Virtuální hry pro prosťáčky

08. 09. 2007 | 16:01
Přečteno 15185 krát
Veškerý celkový dluh České republiky je ke dnešku nějakých 900 miliard Kč. Patří sice k nejnižším v EU, ale dle vládní koalice je katastrofální, ohrožuje budoucnost nás a našich dětí a proto jej v průběhu pseudoreformy zvednou na 1,3 bilionu Kč. Každému už je dnes snad nad slunce jasnější, že šetřit budeme muset všichni, samozřejmě vyjma 1% těch nejbohatších, kteří jediní na utahování opasků vydělají.

Druhý muž v ODS – Pavel Bém má vlastní svérázný plán na úspory ve státním rozpočtu a jde nekompromisně za tímto cílem – uspořádat v Praze Olympijské hry. Za přípravné práce neváhal už vyplatit desítky milionů. Hry v Praze mají stát 500 miliard. Z toho 135 miliard se utratí jen za sportoviště. Prý se tato investice vrátí. Konečně vidíme, jak se vrací investice do Sazka Arény. Využitá je jen sem tam a díky tomu roky živoří malé sportovní kluby, které mají být dotována ze zisků Sazky. Je také poučné si udělat exkurzi po pražských stadiónech.

Třeba ten největší na Strahově spíše připomíná starověké ruiny než prosperující podnik. Není žádný racionální důvod věřit tomu, že nové olympijské stadiony budou mít úplně jiný osud. Budou tiše chátrajícími a zcela nepotřebnými betonovými pomníky několika hodin slávy, pro které se zadluží celá republika. Přitom za 135 miliard můžete postavit 27 krajských – fakultních nemocnic. Těch máme v republice jedenáct. Celkem máme asi 160 okresních nemocnic, těch bychom mohli postavit za tyto peníze rovných 135. Mohlo by za to stát i zhruba 300 nových škol. Na nemocnice, školy, silnice a dálnice, funkční policejní služebny však peníze nejsou. Nová nemocnice, nebo škola, slouží bez větších oprav dvacet až třicet let a společnosti se tato investice vrátí mnohonásobně.

Že by tato fakta druhý muž ODS nevěděl? Že by celá ODS netušila, kam se vyplácí investovat a co se vyplácí stavět na dluh? Možná tomu tak je, pak nemáme v čele prozíravé národohospodáře. Nebo mají pravdu hlasy, které říkají, že celé olympijské hry v Praze jsou jen vychytralou zástěrkou ke krytí stamilionového tunelu na státní (magistrátní) rozpočet? Tato teorie praví, že otcové myšlenky pražských her dobře vědí, že jejich návrh je utopií, která nemá žádnou šanci. Je však potřeba nechat zpracovat stovky stran různých projektů. Je potřeba investovat miliony do PR , konzultací a marketingu virtuálních her. Je nezbytné změnit územní plán města a třeba plochy veřejné zeleně změnit na stavební plochy pro virtuální sportoviště a ubytovny. Hry sice nebudou, ale rázem stonásobně zvýšená cena pozemků zůstane. Ať už je to jak chce, mám velmi nepříjemný pocit, že si s námi někdo hraje jako s pěšákem na šachovnici. My skáčeme na lep a s vážnou tváří diskutujeme, zda Olympijské hry v Praze budou pro nás přínosem, či tragickou ztrátou. Jiní, už teď, počítají své zisky z našich daní. Virtuální hry přinášejí několika lidem zcela reálné peníze.

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Michi napsal(a):

Ano, co k tomu dodat.
Kdo zná poměry v komunální politice (já v jistém krajském městě) ví, jak někdo umí podnikat. Stačí, když má zprávnou barvu stranické knížky.
Dříve rudou a dnes modrou.
08. 09. 2007 | 16:11

hv napsal(a):

Jenze v te Praze je to slozitejsi. Na te prazske radnici chce olympiadu jak pan Bem, tak pan Hulinsky (predseda prazske organizace CSSD). Dale ji chteji spratelene stavebni firmy, hotelieri nebo taxikari, zkratka spousta lidi, tesici se na stedre zakazky z verejnych penez.
08. 09. 2007 | 16:32

Deny napsal(a):

Pane doktore,obsahově lze s Vaším článkem souhlasit, ale
tímto článkem naší společnost nerozeštvete. Přišel jste pozdě. Již pan Mach (pravicový ekonom, který zde na aktuálně.cz také prezentuje své názory) ukazuje na nesmyslnost olympijských her. Většina lidí dle diskuze je proti hrám.
Zkuste přijít s jiným tématem, aby jste mohl být pochválen od předsedy Vaší strany za iniciativu.
PS. V současné chvíli je na blogu aktuálně.cz ze 14 příspěvků 5,5 autorů ze socdem názorem
(1 x Rath, 1 x Havel, 1 x Sobotka, 1 x Paroubek, 1 x Křeček, prof Hořejšího počítám z 50%, on není asi členem ČSSD, ale fandou). Procentě vyjádřeno téměř 40% současných aktuálních příspěvků od tvrdého jádra ČSSD.
08. 09. 2007 | 16:39

unknown napsal(a):

Vážený pane Rathe.

Opět jste mně přesvědčil, že žádné téma není pro Vás svaté. Ze všeho chcete vytřískat do očí bijícím způsobem politický kapitál. Podle mně Vy s Paroubkem jste ostudou naší politické scény. Jste namyšlený, arogantní a podle několika posledních blogů i naivní. Na nás to nezabere pane doktore.
08. 09. 2007 | 16:43

Glock napsal(a):

Zaujal mne argument o fakultních (okresních) nemocnicích, které by se daly postavit za těch 135 miliard. Připomíná mi to ony slavné dny, kdy na každé školní nástěnce visely podobné argumenty (navíc i graficky vyvedené) ukazující, jak prohnilý imperialistický blok zbrojí (tanky, letadla, pershingy), přičemž za tyto, na zbrojení vynaložené prostředy by se dalo postavit X nemocnic a Y škol. Uź tehdy to byl populistický argument. Nic nového pod sluncem.
08. 09. 2007 | 17:10

Fanda Ratha napsal(a):

Blaboleni doktora...

"Proti Paroubkovi já nikdy kandidovat nebudu. Já jsem clovek Jirího Paroubka. Samozrejme že žádný politik to nemá na vecnost. Jde i o to, jestli to Paroubka bude porád bavit."

"Nekterí považují za hodnotu vernou rodinu. Treba Topolánek na tom založil cást své kampane. Já osobne nepovažuju vernou rodinu za svou hodnotu. Deti jsou strašne duležité. V živote detí hraje roli, když vzhlíží k rodicum… To jsou pro me hodnoty. Ale urcite pro me není hodnota tradicní rodina."
08. 09. 2007 | 17:16

Jana J napsal(a):

pro Deny - jak psal pan Stejskal - pravicoví politici tu mají také blogy, ale jaksi jim nestojíme za námahu. Jako ostatně v ničem, zvysoka kašlou i na své příznivce, svými nevoliči pak pohrdají, případně proti nim vedou ekonomickou válku.
08. 09. 2007 | 17:22

Fanda Ratha napsal(a):

Rath je sasula poslanecke snemovny. Dokonce ho ani clenove jeho "strany" neberou vazne. Kdyby se nedrzel Paroubkove sukne, by byl trapna nula.Miloš Zeman ve své knize „Vzestup a pád ceské sociální demokracie“ napsal, "Vedle lidí, kterí sociálnedemokratické politice prospeli, jsme nasáli i bahno (Zaorálek, Kraus), jehož pak je obtížné se zbavovat.." A to ani nemel potuchu o Rathovi.
08. 09. 2007 | 17:22

West napsal(a):

Je to pravda! Olympiáda je hloupost! V těch letech co chce kandidovat Praha chce kandidovat i New York, Paříž a Moskva-Praha je tedy naprosto bez šance!

Deny- tak si napiš svůj vlastní blog! Kdo ti v tom brání? Je tu snad svoboda slova. Nikdo tě nenutí to číst a vůbec nikdo tě nenutí s tím souhlasit! Pokud se ti nelíbí zdejší blogy tak jdi třeba na blogy MF dnes tam se většinou rojí názory z opačného politického spektra!

Unknown-Co je prosím na tomto názoru naivního? Podle mne je bohužel realistický!
08. 09. 2007 | 17:23

vai napsal(a):

Takto "hospodsky" nadávat můžu já, ale politici, jako je Rath toto můžou změnit. Tak proč Rath zůstává jen u kritiky tady na webu?
08. 09. 2007 | 17:26

West napsal(a):

Glocku, ale ty "populistické"peníze na hloupost zvaná pražská olympiáda půjdou i z tvých daní!
08. 09. 2007 | 17:26

sd napsal(a):

veškery celkovy dluh :) to je nejaky novy ekonomicky termin .)
08. 09. 2007 | 17:26

stejskal napsal(a):

Dobrý den, paní Jano J,

tak úplně takto jsem to přeci jen nenapsal ;-)

Libor Stejskal
08. 09. 2007 | 17:31

Deny napsal(a):

pro West
Já neříkám, že se mi nelíbí tento blog, já dokonce s dr. Rathem v tomto případě i souhlasím, co napsal. Spíš upozorňuji na to "vymývání mozků" ze strany levice. Jsou aktivní, chtějí rozeštvávat nás řadové občany. Možná, že je to také tím, že levicoví politici nemají nic na práci. Nulovou toleranci si odhlasovali, vše co předloží ODS je automaticky špatné, tak začali s předvolebním bojem.
08. 09. 2007 | 17:33

Deny napsal(a):

pro Janu J
Souhlasím, mají své jisté. Možná, že před volbami je tu zase uvidíme. Ale zase aby jsme jim nekřivdili, možná, že mají práci a psaní blogů je ztráta času
08. 09. 2007 | 17:35

Ivan napsal(a):

Skutečně musím s Vaším článkem souhlasit, a vůbec nezáleží na politickém spektru kterému fandím. Připadá mi to skutečně jak v rodině která neumí hospodařit, a proto si najde dojnou krávu. Přece po tom humbuku o zadluženosti státu, který jsme vytroubili do celého světa, nelze aby nám MOV tuto doménu (pořádat OH), mohl přiřknout. To by bylo jak přidělování dotací za minulého režimu, tam taky dostával většinou ten který se potřeboval srovnat s nevhodným hospodařením, pomíjím, co jej způsobilo. Domnívám se, že už tomu tak není, pokud ano, tak neberme dotace z EÚ, neboť ty budou muset naše děti vracet.
08. 09. 2007 | 17:44

West napsal(a):

Asi jsi Deny zapoměl, že nulovou toleranci před léty vymyslela a po léta důsledně praktikovala ODS! O tom rozeštvávání by se z prava dalo také vyprávět! A pokud se opozice vyjadřuje a vládní strany mlčí také o něčem vypovídá, ne?
08. 09. 2007 | 17:49

Jan napsal(a):

tak se mi zase navalilo.
08. 09. 2007 | 17:59

Deny napsal(a):

pro West
Já jsem taky ODS v minulosti za to nechválil. Ale to neznamená, že to samé bude dělat ČSSD. Je to jak škádlení malých kluků. "Když tys to dělal, tak já to budu dělat taky" Pokud chce být ČSSD lepší stranou, měla by být velkorysejší a né používat tyto metody, tedy zaplavit internet svými populistickými názory (ale jak jsem řekl, mně nevadí, já mám svůj názor a nenechám se bez důvodů ovlivnit, dokonce ale nad názory protistrany přemýšlím, zda bych svůj názor neměl v něčem opravit). Až na vyjímky (myslím, že posledně to byl pan Sobotka) na názory diskutujících členové ČSSD nereagují. Prostě něco "vyplivnou" a spoléhají na to, že se společnost bude polarizovat a snad tu vznikne třídní boj.
08. 09. 2007 | 18:04

1049an napsal(a):

Rath není už ani lékař, ani politik. Je velkohubý mluvka s náběhem k hulvátství a to je vše. Chvíli se může cítit jako king, za pár let se o něm bude hovořit jen jako o tragikomickém podržtaškovi svého Vůdce, za něhož dělal část špinavé práce.
08. 09. 2007 | 18:17

karel napsal(a):

Pane doktore, tentokrát máte bohužel naprostou pravdu. Celá Bémova akce s olympiádou má jenom jeden cíl: rozdat miliony na různé "analýzy" a "konzultace", změnit územní plán a rozdat miliardy spřáteleným stavebním firmám.
08. 09. 2007 | 18:18

kodl napsal(a):

michi je trdlo
08. 09. 2007 | 18:33

West napsal(a):

V podstatě souhlasím bohužel to má háček: s mnoha lidmi se diskutovat nedá! Pokud se na diskuzi ukážou diskutující jako Ladic(člověk bez názoru který neustále zavaluje diskuzi odkazy na články) nebo Sup u kterého jsou všichni komunisti a kdo s ním nesouhlasí je utrakomunista je prostě nemožno diskutovat!
Pokud jde o politickou diskusi opozice vláda viděl jsi to při "reformě" ODS po opozici chtěla hlas aniž by diskutovala! Když ČSSD řekla že bez ústupku nic nebude nasadili jim psi hlavu a řekli že jsou nekonstruktivní!
08. 09. 2007 | 18:38

ALDO napsal(a):

Díky za trefný článek. Navíc si myslím, že Praha je "komorní" město a taková megaakce do ní prostě nepatří. Na jednu stranu slyšíme, ODS chce šetřit, kde se dá, ale když se jedná o sebezviditelnění, přihrání veřejných zakázek "spřáteleným" firmám, pak jdou veškeré idee stranou
08. 09. 2007 | 18:44

Deny napsal(a):

pro Westa
Jsou to všichni šašci, tím myslím politiky. Kam se hrabem na Poláky. Korupce člena vlády, kolalice se rozpadla, nové volby. To ti naši se budou držet zuby nechty. Bém teď už nepřímo vydírá lidovce a zelené, že pokud nebude zvolen Klaus, padá vláda.
Diskutovat se dá téměř s každým do té doby, než jedná strana nemá argumenty a pak začnou osobní výpady. Pak to nemá cenu. Ale pokud se jedná věcně, argumentačně mělo by to jít.
08. 09. 2007 | 18:49

Zacheus napsal(a):

Já netvrdím, pane doktore, že nemáte v lecčems pravdu ( i když vaše cynické vyjádření, že tradiční rodina pro Vás nemá význam, velkou čest Vaší morálce a charakteru nedělá). Ale ruku na srdce - v politice toho přes veškerou snahu nedosáhnete tolik, jako byste dosáhl v lékařské profesi ( a pokud je mně známo, byl jste opravdu velmi kvalitní lékař). Nebylo by lepší, pokud by jste zachraňoval a pomáhal reálně lidem jako pacientům,než se snažit o nemožné v politice? Nebo Vám už jde opravdu jenom o "moc a slávu?" - Ale sám víte z lékařské praxe, jak je život pomíjívý...
08. 09. 2007 | 18:59

jima napsal(a):

to stejskal- pane editore,jednou jsem již psal, že blogy čtu a málo píši. Otázal jsem se, zda vymažete urážlivý blog samolibého paroubka. Nereagoval jste. Mažete příspěvky v podstatě slušné. Proč i tento blog tohoto politicky cestujícího kašpara nevymažete? nebo si s ním umí poradit jen pan Macek? Pane Stejskal- jste slaboch a zaujatý. Tomáš Marný.
08. 09. 2007 | 19:03

A.Simonides napsal(a):

Pro JIMA
Proc by mel pan editor ten clanek mazat? Co je na nem spatneho.Pan Rath vyjadril jen nazor milionu lidi.Myslim,ze se ti od zlosti zatemnuje mozek.
08. 09. 2007 | 19:25

Zbiral napsal(a):

A.Simonides:Nazorna ukazka ortodoxni modre demokracie
08. 09. 2007 | 19:44

ing. Kalousek napsal(a):

Tam zase za radar agitovala moderátorka Zora Jandová spolu s jakýmsi plukovníkem. Moderátorka pořadu, kde mají školáci diskutovat, vysvětlovala dětem, že plukovník jejich pomýlené vidění světa "uvede na pravou míru".
08. 09. 2007 | 19:45

kalousek napsal(a):

zora Jandova agent STB kryci jmeno Alena,dnes clenka ODS a horliva podpurkyne radaru
08. 09. 2007 | 19:46

West napsal(a):

Je to tak, Deny! Ale podívej se jenom na tuto diskusi-kolik lidí v ní má argumenty a kolik lidí tu jenom provozuje útoky na p.Ratha? A teď si představ co by u nich vyvolalo kdyby začal p.Rath ještě odpovídat-přwed nedávnem se o to pokusil prof.Hořejší a p.Stejskal nestačil mazat.

S těmi politiky máš naprostou pravdu jen je strašlivé že tito lidé o nás rozhodují(na iluminaty, židy, zednáře a ufo v pozadí událostí moc nevěřím!))))i když i najdou se i vyjímky a le ty se většinou do vlády nedostanou a když se dostanou moc dlouho tam nezůstanou. Bohužel tak se to u nás po 89 nastavilo! Jinak v Polsku byla vláda v krizi od začátku(stejně jako ta naše ale ahle ještě o stupínek hloubš)! V Polsku šlo i znásilňování, bylo dokonce pár pedofilních skandálů, korupci o teré se na našem malém písečku může jenom zdát a o přehmaty ohromného dosahu! Osobně doufám že u nás tahle vláda také dlouho nevydrží! Už jen ta slavná "reforma" bez věcí jako jsou audity na monisterstvech a úřadech a nějakého šetření dokazuje její impotenci!
08. 09. 2007 | 19:55

Ditmar napsal(a):

Porovnají-li se podobné diskuze na německých serverech s diskuzemi českými, je na první pohled patrný zřetelný obrovský rozdíl. Konkrétně ve věcnosti příspěvků a kulturnosti příspěvků. Urážky ,nenávist a sprostota se tam opravdu hledá velmi, velmi těžce. Minulému režimu se mimo jiných hříchů vytýkalo, či vytýká t.zv. třídní nenávist. V těchto současných diskuzích je tato však cítít opětovně, bohužel z úplně protilehlého tábora.
08. 09. 2007 | 20:01

jojo napsal(a):

Vedení ČSSD na aktuálně.cz, taková virtuální hra prosťáčků.
08. 09. 2007 | 20:02

Tupelo napsal(a):

@kalusek: za tu medialni masaz pro deti se stydi i leckteri priznivci radaru, viz:

http://zpravy.idnes.cz/zpov...

A to jeste neprisel zlaty hreb, v podobe oficialne spustene masaze z profesionalnich PR firem.

Jinak Rath ma samozrejme pravdu, na financovani olympiady by se jiste nabalila cela rada spratelenych firem. Pokud chce kdokoliv olympiadu, mel by si zalozit spolecnost, sehnat si penize na investice, pripadny zisk si samozrejme ponechat a vybudovane sportoviste ci infrastrukturu pote bud odprodat nebo pronajimat. Muj nazor je, ze stejne olympiady zacinaji byt jen o penezich, tak proc ne.
08. 09. 2007 | 20:13

Milan napsal(a):

Raději ty jeho žvásty ani nečtu a o to mám krásnější den.
08. 09. 2007 | 20:16

Deny napsal(a):

pro West
Plně souhlasím. Ale přesto mám k úrovni diskuze malou připomínku. Možná to bude takové malé RÝPNUTÍ. I na Vás.
Ono se řekne snáze TY VOLE, NEŽ VY VOLE. Tím Vám chci trochu naznačit, že ač máte správné věcné názory, tak jako většina zde diskutujících tykáte.
Mě osobně to nevadí, nejsem žádná škrobák, ale právě vědom si výše uvedeného rčení, se např. já snažím v těchto diskuzích vykat.
To, že je to slušnost, protože se neznáme, to je okrajové. Jde spíš o to, že tím druhému dávám najevo, že si ho vážím, že s ním rád diskutuji a přestože s jeho názory nemusím souhlasit, můžu nad nimi přemýšlet nebo se mu nebudu za jeho názory smát a zesměšňovat ho.
My diskutéři to máme moc jednoduché,jsme v anonymitě, píšeme pod nicky, tak si dovolujeme. Je to takové to naše malé české zbabělectví.

Ale jinak pravda může být také v tom, že lidé jsou celkově z politiky slušně řečeno unavení, tedy nasr.... A toto je taková možnost vylít si svůj vztek, zlost,frustraci na autorech článků. Takže do německé kultury máme co dohánět.
08. 09. 2007 | 20:23

Jana J napsal(a):

Pane Stejskale, omlouvám se, TAKHLE jste to opravdu nenapsal. Leč použila jsem Vaši informaci jako východisko své úvahy, která, myslím si, není úplně zcestná.Vy to samozřejmě takhle cítit nemusíte.
08. 09. 2007 | 20:28

West napsal(a):

Dilmare je to tak! A to na Aktuálně je to ještě ve zlatě! To na novinkách a obvzláště na MF dnes to je teprve "elita"!
08. 09. 2007 | 20:28

Al Jouda napsal(a):

Pan doktor Rath má v tomto případě pravdu ! Chtěl zavést i úsporná opatření ve zdravotnictví, to mu však zatím nebylo umožněno.Snad v příští vládě .....
08. 09. 2007 | 20:29

edvardkozusnik napsal(a):

Olympijská daň 15 korun

http://blog.aktualne.centru...
08. 09. 2007 | 20:46

stejskal napsal(a):

Dobrý den, pane jima,

k Vašemu názoru nemám co dodat. Asi chápete, že ne všemi doporučeními, která zde v diskusi zazní, se budu řídit. S dovolením si ponechám i vlastní názor.

A jen pro pořádek: příspěvky dalších dvou diskutujících jsem smazal, neboť vulgárně urážely autora blogu.

Libor Stejskal
08. 09. 2007 | 21:13

stejskal napsal(a):

Paní, Jano, já vím. Bylo to ode mne spíš takové pousmání, nijak vážně míněná obrana.

Hezký večer.

Libor Stejskal
08. 09. 2007 | 21:14

Topol napsal(a):

Pane Marný máte to marný, olympiáda nebude ani omylem.
Nepozvali mě nazahájení.
08. 09. 2007 | 21:59

J. Švorčík napsal(a):

Zpravidla s panem Rathem nesouhlasím, protože ho považuji tak trochu za populistu. Co se týče Olympijských her, dávám mu zcela za pravdu. Dokonce jsem dnes publikoval v Pražském deníku čtenářský příspěvek podobného obsahu. Nejsem odborník na zdravotnictví, tak jsem částky nepřepočítával na počet nemocnic, ale upozorňoval jsem na zkušenosti z Atén, kde byl rozpočet překročen skoro o sto procent.
Neznám parlamentní praxi, udivuje mne však, že nikdo nepředestřel tento problém ve sněmovně. Když se v parlamentu zpovídá paní Parkanová ze svého pěveckého umění a pan Topolánek se zpovídá za nemravně zvednutý prst, myslím, že by se tímto důležitějším problémem měl zabývat parlament. Vždyť to není jen věc Prahy. Případné ztráty zaplatíme my všichni.
08. 09. 2007 | 22:36

Frank napsal(a):

V reakci na Janu a Denyho .Psal jsem jak na webové stránky ODS, tak přímo na mailovou adresu p.Ratha je to přibližně měsíc.Můžete hádat s jakým výsledkem.Nikdo o vás jako o řadového občana nemá zájem.Takhle až bude měsíc před volbami to budou plakáty přes celou dálnici,, Na prvním místě pro naši stranu je člověk,,a je naprosto jedno která strana to bude.Jakmile je po volbách neodepíše ani vrátný.Je jen na nás abychom konečně pochopili, že jsme pro ně jen nástroj na dva dny, který jim pomůže k moci ,ke státním penězům za hlasy u voleb a jiným výhodám.Pak už jsme jen přítěž která více či méně způsobuje problémy.I když samozřejmě ,s politickou kulturou,nastolenou v této zemi se ta přítěž dá ignorovat.A nejsou to jen stany modrá nebo oranžová,jsou to všechny.Na webu ODS přímo pod modrým ptákem výplodek Topolánkova poklopce,na webu ČSSD ještě sice ne,ale napište nám ,my vám stejně neodpovíme.Chtěl bych vidět,jak dlouho by toto u opravdu demokratických stran na západ od nás fungovalo.
08. 09. 2007 | 22:59

Josef napsal(a):

Obávám se, že pan Rath má pravdu. Politici musí na straně jedné bavit veřejnost, na straně druhé jí musí být užiteční. Nemyslím, že pan Bém je pražské veřejnosti nějak extra užitečný. Jeho zábavní hodnota je však vysoká. Dokáže se hezky šklebit, přestrojovat za cizince a vymýšlet cirkusové politické kousky .Olympiáda je nesmysl : a) ekonomický (návratnost), b) politický ( kde je kompatibilita s vizí státu?). Je to však povedený PR cirkus.
08. 09. 2007 | 23:11

hv napsal(a):

Pokud vim, tak z parlamentnich stran se proti olympiade oficialne postavila pouze Strana zelenych. CSSD i kdyz vydava vyjadreni temer ke vsemu, tak k olympiade se zatim vyjadrovala pouze pozitivne, prazska organizace kandidaturu jmenem sveho prazskeho predsedy podporila. Na prazske radnici to kritizovala SNK-ED a prave Zeleni. Nechci spekulovat, zda se autor blogu snazi svezt na negativni vlne proti olympiade, viditelne na blogu pana Macha, nicmene s temi stavbami nemocnic a skol bych to take neprehanel, protoze dulezite nejsou jejich pocty, ale dostupnost a kvalita sluzeb.

Mimochodem, pred volbami sliboval pan Paroubek prispevecek na narodni fotbalovy stadion miliardu z eraru. Ta stavba za 3 mld by take byla pekne drahym spasem a zaradila by se asi po bok Sazka areny a Strahovskeho stadionu.
08. 09. 2007 | 23:14

Paja napsal(a):

Naprosto normalni, logicky clanek, pozastavujici se nad nesmyslnymi megalomanskymi navrhy nekterych politiku a firem. Presto se tu ihned vyroji nadavky a dalsi blaboleni na Ratha (+ Paroubka, ktery s timto clanek nema nic spolecneho). Je mi naprosto odporne, jak se ti fanatici projevuji. Ac s Rathem nemusim pokazde souhlasit, tak ted ma zcela evidentne pravdu. Ovsem, nekteri se do nej budou obouvat stale a ikdyby Rath napsal, ze 2+2=4, tak Fanda Ratha a dalsi obdobni tupci budou hulakat, ze Rath lze (ze ho asi navedl Paroubek). A nakonec tu jeste budou mluvit za vetsinu (jako ze vetsina je Rathem znechucena a podobne). To je chovani, jako za bolseviku. Hnus a hruza!
09. 09. 2007 | 01:30

David napsal(a):

Ten pan Stejskal je asi velký fanda Václava Klause - smazal mi (kdo jiný?) po dvou týdnech zcela slušný, věcný a korektní komentář pod článkem pana Hvížďaly o volbě prezidenta a Klausovi. Doteď to nedokážu racionálně pochopit.
09. 09. 2007 | 05:45

proutkař napsal(a):

Pro Davida.
Pan Stejskal je velmi neobjektivní.Já bych si ten váš příspěvek rád přečetl.Článek pana Hvížďaly se mi také velmi líbil.
09. 09. 2007 | 06:18

Zbiral napsal(a):

David,proutkar:Pan Stejskal by predevsim jako spravce blogu nemel vubec prispivat,je to totiz vysoce neprofesionalni,pripomina mi to rozhodciho ,ktery sazi zapasy,nebo soudi svuj tym a odkazuje na svoje nejlepsi svedomi a vedomi.Jedine co muzem delat je protestovat a snad ta sebereflexe prijde
09. 09. 2007 | 07:13

Deny napsal(a):

pro Franka
Já mám zatím dobrou zkušenost s panem Nečasem a Langrem, ti odpovídají na mailové zprávy, třeba ne hned, ale do měsíce ano. A myslím, že i pan Tlustý mi po volbách taky jednou odpověděl
Ale jsou to odpovědi typu: Děkuji za Váš záje, zprávu atd... U Langa ne. Ten se rozepisuje k tématu, co jsem mu napsal
Ale možná, že to byla vyjímka, nevím.
09. 09. 2007 | 09:16

jano napsal(a):

Autor mi nemusí byť sympatický,ale podstata článku je pravdivá.Aj my,Slováci,sme sa hrali na kandidátov na Zimné olympijské hry v Poprade.Celý ten vtip dva obdobia po sebe stál asi viac ako 250 miliónov pre propagáciu tohto omylu.Výsledok?Kto pozná Tatry,tak vie,že im nič neprinieslov rozvoji športovísk ani cestovného ruchu.Akurát sa tam nasáčkovali veľkí developeri a o päť rokov do tatier nebudeme chodiť,ale len pozerať s ďalekohľadmi niekde od diaľnice.Dajte si pozor na Vašu krásnu Prahu,už je dnes dosť zmrzačená a poznamenaná vduchu zábavného parku amerického typu a pomaly a isto sa z nej vytratil ten duch českého mesta,ktorý sme tak radi chodili vychutnávať.Dnes je to komerčné mesto,na najkrajších miestach nájdete rovnaké značky luxusných butikov,KFC,McDonalda a podobnej hávede,či ste vo Varšave,Krakowe,Viedni,Bruseli.Už ani tá Zlatá kaplička je zlatou pre niekeoho,do Zlatej uličky treba pomaly časenky,Václavák strasse sa mení na handelstreet.
09. 09. 2007 | 09:42

ferda napsal(a):

Doktore,já žasnu,vy máte patent na rozum?Zapoměl jste ale na jednu neoddiskutovatelnou skutečnost.Těch 900 miliard nadělali vaši soukmenovci a to to další je teď daň za vaši správu země.
09. 09. 2007 | 09:54

qwe napsal(a):

ferda: co je to za nesmysl? Z těch 900 miliard jsou 600 miliard transformační náklady.
09. 09. 2007 | 10:06

Sandokan napsal(a):

Rath je dobrej, má budoucnost, je mnohem chytřejší než loupeživej hasič bendl, proti kterýmu bude kandidovat.
09. 09. 2007 | 10:35

JoJo napsal(a):

Souhlasím,je to tak.Bém je hrůzostrašnej ve všem co dělá.A olympiáda? K smíchu nebo k pláči.
09. 09. 2007 | 10:54

Paja napsal(a):

ferda: Ferdo, spis to vypada, ze patent na rozum mate vy (tedy, aspon se o to uboze a trapne snazite). Sama nejsem priznivkyne jen jedne politicke strany - volim proste tu stranu, ktera mi je zrovna sympaticka, prezentuji ji pro me solidni lide a ma zajimavy progam. Proto jsem uz do ruznych instituci volila jak ODS, tak US-DEU, tak ale i CSSD a dasli, krom KSCM.
Nicmene, myslim, ze kazdemu elemtarne vzdelanemu cloveku je jeasne, ze onen dluh 900 miliard neni jen prace CSSD. Za vice, nez pulku muze vladni koalice v cele s ODS z let 90. Staci se podivat na strukturu dluhu, ujasnit si pojmy, jako "verejne dluhy", "bankovni socialismus", konsolidacni agentura (drive banka), umele financovani nerentabilnich mamutich podniku - kvuli umelemu udrzeni zamestanosti... atd. Vyrovnane rozpocty prvni vlady ODS byl jen falesny politicky marketing, na ktery se nachytali asi jen hlupaci, jako vy, bohuzel.
Zaverem vam doporucim - mějte svou hlavu, studujte informace a nepapouskujte informace, ktrym nerozumite. To delaj opravdu jen hlupaci a nebo fanatici.
09. 09. 2007 | 10:58

Paja napsal(a):

Sandokan: Ja myslala, ze Bendl je byvaly vedouci z textilany. No, kdyz se podivam na privatizaci stredoceskych nemocnic jeho znamym z ODS, kamaradum a sponzorum te strany vetsinou tak za 1/3 skutecne ceny, pak s tim slovem "loupezivy" v nadsazce docela douhlasim :-D
A predstavte si, ze se mi kdysi Bendl celkem zamlouval (jeste pred aferou, kdy surove zmlatil svou byvalou zenu, samozrejme).
09. 09. 2007 | 11:02

stejskal napsal(a):

Dobrý den, pane Davide,

zásadně nemažu slušné a objektivní texty a už vůbec ne po dvou týdnech. Občas se ale stane něco jiného: každý den mažu až několik tisíc odkazů, které do diskusí dávají softwaroví roboti. Je to velmi monotonní a časově náročná práce a někdy se stane, že omylem smažu i text, který jsem mazat vůbec neměl v úmyslu. Diskuse zanesená roboty vypadá následovně http://blog.aktualne.centru... Nechávám si ji tady, abych ji občas mohl ukázat našim IT specialistům.

Je pravděpodobné, že toto se stalo ve Vašem případě. Je-li tomu tak (tedy pokud Váš text neporušoval Kodex diskutujících a já nemám žádný důvod Vás podezírat, že jste jej opravdu porušoval), velice se omlouvám. Prosím, abyste jej napsal znovu, je-li tedy ještě aktuální.

Jinak Vás mohu ubezpečit, že nejsem příznvcem pana Klause, natožpak jeho velkým fandou.

Ještě jednou se omlouvám.

Libor Stejskal, editor blogů
09. 09. 2007 | 11:08

bara napsal(a):

Pane Rathe,
vite nad Vasim prispevkem se clovek nemuze zamyslet, protoze je plny te paroubkovske zapsklosti, ironie a zloby v kombinaci s normalizacni retorikou. Vy neumite argumentovat.
Co to jsou "proziravi narodohospodari"?
To jste byli Vy, Paroubek a Sobotka?
Jinak ja osobne si myslim, ze poradani OH v Praze je nesmysl.
09. 09. 2007 | 11:43

stejskal napsal(a):

Dobrý den, pane Zbírale,

doporučuji k přečtení následující text a zejména pak diskusi pod ním. http://blog.aktualne.centru... Poměrně obsáhle jsme se tu již touto problematikou zabývali.

Libor Stejskal
09. 09. 2007 | 12:20

radek napsal(a):

Pane doktore. S touto olympiádou budete mít asi pravdu.Nemáte pravdu ale v tom, že by to byl problém stranický.Ani liberální ekonomové nejsou pro.
Jedná se o Pražský lobismus.
Vy jste si jenom přihřál polívčičku.

P.S.Vybudování nemocnic je jedna věc, ale najít zdroje na jejich provoz je věc druhá.Ale to Vy, takový Všeználek, jistě víte.
09. 09. 2007 | 15:37

K.E. napsal(a):

feldkurát Katz přeci pravil "to se nám to hoduje, když nám lidi půjčujou". A když došlo na placení. šlo se na frontu... a bylo. A ČCSD šla zase do opozice.
u státního dluhu (u celého veřejného sektoru či se započtením zahraničních dluhů by toho bylo víc než oněch 910 mil Kč) není až tak důležitých oněch necelých 30% jeho podílu na HDP, jak uvádí pan Rath, ale schopnost dluh splácet.
Náklady na dluh mají být v příštím roce 47 mld Kč - a k tomu zřejmě přibude nárůst úrokových nákladů (ČNB už letos třikrát zvedla sazby a zdaleka to nekončí).
Takže 10 let trvající tendence růstu dluhu není až tak malicherná, aby šla shodit jednoduše ze stolu. I když zatím Maďarský vývoj nehrozí. ČSSD pokud vím chtěla euro původně do roku 2010. Ale s tímhle tzv. strukturálním deficitem těžko i do roku 2013.
09. 09. 2007 | 15:40

K.E. napsal(a):

k radkově poznámce : otázka není jen o tom, jestli radši nalít beton do Prahy a nebo zvelebit nemocnice.
Ve zdravotnictví se také mluví o optimalizaci kapacit ... a poslanec B. Štastný (ODS) přichází s nápadem nové metropolitní nemocnice místo zařízení na Karláku.
Když byla ČSSD s ODS v Praze ve velké koalici (1998-2006), tak o novém areálu za spoustu miliard v Praze uvažovali v Lidovém domě rovněž - s avriantou univesitní (tedy sátní) nemocnice. Teď tedy platí co ?
09. 09. 2007 | 16:05

LQ napsal(a):

Rathe, po dlouhé době je nutno z mého hlediska souhlasit s tím, že olympiáda v Praze za současné naší rozpočtové kondice je hloupost. Srovnávat to však se stavěním nemocnic, natož fakultních je naprostá demagogie hodna přesně vašeho způsobu uvažování. Ještě jste zapoměl dodat, že nejlépe by bylo, aby jste o tom kdo ty nemocnice postaví a vybaví rozhodoval vy a všude si něco ulil. To je nádhera. Zase jste se projevil v plné nahotě a ti vaši "národohopodáři" hovoří o mnohém. Jo a pokud se pořád pasujete na toho kdo umí ve zdravotnictví šetřit, tak prosím naučte lékaře na tom drahém přístrojovém vybavení pracovat třeba na dvě směny, aby lidé nemuseli čekat slavné pořadníky na vyšetření. Tak ušetříte nejvíce. Pak vám těch přístrojů bude stačit polovina. Jenže pak taky od výrobců nebudete brát provize za dodávky těchto přístrojů. Nejlepší vizitka lékaře-politika je přece osobní příklad a "o to vám přece nejvíce jde".
09. 09. 2007 | 16:24

Líný černý pes napsal(a):

To se to diskutuje, když je jasné, že v Praze (ČR) žádná olympiáda nebude. Ono to totiž závisí na MOV a mnohých nelevných čachrech okolo. Takže budou vyhozeny "pouze" stovky milionů za projekt olympiády a pak nic. A bude sláva, kolik jsme ušetřili, když jsme kandidaturu nedostali. Ne, nejsem pesimista, jsem realista a bohužel jsem měla možnost se seznámit s úředno-lobystickým myšlením.
09. 09. 2007 | 16:45

LEVAK napsal(a):

Jestliže si bude Praha financovat olympiádu sama prosím,ale jestli to má být za státní peníze tak by o tom měli rozhodnout občané v referendu.Na tuto olympiádu může doplatit jenom Morava!
09. 09. 2007 | 17:59

David napsal(a):

to pan Stejskal: komentář se týkal Václava Klause a také tendenčnosti psaní Mladé fronty Dnes (podle mého přesvědčení), např. v jejich "anketě" o příští volbě prezidenta. Děkuji, Vaše vysvětlení a jeho serióznost mě potěšilo - a docela jsem si oddechl.
09. 09. 2007 | 18:56

Noc napsal(a):

Pane doktore Rathe, opět jste nazval věci pravým jménem. Každý rozumně uvažující člověk si může ověřit, že máte pravdu.Čtu veškeré Vaše příspěvky a musím konstatovat, že dnes zde není moc skalních a demagogických příznivců ODS. Prostě nemají argumenty, Dík pane doktore.
09. 09. 2007 | 21:01

Acidburn napsal(a):

No, tak k tomu se dá říct jediné - že jste nějak zapomněl uvést, kolik nás udržování toho státního dluhu ročně stojí - schválně, víte, kolik miliard pouze kryje úroky? A co by se dalo s polovinou těch peněz (pokud by dluh byl "pouhých" 450 miliard) financovat?

Netvrďte tu proto, že reformy nejsou nutné - vám by totiž, socani, nezbylo nakonec nic jiného než provést také reformu - měnovou, protože ten dluh (podle vás jeden z nejnižších v EU) je prostě neudržitelný ve vašem peníze masivně přerozdělujícím systému a těch vašich "sociálních vymoženostech", které nejsou ničím jiným než virtuální realitou (protože zadarmo není ani školství, ani zdravotnictví, ani nic jiného, leda snad sluneční záření).

Takže další lež - ovšem na vašem blogu se není čemu divit...
09. 09. 2007 | 21:14

acid ass napsal(a):

nemám rád modré smarfy, červené dwarfy a jiné potvory. Co s tím, když jsou všude, strašně rychle se množí a diskutují a diskutují.
09. 09. 2007 | 22:33

marek napsal(a):

mily davidku ..dalsi prispevek za ktery te jirka urcite podrbe za ouskem.. gratuluju muzes na sebe byt pysny!!
10. 09. 2007 | 00:39

neo napsal(a):

Dobrý den pane Rathe,
velmi by mě potěšilo, kdybyste v e volbách kandidoval ve středočeském kraji. Ještě o tom uvažujete? moc se těším na konkurenci Vašeho typu.

nejvíc mě potěší až uvidíte volební výsledek..který na 100% bude více než jednoznačný. jen do toho.
10. 09. 2007 | 11:50

Petr napsal(a):

Pro editora blogu ;) Kdyz mate takovou praci s mazanim komentu od robotu a spammeru, tak proc sakra, nepouzijete nektery z anti-spam pluginu co Nucleus nabizi? Myslite, ze lide by nepochopili treba Captcha? Mozna by to i bylo prinosem ;) Jinak jako pro prazaka mi prijde olympiada ujeta a nesmyslna. A "clanek" Ratha je populistickej, jako kazdej jinej. Je videt, ze se z nej stava ded vseved CSSD. Ale to mi je uplne jedno, spis me irituje, jak je neskutecne neobjektivni. CR neni jen oranzova a modra. Nekde se ty barvy pekne doplnujou a zrovna na prazskym magistratu ten dort spolu, spokojene varili dlouho.
10. 09. 2007 | 19:58

Roko napsal(a):

Když je mi trochu nevolno, tak si vždycky přečtu blog od nějákého národohospodáře typu megavůdce Jyrky, docenta Havla nebo dochtora Drátha a hned se mi uleví. Pardon, hned se z toho pobleju. No nic, musím padat abych to stihnul ....
11. 09. 2007 | 07:20

stejskal napsal(a):

Dobrý den, pane Petře,

jsem laik, těmhle věcem příliš nerozumím a už vůbec je nemohu instalovat do systému. Nicméně naši IT specialisté na něčem podobném pracují. Držím si palce, aby to vyšlo.

Libor Stejskal
13. 09. 2007 | 16:13

korkoran@centrum.cz napsal(a):

Zajimavé je,že Mudr Rath se svými mimopolitickými aktivitami patří mezi TO 1%lidí kteří na daňové reformě vydělají.Stejně jako expremier p.Paroubek a ti další soc. demokrati,kteří patří do vyšší střední třídy, co se týče ročních příjmů.Další ohavnost je jejich spojení čerta s ďáblem (Ksč)po prohraných volbách.To bylo řečí a slibů před volbami o nepřátetelení s touto organisací,která nikdy neskončila s třídním nepřítelem,to jest s lidmi,kteří trochu víc pracují.
13. 09. 2007 | 19:27

Martin napsal(a):

Korkorane, a to je spatne ze vydelaji ? Zavist vami trese ? Navic tim spise je jejich pristup chvalyhodny, kdyz na rozdil od svych pravicovych kolegu z parlamentu nechteji si velmi povolit opasky, kdyz stredni trida si je ma fest utahnout a nizsi nic nevydela. Po volbach se CSSD spojila priblizne stejne s KSCM, jako se po predchozich volbach spojila ODS s KSCM - pro pripomenuti napriklad spolecne zvolili presidenta nebo spolecne odmitli spidlovu reformu verejnych financi nebo spolecne se pokusili vyslovit neduveru vlade.
15. 09. 2007 | 05:08

alamo napsal(a):

Tato vláda žádný státní dluh nesníží,tomu věří jen naivní a nemyslící lidé.Ono to ani zřejmě není možné,jelikož by stát přestal fungovat.Zřejmě nikde na světě neexistuje stát bez dluhů,pokud o takovém víte, napište.
Této vládě naprosto nedůvěřuji,
nikdy jsem je nevolil a volit nebudu.
16. 09. 2007 | 18:10

Martin Kozák napsal(a):

Josef Dobrovský říkal: "Faktů, faktů žádám, nikoliv možností."
23. 09. 2007 | 18:54

Tomáš Najman napsal(a):

Pane Rathe,
jen k Vaší první větě:

1) každý dluh ohrožuje budoucnost dlužníka

2) omlovám špatné hospodaření (ČR) tím, že existuje ještě horší (EU) je na stejné úrovní, jako argumetace dětí v mateřské školce, že "to on dělá přece taky"

3) bohatí jsou (až na smutné vyjímky) bohatí právě proto, že umí šetřit. Anebo znáte někoho, kdo utrácí více, než vydělává a přitom bohatne???!!!

4) Čím je člověk chůdší, tím důležitější je, aby se naučil hospodařit. A proto je správné, když začne tím, že si utáhne opasek.

4) "veškerý celkový dluh" není žádný ekonomicky uchopitelný termín, tj. nemohu dále polemizovat nad tím, že jde o naprostý nesmysl a číslo vycucané z prstu.

Toť vše - a pouze k první větě, na další už fakt nemám čas ani chuť..

-------
Shrnuto a podtrhnuto.
Jako obvykle s vašich úst (a pera) padají jen další nepodložené, nic neříkající, hloupé a nesmyslné pseudoargumenty, které pro ty, kteří neradi přemýšlejí, působí velmi líbivě.
Jen tak dál...
24. 09. 2007 | 16:30

Stopař napsal(a):

Pane "doktore" Rathe z čeho to vlastně máte doktorát pokud jej máte?
25. 09. 2007 | 09:19

Ivo Peterka napsal(a):

No, pane Rathe, z toho, co jste ve zdravotnictví dělal vy si nemyslím, že zrovna vy byste byl dobrý hospodář. Např. ubírat peníze těm praktickým doktorům, kteří méně posílají pacienty do nemocnice a více je léčí sami je jistě prozíravý ekonomický přístup. Určitě takový, který vás opravňuje hodnotit ekonomické přístupy těch druhých.
25. 09. 2007 | 13:03

Prosťáček napsal(a):

Protože, kam se hrabu na šířku-výšku-délku intelektu pána dochtora, musím si vystačit se sprostou zábavou pro nás sprostý lid. Dnes mě třeba pobavilo, jak spudruzi v boji o koryto pro Paroubka lezou ODSce do řiti.
25. 09. 2007 | 20:20

Igor napsal(a):

Nejvetsi s-prostacek jste vy Drrrr.. Rathe.. Je mi z vas a vasich plku blivno jiz delsi dobu... Nedivim se, ze nase zeme je na tom jak je, kdyz ji vladne banda tupych hlav vaseho typu!! A to zbytku (nevyjimaje cast ODS) i s vasim praso-predsedou krivdim... Sbohem pane MinDrak.... Omlouvam se, jestli vam krivdim, pac sem cetl jen zacatek.. Ale opet jste mne hned v 1. odstavci odradil svym arogantne prihlouplym tonem a neskonalou blbosti od pokracovani! To radsi pujdu zehlit, nez todle cist...
26. 09. 2007 | 03:45

hawk napsal(a):

Á...pan MUDRat se nám zviditelnil. Už máme dalšího esxperta přes ekonomiku:-)
26. 09. 2007 | 09:32

hawk napsal(a):

...samozřejmě z řad socánků, tam je expertů na všechno, jako smetí, děti:-))
26. 09. 2007 | 09:47

hawk napsal(a):

....ale že nám to nepředvedli za á let nepřetržité vlády, to mi nějak nejde do hlavy:-))
26. 09. 2007 | 09:49

hawk napsal(a):

mělo to být 8 let...
26. 09. 2007 | 09:49

mart napsal(a):

Nechte voliče ODS být, nevšímejte si jejich plků, oni teď truchlí nad schopnostmi ODS, kterým věřili všechno co říkali před volbami i to jak pomlouvali ČSSD. Neznali myšlení ODS, jejich aroganci k lidem, a myseli si, že budou takoví co si oni sami o nich vsugerovali do hlavy před volbami. Tak si teď musí na každém, kdo ODS nevolil, léčit své mindráky. Měli by jít spíše k psychoanalytikovi. My, kteří jsme od ODS čekali to co se teď děje, a to ještě není vše, to ještě přijde, nás tato pravda o ODS nepřekvapuje. Přežíváme to určitě lehčeji, ale je mě líto těch let. Vydržte! Protože špatně na tom budeme všichni i ty co nechtějí slyšet pravdu.
26. 09. 2007 | 11:40

omo napsal(a):

Pane Tomáši Najmane, co říkáte OH pana Béma, snad budete platit ze svého platu i za mě. Já s OH pana Béma nesouhlasím!!! A co pan Rath píše je pravda, já bych platila jenom za nemocnice!!!!
26. 09. 2007 | 11:45

Hemmr napsal(a):

omo:

opravdu?
26. 09. 2007 | 13:53

MASH napsal(a):

Pane doktore, s Vasim clankem naprosto souhlasim. Diky za nej.
27. 09. 2007 | 23:12

hort napsal(a):

Pane doktore článek se mi zdá vynikající.Ve statistické části je nutno ještě doplnit kolik miliard mucholapek by se dalo vyrobit,to pro zelené a kolik by se mohlo postavit veřejných záchodů jak ve Zvonokosech,to pro vesničany a potom se již můžete představit jako kandidát rodné strany
28. 09. 2007 | 20:07

Ludmila napsal(a):

I kdyz mi pan Rath neni osobne sympaticky, s jeho nazory stoprocentne souhlasim. Nechapu hru na olympiadu, kdyz mam setrit.Tak jako nechapu, proc se vsem utahuji opasky a tem nejbohatsim nikoliv. Podijte se na mapu u clanku Rovnou dan ma polvina Evropy a zjistite, jaka polovina Evropy ji ma. Pouze staty na Vychode. To o necem svedci. A k aroganci ODS, o niz se leckdo v teto diskusi zminuje, te si mohl nevsimnout jen opravdovy hlupak. Ale co se da delat, prezili jsme jiz horsi ¨diktaturu¨:
29. 09. 2007 | 22:05

Tomáš J. Kliment napsal(a):

Nějak jsem nepochopil,zda doktor Rath píše jménem té 1% menšiny nejbohatších...Víte,pane doktore,já také nesouhlasím s konáním OH v našich poměrech.Nejde mi ale o výstavbu nemocnic,kterých máme dost a těch státem řízených zbytečně moc.Nejde mi ani o výstavbu škol,protože pokud se chceme stát skutečnými evropany,musíme školy stavět,třeba bychom hladověli,jde mi o to,abychom opravdu ušetřili.Začít bychom měli hezky zhora.Ne u toho 1% nejbohatších,kteří stojí ve většině případů mimo politiku,ale u těch,kteří si vesele sypou do koryt z veřejných prostředků.Začněme v Parlamentu,pokračujme na jednotlivých místech státní správy a přes zbytečně vyhozené peníze za sebepropagaci jednotlivých politických karikatur se dostaňme do sekretariátů politických stran.Víte,ono by se to utahovalo opasky těm,kteří měli úspěch.A plnily by se kasičky těch,kteří ten úspěch neměli,případně o něj ani neusilovali.Nechci tady tvrdit,že naši "nejbohatší" získali všichni svůj majetek dřinou od kuropění do pozdní noci,ale socialistické "utahování" se bohužel dotkne středních podnikatelských vrstev,drobných živnostníků atd. úplně stejně,jako těch nejbohatších.Hlavně už přiznejte,že největším zlodějem ze všech je sám stát.Špatně fungující,sešněrovaný hloupými zákony a především pohádkově drahý na to,jak špatně plní svou funkci.A tento stát opravdu dlouhou dobu vedla ČSSD,kterou právě Vy reprezentujete.
29. 09. 2007 | 22:37

TheTrooper666 napsal(a):

No fůůůj, Odsku sice nijak zvlášť nemusím ale Dráta už vůbec. Bléé kam jsem se to dostal.
30. 09. 2007 | 03:05

xxx napsal(a):

Pane Rathe udělejte už pořádek to už není
možné nejlepši kdyby tu udělali USA zakladny pochopitelně vojenske to by možna
tim vytřiduchm vubec nevadilo
30. 09. 2007 | 10:30

Estabar napsal(a):

pro pana Ratha a všechny kritiky: Opět tu máme to naše magické 1% nejbohatších. Jak ti musí být bohatí! A na co vůbec mají tolik peněz! Jak dobře bychom se měli, kdybychom je pořádně oškubali... Ne tak takhle by to opravdu nešlo. Většina lidí si vůbec neuvědomuje, že pokud se má špatně jejich zaměstnavatel, mají se "kupodivu" špatně i oni. Peníze sebrané bohatým by nebyly peníze pro lidi, byly by to peníze pro stát, tu jedinou firmu která nikdy nezkrachuje, i když tam jsou sebevětší pitomci... Proto je mnohem lepší než tlachat o tom, jak se ti druzí mají dobře, pořádně makat, makat, makat a doufat, že se mi to taky poštěstí:-) A co se Olympiády týče, tak jsem ještě neslyšel o státě, který by na ní prodělal (to ovšem neznamená, že by neexistoval, třeba jsem jen špatně informovaný)
30. 09. 2007 | 10:47

jirka napsal(a):

Pane Rathe , většinou máte úplnou pravdu , myslím , že z vás jsou ODSáci úplně hysteričtí a to je patrné z jejich opravdu nechutných žvástů. Zdravím vás.
30. 09. 2007 | 17:35

MASH napsal(a):

to jirka: Take se mi zda, ze posledni dobou nejsou s Rathem nekteri fanaticti priznivci nekterych politickych stran schopni normalne diskutovat. Radeji se ubiraji cestou vulgarismu, nadavek ci k fyzickemu vyhrozovani.
Rath je podle me vysoce inteligentni a velmi silny retor se zravou drzosti a prubojnosti. Ale predevsim je to neskutecnej pragmatik, coz se mne osobne dost libi! Tezko se nad takovymto clovekem da vyrazne v diskuzich "vyhrat", zvlaste, chybi-li na to intelekt. Takovy clovek je vzdy pro sve soupere v politickem boji velkou hrozbou.
Za posledni asi rok jsem na Ratha velice vyrazne zmenil nazor - z puvodne mne silne nesympaticekeho cloveka, predsedy pro me nezajimave LOK se stava jeden z mojich nejoblibenejsich politiku! Takovym lidem davam ve volbach hlas, at jsou z kterekoliv demokraticke strany!
Obdobne sympatie jsem diky podobnym vlastnostem kdysi pocitoval k Pavlu Bemovi z ODS (jeste, kdyz byl starostou Prahy 6) - bohuzel po povodnich 2002 a predevsim diky jeho primatorovani a prapodivnym az stupidne-hysterickym vystupovanim bulvarne-demagogickeho charakteru z poslednich mesicu (coby 1. mistropredseda ODS) u me hodne ztratil kredit. Hodne moc. Bohuzel.
01. 10. 2007 | 01:13

občan B napsal(a):

Lze pouze souhlasit s autorem článku. Megalomanské vize už tu jednou byly a přes řev skalních patronů ODS je pořádání OH v Praze vzhledem k vynaložení finančních prostředků bez záruky na jejich návrsatnost totální ekonomická hloupost.
01. 10. 2007 | 08:27

Mrázková napsal(a):

že se lidi hádáte. Jestli bude nebo nebude olympiáda v Praze mně osobně netrápí. Zajímalo by mně spíš jestli se budou tisknout třicetikoruny, abyc nemusela shánět drobné než půjdu k doktorovi. A aby jich bylo dost, kdyby náhodou přibyly místo OH ty nové nemocnice -)))
01. 10. 2007 | 19:21

ostravačka napsal(a):

Vážená paní Mrázková, bravo, bravo, bravo!Ženy jako Vy schází v komunální politice i v parlamentu. Děkuji Vám.
02. 10. 2007 | 01:50

ceemel napsal(a):

Gratuluji panu Rathovi, skutečně mě rozesmál a zpříjemnil mi den.

Za dob svégho ministrování nemocnice zavíral, utahoval fakultním nemocnicím přívody financí, stavěl se proti budování nových specializovaných opracovišť (viz mj. radiologická centra v Chrudimi a Pardubicích) a nyní bude volat po stavbě 27 nemocnic. Zajímalo by mne, jaké doktory do nich bude obsazovat. Z Ukrajiny? Mongolska? Či snad Bangladéše?

Děkuji za zpříjemnění dne, i Neználek říkal: Pět minut smíchu nahradí krajíc v břichu...
02. 10. 2007 | 13:29

ceemel napsal(a):

Omlouvám se za překlepy, ještě dodám pro MASH:

Zřejmě jste zapomněl na to, že pan Rath krom LOKu, který rozvrátil, prosurfoval (věrný úsloví "kam vítr, tam plášť") také ČLK, odkud odešel ve chvíli, kdy celou komoru rozhádal. O jeho politických hop-sem-hop-tam raději pomlčme.

Sebejistota může táhnout. Bohužel je to smutné, když za ní ovšem nejsou výsledky, které by ji podepřely. A slepé velikášství je pořád jen slepým velikášstívm.

Jinak s vaším hodnocením pana Béma vřele souhlasím a přeji pěkný den ;o)
02. 10. 2007 | 13:49

Zadin napsal(a):

Pan Dr. Rath je velice kontroverzní politik: někdo ho bere, někdo nenávidí. Je člověk se všemi nešvary i klady jako každý z nás. Z naší strany jde o úhel pohledu. Pokud nám je někdo proti srsti, vidíme na něm vše zlé, pokud naopak, vidíme jen dobré. Neuvědomujeme si, že i ten nejzarytější politik-straník má někdy pravdu, ať už je vlevo nebo vpravo. O potřebnosti ekonomické reformy, nutnosti šetřit sotva kdo pochybuje, měla by se ale týkat hlavně těch, kteří za 17 let přišli k velkým penězům a přitom téměř nic nerestituovali. Někteří tím okradli ostatní /viz např. kupónová privatizace a různé spekulace/.
O olympiádu mají samozřejmě eminentní zájem hlavně pražští podnikatelé, obchodníci, stavebníci, hoteliéři. Ti se chtějí napakovat a ostatní daňoví poplatníci budou léta splácet dluhy. Anebo si mslíte, že se na nich budou podílet podnikavci?!
02. 10. 2007 | 22:39

Javít napsal(a):

P. Bém asi nebyl pochopen.
Dříve si faraoni stavěli pyramidy, P. Bém si chce postavit rovněž pyramidu ve formě OH v Praze. Bohužel na úkor lidí. Bémovi nestačí pomník na Everestu.
Myslím si, že OH by se měly u nás pořádat až když si dáme do pořádku státní hospodářství a až se zbavíme miliardových dluhů.
03. 10. 2007 | 11:31

Gejza napsal(a):

Vážení a nevážení,
to, co zde předvádíte, je jasnou ukázkou ubohosti klasických čecháčků. Pouze oni si totiž nechají kálet na hlavu, od červených, oranžových, fialových, či modrých. Je zajímavé, že největší zaslepenci jsou snad příznivci modrých? To by nasvědčovalo tomu, že jde v převážné většině o lidi mdlého ducha, bývalé rudokožce, zloděje, či podvodníky?
03. 10. 2007 | 11:53

škudínek napsal(a):

každá rodina má svůj rozpočet, může utratit jen měsíční příjem.
03. 10. 2007 | 16:55

Javít napsal(a):

Pro Gejzu a škudínka:
co tím chtěl básník říci. Jste pro OH nebo ne? Vaše vyjádření je nesrozumitelné, co vlastně chcete?
03. 10. 2007 | 17:32

KJ napsal(a):

Pravicový politici se hlavně bojí lézt někam, kde je diskuze. Vždyť i Topolánek se bojí jít do TV diskuze a jde tam, jen když bude "diskutovat" sám.
04. 10. 2007 | 17:20

KJ napsal(a):

škudlínek: a když si ta rodina půjčí na počítač (vzdělání svého syna) a ten pak vydělává 3 násobek průměrné mzdy, myslíte si, že se to té rodině nevyplatí ?
04. 10. 2007 | 17:22

KJ napsal(a):

Jsem pro, aby se Bémova částka na OH investovala do školství a vědy.
04. 10. 2007 | 17:23

Demegog napsal(a):

Pro všechny:
Modří,zelení,rudí,oranžoví a všichni ostatní,to se vám to hádá za peníze daňových poplatníků.Zkuste však žít jen zvašich členských příspěvků.
Budujte si své stranické
aparáty ale za své bez státních dotací.Ukažte národu
jak umíte hospodařit za své a
národ si sám vybere koho bude
příště volit.
04. 10. 2007 | 18:42

hurá napsal(a):

1. Hry jsou velkou, nesmyslnou a populistickou hrou pro nemyslící.
2. Je dost vypovídající, jak se modří věřící pro pravdu zlobí. Dokonce podsouvají autorovi své nesmysly nad kterými se následně začnou rozčilovat a viní z nich pana Ratha.
3. Pan editor Stejskal je skutečným spolupracujícím cenzorem. Kdysi můj věcný příspěvek k pražkým grantům v kultuře vymazal a dokonce vymazal z článku blogera pana Justa větu, která mě přiměla k reagování. (Asi po dohodě s panem Justem. Aby to bylo na 100% pojištěno). Takže bych to s tou chválou pana Stejskala nepřeháněl.
4. Více blogerů z řad ČSSD je proto, že blogeři z ODS nemají co říci.
05. 10. 2007 | 01:35

stejskal napsal(a):

Dobrý den, pane hurá,

já bych to s chválou pana Stejskala také nepřeháněl. Přehnaná chvála nikdy nevede k ničemu dobrému. Dávám přednost kritickému pohledu.

Ad Váš text: "(Stejskal) kdysi můj věcný příspěvek k pražkým grantům v kultuře vymazal a dokonce vymazal z článku blogera pana Justa větu, která mě přiměla k reagování. (Asi po dohodě s panem Justem. Aby to bylo na 100% pojištěno)."

To není pravda, nikdy jsem nic z textu pana Justa nemazal a ani nevím, že by z něj bylo něco smazáno.

Pokud jsem někdy smazal Váš příspěvěk, mohlo to mít dva důvody:

a) byl v rozporu s Kodexem diskutujícího (urážlivý, vulgární, spamující, i.e. opakovaná publikace identického, s tématem zpravidla vůbec nesouvisejícího textu).

b) nebo to bylo omylem. Což se někdy stane a už jsem tu vysvětloval několikrát proč (mažu ručně stovky spamů od softwarových robotů denně, může se stát, že to v té záplavě omylem to "odnese" někdo nevinně). Pokud se ve Vašem případě jednalo o toto mé pochybení, omlouvám se.

Mějte se hezky.

Libor Stejskal
05. 10. 2007 | 12:07

Jan napsal(a):

Každý hlas, který může některým zaslepeným lidem otevřít oči, je dobrý. V tomto případě je to hlad Dr. Ratha.
05. 10. 2007 | 13:12

trodas napsal(a):

"Takto "hospodsky" nadávat můžu já, ale politici, jako je Rath toto můžou změnit. Tak proč Rath zůstává jen u kritiky tady na webu?"

Inu treba proto, ze tandem Bém-Jirásek "nepotřebují vládu ke svému rozhodnutí"... Viz. http://www.novinky.cz/domac...

Když se soudruzi Bém a Jirásek nepovažují za nutné se s tímto "drobečkem" poradit ani s vládou, pak co může dělat pouhý poslanec Rath?

Rath dělá to, co může - upozorňuje na to, že jakkoliv jsou OH v Praze utopické, tak se na nich lze i na jejich nekonání-se hodně napakovat. Toť vše.

Pokud lidé trpí takové své představitele a nevyhážou je z oken (a že máme v defenestracích tradici!) tak pan poslanec Rath nemůže dělat nic jiného, než na to, o co doopravdy jde, upozorňovat.

Ač ho samotného podezírám z vytvoření zadluženosti českého zdravotnictví spolupodílením-se na tunelování zdravotnictví 3x vyššími cenami za ten samý zdrav. materiál než je v Německu tak v tomto případě uhodil hřebíček na hlavičku.

Možná také jen proto, že z tohoto kšeftu mu nic nekápne, kdo ví :)
06. 10. 2007 | 15:25

joli napsal(a):

Hm...když celá Čína, která má nějakou tu miliardu obyvatel je karána za to, že spoustu věcí dělá špatně a pomalu, tak bych chtěl vidět ČR, která je stokrát menší...
08. 10. 2007 | 11:41

Komisar napsal(a):

hehe ten by zas potreboval profackovat jak to tak ctu:-D

ne ted vazne

uz nevim presne od ktere olympiady...ale po ni byly vsechny ziskove! proc by ta v Praze byt nemela? Ano Strahov chatra....jenze ten chatral uz za totace:-D neni tam dost infrastrukturi pro dopravu atd....najde se dost aspektu proc je ve stavu v jakym je!

Proste vse co tu Rath pise je snuzka nesmyslu a kecu
09. 10. 2007 | 00:49

Leopold Čech napsal(a):

Pan Rath určitě taky svatý není, ale tady má pravdu. Bohužel se k tomuto tunelu mpřidávají i jeho soukmenovci z CSSD, ale hlavně ti pražští, protože dobře vědí, že se to jejich firmám vyplatí. Že bude státní rozpočet ještě více zadlužený? Koho z nich to zajímá? Až budou mít penízky ve svojí kešeňce, klidně se odstěhují třeba za Krejčířem nebo Koženým někam na Seychely nebo Kanáry, kde si krásně vychtnají zbytek svého života. A ti blbečci co zůstali v ČR-ať platí daně třeba 100%! Vždyť se tot děje téměř denně při každém fotbalovém nebo hokejovém zápase. Proč má policie i za mé peníze dělat pořádek v prostorách, které vlastní soukromé firmy a dělá to pro tyto firmy zdarma?!Jo, to by se mi taky dobře podnikalo, kdyby mi větší část nákladů hradil stát, případně státní firma dodávala zdarma služby nebo materiál. To by se to podnikalo co?
09. 10. 2007 | 08:01

Pepe napsal(a):

Pane doktore,
myšlenkou uspořádat OH v Praze se zabýval už váš soukmenovec Gross (viz Barková a koupě dvou starých domů, na radu Standy je chtěla přestavět na hotel pro budoucí OH). Pane doktore, lidé v této zemi mají paměť a přesto, že s OH nesouhlasím, od vás to zní až příliš farizejsky.
09. 10. 2007 | 12:17

Rumburak napsal(a):

Přesně tak. A stejný útok na státní finance podniká soukromý sektor i v jiných oblastech. Vždyť to je politika neoliberalismu. Vemte si jen důchodové pojišťovny. Na co se těší nejvíc? Až se zkrouhne státní důchodový systém, lidem se řekne, dostaneš tak na žvýkačky, aby se vyděsili a rychle šupajdili se pojistit k soukromníkům. Totéž je s nájmy. Vyšponujou se do výšky, aby si lidi brali hypotéky. Říkám vám, všechno je to spiknutí soukromého sektoru a politiků proti normálnímu občanovi. A volby? Je úplně jedno, kdo vládne. Nová partaj půjde na ruku byznysmanům jako ta předchozí.
Chce to postavit ten systém úplně znovu od začátku. První věc by bylo zakázat financování pol. stran soukromým sektorem. To je dar přímo od Belzebuba! Vždyť ty partaje jsou přímo koupený koncerny a jim podobnými. Co byste pak chtěli? Aby se zastávali nás? Pche!
09. 10. 2007 | 22:56

whocares napsal(a):

No když je podle vás ten náš dluh jeden z nejmenších, tak si pak takové hry dovolit můžeme , ne ?
;-P
10. 10. 2007 | 12:00

LEVAK napsal(a):

Pořádání olympiády = další ochuzování a zbidačování okrajových částí republiky a zejména Moravy!Ten pražský centralismus by už měl honem přestat!Už tak k vůli němu jsou kráceny bruselské dotace!
10. 10. 2007 | 18:05

jardas napsal(a):

Pane Rath osobně vás vůbec nemám rád, protože jste demagog co jedno tvrdí a jiné dělá, ale v tomto článku máte naprostou pravdu
11. 10. 2007 | 09:28

kink napsal(a):

Jo a z čeho by chtěl ten chlapeček financovat ty nemocnice, nebo školy, které se zatím stále kvůli nedostatku dětí ruší. Demagogie až na půdu.
25. 11. 2007 | 17:55

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Boudal Jiří · Brenna Yngvar · Bureš Radim · Bůžek Lukáš C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gargulák Karel · Girsa Václav · Glanc Tomáš · Groman Martin H Halík Tomáš · Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hapala Jiří · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří · Chytil Ondřej J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kňapová Kateřina · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kupka Martin · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Maláčová Jana · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Podzimek Jan · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Rath David · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schneider Ondřej · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukal Josef · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Strmiska Jan · Stulík David · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomek Prokop · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojtěch Adam · Vojtková Michaela Trtíková · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Walek Czeslaw · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zahumenská Vendula · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy