Okouzleni párou

10. 01. 2012 | 08:19
Přečteno 4029 krát
Bývávaly doby, kdy řádná dáma nevyšla z domu bez klobouku, rukaviček či paraplíčka a za kramfleky vysokých šněrovacích střevíců se jí svůdně vlnila secesní vlečka. Pánové se neobešli bez redingotu či cylindru, své sebevědomí zhusta podpírali leštěnou špacírkou, gentlemanství přitom patřilo k jejich základní výbavě stejně jako záliba v tajném spolčování nebo v okultních naukách.

Doby, kdy si ulicemi britské metropole vykračoval spanilý jinoch, za kterého stárnul jeho portrét, v temných stínech číhal rumunský aristokrat závislý na poněkud jednotvárné dietě, londýnská policie dostávala dopisy přímo z pekla a dvacet tisíc mil pod mořem křižovaly oceány zázračné ponorné stroje. Ke konci se chýlilo devatenácté století, kdy slovy ruského autora Borise Akunina byla literatura velká, víra v pokrok nezměrná a zločiny páchány i odhalovány s elegancí a vkusem. Nostalgie po starých dobrých časech, kterým by samozřejmě náramně slušely uvozovky, dala vzniknout zvláštnímu kulturnímu fenoménu. Protože namnoze čerpá z výdobytků zlatého věku páry, vžilo se pro něj označení steampunk (steam znamená anglicky páru).

Steampunk zrodila literatura osmdesátých a devadesátých let minulého století, na svět přišel jako rodný bratr, či snad přesněji homonkulus jiného literárního podžánru, totiž kyberpunku. Sdílí s ním okouzlení technickými vymoženostmi, ovšem zaměřené do minulosti, většinou – nikoliv však vždy – do časů královny Viktorie. Za pradědy steampunku lze považovat Julese Verna či H. G. Wellse (Stroj času, 1895), za jednoho z otců zakladatelů Tima Powerse (Brány Anubisovy,1983), za vrcholné představitele Williama Gibsona a Bruce Sterlinga (Mašina zázraků, 1990), kteří uvedli do světa dobrodružných příběhů počítače poháněné parní energií.

Z čistě literárního hlediska se podle mínění odborníků nějakou dobu zdál nejčistší klasický steampunk mrtev. Vizuálního potenciálu století páry se však záhy zmocnili filmaři, jmenujme nepříliš povedenou adaptaci Mooreovy Ligy výjimečných (2003), nebo koneckonců nejnovější filmová dobrodružství Sherlocka Holmese (půvabné filmy Karla Zemana působí v tomto případě mile vizionářsky), kteří přispěli k jeho zázračnému vzkříšení. Dnes steampunk netoliko povstal v plné síle, ale dál se masivně šíří, získal výraznou skupinu příznivců, pro něž nepředstavuje neoviktoriánství koníček, nýbrž životní styl. Přizpůsobují mu interiér, předměty denní potřeby, moderní elektronické přístroje a v neposlední řadě také módu.

Co tedy potřebuje správná steampunková dáma dbalá své cti ke štěstí? Především korzet. Zatoužíte-li po náležitě viktoriáském vosím pase, můžete volit z poměrně široké škály barev i střihových variant, jen původní výztuže z velrybích kostic nahradila ocel, v levnějším provedení plast. V materiálech převládá kůže, samet či satén, případně jejich syntetické náhražky. Existují korzety střízlivé, ale také hojně zdobené krajkami či kaskádami pentlí, s podvazky (mnohdy odnímatelnými) i bez. Korzetová móda překvapivě pamatuje i na pány – a k jízlivému úsměvu není důvod, čtenáři detektivek vědí, že takový panský korzet značky Lord Byron dokáže svému nositeli zachránit život.

K dámskému korzetu náleží sukně, nejlépe vrstvená a kanýrová, zarputilé sufražetky mohou samozřejmě obléci kalhoty. Puristky by mohly trvat i na vycpávce z koňských žíní nebo jiných, romantičtějších materiálů (turnýra, nebo hezky česky honzík), která sloužila k malebnému zvýraznění zadních partií, aby celková silueta co možná nejnápadněji připomínala přesýpací hodiny. Délka se počátkem jednadvacátého století opět stala předmětem svobodné volby, záleží na tom, chcete-li vystupovat jako šantánová tanečnice nebo schovanka dívčího vzdělávacího ústavu. Z dálky by se sice mohlo zdát, že krátké sukně s přehledem vítězí, správná viktoriánská dáma ovšem ví, jakou mocí vládne zlehka odhalený kotník a ráda se tomu podřídí.

Doplňky se vracejí k secesní zdobnosti, zároveň odkazují na charakteristické steampunkové zaujetí historickými mechanismy či jejich součástkami, příležitostně se dopouštějí výpůjček z ryze fantastického světa. Něžné květinové ornamenty se snoubí s ozubenými koly nebo lebkami bizarních tvorů, na rozepjatých perutích se vznášejí tajuplné symboly, z masivních prstenů pomrkávají nápadné dračí zornice. Čestné místo náleží více či méně funkčním přístrojům, především hodinkám (nejlépe samozřejmě kapesním), klíčům, zámkům, závěsným lupám, dalekohledům, brýlím a jiným stylizovaným optickým pomůckám.
Pestrou, přepestrou nabídku steampunkové módy pro muže, ženy i děti, naleznou milovníci tohoto specifického stylu v internetových obchodech, kreativnější povahy si mohou vytisknout či překreslit příslušné střihy, chutě se pustit do vlastní umělecké tvorby a obléknout se od hlavy až k patě. Praktické informace poskytuje například Dámský historicko-společenský klub (www.dhsk-praha.estranky.cz ).

Vnucuje se otázka, kdepak se náležitě oděná dáma či gentleman mohou svým viktoriánstvím pochlubit. Inu, stačí zběžný pohled, abychom pojali podezření, že dnes pára tryská zpoza každého rohu. Pořádají se tematická setkání, dokonce plesy, na internetu je zatěžko nenarazit na skupinku podobně zaměřených nadšenců. Jako by se steampunkoví příznivci snaží světu vzkázat: Dospěli jsme, ale zůstáváme hraví. A trocha hravosti, koneckonců, prospěje zdravému vývoji každého jedince bez ohledu na věk.

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Jarmulka napsal(a):

Mičanová napiš to do vlasty nebo přečti v Sama doma, ale nelez mezi lidi
10. 01. 2012 | 08:53

Ládik!!! napsal(a):

Dobrý den,
počtěte si v Jůzově i-s diagramu vodní páry. Čte ho čím dál tím míň lidí - mladí už tomu vůbec nerozumí. Už je i málo plamencových kotlů, samý rychlovyvíječ - nikde žádný atomizační odplyňovač, napájecí nádrže vypadají úplně jinak. Ani nýtovat už nikdo neumí, z diskutérů na Aktuálně snad jedině Targus.
10. 01. 2012 | 09:06

Ives napsal(a):

Jarmulko, v "Belle epoque" byla v určitých vrstvách samozřejmostí slušnost a dobré mravy, zvláště ve vztahu k ženám. Obvykle to šlo ruku v ruce se vzděláním. Obojího se ti nedostává a na podání důkazu ti stačí jedna věta.
10. 01. 2012 | 09:09

stejskal napsal(a):

Dobrý den, slečno Mičanová,

milý text, díky za něj.

Libor Stejskal
10. 01. 2012 | 09:10

exit napsal(a):

Tak tak, jsme jako krtci - vždycky, když si nevíme rady s přítomností a s budoucností, schováváme se do minulosti.
Aspoň pro zbohatlíky je to vždy bezpečný útulek. Ti nebohatí se musí prát s přítomnými starostmi.
10. 01. 2012 | 09:19

ali napsal(a):

slečno Mičanová
máte pravdu, ale přichází doba Vodnáře, která nese "módní úděl".
Ženy už kašlou na to, být skrytým či neskrytým objektem mužské touhy a tak nastoupily kalhoty s rozkrokem u kotníků a gumovky v různých kombinací..a musím říct, že z toho mám radost..holky kašlou na to, přerážet si nohy v kramflecích, drtit si klenbu nohy na špalcích, nebo mrznout ve tvrdých lodičkách..
Přesto fandím starým pořádkům a módním kreacím oddělující striktně pohlaví. Sama už jsem na sobě neměla džíny nebo kalhotu nejméně 10let..
Dík za hezký článek :o)
exit
buďte rád, že jste chud a tudíž vesel a dokážete se prát s přítomnými starostmi. Jak vám závidím..
Já tím zbohatlictvím už jsem unavená a nevím, co roupama..
10. 01. 2012 | 09:39

gaia napsal(a):

proboha jen ne korzety, Coco Chanel na počátku 20. století trvalo několik desetiletí, než ženy tohoto zbavila a pomohla ji v tom až první světová válka, kdy muži byli na frontě, ženám do módy nekecali a služky, které musely do korzetů pomáhat raději dělaly ošetřovatelky, než služky paničkám.
Odhození korztů bylo projevem osvobození ženy. I žena má právo se v oblečení cítit stejně pohodleně a uvolněně jako muž. Nošení korzetů je jen obdoba zahalování muslimských žen.
Pryč spárou.
Raději bych podporovala ten nový anglický zákon, že kdo odhodí v Londýně vajgl, bude pokutován.
10. 01. 2012 | 09:46

Občan napsal(a):

Hm...
Já myslel, že to bude o parních mašinách a jiných udělátkách a ono to je jen marketingové plkání o nějaké nové módní vlnce.
Škoda...
10. 01. 2012 | 09:50

Jarmulka napsal(a):

Ives 9,01 máte pravdu, necháme dámu z lepších kruhů ať si povídá a my gentlemani pokýveme hlavou že to bylo milé.
Jenom jsem si myslel že mezi blogy, které dokonce občas vedly k podnětné diskusi nad vážnými problémy a dámským klubem Sama doma, kde si finančně zaopatřené ženy v domácnosti zahánějí nudu, by mohl být drobný rozdíl.
Pokud tio tak většina necítí, omlouvám se
10. 01. 2012 | 10:00

Ládik!!! napsal(a):

Nevím, zdali nemělo být v titulku "parou" místo "párou". Citem bych řekl, že "párou" platí pro páru při atmosférickém tlaku (pára nad hrncem), "parou" pro páru s přetlakem alespoň 0,6MPa - je jedno, jestli přehřátou, sytou nebo vlhkou (plnou parou vpřed/vzad, byl pod parou apod.). Okouzleni párou místo parou mohou být poue romantici, kteří ani neslyšeli, že při najížděcím odvodnění parní soustavy se roztrhlo šoupátko z lité oceli a zabilo pracovníka, který s ním manipuloval. Ten okouzlen nebyl. Ani topič před plamencovým parním kotlem nebývá pa(á)rou okouzlen.
Chtělo by to odborný posudek p. Cvrčka, stejně už dlouho nepsal.
10. 01. 2012 | 10:34

Targus napsal(a):

To Ládik!!!

Ano, nýtovat umím, tedy pokud mne poslouchají přední končetiny, dobře rozklepat nýtek chce taky své.
Nicméně jsemn nucen se zahanbeně přiznat, že velmi často užívám nýty trhací, což je asi taková potupa, jakoby malíř namísto malování obrazů lepil do rámů obrazové tapety zakoupené v Tescu či Baumaxu.
Doba se však hrne překotně dál a já jen smutně koukám, kdy budu nucen vyměnit obouruční mechanické nýtovací kleště za vzduchovou či elektrickou nýtovačku, stejně jako jsem kdysi musel odložit kladívka a matrice...
10. 01. 2012 | 11:07

Josef30 napsal(a):

Mam radost, ze si v tomto mori hrubianstvi a vulgarismu muzu precist neco pekneho.
Dekuji pani Micanova
10. 01. 2012 | 11:17

Ládik!!! napsal(a):

Targus -
to jsme od té páry pěkně odběhli. Ale možná přijde v oblékání i móda nýtů - napadá mě pás cudnosti nebo železná maska.
10. 01. 2012 | 11:25

Ivanka napsal(a):

Autorko- závidím vám že nemáte ekonomické starosti a rozhodla jste se z nudy stát se spisovatelkou.
Pokud budete pokračovat v nastoupeném duchu - čeká vás to co popsal Ives- pokrytecká a snobská společnost se bude mile usmívat a říkat že ve slušné společnosti je správné říci že to bylo roztomilé.od té mladé dámy S vaším přibývajícím věkem to bude čím dál trapnější - 60 letý diblík v dámském provedení už bývá trapný.
...
Poradím vám jestli dovolíte - najděte si slušné povolání kde budete užitečná a pište po večerech o tom co znáte a prožila jste. Když si najdete těžkou práci - napadá mne např. ve zdravotnictví, péči o přestárlé, hendikepované, drogově závislé, budete mít zajímavé zážitky a nad klávesnicí budete překypovat přínosnými myšlenkami, které budou lidé opravdu chtít číst. A budete konečně ta spisovatelka.
Stejně platí o překladech. Překladatel by mněl být kongeniální s autorem a vědět o čem překládá a zná reálie. V kavárně a vlastním budoáru se toho moc nenaučíte
10. 01. 2012 | 11:59

exit napsal(a):

Konec monologu topiče z básně Rudolfa Mayera V poledne (1858):

Umlknul – v dílně hrůza leží.
Vždy větší v kotli var a ruch,
Jak by o závod kola běží,
Jak běsi žene páry duch.
Však na to málo topič hledí,
On klidně, beze strachu sedí,
Kus po kuse do pece hází –
Nad ním se panstvo k hodům schází.

A vztyčiv se zas topič volá:
„Jen hoduj – bohat jsi – jsi pán!
Vždyť bdím tu já – já bída holá!
Zda víš, žes v moc a soud mi dán?
Jen ruky mé jedinké hnutí –
A krásný palác tvůj se sboří; –
...

V závěru básně se topič velkoryse rozhodne uvolnit ventil přetopeného parního kotle a dává tak svým pánům milost.
Tolik k idyle.
(Mayer vystudoval práva v Praze a ve Vídni; patřil k okruhu májovců, byl přítelem Hálka, Nerudy, Heyduka, Světlé... Zemřel v mladém věku na tuberkulózu.)
10. 01. 2012 | 12:36

ali napsal(a):

Ivanka
a kolik je vám, že se oslovujete Ivanka? 10?
10. 01. 2012 | 12:50

honolulu napsal(a):

Pani ci slecno Micanova, kde jste byla tak dlouho ? Uz jsem se dival do mapy, kde jsou Hustopece, ze Vas pojedu hladat.
Mate velkou praci pred sebou ohledne Egypta.

Drzim v ruce knihu od Johna Gordona. Jmenuje se
"Egypt child of Atlantis" je to "A radical Interpretation of the Orgin of Civilization". On tvrdi, ze vse o Egypte je 50 000 let spatne. Popisuje migraci ruznych ras a zmizeni zemi pod oceanem vzestup hladiny oceanu a 180 metru po ukonceni doby ledove atd.

Vy mate rada anticky Egypt, tak se na to podivejte a nekdy nam napiste Vas nazor !

Doba o ktere se zminujete ve Vasem bloqu se nazyva - GLITTER AGE -. Nejezdete ji studovat do Londyna, ale do statu Rhode Island do mesta NEWPORT. To Vam opravdu bude stat za namahu, nahlednout do uplne jineho sveta, super elegance, mezi lety
1880-1913. Oni se vsichni ti elegantni a mocni sjizdeli do toho mista kvuli pocasi... Budete mit inspiraci na psani az se seznamite s jejich osudy a s prostredim.
10. 01. 2012 | 13:19

Kája Mařík napsal(a):

Ano, hezký text. Ale kde jsou ty fotografie autorky v korzetu ? Doplnit !
10. 01. 2012 | 13:51

Kryštof napsal(a):

To Ives a Ivanka:
Vážení, dovolte mi drobnou poznámku k Vašim reakcím. Váš tón mi připomíná 50. léta, kdy byli spisovatelé buďto zavíráni do lágrů jako buržoazní elementy nebo (ti "uvědomnělí") posíláni do fabrik, aby se "přiblížili lidu". Zdá se Vám, že překládání je "neužitečná práce"? Že je to nějaké poflakování doma? Naprosto netušíte oč jde a přesto soudíte. Paní Mičanová (dodávám bohužel) rozhodně není "finančně zaopatřená žena", která se z nudy věnuje psaní. Nudící se bohaté "paničky" totiž většinou neumějí psát, ostatně by je něco takového ani nenapadlo. Vy dva zřejmě zábavu považujete za něco ošklivého, bezpochyby těžce dřete v dolech (odkud také jistě píšete své komentáře) a věnujete celý svůj život rozvoji naší společnosti. Popravdě si to jinak ani neumím představit. Zdař Bůh!
10. 01. 2012 | 14:14

ali napsal(a):

Kryštov
díky, napsal jste to za mě, zvláště Ivance, diblíkovi v dámském provedení..ale pozapoměl jste na gentlemana Jarmulku. Nebo ten má zvlášť svůj sloupeček příště? :o)
hezký den

slečno Mičanová,
nenechte se odradit a pište..
10. 01. 2012 | 14:23

Kryštof napsal(a):

to Ali
K panu Jarmulkovi není třeba se vyjadřovat, ukázal se sám a to myslím stačí. Patří jistě k těm mužům, kteří se na internetu vytahují, ale doma jsou maličtí jako trpaslíčci - pokud se teda vůbec našla žena, která by si takového "hrdinu" vzala.
10. 01. 2012 | 14:35

ali napsal(a):

Kryštof
:o) nevím sice, jaké asociace mi to vyvolala, ale vzpoměla jsem si na Limonádového Joe, kdy Deyl má v náručí Fialovou a po kázání Joe se uklonil a odpověděl: ano prosím :o)))))
dík
10. 01. 2012 | 14:40

Valaškat napsal(a):

Já vím, říkalo se a stále říká za nás za mlada to bývalo lepší. Ale přesto budu znovu opakovat - ono to skutečně tak bylo, mám značnou řádku let a hodně si pamatuji. Svět se změnil k svému neprospěchu - veškerá úctu ke druhému vymizela a je to na škodu všem. Do divadel, koncertu se chodí ve svetrech, s kloboukem na hlavě a bohužel i před neboštíkem se nesmekne. Ženská populace se nezardí se svým otevřeným pupkem k nahlédnutí, veškerá cudnost s vlastní sebeúctou je ta tam. Je to velká škoda, protože tím se dostává nová generace do fáze velké sobeckosti a je ji lhostejné, že mladí sedí v tramvají a staří musí stát. ŘEVNIVOST má ZELENOU , a neuvědomí si, že ještě není všem dnům konec a jednou na ně snad také dojde.
10. 01. 2012 | 14:41

Targus napsal(a):

To Ládik!!!

Myslím, že zas tak moc ne. Rozvoj železnice po nasazení parního stroje předznamenal, resp. vynutil si i rozvoj dopravního stavitelství, kam patří neodmyslitelně ocelové nýtované konstrukce. Svařovat se začalo až mnohem později. Pamatujete si nějaký nýtovaný ocelový most? Já ano, ten poslední mi zbourali loni, místo něj tam trůní hnusný a fádní předepjatý železobeton...
10. 01. 2012 | 14:42

Ládik!!! napsal(a):

Targus -
myslím, že zrovna most Miloše Sýkory v Ostravě je nýtovaný. Vedle na katafalku je skrčený Miloš Sýkora a čuchá, jestli neuniká plyn (aby most nedopadl stejně, jako vedlejší most Pionýrů, který vyletěl do povětří i s trolejbusem http://hornicky-klub.info/rservice.php?akce=tisk&cisloclanku=2011070004). Nýtované stavební konstrukce jsou sice pěkné, ale nýtovaná kotlová tělesa pro přehřátou vysokotlakou páru - to je maso. Poslední jsem viděl na výtopně Jan Šverma (vedle koksovny) - jelo to i v době bombardování Ostravy, už v té době to nikdo neuměl "vypnout". Dnes by to byl moderní skanzen - dalo by se tam promenádovat ve stylu steampunk.
10. 01. 2012 | 15:05

Ives napsal(a):

Dobrý den diskutujícícm. Rád bych rozvedl svůj příspěvek. Pán nebo paní Jarmulka byl/a nejen hrubý/á k autorce, navíc si sekl/a jednu malou chybu, Vlasta s v. A určité vrstvy se slušným chováním? Doba trochu pokročila od dětské práce v sirkárnách a dřiny žen v kamenolomech. Jen jsem tím chtěl říci, že co bylo dříve znakem "lepších vrstev", tj. nejen high society ale i státních úředníků, pracovníků u dráhy, gymnaziálních učitelů a dalších, to by dnes v naší osvícené době mělo být samozřejmé. Vám samotným se nezdá, že slušnost celkově a k ženám zvlášť se vytrácí? A není to s tím, že celkově klesá laťka vzdělanosti? Kde jsou muži jako Dennis Finch-Hatton a ženy jako Karen Blixenová (Vzpomínky na Afriku), berte jako jako příklad. A nebo něco více českého:" Proč by skladník ve šroubárně nemohl číst Vergilia v originále?" A kdo z vás ví, odkud to je? Prostě bych rád žil v době, kdy ženy byly ženami a muži také znali své místo v životě. A ta Afrika...
10. 01. 2012 | 15:07

Prak napsal(a):

Kryštofe 14,14 pani Mičanovou a její finanční situaci neznám, ale pokud má finanční nouzi, asi ji nepřekoná tím že si bude ve svém pokojíku rozvíjet myšlenky o kráse korzetu před stoletími. Ta diskuse je o tom zda vstupní blog je jenom roztomilé žvatlání nudící se paničky nebo podnětný blog k diskusi. Jsem chlap, takže možná nechápu vše, ale připadá mně to blíže té první možnosti
Jinak Ivanka má pravdu.- překladatel by měl hodně znát o životě a o konkrétním oboru ve kterém překládá, o spisovateli platí obdobně
10. 01. 2012 | 15:10

Baba napsal(a):

Rok od je jen prvním krokem. Asi jich bude přibývat.
10. 01. 2012 | 15:23

Kryštof napsal(a):

To Prak
Podnětnost či nepodnětnost blogu nedokážu posoudit, každého asi zajímá něco jiného. Mě třeba to, co paní Mičanová napsala připadá zajímavé. Ale co Vy můžete vědět o tom, co zná a nezná? Četl jste její překlady a její vlastní knihy? Já ano, a v té oblasti o níž píše a překládá ví víc než kdo jiný, to mi můžete věřit. Obecné úvahy o tom, co by měl či neměl spisovatel znát jsou k ničemu pokud neznáte jeho dílo.
10. 01. 2012 | 15:37

Jestřáb napsal(a):

Ivesi- koukám že nám ten přerod od konkrétní práce jako za socialismu k době, kdy se velmi mnoho lidí živí jako paní Mičánová, přinesl úžasnou prosperitu- není na důchody, na zdravotnictví, na požárníky a pohotovosti, na zalátání těch socialistických silnic, policii na menším městě uvidíte pokud jim dá radnice na provoz stanice, a z dluhů nevyjdou ani naše děti. Ale jsme svobodni a už nemusíme pracovat tak jak za komunistů, Sláva a hurá. Dnes jsme všichni v tá správné společnosti a ve šroubárně se na to mohou vykašlat a číst si raději Vergilia v originále A pravda a láska nám vítězí.
Gratuluji Ivesovi k úspěchu
10. 01. 2012 | 15:44

Ives napsal(a):

Jestřábe, asi to chápeme oba jinak. Já jsem to pochopil jako módní exkurs a apel na návrat starých dobrých časů v jednom. Vy nechcete, aby ženy vypadaly žensky a muži byli slušní? Aby vůbec vzdělanost a slušnost byla obecně užívaná? Ani kopáč výkopů se snad nemusí chovat jako h....o, vždyť je to člověk 21 století. Chtěl jsem jen tak "socialisticky" říci, že to, co bylo před 200 lety samozřejmé pro smetánku, tak by kurva drát dnes mohli mít za své i normální lidé! A vy tu také tak nějak v duchu Kojzara z RP pletete do této debaty třídní boj, ale ono je to pouze o starých časech, jejich atributech a slušnosti obecně.PS: Vergilius ve šroubárně je z "Marečku, podejte mi pero". Dialog Kemr (skladník) a Kovářík (profesor Hrbolek)
10. 01. 2012 | 16:01

otokar napsal(a):

Jestřábe,
v podstatě máte pravdu, je to bordel, nicméně na to budeme jednou vzpomínat jako na staré dobré časy. No ni?
10. 01. 2012 | 16:11

Michal Macek napsal(a):

ahoj :DD

to ste mi jako steampunkovemu fanouskovi udelala velkou radost :D predpokladam ze vyrazy mestska fantazy,new weird vam take neco rikaji....muzem pokecat co kdo cetl...:D
10. 01. 2012 | 16:13

Almo G™ napsal(a):

Také mám radost, že si v tomto moři hrubiánství a vulgarismu můžu přečíst něco pěkného. Třeba že se na horní palubě ještě tančí.
10. 01. 2012 | 17:10

exit napsal(a):

Ives:
Baronka Blixenová napsala mnohem lepší věci, než tu slátaninu Vzpomínky na Afriku. Je to velká spisovatelka, ale zrovna ona si na slušnost nepotrpěla.
Po návratu z Afriky žila desítky let jako syfilitička s rozežranou tváří, proslulá sarkasmem, zlobou a nenávistnými poznámkami, kterými týrala okolí.
10. 01. 2012 | 17:18

exit napsal(a):

Mimochodem, podíval jsem se na stránky této Mičanové a s úděsem vidím, že to, co slečna (nebo panička) Mičanová produkuje a překládá, nemá s literaturou nic společného. Není to literatura, jen to nejpokleslější zboží pro puberťáky a unuděné zbohatlice.
Je ale ovšem jen věcí (a vizitkou) Aktualne, že dává mezi blogery prostor i takovýmto pokleslým postavičkám.
10. 01. 2012 | 17:26

Targus napsal(a):

To Ládik!!!

Och, Bože, ta skleróza, na "Šikořok" jsem zapomněl. Ano, jeden z posledních mohykánů.

A ty nýtované kotle byly opravdu maso. Člověk jen stál a čuměl.
:-)))
10. 01. 2012 | 18:09

ex-nemo napsal(a):

Co asi nevíte, že době korsetů se lidstvo ocitalo v podobné kritické situaci jako dnes. Došlo k vyčerpání zdrojů. Vybili velryby a nebyly kostice do korsetů; ženy přestaly být svůdné a hrozilo vyhynutí lidstva.
Naštěstí chemici objevili galalit, který to zčásti překlenul a zachránil situaci; vzápětí ovšem zmizely i korsety a jak správně píše Gaia, ukázalo se to dokonce jako lepší.
10. 01. 2012 | 18:20

Michal Macek napsal(a):

ex-nemo:

nebot jak pravi stare velrybi porekadlo (v originale ve velrybstine): auuuiii uuuaaaiiuuu uuiiiaaa!
10. 01. 2012 | 18:23

gaia napsal(a):

ovšem ve 21. století jdeme ještě dál. Lidstvo zjistilo, že všechny ty kanýrky, volánky, pastelové barvy, podprsenky a šatičky jak z cukru, ženám vlastně vůbec nesluší a nesedí. Jsou do nich totiž moc tlusté(hlavně na některých místech) a že by tyto více slušely hubeným a vytáhlým chlapcům.
A že oni by i v rámci antidiskriminace nosili rádi třeba i podprsenku.
proti tomu je nějaký trend steampuk úpné prd.
http://www.super.cz/7286-to-uz-je-moc-zzenstily-model-andrej-pejic-se-stal-tvari-push-up-podprsenek.html
10. 01. 2012 | 18:39

Kryštof napsal(a):

to exit
Ano, takový komentář jako jste vložil Vy tu ještě chyběl. Po strážcích "užitečnosti" spisovatelské práce pro změnu strážce "uměleckých kvalit" literatury. Jeden lepší než druhej. Ještě že jen bezmocně prskáte a plivete, ale v reálu naštěstí nemáte žádný vliv. Zaplaťpánbu!
10. 01. 2012 | 19:03

Michal Macek napsal(a):

gaia:

sou v nich moc tluste?a co my,milovnici baculek? :)
10. 01. 2012 | 19:17

gaia napsal(a):

Michal Macek

správná baba má podle módních návrhářů vypadat jako hubený chlap , akorát si musí nechat přišít implantáty.(ten chlap)

A tak zatímco se z ošklivého chlapa dá lehce udělat hezká žena, hezká žena v šatech navržených módními návrháři vypadá pořád divně.
10. 01. 2012 | 19:25

Michal Macek napsal(a):

gaia:

modni navrhari sou teply...jak ma vypadat spravna zena?to vedeli uz pred 50.000 lety - jedte se na ni podivat do Brna do muzea :D
10. 01. 2012 | 19:34

gaia napsal(a):

Michal Macek

no zrovna tedy tu Věstonickou Vendulku si v korzetu představit nedovedu.
A s Honzíkem na zadku už vůbec ne.
10. 01. 2012 | 19:39

Michal Macek napsal(a):

gaia:

nevic to to je Honzik ale urazi me to :DD to ja si ji teda v korzetu prestavit dovedu :DDD ale asi toho budu muset nechat radeji :D no ve viktorianske ere se moc zen neproslavilo byla to tehdy pomerne maskulinni doba ,jednou z vyjimek potrvzujicich pravidlo byla:

http://cs.wikipedia.org/wiki/Helena_Petrovna_Blavatsk%C3%A1

a ta taky nebyla zadne tintitko :D uz dlouho premyslim nad povidkou nebo romanem kde by tato dama vystupovala a take muj oblibenec:

http://cs.wikipedia.org/wiki/Aleister_Crowley
10. 01. 2012 | 19:47

gaia napsal(a):

Michal Macek

no ve viktoriánské době byla přeci nejslavnější hlavně ta Viktorie
10. 01. 2012 | 19:56

Michal Macek napsal(a):

gaia:

no jasne :D a jeste marie curie :D
10. 01. 2012 | 19:59

exit napsal(a):

Kryštof:
Kryštůfku, co když dnešní bída téhle země (intelektuální, morální, ale i ekonomická, ovšem) je důsledkem právě toho, že nám vládne ponikatelská sběř, která se ovšem postará o to, aby tichý hlas moudrých lidí slyšet nebyl.
Nejsem strážce nějakých "uměleckých kvalit" (ty jsou vždycky relativní), jen říkám, že tahle holčina nemá o literatuře a o spisovatelské práci ani potuchy. A že jí chybí buď alespoň průměrná inteligence (a potom je na vině její okolí, že ji nechá se veřejně ztrapňovat) nebo morálka (protože její psaní má všechny parametry morální prostituce).
Stačí si přečíst pár jejích textů a jistě se mnou budete souhlasit.
10. 01. 2012 | 20:05

Krystof napsal(a):

to Michal Macek
Přečtěte si román Marka Frosta Seznam sedmi, tam máte jak madam Blavatskou, tak (pod jiným jménem) Crowleye...
10. 01. 2012 | 20:06

gaia napsal(a):

Michal Macek

a co Jana Eyrová?
10. 01. 2012 | 20:10

Kryštof napsal(a):

to exit
Velevážený, já texty paní Mičanové dobře znám a znám osobně i jí. Vás osobně bezpochyby neznám, ale tady se projevujete jako hloupý tlachal, zbaběle urážející zpoza internetové anonymity ženu, o níž vůbec nic nevíte. Navíc jste se už předtím projevil coby udavač, když jste upozorňoval na to, že "Je ale ovšem jen věcí (a vizitkou) Aktualne, že dává mezi blogery prostor i takovýmto pokleslým postavičkám." A takový člověk káže o morálce. Fuj!
10. 01. 2012 | 20:15

Michal Macek napsal(a):

krystof:

dik za typ a je to napinavy? :) ja cetl crowleyho zivotopis - velmi zajimave :D hodne se mi libil jeho pristup k penezum :) bylo pod jeho uroven penize nemit stejne tak jako pracovat,takze se vzdy nechal nekam pozvat tak si obednal to nejdrazsi a pak za sebe nechal zaplatit.nebo se nechal ubytovat v luxusnim hotelu ale uz jaksi zapomel zaplatit pricemz takto navstivil vsechny lepsi hotely v londyne :D proste borec :D
10. 01. 2012 | 20:20

Michal Macek napsal(a):

gaia:

no jo ja o ni moc nevim ...bojovnice za prava zen?
10. 01. 2012 | 20:21

Kryštof napsal(a):

Michal Macek
Byl to fakt originální týpek, to je pravda :-) exit by ho určitě označil za morálního prostituta :-)) Ten román je rozhodně hodně napínavý, doporučuju!
10. 01. 2012 | 20:23

Michal Macek napsal(a):

krystof:

tak dik za typ :D myslim ze by exita nejak originalne proklel :)jeho magicky souboj s S.L.Mathersem to dava tusit :) a vite co je husty?pritelkyne mi ukazala naky stranky na netu a tam date svoje datum narozeni a jmeno a ono vam to vyplivne co ste byl v minulym zivote a me to normalne vyfluslo ze sem byl v minulem stoleti carodej,narodil sem se v roce 1875 a zil sem ve skotsku...tak nevim co si o tom myslet :DD
10. 01. 2012 | 20:38

Kryštof napsal(a):

Michal Macek
No, nevím jestli by bylo o co stát :-) Děsím se, co bych se dozvěděl o sobě :-))
10. 01. 2012 | 20:47

Michal Macek napsal(a):

Krystof:

ja ty stranky zkusim najit.husty je ze se mi to stalo v dobe kdy sem ten zivotopis cetl a jeste kdyz sem jel tenkrat s tou knizkou v autobusu tak mi jedna pani normalne rekla ze sem podobnej tomu panovi na obalce :D no trochu divny to je... :)
10. 01. 2012 | 21:01

Kryštof napsal(a):

Michal Macek
Co na to rict? Na vasem místě bych se asi začal trochu bát :-)
10. 01. 2012 | 21:06

Michal Macek napsal(a):

Krystof:

bat?mozna ze jo.kazdopande mame hodne spolecnych vlastnosti napr ten pristup k penezum.i zajem o magii.na druhou stranu vzhledem k zivotu jaky vedl a k hromade ruznych drog a alkoholu co do sebe nacpal (nemluve o zenach) zemrel crowley v pomerne pozehnanem veku :)bat bych se mel prave kvuli te magii,vzhledem k tomu ze crowley povolal za sveho zivota do svych sluzeb x demonu a jinych astralnich bytosti...snad se nehodlaji mstit na me ted :)
10. 01. 2012 | 21:13

Kryštof napsal(a):

Michal Macek
Toho bych se právě bál :-)
10. 01. 2012 | 21:29

Fialenka napsal(a):

Myslím, že jste muže vystihla dobře: … vedle okázalého parádění záliba v tajném spolčování a v okultních naukách … Asi to bude platit dodnes, i to parádění.
A o co se tenkrát kromě parádění zajímaly ženy?
Jak korzet souvisel se štěstím žen je ukázáno, i když z jiné strany než na blogu, v nádherném filmu Mona Lisa Smile.
10. 01. 2012 | 22:23

exit napsal(a):

Kryštof:
Kryštůfku, jste psychopat? Protože vyfabulovat z mojí věty k Aktualne, která má přesně opačný význam, udavačskou intenci, to by duševně normální člověk nesvedl. Navíc, místní "cenzor" Stejskal Mičanové text pochválil, nemusíte se tedy ničeho bát (je to čtvrtý příspěvek shora).
Na rozdíl od vás výšeřečenou Mičanovou osobně neznám. Přečetl jsem ale několik jejích textů a na jejich základě vás mohu ujistit, že Mičanová je žena
- s průměrnou schopností stylizovat psaný text (asi na úrovni obyčejné Češky, která píše dopis babičce)
- s podprůměrnými tvůrčími schopnostmi
- s podprůměrnou inteligencí a v rámci populace spíš podprůměrně vzdělaná
- poměrně vcítivá a dobře napodobující (byla by z ní dobrá korektorka nebo časem i redaktorka)
- neschopná vnímat morální kategorie a neschopná rozlišovat mezi dobrem a zlem
- s mizernými přáteli
Věřte zkušenému - takových a podobných Mičanových jsem během let poznal ve své profesi už spíš stovky než desítky. A ta nejlepší věc, kterou byste pro ni mohl udělat, by bylo říct jí: "už nic, holka, nepiš, jenom se veřejně ztrapnuješ". Mrzí mě to, protože ten dnešní blog se mi skoro líbil a chtěl jsem se podívat, co produkuje dalšího. Ale je to bohužel vesměs bezcenný škvár.
10. 01. 2012 | 22:24

exit napsal(a):

Kryštof:
Mimochodem, řekněte Mičanové, ať si opraví vizitku u svého blogu. Spojení "beletristická překladatelka" totiž v češtině neexistuje - působí směšně a vlastně jím inzeruje, že češtinu neovládá. Vytváří představu, že kultivovaně přeložit dokáže nanejvýš tak nohu přes nohu. Což takhle normálně česky "překladatelka beletrie"?
10. 01. 2012 | 22:31

svatební a pohřební orchestr G.Bregoviče napsal(a):

Kryštof a Michal Macek:
pánové, v duchu roztomilosti blogu paní autorky si dejte pusu a pac, bude to hezké :-)
10. 01. 2012 | 22:42

honolulu napsal(a):

Panove Vy si troufate letet intelektem do velkych vysek.
Balvatsky a nebo Crowley ?
Spadnete na nos !
To jsou nejvetsi zahady modernich dejin. Stejne jako nacismus nebo Hilter. Nejvetsi zahada snad ze vsech je Vril Society. Mohl by mi nekdo napsat nejakou theorii kam vsichni zmizeli ?
Ani Amici ani Soveti nenasli jednoho z nich.

Pani Micanova piste vse co mate na srdci ! Nedejte se odradit kritikou nekoho, kdo vas kritizuje za literalni cinnost a vzapeti napise ze psani je relativni, ktere nehodnoti.

Budouci trestnici a opozdeni Komousi do prdklonu ! Nakopnuty "vyfuk" je u vas prvni predpoklad dusevniho rustu.

Pani Micanova, nasel jsem umelce, malire na kresleni obrazu pro Historical Illustrations. Maluje velmi pekne 1/2 hod., ale chlasta jak velbloud a potom 2 hod. chrape na zemi. On je z Rostova.
Moje projekty jsou plne nesnazi. Jaky projekt je VAS pristi ?
Pochlubte se !
10. 01. 2012 | 22:43

Kryštof napsal(a):

to exit:
Vážený pane, nejste náhodou psychopat Vy? Zřejmě se považujete za velkého odborníka na psychologii, literaturu a jistě řadu dalších oborů. A v jakém že prosím působíte oboru, že tak hbitě dokážete na bázi omezeného množství textu posoudit celou osobnost paní Mičanové? Mohl bych konstatovat, že takových všeználků jsem ve své praxi zase já poznal stovky. Ostatně stačí se podívat na komentáře k jakýmkoli blogům, že.
Nedávno jsem četl zajímavou studii o profilu internetových diskutérů Vašeho typu, z níž vyplynulo, že jde o muže
1. v těsně předůchodovém či raně důchodovém věku,
2. inteligentní, s VŠ vzděláním,
3. zatrpklé, bez výraznějších osobních sociálních vazeb,
4. nespokojené se svým životem a svalující vinu za své neúspěchy na ostatní.
Trefili se?
A mezi námi, mezi "překladatelkou beletrie" a "beletristickou překladatelkou" není žádný valný rozdíl po gramatické ani stylistické stránce. Změna podstatného jména v přídavné je v češtině běžným jevem. Pokud někdo neovládá češtinu, jste to obávám se Vy.
10. 01. 2012 | 22:53

Radkin Honzák napsal(a):

Vážená paní Mičanová,
děkuji Vám za hezký text, "párou" bych nechal, protože dodnes se chodíme všichni dívat, když ve sváteční dny "jede pára".
Našel jsem jeden Váš věštecký titulek: Bubáci a hastrmani, hulváti a gentlemani, hodící se na diskutující sbor. Abyste nebyla ochuzena o jednu z významných postav, sděluji Vám, že mi byla přidělena role hastrmana v Labutím jezeru. Pohybově mě bude trénovat jedna ruská primabalerina.
Srdečně Vás pozdravuju! Radkin Honzák
10. 01. 2012 | 22:55

honolulu napsal(a):

Exite, (22:24)
co jste dokazal Vy ? Proc na tu pani utocite ? Kdo Vam dal pravo ohodnocovat to, co ona napise ? Proc jste se stal samozvanym arbitrem neceho, co druhe lidi zaujalo ?
Od te doby co psala o Kleopatre je vsem jasne, ze je nadana.
(A ja ze sebe udelal hlupaka protoze jsem si popletl datumy a pritom jsem vlastnikem anticke knihovny.)
Predlozte to co jste napsal Vy ! Kde to mate chlape ? Hmmm ?
To delavali komousi, pristrihovali druhym kridla, aby byl kazdy na jejich urovni a ta byla nizka...
10. 01. 2012 | 22:58

Anba napsal(a):

Každý má své gusto. Moje švagrová prožila a prožívá na červené knihovně celý život a pořád ji to baví, já mám ráda literaturu faktu a dnes, kdy už nemám oči na tlusté knihy, si smlsnu na americkém filmovém realismu - viz. předevčírem v TV "Až na krev" a "Nebeské dny". O kanýrech a volánech se tak přemýšlet nedá.
Nic proti módě, každá doba má svoje, i když mi to vy mladší nebudete věřit, začátkem 60. let minulého století jsem nosila výhradně ekooděvy z vlny, bavlny a čistého hedvábí, kožené lodičky a jemné sako z alpaky - s lítostí dnes vzpomenu na kožené kabely a kabelky, které jsem jako ošoupané (patina) nemilosrdně vyhazovala.
Kde ty zdroje jsou? Nemyslím finanční - příjem jsem měla průměrný, ale zboží bylo kvalitní a kupříkladu ta saka (moje tmavě zelené a manželovo rezavě hnědé) nám vydržela krásná 15 let, až do změny formy (naší - ne sak).
O šatech, svetrech, pletení, domácí tvorbě podle Burdy (německý módní časopis se střihy) bych mohla psát dlooouhý článek.Taky muži v mém okolí byli zdvořilí a poměrně slušně oblékaní, i když v 80.tých letech už byla jejich úroveň hodně pokleslá. Vzpomínám, jak jeden mladý právník začal do práce jezdit na kole v neprodyšné šustsoupravě a pobýval v ní i přes den a dokonce byl předvolán na koberec k napomenutí a polepšil se džínami.
Ale v 70. a později byly našimi ikonami nylony, polyestery a tradiční materiály se nám zdály nemoderní a nudné. Stávali jsme se konzumními spotřebiteli a uchování hodnot nám bylo směšné (moje matka uchovávala z dob před II.válkou asi 15 klobouků a to nebyla žádná dáma, bez rukaviček a punčoch prý bylo nemyslitelné vyjít ), pamatuji ji ovšem taky v 50.tých letech, kdy chodila zásadně v šátku.
Móda prostě odráží politické a hospodářské poměry. Ta dnešní se mi líbí, leginy, krátké kabátky, delší svetry, chlupaté čepice, taková trochu příprava na tuhou zimu nebo tuhé doby.Prostě přituhuje a volánky budou jen pro někoho.
10. 01. 2012 | 23:02

Almo G™ napsal(a):

Tady je ta diskuse, o níž píše R.Honzák: http://blog.aktualne.centrum.cz/blogy/daniela-micanova.php?itemid=10428

Stojí za přečtení (až do konce).
10. 01. 2012 | 23:30

exit napsal(a):

Kryštof:
Netrefil jste se v ničem, ale to se od vás asi ani čekat nedá. Je zajímavé, s jakou úporností trváte na svých nesmyslech. Spojení "beletristická přžekladatelka" je opravdu směšné a je to výraz, kterého může použít nanejvýš někdo, kdo se usilovně pokouší dokončit střední školu (zeptejte se např. v jazykové poradně ÚČJ AV ČR, když nevěříte). V češtině takové spojení prostě neexistuje. Takže slečna "podniká" v oboru, který ani neumí pojmenovat - jak typické pro dnešní dobu, v níž lze nedostatek vzdělání kompenzovat sebevědomím a drzostí. ("Drzé čelo lepší než poplužní dvůr", říkalo se o takových kdysi.) Anebo je to právě naopak - že bezbřehé sebevědomí přímo vyrůstá ze snížené inteligence? To je ostatně fuk.
Honolulu, podívejte, ta holka neumí nic a ještě se tím chlubí. Je ve svém oboru tak na levlu poslankyně Kočí. Já jí ovšem nechci přistřihávat křídla, je to jen její problém. Ale vystupuje-li veřejně, musí samozřejmě počítat s tím, že se ztrapní - že pro někoho bude směšná nebo se jí bude i štítit(z morálních důvodů, protože kšeftuje s literaturou, tedy s něčím, s čím se nekšeftuje) . To je součást profese. Jistě byste sám nechtěl, abychom si jen navzájem neupřímně předstírali, jak jsme skvělí. A jistě byste nechtěl, aby třeba vaši dceru, ženu nebo holku někdo chválil, když ve své profesi nebude skutečně dobrá. A to tahle není.
11. 01. 2012 | 01:30

exit napsal(a):

Opravdu lituju, že jsem se do téhle debaty pustil a znechuceně končím - efekt je totiž nulový: místo aby Kryštůfci a spol. začali přemýšlet, přejdou do útoku. (Je to zřejmě jednodušší než myslet; dr. Honzák by to snad vysvětlil lépe.)
Vím ale jistě, že slušný člověk se neživí produkcí toho, co produkuje tato Mičanová. A že to, co produkuje, není literatura. A také jsem si jist, že hloupost nelze omluvit mládím. A ani stářím, ovšem.
11. 01. 2012 | 01:48

honolulu napsal(a):

Podivejte se, pane Exit ! Nejhloupejsi jsem zde "JA" - nick honolulu. Gramatiku neznam ! Hi, chi, ky, ri, di, ti, ny, si pletu s vynatymi slovy.
Tropickou horecku na Zambezi jsem prezil (a kamosi mi ukazali muj pripraveny hrob) a myslite, ze se citim mene nez profesori na UK, protoze jsem mel uvareny mozek ? Vubec NE !

Pocita se vzletna duse ! Pocita se uspech a plny zivot. Vzdyt ja si vsechny vase diplomy mohu koupit tak, jako jsem si koupil aristokraticky titul prince, abych svedl k hrichu pravou slechticnu. Kazdy clovek, ktery ma hobby je hodnotny a dulezity clovek.

Hobby, ktere ma pani Micanova (stary Egypt) je velmi zajimave.

Vsichni ti profesori jsou nemocni jesitnosti a davno ztratili kontakt s realitou, vzdyt je to videt vsude po svete.

Atlantis nasli lide, jako jsem ja. My se nebojime ze sebe udelat trdla, protoze mame vision. My se nebojime neuspechu. Jesitni "profesori" se boji vseho..

Predstavy a sny nekoho nezatizeneho oficialnostmi jsou lepsi nez sny profesoru.

Tak, co je Vase hobby ? Domitian chytal mouchy a Diocletian pestoval melouny. (Zajimavi lide).
11. 01. 2012 | 04:00

Michal Macek napsal(a):

exit:

vztezstvi Pyrrhy?(drive zname jako pyrrhovo vitezstvi :))
11. 01. 2012 | 06:45

gaia napsal(a):

exit by asi chtěl, aby autorka psala takové knihy, jako byla např. Helča bude traktoristkou od M. Michalské, nebo traktoristkou sama byla. Pak by dávala společnosti ty pravé hodnoty.
11. 01. 2012 | 06:48

Čitatel napsal(a):

Ono to má ještě jednu rovinu- totiž že se editoři a majitelé blogů na Aktuálně nenápadně ale čím dál usilovněji snaží odvést pozornost lidu od problémů země k prkotinám - zemí hýbou četné problémy a nepokoje a místo toho si počteme co si paní Mičánová myslí o 100 let starých korzetech, že pan Burian opustil pražskou kavárnu a setkal se tu s mechanikem , tu s někým jiným, na koncertě mimo prachu dokonce potká venkovské chasníky , a do toho nám někdo poradí jaký veleduch byl magor Jirous, Mašínové, Havel Škvorecký.
Nějak to lidi spíše irituje než uklidní - čím to asi bude ???
11. 01. 2012 | 07:06

Kryštof napsal(a):

to exit
Ale ano, mám pocit, že jste přesně tím, o čem hovořila ona zmíněná studie, jen to samozřejmě nikdy nepřiznáte. Autoritativnost, s níž soudíte ostatní (paní Mičanovou, mne a další) svědčí o tom, že v běžném životě vůbec žádnou autoritu nemáte, a proto takto vystupujete na diskusním fóru, kde Vás kryje anonymita. Navíc ve Vašem projevu cítím i pohrdání k ženám, což je obzvláště ubohé a trapné.
Diskutovat s Vámi je bezpochyby k ničemu, ale bylo to aspoň poučné.
Sbohem.
11. 01. 2012 | 08:55

Michal Macek napsal(a):

Citatel

jake problemy nasi zeme resite?
11. 01. 2012 | 09:22

Michal Macek napsal(a):

autorka a ostatni:

jestli ted nemate co cist muzu doporucit tohle,neni to sice primo steampunk ale je to dost dobry:

http://neviditelnypes.lidovky.cz/recenze-ian-mcdonald-reka-bohu-dka-/p_scifi.asp?c=A100707_220142_p_scifi_pag
11. 01. 2012 | 11:33

Čitatel napsal(a):

Michali Macku- řeším že čím víc pracuji a nedělám dluhy, tím víc jsem já a moje děti zadlužené tak že to ani další generace nezaplatí. Ruší se nemocnice, pohotovosti, požárníci, policejní stanice, není na opravu silnic, bude čím dál více nedostupné zdravotnictví, kriminalita - rozšiřují se gheta kam si netroufne ani policejní hlídka, šluknovsko a jiné regiony na pokraji občanské války- drží to tam miořádná jednotka těžkooděnců. Z toho ještě dám desítky miliard církvi. A řeším i některé další věci které ohrožují můj život a stát jenom hledá jaké mně napaří další daně a poplatky a kolik dalších bude nezaměstnaných a bezdomovců
To že si mohu přečíst dílo roztomilého diblíka Mičánové, veleautora Škvoreckého nebo jít do divadla na největšího dramatika Havla / kterého ovšem nevím proč nehrají / mne opravdu moc neuklidnilo. Pokud to stačí ke štěstí vám, gratuluji. Já bych ale radši žil ve slušné zemi
11. 01. 2012 | 11:53

Michal Macek napsal(a):

Citatel:

vas popis mi pripomina ceske zeme po 30tilete valce :D az dnes pujdu z prace domu a budu se brodit mezi nemocnymi a chromymi zebraky na ulici a mezi horicimi domy ,vyhybajice se pri tom vymolum a jamam na silnici a drzic si od tela gangstery svou pistoli tak pokud to preziju a dostanu se domu tak vam poslu mail ve kterem vas poprosim cca o 150000 (co to pro vas je kdyz "rozdavate" miliardy) na splaceni toho meho dluhu....
11. 01. 2012 | 12:02

Petr H napsal(a):

Michal Macek - ano po 30 leté válce byl také podobný úpadek země jako po listopadu 89. Je to velmi tragické
11. 01. 2012 | 13:35

Michal Macek napsal(a):

PetrH

po tricetilete valce byla zeme spalena,trapil ji hladomor a zdivocela soldateska.....
11. 01. 2012 | 13:42

Veěkrna napsal(a):

Macku a stavěly se nejkrásnější barokní stavby.Dnes se toho moc nevybuduje . Nastuduj si dějiny než začneš plácat .Jinak drancování vidím i dnes, není to soldateska ale politici. A k tomu hladomoru směřujeme. Nevím kolik bezdomovců se potulovalo tehdy, dnes jich je dost
11. 01. 2012 | 14:16

gabybaba napsal(a):

Veěkrna
Za kolik let po třicetileté válce stála první barokní stavba? Jak vy to píšete, tak to vypadá, že byl uzavřen mír a hned se začalo stavět.

čitatel
taky mě trápí ledacos, co se tady děje, ale to přece neznamená, že přestanu žít!
A život pro mě jsou ty drobné radosti jako setkání s přáteli, vzpomínky na časy minulé, kultura (divadlo, výstavy atd.)

Paní Mičanová
děkuji za blog.
11. 01. 2012 | 16:37

Veškrna napsal(a):

Gabybabo a Macku - pokud jste jenom trochu kulturní, mohli by jste si všimnout že období baroka- obrovský rozmach kultury nejen stavební, ale i malířství, sochařství, hudba i písemnictví- časově prostě spadá do období kolem 30 . leté války. Nic jiného nikdo nechtěl říci.
Jenom se snad poťouchle zeptám co si myslíte že budou jednou naši potomci po mnoha stoletích obdobně obdivovat z našich časů a stát před tím v úžasu. - ža by hudba Magora a Plastic people, nebo dílo Škvoreckého a Havla, nebo to jak Mašíni mistrně podřezali spoutaného a trefili na dálku požárníka co běžel hasit. Ale promiňte, nechám se od vás poučit
12. 01. 2012 | 08:57

Michal Macek napsal(a):

Veskrna:

uznavam ze muzika plastiku neni libiva a pro kazdeho,ale magorovy texty a poezie jsou dobre.a co mate proti skvoreckeho dilu?cetl ste od nej neco vubec?a do divadla chodite?nebo radeji koukate doma na plechvou kavalerii??

PS:co do toho tahate masiny??co tz maj s tim spolecnyho??
12. 01. 2012 | 10:34

Veškrna napsal(a):

Macku - souběžně jde Blog Hvížďaly ke Škbvoreckému a umění a národních hrdinech - ono to spolu souvisí je to o tom jací národní hrdinové a umělci jsou nám podsouváni- proto jsem zmínil i ty mašíny, a mám z toho občas pocit hnu-su.
Ono totiž po roku 89 a už od roku 68 máme dva typy umělců- ti jedni umějí ale dělali už za husáka, takže dnes se jimi pohrdá / Gott,Vondráčková Dietl atd A potom jsou ti co byli alternativní a za komunistů si pěstovali gloriolu jak jsou úřasní až se je režim bojí zakázat. Těm stačilo říct něco dvojsmyslného třeba o huse a bylo to . Vykřikovali jak nemohou tvořit a musí psát do šuplíků. Po 22 letech toho moc zatím nevytáhli. Sem řadím Magora Jirouse a Plastic People, bývalí písničkáři / vzpomínám Pepa Nos prohlásil že ho tlačí jak si sedí na vejcích a naše "inteligence " jásala že to je už umění na čtvrtou mocninu - / vejce- drůbež -husa- husák / Sprejery co počmárají barák jsme prohlásili za alternativní umělce, squatery vo se vloupají do cizího domu také a osobní péči jim věnoval ministr Kocáb. Sem řadím i Škvoreckého- v dobách uvolnění a v emigraci - kálení načechy a laciné plivání jak jsou funkcionáři komančů tupí- viz tankový prapor. O největším dramatikovi Havlovi svědčí i to, že ho dnes nikde nehrají a lidi na něj nechodí- platících diváků Odcházení nebyl ani zlomek jeho největších řiťolezů/ obdivovatelů. a z kin to potupně stáhli
Od dob Hrabala NEMÁME významné spisovatele a umělce a nenadávejte mně že televize aby udržely diváky, vytahují i ty nejblbější seriály, kterým jsme se za komančů smáli ale dnes ční několik pater nad současnou tvorbou- umělecky, herecky a hlavně MORÁLNĚ.
....
Ale k této diskusi jste vyzval vy mne
12. 01. 2012 | 12:41

Michal Macek napsal(a):

Veskrna

ted sem se urazil: "Od dob Hrabala NEMÁME významné spisovatele" a co ja?to ze sem jeste nic nevydal neynamena ze me nobelovka pulitzerovka mine - nemine :DDD
ne ted vazne -
z toho co ste napsal je jasne ze umeni nerozumite bohuzel,jinak byste vedel ze havel se hraje casto - a ze se na nej nechodi do kina?bylo to spatne natoceny - jak byl Vh dobrej spisovatel tak bzl spatnej reziser ....
12. 01. 2012 | 13:11

Veškrna napsal(a):

Macku- trochu jsem si progooglil programy divadel / Praha, Čechy i Morava / a toho Havla jsem tam moc nenašel. A všechna divadla pláčou že jim snížili dotace a jsou na tom ekonomicky blbě - napč. Brno řeší sloučení/zavření divadel. Tak jim sakra řekněte ať dají Havla, zvýší vstupné na trojnásobek a protože diváci po tom šílí, budou za vodou.
Nebo je to trochu jinak???
P.S- Odcházení je i knižně a podle knihkupců taky nic moc. Dopisy Olze šly komplet do sběru
Prodává se Halina Pavlovská a Viewegh, Babicovz dobroty a Pohlreich, - pokud hledáte nějaké literární velikány.Já je tedy nemusím
12. 01. 2012 | 13:30

Veškrna napsal(a):

Macku- trochu jsem si progooglil programy divadel / Praha, Čechy i Morava / a toho Havla jsem tam moc nenašel. A všechna divadla pláčou že jim snížili dotace a jsou na tom ekonomicky blbě - napč. Brno řeší sloučení/zavření divadel. Tak jim sakra řekněte ať dají Havla, zvýší vstupné na trojnásobek a protože diváci po tom šílí, budou za vodou.
Nebo je to trochu jinak???
P.S- Odcházení je i knižně a podle knihkupců taky nic moc. Dopisy Olze šly komplet do sběru
Prodává se Halina Pavlovská a Viewegh, Babicovz dobroty a Pohlreich, - pokud hledáte nějaké literární velikány.Já je tedy nemusím.
....
A myslím že prohrabávání současným českým uměním nikam nevede- jen zvyšuje pocit zmaru
12. 01. 2012 | 13:55

Radkin Honzák napsal(a):

Už v Bibli stojí: Veškrno, veškrno, nejsi ty nejmenší...
A já mám silný pocit, že Veškrna je inkarnace F.X.Šaldy. V literární kritice (pravda trochu monotónní, až to přijde jako překopírované) vyniká i pod blogy jiných autorů.
Možná by se měl ucházet o místo v literární sekci Nobelova výboru.
12. 01. 2012 | 15:09

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Bobek Miroslav · Boučková Tereza · Brenna Yngvar · Bureš Radim Č Černoušek Štěpán · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr G Gálik Stanislav · Gazdík Petr H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Havel Petr · Heger Leoš · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hradilková Jana · Hrstka Filip · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chmelař Aleš · Chromý Heřman · Chýla Jiří J Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kolínská Petra · Komárek Michal · Kopecký Pavel · Kostkan Tomáš · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Krištof Roman · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Vladimír · Kuchař Jaroslav · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Lalák Adam · Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Mahdalová Eva · Marksová-Tominová Michaela · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Mihovičová Jana · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Němec Václav O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Pikora Vladimír · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rath David · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Bohuslav · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukup Ondřej · Sportbar · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stejskal Libor · Stránský Martin Jan · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šilerová Jana · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Štádler Petr · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel · Šumbera Filip · Švejnar Jan T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomášek Pavel · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Tožička Tomáš · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Wheeler Adrian · Wichterle Kamil · Witassek Libor · Wollner Marek Z Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy