Kde vzít peníze a nekrást?

16. 09. 2010 | 13:19
Přečteno 6473 krát
Naše vláda sama sebe definuje jako vládu boje se státním dluhem a dluh označuje za největší problém a zlo, které nás uvrhne do Řecka dovedeného k bankrotu pravicovou vládou.

Nechci dnes poukazovat ani na fakt, že jsme ve srovnání s ostatními státy zadluženi poměrně málo. Nechci vést polemiku, že vymývání mozků typu - dluh je špatně, nedluh je dobře, je nepravdivým zjednodušením. Nechci zde dokazovat, že nás nejvíce za poslední léta zadlužily vlády v čele s Kalouskem a Nečasem. Zkusím v tomto článku pracovat s tezí, že zvyšovat dluh státu je jednoznačně špatná věc. I přesto tvrdím, že vládou prosazovaná cesta léčby dluhu - škrty, je špatná a velice nebezpečná. Moderní stabilizovaný stát je stabilizovaný
a prosperující proto, že dlouhodobě dbá na prosperitu veřejného sektoru. Je empiricky prokázáno, že kvalitní vzdělání většiny populace je podmínkou ekonomického bohatství
a politické stability. Existují vědecké práce prokazující, že kvalitní a dostupné zdravotnictví je nezbytnou podmínkou, jak dosáhnout a udržovat hospodářskou prosperitu. Prostě společnost bohatne proto, že má kvalitní a výkonné školství, zdravotnictví, vědu, dopravní infrastrukturu a čisté životní prostředí, fungující veřejnou správu včetně policie a justice. Nefunguje to tedy tak, že nejdříve si společnost musí vydělat či ušetřit peníze a pak si za ně pořídí třeba kvalitní školství, ale je to právě naopak. Musí umět vybudovat kvalitní školství, zdravotnictví … jako jednu z podmínek svého budoucího zbohatnutí. Zjednodušeně řečeno, musíte si umět schopné a pracovité lidi vychovat, nebo k sobě přitáhnout zvenčí, nejlépe, když dokážete současně obé, a pak můžete teprve očekávat úspěch. Pokud schopné lidi otrávíte, vypudíte, pak se připravte na desetiletí chudoby. Rozumná vláda tedy dělá taková opatření, aby rozvíjela všechny oblasti veřejných služeb a podporovala je. Samozřejmě musí i kontrolovat efektivitu vynakládaných peněz. Nestačí jich jen více nalít do školství, zdravotnictví a vědy, a nestarat se, za co a jak jsou utraceny. To je také hlavní náplní chytré vlády, vymýšlet systém tak, aby minimalizoval mrhání s prostředky. Naskýtá se tedy otázka, kde vzít peníze na dlouhodobý rozvoj veřejného sektoru? Jednoznačně v segmentu daní. Nechápu, proč firmy platí jednotnou daň, která u nás strmě klesala z nějakých 36% na 19%. Je to rovná daň pro všechny. Jste gigantická nadnárodní banka a platíte 19% stejně jako majitel malé firmy - penzionu na Šumavě. Co tak udělat daňovou progresi v korporátních daních. Může být třeba v pásmech podle obratu. Máme v zemi desítky firemních gigantů, které už dávno patří zahraničním investorům. Tyto firmy ročně vyvezou po nízkém zdanění stovky miliard a naše země z toho nemá nic, respektive zůstávají jí často jen nepřímé náklady k uhrazení třeba ve formě zničeného životního prostředí. Neobstojí argument, že tyto firmy opustí naši zem. U řady činností to prostě nejde. Například nadnárodní banky se zisky desítek miliard. Podmínkou bankovní licence musí být adresa v ČR. Totéž se může týkat třeba i síťových odvětví. Prodali jsme plynárenské a vodárenské sítě, ty se asi těžko odstěhují do Číny. Navíc by mohla být aplikována skutečná podpora pro malé a střední firmy. Ty by mohly platit dokonce méně než dnešních 19%. Další možností je změnit poměr daní a odpisů na vybrané investice. Daň firmy může být mnohem vyšší než 19%, třeba 30%, ale dám jí možnost rychlých odpisů na vybrané stavební a technologické investice, prostě na rozvoj firmy a růst výroby. Proč by si firma nemohla třeba svoji investici za několik miliard odepsat klidně za dva roky? Jde o filosofii – když chceš od nás odvézt svůj zisk po zdanění, tak ti ho zdaníme skutečně hodně, ale pokud u nás své peníze investuješ (utratíš), tak na daních výrazně ušetříš. Proinvestiční politika formou odpisů dokáže výrazně pomoci ekonomice i sekundárně zvýšit daňové výnosy a zaměstnanost. Naše vláda se prostě pohybuje jen v uzavřeném myšlenkovém schématu omílaných klišé – vysoké daně jsou špatně a sníží konkurenceschopnost. V některých případech ano, jinde zase vůbec ne. Vše je jen momentálním balancováním, pro které neplatí žádné ustálené pravidlo. Tedy odpověď na otázku, kde vzít peníze a nezdlužovat náš stát? – Třeba v nastavení progresivního systému firemních daní a proinvestiční odpisové politice. Není to samozřejmě jediný zdroj, o dalších zase někdy příště.

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Rumcajs napsal(a):

Možná by Dádo stačilo, kdybys ty a Hašek měl jeden plat!
16. 09. 2010 | 13:33

Da.Rock napsal(a):

sím...to není fér....Rath ode mě opisoval, pančeli...
16. 09. 2010 | 13:42

Jedla napsal(a):

A ode mne taky - pod Radkinem Honzákem (http://blog.aktualne.centru... ) Jedla, 11.09.2010 15:20:35.
16. 09. 2010 | 13:44

Da.Rock napsal(a):

Ano, pančeli, opisoval ode mě a od Jedly. Zlej Rath, zlej.... :-D
16. 09. 2010 | 13:46

neo napsal(a):

16.09.2010: Kde vzít peníze a nekrást?
Autor: David Rath Přečteno 87 krát Pošli e-mailem
.
.
No na to asi pan Rath ještě nepřišel. Nejprve ukradne dotaci pro dětský domov, aby mohl doma v Hostivicích postavit jídelnu k neexistující škole. Pak ukradne peníze na školky,silnice,chodníky, osvětlení aj, aby mohl privilegovaným hradit poplatky v nemocnici a lékárně a kupovat jízdenky školákům.

¨Nedavno jsem byl na pohotovosti v jedné středočeské nemocnici. 90Kč jsem zaplatil a věřte mi, že jsem měl chuť dojít si do kanclu pro ten pitomej formulář a chtít ty peníze nazpět, když už musím z daní sponzorovat poplatky ostatním. Nakonec jsem to neudělal. Kvůli 90ti kačkám se nebudu obtěžovat.
16. 09. 2010 | 13:47

Jedla napsal(a):

Ale ať si opisuje - tu modromarxistickou poučku o ekonomické základně a společenské nástavbě
(tak přesně to pánové z VŠE Káju Marxe pečlivě papuškovali, proto má taky Klaus profesůru z marxekonomismu)
v blogu autor zpochybnil moc pěkně. To chce říkat častěji a nejen na internetu.
16. 09. 2010 | 13:50

Karel napsal(a):

Doktore,
je to smutné, že MUDr. musí napovídat NERVu a vládě.

Naprostý souhlas s článkem. Oni ti naši
"špičkoví nízkodaňaři s přebytkovým rozpočtem"
to zase pošlou do kopru.

Třeba takový cyklistický guru Sedláček z Banky co půjčuje za 999,- Kč měsíčně Vám poradí, že dluhy jsou špatné a holota, že si žila nadpoměry.
Z toho mě pose..
16. 09. 2010 | 13:50

Elena napsal(a):

Kde vzít peníze a nekrást?
vratiť nakradnute !
16. 09. 2010 | 13:51

Sladký napsal(a):

Neo, ty musíš ze svých daní sponzorovat poplatky ostatním? A co říkáš na to,že chronicky nemocní a staří lidé musí svými poplatky sponzorovat celý systém?
A ještě něco-opravdu si myslíš,že v případě vážné nemoci na léčení postačí částka,kterou jsi odvedl na ZP?
16. 09. 2010 | 13:53

Sladký napsal(a):

Ano,Eleno, je to tak prosté...
16. 09. 2010 | 13:53

123 napsal(a):

Dobrý blog..
16. 09. 2010 | 13:56

Miromír napsal(a):

Je to samozřejmě pravda, proti tomu nelze rozumně argumentovat. Jenže kdo by pak sponzoroval skvělou životní úroveň členů triády nehledě na nutnost přežít volební kampaně ber kde ber. Lůze je třeba zamumlat něco o nepřímých daních. Ovšem pozor, ani členové NERVu už nehodlají hrát role houpacích koňů..
16. 09. 2010 | 13:57

Rumcajs napsal(a):

Sladký:

Oni nesponzorují systém, ale sebe.

A pokud by to nestačilo, kdo to asi platí ? Že by ty ?
16. 09. 2010 | 13:57

Betty08 napsal(a):

to Sladký:
To myslíte, že např. důchodci 100Kč za den v nemocnici stačí na úhradu nákladů např. operace kyčelního kloubu? Kdo to doplatí? Neo, já a ostatní ze svého zdravotního pojištění.
16. 09. 2010 | 13:58

Jedla napsal(a):

Elena - ano, ale majetková přiznání a dodatečné zdanění majetku bez prokazatelného původu měla v programu strana, která vyhrály volby a proto nebyla pověřena sestavením vlády.
16. 09. 2010 | 14:00

Sladký napsal(a):

Ne,Betty.tím mám na mysli to,že drtivou většinu oněch poplatků,které jsou údajně nezbytné pro fungování našeho zdravotnictví zaplatí lidé chronicky nemocní a staří.
Rume, tobě se nebudu pokoušet něco vysvětlovat,je to ztráta času.
16. 09. 2010 | 14:04

neo napsal(a):

Sladký:

vezmu to popořádku. Všichni lidé, kteří daně platí a nemají v okolí krajskou nemocnici či lékárnu nepatří mezi tzv Rathovi privilegovné a ti všichni platí poplatky oněm privilegovaným a obětují sami pro sebe ony komunikace, školky, dětská hřiště apod..

Chronicky nemocní a staří nemocní lidé nesponzorují žádný systém poplatky,ale spolupodílí se přímo na svojí čerpané péči. Navíc zde existuje limit, který je naopak staví do pozice, kdy platí méně než kdykoli předtím.

Co se týče oné nemoci, nikdy jsem netvrdil a netvrdím, že by mělo stačit to, co jsem odvedl. Od toho je tu pojištění, které je založeno také na principu solidarity, kdy dojde k plnění pouze u těch, kde pojistná událost nastala z peněz vybraných od pojištěnců.
16. 09. 2010 | 14:05

Bunny napsal(a):

A až Betty praskne z lakoty žilka a za týden na JIPce vyčerpá těch pár šupů, co odvedla do zdravotního pojištění, tak zase z peněz ostatních poplatníků. No a co jako? Důležité je, v které fázi ty peníze človek platí. Zda-li nejvíce v době největšího výdělku a nejpevnějšího zdraví, a nebo naopak. Složité na pochopení? Pro hokynářku možná, ale pro průměrně inteligentního je to průhledné jak bílý den.
16. 09. 2010 | 14:07

Sladký napsal(a):

A ještě něco,Betty.důchodci ZP platili celý život a chronicky nemocní patrně nebudou patřit k vysokopříjmovým vrstvám obyvatelstva.Šokuje mne,že lidé,kteří se zde vychloubají svými příjmy kvičí,že odvádí nějaké daně.To vám z těch nadprůměrných výdělků zbude tak málo?
16. 09. 2010 | 14:08

neo napsal(a):

Sladký:

nemám k dispozici aktuální data, ale evidentě nemáš pravdu.

///většinu oněch poplatků zaplatí lidé chronicky nemocní a staří.////

TOTO JSOU ÚDAJE z Dubna 2008:
V prvním čtvrtletí se na poplatcích vybralo 1,28 miliardy korun. Z toho většinu zaplatili dospělí ve věku 18-64 let, celkem 820 milionů. Starší lidé zaplatili 280 milionů, za děti do 18 let se platilo 180 milionů.
16. 09. 2010 | 14:08

neo napsal(a):

Sladký:

teď nechci hádat, ale domnívám se mistře Sladký, že Betty euváděla, že by měla nadprůměrné příjmy. Dokonce mám pocit, že je samoživitelka.
16. 09. 2010 | 14:10

Sladký napsal(a):

Neo, vy pravičáci neustále obviňujete levicově smýšlející ze závisti-ale když příjde na věc ukáže se,že jste jí prolezlí jak starý toulavý pes prašivinou.
Vždyť vy závidíte těm nejchudším sociální dávky a když důchodcům přidá stát pár stovek kvičíte jak prasata před porážkou.
Víte co jste? Hovniválové,nic jiného.Sami sebe i ostatní posuzujete podle velikosti kuličky a máte-li pocit,že vám z ní někdo uždibuje přivádí vás to k šílenství.
16. 09. 2010 | 14:12

Hladis napsal(a):

Betty08,Rumcajs
Oh my God what a pathetic ppl. Tito duchodci cely zivot pracovali a platili zdravotni pojisteni. Ja vim ve vasem svete je treba je likvidovat ,protoze vy mladsi prece nebudete platit do systemu na nekoho jineho ,kdyz zatim Vam zdravi slouzi. Vseho do casu.
16. 09. 2010 | 14:13

Xury napsal(a):

Pro autora:
progresívní daň z příjmu sice v některých státech existuje, ale právě v Evropě jich moc není (pokud vůbec nějaký). To je trochu v rozporu s vašimi prohlášeními o tom, že je třeba se držet vzorů z nám blízkých zemí.
Jinak by byl samozřejmě nesmysl řídit se obratem. Když už tak podle výšky zisku. Ale to přičítám tomu, že těřiště vaší odbornosti leží v jiné oblasti.
16. 09. 2010 | 14:14

Sladký napsal(a):

Nejde o Betty,neo jde o princip.A o charakteristický projev vás pracovitých,úspěšných a bohatých.Já,já,já-nic jiného neznáte.Jste úžasně soběstatní,nikoho nepotřebujete,spoléháte sami na sebe.K ČEMU TEDY,VY SUPERMANI potřebujete svoje pravicové strany, navíc nutně u vlády?
16. 09. 2010 | 14:16

neo napsal(a):

Sladký:

co kdybys reagoval alespoň k tématu?

Já nikomu nic nezávidim. Vadí mi nespravedlnost, za kterou si pan hejtman kupuje některé voliče. Ať platí poplatky,ale nesmí přitom ubírat peníze maminkám na dětská hřiště, řidičům a chodcům na silnice a chodníky nebo dětem v domovech, kvůli prestiži své vesnice.

Zkuste se někdy podívat na dárečky, které poslal Hostivicím. Trošku to připomíný výkvět fotbalových Drnovic.
16. 09. 2010 | 14:16

Sladký napsal(a):

Neo,1.to tvoji názoroví souputníci na všech diskusích neustále vyřvávají,jak důchodci zneužívají lékařskou péči, chodí k lékaři zbytečně často,daleko častěji,než ostatní protože si tam chtějí pokecat.
2.Když levice navrhovala,aby důchodci byli z placení poplatků vyňati,tvrdili "Třicetikorunáči" že tím by opatření ztratilo smysl,protože právě oni platí nejvíc.
16. 09. 2010 | 14:19

jan holubář napsal(a):

To už je snad duševní choroba jistých lidí. Máme pravicová média, paravicová média ovlivnila volby, levicoví příznivci jsou utiskováni a umklčováni, no dalo by se pokračovat.Třeba nade mnou ten sladký ......on přece nemůže býát normální.
16. 09. 2010 | 14:21

Sladký napsal(a):

Neo,teď jsi tomu nasadil korunu.Prachy maminkám a detem bere pravicová vláda, jejíž zájmy zde tak fanaticky hájíš,neo.Nerozesmívej mne,prosím tě.
16. 09. 2010 | 14:21

Jedla napsal(a):

Betty08 - to přece Sladký netvrdil ! - princip pojištění je, že koho "pojistná událost" nepostihne, pomůže tomu, kdo měl smůlu; výměnou má jistotu, že sám nezůstane bez pomoci.
Individuální účty jsou pitomost - dítě by bylo v mínusu v okamžiku porodu, do roka by mělo na individuálním účtu sekyru sto tisíc, do první výplaty milion. (Státní platby za "státní pojištěnce" jsou naprosto nedostatečné). Právě na to upozornil (zcela správně) Sladký nea. Na jednoho člověka v opravdovém průšvihu se vždy skládá více zdravějších šťastlivců, a to je v pořádku. Neo má jistotu, že se mu dostane pomoci bez ohledu na to, kolik do včerejška zaplatil a vyčerpal. Na principu pojištění "poplatky" nic nemění, jen snižují míru solidarity, neboť jsou "pro všechny stejné".
Když si pojistíte superdrahé auto, sjednáte si pravděpodobně vyšší "spoluúčast", a snížíte si tak pojistné. Méně bohatý motorista, který potřebuje pojistit bazarovou felicii, o vysokou spoluúčast v pojistné smlouvě nestojí - taková "spoluúčast" by klidně mohla převýšit cenu jím pojišťovaného vehiklu.
Celý politický problém spoluúčasti pacientů je dán tím, že co je pro jednoho lepší tringelt číšníkovi, je pro druhého, třeba chronicky nemocného (a tudíž s omezenými příjmy) problém, který ho od "jistoty pomoci" - tedy od pojistného plnění (a pojistné si řádně platil) odstaví.
16. 09. 2010 | 14:22

Targus napsal(a):

To Betty 08:

To je ale hajzl, ten důchodce, co?
Celý život nedal ani kačku na zdravotní pojištění, beztak se válel za socíku někde u Balatonu a teď se mu nelíbí, že by měl vyšpulit stovku za nový pakloub.

Tomu já říkám rozbor aktuálního stavu ve zdravotnictví.
A navrhuju všem důchodcům usekat nohy, aby nemusela Betty 08 nic na ty staré vyžírky doplácet.
Jako vedlejší efekt se projeví uvolnění jízdních drah v Kaufu a Tescu pro nákupní formule frikulínů ála Betty 08.
Přeji příjemné nakupování...
16. 09. 2010 | 14:24

Carlos V. napsal(a):

Doktore,

Je to cele jinak - alo to vy samozrejme vite, ale tady jde o ovecky.

Kdyz navysite dan z prijmu pravnickych osob treba z 19 na 21 procent, nebude se dit asi nic.

Kdyz ji navysite na 30, vischni si nejak pradi. Mensi firmy zacnou vykazovat cesty trikrat denne do Ostravy atd... (nebudu praskat). Velke kolosy si dokazi poradit - usetri jeste vice a navic oni maji na to zaridit nizsi dane legalne.

Akorat je to bude stat vsechny hodne penez a nektere i trochu strachu.

Takze vysledek - naprosto neadekvatni ocekavani.

Paklize ovsem neni hlavnim ucelem uspokojeni zavistivcu. Coz samozrejme je - sam dobre vite, jak funguje ekonomika i chovani Vaseho volictva.

Agumentovat zrovna u pravnickych osob :-0 Jo vlastne hnusne nadnarodni koncerny :-)
16. 09. 2010 | 14:25

Da.Rock napsal(a):

Xury: Progrese u daní PO je třeba v Británii.
16. 09. 2010 | 14:25

Horez napsal(a):

Jsme zadluženi málo oproti sousedním státům? A co jako. Já bych nechal platit těch 60 miliard ročně za úroky vás všechny co tady křičíte, že dluh není žádný problém.
16. 09. 2010 | 14:27

Da.Rock napsal(a):

Carlos - když je tak snadné se z placení daní vyvlíknout, tak nechápu, proč se tak zlobíte. Klidně s navýšením můžete souhlasit, stejně je nikdo nebude platit, ne?
16. 09. 2010 | 14:27

Xury napsal(a):

Můžete mi někdo vysvětlit proč jste se tak pustili do Betty, která nenapsala nic jiného než, že zdravotní náklady na lékařskou péči důchodců platí všichni ekonomicky aktivní v rámci pojištění a někteří i z daní? Vždyť to je pravda. To je přece podstata pojištění, tak co z toho tak vyšilujete?
16. 09. 2010 | 14:30

Kelt napsal(a):

Neo,Rumcajs etc.Milí modří hošani-co kdybyste alespoň jednou jedinkrát se pokusili rozcupovat ne autora,ale co napsal a to za pomoci věcných argumentů.
Po dvou letech,co sleduji vaše duševní pochody/spíše mozkové poluce/se utvrzuji v doměnce,že "na to"prostě nemáte.
Pokuste se nejen mne,ale i ostatní přesvědčit o opaku.
Jinak hezký den.
16. 09. 2010 | 14:31

Da.Rock napsal(a):

Xury - nejde o to, co Betty napsala, ale JAK to napsala. Ten tón svědčil o nelibosti nad tím, že musí svými penězi přispívat na zdraví důchodcům. A to je právě na tom to špatné.
16. 09. 2010 | 14:35

Xury napsal(a):

Pro Da.Rocka:
díky za info o VB. Kupodivu je i v Holandsku.
Pokud jde o Betty - no nevím, přečetl jsem si znovu co napsala i na co reagovala a jeví se mi to jako bouře ve sklenici vody.
16. 09. 2010 | 14:42

malma napsal(a):

mě se nejvíc líbí, jak se na blogu jako první ozvou odpůrci Davida Rátha:))..
16. 09. 2010 | 14:47

Da.Rock napsal(a):

Xury - Je vidět, že na západě si vůbec nelámou hlavy s nějakou konkurenceschopností. Napaří prostě progresivní daně jak fyzickým, tak i právnickým osobám a hotovo. To jen u nás pravice neustále hystericky vykřikuje, že když se zvedne daň o jediné procento, tak všichni utečou do Číny a můžeme to tady zavřít. A bohužel jí to obrovské masy lidí stále žerou.
16. 09. 2010 | 14:48

zdesta napsal(a):

Neo: Zapomněl jste ještě dodat,že Dr.Rath se pokakával do 3 let,trhal mouchám nožičky a ve škole si okusoval nehty.Krádež je trestný čin.Pokud máte pro své tvrzení dostatek důkazů,pak jako uvědomnělý občan podejte trestní žalobu.Nebuďte zbabělec.
16. 09. 2010 | 14:48

neo napsal(a):

Kelte:

jistě Kelte, omlouvám se. Reagoval jsem na nadpis, který je pravdivý až hanba a pan Rath je toho důkazem.

Nyní zareaguji na genialitu pana Ratha a jeho progresivní daně pro firmy. Přeji Keltům a podobným, aby zrovna jeho firma neměla na zaplacení takové daně a propustile všechny tyto křiklouny, aby mohla platit státu 30%. Pak bude mít stát i na vyšší podpory pro Kelta a spol.
16. 09. 2010 | 14:51

arnazach napsal(a):

Že by si bloger nepovšiml, že cílem škrtformy není přebytkový rozpočet, nýbrž zbrždění růstu dluhu? Když se nekontrolovaně řítíte z kopce, musíte se aspoň pokusit brzdit.
16. 09. 2010 | 14:52

Da.Rock napsal(a):

arnazach: To myslíte vážně, člověče???
16. 09. 2010 | 14:54

Ano napsal(a):

neo:
Daně se platí ze zisku, náklady vynaložené na jeho získání se odečítají....tak jak někdo nemůže mít na daně?
16. 09. 2010 | 14:56

arnazach napsal(a):

Da.Rock:
Že jedeme z kopce?
16. 09. 2010 | 14:59

neo napsal(a):

zdesta:

obhajujete to?

hezké...

Nebudu podáávat trestní oznámení, nerad se soudím. Mě je odměnou to, že DD v Pyšelích byl zachován i přes všemožné snahy pana Ratha a to za pomoci těch hnusných podnikatelů, kteří zaplatili vybavení kuchyně a těch hnusných pravičáků, kteří přispěli na rekonstrukci. (80 mega sebraných DD si může pan Rath strčit víte kam a 9 mega pro bráchu? no nic).

Dále je mi odměnou, že lidé zvolili současnou koalici a všechny kraje krom tvrdohlavého doktora konečně upustili od těch zlodějin.
16. 09. 2010 | 14:59

jaryn napsal(a):

Rathe,
zeptej se svýho chlebodárce Paroubka. Ten pořád vykládal, že zdroje jsou.
A že dluhy se neplatí.
16. 09. 2010 | 15:01

Kelt napsal(a):

Neo-vidíte fotku a nadpis-to Vám stačí.
Domnívám se,že zrychlené odpisy v kombinaci s vyššími daněmi z příjmu nejsou od věci a vzájemně se kompenzují a podporují investování a eliminují masivní vývoz zisků mimo ČR.
Co Vy na to?
16. 09. 2010 | 15:01

Da.Rock napsal(a):

arnazach: Vy nechápete, že na snižování zadlužení se používají stejné nástroje, jako na získání přebytku? Tj. snížení výdajů a zvýšení příjmů.
Ovšem tato vláda na zvýšení příjmů rezignovala a když, tak je chce vytáhnout z kapes těch nejchudších.
16. 09. 2010 | 15:03

VL napsal(a):

Jsou to všechno rozumné návrhy. Mají ale jednu nevýhodu, navrhl je socan a ještě k tomu Dr. Rath. Ne ne ne my se budeme řídit hloupou neoliberální politikou. Budeme si tak dlouho uvazovat smyčku kolem krku až se skoro přidusíme. Naše ideologie říká, že je to tak správně. Dušením k většímu zdraví. Škrtáním k prosperitě. My se k té prospetitě proškrtáme ať to stojí co to stojí.
A pak opravdu ale opravdu příjdou šťastné zítřky. Nevěříte přidejte se k neoliberální víře a uvidíte jak se Vám projasní zrak.
16. 09. 2010 | 15:03

Duroy napsal(a):

Dneska ráno jsem si přečetl na aktuálně.cz:
Zisk přes 40 procent
Odhadnout zisk, který si zahraniční firmy odnesou z českých silnic a železnic, umožňuje bilance veřejných soutěží.

V letech 2005 a 2006 například státní investor Ředitelství silnic a dálnic vyhlásil soutěže za 50 miliard, oznámenou cenu se tehdy podařilo snížit o 37 procent.

V letech 2008 a 2009 vyhlásila stejná instituce stavební zakázky za 86 miliard, konečná cena však byla o čtyři procenta vyšší.

Dnes se většinou realizují zakázky z let 2008 a 2009, výnos stavebních firem proto může překračovat 40 procent.

Vzhledem k tomu, co nastalo v dalších institucích, tak bych doporučil, vrátit sociální dávky a daně na úroveň roku 2006. Zavést majetkové daně (už to není jak bývalo za papá Klause, ale pro mne jako OSVČ to docela sype).
A pak by jen stačilo trošečke dohlédnout na veřejné zakázky, posvítit si na monopoly (SMVAK - 40 % neoprávněného zisku), a máme se jak v bavlnce, teda né jako v bavlnce, ale rozpočet OK, a hospodářský růst na úrovni Polska.
16. 09. 2010 | 15:06

neo napsal(a):

Kelt :

zrychlené odpisy byly již navrženy jako jedno z protikrizových opatření a bez zvyšování daní PO
16. 09. 2010 | 15:10

Da.Rock napsal(a):

neo: zrychlené odpisy spolu se zachováním nízké sazby ještě sníží celkový daňový výnos. Cesta je ve zrychlených odpisech v kombinaci s vyšší sazbou daně - laicky řečeno: buďto peníze zainvestuj, nebo ti je zdaníme.
16. 09. 2010 | 15:12

arnazach napsal(a):

Da.Rock:
Nebojte, oni k tomu dojdou (ke zvýšení daní). Začali ale ze správného konce.
16. 09. 2010 | 15:13

Da.Rock napsal(a):

arnazach: Jistě, že dojdou. Už s tím začali - povodňová stovka a navýšení DPH. To by tak hrálo, aby se zdanily třeba hazardní sázky nebo banky!
16. 09. 2010 | 15:18

pumprlidentlich napsal(a):

Pokrytectví, populismus, Rath.
16. 09. 2010 | 15:23

Xury napsal(a):

Pro Da.Rocka:
to jste to zase trochu zjednodušil. Jednak jsou i na západ od nás země s nižší daňovou sazbou např. Irsko nebo Island ale asi by bylo dobré se srovnávat se zeměmi, se kterými si přímo konkurujeme a tam to srovnání tak jednoznačně nevyznívá:
Slovinsko -20%
Slovensko, Polsko, ČR - 19%
Maďarsko - 16%
Litva, Lotyšsko,Lichtenštejnsko - 15%
Kypr,Bulharsko - 10%
16. 09. 2010 | 15:27

Taoiseach napsal(a):

Disciplína, vy kluci pitomí, disciplína musí bejt. Přece není možné, aby někdo, kdo plundruje příprodní zdroje a ničí přírodu, platil jiné daně než ten, kdo vyvíjí úsporné technologie.
16. 09. 2010 | 15:27

arnazach napsal(a):

Da.Rock:
Tak to je Kalousek. Prosadí Vám, co chcete - ať jdeo o zvýšení porodného na trojnásobek, nebo povodňovou daň místo zdanění hazardu. To je věc Nečase, musí ho držet na krátkém vodítku.
16. 09. 2010 | 15:29

Targus napsal(a):

Da.Rock:

Nic proti Vám a vašim argumentům nemám, spíše naopak. Podivuji se však, že vás baví házet perly sviním.

Stejskal - nemazat! Svině není urážka ani vulgarizmus, svině je prasečí paní a výše uvedený termín je zaužívaná fráze namísto hrachu a stěnu.
16. 09. 2010 | 15:30

dalimír napsal(a):

Dobrý den ! Nakradené vrátit Elen to máte pravdu ! Vrátit a to formou znárodnění protože dobrovolně to určitě nepůjde !!! Dal.
16. 09. 2010 | 15:32

Da.Rock napsal(a):

Xury - Irsko bych zrovna moc nevytahoval. To nám pravicoví politici a novináři dávali ještě před třemi lety za vzor, jak to díky rovné dani skvěle vedou. Tehdy měli veřejný dluh 25% HDP a my 30%. Dnes mají Irové dluh 100% a my ani ne 40%. Možná je to právě tou naší o něco vyšší dani. Není ostatně náhodou, že skandinávské země, kde mají tradičně vyšší míru zdanění, nemají s věřejnými financemi žádné větší problémy.
16. 09. 2010 | 15:32

Da.Rock napsal(a):

Targus - dělám to už léta, těch pár minut navíc mě nezabije. :-)
16. 09. 2010 | 15:33

arnazach napsal(a):

Targus:
Nebudu to brát osobně :-)
Ale kdo to je? :-O
16. 09. 2010 | 15:35

Taoiseach napsal(a):

arnazach

"...To je věc Nečase, musí ho držet na krátkém vodítku."

Myslíte Kalousek Nečase, nebo naopak? - :)))
16. 09. 2010 | 15:40

arnazach napsal(a):

Taoiseach:
Myslím naopak :-)
16. 09. 2010 | 15:41

Xury napsal(a):

Pro DaRocka:
Irsko nemá rovnou daň, dokonce i u PO je tam více sazeb, i když tam se to není progresivní daň, ale liší se to podle oboru podnikání. Jinak Irsko bylo vyzdvihováno hlavně za to, že se dokázalo cca od poloviny 80. let během zhruba desetiletí dostat na průměr EU a v dalším desetiletí se dostalo až na 130% průměru. Jinak dluh mělo už o hodně vyšší. V roce 1995 ještě přes 82%, dnes nemají 100%, ale cca 64% (konec roku 2009), i když letos určitě vzroste.Nicméně oni hodně doplatili na členství v eurozóně a příliv kapitálu do nemovitostí. Jinak ta výše zdanění asi nebude tím kouzlem, protože řada zemí má daňovou kvótu podobnou a postižena je (např. Francie nebo Belgie).
16. 09. 2010 | 15:46

qw napsal(a):

vrtíte psem....
16. 09. 2010 | 15:52

Taoiseach napsal(a):

Da.Rock, Xury

Problém Irska je v tom, že má poměrně vysoké soukromé zadlužení, přičemž s veřejným zadlužením to není tak zlé. Někteří ekonomové konstruují ukazatele, které míchají ty dvě věci dohromady, nicméně irské problémy se dost zásadně liší od italských, o portugalských a řeckých ani nemluvě.

Skoro bych řekl, že irské problémy bych tady chtěl mít - :) .

Faktorů irské prosperity je hodně. Lákání investorů na nízké daně je jenom jedním z nich (který má navíc tendenci "bublinkovat"). Dalším faktorem bylo zrušení školného (nám nepochybně přinese prosperitu opak) a ještě dalším orientace na výrobu a služby s vysokým podílem kvalifikované práce.
16. 09. 2010 | 15:57

Da.Rock napsal(a):

Xury - jednotlivosti mohou podporovat pravidlo. Proto země s nízkým zdaněním mohou a nemusejí mít problémy, ale u zemí s relativně vysokým zdaněním těch problémů je celkově méně, ačkoliv podle katastrofických scénářů pravicových analytiků měly už dávno zkrachovat a vylidnit se.
16. 09. 2010 | 15:58

Targus napsal(a):

To arnazach:

A koho nebo co myslíte? Nick Da.Rock, anebo ty perly?
:-)
Perly jsou perly a svině jsou svině. Chrochtají a válejí se v blátě a v hnoji a čumí jak péra z gauče na ty perly všude okolo. A nejsou schopny pochopit, že za jedinou perlu by si mohly pořídit výběh bez smradu a kejdy. Jenže ty perly nejsou k žrádlu, tak je ty svině zašlapou do těch sraček pod sebou a přitom se vztekají, že jim kopýtka ujíždějí na těch rozšlapaných hovnech, no co Vám mám povídat...
16. 09. 2010 | 16:07

Čochtan napsal(a):

Kde vzít peníze a nekrást ?
Věděl bych. Zavést časově omezený platový strop pro politiky, státní zaměstnance od učitelů, policajtů až po soudce ve výši dejme tomu platu středoškolského učitele.
Pak by bylo možné šetřit i jinde. Pak by nemohl nikdo protestovat.
16. 09. 2010 | 16:13

RA napsal(a):

cochcánci mají vždy spoustu vynikajících nápadů,když se chtějí dostat ke korytu. A když se tam dostanou,tak se na všechny ty nápady a voliče vys...ou. Proč ty vynikající nápady Davídek nerealizoval,když byli cochcánci ve vládě ? Měli většinu v parlamentu, 8 let času na to, a měli to na háku.
16. 09. 2010 | 16:19

Xury napsal(a):

Pro DaRocka:
v životě jsem takovou prognózu od pravicových analytiků nečetl. Doufám, že vám nebude dělat problém dát na nějakou z nich link.
16. 09. 2010 | 16:29

Dale Cooper napsal(a):

Souhlasím a děkuji.
Mimochodem, pan Rath už nám dokonce jednou předvedl, že ušetřit se dá. Úhradové stropy, ceny léků, přísnější kontroly. Přesně věděl kam říznout. Od té doby to jde z kopce - hlavně farmaceutická lobby si musela mnout ruce, když odcházel. Spotřeba léků pak sice při zavádění poplatků přechodně klesla (těsně před tím šla díky předzásobování rapidně nahoru), ovšem výdaje na ně se zvýšily - nárůst ziskovosti jedna báseň.
16. 09. 2010 | 16:50

neo napsal(a):

Dale Cooper,

nechci sejčkovat, ale doktorovy stropy jen zablokovaly péči lidem.

Doktor si dobře rozmyslel, jestli má lék předepsat, když by ho musel platit ze svého.
16. 09. 2010 | 16:59

arnazach napsal(a):

Tragus:
To je tak moudré, že z toho nic nemám. Chtěl jsem to víc polopatě. :-) Ale ne, nechme to tak.
Hezký den!
16. 09. 2010 | 17:10

arnazach napsal(a):

oprava: Targus, promiňte.
16. 09. 2010 | 17:12

Béda napsal(a):

MUDr. Rath,

vy byste chtěl progresivně zdaňovat "schopné"? Nad takovouto kacířskou myšlenkou se určitě zamyslí souzi v NERVu a pan bankovní analytik Sedláček nám o škodlivosti takovéto myšlenky příště zafilosofuje (i s odvolávkama na Kanta, Platona Hayeka, Keynese a Aristotela.
16. 09. 2010 | 17:13

Dale Cooper napsal(a):

neo,
O tom to právě bylo. Dobře věděl, že doktoři předepisují kvanta léků naprosto zbytečně, jen aby si něco přivydělali od farmaceutické společnosti...
16. 09. 2010 | 17:13

Béda napsal(a):

Pro pobavení.

Dnes jsem v rádiu zaslechl informaci, že firma bráchy ministra dopravy Bárty (nekorunovaného ministra vnitra) získala spolu s firmou Securitas ve výběrovém řízení zakázku na ostrahu budov ČEZ (kromě JETE) v celkové hodnotě 600 mil. Kč. P"vodní očekávaná cena při vypisování tendru byla 360 mil..
16. 09. 2010 | 17:16

mira napsal(a):

Pane Rath, myslím si, že to tato vláda ví, ale je vychytralá a moc odborně zaostalá. A nemá zájem, aby byl u moci někdo chytřejší, aby národu ukázali, že to jde i jinak a lépe pro všechny lidi. A potom mají obavy jak by si potom vydělali pro sebe tak valké peníze na co jsou zvyklý. Protože by potom nezůstali u moci. Tito lidé se bojí ztratit moc, protože ví že prací si oni nikdy nevydělají takové peníze na co si zvykli. Vždyť už si hrabou zase jejich přátelé, známý, bratři viz hlídání objektů ČEZu, silnice, Katuše Neumannová a další. Pravičáci jen oblbují lidi, nalítne jen ten co nemá dobré informace a ti co mají mozek na nižší úrovni.
16. 09. 2010 | 17:19

Petr B. napsal(a):

Pěkný a realistický blog, nicméně i samotné "socky", státní zaměstnanci, důchodci, nemocní atd. tato řešení odmítli 28. a 29. května tohoto roku s tím, že za ty bohaté všechno zaplatí sami (dluhy z 90. let, za Koženého, Železného atd.) Podle Hartla (STEM) prý se takto rozhodli na poslední chvíli, někdy kolem 25. až 27. května, takže sociální demokracie ani nedostala šanci jim situaci znovu vysvětlit. Zkuste někomu něco vysvětlovat, když už skočil z nuseláku. Nicméně...zřejmě ty nízkopříjmové skupiny na to mají, když se takto rozhodly nebo ne?
16. 09. 2010 | 17:26

ujo napsal(a):

Naše (bývalé) banky odvádějí do zahraničí v řádech desítek milard.
Kromě jiného je získávají také díky nehorázným poplatkům (např. ČS od 1.9. další zvýšení).
Našim pravičákům to nevadí, šijou stále do těch socek.
Na , zdá se racionální uvahy autora reagují provařenou debatou o poplatcích.
16. 09. 2010 | 17:27

Béda napsal(a):

ujo,

již jsem to zde uváděl. Podle jakéhosi mezinárodního srovnání, je celkové zatížení bankovními poplatky v ČR cca 2-násobné (cca 15%)oproti průměrnému zatížení v tzv. vyspělé Evropě. Situace je o to kuriosnější, že životní úroveň a průměrný výdělek jsou v ČR násobně nižší než v ZE.

PS: pan Sedláček nám asi příště vysvětlí, že tak to má být¨- tak je to správně.
16. 09. 2010 | 17:34

Carlos V. napsal(a):

Da Rock : Ale jo. Budou platit ti chudsi a zaroven poctivi.

Ale pro bernaky to bude neco. Kazdy omyl se stane drazsim.

A ja vlastne vubec nejsem proti ...
16. 09. 2010 | 17:56

Marty napsal(a):

Navrhuji českou obdobu německé iniciativy "Wir wollen mehr zahlen" - "Chceme platit více"

Dietmar Hopp, zakladatel SAP, miliardář;
Uwe Hück, předseda představenstva Porsche AG;
Wolfgang Kubicki, frakční šéf FDP Schleswig-Holstein;
Kurt Lauk, prezident hospodářské komory CDU,.....

http://www.stern.de/politik...
16. 09. 2010 | 18:26

Luba napsal(a):

Problém tuzemska je, že naši tzv. obchodníci a zprostředkovatelé, nikoli výrobci, nestoudně kradou.
A podvádění na daních patří k bontonu.

Malý příklad v malém:
Máte třeba rád historické zbraně a jejich střelbyschopné repliky.
V našich podmínkách se vám vyplatí nakoupit tutéž zbraň ve Spojených státech a nechat si ji odtud dovézt a proclít, než si ji koupit od zdejšího prodejce.
Přitom je zbraň "Made in Italy".
Minimálně tak uspoříte cca 7.000 Kč.
Místní obchodníci v tomto artiklu žehrají na svou exkluzivitu.

Říká se sice, že umění není vyrobit, ale prodat.
U nás ale platí, že se každý chce stát co nejrychleji zbohatlíkem, nikoli poctivým obchodníkem, který chce, mimo jiné, svým zákazníkům posloužit.
Čest budiž výjimkám!
16. 09. 2010 | 18:30

Holubář napsal(a):

david rath:
Zkuste svůj text členit do nějakých menších logických celků, říká se jim odstavce. Bude se to lépe číst, ať už je obsah jakýkoliv.
Tomu, co jste sem dnes pověsil vy, se lidově říká kláda a unavenější šlověk nemá sil a vůle, aby se textem prokousal. To je tentokrát i můj případ.
To vám sice může být individuálně jedno ( v mém případě třeba), ale obecně soudím, že sem píšete proto, aby vaše texty lidé četli.
16. 09. 2010 | 19:32

Ládik!!! napsal(a):

Kde vzít prachy a nekrást? Pro Vás těžká otázka - to jste si položil sám? Vy prachy máte - chcete nám snad něco říct?
16. 09. 2010 | 20:24

Ládik!!! napsal(a):

Abych nezapomněl -
prozraďte Sladkému, kde je zakopaný pes. Pošmákne si.
16. 09. 2010 | 20:33

Colt napsal(a):

Doktore

to jsem z toho paf
komu odpouštěla vláda ČSSD i ty snížené daně?
Nepamatujete - no přece těm nadnárodním gigantům, uhlobaronům, velkotovárníkům (stamilióny odpuštěného soc.a zdr. pojištění).
A co ty Toskánským Milanem dohozené a nekontrolované miliardy na tzv. ekologické, sociální, rekvalifikační programy velkofirmám Komárků, Votavů, Bakalů ......?
A k tomu stoupající počet státních zaměstnanců a jejich ekonomice státu neodpovídající mzdy.

Kdo to platil? - STŘEDNÍ A MALÉ FIRMY
16. 09. 2010 | 20:53

Kateřina napsal(a):

Velmi chytré a pravdivé úvahy opět ... :-)) bohužel se obávám, že tato prolhaná pravicová vláda na ně nikdy nepřistoupí - ono je pro ně snažší jít cestou nejmenšího odporu, tj. ještě více obrat tu chudší většinu národa než jít proti silným firmám, jsou to pokrytečtí ubožáci a slaboši, na tuto vládu se hodí dobře i to přirovnání na Urbana, že raději "zbije doma ženu, než aby se popral s chlapem venku" ...

Chtělo by to prostě generální stávku a tuto krutou slabošskou vládu jednou provždy shodit, takovou druhou sametovou revoluci, jinak to už nevidím...
16. 09. 2010 | 21:16

hoven napsal(a):

kde vzít peníze a nekrást. pro socana neřešitelné.
16. 09. 2010 | 21:17

yara ze země krys napsal(a):

Konečně od pana Ratha rozumný a konstruktivní článek, který má hlavu a patu. Bohužel, doposud se ČSSD těmito náměty moc neřídila
a třeba na výstavbě dálnic, ale i na jiných ministerstvech popř. státních úřadech se utrácelo nebo přesněji řečeno kradlo i za vlády socanů! Ano ČSSD pomohla spolu s ODS nastavit tento moc vypečený systém hospodaření v ČR! To, že Kalousek se škrty zejména
ve veřejné sféře snaží ušetřit je do jisté míry správné, ale on sám i jeho náměstkové na MF nejsou žádnou zárukou a rovněž předpokladem, že to myslí vážně a vše je připraveno odborníky! On jen uvažuje jako ekonom hokynář,
který prostě nemá peníze a podle toho se chová. Tak škrtá výdaje, ale to, že mu přímo pod okny ministerstva kradou a ještě do funkcí náměstků MF si dosadí podivné lidi, kteří by měli dělat v hospodářství ČR pořádek svědčí o tom, že něco nebude v pořádku. Z ČR uniká naprosto legálně obrovské množství financí
a z nás Čechů je námezní síla a trend má stále horší křivku. Saldo peněz, které přichází a odchází ze země je silně negativní. Naši političtí gauneři kupují venku předražené věci a techniku, kterou bysme si uměli sami vyrobit, to je neskutečné. Nejhorší na tom je to, že do "toho" nemluví odborníci a pokud ano, tak často jsou napojení zase na cizí kapitál a firmy, kteří to s námi určitě myslí dobře! Pokud by ČSSD zejména v ekonomice "prohlédla" a
začala se chovat tak, jak je v článku naznačeno, má šanci, že jí
zase lidé uvěří. Otázkou je, jestli už není pozdě.
16. 09. 2010 | 21:26

hakarel napsal(a):

Administrátore,
nepřipadá vám diskuze šílená a to nejen pod tímto článkem?
Přečtu si zajímavý, dokonce velmi dobrý článek, jako je třeba tento. A pak pod ním v lánech diskuzních příspěvků, které svědčí o atypickém intelektu, minimálních nebo zmatených znalostech nebo nadstadardní zlobě diskutérů (například pod nickem neo), pracně hledám diskuzi, ze které se můžu poučit.

Není technicky možné, aby blogy byly vybaveny možností, že při čtení diskuze si (sám sobě na svém monitoru) předem vyloučím mnou zvolené nicky?
16. 09. 2010 | 22:10

jarpor napsal(a):

Hmm...
Tak si kladu otázku, proč ten geniální nápad lékaře - stavební a technologické investice odepisovat za 2 roky - nezavedli když vládli...

Nebo - že to je jen geniální nápad pro lékaře a nikoliv pro ekonomy ... ?

No... nechám to koňovi.. ten má větší hlavu...

Hezký večer
16. 09. 2010 | 22:41

Colt napsal(a):

pane Rathe

co Vy na to?
..Praha - Zaměstnanci v podnikatelské sféře si vydělají kolem 21 420 korun měsíčně. Téměř o dva tisíce jsou na tom lépe lidé v nepodnikatelském sektoru, kde si vydělají kolem 23 380 korun měsíčně.

Vyplývá to ze statistického šetření ministerstva práce a sociálních věcí, obsahujícího údaje za první pololetí. Zahrnuty jsou i různé příplatky a odměny.

Takže ti co mají větší riziko mají proti těm kteří mají jistotu méně - je to normální?
Potom se všichni diví, že není dostatečný výběr daní - malé a střední firma mají v krizi souchotě.
16. 09. 2010 | 22:42

nimra napsal(a):

colt:

A co? Bezte delat do nepodnikatelskeho. Pokud jste schopny, podnikatel si vas zaplati, nebojte...
17. 09. 2010 | 00:27

nimra napsal(a):

jarpor:

To mi neprijde k veci, Rath se snazi najit reseni na soucasne problemy. Konstruktivne. Vy jen negujete. Mimochodem za vlady CSSD byla hospodarska situace vyrazne ruzovejsi a resily se jine problemy...
17. 09. 2010 | 00:29

Ládik!!! napsal(a):

Pane Rath,
peníze se neberou, peníze se vydělávají. Tedy mezi normálními lidmi. Zkoušel jste to někdy? Slovník "VZÍT", "BRÁTH", "KRÁST" je zkrátka VÁŠ.
17. 09. 2010 | 05:56

jarpor napsal(a):

nimra

Nevím, ale něco mi říká, že pokud by byl realizovýn "odpisový" nápad pana doktora, stát daně dlouho žádné neuvidí... (odpisy by se prudce zvedly, radikálně by snížily profit, tedy daně... a to u všech... snad nechce odepisovat u každého jinak ... a nevím, kde bere autor jistotu, že by ty technologie a stavební investice prováděly pouze a jen jen domácí subjekty, aby alespoň zaměstnanost a odvody dodavatelů přišly do st. rozpočtu ...)
To snad k věci je.

Hezký den
17. 09. 2010 | 06:56

neo napsal(a):

hakarel:

já se nezlobim Kájo, já pouze uvádim známá fakta. Zlodějiny pana Ratha i jeho názorový veletoč o 180° jsou všeobecně známy.

Doktor Rath je autorem poplatků ve zdravotnictví, ale jelikož je do praxe uvedl až Julínek, má mu to za zlé...

• DR.Rath v r.2003 9. 6. 2003 14:49 - PRAHA
"Jestliže dnes je spoluúcast zhruba devet procent, což rocne delá asi 14 miliard korun, které pacienti vetšinou priplatí na léky, pak tato spoluúcast mela stoupnout na 18 až 20 procent a mela by být zavedena nejen na léky, ale na veškerou péci, která není prímo spojena s ohrožením života," rekl v pondelí na dotaz Práva Rath a dodal, že touto spoluúcastí mohlo být zatíženo až 40 procent veškeré péce.
Pacienti by si meli priplácet napríklad za recept, a když jdou k lékari by platili urcitý poplatek , platili by dále za den strávený v nemocnici a pripláceli by i za dopravu sanitkou.”
17. 09. 2010 | 08:13

ucitel napsal(a):

Cochtan
Líbí se mi Váš názor, který tady stále píšete, na chvíli zavést ty stropy. Už jsem Vám jednou ale psal, že kromě státních zaměstnanců bych navrhoval, aby ty stropy byly i ve firmách (státních) či firmách žijících ze státních zakázek, tzn. napr. stavební firmy atd., tzn. běžný zaměstnanec 22 000 hrubého, séfík 30000, reditel 50000.
Když by učitel začal stávkovat o vyšší plat, zvlášt ted, spousta lidí by je stejne jako nemocnicni doktory obvinila z vyderacství, asi i ti co berou 40000 a vyse.Proto se mi vás navrh libi, udelat to obracene snizit platy plynouci ze statu at uz kamkoliv (to jste nerekl, muj navrh) na uroven platu stredosk. ucitele, tam uz léta není co snižovat, i když mnozí si to nemyslí.
17. 09. 2010 | 08:50

odjinud napsal(a):

Jak kradl Rath,

Rath a prapodivna afera okolo casopisu Tempus Medicorum. Smlouvu o vydávání casopisu Tempus Medicorum s Klimovicovou uzavrel Rath v roce 1999. Mimochodem, Klimovicova mela k dispozici redakcni prostory v sidle LK za 500Kc mesicne, ale Rath ji pronajal prostory ve svem dome za 20 000Kc mesicne. Komora rocne za vydávání casopisu platila 11 milionu korun. CLK sice mela nárok na urcitý díl zisku, ( mimochodem zadny zisk nebyl) ale nemela prístup k úcetnictví. Ve smlouve bylo vyslovene receno, že nahlížet do úcetnictví firmy, která casopis vydává, muže pouze David Rath jako fyzická osoba!!! Na financní nesrovnalosti, které se týkaly komorového casopisu, ale upozornovala i revizní komise CLK. Také podle její tehdejší predsedkyne Marty Holanové byly smlouvy pro CLK nevýhodné. "Veškeré pokusy revizní komise proniknout ke smlouvám ci do úcetnictví firmy Meditempuss dr. Klimovicové byly prezidentem Rathem blokovány a znemožnovány, a to presto, že on ze smlouvy tento prístup mel," Bohužel zápisy, které dokládají, jak se jednalo o smlouvách, nejsou k dispozici - archiv CLK byl shodou okolností po vypuknutí aféry vykraden.
17. 09. 2010 | 09:21

Honza napsal(a):

Pane rathe, nesrovnávejte nás s ostatními a hleďte si svého. resp. našeho státu. Chodáte se se svými kolegy jak židovští vydřiduši (promiňte, je to jen řečnický obrat, ne útok na ŽIdy). Dobrý hospodář a to OPKAUJI ! DOBRÝ HOSPODÁŘ SI HLEDÍ SVĚŘENÉHO MAJETKU A POSTUPUJE TAK, ABY HO ZVELEBIL A NE ROZKRADL. VY SE CHOVÁTE, JAKOBY VÁM ČESKÁ ZEMĚ PATŘILA. NE§ JSTE JEN HOSPODÁŘI A SVĚŘENÝ MAJETEK JSME PROSRALI. A PŘOŽRALI TAKY.
17. 09. 2010 | 10:30

Tencokida Hnuj napsal(a):

Ládík !!!
Ládíku, Ládíku. Mít v kuli hned takhle po ránu ? Nemůžeš počkat do desíti ?

Bacha ať nevypadneš z kabinky, až povezeš ten svůj sajrajt zase na louku.
Anebo už konečně máš ten pískový filtr ?
17. 09. 2010 | 10:31

Martin napsal(a):

kde...?...ty si s tím Dádulko už nšjak poradíš ...
17. 09. 2010 | 10:31

von kulak napsal(a):

To fakt komedie - Rath navrhuje progresivní korporátní daně, které byly ústředním motem volební kampaně KSČM a na které si netroufla ani Paroubkova ČSSD.
A určitě má v ruce dlouhý seznam takových vyspělých evropských zemí, kde ty progresivní korporátní daně mají, že? :-)
A co asi ty nadnárodní korporace udělají, když jim někdo napaří progresivní daně? Myslíte že to přitáhne investory, o které ČSSD tak usilovala ve svých ještě tak nedávných expanzivních náladách? Nemluvě o tom, že v měřítku korporací je ještě o pár řádů jednodušší peníze danit v libovolném jiném státě minimálně EU, který bude přívětivější, takže tahle idea je nejenom zcela kontraproduktivní ale je i vysloveně destruktivní.

Pokud ovšem nejde ČSSD o vyhnání těch nadnárodních dravců a jejich nahražení tuzemskými nebo čínsko-ruskými holubicemi? :-)
:-)
17. 09. 2010 | 12:46

von kulak napsal(a):

Mimochodem - je to už druhý příklad absolutní idiocie člena vedení ČSSD, který veřejně demonstruje to, že nechápe princip procent, takže je pro něj 19% ze zisku 100000 Kč zaplacené českým živnostníčkem stejná daň, jako 19% z 1000000000 Kč zisku zapaceného velkou, možná nadnárodní korporací.

Asi jako když Bohouš Sobotka mektal cosi o nemravnosti toho, aby úspěšný podnikatel platil stejnou daň jako zdravotní sestra. :-)
17. 09. 2010 | 12:49

von kulak napsal(a):

Dale Cooper

Jo Rath fakt věděl kam s cenami léků říznout - nadiktoval si stropy a distribuční firmy přestaly dodávat do fakultních nemocnic, které jim dlužily za léky miliardy i rok po splatnosti. Pak Rath natáhl ruku ke státnímu rozpočtu a dostal hezkých pár miliard na sanování dluhů fakultních nemocnic a distribuční firmy nehnukly s cenou ani o ň.

Část šla do zvýšení doplatků pacientů, část se přelila do nehrazených léků a ty nejhůř postižené léky stáhli distributoři z českého trhu. Bomba.
17. 09. 2010 | 12:56

Ivan napsal(a):

Nejlépe u těch, co je nakradli.
17. 09. 2010 | 13:13

Ládik!!! napsal(a):

Kydači,
tak poraď, kde vzít prachy a přitom nekrást! Nebo je tiskneš?
17. 09. 2010 | 13:26

S u c h e c napsal(a):

Hele, Ty Kulaku.

19% je vždy 19%

To se bere již na základní škole.

Ty jsi jako Kalousek, který lineární funkci (vyjádřenou přímkou a funkcí daň=sazba*zisk - sleva na dani), prohlásil za křivku s progesivním průběhem). Která konstanta, určující sklon té přímky má progresivní růst?

Nějak jsem si nevšiml.

A to, že u nízkého příjmu protíná osu y v záporné oblasti?
Pořád tam nevidím tu progresi.

WOW.
17. 09. 2010 | 13:28

Tenco napsal(a):

Ládík !!!!!
Konečně trochu soudná řeč.
Jsi na dobré cestě.
Začals přemýšlet.
Ládíku, dyť ses tady kasal ,že státu odvádíš dva tácy nebo kolik denně a nemáš pár desítek tisíc korun ?

Tak neutrácej za blbosti./to není výzva k neplacení daní !!/ :))
Tak zní moje rada.

Věř mi, že ten pocit, žes přestal přírodu zatěžovat, bude stát za to.
17. 09. 2010 | 14:05

Ládik!!! napsal(a):

Kydači, takže tiskneš.
17. 09. 2010 | 14:10

Tencokida Hnuj napsal(a):

Ládík !!!!!!
Jo. Přijeď s batůžkem.
Ty, ale jestli těsně před tím budeš rozvážet ten svůj sajrajt na louky, tak se pořádně osprchuj a nech se někým očichat, jo ?

Mám trochu citlivější nos na to či ono.
A divné sousedy.
Furt jim cosi nevoní.
17. 09. 2010 | 15:08

Marcus napsal(a):

to von kulak:
jen poznamka k tem korporatnim danim - u nas je 19%, v sousednim Nemecku 30%. Vysledkem je, ze i v dobe krize odtekaji do zahranici stovky miliard a stat se zadluzuje.
17. 09. 2010 | 15:53

Ťuhýk napsal(a):

Velmi dobrý článek pane Rathe, to ovšem trojkoalice Slušného Miliardáře Bakaly nemůže pochopit. Lépe řečeno - nechce pochopit. Lépe odírat zaměstnance než zvýšit daně gigantům a boháčům.
17. 09. 2010 | 18:22

Tenco napsal(a):

Kde vzít peníze a nekrást?
Nakrást.

Nakrást , milí socodesáci. Nekrást, ale nakonec nakrást. Protože vše je v rámci zákona. A tak se vlastně žádná krádež nekoná.

Jak to ? Nu - retardovaní policajti a státní zástupci a lidi ve všech těch různých BISkách, Útvarech, Složkách ...
Soudci zavalení prací tak, že neví komu vyhovět dříve...
A politici , kteří s nima čile koperují...
Takto hloupý stát.

Tak mě napadlo - a já jsem taky stát ?

Do prdele.

http://www.youtube.com/watc...
17. 09. 2010 | 18:57

josef napsal(a):

Článek dobrý, diskuze většinou ideologické bludy.
18. 09. 2010 | 22:48

Karel Ostrohvizd napsal(a):

Kde vzít peníze a nekrást? Toť otázka. A kde jste je vzal Vy? Stačí plat poslance, hejtmana, lékaře, majitele dvou vil a polikliniky a bigamisty? Nemohl byste se něčeho vzdát ve prospěch celku? Asi ne. Ještě není nakradeno dost. Musí se pokračovat.
22. 09. 2010 | 13:42

auto insurance rates california napsal(a):

Thank you for every other informative site. Where else may just I get that type of info written in such a perfect means? I've a venture that I am just now running on, and I've been at the glance out for such info. <a href="http://topautoinsurancerates.net/">online auto insurance rates</a>
15. 10. 2011 | 17:49

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Boudal Jiří · Brenna Yngvar · Bureš Radim C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Girsa Václav · Glanc Tomáš · Groman Martin H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hapala Jiří · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří · Chytil Ondřej J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kupka Martin · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Maláčová Jana · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Rath David · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schneider Ondřej · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukal Josef · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Stulík David · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomek Prokop · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojta Vít · Vojtěch Adam · Vojtková Michaela Trtíková · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Walek Czeslaw · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zahumenská Vendula · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy