Paradoxy doby

02. 06. 2011 | 15:32
Přečteno 4648 krát
Stoupáme? Ne klesáme!
Žijeme v zajímavé době. Největší bojovníci proti korupci - VV, sami berou a rozdávají úplatky a pěkně si to pro pořádek nahrávají.

Zásadní bojovník proti zadlužování státu pan Kalousek už v květnu zasekl takovou sekeru do rozpočtu, že má dluh za první měsíce stejný, jaký byl za ministra Sobotky za celý rok. Prostě u nás zdomácněla hra na to, že platí pravý opak toho, co někdo vehementně hlásá. Tímto poučen začínám být ostražitý v okamžiku, když někdo řekne, že to s námi myslí dobře. Mimořádnost situace dokresluje navíc fakt, že zásadním koaličním problémem pro celé zdravotnictví se staly amalgamové plomby.
Asijská hospodyně.
V těchto zvláštnostech ale nejsme sami. Představte si situaci, že si žijete blahobytně a máte ve své vile cizokrajnou služku. Ta o vás pečuje od brzkého probuzení do pozdní noci. Vy si celkem spokojeně přerovnáváte papíry, bloumáte na internetu či si zaběhnete zahrát tenis. Když se vrátíte, čeká vás vše vyprané, vyžehlené, je pěkně navařeno a uklizeno. Když přijde na placení mzdy jen řeknete, že bohužel zase nemáte a služka vám na svoji výplatu musí půjčit. Ta to někde mezi příbuznými schrastí a vše běží pěkně dál jako ostatně mnoho a mnoho posledních let. Služce už dlužíte miliony, přesto žije skromně ve vašem sklepě. Když ji náhodou napadne něco namítnout, tak naznačíte, že by taky mohla skončit a na vrácení dluhu zapomenout a je zase klid.
Ať žije USA.
Že by nikdo takovou „blbku“ nenašel? Omyl! To je ekonomika Spojených státu amerických. Odebírají zboží z Číny, ale nemají na zaplacení. Vydají dluhopisy, které prakticky celé koupí Čína a mají peníze na nákup čínského zboží. Dluh utěšeně roste a je už tak veliký, že jej nikdo nikdy nevrátí. Jak to dopadne se můžeme jen přít, ale je jasné, že kratší stranu provazu drží Čína. Stejně jsme i my byli v podobné pozici. Především za minulého režimu jsme vesele dodávali zboží do Sovětského svazu a desítkám dalších Afrických a Asijských zemí. Do dnes za ně nikdo nezaplatil a taky nikdy nezaplatí. Ovšem v tehdejších účetních výkazech to vypadlo impozantně, zahraniční obchod utěšeně rostl. Dnes se děje něco podobného, jen doufejme, že v menším rozsahu. Těžko do toho vidět, neb to kamufluje státní exportní banka, která poskytuje úvěry pro vyvážené zboží. Úvěry, které často nikdo nikdy nezaplatí, respektive stát to potichu podrží. Navíc v účetních výkazech to i dnes vypadá moc pěkně.
Platit dluhy? Šílíte?
Nedávno mi známý říkal, že Seychelský parlament si odhlasoval, že nebude platit dluh, který má vůči zemím EU. Zjistili, že jsou jedinou africkou zemí, která své půjčky splácí. Ostatní africké země nic nesplácí a země EU to řeší tak, že jim vždy část dluhů prominou, aby jim mohli půjčovat dál. Pravice nás straší Řeckem. Řecko je z pohledu světové ekonomiky zcela bezvýznamné. Půjčili mu jednou, půjčí mu podruhé i potřetí. Mezi tím jej využijí jako strašák na bohabojné lidi všude na světě, kterým se ubere z toho mála, co mají, aby se přisypalo těm, co už dávno sedí na gigantických hromadách.
Ráj tě čeká příště.
Většina bohabojných lidí bude spokojena, že svoji skromností a spořivostí pomáhají zachránit svět od dluhů a věří, že pak bude lépe. Jako ve středověku věřili, že svým ubohým životem si kupují budoucí přepych království nebeského. Kam se dál bude sunout dnešní civilizace netuším, jen mi připadá, že jsou mezi lidmi čím dál tím větší ekonomické rozdíly, zvolené vlády jsou čím dál tím slabší a ve vleku nevolených lidí, co jim toho na světě hodně patří. Média se snaží udržet lidi ve stádu, kterým manipulují, jak se někomu hodí. Nadzvukové Concordy už přestaly létat a teď končí i raketoplány.
Kupředu zpět!
Jako bychom začali couvat. Jakoby naše civilizace dosáhla svého pomyslného vrcholu vývoje a začala se hroutit. Podobně jako různé civilizace a říše minulosti. Jak rád bych se tentokrát mýlil…Chtělo by to konečně nějaké pozitivní zprávy. Třeba, že geniální vědec vydělá víc, než nafukovač bublin na burze. Takovou zprávu zatím hledám marně.


www.rathdavid.cz

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Viola napsal(a):

Geniální vědec je na řadě, musí vyvinout antibiotikum proti šířící se neznámé nákaze. Vy jste také doktor, možná to čeká i na vás?
02. 06. 2011 | 15:42

jakub napsal(a):

Mě by zajímalo, lolik jste jako bojovník proti korupci dostal za vybudování střední školy v Hostivicích, kde studuje 6 žáků a z rozpočtu kraje se bude tato škola dotovat.
02. 06. 2011 | 15:47

SuP napsal(a):

Viola -
Od takovéhoto doktora bych se nenechal ani umřít. Natož léčit.
A ještě je ukecanej. Čim Kalousek zaťal sekeru? Že nepřišly daně, co teoreticky měly přijít?. Aha. Tak za to teda může.
02. 06. 2011 | 15:49

Ládik!!! napsal(a):

Vidím, že právě čtete Tajuplný ostrav. Trochu pozdě.
02. 06. 2011 | 15:50

Ládik!!! napsal(a):

ostrov
02. 06. 2011 | 15:50

občan napsal(a):

Pane Rathe, stačilo by, kdy geniální vědec měl víc než Vy a Vám podobní političtí vyžírkové, kteří vlastně plní břich a konta z našich daní.
02. 06. 2011 | 15:52

Ládik!!! napsal(a):

"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
"Proboha! Vyhoďte přítěţ!"
"Poslední pytel je uţ vyprázdněn!"
"Co balón? Stoupá?"
"Ne!"
"Slyším něco jako hukot vln!"
"Pod košem je moře!"
"Nemŧţe být hlouběji neţ sto padesát metrŧ!"
02. 06. 2011 | 15:54

jhora napsal(a):

Tento blog byl překvapivě přesný a rozumný. Jsem velmi skeptický k myšlence, že jste skutečně jeho autorem a že vyjadřuje Váš skutečný názor. Vaše činy jsou totiž v rozporu s idejemi a názory, které lze tušit u někoho, kdo takový text napíše upřímně.
02. 06. 2011 | 15:56

jhora napsal(a):

oprava: myslel jsem samozřejmě tento příspěvek do blogu
02. 06. 2011 | 15:57

vmk napsal(a):

Za jeden z velkých paradoxů doby lze považovat i skutečnost, že lidé, kteří se v politice jen předvádějí, těší se jen na svou exhibici a svým nekonstruktivním přístupem blokují vše, co by bylo potřeba řešit, lidé, jejichž korupční jednání bylo zdokumentováno, ale jsou pořád nevinní, lidé, kteří berou nehorázné příjmy, ale nenesou za svou práci odpovědnost se v naší politice udrží. Kdyby nebylo nestoudných, nenažraných, neschopných a za nic nezodpovídajících politiků, pak by měl určitě každý vědec víc než nejen nafukovač bublin, ale i než politik. Pane Dráte, konstatujete pravdu, ale i Vás se tato pravda nepříjemně dotýká, protože k těmto paradoxům významně přispíváte.
02. 06. 2011 | 16:05

Skogen napsal(a):

SuP, tak to aby dal Kalousek Lafferovi do čuni. A sekundovat by mu se zadostiučiněním mohli všichni ti, kteří od začátku říkali, že snižovat daně kvůli vyššímu výběru je nesmysl.
02. 06. 2011 | 16:13

robits napsal(a):

....ta škola v Hostivicích vám leží v žaludku.Škoda,že stejně vehementně se nepohoršujete nad bývalým hejtmanem Bendlem,který si k baráku v Lánech nechal vybudovat silnici a pěknou.Nebo jeho vztah ke Kladnu....Vím pan Rath se naváží do leckoho,ale nelze mu upřít,že to má v hlavě srovnané.Třeba vůči Kalouskovi.Že by to bylo proto,že kauzu Kalousek a Příbram moc dobře zná?????Kdo ví.Asi toho ví příliš a tak mu vyčítáme co ví.
02. 06. 2011 | 16:14

Tenco napsal(a):

K čínské držbě amerických bondů :

http://www.guardian.co.uk/news/datablog/2011/jan/18/us-federal-deficit-china-america-debt

http://www.cbsnews.com/8301-503983_162-20037535-503983.html

Btw - "...The total foreign holdings of Treasury debt stood at $4.44 trillion at the end of December, according to the new report. That's up 1.5 percent from the estimate made two weeks ago. About two-thirds of U.S. Treasurys owned overseas are held by foreign governments and central banks..."
(je všeobecně rozšířené klišé, že Čína drží většinu amerického dluhu...není to pravda)

Jen tak na okraj 1 :
Japonsko má k GDP veřejný dluh v poměru nad 2,0.
Je však druhým největším zahraničním věřitelem americké vlády.
A disponuje ratingem tuším že Aa2.
Paradoxní ?

A co není ve světě založeném na růstu vyjádřeném v monetární podobě, kdy přes devět desetin peněžní zásoby obíhá mimo reálnou ekonomiku a kdy pohromy, neúroda a války jsou "velkou příležitostí"...co není v takovém světě paradoxní ?

A kde si myslíte, že nakonec skončí úroky z těch dluhů ?
V kaúpsách daňových poplatníků ?
Máte pravdu.
Akorát že těch kapes bude zatraceně málo na to, aby došlo k všeobecné spokojenosti daňových poplatníků.

Svět je zralý na Solonovské odbřemenění a Klaeisthenovy ferormy.
Nebo na velký průser.

------------
S těmi VV a úplatky....myslím si, že o tom, zda šlo o úplatek či půjčku by měl rozhodnout soud. Ovšem pokud bude strany zastupovat Řápková či Benda, celou věc bude dozorovat Rampula...obávám se, že k spravedlivému výroku nikdy nedojde.
A to i kdyby verdikt vynesl soudce Nagy.
:((

Absurdistán paradoxní a jeho reformy pokračuje. :))))
02. 06. 2011 | 16:18

RA napsal(a):

tak co,Davide, nechtěl už by ten nábytek do tvého kanclu , ten,co jsi pořídil za čtyři mega, obnovit ? Zloděj křičí,chyťte zloděje.
02. 06. 2011 | 16:19

Béda napsal(a):

"Robert Reich: Trik, který přišel bez povšimnutí

Před čtyřiceti lety bohatí Američané financovali americkou vládu hlavně svými daněmi, dnes bohatí Američané financují vládu tím, že jí své peníze půjčují. I když většinu amerického dluhu vlastní cizinci, je přesto 40 procent z něj v amerických rukou, hlavně v rukou těch bohatých.

Ten obří přerod - z plátců daní ve věřitele vlády - se bohatým podařil takřka nepozorovaně. Je ale důležitý pro pochopení rozpočtových těžkostí, v nichž se USA nacházejí. A pro nalezení cesty, jak z toho ven.

V průběhu dekád se daňové sazby pro ty nejbohatší neustále snižovaly. Od konce druhé světové války do roku 1980 nejvyšší daňové rozpětí přesahovalo i 70 procent - a i po různých odpočtech a slevách činilo přes 50 procent. Dnes je to 36 procent. Do 80. let činila sazba z kapitálových zisků 35 procent, dnes jen patnáct. Zároveň se snižováním daní se ale zvětšily díry v zákonech, a tak 18 tisíc domácností s ročním příjmem přes půl milionu dolarů loni daně z příjmu neplatilo vůbec žádné. Podle údajů berňáku nejbohatších 400 Američanů v posledních letech ze svých příjmů platilo na dani do federálního rozpočtu jen 18 procent. Manažeři miliardových hedgeových a jiných fondů totiž své příjmy mohou zdaňovat jako kapitálové zisky, tedy 15 procenty.

Mezitím se stále větší část národního příjmu soustředí v samotné špičce. Ještě koncem 70. let nejbohatší jedno procento obyvatel doma mělo devět procent celkového národního příjmu. Nyní už je to 20 procent. Za stejnou dobu desetina procenta těch nejbohatších své majetky ztrojnásobila. Bohatství se v horním patře koncentruje nejrychleji od časů boomu z konce 19. století.

A co američtí nejbohatší se všemi těmi penězi dělají? Investují je po celém světě, kdekoli, kde jim kyne největší zisk při nejmenším riziku. Vládní dluhopisy - tedy de facto půjčky americké vládě - se také ukázaly jako zaručené investice, a to zvláště v posledních několika neklidných letech.

Američané slyší mnoho obav z toho, že cizinci znehodnotí dluhopisy, jakmile kvůli obavám z amerických budoucích rozpočtových deficitů ztratí důvěru v dolar. Už méně slýchají o superbohatých Američanech, kteří se ale na dluhopisy kvůli strachu z budoucích rozpočtů vykašlou také.

Velkou ironií je, že pokud by nejbohatší Američané financovali vládu jako dřív - tedy placením svých daní a ne půjčováním vládě - dlouhodobý deficit by byl mnohem nižší. Proto je nutné, aby bylo zvýšení daní těm nejbohatším součástí jakékoli dohody o rozpočtu. Jinak se propast mezi příjmy v Americe jen dál prohloubí. A co hůř, průměrný pracující Američan přijde o sociální služby, na které má nárok, ale sám si je nemůže dovolit, nebo skončí s takovou daňovou zátěží, kterou už neunese.

Autor působil v Clintonově vládě jako ministr práce, dnes přednáší ekonomii na Kalifornské univerzitě v Berkeley."
Převzato z Outsidermedia
02. 06. 2011 | 16:37

jakub napsal(a):

robits
Pokud se Bendl povyšoval, kritizoval jsem na jeho blogu jeho.
Když tu píše Liška nesmysly o Romech, vyvracím tyto hovadiny jemu.
Pokud si tu hraje "rozhazovač a demagog" Rath na svatého spasitele, tak poukazuji na jeho šmejdoviny.
Nevidím důvod proč bych pod blogem Ratha měl psát třeba o biomase "chytré" Kateřiny nebo šmelinách Dalíka.
02. 06. 2011 | 16:38

tata napsal(a):

pane SUP

Zamyslete se co jste napsal,dosadte že by tam seděl SOBOTKA,A NAPIŠTE UPŘIMNĚ CO BYSTE NAPSAL,o jake teorii to mluvite,ja myslel že tam ma sedět odbornik ktery vy kolik mu ma přijit daní,jak docilit vybraní,a ono to je teorie aha touto replikou jste teda hodně nastinil.

MYSLEL JSTE TO tak že to je teoretik a když to teoreticky nepřišlo jak on odhadoval tak prakticky zato nemuže,protože teorie je jina ..........myslym že zato si zasloužite vyrok tydne.nely měsice.
02. 06. 2011 | 17:00

Rumcajs napsal(a):

Čoveče Jirko, jak jsem četl ....či si zaběhnete zahrát tenis..., tak jsem to přečetl, jako ... či si prohrábnete penis....
Hrůza. Asi bych se měl léčit.

Jinak Jirko, asi takhle :
Hloupej kdo dává, hloupější, kdo nebere.

P.S.
Říká se, že nejlepší policajti jsou bývalí zloději. Tož by ses té korupce mohl ujmou ty.

Tak pa Jirko ! Jdu si zahrát ten tenis.
02. 06. 2011 | 17:07

donal napsal(a):

Zdravím nemam Davida Ratha moc v lásce ale musím uznat že se s timto člankem celkem trefil do současneho stavu věcí
02. 06. 2011 | 17:08

Pepa. napsal(a):

Jak se zdá pan doktor nebude jen ministrem vnitra,ale i ministrem financí,za starých časů se říkávalo,ševče drž se svého kopyta.
02. 06. 2011 | 17:23

Béda napsal(a):

Rumcajs,

člověče, měl byste s tou svojí nemocí něco dělat. Již mluvíte úplně z cesty.
02. 06. 2011 | 17:35

Ynteligent ala Ládík!!! napsal(a):

Raději budu házet kydy s Rumcajsem,
než souhlasit s rozymnými názory Rátha.
02. 06. 2011 | 17:36

kelt napsal(a):

Pikora(Next finance)v Hyde Parku v otázce na kvality Kalouska co by MF odpověděl diplomaticky,že by věděl o lepším.
Tento člověk bez jakéhokoliv odpovídajícího vzdělání (chemik),čerpal ekonomické poznatky v poslanecké nálevně spolu s panáky vodky,jeho oblíbeného pití.
To,že převzal Tlustého(také jeden z "ekonomů") axiom,že snížením daní a odvodů na soc.a zdr.péči se automaticky zvyšuje jejich absolutní výběr (absolutní ek.blábol)dosáhl stavu,že SR již není schopen financovat v přiměřené míře takřka nic,po pěti letech co bačuje na MF.Vláda trojkolky,která se jenom hemží také
takovými"ekonomy"jde na "to"reformě-postupným zbídačováním těch,co si na svoje živobytí vydělávají prací ve mzdě.
Že je Dr.Ráth,kontraverzní osobností je obecně známý fakt.Jenom je ale na místě připomenout,že když pí Musílková,co by šét VZP přišla s návrhem rozpočtu s mínusem 14 mld.Kč,tak ji okamžitě vyhodil.Jako jediný(poslední MZ)prosadil zvýšení odvodu státu za jím financované občany.
Od té doby nebyly tyto odvody valorizovány ani ve výši inflace,což se týká i odvodů za OSVČ,takže včetně rozkrádaček ve zdr.systému,které nikdo neřeší, není divu,že se peněz nedostává.
Trojkolka to samozdřejmě řeší tak,jak to všichni vidíme.Korunu tomu nasadil Dr.Heger,když navrhoval přeřadit amalgamové plomby
do "nadstandardu",tedy to,čímž s prominutím dentisté již před sto lety zuby spravovali-zkrátka pokrok nelze zastavit.
Trojkolka se dostala díky svým ideologickým postojům,které nelze implementovat na reálné ekonomické problémy do situace,kterou neumí řešit-tak na to jde od"Řecka"-strašení místo řešení.
Co jim jde výborně jsou "hospodské rvačky"o to,kdo je větší gauner a korupčník.
02. 06. 2011 | 17:41

čaroděj napsal(a):

Koukám, Rumcajs už toho má dost. Tolik oken otevřených, tolik příspěvku rozepsaných, až se mu to plete.... Pane Rumcajs, vydržte!
02. 06. 2011 | 17:42

irinek napsal(a):

Pane doktore,já s vámi skoro nikdy nesouhlasím.Ale že tato vláda zredukovala problém zdravotnictví jen do amalgamových plomb, v tom máte naprostou pravdu.
02. 06. 2011 | 17:45

alternátor napsal(a):

Současná vláda je tak mizerná, že i všemi špatnostmi obdařený politik, jako je Rath, má pravdu, když ji kritizuje.
Možná je to tím, že Rath, na rozdíl od vládních politiků, není hloupý.
02. 06. 2011 | 18:05

deep throat napsal(a):

Jen toho útočení na doktora nechte, vidím do Vás, vy závistiví impotenti! Já kdybych byl takovej b.jk jako doktor, mohli byste na mně klidně plivat, ale to by bylo asi tak vše. Můj harém bych Vám k dispozici stejně nedal
02. 06. 2011 | 18:07

Carlos . napsal(a):

Rath napsal skvělý blog. Má jednu jedinou - nikoli vadu, ale podivnost. Je pravičácký. Je víc pravičácký, než celá koalice.

Nemám pochyb o tom, že Rath je inteligentní, i když se rád předvádí. Teď ale odkryl karty.

Mám k tomu vysvětlení ... pravičák Rath chtěl svoji osobnost veřejně uplatnit, a tak vstoupil do ODS. V místní stranické buňce se nepohodl - což není žádný div, v místních sdruženích jakéholiv strany jsou velmi divná individua - a tak se coby lékař dal do lékařských odborů. Tam - díky inteligenci i exhibicionismu - uspěl a směřoval do politiky. Jako odborář logiky na levici, přes ČSNS do ČSSD.

Na politické scéně není moc inteligentních pravičáků. Paradoxní je, že jedním z nich je člen vedení ČSSD.
02. 06. 2011 | 18:30

Ládik!!! napsal(a):

Carlos -
Rath byl kdysi v ODS. To by mnohé vysvětlovalo.
02. 06. 2011 | 18:34

Béda napsal(a):

Carlos,

bez urážky. V čem spatřujete pravicovost v článku Ratha? Já píši zcela běžně stajné věci - v podstatě se mi zdá, jako kdyby je p. Rath pospospojoval dohromady - a nezdá se mi, že bych psal z pravicové pozice.

Ládík!!!

vy jste neznal politickou minulost Ratha? Zajímavé. Kolikrát to již bylo přemleto ve zdejších diskusích.
02. 06. 2011 | 18:42

lomikámen napsal(a):

Rath je populista, jemu je jedno, v jaké je partaji. Aby dostal prostor pro svou ...ehm...akcentovavanou osobnost, vstoupí třeba i do sekty červených ředkviček, to je egál....
02. 06. 2011 | 18:52

tata napsal(a):

pane Carlos

vyte proč si myslyte že je pravicovy,nebot vaše myšleno pravičacké,je že my ty dluhy neplatime lepe řečeno že to řikame i tak myslyme,myslym že pan SUP DAL DOBŘE JAK TO CHAPETE VY.
02. 06. 2011 | 19:27

Nuba napsal(a):

Obávám se, že je to přesně tak, kapitalismus ve stávající podobě se vyčerpal a nyní je uměle udržován soustavou bublin, ať jsou to ty skrytě dluhové, nebo uměle vyhnaný konzum, hloupé trendy, které se snaží z lidí dělat telata,oblbování všeho druhu od mnohdy vymyšlených os zla (to k přiživování zbrojních komplexů), tu a onde virtuálně vytvořené paniky (to třeba k odbytu farmaceutických firem) a v těchto osidlech se zmítá oblblý člověk jak postupně vysávaná moucha v pavoučí síti.

Zřejmě již byl překročen jakýsi rubikon jakýchkoliv morálních zábran a je jen otázkou času, kdy dojde ke krizi.Jsem zvědavá, co se vyklube z těch úmrtí v Německu a zda to nejsou první známky projevů zápolícího globalizujícího se kapitálu. Pokud by to byla pravda, která v takto surové podobě ovšem zřejmě vypuštěna na světlo boží nebude, máme se v budoucnosti čeho obávat. Je nastolen princip loupeživých rytířů povýšený na pomyslné evoluční spirále o jedno patro nahoru a s tím spojená veškerá rizika, která se ovšem s lokálním nebezpečím nájezdu těchto hord nedá vůbec srovnat.

Vůbec se mi nechce o těchto souvislostech ani přemýšlet.
02. 06. 2011 | 19:35

Ovčan napsal(a):

SuP je geniální,stejně jako Kalous!
Nikdo nemá peníze,obchod firmě vázne,všichni ví,že prémie nebudou.Ale já přesto pojedu na Haway,protože jsem s nimi teoreticky počítal.Přeci nemůžu za to,že nepřišly a já se zadlužil.
Jak se tak mohl seknout nejlepší minisr financí ve známém vesmíru a přilehlém okolí,že SuPe!
02. 06. 2011 | 19:45

hoven napsal(a):

bojovník proti privatizaci nemocnic rath vlastní polikliniku a podniká ve zdravotnictví o stošest. k tomu ještě stihne sedět na několika křeslech a vyžírat státní rozpočet. tomu říkám paradox.
02. 06. 2011 | 19:53

tata napsal(a):

pani NUBA

JA BYCH to viděl z jineho uhlu,povida nam malym jak sme zaviství jak mame šetřit,jak nechcem dělat a podepisuje a hlavně většina považuje za samozřejme ty vysady co ted třeba vypluly na HUŠAKA,KDE JE TA HRANICE ZASLUHOVOSTI?Že ten člověk muže přinyst takovy přinos,kde je ta spravedlnost kdy obyčejnemu člověku,řikajípřece není spravedlive stravenky,odchodne 3nasobne ještě bez naroku ty 3 měsice bez podpory,ale na druhou stranu nam řikaj že přece není spravedlive aby tyto ztěchto nadhonocenych hodnot platily daně,
on hyne na nenažranost,pravě proto že není strop požitku,aby za ten požitek taky odevzdal praci a hlavně taky zodpovědnost
02. 06. 2011 | 19:59

hoven napsal(a):

rath píše:
Pravice nás straší Řeckem. Řecko je z pohledu světové ekonomiky zcela bezvýznamné. Půjčili mu jednou, půjčí mu podruhé i potřetí......
to je skutečně neuvěřitelné, takhle si to socbolševik představuje, mužeme se zadlužovat, ono se nic neděje, někdo nam půjčí..... rath by mohl občas otevřít noviny a přečíst si, za jakých podmínek řecku pujčují. tohle asi chce socbolševik zavest i u nás. nemam slov, vypustte macka. rath potřebuje zase umravnit.
02. 06. 2011 | 20:05

Nuba napsal(a):

pane tato,

souhlasím s Vámi, jako obvykle, alespoň některé jevy či věci zůstávají stejné, je to v té vrtuli, které jsme každý vystaven úleva :)

Jistěže máte pravdu, průvodním jevem tohohle boje o člověka, o spotřebu je i ze všech stran radostně přiživovaný mýtus o tom, že kvalita člověka se měří nahromaděným majetkem, to je jako v té písničce Richarda Mullera úspěch, ÚSPĚCH, prachy, PRACHY !!! Je to tahle strategie, kterou kapitál využívá až k nepříčetnosti mnohých, kteří svůj život a jeho smysl nevidí v ničem jiném, než v tom, že chtějí být prachatí a k tomuto účelu se nezdráhají a nestydí použít jakékoliv prostředky. Konkrétně ten Hušák, to je přímo ukázka, a přece bohužel sám víte, že i tak se najdou lidé, kteří Vám řeknou, že závidíte a jsou schopni Vám říci, že jste lempl a máte si jít o víkendu přivydělat třeba na nádraží vykládat vagóny.

Přehnaná legitimizace nezdravého sobectví je jednou z bublin, o kterých jsem psala. My si v tomto přece dávno rozumíme, bohužel pořád se zdá, že jsme jaksi v menšině.

Alespoň takto to tady virtuálně mnohdy vypadá, jsem z toho moc smutná
02. 06. 2011 | 20:16

Kateřina napsal(a):

Jenom potvrzení toho, že pravicové pojetí světa (tvrdý kapitalismus) nemá žádnou budoucnost, je slepou vývojovou uličkou, je krátkozraké a zvrhlé... :-))
02. 06. 2011 | 20:16

Vico napsal(a):

Vícekrát jsem se tu vyjádřil, že Rath je sice kontroverzní politik, ale excelentní.

Dlouho jsem tu nečetl od politika lépe napsaný blog. S obsahem se dá polemizovat, ale má velký přesah.

Kdo by čekal, že jednou bude dědeček svým vnukům vyprávět pohádku o tom, že před čtyřiceti lety stanul člověk na Měsíci. Vnuci koulí oči a dědečkovi nevěří.

Kdo by tenkrát v roce 1970 tušil, že nebudeme cestovat časem, ale jen virtualitou internetové sítě.

Autore - jarporovský palec nahoru :-)
02. 06. 2011 | 20:22

Belenus napsal(a):

Zloděj křičí Chyťe zloděje!
02. 06. 2011 | 20:25

Carlos V. napsal(a):

tata, Vico - v čem vidím pravicovost blogu ?

Vidím velký rozdíl oproti prohlášením typu (parafrázuji) : "Zdroje jsou" či "Státní dluh se neplatí".

Vidím obhajobu spořivosti.

Vidím obhajobu odpovědnosti.

Velmi netypické pro levicové politiky.
02. 06. 2011 | 20:41

SuP napsal(a):

Ovčan -
Nemám nic proti tomu, abyste si tohle myslel. Spíš by mě překvapilo od Vás číst něco jiného.
02. 06. 2011 | 20:42

tata napsal(a):

pane SUP

SPIŠ nic neřikajicí,by bylo dobre vysvětlit vaše naproste nelogicke vybočeni bud přiznejte že jste neměl zrovna dobrou chvilku a spiš jste si chtěl rypnout a nedomyslel jste dopad slov nebo to logicky rozvinte což pochybujib že se vam podaří
02. 06. 2011 | 20:56

Vico napsal(a):

Carlos V.: Zmýlená neplatí, já jsem vám otázku v čem vidíte pravicovost blogu nepoložil :-)

Ale, když už jsme dali řeč s tím "zdroje jsou"...Špidla nelhal, neb opravdu zdroje jsou :-) Až budeme platit Šťávovi 10 miliard, určitě se také zdroje najdou. Najdou se i na předražené zakázky...Špidla ovšem záhy rozpoznal velkou omezenost zdrojů a také to do ticha nulových tolerancí a oranžového očekávání řekl. Nakonec nikdy předtím a nikdy potom jsme nebyli tak blízko ke splnění přísných Maastrichtských kritérií. Až po pádu autora sousloví "zdroje jsou" se vše jaksi zvrtlo. To jen tak na okraj k jednomu typickému "levicovému politikovi" :-)
02. 06. 2011 | 20:56

Jeník napsal(a):

Je to pěkné, kam se ale dohrabeme, když demence člověka, který má vést ekonomiku státu k prosperitě,je už tak velká, když se dozví, že v Německu (jak řekl dnes jeho guru z hradu, známý to znalec per po celém světě) je histerie tam z nějakých okurek, tak on génius nám všem oznámí, že se celý týden ládoval okurkami.
02. 06. 2011 | 20:58

tata napsal(a):

pane CARLOS

JA TO CHAPU,v čem to vidite ale to je ten naš spor že to není pravda podle mě
02. 06. 2011 | 20:58

Nuba napsal(a):

Carlosi V

nenakládejte mi ještě i Vy na záda něco, co tam nemám, jsou to stejná klišé jako tvrzení, že pravičáci kradou a je to pořád dokola, cožpak ani Vy, rozumný pravicový diskutér se nedokážete od některých formulek osvobodit ?

Jsem levicová, až přehnaně zodpovědná, a rozhodně spořivá. Možná mi namítnete, že nemluvíte o mně, ale o politicích, ale můžete si přece dobře představit, co Vám odpovím. Nedokázala a nedokáže zodpovědně (to je už taky zprofanované slovo) hospodařit ani vláda pravicová ani levicová. Tata by Vám ještě možná dodal, že ale ta levicová těm dolním x milionům hodí alespoň čas od času nějaký drobek. Toho se od pravice nedočkáme, ti si hledí za slovy o zodpovědnosti posílit kasičky někoho jiného.

Víte, bylo by to na delší povídání, máte jako pravice jiné koncepty, kterým ze svých zkušeností věříte, levice má zase svoje, ráda bych vám pár slov napsala, neskromně podotýkám, že mě zrovna napadají dobré postřehy, ale můj PÁN mi tady hučí za zadkem, že mám jít ještě na chvíli ven na procházku, usídlily se nám tady na rybníku labutě, tak se půjdem kouknout, jak se mají.
02. 06. 2011 | 21:01

Carlos V . napsal(a):

Těm, co mi psali,

Přiznávám, že můj vstup byl určitou formou provokace. Na základě uvedeného blogu jistě nelze usuzovat, že Rath je typický levičák.

Ale - ruku na srdce. Je to typický levicový politik ? Jen stylisticky, srovnejte jeho blog s výtvory Paroubka, Sobotky, Škromacha či Haška. Odlišuje se i od těch kultivovanějších, Havla s jeho přízemním humorem či Špidly zcela bez humoru.

I obsahově - byť levicové momenty se najdou, kde máme přízemní útočnost Paroubka, rádobypřízemní kolovrátkovitost Sobotky, hospodkost Škromacha či Havla ?

Osobně se domnívám, že Rath levičák není. Je moc odlišný. Domnívám se, že levici použil jako výtah a prostor k sebeprezentaci. A ani mu to nemám z zlé.
02. 06. 2011 | 21:11

Hurá napsal(a):

Jeden příklad, možná sem ani nepatří:
StBák Hušák dostal od svých kamarádů Sazku. Nechává si vyplácet měsíční mzdu ca 1,100 mil. Kč . Zlatý padák bude desítky milionů, roční premie bral 15 milionů.
(Ono někde chybí 100 tisíc na záchranu domu seniorů ? ale jděte. Ha,ha)
02. 06. 2011 | 21:13

tata napsal(a):

pani NUBA

ANO ,VY mně mate zmapovanyho,dopismene bych podepsal.
02. 06. 2011 | 21:13

donal napsal(a):

hoven
a co delá současná pravicová vláda a co delali pravicové vlády ?taky tuto republiku zadlužovali v dluhu si nema pravice s levici co vyčítat letos bude dluh bez uprav kolem 200 miliard muže za to levice?a to nam vladne vláda rozpočtové odpovědnosti ale tyto veci nic nemění na tom že článek dobře vystihuje současnou světovou situaci zkrátka svět se nekam nekontrolovatelně řítí at se nam to líbí nebo nelíbí ohledně číny ta ted skupuje za ty dolarove rezervy co muže tak aby moc nezvýšila cenu což je vidět na komoditách jde jen o to jestli stihne vyprodat ty dolary dřiv než se americká měna zhroutí je docela zajimavé sledovat jak tento závod probíha doporučuji všem
02. 06. 2011 | 21:18

tata napsal(a):

pane CARLOS

HEZKA ZPATEČKA,)jen že nas nemusite přesvedčovat že Rath je tipickej levičak.
02. 06. 2011 | 21:20

kormoran napsal(a):

Paradoxem je , ze slovutnych megafon- sockom se temer pres noc stali ortodoxtni kapitaliste .))))
02. 06. 2011 | 21:49

Maximus napsal(a):

Tenhle blog autora není vůbec hloupý a o ničem. Naznačuje, že tento svět má hodně velké problémy ve vzájemných vztazích ve financích a hospodářství vůbec.
Otázkou je, kam souběh trajektorií jednotlivých pochodů a vzájemně ovlivňujících se ekonomických veličin apod. povede. Kdysi jsem četl, že údajně USA vytváří 20% a spotřebovávají 40% HDP světa. Zřejmě je to pravda, USD opravdu ztrácí na síle a USA vše řeší tímto postupným "rozmělňováním" USD jeho neustálým emitováním, vždyť třeba kurz koruny CZK byl k USD nedávno 35:1 a nyní už v podstatě padla hranice 17:1. To, že by naše ekonomika oproti té americké tolik zabrala je málo pravděpodobné. USA zřejmě záměrně žijí na dluh a jejich bysnismeni a americké firmy se dostávají přes am.banky vždy dříve než ostatní svět k USD s ještě tvrdším kurzem a tím využívají výhody, neustále postupně rozmělňovaného kurzu.
Ale kam to všechno vč. autorem nastíněných problémů povede? Jako třeba to, že Čína neustále musí nakupovat am. dluhopisy, aby zabránila strmějšímu pádu USD a aby jejich obrovské dolarové zásoby nepřišly v niveč? Všechno má totiž svoje limity a nic není nekonečné či věčné. Je pravděpodobné,že špičkoví ekonomové už si budoucnost dovedou spočítat, ale jaksi se moc nesluší o tom mluvit. Mohlo by to vyvolávat paniku a nepřiměřené chování neinformovaných
mas. Jedno je jasné, musí se změnit chování států, musí přestat zadlužování zejména evropských zemí, takoví Němci, Švýcaři to pochopili a udělali určitá rázná opatření a státní rozpočty těchto zemí nebudou smět být schodkové nebo se příslušné zákony chystají brzo přijmout jako např. Francouzi. Keynesovské dluhy se zkrátka přestanou nosit a je potřeba, aby to došlo i našim politikům zleva i zprava, ono to vychází na stejno! Dnes už je jasné, že financministr Kalousek udělal ve státním rozpočtu za dobu co byl u válu ještě větší záseky než Sobotka a to dostal od nás naivních voličů plnou důvěru s tím něco udělat, no a ono se mu to podařilo, ale jaksi naopak!
02. 06. 2011 | 21:50

prak napsal(a):

Jak známo, pravda bolí. Proto ty pravicové výlevy mnohých diskutérů.
02. 06. 2011 | 21:56

Skogen napsal(a):

Carlosi, každý máme slabou chvilku, vy ji máte zrovna teď. Každému z levicových blogerů jste přišil negativní atribut. Jen jednomu ne. O žádnou čestnou výjimku z vašeho principu se však nejedná, protože jste Ratha ihned z levice vyjmul a dosadil ho napravo. Vcelku neprávem. Pominu-li nečetné pravicové hvězdy typu pana Žáka, je to bída veliká. Srovnávejte s Fuksou, s Drábkem, srovnejte blahé paměti Béma, Bendla, Zahradila. A-ou... A uveďte pravicového politika, který kdy v průběhu svého mandátu vstoupil do diskuze. A-ou... Kdopak jim to asi píše.
02. 06. 2011 | 22:01

Bazzy napsal(a):

Ten blog je fakt dobrej, ale nevyjadřuje vnitřní vztah autora k situaci kolem nás, nýbrž touhu zabodovat. Bacha na to.

KAŽDÁ vláda nás zadluží, protože nemusí čelit tlaku občanské společnosti, ale penězům korupčníků a moc jim to nepůjde.

Odklon z řecké cesty znamená právě tvořit tu občanskou společnost, vyrovnat rozpočet a tlačit na politiky, ideálně referendem.

Navrhuji islandskou cestu, podrobnosti si sežeňte.
02. 06. 2011 | 22:02

Maximus napsal(a):

Bazzy
O islandské cestě kdy nedávno lidé vyšli do ulic a donutili vládnocí politiky přijmout změny zákonů se pěkně mlčí v médiích celé EU, politici EU se bojí, že se lidé v Evropě poučí a nakazí "Islandem". Lidé tam totiž donutili vládu přijmout zákon, že důležité zákony musí projít veřejným referendem. Pak se ovšem stalo to, že lidé hlasovali proti tomu, aby Island musel splácet dluhy islanských bank Anglickým a Francouzským aj. bankám. Obyčejní Islanďané říkají, že tyto dluhy neudělali a nezavinili, tak proč by je měli platit radikálním snížením životní úrovně! Pokračování celé kauzy bude velmi zajímavé a poučné a potomci Vikingů a dánských mořeplavců jsou hodně tvrdí lidé!
02. 06. 2011 | 22:13

Carlos V. napsal(a):

Skogen : píšu ve zkratkách, takže tu nehodnotím projevy pravicových politiků ... radši. Obyčejně velká bída. Zajímavý je snad antiRath Macek. Oni ti kohouti jsou si vcelku až moc podobní ....
02. 06. 2011 | 22:16

hoven napsal(a):

donal,
a co navrhuješ, aby nás tahle vláda zadlužovala méně?? snížit platy ve státní sféře, nebo snížit důchody?? má se ještě více šetřit??
02. 06. 2011 | 22:17

Maximus napsal(a):

hoven
Stačilo by přestat tolerovat kradení a když už někdo je chycen za zlodějskou pracku, tak ho nechat zavřít!
Třeba takový chomutovský exsenátor Novák za ODS byl usvědčen, že jel v úplatku 40 mil.Kč a od soudu dostal jenom podmínku a pokutečku 5 mil.Kč. Soud řádně dbal na to, aby pan exsenátor náhodou nepřišel k úhoně, jseš schopen pochopit vo co go?
02. 06. 2011 | 22:24

Maximus napsal(a):

Tak mám pocit, že neměli zakázat DS (dělnickou stranu), ale ODS. Ta už nás všechny stála takových miliard Kč, které už v životě neuvidíme. Zřejmě soud omylem přehlédl písmenko O a omylem zakázal DS! (-:
02. 06. 2011 | 22:28

almost glossed™ napsal(a):

Carlos V: Pokud zdroje nejsou, tak odkud se neustále berou ty miliardy, které jsou loupeny a uloupeny? Taky na dluh? Taky na dluh?
02. 06. 2011 | 22:44

PatientO.T. napsal(a):

zdroje jsou:

http://praha.idnes.cz/skola-v-rathove-meste-bude-mit-jen-dve-tridy-dotace-od-kraje-dostane-1fp-/praha-zpravy.aspx?c=A110602_1595725_praha-zpravy_kol
02. 06. 2011 | 22:53

Pípa napsal(a):

Nůžky mezi bohatými a chudými jsou už tak rozevřeny, že pokud bohatí chtějí, aby od nich chudí něco koupili, tak jim na to musí půjčit. Samozřejmě nemůžou očekávat, že chudí jim ty půčky někdy splatí. A ty pomyslné nůžky se čím dál více rozevírají a nikdo neví, co s tím.
02. 06. 2011 | 22:54

hoven napsal(a):

maximus,
kdo toleruje kradení?? myslíš, že je to tak lehký třeba grossovi, zgarbovi nebo sobotkovi něco dokázat?? pokud by to lehký bylo, tak už by seděli ve vězení. to neni o toleranci, ale o reálných možnostech odhalování trestnejch činů. takže když necháme stranou tyhle nesmysly o toleranci kradení a odstranění korupce, tak opakuju otázku. kde by vláda měla šetřit, aby byl deficit menší??? když se teda socbolševici tak pohoršují nad deficitem. jaké jsou návrhy.????reálné návrhy, ne pitomosti a hovadiny o odstranění korupce. chci vidět, jak socbolševici odstraní korupci. kromě toho, že jí zvýší, tak se nestane vubec nic.
02. 06. 2011 | 23:09

Kritik napsal(a):

Člověk neustále z vládních míst slyší, jaké mají dobré úmysly a jak nám chtějí pomoci od zadlužení. Skutečným výsledkem je však zadlužování ještě větší. Tak se hledají cesty, jak dluhy za špatné hospodaření splatit - a světe div se, zase se použije obvyklá cesta zaplatit ty dluhy nepoctivých správců penězi obyvatel.

I kdybychom věřili vládním proklamacím o tom, jak to s námi dobře myslí, měli bychom být ostražití a vzpomenut si na staré osvědčené pořekadlo:

Cesta do pekla bývá dlážděna dobrými úmysly.
02. 06. 2011 | 23:14

terno napsal(a):

Sny nás ukolébaly,realita probouzí,únava přemáhá.Ne kolty,ale hlavně veškerá lidská kultura je dnes proklatě nízko.
02. 06. 2011 | 23:21

Nuba napsal(a):

Co se týká té rakoviny společnosti - korupce, tak nevím, jestli jste zaznamenali včera večer v hyde-parku vyjádření Jana Rumla o tom, že v brzké době bude zveřejněn seznam kauz různých politiků a kmotrů, které byly na politickou zakázku zameteny vrchním státním zastupitelstvím v čele s panem Rampulou pod koberec.

A taky mě smutně pobavilo vyjádření pana Kalouska v tom smyslu, že lidé nevítají reformy, potažmo utahování opasků, protože vidí ty krádeže za bílého dne, no to fakt už asi padnu na zadek, jeden z nezodpovědnějších po letech objevil Ameriku. Ale ono to je spíš jeho taktika, jak se stát z neoblíbeného oblíbeným, přestane mystifikovat a bude říkat to, co si lidé se selským rozumem skutečně myslí. A mnozí mu na to zase skočí a pravice bude mít nového guru co by dup. Petr Nečas snad odletěl na Mars nebo co ?, už delší dobu jsem neměla možnost zahlédnout ani lem jeho roucha. Jo vlastně, on má teď starosti, kam upíchnout Johna, aby neztratili ten étos - REFORMNÍ vlády. A véčkaři nám uhájili amalgámy. Hosana !!! Co bychom si počali, kdyby tady nebyli, hrůza pomyslet. A budou si smět ještě nějaký čas ponechat propachtovaná korýtka.

Ále, to všechno je ještě furt pohádka máje proti tomu, co se tady, myslím na té naší krásné planetě, může během pár let semlít. Poměry se mění hodně rychle, mnohé úplně bez jakékoliv kontroly.

A zjevně bez sebemenší reflexe těch, kteří by se měli starat, ale hledí si krátkozrace jen sebe a svého pofiderního profitu
02. 06. 2011 | 23:26

Maximus napsal(a):

hovne, nepleť se, já nejsem příznivec soc.dem ani náhodou. Teď se ale bavíme o těch co jsou u moci a to pokud vím jsou hlavně ODS. Neodváděj pozornost od modrých zlodějů!
02. 06. 2011 | 23:36

Maximus napsal(a):

Hovne, ty seš opravdu hloupej jak tři dny starej pes, ty si z vesnice a v mládí ses asi srazil s koněm viď?
Že se v ČR nekrade a nekorumpuje může říci jen člověk mdlého rozumu či retarda. Končím s tebou debatu, protože bavit se z vymytým mozkem nemá cenu...
02. 06. 2011 | 23:45

sybil napsal(a):

autor napsal:
"Kam se dál bude sunout dnešní civilizace netuším, jen mi připadá, že jsou mezi lidmi čím dál tím větší ekonomické rozdíly, zvolené vlády jsou čím dál tím slabší a ve vleku nevolených lidí, co jim toho na světě hodně patří."

Já Vám napovím. Za 10 maxim. 20 let toho bude nejvíc patřit čínskámu komunistovi a ten už se o nás postará. Má totiž genetické sklony k rovnostářství a sociálnímu cítění, kteréžto musí momentálně se sebezapřením potlačovat právě proto, aby mu toho patřilo nejvíc a mohl události ovlivňovat v duchu své genetické výbavy.
Ale je to jenom hypotéza.
03. 06. 2011 | 00:06

Příznivec napsal(a):

Dámy a pánové Ratha na Hrad!
03. 06. 2011 | 00:41

hoven napsal(a):

maximus,
já jsem napsal, že se v česku nekrade a nekorumpuje?? kde? všichni přece ví, že se v česku krade.a stát se snaží zlodějnu postihovat jak je to jenom možné. já jsem se jenom ptal, kdo toleruje zlodějnu?? napiš ho sem. dej na něj oznámení. pokud o někom víš. ty jsi bohužel jeden z těch jednuduchejch blbců, kteří uvěřili tomu, že se ted korupcí nikdo nebojuje a až tam přijdou ti, kteří budou s korupcí bojovat, tak se zázračně ušetří 100 miliard. za prvé s korupcí se bojuje pořád a za druhý nikdo nemá žádnej zázračnej recept jak proti korupci bojovat líp, než se proti ní bojuje ted. můžou se přijmout lepší zákony, který tu korupci můžou trošku trošičku ztížit. to je všechno. kdo ale bude chtít krást, tak krást bude . a bude doufat, že mu to projde. korupce a zlodějna je trestná už dávno. a věř tomu nebo ne, lidi kradou furt.
03. 06. 2011 | 01:02

kočka šklíba napsal(a):

Bože Maxime, měl jste pravdu, 3 dny starej pes, no možná i ten pes je chytřejší :D.

Citace úžasného hovena :" všichni přece ví, že se v česku krade.a stát se snaží zlodějnu postihovat jak je to jenom možné" to se nedá komentovat, to je pro mě jen tvrzení bud mentálně postiženého jedince, nebo, no na nic jiného jsem nepřišla :D.

Tohle by měl editor smazat, takže to zkopíruji, ptz kromě toho, že i hovenovi začaly pracovat nervy a uráží(musím přiznat, že dosud to nedělal ;)), tak jeho další perla je k smíchu: " já jsem se jenom ptal, kdo toleruje zlodějnu?? napiš ho sem. dej na něj oznámení. pokud o někom víš. ty jsi bohužel jeden z těch jednuduchejch blbců, kteří uvěřili tomu, že se ted korupcí nikdo nebojuje a až tam přijdou ti, kteří budou s korupcí bojovat, tak se zázračně ušetří 100 miliard"
Milý hovene, korupce se tu toleruje 20 let, a bohužel, není to trestné, ale i kdyby by bylo, tak to tolerují především politici, kteří ve velké většině jsou i poslanci a jako takoví chráněni imunitou. Dostudujte v modré příručce, ale tam to asi nebude :D.

Dál už nemám chuť citovat, prostě blaf na blaf. Hovene, to skutečně ta modrá příručka správného pravičáka je tak blbá?
03. 06. 2011 | 02:42

Béda napsal(a):

hoven,

otázka: jestliže podle vašich slov "stát se snaží zlodějnu postihovat jak je to jenom možné", pak vám jistě nebude potíž vyjmenovat všechny skorumpované politiky, které se jednotlivým vládám povedlo navlíknout do pruhovaných tepláků.

Začít byste mohl zrovinka vládou neoficielního premiéra Kalouska (bratra všech oligarchů, arbitrážníků a finančních spekulantů) - člověka, kolem kterého mizely vždy státní peníze jak v černé díře. Nuže s chutí do díla, pane hoven.
03. 06. 2011 | 05:59

tata napsal(a):

panové a paní

JA se spiše bavim že mužete pana hovna brat važně,to už přece davno nejde,je pravda že často zaperlí kdy si řikate,provokuje,bavise,nebo je takovy fanatik,a to je tak asi všechno vstupovat snim do polemiky je přece zhola zbytečné,co stoho vyde,jedině když se chcete bavit,což ani jeden nechcete,chcete mu zdělit fakt a to přece nejde.
03. 06. 2011 | 06:42

houmelesák napsal(a):

Nick hoven je samozásobitelem vlastního já.
03. 06. 2011 | 07:14

patriot napsal(a):

Jak známo, Rath si vyplácí z peněz daňových poplatníků dva platy.

Dojí státní kasu rychlostí nejméně 200 tisíc korun měsíčně.

Přitom verbálně brojí proti korupci a rozkrádání veřejných peněz.

Současně mu připadá nesprávné, cituji, „že jsou mezi lidmi čím dál tím větší ekonomické rozdíly“.

Tak tomuto já říkám „paradox doby“.
03. 06. 2011 | 08:26

Maximus napsal(a):

patriote, máte pravdu. Ovšem tohle dělají prakticky všichni co se dostanou do politiky. Politici jsou odporní a chamtiví lidé bez špetky morálky. Spousta z nás také není čistá a nechová se úplně v souladu s morálkou, ale nelezeme do politiky, abysme zbohatli. A to je významný rozdíl! V podstatě jde jen o to, aby voliči vybrali jen ty politiky a strany co nejméně škodí! Teď je ovšem třeba, aby tihle "reformisti" odtáhli někam, protože ty jejich reformy dělají jako parta amatérů či diletantů. To co dělají je stejné, jako kdybyste byl majitelem firmy, která hospodaří po několik let se schodkem a na dluh a Vy jako majitel firmy místo, abyste zjistil kde Vám mizí finance, kdo a kde se krade, tak byste všem plošně snížil plat a zvýšil třeba odvod daní, případně byste jim všem přidal práci. Kontury chování celé koalice dávají tušit, že v tom hoši všichni jedou nebo se chtěli vecpat ke korýtkům s penězovody jako třeba VV. Kauza Drobil byla a je jen špička ledovce....
Pěkný den!
03. 06. 2011 | 08:46

ehm napsal(a):

Rozumný, slušný. kultivovaný a uměřený blog - jako všechny od pana Ratha v poslední době.
Má ale jeden nedostatek. velká písmena v adjektivech (africký, seychelský...). Kdo neumí používat nástorje (jazyka), neměl by se o to ani pokoušet. Takže rada panu dr. Rathovi (kterého si vážím - ne pro inteligentci; je inteligentní, ale sám dobře ví, že v téhle zemi jsou tisíce lidí intelektuálně schopnějších; vážím si ho pro jeho poctivost a vytrvalost; obojí dlouhodobě projevuje) - příště si to nechte přečíst od nějakého korektora (příp. doporučím).
03. 06. 2011 | 10:28

xxx napsal(a):

To hoven:
Recept české "pravice" na Neřecko mi připadá stejný,jako když
se kapitán zblázní, zapaluje další a další nálože v podpalubí, vyměňuje hasičské hadice za ty se stále s menším průměrem a čerpadla za čerpadla s menším výkonem a současně velí "Všichni k pumpám"! Bez ucpání děr zlodějen a korupce se mohou všichni tak nejspíš pos.at!
03. 06. 2011 | 10:38

hoven napsal(a):

béda,
co se týká zlodějen politiků, tak na čssd nikdo nemá. pokud by se podařilo dopátrat veškerou korupci socanů a zabavit jim nakradený majetek, byly by to stovky miliard. je to ale naprosto nereálný. bohužel. to nejsou peníze, se kterýma mužeme počítat.
03. 06. 2011 | 10:42

hoven napsal(a):

xxx,
nejdřív se musí ucpat díry?? tak je ucpi. jestli víš, o nějaký díře, kudy tečou peníze, běž to oznámit. to je tvoje povinnost.
03. 06. 2011 | 10:51

Béda napsal(a):

hoven,

já věděl, že opět jen naprázdno plácáte.
Přeji hezký den.
03. 06. 2011 | 14:47

Martin napsal(a):

Paradoxů doby je víc. Člen ODS i ČSSD, hejtman i poslanec a sebeproklamovaný polygynik v jedné osobě, stále ještě státním služebníkem ve vysoké funkci/cích? Kdyby jste začal sám u sebe, pomůžete téhle zemi nejvíc. Ale co Vy vlastně umíte, když ani primitivní napadání VŠECH kdo stojí v cestě Vám moc nejde? Myslíte, že by Vaše čekárna byla plná? Já osobně bych u Vás teda nerisknul ani eutanázii. :-D
30. 09. 2011 | 11:18

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Boudal Jiří · Brenna Yngvar · Bureš Radim C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Girsa Václav · Glanc Tomáš · Groman Martin H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří · Chytil Ondřej J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kupka Martin · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Rath David · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schneider Ondřej · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukal Josef · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Stulík David · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomek Prokop · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojta Vít · Vojtěch Adam · Vojtková Michaela Trtíková · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Walek Czeslaw · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zahumenská Vendula · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy