Klaus apoštolem „normalizace“.

02. 01. 2012 | 12:16
Přečteno 5559 krát
Je u nás takovou zvláštní tradicí, že 1.ledna prezident republiky drží k národu promluvu. Jako by byl ředitelem firmy, který svým zaměstnancům sděluje, co od nich očekává v nastávajícím roce.

Jako za Husáka.
Pamatuji ještě Husákovy promluvy a v něčem mi připomínají dnešní Klausovy proslovy. Jiné často míval Havel, ten se snažil provokovat a říkat věci, které zaujaly a nebyly úplně běžnými klišé. Dost lidí tím štval. Třeba Václava Klause. Vyznění Husákových proslovů bylo takové, že žijeme v normální zemi, musíme pracovat a plnit plány a stranou vytýčené cíle, ale nečekejme žádné zázraky. Budeme se mít asi tak stejně, možná trochu hůře či lépe, vše záleží na tom, jaké bude počasí a jak vyřešíme různé lapálie s dodavatelsko-odběratelskými vztahy. Od Západu nám hrozí neustálé nebezpečí a je dobře, že naším ochráncem je Sovětský svaz, tudíž se nemáme čeho bát, ale přesto musíme být neustále ve střehu.
Nová „normalizace“
Václav Klaus je vlastně také takovým apoštolem „normálnosti“. Prostě žijeme v normální zemi, a tak nečekejme nic mimořádného. Pokud někdo náhodou chce nějakou změnu, pak je jeho očekávání nereálné. Někteří si mysleli, že EU vše vyřeší, ale teď vidí, že měl Klaus pravdu a EU takové terno není. Klaus lidi poučí, že by se sami měli snažit a ne čekat, že to za ně někdo zařídí, současně jim však vzkáže, že se “budeme mít hůře“. Při použití slov „budeme se mít“ ale má na mysli „budete se mít hůř“ a budete se muset opět uskromnit. Nikdo totiž nevěří, že by se tento rok mohl mít sám Klaus nějak hůř, nebo se dokonce uskromnil a přesedlal třeba z Mercedesu do Superbu, o kterém řekl, že moc drncá.
Reformujte reformy.
Václav Klaus vyzývá také k rychlým reformám, což dělá bez přestávky asi dvacet let. Ještě jako předseda vlády reformy neustále organizoval, i když tehdy se tomu neříkalo reformy, ale třeba kupónová privatizace či přímé rozdávání fabrik kamarádům za příslib, že je přivedou k prosperitě. Tehdy se tyto reformy moc nepodařily. Zůstaly po nich astronomické dluhy, které dnes platíme, ale o tom V. Klaus samozřejmě nehovoří. Ti, co sledují Klause delší dobu, však tuší, co on myslí frázovitým termínem o nutnosti reforem. Je to likvidace všeho, co omezuje neviditelnou ruku trhu, tedy ten „normální“ dravčí svět, kde silnější, rychlejší a bystřejší vyhrává za každou cenu a na úkor všech ostatních.
Opět si utáhněte opasky.
Václav Klaus jakoby chtěl lidi uchlácholit. S tím, že se budete mít hůř, se nedá nic dělat. Ti, co vám slibují opak, jsou nezodpovědní. Věřte těm, co vás nabádají k šetření, tedy utahování opasků. Tak to už dnes na světě chodí. Většina si opasky utáhnout musí, to je všem jasné. Normální je, že je tady pár lidí, co žádné opasky už ani nepotřebuje, těm však nezáviďte. Závist je moc špatná vlastnost.
Pracujte více, abyste se měli hůře.
Zvláštnost poselství „normality“ spočívá v tom, že lidi neburcuje, neelektrizuje, aby přemýšleli, jak žít lépe. Slova žít lépe v sobě mají mnoho úhlů pohledu. Lépe se třeba žije v čistším životním prostředí. Lépe se žije ve společnosti s nižší kriminalitou. Lépe se žije ve společnosti, kde rozdíly mezi lidmi nejsou extrémní. Lépe se žije ve společnosti, kde je přátelské školství a zdravotnictví. Lépe se žije ve společnosti, kde lidé potřebují k životu kolem sebe krásu, tedy kulturu. Našli bychom další a další možnosti. Ne tak Klaus.
My Franz Josef…Gustav Husák…Václav Klaus…
Lidé se nemají starat o okolní svět a přetvářet ho k něčemu lepšímu a snesitelnějšímu. Lidé se především mají starat jen sami o sebe. Od vlády už vůbec neočekávejte, že by měla mít ambici společnost měnit tak, aby se v ní žilo lépe. To chtějí a slibují jen nezodpovědní. Ti zodpovědní se o sebe dokážou postarat tak, jak to dokázal sám Klaus, a tak je to normální, správné a neměnné.

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Pavel napsal(a):

velmi dobře prezentujete své názory a vkládáte je do úst někomu jinému. Tak je to správně.
02. 01. 2012 | 12:28

Carlos V. napsal(a):

Ano, projev byl zcela špatný, státník by měl být objektivní.

Budeme se mít lépe.
Bude třeba mémě pracovat.
Pakliže nám - státu či jednotlivcům pochybí peníze, půjčíme si.

A kdyby stejně pochybělo, najdeme někoho, kdo to za nás zatáhne.
02. 01. 2012 | 12:29

šebány napsal(a):

Pěkný článek a souhlasím se vším .
02. 01. 2012 | 12:34

skeptický napsal(a):

Zlatej Havel.Jo,ten to uměl.A těch apoštolů jak smetí.
02. 01. 2012 | 12:41

Koplkop napsal(a):

šebány
http://zpravy.idnes.cz/dokument-novorocni-projev-prezidenta-vaclava-klause-p0s-/domaci.aspx?c=A120101_133714_domaci_jav
Posílám Vám odkaz na projev pana prezidenta v plném znění. Přečtěte si jej a zkuste se zamyslet co má společného tento blábol pana Ratha s výše zmíněným projevem.
02. 01. 2012 | 12:43

Xavier napsal(a):

Současný prezident se stal reprezentantem především sebe sama, namísto aby byl sjednocujícím a stabilizačním prvkem celé společnosti. Proto jeho projev nezasluhuje pozornost.
02. 01. 2012 | 12:44

Kanalnik napsal(a):

vtipne, dekuji za clanek
02. 01. 2012 | 12:47

Béda napsal(a):

Koplkop,

ČEZký pan president, proslulý jako mezinárodní sběratel propisek, s neoliberálníma strakama ze Strakovky, potřebují hlavně klid na práci. Proto jim tolik vadí nepřizpůsobivé kverulující elementy narušující budování světlých zítřků zpochybňující růžový obraz hnojiště.
02. 01. 2012 | 12:47

xyz napsal(a):

Hurvát Rath zůstane pořád hurvátem. Ach Bože,Svobodo a Hašku co jste to přivedli na svět za hupáka.
02. 01. 2012 | 12:50

Béda napsal(a):

Dovolil bych si ocitovat nick jin,

"Všechno tohle plácání tady je o tom,že slovo "závist"začali mnozí zbohatlíci a zloději zneužívat k ospravedlnění své zločinnosti,kterou jim útěk před právníky umožňoval !!!Oni si snad mysleli,že je to normální,takhle přijít k majetku. Podle V.K.jsme měli všichni stejnou starovací čáru,ale on už měl v té době ženu v několika správních radách a synáček dostal protekčně 100 milionů.Prohlašoval ,že o peníze jde až na porvním místě,a že vše vyřeší neviditčelná ruka trhu,zřejmě včetně korupce,proti které ještě neřekl ani slůvko!!! Dnes vyzývá lidi k jednotě a snášenlivosti,když sám svým příkladem a nespravedlivou divokou privatizací zdemoralizoval celý národ !!!"
02. 01. 2012 | 12:58

Koplkop napsal(a):

Béda
Nevím proč své výkřiky umísťujete pod můj nick. Buďte tak laskav a příště když mně oslovíte, buď reagujte na můj příspěvek, nebo se mnou diskutujte, ale pokud to neumíte, nebo na to nejste připraven, tak proč mně oslovujete???
02. 01. 2012 | 13:01

pozorovatel napsal(a):

Takový, jako Vy, nevážený pane Ráthe, mají už dávno chodit v teplákách a né hodnotit prezidentův projev...vy zrovna jste ten, který by měl především držet hubu...ač pan Klaus není můj oblíbenec, Vy a ta socanská banda mu nesaháte ani po kotníky...prý politici ...uff...
02. 01. 2012 | 13:04

Béda napsal(a):

Koplkop,

děkuji za pochopení. Projev soudruha prezidenta číst nebudu. Nejsem poddaným svého nezdárného zaměstnance a jeho projevy, které jako kdyby si z oka vypadly mě nezajímají. Těch jsem se načetl dost již v období normalizace médií 90-ých let.
02. 01. 2012 | 13:05

melčákova pohanka napsal(a):

Pozorovatel. Máte nízko nastavenou laťku. Klaus s...e i na Vás a vždy myslí jen na sebe. Ale je vždy elegantní a má hezké kravaty... Rath má bohužel jako povětšinou pravdu viz IZIP.A dejte si pozor na péro,kdyby šel kolem VK!
02. 01. 2012 | 13:09

Petr z Tábora napsal(a):

Pane Ráthe,ve Vaší vizitce píšete, že jste lékař a politik - postrádám slova podnikatel a hejtman.Proč ta skromnost?
Znám dost velmi schopných lidí, ale žádného, kdo by zvládal pořádně současně několik rolí.

Novoroční projev jste zřejmě slyšel jiný než já a a navíc jste nadán telepatickými schopnostmi, které Vám umožňují zjistit, co je ve skutečnosti v hlavě našeho prezidenta. Nebudu zde publikovat co si myslím o lidech, kteří přisoudí protivníkovi něco co neřekl a pak s tím "diskutují".
02. 01. 2012 | 13:11

Josef K. napsal(a):

Fajn blog.
02. 01. 2012 | 13:11

Josef K. napsal(a):

Petr z Tábora. Jihočeši jsou lidé pragmatičtí, až na pár výjímek, známí zastánci normalizace, ostatně Tábor byl městem Palcátů a Janečků a tisíců dobrovolných pomocníků VB pohraničníků a bůhvíčeho. O tom, že většinou slyší něco zcela jiného než jiní nemá smysl pochybovat, jak dokazuje nejen nové vedení Šumavy, ale i pan Kuba...Holt, Rožumberkové vyčerpali odhodlání, a nejen, lidu už před pár stoletími...
02. 01. 2012 | 13:15

Kryštof napsal(a):

Vtipný a svou podstatou velmi rozumný článek .
Akorát chudák Franc Jósef , že se jeho počestné jméno v posledním pdstavci ocitlo v pochybné společnosti těch obou bolševických výtečníků , Husáka a Klause .
Svým jednáním má Klaus do noblesy a morálního charakteru Františka Josefa I. neskutečně daleko .
Manifest FJI "Mým národům" o vypovězení války Srbsku r.1914 byl obsahem a důsledkem tragický , zatímco Klausův projev osciloval v rovině tragikomické .
02. 01. 2012 | 13:16

Stařeček napsal(a):

česká závist by se dala jednoduše a okamžitě odstranit celoživotní imunitou pro všechny občany. A Rath jenom nahrazuje absenci svobodných levicových tiskovin. K tomu poznamenávám: "Bůh mu pomáhej".
02. 01. 2012 | 13:20

jája napsal(a):

pozorovatel - a proč by měl chodit Ráth v teplákách? Tam by měli být jiní, v čele s Velkým Všeználkem a jeho Bandou všehoschopných. On, pan Všeználek ještě bude rok kalit vodu, podkuřovat své svitě u vesla a ohlupovat lid. Najdou se i tací, kteří mu věří vše, což bude asi váš případ. Ano, je potřeba více pracovat, utáhnout si opasky ať se mají vyvolení lépe.
Ale z jakého důvodu se nešetří a neutahuje tam, kde ti "schopní" vapadávají z kalhot a opasek má dva metry? Úředník a státní zaměstnanec nikdy nic ještě nevytvořil, co by mělo jakoukoliv hodnotu. Tam se má šetřit.
02. 01. 2012 | 13:20

Sladký napsal(a):

Národ,, v němž je tolik koplkopů,hawků,neů,pozorovatelů,kuchařů rumcajsů a dalších deviantů je odsouzen k otroctví.Co očekáváte od individuí, kteří ignorují KRÁDEŽ v přímé přenosu?
02. 01. 2012 | 13:26

vasja napsal(a):

Cimickej egojista.
A už na to kašlu.
02. 01. 2012 | 13:27

pozorovatel napsal(a):

to
Melčákova pohanka

...je mi úplně jedno jestli na mě nějaký Klaus s..e...., ale aby projev pana prezidenta hodnotil veřejně tento, typ socanského burana to mi nepříjde zrovna kách...tento hoštaplér, hulvát a zastánce "chudých" je mi svou falešností a lhaním odporný....a nemějte zbytečné starosti o moje pero ...,ale vy si dejte pozor aby vám ten socánek nevojel manželku...
02. 01. 2012 | 13:27

melčákova pohanka napsal(a):

Petr z Tábora. Čekal jsem ze zvědavostí na vypuštění Jordánu a tušil jsem,že se tam objeví zajímavé úkazy. Jak dlouho jste tam byl? Tipuji 22let!
02. 01. 2012 | 13:30

Někdo napsal(a):

Uvědomuje si tento člověk, zahleděný do sebe a protokolárních per, kterého zvolili mafiánskými metodami do funkce prezidenta, že to byl právě on a jemu podobní, kteří touhou po moci a majetku přivedli tento svět a stát do krize, ze které má sám takové obavy?
Nebo to snad byli ti obyčejní občané, které podle jeho slov musí politici a média masírovat, aby se jim a jejím rodinám náhodou nezachtělo žít tak, jak si žijí oni?
02. 01. 2012 | 13:32

mb napsal(a):

solidní, příjemně jste (mne) překvapil pane Rathe ...

/škoda že spousta zlodějů je i v čssd /
02. 01. 2012 | 13:32

Petr z Tábora napsal(a):

to Josef K.13:15:
Beru na vědomí a přiřazuji Vás do pomyslného šuplíčku k panu Ráthovi.

I tak přeji pevné zdraví a vše dobré v letošním roce.
02. 01. 2012 | 13:36

DM napsal(a):

Existuje velké množství nezodpovědných a to těch kteří se snaží za každou cenu o likvidaci všeho, co omezuje neviditelnou ruku trhu.
Proto pan Prezident to musel připomenout.
"Horší je, že dále prohlubujeme nedobrou společenskou atmosféru. Vytváříme si vysoký stupeň vzájemné nedůvěry a z prestižně politických důvodů si navzájem blokujeme i ty věci, o kterých vědí všichni, že se udělat musí".
Je naprosto jasné,že se najdou i tací kteří nedokážou pochopit jednoznačnost a pan Prezident je potom musí umravňovat.
"Práh našeho očekávání a našich nároků jsme si zvedli příliš vysoko. Propast mezi skutečností a těmito nezodpovědně vytvořenými očekáváními dosáhla díky tomu asi největší velikosti za celý polistopadový, již 22 let trvající vývoj".
Tak jak stanovil i pan Nečas,že škrtat je stále co a pan prezident to slovy.
"Náš úspěch či neúspěch stojí a padá především s výkonem každého z nás, a také s fungováním či nefungováním našeho politického, ekonomického a sociálního systému jako celku. Ten vyžaduje další reformy.
Pokud se nechceme dočkat opravdu bolestivých následků, musí se tyto změny provést co nejrychleji. Prozrazuje to velmi názorně náš státní dluh. Před deseti lety činil 345 mld. korun, dnes je to více než čtyřnásobek. Uvědomujeme si to vůbec?"
Proto je nutné seškrtat výdaje tak jak již na svém blogu uvedl pan Mich o 20-30%.
Toto potvrdil i pan Nečas pro HN prostě bez seškrtání dalších 30% výdajů nás čeká pouze bankrot a jasný úpadek.
Taktéž pan prezident upozornil na to,že není nutné věřit politickým volebním kampaním.
"Nároky bývají posilovány nezodpovědnými přísliby, vyslovovanými ve volebních kampaních".
Vzhledem k tomu,že se sešly v novém roce oba názory, jak pana prezidenta tak pana Nečase, podporované ekonomickým rozborem pana Michla, tak nevím zdali má pan Rath ve všem pravdu a hlavně v tom že se nemusí seškrtat 30%.
02. 01. 2012 | 13:36

ld napsal(a):

S Klausovými projevy nemám problém-nečtu je, neposlouchám je.
A navíc vědomí, že tento novoroční byl předposlední, a pak už půjde konečně do kopru, to vědomí dělá ještě více snesitelnější.
Když jsem ho viděl naposledy, zrovna kradl pero. Takže dalšího netřeba.
02. 01. 2012 | 13:39

melčákova pohanka napsal(a):

pozorovatel.Děkuji za zájem o mojí ženu! Ale znáte to,když žena či muž bude chtít být nevěrný,tak tomu nezabráníte Vy ani já. To je ta neviditelná ruka trhu. A proč by ve svobodném státě nemohl i p.Rath si dovolit hodnotit projev Velkého Václava alias Kikinu? A Vy máte svobodu v tom,že nemusíte Ratha číst. Já také nečtu a neposlouchám Klause,protože mu nevěřím ani jeho sexuální orientaci...
02. 01. 2012 | 13:39

český maloměšťák napsal(a):

Xavier
Dobrý názor.
Jenže jak vidno - nejen zde....je nás "přílišnými očekávaními vybavená" menšina.
:))
02. 01. 2012 | 13:39

Petr z Tábora napsal(a):

to melčákova pohanka 13:30:
Nepochopil jsem Vaší repliku.
Jinak pohanka je zdravá.
Jordán se přestal vypouštět kvůli ochraně škeblí před mrazem.
02. 01. 2012 | 13:40

ld napsal(a):

DM,

a uvědomujete si, že Kalousek se prošktal k jednou takovému dluhu než byl ten před ním?
02. 01. 2012 | 13:44

Karel napsal(a):

DObrý článek.
Díky pane doktore.
02. 01. 2012 | 13:46

Petr napsal(a):

"Lidé se především mají starat jen sami o sebe."
Správně pane poslanče!
Zářným příkladem pro obyčejného českého člověka je expředseda ČSSD a Váš přítel, křišťálový Standa.
02. 01. 2012 | 13:48

neo napsal(a):

Sladký 02. 01. 2012 | 13:26

chápu, že neumíš reagovat jinak než sprostými urážkami, ale zkus to alespoň v novém roce ano?

Já osobně se vymezuji proti takovému nařčení, neb krádež pera v přímém přenosu jsem neignoroval, nýbrž se k ní několikrát vyjádřil v blízké době po činu.
02. 01. 2012 | 13:52

jarpor napsal(a):

Přeji všem zdejším debatérům i moderátorovi debat zdraví a pohodu v roce 2012
a zároveň se loučím... nějak se mi "zajedlo" to, že za napsaný názor často následuje urážka, nadávka či hrubost...

A k autorovi a jeho blogu :
Komu není shůry dáno, v apatyce nekoupí... a autorovi bylo toho dáno dost... ovšem kromě slušnosti a sebereflexe... Jeden nemorální hrubián nemůže přenést přes své zbytnělé EGO, že on ty novoroční projevy k národu nečte... tak je alespoň interpretuje.... po svém, po ráthovsku, hnusně.

Měl-li bych si vybrat, s kým jít na pivo, zda s ním či s Klausem, vím jistě, že s autorem nikdy...

Tak se tu mějte ...

Hezký rok 2012
02. 01. 2012 | 13:53

Béda napsal(a):

Petr,

Křišťálový Standa byl nuceně odejit a až poté tunil. Soudruzi z ODS tuní a přesto zůstávají. Soudruh Kalousek smrdí v politice již 22 let a ve srovnání s ním bledne i křišťálový Standa. Navíc kolem bytu Standy alespoň neumírali lidé. Kolem kauziček v souvislosti s odpovědným hospodářem Kalouskem občas někdo zařve. A přesto nezničitelný chemický Mirek dál smrdí v politice.
02. 01. 2012 | 13:53

melčákova pohanka napsal(a):

Petr z Tábora. Nevadí. Díky za informaci o Jordánu! Pohanka je zdravá,ale p.Pohanka byl odkloněn za pár stříbrných,a tak i on má podíl na té současné morální bídě...
02. 01. 2012 | 13:55

melčákova pohanka napsal(a):

jarpor.Díky.
02. 01. 2012 | 13:56

Béda napsal(a):

jarpor,

taky dík. (V brzké době očekávám citlivý vstup p. Stejskala).
02. 01. 2012 | 13:58

jája napsal(a):

Petr - opět nezklamal, vytáhl Standu, již dlouho ležícího v púolitickém důchodu, ale jsou zde jiní, lepší, movitější, Klausem počínaje a Řebíčkem konče, mezi nimi spůousta sponzorů ODSTOPVV, vynikajících podnikazelů, schopných Vondrů a Drobilů, všech těch zkorumpovaných gaunérů kteří buď byli nuceni opustit dočasně politiku, nebo se drží jak ho..o košile, vždyť by byla jinak ohrožena koalice, a ta je nadevše.
02. 01. 2012 | 13:59

ld napsal(a):

jarpor,

mně scházet nebudete.
Ale vy budete bezpečně k poznání i po změně nicku.
02. 01. 2012 | 14:03

stejskal napsal(a):

Dobrý den, pane jarpore,

čtu oznámení, které jste zde učinil, za uplynulé tři dny už tuším potřetí. Takže Vám napíši jen to samé, co jsem už napsal dříve.

"Je to samozřejmě zcela legitimní rozhodnutí, nemíním Vám ho rozmlouvat.

Dávám jen k úvaze: co se stane, když veřejný prostor zůstane jen těm permanentně naštvaným na svět kolem, těm, kteří chtějí druhé jen poníživat, nadávat jim urážet? Lidem frustrovaným, často zakomplexovaným, někdy i psychicky narušeným?

Bude se z takovém prostoru žít lépe? Často zde v poslední době vyjádřovali lidé sympatie k Václavu Havlovi. Co na něm imponovalo? Řadě lidí především to, že do veřejného prostoru neustále vstupoval, snažil se na něj pozitivně působit bez ohledu na to, že přitom vystavoval nenávistným útokům a perzekucím.

Měl za to, že to má smysl. Podle mne mělo.

Hezký rok nový i všechny následující."

Libor Stejskal
02. 01. 2012 | 14:15

melčákova pohanka napsal(a):

Béda. Jste vizionář. Id. Dáte mi vědět,abych věděl koho nemám pod blogem číst? Díky. Stejskal. Vy takto přemlouváte všechny nebo jen lidi s Vámi souznějící? Díky.
02. 01. 2012 | 14:19

Béda napsal(a):

p. Stejskal,

jak to tak vypadá, za nějakou dobu, ze stránek A.cz, neschopni věcné argumentace, zmizejí všichni slušní pozitivně působící diskutéří. Postupně odešli (někteří pouze na přechodnou dobu, anebo se posléze transformovali v jiný nick pánové emissary, pocestny, Ivan Hochmann - ten střídavě odchází a přichází,
rumcajs, JC, nyní jarpor, armazach...) Nakonec zde ostanou pouze "lidé frustrovaní, často zakomplexovaní, někdy i psychicky narušení - včetně vás.

PS: máte hezké škatulky. Takové nezávisle cenzorské. Hlavně, že nikdy nikoho nepřesvědčujete. Jestli si to přečte Almo, zajisté se pobaví.
02. 01. 2012 | 14:23

ZM napsal(a):

Někdy v 90. letech jsem na ČT viděl dokument, ve kterém byl neoficiální záznam projevu Husáka, tedy i to, co bylo před oficiálním projevem a to co bylo po něm. Před projevem nejdřív někdo nastavil na správný čas hodiny, které byly v záběru a po projevu si Husák sám pro sebe řekl takovým unaveným hlasem- tak to máme za sebou.Někdy v budoucnu možná v nějakém dokumentu bude neoficiální záznam projevu Klause :)
Na letošní novoroční projev Klause jsme se nedíval. Říkal něco o to, kdy vrátí tu propisku, kterou si vypůjčil v Chile? :)
02. 01. 2012 | 14:29

TNT napsal(a):

naprosto přesné, Klaus nám řekl, co všechno děláme špatně, ale máme věřit neviditelné ruce trhu, která bude krást pro vyvolené, ale ti ostatní nesmí závidět, jinak se nemohou dostat do nebe, kde "snad" bude lépe. Klaus je představitel průměrnosti a normalizace, takovou roli dříve hrávala církev - udělat z lidí nemyslící ovce - naštěstí v době internetu už to tak nejde, ale i tak je potřeba snížit přístup ke vzdělání (viz. reformy Dobeše) hloupý lid se lépe ovládá......a k reformám, Klaus už reformoval, a jak to dopadla - rozkradená země, firmy prodané do ciziny či kamarádíčkům z ODS a bývalé KSČM - jediné pozitivum je, že Klaus bude prezidentem už pouze 395 dní
02. 01. 2012 | 14:32

stejskal napsal(a):

To je mým snem, pane Bédo. Coby psychicky nejnarušenější zde nakonec zhasnu.

Jsem rád, když se sem lidé chodí bavit.

Hezký a pohodový den.

Libor Stejskal
02. 01. 2012 | 14:33

ghándí napsal(a):

tradiční kritika klause za kupovnku a rozkradení naší krásné a bohaté socialistické vlasti. nic nového. tradiční skupinová onanie socialistů. tentokrát se přidal i zhrzený pravičák rath, u kterého v ODS nerozpoznali genia a vyhodili ho.
02. 01. 2012 | 14:34

melčákova pohanka napsal(a):

Stejskal. Můžete mi popsat kritické vstupy VH třeba za posledních pět let? Díky. Byl jsem asi mimo,tak mě prosím vraťte do reality např.těch pěti let.Díky. VH jsem hltal v době normalizace,ale po roce 1990 ,to k mému smutku, skončilo... A nejsem asi sám viz prodej jeho knih v antikvariátech např. za 1Okč,atd..
02. 01. 2012 | 14:35

melčákova pohanka napsal(a):

ZM. O odklonu a korupci tradičně ani slovíčko...Jen bu-bu na občanské protesty a jiné iniciativy narušující jeho Zápisky z cest a oslavy jeho narozenin!
02. 01. 2012 | 14:39

stejskal napsal(a):

Nemohu, pane melčákova pohanko. Nechce se mi na toto téma debatovat. Nezlobte se.

Hezký den i Vám.

Libor Stejskal
02. 01. 2012 | 14:46

RA napsal(a):

novoroční projev dle Ratha
za málo práce hodně peněz
státním zaměstnancům zvedneme výplaty, budou nás volit i nadále
zvedneme sociální dávky, všichni máme stejné žaludky
zavedeme progresivní daň, aby na to předchozí bylo
daň zvýšíme z 50% na 60% pro střední třídu, z téhož předchozího důvodu
dáme třinácté důchody , abysme se měli všichni rádi
stát musí investovat (diametrálně zvětšíme zadlužení státu).....protože dluhy se přece neplatí
zdroje jsou......autisté do nejvyšších funkcí
02. 01. 2012 | 14:46

Taoiseach napsal(a):

Zloděj per mimo jiné použil formulaci "Nejen v Evropě, ale i u nás...". Takže pokud to někomu ještě nebylo jasné: "my" nejsme v Evropě !
02. 01. 2012 | 14:48

melčákova pohanka napsal(a):

Stejskal. Ono není téměř co! Krásný den i Vám pane Stejskale a uvažuji,že zde skončím! Těším se na Vaše přesvědčovací metody a třeba si dám říct. Ještě krásnější den i Vám!
02. 01. 2012 | 14:50

ld napsal(a):

melčákova pohanka,

to určitě poznáte také; modrá hrachová kaše; navíc-jak byl Stejskalem hbitě naprášen- virtuální seppuku /japonsky: 切腹/, tady jarpor předvádí ob den, a i klaka zívá.
02. 01. 2012 | 14:51

Béda napsal(a):

RA,

- nezvyšuje daňovou zátěž střední vrstvy a neprivileguje nejvyšší vrstvu spíše Bakalova pravdoláskařská vláda neoliberálů?
- nejsou již teď náhodou v nejvyšších funkcích autisté, kteří sbírají propisky, PromoPrují, odklánějí, Drobí, "hlídají" pokladnu a přesto to jejich hroší kůži vůbec nevadí a žijí si ve svém světě?
02. 01. 2012 | 14:52

poslední zhasne napsal(a):

... poslední zhasne ...
02. 01. 2012 | 14:54

stejskal napsal(a):

Vážený pane melčákova pohanko,

čtu oznámení, které jste zde učinil, za uplynulé tři dny už tuším počtvrté. Takže Vám napíši jen to samé, co jsem už napsal dříve.

"Je to samozřejmě zcela legitimní rozhodnutí, nemíním Vám ho rozmlouvat.

Dávám jen k úvaze: co se stane, když veřejný prostor zůstane jen těm permanentně naštvaným na svět kolem, těm, kteří chtějí druhé jen poníživat, nadávat jim urážet? Lidem frustrovaným, často zakomplexovaným, někdy i psychicky narušeným?

Bude se z takovém prostoru žít lépe? Často zde v poslední době vyjádřovali lidé sympatie k Václavu Havlovi. Jiní zase své antipatie či přímo pohrdání. Ať tak či onak, dotyčný celý svůj život vstupoval do veřejného prostoru, snažil se na něj pozitivně působit bez ohledu na to, že přitom vystavoval nenávistným útokům a perzekucím.

Měl za to, že to má smysl. Někomu to smysl dává, jiným zase ne (tak to chodí).

Hezký rok nový i všechny následující."

Libor Stejskal
02. 01. 2012 | 14:56

Béda napsal(a):

p. Stejskal,

kontrolní otázka: vzahují se ustanovení kodexu o spamování stejných sdělení i na editora stránek? Předem ď. za pozitivní přístup.
02. 01. 2012 | 15:03

mb napsal(a):

tak havel to mel nepoměrně jednodušší ( a zaroven těžší z hlediska hrdinství a odhodlání ), když v normalizačním tichu (75) píše dopis Husákovi ... to prostě musí zaujmout ... v demokracii si může člověk ukřičet hlasivky a ušoupat nožičky ... a zapadne, zapadne, zapadne ... :-))

hezký den ... ( :-)
02. 01. 2012 | 15:05

stejskal napsal(a):

Jistě, pane Bédo. Pokud editor vyhodnotí cokoliv jako spam, smaže to. l.s.
02. 01. 2012 | 15:05

naštvaný napsal(a):

"Je u nás takovou zvláštní tradicí,...." Autore, nečumte furt na sebe do zrcadla, a porozhlédněte se kolem a zjistíte, že tomu je tak téměř v každé civilizaci. Jó, vy jste moc sebezakoukanej, až puchnete svými žlučovitými výrony, které kolem sebe všechno umrtvují. Na to jste expert, vy felčare... Ani doktor, ani politik.... vykořisťovatel zřejmě. Jak vás můžou ti socani volit, to nechápu.
02. 01. 2012 | 15:06

Míval napsal(a):

Taoisech: možná jste si nevšiml, ale hradní straka s oblibou používá plural majesticus. Takže ono "... i u nás ..." lze interpretovat jako "... u mne ...", což, řekl bych, dost vystihuje její postoje.
02. 01. 2012 | 15:06

Béda napsal(a):

stejskal,

doplňující otázka. Může spamovat editor? Předem ď. za odpověď.
02. 01. 2012 | 15:07

Taoiseach napsal(a):

Míval

Díky: to mě nenapadlo. Ale nejsem si jist, protože za tím "Nejen v Evropě, ale i u nás" následovalo tuším něco negativního - a to přece nemůže týkat Jeho Výsosti.

Jinak se ještě divím, že mezi tou "spoustou pilných, pracovitých a nadaných lidí" výslovně nejmenoval toho nejlepšího ministra školství - :)
02. 01. 2012 | 15:16

stejskal napsal(a):

Jak to myslíte, pane Bédo?

Zda-li je toho schopen? Určitě je.

Zda-li to zde smí dělat?

Může to zkusit (ale jakmile mu na to přijdu, smažu to).

Libor Stejskal
02. 01. 2012 | 15:20

Taoiseach napsal(a):

Podle aktuálně.cz

http://aktualne.centrum.cz/domaci/politika/clanek.phtml?id=727151

"Klaus po setkání mimo jiné řekl, že s kroky vlády v 'hrubých obrysech' souzní, při podepisování mnohých zákonů ale 'vzdychá'."

Chudáček malý, už aby měl to druhé období za sebou. Nebo se nám uvzdychá...
02. 01. 2012 | 15:23

Jos napsal(a):

No nejhorší na tomto Rathově blogu je to, že člověk tak nějak automaticky přečte i jako vždy hrubé,vulgární (panem Stejskalem obvykle pominuté) výplody pozorovatele, neurvalé výpady Jarpora, který se z důvodů běžnému člověku nepochopitelných patrně domnívá, že on sám se svou "krasomluvou" (cituji: "Jeden nemorální hrubián nemůže přenést přes své zbytnělé EGO" - což není nic než nádherná ukázka Jarporovy typické demagogie)je držitelem jediné pravdy a mírou všehomíra. A to vše doplněno již Bedou jednou okomentovanou supertaktní poznámkou pana Stejskala. No vinen je jasně Rath. Protože existuje. A má hrozně často pravdu. I v tomto blogu. Proto mu musí Jarpoři, pozorovatelé a kdoví kdo ještě tak nadávat.
02. 01. 2012 | 15:23

rk napsal(a):

"Béda"
Editor nemůže spamovat , protože je plně vytížen onanií .
02. 01. 2012 | 15:26

Tupelo napsal(a):

Docetl jsem clanek na tydnu, kde byla citace Klausova projevu:

"Není fráze říci, že v naší zemi žije spousta pilných, pracovitých a nadaných lidí. Jsou bezejmenní a širšímu okolí neznámí, protože média o nich nepíší. Právě tito lidé jsou zárukou naší budoucnosti. Dejme jim šanci a zkusme být jako oni."

Pominu-li jakousi podivnou logiku ing. Klause (preci, kdyby o bezejmenych a neznamych media psaly, uz by nebyli bezejmenni a neznami, ledaze by jimi byli pristi rok (posledni!!!) nekdo jiny, pokud by si chtel autor zas vzpomet na nezname :)), uplne zde vycniva neco, co nekdo chytry nazval geniem prumernosti. Vzdyt komunismus svrhli ti, co s nim bojovali vikendovym odjezdem na sve chaty. Dnes opet - hlavne moc nevycuhovat, stat se bezejmenym a neznamym, pristi rok si na tyto ing. Klaus vzpomene...

K 20 bodum prof. Zeleneho bych pridal jeste jeden - dukladne prosetreni prevodu majetku v kuponove privatizaci, samozrejme vcetne tehdejsich spicek politickeho a hospodarskeho zivota :). Na shnilych zakladech se stavet neda, bez ohledu na pocet jakychkoliv bodu...
02. 01. 2012 | 15:32

Cestovatel napsal(a):

Ráth nadává Klausovi že rozdával podniky kamarádům. A co dělá Ráth ve Středočeském kraji? Uplně to samé. Tam roste klientelismus a rozhazují se tam peníze (polatky,mladobloleslavská nemocnice) ve velkým
02. 01. 2012 | 15:32

Stařeček napsal(a):

prezidentův projev jsem sledoval. Stejně tak jsem sledoval projevy všech prezidentů před ním a nikdy jsem od nich neslyšel nic smysluplného. Neslyšel jsem o nich nic, co by mne ujistilo, to je ten člověk, který nás někam vede, člověk, který nás někam vést chce. Stejně jsem nic světoborného neslyšel od žádného černoprdelníka (prosím použil jsem příměru ministra Schwarzenberga a tak je to snad legální), oplácaného slaninou, omotaného zlatem, pijícího víno a kážícího vodu. A to ani od toho nejvyššího ne. Nevím, jestli se ještě dožiju dalšího prezidenta, mohu vám ale říci, že na žádného z nich, podívám-li se na kandidáty, nejsem zvědavý a nezajímají mne, neboť žádnému z nich nevěřím.
02. 01. 2012 | 15:33

Petr z Tábora napsal(a):

to jarpor:
Přeji Vám do budoucna dobré zdraví a potřebný kousek štěstí.

Zde panující diskusní klima bych neviděl tak tragicky. Vždy si můžete pomyslet jak něco o inteligenci dotyčného sprosťáka, tak si myslet něco o zadeli a vůbec nereagovat. Pokud má "IQ tykve" tak se bude považovat za pomyslného vítěze, v opačném případě mu dojde, že ztratil oponenta.
Vždyť tu nejde o život ani o peníze.....
02. 01. 2012 | 15:34

Kelt napsal(a):

Nebudu orginální-Klausovi jsme všichni u zádele.
On vždy a jedině sledoval pouze svoje zájmy-jen je nutno číst mezi řádky a sledovat jeho následné kroky.
Jenom malá poznámka-Topolánek ho za pomoci všech dostupných prostředků protlačil od funkce,bláhově se domnívaje,že se ho tak zbaví a pohladí tím jeho EGO.
Jak to dopadlo máme všichni ještě v dobré paměti.
A co Klausova adorace nejlepšího ministra školství-to si opravdu nějaký prosťáček myslí,že to bylo jen tak?
Blahoslavení chudí duchem.
02. 01. 2012 | 15:34

Pamětník napsal(a):

Rath není sám, komu se zdál projev VK "jako za Husáka".
Výrazivo jako "nátlakové skupiny" používali též komunističtí pohlaváři v posledních letech své éry, a mysleli tím probouzející se opozici jako Havel a spol. Zde také nám nějaké "nátlakové skupiny" chtějí narušovat "klid na práci", že ? Ještě chyběl VK dodat termín "oportunisti", a už by to byl celý Husákov.
Kam jsme došli za 22 let ???
Odpověď (slušnou) nechť si dá každý sám.....
02. 01. 2012 | 15:36

Kelt napsal(a):

Oprava-"do"
02. 01. 2012 | 15:36

Rhodos napsal(a):

Tak jsme ze svých ideologických pozic navázali na rok 2011, zpochybnili jsme
si navzájem inteligenci, vzdělání, schopnost diskutovat, analyzovat a správně interpretovat psaný text. Pravda je jen jediná, ta naše. Jedni volají po slušnosti a sami se neodpustí urážlivou repliku směrem k autorovi blogu.
Další oznamují, že dobrovolně opouštějí zvulgarizovaný diskusní prostor,
a jaksi zapomínají, že i oni k vulgarizaci přispěli měrou vrchovatou. Všem slušným i neslušným diskutujícím přeji pěkný rok 2012, panu Stejskalovi pevné nervy a fyzické zdraví. Připojuji velké poděkování za osvětu a hledání světla slušnosti a respektu. Čeká nás ještě hodně práce,cesta bude dlouhá a trnitá. Věřím, že se postupně polepšíme a staneme se opravdovými demokraty. Děkuji předem za slušné reakce.
02. 01. 2012 | 15:37

vico napsal(a):

taoiseach : v rámci vyváženosti budu citovat jinou pasáž ze setkání Klause-Klausové a Nečase-Nečasové :

"Nečasová i Klausová dostaly při příchodu na oběd kytici. "

Takhle asi bude vypadat to utahování opasků - jedlá kytice z Lídlu.
02. 01. 2012 | 15:45

slunečnice napsal(a):

Vtipné a trefné.

Ještě doplním, že zástupci ODS opět ocenili věcnost prezidentova projevu. Věcnost, rozumějme, je jen jiný termín pro bezobsažnost.
02. 01. 2012 | 15:58

Desiderius napsal(a):

Klausův projev byl jako vždycky plný nenávisti vúči "Západu", protože on byl odkojen komunismem a jeho vzorem byl vždycky Sovětský svaz. Konečně dostal od agenta KGB Putina medaili, za co asi. Musíme to vydržet ještě jeden rok a pak už se ho zbavíme. On bude opruzovat pořád dál,ale bude to mít už těžší a ty jeho hradní psychopati (Hájek apod.) taky.
02. 01. 2012 | 16:11

Taoiseach napsal(a):

Desiderius

Optimismus stranou - pokud nebude přímá volba, prosadí si Klaus nějakého svého "Medvěděva", který bude ochotně vykonávat jeho vůli a zahřívat mu židli.
02. 01. 2012 | 16:26

honza napsal(a):

Vrtošivý stařík byl tentokrát při projevu poněkud nejistý a dokonce vyslovil nečekanou myšlenku, že se v předcházejícím novoročním projevu zmýlil!! Jinak to byl takový klasický proslov o ničem, kritikou "nátlakových skupin", nikoli kritikou korupce, jen prokázal, že jeho budování mafiánského kapitalismu si rozvracet nedá...
Ale už to má za pár...
02. 01. 2012 | 16:27

Kelt napsal(a):

Rhodos,
nechci se pouštět do nevěcné polemiky, proto jenom poznámka.
Ne že bych měl něco proti Vašemu dobře míněnému provolání,ale-kdy naposledy se odvážil některý člen vlády,či parlamentu za vládní koalici na těchto stránkách obhájit reformní kroky a sdělit nám prosťáčkům,jak to s námi myslí dobře.Naposledy tak v létě.
Pokud se zde objevují politici,či politologové,kteří kritizují vládní politiku,tak z 99% jejich oponenti nediskutují k tématu,ale ve většině příspěvků dehonestují autora,což vyvolává reakci.
Některé výroky těch,kteří diskutují at hominum jsou jak opsané z Rudého práva.
Takže Vaše výzva by měla být adresnější,ale nic by to nezměnilo.
02. 01. 2012 | 16:35

Béda napsal(a):

Desiderius,

pane hovene, mohl byste toto své kontatování, že "...Klausův projev byl jako vždycky plný nenávisti vúči "Západu"...", doložit nějakým citátem z Klausova projevu? Specielně kvůli vašemu sdělení z 16:11 jsem si ten projev přečetl (i když jsem to původně neměl v plánu) a zjistil jsem, že jste jako obvykle malinko mimo.
02. 01. 2012 | 16:38

Inci napsal(a):

Já jsem spíš od Klause očekával omluvu svému národu za to chilské extempóre ...

... takovou ostudu nám neudělal ani nahatej Topolánek u Berlusconiho ...

Takže on už si na nic nevzpomíná .... začíná se hoch zapomínat ... občas někde něco ukradne , počůrá se ...

V naší republice je zvykem nechat senilní presidenty dožít na zámku v Lánech ...
02. 01. 2012 | 16:38

berkowitz napsal(a):

Kolik stravenek vytáhl svazák Nečas, aby dostal oběd? Na zámku prezidenta Klausa jsou prý takové krmelce, pro divou zvěř, že to vypadá, jakoby byly pozlacené!
02. 01. 2012 | 16:38

stejskal napsal(a):

Díky, pane Rhode,

co nejlepší rok přeji i já Vám.

Libor Stejskal
02. 01. 2012 | 16:39

Kryštof napsal(a):

Bezbřehý egoismus byl vždy pohonnou jednotkou charakteru kryptokomunisty Klause . V mnohém připomíná Poláčkova fiktivního účetního Michelupa - "stálého lovce výhod" , jak jej sám Karel Poláček charakterisoval .
Vzpomněl jsem si mimoděk na jeho "obědy s podnikateli" , coby exemplární projev chrapounského snobismu , typického to rysu pro "lidové" levičáky .
02. 01. 2012 | 16:41

Dl napsal(a):

At vodejdou vodsud všichni eurovolové ke spokojenosti editora ! @
02. 01. 2012 | 16:43

xyz napsal(a):

xyz 12:50: pane změňte si laskavě svůj nick aby nedošlo k omylu teď ani v budoucnu... můj osobní názor je že za hlupáka jste spíš Vy, asi byste měl své přivedení na svět u svých rodičů reklamovat jako se reklamuje zmetek.
02. 01. 2012 | 16:45

Nevolte je! napsal(a):

Nevolte PANDURské a CASAštykovní strany ODS a ČSSD. Rath zrovna byl u všech těch zlodějin s tanky, letadly, doly, ad. Neblbněte, vždyť oni si to přejí, aby příznivci ODS nadávali na příznivce ČSSD a naopak! Aby z toho udělali otázku pravolevosti. Ale to není náš současný problém. Teď jde o to, kdo nás okrádá. A to jsou v první řadě obě tyto strany, často ve zlodějině spolupracující a lup si rozdělující. Nevolte je!
02. 01. 2012 | 16:56

Béda napsal(a):

Nevolte je!

Jenom upřesnění: Víte která strana byla po listopadu u moci nejdéle? Nápověda. Byla to Boží strana - předtím KDU, dnes TOP. Tato spoluvládla s pravou i levou neviditelnou rukou. Jednou byla proti sociálnímu státu, poté pro něj a dnes je hybnou silou antisociálních reforem.
02. 01. 2012 | 17:04

Nevolte je! napsal(a):

Vy považujete TOP za politickou stranu? Pokud ano, tak nevolte ani TOP, samozřejmě...
02. 01. 2012 | 17:06

S.Š. napsal(a):

Vico : v rámci vyváženosti nabízím alternativní prezidentský projev z České pozice, viz http://www.ceskapozice.cz/domov/politika/novorocni-projev-nikoli-vsak-prezidentuv
P.S.: Je zajímavé, do jaké míry se shoduje s pohledem dr. Ratha. M.j. i vtipem.
02. 01. 2012 | 17:16

resl napsal(a):

Bohudík se hradní intrikán pouští do "filosofování." Zkouší napodobit všemožně V.H., a stává se směšným, směšnějším až bude nejsměšnější. Mě zase bohužel do smíchu není, mám při jeho zjevení trochu víc agresivní pocity. Aspoň ten Nečas nemusel být pořád za poklonkujícího sraba. Stejně se mu odmění podrazem, jak je jeho zvykem.
02. 01. 2012 | 17:18

melčákova pohanka napsal(a):

Pane Stejskale,přemluvil jste mě,tak tu s Vámi zůstanu. Příjemný večer a ještě hezčí noc!
02. 01. 2012 | 17:18

Taoiseach napsal(a):

resl

Nečas už je takový (poklonkující srab). Dneska dokonce prohlásil, že Josef Dobeš (nejlepší to ministr školství!) za ten bordel na MŠMT nemůže. Ale jako slabý premiér Klausovi (zatím) náramně vyhovuje. A Kalouskovi nejinak.
02. 01. 2012 | 17:34

Míval napsal(a):

Taoisech: Asi budete mít pravdu. Škoda, líbilo by se mi, pokud by vypadl sám.
02. 01. 2012 | 17:43

Scarabeus napsal(a):

Carlos V. :

Co vím, tak se poměrně nedávno zjistilo, že chybí peníze (10 miliard Kč) na doubletunel(finační a skutečný) Blanka.
02. 01. 2012 | 17:47

Lila napsal(a):

Josef K.

"Tábor byl městem Palcátů, Janečků a tisíců dobrovolných pomocníků VB a pohraničníků..."

Většinou Vás čtu ráda, ale tentokrát se musím ozvat. Okresní týdeník vydávaný OV KSČ jako Palcát, byl v úplně každém okresním městě. Někde se jmenoval Rudý zítřek, jinde Pochodeň atp. Janeček nebyl fanatický normalizační komouš; myslím, že ani politika ho nikdy zvlášť nebrala. Měl jen větší smůlu než jiní, ale v podobných plátcích začínaly i známé osobnosti jako např. Jan Rejžek v Jihočeské pravdě. Ono tehdy na výběr moc nebylo.

Nejbližší pohraničníci se od Tábora vyskytovali 100 kilometrů daleko, dobrovolých pomocníků VB nebylo zapotřebí tolik co jinde, protože ve městě nad Jordánem fungovala vojenská kontrarozvědka (VKR).

Tábor nebyl "jen" městem husitů. Například tu bylo v roce 1870 otevřeno první gymnázium v českých zemí s českým vyučovacím jazykem. Od 60. let 19. století město zřídilo královskou hospodářskou akademii, vyhledávanou i zahraničními studenty, jejíž součástí byla jedna z nejstarších botanických zahrad v Čechách. Ve stejném roce, jako byla objevena Amerika, Tábor vyřešil svůj problém v zásobování vodou vybudováním první umělé vodní nádrže ve střední Evropě. Na konci třicátých let 20. století byl Tábor spolu s Baťovým Zlínem a Hradcem Králové osvíceného starosty dr. Ulricha vyhodnocen jako nejlépe spravované a rozvíjející se město první republiky.

Tábor dal světu např. hudebního skladatele Oskara Nedbala, filozofa a sociologa Emanuela Chalupného, politika Petra Zenkla, herce Jiřího Hrzána a Františka Němce a mnohé další. A třeba taky Renatu Pánovou, devatenáctiletou a tudíž nejmladší politickou vězeňkyni v roce 1989, propuštěnou až po listopadu. Jen pro zajímavost, v prvomájovém průvodu spáchala trestný čin -rozbalila plakátek velikosti A4 s nápisem Svobodu pro Václava Havla.
02. 01. 2012 | 18:15

antiovce napsal(a):

Pane Ráth vystihl jste to přesně, on v sobě ty komunistické manýry prostě nezapře. My, co jsme Husákovy projevy zažili a tudíž máme možnost srovnání, tu podobnost vidíme.
02. 01. 2012 | 18:35

ld napsal(a):

Lila,

na tom rozbaleném papíře nestálo nic o svobodě pro Havla. Zase tady nedělejte politickou nalejvárnu lakovanou na modro. Pánová demonstrovala za něco úplně jiného. Já chápu, že se havlokvíleči snaží pozvednout prapor co nejvýše, v tomto případě za cenu obyčejné lži.
Ty vaše agitky jsou jak od Kabrhelové, akorát se jim napíše opačné znaménko.
02. 01. 2012 | 18:41

jarpor napsal(a):

Pane Stejskale,

děkuji za reakci, leč skoro mne mrzí, že jsem se o svém "mlčení" vůbec zmínil a Vás tak do debaty zatáhl...
Máte naprostou pravdu v tom co jste napsal v té úvaze...
Však já také veřejný prostor nepouštím, není veřejným prostorem jen ten zdejší... Své názory prezentuji a obhajuji jinde a, dovolím si říci, s daleko větší intenzitou a také s lepším účinkem ...
Totiž za klávesnicí se sice dá cosi změnit jen velmi obtížně... plkat, nadávat a dehonestovat jiného... za ní není nijak těžké... Ne všichni zde jsou takoví "pracanti"... ale je jich zde takových dost...

Že nikomu zde chybět nebudu, to vím a pane Id, ani mě scházet nebudete... a na změnu nicku, na to jsou zde jiní, jestli jste to nepostřehl... pokud se vrátím, tak mne poznáte podle stejného nicku. Nemám důvod na něm cokoliv měnit.

Pane Josi a Rhodosi, nemou si pomoci, leč o autorovi si myslím, že je nemorální hrubián, jak jsem napsal. Hrubián třeba na základě jeho vystupování v parlamentu i jinde... nemorálnost vidím v jeho politickém turismu i ve způsobu jeho osobního života a to nejen v jeho "mnohoženství" ale také v "mnohožidlí"...
Ješitný je stejně jako Klaus a tu závist... tu v textu dost špatně skrývá... Nebo se domníváte, že byl-li by prezidentem, že by neměl novoroční projevy ?
Když je nemá, alespoň je interpretuje, asi pro to, jak je máme vnnímat... Děkuji, ale mám raději třeba slabší "originál" než přežvýkanou "kopii".
Podle Vás jsou to neurvalé výpady a demagogie... urážlivá replika. Nechť je po Vašem..

Petře z Tábora
vůbec to zde nevnímám tragicky, vím že zde nejde o život... ale usoudil jsem, že zde polemizovat s "přesvědčenými" je opravdu činnost, která výsledky nenese... Stačí si znovu přečíst na můj první vstup navazující debatu...
Vše dobré v roce 2012 i Vám. Někdy později se zde třeba uvidíme...

Hezký večer ... a někdy nashle...
02. 01. 2012 | 18:42

Michal Macek napsal(a):

tak to snad neni tradice jen u nas ten novorocni projev ne>?
02. 01. 2012 | 19:10

Petr B. napsal(a):

Pane doktore, dobrý text, se vším se nechá souhlasit. Ale prokristapána...proč jste do té ODS v roce 1991 vlezl? Klaus se tehdy choval stejně nemožně a trapně jako dnes. Není divu, že se ho Havel snažil zbavit. A ta čeládka za Klausem...tzn. Macek, Čermák, Dyba, Kočárník atd. také za moc nestála. Tvrdím...slušný člověk nemohl v roce 1991 do ODS vstoupit. To je jako vstoupit do KSČ v roce 1971. A slušný člověk nemohl v roce 1992 volit ODS, protože to byl ten samý spolek, jako za Topolánka a Dalíka. To že jste v roce 1994 s ODS vystoupil, vás sice šlechtí, ale bylo to dost pozdní prozření.
02. 01. 2012 | 19:14

honolulu napsal(a):

CIMPRLICH, CIMPRLICH, kazdej je prejemnela, precitlivela "slecinka".
Dorostenka ve vyvoji....Ha,ha,ha,ha,ha.. prc.
To ja NIKDY NEODEJDU ! Ja mam pana Stejskala rad i kdyz je pro me bolestne, ze mi nedovoli poslat Tencokyda verejne do prr, prr...(cenzurovano)
A kde je posledni interperace ? Hmm ?
02. 01. 2012 | 19:19

ping napsal(a):

Bravo pane poslance, a myslim to vazne
02. 01. 2012 | 19:30

snga napsal(a):

Husák vstoupil do dějin tehdy,když to Dubček nezvládl,oba v KSČ.A jeho život se odehrával v úzce politickém rámci,podobně jako Klausův.Husák ovšem by nikdy nedopustil,aby se lidé dívali na jeho režim tak jak se dívají na Havlo-Klausův:že je zde demolice práva velkého rozsahu.Byl právník.Kdyby ovšem Husák nevěnoval žádnou pozornost V.Havlovi a chartistům-lidé by si jich sami ani nevšimli a V.Havel by se nestal presidentem.A dnes to diskuse potvrdily:že lidé Havla vnímají jako neurčitou rozbředlinu,která na ně neudělala v ničem dojem.Klaus je určitější,vyhraněnější,nejen povídálek.Ale jeho cesta šla jedinou stezkou,jedinou úzkou pěšinou- od úsporných balíčků k dnešním škrtům.Jeví se jako krajní ekonomický redukcionista.Byl-li redukcionismus vytýkán marxismu,pak Klaus ač není v žádném případě chápající Marxe,je ultraredukcionistou:tím je nepoužitelný.Své nepoužitelnosti říká liberalismus.
02. 01. 2012 | 19:35

Desiderius napsal(a):

Beda

Zkuste číst lépe a přemýšlet.
02. 01. 2012 | 19:49

agent Smith napsal(a):

Rathe, neberte si do klapajzny Franze Josefa, buďte tak laskav. Franz Josef byl státník a gentleman, na rozdíl od vámi jmenovaných tajtrlíků.
02. 01. 2012 | 21:03

slunečnice napsal(a):

Id:
Renata Pánová při prvomájových oslavách rozvinula před tribunou transparent s textem Dialog, ne obušky a cely všznic, a to se jmény V. Havel, I.Jirous, Jana Petrová, H.Marvanová, T.Dvořák.

Nevím, proč jste se tu do paní Lily tak nevybíravým způsobem obul/a. Tato dáma tady rozhodně nešíří lži ani propagandu, spíš se snaží o objektivní, fakty podložený komentář. Je dobře, že připomenula dnes již zapomenuté jméno kdysi tak odvážné mladé prodavačky.
02. 01. 2012 | 21:16

mb napsal(a):

ld ... kdy se z pravdoláskařů stali havlokvíleči ... ?

a nepřijde vám to už třeba přes čáru ?

nechcete se třeba zastavit před majestátem smrti nebo tak něco ?

ja nevim ale treba klausokvíleč by mi přišlo nechutné a v promluvě bych je nepoužil ...

nechcete se třeba zamyslet ... ?

njn ... stane se ...
02. 01. 2012 | 22:34

Rams napsal(a):

Pěkný článek až na ten konec. Nahnat do společnosti gaunerů hodného a slušného člověka jako byl nešťastník František Josef je opravdu na pováženou.
02. 01. 2012 | 22:46

jecko napsal(a):

A proc zavidite choremu, p.Rathe
www.spiknutilekaru.wordpress.com/korespondence-lekaru/
02. 01. 2012 | 23:11

JF napsal(a):

trefné, ale Franze Josefa bych do té partie také netahal - však zemřel aniž se dozvěděl jak to dopadlo ... ;-)
02. 01. 2012 | 23:12

klčina napsal(a):

Náčelník Kradepéro má stále ještě důvěru 58%...??!! lidí.
03. 01. 2012 | 00:15

Maximus napsal(a):

klčina napsal(a):
Náčelník Kradepéro má stále ještě důvěru 58%...??!! lidí.
03. 01. 2012 | 00:15

Ale kdepak, CVVM je státní instituce, které velí dvě slípky co se znají s Livií. Takže jejich výzkumy jsou upravené na pokyn z Hradu. Navíc je třeba rozlišovat to, že lidé často nerozlišují dva pojmy tj. tzv. institut presidenta a samotnou osobu v této funkci a jaksi jim to splývá. Skutečná podpora V.K. jako člověka, politika je, když to přeženu, tak na 15-20%!
Pěkný den!
03. 01. 2012 | 05:41

Taoiseach napsal(a):

jarpor,

zjevně unaven tím, když po něm protivní diskutující pořád žádají nějaké konkrétní argumenty, se dal na moralizování, přičemž používá slovník podobný páně Stejskalovu, takže byl pochválen. Zároveň se povznesl nad debatu, aby ji mohl zhodnotit. Výsledek nepřekvapuje: jeho oponenti jenom plkají, nadávají a dehonestují. Což ostatně dělá 'jarpor' taktéž, ale vynechává přitom neslušná slovíčka a zakončuje "hezkým" dnem, večerem atd.

"usoudil jsem, že zde polemizovat s 'přesvědčenými' je opravdu činnost, která výsledky nenese... "
Ano, ale je snad 'jarpor' "váhající"? Nikoli, je neméně přesvědčený. Jeho kritika a (často opodstatněné) argumenty směřují jaksi jen jedním směrem - proti odpůrcům nacionalistické až fašizující pravice. Takových diskutérů je zde celý pytel (nejmenuji, abych neurazil ty, na které bych zapomněl - :) ), ovšem oni se většinou těm ošklivým slovíčkům nevyhýbají...
03. 01. 2012 | 08:48

D.Rath napsal(a):

Franze Josefa jsem zařadil do výčtu proto, že byl bytostným konzervativcem v tom nejhorším slova smyslu. Jakási obdoba Brežněva, jehož Husák byl místodržícím. Císař se bránil desítky let jakékoli změně monarchie a to i proti následníkům, kteří byli více otevřeni změnám a liberalizaci či dokonce federalizaci. Obé by možná zachránilo monarchii v moderní podobě, zabránilo 1. a nejspíše tedy i 2. světové válce. Svoji rigidností má Franz Josef za vše zodpovědnost. Zda byl slušný (jak zde někdo psal) či ne netuším. Osobně jsem se s ním nikdy nesetkal:). Masarykovi -poslanci Říšského sněmu, odmítl podat ruku... Navíc hovořit o tom, kdo rozpoutal 1. světovou válku jako o slušném člověku je dost zvláštní.
03. 01. 2012 | 09:45

ld napsal(a):

slunečnice,

sledujte celou diskusi, pak se nebudete takhle hloupě tázat. Při srovnání obou sdělení je rozdíl velmi patrný. Vynechání jmen dalších mi příjde jako velká nestoudnost.

mb,

jestli si chcete tryznit, rvát vlasy, není problém. Zvláštní je, že stejné jste nepředváděl po smrti senátora Dinstbiera. Pokud jste si vysochal z Havla modlu, bezevšeho u ní klečte. Ale druhé do toho netahejte. Zvláště při vědomí, jakou spoušť Havel na území bývalého Československa napáchal. Běžte o majestátu smrti přednášet pozůstalým po Havlových amnestiích. Třeba z toho vyjdete bez újmy na zdraví.
03. 01. 2012 | 10:18

JF napsal(a):

D.Rath: historku s nepodáním ruky znám - jen ovšem v gardu obráceném.

Franz Josef patří do jiného vnímání politiky než Masaryk s jeho amerikanismem, univerzalitou a dary čechoslovakismu i pro "naše" Němce. Rakousko rozhodně hospodářsky zaostale nepůsobilo. (viz. "úspěchy" RČS ale v podstatě základ hospodářství dodnes) Politicky-národnostně v rámci urovnání rakousko - uherského a již méně českém (otázka z čí strany nebyla vůle) nebylo rovněž zastaralé. Při srovnání s dnešní EU by mohlo působit řekněme i moderně. R-U spíš padlo na střetu s tehdejší politicko-koloniální parcelací světa do které se nechalo zatáhnout expanzivním Pruskem. (v rámci dalšího tažení na Rusko)
03. 01. 2012 | 11:51

Taoiseach napsal(a):

JF

S nepodáním ruky má David Rath pravdu, i když myslím, že tam Masaryk nebyl jako jeden z poslanců, leč jako jeden z profesorů. Rakousko-uherské vyrovnání bylo zcela jednoznačně na úkor všech ostatních "jeho národů". František Josef osobně, ale i celá ta sebranka kolem "jednoty trůnu a oltáře" skutečně jakékoli demokratizaci a zrovnoprávnění ostatních národů bránila (i v tom má David Rath pravdu). Například Belcredi, když došel k závěru, že v tomto směru není šance, složil úřad.
R-U mělo POTENCIÁL být moderním, ale ten potenciál promarnilo a využila ho až naše první republika. Srovnání s EU není namístě, mimo jiné i proto, že EU je "poněkud" širší koncept, a navíc nevznikla federalizací nějaké říše ani odtržením a následnou expanzí (jako USA).
03. 01. 2012 | 13:03

Almo G™ napsal(a):

Vůbec se nedivím, že jarpor vyhrožuje odchodem ze své domovské scény. Urazil zde tím svým slizkým hulvátstvím tolik slušných lidí, že už mu na jeho výstupy a provokace delší dobu nikdo neskáče.

Lázeňský švihák s hnojem na botách byl doslova výstavní skříní zdejších debat. Nejednou cenzorem veřejně pochválen a za vzor dáván, po hlavičce pohlazen, nyní přemlouván...

Zpočátku alespoň klamal tělem a přeslušnou mluvou ohromoval nově příchozí. Nyní už pozlátko opadlo a v očích diskutujících zůstal jen jarpor-buran a jarpor-křivák. Je tedy čas jít. Nebo tím alespoň vyhrožovat.
03. 01. 2012 | 14:04

neutrino heronipt napsal(a):

Je to už moc dávno, co u nás promítali film o Marku Twainovi "Přehlídka ztraceného času", když roluji zdejším blogem, tak mě to připomíná ten film. Božena Němcová by jistě v dnešní době začala psát "Babičku" slovy "Na starém Bělidle bylo lautrhouby co dělat...!
03. 01. 2012 | 17:26

JF napsal(a):

Taoiseach: historku o nepodání ruky znám dosud pouze z ústního podání - tedy že Masaryk nepodal ruku císaři až do dnešních verzí že tomu bylo zcela obráceně. Nevím v jaké byl zrovna Masaryk roli, ale očekával bych že to bylo krajně nediplomatické a řekl bych i neslušné jako profesor či poslanec.

... k rigidnosti ... tím správným vzorem žalářů národů se stalo teprve RČS s vrcholem oblíbenosti Čehůnů na Slovensku během pomlčkové války. Rozpad etnicky a jinak vyčištěného československého "Rakouska" (ČSFR nebo jak ten název měl být správně) dal všem pravdám za konečnou pravdu ;-)
03. 01. 2012 | 21:33

Taoiseach napsal(a):

JF

Historku znám v té podobě, že císař šel podle řady a každému podával ruku. Když došel k Masarykovi, řekl "Tak Vy jste ten Masaryk..." a ruku mu nepodal. Masarykova troufalost spočívala v tom, že okamžitě udělal čelem vzad a odešel.

První republika nebyla ideální, ale národnostní menšiny respektovala víc než monarchie. Co se dělo dál, víme a víme, že se nic z toho nedá vzít zpátky. Přinejmenším Slovensko nikdy etnicky vyčištěno nebylo. Rozdělení Československa nebylo objektivně potřebné, natož nutné. Pánové Klaus a Mečiar se prostě s nikým nechtěli dělit o moc, a tak - podle hesla "divide ed impera" - rozdělili stát. Podobně jako Jelcin s Kravčukem nebo Miloševič s Tudžmanem.
04. 01. 2012 | 08:29

JF napsal(a):

Taoiseach: vygooglovat se mi nepodařilo příliš mnoho resp. oba názory že to bylo ze strany Masaryka nebo i císaře. Vzhledem k tomu že to patřilo k tehdejším gestům (používal jej rovněž i Masaryk) zřejmě to nebylo bezdůvodné a není to možné odsuzovat oboustraně . (např. habilitační práce Masaryka na profesora na téma "sebevražednost v R-U" což je poměrně politicky kontraverzní a možná může být i zavádějící) Nehledě k tomu že současný český prezident má za svou "habilitaci" "své" "politické" "dílo". (těch uvozovek je poměrně dost) Komentář srovnávající Franze josefa s Brežněvem je podobný úlet. Spíše bych to když už vnímal méně polarizačně jako v ČR pěstovaný kult prezidentské/císařské funkce. (sídlo prezidenta na Hradě)

V jiné diskuzi na aktuálně uvedl nick badatel

http://blog.aktualne.centrum.cz/blogy/jan-svejnar.php?itemid=2794

badatel napsal(a):
to neo,
národ je lámán jednostranými tzv. pravdami vítěze a zkoušen reformami, co ještě může ekonomicky vydržet. Víte vše je nutné vztahovat k dané době, takže např. i za císaře pána na přelomu 19-20.století, by příznivec Rak.Uh.monarchie mohl se ptát,kdy byla lepší politická a ekonomická situace Prof.Masaryka, když ten jako poslanec nepodal ruku při audienci císaři.
Víte tehdejší tazatel by měl pro svou otázku větší opodstatnění, protože v tu dobu byla v monarchii míra svobody poměrně velká.
Přečtěte si prosím názory jiných bloggerů k různým článkům na současné dění v ČR, a hlavně, pro pochopení míry lámání a zkoušení národa, názorů jak z prava, tak z leva.
04. 01. 2012 | 14:29

Zdeněk napsal(a):

Pane doktore, výborná charakteristika Klause, ironicky napsaná, vtipná - vlastně tragikomická... Nemůžu pořád věřit tomu, že se takový člověk dostal na hrad a ještě mu tolik lidí fandí. Asi jsou stejní jako on. Jinak si to vysvětlit nedokážu.
15. 01. 2012 | 13:07

Nemesis napsal(a):

Za 400 dní skončí kariéra "socialistického" vlastence
Klause Putinoviče! Nepochybně, i když si dotyčný dělá
dalekosáhlé plány! Podporován neobolševiky, přizval si také spící agenty islámu, kterým poskytl díky svým "přátelům"
Lastovecké (v Brně) a nynějšímu ambasadorovi ve Washingtonu
(v Ústí nad Labem) a sám v PrAze veškeré prostředky, aby se
tito agenti "uchytli" v těchto místech!
Nedávno jeden z nich v Brně vyhrožoval obyvatelům České re-
publiky pomstou!
Vše bude Klausovi spočteno po 400 dnech, až skončí na Hradě!
Je na něm už znát stařecká unavenost věrného komunisty!
Jinak - no comment! Čas na diskuse přijde!
01. 02. 2012 | 11:05

Nemesis napsal(a):

Za 400 dní skončí kariéra "socialistického" vlastence
Klause Putinoviče! Nepochybně, i když si dotyčný dělá
dalekosáhlé plány! Podporován neobolševiky, přizval si také spící agenty islámu, kterým poskytl díky svým "přátelům"
Lastovecké (v Brně) a nynějšímu ambasadorovi ve Washingtonu
(v Ústí nad Labem) a sám v PrAze veškeré prostředky, aby se
tito agenti "uchytli" v těchto místech!
Nedávno jeden z nich v Brně vyhrožoval obyvatelům České re-
publiky pomstou!
Vše bude Klausovi spočteno po 400 dnech, až skončí na Hradě!
Je na něm už znát stařecká unavenost věrného komunisty!
Jinak - no comment! Čas na diskuse přijde!
01. 02. 2012 | 11:05

honza napsal(a):

Pane Davide R., máte zcela pravdu!! Za Vámi je alespoň vidět kus dobré práce, máte dvě pozice. Jste velice pracovitý, vtipný a chytrý člověk. Víc takových, jako jste VY!!
19. 03. 2012 | 21:59

emethesAve-Low napsal(a):

Víc takových, jako jste VY!!
Víc takových, jako jste VY!!
Víc takových, jako jste VY!!
21. 06. 2012 | 01:29

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Boudal Jiří · Brenna Yngvar · Bureš Radim · Bůžek Lukáš C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gargulák Karel · Girsa Václav · Glanc Tomáš · Groman Martin H Halík Tomáš · Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hapala Jiří · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří · Chytil Ondřej J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kňapová Kateřina · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kupka Martin · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Maláčová Jana · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Podzimek Jan · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Rath David · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schneider Ondřej · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukal Josef · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Strmiska Jan · Stulík David · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomek Prokop · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojtěch Adam · Vojtková Michaela Trtíková · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Walek Czeslaw · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zahumenská Vendula · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy