Co takhle prezidentský systém?

05. 11. 2012 | 13:13
Přečteno 4346 krát
Hodně lidí je nespokojeno s politikou a politiky. Baví se o změně a objevují se i různé návrhy, třeba ten, abychom volili poslance jednotlivě, jako se volí senátoři. Prý aby se oslabily strany a posílily nezávislé osobnosti.

Senát lepší Sněmovny.
Je to naivní představa. Je Senát zásadně jiný a lepší než Poslanecká sněmovna? Je tam méně straníků? Zkušenost říká, že ne. Když tato cesta nevede ke změně, tak co by změnilo opakující se slabost vlády, její pády a rozklad rozhádané Sněmovny?

Prezidentský systém.
Dávám za úvahu skutečné oddělení mocí ve státě. V našem systému je moc výkonná srostlá s mocí zákonodárnou. Vláda musí mít většinu ve Sněmovně, jinak zaniká. Pokud má vláda většinu, pak je zase Sněmovna jen bezduchý automat na zvedání rukou, jak vláda velí. Co zkusit oddělit exekutivu od moci zákonodárné třeba prezidentským systémem?

Větší vyváženost, dynamika.
My začínáme volit přímo prezidenta s kompetencemi kladeče věnců a komplikátora. Může hodně věcí zkomplikovat, zdržet, ale prakticky nic sám nemůže vybudovat. Co jako v USA či Francii zkusit prezidenta jako hlavu moci výkonné, co jmenuje ministry a vládne zemi? Zákony by samozřejmě i nadále schvalovala Sněmovna a Senát.

Má to nějaké výhody?
Vláda a sněmovna by se staly rovnocennými partnery a muselo by se seriozně vyjednávat. Sněmovna by nemohla svrhnout vládu přes nedůvěru a vláda by zase nemohla Sněmovně diktovat, co musí schválit. Podle mého soudu by to mohlo vést k určitému uklidnění a zpřehlednění toho, co se v politice děje. Dnes je situace taková, že se poslanci přetahují, nakupují, zastrašují, zavírají, či jiní zase rebelují a svrhávají vládu.

Jak by to mohlo fungovat?
Přímo zvolený prezident si vybere svého premiéra a s ním ustanoví jednotlivé ministry. Mohou to být straníci, ale i nezávislí odborníci. Přímo volený prezident není vázán k nějaké politické straně. I když z nějaké vyšel, tak na ní není závislý. Nepotřebuje tolik krajské a jiné funkcionáře, aby jim musel propachtovat ministerstva. Návrhy zákonů však musí schválit Sněmovna i Senát. Ministři tak musí hledat podporu u jednotlivých stran a poslanců. Pokud většinu nevyjednají, zákon neprojde.

Vztahy Sněmovny s vládou.
Vedle zákonů by ministři i premiér museli poslancům odpovídat na dotazy a Sněmovna by mohla nadpoloviční většinou iniciovat odvolání konkrétního ministra. Pokud by návrh prošel i Senátem, pak by prezident musel vybrat jiného člověka. Sněmovna by tedy nemohla svrhnout celou vládu.

Je prezidentský systém lepší?
Mohl by být klidnější, efektivnější při řízení státu a méně závislý na pučích a turbulencích uvnitř jednotlivých stran. Na druhou stranu zůstávají politické strany základním stavebním kamenem Parlamentu. To by mohla být cesta ke změně, po které volá čím dál tím víc lidí.

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

NRR napsal(a):

Pane doktore, mluvíte mi z duše. Zkoušel jste kandidaturu na Hrad Vy sám osobně ? Anebo Vám to Váš současný stav (vazby) neumožňuje ?? Každopádně Vám držím palce, ať vydržíte !
05. 11. 2012 | 13:21

Ernesto napsal(a):

Pane Ráthe co tak diktátor na místo prezidenta ,to by Vám nepasovalo ? Heledte se budte národní buditel a určitě na vás lidé nezapomenou a nějaká skvělá pol.kariéra Vás v budoucnu jistě nemine ! Ernesto
05. 11. 2012 | 13:21

Sladký napsal(a):

Zanedlouho zde bude spousta komentářů od lidí, které nebude vůbec zajímat obsah textu, to, co je psáno, ale kdo to psal.Což je samozřejmě doklad a důkaz, hlouposti, nekultivovanosti,pseudovzdělanosti.KDYBY SE UKÁZALO, ŽE EINSTEIN BYL PEDOFIL, NA PLATNOSTI JEHO TEORIÍ SE TO NEMŮŽE NIJAK PROJEVIT.
Kdy konečně pochopíte tuto elementární pravdu/pravidlo?
05. 11. 2012 | 13:23

být hlupákem, tak taky volím levici napsal(a):

a jéje, sociálně cítící zloděj a bigamista nás tu zase chce poučovat. Ale nějaký ten Sladký se vždy najde
05. 11. 2012 | 13:28

Návrh Sam napsal(a):

Když vidím tu plejádu již zaregistrovaných kandidátů na prezidenta, jeden lepší než druhej, nechci urážet ale vidíme ty figurky sami dost barvitě, tak by nějakej doktor Rath, nespravedlivě stíhanej, co by vážně chtěl léčit tuhle nemocnou společnost, mohl bejt dobrej - co ?
05. 11. 2012 | 13:28

být hlupákem tak sem nelezu napsal(a):

Pravičáci jsou méně inteligentní než levičáci, zjistila studie

•Děti s nízkou inteligenci dospívají v lidi s předsudky
• Hloupí lidé přijímají pravicové názory, protože se s nimi cítí "bezpečněji"
• Studie analyzovala více než 15 000 osob
Pravičáci mají většinou nižší inteligenci než levičáci a lidé, kteří mají v dětství nízkou inteligenci, vyrostou v dospělé s rasistickými a antihomosexuálními názory, konstatuje nová studie kanadských vědců.

Konzervativní politika funguje téměř jako "brána" k předsudkům proti jiným lidem, konstatují autoři analýzy. Lidé s nižší inteligencí podle studie přijímají pravicové názory, protože se s nimi cítí bezpečněji.

O politických názorech však nerozhoduje vzdělání - rozhoduje o nich vrozená inteligence. Sociální postavení nehraje žádnou roli.

Studie vyšla v časopise Psychological Science.
05. 11. 2012 | 13:41

LUF napsal(a):

Tahle fotka mi vždy zvedne náladu - díky za článek :D
05. 11. 2012 | 13:41

český maloměšťák napsal(a):

Prezidentský systém by přicházel v úvahu, pokud by byl implementován postupně - ale představa např. Fischera, jak vykonává roli prezidenta, kdy ten má moc podobnou prezidentovi USA....při této představě mě docela mrazí.

Situace , kdy jeden a týž člověk je zároveň ministrem vlády i poslancem vládní koalice a kdy např. vyjadřuje v poslanecké lavici důvěru této vládě, ve které sám vykonává funkci ministra a kdy v době , kdy takto hlasuje pobírá pouze ministerský plat...je jak vystřižená z nějakého filmu Woody Allena či knihy Franze Kafky.
V tom má Rath pravdu - připomínám, že on se v těchto komických osidlech neocitl - byl ministrem jako bezpartijní.

V podstatě tak klidně může dojít k tomu, že důvěra vlády je odvislá od důvěry vlády v sebe sama - při jisté početní konstelaci.
A tak jsou vlastně ministři - poslanci...placeni daňovým poplatníkem i za to, že sami sobě vyjádří důvěru a umožní si tak , aby plat pobírali nadále.

To už tak trochu připomíná dokonce grotesky alá keystonští policajti anebo kašpárkovské divadlo.
Celá grotesknost pak je zvýrazněna ještě více vážnými tvářemi takovýchto vykuků - v době kdy v parlamentu zvedají ruce.
05. 11. 2012 | 13:41

Chyren napsal(a):

Vím, co lidé chtějí víc, než ekonomické blaho a přepych - spravedlnost a Vy jste na tom "stejně", protože kdy jste na tom byl stejně..asi by vás to mohlo hodně bolet.
05. 11. 2012 | 13:43

Pepa Řepa napsal(a):

Hmmm, zkuste kandidovat na prezidenta basy v Litoměřicích. Nebo ve Valdicích, až budete točit bůra.
Na víc bych to neviděl, sen je sen, probudíš se a je den.
05. 11. 2012 | 13:49

neo napsal(a):

být hlupákem tak sem nelezu:

ta studie je pravdivá. Lidé s nižší inteligencí opravdu sklouzávají k rasistickým, antisemitským, antihomosexuálním, xenofobním a jiným podobným názorům. Nicméně je nutno dodat, že studie nesprávně řadí takové extremisty k pravici, protože tito lidé se objevují na všech stranách politického spektra a volí levicové strany jako KSČM, DSSS, LEV21...

Ta studie tedy nic neříká o inteligenci pravicových či levicových voličů, ale pouze charakterizuje nízkou inteligenci u extremistů, rasistů, fašistů, nacionalistů,xenofobů, homofobů apod.
05. 11. 2012 | 13:58

Baba napsal(a):

Dost možná, že se zvládnete vypořádat se svými nevědomými pocity, dřív než se objeví jejich mluvčí, jehož nevědomé pocity jsou ovšem jiného rázu.
05. 11. 2012 | 13:58

Pepa Řepa napsal(a):

A pokud jde o volbu alfa-samce, poučil bych se u koptů.
Zavázat šestileté Aničce oči a ať vytáhne jedno jméno ze tří.
Boží soud je Boží soud, že Kozino?

Hin se hukáže......
05. 11. 2012 | 14:00

Baba napsal(a):

Paní, vážně se nad sebou zamyslete, tolik let a ještě pořád neumíte identifikovat některá periodická označení.
05. 11. 2012 | 14:11

Tobiáš P. napsal(a):

Pane Rathe,často na Vás myslím a mám obavy o Vaše zdraví i Vaši rodinu. Jako občan se často stydím,že nevím,co bych mohl udělat,abyste se dožil spravedlivého soudu !! A trochu se zlobím na Vaše právníky,že nejsou schopni pomocí evropského práva Vám dopřát stejnou délku vazby jako měl např.ten rocker při jeho koncertě zemřel chlapec či jako má p.Dalík,Barták,Parkanová či lidi,kteří mají na svědomí smrt lidí po použití jejich jedu tzv. alkoholu. Chci se dočkat záběrů,kdy opouštíte vazbu a setkáte se se svými kluky a tatínkem!!!!!
05. 11. 2012 | 14:16

Ernesto napsal(a):

Víte co pane Ráthe ? Až vás pustěj a oni to jednou budou muset udělat tak jako do budoucna bych vám nezávazně doporučoval spolupráci s paní Bobošíkovou ! Je to cílevědomá krásná žena a věřím tomu že by jste si s polu rozuměli ! Jen takoví jako Vy a paní Bobo dokážou rozhýbat kola dějin ! Hezký den Ernesto
05. 11. 2012 | 14:17

Moulis napsal(a):

Výborně, zas nejčtenější blog (nebo bloK ?). No příspěvek.
Já bych to s tím prezidentským systémem zkusil. Jak to MUDr. Rath (poslanec za ČSSD, t.č. ve vazbě čekající na nezávislý soud) navrhuje, mělo by to četné výhody. Mohli bychom volit poslance i senátory nezávisle na stranách, po jménech. Strany by nebyly jedinými, které nominují kandidáty, ale mohly by to být i občanská sdružení (když to přeženu, tak např. i Zahrádkáři...).
05. 11. 2012 | 14:17

NRR napsal(a):

Souhlas s panem Tobiášem - tak citlivě bych to nedoved´ napsat, ale myslím si totéž. Doufám, že se dočkáme, že doktor nevyjde ven s podlomeným zdravím a zlomenou vůlí.
05. 11. 2012 | 14:23

Meňo napsal(a):

PREZIDENT ČR by měl být změnou pro tento národ. Změnou od pravo-modrého vidění světa k levo-růžovému, a na tom nezmění nic žádný požadavek na nadstranickost. Klaus se při volbě rovněž dušoval nadstranickostí, a výsledek jsme pocítili sami. Nahradit jednu nespravedlnost (totalitární) jinou nespravedlností (oligarchickou), to nevyžaduje příliš hlubokou filosofii, myslím. V české kotlině je v tradici sociálně citlivá politika vpravdě pro lidi obyčejné, počtem zdaleka nejpočetnější, proto pro dnešní zúžené chápání jsem jí nazval "levo-růžovou". Např. takový zakladatel státu a první prezident TGM (jehož portrét dnes paradoxně nese jedna z velkých málo dostupných bankovek) také nebyl žádný kapitalista, nýbrž v dnešním slovníku bezmála "socka" (otec kočí, matka pradlena, vyučen kovářem, pak teprv vystudoval 2 obory). Takže proto odůvodňuji nutnost po 20-leté kocovině pravicových pokusů stočit kormidlo doleva, tam kde jsme "doma". Né jen pro mechanickou změnu stran. Od spravedlnosti pro tisíce ke spravedlnosti pro milióny !
A teď tedy koho nám zatím kandidatura nabízí ? Jděmež do personálií ! Když vynechám úsměvné postavičky typu Schwarzenberga (co neumí česky a jehož rod nabyl majetky po 8.11.1620), Dlouhého (představitele zpackané privatizace 90. let) a Okamury (Japonec prezidentem v ČR ?) a soustředím se na vážné kandidáty, nemohu souhlasit ani s mediálně protěžovaným sympaťákem expremiérem Fischerem. Jeho handicapem je jeho pravicovost, s jakou nám může (s úsměvem na rtech) naordinovat další klausovský balíček s pozlátkem třeba moderního židovství; ne, na tento zázrak prostě nevěřím. Dalším úspěšným expremiérem byl RNDr. Vladimír Špidla, skromný Jihočech, později eurokomisař, který tuším díky své skromnosti ani nekandiduje. Rád bych se zde mýlil, ale nenašel jsem ho. No a zbývají takoví, jako je Diestbier (možná pár let praxe mu neuškodí), či Zeman. U něj je věk vyvážen snad moudrostí, s níž je nám znám z doby premiérování, bez ohledu na dnešní mediální nesouhlas. U něho bych věděl, na čem jsem - tedy ČITELNOST. Jestli pomůže nespravedlivě stíhanému doktoru Rathovi z vězení (půl roku čekajícímu na řádný soud), to se teprv ukáže. Ale celkově bych mu věřil. Takže já bych volil Zemana a jeho čitelnost.
Díky za pozornost.
05. 11. 2012 | 14:29

ld napsal(a):

Pepa Řepa,

dnes to máte stejné jako Forrest Gump těsně předtím, než si otřel tvář do trička. Jenom s tím rozdílem, že originál byl jaksi vtipnější.
05. 11. 2012 | 14:53

Kelt napsal(a):

Jistě zajímavý názor,ale je obecně známo,že žádný volební systém není dokonalý,jako nic na světě,co je dílem lidským.
Ve Francii vědí své a mají zase jiné problémy ve vztahu presidenta a parlamentu.
Co se mně ve Francii líbí,tak to je "výchova"vysokých státních úředníků,kteří jsou na kariéru státních byrokratů systematicky připravováni vysokoškolským studiem a zdravotní systém,který pokládám za jeden nejlepších v EU.
05. 11. 2012 | 14:53

Názor napsal(a):

Pan Rath se rád upomíná a má proč.Oslů co mu na zdejším blogu fandí je min. třetina ,stejně jako hlupáků v populaci.Pan Rath dobře ví,že se svým sebeupomínáním má jakous-takous naději na podmínečné propuštění a tak z těžkého žaláře bloguje až řetězi řinčí.
05. 11. 2012 | 15:12

Gru napsal(a):

Po dlouhých letech,. kdy jsem se trápíval podobnými otázkami, docházím k názoru, že jediný spravedlivý systém je diktatura. Paradoxně je základem této "spravedlnosti" určitá "vyšší nespravedlnost", která je v každé diktatuře obsažena, ale nezahaleně, na rozdíl od jiných systémů, a především bezpečně čitelná.
Ve zdejších diskusích jsem např. opakovaně žádal p. Stejskala, který se prohlašujke za "demokrata", aby kvalikovaně deklaroval, co to ona "demokracie" je - doznal, že to nedokáže. Nedivím se mu. Jde o pouhý slogan, nepoctivý, bezobsažný. Dikatury jsou stabilní a od míry této stability se taky odvozuje míra nesvobody/svobody obyvatel.- Ve stabilních diktaturách mohou lidé cestovat, podnikat, studovat, prosperovat. Vyplatí se jim spořit.
Dikatuzra je mnohem pravdomluvnější než jiné koncepty. Např. demokracie je vrccholně lživá a neupřimná, používá ne dvojí, ale celopu sadu měříátek pro tytéž skutečnosti.
Ve správně organizované diktatuře je pak jedno, zda dormálně stojí v čele státu prezident, guvernér, či Vůdce, občas nutná obměna probhíhá bez otřesů a klidně.
05. 11. 2012 | 15:16

Názor napsal(a):

Pro Méňu.Napsat tolik pitomostí,aby jsme se nakonec dozvěděli ,že Rath je nevinný a z kriminálu ho vyseká Zeman?No,nemám slov...
05. 11. 2012 | 15:19

toník napsal(a):

Názor. Patřím,dle Vás,mezi hlupáky,ale přesto ani Vám nepřeji zkušenost s českým soudnictvím a spravedlností. Prožil jsem si ten očistec na vlastní kůži,ale vím,že zkušenost není přenosná,tak se ani nebudu snažit s Vaším názorem polemizovat. Možná za čas, po nějaké osobní zkušenosti, se zařadíte mezi nás hlupáky.
05. 11. 2012 | 15:30

British Patrol napsal(a):

Gru, mně nezbývá, než souhlasit.
Dejte si ale pozor, abyste se nemohl ocitnout v hledáčku policie.
Tak jako minulý režim měl svoji StB, je možné, že i tento režim nezahálí. Lidé, kteří zde sice využívají demokracie, píší svoje názory a dokonce i mohou psát pravdu, mohou být pro sledování velmi zajímavým objektem.
Již několik let zásadně nesděluji citlivé údaje do telefonu.
Myslela jsem si však, že internet je svobodný.
Pokud pan Stejskal neumí vysvětlit, co to je vlastně ta (česká) demokracie, já se mu ani nedivím. Nevíte, zdali to může být bezpráví a nesvoboda na obyčejných lidech, zatímco bossům, mafiánům a kmotrům vše prochází?
Potom zcela bezpečně bude p.Stejskal bezradný, kdybychom se ho DEMOKRATICKY a UPŘÍMNĚ zeptali, zdali sem může lézt "novodobá StB".
Pokud tomu tak OPRAVDU je, jaký byl a je rozdíl mezi minulým režimem a tímto? Věřím, že se smím alespoň zeptat, protože toto opravdu nechápu.
***
Pokud - a to už opakuji předpisatele Paroubka - je David Rath jediný vězeň všech kauz (a jako Ježíš na sebe vzal všechny kauzy), je spolu se Smetanou (tykadlovým) primárním politickým vězněm.
Proč - opět se ptám "nedcenzora-novodobé StB" zda SMÍM se zeptat - nejsou ve vězení-vazbě (nejsem právnička), prostě - proč nejsou v lochu ani Parkanová, Dalík, Vondra a přesně ti, kteří již mají nějakou tu kauzičku na triku, ale vesele běhají po svobodě?
Vám to přijde normální? Takhle jsme si tu demokracii po česku představovali? Nechcete "varovat" disidentskou kubánskou novinářku, která tady bojuje za "světlé zítřky na Ostrově Svobody"?
05. 11. 2012 | 15:43

marxík napsal(a):

Vážený politický vězni,
Míra znechucení a nespokojenosti ve společnosti dosáhla takové úrovně, že to těžko spraví kosmetická změna, kterou navrhujete.
Pokud jste názoru, že se jedná o změnu zásadní, znamenalo by to, že nám bylo 20 let lháno, když nám bylo vštěpováno, že politický systém, který provozujeme, není sice ideální, ale zároveň je nejlepší, který známe (s odkazem na pana s doutníkem).
Nevím jestli je to tím prostředím, ale řekl bych, že Vám to přestává politicky myslet.
05. 11. 2012 | 16:43

Kamila napsal(a):

Franz na hrad!
05. 11. 2012 | 16:46

LUF napsal(a):

Kamila napsal(a):
"Franz na hrad!"

Pokud nezmění názor Švejnar na svojí kandidaturu, tak jsem taky pro Franze - udělat z toho alespoň frašku. Když nás svět nebude mít za lidi inteligentní a možná charakterní (když si vzpomenu na kandidáty s komunistickou minulostí) tak ať nás má alespoň za recesisty
05. 11. 2012 | 17:01

Radovan II. napsal(a):

Pane Rathe,jste pro nás nový Monte Christo a všichni kolem vaší kauzy se velmi podobají tomuto příběhu. Možná ho také podle toho inscenovali.
Držíme Vám palce, aby Vás do Vánoc pustili.
Vydržte to, modrá parta a spol. by Vás chtěli zlomit, tak jich musíte překvapit. Možná už do Vánoc modří ptáci odletí do opozice a začne se to lepšit.
Pěkný týden, pokud to jde
Vaši dlouholetí příznivci.
05. 11. 2012 | 17:01

LUF napsal(a):

Radovan II
Věříš tomu že mu dal ty miliony do krabice Kubice? Jak Rath podle tebe věděl že to jsou peníze na volby?
05. 11. 2012 | 17:10

Pepa Řepa napsal(a):

Pro příznivce "vězně svědomí"
http://www.youtube.com/watch?v=7qiryh7FQiU
05. 11. 2012 | 17:18

gabriela napsal(a):

Souhlas, také bych byla pro prezidentský systém ...

Nicméně kamenem úrazu je skutečnost, že nikdy člověk neví, která nastrčená "figurka" s neviditelnými drátkami na hlavě na prezidentský trůn nakonec dosedne ...

Teď se třeba zase opět mluví o "rodilém Čechovi" Švejnarovi(prý ho tam na poslední chvíli nastrčí senátoři, i když kandidaturu sám odmítl). No a "pravověrný" a "nekomunistický" Fischer také není pro náš národ zrovna "to pravé oříškové" ...

**************************************************************
Zpět k Davidu Rathovi ...

Zdá se, že David Rath, vězeň černého svědomí současné zločasové vlády, bude zřejmě ve své nekonečně trapné vazbě zřejmě tak dlouho, dokud se celá vláda i se svými modrými a fialovými strakami - pardon překlep - stranami - nepropadne pod pětiprocentní volitelností.

Krajské a senátní volby už cosi naznačily ...

Téměř vše nasvědčuje, že některé Cosa Nostře musí vidět hodně do karet, jinak by ho už dávno pustili na svobodu, tak jako pustili řadu jiných, s mnohem větším megamáslem na hlavě...

A také Davidův hlas ve sněmovně by mohl hodně "zazlobit". Bohužel, jiné, normální vysvětlení neexistuje. VZP, IZIP, etc., etc., ...

Přihořívá, Davide Rathe? Pokud ano, a pokud jde o skutečně hodně "Vysokou hru", do které vidíte, co např. Interpol ? Mohla by to být jeho parketa ...

Davide Rathe, přiberte si prosím ke stávajícím obhájcům nejzkušenějšího z nejzkušenějších advokátů Sokola, i kdyby vás to mělo stát celý majlant a řeknětu mu úplně vše co víte ...

Jinou cestu nevidím. Sokol rychle pochopí o co mafiánům go, a určitě pomůže z tohoto nekonečného vazebního pekla ven. S tím si můžete být téměř na 99% jistý ...

Pokud vás tam Jirát nechá i přes vánoce, tak skutečně začnu věřit tomu, že ho seslalo samo peklo s ďáblem v čele a premiér s ministry jsou jeho vědomými či minimálně nevědomými služebníky. Že, pane ministře "spravedlnosti" Blažku ...

Mimochodem, jak je možné, že soudce Jirát nebyl odvolán z této kauzy pro podjatost, když ve vaší kauze figuruje "také" jeho brácha podnikatel, mi dodnes není jasné ...

Něco hodně divného smrdí v státě českém ...

Davide Rathe, vy jste skutečným politickým vězněm této vlády. Ta nekonečná vazba už je fakt hodně trapná. Cítím s vámi. Bůh vás a celou vaši rodinu v této nesmírně těžké zkoušce ochraňuj a posiluj ...
05. 11. 2012 | 17:51

vasja napsal(a):

gabriela napsal(a):....
------
Zapečte mu do vánočky šňůrku.
05. 11. 2012 | 18:03

LUF napsal(a):

gabriela napsal(a):
Doufám že Rath si tam pobude tak dlouho, kolik činí maximální sazba za korupci takového rozsahu. Nebo vám nevadí že politici kradou? Dělá to ročně cca 100 miliard ...
05. 11. 2012 | 18:05

čert }=o) napsal(a):

Sladký napsal(a):
Zanedlouho zde bude spousta komentářů od lidí, které nebude vůbec zajímat obsah textu, to, co je psáno, ale kdo to psal.Což je samozřejmě doklad a důkaz, hlouposti, nekultivovanosti,pseudovzdělanosti.KDYBY SE UKÁZALO, ŽE EINSTEIN BYL PEDOFIL, NA PLATNOSTI JEHO TEORIÍ SE TO NEMŮŽE NIJAK PROJEVIT.
Kdy konečně pochopíte tuto elementární pravdu/pravidlo?
05. 11. 2012 | 13:23

komentář vskutku k věci
a kam čert nemůže
nastrčí
elementární sladkost
ku potěchu všem }=o)
05. 11. 2012 | 18:06

graf Drakula napsal(a):

Radovan, Monte Christo ? Spise Babinskej , starej lotr doktorskej.
05. 11. 2012 | 18:14

gabriela napsal(a):

LUF

nevím nic o tom, že David Rath něco ukradl. Zatím ho stále před soud nepostavili. Jestli to náhodou nebude tím, že žádné důkazy neexistují ...

Ta nekonečně dlouhá vazba tomu odpovídá. Vypadá to, že žádný hodnověrný důkaz, na základě kterého by ho mohli odsoudit nikdo nenašel ...
05. 11. 2012 | 18:30

Ládik!!! napsal(a):

Mít presidentské starosti v teplákách mi nepřipadá příliš šťastné.
05. 11. 2012 | 18:35

zemedelec napsal(a):

Paní Gabriela.
Souzním s Vámi,ale Sokol by Rathovi stejně nepomohl a jsem rád,že si ho nevybral.Sokol je advokát mafiánů a ani mu to nedá moc práce,protože soudci v tom jedou také.Přeci obhajuje Rotta i Plancovou a nic.
05. 11. 2012 | 18:35

Moise Tschombe napsal(a):

dr.Rathe,
Já bych to vylepšil
Chce to něco mnohem lepšího než presidentský systém.
Co takhle osvícený monarcha ???
Sice už to tu bylo za Josefa II., kdy díky panovníkovi s osvícením nenažraná církev svatá dostala přes mastnou papulu.
A dnes naši námi zvolení někteří, téměř většinoví zástupci v prdlamentu to té církvi svaté chtějí vrátit.
Není to snad zločin, pokusit se zrušit nařízení osvíceného panovníka ??
Příště budou páni posranci prý chtít znovu zavést robotu - alespoň to jakýsi Kalousek údajně připravuje.
Takže osvícený monarcha - náš vzor do čela státu - a jeho osvícená nařízení nutno prohlásit za svatá a nezrušitelná!!
05. 11. 2012 | 18:58

pepec napsal(a):

Což takhle změnit zákon a trestat korupci doživotním odnětím svobody bez možnosti odvolání?
05. 11. 2012 | 19:23

jarpor napsal(a):

Tak nejprve prý tortura... a on si píše blogy... to je tortura ?

Názor napsal :
"Oslů co mu na zdejším blogu fandí je min. třetina ,stejně jako hlupáků v populaci.Pan Rath dobře ví,že se svým sebeupomínáním má jakous-takous naději na podmínečné propuštění a tak z těžkého žaláře bloguje až řetězi řinčí."

S prvnívětou souhlas.
S druhou tak na půl. Těžký žalář - ani náhodou...

Hezký večer
05. 11. 2012 | 19:47

Petr B. napsal(a):

Pane Rathe, presidentský systém by naše problémy nevyřešil.

Jak se vám líbil nedávný, teprve první delší výslech?
Pan Jirát říkal, že váš případ brzy skončí a v podstatě i naznačoval, že už brzy bude soud a vše skončí vaším dlouholetým nepodmíněným trestem.
05. 11. 2012 | 20:02

JenTak napsal(a):

Pan Rath je lump chycený při činu.
Přesto ho někteří budou omlouvat jen proto, že uměl tak krásně rozebrat pravici v čele s Nečasem a Kalouskem. Jenže schopnost rétoriky není omluva pro jakýkoli zločin.
Upírám právo panu Rathovi mentorovat nad stavem politické scény a společnosti. Nemá na to morální kredit. Divím se těm, kteří nejsou ochotni přizavřít oči nad jakýmkoli prohřeškem pravicového politika, ale zároveň hájí Ratha.
Vše už tu jednou bylo, jak ukazuje výrok Krista: "Třísku v oku svého bratra vidíš, ale břevno ve svém oku nevidíš."
05. 11. 2012 | 20:20

Max napsal(a):

Někde se zde ironicky vymezil proti Rathovým příznivcům větou "Snad si nemyslíte, že ty peníze vložil do krabice Kubice".

Připojuji se k potvrzení takového názoru. Ano. To je skutečně nemožné, aby se takto zachoval člen vlády, ministr. Je známo, že nejen v české vládě, ale ve všech demokratických vládách zemí celého světa sedí ti nejlepší jedinci. Charakterní a čestní lidé, kteří by se nikdy nezpronevěřili svému svědomí učinit jakoukoliv levotu. Historie může potvrdit, že se nikdy nic podobného v žádné takové zemi nestalo. I kdyby hypoteticky (to je ovšem z říše scifi) některý člen exekutivy selhal, demokratické systémy mají celou řadu pojistek, přes které by takové konání jednotlivce nikdy neprošlo.
Doufám, že se tímto argumentem spolu s odkazovaným videem od pana Řepy podaří převědčit všechny naivní hlupáky o své vlastní hlouposti.
05. 11. 2012 | 20:41

sicilian napsal(a):

Rathe , ty mas za sedm melounu atom kasi a ja za 120 Kc rizek.
05. 11. 2012 | 21:09

sicilian napsal(a):

Ty si das rizek Rathe taky az se vratis ,za poslanecky plat , ktery ti nepravem a nedemokraticky stale bezi.
05. 11. 2012 | 21:12

Žižka napsal(a):

Maxi,
podle čeho soudíte, že je u nás demokracie. Nesmíte věřit všemu, co se píše v novinách!!!
05. 11. 2012 | 21:22

bohorodičko, vyžeň putina napsal(a):

pane doktore,
je to tam dlouhé, že?
05. 11. 2012 | 21:22

ami napsal(a):

Dr. Rathovi přeju hodně štěstí a poctivý soud.
Ale prezidentský systém? To v českých podmínkách znamená napjaté vztahy na všech osách trojúhelníku prezident-vláda sněmovna. A dva by se nakonec vždycky spojili proti třetímu. Tahle země na to morálně ani intelektuálně nemá.
Nám pomůže jen co nejdůslednější integrace do EU, rychlé a důsledné kopírování úspěšných evropských zákonů a postupů a nakonec snad i nějaká modlitba.
05. 11. 2012 | 21:23

PB napsal(a):

Víte, co mě mrzí? Že panu Stejskalovi nestojím(e) za obyčejnou odpověď.
Mohl by alespoň "diskutovat" (a poznat "věcnou a korektní debatu" - aspoň by viděl, jak je to oproti mazání příspěvků těžké)a napsat názor na "demokracii po česku".
Pokud může mít zprávy o novodobé StB "na internetu", je to pohřeb české demokracie a já se mu vlastně nedivím, že mlčí.
Pokud už mlčí cenzoři, je režim nesnesitelný ...
05. 11. 2012 | 21:41

evropan napsal(a):

hoven. Však i tebe brzy přejde smích! My si tě najdeme,až tu začne fungovat nezávislá justice.
05. 11. 2012 | 21:45

vasja napsal(a):

sicilian napsal(a):
Ty si das rizek Rathe taky az se vratis ,za poslanecky plat , ktery ti nepravem a nedemokraticky stale bezi.
---------------------
Vodsedět si to tam za poslaneckou vejplatu a "náhrady" :-))
Fůra lidí by to bralo.
05. 11. 2012 | 22:25

Moise Tschombe napsal(a):

nechápu, proč příznivci dr.Ratha už dávno nesehnali těch 50 tisíc podpisů.
Rath by kandidoval na presidenta.
No a kdyby byl náhodou zvolen, udělil by si sám sobě milost a byl by volný jako ten pták jarabák.
A bylo by alespoň trochu srandy v tom našem kraji krásném, Kocourkovsko-čechistánském.....
06. 11. 2012 | 00:21

dedek napsal(a):

být hlupákem, tak taky volím levici napsal(a):
a jéje, sociálně cítící zloděj a bigamista nás tu zase chce poučovat. Ale nějaký ten Sladký se vždy najde


Tady není co dodat. Už jím jste.
06. 11. 2012 | 06:50

dedek napsal(a):

Názor napsal(a):
Pan Rath se rád upomíná a má proč.Oslů co mu na zdejším blogu fandí je min. třetina ,stejně jako hlupáků v populaci.Pan Rath dobře ví,že se svým sebeupomínáním má jakous-takous naději na podmínečné propuštění a tak z těžkého žaláře bloguje až řetězi řinčí.
05. 11. 2012 | 15:12

¨
Vážený, proč by měl mít šanci na podmínečné propuštění? Byl snad odsouzen? A mimochodem. Bylo mu už něco prokázáno? Proč už nezačal soud? Není to náhodou proto, že na něho nic nemají, protože to, co na něj chtěli navléknout jsou jen lži, které se jim rozpadají? Vůbec se ho nezastávám ale pokud by důkazy měli, tak už by stál před soudem. Pustit ho nemohou, protože tato vláda se musí udržet a oni nejen, že nepotřebují hlas proti vládě, který by byl dnes už defakto rozhodující ale musí dokončit privatizaci zdravotnictví a Ráth jim do toho viděl a přesně věděl, jak to chtějí udělat. On je přece největší zloduch, který by ovlivňoval svědky, že? Kdežto Parkanová to dělat jistě nebude ta se jen v tichosti domluví s Kalouskem, který by v tom také plaval a ten jí přesně řekne co má dělat. Jak to, že Ráth nemá právo výkonu svého mandátu což mu zaručuje ústava, jak to, že jej nevozí z věznice na hlasování? Jak to, že Parkanová a odsouzený Bárta mohou dál vykonávat funkci poslanců a mohou hlasovat? Nechtěl byste se také zamyslet? Ale oni mají holt pracdu ti kanadští vědci že.
06. 11. 2012 | 07:05

dedek napsal(a):

LUF napsal(a):
gabriela napsal(a):
Doufám že Rath si tam pobude tak dlouho, kolik činí maximální sazba za korupci takového rozsahu. Nebo vám nevadí že politici kradou? Dělá to ročně cca 100 miliard ...

A už mu LUFE něco dokázali? Asi jste také pravičák a kanaďané budou mít pravdu. A mimochodem, těch 100 miliard rozkrádá kdo? Levice?
06. 11. 2012 | 07:15

patriot napsal(a):

Filozofování chlápka, který celoživotně ždímal veřejné peníze, převlékal kabáty, seděl nejméně na dvou židlích a byl chycen se sedmi miliony v tašce…

Jak perverzní!
06. 11. 2012 | 08:13

Medikolog napsal(a):

Co takhle raději demokraticky umožnit právoplatně zvolenému opozičnímu poslanci Rathovi ZÚČASTNIT SE ZÍTRA JEDNÁNÍ A HLASOVÁNÍ VE SNĚMOVNĚ? Nikým nevolení soudci už jednou protiústavně zasáhli do dějin ČR když drželi ve vazbě a znemožnili poslanci výkon mandátu při poslední presidentské volbě VH, kdy se Havel stal presidentem jenom díky UKRADENÉMU HLASU POSLANCE SLÁDKA!

Zítra jde o mnohem víc. Pokračování této vlády, či její pád a případné předčasné volby znamená pro mnohé z nás otázku zda důstojně žít či živořit, zda být léčen podle celoživotní smlouvy se státem (společností) nebo zemřít u vrat špitálu peněz na poplatky a na léky nemaje...

Takže s plky o demokracii ať novináři, politici i další, tento problém "nevidíce" a ignorujíce, mohou jít do Pábitelska - s důvěryhodností Dr. Goebelse.
06. 11. 2012 | 08:14

A007 napsal(a):

Ti co cinkali klíči chtěli "budovat" kapitalismus, ale ti, které minulý režim držel na uzdě, se z ní utrhli, cinkající předeběhli, co se dalo zašantročili stát zadlužili ve vlastní prospěch. Vůbec se nezdá, že se lidem žije lépe, konzumují závadné potraviny, bičují je epidemie salmonelózy, jezdí na pančovaný benzín a pijí smrtelně jedovaté alkoholické nápoje, které jim mají aspoň na pár hodin pomoci zapomenout na zdejší politicko-hospodářský marasmus. Pane doktore, ještě bych dodal v některých případech úmyslně pomalá justice, v řadě případů nad jejím rozhodováním zůstává rozum stát, ale je zcela zřejmé, komu to slouží. Dobře Vám to na rozdíl od politiků ODS myslí, ale stav, který byl po sametovém puči nastolen, není kapitalismus, ale kapitalistický hambinec. Napište něco o tom, jak v ČR restaurovat ten správný kapitalismus a nebo, pokud to nepůjde, co s tím dál. Ale obvávám se, že Vaše snažení rozsvítit plamínek rozumu v mozkovnách konzumních občanů nebude mít úspěch. Ale naděje umírá poslední a ne všem občanům k myšlení stačí jen mícha a Bůh jim nedal mozek zbytečně.
A na závěr: myslíte si, že ještě někdy v české kotlině bude platit prezidentské heslo "Pravda vítězí"?
06. 11. 2012 | 08:26

rejpal napsal(a):

A007
Pravda vítězí neustále, protože jejím nositelem je hradní pán.
Lidé necinkali, protože chtěli budovat kapitalismus, ale aby odešel Jakeš a spol., posléze aby se škrtla vedoucí úloha KSČ z ústavy. V té době taky téměř nikdo (až na pár filosofů) neřešil problém pravice a levice. Daleko více veřejnost oslovovalo heslo "strany jsou pro straníky, OF pro všechny" a představa občanské společnosti.
Dnes se spousta lidí vnitřně od cinkání klíči distancuje jako od naivní pitomosti. Jenže chyba byla v tom, že jsme "cinkat" brzy přestali. Místo toho jsme svěřili své osudy téměř bezvýhradně a bez nutnosti skládání účtů do rukou lidí, kteří měli fešné kníry a slušivé kravaty. S vydatnou pomocí masmédií, v nichž působila řada lidí, kteří přepnuli od podpory jedné strany k stejně nekritické podpoře strany jiné.
Ty klíče jsme bohužel uložili hluboko do tašek a většinou nevíme, kde jsou. Najdeme je a budeme je mít při ruce nebo si je vybereme další spasitele a zopakujeme stejnou chybu?
06. 11. 2012 | 09:05

Rada Fialka napsal(a):

to LUF :
běž si tam sednout místo něj jen na 2 dny, a pak budeš jistě mluvit jinak.
06. 11. 2012 | 11:49

A007 napsal(a):

to rejpal
Všichni dělníci, které jsem znal, si přáli změnu režimu, a ten kapitalismus chtěli, je možné, že dost těch co cinkali klíči uvěřili Havlovi, že nepřijdou o práci a sociální jistoty, když zjistili opak, tak hodili klíče do kanálu. Jak poté hodnotili Havla jsem se přesvědčil na Můstku v Praze, tam v knihkupectví prodávali jeho "spisy" po koruně kus. Jejich sešrotování by přišlo mnohem dráže. Hlavní zločin ÚV KSČ bylo lpění na "Poučen", to přivádělo do varu obyčejné straníky a ještě to, že neumožnili občanům ve větší míře, a hlavně nestraníkům, cestovat na západ, aby se mohli seznámit s tím, co vlastně kapitalismus je a o co přijdou. Nejvíc mě rozveseluje neznalost politiků a zejména nvinářů, že v minulosti u nás byl komunismus a bojovalo se v "protikomunistickém odboji". I Pepku Vyskoč ze Švejka by věděl, že žádný komunismus u nás nikdy nebyl, pouze Bilakovo poslední stádium reálného socialismu, a to s komunismem mělo pramálo, řekl bych nic, společného. Mám dojem, KSČ držela na uzdě parazity, gaunery a zloděje a po sametu se utrhli ze řetězu a začali republiku rozebírat jako nepřizůsobiví domy, ve kterých bydlí. Těším se, až se bude v zahraničních novinách psát, že jsme dosáhli nejvyššího stadia kapitalismu a vláda a Parlament opět zasedají na větvi stromu.
Pokud jde o předpověď Merkelové, že krize bude ještě trvat nejméně pět let, tak já jsem přesvědčem, že česká kotlina se z ní už nevymotá. Jinak všem přeji bohatého Santa Klause a už žádného na Hradě a hlavně se co nejrychleji vymotejte z dluhů,
každému desátému Čechovi jde o holou existenci, nemáme tolik mostů, (zejména nepadajících), aby se pod ně všichni vešli. Jinak předpokládám, že pan Dr. Rath se už brzy dostane z vězení, to až poslední bachař vyemigruje a zhasne na hranici poslední svíčku a nastane úplná tma.
06. 11. 2012 | 13:16

MARNOV napsal(a):

Vládnutí v ČR je již dlouhá léta spojeno s netrestaným přeběhlictvím, které zásadně mění demokratické volby včetně prezidentských. V zásadě pak ani nejde o zastupitelskou demokracii.
Pokud tedy něco měnit tak přeběhlictví. Každý má nárok na svůj názor, ale voliči byl volen politický program strany - ne poslanec. Pokud se chce poslanec z pohledu strany odštěpit musí složit mandát a odejít. Ne si zakládat strany jako to předvedla TOP nebo Lidem, které NIKDO nevolil !!!
Pokud měnit celý systém tak nejstabilnější je jedině parlamentní monarchie... Kdepak presidentský systém...
06. 11. 2012 | 17:59

T.Paine napsal(a):

Pár poznámek k tématu v článku:
Historické zkušenosti zemí s čistě prezidentským systémem ukazují plusy a mínusy. Plus:efektivní fungování výkonu státní moci, samostatná složka moci oddělená od zákonodárců, nekumulování funkcí, absence přímého konfliktu zájmů při výkonu a schvalování zákonů.

Hlavní mínus je ten, že koncentruje příliš moci do rukou jednoho člověka a proto vyžaduje v ústavě mnoho účinných pojistek a kontrolních mechanismů, často v podobě (ne)souhlasu většiny v š e ch poslanců a senátorů. V současné české ústavě bohužel v drtivé většině hlasování postačuje k (ne)souhlasu většina z "usnášeníschopné" třetiny poslanců a senátorů, což je další nedemokratický vychytralý výsměch občanům.

Samozřejmě by byla nutná také odvolatelnost prezidenta voliči během funkčního období nebo supervětšinou obou komor (např.75%).

Primárním, dominantním chronickým problémem české společnosti je však už od nástupu komunistů v r.1948 politicky ovládaná policie, soudci a státní zástupci(dříve prokuratura) prostřednictvím ministra vnitra a ministra "spravedlnosti". Stručně, stejný metr na každého.

Občané policii,soudcům a státním zástupcům nevěří, protože jsou jmenováni a odvoláváni politickými stranami a tedy pod kontrolou sekretariátů politických stran. Viz ministr Kubice, jež na minutu vyhodil na dlažbu údajně neodvolatelného prezidenta policie Lessyho.
Politické strany jsou také finančně napojeny na různé firmy a navzájem se proto kryjí.

Skutečná změna ve fungování společnosti a odpovědnosti veřejných představitelů nastane, až budou občané volit přímo prezidenta policie a nejvyššího státního zástupce na 4 roky, soudce na 6 let a ústavní soudce na 10 let.
06. 11. 2012 | 22:20

MARNOV napsal(a):

To Paine:
V Čechách by se odvolávalo permanentně a v případě odvolávání vzniká období nestability. Podobné je to s volbami do státních funkcí v různých časových periodách. Je tak vytvořen neustálý zdroj nestability...

Naproti tomu monarchie je časově stabilizující prvek v celém politickém systému. Proto jsou parlamentní monarchie stabilní. Lidé mají možnost měnit vládnoucí strany v rámci stabilního státu. A vládnoucí strany se musí snažit plnit sliby !
V žádném případě se však nesmí stát vládnoucí monarchií KATOLICKÁ česká šlechta. I Švédsko si nakonec vybralo pro pokračování monarchie cizince !
07. 11. 2012 | 13:23

carpinteyrouny napsal(a):

The designers are attempting to looking pertaining to fresh, natural, casual feel on the canvas bag <a href=http://www.longchampbagsoutlet.ca/category/longchamp-outlet>longchamper outlet</a>, relive the classics, and inspire new inventive. In the structure.
It produced us have the inspired which often life is a source of fashion. When this <a href=http://saclongchamphobo.webnode.fr>sac longchamps pliage hobo</a> to turn into the darling on the fashion.

Will you cliack for burberry canada here <a href=http://www.burberryoutlet2013.info>hanbags burberry</a>, suitable burberry Outlet
Planes scheduled to home at Heathrow will need to frequently store circling the actual London sky as usually, <a href=http://www.burberryoutlet2013.info>burberry uk</a> todayhave|that contain|that are fitted with} landed in the past and confirm the individuals who've landed in the individuals aircrafts.
09. 11. 2012 | 06:05

outletotfei napsal(a):

<a href=http://www.rehoboth.ab.ca/menu.asp>canada goose cheap</a> gooyal http://www.rehoboth.ab.ca/menu.asp - canada goose jackets sale
26. 02. 2014 | 22:42

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Boudal Jiří · Brenna Yngvar · Bureš Radim · Bůžek Lukáš C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gargulák Karel · Girsa Václav · Glanc Tomáš · Groman Martin H Halík Tomáš · Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hapala Jiří · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří · Chytil Ondřej J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kňapová Kateřina · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kupka Martin · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Maláčová Jana · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Podzimek Jan · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Rath David · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schneider Ondřej · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukal Josef · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Strmiska Jan · Stulík David · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomek Prokop · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojtěch Adam · Vojtková Michaela Trtíková · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Walek Czeslaw · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zahumenská Vendula · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy