Plaťte víc / (Julínkův) Chaos zůstává / Zdravotnictví pro chudé a bohaté

28. 04. 2011 | 19:59
Přečteno 4780 krát
Novela zákona o veřejném zdravotním pojištění, kterou dnes ve sněmovně předložil ministr Heger, nepředstavuje žádnou reformu zdravotnictví, je pouze shlukem několika nahodilých kroků, které nepřinesou žádné zlepšení ani pro pacienty, ani pro zdravotnický personál.

Pan ministr tak trochu "zjulínkovatěl", protože základní vlajkovou lodí této změny je opět zvýšení poplatků. Dnes už víme, že poplatky pacientům žádné pozitivní změny nepřinesly. Nesnížily návaly v čekárnách - zdravotnická zařízení ošetřují zhruba stejný počet pacientů jako před poplatky, ani se z pacienta nestal vážený klient, jak se nám snažil tehdejší ministr Julínek namluvit. Jediný, kdo na tom vydělal, byly majitelé zdravotnických zařízení, tedy i lékáren, u který poplatky nakonec skončí. Zda si za to vylepší lékárnu nebo pořídí lepší auto, je zcela na jejich uvážení.
Dnes je základním bodem předkládané novely zdražení pobytu v nemocnici 60 na 100 korun, tedy skokové zdražení lůžkové zdravotní péče. V podstatě jediným důvodem tohoto kroku je obava, že se zvýšenou DPH zdravotnictví přijde o řadu miliard. Pan ministr tak zoufale hledá každých 100 milionů, které by tam mohl dostat navíc. A opět to zaplatí pacienti.
Za 30denní pobyt jsou to 3 tisíce, které se nedají započítat do sociálního ochranného limitu, čili je musí zaplatit každý. Kdo to ale zaplatí za lidi, kteří nebudou mít ty 3 tisíce, protože jim nevystačí třeba jejich starobní nebo invalidní důchod, případně dlouhodobá nemocenská? Nemocnice bude podle zákona dluh vymáhat exekucí, zabavením majetku. Výsledkem budou stovky, tisíce lidských tragédií, kdy lidem přijde domů exekutor a bude jim zabavovat televizi, postel, bude jim prodávat střechu nad hlavou.
Ačkoli vláda slibovala, že alespoň částečně upraví onen „nejhloupější“ poplatek za položku na recept, na tuto snahu plně rezignovala, a tak ho budeme platit dál.
Druhou klíčovou věcí je zavedení takzvaně základní a ekonomicky náročnější varianty péče. Poprvé v historii budeme zavádět dvojí medicínu - pro chudé a pro bohaté, pro ty, kteří na to mají a budou si moci koupit lepší chlopeň do srdce, lepší kardiostimulátor, a pro ty, kteří na prostě mít nebudou. Jaké možnosti bude pak třeba mít mladý hoch, který se vážně zraní a bude potřebovat novou endoprotézu? Bude chtít dál aktivně sportovat, ale lékaři mu budou muset říct, že mu dají buď základní kyčelní kloub za nějakých 20 tisíc, se kterým bude moci chodit do školy, anebo si na ten speciální za 100 tisíc bude muset těch 80 tisíc připlatit.
Kdo ale bude tím, který jasně určí, co je základní péče a co už je nadstandard, není z návrhu vůbec jasné. Mají to snad být úředníci zdravotních pojišťoven, kteří se jen tak podívají z okna a řeknou, tak třeba tahle operace je základ, ale naopak jiná je už příliš náročná, ať si ji lidé zaplatí sami? Toto ale může udělat jenom odborník a bude to nějakou dobu trvat. Vždyť do dneška se nebyla Ortopedická společnost schopna za deset, nebo patnáct let shodnout, co vlastně v endoprotézách je základ a co je něco lepšího, a jsou to profesoři, docenti, odborníci ve svém oboru.
Další nejasnou věcí je to, zda budou ceny jednotlivých zákroků jednotné, nebo bude mít každá nemocnice jiné ceny. Bude nějaký ceník, který bude viset, takže v nemocnici Na Homolce budu za konkrétní zákrok doplácet třeba deset tisíc a v nemocnici v Kladně třeba osm tisíc? Ani toto zákon vůbec nevysvětluje.
Poslední věc, se kterou tento zákon přichází je změna v lékové politice. Doufal jsem, že ministerstvo začne ten neuvěřitelný Julínkův chaos v lékové politice napravovat, ale to se bohužel nestalo. Chaos v podstatě zůstává, změny, které ministerstvo přináší, jsou pouze kosmetické. Dnes u nás máme zcela unikátní systém, kdy se za stejný lék platí různé úhrady. Nikomu to ovšem zjevně nevadí. Ministerstvo se chová jako by nevidělo, že SÚKL neplní svou zákonnou povinnost udělat revize, a vše nefunguje vesele dál.
Předkládaný návrh zákona není žádná reforma, jsou to pouze nahodilé výstřely, které vyvolávají spoustu nejasností. Pacientům přináší jedině zdražení zdravotní péče. V lékové politice ponechává chaos a mrhání veřejnými prostředky.

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Naprosto obyč. občan . napsal(a):

P R O S Í M ctěné přítomné, aby ustoupili od svého komentáře a potvrdili tím, to co p.Rarh jen tuší: Že se slušný občan z hulvátem nebaví a NEREAGUJE na něj !!!

Děkuji za pochopení.
28. 04. 2011 | 20:11

Naprosto obyč. občan . napsal(a):

P R O S Í M ctěné přítomné, aby ustoupili od svého komentáře a potvrdili tím, to co p.Rarh jen tuší: Že se slušný občan z hulvátem nebaví a NEREAGUJE na něj !!!

Děkuji za pochopení.
28. 04. 2011 | 20:11

Dočekal napsal(a):

Naprosto obyč. občan .:

Dvakrát je málo. Lepší by bylo opakovat tu stupidní výzvu ještě potřetí.

Velice dobře si vzpomínám, jak psali naši servilní novináři o panu Topolánkovi, který proslul nejen svými výroky o "Noci dlouhých nožů" a "Přijde den," ale také slavným výrokem, proneseným při druhé volbě prezidenta: "Běžte všichni do prdele!"
O "fakáči," který tento jedinec ukázal v PSP ČR, se snad nemusím ani zmiňovat.

Podle našich "nezávislých" novinářů byl pan Mirek Topolánek "svérázný chlapík." Pan David Ráth byl ovšem hulvát.

"Všichni blili, jen pan starosta zvracel."
28. 04. 2011 | 20:21

občan napsal(a):

Pane Rath, plně vás podporuji ve vašem boji proti zkorumpované,zprofanované podvodnické"straně a vládě" ODS nejen ve věci zdravotnictví. To, co si dovolují, je neuvěřitelné a jednou by za to měla tato strana pykat, ale nejen řečma.
Nemíním zde rozvádět všechny peripetie které tímto jednáním ODS
je vše zapřičiněno pro obyvatele této země - protože to každý ví.
28. 04. 2011 | 20:33

JenTak napsal(a):

Pan MUDr. Rath má pravdu. Skoro se mi chce napsat "jako obvykle". Všechny ty reformy zdravotnictví dopadají hlavně na chronicky nemocné občany. Takový kuřák si může vybrat, i když s obtížemi, zda bude utrácet za svoji závislost či ne. Nemocný člověk ovšem ne, ale přesto ministerstvo zdravotnictví spolu s vládou stále více odírá tyto chronicky nemocné, důchodce a nemajetné. Jako kdyby pro tyto lidi byla nemoc nějakým druhem zábavy.
Kde ale na to, do prdele, tito lidé mají brát!?
28. 04. 2011 | 20:41

eva jestrabova napsal(a):

Hodně populistické. Žijeme v tržní ekonomice, i zdravotní péče je zboží - a to různé kvality. Neexistuje tržní společnost, která by byla schopna zajistit stejou kvalitu péče pro všechny své obyvatele. "Všichni jsme si rovni a někdo jsme si rovnější". Nemusí se nám to líbit, ale prostě je to tak.
28. 04. 2011 | 20:46

stále rebel napsal(a):

Dalo se čekat, že komercializace zvedne náklady ve zdravotnictví.
28. 04. 2011 | 20:47

Josef Poslední napsal(a):

no, nevím, nevím, co řeknou pánové sladký a dočekal na tu gramatiku (při vašem vzdělání)...
28. 04. 2011 | 20:49

Béda napsal(a):

Heger je další z bezpáteřních, navenek seriozně působících maskotů. V podstatě je z úplně stejného těsta jako Drábek, Kalousek a Schwarzenberg. Jiného by mezi sebe tito "dobráci" sledující pouze zájmy miliardářských suprelit ani nevzali.

Je to v podstatě Julínek č.2, stříknutý Šnajdrem, který pro "dobro občana" podstatné části občanů z ekonomických důvodů omezí zdravotní péči.

Po Julínkově symbolickém 30-korunovém nastřelováku, vytvořil ústavní soud precedent, na základě kterého Julínkovi následníci promění ústavně garantované bezplatné (ve smyslu předplaceného) zdravotnictví v privátní placený byznys. Tímto nálezem ústavní soud, kterého úkolem je střežit ducha ústavy, si vytřel s ústavou pozadí. V podstatě umožnil těmto šíbrům postupné
vytvoření "bezplatného" privátního placeného byznysu.
28. 04. 2011 | 20:53

Georgius napsal(a):

Pane Rath.

Vnější znaky vašeho projevu často zakrývají podstatu vašich sdělení. Proto považuji váš písemný projev za vhodnější způsob komunikace :-)

Váš článek je poměrně přesný a není mu z věcného hlediska vcelku co vytknout. Tím víc se zdejší "intelektuálové" budou předhánět v primitivních vulgaritách a v iracionální poloze argumentace.

Pište častěji. Realné informace o zdravotnictví ČR chybí veřejnosti díky našim médiím jako málo co.
-
28. 04. 2011 | 20:54

David napsal(a):

Naprostý souhlas.

-----

"...Jediný, kdo na tom vydělal, byly majitelé zdravotnických zařízení, tedy i lékáren, u který poplatky nakonec skončí. Zda si za to vylepší lékárnu nebo pořídí lepší auto, je zcela na jejich uvážení...."

"...Další nejasnou věcí je to, zda budou ceny jednotlivých zákroků jednotné, nebo bude mít každá nemocnice jiné ceny. Bude nějaký ceník, který bude viset, takže v nemocnici Na Homolce budu za konkrétní zákrok doplácet třeba deset tisíc a v nemocnici v Kladně třeba osm tisíc? Ani toto zákon vůbec nevysvětluje...."

"...Chaos v podstatě zůstává, změny, které ministerstvo přináší, jsou pouze kosmetické. Dnes u nás máme zcela unikátní systém, kdy se za stejný lék platí různé úhrady. Nikomu to ovšem zjevně nevadí...."

-----

Je to pravda, je to chaos, je to bordel!

Chce to zase nějaké slovo do pranice.

Řešení zdravotnictví je přece tak velmi jednoduché.

Ukázalo se, že tržní prostředí ve zdravotnictví nevede ke snižování nákladů, ale naopak celý systém ještě více prodražuje, podobně jako v USA.

Stačí návrat

k jedné zdravotní pojišťovně, stejné ceně léků ve všech lékárnách. Centrální rozhodování o nákupu nové techniky, jednotné platové tabulky pro lékaře a slušné nezkorumpovatelné odborníky do vedoucích funkcí.

To je ten nejlevnější systém, kdy počet pijavic by byl minimalizován.
28. 04. 2011 | 21:02

petrof napsal(a):

pane hejtmane, co si tak ještě ten rok užívat hejtmanství, např. oslavou opraveného nádraží v Hostivicích ( cha-cha to se vám povedlo !!).... a nepouštět se do odborných pojednání v oblasti kde, jak známo selháváte se svými vědomostmi a pak pomáháte lží a překrucováním faktů???!!!
Jen doufám, že příští rok nebudou voliči středočeského kraje takové ovce a pěkně vám to spočítají.....
Takže rada na závěr, držte se poslanecké lavice, tam vám to plácání blbostí jde dobře, i když většinou před prázdnou sněmovnou!!!
28. 04. 2011 | 21:09

Drzá zrzka napsal(a):

Hovene

jediná blbost, která mne napadla po přečtení vašeho příspěvku byla slova na nápěv jedné lidové. Hovene, hovenééééé, máš to tu sečtenééééé. :o)
28. 04. 2011 | 21:21

eva jestrabovamuthén rythecte napsal(a):

K Davidovi
zdravotní péče v tržní ekonomice je poskytováná na základě zdravotního pojištění - u nás povinného, v Americe dobrovolného. Slovo pojištění je v tomto případě zavádějící, neb se jedná spíše o solidaritu než o nárokové plnění pojištění.Při současných cenách špičkové léčby opravdu nečekejme, že bude přístupná všem. Nakonec finanční limity léčby má káždé zdravotní zařízení. Je proti zdravému rozumu, pokud zařízení má limity a pacient nikoliv, proč mu nevyjít vstříc. Znovu opakuji, život není fér a nebude.
eva jestřábová
28. 04. 2011 | 21:34

hoven napsal(a):

drzá zrzka,
já si myslim, že s jednou věcí se rath už nikdy nevyrovná. že ho vyhodili z ODS. ja sem ted fandil haškovi, kterej chtěl ratha vyhodit i z čssd. myslím, že by nakonec skončil v al-kajdě, aby se mohl pomstít všem.
28. 04. 2011 | 21:36

Drzá zrzka napsal(a):

hoven

Al kakajda je zbytečná. Stačí když se stane ministrem zdravotnictví. Pomstí se. Všem :o)
28. 04. 2011 | 21:41

hoven napsal(a):

drzá zrzka
:-))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
28. 04. 2011 | 21:42

skeptický napsal(a):

Čím je člověk vzdělanější,tím více a rafinovaněji krade.Zdravotnictví se vzdělanými lidmi jen hemží.

Nejzávažnější není zmíněno.Komu to zdravotnictví za stamiliardy prodají za hubičku.Asi nějakým bratránkům ze zámoří,kteří v tom umějí chodit.Peníze tu nezůstanou,to je jasné.
28. 04. 2011 | 21:51

kritik napsal(a):

Petrof : I ty jeden ODSáckej zaprodanče.
28. 04. 2011 | 21:58

dalimír napsal(a):

Dobrý večer ! Komunisti by měli na prvého máje zorganizovat pořádnou celonárodní demonstraci a pořádně zatřást už konečně tím našim slavným pražským hradem ! Píši to stále ,dokud se státní úředník nezačne bát lidí tak se u nás k lepšímu nic nezmění ! Dl.
28. 04. 2011 | 22:05

camponotus napsal(a):

Pane autore,
dvacet let kolem sebe vidím důchodce a jim podobná individua, kteří mě odsuzují, že nevolím ODS, to oni ano a zvláště důchodkyně si považují pana prezidenta. Tak ať se nyní nediví, že jim Velký šaman Julínek sáhnul do hubené peněženky. Docela jim to přeji, ať si Jůlínkových a podobných reforem užijí do sytosti. Stejně ti, co cinkali klíči, již se dostávají do důchodového věku a tak si reforem také užijí. kdo chtěl kam, Jůlínkové pomozte jim tam! To spíše v Americe přestanou tornáda a na Dálném východě zemětřesení a tsunami, než "čehuni" dostanou rozum.
28. 04. 2011 | 22:13

Al Jouda napsal(a):

To eva jestřábová :
Myslím, že nikdo nechce, aby za pojistné byla dostupná ta nejdražší špičková zdravotní technika. Ať se ve státních zdravotnických zařízeních léčí bez poplatků tím, na co stačí peníze z fondu veřejného pojištění (ale nesmí se z něj krást !!)To je tzv. standardní péče.
A tu nejdražší špičkovou techniku ať si pacienti zaplatí v soukromých zdravotnických zařízeních - to je tzv. nadstandardní péče. Jak jednoduché, že? S angínou nikdo k soukromému lékaři nepůjde, protože mu jí bez poplatků a dobře pomocí běžných antibiotik vyléčí ve státním zdravotnickém zařízení. A když někdo bude chtít speciální endoprotézu, která mu vydrží 40 let, tak holt si bude muset pro ní zajít k soukromníkovi a hezky natvrdo zaplatit.
Jak jednoduché a spravedlivé!
28. 04. 2011 | 22:32

ld napsal(a):

eva jestrabova ,

opravdu máte dojem, že zdravotní péče je zboží? Takže pokud jo, vztahuje se na něj reklamace. Umře li pacient vlivem zmetku-špatné zdravotní péče, vztahuje se dle vaší logiky ad hoc reklamace. Můžete mi napovědět, jak byste ji zařizovala? Jestli to umíte, budete nejbohatější osobou světa. Tou ale asi nejste, takže je někde chyba.

Můžeme se domluvit, že zdravotnictvím proudí zboží (peán, nitě, stetoskop, bažant), tomu rozumím, to se dá koupit, rozlišit.
Tímž pádem bych nevinil autora z populismu, neb za jeho ministrování jste u lékaře neplatila zlodějské poplatky, které jak praxe potvrdila, lékařskou péči nelepší. Nepomohla ani další zlodějna, neplacení prvních 3 dnů PN. Do kolen je posílá korupce, léková politika, systémoví parazité. Bohužel, plácá li tady někdo nesmysly, jste to vy.
28. 04. 2011 | 23:10

Blažena Švandová napsal(a):

Souhlas s autorem. Děsí mne možnost exekucí.
Je možné si materiál ministra Hegera někde přečíst, aby si člověk mohl utvořit vlastní názor?
28. 04. 2011 | 23:27

HM napsal(a):

když socani kritizují reformní kroky,tak je zaručená záruka,že to vláda dělá dobře

petrofe ...palec nahoru
29. 04. 2011 | 00:06

Gogo napsal(a):

Novela předložena ve sněmovně, diskusní klub Árijský boj dostal přidáno na 4,50,- za hodinu.
29. 04. 2011 | 00:14

Aktiv napsal(a):

Dalším stupněm reformy bude, že doktoři budou dostávat mzdy kolem 300 000 měsíčně. Chudá babička bude platit v nemocnici za lůžko 2000 korun/den, návštěvu u doktora si připlatí 1000 koruny, aby doktoři zužitkovali léta strávená v lavicích. V USA také nejdříve se ptají jestli pacient má peníze, pak se řídí Hypokratem. Jestli primitivní USA je vzorem Julínkovi aspol., tedy klubu Nečase, tak to potěž pánbůh.
Je načase si říct, jestli ta blbost rozjetá z USA je nám třeba. Dostat se americkému doktorovi do rukou je stejné, jako se dostat Mengelemu(Angelemu)do rukou taky, a ještě za peníze, které překračují rámec poctivosti!
Jak se pozná poctivý americký doktor, a a´lá i ten český? Tím, že poctivě sedře pacienta s peněz! V tom jsou ti američtí nepřekonatelní!
A tam se chceme dostat!
29. 04. 2011 | 06:34

Béda napsal(a):

Aktiv,

nejenom se zdravotnictvím ale i s důchodovým systémem a školným.

Antisociální kleptokraté na to jdou salámovou metodou. Začnou na 30-ti korunách, nastřelovacím školném a vyvedením 3% z průběžáku. A pak už to jde jak po másle.
- Z "regulačního" poplatku máte časem zdravotnictví proměněné v byznys kde není provořadé zdraví ale zisk, přičemž chudé části společnosti jsou zdravotní služby prakticky nedostupné,
- opt outovaná částka důchodu se časem zvýší až se najednou probudíte a zjistíte, že část důchodu je v trapu a jako důchodce budete chodit o žebrácké holi (nehledě na oslabení solidárního průběžáku a fakt, že chudí budou privátním soukromníkům ve zvýšené DPH dotovat náklady na pořízení ¨jejich kasinového letadla),
- nastřelovací školné se časem zvýší tak jako ve VB a USA, takže děti méně majetných na toto vzdělání nedosáhnou.
- Souběžně s tím jde zdražování všeho možného a stlačování ceny pracovní síly, rozvrat sociálního systému budovaného po celé století a pracovního zákonodárství.

Kdyby to udělali najednou, lidi by je svrhli na to šup! Takhle jdou na věc sofisikovaně pod rouškou šetření a odpovědnosti, které ovšem žádným šetřením ani odpovědností nejsou, protože dluh státu úctyhodně dál roste a je připraveno obrovské zadlužování méně majetných ve zdražených službách.

Vzhůru do 19. století!
29. 04. 2011 | 07:17

Aktiv napsal(a):

Já jsem si myslel Béďo taky, že vyspělost se pozná podle systému, který bude výhodný pro obě strany. Jenže jak píšete antisociální kleptokraté se považují za pravicové politiky,a ti, co kritizují,tak jsou zřejmě levičáci. V našich luzích a hájích je prostě synonymem pravicovosti spíše zalíbení v nacistických dsstruktivních socialistických přístupech!
Hlavně, že to nese, ale kde je filozofie Hypokrata?
Ta už neexistuje!
Jestli není v systému Hypokratova přísaha, není ani možné hovořit o zdravotnictví, jako o zdravotnictví!
29. 04. 2011 | 07:26

Jakeš napsal(a):

V žádném případě nechci v ČR "řízenou péči" rozuměj řízené okrádání ala USA. Všechny kdo tento pro občana zlodějský systém neustále prosazují by měly skončit v kriminále protože se jedná o řízený finanční podvod organizovanou skupinou. Jako prvním bych začal Šnajdrem. Nechápů jak může tento (nenapadá mě slušné slovo) sedět v představenstvu VZP. Je třeba začít likvidovat tyto mafiány všemy prostředky (kulka je dobrá.)
29. 04. 2011 | 07:28

Tupelo napsal(a):

Aktiv, Beda: podle me zkusenosti ty zmeny (reformami se toto chaoticke zdrazovani snad ani nazvat neda), ktere prosazuje pravice v CEZkem zdravotnictvi, nejsou prilis vitany samotnym zdravotnickym personalem (jde zde o politicko ideologii podle ktere se musi vydelavat na vsem). Nezavisle na sobe jsem se v rozmezi asi 4 mesicu bavil se dvema z nich (primar a primarka; vim, je to prilis maly vzorek, ale je to ma jedina zkusenost v posledni dobe)a ve svem hodnoceni toho co se tam deje byly oba velmi otevreni - nejcasteji asi padalo slovo bordel. Mozna jsem mel jen stesti na lidi, pro ktere je toto povolani stale spis poslani.
29. 04. 2011 | 07:30

zákazník zdravotnictví napsal(a):

Dr.Rath má pravdu. I když ji má často, tak v tomto případě mě to překvapuje. Lékaři totiž běžně nevidí ten chaos, který je ve zdravotnictví obvyklý. Příkladem jsou Julínkovy poplatky. Samozřejmě je blbé, že je musíme platit, ale zcela nepochopitelné je, že dochází k tomu, že je lékaři vybírají i tehdy když na ně nemají nárok. Ministr, který neumí zorganizovat takovou ptákovinu pochopitelně nedokáže zajistit ani potřebné množství zdravotnické péče v potřebném množství, v daném čase a na požadovaném místě. Neumí zkrátka nic. To přesně platí i pro dr.Hegera. Možná ho někdy někdo zažil jako schopného lékaře. Ale jako ministr je k ničemu. Pacienti jsou pro něj obtěžovatelé, které je třeba pokutovat. Necítí žádnou zodpovědnost (a jeho šéf to nevyžaduje) za zdravotní stav občanů.
29. 04. 2011 | 07:35

Dočekal napsal(a):

Pro zdejší „pravověrné“ jedna definice:

Jedinci s jednoduchým myšlením mají tendenci upínat se křečovitě k totalitní moci, i když tato totalita jde proti jejich zájmům.
Vysvětlení je poměrně jednoduché. Oni si tím léčí svůj pocit méněcennosti, neschopnosti, slabosti a bezvýznamnosti. Činí tak proto, že pro ně osobně je velice těžké prosadit se ve společnosti a najít tak cestu k sebeúctě.
Totalitní moc dává těmto lidem možnost ztotožnit se s mocnými a tím se zdánlivě sám stát mocným.
Tím, že jim ti mocní předhodí nepřítele, umožní jim proti němu bojovat a tvářit se přitom jako hrdinové. Jsou přece na straně silnějšího a nejagresivnějšího.
Pro tuhle vlastnost lidské spodiny mohou existovat totalitní režimy.
-------
Doufám, že se v tom pozná zejména alternativní inteligent a z vlastního rozhodnutí "vysokoškolák," vystupující zde pod nickem hoven.

Jinak k těm poplatkům ve zdravotnictví (také jste zaznamenali, že už delší dobu naši "mocní" vynechávají termín REGULAČNÍ?) jen toto:
Když začal tlampač Bc. Marka Šnajdra MUDr. Tomáš Julínek nazývat pacienta klientem, napsal jsem mu toto: "Pacient je nemocný člověk. Klient je zákazník v b.rdelu. Takže vaše označení by platilo v případě, že naše zdravotnictví je jeden velký b.rdel."

Pokud si chcete něco zopáknout, dávám sem tento odkaz:

http://www.youtube.com/watch?v=tvjZ_pvKK4A&feature=related
29. 04. 2011 | 08:02

David napsal(a):

Ještě - k 28. 04. 2011 | 21:02

Když se začínalo mluvit o zavedení soukromých lékařů, soukromých nemocnic a i soukromých škol, tak jsem si myslel,

že to bude ČISTĚ soukromé.

Že soukromý lékař, soukromá nemocnice nebudou vůbec napojeni na zdravotní pojišťovnu a jejich pacienti si budou vše plně hradit ze svého.

Ten, kdo na to nebude mít peníze půjde ke státnímu lékaři, do státní nemocnice, kde bude vše hrazeno ze solidárního pojištění.

To, že soukromé nemocnice a soukromí lékaři jsou také napojeni na zdravotní pojišťovnu patrně způsobuje zvyšování nákladů a vysávání systému.

Stejně to vidím i se soukromými školami. Proč vůbec dostávají od státu finanční podporu na každého žáka? Kvalita soukromých škol je pak velmi nízká. Místo náročné a kvalitní výuky se tituly prodávají za peníze.

V mravně zdevastované společnosti Slušná konkurence nefunguje - (kartelové dohody apod.)

Prostě se ukazuje, že privatizace veřejných služeb celý systém jen prodražuje.
29. 04. 2011 | 08:03

Ovčan napsal(a):

Eva Jestrabová

Zdravotní péče není a NESMÍ být zboží!
Bůh nás ochraňuj před tržním zdravotnictvím!To by tu už opravdu nastala džungle,kde silnější požírá slabšího a tentokrát nejen obrazně.
Když se rozhodnete,že auto je moc drahé a nekoupíte ho,nic se nestane.Když je ale moc drahá operace tak zaplatíte nebo umřete!
A opravdu nemocní umí platit!Proč myslíte,že v Americe se na zdravotnictví dává daleko víc než u nás.A podívejte se na jejich veřejné nemocnice s lůžky na chodbách!
A pojišťovny?Z drahých operací se vykroutí!
Na takové lidi jako jste vy spoléhají modří krkavci i jejich Béčko TOP.
29. 04. 2011 | 08:14

Baba Jaga napsal(a):

Nikdo nic nemusí, pane Rumcajsi, klidně se odstěhujte jinam.
29. 04. 2011 | 09:36

ali napsal(a):

a všichni budou tleskat v čele se soudruhem Sobotkou a Rathem - ať žije KSČ..!! to jsou ale paradoxy :o)
Ó ano, ještě doplňme - lidé bděte!
29. 04. 2011 | 09:40

hoven napsal(a):

dočekale,
k jaké totalitní moci??
29. 04. 2011 | 09:43

hoven napsal(a):

slaveček se chystá na vládu s ksčm, odborama a ustavním soudem. možná vytáhnou i lidový milice. tenhle národ je nepoučitelnej. nejdřív prožerou bilion na dluh a když to chce někdo řešit, tak se proti němu obrátí. tady to nemůže dopadnout jinak než v řecku. to už začíná být jasný.
29. 04. 2011 | 09:47

ali napsal(a):

hoven
no, z toho jde mráz po zádech..
29. 04. 2011 | 09:50

Dočekal napsal(a):

"Vysvětlení je prosté – p. M. Kocourek ještě jako poslanec za ODS (dnes hlavní ekonomický expert ODS) v televizní „7“ v lednu 2004 (moderátor pí Bobošíková) prohlásil: „ano jsme si vědomi, že za vlády OF a z něj vzniklé ODS bylo v letech 1990 až 1996 rozkradeno v ČR více jak 3 biliony (tedy více jak 3.000 miliard) korun“. V té době byla součástí vlády také bývalá strana ing. Kalouska.

Každému alespoň trochu inteligentnímu občanovi je již ze školy známo, že vývoj každého systému, ať již přírodního nebo společenského, silně závisí na počátečních podmínkách. A rozkradení tak enormní sumy peněz a majetku (za které nebyl doposud nikdo pohnán k zodpovědnosti) muselo a stále musí mít vliv na hospodářství této země. Ví to jistě i p. Kalousek a jemu podobní. Řeči o tom, že ČSSD způsobila propad dluhu o 100 miliard, které jsou často šířeny, i kdyby byly pravdou, což je nejisté, by představovaly pouhá 3% dluhu, který již na počátku vytvořily právě strany ODS a KDU-ČSL (podle p. Kocourka).

I ohlupování mladých voličů je založeno na předpokladu, že jsou nezkušení, manipulovatelní a snadno podlehnou masírování (viz ubohý klip Issové a spol.). Málokterý z nich o těchto skutečnostech ví. Jistě by se v ČT našel záznam z té diskuze. Ostatně současný poslanec za ODS p. Michal Doktor to řekl před asi 2 měsíci v PS sněmovně zcela jasně a otevřeně: Ti bohatí (co na tom, že mnoho z nich se na rozkradení státu podílelo) jsou ti chytří a ti chudí jsou ti hloupí!"

Více zde:
http://blisty.cz/art/52565.html

A ještě něco:
http://www.vaclavhavel.cz/showtrans.php?cat=projevy&val=923_projevy.html&typ=HTML

Tady to totiž celé začalo.

Tak do třetice:
http://dolezite.sk/Konec_zlateho_pokladu_Ceske_republiky.html

-----------
Jo a teď si vy "pravověrní" můžete začít notovat. Uvědomte si ale, že těmi vašimi primitivními výkřiky tady oslovujete jen sobě rovné.
Ale to už je jen vaše věc a moje zbytečná starost.
29. 04. 2011 | 10:01

hoven napsal(a):

dočekal,
dějiny teto země nezačaly v roce 89. musite trochu zavzpomínat a rozpomenout se, že komunisti behem 40 let sve totalitní vlády udělali z rozvinuté a prumyslové republiky rozvojovou zemi. na to si přece vy, jako sterej bolševik, musíte pamatovat. zprasili jste republiku, zničili ekonomiku , zlidvidovali národ morálně. místo toho, abyste chodili kanálama, tak si ještě otevíráte huby. ale to je pro komunisty typické.
29. 04. 2011 | 10:32

stejskal napsal(a):

Dobrý den,

smazal jsem řadu příspěvků, které neměly nic společného se záměrem těchto stránek, tedy poskytovat prostor pro věcnou a korektní debatu.

Děkuji za pochopení.

Libor Stejskal, editor blogů
29. 04. 2011 | 10:46

Rumcajs napsal(a):

Baba Jaga

A nebylo by lepší, kdyby jsi šla ty a Rátha vzale sebou ?

Beztak tě tady akorát všichni okrádají.
29. 04. 2011 | 10:48

ping napsal(a):

ja teda do diskuzi moc neprispivam, spise se u toho bavim, ale vykrik nicku hoven z 10:32, to by se snad melo mazat. Tolik demagogie na 5ti radcich, to by snad ani necas nebo snajdr nezmakli
29. 04. 2011 | 11:11

skeptický napsal(a):

Hovene

Komunisti tu vybudovali poměrně rozvinutou průmyslovou zemi bez dluhů a fungujícím sociálním systémem ,z po okupaci totálně vybrakované a vyčerpané země.Objem výroby z první republiky se s tím nedá srovnávat.
Dodnes se to nepodařilo zcela rozkrást.A to co tu vidíte dnes už nám nepatří;krámy plné zboží z dovozu,a dluh navrch.Byli jsme satelit,teď jsme kolonie.Další fáze je ožebračení obyvatelstva a likvidace sociální přítěže.Říká se tomu reforma.
29. 04. 2011 | 11:32

Vlkodav napsal(a):

ping:

pro pravdu se každej zlobí, co ty komouši!
29. 04. 2011 | 11:33

Vlkodav napsal(a):

skeptický:
"Komunisti tu vybudovali poměrně rozvinutou průmyslovou zemi bez dluhů"

Kristovo noho, to snad fakt nemyslíte vážně. Ještě napište "demokratickou" a já se smíchy neudržím.
29. 04. 2011 | 11:34

skeptický napsal(a):

Demokratickou do toho nepleťte.Asi toho moc nepamatujete.
29. 04. 2011 | 11:36

skeptický napsal(a):

Demokratickou do toho nepleťte.Asi toho moc nepamatujete.
29. 04. 2011 | 11:36

Vlkodav napsal(a):

skeptický:

Pamatuju, zboží co už se dalo prodat jen v SSSR, lesy co po kyselých deštích zmizely, v řekách nebyly ryby, natož raci, nutnost sehnat si bony pokud jste chtěl barevnou televizi, fronty na ovoce, šlehačku, maso a vlastně na všechno, ale stejně většina zboří nebyla - toaletní papír, vložky, apod.
Pamatuju jak nám komunisti zničili zemi a jak zničili naši morálku, dodnes se v tom rácháme, bohužel.
29. 04. 2011 | 11:44

krajan napsal(a):

Pane Stejskale,pokud jste si nevšiml,tak madam ali a mistr Rumcajs tady zase plácají nesmysly naprosto mimo mísu a vy jim to klidně trpíte. Abych byl v obraze: MUDr Heger (dle scénáře Kalousek-Nečas) opět zkouší,co to udělá.
29. 04. 2011 | 11:45

kelt napsal(a):

Takže malinko zpět k věci pro všechny příznivce "regulačních poplatků".
Je to docela jednoduché a doufám i pochopitelné pro jednotlivce,kteří nikdy nediskutují k věci,ale dehonestují autora,nebo vynadají primitivně těm,kteří nepíší dle jejich gusta.
Vážení-nemocnice není biograf,nebo noční podnik,kam se chodí za potěšením různého druhu a podle kapsy dotyčného,proto je ntutno si tyto instituce neplést-"regulační poplatek"není dobrovolné vstupné.
Do nemocnice přichází každý jako pacient,když předchozí ambulatní péče nebyla schopna zajistit jeho vyléčení,tedy nedobrovolně-víceméně z donucení z obav o svůj zdravotní stav.
Z toho jednoznačně vyplývá,že nemocní sponzorují zdravé,kteří z důvodu Šnajdrovskojulínkovskohegerovských opatření odvádějí na účet zdr.pojištění ročně o cca 4O miliard méně,které v systému chybí.
Rozumný a inteligentní způsob řešení nedostatečnosti prostředků ve zdr.systému by nejprve:
Omezil rozkrádání a neefektivní nakládání se svěřenými prostředky/zejména nákup léků a inv.celků/
Optimalizoval lůžkový fond
Sloučil ZP do jednoho celku-zdr.pojištění je de facto státem vybíraná daň-proč tolik pojišťoven bez viditelného efektu
Standard by zahrnoval veškerou péči ve veřejných zdr.zařízeních,soukromá zařízena by poskytovala nadstandard ovšem bez účastí státní zdr.pojišťovny
Jelikož inteligence a racio je v trojkolce nedostatkovým zbožím,začíná se jako obvykle poplatky a zvýšením DPH,které ubere další zdroje ve zdr.péči
Tato trojkolka nemá legitimitu provádět jakékoliv "reformy".
29. 04. 2011 | 11:47

skeptický napsal(a):

Udělali to na úkor obyvatelstva a prostředí.Ovšem jako stát byli neskonale bohatší,než to,v čem žijem.

Dneska máme svobodu podle hesla peníze jsou svoboda.Obyvatelstvo nešmírují udavači a důvěrné domovnice,ale kamery,kreditky,čipové občanky a pasy,mobilní telefony,satelitní odposlouchávání telefonů a internetu.

Ta svoboda brzo skončí s papírovými penězi,a zboží na které nebudete mít vám bude plad prtné. A až to budou mít všechno pěkně v hrsti,začnou zase hledat nepřátele v těch,komu se to nebude líbit.
Se svojí zničenou morálkou sice můžete něco dělat,ale je to skoro zbytečné,protože světu vládnou zločinci,a do vlád si dosazují svoje.
29. 04. 2011 | 11:57

Jedla napsal(a):

Dobrý den.
Prosím ctěné pravičáky přesvědčené o tom, že nic nemá hodnotu, jen cenu, a že společenství se prostě nesmí složit na ty, kdo potřebují zdravotní péči, neboť by to bylo zásadně nespravedlivé k momentálně zdravým, a také k horním deseti tisícům, pro něž je levnější zaplatit kdykoliv keš než dlouhodobě "pojistné", aby se zamysleli nad následujícím příkladem:

Jste zaopatření a zdraví, a vaše nejbližší rodina je zaopatřená a zdravá. Svět se na Vás usmívá, a máte do budoucna pro sebe i své děti pěkné plány. Náhle Vás navštíví někdo z přízně, z rodiny. Ne nejbližší, nejde o Vašeho partnera či dítě, ale o příbuzné, kteří Vám nejsou lhostejní, a v minulosti Vám s něčím pomohli. Nyní z té přízně někdo (nožná ve věku Vašich dětí) onemocněl. Vážně. Jde o život, ale po drahé léčbě je prognóza poměrně nadějná. Žádají Vás o pomoc, jsou méně majetní než vy, nemají nemovitosti na zástavu k úvěru.
Zastavíte svůj dům, abyste jim pomohli k nákladné léčbě? Budete znovu splácet již jednou zaplacenou hypotéku? Vzdáte se vlastních plánů? Třeba naděje na vynikající zahraniční školu pro vlastní dítě? A chcete takové dilema vůbec řešit? Zůstanete pak sami bez rezervy. Zachráníte příbuzného (a nebo stejně zemře), a co když vzápětí udeří podobná rána blíže?

Tam, a právě tam, směřujeme. Nyní jde o prolomení tabu, první kroky po té cestě budou možná ještě (eticky i sociálně) snesitelné. Ale jednou již budeme na cestě, za výhybkou. Zdražení je už pak vždy snazší, než samo zavedení dvojího standardu.
29. 04. 2011 | 11:58

Vlkodav napsal(a):

skeptický:

Svoboda nemá druhy, buď jste svobodný anebo nejste. To co vy si představujete jako svobodu, to jest mít na něco nárok, není svoboda, ale potřeba.
Dnes jsem svobodní, to že si se svobodou neumíme poradit, že si ji neumíme vážit a že ji zneužíváme, je částečně vinna i komunistů. "Dobře nás vychovali rudí bratři." Daniel Landa
29. 04. 2011 | 12:04

skeptický napsal(a):

Svoboda je iluze.Nejste svobodný.Vy nemáte potřeby?Svobody se nenajíte.
Jste zotročován každým dnem,staví se kolem vás mantinely které nevidíte,smyčka se utahuje.Brzy na to začnou umírat lidé.Jste vázán na svoji práci,zdraví,finanční situaci,společnost,příbuzné,známé,hospodářskou situaci mnoha pouty.Že si vás nikdo zatím nevšímá?
29. 04. 2011 | 12:24

skeptický napsal(a):

P.S.
Pro úplnost přidám ještě povinnosti a zákony.Jestli jste ovce v ovčíně,nebo ve svobodném výběhu,stejně vás stříhají,teď už holí.
29. 04. 2011 | 12:30

Tencokida Hnuj napsal(a):

Vlkodav
Za komunistů bylo zle, za Hitlera ještě hůře a za Franz Josefa jakbysmet.
Proto je nutno budovati naši drahou, milovanou kapitalistickou vlast tak, aby jednou nebylo ještě hůře.
Jeden z kroků máme již za sebou - veleúspěšně provedenou transformaci materiální, duchovní i mravní. Další malý krok se podařilo naplnit v úterý - věc se stabilizovala, kmotř...eh, občané mohou klidně spát - vše je opět v dobrých rukou.
Plešaté komando může spkojeně připravit konečné řešení zdravotnictví a Pán padáků se svým drábkem pak šťastnou budoucnost pro všechny ty, kteří se dožijí v plné kráse a zdraví 65 let.
Jsem tomu všemu moc rád a věřím že i vy jste rád. To že tomu není rád Rath - eh, to už vyplývá z jeho jména. Škarorath jeden ! Vrtal ! Rozvratník !

Vlkodave - a proč nás pořád seznamujete s tím, jak dobře vás vychovali vaši rudí bratři ? Proč si tohle nenecháte - společně s jakýmsi Landou pro sebe ?
Nám je to šumafuk, co jste spolu se svými rudými bratry prováděli.
To je čistě vaše věc /eh - pokud tedy "díkyů vaší činností někdo jiný nestrádal či netrpěl.

Vlkodave - nebylo by lepší zcela napřímit své síly onomu vybudování krásné, klusovsko-pitrovsko-kalouskovské mafiaspolečnosti ?
než se babrat furt v historii ?

A vlkodave - poplatečky platěj, platěj ? Rádi je platěj ? A co takhle připojištěníčko - už maj ? Na důchodové odvody, na odvody na zdravotní, na příspěvek na zaměstnanost, na nemocenské pojištěníčko, na sociální pojištěníčko..
Vlkodav - a co myslej - nestálo by za to zvednout ty poplatky rovnou o nějakých 1000 % ? Že by si to jako tu šťastmou budoucnost odbyla spousta lidí už teď.
A psychopati, zloději, alkoholici a narkomani v establishmentu a jejich kmotři mezi podnikateli by tak měli víc na vzájemné rozdávání.

/Eh - jak vidno , nepletou se vědci v tom, že procentuální zastoupení psychopatů, alkoholiků a narkomanů je zřejmě ve společnosti rozloženo rovnoměrně skrzeva různé skupiny - platí to zjevně i pro diskutující na internetu/
29. 04. 2011 | 12:32

Vlkodav napsal(a):

"Jste zotročován každým dnem,staví se kolem vás mantinely které nevidíte,smyčka se utahuje.Brzy na to začnou umírat lidé."

Nechápu vás. Já mohu jít kam chci, dělat si co chci. Mohu si na své živobytí vydělávat jak chci. Nikdo mne neomezuje.
29. 04. 2011 | 12:32

Al Jouda napsal(a):

To kelt :
Já už několik měsíců zde navrhuji v diskuzích totéž co Vy, jen s tím doplňkem, že by bylo vhodné přidělit každému občanovi jedno velké státní zdravotnické zařízení (SZZ), které by mu zajišťovalo komplexní a standardní uzdravotní péči a na jehož účet by zaměstnavatel nebo přímo občan bez zdanitelných příjmů platil měsíční pojistné. Veřejné zdravotní pojišťovny by pak mohly být všechny zrušeny !
29. 04. 2011 | 12:36

skeptický napsal(a):

Býti nepochopen je můj životní úděl.Omezení můžeme být i sami sebou.
29. 04. 2011 | 12:44

Vlkodav napsal(a):

Tencokida Hnuj:

poplatečky platím, rád, je to na dobrou věc. připojištěníčko - už mám. Na důchodové odvody, na odvody na zdravotní, na příspěvek na zaměstnanost, na nemocenské pojištěníčko, na sociální pojištěníčko.. na vše na co mám tak platím.

Nevím, jestli ta douška byla na mne, ale když tak se mi může týkat ten alkoholik, pivko i panáčka si občas dám.
29. 04. 2011 | 12:49

Vlkodav napsal(a):

skeptický:

Ano může být omezeni sami sebou, ale to se svobodou nemá co dělat!
29. 04. 2011 | 12:49

skeptický napsal(a):

To je pravda,nemá.Jen s rozhledem,co za svobodu považujete.Stejně je to profláknuté slovo.Rovnost,Svoboda Bratrství.S tím začínaly všechny revoluce a následná jatka a nesvobody.
29. 04. 2011 | 12:52

skeptický napsal(a):

P.S.
Ta reforma budou jatka na peněženky a na lidi a na důchodce,co nemají.Suchý větve musí pryč ze stromu života.
29. 04. 2011 | 12:56

Tencokida Hnuj napsal(a):

Vkodav
My si nerozumíme.
Bude nutno k pojištěníčku poříditi si ještě připojištěníčko - ke každému pojištěníčku minimálně jedno.
Tak jen aby jednoho krásného dne, vlkodav, při své procházce nezjistili, že sice můžou jít kam chtějí, ale že všecky rozcestníky ukazujou směr " Prdel".

No nic - musím končit. Hezky jsem si opět popovídal s někým, kdo má zapotřebí bojovat s komunisty zejména po roce 1989. Díky za krásný monolog, vlkodav.
29. 04. 2011 | 13:00

Vlkodav napsal(a):

Tencokida Hnuj:

Můžete jít i tam, kam píšete, to je ta svoboda.

Já nemám zapotřebí bojovat s komunisty. Ale neodpustím jim ten marast a zhoubu, co způsobili!

P.S. Myslím, že právě vás rudí bratři pěkně vychovali. Jo a tady něco o Landovi: http://www.daniel-landa.cz/
29. 04. 2011 | 13:06

Vlkodav napsal(a):

skeptický:

Omezujete svobodu jen na peníze. Pokud vám svobodu přináší peníze, pak vás lituji (není to pejorativní).
29. 04. 2011 | 13:09

Rumcajs napsal(a):

Bolševiku přijď a vezmi si sebou skeptickýho !

P.S.

Něco tak pitomého, jak tu píše soudruh skeptický jsem četl naposled, když vycházelo ještě Rudé právo. Všem těmhle gaunerům, co obhajují komunistické zločince a vyžírky ,bych zbalil kufry a poslal na Kubu případně do KLDR. Tam údajně 6 mil. lidí trpí podvíživou a jim by dietka zcela určitě udělala dobře.
29. 04. 2011 | 13:27

Rumcajs napsal(a):

podvýživou... kdyby nějaký soudruz z páte obecné chtěl dělat chytrýho
29. 04. 2011 | 13:28

Ovčan napsal(a):

Vlkodav

Doporučuji podívat se na film USA Poslední prázdniny.
"Máte nádor v hlavě?Operaci vám pojišťovna nezaplatí!Ano,můžete se odvolat."A podá hlavní hrdince tři tlusté bichle s podmínkami a vyjímkami.Hrdinka jde raději rozházet veškeré peníze co má.
29. 04. 2011 | 14:11

Vlkodav napsal(a):

Ovčan:

A co má co dělat svoboda s nádorem v hlavě? Máš pojistku OK, nemáš máš smůlu. Je tvoje volba jestli si budeš platit pojistku nebo si dáš pár piv navíc.
29. 04. 2011 | 14:18

BK napsal(a):

Skeptický

Nebuďte tak skeptický. Jste nepochopen těmi, kteří nikdy nic nepochopí.
To není Váš úděl, ale jejich.
29. 04. 2011 | 14:29

Dočekal napsal(a):

Pro zdejší Bratry v triku:

Co myslíte, měl syn pana Pavla Béma Jáchym dobrou pojistku? Já jen, že kdyby mu to pojistné plnění nestačilo na uhrazení všech nákladů na jeho léčbu, tak by mu musel finančně vypomoci tatík. Přepokládám totiž, že léčení Jáchyma Béma nebylo financováno ze Zdravotního pojištění, tedy z peněz nás všech. Bylo by to totiž proti všem pravicovým tezím.

Naše maminka nám kladla na srdce, abychom si nikdy nemysleli, že si můžeme dovolit všechno. "Žádný strom neroste do až do nebe."
Jak je vidět, tak je ještě pořád dost těch, kteří v anonymní on-line diskusi troubí do světa to svoje "Já na to mám!" Já se ale ptám: Co nám je do toho? Chceš platit, tak plať. Ale nechtěj po druhých, aby si totéž platili dvakrát.
29. 04. 2011 | 15:13

Vlkodav napsal(a):

Nick Dočekal:

Tak koukám že se posmíváte cizímu neštěstí. Je to tragédie ať by se to stalo komukoliv.
A mimochodem, pokud si to udělal v opilosti tak to z "vašeho" placeno nebude. Nemusíte se bát.
29. 04. 2011 | 15:19

Dočekal napsal(a):

Vlkodav napsal(a):
Nick Dočekal:

Tak koukám že se posmíváte cizímu neštěstí. Je to tragédie ať by se to stalo komukoliv.
A mimochodem, pokud si to udělal v opilosti tak to z "vašeho" placeno nebude. Nemusíte se bát.
29. 04. 2011 | 15:19
----------------------
Mohl bych vás požádat o důkaz? Já jen, že si nějak nevzpomínám, že bych se kdy vysmíval cizímu neštěstí.

Co ale můžu čekat od velkohubého tláskala s nickem Vlkodav, že.
29. 04. 2011 | 17:04

Jedla napsal(a):

Svrhnout vládu? Ano, čím dřív, tím líp.

http://www.blisty.cz/art/58392.html
29. 04. 2011 | 17:41

HUGO napsal(a):

Troufám si tvrdit, že stovka denně za "pobyt v nemocnici" může být pro někoho hodně, odečteme-li od této částky stravu, teplo, světlo, vodné a stočné, kteréžto položky by pacient musel platit i kdyby ležel doma, není to zase tak veliká suma. Páni poslanci by se měli s výší plateb zaměřit na to, kdo jakou potřebuje speciální (a zcela zbytnou péči), která se jiným nedostává a to pouze proto, že se chovají slušně. Nevím kolik pacientů má na starosti jedna sestra ale sám jsem byl svědkem toho, jak v jedné Brněnské nemocnici pacient vyžadoval neustálou pozornost sestry a svojím celodenním voláním "sestři, sestři" ji zaměstnával sám na plný úvazek. Nehledě na to, že ostatní spoluležící přiváděl k šílenství. CHování těchto "pacientů" by měl někdo vyhodnotit a takový pacient by měl platit ne 100 Kč denně ale přinejmenším 1000Kč jako v hotelu.
29. 04. 2011 | 17:55

Ikena napsal(a):

Ono je to marne, pokud budou u vesla clenove vladniho protikorupcniho spolku, tak jejich strany tezko mohou vyhrat nejake volby. Veverky? ODS s Tluchorem, Vondrou na nebojsou Necasem? Snad TOP. Ta zahajila usty ministra Drabka uhybny manevr utokem na Ratha a nutnost prisypat neziskovkam.
Bohuzel Rath ma pravdu. Tato vlada je schopna vyprodukovat pouze dalsi a dalsi paskvily nebo jasne umyslne penezovody kamosum, popr. rsit, jakou funkci muze zastavat Moroz a zamestnanci ABL. To mne vzdy pobavi, kdyz o tom zacne Necas vest vaznou diskusi a davat ultimata.

A podle nenavistnych prispevku lze usoudit, ze na nasi pravici dopadla tezka choroba.
29. 04. 2011 | 17:56

Alka napsal(a):

Z Vás je pane Rath cítit, že jako lékař se umíte vcítit do lidí. Z některých Vašich profesních kolegů, je však cítit, že si vybrali tento obor z jiných důvodů, spíše těch ekonomických důvodů.
29. 04. 2011 | 20:08

ping napsal(a):

Vlkodav napsal(a):
29. 04. 2011 | 11:33
nejaky argument k tomu me udelenmu titulu bvy nebyl pane. Prominte, ze vam vykam, byl jsem tak v totalite vychovan, ze pokud nekoho nepoznam, musim mu vykat
29. 04. 2011 | 20:20

pich napsal(a):

Za svůj třiasedmdesátiletý život jsem byl v nemocnici třikrát.
Vždy na vyšetření zažívacího traktu. Jak bývalo dříve zvykem, tři dny se nejedlo, jen klystýr. Jeden, deset, dvacet, dokud netekla čistá voda.
Dnes se to už tak nedělá, Fortrans se vypije doma a na druhý den se jde na ambulantní vyšetření.
Ještě že se tenkrát ty hotelové služby neúčtovaly. Dokonce ani vodné a stočné.
Jinak jsem samozřejmě pro, aby se platilo za všechno, i za ten vzduch v nemocnici. Určitě by to nadšení mnohých modrých svazáků zde, časem pohaslo.
Už jsem se smířil, že i když jsem makal třicet let v dolech, platil z daně důchod a zdravotnictví svým rodičům, dnes to už očekávat nemohu. Nová doba, jak volal číšník v kurvahošigutentag.
Naše mládež nová, mládež pravicová je už plně zamerikanizována, zblblá egoismem a novou vlčí morálkou.
Jenže čas letí. A jejich stáří jim nezávidím.
29. 04. 2011 | 22:30

Skogen napsal(a):

Milý HUGO, vodné-stočné, elektřinu, jogurty z Lidlu, zato všechno můžete platit, pokud na to máte. Jinými slovy, musíte si na to vydělat. Jestliže jste nemocen, nevyděláváte. Možná už vás něco napadá.

Co se týče důchodců, mají příjem, pravda, nezávislý na tom, zda jsou zdrávi, anebo nikoliv. Přesto třeba nájemné platit musí, i když je jejich byt prázdný, tedy když jsou v nemocnici. Kde musí opět zaplatit. Stejně tak třeba v zimě nevypnete topení.

Zkrátka náklady vzrůstají a co je horší, místo abyste měl klid na zotavenou, řešíte existenční problémy. Věřte, že nemoc nebo zranění už je samo o sobě dost velkou ranou, netřeba přidávat dalších nesnází.
29. 04. 2011 | 22:51

Hugo napsal(a):

Skogen
vidím, že budu zas (a zas) měnit nick. HUGO nám nějak vyrostl, a zjevně bych mu nestačil. Asi že jsem neležel v té nemocnici v Brně, kde všichni pacienti zešíleli.
Ti LIDÉ (důchodci nedůchodci) jsou zdravotně pojištěni. Jistěže si mají zaplatit jídlo, které si platí každý všude (pokud mají nějaký příjem, jako nemocenskou nebo důchod). To ostatní je ksakru ZDRAVOTNÍ PÉČE.
Pokud ze sebe necháme systematicky dělat voly a přesouvat se do dob Thomase Malthuse, navrhoval bych rovnou návrat k fundamentálním hodnotám a vařil ty nejtlustší (nejdřív) z reformátorů v kotli s bobkovým listem a novým kořením.
30. 04. 2011 | 00:11

lidumil napsal(a):

Nemohu říct nic jiného, než že je článek Dr. Ratha, bohužel, a to mě rozesmutňuje, pravdivý. Kam to směřujeme?
30. 04. 2011 | 07:22

almost glossed™ napsal(a):

HUGO: "Troufám si tvrdit, že stovka denně za "pobyt v nemocnici" může být pro někoho hodně, odečteme-li od této částky stravu, teplo, světlo, vodné a stočné, kteréžto položky by pacient musel platit i kdyby ležel doma,"

A on je snad neplatí? Vám sníží zálohy, když jste nemocný?
Kolik administrativy, námahy, času a peněz by stálo zařízení snížení záloh po dobu nemoci a jejich znovuobnovení později?
Když žijete v domácnosti s jinými lidmi - oni přestanou svítit, topit atd. jen proto, že jste nemocný?

Vždyť je to nesmysl. Vypadá to, že jste nikdy tyto platby nezajišťoval, jinak byste měl jasnější představu.
30. 04. 2011 | 11:02

Kateřina napsal(a):

Nejen zdravotnictví bude brzy rozděleno na to s horší kvalitou pro chudé a na to s lepší kvalitou pro ty bohaté! To platí i ve všech ostatních sférách života společnosti: chudí budou chodit brzy pěšky, bohatí se budou vozit v luxusních vozech za miliony (Bárta už to zavádí se svým Masseratti), chudí nebudou jezdit na drahé dovolené, ale bude jim muset stačit pobyt u místního rybníka, bohatí budou létat třeba na Seychely, chudí budou jíst levné a špatné potraviny, bohatí si budou kupovat ty nejdražší a nejkvalitnější potraviny, bude hodně bezdomovců pod mosty, a několik superbohatých žijících i v několika superluxusních rezidencích obehnaných elektrickým plotem s bodyguardy, aby je neobtěžovala chudina či zloději atd. ... Svět se pomalu ale jistě ostře dělí a sociální nůžky jsou už hodně rozevřeny a budou ještě více! Zvykejme si a doufejme, že brzy přijde nějaký velký společenský zvrat a nová cesta z toho všeho, protože tento neblahý vývoj nemůže skončit nikdy dobře a to pro nikoho - ani pro toho chudého ani pro toho bohatého!!!... protože vše souvisí se vším a nikdo není ostrov...
30. 04. 2011 | 11:02

skeptický napsal(a):

Člověk je hovno obalené masem,ať si říká metař,doktor,nebo president.
V tom si jsou všichni rovni.A jsou smrtelní.S tím se dá ovšem něco dělat.Nesmrtelnost nejde,tak to alespoň zařídit,aby někdo šel dřív, a ještě na tom vydělat.

Až uvidíte za deset let penzistu,řeknete si ejhle,lepší člověk.

Dokud je člověk mladý,a nic ho nebolí,tohle mu nedochází.
A jak se na tomhle modelu lpí,jakoby neexistovaly jiné cesty.
Víme,jak to funguje jinde.O tom se tu ale nepíše.A lidu se to předkládá jako nutnost.
Sviňárna.A kolik se jich tu pod to podepisuje.
30. 04. 2011 | 11:38

Honza999 napsal(a):

Kateřina

řekl bych, že vaše černé vize nejsou přesné.

Nač by bylo chudým poflakování se u rybníka, když by ten promarněný čas mohli využít na práci?
01. 05. 2011 | 12:22

HUGO napsal(a):

Skogen, almost glossed, HUGO 2,

HUGO 2, tento nick používám už spoustu let, předemnou tu žádný jiný nebyl.
Milý Skogene, obdivuji Tvůj neobvyklý postřeh, jsi jeden z mála kteří si uvědomují, že za všechno se musí platit. Nicméně si myslím, že to věděli i nemocní a důchodci(ne celý život byli důchodci a pracovali a vydělávali). Napadá mně jenom to, že pokud nebyli zbaveni svéprávnosti měli s něčím takovým jako je nemoc a stáří počítat a šetřit ať byl režim jakýkoli. Bohužel realita je taková, že tito lidé si celý život užívali nic si neodřekli a veškerý výdělek dokázali roztočit. Všichni víme, že na chlast, cigarety, přežírání atd. měli vždy peněz dost.

Hugo 2, tvůj zjednodušený pohled na to co je ZDRAVOTNÍ PÉČE hovoří za všechno. Taky by se mě líbilo, kdyby pěkné zdravotní sestry striptýz. Určitě by to mělo příznivý vliv na zdraví pacientů. Ale jestli by to byla ZDRAVOTNÍ PÉČE (všechno ostatní jak uvádíš) si nejsem jist.

Pro almost glossed platí první odstavec !!!
02. 05. 2011 | 18:50

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Boudal Jiří · Brenna Yngvar · Bureš Radim C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Girsa Václav · Glanc Tomáš · Groman Martin H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hapala Jiří · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří · Chytil Ondřej J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kupka Martin · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Maláčová Jana · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Rath David · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schneider Ondřej · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukal Josef · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Stulík David · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomek Prokop · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojta Vít · Vojtěch Adam · Vojtková Michaela Trtíková · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Walek Czeslaw · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zahumenská Vendula · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy