169 miliard po Kalouska

07. 06. 2012 | 09:02
Přečteno 3531 krát
Dnešní Hospodářské noviny píší o nové studii IDEA, ve které simulačně kvantifikujeme dopady poklesů a růstů vzdělanosti v České republice na dlouhodobý hospodářský růst.

Podobně jako náčelník Karel Němec v Cimrmanově hře Dobytí severniho pólu pan redaktor zapomněl dodat jednu maličkost - velice důležitou. Zapomněl dodat, že těch 169 miliard Kč navíc (v případě nepoklesu vzdělanosti žáků za posledních deset let) by neměl ministr Kalousek v ruce dnes, jak to asi budou běžní čtenáři HN chápat. Mohlo se to správně a polopaticky napsat cca takto:

V důsledku poklesu vzdělanosti žáků během posledních téměř deseti let Česká republika zřejmě přišla v horizontu budoucich 80 let o HDP ve výši cca 13 500 mld. Kč, což odpovídá cca 169 mld. Kč ročně. A to je částka řádově srovnatelná s deficitem státního rozpočtu, se kterým každý rok bojují ministři financí.

Ono totiž je to obrovské zpoždění dopadů vzdělanosti na HDP a obtížná viditelnost obrovských částek, které jsou sázce, vlastně pointa celé naší studie. Ale stalo se. Možná si teď lidé nejdříve po přečtení článku poklepou na čelo, ale stáhnout si nakonec i celou původni studii IDEA, kde to je vše vysvětleno.


Zdroj: Národní zpráva Hlavní zjištění výzkumu PISA 2009: Umíme ještě číst?, ÚIV, 2010















Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

husita napsal(a):

Restituce povedou ihned k růstu vzdělanosti a po smrti k věčnému blahobytu. Nekupte to. Láska k penězům musí zvítězit nad pravdou a láskou k lidem.
07. 06. 2012 | 09:09

dříve čtenář napsal(a):

Něco asi bude špatně. Rozbor naší vzdělanosti nekoresponduje s s rostoucím počtem vysokoškolských absolventů. Kdo by nechtěl vystudovat VŠ a kolik z nich jich fakticky na to má? Množství VŠ napovídá, že jsme národem géniů. Úroveň znalostí a schopnost myslet u spousty absolventů VŠ jaksi chybí. Lžidoktorů, lžiprávníků a lžimagorů exponenciální řadou přibývá. Proč by ale zrovna školství na tom mělo být jinak, než zbytek společnosti? Bohužel špatnou, nedůslednou a příliš asertivní výchovou, sami způsobujeme tento rozklad mladé generace.
Netvrdím, že kdysi to bylo nejlepší, ale když mi učitelka vrazila pohlavek, za něco, co jsem si zasloužil, měl jsem strach, jestli se to neprovalí i na třídních schůzkách. To bych to pak doma schytal dvakrát! Současná situace, kdy děti po dosažení 18-ti let musí dovolit rodičům, aby se mohli dozvědět jejich studijní výsledky mi příjde spíš k pláči. Výpotky slavného cermatu mě přivádějí k bezmocnému vzteku!
07. 06. 2012 | 09:41

Rudi Koutek napsal(a):

Bydlim v Nemecku. Podle nemeckych statistik ma v Nemecku maturitu asi 20% obyvatel. Z lidi, kteri maji maturitu dokoncila vysokoskolske vzdelani polovina = 10% ma vysokoskolske vzdelani.
Takze kazdy 5. ma maturitu, kazdy 10. vysokou skolu. Je Nemecko statem hlupaku? Cezkozlodejsko statem chytrych obcanu(anebo vychytralych)?
07. 06. 2012 | 10:06

rejpal napsal(a):

Dnes byl v novinách zajímavý článek o korigování výsledků maturit ze strany hodnotitelů. Zajímavé.
07. 06. 2012 | 10:06

Občan napsal(a):

Boha jeho!!!!
KDO a JAK se té "vzdělanosti" nažere???
K čemu jsou všem těm desítkám milionů nezaměstnaných v Evropě a USA SŠ a VŠ???? A k čemu jsou těm, co s vysokým vzděláním dělají prodavače, skladníky, pokladní, uklizeče a montováky a jsou za to ještě vděční???
07. 06. 2012 | 10:17

valoe napsal(a):

Vzdelavani je obrovsky byznys. Cpeme ho i tem, kteri o nej nestoji a za cenu toho, ze brzdime vzdelavani jinych. Viz posledni komentare ombudsmana.
Vzdelavani je elitni zalezitost. Meli bychom vic pracovat s temi, kteri maji predpoklady. A vic do nich i investovat. A nebat se toho, ze budeme narceni z diskriminace, kdyz stejnou (ne)kvalitu nezabezpecime pro vsechny.
Nemame -li vzory nevime o co mame usilovat.
07. 06. 2012 | 10:31

Abe Normalni napsal(a):

Mate tam chybu. Aproximaci editace vstupnich hodnot castecne analyzy krucialnich dat jsem dospel k cislu 175 mld. Myslim, ze tahle "studie" jasne ukazuje, ze se skolou nebo bez, hladina blbosti je v nam znamem vesmiru konstantni...
07. 06. 2012 | 10:33

TomášL napsal(a):

Rudi Koutek

mohl byste dát odkaz? Já znám zcela jiná čísla. Děkuji.
07. 06. 2012 | 10:47

Občan napsal(a):

Münichu, ono to asi bude fuk, protože vychcípáme.
Hengele se totiž definitivně zbláznil a jen v Praze hodlá zrušit nejméně 1500 nemocničních lůžek akutní péče:
http://aktualne.centrum.cz/domaci/zivot-v-cesku/clanek.phtml?id=747663
A to vč. specializované hematologire a revmatologie.
07. 06. 2012 | 11:41

VFISCHER napsal(a):

CHAOS AKADEMICKÝCH VÝPOČTŮ

Stále více převládající chaos v korupčnické přežrané a stále nenažrané, zhýčkané a zlenivělé společnosti produkuje ekonomicko-matematické extrapolace budoucnosti jako katastrofické ztráty, škody a úpadky ! Poplašné paniky a věštění krachu vzbuzuje v občanské laické veřejnosti vždy více pozornosti a strachu a proto se dobře vytvářejí a dobře prodávají.

Na štěstí v neštěstí, zde žijícím současníkům i jejich potomkům nezbývá stále a stále nic jiného, než žít své životy, ve snaze obstát v chaotické džungli korupčnického bezpráví pod vládou všežraveckých klanů a gangů ! Takové akademické úvahy nad tím, kolik tisíc miliard bylo rozkradeno, kolik jich bude rozkradeno a jaká další degenerace a morová rána nás čeká, jsou v běžném životě „průměrného občana“ vytěsněny mnohem přízemnějšími starostmi, jestli bude příští měsíc na činži a na elektriku.

Ekonomicko matematické modelování, které se snaží udělat z měkké ekonomie založené na doměnkách, pocitech a odhadech tvrdou exaktní vědu vždy spolehlivě až katastroficky. selhaly ! ! !
07. 06. 2012 | 11:42

Zdeněk Brom napsal(a):

Občan:

Nebral bych to tak hákem.

Cituji: "KDO a JAK se té "vzdělanosti" nažere???"

Problém je ve struktuře našeho vzdělání. Armády humanistů, sociologů atd. a vedle toho skrovná skupinka techniků, IT specialistů, chemiků, fyziků,... Navíc si připočtěte dlouhodobou ignoraci talentovaných žáků z těchto oborů.

Ta druhá skupina ale svými schopnostmi a dovednostmi dokáže vytvářet produkty, jejichž výrobou vznikají pracovní místa a státu zdroje.

Stát a jeho sparát si dlouhodbě hraje s různými transfery a kašle na tvorbu zdrojů.
07. 06. 2012 | 12:17

Koooooorl napsal(a):

to je zajímavý názor, určitě na něm muže být plno pravdy, ale předpokládat co bude za 80 let a co se nynějšími činy jak projeví za tak dlouho je víc než pochybné :)
A nemyslím si že by byl Kalous za tohle vinen.
07. 06. 2012 | 12:20

český maloměšťák napsal(a):

Hmmm....kolik že to miliard ?
Pché !

Co to je proti sedmi milionům v krabici ! HMATATELNÝCH sedm milionů ! Včil a hned viditelnác !
Kde tam nějaké probilancovávání investic do vzdělání .....a budoucnost.

" Mámo - vidíš...oni už neví jak - tak chtějí to Rathovo zatčení zre..zlera....relza...no , prostě mámo - oni jako že se máme posrat - já, ty , naš Jura i Anča a aji jejich potomci...že se máme posrat z nějakých - mámo, kolik je prosím tě bilion ? Je to víc než se vejde do krabice od čůča ?..."

----------
Daniel Munich
Peníze budou. Ale musíte se v NERVu domluvit, co vlastně chcete. Jestli kšefty pro banky, nebo pro společnost.

Občan
Kdo se nažere z internetu ?
Povykovali občané v době, kdy americká vláda rozhodla o financování jisté agentury ARPA.

http://cs.wikipedia.org/wiki/Internet
07. 06. 2012 | 13:21

Pavel13 napsal(a):

valoe napsal(a):
"Vzdelavani je obrovsky byznys. Cpeme ho i tem, kteri o nej nestoji a za cenu toho, ze brzdime vzdelavani jinych. Viz posledni komentare ombudsmana.
Vzdelavani je elitni zalezitost. Meli bychom vic pracovat s temi, kteri maji predpoklady. A vic do nich i investovat. A nebat se toho, ze budeme narceni z diskriminace, kdyz stejnou (ne)kvalitu nezabezpecime pro vsechny."

Zásadně nesouhlasím! Podle mne má každé dítě právo na stejné prostředky. Spíše bychom právě neměli všem cpát vzdělání šité na míru géniům. Pak sice geniální děti dostanou co žádají, ale zbytku je k ničemu a záhy odpadnou naprostým nezájmem. Myslíme si, že všem stačí ke vzdělání monitor, myš a připojení na internet. Bojíme se školákům dát do ruky jehlu, nůžky, nůž, kladívko nebo motyku. Přitom tohle ani malým géniům neuškodí a ke svým informacím se dohrabou i sami. Právě ombudsman kritizoval to, že ti, kteří jsou vyřazeni z hlavního proudu, dostávají pak méně prostředků.
07. 06. 2012 | 13:45

Yosif K napsal(a):

Obcan napsal:
Co to je proti sedmi milionům v krabici ! HMATATELNÝCH sedm milionů ! Včil a hned viditelnác !
KONEC CITATU.

Semd milionu v krabici je v7ysledek predrqzeni o 50 milionu cili asi 25%.

Celkovy rozpocet kraje je 17 miliard. Z toho pulka tekla pres souteze zmanipulovany rathem a jeho bandou - 25% ze osmi miliard jsou jsou dve miliardy. Krat deset kraju je 20 miliard.

I kdyz predpokladam ze ostatni hejtmami (snad krome Vanhove, Tesarika a Palase) berou min nez Rath, aspon soude dle toho ze neporadali - na rozdil od Ratha SOUSTAVNE A POUZE LOSOVACKY.

Kdyz nekdo napise ze se na krajich krade (taky) tak socani krici - dokazte to - nikdo nebyl odsouzen! Nakonec mozna nebude odsouzen ani Rath - soudce treba uveri ze jde o politicke spiknuti nebo za vyber prispevku na oranzove billboardy neni kradez.

A vse pojede dal - ze se krade ve velkem? Dokazte to - nic jste nedokazali!
07. 06. 2012 | 14:30

zdenekbrom napsal(a):

Pavel13:

Cituji: "Podle mne má každé dítě právo na stejné prostředky."

Souhlasím. Jenom pak každý nevydýchá, že jsou poměrně velké rozdíly ve výsledcích. To je druhá stránka toho, co píšete.

Cituji: "Spíše bychom právě neměli všem cpát vzdělání šité na míru géniům."

To už dávno není pravda.

Cituji: "Pak sice geniální děti dostanou co žádají, ale zbytku je k ničemu a záhy odpadnou naprostým nezájmem."

V současnosti se spíš stává, že jsou to talentovaní, kdo ztrácí zájem, protože laťka je někdy dost nízko. Případně odcházejí do víceletých gmynázií.

Cituji: "Bojíme se školákům dát do ruky jehlu, nůžky, nůž, kladívko nebo motyku."

Nebojíme a kupodivu s tím nemají potíže talentovaní. Spíše skupiny, které se straní vzdělávání. Ty nemají zájem o školu vůbec. Kupodivu spíše u nich zjistíte, že jim stačí počítač a internet - na bezva hry.

Cituji: "Přitom tohle ani malým géniům neuškodí a ke svým informacím se dohrabou i sami."

Jak jsem napsal, talentovaným ruční práce neuškodí a nesnaží se jim vyhnout. Stejně tak kladný poměr mají ke sportu. Negativní reakce najdete u skupi, které se straní vzdělávání, které považují vzdělání za zbytečné a učební obory je nezajímají.

Problém je s Vaším tvrzením, že se talentovaní ke svým informacím doberou sami. Kupodivu rodiče talentovaných a sami talentovaní mají ke škole vztah a ví, že určité věci tam mohou nabýt. Proto často opouští obecné školy, kde je laťka nízko a vyhledávají školy soukromé. Pokud bychom přistoupili na Vaše tvrzení, pak by rodiče talentovaných klidně mohli přestat platit část daní, protože jejich děti se informací doberou bez škol.

Cituji: "Právě ombudsman kritizoval to, že ti, kteří jsou vyřazeni z hlavního proudu, dostávají pak méně prostředků."

Tohle je ale lež. V letech 2000 - 2007 stát poskytnul romskýcm středoškolským studentům podporu přes 70 milionů. Talentovaní ve stejném období dostali okolo 600 tisíc Kč.
07. 06. 2012 | 16:35

český maloměšťák napsal(a):

Cituji: "Právě ombudsman kritizoval to, že ti, kteří jsou vyřazeni z hlavního proudu, dostávají pak méně prostředků."

Tohle je ale lež. V letech 2000 - 2007 stát poskytnul romskýcm středoškolským studentům podporu přes 70 milionů. Talentovaní ve stejném období dostali okolo 600 tisíc Kč.
07. 06. 2012 | 16:35
-----------------------------------

Pane Brome - původní výrok nebyl o státu.
Talentovaní pouze v PORG a pouze od jednoho subjektu obdrželi 100 milionů CZK.

Takže bych byl opatrný - co se týče nazývání něčích výroků lží.

Omluva by byla na místě.

MImochodem - včera jistý akademik z jakési vysoké školy tvrdil, že když má akcionář menší zisk - tak pak odvede méně peněz do SR a tak vlastně dojde k poškození všech daňových .úpoplatníků - no mně se taková logika nějak nezdá...ale takto se asi nedopustím ničeho, co by bylo proti soudobé ekonomické vědě, když prohlásím, že tkzv. sponzorský dar je vlastně také vyvedením daní z fiskálu. Ale to jen tak naokraj.

JInak by bylo zajímavé, kdybyste uvedl přepočet na hlavu /talentovaní vs vaše oblíbená skupina romských studentů - mimochodem - jak se zjišťovala národnost /etnicita/ - u těch romských středoškoláků...zajímalo by mě to/.
Díky za to upřesnění /snad uznáte, že údaj bez přepočtu na hlavu je dost zavádějící/.

A za Pavla 13 i za tu omluvu. /Lež/

Hezký den přeji. Máte rád fotbal ?
07. 06. 2012 | 17:16

Zdeněk Brom napsal(a):

český maloměšťák:

Od které doby na PORG studují talentovaní žáci?

Srovnání financí bylo na základě financí ze státního rozpočtu.

Do přepočtu nemůžete zahrnout školné a soukromé finanční dary, protože se jen těžko dají dohledat a jsou to soukromé peníze. Pokud si rodič chce za vzdělávání připlácet, pak je to jeho věc, pokud to nechce po státní kase.

O romských studentech hovořil dotační program a zpráva. Jak to poznávali? Tak to já nevím. To je otázka na jiné.

P.S. Tedy dvě metody popsal ochránce lidských práv, ale ty mi přijdou silně neobjektivní.
07. 06. 2012 | 17:30

český maloměšťák napsal(a):

Zdeněk Brom
Tak jak mám informace o lanaření kantorů a jejich přeplácení plus informace o úspěších žáků , o školném...tak si myslím, že na PORGu nestudují rozhodně ti romští studenti - na které šly peníze které zmiňujete.

100 milionů od Romana nemusíte nikde hledat. Jde o přiznaný dar. Jen tento jediný dar pak posouvá vaše číala/porovnání tak jak jste je učinil/ do oblasti přinejměnším polopravd.

Vy nevíte, jak to poznávali - a přesto jim věříte a sám pak píšte o " romských studentech" ? Tedy - vy jejich hodnocení použijete a rozšiřujete ?
To je u učitele divné, pane Brome.
Zejména u učitele, který moc dobře ví - jak se to má s přihlašováním se k národnosti /etnicitě/...jak se tedy určuje. Nebo pod Horvathem (kauza Břeclav) snad o vykazování etnického původu via pachatelé trestných činů diskutoval nějaký jiný Zdeněk Brom ?

A pod jiným blogem - nebyl to Zdeněk Brom, kterému se hrubě nelíbilo takové posuzování etnicity" metodou okuku" ?

Jak to tedy je ? Vás to nezajímá ? Vy zde vyrukujete s " romskými studenty" a nevíte jakou metodou tedy byla tato skupina vůbec vymezena vůči ostatním ? A přesto takovou skupinu použijete pro svou argumentaci a ještě tvrdíte o Pavlovi13 že lže ?

To je dost drzé, pane učiteli....nejen tedy hloupé.

Hezký den.
07. 06. 2012 | 17:48

zdenekbrom napsal(a):

český maloměšťák:

PORG je pozlátko. Úspěch u maturit? Kdybyste znal vznik, věděl byste vše podstatné. Prohlédněte si výsledky vědomostních soutěží a SOČek a máte jiný obraz.

Byly to Romanovy peníze a ten si s nimi může nakládat, jak chce. Také se mi to nelíbí, také mi nevoní, jak k nim přišel, ale byly jeho. Státní peníze jsou něco jiného.

Tady máte tu zprávu, na kterou jsem se odvolával a které o romských studentech mluví. Račte se obrátit na autory.

Proti rozlišování etnicity jsem nadále, že to píší ve zprávách, to to já neovlivním.

http://www.mezikulturnidialog.cz/res/data/010/001188.pdf
07. 06. 2012 | 18:00

gaia napsal(a):

maloměšťáku

co sem pletete 100 miliónů a Romana a vzdělávání?

Těch 100 miliónů byl dar Romana Klausovi a nic jiného. Aby to nemusel tahat v krabicích od vína.Se vzděláváním to nemá nic společného.

A třeba nějací Cikáni chodí i na PORG , ale protože se na školách nesmí zjišťovat etnicita, tak tam prostě chodí a je to.
07. 06. 2012 | 18:55

Pavel13 napsal(a):

:Zdeněk Brom
Trochu jsme si nerozuměli a je to hlavně má vina. Valoe se chytal posledního zjišťování ombudsmana, které se týkalo oddělování žáků do speciálních škol. Předpokládám, že ombudsmanovi vadilo, a že se tak děje hlavně v nižších třídách základní školy. Tam podle snad ještě má většina dětí touhu po poznání a zaslouží si skutečně stejné prostředky. Na takové děti jsem myslel při psaní svého příspěvku, ale neuvedl jsem to.
Tedy s vaší kritikou v podstatě souhlasím.
Pak Valoe požadoval zaměřit se jen na ty talentované. (Opět jsem měl na mysli ty mladší na ZŠ.) Sám to ve své třídě určitě nepraktikujete. Kdybyste měl např. jen matematické talenty, dokázal byste jim z matematiky ukázat více. Takto se musíte smířit s nadějí, že si takový talent ve vaší třídě najde i jiné cestičky k informacím.
07. 06. 2012 | 21:55

Almo G™ napsal(a):

V ministerstvem školství zveřejňovaných údajích se lze dočíst, že honoráře „expertů“ dokázaly převýšit jeden milion korun na osobu ročně vyplácených v rámci smluv, které byly pro tyto experty uzavírány vedle jejich „hlavních“ pracovních poměrů. Zpráva „Reformy za miliony Fiala stáhne a připraví novelu“ by místo milionů měla hovořit o desítkách milionů, když ne rovnou o stovce. Lze se důvodně domnívat, že „reformátoři“ byli primárně zainteresováni na těchto svých příjmech. O některých z nich se už ví, že ze svých škol míří nově na ministerstvo pracovat. Personální předpoklady pro vysoce rezervovaný postoj jsou proto víc než namístě.

http://blog.aktualne.centrum.cz/blogy/jiri-zlatuska.php?itemid=16617

Ptám se znovu. Kolik peněz získal v jakékoliv souvislosti s přípravou "reformy" a prosazování nikým nevolených návrhů na školné autor tohoto blogu?

Jde mi o celkový souhrn včetně dotací z EU.

Autor zde horoval pro transparentnost, než se to začalo týkat jej. Podle blogu J.Zlatušky to vypadá na slušnou milionkovou řeku.
07. 06. 2012 | 23:02

JARLE HALSNES napsal(a):

YOSIFE
násobit umíš dobře, ale nechceš abych věřil, že kdyby na krajích vládla ODS, bylo by těch x miliard v pohodě, že ne....
08. 06. 2012 | 09:19

Zdeněk Brom napsal(a):

Pavel13:

Díky, to je pak skutečně nutné vyslovit omluvu za reakci, která směřovala jinam.

Jenom doplním podstatnou věc, na kterou bohužel MŠMT nebere ohled. Pokud bychom skutečně šli cestou inkluzivní školy, pak bychom v matematice byli i tři učitelé, kteří by měli žáky rozděleny na tři skupinky, aby byl každý žák rozvíjen na úrovni jeho možností. Zůstali bychom třída, ale přesto by každý měl to své.

V současnosti je to tak, že hodně učitelů talentované vede ještě po vyučování v dalších hodinách např. jako seminář nebo přípravu na soutěže atd. V hodinách je to možné i tak, že v podstatě uděláte dvoje přípravy, ale to je dost těžké a složité.
08. 06. 2012 | 10:32

český maloměšťák napsal(a):

Zdeněk Brom a gaia
To, že s nimi může nakládat jak chce - nebylo meritem věci.
Ale již jsem si zvykl - že učitelé v ČEZku rádi skáčou u jedné kategorie logických pojmů do druhé.
přičítám to na vrub jejich podrážděnosti z toho, jak malé mají platy.
Nicméně by měli být schopni i zde rozlišit kategorii afektů od kategorie rozumových úvah.

Nashle.

gaia
Díky, že potvrzujete mou výhradu vůči tomu, že se pan Brom neváhal opřít o vylhaný argument /tvrdíte, že se etnicita nesmí sledovat - pan Brom tvrdí že na romské studenty šlo tolik a tolik...!/.
Zkuste si to nějak mezi sebou ujasnit. Budu váš dialog pečlivě sledovat - ale vyjadřovat se k němu už nehodlám. Jen bych byl rád, kdyb se vaše diskuze o tom, jak tedy bylo možno vysledovat jakousi skupinu " romských studentů " neodehrával tak, že se z toho opět kategorie logických pojmů zjančí.

P.S. Copak, copak - taky lano od PORGu ? No - sex a peníze jsou vždycky dobré na zasmání, že....
Ovšem pozor - tam se nesmí Romům říkat Cikáni. To byste letěla sofort a hned - talent, netalent.
08. 06. 2012 | 10:47

Rudi Koutek napsal(a):

TomášL napsal(a):
"Rudi Koutek

mohl byste dát odkaz? Já znám zcela jiná čísla. Děkuji.
07. 06. 2012 | 10:47"
Udaje jsou Nemeckeho statistickeho uradu. Presna cisla:
Gymnazialni maturita 17% obyvatel (nemecke gymnazium je vetsinou elitni skola)
Odborna maturita 5% obyvatel (tzv. Fachabitur)
Dohromady ma maturitu ca. 22% obyvatel Nemecka, pouze polovina maturantu dokoncila vysokoskolske studium = 11% obyvatel ma dokoncenou vysokou skolu.
08. 06. 2012 | 10:47

Zdeněk Brom napsal(a):

český maloměšťák:

Takže zase nedostatek argumentů a zmatečnost zahalíme do nadávání druhým. Inu, čeští maloměšťáci.

Cituji: "pan Brom tvrdí že na romské studenty šlo tolik a tolik...!/."

To netvrdí pan Brom, ale jím uvedená a citovaná zpráva.
08. 06. 2012 | 12:36

český maloměšťák napsal(a):

Zdeněk Brom
Vy jste tuto zprávu uvedl coby protiargument vůči tvrzení o finanční podpoře jiné skupiny. Aniž byste jakkoliv zpochybnil jinou váhu.
Zamyslte se nejdříve - vždy než něco napíšete. A zkuste tedy rozlišit afekt od rozumové úvahy.

Vy jste ten pravý, co může vytýkat zmatečnost a nedostatek argumentů.

Obracejte se nyní toliko na gaiu. S ní si jistě ujasníte, jak se to má s tou skupinou vymezenou jako " romští studenti".
Dva učitelé by se snad měli nějak dohodnout, ne ? Bylo by to takříkajíc symbolické - ve vztahu k celé učitelské obci, neřkuli obci ministerské.

Maucta.

P.S. Pokud chcete argumentovat /ve vztahu k původnímu...ne ve vztahu k švestkovitě bromovskému/...tak uveďte ty finance na hlavu.
Myslím si, že je nejste schopen uvést.
Pokud je uvedete - rád se s vámi tedy pustím znovu do diskuze. Monology mě nebaví.
08. 06. 2012 | 14:05

český maloměšťák napsal(a):

re : ....zpochybnil její váhu....
08. 06. 2012 | 14:06

Pavel13 napsal(a):

:Zdeněk Brom
Určitě se nemáte zač omlouvat. Vaše názory na vzdělávání jsou mi velice blízké, takže jsem si při čtení vaší reakce hned řekl "Vole, někde jsi udělal chybu!". Díky vám jsem mohl vše dovysvětlit a pro pár čtenářů teď nejsem blb (a pro pár jiných jen poloviční).

K té poznámce. Jinde se diskutovalo o roli státu při rozhýbání ekonomiky a do čeho vlastně investovat. My víme kam, kecá se o tom roky (hlavně před volbami), víme jak, ale přesto žádný posun. A že spousta změn by šla s minimem peněz nebo z peněz EU a jen odstraněním překážek.
08. 06. 2012 | 14:12

Zdeněk Brom napsal(a):

český maloměšťák:

Cituji: "Vy jste tuto zprávu uvedl coby protiargument vůči tvrzení o finanční podpoře jiné skupiny. Aniž byste jakkoliv zpochybnil jinou váhu."

Jakou váhu jsem měl zpochybnit? Naši domácí? Na vlakovém nádraží? Co tím vůbec mělo být řečeno?

A tak je to u vás se vším.
08. 06. 2012 | 14:15

Zdeněk Brom napsal(a):

Pavel13:

Tak to mohu podepsat :)
08. 06. 2012 | 14:17

český maloměšťák napsal(a):

Zdeněk Brom
Protože vím , jaké jste slovíčkařské trdlo - tak jsem ten výrok opravil - viz re : - ale jak vidno, tak vy si vždy přečtete jen to, co uznáte sám za vhodné, že...:D

Váhu coby míru relevantnosti. Váha - to je pojem kterým vyjádříme například vliv jednotlivostí na celek, nebo máme také například váhu nějakého argumentu ve vztahu k nějakému hodnocení, na jehož podporu byl tento argument použit...etc etc.
Použít tedy argument - o kterém sám pochybuji /va jste několikrát vyjádřil jednak že etnicitě se nemá přisuzovat žádná .....no tak tedy dobře - pokus č. 2...tak tedy VÁHA - ve vztahu v přístupu ke vzdělání a také moc dobře víte, že etnicita se nezkoumá - a pokud se v ČR zkoumá, tak je to děláno obskurními metodami jako je např. metoda " okukováním" nebo na základě statistického odhadu, ale přesto použijete takto vykontruovanou skutečnost k argumentaci a to tak, že tuto skutečnost vystavíte jako exaktně zjištěnou - včetně tedy množstevního vyjádření. /to, že čísla pak neuvedete per capita...to už pominu - to jen dokresluje, jak vlastně ani nevíte co porovnáváte /

Skutečně by mě ale zajímala vaše diskuze o zjišťování etnicity s gaiou.
Jsem rád totiž - když v učitelské obci vládne klid a mír.

:)
08. 06. 2012 | 18:09

český maloměšťák napsal(a):

" tak je to u vás se vším"

To prosím sdělte svojí tchyni. Já na takové přiblblé invektiuvy zvědavý nejsem, pane Brome.
08. 06. 2012 | 18:11

zdenekbrom napsal(a):

český maloměšťák:

Co se týká zjišťívání etnicity, tak tou se zabývá zpráva a ochránce lidských práv, nikoli učitelé.

Za sebe jsem byl a stále jsem proti.
08. 06. 2012 | 18:23

gaia napsal(a):

tak nám odvolali Zeleného
09. 06. 2012 | 09:04

zdenekbrom napsal(a):

gaia:

Konečně!!!!! A doufám, že navždy.
09. 06. 2012 | 11:04

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Arnoštová Lenka Teska B Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Bobek Miroslav · Boučková Tereza · Bursík Martin C Cimburek Ludvík Č Černý Jan · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fajt Jiří · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr G Gazdík Petr · Gregor Kamil H Hamáček Jan · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Havel Petr · Havlík Petr · Heger Leoš · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hnízdil Jan · Hokeš Tomáš · Hokovský Radko · Holmerová Iva · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Horváth Drahomír Radek · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hovorka Jiří · Hradilková Jana · Hrstka Filip · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hůle Daniel · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chromý Heřman · Chýla Jiří J Janeček Karel · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Keményová Zuzana · Klan Petr · Klíma Vít · Klimeš David · Kněžourková Tereza · Kolínská Petra · Komárek Michal · Kopecký Pavel · Kostkan Tomáš · Kostlán František · Košák Pavel · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Krištof Roman · Křeček Stanislav · Kubita Jan · Kubr Milan · Kučera Vladimír · Kuchař Jaroslav · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Lalák Adam · Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipold Jan · Lomová Olga · Ludvík Miloslav M Mahdalová Eva · Marksová-Tominová Michaela · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Mihovičová Jana · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Navrátil Vojtěch · Němec Václav · Novák Martin O Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Palik Michal · Paroubek Jiří · Payne Jan · Pecák Radek · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Peychl Ivan · Pikora Vladimír · Pixová Michaela · Poc Pavel · Pohled zblízka · Pokorný Zdeněk · Pražskej blog · Procházka Adam · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rath David · Redakce Aktuálně.cz  · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Řízek Tomáš S Sedláček Tomáš · Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Shanaáh Šádí · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sláma Bohumil · Slimáková Margit · Sobotka Bohuslav · Sokačová Linda · Sportbar · Staněk Pavel · Stanoev Martin · Stehlíková Džamila · Stejskal Libor · Stránský Martin Jan · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syková Eva Š Šefrnová Tereza · Šilerová Jana · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Štádler Petr · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel · Šumbera Filip · Švejnar Jan T Tejc Jeroným · Tejkalová N. Alice · Tolasz Radim · Tomášek Pavel · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Tošovský Michal · Tožička Tomáš · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Vendlová Veronika · Vhrsti · Vileta Petr · Vlach Robert · Vlk Miloslav · Vodrážka Mirek W Wagenknecht Lukáš · Wheeler Adrian · Wichterle Kamil · Wollner Marek Z Zahradil Jan · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zděnek Michal · Zelený Milan · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy