Češky: nevyužitý potenciál země

22. 05. 2012 | 22:32
Přečteno 5174 krát
V nové krátké studii IDEA Češky: Nevyužitý potenciál země odhalujeme velký potenciál pro větší uplatnění žen v České republice.

Prezentujeme unikátní srovnání trendů v ekonomickém zapojení lidských zdrojů ČR s Francií, Velkou Británií a USA. Odhalujeme méně známé dlouhodobější trendy a indicie skrytých rezerv lidského kapitálu v ČR. Jako velmi pozoruhodnou shledáváme situaci českých žen, jejichž postavení na trhu práce zůstává stále hodně specifické. Zde je krátká ochutnávka.

Míra zaměstnanosti českých žen vykazuje velký propad v období typickém pro mateřství a rodičovství, které u srovnávaných zemí nenacházíme.



V posledních 15 letech překvapivě docházelo ke snižování zaměstnanosti žen s dětmi. Naopak míra zaměstnanost žen bez dětí převyšuje zaměstnanost v ostatních zemích a a u žen starších 40 let se dokonce blíží míře zaměstnanosti mužů. Záhy však zaměstnanost žen opět prudce klesá kolem věku s nárokem na důchod.



Vysoká nabídka práce žen bez malých dětí dokládá jejich vysoký zájem o práci a schopnosti na trhu úspěšně participovat. Propad v zaměstnanosti žen v období mateřství je tedy dán spíše nedostatečnou nabídkou dostupné a kvalitní předškolní péče o děti a nedostatečnou nabídkou částečných úvazků.



Lepší možnosti skloubení péče o menší děti a pracovní kariéry žen by mělo nezanedbatelné okamžité dopady na příjmy státního rozpočtu. V dlouhodobějším horizontu také může zvýšit ochotu žen děti mít a také snížit velmi vysoké mzdové rozdíly mezi muži a ženami.




Veškeré další podrobnosti najdete v krátké studii IDEA při CERGE-EI Češky: Nevyužitý potenciál země, kterou jsme tento týden zveřejnili s Klárou Kalíškovou.




Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

michal napsal(a):

školky
22. 05. 2012 | 23:33

Martin napsal(a):

Jo to známe, v USA matka odstaví dítě ve dvou měsících a jde hákovat a plnit statistiky, zatímco se o dítě stará barevná chůva bez platného víza, takže ta ve statistikách není. Čím nás nakrmíte příště?

Jistěže by se pro mladé rodiny mělo dělat více, jenže děti nemají volební právo, víme?, zatímco důchodci ho mají ...
22. 05. 2012 | 23:42

Maximus napsal(a):

Pane autore, ještě byste musel tu práci zejména mladým ženám poskytnout. Pak by ty Vaše grafy měly nějakou objektivní vypovídací hodnotu. Zkuste s těmi grafy zajít třeba do Bruntálu, Dečína nebo Tanvaldu a pak mudrujte. Asi by tam sVámi vyběhli! Dále je tu problém školek a jeslí. Jen v Praze se jich zmocnil gang kolem Janouška a Béma a zlikvidoval jich desítky a zašmelil za peníze, která jsou dnes někde na švýcarských kontech! Ta problematika do které jste zabrousil je mnohem, mnohem složitější a je tady mnoho proměnných. Např. do žádného grafu nevtěsnáte to, že spousta firem o mladé ženy s dítětem a už vůbec ne s více dětmi nemá zájem a ví proč, je tu od nich naprostá nejistota, zda žena přijde do práce a nebude jí marodit dítě apod. Ty Vaše grafy mají vypovídací hodnotu asi tak, jako dnešní cena kukuřice na argentinské burze v Buenos Aires v závislosti na ovulaci tamních indiánských žen. Ale musím uznat, čte se to dobře.
Když přemístíme těleso ze sektoru B1 do sektoru F4, tak ...... (-:
23. 05. 2012 | 01:18

mik napsal(a):

Potencial lidi bude v CR klesat stale protoze rodiny nebudou chtit zit v bide a jen chodit do prace a na nic nemit kdo jen trosku muze vyjede za praci do EU ktera je sice v krizi ale porad ma ten dotycny asi za tyden tolik co vydela v CR za mesic a pomer cen neni 1:4 ale 1:1,5 nebo nanejvys 1:2 takze neni o cem uvazovat a to se nezminuju o socialnim systemu napriklad v Irsku kde je soucasna nezamestnanost az 15 % bere nezamestnany cca v prepoctu 20000 mesicne a dalsich 5000 dostane na bydleni a bere to tak dlouho dokud si nenajde praci zadne prvni dva mesice 60 % dalsi 2 50 % dalsi 2 40 % a pak socialni almuzna za kterou se da spat pod mostem a jist tak jeden rohlik denne a pit vodu a jeste chodit na postu a povinne prijmout praci zadarmo Zena v CR se do prace nepohrne ne ze by materska byla takovy balik ale na nejakou chuvu a hlidani mladi nemaji nebyt babek a dedku kteri jsou leckdy jeste v produktivnim veku tak se muzou jit mladi klouzat a kdyz si clovek precte 8 bodu Klausovych blabolu ktere precetl v Chicagu a podiva se na soucasnou situaci Rath Janousek a dalsi a dalsi tak mu je jasne ze je lepsi z CR zavcas zvednout kotvy,,,,,
23. 05. 2012 | 02:42

Občan napsal(a):

Studie pracuje s beznadějně zastaralými daty a navíc se časové určení u jednotlivých zemí liší. Což výrazně snižuje a zkresluje vypovídací schopnost materiálu. Nebo to snad je účel?

Situace žen s dětmi a žen ve vyšším středním věku (50+) se od nástupu krize zásadně zhoršila. Buď neseženou práci vůbec, nebo jen krátkodobou a špatně placenou, a navíc jsou jako první propouštěny.

Materiál navíc vůbec nezpracovává situaci žen ve vyšším středním věku, přičemž již nyní je řada z nich živitelkami závislých osob - dětí na studiích. "Starých" živitelek stále přibývá a jejich věk se stále ještě zvyšuje se stárnutím prvorodiček.
Postavení žen po padesátce na trhu práce je přitom doslova zoufalé. My se "upíchneme" alespoň jako přidavači na stavbách, kopáči a skladníci, ale ženy ani tuhle "šanci" obvykle nedostanou. Nebo snad je normální, aby ženské se SŠ a VŠ vzděláním a mnohaletou praxí končily na třídičkách odpadu mezi pologramotnými Cikánkami (konkrétní příklad z Karlovarska - bývalá účetní ze zkrachovalé porcelánky, 59 let, 35 let odborné praxe)?

Tyhle statistické hrátky jsou úplně k ničemu.
23. 05. 2012 | 05:23

pěvec napsal(a):

munichu, já už jsem jedl. Nepotřebuji tedy, abys mne znovu nakrmil. Běž krmit raději nějaké ovečky.
23. 05. 2012 | 07:55

neo napsal(a):

čekal jsem, že Občan bude reagovat jako první, to jsem se splet, je až pátý:)
no ale v mnohém má pravdu. Především ta zastaralost dat. Od té doby proběhla jedna krize a druhá probíhá, takže to s těma křivkama muselo velmi solidně zamávat.

Jinak se nedivte, že ženy tu dlouho zůstávají doma s malými dětmi. Může za to velmi štědrý sociální systém ČR a nedostatek míst ve školkách.
23. 05. 2012 | 08:29

Hans Gruber napsal(a):

Pokud bych se chtěl zamyslet nad otázkou proč to mají ženy při shánění práce těžší, musel bych zvážit především úlohu očekávání zaměstnavatele. Vezměte si zákony deformující trh práce, smluvní vztahy, ochranu, fyzickou odolnost a nemusíte dělat zdlouhavé analýzy.
23. 05. 2012 | 08:35

Martin napsal(a):

neo: Rodičovský příspěvek a peněžitá pomoc v mateřství jsou všechno jenom ne velmi štědré a končí zhruba ve třech letech dítěte. Školek je málo a chůva se z běžného příjmu ženy 18 000 Kč brutto zaplatit nedá, tudíž se vyplatí aby žena zůstala doma.
23. 05. 2012 | 08:46

neo napsal(a):

Martin:

to je dost štědré Martine. Dost štědré na to, aby matka mohla s dítětem zůstat doma 3 i 4 roky.

Školek je málo, to jsem také uvedl a je to taky jeden z důvodů.
23. 05. 2012 | 09:01

jozka napsal(a):

neo:

stedry je pro toho, kdo nakupuje jidlo pro rodinu na tyden za litr.
23. 05. 2012 | 09:33

Viola napsal(a):

Takové články "miluju"

"Lepší možnosti skloubení péče o menší děti a pracovní kariéry žen by mělo nezanedbatelné okamžité dopady na příjmy státního rozpočtu. V dlouhodobějším horizontu také může zvýšit ochotu žen děti mít a také snížit velmi vysoké mzdové rozdíly mezi muži a ženami."

Takže jako ekonomovi vám jde především o příjmy státního rozpočtu, ať ženy dřou a vy si budete jako ekonomové válet šunky. Běžte raději do výroby! Na pole sbírat brambory, budete užitečnější. Jde vám jen o zničení toho, co čeho jsme už dosáhli - placená mateřská dovolená. Chcete, aby ženy byly opět strhané, jako socialistické dělnice. A ty vysoké rozdíly ve mzdách ženy doma už umí snížit, jen se nebojte.
23. 05. 2012 | 09:34

Viola napsal(a):

Martine

socialistická žena ranného budování komunismu také sotvaže porodila 4 týdny nebo šest týdnů - prostě jen co se "očistila" od porodu, už se musela zapojit do pracovního procesu a dítě dát třeba do týdenních jeslí. Dítě si vyzvedávala na sobotu a neděli. A toto tu chtějí demokratičtí budovatelé světlých kapitalistických zítřků jako je NERV v čele s Kalouskem asi zase zavést.
23. 05. 2012 | 09:38

neo napsal(a):

jozka:

už zas? Tak naposledy jozýfku. Nikde a nikdy jsem nenapsal, že bych nakupoval za litr pro rodinu na týden. Pouze jsem uvedl, že takový nákup dokáži udělat.

To jsou dvě naprosto rozdílné věci. Někdy nakoupíš za litr, jindy za 5 lirů, záleží na tom co zrovna potřebuješ.

Chápu, že je to těžké na tvůj mozeček, ale zkus tu hlavu občas použít.

zpět k tématu:
systém, který dovolí být matce 4 roky doma s dítětem je štědrý a je jednou z příčin nižší zaměstnanosti žen s malými dětmi v čr
23. 05. 2012 | 09:44

Viola napsal(a):

neo

to, že ženy zůstávají douho doma s dětmi je jen dobře, školám se stejně snižují čímdál více finance a možná to dopadně tak, že to budou ženy matky, které budou své děti vyučovat a jen tak se může pak ušetřit a děti budou mít tu nejlepší výchovu a to domácí a ne státní přiblblou, zpitomnělou tu jednou pokřivenou ideologií , tu zas jinou.
23. 05. 2012 | 09:47

Viola napsal(a):

neo
Chválím takový systém, který umožní matkám být 4 a více let doma a pečlivě se o dítě starat a otci dělat dobré zázemí, aby kvalitně pracoval a měl výdělek, který zabezpečí celou rodinu. Jen takový stát může dobře prosperovat, protože děti takto vychované jsou jednak zdravé a jednak chatré, odolné a dobře připravené na život. Kromě toho se hodně ušetří za zdravotní výdaje, dítě je méně nemocné, když je doma.
23. 05. 2012 | 09:51

Viola napsal(a):

neo

je jen dobře, že je školek málo, jestliže jsou nějaké ženy nezaměstnané, mohou pohlídat děti těch zaměstnaných.
23. 05. 2012 | 09:55

neo napsal(a):

Viola:

1) ano, je to dobře, nikde také nepíi, že by to nebylo dobře. Pouze uvádím důvody, proč jsou ženy s dětmi více doma než v jiných zemích

2)opět souhlas

3) tady nesouhlasim. Možnosti volby dám vždy přednost.
23. 05. 2012 | 10:08

jozka napsal(a):

neo:

A ja snad psal neco o tobe? Poznamka smerovala k relativite pojmu "stedry".
23. 05. 2012 | 10:10

jozka napsal(a):

neo:

A poznamka k tobe... pokud tedy plati tve vysvetleni, pak to znamena, ze v diskusi, kde se probiraji realne naklady, je tve vyjadreni "za kolik to taky umis" pouhym placanim.

Ostatne jako vzdy.
23. 05. 2012 | 10:12

neo napsal(a):

jozka:

1) odpovídal jsi mně, a vzhledem k předchozím diskusím jistě víš, proč.

2) neprobíraly se v diskusi reálné náklady, ale jeden nákup velikonoční nadílky.

Ono kdyby ses naučil číst a chápat psaný text, nevytrhávat věci z kontextu a především neplést se do cizích diskusí, pak bys měl trošku víc jasno.
23. 05. 2012 | 10:26

Občan napsal(a):

Neo, kdybyste nejdřív přemýšlel a pak teprve házel věci na sklo, nebyl byste označován za hulváta, hlupáka, lháře, zbabělce a dalšími přídomky.
Ale protože píšete, co Vám ruka na klábosnici přinese, dostává se Vám adekvátních reakcí. Nějak se s tím naučte žít.
23. 05. 2012 | 10:35

Martina K napsal(a):

Violo, kazde dite, kdyz prijde do kolektivu prodela obdobi zvysene nemocnosti, tomu se nevyhnete. Zejmena prvni dite v rodine ve znacne mire uspesne predava novou kolekci viru i svym rodicum. Je daleko lepsi kdyz si to odstona ve skolce nez ve skole. Navic, mate nejake dukazy pro sve bludy, ze je dobre deti predskolniho veku isolovat od ostatnich vrstevniku? Jakpak to treba chodi na tom bajnem severu Evropy? Treba ve Finsku, ktere ma tak skvele prosperuji skolaky? Zapomente na budovani komunismu (ja si to navic pamatuji trochu jinak nez vy), jak z grafu vyplyva, v CR ted uz mate mladou generaci, ktera mela mamu nezamestnanou, kdyz byly v predskolnim veku dele nez byly mamy jejich vrstevniku ve Francii, Britani a USA. Jakou vyhodu jim to, oproti tem ostatnim, do zivota dalo a jak se to na tech nactiletych projevuje?
23. 05. 2012 | 10:38

neo napsal(a):

Občan:
jen závist a povaha sprostých agresivních individuí milý občane.

btw: čemu konkrétně opět nerozumíte?
23. 05. 2012 | 10:39

jozka napsal(a):

neo:

ad 2) neprobíraly se v diskusi reálné náklady, ale jeden nákup velikonoční nadílky.

Ano, realne naklady na nej. Nacez jsi zacal machrovat s tim "za kolik to umis".

Ano, ja taky umim jet s Passatem GT za 4,7l benzinu / 100km. A machrovat na ty, co jezdi za realnych 9l/100 km. Pravda, pak potichu dodam, ze to bylo ve dvou lidech z Cerne v Posumavi do Ceskeho Krumlova (skoro porad z kopce, pro ty co to neznaji).

Proste budes porad jen takovy placal (stejne jako s tim stedrym socialnim systemem). A priznam se, ze obcas na tve nesmysly zareaguju at uz jsou urceny komukoliv. No nic, hlavne, ze ti regulacni poplatky fungujou, lokomotivy se srazej kazdej den a ctvrtina dopravy pred Muzeem v Praze je tranzitni :-)
23. 05. 2012 | 10:39

Občan napsal(a):

Violo, píšete tentokrát naprosté nesmysly.
Žena má právo pracovat, když chce, a tak jí vzniká právo na to, aby bylo o její dítě postaráno po dobu výkonu práce. Na to platí státu daně, aby jí to umožnil, zajistil nebo jí alespoň pomohl.

Moje maminka byla s mladšími sourozenci doma půl roku a pak si bez problémů našla jednoduchou práci, která jí vůbec nebránila v péči o nás. Kromě toho byla babička již v penzi (jj, komunisti zatracení umožňovali ženám jít do penze již v 55ti letech při dvou dětech) a tak jí s péčí ráda pomáhala.
Čili žádné nucení do práce po šestinedělí a žádné týdenní jesle. To se týkalo jen profesí jako byly letušky, diplomatky, herečky a podobně a nebylo to proto, že by MUSELY, ale proto, že CHTĚLY a stát jim POMÁHAL, aby se mohly své profesi věnovat.
23. 05. 2012 | 10:43

neo napsal(a):

jozka:

no sorry jozko, ale když je někdo schopen uvalit litr za 4 velikonoční vajíčka, a stěžovat si na to, že na to dělá 3 směny a obhajuje to tím, že nechce vypadat jak socka...tak co na to má člověk říct?

Jinak ty statistiky si raději vyhledej sám. Nehodlam se k tomu vracet. Opět vytrháváš z kontextu. Pro nezasvěcené, abych předešel útokům : nejednalo se o srážky lokomotiv každý den, ale o počet nehod na dráze v roce. také se nejednalo o tranzit před Muzeem, ale o průzkum tranzitní dopravy na magistrále.
23. 05. 2012 | 10:47

jozka napsal(a):

neo:

K tem statistikam, tenkrat jsem ti je dodal az na talir. Celkem jasne z nich vyplynulo, ze jsi byl mimo misu. Ostatne jako vzdy. A ignoroval jsi to, ostatne take jako vzdy.

Takze zatrep rolnickama a muzes pokracovat.
23. 05. 2012 | 10:53

neo napsal(a):

jozka:

naopak, já dodal jak ten průzkum, tak tu statistiku nehod. Ty jsi pak začal zužovat nehody na srážky lokomotiv na nádražích.
23. 05. 2012 | 11:06

Viola napsal(a):

Občane v otázce mateřství si vyprošuji abyste mi psal, že píšu nesmysly.
Zptal jste se své matky, nebo babičky zda byly šťastné a zda jim to tak opravdu vyhovovalo? Žena má především právo pečovat o své dítě, které miluje a netouží po tom, aby je vychovávali cizí lidé a vkládali mu do hlavy cizí myšlenky, to je ta evoluce - přirozená.
23. 05. 2012 | 11:39

Viola napsal(a):

Občane

já vím, co vím. Ranný socialismus nutil ženy jít do práce a k tomu jim slkládal líbivé písničky, které jim měly dodat chuti k socialistickému dílu, zrovna tak, jak se o to snaží soudobý u nás ranný kapitalismus. Nebyly to žádné letušky atd. co píšete, byly to obyčejné ženy, jejichž muži byli duševně pracující a tedy socialismem dost opovrhováni a hodnoceni méně než hutníci, dělníci a horníci, proto jejich ženy musely také do práce, aby vůbec měli na bydlení. To byly ranné počátky, pak už to bylo lepší.
23. 05. 2012 | 11:45

Viola napsal(a):

Martino K

jaképak izolování, matky se potkávají na procházkách, při zájmové činnosti svých dětí, které samy do těch kroužků vodí. Děti se setkávají s dětmi v rodinách při návštěvách a není nutné si předávat viry, to je zase váš blud, že musí děti onemocnět, aby byly v pozdějším věku zdravé. Je to blud všech bludů.
23. 05. 2012 | 11:49

Občan napsal(a):

Violo, já jsem ročník 1960, což byl dost raný socialismus. A protože jsem mamince pomáhal k stáru s vyřizováním různých dokladů, vím, jak dlouho byla na mateřské. Táta byl reklamní grafik, takže ten opovrhovaný duševně pracující. Do jeslí jsem chodil až těsně před školkou, moji sourozenci pak do jeslí vůbec nechodili. V žádné týdenní školce jsem nikdy nebyl.
23. 05. 2012 | 11:54

jozka napsal(a):

neo:

Jo, ale vycetls tam neco co tam nebylo :-)

A co se tyce omezeni na urcite nehody... to mas tezky, kdyz nekdo napise "takovych nehod se stava" a pak se brani, ze to myslel uplne jinak, to je pak tezky. Proste placas a nevis co...
23. 05. 2012 | 12:16

neo napsal(a):

jozka:

omyl jozýfku, ty jen nedokážeš akceptovat fakta. Snažíš se vše překroutit a nerozumíš psanému textu. V neposlední řadě pak napadáš mou osobu.
23. 05. 2012 | 12:28

gaia napsal(a):

ženy je asi potřeba co nejvíc ekonomicky vytěžit. Uvědomili si to i v Malajsii, ekonomickém tygru Asie.
Toto jsem vyčetla na novinkách.

V Malajsii si uvědomili, že je ekonomičtější zaměstnávat ženy, než muže, neb ženy jsou stejně výkonné, ale je jim možno nabídnout menší plat, což ony akceptují. Vyjdou tedy levněji a na to zaměstnavatelé slyší.
A tak jedna paní v Kuala Lumpur byla odvezena do porodnice přímo z kanceláře, ale za 3 dny se tam zas nakupilo tolik práce, že aby ji nepropustili, musela nastoupit. Dítě zatím hlídal nezaměstnaný manžel a celá rodina na ni byla ekonomicky závislá, včetně tchána a starších bratrů.
Té ženě však v práci bylo líto ochudit své dítě o mateřské mléko, tak si najala kurýra a ten 5x denně vozil to její o přestávkách odstříkané mlého domů.
Paní se však zdál kurýr ekonomicky nevyužitý a tak nabídla jeho služby inzerátem dalším ženám, aby měl auto plné mléka a jezdil po logisticky předem naplánované trase bez prostojů.
A protože v Kuala Lumpur je ta ženami vykonávaná a méně placená práce pro zaměstnavatele výhodnější, nabídky se jen hrnuly. Za chvíli měla ta paní s organizováním té činnosti tolik práce a tolik ji to neslo, že si mohla dovolit opustit své původní povolání a rozjela byznys dovážky mateřského mléka přímo ke kojenci. Nakonec na tom tak zbohatla, až si toho všimli novináři a objevilo se to na Novinkách, jako tip v čem by ženy mohly podnikat.

A já doporučuji jako přidruženou výrobu prodej webkamer takovýmto maminám, aby mohly ze svých kanceláří svým dětem alespoň občas zamávat.
23. 05. 2012 | 12:50

neo napsal(a):

gaia:

no vidíte, jedna z výhod kapitalismu. Máte nápad, ten realizujete a je to. Taky mohla dál sedět ve staré práci a mrmlat, že musí živit zbytek rodiny a že jí stát vůbec nepomáhá.
23. 05. 2012 | 13:02

Viola napsal(a):

občane

my jsme měli týdenní jesle i školku kousek od domu, takže ty příběhy znám. A do jeslí se nechodí, tam se obvykle děti vozí, protože některé ani neumí chodit, nebo už chodí, ale moc pomalu a maminky by přišly do práce pozdě. To, že jste měl štěstí vám přeji, jiní to štěstí neměli a bylo jich víc.

gaio :-)), to se povedlo s vožením mateřského mléka.
23. 05. 2012 | 13:02

Viola napsal(a):

neo vy si vůbec neuvědomujete, že odtrhovat dítě od mateřského prsu je zločin. Není nad to když dítě dostává přesně teplé mléko z prsu do úst rovnou, podporuje to i citovou výchovu, rozvíjí schopnost v budoucnu milovat bližního svého.
23. 05. 2012 | 13:05

neo napsal(a):

Viola:

z čeho jste usoudila, že si něco takového neuvědomuju ???
23. 05. 2012 | 13:07

Viola napsal(a):

neo
z vaší reakce gai.
23. 05. 2012 | 13:11

neo napsal(a):

Viola:

tak to máte ale velmi zvláštní myšlenkové pochody.

No nic z vaší reakce tedy mohu usoudit totéž ne?

"gaio :-)), to se povedlo s vožením mateřského mléka."
23. 05. 2012 | 13:02
23. 05. 2012 | 13:14

Viola napsal(a):

neo

směji se tomu jako vtipu, i když je to možná pravda. Je to smích přes slzy.
23. 05. 2012 | 13:29

gaia napsal(a):

neo

vy jste neskutečný.

Uvedený příklad není o tom, jak se svobodně dají realizovat nápady, neb ta žena nebyla vůbec svobodná, byla to jen otrokyně systému, který je na hlavu a tak také jako padlá na hlavu konala. Ekonom však tleská, že "zbohatla"(kapitál na účtě).

Příběh je reálný, z Novinky cz sekce zprávy.

A já věřím, že to tak je. Nedávno byl pořad o osudu továrny Solo v Lipníku, kde byly prodány stroje a technologie právě do Indie.

Pracovaly tam samé!!! ženy, což mi přišlo podivné. Ale v kontextu teorie, že v ženách je nevyužitý potenciál je to vlastně logické.
Svět je vymknutý z kyčlí a doba šílí a co je přirozené se ekonomům zdá plýtvání potenciálem.

Bohužel i důchodová reforma je dělána na míru chlapům a kariéristům, ženy jsou v ní občané druhé kategorie a podle toho se s nimi také jedná.
A pak ještě Kalousek mektá něco o zásluhovosti.
Je to tak záslužné, jako vaše padlé příspěvky.
23. 05. 2012 | 13:30

neo napsal(a):

gaia:

je přesně o tom jak nebrečet a jednat.

byla "otrokyně" systému a dokázala to využít ve svůj prospěch, potažmo celé rodiny. Našla díru na trhu a vymanila se z práce, která jí nebavila a byla mizerně placená.

Solo je případ celkem běžný. V Indii je levná pracovní síla a firmy tam často přesouvají některé své činnosti.
23. 05. 2012 | 13:37

gaia napsal(a):

neo

1. levná pracovní síla v Indii, ale Indky ještě levnější

2. a že by ta žena něco využila ve svůj prospěch, o tom pochybuji již úplně, na rozdíl od vás, který vidí člověka jako lidský zdroj, který je nutné vytěžit, ta žena víc ztratila, než získala.

Neb na průkazkách do kojenecké poradny bylo motivační heslo pro matky i kojence"

Srdce a mléko mateřské jsou nenahraditelné.

A nahrazovat toto hledáním děr na trhu, mi přijde velmi ubohé, jako vaše příspěvky a zřejmě váš guru Mach.
Ten si utrhl v pořadu M. Jílkové o zemědělství pěknou ostudu a zařadil se do kategorie komik roku.
23. 05. 2012 | 13:44

neo napsal(a):

gaia:

kdyby víc tratila než získala, nedělala by to.

z průkazkou to evidentně nemá co dělat, protože tak jako tak nemohla kojit už před tím byznysem s mlékem.

Jinak nikde neuvádíte, zda po rozjetí byznysu byla schopna být s dítětem a kojit ho, což je docela pravděpodobné. Kurýrní službu mohla organizovat z domova.

Macha neznám.
23. 05. 2012 | 14:03

gaia napsal(a):

..."kdyby víc tratila než získala, nedělala by to."
neviditelná ruka trhu deformuje lidskou přirozenost, takže lidé jsou nuceni dělat pro peníze i věci, které se jim hnusí nebo jsou pro ně přímo škodlivé.

Pro peníze lidé i vraždí a špiní se a to nejenom fyzicky. A dělat to musí, neb bez peněz se nedá žít v tomto systému.
a Mach mluví úplně stejnou rétorikou jako vy, asi na to je nějaké školení.
23. 05. 2012 | 14:16

neo napsal(a):

gaia:

naopak, neviditelná ruka trhu vychází z přirozenosti člověka.

samozřejmě se člověk nějak živit musí, ale je na něm, zda si najde práci, která ho baví a naplňuje, nebo se zasekne někde, kde je nespokojen a dělá to jen proto, že musí.

Ta žena právě tento pohled na věc uplatnila. Zbavila se práce, která ji nebavila a začala dělat něco, v čem vidí smysl.
23. 05. 2012 | 14:19

Viola napsal(a):

neo

škoda, že ta žena nešla a nepřemlouvala ostatní, aby zůstaly doma a děti kojily, v tom by byl smysl. No možná lepší by bylo založit asociaci kojných.
23. 05. 2012 | 14:33

Viola napsal(a):

neo

když se řekne neviditelná, tak rozhodně to není nic přirozeného. Všichni živočichové, kromě těch, co žijí v temných hlubinách mají oči aby viděli. Ten, který vidí neviditelnou je nepřirozený. Jste tedy nepřirozený i s vaší neviditelnou prackou trhu.
23. 05. 2012 | 14:36

gaia napsal(a):

neo

ale tu ženu by nejvíc bavilo být s tím svým dítětem alespoň rok doma a užívat si ten počátek života, bavit se pokroky toho dítěte a jeho skopičinami a oba by je to obohatilo na celý život takovými zážitky, které by jim nemohl nikdo vzít, na rozdíl těch peněz na účtě, které díky bankovním poplatkům neustále ubývají.

Ale protože žijeme v patriarchální společnosti, hodnoty jsou pokřivené a ekonom napíše článek, že ženy, když jsou doma s dětmi, tak že ztrácí státní rozpočet.
A mluvit s vámi, to je jako o voze a o koze.

Mějte se.
23. 05. 2012 | 14:36

neo napsal(a):

gaia:

jistě, mě by taky bavilo jezdit po moravskym krasu, chlastat pivo a kochat se, což by mě také obohatilo zážitky. Nicméně musim chodit do práce.
23. 05. 2012 | 14:47

neo napsal(a):

viola:

říká se jí neviditelná z úplně jiného důvodu. Právě to přirozené chování lidí je ona ruka. Nic víc v tom nehledejte.
23. 05. 2012 | 14:48

Občan napsal(a):

Paní Gaio,

to s tou paní z Kuala Lumpuru máte z Reader´s Digest Výběr? Tam takové nesmysly občas vycházejí.
Mimochodem, Vy jste taková příznivkyně přirozenosti a hygieny - nepsali tam, proč nezaměstnaný manžel nenakopl kočárek a nevozil jí dítko k nakojení? Najímat si kurýra na převážení mateřiny v situaci, kdy je na mně existenčně závislá celá rodina, mi přijde poněkud kontraproduktivní. Nemluvě o tom, že za to, co nacpala kurýrovi, mohla mít k miminu kojnou.

Zkoušela jste se někdy z té své naivity vymanit?
23. 05. 2012 | 14:51

Občan napsal(a):

Jo, a nebylo to v Majsii, ale v Indonésii, a nikoli v Kuala Lumpuru, ale v Jakartě. Kurýrní službu nezaložila žena, ale její manžel a nebylo to po třech dnech, ale po řádné tříměsíční mateřské.

http://www.novinky.cz/koktejl/256382-originalni-kuryrni-sluzba-rozvazi-cerstve-materske-mleko.html

Tak trošku Rádio Jerevan, co? :o))
23. 05. 2012 | 14:58

Viola napsal(a):

neo

to je právě dost velká chyba, že někdo trh pojmenoval jako neviditelný - neviditelná ruka trhu. Trh má bý viditelný, jinak jde o zlodějinu a kupování si zajíce v pytli.
Kdo takový hloupý a kriminální výraz vymyslel, nebyl to náhodou náš taťka zakladatel ODS?

A k tomu kojení, hlavně muži by si měli hned na začátku života užít přirozeného kojení, aby pak ve stáří nepřirozeně blbli po nafouklých silikonech.
23. 05. 2012 | 15:04

neo napsal(a):

Viola:

máte zkreslenou představu i o mužích. Neznám nikoho, kdo by blbnul po silikonech a i průzkumy celkem jasně ukazují, že přednost má vždy přírodní prso.
23. 05. 2012 | 15:43

Viola napsal(a):

neo

tak proč se tolik žen nechalo operovat a zvětšovat si poprsí?
23. 05. 2012 | 15:57

neo napsal(a):

Viola:

kolik je u vás tolik?

pohybuje se to kolem 12ti% a z toho bude velkou část tvořit skupina žen, které operaci opravdu potřebují.

jen zlomek to dělá kvůli mužům.
Pánové zde přítomní, povězte Viole, jakým prsům dáváte přednost.

Přírodní?
Umělá?
23. 05. 2012 | 16:25

Viola napsal(a):

neo

všechny to dělají kvůli mužům i ty, o kterých píšete, že to opravdu potřebují.
Jo, to je tak, kdo čím zachází, tím také schází, to je výsledek toho, že některé ženy odmítly některé děti-syny kojit. Ještě by byla dobrá studie u politiků, který byl kojen a jak dlouho a který ne. :-)
23. 05. 2012 | 16:44

neo napsal(a):

Viola:

pochybuji, že žena po rakovině a amputaci to dělá kvůli mužům. Nebo žena, které má třeba po nehodě nějakou deformaci či vývojovou vadu.
23. 05. 2012 | 17:06

Viola napsal(a):

neo

ty ženy to dělají kvůli jakémusi sebevědomí a proč sebevědomí, na co jsou jim prsa? Každý muž vám řekne, na co jsou prsa žen.
23. 05. 2012 | 17:19

gaia napsal(a):

no já to četla již dříve a musím uznat, jak občan umí googlovat, já si to chtěla najít, ale ztratila jsem trpělivost. Také nemám Harward, tak jen napíši něco z myšlenek profesora Wilsona, s tím se nedá polemizovat.

profesor Wilson říká, že každá patriarchální společnost vede k nadvládě a k sexuální nadvládě nad ženou.

Citát:

Společnost, která se odklání od právní rovnosti příležitostí pro obě pohlaví ke statistické rovnosti jejich výkonů povolání, nebo dokonce se vrací k záměrné sexuální diskriminaci, bude muset za to zaplatit cenu, jejíž rozsah zatím nikdo nedokáže změnit.
A co jiného je to podnikání s rozvozem mléka a nucení žen k pracovním výkonům, když ty by měly raději podávat výkony na poli výchovy malých dětí, budoucí generace, než nucení žen k statistické rovnosti výkonů jejich povolání. Jak to nazval profesor, můj guru.
Že pak mají ženy to poslání dané matkou přírodou jen jako přítěž a ztrátu času, která je odvádí a rozptyluje od pracovní výkonnosti.
Tak to nastavili machisti a neo v toto poslání staví na roveň chození po moravském krasu, chlastání a kochání se. Jak příznačné.

Takže jestli se autorovi nelíbí tvar těch grafů, je nasnadě, že je třeba nejprve kultivoat české může. Ale i ty v Indonésii.

A pro nea citát profesora Wilsona na závěr.

Neviditelná ruka trhu si musí nasadit zelenou rukavici!
23. 05. 2012 | 17:27

gaia napsal(a):

oprava změřit, místo změnit.
23. 05. 2012 | 17:29

Viola napsal(a):

neo

všimla jsem si, že jste se docela dobře zapojil do diskuze u tohoto článku
http://blog.aktualne.centrum.cz/blogy/petra-gelbart.php?itemid=16408

jenže aby žena mohla kojit co nejdéle optimálně, musí k tomu mít klid a ne chodit do práce.
23. 05. 2012 | 17:57

Občan napsal(a):

Gaio,
možná byste si mohla připustit, že indonéské ženy se vzdávají kojení i proto, že mají víc dětí a kojení s jejich prsy dělá nehezké věci. A že povislá prsa jsou pro ženy, které stále více chodí oblečeny poevropsku, nepohodlná. Ostatně, to je i důvod, proč v Evropě a USA spousta žen také nekojí. Ne proto, že by nemohly - nechtějí.
Tohle už se řešilo v 19. století. Máme doma pár různých prastarých "domácích lékařů" a mohu Vás ubezpečit, že kojení evidentně nebavilo hlavně městské ženy již tehdy.
Vy všechno nahlížíte svou perspektivou a zcela odmítáte připustit, že jiné ženy to prostě mohou vidět jinak.
23. 05. 2012 | 18:11

Občan napsal(a):

Ale jinak byste mi, dámy, možná mohly vysvětlit jednu věc, kterou vůbec nechápu.
Z NEJEN tohoto článku mám pocit, jako by u nás žena byla ženou jen do cca 4 let věku dítěte. Pak pro džendrtetky, NGOsky, média i legislativce jako by přestávala existovat. Zejména žena po čtyřicítce, NEmanagerka a matka dítěte či dětí na prahu puberty (vzhledem k tomu, že i úplně obyčejné ženy dnes běžně rodí daleko po 25. roku života). Kvalita jejího života a možnosti uplatnění jako by vůbec nikoho nezajímaly.
Jaký na to máte, jako ženy, názor vy?
23. 05. 2012 | 18:16

Viola napsal(a):

Občane

stáváme se individualistickou společností. Vzdalujeme se od sebe asi jako vesmír, když se rozpíná.
23. 05. 2012 | 18:46

neo napsal(a):

Viola,

já taky proti kojení nic nemám, naopak :)
23. 05. 2012 | 19:14

Viola napsal(a):

neo

když nemáte nic proti kojení, neměl byste mít nic ani proti "štědré" podpoře na mateřské dovolené.
24. 05. 2012 | 00:18

gaia napsal(a):

občane

nějaké odstříkávání mléka má na prsy daleko devastačnější účinky, než přirozené kojení. A devastační účinky na ně má také gravitace.
A ženy v té Indonésii přestávají kojit, protože na to nemají čas pro samé povinnosti a úkoly spojené s budováním jejich společnosti a tvorbou HDP a nevím čeho ještě.

A v té Asii je to již markantně vidět, že ženy jsou v zaměstnávání upřednosňovány kvůli levnější pracovní síle, takže nakonec odedřou úplně všechno.

Pěkně si to ti chlapi dokázali zařídit, nakonec nebudou muset dělat vůbec nic, jen chrochtat.

Úplně stejně jako v tom kmeni na Nové Guinei, kde sice rádi jedí vepřové, ale jsou tak líní, že ani nepostaví chlívek a neseženou pro prasátka krmení.
Donutili tam jen své ženy, aby jim ta malá selátka krmila , ta si pak myslí, že ony jsou jejich matky, nemusí mít pak žádné ohrádky, neb ač se živí sama v pralese, občas se přicházejí za svými adoptivními matkami podívat. Ty je pak pochytají a muži si je upečou. Ženám nedovolí si sníst, neb jim namluvili, že to mají zapovězené. Ženy si musí kvůli potřebě bílkovin po lese schánět ságové palmy, ty pokácet a hledat v kmenech larvy tesaříků. Těch však musí polovinu dát mužům a aby to neměly ještě tak lehké, tak když té ženě zemře někdo mužského pohlaví, tak ona si musí useknout článek prstu, aby na něj nezapomněla. Všechny ty práce pak tedey dělají jen s pahýly prstů.

A nějak tak podobně to je se ženami na celém světě.
24. 05. 2012 | 07:31

neo napsal(a):

viola:

taky nemám nic proti podpoře matek na mateřské. Možná bych uvítal jinou formu, ale v zásadě jsem pro.
24. 05. 2012 | 08:31

gaia napsal(a):

neo

ale "štědrý" sociální systém vám leží v žaludku. Nejraději byste ty matky nepodporoval vůbec a raději podnikal s tím rozvozem mateřského mléka, že, přiznejte se.
24. 05. 2012 | 08:42

neo napsal(a):

hloupá učitelko, která neumí násobit deseti a teď už ani číst.

znovu speciálně pro vás: nemám nic proti podpoře matek na mateřské. Možná bych uvítal jinou formu, ale v zásadě jsem pro.
To je pravý opak toho, co jste napsala vy.
24. 05. 2012 | 09:00

gaia napsal(a):

no váš příspěvek v 8:29 včera spíš napovídá na VAŠI omezenost, ne moji.

Jinak já také považuji za plus, že mohou a jsou u nás ženy doma 3 roky.
Nic jim neuteče a HDP ať si zvyšují chlapi, na pracáku je jich nezaměstnaných dost.
24. 05. 2012 | 09:20

neo napsal(a):

gaia:

prosim?? Co je omezeného na faktech?

Je pravda, že data v článku jsou stará. Jsou z předkrizových let a dnes mají malou vypovídající hodnotu

Je pravda, že ženy mohou zůstávat doma s dětmi až 4 roky

Je pravda, že je nedostatek míst ve školkách.
24. 05. 2012 | 09:28

gaia napsal(a):

a je pravda, že je štědrá podpora rodin s dětmi?

to vás napomínala již Viola

je pravda, že jsou doma kvůli štědřé podpoře?

Je pravda, že je málo míst ve školkách?( To je pravda akorát v Praze.)

takže spíš nepravdy než pravdy.
24. 05. 2012 | 09:48

neo napsal(a):

gaia:

ano podpora je štědrá. 7600 kč na 3 roky se vám zdá málo štědré?

ano, jsou doma také proto, že jim stát nabízí podporu 2,3 nebo 4 roky.

ano. A nejen v Praze. Prakticky všude je míst málo. U nás na vesnici taky.
24. 05. 2012 | 09:54

Viola napsal(a):

gaio

neovi jste napsala :-)) "ale "štědrý" sociální systém vám leží v žaludku. Nejraději byste ty matky nepodporoval vůbec a raději podnikal s tím rozvozem mateřského mléka, že, přiznejte se. "

neo by ještě raději jezdil jako asistent a to mléko odborně sám odstříkával, to by byla radostná práce pro něj. :-))
24. 05. 2012 | 10:58

neo napsal(a):

Viola:

to ne Violo. Již mám radostnou práci.
24. 05. 2012 | 11:01

gaia napsal(a):

neo má radostnou práci podnikového analytika.

Ještě že jsem sem na chvíli přepla, jinak bych se dnes asi nezasmála.
24. 05. 2012 | 11:13

neo napsal(a):

gaia:

učit by mě nebavilo
24. 05. 2012 | 11:20

Viola napsal(a):

neo

ještě k té štědré podpoře, stát by měl děkovat ženám, které se rozhodly zůstat doma s dítětem a pobírat "štědrou" podporu, protože státu ušetří na dotacích školkám, kde je minimum nákladů na jedno dítě za měsíc 12 000.
24. 05. 2012 | 11:36

neo napsal(a):

Viola:

to jistě ale na straně druhé zas neplatí daň z příjmu.
24. 05. 2012 | 11:54

Viola napsal(a):

neo

jaké daně z příjmů? Z dotací se žádné daně neplatí, to by nebyly dotace. Školky mají přibližně (nevím to přesně, možná je to různé kraj od kraje, nebo i mezi školkama) dotace 12 000 a školy až 22 000 na jedno dítě, tolik by měly dostávat matky, které se pečlivě starají o své děti.
24. 05. 2012 | 12:09

neo napsal(a):

Viola:

žádné Violo, spěte dál.

Ta matka neplatí daň z příjmu, když je doma s dítětem. Takže na jedné straně ušetří státu dotaci ( spíš ale ne, protože místa se zaplní i bez ní), na straně druhé neodvádí peníze státu.
24. 05. 2012 | 12:30

Viola napsal(a):

neo

a jaké daně platí školka? Jak je výdělečně činná školka? Školka kromě státu ujídá i z toho, co si matky eventuálně vydělají. Kromě toho má matka další výdaje s oblečením, protože nemůže dítě do školky posílat nevybavené a sama se také musí oblékat a kupovat boty, které se cestou do školky a do práce ošoupají tak, že je potřeba je co dva měsíce vyměnit. Matka když dítě posílá do školky musí přispívat na jídlo ve školce, ale sama musí domů udělat nákup a stejně nějaké jídlo připravit, to jsou další zbytečné výdaje pro matku, další rozdrobení jejích financí. Takže pro stát je rozhodně levnější více přispět matkám s dětmi, než je zaměstnávat.
24. 05. 2012 | 13:18

neo napsal(a):

Viola:

to je vtip?
To by stálo za to to vyčíslit opravdu přesně, protože to je na nobelovku. Všechny poslat domů a finančně je podporovat přeci vyjde levněji než je mít v práci :)

jo a pokud každé 2 měsíce musíte kupovat boty, tak zkuste příště místo Wang Chi Konga nějaký normální obchod s obuví.
24. 05. 2012 | 13:29

Viola napsal(a):

neo

s botama mám dost zkušeností a už jsem se dostatečně přesvědčila, že je lepší koupit levnější, protože i ty drahé jsou šmejdy a stejně se za možná o něco málo delší dobu zničí jako ty levné, dnes se tožiž šetří na materiálu a když jsou boty z "kůže", tak je ta kůže tak ztenčená, že je úplně jedno, jestli jsou z kůže, nebo plátna.
Ano nobelovku bych prosila :-), je to totiž velice jednoduché. Ovšem týká se to jen žen anebo mužů, kteří by chtěli vychovávat dítě, nebo děti. Ovšem vy NEO byste nevychovával dítě ani za těch 12 000, to je jasné. Za kolik byste vlastně byl ochoten zůstat doma a vychovávat své vlastní dítě?
24. 05. 2012 | 13:43

neo napsal(a):

Viola:

nevim kde nakupujete, mně vydrží boty několik let a to při denním nošení. Vans, Converse, Baťa, Keds, G-Blend, Nike, Puma ... stačí si jen vybrat.

Já bych byl ochoten zůstat doma s dítětem i zadarmo, pokud by byl příjem druhé polovičky dostatečný.
24. 05. 2012 | 13:54

Viola napsal(a):

neo

dítě potřebuje jistotu, ne "pokud by byl příjem druhé polovičky dostatečný". Vaší polovičce se jednou znelíbí, že jste špatně utřel prach a už vám na další měsíc sníží příjem, nebo se ji bude zdát, že se málo pohybujete a tlousnete, řekne vám, že moc jíte a opět vám sníží příděl a kde se dovoláte?

Dnes značka je zárukou pouze jakési honosnosti, ne kvality. No pánské boty jsem ještě nenosila, možné je, že pánské boty se dělají kvalitnější, aby muži moc neremcali, ženy jsou přece jen větší fintilky, tak jim některým ani nevadí častější obměna modní obuvi, tak proč je neudělat méně kvalitní, když moda na další sezonu bude úplně jiná, že. A další věc je, že nejspíše používáte auto, tak vystoupit z auta, popojít pár kroků po rovné cestě a zpět, to se to moc neošoupá.
24. 05. 2012 | 14:03

neo napsal(a):

Viola:

Vy asi nejste normální že?

pokud by žena vydělávala dost na to, aby uživila rodinu, pak bych klidně zůstal doma s dítětem i zadarmo, tj bez podpory od státu.

ty značky vyrábí boty i pro ženy. Jen se vymlouváte. A auto používám jen občas, boty mi vydrží 4-6 let. A pak jsou ještě použitelné třeba na zahradu.
24. 05. 2012 | 14:07

Viola napsal(a):

neo

jste vůbec ženatý a máte děti? Vztahy nebývají idylické, copak nevidíte, že se 50% párů rozvádí? Představte si sebe, znelíbíte se své ženě, ona vás odkopne, vy ač jste se vzorně staral o dítě, teď budete bez prostředků, protože jste zůstal doma a nic jste nepobíral, jen od ženy. Z čeho budete živ a živit své dítě? Kolik na to budete potřebovat?
24. 05. 2012 | 14:18

neo napsal(a):

Viola:

ne nejsem ženatý a ženit se ani nehodlam. Dítě mám.
Vztahy samozřejmě idylické nejsou.

Pokud by to co jste popsala nastalo, tak neplatí ona podmínka o dostatečném příjmu. To pak totiž nastává úplně jiná situace.

Zrušením té podmínky logicky neplatí to co je podmíněno. těžko bych byl ochoten být doma s dítětem zadarmo, pokud by rodina neměla jiné dostatečně vysoké příjmy.
24. 05. 2012 | 14:30

gaia napsal(a):

pokud nebudou muži vydělávat dost na to, aby uživili rodinu(parafrázuji nea), tak ženy nebudou moci být s dětmi doma, pak zde při neexistenci služeb pro rodiče a nedostatku práce pro obě pohlaví český národ vymře.

A vzhledem k tomu, že v ČR musíme socialisticky vydělávat, ale kapitalisticky žít, pak to tedy vidím velmi černě.

A jako další diskriminaci žen, když už jste to nakousli, považuji to, že pro ženy se zde nabízejí daleko horší boty kvalitou i nositelností, než pro muže. Se scháněním pohodlných bot mám problém a již ani nedoufám, že by něco takového na našem trhu bylo.

To je myslím také takoá mužská škodolibost, jako ve středověké Číně, kde ženám záměrně mrzačili nohy, aby zvětšovali jejich závislost a komplikovali jim život.

Dnes si sice nedovolí sekat články prstů, jako na Nové Guinei, ani viditelně mrzačit nohy, nabízet ženám méně kvalitnější a funkční zboží je však národním sportem.
24. 05. 2012 | 16:44

neo napsal(a):

gaia:

pokud zrovna neulítáváte na podpatcích, zkuste kvalitní pohodlné tenisky. Mně se osvědčily Conversky a Kedsky. A nejsou jen pro muže, ale i por ženy.
24. 05. 2012 | 16:50

gaia napsal(a):

teď jsem to dočetla až do knce

Áááá, neo má samoživitelku, co mu piplá dítě, určitě za tu štědrou státní podporu.

To se nedivím, že se mu zdá štědrá, mnozí muži by klidně nechali své děti a jejich matky klidně umřít hlady, jak názorně vidíme při přiznávání stokorunových výživných, kdy muž tvrdí, že je nemajetný a nemůže nic platit a přitom se koupe v milionech.A ještě se jim zdá výživné řádově 2-3 tisícovky moc.
A kolik jich neplatí vůbec a je jim osud dětí jedno.

A být s dětmi doma, ještě tomu říkají dovolená.

A pokud by rodina neměla dostatečně velké příjmy a dítě do školky nevzali, tak by ho snad zabil, nebo co by s ním udělal?

Tady totiž nejde o ochotu, ale o povinnost, zodpovědnost a nutnost.
24. 05. 2012 | 16:51

gaia napsal(a):

neo

to bych tedy měla ránu, k šatům, sukni nebo kostýmu tenisky.

Ale jinak sportovní oblečení si kupuji jen na pánském a u všeho mám obráceně zipy.
Neb v dámském provedení to nemají. Např jsem si teď koupila šusťákové kalhoty od firmy nordblanc, chtěla jsem dámské, ale tak pěkné a praktické a pohodlné v dámském neměli.
24. 05. 2012 | 16:55

Divobyj napsal(a):

ggg
24. 05. 2012 | 19:34

neo napsal(a):

gaia: co si to dovolujete? Jaká samoživitelka? To, že nemám papír od úřadu neznamená nic. Nepotřebuju ho.
24. 05. 2012 | 19:46

Viola napsal(a):

neo

pozdravuji vás a nerozčilujte se, ono to tak na první pohled vypadalo, jak to gaia popsala. Kolik si tedy představujete pod pojmem dostatečně vysoké příjmy pro rodinu s jedním dítětem?
25. 05. 2012 | 09:08

neo napsal(a):

Viola:

tak takových 30 000 čistého. Pak bych byl opravdu ochoten být s dítětem doma zdarma.

gaia napsala nesmysl. To, že lidi ve spoustě rodinách nejsou sezdáni nic neznamená. Jako učitelka by taky mohla vědět, že sociální dávky samoživitelkám náleží pokud jsou opravdu samoživitelky. Je to vázáno na žití ve společné domácnosti nikoli na manželství.
25. 05. 2012 | 10:01

Viola napsal(a):

neo

30 000 čistého, to by mohlo být, no a kdo nevydělá pod tu hranici, ať si neplánuje mít děti?
25. 05. 2012 | 10:04

neo napsal(a):

Viola:

ne Violo, v takovém případě bych nebyl ochoten zůstat doma s dítětem zdarma. Nic víc v tom nehledejte.
25. 05. 2012 | 10:27

Viola napsal(a):

neo

takže těch 7 600 by vám v takovém případě, že by manželka vydělávala 30 000 a vy byste nastoupil na mateřskou, stačilo a připadalo by vám to až štědré?
26. 05. 2012 | 13:20

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Arnoštová Lenka Teska B Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Bobek Miroslav · Boučková Tereza · Bursík Martin C Cimburek Ludvík Č Černý Jan · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fajt Jiří · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr G Gazdík Petr · Gregor Kamil H Hamáček Jan · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Havel Petr · Havlík Petr · Heger Leoš · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hnízdil Jan · Hokeš Tomáš · Hokovský Radko · Holmerová Iva · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Horváth Drahomír Radek · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hovorka Jiří · Hradilková Jana · Hrstka Filip · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hůle Daniel · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chromý Heřman · Chýla Jiří J Janeček Karel · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Keményová Zuzana · Klan Petr · Klíma Vít · Klimeš David · Kněžourková Tereza · Kolínská Petra · Komárek Michal · Kopecký Pavel · Kostkan Tomáš · Kostlán František · Košák Pavel · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Krištof Roman · Křeček Stanislav · Kubita Jan · Kubr Milan · Kučera Vladimír · Kuchař Jaroslav · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Lalák Adam · Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipold Jan · Lomová Olga · Ludvík Miloslav M Mahdalová Eva · Marksová-Tominová Michaela · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Mihovičová Jana · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Navrátil Vojtěch · Němec Václav · Novák Martin O Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Palik Michal · Paroubek Jiří · Payne Jan · Pecák Radek · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Peychl Ivan · Pikora Vladimír · Pixová Michaela · Poc Pavel · Pohled zblízka · Pokorný Zdeněk · Pražskej blog · Procházka Adam · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rath David · Redakce Aktuálně.cz  · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Řízek Tomáš S Sedláček Tomáš · Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Shanaáh Šádí · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sláma Bohumil · Slimáková Margit · Sobotka Bohuslav · Sokačová Linda · Sportbar · Staněk Pavel · Stanoev Martin · Stehlíková Džamila · Stejskal Libor · Stránský Martin Jan · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syková Eva Š Šefrnová Tereza · Šilerová Jana · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Štádler Petr · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel · Šumbera Filip · Švejnar Jan T Tejc Jeroným · Tejkalová N. Alice · Tolasz Radim · Tomášek Pavel · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Tošovský Michal · Tožička Tomáš · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Vendlová Veronika · Vhrsti · Vileta Petr · Vlach Robert · Vlk Miloslav · Vodrážka Mirek W Wagenknecht Lukáš · Wheeler Adrian · Wichterle Kamil · Wollner Marek Z Zahradil Jan · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zděnek Michal · Zelený Milan · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy