nechápu.:)
23. 06. 2010 | 16:35

Rumcajs napsal(a):

Emissary:

Nejspíš to pan Stejskal přemístil někam na nástěnku.

Vencerémos !!!
23. 06. 2010 | 16:42

JC napsal(a):

Sladký,
OK. budeme mluvit vážně.
Napsal jste toto :
"Chudáci Kubánci, při volbách si mohou vybrat jen jednu jedinou stranu.To hrdí občané největší demokracie světa si kromě republikánů mohou vybrat ještě demokraty."
Zdůrazňuji to podstatné :
"To hrdí občané největší demokracie světa si kromě republikánů mohou vybrat ještě demokraty."
A tady jsou fakta z koho si hrdý občan USA může vybrat :
http://cs.wikipedia.org/wik...

Chcete diskutovat dál ?
23. 06. 2010 | 16:43

Skogen napsal(a):

Takže i na Kubě projde jako v USA každý třetí kriminálem? Kam ten svět spěje... A koho že jste to měla týrat? O nějakém dítěti v textu ani zmínka...
23. 06. 2010 | 16:44

Emissary napsal(a):

Viléme,

tak osudy spodních vrstev? Co to je spodní vrstva, jako usedlina? :)

Tak dobrá. Porovnejme ČR a Kubu. Stačí se podívat na obě země přes Wikipedii a přes HDP na hlavu v paritě kupní síly. Takže ta naše spodina u nás se má v průměru proti Kubě královský. Na Kubě jsou spodina skoro všichni, kromě politických špiček.

Nejsou to jenom osudy spodních vrstev, jsou to lidské osudy, já nedělám rozdíl mezi. Nedávno to u nás jeden podnikatel napálil do betonové zdi, prý kvůli dluhům. Je spodina, nebo je vrchnina?

Ano, Kuba to své pomalu domlela. Takže pokud bude ctít jít dál, pak cestou Číny nebo Vietnamu, nic jiného nezbývá. Z ničeho je zas jen nic.
23. 06. 2010 | 16:53

Vilém napsal(a):

Emissary
Všeobecně: Spodní vrstva jsou lidé, kteří se nacházejí v materiálním, symbolickém a mocenském ohledu níž než většina společnosti, a to natolik, že postrádají vlastnosti, které je o očích většiny (a hlavně médií) kvalifikují k morálním ohledům. U nás sem patří například chudí příjemci sociální pomoci, "nepřizpůsobiví", protože kdejaká hyena jásá, když jim někdo sníží nebo zlikviduje podpory, zato jejich právy se nikdo nezatěžuje, leda v tom, že případně vřeští cosi o povinnostech, jejichž neplnění je údajně těch práv zbavuje.

V socialismu to byli třeba třídní nepřátelé, v současné Americe je to underclass (tam patří hlavě černé ženy s dětmi), v Evropě nezaměstnaní přistěhovalci apod.

Tady nejde o to, zda Vy nebo já děláme rozdíly, jde o to, že je dělá společnost.
23. 06. 2010 | 17:03

Emissary napsal(a):

Pane Viléme,

tak to se mi nějak nezdá. Takový modelový případ. V sousedství bydlí rodina. Mají pronajatý velký, třípokojový byt, za prý 8.500 Kč měsíčně. Nedávno do baráku dotáhli velkou TV, Hifi věž mají již dávno, vyhrávají si každý den, je jich tam hodně, mám problém z nich kdokoliv kohokoliv nepotkat. Nikdo z nich nedělá, podle toho co jsem slyšel, půjčují si, ale půjčky nesplácí, děcek a psů (zatím malých, jednoho jsem kopl, kousl mě do paty)tam každým rokem přibývá, grilování každý víkend, prostě veget, pohoda.

A já blázen jenom dřu, přemýšlím, jak to udělat, aby mi peníze na účtu nepřistaly jen tak, platím daně, dluhy už naštěstí žádné nemám, jen ty, které mi vyrobil stát. Nemám žádné mocenské postavení, bo se mi zdá, že oni mají větši. Přijde k ním exekutor, a tak ho jednoduše vyfakují. Asi jsem vrchnina a ani jsou spodina. :)

Společnost rozdíly určitě dělá, ale určitě ve prospěch té vaši spodiny. Jinak funguje tak, že nabízí rovnost šancí. Že je někdo umí využít lépe a jiný hůře, za to společnost nemůže, to mají v rukou lidé, vyjma tedy různých druhů zvýhodňování a korupce.
23. 06. 2010 | 17:34

Skogen napsal(a):

Emissary, ó vy relativisto, ba dialektiku ;) Zajisté jste po nahlédnutí na HDP v přepočtu k paritě kupní síly zemí jako USA, Německo, Luxembusko a jiné, dospěl k závěru, jaká jste jako Čech v porovnání s nimi nicka :) Společenské vrstvy se stratifikují v rámci společnosti, ne tak, že srovnáte statistického Súdánce se statistickým Američanem. Ono i v USA je mnoho losserů. V rovnostářské společnosti to zkrátka není až tak kontrastní.
23. 06. 2010 | 17:43

Emissary napsal(a):

Skogene,

pozor! Bušina říká loserů. Za to by Vás nakopal někam, on je velký pedant. :)
23. 06. 2010 | 17:48

Vilém napsal(a):

Emissary
Nelze úplně ztotožňovat povrchní dojmy pozorovatele s objektivním zvýhodněním a znevýhodněním jednotlivých skupin ve společnosti.
Navíc pro vznik a přetrvání patologických forem společenské diferenciace, k nimž existence spodních vrstev patří, protože je dysfunkční, typicky náleží právě pocit řadových občanů, že na členy spodní vrstvy doplácejí, že si tito lidé žijí ve skutečnosti velmi dobře (mají peníze ze západu, ukryli si majetek vyždímaný z pracujících před znárodněním, mysleli si řádní občánci socialistické společnosti, žijí si luxusně ze štědrých sociálních dávek a nic nedělají, myslí si často titíž lidé dnes) a jsou ve skutečnosti zvýhodněni na úkor "běžných" občanů. Tak majetkové, mocenské a komunikační elity odvracejí pozornost od sebe jako zdroje problému řadových občanů a podprůměrní občané se nechají zmanipulovat. Objektivní porovnání přitažlivosti těchto rolí však odhaluje omyl či lež - kdyby se těmto lidem žilo tak báječně, co by bránilo občanům chovat se stejně? Proč se nenastěhují do ghett, nenadělají si bezstarostně dluhy, nedají výpověď z práce a nejdou si pro dávky, když jsou tak štědré, proč se nenechají také zvýhodnit? Samozřejmě jsou věci úplně jinak a nikdo o příslušnost k těmto lidem nestojí, vcelku nic to nepřináší a nejméně ze všeho tupým lidem orientovaným na materiální hodnoty.
23. 06. 2010 | 17:52

Skogen napsal(a):

Emissary, jakpak lze "vyfuckovat exekutora", prozraďte :) Ono to bude spíš tak, jak psal Keller - coby příslušník střední vrstvy, kterou vezmou u huby elity, budete dštít oheň a síru na vrstvu pod vámi a budete uctívat kohokoliv, kdo vám umožní, abyste vzal u huby zase vy je. Zákon padajícího exkrementu se tomu říká. Měl byste se starat víc o sebe ;)
23. 06. 2010 | 17:52

Emissary napsal(a):

Skogene,

jednoduše. Kde nic není, ani smrt nebere. Je jich moc. Půjčku si vezme jeden, ale velkou TV koupí jiný, zatím čistý. A tak pořád dokola. Dá se to dělat prakticky celý život, dokud banky na to nepříjdou. :)
23. 06. 2010 | 17:57

Skogen napsal(a):

Máte recht, Emissary, odvozuje se to od slovesa a nikoliv od podstatného jména :) Kvůli vám a L. Bušinovi tedy opravuji na losera ;)
23. 06. 2010 | 18:03

Zacheus napsal(a):

Dobrý den, pane Stejskale,

tak vidíte, i při nejlepší vůli, když vysvětlujete, proč jste zrušil blog D.Dvořákovi, tak jste nahrál na smeč Ládíkovi,který v rámci "slušné a korektní diskuse" s chutí ocitoval připomenuté sprostoty bývalého blogera ve svém vskutku oduševnělém příspěvku znovu. Asi abychom si o panu Ládikovi učinili přesnější obrázek.

Jen mě tak napadlo, nic ve zlém,jestli byste takové označení jako použil pan Dvořák, byť i ve vysvětlujícím článku, tak důsledně i s označením adresáta, tj. olomouckého arcibiskupa, ocitoval i v případě, pokud by stejné, či obdobné sprostoty byly takto adresně a osobně vysloveny například proti pražskému rabínovi, homosexuálnímu aktivistovi panu Hromadovi, či dokonce v jiných souvislostech proti spisovateli Milanu Kunderovi.

Ale je mně jasné, že jako editor nemáte lehkou práci a nelze se zavděčit všem:-).
23. 06. 2010 | 18:20

Zacheus napsal(a):

Jinak jen pro zajímavost, na Kubě přece jen dochází, nebo je alespoň naděje, že dojde, ke zlepšení situace politických věznů, a to po nedávném jednání mezi kubánským prezidentem Raulem Castrem a představitelem katolické církve, havanským arcibiskupem kardinálem Jaimem Ortegou.

P.S. Kupodivu, tyto informace ( na rozdíl od těch negativních) o činnosti katolické církve se na titulních či hlavních stránkách našich médií moc nevyskytují, že.
23. 06. 2010 | 18:30

stejskal napsal(a):

Dobrý den, pane Zachee,

to je opět nedorozumění. Já se zde nesnažím nikomu zavděčit.

Vy si opravdu myslíte, že panu Ládikovi vyšla smeč? V tom případě máme na úspěšnost úderů zjevně zcela jiná kritéria hodnocení.

Jistě že bych ve zdůvodnění ocitoval, kdyby se někdo vyjádřil takto sprostě o panu Hromadovi, panu Sidonovi či panu Kunderovi. Nemyslím si totiž, že by podobná sprotota mohla pana arcibiskupa či pana rabína urazit. Na primitivní hulváty narážejí z titulu svého postavení poměrně často. A jak je znám, jsou to oba docela rozšafní lidé.

Mimochodem: veděl jste, že jsem "romský homosexuál a nestydím se za to"? http://blog.aktualne.centru...

Libor Stejskal
23. 06. 2010 | 18:46

Emissary napsal(a):

Zdravím pane Zacheusi,

ano, v dnešní moderní době je všechno selektivní. :)

Dokonce jsem zjistil, že ti Číňané některé PC komponenty a elektroniku dávají do vysokotlaké parní komory, aby zoxidovala a člověk si za 2 - 3 roky musel koupit novou. Samozřejmě po záruční lhůtě. :)

P.S. Rád Vás tady vidím.
23. 06. 2010 | 18:52

Sladký napsal(a):

2JC. Diskutovat dál? Proč ne,ale s někým,kdo je diskuse schopen.Vy to nejste,protože jste vůbec nepochopil moji námitku.Patrně jste si jí ani nevšiml.Já SAMOZŘEJMĚ vím, že existuje Komunistická strana USA.(Také znám řadu okolností spjatých s její existencí).To,co vám sděluji,a co vy zřejmě nejste schopen pochopit je skutečnost,že v REÁLU nemá US volič žádnou jinou alternativu,než demokraty nebo republikány.Hlas pro jakoukoli jinou stranu je mrtvý,ztracený,zbytečný.Buď to nejste schopen pochopit,nebo chápete až moc dobře a prostě blafujete.Vsadil bych na to první,podobných pravicových "géniů" jsou plné diskuse.Kdybyste skutečně měl něco v hlavě,nepsal byste mi hlouposti co píšete, ale snažil se hledat nějaký pořádný protiargument.
23. 06. 2010 | 19:16

Emissary napsal(a):

Sladký,

Vy jste tak vedle. Možnost a skutečnost nemusí být totéž. Možnost za totality byla jen jedna. To Vám chtěl JC říct. nebo chcete odsoudit jeden velký, celý národ, že nemyslí tak, jak Vy chcete?
23. 06. 2010 | 19:23

bigjirka napsal(a):

Už nevím, co tam bylo, pane Stejskale. Asi etické zrůdy? Nevím, jak jinak nazvat lidi, kteří vyzývají k dealerství a prostituci. Ono je to pane Stejskale tak, že censurujete názory. Smělo by se třeba o Dvořákovi říct, že je vyhulenec a o Vilémovi, že je trockista? Trockij byl přece taky zločinec? A smí se o někom říkat, že je leninista, když Vladimír Iljič se nesmí? Obávám se, že Vaše soustava je tak komplikovaná, že jste se v ní sám ztratil. Gratuluji tedy ke skvělému přiblížení k JdC.
S pozdravem "Císař pán je vů"
23. 06. 2010 | 19:30

bigjirka napsal(a):

Byli by lepší patologičtí věrozvěsti?
23. 06. 2010 | 19:33

Sladký napsal(a):

Emissary,Vaše příspěvky dobře znám,proto se mohu jen pousmát.Pokud sebejistě tvrdíte,že jsem (tak) vedle, měl byste si položit otázku,jestli čicou náhodou nejste vedle Vy.Mimochodem,jste tam velmi často.
Ano, za minulého režimu byla jediná možnost Jednotná kandidátka národní fronty. Občan USA má o jednu REÁLNOU možnost navíc.Budu neustále opakovat,jako mistr Zahrada. Kromě demokratů může zvolit ještě republikány.Ať dá hlas komukoli jinému,NIKOHO JINÉHO NEZVOLÍ. Existence jiných politických stran je mu platná asi tak,jako je nepochybná existence Bajkalu platná tomu,kdo umírá žízní na Sahaře. Jak vás znám,,emissary, ani tento výklad vám k pochopení REALITY nepomůže. Holt,prachy jsou tak krásná,přepychová věc,ale rozum si za ně nekoupíš.
23. 06. 2010 | 19:43

stejskal napsal(a):

Smí, pane bigjirko.

Nicméně ani pan Dvořák, ani pan Vilém a dokonce ani nikdo jiný nebude na těchto stránkách nazýván "odpadem". Protože nazve-li někdo někoho odpadem, bude dříve či později nazván "blbcem" a jak jsme Vám již psal, Aktuálně.cz ani já osobně nemáme zájem na takto vedené debatě. Prostě se tu takto debatovat nebude.

Obáváte se zbytečně, můj přístup k moderování je velmi jednoduchý (ostatně řada lidí jej velmi rychle pochopila a nikdy jsem nemusel mazat nic, co by zde napsali). Věřím, že to časem dokážete i Vy (proto zde trpělivě uvádím příklady, kvůli nimž se na mně někteří pak hněvají).

Půjde to, uvidíte. Hodně Vám v tomto ohledu věřím...

Libor Stejskal
23. 06. 2010 | 19:51

Emissary napsal(a):

Pane Sladký,

ani jsem to nedočetl, ani nemusím, totiž vím, že jste úplně vedle. Jestli chcete mé rozhodnutí zpochybnit, pak si musíte přizvat nezávislého arbitra. Může to být kdokoliv na tomto světě. Ale ani on nebude moci zpochybnit mé rozhodnutí, pokud bude skutečně nezávislý.

Tak hodně štěstí ve vašem boji. :)
23. 06. 2010 | 20:02

bigjirka napsal(a):

Já blbec jsem, ale cizí mi tak nesmí říkat. Jo, odpad to byl, už zapomínám. A zdálo se mi to tak slušné, výstižné a nevulgární.. co naplat, nebylo a názor je v řiti. Ale s těmi prasaty, to zase s Vámi souhlasím, protože tvorečkové si to nezaslouží. Vidíte - myslel jsem, že budete mít radost z mého schvalování desinfekce eticky patologického blogu vyhulencova - přestože můj názor na důvod je jiný, než Váš. Kouření i nadále statečně považuji za legitimní způsob sexu (Na rozdíl od Clintona, který trávu kouřil, ale nešlukoval, a orál za sex nepovažuje, jen za nesprávné chování. Btw., v tom s Billem stojíme na zcela opačných názorových pólech. Já jej za sex považuji, a také za správné chování.) Budu se snažit to pochopit, vidíte, že už na tom pracuji ze fšech sil.
23. 06. 2010 | 20:15

bigjirka napsal(a):

Jenom takový kontrolní dotaz: Vy sám lidi, vyzývající ženy ve finančních potížích k dealerství a prostituci nepovažujete za etický odpad?
23. 06. 2010 | 20:17

stejskal napsal(a):

Díky, pane bigjirko. Velmi to oceňuji (včetně Vašeho zdravého přístupu k sexu) l.s.
23. 06. 2010 | 20:19

bigjirka napsal(a):

K příběhům, které cituje paní García: zdá se mi, že nejsou moc jasně odděleny případy politických vězňů od obecné kriminality. Není mi zcela jasné, jestli v bance ta zpronevěra skutečně byla, jestli falešné potvrzení na nemovitost bylo skutečně vystaveno? Poslední, co bych chtěl, by bylo zastávat se hnusného Fidelova režimu. Ale zdá se mi, že věci by mohlo uškodit přijetí obecné kriminality za druh odboje. Tudy snad cesta nevede?
23. 06. 2010 | 20:26

gaia napsal(a):

ať si váží Fidela. Předtím ať se přijedou podívat do ČR co znamená privatizace.
Po pádu Fidela to Amíci zprivatizují za 5 sekund a Kubánci budou akorát platit u doktora jinak si nepomůžou.
23. 06. 2010 | 21:25

Ládik napsal(a):

Pánové, na smeč jsem nečekal, na to nemám povahu. Jen mi přišlo vhodné text připomenout, když se diskuse k tomu stočila. Někdy jde jen o "slovíčka" - a někdo dokáže změnit význam nebo podstatu věci.
Pan Zacheus už jen připsal přívlastek, že jsem to použil "s chutí" - aby si něko udělal "přesnější obrázek". Ukázkový příklad manipulace, naštěstí to čte pár lidí. Zdenek v blogu pod mlíkařem P.Havlem mě třeba nazývá hovadem proto, že jsem pil mléko. Že jsem hovado, to vím, ale proč tak veřejně od osoby, která mě vůbec nezná? Když se zde maže názor, že dobrý pes je lepší, než dobrý komunista, tak proč se nemažou osobní urážky? Stačilo napsat, že pití mléka je hovadina.
24. 06. 2010 | 05:44

ali napsal(a):

jó komunismus..krásná ideologie..!!!!!!!!!!
24. 06. 2010 | 07:56

Tencokida Hnuj napsal(a):

No nic, asi poletím emissarovat svobodu na Kubu. Kdyby mě náhodou na letišti čapli a zavřeli na Guantanamo (beru si s sebou do letadla i kudlu na přípravu návnady pro ryby a biošampon ve formě plasteliny), dejte prosím vědět Spolku odložených samurajských děcek, že se asi vrátím o něco později.
A přitom tak nesnáším, když mě někdo nutí pít ve velkém množství obyčejnou vodu a lehtá přitom na chodidlech gumovým předmětem !

Ale co, zatnu zuby, oholím si hlavu, vezmu černé brýle, dám si na krk zlatý řetěz s křížem ať jsem nenápadný a konformní a alou na to !

Doufám, že na tom Guantanamu mají k dispozici alespoň notebook, když už hostům neumožňují konat pochody a psát do samizdatu. Nerad bych si nudou ukousal nehty !

P.S. Vyjadřuji hluboký soucit každému trpícímu člověku.
24. 06. 2010 | 09:54

gaia napsal(a):

a nevinná žena? Tak maximálně do 14 let.
24. 06. 2010 | 09:56

stejskal napsal(a):

Mažou, pana Ládiku, "hovada" zejména.

Nicméně nečtu všechny příspěvky, nemám na to čas a nemám to ani v popisu práce (už jsem to zde za ty zhruba dva roky, co jste pravidelným čtenářem těchto stránek, vysvětloval nejméně stokrát, ale spíše vícekrát). Řada "hovad" zde zcela jistě zůstává.

Ale klidně zde dál občas připomínejte, že Vám jsem něco smazal a někomu jinému třeba ne. Třeba Vám to nějak pomůže a mně to nevadí.

Hezký den.

Libor Stejskal
24. 06. 2010 | 10:13

JC napsal(a):

Sladký,
Máte pravdu. diskuse s někým, kdo vám nekývne na vaše rovnítko mezi svobodou Američana a Kubánce je pro vás ztrátou času.
Pro mě osobně je pokus o diskusi s bolševikem přínosný. Pokaždé se totiž prokáže, že jakákoli diskuse je jen ztrátou času.
24. 06. 2010 | 10:33

zdesta napsal(a):

Nemíním obhajovat kriminály totalitních režimů,ale chtěl bych dodat,že tyhle nápravná zařízení a následné tresty,jsou v celém světě značně odlišné.Stačí si připomenout Pinocheta,Franka,nebo takový Papa Dog,kriminály v asijských zemích,v Africe etc.Podle paníD.V.G.jsou v kriminálech samí slušní lidi,kteří nemají rádi Fidéla.Kuba bez defraudantů,zlodějů,podvodníků,násilníků či vrahů? Tak to má světový primát.
24. 06. 2010 | 10:37

Tencokida Hnuj napsal(a):

Rok 2222. V České republice již několik desítek let vládne politikou "chleba a her" neorelsocialistický režim.
V ruzyňské věznici je vyslýchán člen ilegální organizace ODS, který jediný ví, kam jeho soukmenovci umístili neutronovou bombu, která má být za několik hodin aktivována a navždy vymaže Českou republiku i s nenáviděným režimem z mapy.
Vyšetřovatelé z psychologického snímku vězně vědí, že pokud použijí nejsazší metody mučení jako je stahování kůže zaživa etc., muž promluví.

Co teď ? Jak se zachováte, být na místě vyšetřovatelů ?
24. 06. 2010 | 10:53

Tencokida Hnuj napsal(a):

re : neorealsocialistický
24. 06. 2010 | 10:54

void napsal(a):

to Sladky:

ma dojem, ze jste ve svych prvnich prispevcich zjednodusil komplexni problem natolik, ze vam vysel nesmysl. ¨

ad 1) volit muzete i nezavisle kandidaty, pokud si chcete zalozit stranu branit vam nebudou

ad 2) pokud by jsme brali pocty mate zrejme pravdu (statistikam poctu se moc neveri v USA, vubec jiz ne na Kube) nebo jste ji blizko. z vaseho prispevku ovsem vyplyva, ze na zaklade techto cisel chcete delat zavery ohledne spravy veci verejnych, coz nejde bez nastudovani prislusne literatury (duvody proc tam ti lide jsou). pokud pomineme teorie typu vezensko-prumyslovy komplex, nabizi se napriklad integrace ruznych kultur apod. jenom pod carou - netusite proc z jedne zeme skoro nejde odjet a do druhe vstoupit :-) ?
24. 06. 2010 | 11:37

Medikolog napsal(a):

O to jde, Bigjirko. Když politici hledají hrdiny a zneužitelných hrdinů není na skladě, vytáhnou vhodné typy z řad pachatelů obecné kriminality. Udělají jim romantickou reklamu bojovníků. Když je nelze dost dobře profilovat jako bojovníky za něco (prokazatelná je jenom snaha o pohodlný bezpracný život), profilují je jako bojovníky PROTI něčemu. U nás z bandy zlodějů, lupičů a sadistických vrahů Mašínů udělají bojovníky proti komunismu - senátoři je dokonce navrhují na udělení nejvyššího státního vyznamenání za jejich zločiny - přitom krádež, loupež a vražda jsou trestné i dnes... Uvažujíce jako Senát ČR pak zákonitě dospějeme k závaru, že každý rozkrádač národního majetku, zloděj, lupič, defraudant, vrah a pod. svými protizákonnými aktivitami poškozoval režim za jehož trvání páchal kriminální trestnou činnost a tokonkrétněji a účinněji, než salónní odbojáři z řad disentu - kteří skutečně škodili pouze jako ostatní "netáhla" - navíc s podporami vyplácenými ze zahraničí.. I když jsme z kubánské problematiky našimi "sdělovadly" informováni selektivně - pouze o vybraných vězních; zkusme si cvičně v tomto stylu vyložit causu pana Kajínka zpochybňujícího důkazy, nebo chudáka pana Roubala, kterému zlý režim nechce koupit ani správné fusekle, kšandy, nebo co a režimní soud i tyto jeho "skromné" žádosti zamítl .. a to rozdíl mezi panem Roubalem a bandity Mašíny je pouze v tom, že pan Roubal včas neutekl do ciziny, naloupil málo, pracoval sám, ale má smůlu, že "odbojoval" za současného režimu. V zahraničních TV kanálech je dost reportáží o otřesných poměrech v kriminálech v USA, i o tom, v kolika případech odsouzených soudy USA k trestu smrti byli porotními soudy odsouzeni nevinní lidé. Jedná se o desítky odsouzených K TRESTU SMRTI. Kolik asi musí být nespravedlivě nevinně odsouzených v méně závažných causách..kdy jde "pouze" o kriminál a propadnutí majetku, o odnětí vlastních dětí atd... v té perle demokracie, v USA. Navíc Kuba byla v roce 1889 USA okupována v rámci Španělsko americké války a kubánský soudní systém, který kubánská spravedlnost spolu s kriminály po pádu Batistova režimu zdědila, byl vzorován na americkém.
24. 06. 2010 | 13:58

bigjirka napsal(a):

Medikologu, tak takhle já Mašíny nevidím. Už o tom byla řeč. Nevidím je ani jako hrdiny, ani jako sprosté zločince, ale jako oběti nacismu a komunismu, kteří si ovšem počínali velice nešťastně. Takže to vidím na taktní mlčení, ani adoraci, ani břitké odsouzení. Ano, kdyby někdo jiný udělal to samé, co oni, byl by zřejmě jednoznačně odsouzen.
24. 06. 2010 | 16:34

Skogen napsal(a):

Emissary, exekutora ovšem mnoho nezajímá, zda majetek na společné adrese vlastní ten či onen.. Moc mi to neštymuje :)
24. 06. 2010 | 21:29

Zacheus napsal(a):

Dobrý večer, pane Stejskale,

děkuji za odpověď. Svůj dotaz, resp. úvahu jsem napsal pod clonou existující politické korektnosti a občasné nevyvážené mediální praxe. Beru na vědomí Vaše ujištění,že byste podobným způsobem jmenovitě postupoval i u jiných osobností. Při zpětném pohledu uznávám, že moje poznámka o "nahrání na smeč" nebyla zrovna nejvýstižnější , ale i tak jsem to zcela jasně formuloval tak, že se to stalo bez Vašeho úmyslu. Vaše vysvětlení akceptuji a jen znovu připomínám,že i původní text jsem vůči Vám - alespoň doufám - neformuloval osobně konfrontačně.

P.S. S s romským homosexuálem bych problém obecně také neměl. Za předpokladu že by dodržoval jako Rom základní pravidla chování a jako homosexuál že by neměl zato,že jeho vzorec chování v tomto směru má většinová společnost akceptovat jako obecně standardní .Tedy že by i on byl vůči většinové společnosti stejně tolerantní jako vyžaduje i pro sebe ( a zdržel se tak například účasti v různých exhibičních průvodech).

To jej tak na okraj.
25. 06. 2010 | 19:15

Zacheus napsal(a):

To Ladík. To, že jsem vyslovil nesouhlas s jedním Vaším příspěvkem ještě podle mne neznamená, že bych s mnoha dalšími souhlasit nemohl. Nemám zase až tak pocit manipulace. Pravda je, že Vaěe jiné postřehy často rád čtu:-).
25. 06. 2010 | 19:19

Microsoft Office 2007 napsal(a):

Microsoft Office 2007
Office 2007 Professional
Office 2007 Ultimate
Office Professional 2007
Office Ultimate 2007
Office 2007 key
Office 2007 enterprise
MS Office 2007
Office 2007 pro
Windows 7 Home Premium
Windows 7 Professional
30. 06. 2010 | 10:10

spravedlnost napsal(a):

Dobý blog, pravdivě vyprávějící o skutečných hrůzách co se dějí na Kubě. Škoda že místní levičáci to budou popírat a tvrdit že na Kubě je všechno skvělé. Pro ně by to dobré protože by přisluhovali režimu. Co kdyby ale například u nás zavdli že každý kdo je proti této vládě půjde do vězení. To by se najednou život změnil. A tak to funguje ti na totalitním ostrově Kuba. Dokud neremcáš proti režimu vše OK, ale pokud řekneš jeniné krivé slovo o komunistech jdeš do basy.
02. 07. 2010 | 13:07

Bartoška z KV napsal(a):

Den nesvobody: 15. červenec 2010
Politický proces, jaký nemá v novodobé historii naší země obdoby, vrcholí. Již 15. července proběhne u Obvodního soudu pro Prahu 1 hlavní líčení, ve kterém hrozí obžalovaným „extremistům“ odsouzení až k osmi letům vězení. Mezi obviněnými je také předseda pražské organizace Dělnické strany (DS) Patrik Vondrák, členka DS Michaela Dupová a další „zločinci“.
Obžalovaní podle státní zástupkyně Zdeňky Galkové spáchali trestný čin Podpora a propagace hnutí směřujících k potlačení práv a svobod člověka. Dopustili se jej prý tím, že v prosinci roku 2008 vylepovali v okolí pražského Palackého náměstí samolepky s textem: „Svobodně - Národně - Sociálně . Kvůli vylepování zmíněných samolepek je několik z obviněných již několik měsíců drženo ve vyšetřovací vazbě.
Zdá se vám uvedené obvinění, hrozící trest a konání státních represivních složek směšné a neadekvátní? Nejste sami. Mnoho občanů naší země kroutí nechápavě hlavou a ptají se, zda nejde o nějaký špatný vtip. Bohužel o vtip opravdu nejde.http://www.radnice-litvinov...
07. 07. 2010 | 22:30

Atakdale napsal(a):

Tencokida Hnuj napsal(a):

Napsal jste primo super prispevek. Moc by mne zajimalo, kolika lidem to doslo, co rikate. Diky!
16. 01. 2011 | 07:21

Atakdale napsal(a):

JC napsal(a):
Zase ty levounský kydy.
Hele levouni, kdybyste mi dobrovolně bez msty na příbuzných umožnili během vašeho gazdování 1948-1989 odejít z vašebo koncentráku, šel bych třeba bosý.
Nyní máte možnost jít za svým snem na Kubu nebo do KLDR. Hranice nejsou zadrátovaný, poplaťte dluhy, naložte si všechen majetek a sbohem.
Nikdo vás nedrží. Udělejte službu táboru míru a běžte jej budovat a posílit.
23. 06. 2010 | 14:48
MILY PINDALE: zaridit to nedokazes, akorat pindat. Kdybys nebyl ignorant, tak vis, ze na Kubu se pristehovat nelze. Jinak tam uz davno jsem. Nez zas zacnes radit, tak si precti zakony te ktere zeme, kam lidi posilas, ty maly s malym :-))))
16. 01. 2011 | 07:28

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Boudal Jiří · Brenna Yngvar · Bureš Radim C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Glanc Tomáš · Groman Martin H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rath David · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojta Vít · Vojtěch Adam · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy