Karty na stůl

28. 11. 2011 | 16:37
Přečteno 4005 krát
Právo na informace se stalo všeobecným požadavkem na národní úrovni. Zmanipulované verze aktuálních událostí, které přinášejí oficiální média, obyvatele Kuby nepřesvědčí. Jsou na hony vzdálené tomu, co se v zemi opravdu děje.

Na pohádky o zfalšovaných pokrocích revoluce už nikdo není zvědavý. Přestože už i úřady začínají označovat informační materiály produkované v zemi za nudné, improvizované a povrchní, lidé chtějí víc.

Mají již plné zuby toho, že se dozvídají o počtu chudáků na ulicích v New Yorku, nedostatku potravin somálského lidu nebo o úrovni korupce úředníků francouzské vlády. Kubánci chtějí podobné zprávy, ale o dění ve vlastním státě.

Lidi sice už unavilo neustálé přetvařování, ale jelikož se před realitou oči dají zavírat dost snadno, žasne se nad obrázkem občanského klidu, který se servíruje v Kubánských sdělovacích prostředcích.

Podle národních rozhlasových a televizních zpravodajů je Kuba příkladem blahobytu, zatímco svět je jeden velký chaos. Na Kubě se všechno buď vyřeší a nebo se na řešení pracuje, alespoň na obrazovce či na papíře.

Platy jsou požehnáním, zaměstnání je zajištěno prodejem preclíků a nebo tamalů (plněných kukuřičných placek) a díky prodeji stavebního materiálu byty rostou jako houby po dešti.

Nikdo nechce emigrovat, všichni si pochvalují efektivnost zdravotnictví a vzdělávacího systému. Stěžují si pouze ti, kteří nemají jasnou představu o tom, jak dobře se zde žije.

Tyto argumenty každý den veřejnosti přináší informační televizní vysílání kulatého stolu. I když se všeobecně považuje za manipulující politický výtvor, slouží nám, pokud poněkud přizpůsobíme termíny, k přiblížení se realitě.

Zvyšující se počet občanů, kteří si přejí, aby se respektoval a bral v potaz jejich názor, žádají, aby se kulatý stůl přestal vysílat a nebo aby se začal zaobírat tématy, která zajímají kubánskou veřejnost.

V dopise adresovaném deníku Granma, se jeden občan připojil k těm, kteří žádají, aby se kulaté stoly naplnily slovy a názory o národních tématech, a požadoval vytvoření mechanismu, který by se zakládal výhradně na pravdě.

„Je mnoho lží a manipulací, které nám na ten stůl pokládají,“ poukázala jedna pracující v souvislosti s vysíláním týkajícím se nedávno zahájeného školního roku. „To my rodiče, jsme vymalovali třídu a nakoupili úklidové náčiní a ventilátor.“

Nespokojenost je vysoká stejně jako míra manipulace a zatajování informací. Lidé chtějí vidět opravdový odraz reality, ať je realita jakkoli tvrdá.

Už je nebaví sledovat, jak se na státní stůl předkládají témata jako hladomor v oblasti afrického rohu nebo korupce v mezinárodním bankovním systému, když ze svého vlastního stolu mají sotva co jíst.

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Béda napsal(a):

Radio Guntanámo začalo vysílání? Milá paní, buďte ráda, že jste na "ostrovu Svobody". Kolem právě začíná cyklon, o kterém nikdo netuší, kde bude jeho OKO. Možná bude pro obyvatele vaší země lépe, když nebudou tušit, co se kolem děje.
28. 11. 2011 | 16:57

student napsal(a):

"Na Kubě se všechno buď vyřeší a nebo se na řešení pracuje, alespoň na obrazovce či na papíře."
Vždycky jsem se na Kubu chtěl jet podívat. A najednou koukám, já už tam jsem.
28. 11. 2011 | 16:58

Analytik napsal(a):

Kubánci chtějí žít v demokracii a z médií slyšet pravdu.

Po několikadenní exkursi v Česku by si to určitě rozmysleli.
I V. Klaus nostalgicky vzpomíná na doby, kdy média přetékala výhradně pozitivními zprávami.
Kdo má každý den poslouchat nové zprávy o krizi a korupci?
28. 11. 2011 | 16:59

Admirál napsal(a):

To jste si paní Garsio na stížnosti na "objektivitu" médíí vybrala docela blbou dobu.

Na to samé v jiném kabátě bychom si mohli stěžovat mi u vás.
28. 11. 2011 | 17:24

Kritik napsal(a):

Nejlepší by bylo, kdyby se Kubáncům občas pustily zprávy našich zaručeně nezmanipulovaných médií. Aby si mohli svobodně vybrat, které bláboly jsou jim příjemnější. Zejména naše zprávy ze zdravotnických reforem by Kubánce potěšily.

Koukám, co jsem to napsal za blbost. Vždyť odvysíláním zpráv o tzv. reformách našeho zdravotnictví by ten jejich kubánský režim podrželo určitě ještě o pár desetiletí déle.
28. 11. 2011 | 17:58

Martina K napsal(a):

Ano, objektivita a media, to je vecne tema. Jenze jak ta pani popisuje, Kubance zajimaji zpravy, ktere si mohou sami overit, tj. zpravy z vlastni zeme, ve ktere ziji. Cech muze posoudit miru objektivity medii, Kubanec ne. Ten proste ty zpravy radeji rovnou nedostane.
28. 11. 2011 | 18:17

hovorka11 napsal(a):

Dania Virgen García:
Až na vaše spoluobčany díky vaší snaze o rozklad systému vlítnem prostřednictvím NATO, tak dopadnete hůře než 2 milióny afgánců, které jsme vyhnali do Pákistánu a dnes je tam vyvražďujeme bezpilotními prostředky (Pákistán už konečně řekl dost).
Vůbec nevíte o co jde. Dnes je evidentně většinou lidí Václav Havel považován za zrádce, který několik let volá po zabíjení nejdříve v Srbsku, potom v Líbyi a dnes by nejradši roztrhal Rusko.
Je úděsné, že nepřinutíte vaše představitele zrušit koncentrační tábor na Guantanámu, kde jsou vězněni a týráni nevinní lidé američany (uvádí se, že jich je spíše většina na základě různých "udání sousedů" a selekci "podezřelých" z nesympatií s okupací americkými vojsky).
Mluvte u nás s lidmi a ty vám ty nesmysly z hlavy snad vypudí. Kdo by ale rád nebral za služby USA nově natištěné dolárky že ?
Zprávy na ČT1 a hlavně ČT 24 jsou asi tak stejně ohlupující jako vaše propaganda násilné velmoci č.1.
Chvíli vydržte- tak 1/2 roku a budete rádi, že se nebydlíte v Americe, nebo ČR.
28. 11. 2011 | 18:25

hovorka11 napsal(a):

Mimochodem, tady na tancováni krasné salsy a veřejných hudebních produkcí nemá drtivá většina lidí čas a chuť. Tady se řeší, jak se vyhnout podvodům s exekutory, gigantického rozkrádání daní a vybojování rozkradených peněz zpět, aby jsme na důchod nebyli pod mostem.
28. 11. 2011 | 18:30

Béda napsal(a):

p. García,

jestliže toužíte po tom, že se jednoho rána probudíte a zjistíte, že celý váš ostrov vlastní cizí finančníci a domácí oligarchové, vaše země je nesplatitelně předlužena a blíží se ke krachu, exekuce, bezdomovci, nezaměstnaní, potravinové lístky, nejistota co bude zítra a armáda spásy se staly běžnou součástí života, zdravotnictví začalo být dostupné pouze za peníze, důchodcům vytunelovali milí pučmidráti s motýlkama penze, školství je selektivně dostupné - pro chudé pouze za cenu zadlužení, pak bojujte seč můžete za krátkodobý blahobyt na dluh, za demokracii peněz, za imaginární pocit politické svobody a ekonomického otroctví.
28. 11. 2011 | 18:55

P. napsal(a):

To je úplně stejná tragedie, jako běžná práce médií u nás. Hromada bulvárních informací, ale podstatného se objeví málo. Některé závažné informace se dají najít jen v samizdatech.

Audit Federálního Reservního systému odhalil tajnou nouzovou pomoc bankám za 16 bilionů dolarů
http://outsidermedia.cz/Audit-Federalniho-Reservniho-systemu-odhalil-tajnou-nouzovou-pomoc-bankam-za-16-bilionu-do-1.aspx
28. 11. 2011 | 18:59

JC napsal(a):

Koukám, že nejobjektivnější okénko zahraničních zpravodajů je schopen zplodit hovorka No.11 :-)))
Hovorka, z vás by měli na Kubě radost, zejména komunardi. Nechcete emigrovat a být českým Deanem Reedem ?
28. 11. 2011 | 19:03

Iwan napsal(a):

"Právo na informace se stalo všeobecným požadavkem na národní úrovni. Zmanipulované verze aktuálních událostí, které přinášejí oficiální média..."

... chvilku jsem si myslel, že naprosto přesně popisujete situaci u nás.
28. 11. 2011 | 19:11

Saltzman napsal(a):

Paní autorko u nás je lidové pořekadlo "Sytý hladovému nevěří". Dle tohoto pořekadla jsou i reakce na váš blog. Tedy je vám "vysvětlováno" diskutujícími, že na Kubě je dnes dobře, ovšem v Česku zle. Máte pramálo šancí přesvědčit svobodně se projevující, že Kuba tuhle vymoženost zatím nemá. Naši svobodou sytí občané jednoduše z valné většiny si nechtějí nechat sebrat svou ideu o blahu totality.

Co je toho příčinou? Desítky let diktátu, okupace cizími vojsky i válečná doba druhé světové války a jen kratičká doba první republiky Československo, které vzniklo rozpadem monarchie Rakousko-Uhersko. V hlavách lidí je zakódované za ty předlouhé roky, že povinností jiných je o ně se postarat, že jim má nadřazený přesně definovat životní cíle, že kolektiv řízený někde shora má přednost před snahou jedince. Že kolektiv je všechno, jedinec nic. Masy pak jsou sborově šťastné, protože radostně oslavují své nadřazené, což každý jedinec může dobře přeci slyšet z toho davu. Média hlásí v časech diktátu co je černé a co bílé. Je v tom jistota bezmocných, protože kde jde dav, tam přeci musí být dobře.

Lidé u nás mají rádi svou sebelítost a rádi svalují odpovědnost na kolektiv. Rádi skočí na jakýkoliv slib mocného, protože nenesou pak za výsledek svou odpovědnost. A slibů bylo po Sametu hromady. Nesplněných osobních přání ještě víc.

Dnes platíme velmi tvrdou daň za všeobecnou důvěru ke slibům. Tu daň platí i ti, kteří nepožadovali nic jiné, než prací si připravit relativní blahobyt. Jejich nespokojenost v současnosti tak zmnožuje onu nespokojenost důvěřivých, kolektivismus milujících. Vypadá to proto tak, že naprostá většina je jednotně naštvaná stejným směrem, ačkoliv to zdaleka není pravda. Opravdu ne většina má názor na Kubu, že to je jakýsi ráj a skanzen dobra a Kuba by si to měla proto podržet.

Leccos se ale z naší zkušenosti dá předpokládat v budoucí, jak pevně věřím, svobodné Kubě. Za desítky let diktatury na Kubě budou kolektivisticky poškozené charakterové vlastnosti Kubánců a svoboda bude stejně jako u nás problematická. Dají se předvídat stejné jevy s korupcí, nepřiměřená očekávání od svobody, snahy valné většiny bezpracně parazitovat na společném. Následně i ekonomické propady, omezování sociálního zajištění, rozvírání sociálních nůžek.

Diktát je totiž jakási jistota. Svoboda v demokracii je hodně velký problém společnosti. Otevřete klec ptáčkovi, který v ní zdomácněl a pustíte ho na svobodu? Ptáček z toho může mít mrtvici, když zjistí, že zobání si musí nějak sehnat. Svoboda ale je daleko víc než žrádlo! Proto Kubě tu svobodu přeji.
28. 11. 2011 | 19:25

hovorka11 napsal(a):

JC:
Poslechněte si výplody komentátorů např. Michala Kubala na ČT 24 a budete mít pocit, že staré časy se vrátily. SSSR nahradilo USA a všichni vzhlížíme k vzoru velkého ochránce, kterému jsme dlužni za osvobození a proto mu musíme pomáhat s bojem proti jeho největším ohrožovatelům jako jsou např. pasáci koz z Afgánistánu a všichni ti "zločinci" na svém vlastním území tisíce kilometrů od USA, které je tam ohrožují klacky a samopaly.
Rozdíl je ten, že rusáci nás nikam do válek netahali.
Vy jste zastáncem našich účastí na převratech a okupacích?
28. 11. 2011 | 19:35

Koplkop napsal(a):

Béda
"že se jednoho rána probudíte a zjistíte, že celý váš ostrov vlastní cizí finančníci a domácí oligarchové, vaše země je nesplatitelně předlužena a blíží se ke krachu, exekuce, bezdomovci, nezaměstnaní, potravinové lístky,"
Bédo, Vy žijete kde? Vy máte potravnové lístky? V supermarketu? Co děláte? Kdo jste? Lžete sám sobě, nebo jen druhým?
28. 11. 2011 | 19:41

Béda napsal(a):

p. García,

ještě dovětek. Pokud jde o svobodu, pak vězte, že špiclování, které zažíváte nyní na Kubě je pouze závanem špiclování Velkým bratrem, který vám bude špízovat telefonní, mailovou komunikaci, skrze navigaci, kamerový, mýtný satelitní systém, centrální elektronické databáze, čipové karty, budete jako brouci pod lupou. Jediným kliknutím na vaše rodné číslo budou mít šmírovači jako na talíři vaše majetkové poměry, zdravotní stav a v případě zájmu i pohyby, telefonní komunikaci...
28. 11. 2011 | 19:44

voroshilov napsal(a):

Fedor Kastrolkin jeste zije?
Dej mu Buh zdravi jeste na mnoho let!
A tu disidentskou chatru bych hodil zralokum do Karibiku!
28. 11. 2011 | 19:45

Béda napsal(a):

Koplkop,

vycházím ze situace ve vzorové zemi, podle které buduje "česká" vláda budoucnost ČR. Tedy USA. A třeba taky Slovenska, které je o krok napřed. Za rok zde budou i potravinové lístky. O tom jsem přesvědčen.
28. 11. 2011 | 19:46

Admirál napsal(a):

Saltzman - nepsal Vy jste před nějakou dobou úvodníky do Rudého Práva? Stále Vám to jde, jen jste otočil znaménko.
28. 11. 2011 | 19:48

hovorka11 napsal(a):

Saltzman:
Vy nechodíte na volby ? Volil jste korupci, rozkrádání, okupační války, nebo vládu zodpovědnosti, vyvážené politiky, s fungováním zákonů pro všechny bez doživotních imunit a bez podněcování okupací?
U nás demokracie není, protože volíme ty, kteří nás dorozkrádají bez možnosti je potrestat (imunity, uplacená policie a soudci funkcemi za ochranu politiků). Teď už zadlužují i naše děti! USA utajila dalších 16 biliónů natištěných nepokrytých peněz ( sama dluží 15 biliónů).
Tohle je ten reálný komunismus nepotrestatelných finančních podvodníků, kterým "dlužíme" díky totalitě u nás.
28. 11. 2011 | 19:50

voroshilov napsal(a):

Navrhuji zacit tim ze se bude vybirat 30 peso za kazdou navstevu lekare.
Potom vytvorit urad exekutora.
Nakonec nejaky tunel Monte Verde.
A zivot pro obycejne Kabance zahraje novymi barvami.
S bananami problem nemaji?
28. 11. 2011 | 19:56

hovorka11 napsal(a):

Jak to, že chudá a USA blokovaná Kuba má jen 37 % HDP zadlužení a "nejvyspělejší" ekonomika USA překonala 100% HDP a procentuelně navyšuje ?
Kde dělaji soudruzi z Washingtonu oproti soudruhům z Kuby chybu ? Není to záměrně, protože s armádou půlky světa si myslí, že si vymlátí co chtějí na těch nezadlužených se surovinami.
Hlavně nemakat, vlastnit velký klacek, nasekat dluhy a pak ostatní slabší přepadat, mlátit a ožebračovat.
Jsem zvědav, kdy i EU řekne, jak jsme na ně dojeli.

http://ekonomika.idnes.cz/podivejte-se-dluh-usa-jako-obri-dum-nebo-miliarda-octavii-pk8-/eko-zahranicni.aspx?c=A110802_134909_eko-zahranicni_fih

http://www.businessinfo.cz/cz/sti/kuba-financni-a-danovy-sektor/5/1000788/
28. 11. 2011 | 20:06

Saltzman napsal(a):

Admirál i hovorka11

Vy prostě máte pocit, že bez svobody by to bylo lepší. Že by tady byla nejen práce, ale i spravedlnost a blahobyt, kdyby jen té demokratické volby bylo podstatně méně. Aspoň tak mi přijdou vaše argumentace ke mně.

Rozhodně nemám chuť obhajovat zločinnou rozkrádačku státu. Tím méně to, že dosud nikdo za korupční jednání nebyl odsouzen. Tedy mám na mysli ty velké kauzy, kde jde o miliardy. Taky nemám nejmenší chuť se zastávat sociálně slabých z jejich viny. Těch evidovaných na pracáku, v časech kdy práce bylo víc než dost, byly mraky. Sociální podpory dokázali pobírat i podnikatelé! Stát sypal plnými hrstmi. Vždyť to přeci všem slíbili, že jim roztáhnou záchranou sociální síť. A v té se to panečku pohupovalo a zároveň se přivydělávalo bokem. Soukromí exekutoři vydělávají na lidském neštěstí, protože je to státem požehnaný byznys. Když jde o neštěstí proher v automatech a z chlastu či drog, nemám nejmenší chuť nad takovými lkát.

Co je svinstvo dneška je to, že lidé nemohoucí jsou systémem donucení vykonávat jakoukoliv činnost, aby se vůbec udrželi nad vodou a jsou na tom stejně, jako ti parchanti, kterým vždy práce smrděla, případně dělali na státu příživu při svém dalším zaměstnání načerno. A těch je!

Darebáků všeho druhu je spousty, až republika praská ve švech. Co by jste chtěli? Diktaturu? Zpátky kupředu levá? Že bysme chtěli spravedlnost? No samozřejmě. Jenže spravedlnost NIKDY nebyla. Ta se musela vždycky vybojovat. Je zatraceně drahá a nejistá výsledkem. Je to riskantní bojovat za spravedlnost. To jsem si užil už za komančů až nad hlavu. Hubu měli plnou blaha lidu a spravedlnosti. Bokem stavěli chalupy, plnili si konta, šmajchlovali se mezi sebou navzájem a proletariátu cpali radost z práce a nejlíp zadara. Dnes VÁM dělají politiku! Mně rozhodně ne. Já papaláše cítím na sto honů a na sliby už dávno nedám. Taky nemám nic moc. Ale to co mám, to jsem si poctivě vydřel. Když jsem chtěl pro sebe spravedlnost, podle svých sil jsem si ji vybojoval. Na kolektiv ale z vysoka ....!

Že jsme zadlužení? No bodejť by ne. Přece pořád češi vyznávají, že kdo nekrade, okrádá rodinu. Tak jsme si to rozkradli a teď bychom si to rádi mezi sebou půjčovali. Jenže jak Werich zpívá "...ti co něco mají, ti nám nic nedají...". Já hlady nebudu určitě. Já si dokáži všechno udělat za svý a ze svýho. I děti mám slušně vychovaný. Ti mě hladovět nenechají.

Máme demokracii! Jen občané jsou tak líní, že ani volit nejdou. Natož aby se zadarmo starali v obci o společné! Proto vítězí zlodějna!! Jinak, zajděte za svým bývalým soudruhem ředitelem, či jeho dětmi, které po něm podědily a chtějte po nich ať vám něco dají. Tak nějak soudružsky!
28. 11. 2011 | 20:24

voroshilov napsal(a):

Soleny muz:
Nevykladejte tady dospelym lidem detske pohadky o demokracii,o cem Vy rozhodujete?Kdo se Vas pta pri zakulisnich jednanich?
Vy muzete jenom hodit listek do volebni urny jednou za 4 roky,tim vase uloha konci,a kdyz zkusite protestovat-demonstrovat bez patricneho povoleni v mezich od leve do prave popelnice dostanete pendrekem pres zada a mastnou pokutu.
28. 11. 2011 | 20:29

J. napsal(a):

Danio Virgen, přeji vám, aby už revoluce na Kubě zvítězila!!
Budete mít konečně jiné, POŘÁDNÉ starosti.
Pošleme vám specialisty na Kupónovou privatizaci
a tunely všeho druhu!!
Budete mít konečně SVO-BO-DU!!!
A za pár let budete vzpomínat na doby, kdy to stálo za kubánské ho...
Vyberete si druhý nebo třetí pilíř následného kubánského penzijního systému?
Až na vás padnou první nemoci, bude se již platit cash všechny operace.
Nebudete na to mít, nejspíše vás ponechají pomalu ...,
ALE!

Budete odcházet z tohoto světa SVOBODNÁ...
28. 11. 2011 | 20:31

Občan napsal(a):

Paní Gacía,

sedněte na gumák a zajeďte si na Haiti, ať poznáte, co obnáší "svoboda a demokracie" dosazená USA. Máte to kousek, tak si ani moc nenamůžete ruce pádlováním.
Nebo si skákněte vedle do Mexica, tam to taky nemáte daleko. Ročně tisíce mrtvých v rámci válek zločineckých gangů, zadrátované hranice s USA, na kterých na Mexičany čekají po zuby ozbrojení týpci z "domobrany".
Eventuálně sbalte pingl za jeďte si rovnou do USA. Můžete tam hákovat třeba jako služka nebo někde s koštětem v hypáči. To jen, abyste věděla, kde skončíte, až bude Kuba "osvobozena".
Případně se projděte po Kubě a poptejte se mezi staršími lidmi, po blahobytu za Baptisty. Jistě se s vámi rádi podělí o zkušenosti z amerických bordelů a kasin, kde jejich mámy pracovaly jako služky nebo kurvy a tátové jako dveřníci a čističi bot.
Ženská, Vy chcete kdovíco na Kubě, ale přitom o světě, který Vás obklopuje, víte zjevně úplný kulový. Když vydržíte ještě tak tři roky, tak si budete moci počíst, jak Kubáncům závidíme ten jejich "útlak". Ostatně, můžete se poptat řadových amíků, po té jejich svobodě a demokracii. Třeba těch z "Wall Street Occupy". A umíte jistě španělsky, tak se vypravte do Španělska, kde se zrovna topí v blahobytu cca 50% mladých do 30ti let - hlavně absolventů SŠ a VŠ.

V podstatě jeďte kamkoli, ale hlavně vylezte z té své skleněné koule, ve které se schováváte před realitou...
28. 11. 2011 | 20:44

voroshilov napsal(a):

Nemusi nikam jezdit,nevim jestli na hispanolu uz prelozili Neznalka,pokud ano,doporocuji precist senore Garcii Nosova"Neznalek na Mesici",snad lepe popsat dnesni system srozumitelnym jazykem uz ani nejde.
28. 11. 2011 | 20:48

Občan napsal(a):

A jen abyste si, milá hloupá paní, udělala představu o české "demokracii" - vláda tento týden prosadila ZÁKAZ odborů v malých firmách (tedy v takových, kde jsou zaměstnanci nejvíc odíráni) :
http://aktualne.centrum.cz/finance/prace/clanek.phtml?id=722557
28. 11. 2011 | 20:50

Miroslav Pivoda napsal(a):

"Právo na informace se stalo všeobecným požadavkem na národní úrovni."

Správně, paní Dania Virgen García. To platí jak za socialismu (který je teď na Kubě), tak i za kapitalismu (který je teď u nás v Česku). Co s tím tedy uděláme? Řekl bych, že na Kubě máte větší šanci s tím něco udělat než my v Česku. Vy můžete tlačit ideologicky, protože ve vaší zemi vládne idelologie. My tlačit nemůžeme, protože u nás to všechno zařídí trh.

Pracoval jsem na Kubě 9 měsíců v roce 1986 (shodou okolnosti zrovna když bouchl Černobyl). Vím tedy o čem mluvím, znám vaši národní mentalitu. Můžete využít kombinace ideologie a emocí, které jsou u vaší populace vyšší než u nás v Česku. U nás tato revoluční kombinace schází. My máme ve většině národa vyčurané Pepíky, kteří čekají, až to za ně udělá někdo jiný.

Připojuji adresu na výzkumný projekt, který by se vám mohl hodit.
http://www.miroslav-pivoda.com-a.googlepages.com/2009v%C3%BDsledkydotazov%C3%A1n%C3%AD

Hasta luego!
28. 11. 2011 | 20:51

hovorka11 napsal(a):

Saltzman:
Mají diktaturu ve Švédsku, Norsku, Finsku a dalších nezadlužených státech, které Václav Klaus nazývá socialistické ?
Vy asi nevidíte, že před rokrm 1989 vládli stejné typy lidí a někdy stejní lidé jako dnes? Dříve se vezli s minulým režimem, nyní mají na rozkradení veškerý státní majetek. Rozdíl je v tom, že dříve nešlo prodávat továrny, banky, atd, dnes ano.
Příští rok vypadá špatně, bohužel straším možná už pět let, jak se to viditelně začalo obracet k despocii. A dnes ji tady máme.
Jinak to půjde do kytek tak dlouho, dokud se lidi nevzepřou.
Dnes jsem přesvědčen, že další rok lidi vyjdou do ulic, protože neunesou exekuční tlak a existenční bezvýchodnost (známého kontaktovali exekutoři 5x z toho 1x zablokované konto- vždy záměna s jiným ale pořád stejným !!! dlužníkem shodného jména. Banky pak okamžitě evidují "dlužníka" a přestanou poskytovat určité služby.
Nevím, že by v případě ztráty zaměstnání mě chtěl nový podnikatel zaměstnat, když jsem "starý" a na mé místo by bylo 20 uchazečů. Můžete být jaký chcete, ale kritéria věku řada firem dodržuje.
V takové podmínky jako dnes se mohou rychle změnit k horšímu a v době propadu se nenabírá. Já se dovedu živit jak prací "hlavou", tak rukama. To ale může být vzhledem k věku málo.
Když vidím bývalého ekonoma komunistu Vladimíra Dlouhého s jeho nynějšími neoliberálními radami, tak mě je z jeho obratu špatně, stejně tak z Topolánka, Nečase...
28. 11. 2011 | 20:57

Zbyněk Matyáš napsal(a):

Dania Virgen García:
Zaujala mne úvodní slova o právu na informace a o zmanipulovaných verzích aktuálních událostí a tak s nadějí, že konečně někdo si všímá a píše o zásadním našem problému jsem si článek otevřel. A ono je to o Kubě!
Asi uplyne ještě nějaký ten rok, vážená paní, než i vám tam dojde, že je to všude stejné a autentické informace si každý musí získat sám. A k tomu nechť nám všem dopomáhej internet!
28. 11. 2011 | 21:03

voroshilov napsal(a):

"Museli jsme s ostatnimi rodici vymalovat tridu a slozit se na ventilator"-To je ono,prava tvar nelidskeho Kastroveho rezimu!
Pravda,ze Fedja pred par lety daroval kazde Kubanke zadarmo kychynskeho robota pani Garcia skromne zamlcela!
28. 11. 2011 | 21:05

Sladký napsal(a):

Nesvobodný kubánský občan musí k volbám a na výběr má jednu jedinou stranu.Občan největší demokracie světa má v tomto ohledu třikrát větší svobodu.Kromě republikánů může zvolit demokraty,případně vůbec nemusí jít k volbám.
28. 11. 2011 | 21:08

Sladký napsal(a):

Matyáš- pokud jde o ty informace, my, co jsme zažili minulý režim máme nespornou výhodu.Naučili jsme se tehdy číst mezi řádky.Inu, co se v mládí naučíš, v dospělosti jak když najdeš.:o)
28. 11. 2011 | 21:10

Sladký napsal(a):

A do třetice- řekl bych, že víc než svobodu lidé chtějí spravedlnost.Tohle slovo nám nějak zmizelo z veřejného prostoru, zatímco slov a slovíček o svobode je neurekom.
28. 11. 2011 | 21:12

J. napsal(a):

Sladký, víte, že u nás volíte komunisty-i když jdete anebo nejdete k volbám?
Vysvětlení: Komunisté jsou v každé straně
a když nejdete k volbám, údajně nahráváte komunistům!

Kdyby volby někdy něco vyřešili, mocní by je už dávno zakázali.

Není to u nás či na Kubě PRAŠŤ jako UHOĎ?
28. 11. 2011 | 21:13

Saltzman napsal(a):

vorošilov

Dle nicku lze předpokládat jistý příznivý poměr k ruskému etniku u nás. Vaše skepse k demokracii je příznačná. Vy jste z kadlubu mužikovského ulit a věrchušku berete jako nepřemožitelné prevaschoditělstvo. To je prostě nátura nezměnitelná.

Svoboda není jen o žrádlu. Svoboda je povaha především. Proto se za svobodu vždycky trpí vlivem těch, co ji chtějí jenom pro sebe. Rozhodovat o něčem? To především musí člověk umět rozhodovat za sebe sám. Ne že se rozhodne pro pohodlíčko a delikatesu. To by bylo jednoduché a proti přírodě. Nic totiž není v životě zadara. Musí se člověk umět rozhodnout i proti svýmu pohodlíčku. Když se mu třeba něco nezdá a tuší, že by měl šanci nějak ovlivnit, pak je třeba jít i na tu radnici a snažit se o reklamaci toho, co se mu nezdá košer.

Je to tu samý bojovník za práva lidu. Bylo by fajn vědět, kolik z nich nějak bojuje za to lidský právo. Ne že schůzuje v kolektivu, ale strčí palici do rizika, že mu dají po hubě. Taky kolik jich co dokázalo krom žvanění na netu. Jenže to ani není třeba vědět. Stačí si všímat, jak ta republika jde cugrund a to hlavně dole, kde je to samý skeptický pohled na osobní vliv na cokoliv.

Já nechodím demonstrovat. Nějak nemám tu potřebu. Pendrekem jsem to slíznul akorát za komančů a občanka se ukazovala furt. Dělat brajgl před parlamentem dnes, mi připadá zpozdilé. Že to dělají v té Ámerice? No v Rusku taky a v Arábii jakbysmet. By mě zajímalo, co si nakonec vydemonstrují. Já to tipuji na diktát. Demokratická zastupitelská politika je podstatně účinnější. Ale to je jistě věc názoru.

Takže si to shrňme. Já jdu jednou za čtyři roky volit, mezi tím něco málo udělám abych byl v obraze v obci a koukám, že to u nás v obci celkem jde dost dobře a nikdo ani nenaříká na zdejší poměry. Vy jste hr do demonstrací nepovolených zvláště, protože ani nemáte chuť si ji nechat povolit dle zákonů. Pak dostáváte pendrekem pro bengál, co tam natropíte a následně ubekujete na netu, že druzí to dělají blbě.

Máte drahotu? Drahota není! To jen vy máte málo peněz. Nemáte spravedlnost? Spravedlnost není a nebyla. Ta se totiž musí vybojovat a to přímo mírovými prostředky, nebo-li je drahá. A zase jsme u peněz. Jak mít dost peněz na to co potřebuji? Když máte vysoký intelekt, pak vám radit nemusím. Když ne, pak vám doporučuji zkusit nějakou pořádnou dřinu. Vynáší to málo, ale aspoň jde člověk spát spokojeně a unavený. Taky potom vidí všechno v jiných souvislostech, než když zbůhdarma profláká den.
28. 11. 2011 | 21:13

voroshilov napsal(a):

J.
Jedna manana koho zvolite v USA,demokraty nebo republikany,je to jedna parta,a prezidenta vam vystavi az po primarkach,coz je vlastne takova domaci dohoda.
28. 11. 2011 | 21:18

Sladký napsal(a):

J. Čína a česko mají společné nejen první písmeno v názvu země.U nás i u nich budují kapitalismus komunisté. Ti čínští jsou daleko úspěšnější, a ani si nemuseli hrát na demokraty a demokracii.
28. 11. 2011 | 21:19

Sladký napsal(a):

Saltzman- řečnit umíte skvěle, neplácáte hlouposti, vaše příspěvky čtu rád a velmi pozorně.Klobouk dolů.Tím spíš mne zaráží některé vaše názory.Prostě s nimi nejde souhlasit a dost dobře nechápu, jak jste k nim dospěl.
28. 11. 2011 | 21:26

voroshilov napsal(a):

Beztak volby v Americe je jenom velke show,zvitezi ten kandidat ktery vypusti vice barevnych balonku a casteji bude opakovat:Buh miluje americky narod,haleluja.
28. 11. 2011 | 21:27

voroshilov napsal(a):

Saltzman:
Pane vachmajstr,oni jsou hlava!
Moje skepse k demokracii lezi predevsim ve faktu ze takova selma se v prirode nevyskytuje,kde najdu tu stastnou zem ve ktere lidem ten vzacny Santa nosi darky?
Hierarchie.
Socialni struktura.
Rozdeleni lidi podle trid nebo kast.
Policie.Tajne sluzby.Vezeni.Pyramida Maslova.
Prosim,Vas,Soleny,jakym bokem jsem patri vasi utopicke predstavy?Kolik je Vam roku ze verite na pohadky?
28. 11. 2011 | 21:36

Radkin Honzák napsal(a):

Stojí za připomenutí do této diskuse, že z československého socialistického ráje v letech 1968-1969 emigrovalo více než 200000 lidí, někdy až s nasazením života. Proč tu asi nechtěli zůstat?
Nevím, kolik jich odešlo za posledních 20 let, ale mám pocit, že méně. Dokonce ani ti, kteří tím vyhrožovali.
Za přečtení také stojí knížka Jana Macha: "S úctou a láskou... Milagros" popisující Kubu bez ideologických přísad.
28. 11. 2011 | 22:13

voroshilov napsal(a):

Prosim vas,200000 to jsou veci,a jak to koresponduje s propagandou ze vsude byli zakazy cestovat a ostnate draty?
Kdyz uz chcete kecat tak vyberte neco jedno!
28. 11. 2011 | 22:17

Šašek z Jiíhlavy napsal(a):

Saltzman, celkem s vámi souhlasím, ale prosím, změňte si nick, pořád mám před očima toho neomaleného chlapa s motýlkem, který otevíral pobočku komerční banky v New Yorku. Co takhle Antonín Dvořák, Karel Čapek apod.
28. 11. 2011 | 22:17

voroshilov napsal(a):

Sasek s Jihlavy:
Porad davame do kavy Jihlavanka nekvalitni zrni?
Treba zadarmo prodam copyrait na nick propan-butan nebo demokrat Batista.Pinocet je primo idealni.
28. 11. 2011 | 22:25

Občan napsal(a):

Pane Honzáku,
nikoli v letech 1968-1969, ale 1968 - 1989. A bylo to asi 240 000 lidí, z toho asi 25% dětí do 15ti let a asi 40% mladých ve věku 16-30 let.
28. 11. 2011 | 22:28

JenTak napsal(a):

Máte recht paní García. Zdejší negativní reakce jsou od lidí, kteří si raději přejí nesvobodu výměnou za neexistující sociální jistoty. Málokdo zde bere v potaz, že kdyby "socialismus" u nás přežil dalších 10 let, měli bychom zde dnes patrně přídělový systém. V konkurenčním prostředí mimo RVHP bychom obstáli asi tak jako KLDR.
Jiná věc je ta, že jsme si nechali ukrást stát zločinci, kteří nám stále ještě vládnou. Když neuděláte tutéž chybu, Kuba půjde jen dopředu. Nejlepší by pro vás bylo, aby jste se stali dalším státem USA. Získali byste demokracii bez rozkradení země.
28. 11. 2011 | 22:29

voroshilov napsal(a):

JenTak:
Nevim jak to vysvetlit,nemam zkusenosti s autistami,KA-PI-TA-LIS-MUS PRE-ZIL 20(slovy dvacet) LET DI-KY TO-MU ZE MEL KAM EX-PAN-DO-VAT,to liberalni trh existoval do roku 2008 jenom proto ze padl komunismus,ted spadla klec,ferštejn?
28. 11. 2011 | 22:34

voroshilov napsal(a):

O Kube prej nic nevime?Vime,pani Garciova!Nejsme vcerejsi.
Ano,Kuba je ve skutecnosti chuda zem,embargo neembargo,ve skutecnosti je na tom jeste hur nez Severni Korea,ale je to jejich volba,oni opravdu miluji Komandanta a nenavidi americane,dobre se zije v zone pro turiste neco jako Varadero,jinak se proste..zije,pracuji Kubanci neradi(vsak jaka prace v subtropickem klimatu)necim pripominaji Reky,tu jejich mentalitu nezmenili Spanele,Americane,Batista ani Castro,nicmene socialni nerovnost neexistuje a mulatky jsou opravdu velmi vasnive.
Fedin socialismus spise pripomina komedii natocenou Hrebejkem(neco jako Pelisky v dzunglich)ale funguje,faktem je ze Kuba vzor pro celou Centralni a Jizni Ameriku.
28. 11. 2011 | 22:59

hořký napsal(a):

Sladký napsal(a):

J. Čína a česko mají společné nejen první písmeno v názvu země.U nás i u nich budují kapitalismus komunisté. Ti čínští jsou daleko úspěšnější, a ani si nemuseli hrát na demokraty a demokracii.

Pokud přijmeme předpoklad, že kapitalismus se buduje tím, že stát si udržuje rozhodující vliv v podstatné části hospodářství země, nezbývá než s Vámi souhlasit.
28. 11. 2011 | 23:06

Miroslav Pivoda napsal(a):

Komu: Radkin Honzák

Vážený pane, není to sice nezajímavé, co jste napsal, ale v této diskuzi jde přeci o něco jiného. Jde o právo na informaci (za jakéhokoliv režimu). Domívám se, že Kubánci mají větší šanci se k tomu právu propracovat, než my v Česku. Proč? V jejich stávající idelologii lze nalézt, že pracující na to mají nárok. Takže nemusí říkat, že se snaží o demontáž socialismu, ale pokud transparentnost skutečně zavedou, stejně k demontáži socialismu dojde.

Vím, že i u nás v Česku za socialismu mohl být veden docela účinný boj usvědčováním tehdejších komunistů, že fakticky nemají nic společného s komunismem, který hlásali, než otevřeným bojem proti komunismu.
28. 11. 2011 | 23:22

hořký napsal(a):

sladký

Když to u nás řídí i posledních 22let stejně komunisti, napadá mě proč nezkusit jednou zvolit ty, kteří si tak i říkají. Ti budou asi nejférovější. Však-li?
28. 11. 2011 | 23:27

Jáchym napsal(a):

Honzák, Voroshilov, Občan
Pane Voroshilove, dostat se ven v r. 1968 nebyl problém. Klec spadla až tuším v r. 69.
Pane doktore, hodně lidí odešlo v roce 68 a 69,těsně po invazi, část se prostě nevrátila z dovolené v zahraničí - protože perspektiva byla velmi nejistá. Když sem vlítli Sověti,nikdo si nemohl být jistý,jestli se situace nevyhrotí natolik, že půjde o život.
Někteří odešli kvůli nesvobodě i za cenu dočasné či dlouhodobé hmotné nouze. Jiní naopak za perspektivou lepšího profesního uplatnění či finančního ohodnocení(Tato skupina odchází i dnes). Někteří byli vyštváni či oprávněně znechuceni politickými poměry (i takoví dnes z podobných důvodů odcházejí či brzy odejdou, bude - li ještě kam.)
Nezanedbatelná část se ovšem zklamaně vrátila.
Stálo by to za podrobný sociologický rozbor.
***
Co se týče aktuální situace na Kubě,objektivní a zajímavé články se dají na internetu najít. Nebo alespoň takové, které obsahují NĚJAKÉ informace.
Paní Gracia ? Gracias, nechci. Pervertované Rudé právo, nulová informační hodnota,
to i ten Tomský je lepší.
28. 11. 2011 | 23:36

dexx napsal(a):

máte na Kubě fungující plně bezplatné zdravotnictví. My jsme o něj díky demokracii (protože je neodvolatelnost poslanců, kteří poruší svůj volební program, ovládání masmédií pravicí, která jim platí díky podpoře bohatých sponzorů, za 20 let jsme neprosadil přes odpor demokratické modré pravice zákon o refernedu) zdá se, právě přišli...

http://www.zvedavec.org/komentare/2011/11/4710-privatni-zisk-zniceny-obcan-vytunelovana-res-publica.htm
28. 11. 2011 | 23:40

Ing.Břetislav Marek napsal(a):

Jen jim PRAVDOLÁSKAŘI poraďte jak že to tady to ZLOČINNÉ SPOLČENÍ PROTI NÁRODU - systémově funguje !!
Je to bomba - Vážená disidentko Kubánská !!!
Jen se nenechávejte inspirovat těmito ČESKÝMI - MAGORISTY CHARTYSTY je to hnus a VÝSLEDKY jsou DĚSIVÉ ve všech oblastech života a NIČIVÉ pro celý národ ČESKÝ !!!
Tak bych Vás rád a pana Honzáka jen upozornil, že horší než v tomto KADISTÁNU BYLO jen v období světové krize v 30 letech minulého století - za totáče tu byl ve srovnání s tímto DĚSEM a ZMAREM super pořádek, vztahy mezi lidmi o 1000% SUPER, politici NEKRADLI MILIARDY a stát prosperoval bez dluhů, lidi bez dluhů atd. Dnes už 3,5 milionu našich občanů prošlo EXEKUČNÍM ŘÍZENÍM - tak se těšte na to co vás na Kubě čeká !!!
Postavte FIDELOVI 1000 zlatejch soch po celé Kubě a modlete se co pro Vás vykonal !!! Jen si to POČESKU nechte UKRÁST a dál zbídačte také všechny kubánce !!!
HALELÚJÁ - !!!!
28. 11. 2011 | 23:45

voroshilov napsal(a):

Jachym:
Zdravim,ja se snazim o Kube informovat objektivne,mam informaci z prvni ruky,a co informacni hodnota?
Treba(deti do postylky)Kubanky jsou sexualne velmi odvazane,seznamite se v baru s mistni holkou,zaplatite drink a koupite darek(to je povinne,neco jako zpropitne)a uz Vas tahnou do postele,kdyz nechcete muze se urazit"Co neni v poradku?",a muze rict"Ja se ti nelibim?Tam sedi moje kamoska Gabriela,chces byt s ni?"Europan je trochu v soku z takovych nravu,ale oni to mysleji dobre,nejde o prostituci ale jaksi projev pohostinstvi spojeny s potesenim.
28. 11. 2011 | 23:52

Alfa napsal(a):

Komentář Jáchyma vystihuje podstatu asi nejlépe.
Tedy pro toho, kdo nemá ideologické brýle...
29. 11. 2011 | 00:07

Bu He He napsal(a):

Jáchym
Zdravím Jáchyme.A nebyl by tam volnej nějakej Pedro-bral bych i Juana,nebo Emília!
Ženský nebrat-jsou tak divné!
29. 11. 2011 | 07:03

Admirál napsal(a):

Saltzman - "Vy prostě máte pocit, že bez svobody by to bylo lepší. Že by tady byla nejen práce, ale i spravedlnost a blahobyt, kdyby jen té demokratické volby bylo podstatně méně. Aspoň tak mi přijdou vaše argumentace ke mně."

Nevkládejte mi do úst, co jsem neřekl(nenapsal). Moje sdělení mělo 2 body.

1. Paní Garcia si stěžuje na věci, na které si stejně dobře můžeme bez ohledu na rozdílnost systémů stěžovat i u nás.

2. Váš stil Vašich vstupů mi připomíná svazácké úvodníky z 50.let. Přesně takové typy, co jsou schopni napsat takové ideologické bláboly byli vždy největší hrozbou pro mou svobodu a potažmo svobodu všech ostatních.

Pokud se mnou chcete vést dialog o těchto bodech, tak prosím.
29. 11. 2011 | 07:55

berkowitz napsal(a):

Paní disidentko, Kuba bude brzy osvobozena Amerikou! Od čeho: no přeci od peněz, které se očekávají z obrovského ložiska ropy, které bylo objeveno v nedávné době (je srovnatelné s Kuweitem), lze tu zprávu najít na netu.
Prosím nenadávejte disidentce, vždyť kritikou Kuby se u nás živí.
Pro pořádek : ale mají na té Kubě pěkné baby, to bude patrně neexistujícím rasismem, kdy se "kříží" různé rasy!
Maňana.
29. 11. 2011 | 09:29

pozorovatel napsal(a):

Ach jo, priznam se, ze lituji toho, ze v Cezkozlodejsku, doslo ke zmene rezimu. Takovy lidsky odpad jako zije v te zemi... Jaky lid, takova vlada. Jste opravdu tak omezeni, aby jste videli, ze to co se v zemi deje, nema s normalni demokratickou zemi nic spolecneho? Ze uzka skupina lidi, vetsinou byvali komunisti,svazaci, STBaci a jejich deti, ovladli tuto zemi. To jsou ti, kteri muzou za ten hnus, ktery tam existuje. Skoda zmeny rezimu, ten by stejne do 10 let zkrachoval a stari bolsevici, kteri tady broji proti demokracii a svobode by byli radi, ze maji co do huby. Jo neni nad selektivni pamet. Podivejte se do Nemecka, nebo Rakouska. Je to hned za rohem. Tak vypada zem, kde je demokracie a ne ten paskvil, ktery si nechali lide v Cezkozlodejsku prekabatenymi komunisty vnutit.
A pro nostalgiky: hranice jsou otevrene, nikdo vam nebrani vycestovat a odjet na tu vyspu svobody a tam zit jako normalni Kubanci.
29. 11. 2011 | 11:00

Grandmaster napsal(a):

Fantasticky blog!
Ne to co autorka pise, ale ty reakce. Remcalkove a kverulanti jsou ve svem zivlu.
A to vsechno je okoreneno nestastnikem Voroshilovem a nepricetnym(?) ing. B. Markem.
At uz je kterykoliv blog o cemkoliv, vzdy se to zvrhne. Stejni 'komentatori' remcaji a trousi jedovate poznamky o vsem a je pro ne nepodstatne, o cem blog jedna. Mira techto nesmyslu je takova, ze se neda verit, ze tito pisalkove jsou prurezem ceske spolecnosti. Asi je to naopak - jsou jen okrajovou mensinou, ktera je prikladem toho spatneho ve spolecnosti.
29. 11. 2011 | 11:36

pozorovatel napsal(a):

Pro ty, kteri v tom bolsevickem koncentraku drzeli hubu a krok. Kupte si knihu od Petra Blazka a Jaroslava Pazouta: Vybor na obranu nespravedlive stihanych(VONS) pohledem svych clenu + CDROM Informace o Charte 77. Stoji pouhych 99Kc. Tam se doctete v jakem "raji na zemi" jste zili, jak malo stacilo, aby byl clovek perzekuovan. Troufam si rict, ze kdyby byly tehdejsi zakony v soucasnosti, tak ve vezeni sedi nejmene polovina obyvatel Cezkozlodejska.
29. 11. 2011 | 12:37

stejskal napsal(a):

;-) pane Velmistře.

Dá se téměř s určitostí věřit, že nejsou. Jenže ti ostatní o sobě moc nedávají vědět (z nejrůznějších důvodů, třeba i proto, že dělají něco užitečného či podobně neužitečného jinde ;-). A tak společenský diskurs vypadá přesně takto (či aspoň tady).

Lehko z toho na jednoho padá deprese, skoro by měl člověk chuť se z té frustrace z jiných též vynadávat :-)

Východisko má dle mého dvě roviny, které fungují, jen pokud jsou provozovány současně: být víc slyšet a zároveň si neustále uvědomovat, že každý z těch frustrovaných výkřiků vypovídá jen o svém autorovi a podobně frustrovaných. Ale zdaleka ne o celé společnosti. Pak to dává smysl, řekl bych ;-)

Libor Stejskal
29. 11. 2011 | 12:40

Jáchym napsal(a):

voroshilov napsal(a):
Voroshilov 28. 11. 2011 | 22:59
Ano,Kuba je ve skutecnosti chuda zem,embargo neembargo,ve skutecnosti je na tom jeste hur nez Severni Korea,ale je to jejich volba,oni opravdu miluji Komandanta a nenavidi americane,dobre se zije v zone pro turiste neco jako Varadero,jinak se proste..zije,pracuji Kubanci neradi(vsak jaka prace v subtropickem klimatu)necim pripominaji Reky,tu jejich mentalitu nezmenili Spanele,Americane,Batista ani Castro,nicmene socialni nerovnost neexistuje a mulatky jsou opravdu velmi vasnive.
Fedin socialismus spise pripomina komedii natocenou Hrebejkem(neco jako Pelisky v dzunglich)ale funguje,faktem je ze Kuba vzor pro celou Centralni a Jizni Ameriku.

Voroshilov: Jáchym 28. 11. 2011 | 23:52 ...A co informační hodnota?
*****
Voroshilove, víte, že jsem úzkoprsý maloměšťácký čecháčkovský slušňák a tudíž mě občas serete, ale tentokrát jste perfektní.

Až na tu Severní Koreu : Pokud budete posuzovat HDP (pokudje tento termín i v těchto ekonomikách smysluplný), pak snad máte pravdu - pokud započtete armádu, zbrojní a jaderný průmysl a výdaje na výstavbu Potěmkinových vesnic.

Pokud posuzujete kvalitu života v obou zemích, je to o
něčem jiném a tady Kuba venceremos.Viděl jsem zajímavé fotky, které v Koreji pořídil hoch z Adry.

Ad Vaše mulatka: Vaše nabídka mne dojala a rozesmutnila. Jako latentní rasista se obávám, že bych už špatně reprezentoval nadřazenost bílé rasy v oblasti sexu.
Vzhledem k tomu, že naši zbožní katoličtí předkové a jejich kulturní předvoj zde zavedli inovaci - tzv misionářskou polohu - ponechám Gabrielu raději ve Vašich zkušených pravoslavných rukách .

Dnes již dávám před vášnivým sexem přednost déletrvající vlahé maceraci.
29. 11. 2011 | 12:47

Milton Friedmannová napsal(a):

pozorovatel

no zrovna včera jsem koukala na pořad Ženy Charty, díl o Anně Šabatové. Povídala, co všechno tropili a jak její muž za to byl zavřený. Ale současně jsem si říkala proboha, za co bojovali? Za mne tepdy určitě ne. Takže jsem ji ani nelitovala. Každý je strůjcem svého osudu a ti lidé bojovali za sebe a pro sebe a za věci, které mnohým vůbec nevadili! A muselo jim být jasné, že když porušují zákony země, že budou zavření. To se stane lidem i dnes.
29. 11. 2011 | 13:46

Zbyněk Matyáš napsal(a):

Jáchym:
"jejich mentalitu nezmenili Spanele,Americane,Batista ani Castro," To bude asi tím, že původní Kubánci - Indiáni už tam nejsou. ☻
29. 11. 2011 | 13:48

Agrajag napsal(a):

Jáchym

déletrvající vlahé maceraci.

to jako že si dle spisků páně Baptisty omýváte přirození vlažnou vodou?
29. 11. 2011 | 13:49

Brumel napsal(a):

Takové bláboly jsou k ničemu. Proč pořád máme pocit že my rozhodujeme co je správné a jak se má žít- a když někdo dobrovolně nechce žít po našem, vyřeší to třeba i humanitární bombardování.
Za komunistů byl plat 3000 Kč . to bylo cca 120 EUR v Evropě naprosto ubohé a trapné ale v pohodě jsem zaplatil bydlení, jídlo a energie a ještě jsem nevěděl co se zbylými penězi.

Dnes je můj plat V EUR mnohonásobně vyšší, ale životní úroveň se od té v socialismu moc neliší, možná šla i dolů protože zaplatit základní věci je velmi výrazná položka.
Ono přepočítávat něčí příjmy nebo HDP na světové měny je absolutně k ničemu
29. 11. 2011 | 13:55

E=WC na druhou napsal(a):

No vida. Je mi to nějak povědomé. Ještě chybí, aby vám váš prezident sdělil, že žijete v nejlepších časech svých dějin, tak, jak to již předloni učinil ten náš.
29. 11. 2011 | 14:03

Honza999 napsal(a):

"To my rodiče, jsme vymalovali třídu a nakoupili úklidové náčiní a ventilátor."

To vy rodiče buďte rádi, že stále ještě máte čas na vymalování a peníze na zakoupení úklidového materiálu a ventilátoru... Nic moc, ale alespoň něco..

Až budou mnozí z vás žít v Havanském slumu, budete 16 hodin denně shánět živobytí (takže žádný čas na vymalování) a budete chcípat hlady (takže žádné nákupy úklidového náčiní a ventilátorů do školy).

Zato vás bude hřát pohled na Garcíovu luxusní vilu...
29. 11. 2011 | 14:08

sněženka napsal(a):

Honza999

a co teprv školné, o tom asi ještě neslyšeli
29. 11. 2011 | 14:12

Modrý pták napsal(a):

Miltgon Frfiedmanová 13.48
Když nad disidenty trochu přemýšlíte, zjistíte že to hlavní co jim na socíku vadilo bylo to že se musí poctivě pracovat. Po cinkání klíči už se nemuselo a někteří z nich dostali báječná koryta Ruml, Havel, Vondra, Uhl, Šabatová, Pithart atd/ takže dál už sed kritikou společnosti nezabývali, i když se tu dělo rozkrádání a věci které s pravdou a láskou neměly nic společného. Taky si nevybavuji jediného disidenta který ve svobodě začal poctivě pracovat v oboru kde se tvoří smysluplné jodnoty
29. 11. 2011 | 15:08

Bunny napsal(a):

"S téměř 150 patenty, Kuba má nejmodernější biotechnologický průmysl v rozvojových zemích, konstatoval Carlos G. Borroto, náměstek ředitele Centra pro genetické inženýrství a biotechnologii a prezident organizačního výboru Mezinárodního kongresu biotechnologie, který se tento rok koná v Havaně pod předsednictvím britského biochemika Richarda J. Robertse, nositele Nobely ceny za lékařství a belgického biologa Marca Van Montagu, průkopníka v oblasti molekulární biologie rostlin. ..."
Ale k čemu to, podle pánů Stejskala a pozorovatele by Kubáncům spíš prospělo trochu vlídného batistovského dohledu, mírné humanitární vybombardování, sem tam nějaký ten útok bezpilotními letouny na hlouček civilistů a především péče Chevronu o ropná pole. Vědu nahradíme svobodným podnikáním, v nevěstincích a kasínech pak už nebude negramotnost zaměstnanců, kteří neměli na školné, nikterak vadit. Oni to totiž s nimi myslí dobře.
29. 11. 2011 | 15:10

Modrý pták napsal(a):

Hontzo 999, ty máš nějaké srovnání kolik lidí vyhnal exekutor z bytu za poslední rok na KUbě a u nás. Kolik lidí spáchalo sebevraždu s existenčních důvodů. Srovnej kolik % lidí sedí v kriminále,, a v blázinci tam a tady. až ta data uvidíš tak se možná vyprdneš na radění co mají dělat kubánci. Raději poraď eskymákům co dělat až přijde zima a hodně sněhu, tomu vy v praze také dobře rozumíte a zima se blíží
A
29. 11. 2011 | 15:39

stejskal napsal(a):

Pane Modrý ptáku,

dovoluji si upozornit, že pan Honza999 je rozezlen na autorku blogu stejně jako Vy. Též má za to, že na Kubě (popřípadě v této zemi před pětadvaceti lety) se žije lépe než třeba dnes u nás.

Hezký den.

Libor Stejskal
29. 11. 2011 | 15:51

Jáchym napsal(a):

Agrajag 29. 11. 2011 | 13:49
Já se myji celotělově, jsem přívrženec holismu. Stréc Pepin byl minimalista.
29. 11. 2011 | 16:08

pozorovatel napsal(a):

Milton Friedmannova

Ach jo, kazdy je strujcem sveho osudu. Bojovnici proti nacismu bojovali taky za veci, ktere vetsine tehdy vubec nevadili, taky porusovali zakony zeme. Dobre jim tak. A co teprve Zide ti uz svou existenci porusovali platne zakony (Zid neni clovek). Takze podle Vasi logiky dobre jim tak, nemeli se vubec narodit. Vsem muselo byt jasne, ze porusuji zakony zeme, a ze budou zavreni, muceni, zabiti.
29. 11. 2011 | 16:20

Zbyněk Matyáš napsal(a):

pozorovatel:
"Bojovnici proti nacismu bojovali taky za veci, ktere vetsine tehdy vubec nevadili, taky porusovali zakony zeme"
1) Nikoliv, zákony této země porušili nacisté naoktrojováním zákonů svých. Odbojáři porušovali nelegitímní a nezáklnné předpisy.
2) Vy máte údaje o té většině, kterým ty ´zákony´ nevadily? Sem s nimi.
Měl byste si změnit nick, nejlépe na demagog.
29. 11. 2011 | 16:26

pozorovatel napsal(a):

Modry ptak
Prosim Vas poucte me, co je podle Vas obor, kde se tvori smysluplne hodnoty.
29. 11. 2011 | 16:26

Zbyněk Matyáš napsal(a):

Bunny:
Je dost dokladů o tom, že Kuba patří k těm lépe prosperujícím státům karibské oblasti. Fakta ovšem na ideology neplatí.
29. 11. 2011 | 16:28

pozorovatel napsal(a):

Zbynek Matyas
1) Psal jsem o Nemecku, drtiva vetsina byla s nacisty.
Kdyz uz cesti disidenti porusovali zakony, tak porusovali komunisticke nelegitimni a nezakonne predpisy.
2) Bydlim v Nemecku vice nez 20 let, takze o teto zemi neco vim. Mozna se budete divit, ale vetsine Nemcu tehdejsi zakony nevadily. Stejne jako vetsine vychodnich Nemcu, anebo Cechu tehdejsi komunisticke zakony nevadily.
Demagog nejsem jen se pokousim videt veci objektivne.
Nacismus a komunismus jsou zlocinecke systemy, to ze to vetsina lidi ve sve dobe nevidi je tema na dlouhe psani.
29. 11. 2011 | 16:50

Topol napsal(a):

Pozorovateli- tvoje přesvědčení o zločinném komunismu je prostě trochu primitivní agitka .
Jistě lze najít zločiny komunismu, stejně jako církev měla období kladiva na čarodějnice a inkvizice s mnoha mrtvými , demokratické USA dobu McCartismu, stejně jako Horáková byla z politických důvodů popravená a Rosa LUxemburgová a Liebknecht, nemluvím o mnoha válkách které na konci i samy USA musely odsoudit.o tom že během 2WW byli v USA domestikovaní asiaté prostě bez milosti strčeni do koncentráku
Nevadí že podle posledních průzkumů lidé hodnotí že se za minulého režimu žilo lépe, a to zejména říkají ti co pamatují. Jinak samozřejmě máme už celou generaci mladých, těch co do toho mohou také mluvit ale o socialismu vědí jenom to, že když ho odsoudí a prohlásí za zločinný, dostanou jedničku z občanské nauky.
A když dovolíte politický systém není cílem ale prostředkem - k tomu abychom vytvořili společnost spravedlivou, kde se zejména slušným pracujícím lidem dobře žije. A obávám se že těm se opravdu lépe žilo spíše v socialismu.
..
Aby bylo jasno, nehájím komunismus, ale rád bych abychom se v této zemi konečně odpoutali od primitivního agitování a vzájemného napadání, zejména v době která opravdu NAŠÍ VINNOU není zrovna příznivá.
29. 11. 2011 | 17:58

Zbyněk Matyáš napsal(a):

pozorovatel:
"Psal jsem o Nemecku, drtiva vetsina byla s nacisty" V tom případě se omlouvám, špatně jsem to pochopil.
29. 11. 2011 | 18:51

Ing.Břetislav Marek napsal(a):

Vážený pane modrý STEJSKALE,už jsem Vám několikrát sdělil, že Vaše vidění stavu naší společnosti je ÚČELOVÁ a CÍLENÁ mediálně tupá a protispolečenská KOLABORACE s tímto ZLOČINNÝM SPOLČENÍM -to je dnes jasné a není o tom ve většině GRAMOTNÝCH odpovědných občanů téměř ŽÁDNÝ SPOR - to je realita !!!!!!
Zelená není MODRÁ !!
Ano máte pravdu - je to o frustraci občanů, kteří hledají model jak tomuto ZLOČINU BRÁNIT !!!
JINÝ způsob zatím MOŽNÝ NENÍ - Vy máte model TOTÁLNÍ - DESTRUKCE společnosti a naše občanské upozorňování jen těmito TEXTY nic moc nesvedou, ale máme ČISTÉ SVĚDOMÍ - TEN KDO MLČÍ - souhlasí !!!!!!!!!!!!
Všichni jsme ODPOVĚDNÍ - za tento ZLOČIN tyrana a likvidace našich občanů tímto KAPITALISTICKÝM SYSTÉMEM světové dluhové pasti !!!!
Vám to svědčí a PRAŽÁKŮM - bez lidství OBZVLÁŠTĚ - jste občany tohoto státu jen dle OBČANKY !!!
Hlavu, srdce a rozum jste už dávno VYKŠEFTOVALI s těmi PRIVATIZÁTORY - propojili ty politickomafiánskojestiční struktury a ješte jim UMETÁTE schody aby se od nich NEUMAZALI !!!!
Tak jen tak dál a více - lidé si jistě i na Vás až doba dozraje najde METR - a bude vymalováno !!!
Jsou Vás VLASTIZRÁDCŮ na tisíce, ale lidé se snad jednou probudí a bude ZASEDAT OBČANSKÝ NEZKORUMPOVANÝ SOUD !!

Pak to bude KOKAKANÁ FRUSTRACE - bez ohledu a bez PARDONU - ZLOČINNÉ SPOLČENÍ PROTI NÁRODU to bude na 10 000 000% !!!!
Na každé PRASE se najde ŘEZNÍK !!
Tak jen dál manipulujte a OBLBUJTE národ dál !!!
Zdraví jen jeden z těch FRUSTROVANÝCH 3,5 milionu občanů, kteří se po VSLR dostali do EXEKUČNÍCH PROBLÉMŮ a značná část přišla o majetek, hodně občanů to řešilo SEBEVRAŽDOU a miliony spadly do dluhové pasti a jen čekají na CHAPADLA bezdomovectví a deklasace !!
Výsledky za 22 let jsou SUPER a LEPŠÍ UŽ TO NEJDE !!!
Děkuji Vám - NECHCI - lidé snad alespoň ty frustrovaní mi rozumí a to mi stačí !!!
Zločin na tyranu není ZLOČINEM !!
30. 11. 2011 | 00:30

pozorovatel napsal(a):

Topol
Pokud napisu, ze nacismus byl zlocinecky system a ma na svedomi (stejne jako komunismus) miliony lidi je to podle vas taky trochu primitivni agitka?
Myslim si,ze porovnavat komunismus a nacismus s cirkevnim kladivem na carodejnice a inkvizici, s dobou McCartismu a internaci Japoncu za 2. svetove valky je trochu pritazene za vlasy.
Lidstvo ma bohuzel selektivni pamet. Moji prarodice s nostalgii, vzpominali na zacatek 20. stoleti, kdy znali pouze bidu a nouzi, kdy nemeli doma vodu, toaletu, elektrinu a pracovali od vidim do nevidim. Presto na ty leta vzpominali v dobrem a byli toho nazoru, ze se jim tehdy zilo lepe. Kdyz si vzpomenu na sebe pred 30 lety - tehdy jsem nemel zadnych 35 kg nadvahy, zadnou ples, zadne sedive vlasy, zadne nemoce, zadne bolesti, zadne problemy se svymi detmi, zadne problemy s manzelkou, dokazal jsem cely vikend proparit a v pondeli jit do prace, dokazal jsem mit bez problemu 5,6 za sebou sex. Jo to byly casy. Dnes - to jsem rad, ze vubec jsem.
Zazil jsem ceskoslovensky "socialismus" a nemecky "kapitalisticky" socialni stat. Ten nemecky model ma k spravedlivemu statu, kde se zejmena slusnym pracujicim lidem dobre zije o mnoho, opravdu o mnoho bliz.
30. 11. 2011 | 01:31

antonin petrzela napsal(a):

Komunizmus a Nacizmus je jasnym prikladem toho ze slusny clovek se muze mit dobre za jakehkoliv rezimu
30. 11. 2011 | 09:35

stejskal napsal(a):

Počítám s rizikem, že mne někdo jako Vy možná časem zabije, pane inženýre.

To se nikdy nedá vyloučit, už jsme se tím přestal trápit.

Hezký den.

Libor Stejskal
30. 11. 2011 | 11:22

Milton Friedmannová napsal(a):

pozorovatel

no tak se na ty pořady Ženy charty podívejte sám. V čem spočíval ten disident. Parta vlasatých mániček seděla s cigeretou kolem stolu plného lahví s tvrdým alkoholem a v oblaku dýmu řešila, že režim neměl zájem vydávat knižně nějaké pisálky. Myslím, že v tom režim dělal velkou chybu. Kdyby je nezakazoval, byla by těch pisálků plná knihkupectví, ale nikdo by je nečetl. Dnes by si též spousta umělců mohla stěžovat, že nemohou vystupovat. Nemohou, neb na ně není nikdo zvědavý.
A to by se zjistilo i za minulého režimu, že na ty disidentské umělce není nikdo zvědavý. A že filmy , které byly v trezoru , po 89 najednou uváděné, ale skončily jako propadáky. Nebyly v tom trezoru vůbec nadarmo.
A kvůli tomu musela disidentská parta hulit popíjet a hrát si na honičku s STB?
30. 11. 2011 | 14:55

český maloměšťák napsal(a):

Zkoukněte /ne vše se mi jeví , tak jak to film vykládá - ale rozhodně nejde o žádný Mein Kampf..../

http://www.uloz.to/8513002/south-of-the-border-avi

Zajímavý termín - médii zinscenovaný převrat. /ale koneckonců který nebyl, že.../

Vymytí mozkp je nebezpečné jak zleva, tak zprava. Jak socialistickou, tak kapitalistickou idejí.
30. 11. 2011 | 16:09

Jáchym napsal(a):

Ing.Břetislav Marek 30. 11. 2011 | 00:30
Pane inženýre, jako inženýr - organizátor jste byl asi výkonný (přinejmenším praporčík), ale Drda ani Kléma nejste, co si budem vykládat.
Zkuste chodit dřív spát a dejte si před spaním silný meduňkový čaj, Gutalax a stopečku dobré slivovice. Nebo tu Vaši, zelenou...
Přeji dobré zažívání a klidný večer.
Váš Jáchym
30. 11. 2011 | 16:55

Topol napsal(a):

Pozorovateli- na komunismu bylo zločinné to, že měl neomezenou moc a a tak ničil bez milosti každého kdo se postavil do cesty, stejně jako církev v době kladiva na čarodějnice a nacisti a třeba USA ve Vietnamu a Afghanistanu, a ve svých věznicích mimo území USA. Nemá cenu bojovat proti ideologiím, má cenu bojovat proti absolutní moci kohokoliv.
A myslet si že dobré vzpomínky na socialismus je sentiment jak jsme byli mladí- to opravdu nechápete podstatu. To že za komunistů bydlel každý trochu slušný bez problému a dnes je vyhánějí exekutoři, to že moje máma šla do důchodu v 55 a dnes v 75, to že nebyla taková kriminalita, to že se nedokážeme jako stát uživit a žebráme v Rusku a Číně aby nám půjčili, jinak jdeme do krachu a celá krize v demokratické Evropě a USA - jestli toto je jen sentiment po mladých časech, tak jste buď agitátor kterého nezajímají reálná fakta, nebo jste něco za co by mně pan stejskal smazal tento příspěvek. Ale normální nejste
30. 11. 2011 | 18:44

pozorovatel napsal(a):

Milton Friedmannova
Pro ty, kteri v tom bolsevickem koncentraku drzeli hubu a krok. Kupte si knihu od Petra Blazka a Jaroslava Pazouta: Vybor na obranu nespravedlive stihanych(VONS) pohledem svych clenu + CDROM Informace o Charte 77. Stoji pouhych 99Kc. Tam se doctete v jakem "raji na zemi" jste zili, jak malo stacilo, aby byl clovek perzekuovan. Pani(?) Milton Friedmannova jestli tech 99Kc nemate, tak Vam tu knihu + CD ROM klidne koupim. Disent nebyl pouze o tom, ze par ozralych manicek sedelo nad lahvemi alkoholu.
01. 12. 2011 | 00:32

pozorovatel napsal(a):

Topol
Pisete, ze nemá cenu bojovat proti ideologiím, ale ze ma cenu bojovat proti absolutní moci kohokoliv. Myslim si, ze nemate pravdu, clovek by mel bojovat proti vsemu bezpravi, nespravedlnosti, nasili, nesvobode, totalite atd. To co pisete - preneseno do Nemecka kde ziji, mistni neonacisti nemaji absolutni moc, a prestoze vyzivaji k nasili proti cizincum a jinak smyslejicim obyvatelum (po slovech prichazeji ciny), tak se maji nechat na pokoji. PRECE NEMAJI ABSOLUTNI MOC.

Pisete : "A myslet si že dobré vzpomínky na socialismus je sentiment jak jsme byli mladí- to opravdu nechápete podstatu." To jsem si nevycucal z prstu, o tom to bohuzel casto je. Diky memu zamestnani jsem poznal za ty roky stovky nemeckych senioru. To by ste se divil, kolik jich vzpominalo na stare dobre casy, prestoze zazili hospodarskou krizi 1929-1933 a nacismus. Jo Hitler ten dal vsem praci(STEJNE JAKO U KOMUNISTU ZAVEDENA PRACOVNI POVINOST), osoby prace se stitici skoncili v koncentracich, vsichni meli kde bydlet a bydleli, protoze vsichni ti tulaci, vandraci, vagusove atd. skoncili v koncentracich. A kdyby nebyla ta vec s temi Zidi a nezacal valku, tak to nebylo tak hrozne, vsichni meli praci, vsichni meli kde bydlet. Byl klid a poradek a dnes to za nic nestoji. Nepripomina Vam to neco?

S temi exekutory: Vypada to na cesky fenomen, i tady jsou pripady kdy exekutor zabavi majetek atd., ale NIKDO opravdu NIKDO, kdo bydli v Nemecku legalne, nemusi zit na ulici. Stat vzdy zaplati bydleni + topeni. Zajimalo by me jak k tomu v Cezku dochazi? Jsem slusny clovek bez problemu a najednou me exekutor vyhani z bytu? Jenom tak, aniz bych cokoli udelal? Anebo jsem mel pocit, ze musim mit vsechno a hned ted a nejlepe na pujcku, kterou nemuzu, anebo nechci zaplatit. V zivote jsem si 2x pujcil penize(od pribuznych), ktere jsem co nejrychleji vratil. Kdyz se podivam po byte, mame doma kusy nabytku, ktere uz mame asi 18 let a v dobe nabyti uz mely neco za sebou. Kupuji na co mam a kdyz na neco nemam,tak si to nekoupim, anebo na to setrim. Nekolikrat za mesic mi prijdou nabidky na vyhodne pujcky(dle bank, ktere je zasilaji) 5 000,10 000,20 000, 30 000 EURO, na vyhodnou koupi auta na splatky atd. Vse konci v odpadkovem kosi.

S temi odchody do duchodu, myslim si, ze pokud by byli v Cezku stale komunisti, tak by se duchodovy vek taky posunul. Zjistete si kdy chodili do duchodu lidi v zapadnich zemich,nebudete se stacit divit. Bohuzel se to vsude posunulo. Ma to ale vice duvodu nejenom "prazdne kasy", ale i dramaticky posun prumerneho lidskeho zivota. Nechtejte mi, ale tvrdit, ze dnes odchazeji v Cezku zeny v 75 letech do duchodu.
K te kriminalite. Verte mi nebo ne, pri me vzpomince na me prarodice jsem si vzpomel na moji mamu, ktera nekdy v polovine 80. let rikala, jak je to dnes hrozne, takova kriminalita, jak se boji vecer vyjit sama z domu atd. A ted to prijde - a vzpominala na stare dobre casy (zacatek 50.let)kdy se sama vracela temnym mestem z odpoledni sichty a nebala se, ze by ji nekdo prepadnul, okradnul, znasilnil, zabil. Jak neexistovala zadna(!) kriminalita a na rozdil o de dneska (pripomenu pol.80.let) nemuseli doma zamykat. Nepripomina Vam to neco?

To, ze se stat nemuze sam uzivit, neni problem demokracie, ale je to zpusobeno tim, ze si lidi, nechali stat rozkrast vsemi temi byvalimi komunisty, svazaky, STBaky a jejich kamaradicky, kteri se dostali k moci. Cezkozlodejsko neni normalni demokratickou zemi, ale prapodivnym zlodejskym a korupcnim Bananistanem.
Nevim jestli to vite, ale Nemecko plati Cine kazdy rok ROZVOJOVOU POMOC 83 milonu EURO. Rusku dava Nemecko kazdy rok 250 milionu EURO na likvidaci starych ruskych zbrani a potom tyto staty prichazeji s pomoci(?) pro EU!

Takze co se mnou? Jsem agitator, ktery broji proti totalite, nesvobode, utlaku a socilni nespravedlnosti, anebo nejsem normalni? A kdo je normalni? Ten kdo za kazdeho rezimu drzi hubu a krok, slusne pracujici(neustaly argument prizdisracu), ktery krade v praci, kde se pokousi co nejvic flakat, vecer se jde ozrat do hospody, pri navratu domu propleska manzelku a rano nevidic v cem zije, jde budovat komunismus(socialismus), nacismus(narodni socialismus), fasismus, kapitalismus a jiny -ismus, nevidet nalevo, napravo, hlavne se neozvat.
01. 12. 2011 | 02:50

Milton Friedmannová napsal(a):

pozorovatel

píšete

To, ze se stat nemuze sam uzivit, neni problem demokracie, ale je to zpusobeno tim, ze si lidi, nechali stat rozkrast vsemi temi byvalimi komunisty, svazaky, STBaky a jejich kamaradicky

tak bych za slovo STBaky ještě doplnila a a bývalými disidenty a zavilými antikomunisty, aby výčet byl úplný.

a poslední odstavec
slusne pracujici(neustaly argument prizdisracu), ktery krade v praci, kde se pokousi co nejvic flakat, vecer se jde ozrat do hospody, pri navratu domu propleska manzelku a rano nevidic v cem zije,

nemyslíte, že to slušně pracující se s těmi dalšímy jevy dost silně vylučuje? Tedy já osobně alespoň nikoho slušně pracujícího, který v práci krade a fláká se neznám. Tyto věci se vylučují.
Ale v práci se flákali hlavně ti disidenti. Podívejte se na díl ženy charty, (a zadarmo), tentokrát na díl o Jiřině Šiklové. Jak zde sama líčí, jak dělala uklízečku v Národní knihovně. Jak ráno přišla do práce, za hodinu to měla ušudlané a pak celou pracovní dobu se věnovala své chartistické činnosti. Stejně tak Havel v tom trutnovském pivovaru, a to mám dokonce od lidí, kteří tam pracovali s ním. Ten musel se živit disidentstvím, neb měl ruce dozadu a prací by se neuživil. V tom byl režim velmi měkký. Disidenti se flákali po kotelnách a pak měli spoustu nevyužité energie a nevěděli co roupama. Kdyby museli dělat u pásu v nepřetržitém provozu za minimální mzdu, byly by denodenními starostni tak odkrvení, že by byli rádi, že jsou rádi. A byl by klid.
01. 12. 2011 | 07:46

Milton Friedmannová napsal(a):

vůbec si myslím, že ten seriál Ženy charty, který měl prvoplánově adorovat ty disidenty, na soudného člověka zapůsobil spíš opačně. Že to byli budižkničemu, kteří byli v base po právu. Protože se jim nechtělo dělat, což bylo povinné.
Ale řekněte mi, ve kterém státě bez práce jsou koláče? Fakt snad jen u disidentů celého světa. Ti dokáží tak zmanipulovat, že i na toho čínského, co musel zaplatit jakousi pokutu za nechutné fotky, se zmasírovaní ještě skládali.
01. 12. 2011 | 07:52

pozorovatel napsal(a):

Milton Friedmannova
Pisete: "a byvalymi disidenty a zavilymi antikomunisty" - tech, kteri se na tom marasmu podilelo a podili az tak moc nebude,zkuste otevrit oci a divat se kolem sebe.

Toho slusne pracujiciho jsem mel dat radeji do uvozovek. Omlouvam se. "Slusne(poctive) pracuji", "slusne(poctive) dochazim do zemestnani" - to jsou opravdu argumenty vsech prizdisracu. Co v te praci delaji, jestli v te dobe sedi nekde v hospode, anebo pul smeny prokeca s holkama u kafe a u cigara tim uz se nechlubi. A tom kradeni v zamestnani, no znate to, kdo nekrade okrada rodinu. Nebylo nahodou vcera ve zpravach jak si z domova duchodcu "slusne pracujici" zeny odnasely tasky nacpane jidlem?
Pisete: "Ale v praci se flakali hlavne disidenti" - a zbytek republiky drel. Prosim Vas kolik, Vam je let? Nepamatujete jak to v socialistickem Ceskoslovensku vypadalo s pracovni moralkou? Vidim, ze Rude Pravo udelalo "dobrou praci" - disident=flakac. Pisete, ze se disidenti flakali po kotelnach a kdyby dreli nekde u pasu za minimalni mzdu. Reknete mi kdo branil "tvrde pracujicim" u pasu odejit flakat se do kotelny? To meli disidenti v cele republice obsazene kotelny?

Pisete, ze disidenti byli k budiznicemu, kteri byli v base po pravu. Protoze se jim nechtelo delat, coz bylo povinne. Neprotirecite si trochu mila damo, pracovali prece jako uklizecky, topici atd. Jinak co myslite, ze v te base delali, cele dny se vyvalovali v posteli? Zkuste si sehnat nejake knihy o ceskoslovenskem komunistickem vezenstvi, nemusi to byt hruzy o uranovych dolech v 50. letech. Postaci doba 70. a 80. let. Dozvite se v jakych nelidskych podminkach byli vezneni, jakou praci museli delat, jak na tom byli oproti normalnim kriminalnikum. Ja vim muzou si za to sami. Za Vas nikdo nebojoval. Jak uz jste psala: Kazdy sveho stesti strujcem.
01. 12. 2011 | 09:26

Milton Friedmannová napsal(a):

pozorovatel

no podívejte se na ten seriál Ženy charty a v druhém plánu ledacos pochopíte též. Naši disidenti byli uzavřená skupina, která spolu kamarádila, navzájem se pářili i plodili nemanželské děti a i zakládali rodiny. V několika dílech bylo i jak se jedno manželství s disidentem rozpadlo a hned vzniklo zas druhé s dalším disidentem.
Většinou žili v bytech na Malé straně a i z těch kotelnických platů to utáhli. Řekněte mi dnes, která uklízečka nebo kotelník by si to mohla dovolit.

Vy vidíte svět moc černobíle. Myslím, že ten dnešní kapitalismus není nic pro lidi, i po kubánské revoluci spousta lidí zjistí, že se nechali disidenty napálit.
Že je ve svobodné Kubě bude čekat akorát osud čističů bot a prostitutek pro bohaté Amíky. Jako to bylo před Castrem.
01. 12. 2011 | 11:40

pozorovatel napsal(a):

Milton Friedmannova
Disidenti nebyli jenom tech par jmen z Prahy, ktere mozna znate. Ti byli rozseti po cele republice. To byli ti, kteri na rozdil od tech par prazskych provarenych jmen, dostavali od STB poradne kapky, kde se STB na tech par lidi v okrese vyradila.
Neni mi znamo, ze by vetsina prazskych disidentu bydlela na Male Strane. Ti bydleli opravdu v celem meste.
S tim placenim bytu na Male Strane dnes mate samozrejme pravdu, taky si myslim, ze by to dnes uklizecka a nebo kotelnik nezaplatili.
Nevim jestli vidim svet cernobile pokousim se byt co nejvic objektivni. Souhlasim s Vami, ze ten dnesni kapitalismus v Cesku neni nic pro lidi. Prectete si me prispevky pod timto clanek. Kapitalismus nechvalim a ten anglosasky neolibelarni odsuzuji a povazuji za nespravedlivy a zlocinecky. Bydlim v Nemecku, kde maji uz asi 50 let tzv. Sozialemarktwirtschaft, cesky asi socialni hospodarstvi, anobo klidne bych rekl kapitalismus s lidskou tvari. To je v mich ocich to nejlepsi co momentalne existuje, kdy clovek, ktery z jakychkoli duvodu ztrati praci ma porad to minimum penez, ktere mu zajistuji dustojny zivot. Kdy se nemusi bat, ze prijde o bydleni, nemuze jit k lekari atd.
01. 12. 2011 | 12:50

Milton Friedmannová napsal(a):

a co zapletení disidentky Anny Šabatové do kauzy týraných dětí z Kuřimi?
myslím, že českou společnost disidenti nenadchnou a tudíž nás nenadchne ani disident čínský, kubánský nebo jakýkoli jiný
01. 12. 2011 | 13:00

Milton Friedmannová napsal(a):

a lobysmus disidenta Johna Boka do předčasného propuštění podvodnice Aničky z vězení?
co dodat, strom se pozná po ovoci
01. 12. 2011 | 13:04

pozorovatel napsal(a):

Milton Friedmannova
A my o voze, oni o koze(a kozlu).
Taky se tomu podivuji, ale snad nechcete podle 2 lidi, soudit zbytek. Prosim Vas to by neobstal ani poslanec, doktor, tramvajak, policista, soudce, kuchar, zdravotni sestra atd., proste nikdo. To nemuzete myslet vazne. Vzdy se nekdo najde, takze spartan Repka je ..., takze podle Vas jsou potom vsichni fotbaliste na svete jako on? Opily ridic autobusu boural, takze vsichni ridici autobusu na svete jsou nebezpecni opilci?
03. 12. 2011 | 15:50

JOSEF Š. napsal(a):

Milí kubánští přátelé!
Chápu, nejste-li spokojeni se situací ve Vaší zemi. Já s tou v ČSSR taky nebyl. Jen bych vás rád upozornil, že nejsem ani teď. Těžko pochopitelné, na první pohled nesmyslné počínání tehdejších pohlavárů, vedoucí k devastaci země, bylo nahrazeno lehko pochopitelným, už na první pohled logickým počínáním dnešních pohlavárů, vedoucím k témuž výsledku. Rozdíl je jen v tom, že těm dnešním zůstává víc "za nehty".
Nechci vás zrazovat, jen upozornit, že pohým zrušením nějaké zrůdnosti ještě nedosáhnete toho, že se zrůdnosti zbavíte. Přeji vám, ať se vám daří a doufám, že dopadnete lépe, než my v Česku.
23. 12. 2011 | 10:18

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Brenna Yngvar · Bureš Radim C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gazdík Petr · Glanc Tomáš H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří J Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Navrátil Marek · Němec Václav · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rath David · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukup Ondřej · Sportbar · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojta Vít · Vojtěch Adam · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy