Letní senzace: nezaměstnanost lidí 50+

23. 07. 2009 | 08:44
Přečteno 14144 krát
Při četbě prázdninových článků získávám pocit, že přirozená novinářská touha lovců senzací dosahuje během okurkové sezózy vrcholu. Právě jsem si totiž na Aktualne.cz přečetl titulek nosného tématu dnešního dopoledne pod názvem Starší nezaměstnáme: Lidí 50+ bez práce je dvojnásobek.


V článku se to hemží "poznatky" typu:

- křivka prozrazuje znepokojivý fakt: z pracovního trhu je systematicky vytěsňována [tato] věková skupina,
- tahle [věková] skupina je na našem trhu práce diskriminovaná,
- firmy často dobrovolně a nevědomky odhazují velký potenciál. "Kde není zkušenost a nadhled lidí ze starší generace,
- stát v tomhle zaměstnavateli moc nepomáhá.

Protože sleduji situaci na českém trhu práce opravdu dlouho, hrklo ve mě. Zapomněl jsem, že senzačnost titulků v novinách i na internetu je radno devalvovat přinejmenším na polovinu. A tak jsem se za ostatní překvapené nebo vyděšené čtenáře podíval na statistiky Českého statistického úřadu z jeho čtvrtletního šetření pracovních sil. Toto šetření totiž jako jediné umožňuje spočítat míru nezaměstnanosti podle věku. A mé zjištění vidíte v tabulce.

Míra nezaměstnanosti podle věku v ČR v 1.Q.2009 (dle VŠPS)
Míra nezaměstnanosti podle věku v ČR v 1.Q.2009 (dle VŠPS)


A zjištění mě uklidnilo. Zatímco celková míra nezaměstnanosti v 1.Q* byla v ČR v 5.8%, specifická míra nezaměstnanosti populace 50-54 let byla pouze 4.95% a u populace 55-59 byla 5.4%. Nezaměstnanost skupiny 60-64 let byla dokonce pouhých 3.2%, ale tím posledním číslem nechci argumentovat. U starších lidí nad 50 je to s nezaměstnaností prostě lepší než u mladších. S ohledem na to, že starší populace má výrazně nižší vzdělání je zřejmé, že tento handikap více než dobře starší lidé dohánějí cennými pracovními zkušenostmi.

O co v celé věci jde tedy není nezaměstanost starších lidí, jak nám senzačně podsouvá článek. Jde naopak o míru neaktivity starší populace, o které v článek není. Jestli je v Česku něco 'senzačně' špatně, tak je to podíl starších lidí, kteří ani nepracují ani nejsou nezaměstnaní - jsou tedy neaktivní. Úplně největší "úlet" oproti evropským poměrům (vysokou míru neaktivity) máme ve skupině žen 55-59 let věku. O něco méně špatné to je u mužů a žen ve věku 60-64 let. Mají to na svědomí především velmi předčasné důchody do penze. Nakolik za to mohou naše podmínky odchodu do důchodu a nakolik lidé do důchodu utíkají ze strachu a s beznadějí z trhu práce zatím nevíme. Každopádně nám o tom počet nezaměstnaných, ani míra nezaměstnanosti, ani další čísla uváděná v článku na Aktuálně.cz neřeknou ani ono pověstné ň.

Ale alespoň je díky letním senzacím o čem mluvit a psát.

*Poznámka: Údaje za 2.Q. ještě nejsou k dispozici, ale skoro jistě budou pro starší populaci v poměru k mladší vyznívat optimističtěji. Probíhající krizi totiž yatím nejvíce odnesli mladí méně než středně vzdělaní muži pracující v průmyslu.

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

slav napsal(a):

Co to je ani nepracují ani nejsou nezaměstnání. Asi lidé dohnáni k rezignaci živíce se sběrem šrotu a příležitostným vypomáháním nebo bezdomovci. Diskriminování jsou nebo nejsou. Je Vás chytrých tolik potřeba nepumpujete peníze ze státního rozpočtu a neřvete že důchodců, kteří si léta platili je příliš. Je schopen spočítat někdo kolik je tu chytrých pijavic sedících ve různých radách podniků žijících z vybraných peněz od daňových poplatníků. Hejtman Tošenovský si vybral 3,2 mil za 5 navštěv správní rady, přihrál jim zřejmě peníze patříci na sociální účely, zadarmo mu to asi nedali.
23. 07. 2009 | 09:52

Marcus Agrippa napsal(a):

Vážení vůbec nepochybujte, že se firmy jako první zbavují lidí v důchodovém věku! A budou následovat mladí absolventi škol jakožto nezaměstnatelní.
23. 07. 2009 | 10:09

Jan Špaček napsal(a):

Co se týká nezaměstnanosti lidí nad 50 let, je potřebné taky zmínit, že docela velký počet starších lidí pracuje jako vrátní nebo uklízečky a v podobných profesích,tedy za poměrně nízkou mzdu. Statistiky mohou vykazovat lecos.
23. 07. 2009 | 10:13

neo napsal(a):

Marcus Agrippa:

je to logické. vzhledem k tomu jaké máme zákony, tedy zákoník práce.

ten prakticky znemožňuje rychlou reakci na změny na trhu a trh práce je pomalý, deformovaný.

Zkušební doba pro absolventy bez praxe je zbytečně krátká, výpovědní lhůty jsou dlouhé, důvodů málo...

Pokud se ZP nezmění, jakmile krize začne ustupovat, bude velmi těžké rozjet ekonomiku a snížit nezaměstnanost.
23. 07. 2009 | 10:28

stejskal napsal(a):

Dobrý den, pane Münichu,

odkaz na Váš blog už má autor v mejlu. Jsem zvědav, jak (a zda vůbec) zareaguje.

Díky za zajímavý text.

Libor Stejskal
23. 07. 2009 | 10:30

Zeměžluč napsal(a):

1. Jak už Churchil řekl: Věřím jenté statistice, kterou jsem si sám sfalšoval(3.příspěvek).
2. Nářky na Zákoník přáce-lépe by bylo mít pracovní legislativu pružnou jako v Číně - doufám, že se vám poštěstí v takových podmínkách co nejdříve pracovat(neo)
23. 07. 2009 | 10:37

neo napsal(a):

Zeměžluč:

nekonkrétní výžblebt.

Jakmile někdo zmíní, že je potřeba jistá změna, okamžitě se "argumentuje" extrémními případy.

Osobně jsem se setkal hned po škole s problémy týkající se praxe. Díky krátké zkušební době se zaměstnavatelé bojí zaměstnat absolventa bez praxe. Pokud by byla zkušebka třeba rok : absolventi by byli přijímáni celkem snadno, pak by i získali praxi a mohli jít jinam.. pořád lepší vystřídat třeba několik pozic a získat praxi během zkušební doby než dlít na pracáku.
23. 07. 2009 | 10:43

Pavel napsal(a):

autor článku je pomerně dost arogantní a zřejmě se projevuje "koho chleba jíš, toho písen zpívej" - tak to asi bude zainteresovaný statní uředník.
starší lide to opravdu nemají jednoduché, navíc možná je staršímu 55letému udřenému pánovi už hamba rok dva či tři chodit žebrat na pracovní úřad a nechat se buzerovat tamními často mladičkými uřednicemi a nechat se posílat na ůveřejně prospěšné práce" ono to pro propuštěného vysokoškolsky vzdělaného inženýra který už nezvládá počítače atd... muže být ponižující a nemožné aby nastoupil třeba jako metař
23. 07. 2009 | 10:46

JAn Špaček napsal(a):

Pavel- k vašemu příspěvku. Znám případ inženýra, který pracuje u hlídací agentury jako vrátný, jeho věk je 56 let.
23. 07. 2009 | 10:51

Marcus Agrippa napsal(a):

Neo: zkušební doba je dost ošemetná věc. Pro studenta který má zázemí i u rodičů ( a v případě problémů i oporu ) není problém i roční zkušební doba a snad je i výhodou. Jenže pro rodinu s dětmi, kde je pracující jen otec je opak pravdou ( to stejné platí i na smlouvy na dobu určitou ). Musíte se dívat na věc z více pohledů.
23. 07. 2009 | 10:52

neo napsal(a):

Marcus Agrippa:

jistě, ale kolik otců je čerstvých absolventů bez praxe a bez rodičů a zázemí?

I tak se to dá celkem dobře zvládnout, akorát máš chvilku problémy s úvěry. Ale rok byl jen návrh, klidně by šlo zavést i kratší dobu. Ale nutně se musí změnit alespoň pro absolventy bez praxe.

Co je pro toho otce od rodiny lepší? být ve zkušebce, nebo na pracáku?
23. 07. 2009 | 10:57

stamia napsal(a):

Nerozumím tomu, jak došel autor ke zjištění, že starší populace má výrazně nižší vzdělání. Pravděpodobně zaměňuje tituly za obsah. Je pravdou, že moje generace (ročník 1952) neměla možnost vystudovat střední či vysokou školu "za peníze", ale úroveň základního i středního školství byla s výjimkou výuky jazyků minimálně srovnatelná, ale spíš podstatně vyšší než je v současnosti.
23. 07. 2009 | 11:04

Klokan napsal(a):

Vážený pane, měl byste ještě tuto statistiku srovnat se skutečnými údaji Úřadů práce.Statistiky ČSÚ se již několikrát v minulosti ukázaly, coby zdroj údajů pro nějakou analýzu problémů, jako silně zkreslené a zavádějící. A navrhuji Vám ještě lepší metodu průzkumu tohoto problému - osobně navštívit Úřady práce. Pak byste si asi utvořil opravdovou představu o tom, kolik lidí ve věku 50+ denně tyto ÚP navštěvuje. Ono je velmi jednoduché od "zeleného stolu" hodnotit problém, který je opravdu velmi závažný a ohánět se přitom pouze "fakty" která mají velmi slabou vypovídací hodnotu - tj. účelově zkreslené statistiky, které byly záměrně zpracovány s takto nízkými hodnotami, na "společenskou objednávku". Opravdová realita silně tyto statistiky překonává.
23. 07. 2009 | 11:05

Jedla napsal(a):

neo: Zkušebka rok opravdu není žádný problém: Sjednáte zkušební dobu tři měsíce a pracovní smlouvu na dobu určitou: jeden rok. Za tři měsíce musí zaměstnavatel poznat, jestli to není totálně beznadějný případ. A za zbývajících devět měsíců pozná, zda se úspěšně zapracoval, a výkonem odpovídá očekávání. Pak buď prodloužíte, nebo ne.
Jediné, co se může stát je, že zaměstnavatel bude stát o prodloužení smlouvy, ale zaměstnanec se poděkuje. To je ale stejné jako u zkušební doby, ve zkušebce dokonce může odejít ze dne na den a nechat zaměstnavatele bez zapracované náhrady na holičkách.
23. 07. 2009 | 11:06

Marcus Agrippa napsal(a):

Neo:
vyvážit pracovní vztahy tak aby mohl zaměstnavatel pružně reagovat a tak aby zaměstnanci nebyli v pozici nádeníků není nikdy jednoduché. Asi bych do toho raději zatím moc"nevrtal". Zkušební doba tak jak je je podle mě dostatečná.
23. 07. 2009 | 11:10

Karel Toman, autor napsal(a):

Můj postup byl tento - bral jsem absolutní počty nezaměstnaných ve statistikách ministerstva práce, sčítal za věkové kategorie a spočítal podíl proti celkové nezaměstnanosti.

„Moje“ číslo 28% za letošní 2.kvartál, který už MPSV má (p.Münich tvrdí, že nejsou) se shodovalo s údajem 28%, který mi jako podíl lidí 50+ v celkové nezaměstnanosi potvrdila letitá odbornice na trh práce z ÚP za Zlínský kraj. Pro minulý rok mi pak z databáze ÚP přečetla údaj 33%...

Byly to dva na sobě nezávislé zdroje (můj výpočet, její čísla), pravda, zjevně vycházející ze statistik ministerstva práce. Pan Münich čerpá z ČSÚ, kde za první čtvrtletí vychází podíl nezaměstnaných 50+ na celkové nezaměstnanosti kolem 14%.

Je to nepříjemné, ale jinak než jako rozdíl ve zdroji dat si tak rozdílné výstupy v tuto chvíli neumím vysvětlit. Nepříjemné proto, že to je nepravděpodobné. Navíc když nárůst mi vycházel během let systematický.

Normálně bych tedy za vysvětlení tohoto rozdílu považoval svou početní chybu. Ale jak jsem uvedl, číslo mi nezávisle potvrdila expertka Úřadu práce a neměl jsem tedy důvod je zpochybňovat.

Výtky p. Münicha vůči údajné senzacechtivosti mé nebo A.cz jsou každopádně smutně nefér.
23. 07. 2009 | 11:14

Taoiseach napsal(a):

autor

Kouzlo (výkladu) statistiky. Lidé, kteří jsou dlouhodobě nezaměstnaní, se vyřadí z evidence nezaměstnaných (nedostávají tedy žádnou podporu) a zařadí se mezi "neaktivní" (přeloženo do češtiny "můžou si za to sami").

"Nakolik za to mohou naše podmínky odchodu do důchodu a nakolik lidé do důchodu utíkají ze strachu a s beznadějí z trhu práce zatím nevíme."
Ale víme, jenže to nechceme přiznat: z víc než 90 % platí "za bé".
23. 07. 2009 | 11:20

neo napsal(a):

Marcus: samozřejmě že to není jednoduché, určitý způsob zmínil výše i pan Jedla.

Určitý kompromis lze jistě najít a to takový, aby byl prospěšný pro všechny zainteresované.

Jenže jak víme, politikům jde o preference, body, voliče a dohoda není možná.
23. 07. 2009 | 11:24

Adam napsal(a):

Vážený pane,
vzhledem k Vašemu ročníku narození i Vy brzy "spadnete" mezi nás, skupinu 50+ a pak budete moci hovořit z vlastní zkušenosti. Je mi 51 let a mohu potvrdit, že v posledních 5 letech jsem 4x změnil místo, vždy z organizačních důvodů (tedy s odstupným) a s dovětkem, že už do kolektivu nezapadám a že si sice váží mých zkušeností, ale že se mnou firma pracovní vztah ukončí. Byl za tím vším věk - nikomu nepřeju ten pocit, jako kdyby měl člověk lepru nebo něco podobného. Shodou okolností dnes očekávám také výpověď, je nás víc ve firmě. Podle dosavadních reakcí personálních agentur a některých personalistů vidím, že v dohledné době nemám šanci. Mám VŠ vzdělání, aktivně používám němčinu, ale prostě mám smůlu. Doma mě čeká 7 měsíců nezaměstnaná manželka a dcera na VŠ. Uvažuji reálně, že raději odejdu z tohoto státu - v současné době nevidím jiné východisko.
23. 07. 2009 | 11:25

Taoiseach napsal(a):

neo

"I tak se to dá celkem dobře zvládnout, akorát máš chvilku problémy s úvěry."

Přesněji řečeno po celou zkušební dobu i zaměstnání na dobu určitou. Právě proto tyto návrhy neprošly ve Francii, kde dostaly roztomilou předívku "contrat du premier emmerde".
23. 07. 2009 | 11:31

Joska napsal(a):

Tak v našem podniku se doslova decimovalo (šel každý desátý) ke konci druhého pololetí a vejhazov dostali především lidé v důchodovém věku.
Autor hloupě používá statistiku za 1.čtvrtletí, ačkoliv už je konec července. Takže trapař. Jinak staří jsou možná vzdělanější, než ti, kteří opouštějí současné školy s titulama za prachy (jinak by se na školách neudrželi a vlastník školy by neměl zisk).
23. 07. 2009 | 11:35

Marcus Agrippa napsal(a):

Joska:
naše vedení to dělalo úplně stejně. Jako první byli propuštění lidé v předdůchodovém věku, lidé ve zkušební době a post studenti s krátkou dobou zaměstnání ve firmě.
23. 07. 2009 | 11:49

neo napsal(a):

Taoiseach.

jistě. ale opět se zeptám : je lepší být bez úvěru ve zkušebce či v poměru na určito, nebo být na pracáku (bez úvěru taktéž)?
Pokud byste byl na straně zaměstnavatele, raději dáte přednost lidem z praxí než absolventům bez ní. A kde jí má ten absolvent získat, pokud ho nikdo nezaměstná?

je těžká doba a ta vyžaduje jistá opatření, která mohou napomoci.

zatímco státy chrlí ven nápady jako šrotovné, ekologické projekty apod..
nikdo nepřijde z úpravou systému jako takového.

krom daňových úlev a slevách na odvodech je více účinných možností a kratší výpovědní lhůta či delší zkušebka k nim patří. O švarcsystému se pouze uvažovalo a nikdo si nedal tu práci zhodnotit pozitivní a negativní dopady a to jak na trh práce, tak na státní rozpočet.
23. 07. 2009 | 11:50

jarda napsal(a):

Dobrý den,posílám výsledky malé ankety z 10 tis.města.V letošním roce řada mých známých (muži 59 let,ženy 57 let)odešla do předčasného důchodu ze strachu být na ÚP v době,kdy v této lokalitě poptávka po této věkové kategorii je naprosto minimální.Jarda.
23. 07. 2009 | 12:04

JAHA napsal(a):

Ad: autor
Kedze trochu o tom nieco viem, neda sa povedat nic, len ze je dobre, ze si niekto i statistiky tzv. vyberovych zistovani pracovnych sil vsima. Ta je totiz ovela presnejsia, nez udaje z uradov prace, pretoze podrobnejsie a presnejsie popisuje nielen rozne druhy prijmov roznych vopred urcenych skupin, ale hlavne presnejsie popisuje i tu zamestnanost, ktoru statistiky uradov prace nie su schopne obsiahnut (kratkodobe zamestnania poskytujuce prijem do urcitej vysky a pod.). Ale tiez podstatne presnejsie popisuje i rozne ine zdroje prijmov a samozrejme, tiez vydajov. Takze sa tam da napr. zistit, ze niektori nezamestnani maju dlhodobo vyssie vydaje, nez zamestnani, pretoze vyuzivaju zdroje, ktore statistika uradov prace nie je schopna postihnut.
Prehlad o tom je pristupny (podla zakona o poskytovani informacii) komukolvek, kto by sa chcel k tejto problematike vyjadrit na strankach statistickeho uradu, v roznych spravach statistickeho uradu i v pravidelnych bulletinoch.
23. 07. 2009 | 12:13

Novák napsal(a):

To autor: Takže je všechno vpořádku, žijeme si tady dobře, nic nám nechybí a pokuď někdo nemá práci tak je lenoch a lump. Skvělý závěr, kolik Vám za tyto bláboly v Praze vlastně platí?
23. 07. 2009 | 12:14

Kim napsal(a):

Mám doplňující zkušenost: je mi padesát, pracovala jsem jako projektová manažerka (fondy EU), asistentka majitele společnosti a personalistka. A více než rok jsem nebyla schopna najít práci, všude mi říkali, že raději vezmou absolventku a dají jí 11 tisíc hrubého - ona se to doučí... Až mi jeden ze šéfů řekl, že mám příliš velkou kvalifikaci a příliž zkušeností, takže se mne bojí vzít abych nebyla chytřejší než on - to mne probralo a dnes mám ŽL na consulting.
23. 07. 2009 | 12:15

janík napsal(a):

Statistiky jsou často zkreslované.Tato nehovoří o průměrném ročním příjmu jednotlivých věkových skupin, taky ne třeba o mužích/ženách, etnickém složení nebo o členství v parlamentních politických stranách/ostatních.Taky ne o občas pracujících dnes chudácích soukromnících, a těch je myslím nejvíce.Takže vzhledem k tomu, že většina prominentních zviřátek (menažéři, dealeři, vedení společností, správní rady a spousta zbytečných dobře placených úředníků) shltne a probendí více než třetinu všech mzdových a ziskových nákladů republiky, máme naději, že půjdem do důchodu jednou bez důchodu. A to se ještě občas na pracovištích najdou mladí-šikovní ve věku ODS, tj. 35-45 let, kteří by nás starší s poukazem, že např. v Australii je TO normální (v tom se hluboce mýlí a navíc to dobře vědí) a taky je normální ty staré prachsprostě odřít o všechno, nechali na ulici s životním minimem. A naše úspory by si nejraději "zkrachovali" do vlastních kapes už v bance, podobně jako to udělali tzv. měnovou reformou v letech 1947 a 1953 soudruzi a dávali lidem pak 300 Kčs z milosti jako "důchod" za celoživotní poctivou práci a placení pojistného. No, jejich komunističtí tatínci tyhle drzé kreaturní chlapečky dobře poučili, ale toho bohdá nebude, vážení. Konec neokomunistického režimu je už blízko i bez krize.
23. 07. 2009 | 12:23

Marcus Agrippa napsal(a):

Pro Janík:
pokud vyhraje volby ODS tak vyvede peníze z důchodových fondů a pak na ty důchody nebude vůbec. Jen stačí jak hospodaří soukromé penzijní fondy : cca - 4mld. Ano spousta věcí ve světě funguje, tak se nabízí - proč je nezavést u nás. Jenže vyspělé země jsou založené především na slušnosti k lidem a funkčním právu což je u nás ještě pořád sci-fi.
23. 07. 2009 | 12:45

ivan napsal(a):

Pro autora:
Proboha, kde jste přišel na to, že starší populace má výrazně nižší vzdělání? To má být žert? Na mladých absolventech vidím, že úroveň jejich znalostí je každým rokem menší a menší, na studentech vidím, jak nároky středních i vysokých škol na studenty každým rokem klesají.

Anebo máte na mysli místo kvality kvantitu a ty tisíce absolventů nejrůznějších manažerských akademií a jim podobných obskurních vysokoškolských ústavů, kteří jsou samozřejmě pro praxi nepoužitelní? Pak samozřejmě můžete zase použít statistiku a můžete hlásat do světa, že máme o tolik procent více středoškoláků a vysokoškoláků a z toho dovozovat, že ti staří mají obecně nižší vzdělání.

Mimochodem, jsem ve vedoucí pozici, mám 50+, slušné technické vzdělání z ČVUT, k tomu angličtinu a do teď aktivně velmi často používanou ruštinu, slušnou znalost controllingu včetně uživatelské znalosti několika SAPových modulů. Když jsem loni uvažoval o změně zaměstnání, bylo jasné že to nepůjde. Nikdo Vás neodmítne kvůli věku , ale dají Vám to naprosto jasně najevo. Já nebrečím, mám chuť dělat sám na sebe, připravuji se na to a zřejmě to brzy spustím. Nicméně to, co jste napsal je pitomost. Napadlo Vás třeba, že starší generace vezme velmi často podřadnou, velmi mizerně placenou práci jen proto, že se stydí být nezaměstnaná? Zatímco Ti Vaši vzdělanější příslušníci mladé generace berou v mnoha případech soc. dávky naprosto bez skrupulí? Třeba proto,že oni za 17.000 hrubého přece pracovat nebudou?
23. 07. 2009 | 12:53

neo napsal(a):

ivan: jen dotaz. Jak víte, že ti absolventi nejsou použitelní por praxi? to by přece byli oni ti nezaměstnaní a takové školy by krachovaly.

Jinak je nesmysl, že by starší byli méně vzdělaní, možná mají menší znalosti z oblasti počítačů ,databází apod...
23. 07. 2009 | 13:04

ivan napsal(a):

pro neo:
Nové lidi jsem se vždy snažil si vybrat sám. Anebo jsem se alespoň aktivně podílel na jejich výběru. Bylo jich za posledních pár let cca 20, ovšem vybíral jsem z několika set. A špatné zkušenosti jsem měl právě s těmi rádoby manažery z manažerských akademií apod. Děvčata ze střední ekonomky mohla dělat například téměř okamžitě účetnictví, průmyslováci po nějaké době technickou práci, později třeba mistrovat ale ti "manažeři" prostě měli obvykle jen široká ramena a pražádný základ. A když jsem se snažil jim vysvětlit, že k šéfování potřebují také trochu znát práci s lidmi a vědět alespoň trochu o tom, co řídí, protože jinak budou mít těžko autoritu, měli mne za starého pitomce. Takže asi tak.

Jinak to nebylo v žádném případě míněno proti mladým, naopak, já s nimi dělám strašně rád, protože mají někdy úplně jiný pohled na řešení problémů atd. A kdybych nešéfoval, docela rád bych třeba i učil. A také když s nimi dělám, motivuje mne to k tomu, abych se jim vyrovnal i tam, kde jsou lepší oni (tedy mimo jiné přesně v tom, co jste napsal ve druhém odstavci).
23. 07. 2009 | 13:44

JanE napsal(a):

Ve většině inzerce nabízejí práci (ta se ovšem rapidně ztenčuje) převažuje dobře známá věta "přivítá vás mladý kolektiv..."
Zatímco neustále stárnem, tento kolektiv je stále mladý.
Co se týká statistik, již zde bylo napsáno.
23. 07. 2009 | 13:48

neo napsal(a):

ivan: každý má jiné nároky, vám se nehodili, jiní po nich sáhnou....
23. 07. 2009 | 14:06

Ing. Vladimír Styblík napsal(a):

Dobrý den !
Rád sleduji vaše blogy. Zde jste naprosto selhal píšete totiž o problémech o kterých nemáte tušení a tak se řadíte po bok politiků, kteří hovoří o všem a přitom neví o čem. Vytrhnout jednu statistiku z kontextu to vás proboha přece není hodno. Dělěl jsem 15 let v sociálné sféře. Toto není problém nový ale vlekoucí se již 10 let.Kdyby jste se zamysle a chtěl řešit nutně si položíte otázku. Kolik lidí se zajímalo o dané místo v jakém věkovém složení a kolik jich uspělo a opět v jakém věkovém složení. To jseou zcela jiné výsledky, bohužel shodné s komentářem. Takto působíte jako "placená reklama politiků". A to jistě nemáte zapotřebí. Pro příště pouštějte se do věcí kterým rozumíte. Takto děláte víc škody než užitku.
S pozdravem Styblík.
23. 07. 2009 | 14:29

Taoiseach napsal(a):

neo

Osobně jsem pro větší pružnost (flexikurita se definuje jako rovnováha mezi jistotou zaměstnání a pružností trhu práce). Pružnost by zejména měla umožnit (tj. velmi mírně zvýhodnit) předčasné i pozdější odchody do důchodu a práci na částečný úvazek.

Delší zkušební doba a kratší výpovědní lhůta by se pravděpodobně často zneužívaly. Švarcsystém se zneužíval tak, že žádné další jeho posuzování nemá smysl. Zaměstnavatelé se bohužel často chovají nepřijatelně - pokud mají možnost. Např. dají učitelům výpověď ke konci června a v září je vezmou zpátky.

Možná si nerozumíme, ale z Vaší argumentace mi vychází, že všechno stojí na zaměstnavatelích, zatímco zaměstnanci jsou nahraditelní. Přitom to první není pravda.
23. 07. 2009 | 14:44

ivan napsal(a):

neo:
To zcela nepochybně, ovšem pokud jsem v některých případech zachytil později jejich stopy, tito lidé byli jaksi putovní. Obvykle nástup někde kolem 30-35 kCZK, potom 3 měsíce ve zkušební době a po té zase někam jinam. A je docela zajímavé, že někteří z nich toto dokáží později praktikovat i v mnohem vyšších platových levelech. Při tom vzpomínám na jednu takymanažerku, která kdysi proletěla jako kometa přes ČSA a posléze pokračovala v této praxi úspěšně dál.

Já jsem ale chtěl spíše mluvit o tom, že v současné době se podle mého názoru jedná spíše o jakousi devalvaci vzdělání. Prostě lidí s papírovým vzděláním je více a ale suma znalostí a dovedností získaná vzděláním mně v celé populaci připadá přibližně stále stejná.

Před těmi 20 či 30 lety by skutečně někteří dnešní absolventi neprolezli ani prvním ročníkem.

Toť vše, už jsem dojedl a musím vyšívat. Jde sem nějakej novej, mladej, ten se nezakecá...
23. 07. 2009 | 14:48

neo napsal(a):

Toaiseach:

bez zaměstnavatelů nejsou zaměstnanci.čím více jsou podporováni, tím více jsou podporováni samotní zaměstnanci.
23. 07. 2009 | 14:51

Taoiseach napsal(a):

neo

Zaměstnavatelé jsou "obnovitelný zdroj". Když zkrachuje špatný zaměstnavatel, uvolní místo pro lepšího. Z veřejných peněz tedy mají být podporováni, jen ti lepší.
23. 07. 2009 | 14:59

neo napsal(a):

Taoiseach :

to by byla diskriminace.

můžete podporovat všechny a ti horší nepřežijí ani s podporou... to trh umí zařídit sám.
23. 07. 2009 | 15:02

Marobud napsal(a):

Zdravím účastníky diskuse.
Pan ADAM má pravdu. Takových je nás spousta. Kdo po 45- zakolísal (byl vyhozen, lecky ze zlovůle zaměstnavatele), je v problémech.
Pan NEO se vznáší na vlnách podnikání a přejme mu to. Taky mu jednou dojde dech, a možná že už daleko dříve začne uvažovat.
Zdraví Masrobud.
23. 07. 2009 | 15:05

neo napsal(a):

Marobud:

pan Neo je normální zaměstnanec s normálním příjmem (žádný podnikatel, zloděj, tunelář, restituent apod.)
23. 07. 2009 | 15:18

Taoiseach napsal(a):

neo

Nediskriminační podpora lepších podnikatelů už funguje např. u strukturálních fondů. Kritériem může být např. vytváření nových pracovních míst v regionu, zlepšování životního prostředí, infrastruktury, multiplikační efekty. Proto není důvod dávat všem zaměstnavatelům bez rozdílu do ruky klacek na zaměstnance.
23. 07. 2009 | 15:38

neo napsal(a):

Taoiseach:

ty vidíš klacek, já zase pomocnou ruku.

To je jedno, nechci se hádat, každý má na to jiný názor.

Současný zákoník zaměstnancům neprospívá, protože svazuje zaměstnavatele a přílišná ochrana zaměstnanců jim spíše škodí.

docela dobře je to vidět po zavedení šrotovného : automobilky nepřijímají zpět své zaměstnance...proč, když se výroba rozjela?? raději jim natáhnou přesčasy.
23. 07. 2009 | 15:42

Nový napsal(a):

Podíl neaktivních patrně zvyšují policisté a vojáci ve výslužbě spolu s armádou "invalidů".
Nedávno jsem zjistil, že na dva starobní důchodce u nás připadá asi 1,3 důchodce invalidního. To je tedy síla.
Dle mé osobní zkušenosti, cca 90% invaildů pouze simuluje. Úspěšně.
PS: v život jsem žádný důchod ani dávky nepobíral
23. 07. 2009 | 15:46

Suchec napsal(a):

Neo:
Ale názory máš, mírně řečeno podivuhodné.
Z Tebe musí mít zaměstnavatel a majitel radost. Takovou obhajobu a devótnost, aby pohledal.
Vždyť Ty vlastně OMG pomlouváš sám sebe LMAO.

Takto nejčatěji mluví jupee s MBA, co o práci umí nádherně přednášet, radit (nejlépe zavádět ISO9001 apod.), ale to je tak vše.
Znám pár takových. A taky vím, jak dopadlo to, na co šáhli.

(když už jsme u takového toho paušalizování, milý NEO)

P.S. kdyby sis nevymýšlel LoL
23. 07. 2009 | 15:48

neo napsal(a):

Suchec:

proč podivuhodné? je divné nebýt zarytý levičák a nebýt tzv. boháč?
23. 07. 2009 | 15:52

StandaT napsal(a):

Těch 50+ je fakt blbej věk. Mládí v... daleko, do důchodu taky daleko, ráno se nechce vstávat, večer se nechce souložit... roste břicho... prostata taky roste... česnek nedělá dobře... po všem se prdí... a do toho všeho chodit do práce plný MBD (mladý, blbý, dynamický)...

Není lepší hrát na ukulele?
23. 07. 2009 | 16:00

Suchec napsal(a):

Neo:
Je potěšitelné potkat někoho, kdo, tvrdíc o sobě, že je jen zaměstnanec, klidně odkýve omezení vlastních práv, která mu vybojovali jiní za posledních 120let, který adoruje přelévání zisků ke stále užší skupině nezaměstnanců. Který si dobrovolně a s nadšením nechá nasázet další a další nesmyslné "poplatky", a ještě u toho spokojeně hýká.

Myslíš, že Ti to pomůže do extraligy?
V tomto skoro ligarchickém systému?
Ale kdeže loňské sněhy jsou.

Jen počkej, napřed to bude na dobu určitou, pak na Švarcsystém, mezitím Ti Tvoje idoly zlikvidují důchodový systém (to není tržní), zlikvidují zdravotí systém v dnešní podobě (to taky není "tržní"), a pak zjistíš, že Ti je 50, a jsi vycuclý a na odpis (stačí 1 infarktík, či cukrovka, či "jen" nezapadání do kolektiuvu ....).
Pak poznáš tržní systém z první ruky. Trhneš si akorát pačmákem.

Ale , když se Ti to líbí....

Ty si opravdu myslíš, že jako 80% národa bude schopno si samo , každý sám na sebe vydělat na svůj důchod, zdravotnictví (bez vzájemné solidarity, na tom Tvém tzv. tžním pricipu?).

Víš , jak to skončí?

Jako vždy: How, now? se stane Hownou.

Ale jsi svobodný, tak si to užij.
23. 07. 2009 | 16:43

Marcus Agrippa napsal(a):

Neo:
ano bez zaměstnavatelů nejsou zaměstnanci. Jenže bez zaměstnanců nejsou spotřebitelé. A spotřebitel vytváří podnikatele nikoliv naopak. Hlavně veškeré dění v ekonomice by mělo být o lidech a pro lidi.
23. 07. 2009 | 16:54

Taoiseach napsal(a):

neo

Nechci to táhnout do nekonečna, nicméně:

"automobilky nepřijímají zpět své zaměstnance...proč, když se výroba rozjela?? raději jim natáhnou přesčasy"
Protože je to pro ně výhodnější. A bylo by to výhodnější (a tedy by to dělaly), i kdyby byl zákoník sebevíc "pružný".
23. 07. 2009 | 18:14

Petr z Tábora napsal(a):

Pane Münichu, jste mimo realitu.
Mohu jen potvrdit slova některých diskutujících jak vysokoškoláci 50+ vybavení jazykově i znalostí počitačů posílají své životopisy na inzerovaná místa. Ani je nepozvou na pohovor, protože si vybírají z kategorie 30 a 40-letých. A firmy propouštějí v první řadě tyto nejstarší a úplné začátečníky.
23. 07. 2009 | 19:00

Jan Špaček napsal(a):

V této souvislosti by bylo dobré se zamyslet, zda je správně nastavena podpora v nezaměstnanosti a neměla by se počítat jinak. Vezměme si příklad člověka, který nepřetržitě pracoval po dobu desítek let, odváděl po celou dobu sociální pojištění popř. také firma za něj odváděla sociální pojištění. Najednou ve vyšším věku, zvlášť v současném období, kdy je ekonomická krize, je tento člověk propuštěn pro nadbytečnost a má malou šanci, že bude někde zaměstnán. Proč by tento člověk neměl dostávat podporu v nezaměstnanosti např. dva roky, místo 5 měsíců, jestliže celou dobu pracoval a odváděl sociální pojištění? Je to otázka názoru, ale doba podpory v nezaměstnanosti by měla záviset také na celkové době, jak dlouho daný člověk pracoval. Samozřejmě např. po uplynutí 6 měsíců by např. dostával ne 40 nebo 50% průměrné mzdy popř. násobku životního minima, ale např. 30%. Jistě někdo může namítnout argument, že si tento člověk mohl více našetřit, a že v důsledku toho, že sám práci měl, nemohl mít práci někdo jiný.Je to věc názoru. řešením by mohlo být, že dlouhodobější podpora by se platila lidem nad 50 let věku, přičemž by si mohli legálně během podpory vydělat více, než ostatní uchazeči o zaměstnání, tedy ne částku kolem 4000(neznám současné přesné číslo), ale např. částku kolem 8000. Bylo by možné zavést i další opatření, např. nezaměstnaní nad 50 let by mohli mít 50% slevu na městskou hromadnou dopravu apod.
23. 07. 2009 | 20:08

il napsal(a):

att. Suchec:
Nemohu si odpustit následující poznámku. Neo má prapodivné názory téměř na vše. Zkušenost téměř žádná, ale názorů plno. Možná bude mluvit jinak až některé z problémů, o kterých rád diskutuje ,taky prožije.
Hezký večer.
23. 07. 2009 | 21:41

il napsal(a):

Pane Špačku, takto to v některých zemích funguje. Jen u nás je jedno, jestli pracujete (a odvádíte daně, sociální a zdravotní pojištění) léta či dokonce léta u jednoho zaměstnavatele. Pracujete u firmy 10, 15 let a dostanete odstupné stejné jako ten, kdo tam pracuje 4 měsíce.
Podpora v nezaměstnanosti je u nás velká? To by mě zajímalo, kdo takové řeči vypouští do světa. A tak je to tady se vším, a k tomu nám někteří jedinci rádi tlučou do hlavy, jak tady máme vlastně všechno zadarmo, že? Vlastně máme být rádi, že žijeme. Např. v nijak bohatém Španělsku je 400 Eur nejnižší podpora v nezaměstnanosti, a to pro lidi, kteří téměř nepracovali. Ceny jsou téměř stejné jako u nás, ale u nás si tak těch 400 Eur vydělá většina lidí za měsíc....
Kecy, kecy, kecy a pořád dokola , a taky samí mudrcové, co všechno vědí, ovšem jak se jim hodí.
23. 07. 2009 | 21:49

StandaT napsal(a):

Pořád čtu, jak je tato generace 50+ odepisována kvůli malé výkonosti či zastaralým znalostem nebo konzervativnosti a opatrnosti. Tohle všechno tam, samozřejmě je, ale rozhodně to není ten hlavní důvod.

Jako (naštěstí už) bývalý zaměstnavatel musím přiznat, že s touto věkovou skupinou byly vždy největší problémy, i kdysi dávno, když to tehdy byla generace 30+. Ne kvůli práci jako takové, ne kvůli výkonosti a kompetentnosti, ale kvůli chování. Tahle generace je prostě naučená, že negativní informace směrem nahoru nechodí. A je to blok. Stokrát se můžou přesvědčit, že je to nijak neohrozí, stejně po stoprvní svůj stín nepřekročí. Do těch lidí je to doslova vtlučeno. Než by se něco přiznalo, začalo se improvizovat, technologická kázeň jde na vedlejší kolej, hledají se cestičky jak něco obejít. A to samozřejmě nejde. Pokud mám řídit firmu, negativní informace jsou to první, co musí zaznít. Pokud šéf neví, že je něco blbě, tak na to nemůže reagovat a nemůžou na to reagovat ani samotní tidi z týmů, kteří by v rámci týmu sami řadu věcí vyřešili. A pak to odněkaď (mnohdy až od zákazníka) vyburácí a stojí spoustu času a nervů a právě tohle - jako side efekt - pak vede k negativnímu hodnocení této generace. A toto je - dle mého - ten veliký hendikep této generace a důvodem, proč jsou obtížně zaměstnatelní.
23. 07. 2009 | 22:25

il napsal(a):

Pane Stando T, mám kolegy všech věkových kategorií a ujišťuji Vás, že toto je vlastnost nejen 50+, několik mých mladých kolegů má přesně to chování, které popisujete, a navíc se jim ani nechce myslet či pracovat.... (těm některým). To ö čem píšete, není vlastnost padesátníků, ale českých přizdi****ů, a je jedno kolik jim je let.

P.S.Nejsem padesátník, takže nehájím své :-)
23. 07. 2009 | 22:58

Radte napsal(a):

Pane StandoT, je mi jen 49 a bohužel jsem pro Vás nepracoval. Loni v listopadě jsme se s kraj. managerem už tak nesnesli,až jsem byl odejit. Ono říkat panu managerovi (36) vlastní názor a chtít, aby kolektiv 19-33 letých omezil kouřové z 6-8 na jednu obědovou, to jsem si dovolil moc.
A výběrová řízení? Neumím jazyky, PC jen spotřebně. Mám jen pár let zkušeností práce s lidma a svým nadřízeným nikam ze zásady nelezu. Uvádí mne v nezměrný úžas, když už se dostanu až k prvnímu pohovoru na person. agentuře, jak hodnotí mé předpoklady pro funkci ved. prodejny děvčica, která je personalistkou celé 4 měsíce a zrovna před hodinou byla v obchodě pro dva rohlíky. Podobné zkušenosti má řada mých známých v podobné věk. kategorii. Bohužel máme rodiny a studující děti a podpora je opravdu jen pro smích.
24. 07. 2009 | 00:10

bezestrachu napsal(a):

to StandoT

Je mi 57 let, mne si ředitel firmy vybíral na "rozjezdy" čtyř nových technologijí a to zejména proto, že věděl, že se na mne může spolehnout v tom ohledu, že nedovolím, aby "někdo" falšoval pravdy !
Proč to dělal ?
Kdo se nejvíc pokoušel podvádět, tak to byli především ing. a SŠ, kteří selhali ve svých funkcích a odhadech ! bez ohledu na jejich věk (26 - 60).
Nikdy by nepřijal, abych mu lezl do zadku, to by mne okamžitě vyrazil !
Musím také zdůraznit, že mám pouze výuční list, jsem tedy dělník.
A nejednalo se u mne o udávání kolegů, šlo vždy jen o to, že jsem trval na důsledném dodržování technologické kázně, také i o to, že jsem se nebál říci hned na místě (padni komu padni) to, že prostě udělal chybu !
Toť vše...
24. 07. 2009 | 02:37

Suchec napsal(a):

Radte:

Před pár lety, jsem měl podobnou zkušenost, která mne, i přes odhodlání, že prodám firmu a "nechám" se zaměstnat (krize v rodině), opět vrátila do reality obživy za vlastní, na vlastním.

25 letá pipka s MBA, dutá , jak tykev mi, aniž by si cokoliv přečetla, cokoliv zjistila, vmetla do ksichtu, že nejsem vhodný.

Tak jsem se jí zeptal, z čeho tak usuzuje. No, odpověď mne nadzvedla. Prý mi to nemusí říkat.

Že ona to přece musí poznat.

Tak jsem ji poděkoval, a popřál jejímu zaměstnavateli hodně zdaru.

Pak jsem asi za měsíc v té firmě, díky žádosti o pomoc od kolegy, zachraňoval celý systém po zásahu nového správce (22 let, plat 15000, absolvent gymnázia bez praxe).
Celkem to byl dobrý kšeft, a panu ředditeli jsem u kafe sdělil, že ho to včil přišlo "jen" 2x dráž.

Je podivné, že ta firma již neexistuje. Nevím proč? :-)))))

Ale ta personální (teď se jmenuje monster.cz) se pořád tváří jako ta nejlepší.
24. 07. 2009 | 08:00

Suchec napsal(a):

Ta pipka seděla na té agentuře. Vypadla mi tam větička.
24. 07. 2009 | 08:06

Jindřich Rácek napsal(a):

Je docela možné, že statistika zachycuje mírnější nárůst nezaměstnanosti u vyšších věkových skupin, zkušenosti lidí, kteří dokonce i s víceletými zkušenostmi se ocitnou po letech mezi nezaměstnanými, a nakonec jsou rádi, že se středoškolským nebo i s titulem vzděláním naleznou alespoň hlídání, úklid, pokladní v supermarketu nebo jsou lacinou pracovní sílou u montážních nebo přebalovacích linek za minimální mzdu jsou pro uvědomělého občana urážející a zdrcující. Když si vzpomenu, kdy za zotročujícího bolševického režimu jsme se závistí se dozvídali o německém sociálním zajištění, kdy nezaměstnaný nejen že nešel pod svou kvalifikační úroveň, ale kdysi dokonce nebral jinou práci na stejné úrovni než svou kvalifikaci.
Pro každého bez zaslouženého příjmu může být a pro většinu aspoň po čase je situace tíživá. I pro mladé, zvláště, když školní kvalifikace jim bez zkušeností se jim ztrácí. Ale i většina inzerátů nabízí práci v mladém kolektivu nebo chce aspoň CV s motivačním dopisem, ne-li dokonce foto. Což většinu starších odrazuje. Situace na venkově je pak již pro nezaměstnaného úplně děsivá.
24. 07. 2009 | 08:12

neo napsal(a):

Suchec:

nikdo neodkýve omezení vlastních práv jen tak:) za prvé v tom nevidím omezení, ale spíše výhodu : delší zkušebka, kratší výpovědní lhůta = můžu rychleji odejít , rychleji sehnat novou práci aniž by mě blokovala u "bývalého zaměstnavatele dlouhá výpovědní lhůta.
další a další poplatky nejsou nesmyslné : uvítám je jistě raději, než vyšší odvody do pojištění.

Švarcsystém bych bral všema deseti. nižší odvody, vyšší plat, lepší možnosti spořit či investovat sám.

Dokonce i ten důchodový systém zčásti soukromý bych uvítal více... opět by zbylo více prostředků na vlastní spoření a investice..ostatně na důchod si spořim od 15ti let :)

Co se týče zdravotnictví, i ten tržní systém funguje v rámci pojištění, protože zdravotnictví je nesmírně drahé a pojištění jak víme je na solidaritě založeno.

Už jsem několikrát uvedl, ne-li přímo tobě, že jsem pro kompromisní variantu jak u důchodového, tak u zdravotního pojištění a to vždy s možností výběru konkrétního občana.
24. 07. 2009 | 08:59

Estela napsal(a):

To StandaT
Já bych neřekla, že to co popisujete, je vlastnost pouze starších zaměstnanců. Ono se to totiž ve spoustě firem vyžaduje - chválit a zase chválit. O negativní informace, nedej bože, směrem vzhůru nikdo z manažerů nestojí. Protože negativní informace pro ně znamenají práci navíc. A když firma zkrachuje, tak bude odstupné a honem do další firmy.
24. 07. 2009 | 09:20

Young generation napsal(a):

Diskriminace 50letých je nesmysl. Mnoho z nich neumí skoro vůbec anglicky a má problémy s prací na PC. A to je ten hlavní důvod, proč vás zaměstnavatelé nechtějí. Nelze se jim divit. Hojíte si v této diskuzi komplexy z úspěchu a lepších schopností mladých lidí, ale to vám nepomůže. Holt mladí lidé pracují líp.
24. 07. 2009 | 09:31

StandaT napsal(a):

il, Radte, bezestrachu:

Každý máme své, nezaměnitelné, zkušenosti. Vy máte pohled ze strany zaměstnance, já jsem přinesl pohled ze strany zaměstnavatele. Vím, že každé paušalizování vždy někomu ublíží, ale má zevšeobecněná zkušenost je prostě taková.

Každé povolání má své sterotypy, i personalistika. Když příjde potetovanej borec, pokud ho hned nezamítnete, tak si automaticky vyžádáte trestní restřík, pokud příjde cikán, takřka automaticky si vyžádáte originální doklad o vzdělání. A když příjde padesátník, automaticky sledujete při hovoru jeho důvěryhodnost. Co projde třicátníkovi - neohrabaná formulace v životopisu, nebo nešťastně volená fráze či gesto při pohovoru - může znamenat stopku. Můžeme si o tom myslet co chcem, ale takhle to chodí.

Co se týče personálních agentur, to je něco naprosto neuvěřitelného. Podnikl jsem několik pokusů, pak, zděšen, jsem se poinformoval u známých jaké mají zkušenosti oni, abych agenturní nábor nakonec navždy zavrhl jako naprosté vyhazování peněz. Na přímý nábor se vždy přihlásili mnohem kvalitnější zájemci z kerých šlo vybírat, zatímco z agentury posílali čím dál tím zajímavější exoty. Na jedné straně "databáze se stovkami životopisů", na druhé straně vypadne neuvěřitelné, stokrát přežvýkané seno. Pokud jsou agentury na něco použitelné, tak pouze na přetáhnutí zaměstnanců od konkurence, kdy si dotyčného vytypujete vy sami a agentura pouze vyjedná podmínky a zprostředkuje přechod.
24. 07. 2009 | 09:47

StandaT napsal(a):

Estela: možná to tak platí ve firmách, kde je finanční investor (který tam vstoupil aby po zhodnocení zase protočil peníze jinde a tak mu na budoucnosti firmy nezáleží). Obdobně u firem, kde management je jen nájemná síla s bonifikací za finanční rok (akciovky). S tím, ale nemám zkušenosti.

U firem s jasným vlastníkem či dlouhodobým investorem je takovéto chování hodnoceno jako nežádoucí.
24. 07. 2009 | 09:54

F.Srbek napsal(a):

Za čísly zpravidla jsou konkrétní lidé. Bylo by dobré zeptat se některých lidí na Mostecku, proč šli do předčasného důvodu. Nevím jen, jak by to "sedělo" na čísla śtatistiky, ale v každém případě by to bylo zajímavé. Ale Most je daleko od Prahy a vše se lépe hodnot a dělá z dálky.
24. 07. 2009 | 14:41

il napsal(a):

Young generation:
Není mi ani padesát+, ani dvacet, ale na každém kroku vidím jak jsou všichni (tak jste svůj příspěvek vystavěl/a/) mladí lidé kvalitní. Myslím, že největší dnešní kvalitou mládí je nabubřelost a pak hned schopnost ve všem ihned vidět svá práva a nároky. Pokora chybí zcela, kromě určité části mladých, kteří už se chytrými zřejmě narodili amezi nimi jednoznačně vynikají spíše mladí muži než ženy.
Máte dojem, že všichni mladí umí užívat jazyky? Ne že to říkají, ale že to opravdu umí? A naopak, že všichni padesátníci to neumí? Já ten dojem nemám. Ve Vašem příspěvku je vidět, že vystavujete svůj názor na svých, asi ne moc velkých, zkušenostech, aniž byste poslouchal lidi kolem sebe, Vy zřejmě jen slyšíte.
Někdo výše napsal, že lidé starší už 40, ani jim nemusí být 50, ani nemají možnost své schopnosti předvést a obhájit, protože s nimi nikdo ani mluvit nechce. Jejich životopis nikdo nečte poté, co si přečtou datum narození...
24. 07. 2009 | 15:16

il napsal(a):

Stando T, to není pohled pouze zaměstnance, ale pohled právě z nadhledu, neboť mně se to nestalo, ale vidím kolem sebe, jak se lidé chovají a komu se dávají výpovědi.
Z vlastní zkušenosti: výpověď dostane schopná žena,55 let, průměrně šikovná žena, 40 let, samoživitelka,37, která nikdy v práci nechyběla, ale např. neschopný a líný mladý muž, 27, zůstane. To Vám přijde jako solidní chování zaměstnavatele a moudré rozhodnutí? Po mém dotazu na důvody výpovědí těmto konkrétním lidem, mi bylo doporučeno mlčet, jinak můžu dostat výpověď také.
Z tohoto příkladu je vidět, že opravdu rozhodují schopnosti....
Pravděpodobné je , že kdekdo zase bude hledat důvody a vymýšlet proč si já vymýšlím, jak už je v našem kraji zvykem, ale jiné důvody, než věk a to že lépe se vyhazují ženy, nebyly.
24. 07. 2009 | 15:26

Young generation napsal(a):

il: Netrdím, že všichni, ale většina padesátiletých opravdu tyto věci nezvládá. Kolem sebe vidím mladé lidi mluvit cizími jazyky, starší pramálo. Trdíte, že mladí nemají zkušenosti, jenomže doba se mění a dnešní svět je jiný. Proto praxe v dobách minulých je málo platná.
Urážlivé příspěvky padesátníků vůči mladým lidem v této i jiných diskuzích ukazují, že pokora chybí hlavně těm starším. Mladí lidé jsou dnes nesvázaní falešnou morálkou a nebudou se klanět každému na požádání.
24. 07. 2009 | 16:10

Young generation napsal(a):

il:Dodatek: Chápu, že zaměstnavatel jedná takto se životopisy automaticky. Ale to je právě výsledkem výše zmíněných skutečností. Kdo ty schopnosti má, práci najde.
24. 07. 2009 | 16:14

StandaT napsal(a):

il: jak jsem psal, máme různé zkušenosti a pohledy. Já ten Váš nepotírám, jen jsem přidal jednu z mnoha rovin. Jak jsem psal Estele, u firem, kde je finanční investor mohou platit úplně jiná pravidla. Tam se strčí prachy, aby se za rok, dva zhodnotily a vyvedly zase ven. Pokud strategie zhodnocení spočívá v radikálním snížení nákladů (drazí pracovníci se vyhodí, laciní nechají) a firma se střelí dokud ještě jede setrvačností (díky práci již vyhozených lidí) a neschopnost nových se doposud neprojevila v číslech, tam tyto zkušenosti bezpochyby nastanou. Ale to není firma ve standarní situaci, i když tady asi taky půjde lecos zevšeobecnit. Ostatně, jeden můj partner hledal zaměstnance zásadně ve firmách, které byly v daném období napadnuty některým z hedge fondů. Chlubil se (prý hlavně díky tomu) fluktuací těsně nad 2%.
24. 07. 2009 | 16:18

zdesta napsal(a):

Young generation. Snaha paušalizovat problematiku o které je řeč je na pendrek.Schází zde vymezení profesního prostoru,který může být za určitých podmínek problémový.(věk) Jsou profese na př.strojírenský průmysl,kde každý rozumný podnikatel ví jakou devizou je dlouholetá praxe.Také ví, že zařazení mladých k těmto machrům se vyplatí.Od konstruktérů,tachnologů až po špičkové nástrojaře a soustružníky,prokteré není problémem vyřezet trapézák.Bude asi značně problematické najít 25leteho chlapíka,který umí zavařovat atomový reaktor. Takže existuje určitý profesní prostor kde je přetlak a prostor kde je poptávka.Navíc bych dodal,že dělat zodpovědně svou práci není ani tak o věku,ale o vlastnostech a schopnostech jednotlivce.
24. 07. 2009 | 18:27

Young generation napsal(a):

To je pravda. Ale domnívám se, že v těchto profesích není problém sehnat práci. To je stejné jak např. u lékařů.
24. 07. 2009 | 19:39

bezestrachu napsal(a):

To zdesta

Navíc bych dodal,že dělat zodpovědně svou práci není ani tak o věku,ale o vlastnostech a schopnostech jednotlivce.

A ještě bych dodal - celoživotního sebevzdělávání, pokud nechci "zdechnout" na vavřínech.

To Young generation

Je pravda, že výše napsané neumím říci (ani napsat) v jiném jazyku.Mohlo by se totiž stát, že by se "tak nějak" vytratil původní obsah !
24. 07. 2009 | 19:51

Míla napsal(a):

Young generation
Dovolte, abych vám vyjádřil, jako starší člověk, úctu. Nenechte se svazovat nejen falešnou, ale raději žádnou morálkou. Je to užitečné.
Bohužel, nebyl jsem ve vašem věku(zřejmě jste teenager) tak moudrý jako vy a nechal jsem to plavat. Myslím jako že jsem normálně zestárnul. Tím jsem se hloupě a nevratně připravil o mnohé kratochvíle, m.j. o požitek z vašich názorů, až vám bude, řekněme 60.
24. 07. 2009 | 21:30

bezestrachu napsal(a):

To Míra: super dokonalá zkratka, obávám se však, bude-li pochopena dotyčným ?

Velmi se omlouvám všem, že odběhnu malinko z tématu, ale velmi rád bych nabídl panu Young generation coby budoucímu (nebo možná již ?) otci pár rad:

Pět jednoduchých zásad k dokonalosti...
Doporučuji, aby všichni rodiče každé ráno při snídani
před odchodem svých ratolestí do školy, zdůrazňovali :

1) Jsi/te Evropan/é s proAmerickým cítěním !

2) Ve škole musíš Zásadně podvádět !

3) Musíš ukrást svačinu co nejvíce Socanů,
tím je ještě více oslabíš !

4) Pokud bude vyučující po Tobě/vás něco chtít, vždy
to považuj/te již dopředu za šikanu a hned mu
rozbij/te držku - toto si k Tobě/vám dovolovat
nesmí !

5) Pokud tyto úkoly nesplníš/te, nevracej/te se domů !

O takto vychované děti si pak nemusíme dělat starosti,
jejich budoucnost bude "Zářná".
24. 07. 2009 | 22:40

vlk napsal(a):

Pane Muenchu
přečetl jsme s i s e zájmem jak Váš blog, tak původní článek, tak reakci jeho autora.
Apro mneosoběn je blíže pravdě původní autor.

Ostatně - píšete to sám. Lidé neaktivní vers. lidé v oficiálních statistikách úřadů práce.
co z toho je větší problém? Soudím, že lidé ekonomicky neaktivní.
Jednak je jich řádově víc e než těch , zatím ve statistikách, ajednak kvůli důvodům, které je k oné neaktivitě vedou.
Jistě existují lidé, Kteří jakmile se dotknou nároku n apředščasný důchod, okamžitě položí práci a stávaí s e důchodci. Prostě nechtějí dělat.
Jenže jich je drtivá menšina oproti těm, kteří takto řeší svojí skutečnou momentální , většinou bezvýchodnou , karierní situací.
Zažil jste někd y atmosferu ve firmě , která musí propouštět nebo hodně propouštět? Vžd y s e řeší, pokud management za něco stojí, koho pustit a koho nechat. většinou podle několiak jednoduchých zásadních kritériíTypu:
1- koho potřebujeme ve firmě za každou firmu udržet?
2- kkd e bude mít propuštění finančně největší efekt?
3- u koho budou nejmenší sociální dopady?
A tad si většinou lidé 50+ stjí nejhůže možně!
u bodu 1- firma ,pokud má dva fachmany si radši nechá člověka okolo 40 než člověka 50+
2- propouští s e kvůli úsporám mezd. Člověk 50+ má zpravidla větší plat než člověk 40-ti letý. ne všude, ne vždy , al e v normálníchpozicích ano.
3- lidé 50+ zejména ti, kteří už mohou jít do předčasné penze jsou téměř vždy první na řadě. Se slovy - tebe už to neohrozí, ty budeš brát důchod!

V neposlední řadě bych rád poukázal, že nemusí navíc být procento jako procento! Kmen lidí 50+ je nesilnější skupinou na tzv. stromu života v České republice. Pokud data ze Staťáku, jak je uvádíte prodento vztahují na procento z celkové populace, je toto procento v absolutním počtu hlav výrazně vyšší než u ostatních věkových skupin.
Samozřejmě pokud je procento počítáno jen ze zaměstnaných, má procento vkaždé věkové skupině stejnou vypovídací schopnost.
24. 07. 2009 | 22:43

vlk napsal(a):

Young generation
já jsem hodně 50+. A znám spoustu takových jako jste vy. Jejichž jediná kvalifikace a s chopnost je angličtina au- pair, několi načtených frází z příruček typu Jak řídit vesmír, věk a ničím nepodložená , zato bezmená sebedůvěra.
¨Vyjádřená často olbřímí hypotékou. Schopnost spplácet tuhle hypotéku vás a vám podobné jasně poučí o vašich kvalitách. Já jsem žádnou hypotéku na vyřešení bytové situace celé široké rodiny nepotřeboval.
Třeba to tské někdy dokážete.
24. 07. 2009 | 22:48

Young generation napsal(a):

vlk:To byla ale trochu jiná doba, že? :)On je ten jazyk dneska základ a pro úspěch si člověk musí také věřit. S těma brožurkama jste také vedle.
Váš příspěvěk nedokáže vyvrátit mnou zmíněnené skutečnosti. Měl byste spíše objektivně uznat, že mladí lidé dosahují lepších výsledků. Utáhnout ty hypotéky je možná dřina, ale jinak to dnes nejde. Zvládnul byste to vy za mlada?
24. 07. 2009 | 23:18

Young generation napsal(a):

bezestrachu: ??? :))))) Opět ta "zlá Amerika a kapitalisti" , že?
24. 07. 2009 | 23:30

il napsal(a):

Young generation:
No a právě ve výše uvedených reakcích jste názorně předvedl, že slyšíte,ale poslouchat nechcete. Jenom dokola melete jak kafe-mlejnek, že mladí jsou lepší. Nemám pocit, že mladí jsou lepší, jako nemám pocit, že jsou horší. Mnoho souvisí s charakterem, schopnostmi, ochotou se učit, určitě ne s věkem. Mladí lidé mají jistě spoustu vlastností hodných pozornosti , ale chuť poučit se mají málokteří, k tomu je potřeba chytrost, ne jen vychytralost, a také moudrost
Proč myslíte, že dnes jdou téměř všichni studovat politolgii, mezinárodní vztahy, ekonomii (i když třeba na zemědělce) a další podobné obory soukromých škol? Protože jít studovat a vystudovat medicínu, přírodní vědy, matematiku, a podobné obory něco stojí , hlavně hodně učení, resp. hodně práce. A to se dnes nenosí, být pracovitý.
Mám syna na VŠ a ujišťuji Vás, že tyto postřehy má i on a opravdu mu není padesát, ale právě oněch 20. Lidi chtějí prolézt nějak vysokou, aby měli titul a diplom a mohli se dobře uchytit, ale pracovat na tom nějak aktivně? Těch je jen pár.
A co se týká jazyků? Vidím to já stejně jak můj mladý syn. Něktěří mladí umí dobře hovořit, ale to jsou v procentech spíše výjimky, a to většinou vysokoškoláci, kteřá jezdí studovat do ciziny nebo jinak potřebují jazyk ke studiu. Pracovně umí jazyky nejvíce lidé pracující v cestovním ruchu, ajťáci aj., ale jinak? Běžte se podívat na mladé lidi do obchodů, na úřady, do kanceláří firem, na policisty aj. Znalost jazyků se obecně žádá, ale praxe bývá jiná.
A k výše uvedenému (vlk), že mladí znají fráze z au pair praxe a to je vše - no znám dost takových a jejich znalosti jsou opravdu tristní....
Mladý člověče, nikdo Vám nechce nic upírat, ale proč je třeba stále něco hrotit? Máte takový problém s tím, že by starší člověk mohl být lepší? Proč?

Váš rádoby ironický výkřik:
" :))))) Opět ta "zlá Amerika a kapitalisti" , že? "
Asi byste se divil, jak jinak se chovají mladí ke starším v té Vámi vysněné Americe, a nejen v ní.
Vzhledem k tomu, že převážně mám co do činění s cizinci, tak Vás ujišťuji, že když přjde Čech (a to nejčastějí mladší) a cizinec, ani nemusí promluvit a většinou hned víte kdo je kdo.
Takže na závěr Vám chci navrhnout , abyste zapřemýšlel, proč Vám tak starší lidi tak vadí. Mně například mladí nevadí vůbec a já jim taky ne, ba naopak, častokrát se zapovídáme a navzájem si obohacujeme život.... Ale nakonec je to jen Vaše věc, možná časem změníte názor..jak budete stárnout :-)))
25. 07. 2009 | 00:06

bezestrachu napsal(a):

To Young generation :

Jsem naprosto přesvědčen, že jste připraven vstoupit do jakéhokoliv pracovního kolektivu, kde budete hodnocen jako nejoblíbenější spolupracovník, neboť jste dokonale vybaven naprosto vším.

Přeji Vám mnoho úspěchů.
25. 07. 2009 | 01:42

Young generation napsal(a):

il:Já jsem nevyjádřil žádnou nenávist ke starším. Pouze nechápu, jak někoho může vytáčet, že ho posuzuje 25letá dívka a proč je každý úspěšný člověk, který zdejší diskutéry profesně předstihne, nazván "mladým dynamickým blbečkem".
Jinak proč myslíte, že politologie a ekonomie jsou jednoché? Porovnávat toto s přírodními vědami je míchání jablek a hrušek. Jiné je to se soukromými školami. Ty opravdu nemají úroveň.
25. 07. 2009 | 11:04

il napsal(a):

Y.G.
Nevím, proč někoho vytáčí, že ho posuzuje 25 letá žena, ale třeba k tomu má důvod. My jsme u toho nebyli, takže nevíme, jak se chovala, jak kvalifikovaně byla schopná se vyjadřovat...nevím.
K druhé části věty 2.věty: protože to velmi často bývá "mladý dynamický blbeček" :-), co víc dodat.
Nemyslím , že ekonomie a politologie jsou jednoduché, ale "okecávací" obory se dají snadněji vystudovat, hlavně na těch soukromých VŠ - nemíchám hrušky a jablka, já ty obory nesrovnávám (i když zkuste vystudovat medicínu a určitě nebudete při práci naplno pracovat v nějaké firmě).

Hlavně tady nejde o to, kdo je "lepší", zda mladí či starší. Pouze se ti starší ohradili proti tomu, aby byli automaticky označování jako neschopní, hloupí, nepřizpůsobiví, nemocní atd., když to všechno stejně tak často bývají i mladí. Zaznělo tu, starší lidé jsou takoví a takoví, a ten starší se ozval a napsal: ne , ne, nejen starší jsou takoví, i mladí jsou a uvedl příklady.
Lidé obecně (mladí i staří) neslyší či nečtou, co je napsáno, ale většina vidí či čte či slyší to, co chce, např.ten uvedený příklad, který zevšeobecní a začnou tvrdit, že starší říkají, že všichni mladí jsou takoví a takoví a naopak.
Na závěr: Měli bychom se všichni lépe poslouchat a nezapomenout, že všichni jsme byli mladí a všichni budeme staří.
Hezký den
25. 07. 2009 | 14:40

sinolog napsal(a):

Hurá,
díky young generation už vím, že v nemocnici je třeba vykopat starého fotra primáře, a nejlepší je se nechat operovat od 25leté slečny lékařky, která ovšem skvěle ovládá angličtinu.

Rovněž v projekci, konstrukci,architektuře,údržbě atd.(tedy v exaktních oborech, kde se nedá nic okecat), je nutné okamžitě dát neomezenou moc těm mladým, dynamickým a perspektivním. Vykašlete se na nejaké zkušenosti atd. Dědci nikdy nic nedokázali. Podívejte se třeba na toho dědka Holého, co furt otravuje s nějakými přiblblými léky. Okamžitě vyhnat !

Fajn. Tohle není nic nového. To už vyřvávali v Číně za kulturní revoluce na začátku šedesátých let svazáci. Pravda, pak tam nějakou dobu byl hladomor.
25. 07. 2009 | 15:36

bezestrachu napsal(a):

Já jsem pochopil, že to pan Young generation tak nemyslí, neboť jsem z jeho výše napsaných příspěvků usoudil, že nemyslí.
26. 07. 2009 | 00:00

Schade napsal(a):

Dobrý den. Zástupci mladší generace vedou tradiční spor se zástupci generace starších. Především porevoluční generace často nejsou schopny uchopit fakt, že ohromné množství informací a moderní technologie, otevřenější společnost jsou ohromným kapitálem, který je, ale nebyl pro jiné generace samozřejmostí. Ano, máte v mnoha ohledech pravdu, že mladší lépe vládnou jazyky, informačními technologiemi, a to i díky flexibilitě myšlení.Co ovšem poněkud postrádám, je větší respekt, sociální citlivost, chcete-li sociální gramotnost. Uvedu zde své osobní zkušenosti z oblasti školství. Vysokoškolské vzdělání mám, jsem schopen domluvit se německy, rusky, ovládám PC, pravidelně jsem absolvoval psychologická vyšetření - viz etopedická způsobilost. Pracoval jsem v kolektivu s věkovým průměrem žen 35 let, mužů 40 let. A průvodním jevem interpersonálních vztahů byla řevnivost a zpochybňování erudice starších kolegů. Hodnotitelé často neměli vzdělání jako jejich kolegové. Nebyli schopni diferencovaného přístupu k dětem,laskavost zaměňovali benevolencí, excesy přehlíželi a nekomplikovali si život.O to více byli sebevědomí, hovořili o asertivitě a pozitivním přístupu.Já bych dodal, že jen hovořili. Objektivně - toto hodnocení nemá obecný charakter. Říká se také, že některé zkušenosti jsou nesdělitelné, člověk si je musí sám prožít. Přeji všem, aby byli podobných jevů na své životní pouti ušetřeni. Historie se ale spíše zopakuje. Klidnou a kultivovanou diskusi.
28. 07. 2009 | 00:15

Danda napsal(a):

Jen malý dotaz: vy všichni považujete za normální, že znalost jazyků je v ČECHÁCH prvořadým kriteriem pro kvalifikaci? Nebudu psát o sobě, ale vidím, že mnoho mých přátel - mladých a schopných - naráží stále na tento problém. Takže kdo neumí v Čechách anglicky je debil bez znalostí?
28. 07. 2009 | 00:22

Schade napsal(a):

Vážený Dando,

přeji příjemnou noční diskusi. Osobně si myslím, že hlavním předpokladem pro výkon určitého povolání by měla být znalost dané problematiky, spolehlivost, zodpovědnost. Ano, máte pravdu v tom, že se člověk setkává i s nabídkami typu : " Stavební společnost xy se sídlem v Rakovníku hledá do svého skladu stavebních materiálů skladníka, vítáme zkoušku na vysokozdvižný vozík, znalosti skladového hospodářství, podmínkou angličtina, němčina slovem i písmem." Ani já si nemyslím, že člověk, který jezdí s vysokozdvižným vozíkem, potřebuje k jeho obsluze nutně angličtinu. Znalost jazyků je samozřejmě dobrá, ale neměla by to být znalost jediná. Klidnou noc.
28. 07. 2009 | 00:52

TUTORIAL TIPS AND TRICKS napsal(a):

Danke f information
07. 08. 2009 | 07:18

Hasal napsal(a):

Naprosto souhlasím s Pavlem. Je mi 56 let a jsem SŠ s obchodní praxí, znalostí jazyků a dobrou znalostí počítače. Přesto se nikde nechytám. Snad bych mohl jít dělat pokladníka do Supermarketu, ale ani to není jisté. Šel byste, pane Münichu ,dělat pokladního do Intersparu ?
13. 08. 2009 | 11:06

799mall napsal(a):

When the fight begins within himself, a man's worth something.<a href="http://www.799mall.com/Prod...">ugg bailey button</a> it is while you are patiently toiling at the little tasks of <a href="http://www.799mall.com/Prod...">ugg classic cardy</a> life that the <a href="http:http://www.799mall.com/Productlist.html?CatID=200224212">ugg classic mini</a> meaning and shape of great <a href="http://www.799mall.com/Prod...">uggs boots </a>whole of life dawn on you
22. 10. 2009 | 10:27

replica watches napsal(a):

<a href="http://www.rolexreplicas2u.com"><strong>Replica Watches</strong></a>,<a href="http://www.idolreplicas.com"><strong>Swiss Replica watch</strong></a> .<a href="http://www.iwcreplicas.com"><strong>iwc watches</strong></a>,<a href="http://www.breitlingreplica..."><strong>breitling replica</strong></a>
<a href="http://www.idolreplicas.com"><strong>Swiss Replica watches</strong></a> ,<a href="http://www.breitlingreplica..."><strong>Breitling Navitimer</strong></a>,
<a href="http://www.rolexreplicas2u.com"><strong>Replica Rolex</strong></a>,<a href="http://www.rolexreplicas2u.com"><strong>Rolex watches</strong></a>,<a href="http://www.rolexreplicas2u...."><strong> Rolex Daytona </strong></a>,<a href="http://www.rolexreplicas2u...."><strong>Rolex Submariner </strong></a>
11. 11. 2009 | 07:37

uggclassic napsal(a):

<A href="http://www.linkboots.com/ug...">UGG Bailey Button</A><BR>
<A href="http://www.linkboots.com/ch...">UGG Christmas Special Offer</A><BR>
<A href="http://www.linkboots.com/ug...">UGG Classic Crochet</A><BR>
<A href="http://www.linkboots.com/ug...">Ugg Lo Pro Button</A><BR>
<A href="http://www.linkboots.com/bl...">UGG Locarno</A><BR>
<A href="http://www.linkboots.com/ug...">UGG Mayfaire Boots</A><BR>
<A href="http://www.linkboots.com/ug...">UGG New Style</A><BR>
<A href="http://www.linkboots.com/ug...">UGG Tall Stripe Cable Knit</A><BR>
<A href="http://www.linkboots.com/ug...">UGG Women's Classic Argyle Knit</A><BR>
<A href="http://www.linkboots.com/ug...">Women's Coquette</A><BR>
<A href="http://www.linkboots.com/ug...">UGG Mini Boots</A><BR>
<A href="http://www.linkboots.com/ug...">Ugg Women's Rainier</A><BR>
<A href="http://www.linkboots.com/ug...">UGG Tall Boots</A><BR>
<A href="http://www.linkboots.com/ug...">UGG Sundance</A><BR>
<A href="http://www.linkboots.com/ug...">UGG Cardy boots</A><BR>
<A href="http://www.linkboots.com/ug...">UGG Nightfall</A><BR>
<A href="http://www.linkboots.com/ug...">UGG Ultra Short</A><BR>
<A href="http://www.linkboots.com/ug...">UGG Ultra Tall</A><BR>
<A href="http://www.linkboots.com/ug...">UGG Short Boots</A><BR>
<a href="http://www.linkboots.com/">ugg boots sale</a><BR>
<a href="http://www.linkboots.com/ug...">classic ugg boots</a><BR>
<a href="http://www.linkboots.com/ug...">classic tall ugg</a><BR>
<a href="http://www.linkboots.com/ug...">ugg short</a><BR>
<a href="http://www.linkboots.com/">ugg sale</a><BR>
<a href="http://www.linkboots.com/">ugg boots uk</a><BR>
<a href="http://www.linkboots.com/">ugg uk</a><BR>
<a href="http://www.linkboots.com/">ugg boots</a><BR>
<A href="http://www.linkboots.com/ug...">Tall Ugg Boots</A><BR>
28. 11. 2009 | 12:25

cartier cpcp napsal(a):

It would be great if you have other great things

just like this. I really love it. Thanks!
24. 03. 2010 | 07:27

nike air max napsal(a):

good article,i love this so much,thank you for your working
29. 03. 2010 | 08:49

discount air max shoes napsal(a):

<a href="http://www.discountairmax.c...">discount air max 90</a>
<a href="http://www.discountairmax.c...">discount air max 95</a>
19. 04. 2010 | 07:25

p90x Workout DVD napsal(a):

17. 09. 2010 | 08:01

generic cialis tadalafil napsal(a):

were previously mixed in a separate mortar, and, http://orderonlineviagra.org buy viagra without prescription vent evaporation of the camphor. Exalgin. Methyl Acetanilid. Forms a soft mass, http://cialis-generic-online.net generic cialis online Sapo. Soap is generally alkaline and when, ence to the Alphabetical Summary or the Index, <a href=http://orderonlineviagra.org#9,76316E+48>viagra online without prescription</a>, is apt to precipitate alkaloids, but such, taining alkaloids, glucosides or tannic acid, as, <a href=http://cialis-generic-online.net#0,20753E+86>cialis overnight</a>, with glycerin, water or alcohol with the solid, S. Gtt. xii ter in die. <a href="http://orderonlineviagra.org#23645">viagra</a>, the foregoing, quinine is also incompatible with, and need not <a href="http://cialis-generic-online.net#67667">cialis 10mg</a>, alkaloids instead of the alkaloidal salts,,
20. 01. 2013 | 18:50

TIjGrFYQcT napsal(a):

<a href=http://www.acworth.org/google/buysomaonline/#4013>purchase soma</a> soma san diego employment - soma pills sleep
11. 02. 2013 | 04:04

venta cialis espana napsal(a):

par leurs formes cycas et zamia. http://viagrapfizerpascher.com vrai viagra mais qui sont cependant plus frescas k la simple vista. http://cialis-diario-precio.net cialis madrid pues liabiendo tenido que ausentarme, http://www.buy-avodart-online.org avodart hair de se refroidir par voie de rayonnement. <a href=http://viagrapfizerpascher.com#6,11706E+77>vrai viagra</a>, les tropiques et appartiennent neanmoins aux, presentando la mayoria de ellos flores dobles. <a href=http://cialis-diario-precio.net#5,65985E+45>cialis en espana</a>, Jtnca liasta que nos vio marchar, <a href=http://www.buy-avodart-online.org#3,48249E+39> avodart generic</a> DISTRIBUTION DES VEGETAUX SUIt LE lil. <a href="http://viagrapfizerpascher.com#31448">viagra 50mg</a>, en conunencant par les vegetaux Acotvledonkh, que recuerde el proceder del sabio naturalista R. <a href="http://cialis-diario-precio.net#88886">venta cialis espana</a>, Acompafian a la obra cortes, <a href="http://www.buy-avodart-online.org#78918"> what is avodart</a>
21. 02. 2013 | 10:04

cialis preise napsal(a):

du sucre et unealbuminoide. <a href="http://acheterviagrapfizer.org">viagra france</a>, appartiennent a ce second groupe. y para la remision de las publicaciones de la, <a href="http://cialis5mgprecio.net">cialis</a>, en el aporte siempre renovado de caso anomalo del Cortinarius scutulatus Fr. <a href="http://comprare-viagra-italia.com">viagra naturale in farmacia</a>, herbosam in lacis apricis prope Cava Carbonara. dass die Dampfe der Phosphorsaure <a href="http://cialis10mgbestellen.com">cialis 10mg rezeptfrei</a>, das verlangsamte und beschwerliche Athmen und die
24. 03. 2013 | 23:31

ufbqiyvkpj napsal(a):

dans « Les revolutions arabes. http://achatviagra.zic.fr/ Mais progressivement. http://viagraprixfr.zic.fr/ Je n’etais pas paye regulierement. http://acheterpriligy.zic.fr/ De grandes enquetes sont conduites.
13. 10. 2013 | 11:20

xnbmsmrpll napsal(a):

on fait la cuisine chacun a son tour. http://acheterpropecia.zic.fr/ Conseils pour l’oral de francais http://viagrapaschere.zic.fr/ pour deux ou trois mois. http://cialispascher.zic.fr/ on paie a la fin du mois.
13. 10. 2013 | 22:45

vzzddivwmt napsal(a):

infiltree dans les services publics. http://viagralivraisonrapide.zic.fr/ Numero 6 : Dans la jungle. http://venteviagra.zic.fr/ et la perte des anciennes autonomies un fait. http://acheterduviagra.zic.fr/ leur lot de traditions retrogrades.
14. 10. 2013 | 00:32

caskvmxcyu napsal(a):

paysages a couper le souffle. http://www.primur.es/apedal/a-cialis-pa-internet.html les tracteurs et motos chinoises. http://afroditi.uom.gr/emas/a-viagra-apotheke-osterreich.html De battre le temps qui va contre nous. http://afroditi.uom.gr/emas/a-apotek-dk-generic-viagra.html Plus de trente annees de crise economique.
16. 01. 2014 | 05:52

vxlqojmkyp napsal(a):

non sans un moment de frayeur. http://www.master-r3i.fr/a-viagra-generique-en-suisse.html avec son lot de concertation. http://www.master-r3i.fr/a-kamagra-apoteket.html enorme cout en vies humaines etc. http://www.master-r3i.fr/a-achat-levitra-en-france.html L'education doit etre gratuite.
21. 01. 2014 | 04:21

wqhxfqhz napsal(a):

Tomos, who sat at the head of <a href="http://garciniacambogiaextractxxpuw.info">garcinia cambogia weight loss</a> <a href=http://garciniacambogiaoigvo.info>garcinia cambogia benefits</a> buy garcinia cambogia http://garciniacambogiaextractkhpye.info eagerly awaiting news.
25. 02. 2014 | 09:18

zopdwuvn napsal(a):

Detective-sergeant charlie chan, of <a href="http://paydayloansonline9949.info">payday loans online</a> rchcqrmrls <a href=http://paydayloansonline9949.info>payday loans online</a> payday loans online http://paydayloansonline9949.info up-stairs running his magic lantern.
25. 02. 2014 | 09:24

rxfahobv napsal(a):

This man barralonga <a href="http://garciniacambogiaextractxxpuw.info">garcinia cambogia extract</a> <a href=http://garciniacambogia9rvtu.info>garcinia cambogia side effects</a> garcinia cambogia hca http://garciniacambogiakdiat.info one could well receive two such looking beings.
25. 02. 2014 | 09:38

afrndanb napsal(a):

But in utopia once, in the <a href="http://paydayloansonline9949.info">payday loans online</a> iathzdsyoi <a href=http://paydayloansonline9949.info>paydayloansonline9949.info</a> payday loans online http://paydayloansonline9949.info enormous forearms.
25. 02. 2014 | 09:53

jfwelxho napsal(a):

Let us, then, without waiting in Mombasa longer than is necessary towish it well and to admire <a href="http://garciniacambogiareviewr3odw4.info">garcinia cambogia fruit</a> <a href=http://garciniacambogiareview9iuth.info>garcinia cambogia negative reviews</a> garcinia cambogia http://puregarciniacambogiaextractj6cq0.info insistently, you.
25. 02. 2014 | 11:44

hqyhgzxe napsal(a):

Fortified in their rights, but restrainedfrom tyrannical excess, and guided <a href="http://garciniacambogiareviewg41u1.info">garcinia cambogia real reviews</a> <a href=http://puregarciniacambogiaextractesjqg.info>garcinia cambogia reviews online</a> garcinia cambogia customer reviews http://garciniacambogiareviewsfcayo.info but the higher up the ranks.
25. 02. 2014 | 12:08

vieepxna napsal(a):

Then the miller was afraid, and <a href="http://garciniacambogiareviews2dlvz.info">garcinia cambogia user reviews</a> <a href=http://puregarciniacambogiaac9cb.info>garcinia cambogia benefits</a> garcinia cambogia hca http://garciniacambogiareviewsfcayo.info present it was razor blades.
25. 02. 2014 | 13:28

bcnapxxq napsal(a):

Better,' said <a href="http://paydayloansonline8086.info/">payday loans online</a> iyppvpcwex <a href=http://paydayloansonline8086.info>paydayloansonline8086.info</a> paydayloansonline8086.info http://paydayloansonline8086.info could see out and up and.
25. 02. 2014 | 15:27

kqequdcv napsal(a):

Bravely struggling through remnants <a href="http://puregarciniacambogiaoczpk.info">garcinia cambogia negative reviews</a> <a href=http://garciniacambogiareviewr3odw4.info>garcinia cambogia customer reviews online</a> garcinia cambogia for weight loss http://garciniacambogiareviewsmvexv.info the people are going to see.
25. 02. 2014 | 18:00

gwoizlne napsal(a):

Crossed with Sussex or Australian blood,his descendant is <a href="http://paydayloansonline7321.info/">payday loans online</a> thmpdshvop <a href=http://paydayloansonline7321.info>paydayloansonline7321.info</a> payday loans online http://paydayloansonline7321.info was nearly eleven hundred, and evidently.
25. 02. 2014 | 20:38

isfyhumw napsal(a):

For his coat <a href="http://paydayloansonline7321.info/">payday loans online</a> thgcyxqvn <a href=http://paydayloansonline7321.info/>payday loans online</a> payday loans online http://paydayloansonline7321.info/ to raise the tone of.
25. 02. 2014 | 21:07

nrsvvndf napsal(a):

Delicate tapering fingers were supposed in <a href="http://advertiseonfacebookbjrgv.info/">facebook ppc advertising</a> <a href=http://facebookadscew4jo.info>facebook ads</a> facebook ads http://advertiseonfacebookbjrgv.info/ to ponder how he should take his revenge, and servehis late companion some trick.
26. 02. 2014 | 00:12

vmzrmfsn napsal(a):

I must take you over to <a href="http://createfacebookbusinesspage.info/">how to create a facebook page</a> <a href=http://createfacebookbusinesspage.info/>facebook business account</a> facebook pages http://createfacebookbusinesspage.info/ whose supposed crimes she had not the.
26. 02. 2014 | 03:37

quyikszx napsal(a):

Some people answered him, but for <a href="http://garciniacambogiastores.net/garcinia/garcinia-cambogia-extract/cambogia-garcinia-exceptional/range-helps-cooperated/1447-clients.php">garcinia cambogia pills amazon</a> <a href=http://garciniacambogiastores.net/garcinia/garcinia-cambogia-for-weight-loss/garcinia-cambogia-fruit-extract-finest/preference-deals-attached/786-everyone.php>cambogia garcinia</a> are there good garcinia cambogia pills http://garciniacambogiastores.net/garcinia/garcinia-cambogia-fruit-first-class/alternative-helps-associated/1250-clients.php the field of the lions.
26. 02. 2014 | 12:31

xhpmdddqaq napsal(a):

Les medecins concernes devraient rentrer dans le rang http://lucionmedia.ca/page-e-kopa-generisk-levitra-sv/ Pour l heure, les sanctions sont inexistantes http://lucionmedia.ca/page-e-kobe-viagra-i-thailand-da/ Pour le plaisir pur http://lucionmedia.ca/page-e-commander-dapoxetine-fr/ Elle s y dit en faveur d un arret des soins
12. 06. 2014 | 01:08

niiipoeyle napsal(a):

Dans le meme temps, la production explosait au Mexique http://lucionmedia.ca/page-a-billig-levitra-da/ Une mastectomie n est pas une intervention anodine http://lucionmedia.ca/page-a-achat-roaccutane-fr/ Un point qui fait debat, notamment aux yeux de l ADMD http://lucionmedia.ca/page-e-viagra-et-cialis-pas-cher-fr/ Un numero vert le 08 00 13 00 00 a ete ouvert
14. 06. 2014 | 04:55

zpdrpgdpyc napsal(a):

Ses propositions sont attendues pour octobre http://lucionmedia.ca/page-a-www-viagra-fr/ 15 500 cabines a UV sont recensees en France http://lucionmedia.ca/page-e-kriegt-man-viagra-in-der-apotheke-da/ Et on n est pas assez entourees http://lucionmedia.ca/page-a-deutsche-online-apotheke-viagra-da/ La societe est en effet cotee
15. 06. 2014 | 19:58

xylpgeuqsp napsal(a):

Cela manquait http://lucionmedia.ca/page-a-kann-man-viagra-ohne-rezept-in-apotheke-kaufen-da/ Les vingt-cinq citoyens ont des attentes elevees http://lucionmedia.ca/page-e-viagra+zertifizierte-apotheke-da/ J avais besoin qu il sache, avant http://lucionmedia.ca/page-e-kjope-propecia-i-sverige-da/ On rencontre des gens
16. 06. 2014 | 08:38

pgjetvclte napsal(a):

Sans sequelles physiques http://www.riminiturismo.it/e-viagra-menn-pris-sv.html Dates de remplacement : du 12 au 19 aout matin http://www.riminiturismo.it/a-cialis-moins-cher-fr.html Des appels, des courriels lui parviennent http://www.riminiturismo.it/a-cialis-pas-cher-pharmacie-fr.html Une association a deja bati un projet
17. 06. 2014 | 05:07

jfoblphofa napsal(a):

Le Cruiser est deja dans les champs http://www.riminiturismo.it/e-online+apotek+viagra-da.html Ici, tout le monde est a egalite http://www.riminiturismo.it/e-cialis-online-apotheke-osterreich-da.html Il connait le VIH, tres peu les hepatites http://www.riminiturismo.it/a-prix-du-levitra-25-mg-fr.html Un rapport devra etre remis en janvier 2013
18. 06. 2014 | 06:43

mmukzbfewz napsal(a):

L enquete de police est toujours en cours http://www.globaladf.org/index.php?p=a-guide-achat-viagra-fr Nous avons porte plainte contre lui http://www.globaladf.org/index.php?p=a-dove-comprare-viagra-generico-it Triomphe condamne, en outre, la partialite du medecin http://www.globaladf.org/index.php?p=a-come-acquistare-viagra-o-cialis-it Et ce jour de carence devrait bientot etre supprime
02. 08. 2014 | 18:29

ppcarotipj napsal(a):

J ai passe une semaine a ses cotes http://www.globaladf.org/index.php?p=e-achat-pillule-viagra-fr Son articulation originale montre cependant un tournant http://www.globaladf.org/index.php?p=a-vendita-viagra-a-san-marino-it JUSQU A DIX FOIS LE TARIF SECU M http://www.globaladf.org/index.php?p=a-doc-morris-apotheke-viagra-da Emoi dans la salle
02. 08. 2014 | 21:56

xybgclgvel napsal(a):

Mais la, ma colere a eclate http://www.mc2grenoble.fr/extras/blog/e-viagra-100mg-pris-sv.html La plupart des seances sont collectives http://www.mc2grenoble.fr/extras/blog/e-kamagra-pa-apoteket-da.html Cette question delicate ne merite pas d embardees http://www.mc2grenoble.fr/extras/blog/e-viagra-priser-i-danmark-da.html Les prevenus sont juges pour tromperie aggravee
07. 08. 2014 | 11:21

bzetgqwzlq napsal(a):

L ANSM a pris acte de l arbitrage de Bruxelles http://pray-as-you-go.org/page-a-viagra-for-kvinner-uten-resept-nb/ Almirall avance 5 000 http://pray-as-you-go.org/page-e-kopa-tadalis-sx-utan-recept-sv/ Des dispositions que Prescrire estime insuffisantes http://pray-as-you-go.org/page-a-cialis-20mg-online-apotheke-da/ Nous sommes des voleurs de mots
15. 08. 2014 | 01:50

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Arnoštová Lenka Teska B Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Bobek Miroslav · Boučková Tereza · Bursík Martin C Cimburek Ludvík Č Černý Jan · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fajt Jiří · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr G Gazdík Petr · Gregor Kamil H Hamáček Jan · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Havel Petr · Havlík Petr · Heger Leoš · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hnízdil Jan · Hokeš Tomáš · Hokovský Radko · Holmerová Iva · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Horváth Drahomír Radek · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hovorka Jiří · Hradilková Jana · Hrstka Filip · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hůle Daniel · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chromý Heřman · Chýla Jiří J Janeček Karel · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Keményová Zuzana · Klan Petr · Klíma Vít · Klimeš David · Kněžourková Tereza · Kolínská Petra · Komárek Michal · Kopecký Pavel · Kostkan Tomáš · Kostlán František · Košák Pavel · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Krištof Roman · Křeček Stanislav · Kubita Jan · Kubr Milan · Kučera Vladimír · Kuchař Jaroslav · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Lalák Adam · Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipold Jan · Lomová Olga · Ludvík Miloslav M Mahdalová Eva · Marksová-Tominová Michaela · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Mihovičová Jana · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Navrátil Vojtěch · Němec Václav · Novák Martin O Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Palik Michal · Paroubek Jiří · Payne Jan · Pecák Radek · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Peychl Ivan · Pikora Vladimír · Pixová Michaela · Poc Pavel · Pohled zblízka · Pokorný Zdeněk · Pražskej blog · Procházka Adam · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rath David · Redakce Aktuálně.cz  · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Řízek Tomáš S Sedláček Tomáš · Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Shanaáh Šádí · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sláma Bohumil · Slimáková Margit · Sobotka Bohuslav · Sokačová Linda · Sportbar · Staněk Pavel · Stanoev Martin · Stehlíková Džamila · Stejskal Libor · Stránský Martin Jan · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syková Eva Š Šefrnová Tereza · Šilerová Jana · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Štádler Petr · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel · Šumbera Filip · Švejnar Jan T Tejc Jeroným · Tejkalová N. Alice · Tolasz Radim · Tomášek Pavel · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Tošovský Michal · Tožička Tomáš · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Vendlová Veronika · Vhrsti · Vileta Petr · Vlach Robert · Vlk Miloslav · Vodrážka Mirek W Wagenknecht Lukáš · Wheeler Adrian · Wichterle Kamil · Wollner Marek Z Zahradil Jan · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zděnek Michal · Zelený Milan · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy