Příroda za kačku…

29. 09. 2010 | 11:46
Přečteno 5160 krát
Ochrana a péče o kvalitu životního prostředí je veřejná služba, kterou má zajišťovat moderní stát veřejných služeb. Samozřejmě z čeho jiného než ze svého rozpočtu, který je plněn z daní.

Chceme přežít?
Naše zdraví, zdraví našich dětí a vlastně i délka našeho života je velice těsně provázána s kvalitou prostředí, ve kterém žijeme. Tudíž zcela základní lidská potřeba a lidské právo je právo na čisté životní prostředí. Zde se právo všech dostává do konfliktu se zájmy těch, kteří prostředí potřebují k podnikání, tedy vytváření svého zisku. Typickým příkladem jsou někteří uhlobaroni, co své zisky získávají v jedné části světa, zatímco sami svůj život tráví úplně někde jinde, třeba si postaví vilu v první zóně šumavského parku. Pro místo těžby
a zpracování pak zůstane neúměrná ekologická zátěž a tisíce lidí s podlomeným zdravím. Podobné příklady můžeme najít v kamionové dopravě či chemické výrobě, ale i leckde jinde.
Silný stát.
Stát tedy musí být dost bohatý a silný, aby dokázal chránit základní zájem většiny před individuálním zájmem. Současně musí umět rozumně vyvažovat, neboť moderní společnost se samozřejmě bez výroby a přepravy zboží neobejde. Jde jen o to, hledat neustále rovnováhu a hlídat, aby výroba a prodej neničily životní prostředí víc, než je nezbytné z pohledu těch nejmodernějších technologií. Zde se nabízí i úkol státu hájit zájmy čisté přírody proti státům uplatňujícím ekologický dumping. Příkladem budiž Čína. Je pěkné, že dělá laciné výrobky, ale za jakou cenu? Za cenu sílené kontaminace prostředí a likvidace statisíců lidských životů přes jejich podlomené zdraví. To je třeba téma, na kterém by se měly evropské levicové a středové strany společně shodnout a snažit se ekologický dumping zohlednit minimálně ve výši cla takového zboží.
Tvrdé podmínky.
U nás doma však musíme dělat totéž. Povolovat jen ty typy činností, které jsou šetrné k okolnímu prostředí. Díky evropské legislativě se to docela i děje, ale máme málo kvalifikovaných lidí pracujících pro stát (úředníků), kteří jsou schopni nad dodržováním těchto věcí bdít. Navíc proti státu stojí velice bohatí lidé se svými zájmy vyrábět a vydělávat,
a to za každou cenu. Tudíž stát by měl celý systém kontroly a povolování – tedy ekologickou policii - dobře platit a poskytovat jí výsady policie státní. To se neděje a ani to nikdo nezamýšlí. Jde o zásadní chybu. Naopak současná vláda pohlíží na tyto procesy s despektem jako na činnosti zdržující a komplikující podnikání.
Přírodu nestvořil člověk.
Další oblastí, ve které nemáme jasno, je ochrana krajinných celků, respektive ponechání částí území svému přirozenému osudu. I Evropané si zaslouží, aby v jejich životním teritoriu byla území, kde člověk do přírody nezasahuje vůbec, a to ať se tam děje cokoli. Je to důležité i z vědeckého hlediska, neboť jinde nejde studovat zcela samovolný vývoj a reakce na různé přírodní stavy (záplavy, orkány, přemnožení kůrovce…). Je nutné hledat konsensus nad rozsahem těchto území tak, aby nezasahovaly do života příliš velkého množství lidí. Zde stát selhává a má tendenci podléhat úzkým skupinovým zájmům a s výmluvou, že bojuje s kůrovcem, nechá celou oblast rozjezdit a zpeněžit. Následně se objeví třeba nějaká plíseň stromů, či jiný druh brouka a příběh se opakuje. Připomíná mi to strategii s ptačí a následně prasečí chřipkou. Vždy se bohulibý argument k vydělávání peněz najde.
Žít v souladu s přírodou.
V neposlední řadě jsou to investice do příjemného životního prostředí v místech, kde se lidé koncentrují. Musíme hledat způsob žití s přírodou a ne ji vytlačovat a nahrazovat betonovou pouští. Zde stojí veřejný sektor opět proti tlaku velkých peněz. Soukromí investoři by zastavěli a zpeněžili každý volný metr. Parky jsou zbytečné, skladovací haly nacpou jednu na druhou. V této disciplíně jednoznačně prohráváme, pokud srovnáme, kolik kilometrů čtverečních bylo zastavěno a na kolika jsme založili nové parky, pak je to zcela jasné. V naší architektuře převažuje snaha pyšně dominovat a přírodu vytlačovat, než aby ukazovala, jak ji lze harmonicky s přírodou provázat a dokonce i kombinovat. Zde by měl stát jít jednak příkladem ve svých investicích a jednak přísněji regulovat plány územního rozvoje.

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

stejskal napsal(a):

Dobrý den,

smazal jsem jeden urážlivý a hrubou nadávku obsahující výkřik, neboť tyto jsou v rozporu se záměrem našich stránek, tedy poskytovat prostor pro věcnou a korektní debatu.

Děkuji za pochopení.

Libor Stejskal, editor blogů
29. 09. 2010 | 11:55

Nibiru napsal(a):

Pane doktore Rathe, pěkný článek. Souhlasím. Je dobré, že jste se vyslovil i k ekologii.
29. 09. 2010 | 11:55

jiří napsal(a):

Pane doktore, velice trefný článek! Doufám, že se konečně někdo chytne za nos, úplně mi to mluví z duše!
29. 09. 2010 | 11:58

michal napsal(a):

přijde mi to trochu 'městský' pohled - ve městě je samozřejmě boj o každý metr veřejného prostoru oprávněný.

Ale pokud se stejná pravidla aplikují na venkově, končí to tím, že je třeba 5 povolení pro navrtání studny na samotě (a jediný rozumný přístup je se na to vykašlat).

Někdy si říkám, že by se měly dělat zákony zvlášť pro velká města a zvlášť pro venkov.
29. 09. 2010 | 11:59

honza napsal(a):

Mohu jen souhlasit,ale stejně to od pravověrných soukmenovců zase schytáte..
29. 09. 2010 | 11:59

zdenekb napsal(a):

No jo, ale když neideologický ministr Drobil chce přírodu chránit PRO ČLOVĚKA, ne před ním. Aby si zbytků přírody mohl patřičně užít.

Ještě tolik, tolik kopců v chráněných oblastech by si zasloužilo novou sjezdovku!
29. 09. 2010 | 12:12

JF napsal(a):

hmmmm, "dost bohatý a silný" - přesně toto je jádro Vaší korupce.

Aha, už máte asi dvě auta, dva domy,dvě manželky a dvě funkce. Chápu.
29. 09. 2010 | 12:16

s... napsal(a):

Pane Rathe,
naprosto s Vámi souhlasím. Vaše články poslední dobou stojí za to. Škoda, že jako politik jste projevil více ješitnosti než rozumu. Přeji Vám mnoho úspěchů v ochraně životního prostředí a tvorbě sociálně soudržné společnosti.
29. 09. 2010 | 12:19

jan holubář napsal(a):

Povolovat jen ty typy činností, které jsou šetrné k okolnímu prostředí. Díky evropské legislativě se to docela i děje, ale máme málo kvalifikovaných lidí pracujících pro stát (úředníků), kteří jsou schopni nad dodržováním těchto věcí bdít.

To snad není pravda! Málo úředníků! Stačí se podívat na KÚ, jak jsopu odbory ŽP doslova přecpány úředníky. A to ještě máme další na chráněnkách. Řešení tedy není v nárůstů počtu úředníků. Těch je až dost. A jen tak mimochodem, výběrka na úředníky jsou rozhodnuta v době, kdy se již vyvěšují. Kdo není něčí známý, nemá šanci.....Asi tak pane doktore. A ti bohatí a vlivní? Jistě, jistý probém, ale určitě ho nevyřešíme tím že stát bude platit další úředníky, to zcela jistě ne.
29. 09. 2010 | 12:27

Inci napsal(a):

Jsem pro ekologická cla za zbytečnou a životnímu prostředí škodlivou přepravu : španělský brambory , italská mrkev , řecký rajčata ... vše se u nás krom subtropického ovoce dá snadno vypěstovat !!!

Třetina našich polí leží ladem a na zbytku se pěstuje řepka , na venkově je obrovská nezaměstnanost !!!

Nemusíme si kupovat německý vodnatý máslo , párky s pilinama ... na všechny potraviny bych uvrhl ekologické přepravní clo , to je jediná možnost jak zlikvidovat nekalou konkurenci dotovaných potravin a zároveň podpořit místní výrobce .
29. 09. 2010 | 12:35

lijuti napsal(a):

Ačkoliv se panem Ráthem moc často neschoduji,dnes je v tom hodně pravdy.Správně zde někdo poznamenal že přírodu je třeba chránit před člověkem.Čím víc se přírodě nějak pomůže tím více nám to třeba ona bude moci vrátit.
29. 09. 2010 | 12:49

route66 napsal(a):

Inci

Jste snílek. Takhle o nejde..celých dvacet let od sametového podvodu se všichni zainteresovaní, včetně nejvyšších zaprodanců, snaží demontovat, rozprodat,vyklidit pozice... zničit vše v čem bychom mohli být a byli dobří... v zájmu západních zemí o rozšíření trhů pro odpadové potraviny ...a vy..a vy hned cla. Tak to by nešlo...
29. 09. 2010 | 12:54

s... napsal(a):

Inci:
To je věc, kterou měla EK zavést dávno.
29. 09. 2010 | 12:56

Bc Martin napsal(a):

Tak Ráth už je expertem i na ekologii. Do čeho dalšího se pustí.
Silný stát chránící před individuálním zájmem měly především diktatury nacistické a komunistické. Takovou cestou by jste chtěl aby se ČR ubírala?
29. 09. 2010 | 12:59

Rumcajs napsal(a):

To je zas komedie .

A to má zbytek národa umřít zimou ? Jsem rodilý Mostečák a pamatuju když se boural Most, pamatuju když se stěhoval kostel... a nikdo ani necekl.

Máš to marný Ráthe. Stejně si odvařenej !!!

Volit Tě může jenom úplnej... a ten zase neumí psát.
29. 09. 2010 | 13:12

Carlos V. napsal(a):

Autor to pekne pomichal jedno s druhym.

A tak mezi vcelku rozumne povidani namichal par floskuli typu "Stát tedy musí být dost bohatý a silný, aby dokázal chránit základní zájem většiny před individuálním zájmem.

, kdy tuto vetu dale nijak nedokazuje a nerozviji - az to vypada, ze do hotoveho clanku bylo treba dopsat neco levicactvi.

Ke zbytku - proste nam chybi nacionalismus a lokalpatritismus. Samozrejme nikoli v podobe mavani vlajkami ci velebni husitu, jde o pvedomi, ze koupi ceskeho cesneku podporim ceskeho zemedelce.

To je ovsem na kazdem z nas, zda preferuje potraviny lokalni ci dovazene, zda sve uspory utrati za dovolenou v zahranici ci zda bude velebit svuj domek ci chalupu.

Kazdy musi mit nejdriv mit svoji zemi rad. A mit informace - a tedy chapat, ze argentinske maso putuje pres pul zemekoule a ze jeho koupi nasi zemi rozhodne nepomuze.
29. 09. 2010 | 13:12

Bc Martin napsal(a):

Poslední zoufalý výkřik Rátha, který za dva roky příjde o místo hejtmana a za 4 i o místo poslance.
Kdo by volil tohodle vulgárního a arogantního člověka s diktátorskými sklony.
29. 09. 2010 | 13:23

juli napsal(a):

Dobré čtení, jen si myslím, že úředníci pověření nějakým dohledem nic nezmohou. Co se týče Číny, kde se vyrábějí laciné věci, ničí se prostředí a podlamuje lidem zdraví, tak nevím, máte-li na mysli i možné poškození zdraví z výrobků, které lidé nakupují nejen ve stáncích, ale i v kamenných obchodech - jak se říká, že svetr koupený od Číňanů je vyroben z PET lahví. Prostě špatně žíjeme, dýcháme hnus, jsme obklopeni samou umělou hmotou a jíme i umělohmotná jídla. Obávám se, že ničení zdravého zemského prostředí a jen část obrovského celku, který zatím nikdo neumí úspěšně vyřešit.
29. 09. 2010 | 13:23

JC napsal(a):

Zamáčkl jsem slzu u těch uhlobaronů.
Sto roků v šachtě žil, mlčel jsem, sto roků kopal jsem uhlí,za sto let v rameni bezmasém svaly mi v železo ztuhly.....
29. 09. 2010 | 13:25

Rumcajs napsal(a):

JC:

Tam by ti svaly nestuhly. 99% úkonů se děje mačkáním knoflíků.
29. 09. 2010 | 13:31

Tenco napsal(a):

Clo na sociální dumping je zajímavé téma a řekl bych , že v logice věci, tedy nekalé konkurence na svobodném trhu i relevantní a aktuální.
Ekologická zátěž. Hmm. To je tenkrát drželi v kobce, o hladu, nasazovali jim palečnice etc, aby se konečně uvolili ty podniky koupit ? Já si myslím , že to bylo navýsost svobodné rozhodnutí. A vysoce profitabilní !
Kdosi tehdy opět postavil stát do role hlupáka a děti svých vrstevníků do postavení statisty - nesvépravného daňového poplatníka.

Kdesi jsem četl, že na podpory těžkého průmyslu se celosvětově vynakládají stamiliardy.
U nás mám dojem, že se kromě toho musí vynakládat biliony na podporu nesmyslného žvanění a strašení. Míněna část diskutujícího spektra zde pod blogem.

Není třeba více úředníků. Je třeba méně úředníků ale schopných, loajálních vůči právu a ne partajnickým výborům a lokálním mafiím, pracovitých a nebojácných.
Ty zaplatíme s chutí a rádi.

Ekologická policie stojí za úvahu.
Opravdu dochází k situacím, kdy si instituce přehazují problém občana jako horký brambor a výsledkem jejich snažení není nic, kromě hromady papíru.
Ale opět - není to v přibírání lidí, ale jejich morální a profesní kvalitě.

S článkem nemám problém.

Bohužel mám problém s tím, že Potěmkin Kajnarovič Developenko alias Peter "Concrete" Kajnar se chová v naprostém rozporu s tím, co tady obhajuje MuDr. Rath.
Což mu však vůbec nebrání v tom, aby opět strkal hlavu do dveří chrámu blahobytu v nadcházejících komunálkách.
Doufám , že lidi v Ostravě konečně pochopí, že socodesácká chátra se NIKDY nezkultivuje alespoň do přijatelné míry vkusu a geometrie. :))
29. 09. 2010 | 13:36

pumprlidentlich napsal(a):

Proč socialistické panoptikum zavedlo dotace obnovitelných zdrojů a jak tím pomohlo životnímu prostředí?
29. 09. 2010 | 13:38

JC napsal(a):

Rumcajs,
pouze asociace na uhlobarony.
P.S. jsem zvědav kde si zemdlelý havíř bude léčit své zdravotní problémy. Pravděpodobně v soukromém sanatoriu kapitalistického vydřiducha Ratha.
29. 09. 2010 | 13:42

Colt napsal(a):

pane Rathe

dobrý článek
Ale pokud to opravdu tak cítíte jak píšete bylo by dobře, kdybyste si o tom promluvil s kolegy Smutným a Zimolou (t.č. jihočeský hejtman).
To jsou evidentní zastánci využití Šumavy v zájmu dřevařských firem.
Sekunduje jim v tom krátkozraká kohorta starostů. Kterým nedochází, že po vytěžení budou moci místo originální divoké přírody nabízet jen spoušť, kterou (jako dosud vždy) po sobě zanechají dřevařští zlatokopové.
29. 09. 2010 | 13:50

Colt napsal(a):

dodatek

Zimola se může pochlubit lyžařským areálem na Lipně - to je podobná akce jako lyžařský areál ve Vestci.
V teplejší zimě k ničemu a v lepším případě dovoz sněhu nebo umělé zasněžování - taky ukázka ekologie a ekonomiky.
29. 09. 2010 | 13:56

Carlos V. napsal(a):

Jedna konkretni pripominka k problemum strednich Cech.

Po leta se diskutuji varianty vedeni dalnice D3 na jih.

V hre jsou varianty :

Stabilizovana : vede cela prirodou, velka uzemi deli na dve casti.Nespojuje aglomerace, je pouhou trasou na jih. Trasovana po hrebenech, asi aby byla vice na ocich.

Promika : V zasade kopiruje historicke smerovani dopravy v kraji, prirodu nici mene, a zejmena nerozdeluje velka "nedotcena" uzemi. Zaroven spojuje vyznamne minstni aglomerace (aby ne, kdyz trasuje podle starych cest).

Zenkl-Vyhnalek - momentalne mimo hru - kombinovala vyhody Promiky ja jihu a zaroven balancovala jistou nedokonalost Promiky na severu, cimz ale vice nicila prirodu.

Jeden cas byla vybrana varianta Z-V, ale byl to socialni demokrat Vnoucek, ktery se zasadil o Stabilizovanou, a tu drzel i Bendl.

A nyni - pane Rathe, reknete, jaky jste ekolog.
29. 09. 2010 | 13:59

Zlatacer@seznam.cz napsal(a):

100% souhlas,skvělý článek!
Arania
29. 09. 2010 | 14:01

bilinka napsal(a):

Nyní seznamoval pan Čunek národ se svojí cauzou. Pane Ráth, myslím, že byste se měl zakopat hluboko pod zem. Od této chvíle se pan Čunek dostal na úroveň svědce sv. Nepomuka. Pane Ráth, kolik cauz jste zhotovil vy? To co nyní píšete nemá ani hodnotu čtverečku toaletního papírku! Dopadnete jako V.Havel u Slováků. Havel do mecha, mech do Dunaja. Ráth do mecha, mech do Vltavy(
29. 09. 2010 | 14:08

Joska napsal(a):

Rathův článek je třeba ocenit. Ješte je třeba podotknout, že duchovním otcem zlodějského přístupu k ochraně přírody a životního prostředí je prezident Klaus. Všichni známe jeho výroky o tom , že nevidí poškozování životního prostředí, že v přírodě má cenu jen to, co ocení trh (nic mu asi neříká cena a hodnota), bojuje bez argumentů proti globálnímu oteplování, je odpůrcem jakýkoliv omezování podnikání na úkor přírody....Takže je také jasnější, proč se u nás tak bezohledně chováme k životnímu prostředí.
29. 09. 2010 | 14:09

Dalimír napsal(a):

Dobrý den .Pane doktore Ráte ! U nás s těmi kapitalistickými podnikateli asi stát nic nenadělá ! Je to bordel na kolech , těch kamionových ! Tuhle dopravu bych úplně vyloučil z civilizace ! Ti nenažhranci chamtiví budou převážet cokoliv z jedné strany evropy na druhou ,jen aby se jim kola točila ! Tan ksindl bezohledný je třeba zastavit protože jinak tahle doprava zničí vše živé na světě ! Rumcajs ,pozamykat garáže a jít poctivě pracovat někam do výroby ! To by Vám nepasovalo žejo !!! Dalimír.
29. 09. 2010 | 14:17

Rumcajs napsal(a):

Dalimír:

A kam bycho šli dělat hochu, když by si garáže pozamykal ?

Všichne nemůžeme jézdit s hovnocucem jak ty.
29. 09. 2010 | 14:22

Jan holubář napsal(a):

Josko, no nepovídejte! Bylo by dobré, kdybyste nad obsahem svých slov trochu přemýšlel. Nebo se alespoň malinko, opravdu malinko seznámil s myšlenkami které Václav Klaus prezentuje. Kdy proboha řekl že v přírodě má cenu jen to co ocení trh. A že bojuje bez argumentů? Tak se račte seznámit alespoň s některými z jeho knih a pak argumentujte.....
29. 09. 2010 | 14:35

Admirál napsal(a):

Colt - "To jsou evidentní zastánci využití Šumavy v zájmu dřevařských firem." (hejtmani)

Co Vy víte o Šumavě?
Víte, že je na Šumavě poměrně velmi obtížné sehnat palivové dřevo (topit ekologicky)? Že státní lesy prodávají většinu vytěženého dřeva do ekologické teplárny v Rakousku a na Šumavě se topí uhlí?

Co s tím má společnného vytěžení kůrovce v prvních zónách parku? proč nemůže to dříví skončit v plotně? Proč se změnou hospodaření nemůže snížit místní nezaměstnanost?
29. 09. 2010 | 14:37

Pierrot napsal(a):

Rumcajsi, tentokrat jsi fakt mimo. Tedy jestli se doopravdy domnivas, ze v kauze prolomeni limitu jde o tvoje teplo. Tyhle ucelove argumenty mohou oblbnout jenom uplneho naivku. Tezebnim spolecnostem jde o ziskavani komodit, tj. uhli. Ja naprosto chapu jejich podnikatelsky zajem dosahnout na zasoby pod H. Jiretinem. Ale jeste vic chapu obyvatele, kteri se kvuli temto zajmum nechteji vzdat sveho domova a nechat krajinu zmasakrovat. Zvlast kdyz jde jen o penize (jinak prolomeni limitu byl pro me jeden z duvodu, proc jsem letos nevolil Paroubka). A nemysli si, ze jsem jakysi zeleny demagog. Uznavam, ze energii potrebujeme. Ale jestli se mam rozhodnout mezi dostavbou Temelina a tezbou uhli, vidim to jednoznacne. A to jsem z Jihu. Mimochodem, snad si jeste vzpomenes na ucelove sliby pri stavbe Temelina - levnejsi proud v Jiznich Cechach apod. Nesmysl, stejne jako Tosovskeho vyhrozovani energetickym kolapsem.
Ja porad nechapu, proc jsou nekterym lidem uhlobaroni tak sympaticti. To je snad nejaka psychologicka podminenost.

P.S.: Omlouvam se za tykani, ale zacal jsem v razi a uz jsem to nechtel menit.

P.P.S.: K clanku p. Ratha: ano, je hezke, co rika. Jenze jde vzdycky taky o to, kdo to rika. Pro me je Rath pragmatik a populista, takze o ochrane ZP si muze cintat treba do aleluja
29. 09. 2010 | 14:39

Rumcajs napsal(a):

Pierrot:

Vzhledem k tomu, že je poptávka, tak asi zájem mezi lidmi je veliký. Né kažý má na to, aby mohl topit elektřinou.
29. 09. 2010 | 15:02

derathizator napsal(a):

Trochu pozdě přihřívat si politickou polívčičku na tematice zeleného dobra. Realita života v objetí zeleného dobra už se většině populace začíná zajídat. Právě zelená kreativita levice za vlády ČSSD nám zajistila nádherný pocit z plateb solární zelené elektřiny do kapes solárnách baronů, kořeněný zvláště nádhernou krajinotvorbou, kdy fádní pole byla mnohde nahrazena moderně vypadajícími křemíkovými panely. Už jen čekám, kdy začnou kolem solárních farem instalovat sloupy s umělým osvětlením, aby mohla být nezelená elektřina z Temelína v noci transformována na mnmohonásobně dražší zelenou :) :) :). Největší zhovadilost v podobě 5% hranice poklesu ceny prosadila sice jakási poslankyně KSČm, ale s ČSSD měli přeci tu "hlasovací mašinu". Taky míchání MEŘO do nafty byl skvělý nápad, dosáhlo se zvýšení ceny bez snížení množství CO2 na kilometr, což ale nevadí, protože ten nový je tak jaksi "zelený". Navíc se podařilo obnovit obvyklý boj o půdu mezi dopravou a potravou, od kterého jsem měli 200 let pokoj. Dřív to byla otázka, jestli je důležitější potrava pro lidi, nebo píce pro koně, dnes máme místo koníčků zelená autíčka. Třeba se s trochou zelené iniciativy podaří někde vyvolat i zelený hladomor.
Jinak by to chtělo taky něco konkrétního, pane Rath, ne jen prázdná klišé, jak by bylo dobré, kdyby bylo všechno dokonalé. Ta otázka není, jestli je třeba chovat se ekologicky, ale jak toho lze dosáhnout jinak než na úkor konkurenceschopnosti.
29. 09. 2010 | 15:04

Pierrot napsal(a):

Rumcajs

To myslite vazne? Tohle neni dobre ani jako vtip. Bud piste seriozne nebo nepiste. Takovehle splechty vrhaji spatne svetlo na vsechny ostatni Vase prispevky.
29. 09. 2010 | 15:12

RA napsal(a):

pan Rath a jeho kancelář......dokonalý příklad ničení životního prostředí a veřejných financí.
Stejně už to máš Rathe spočítané, už jsi na čekačce,než tě vykopnem.
29. 09. 2010 | 15:20

Rumcajs napsal(a):

Pierrot :

Něco je špatně ?
29. 09. 2010 | 15:26

JC napsal(a):

"U nás doma však musíme dělat totéž. Povolovat jen ty typy činností, které jsou šetrné k okolnímu prostředí. Díky evropské legislativě se to docela i děje, ale máme málo kvalifikovaných lidí pracujících pro stát (úředníků), kteří jsou schopni nad dodržováním těchto věcí bdít. Navíc proti státu stojí velice bohatí lidé se svými zájmy vyrábět a vydělávat,"
Ježišmaria, ježišmaria to je .....
29. 09. 2010 | 15:41

wbgarden napsal(a):

Budu neustále opakovat...
http://neviditelnypes.lidov...
Veselé krizování bude líp...
29. 09. 2010 | 16:02

Petr z Tábora napsal(a):

Pan Ráth prezentuje typický levicový přístup.
Ne stanovení jasných zákonných pravidel pro individuální aktivity, ale úředníky, kteří budou dohlížet na jednotlivé případy.
Ne odpovědnost obcí za svůj katastr, ale silný stát s všemocnými státními úředníky.Podle pana hejtmana jich navíc není dostatek.Ne územní rozvoj dle potřeb obce, ale státu.
Něco nefunguje a odpovědní pracovníci jsou nekompetentní- nechce je vyměnit, ale založit ekologickou policii.
Proti tomu jsou miliony na zařízení hejtmanského sekretariátu skutečně pakatel, tak co se jimi vzrušovat.
29. 09. 2010 | 16:10

wbgarden napsal(a):

Budu neustále opakovat, pan ráth a levicový přístup, zapomeňte, pan ráth akoráth neví momentálně kdeby mu bylo líp.
Hledá, hledá si cestičky do senátu, šikulka všehoschopný..
Veselé krizování...
http://ateo.cz/f/images/a/a...
29. 09. 2010 | 16:25

Zbyněk napsal(a):

INCI..
Tak nevím, nevím. Asijste ještě nikdy německé máslo nejedl. To je bašta......
29. 09. 2010 | 16:44

Pierrot napsal(a):

Takze hnede uhli pod Jiretinem je primarne urceno po potrebu domacnosti, ktere nemaji na elektrinu? A proto se maji prolomit limity tezby? Jak rikam, tohle neda ani na spatny vtip...
29. 09. 2010 | 16:47

Pierrot napsal(a):

Rumcajs

Takze hnede uhli pod Jiretinem je primarne urceno po potrebu domacnosti, ktere nemaji na elektrinu? A proto se maji prolomit limity tezby? Jak rikam, tohle neda ani na spatny vtip...
29. 09. 2010 | 16:48

t01 napsal(a):

rumcajsi,

NEPIŠ !
29. 09. 2010 | 16:53

Kateřina napsal(a):

Děkuji za tento článek ... s krásným a přiléhavým názvem ... :-)) Stručně a pěkně shrnuty asi ty nejdůležitější a nejpalčivější problémy v současné ochraně životního prostředí v Česku. Bohužel s polointeligentní pravicovou vládou úzce zaměřenou jenom na výdělky těch nejbohatších a s panem Drobilem v čele MŽP, které úplně degradoval, se obávám, že ochrana ŽP jde kamsi do pryč ...
29. 09. 2010 | 17:20

arlon napsal(a):

Dalimír
nestál vy jste na Národní mezi pendrekářema? Máte takové nepříjemné náhledy, jako pozamykat garáže a nahnat loupežníka do výroby. Celkem si fandíte, je vidět, že tím pendrekem byste spíše potřeboval vy více než studenti. No nic, to je jen malá drobnost.

Pan dr.Rath by rád řešil vše se šaramantností jemu vlastní. Kdysi jsek tu psal, že kam se na něj hrabe Paroubek. David potvrzuje, že ještě není všem dnům konec a boj o přístup k prezidentskému křeslu nikdy nevzdá. Paroubek je mimo a tak mu zbývá překonat jen několik nevýznamných trubců v oranžových šálách. Až se mu to povede, bude po oranžové barvě veta.
Pěkný večer všem a Dalimíre, hlavně klid, lidská práva se vztahují i na loupežníky. Kolyma je trochu dál, tak jí tam raději nechte.
29. 09. 2010 | 17:31

Rumcajs napsal(a):

Pierrot:

Lidi jako seš ty mám přečtený. Nejdřív budou horovat pro solárka a pak budou pištět že je elektřina drahá.

Seš zkrátka mimoň.
Těžba uhlí je momentálně pragmatický jev. Jeho zastavení kůli několika naivkům je nesmysl.
29. 09. 2010 | 17:44

MirekS napsal(a):

Pane Rathe,
takže všichni Vaši členové a stoupenci skálopevně byli vždy a jsou z výše uvedených důvodů např. proti prolomení těžebních limitů. Takže všichni členové a stoupenci ČSSD neodhazují pet lahve v přírodě, natož aby tam zakládali černé skládky, ale naopak lahve sbírají a skládky likvidují. Takže všichni členové a stoupenci ČSSD byli jsou proti
rozvoji jaderného programu v ČR včetně ukládání vyhořelého paliva. Že by hlavním vlastníkem ČEZ už nebyl stát, ale nějací magnáti?
Že by se mi to jen zdálo, že byste byl podobný jednomu z hrdinů Ondřeje Sekory. Ale ne, to není možné.

Zdraví

MirekS
29. 09. 2010 | 17:53

Pierrot napsal(a):

Rumcajsi

jestli jsi tak dobrý čtenář jako spisovatel, tak mě nepřekvapuje, žes ze mě vyčet, cos vyčet. Jinak ti děkuji za "věcnou" výměnu názorů. Bohužel musím naši debatu navěky ukončit. Proti tvým argumentům a dobře zdůvodněným tvrzením jsem zkrátka bezmocný.
29. 09. 2010 | 18:25

Inci napsal(a):

Zbyněk

Jo , nedávno ho hafo tun posílala potravinářská ispekce zpět do rajchu ... :-)))

Dotované výrobky ničí náš potravinářský průmysl , zemědělce , silnice a v neposlední řadě i životní prostředí ...

Parchanti si u nás zlikvidovali konkurenci a teď zkoušej co sežerem ... :-(((
29. 09. 2010 | 18:40

mrťafa napsal(a):

Nejprve byl autor DR bojovníkem za modrý team, pak za oranžový a nyní má našlápnuto jakoby k teamu zelenému, ale to je omyl neboť jeho pohled směřuje jinam.

I ten M.Zeman si aspoň vezme nějaké "vědce" pro podepření svých názorů na Šumavu, ale autor má vše jasnozřivě dáno shůry - chce to superouřadu!!!

No jo no za dva roky jsou volby a přijít o příjem hejtmana se DR nechce. Tak jak velkou sekeru DR v kraji udělá? Typuji minimálně aspoň deset miliard.
29. 09. 2010 | 21:13

blýskání na lepší časy, rádo by uvěřitl napsal(a):

Pokud by chtěla jít sociální demokracie nastíněným směrem, bylo by konečně velkým potěšení voliti ji. Sociální a zelené hodnoty mají hodně společného a proč to nevyužít? Zejména, když to naši zelení nechtějí pochopit. Vždyť také proto se do toho parlamentu nedostali. Pravicoví zelení, to je něco jako prasátko na rypadle, namísto čuníček s rypáčkem. Dlouhodobě neudržitelné, řekl by odborník.
29. 09. 2010 | 21:33

stále rebel napsal(a):

Pro Bc Martin, s tebou bude legrace.
Diktátorské režimy vznikají především tam, kde je slabý stát. V silném demokratickém státě k tomu nebývají podmínky, ale když je stát slabý, někdo ten prostor vyplní. Jak v Rusku tak v Německu vznikla diktatura protože lidé měli problémy, které stát nebyl schopen řešit.

Jsi méně chápavý, tak ti to raději ještě zopakuji. Cesta k diktatuře vede přes slabý stát. Ve slabém státě obyvatelstvo nejdříve zbídačí ti ekonomicky silní a pak se to někam překulí, buď k fašismu nebo ke komunismu.
29. 09. 2010 | 21:33

hoven napsal(a):

nejlepší investice je do pracovny. to je investice do budoucnosti. bývalý člen ODS(než ho vyhodili) rath se v tom vyzná.
29. 09. 2010 | 21:38

L.B. napsal(a):

Cajz nám tu zase dělá klauna :)

Cajzi doporučení pro tebe: Méně je v tvém případě více ;-)
29. 09. 2010 | 21:41

Tenco napsal(a):

stále rebel
Diktátorské režimy vznikají především tam, kde je nerovnováha moci. Jako odrazový můstek anebo etablovaná.
Stát je fikce, daná antagonismy mezi mocenskými strukturami.

Vyváženost, kdysi daná osvíceným panovníkem.
V dnešním realu skutečnou občanskou společností s mechanismem, který je schopen vsřebat extrémy.
29. 09. 2010 | 21:42

stále rebel napsal(a):

Pro Tenco.
To je prázdné a hloupé tlachání.

Když zbídačíte lid a ten bude padat na hubu, můžete mít vyváženo co chcete a nebude vám to nic platné, protože moc bude ležet na chodníků.
29. 09. 2010 | 21:53

Tenco napsal(a):

stále rebel
Já se nechystám zbídačit žádný lid. Dokonce se snažím, abych nezbídačoval ani sám sebe.

Etablace převažující moci. Předpokladem může být právě i ta bída. I bída rozumová. Tedy - ono je to vždy převážně ta bída rozumová.

Tlachání ? Hmm. Vy jste tady kromě kritiky někdy umístil konkrétní návrh řešení.
Nemám na mysli apel na to či ono, takto několik tisíc let fungující pravdy via lidské univerzálie.
Takové malé konkrétičko.

Moc leží na chodníku právě díky absenci vyvažujících mechanismů.

Zdar.
29. 09. 2010 | 22:03

antoninovy napsal(a):

Dobrý večer pane Stejskale, jenom malý vzkaz zde pro Vás - dovolil jsem si umístit repliku na naši malou diskusi pod blogem dr. Stránského na thema veselých a ojedinělých příhod s některými našimi spoluobčany.

S pozdravy

an
29. 09. 2010 | 22:16

stále rebel napsal(a):

Pro Tenco.
Nebudu vás zdržovat a přeji příjemnou debatu s někým jiným.
Možná, že až si dáte studenou sprchu nebo něco, co by vás mohlo vrátit do reality, tak si někdy příště popovídáme.
29. 09. 2010 | 22:25

Rumcajs napsal(a):

Bušina:

Dělat tobě klauna, to je radost. Stačí trochu zašišlat, zapitvořit se , zakopnout a ty se můžeš potrhat smíchy.
29. 09. 2010 | 22:54

gaia napsal(a):

Kdyby všichni lidé na naší planetě vyznávali životní styl atuora, příroda by byla v kelu už dávno. Trvale udržitelný rozvoj by byl nemožný. Takové potřeby lidí nemůže naše planeta a její zdroje zajistit a v plánu to neměla ani matka příroda.
Lidé se musí změnit, musí změnit své zvyky a ambice, své směřování, jinak se články o ochraně přírody stávají jen slohovým cvičením a klišé.
30. 09. 2010 | 08:11

Colt napsal(a):

Admirále

jak jste to vůbec myslel? Když skončí to dřevo v Rakousku, tak nemůže zároveň přijít do plotny - to je snad jasné, ne?
Co máte (obyč.lidé) z toho prodaného dřeva do Rakouska? Namastí si kapsu majitelé firem, kteří nemají s obyvateli Šumavy skoro nic společného.
A co budete dělat, až to za pár let vybrakujete? Myslíte, že se turisté budou jezdit po cca 5ti létech na těžbou zpustošenou krajinu Šumavy? Nebo snad na milionářské pseudousedlosti?

P.S. Když mluvíte o zaměstnání - i tu rozhlednu na Poledníku vlastní pražský advokát - a zaměstnává tam koho? Ne Šumaváky, ale brigádníky študáky.
Takoví jste borci v čele se Šubrtem - i to málo pracovních míst si necháte vzít.
30. 09. 2010 | 10:11

silspok napsal(a):

To je pekny clanek ... napsat neco stejneho nebo podobneho by asi dokazalo spousta lidi ... ale jen zlomek by to myslel vazne a byl by ochoten takovy postoj prosazovat ... pan Rath nikdy nic takoveho neprosazoval a odvazim se tvrdit, ze ani prosazovat nebude ... proste se jenom blizi komunalni volby ... je mi z toho lehce nevolno
30. 09. 2010 | 10:33

Green Monster napsal(a):

Pane poslanče,
zkuste si spočítat vlastní ekostopu:

http://www.hraozemi.cz//fil...

Můžete nás seznámit s výsledkem.
30. 09. 2010 | 11:22

Cech napsal(a):

to JC
Těžba uhlí je normální jev a pokud za něho získám podvodem ekopříplatek tak jsem king.
Pokud prosadím FV a dostanu za to od každého 13 Kč. tak jsem ještě větší king.
Pokud mi nějaký JC pomůže k tomu že za to neodvedu příslušnou daň tak ho bezesporu musím náležitě zaplatit.
Tohle je hlavní myšlenka článku.
30. 09. 2010 | 11:32

dalimír napsal(a):

Arion nebyl jsem na Národní ,bohužel ! Ale už tehdy bylo škoda každé rány která tam padla vedle tečka!!! Dal.
30. 09. 2010 | 11:48

JC napsal(a):

Cech,
Absolutně nechápu co jste mi chtěl sdělit a to již podruhé v krátké době.
Nemáte to jednoduché to připouštím. Vy jste shopen nají myšlenku i ve větě "Máma má mísu"
30. 09. 2010 | 12:21

Ford napsal(a):

Když se dával rozum tak jste chyběli.
Chytrolíni, tak mezi čím s rozhodnete? Mezi bídou nebo krásným životním prostředím?
To že chcete oboje dokazuje, že nevíte která tluče.
30. 09. 2010 | 14:27

JC napsal(a):

Ford,
Když navíc bída nemusí generovat krásné životní prostředí.
10 milionů lovců mamutů na ploše NY city bez mrakodrapů by byl velice slušný humus.
30. 09. 2010 | 16:08

arlon napsal(a):

Dalimír
měl jste kliku, že jsem byl ve službě, jinak byste z Národní s celou hlavou neodešel. Běžte si vyčistit zuby za trest, že takové svinstvo vůbec vypustíte z huby.

Stejskal, já se vám divím, že sem ty komunisty pouštíte.
30. 09. 2010 | 22:46

bape napsal(a):

Rumcajs

Ten Pierrot Tě ale pěkně vosolil, a právem.
30. 09. 2010 | 22:57

cheap auto insurance rates napsal(a):

It is in reality a great and helpful piece of information. I’m glad that you just shared this useful info with us. Please stay us informed like this. Thank you for sharing. <a href="http://topautoinsurancerates.net/">massachusetts auto insurance rates</a>
17. 10. 2011 | 01:42

u Cheap backlinks h napsal(a):

Normally I do not read post on blogs, but I wish to say that this write-up very pressured me to take a look at and do it! Your writing taste has been surprised me. Thank you, quite nice post.
04. 09. 2012 | 05:21

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Boudal Jiří · Brenna Yngvar · Bureš Radim C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Girsa Václav · Glanc Tomáš · Groman Martin H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří · Chytil Ondřej J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kupka Martin · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Rath David · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schneider Ondřej · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukal Josef · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Stulík David · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomek Prokop · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojta Vít · Vojtěch Adam · Vojtková Michaela Trtíková · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Walek Czeslaw · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zahumenská Vendula · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy