Vláda škrtů

02. 09. 2010 | 16:24
Přečteno 5377 krát
Výkonný premiér Miroslav Kalousek se svým stínem Petrem Nečasem chtějí zachránit ekonomiku země tím, že vše seškrtají.

Škrtne se například 10% z platů zaměstnanců veřejného sektoru. V této sféře ale pracuje hodně lidí, často s nejvyšším vzděláním, kvalifikací a letitými zkušenostmi. Jde o lékaře, kteří nám už dnes utíkají za lepšími podmínkami do zahraničí. Dopadne to na zdravotní sestry a ošetřovatelky, těch také nemáme nazbyt a po mnohých rádi sáhnou třeba v Německu či Velké Británii. Odnesou to zaměstnanci pečující o nemohoucí staré lidi v domovech důchodců a o těžce postižené v sociálních ústavech. Za těžkou a obětavou práci dnes dostávají málo a vláda jim dá ještě méně. Ubere se i vědcům. Opět je to nedostatková kategorie, po které všude ve světě nadšeně sáhnou a uloví ty nejlepší a nejnadějnější.
Jen vzdělání a zdravotní péče u těchto vyjmenovaných profesí stála statisíce korun z našich daní. Každý z nich je takřka nenahraditelným originálem. Mnohé ale nyní díky Kalouskovi s Nečasem nadlouho ztratíme, část z nich ztratíme na vždy. Je to stejné jako bychom u nás těžili zlato a zůstaly nám jen náklady s tím spojené a veškeré zisky by mizely v cizině.
Platy nemají klesnout prý jen učitelům, neboť těm Věci veřejné před volbami slibovaly, že jim přidají. Nepřidají, navíc uberou z celkového rozpočtu na chod škol. Přitom z rozpočtu školy jde nejvíce peněz právě na platy učitelů, dále na plyn a elektřinu. Ostatní jejich náklady jsou často zanedbatelné. Pokud škola tedy dostane méně na provoz, tak logicky dostává méně i na platy. Učitelům tedy platy také klesnou, ne že ne. Jen se v médiích mluví o tom, že jako jediní dostanou přidáno. Je zajímavé, že se bystří novináři už neptají z čeho. Nicméně společenský efekt to splnilo. Učitelé dostanou méně, ale všichni ostatní zaměstnanci jim už dnes závidí, že mají dostat více. Vláda pěkně staví jedny zaměstnance proti druhým a sama se jim za rohem směje, jak to zbaštili i s navijákem. Nečas navíc přišel s dalším závistivým granátem - zaměstnancům v soukromé sféře už platy klesly, tak proč by neměly klesnout i těm státním. Platy v soukromém i veřejném sektoru se vzájemně často kopírují, tedy když přidá veřejná sféra, tak musí přidávat i část sféry soukromé, aby jí ta veřejná nepřetahovala lidi. Je to zákon konkurence. Když soukromá sféra ztratí konkurenci v růstu platů veřejné sféry, lze očekávat další pokles i zde. Tedy koho ze soukromé sféry těší, že dojde i na platy ve veřejné sféře, tak se těší na infekci, kterou za chvíli chytí i on sám a šeredně na ni doplatí. Navíc takto masivní a široký pokles platů vede k poklesu koupěschopnosti obyvatel. Když lidé neutrácejí v obchodech, restauracích, květinářstvích, sklenářstvích, holičstvích, atd., tak majitelé těchto služeb vydělají mnohem méně a mnozí i zbankrotují. Na úřadu práce pak budou mít dost času přemýšlet, zda ve volbách volili správě. Kalousek s Nečasem nás spolehlivě ženou do mnohem hlubší ekonomické krize, sníží životní úroveň stovkám tisíc lidí, zvýší nezaměstnanost a výsledkem této vlády bude skutečnost, že naše země bude na konci jejího vládnutí podstatně chudší, než když se vláda ujímala odpovědnosti. Je s podivem, že se stále najde dost těch, kteří tomuto fandí.

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Michal Macek napsal(a):

kdybyste nevyhazoval prachy oknem tak mate....
02. 09. 2010 | 16:37

koko kalousek napsal(a):

Davide , znáte tu o házení hrachu
na stěnu , to našemu občanstvu ,
které je zblblé TV Nova a mediálními pitomci nevysvětlíte . Nicméně jen do nich - časem ty tupé pravověrné hlavy prozřou - jako pan novinář Lipold v dnešním blogu . Kurva , jakou já měl radost....
02. 09. 2010 | 16:44

Michal Macek napsal(a):

ps:

jo a pri precteni titulku sem se lekl ze lidstvo ovladli inteligentni paraziti z celedi krouzkovcu :)))
02. 09. 2010 | 16:45

hoven napsal(a):

to je nádherná fotka pana doktora. takhle nějak si představuju člověka po frontalní lobotomii mozku.
02. 09. 2010 | 16:48

Michal Macek napsal(a):

hoven:

tak to abyste ho pridusil polstarkem pak vyrval z podlahy armaturu,prohodil ji oknem a utekl :)))
02. 09. 2010 | 16:53

yara ze země krys napsal(a):

Dobře pane Rath, ale jak byste Vy a Vaše ČSSD splatili státní dluh a podstatně kladně upravili nevyrovnaný rozpočet hospodářství státu. Kritizovat umí každý, ale pokud vím, tak ČSSD má schopného ekonoma jenom Mládka a možná pár ekonomů na vedlejšák!
02. 09. 2010 | 16:59

Konečně zaměstnaný napsal(a):

Pane doktore, jeden politolog mi říkal, že jsem volil proti sobě (volil jsem totiž VV R.Johna, domněle "střední cestu"). Ten politolog mě přesvědčoval, kterak jsem rozporoval jsem svůj status a zároveň potlačil svůj ekonomický prospěch. On prý raději zatnul zuby a dal hlas nakonec vám - tedy ČSSD (jde více na ruku jeho ekon. zájmům). Já nemohl (byť jsem prostý člověk jako on), protože vy nejste těmi sociálními demokraty, které bych mohl respektovat (a to už platí od Zemana, který to hrál na závost a zášť). Já nemůžu volit lidi jako Paroubek, Vy, Jandák atd. Nezlobte se na mne, ale vůdci musejí jít příkladem, což vy opravdu nejste. Nepovznášíte prostý lid, naopak v nás hýčkáte tu horší stránku nás samých. - To nesnesu, pane Rathe. Já nensáším lidi, kteří ve mně čeří hladinu závisti a nepřejícnosti. Bohužel. Přiznám se, dnes již pochybuji, zda jsem neměl volit raději vás, ačkoliv jsem byl zdešen těmi veřejnými dluhy. Možná se tady v Čsku příliš mnoho lidí (Včetně médií) nechalo únost ideálem "nulový dluh". Možná jsme si neuvědomili, že "nemít dluh v rodině" je diametrálně něco jiného než "nulový (nebo mal) dluh státu". Mám pocit, že jsem se nechal unést masmediální morálkou.
02. 09. 2010 | 17:00

Trn napsal(a):

Zřejmě jste nikdy jako vedoucí nedostal za úkol snížit mzdové náklady o např. 10%.
Pokud ano a řešil jste to snížením platu všech o ta procenta, tak jste přesně takový kašpar, jako vypadáte. V opačném případě jste typický socdem demagog.
02. 09. 2010 | 17:04

Sladký napsal(a):

Bez sociálního státu nemůže kapitalismus fungovat-aspoň ne ve své demokratické podobě.Sociální stát je likvidován, ať už zcela záměrně,nebo důsledky globalizace.Nic dobrého nás zřejmě nečeká.
02. 09. 2010 | 17:07

Konečně zaměstnaný napsal(a):

yara ze země krys

Víte, já bych strašně rád volil solidní Soc. dem. Více vychází vstříc mému soc. postavení. Jenže tahle Soc. dem potírá skutečnou Soc. dem, skutečné myšlení pravého soc. demokrata. Já tyhle lidi prostě volit nemohl. Dal jsem hlas VV. Nyní jsem v rozpacích, zda jsem učinil dobře.
Snad ví tahle koalice, jaké důsledky budou mít ty všechny úspory a propouštění. Snad ta úsporná opatření povedou ku prospěch. Snad (ale nejsem si vůbec jistý). Logika (viz úsporná opatření), která platí ve firmě a v rodině, těžko bude platit i v rámci státu. Myslím, že vstupujeme na tenký led (ale nejsem ekonom).
02. 09. 2010 | 17:09

yara ze země krys napsal(a):

Konečně zaměstnaný:
Volil jste dobře a zřejmě nejmenší zlo. Obě největší strany díky novým stranám VV a TOP09 ztratily na síle a to je moc dobře! Hlavně tyhle dvě strany jsou zodpovědné za špatný stav hospodářství ČR. A k tomu dluhu? Myslíte si, že je moudré splácet jen za obsluhu státního dluhu ročně více než 70.000 tisíc miliónů Kč, aniž by byla z tohoto dluhu splacena třeba jen jedna koruna? Píši to schválně v miliónech, aby si lidé uvědomili co je to za šílenou částku. Mít nyní v rozpočtu oněch 70 mld.Kč, tak máme po problémech.
02. 09. 2010 | 17:10

yara ze země krys napsal(a):

Oprava, slůvko tisíc tam nemělo být.
02. 09. 2010 | 17:12

Sladký napsal(a):

Zaměstnaný-Co je podle vás skutečná sociální demokracie a skutečné myšlení sociálního demokrata? Budu velmi rád,když mi to vysvětlíte-a myslím,že nebudu sám.Bylo by rovněž dobré,kdybyste ty skutečné sociální demokraty jmenoval-ať už naše,nebo zahraniční.Dík
02. 09. 2010 | 17:16

Sladký napsal(a):

Současný kapitalismus je v krizi všude,kam se podíváte.Existuje několik výjimek.Ty jednak potvrzují pravidlo, jednak umožňují pochopit hlavní příčiny krize.
02. 09. 2010 | 17:18

RA napsal(a):

náš socialistický stát se nám tak nějak rozbujel,za vašeho vydatného přihnojování,že,soudruhu DrRathe. Bohužel teď už pracující lidé nejsou schopni uživit tu armádu úředníků a ostatních státních zaměstnanců. Takže vláda se snaží alespoň částečně napravit socialistické rozhazování a pěstování byrokracie. To vidím jako klad, vy ne,soudruhu ?
02. 09. 2010 | 17:20

hoven napsal(a):

michal macek,
ratha bych tam nechal naživu
02. 09. 2010 | 17:28

romadur napsal(a):

Dobrý den,

trefný článek. Nicméně, ještě pořád je hodně mimoňů, co "to baští i s navijákem". Ostatně jako i kuponovku. Je zcela jisté, že se posouváme na nižší úroveň, ovšem, kterou? Mimoňové budou zanedlouho "překvapeni", že "šetření" k ničemu pozitivnímu nevede, ba právě naopak. Apropo, kdybyste zaujímal věcnější tón v tv diskusích a vynechal ty úsměšky, jen vám to prospěje.
02. 09. 2010 | 17:33

yara ze země krys napsal(a):

RA:
Napsal jste to lapidárně a výstižně. Zhruba tak 2-3% lidí je schopno doslova uživit ostatní ve státu, dalších odhaduji tak 25-30% lidí zaměstnaných ve zpracovatelském a ostatním výrobním průmyslu je schopno ze svých daní ufinancovat zbytek obyvatelstva. Pokud zbytní ta část pracujících ve veřejném sektoru, která ve skutečnosti nevytváří hodnoty, ekonomika začne strádat a nezbývají peníze ani na řádné mandatorní výdaje (důchody, soc.výdaje aj.). Další průšvih je ten, že platy v soukromých firmách v tichosti korelují s platy ve veřejné státní sféře. Tím, že je zde umělá zbytečně velká zaměstnanost, všichni dostávají méně, než by si zasloužili v případě kdyby jich byl přiměřený počet. Potom by i zde mohly být mnohem větší platy než dosud. Bohužel byrokracie je velmi zdatný a zákeřný nepřítel.
02. 09. 2010 | 17:36

stále rebel napsal(a):

Pro yara ze země krys.
Naše ekonomika je svým výkonem 20 % pod průměrem EU. Česká republika má obrovskou rezervu především v možném růstu a každá inteligentní a zodpovědná vláda by šla tímto směrem.

Základní otázka by měla být: proč máme tak nevýkonnou ekonomiku? Proč český dělník nevydělá ani polovinu toho, co dělník ve vyspělých zemích?
Klást by se měly tyto otázky a hledat na ně odpovědi. Ke cti ČSSD slouží to, že za její vlády jsme směřovali k „Bruselu“ a to nejen harmonizací legislativy, ale i zvyšováním výkonu ekonomiky.

Škrtat umí každý hlupák, zvláště pokud bude šetřit na druhých, ne na sobě. Česká pravice to je především Česká cesta, velmi podobná té Řecké a je to cesta někam na Ukrajinu.
02. 09. 2010 | 17:37

yara ze země krys napsal(a):

Pro romadura a stále rebela:
30.8.2010 zde vyšel článek Aleše Michla k tomuto tématu pod tímto názvem:
Je možné škrtat, nezvýšit daně a podpořit HDP?
Myslím, že je zbytečné se tímto zase zaobírat.
02. 09. 2010 | 17:41

Sladký napsal(a):

Yaro, možná jste si nevšiml, že kapitalismus nefunfuje uspokojivě prakticky vůbec nikde- s několika výjimkami,které by měly být pečlivě studovány,protože jednak potvrzují výše řečené pravidlo, jednak by se pečlivými analýzami jejich fungování lépe ozřejmily jak příčiny krize,tak i nástroje a postupy k vypořádání se s ní.
02. 09. 2010 | 17:44

Jedla napsal(a):

Ono bude ještě hůř: Kdo zapomene na minulost, ten si ji musí zopakovat.

V devadesátých letech lidé naletěli na představu, jak v kupónové privatizaci získají kapitál. Kapitál získal někdo úplně jiný, zemi to neprospělo (pořád jsme srovnáváni s Polskem nebo Rumunskem, skutečný srovnávací etalon ale musí být Slovinsko případně země bývalé DDR). Přesto představa vlastního "účtu" se zaknihovanými cennými papíry zatemnila mnoha lidem rozum a úsudek.
Dnes si to tedy zopakujeme - vějička se bude jmenovat vlastní soukromý účet u penzijního fondu. Prospěje to zase jiným.
02. 09. 2010 | 17:50

romadur napsal(a):

Pan Michl s průmyslovým filozofem Sedláčkem patří již k tradičním "ekonomickým bavičům" v české kotlině. Děkuji, prostinké projevy pana Michla čas od času čtu, zmiňovaný se mi ani nechce parafrázovat. Mimoňům moudra třeba jako tato evidentně stačí: Sazím na to, že to může být Linet, který ekonomiku nakopne. Nebo nějaký zbrusu nový design ve Škodovce či škodovácké motory. Anebo česká pobočka Honeywellu?
02. 09. 2010 | 17:53

Karel napsal(a):

Mě nevadí Macek, Yara, Hoven - ti lidé prostě cíleně provozují destrukci, protože neumí jinak.

Nadzvedl mě "Konečně zaměstnaný"

- to je ta šedá zóna, která byla vydatně zmanipulováná a v "lepším" případě nevolící, v horším volící "změnu". Tito lidé jsou tak nasákli propagandou, že vůbec nejsou ochotni přemýšlet natož hájit svoje zájmy, protože oni nechodí k volbám kvůli svojí zájmům.
Tito lidé nevolí, protože "všichni jsou stejná pakáž", protože "chtějí zabránit Řecku" a jiné mantry.
Tito lidé vlastně svým postojem "trestají" politky. Nechápou politiku jako střet vizí a obranu zájmu příslušných skupin obyvatelstva. Nechali si tiskem vnutit "potrestání" nedokonalých politiků.
"Konečně zaměstnaní" nechápou volby jako volby svých zájmů, ale jako možnost trestat ty špatné, které určí média.

A nevšímají si, že bohatí, kteří používají stejné mantry volit chodí a TVRDĚ HÁJÍ SVOJE ZÁJMY.

Proto volby dopadly jak dopadly
02. 09. 2010 | 17:55

yara ze země krys napsal(a):

Sladký:
Pane kolego znám Vaše levicové názory a nemám s tím problém. Problém mám s tím, že nevím o jiném lepším politickém a demokratickém režimu než je současný kapitalismus. Nechám se od Vás poučit, Kubu a Severní Koreu prosím vynechte. To jsem zvědav co z Vás vyleze !
02. 09. 2010 | 17:55

yara ze země krys napsal(a):

romadurovi:
Pánové Michl nebo Sedláček jsou schopni napsat zajímavé články a myslím a nutí lidi aby trochu přemýšleli, myslím si rovněž, že to mají srovnané v hlavě, ale co jste vyprodukoval Vy? Můžete napsat zde nějaké odkazy na něco co jste doposud někde pulikovat nebo vytvořil!
02. 09. 2010 | 18:02

mudrc napsal(a):

Pane Ráth, víte co mají společného Mašínové, J.Palach a Harman? Ne? Je to přece osobní rozhodnutí!Všichni k němu došli bez donucení z jiných osob. Jsem zvědav, ke kterému svobodnutí dojdou vaši případný oponenti. víte, co popisuji bude v budoucnosti neskutečný fenomén. Podobně tomu bylo před pádem Říma.
02. 09. 2010 | 18:10

Sladký napsal(a):

Yaro, moje názory nejsou apriorně ani pravicové,anmi levicové... svoje názory si vytvářím na základě pečlivého sběru všech dostupných informací a jejich následného kritického rozboru. Nemohu za to,že vyznívají levicově.Mohu vám řáct,že mne to zpočátku velmi často překvapovalo.Teď už ne.
Prostě neoliberální poučky mi silně připomínají marxleninská dogmata,které nám ve škole (marně) natloukali do hlav.
Bylo jasně vidět,že nefungují,že nepopisují skutečnost,že ve skutečnosti je to jinak.Stačí?
A ještě dodatek.Mohu svobodně kritizovat a upozorňovat na chyby a nedostatky jakéhokoli systému,aniž bych musel a uměl vysypat z rukávu návrh nějakého dokonalejšího systému.A neposílejte mne na Kubu nebo do Koreje,já vás též neposílám na Haiti nebo do Barmy.
02. 09. 2010 | 18:11

Da.Rock napsal(a):

Přesně popsáno.
Je pikantní, že Nečas sám přiznává, že tyto plošné škrty povedou k nižšímu růstu (o 0.6-0.7%). Tedy opět k nižšímu výběru daní. Pak bude třeba šetřit o to víc. Začarovaný kruh...
Jenže on není tak začarovaný, jak se zdá. Stačí jej prostě rozetnout - zvýšit příjmy státu, aby nebylo třeba tak drasticky škrtat.
Kam se poděly návrhy na zdanění hazardu? Kam se poděly Johnovy sliby, že skončí nelogická a nespravedlivá degrese?
Místo toho máme na stole jen zvýšení DPH, tedy zdražení zboží a služeb, které povede ještě k větším propadům tržeb obchodníků.
02. 09. 2010 | 18:12

hoven napsal(a):

šetřit se nemusí, zdroje jsou.
02. 09. 2010 | 18:15

Jeník napsal(a):

Pane Doktore Ráthe - opět co slovo, to vyjádření pravdy a přesné označení toho svinstva, co zde zavedla známá zločinná organizace ODS, ke které se připojily dvě prolhané party, kdy "oblbly" ty jednoduše přemýšlející spoluobčany, kteří si ještě neuvědomili, co se v červnu u nás stalo.
Zatím tady máte reakce samých nováčků (patrně patří do kategorie těch se slabším úsudkem), ještě Vás neojevili ti skutečně tvrdí bojovníci (modří rytíři) Rumcajs, SuP, jarpor, Hofmann, blu jay, to se zase dozvíme geniální myšlenky.
02. 09. 2010 | 18:19

jarpor napsal(a):

Máte recht, pane hejtmane...
Kdybych mohl, taky bych neškrtal...
Děcka do škol bych vozil, zákony kolem poplatků obcházel... jako jistý hejtman...
A byl bych lepší - dělníky a úředníky do práce vozil - samozřejmě, zadarmo ! A důchodcům, důchodcům dva důchody navíc... nic nezavinili, nesmí trpět, jo a novorozeňatům - založit účet a dát tak aspoň sto tisíc... ať maj něco do začátku.

Nač si lámat hlavu, kdo to zatáhne... z cizího krev neteče a zdroje, zdroje jsou... jen jaksi ten ekonomický rámec se jaksi s..e. Ale nač být pesimista - nějak bylo, nějak bude...

Hezký podvečer
02. 09. 2010 | 18:19

jarpor napsal(a):

Jeník

Spokojen ? Snad jo, jestli něco chybí, rád přidám... nemůžem být "u zdi"...

Těch pár partají ty partičky..., to jsou ale géniové, prostě borci... celý národ oblbli...

Hezký podvečer
02. 09. 2010 | 18:24

Jeník napsal(a):

To jarpor - celý národ neoblbli, oblbli pouze tu slaběji duševně obdařenou část spoluobčanů,kteří chtěli pouze jedno - změnu.
Bylo opravdu dojemné - ten boj VV s dinasoury, když jediného - Ing. Paroubka, který půl roku ministroval na Staromáku, pak půl roku premieroval a čtyři roky byl řadovým poslancem odklidili, to náš čistý chemický Mirek již v roce 1985 pomáhal v Národní frontě posilovat moc KSČ, byl u všech finančních lumpáren - od ministerstva války, přes člena a předsedu rozpočtové komise parlamentu až po ministra financí, který má osobní podíl nejméně na 800 miliardách dluhu to už nějak není ani tiranosaurus rex, to je čistý chlapík, se kterým se pan Džon pomalu líbá (i když říkal s Kalouskem nikdy). Trochu ti také borče uniká, že byl proveden pravicový puč pod vedením papá Klause, když nerespektoval výherce voleb. Prostě svinstvo českem vládne. Ale nejdůležitější je, že to nebude na věčné časy jako se SSSR.
02. 09. 2010 | 18:38

kormoran napsal(a):

02. 09. 2010 | 18:42

jarpor napsal(a):

Jó, puč tu byl... nebo je... hmm... to je špatný... eště, že, jak píšete, že ne na furt... nějak ten puč tedy zbabrali ne ?

Hezký večer
02. 09. 2010 | 19:00

SuP napsal(a):

Já myslym.
Dyš ten stát neumý mýt peníze, tak at jde vodtoho.
02. 09. 2010 | 19:35

Milan Kara napsal(a):

Hezky napsaný článek. Plně se s ním ztotožňuji.
02. 09. 2010 | 19:36

Jana napsal(a):

Některým z tady diskutujících pánů nedá spát vizáš pana MUDr. Rátha . A tak píši, i když to nemá ani hlavy ani paty. Vypovídá to o jejich slabosti těla i ducha. Co tak si stoupnut vedle pana doktora? Budou taky tak odvážný? Těžko. Slaboch se prezentuje formou bezduchého psaní a v koutku duše závidí panu doktoru um i vizáš. S tím ale nic nenadělají, prostě si jenom "nadělaj". Úbožáci.
02. 09. 2010 | 19:47

SuP napsal(a):

Jana -
HGitler se taky některým ženám líbyl.
02. 09. 2010 | 19:49

Karel napsal(a):

SuP
se taky určitě některým ženám líbí.
Dá se z toho něco usuzovat?

Jana psala taky o tom, že neumíte diskutovat, tak se v zoufalství strefujete do vzhledu, Hitlera a jiných volovin.
02. 09. 2010 | 20:24

Marcus napsal(a):

Vyzkoušeli jsme si, že neoliberální model nefunguje.
Problém je si to přiznat. Vemte si novináře - celá léta hustí něco čtenářům do hlavy a teď by měli napsat, že je zřejmě všechno jinak. Pak mají před sebou volbu - buď přiznat, že se mýlili, což je často hodně těžké nebo pokračovat v obhajobě původních názorů.
Takže se pak třeba dozvíme, že za růstem dluhů není snižování daní, ale to, že se snižovaly málo.
02. 09. 2010 | 21:24

Zach napsal(a):

Doktore, Vy jste taky doktor néé, tak sakra proč neutíkáte taky? PROČ??
02. 09. 2010 | 21:25

SuP napsal(a):

Karel -
Jejda, tady bylo něco k diskusi?
02. 09. 2010 | 21:44

Marty napsal(a):

Mnohým státním zaměstnancům, kteří volili "změnu" to asi ještě nedošlo - po těchto zamýšlených změnách budete i po 15 letech praxe dostávat jako základ minimální mzdu a většinu Vašeho platu bude dělat osobní ohodnocení - závislé ne tak na Vašem výkonu ale na aktuální náladě nadřízených shora politicky ovlivňovaných... prostě ideál pro Drábka a spol.
02. 09. 2010 | 21:53

wbgarden napsal(a):

Budu neustále opakovat...
http://ateo.cz/f/images/n/n...
Veselé krizování už bude líp...
02. 09. 2010 | 22:14

SuP napsal(a):

Doktor tady napsal, co levouni chtějí číst. Je to téma lživé a vyčichlé.
Paní Jana napsala něco v tom smislu, že visáš pana doktora se mi nelíbí, protože mám slabí duchy.
Proto Karle odpovídám jí (tedy: reaguji na to, co napsala), protože mě oslovila. Ne doktorovi, protože mě neoslovil.
02. 09. 2010 | 22:24

claudius napsal(a):

Každému to své!Dokud nebudou zchudlí zaměstnanci rýt držkou v zemi,budou stále číst pouze Blesk,nadávat v hospodě,nechodit k volbám.Dr.Ratha se pravice bojí jako čert kříže.Proto mu pravicová media nasazují psí hlavu.je chytrý,nebojácný a vidí do podstaty problému.Osobní averse nechávám stranou.Leptači piva jsou schopni po masáži volit třeba Lucii Bílou nebo tu chuděru I.Bartošovou.
02. 09. 2010 | 23:27

www racek napsal(a):

hmmm, RATH, dobrý. claudius to vystihl. nevzdávejte to.
02. 09. 2010 | 23:39

josef napsal(a):

a)věcné b)pravdivé c)vtipné
03. 09. 2010 | 00:27

Papouch napsal(a):

Kdyz tak pan doktor hrozi temi masovymi odchody do Anglie, mozna by si mohl zjistit ze pracovni trh EU je pro lekare i sestry mnoho let otevreny, rozdil v prijmech byval propastny (srovnava se to) ale zadny exodus se nekonal/nekona.

Pripadne ze nekdy nezkusil odejit sam? Schopny internista si v Anglii vydela mnohem vic nez je mistni poslanecky plat.

Ono by se mozna ukazalo, ze protekcni fracek a podprumerny lekar zadnou karieru v oboru neudela ani tam. A taky moznost parazitovat na verejnych rozpoctech je pro cerstve prichoziho znacne omezena.
03. 09. 2010 | 00:54

Kanalnik napsal(a):

Papouch

Odchody do zahranici lekaru/sester byly a jsou (stejne jako uplne odchody z profese samotne). Jak moc velke, nevim, ale odhaduji, ze nikoliv zanedbatelne.

Pointa je v tom, ze system (vcetne ohodnoceni) nefunguje dobre a ze po investici, kdy stat vlozi do studentu prostredky a ti pak behem praxe odejdou, tu po nich nezbyde nic. Tudiz tu panuje jista neefektivnost a nenavratnost investice.

Vam se to libi?

Toto neni vina lekaru/sester, pokud jdou nekam, kde je to pro ne lepsi. Navic jit do zahranici vyzaduje jiste obeti a silu osobnosti, takovi lide jsou cenni. Zmyslel jste se, proc tomu tak je a jak pristup nove vlady tuto situaci nove ovlivni?
03. 09. 2010 | 01:11

ivo napsal(a):

Když nemám nemůžu dát,to dá snad rozum.Tento stát si žil léta nad poměry a ted se musí dluhy začít splácet nebo bude za pár let krach a ti státní zaměstnanci budou dělat za 50% nebo umřou hlady.V soukromém sektoru máte jen na to na co si vyděláte nebo skončíte v konkursu.Rozdávat na všechny strany když na to nemáte je pitomost na kterou doplatí všichni a nakonec nebude mít nikdo nic.Nebo jak by řekli socani a komanči všichni budou mít všechno.Tak si vyberte.
03. 09. 2010 | 07:23

dedek napsal(a):

To Karel. Naprosto přesně souhlasím s Vaším názorem. Lidé nevolili na základě informací ale pouze na základě vizí, které vytvářela vesměs pravicově zaměřená a zmanipulovaná média. Je až k nevíře, že lidi vůbec nezajímá pravda, která je díky internetu dnes dostupná, volí na základě tváří. Vůbec jim nevadí, že volí někoho, kdo jim vlastně sebral peníze a zadlužil je, stačí, že se na ně usmívá z plakátů a pronáší líbivá hesla. Vůbec jim nevadí, že čtyři roky předtím s nimi udělal smlouvu, kterou okamžitě nedodržel, nadávají na staré struktury ale jakmile si dají jiný název, tak se mohou přetrhnout v projevu sympatií. Mladí mají ze všeho srandu, podléhají velice snadno mediální masáži a ve své naivitě si neuvědomují, vážnost volebního kroku ale vzápětí protestují proti školnému a diví se, jak s nimi zamávali. Jim se nedivím, protože teprve rány života je naučí ale vlastně co? Myslet? Nevím nevím, protože myšlení voličů je naprostá neznámá. Bohatá vrstva je jasná, ta volí v jednom šiku a tvrdě si jde za svým na úkor všech ostatních. Jen nechápu, jak je mohou podporovat ti, které okrádají a oni jim pomáhají z přesvědčení!!! To je prostě záhada. Po hospodách a nejen tam nadávají na podnikatele a mnozí oprávněně a přitom volí garnituru, která toto podporuje na místo těch, kteří by jim dali přes prsty. Nejsem levičák ale chtěl bych žít ve společnosti, která není takhle bezohledná a ožebračující zdroje, které to bohatství vytvářejí prací.
03. 09. 2010 | 08:12

neo napsal(a):

Páni pane doktore, to je zas výplod:)

Víte dobře, že platy ve státní sféře neodpovídají realitě. Tato deformace trhu jen škodí celé společnosti. A soukromá sféra, ta teď těžko bude platy snižovat. Jedině v soukromé sféře platy odpovídají situaci na trhu. Osobně pak státním zaměstnancům nezávidím vůbec nic. Bylo to jejich rozhodnutí, pracovat pro stát. Spíš je mi líto těch, kteří je musí zaplatit. Při současném počtu státních zaměstnanců se ani nelze divit, že nejsou k uživení. Určitá redukce je potřeba.
03. 09. 2010 | 08:23

Rumcajs napsal(a):

Zkorumpovanej Ráth brečí nad státními zaměstnanci. Bodejť ne, když společně s něma pomalu a jistě tunelují tuhle republiku. Počet státních zaměstnanců neustále roste, i když celkový počet ČR stagnuje. A to prosím v době počítačů a internetu.

Stav který tu nastavila ČSSD je cestou návratu k socialismu, tedy do pekel. Tato krize není krizí kapitalismu ale krizí návratu k socialismu. Je potřeba vrátit státní zaměstnance na zem a vysvětlit jim, že by bylo dobré odpracovat alespoň půlku z pracovní doby a mít alespoň 50% nasazení, co musí mít zaměstnance v privátní sféře.

Všem státním zaměstnancům co chtějí odejít vzkazuji ať jdou. Vydírat se nenecháme. A Rátha s platem okolo 200 tisíc měsíčně si vemte sebou !
03. 09. 2010 | 08:38

Jakr napsal(a):

To o těch „květinářstvích, sklenářstvích, holičstvích, atd., je perfektní. Je zřejmé, že tady ten doktor nejezdí na exkurze do III. Říše pro nic za nic a dělá si pečlivě poznámky z metod nacistické propagandy. Taky doktor Goebbels by to lépe neřekl.
03. 09. 2010 | 09:09

miro napsal(a):

Pokud díky nižším platům ve státní sféře přejdou úředníci do soukromého sektoru tak to splní svůj účel. Tam je zaplatí, jen když nědo dokážou a neohrozí to státní finance.
03. 09. 2010 | 10:04

Občan napsal(a):

Velký ekonom promluvil - HOWG.
Ale jinak je možné jen konstatovat, že chudý duchem nic duševně kvalitního nikdy nezplodí. A člověk svými příjmy závislý (a tento stát nehorázně vysávající - tedy jde i o jeho prašule) na daních a poplatcích ostatních občanů bez prokázání kvalitně odvedené práce, bude řvounem největším.
A všichni, kteří mají alespoň základní stupeň vzdělání vědí, jak tento "nabob" zachází s cizími - tedy státními (potažmo krajskými) penězi.
03. 09. 2010 | 10:10

miro napsal(a):

SWoudcůmáme nejvíc v Evropě, policistů máme nejvíc v Evropě a tak se dá pokračovat dál. Ministerstva ale i větší města jsou přecpány úředníky. Tak ať odejdou a ostatní dostanou víc poku budou víc dělat
03. 09. 2010 | 10:18

Rumcajs napsal(a):

Jak je možný Ráthe,že jsi si Ty a ta Tvoje socanská banda nikdy nevšiml,že ti tvoji státní zaměstnanci rozkrádají ministerstvo obrany ? Že by to bylo tím, že jsi taky kradl ?

A nebyl tys náhodou proti poplatkům u lékaře ? A jak můžeš být proti poplatkům a zároveň volat po vyšších platech lékařů ?
To jsi je chtěl zatáhnout z čeho ?
03. 09. 2010 | 10:20

J54 napsal(a):

to Sladký. Vaš komentář a zášť ke kapitalismu trochu pokulhává s kvalitou života v zemích, kde ten váš prohnilý kapitalismus historicky funguje. A tyto země zase nejsou tak daleko za hranicema. Zato dloudobě budovaný socialismus a komunismus vytváří blaho všem lidem viz. země "Kde zítra znamená již včera", Vietnam, Kuba, S.Korea, Bolivie atd.).
03. 09. 2010 | 10:51

L.B. napsal(a):

Cajzofuk: Třeba tak, že OSVČ budou odvádět stejně jako zaměstnanci a taky tak, že za státní pojištěnce se bude platit rovněž stejně.

Ale to by chtělo zapojit mozek a né blicí ústrojí....
03. 09. 2010 | 11:47

max napsal(a):

ono je to bohužel velmi jednoduché.
Fischerova vláda za souhlasu parlamentu ČR včetně ČSSD se zavázala EU,že v rámci tzv. konvergenčního programu snížíme rozpočtový deficit v r.2011 o 63mld.Kč. Vzhledem k tomu, že není možné do konce r.2010 stihnout schválit reformní zákony týkající se mandatorních výdajů a daní, je nutné oněch 63mld.Kč prostě seškrtat, ať již se to někomu líbí či ne. Pro konvergenční program hlasoval i dr.Rath,pokud se nepletu a dodnes nebyl nikým z ČSSD zpochybněn (ono by to ani nešlo). Pokud má ČSSD nebo osobně dr.Rath jiná řešení,jak tuto částku uspořit,měla (měl) by je dát na stůl. Kritizovat umí každý.
03. 09. 2010 | 12:03

Rumcajs napsal(a):

L.B.

A to tu přijde lepší jak poplatky ? To jako proč ?

Ty tu černou díru jenom zvětšíš.
03. 09. 2010 | 12:10

L.B. napsal(a):

Cajz: Zjisti si příteli, kolik % HDP se odvádí do zdravotnictví okolo a příjdeš velmi brzy na to, že o černé díře mluví pouze lidé, kteří ani za mák zdravotnictví, které je u nás velmi podfinancované, nerozumí.

Ano. Státní pojištěnci ani OSVČ nestonají méně než zaměstnanci, aby méně platili
03. 09. 2010 | 12:16

Intef napsal(a):

Dobry den pane Rathe,

musim uznat, ze ten clanek je napsany velmi chytre. Argumentujete pouze vybranymi skupinami statnich zamestnancu, uredniky jste jaksi zapomnel zminit. To je pochopitelne, protoze by se zrovna tato skupina do koncepce clanku nehodila. A jelikoz nema cenu se s Vami dohadovat o argumentech, rad bych se zeptal pouze na jednu vec. Jak je mozne, ze Nemecko skrta a setri a ma nejvetsi rust z EU? Dokonce mu, tusim pan Juncker, vycita, ze jeho rust je na ukor ostatnich zemi, protoze v Nemecku nerostly platy jako jinde v EU? Nemecka ekonomika je konkurenceschopna nejen v ramci EU, ale celosvetove. A nemyslim si, ze zrovna Nemecko hodla opustit ideu socialniho statu. Takze dle meho soudu setrit lze a setrit lze vsude. Mozna by se Vam hodila praxe v soukrome sfere, abyste tuto zkusennost ziskal a nekrmil nas Vasimi nesmysly.
03. 09. 2010 | 12:21

max napsal(a):

to intef:
vyjádřil jste to poměrně přesně. Ale není to jen Německo. Stejnou nebo obdobnou cestou jde (protože prostě musí) celá řada jiných států EU, naposledy skoro totožný program s ČR přijalo Polsko. Také by bylo dobré podívat se občas na statistiky a porovnat si počty těchto zaměstnanců např. z r.2000 a z r.2009 v ČR, ale i v některých jiných státech EU. Jen by bylo dobré, aby již také konečně došlo na Brusel a jeho administrativu s platy mimo jakoukoliv úroveň členských států EU.
03. 09. 2010 | 12:32

Wraith napsal(a):

To max:

Slovo spořit je v současné ČR témeř modlou. Ovšem spořit může znamenat dostat se ještě hlouběji do recese.

Efektivní vynakládání peněz dle současné vlády znamená totiž propouštění a to není nic jiného než navyšování počtu nezaměstnaných, kteří jsou:
1. odejiti s výraznými "padáky" (leckdy zlatými)
2. později často odkázáni na dávky - peníze ze státního rozpočtu
Tyto dvě věci znamenají pouštění financím žilou.. takže propouštění není řešení.

Přitom oněch 63 mld. může být zcela reálných a to bez výraznějších dopadů na chod republiky.Finance se dají nejen získat, ale i vytvořit.

Řešením může být zavedení povinných veřejných prací pro nezaměstnaměstnané, což by byla jakási alternativa slavné hladové zdi - ovšem to by znamenalo korekci s ohledem na zdravotně postižené, tam by to muselo být řešeno s ohledem na takového jedince a jeho schopnost pracovat. Tam, kde by byly tito nezaměstnaní nasazeni, došlo by ke snížení nákladů na výstavbu, protože bez této povinnosti by lidé nedostali ony sociální dávky.

Když se podívám na stav ve věznicích a na existující zprávy, kolik procent vězňů z celkového počtu pracuje (to číslo je směšně nízké oproti počtu vězněných), pak je zde zcela jasná další možnost zisku financí - vězni si svůj trest v lapáku taky odpracují... a tvrdě.

Poplatky ve zdravotnictví - souhlas, ale musí být 100% záruka, že tyto finance nepůjdou do kapes lékařům jako takovým. Očekávám, že budou smysluplně vynaloženy. To znamená investovány do oprav nemocnic (což dá práci stavařům) a na zřízení stanic první pomoci, zaplatí se z nich nové přístroje atd. Rozhodně nesouhlasím s tím, aby lékaři byly z těchto peněz placeni.

Zdrojem může být i úspěšné vymáhání dlužných částek po státech, které mají u nás zaeknutou sekyru už hezkých pár let a nepochybuji o tom, že jde o částky v objemu mnoha miliard.

Dalším zdrojem může být efektivnější výběr daní a pečlivé dohledávání daňových úniků z tunelů. Tyto částky nebudou zcela jistě zanedbatelné.

To je jen několik cest, jak získat peníze a přitom nezabít ekonomiku tohoto státu. Já jsem toho názoru, že by politici mohli nad tímhle směrem i trošku popřemýšlet.
03. 09. 2010 | 12:51

Jeník napsal(a):

Tak se nám tady vyloup duševní titán Rumcajs. Člověka mohou napadnout pouze dvě věci - buď je tak tupý a dementní, a nebo je to provokatér současné StB. Domnívám se , že první je pravdou.

Mazej do kuchyně , Manka ti nplnila kýbl vodou, měl by jsi stáhnou podlahu a ne psát blbiny na blogu.
03. 09. 2010 | 13:35

max napsal(a):

to wraith:
souhlas,ale jen částečný.
1) Nárůst počtu st.zaměstnanců za posledních 10let byl opravdu značný. Předpokládáte,že všichni skončí jako nezaměstnaní (dlouhodobě). Myslím a doufám,že to tak nebude. Znamenalo by to totiž jen jedno, že nemají příliš na trhu práce co nabídnout,což by nebyla dobrá zpráva.
2) Veřejné práce pro nezaměstnané neznamenají, že tito nebudou pobírat dávky. Pokud by pracovali např. ve stavebnictví jak navrhujete,znamenalo by to pracovat na úkor někoho jiného,což by nic neřešilo, právě naopak. Řešením mohou být veřejně prospěšné práce (úklidové, apod.) pro město a hlavně získání pracovních návyků u dlouhodobě nezaměstnaných.
3) Vymožení dlužných částek od jiných států je jednorázový příjem do st.rozpočtu,nejednalo by se o koncepční opatření. Většinou se však jedná o velmi problémové státy,takže úspěch asi nehrozí.

"Nezabít ekonomiku tohoto státu" znamená jediné. Získat zdroje na investice, nepodlomit spotřebu obyvatel, atd. Desítky miliard se dají získat jen omezením korupce. Otázkou je,co udělá s ekonomikou tohoto státu skokové zdražení elektřiny v příštím roce,které jde na vrub jen a jen politikům (především ČSSD, bývalé US-DEU, KDU-ČSL a KSČM,kteří tento nesmyslný zákon schválili a poslankyně Šedivá z ČSSD tomu dala svým posl.návrhem na nemožnost snížení cen o více než 3% ročně korunu, pak další vlády neudělaly nic,aby tento stav změnily vč. mediálně tolik chválené vlády Fischerovy). Ale to už je jiný příběh... Zajímavé by bylo zjištění,kolik poslanců z toho bude mít profit v buzdoucnu.
03. 09. 2010 | 13:49

Tencokida Hnuj napsal(a):

Rumcajs
Taks už ho spravil ?
Tak to je fajn. Bál jsem se, že tu bude smutno.

http://www.youtube.com/watc...
03. 09. 2010 | 13:55

Karkuš František napsal(a):

Vy všichni z ĆSSD máte plnou hubu kritiky na terajší vládu ale co jste dokázaly Vy???? Jen jste rozmrdali a rozkradli,zadlužili stát.Ted by jste si všichni co jste u těch koryt měly znížit platy na průměrnou mzdu,a to bych chtěl vidět jak s tím vyžijete,a to ne jen na nějaký čas ale na celé volební období.Pak možná za nějakých 10-15let by ĆR měla vyrovnaný rozpočet.Dále at mi nikdo netvrdí že žijeme v právním státe,Co se tady děje je šílený.Před týdnem mi zavraždili dceru.Co jsem zažil za aroganci na policii,úřadech atd.to mi hlava nebrala.Osobně jsem pro trest smrti ale ten co mi zabil dcéru by si zasloužil trest jak ve středověku.Lámal bych ho pomalu v točícím kole aby trpěl co nejdýl.
03. 09. 2010 | 14:13

Kelt napsal(a):

Všem,kteří si již nepamatují krátkovou minulost-v roce 1995 byla ČR dle hodnocení prof.ekonomie honoris causa tygrem Evropy a ta byla nabádána k následování.Za rok nato "balíčky"růst HDP v červených číslech a pád vlády.Okolní postkomunistické země měly růst okolo 5%.
Pravice byla u moci od roku 1993.
Prorůstová opatření vlád pod vedením ČSSD přinesla obrat a následně nejvyšší růst ekonomiky za posledních 20 let.
Po volbách,kdy 100 křesel pro pravici bylo dle úsudku "nejvyššího"bylo více,jak 100 křesel pro levice,vznikly dvě Topolánkovy vlády.Za jakých okolností si již snad pamatují všichni.
Rok 2008-světová krize se nám vyhne,zkrotíme ji snižováním daní a odvodů do zdr.a soc.fondů/nejlepší ministr financí galaxie/.
Rok 2009 pád pravicové vlády-přechod dinosaurů do nově se utvořivších pol.seskupení a díky masové mediální manipulci se ustavila opět pravicová famiglia 118,která předvádí kabaretní kousky hodné velkého mága Berlusconiho.
Průšvih bude větší,než v roce 1997,pouze s tím rozdílem,že bude delší,neb 118,nebo o málo méně si rybník nevypustí.
Ti,kteří si poslední volby spletli s happeningem,si budou drbat hlavu,bohužel to dopadne i na ty,kteří nepodlehli laciné propagandě o tom,že s dinosaury do vlády v žádném případě.
Koho máme předsedou vlády a ministrem financí pane Johne?Jste stejný,ale spíš horší,než ti první dva,protože jste podvedl voliče.
03. 09. 2010 | 14:51

Wraith napsal(a):

To max:

Já vím, že dávky jsou od státu,
ale tím, že nezaměstnaní budou alespoň něco dělat, pak to bude znamenat, že nepůjde o finance vyhozené oknem, ale že se určité procento těchto peněz státu vrátí v podobě ušetřením částek, které by jinak byly vynaloženy na zaplacení zaměstnanců firem, které by tyto práce vykonávaly za mnohem vyšší sazby.

Pokud jde o ČSSD a další politické strany, které se v minulosti podílely na vládách .... na hlavě mají máslo všichni bez rozdílu. Nelze vše svádět jen na činnost a kroky levice.
Celkovým výsledkem je současný stav, ať již byla vláda jaká koliv.

Hlavní chybou prvních pravicových vlád bylo to, že nezachytily divoké rozkrádání aktiv státu a tím způsobily ohromé ztráty. Divoká privatizace a následně kuponová privatizace, tehdejší fondy, kudy se přelévaly finance do zahraničí, a mnohé další věci, to vše jsou hříchy pravicových vlád, které způsobily, že současné vládě prostě nemohu věřit, že to s tímto státem myslí dobře. Tím pádem je pro mne
pravice a zejména ODS symbolem nepoctivosti, právě tuto epizodu ve vývoji státu počítám mezi největší zločiny 20.století v ČR. To pravici prostě odpustit nemohu.

P.S.:
Skutečně předpokládám ,že ty škrty a propouštění povedou k masivní a patrně dlouhodobé nezaměstnanosti.
03. 09. 2010 | 14:51

SuP napsal(a):

Kelt -
Sice se evidentně snažíš, abys mohl být považován za vlčí "béčko". Zatím pouze "Smíš státi v trusu jeho koně".
03. 09. 2010 | 17:04

veverka napsal(a):

Perfektní blog.Škrtforma současné médii protlačené vlády dinosaurů a politických zombií je cestou do pekel.Perfektně to popsal i držitel Nobelovy ceny za ekonomii

Paul Krugman: Mýty o utahování opasků
http://hn.ihned.cz/c1-44689...

Ovšem místní pravičácké panoptikum bude neustále dokola omílat mediální fráze o zlých dluzích,ještě zlejších socanech a tragickém Řecku.Že to v Řecku zavinily vlády pravicové a levicová to teď musí po nich až řešit buď nevědí vůbec,nebo tomu ve své ideologické zaslepenosti odmítají uvěřit a strkají hlavu do písku jako pštros.Jsou jak cvičení pejsci,něco jim pravičácká média tak dlouho opakují,až to pak smečka štěká na povel.Ale chce to prostě léčbu šokem,na pitomce nic jiného neplatí a to nyní nastane.
03. 09. 2010 | 17:07

Kelt napsal(a):

Supe-jak je pravidlem /abych si vypůjčil termín Vlka o/ " pravicových vuvuzelách/opět si držité "modré argumenty"nediskutuji k tématu,ale k autorovi-je to ubohé a na úrovni Rumcajse,Nea a Blue Jaye-ale v tom jste si podobní jako vejce vejci.
Zkuste něco k věci a rád si s Vámi vyměním názory na probémy,které,jak doufám,tíží i Vás.
03. 09. 2010 | 17:24

SuP napsal(a):

Kelte -
Ve vší úctě - pochop. To Tvoje "k věci" je vejcuc z levicového tisku za poslední 4 roky. Žádnej nápad, žádná vlastní tvorba. A ještě opakuješ vlkova "moudra". Tak co bys chtěl slyšet jako odpověď?
03. 09. 2010 | 19:26

Kelt napsal(a):

Supe,pokud se vrátíme k počtům z páté třídy ZŠ,tak lehce zjistíte,že od roku 1997,které jsem zmínil jako základ,uplynulo celých 13 let.
Za druhé nejedná se o žádný"vejcuc",ale prostá rekapitulace toho,co se stalo.
Pokuste se s tím polemizovat na základě ověřitelných faktů.
Jinak další diskuse na úrovni"Rumcajse"a pod.nemá žádný smysl,a je pod mojí úroveň.
Zkuste to jinak,než modrou demagogii.
03. 09. 2010 | 19:37

Kelt napsal(a):

Sup-oprava 15 let
03. 09. 2010 | 19:40

SuP napsal(a):

Kelte -
Vejcuc za poslední 4 roky to je, protože celou dobu, když se konečně (po roce hádání) začala Topolánkova vláda jakž takž začala snažit pracovat, spustil levicový tisk trvalou kritiku pravicových vlád od roku 1996. Takže počty z páté obecné Ti možná jdou, ale hlubší významy nechápeš. a to tu chceš diskutovat "na úrovni"?
03. 09. 2010 | 19:49

Kelt napsal(a):

Supe-nic z toho,co jsem uvedl jste věcně nezpochybnil,ono to vlastně ani nejde.
Co je to dle Vás "hlubší význam"?
Ocenil bych,kbyste se pokusil tento pojem věcně objasnit-bylo by o čem konečně diskutovat.
Předem děkuji.
03. 09. 2010 | 20:14

Kelt napsal(a):

Sup-zřejmě pozřel zvlášť nepoživatelnou mršinu a je nějak z formy.
Doporučuji klystýr a trochu kvalitního destilátu.
05. 09. 2010 | 08:21

SuP napsal(a):

Kelt -
Soudíš z toho, že jsem přerušil ten vrcholně intelektuální pingpong?
Těší mě, že Ti chybím.....
05. 09. 2010 | 12:14

Kelt napsal(a):

SUP-ani ne,jen jsem byl zvědav na definici "hlubšího významu".
Bohužel jsem se nedočkal-tajně jsem doufal v nějaký intelektuální záblesk.
Jinak mně nechybíte ani Vy,ani Rumcajs,ani Neo či Blue Jay.
Z této společnosti kromě nadávek a urážek nic jiného nevypadne.
Toto mně určitě nechybí.
05. 09. 2010 | 14:28

Jedla napsal(a):

Jak se má škrtat ve zdravotnictví?
Podívejte se sami na příklady:
http://osz.cmkos.cz/CZ/Z_ti...
05. 09. 2010 | 14:38

patriot napsal(a):

Rath:

„Jen vzdělání a zdravotní péče u těchto vyjmenovaných profesí stála statisíce korun z našich daní.“

Poněkud lživé. Vy osobně žádné reálné daně neplatíte, pouze je užíráte. Takže jaképak „našich“.

„Nečas navíc přišel s dalším závistivým granátem – zaměstnancům v soukromé sféře už platy klesly, tak proč by neměly klesnout i těm státním.“

Soukromá sféra tu státní živí, nemyslíte? Takže jakýpak „závistivý granát“. Logické a správné.

Naprosto nesprávné je ovšem to, že prebendy ústavních papalášů mají klesnout jen o 5%. V tomto si ale s Nečasem určitě rozumíte, že ano?
05. 09. 2010 | 18:58

Pepé napsal(a):

Milý Davídku,

seškrtáním výdajů se nezachraňuje ekonomika ale finance. To si zapamatuj, ještě do konce svého volebního trháku na StČ to budeš muset udělat i tam.
13. 09. 2010 | 12:32

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Boudal Jiří · Brenna Yngvar · Bureš Radim C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Girsa Václav · Glanc Tomáš · Groman Martin H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hapala Jiří · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří · Chytil Ondřej J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kupka Martin · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Maláčová Jana · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Rath David · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schneider Ondřej · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukal Josef · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Stulík David · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomek Prokop · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojta Vít · Vojtěch Adam · Vojtková Michaela Trtíková · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Walek Czeslaw · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zahumenská Vendula · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy