Stát by měl více podporovat rodiny s dětmi

04. 12. 2012 | 22:23
Přečteno 2669 krát
Další z návrhů, který jsem v nedávné době podal do Poslanecké sněmovny, je návrh zákona o státní sociální podpoře. Česká republika dlouhodobě čelí situaci, kdy počet narozených dětí nezajišťuje prostou reprodukci populace. Počet zemřelých převyšuje nově narozené, což je poměrně nebezpečný trend. Předkládaná novela zákona vychází z mnohaletých zkušeností z Francie, kde podobná právní úprava platí. Francie je jedna z mála zemí Evropské unie, kde je více narozených než zemřelých.

Cílem navrhované právní úpravy je zvýšit počet nově narozených dětí, ale nikoli za každou cenu. Je nezbytné podporovat rodiny, které zajistí harmonický rozvoj osobností dětí. Z tohoto pohledu jsou optimální rodiny se dvěma, případně třemi dětmi. Rodiny s více než třemi dětmi mají často potíže udržet slušnou životní úroveň a současně se dokázat dětem dostatečně věnovat. Zvlášť současný systém školství vyžaduje po rodině značné nasazení v domácí přípravě dětí. Z tohoto pohledu se rodina s dvěma až třemi dětmi jeví optimální. Tato novela má zvýhodňovat vznik takovýchto rodin, čímž má pomoci vyrovnat rozdíl mezi počtem nově narozených a počtem zemřelých tak, aby se oba počty přiblížily a byl zajištěn udržitelný rozvoj společnosti.

Novela zákona navrhuje zrušit ustanovení, které omezuje právo na získání příspěvku na dítě jen na rodiny s nízkým příjmem. Nárok na příspěvek na dítě by měly mít všechny rodiny a nejen ty ze sociálně slabších tříd. Novela dále zavádí přídavek na druhé a tření nezaopatřené dítě ve výši dvojnásobku přídavku na první dítě, který v současnosti činí 500 – 700 Kč podle věku dítěte. Na čtvrté a další dítě se přídavek nevyplácí. Maximální příspěvek na dítě by se měl vztahovat na rodiny se dvěma, případně třemi dětmi.

Cílem opatření je podporovat rodiny se dvěma, případně třemi dětmi, proto se ruší úprava porodného pouze pro první narozené dítě. Zároveň se ruší ustanovení omezující nárok na porodné jen pro nízkopříjmové skupiny. Nárok měly mít všechny příjmové skupiny, zejména rodiny ze středních sociálních vrstev by měly být tímto opatřením motivovány k vyšší porodnosti.

Novela dále zavádí výši porodného na druhé a třetí narozené dítě jako dvojnásobek výše porodného za první narozené dítě, které v současnosti činí 13 000 Kč. Výše porodného na čtvrté a další živě narozené dítě činí jednu čtvrtinu této částky.

Sněmovně jsem dále předložit návrh na změnu zákona o veřejném zdravotním pojištění, ve kterém navrhuji zavedení plné úhrady antikoncepčních prostředků indikovaných a předepsaných lékařem ženám ve věku od 15 do 18 let věku a ženám ve fertilním věku, které pobírají dávky v hmotné nouzi.

Mým cílem je tímto návrhem zákona zabraňovat nechtěnému těhotenství a snížit počet umělých přerušení těhotenství. Nejrozšířenější antikoncepce, která je dostupná v lékárnách, je finančně poměrně náročná. Dívky bez vlastního příjmu a ženy v sociální nouzi si tyto prostředky nemohou z ekonomických důvodů dovolit. Tato skutečnost pak vede k závažným komplikacím. Plánované rodičovství by ale nemělo být závislé na sociálním postavení ženy. Zdravotní pojištění hradí několik pokusů umělého oplodnění, je pro to zcela na místě učinit dostupnou také antikoncepci.

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

pravda a láska napsal(a):

je zapotřebí dodat kanonenfutter pro Syrii a Irán.
04. 12. 2012 | 22:34

Yosif K napsal(a):

Byl jeden proletarsky vudce,
dev slicnych on byl svudce.
--- o pocet mimin on se staral,
--- nemusi rodit jen ta stara...
i bez porodneho mel tech mimin vice.....
04. 12. 2012 | 22:34

Yosif K napsal(a):

Byl jeden populacni dobrodej,
porodne budiz trinact K - dej se co dej!!!
--- vemte si priklad z Francie!
--- kolik mimin se rodi v "banlieues"!
Slusnak bud!!! Na barvou nekoukej!!!
04. 12. 2012 | 22:42

bohorodičko, vyžeň putina napsal(a):

pane doktore,
proč jste zapoměl dodat, že ve francii je nejčastější jmeno novorozeněte mohamed? vždyt už vam o nic nejde, do politiky se nevrátíte. čssd vás nechce a paroubkova megastrana má 0,0000001%. tak proč ten populismus, ze zvyku?
04. 12. 2012 | 22:43

Yosif K napsal(a):

Byl jeden slechetny populacni radce,
do basy dostal jej pravicovy zradce!!!
--- ale i v base mysli hodne,
--- chudaci v Chanove touzi po porodnem!!!
V Chanove slavi sveho zachrance!!!
04. 12. 2012 | 22:45

komorňík mr. Ratha napsal(a):

Ubohí Davyd, je mrtvej, a brzo budu taki mrtvej. Byl vohromná krisa a žyvot bezněj nemá cenu. Gdyž něgdo bude todle číst, prosim, nechte šecko v cele takjakje jako pomnik pro Davyda zvlášť pysoár. Nehledej mí tělo, páč skočim do pysoáru. Mohli biste přivést pár mladejch kris a nechat je tu jako živej pomnik pro Davyda. Samyce – žádný samce. Zvrt sem si ruku, proto todle psaný je tak špatně. Todle je má poslední vůle. Udělej jaksemřek a nevracej se a nech šecko takjakje, gdyž přivezeš ty mladý krisi, jaksemřek. Jen samyce. Sbohem.
04. 12. 2012 | 22:46

Yosif K napsal(a):

Byl jeden plodny vseznalek,
poctu deti on se nezalek!!!
--- poslyste za trinact kilo,
--- deti z Chanova bude milo!!!
socani zboznuji poradek!!!
04. 12. 2012 | 22:52

svěd napsal(a):

rathe, rathe, že jste si to vězení koupil?! někdo jako vy dost v parlamentu chybí.
teď už si tam zůstaňte.
04. 12. 2012 | 22:55

Pavla2 napsal(a):

Dokud se budou ženy honit za kariérou a až někdy po 30 začít chtít budovat rodinu, tak může stát platit kolik chce, stejně budou mít max. jedno dítě.
Spousta rodin má peněz hodně a děti žádné nebo jen to jedno. Vždy tomu tak bylo, že v chudších rodínách bylo dětí více. Neměly sice to, co ty z rodin bohatých, ale zase byly bohaté na duši. Nejinak je tomu dnes. Musím se totiž jen smutně pousmát nad tím, když mi člověk, který bere 50 tisíc měsíčně, řekne, že by více než jedno dítě neuživili. Takže proč ještě dobře situovaným rodinám přidávat. Pro některé takové tisíc korun znamená jednu večeři v restauraci, zatímco druhé by z toho mohly slušněji žít či dopřát dětem to, co potřebují.
Než přidávat pár stovek na přídavcích všem, bych viděla spíše řešením postavení jednoduchých bytů za velmi příznivé ceny a levné splátky. To je totiž jediné, co mnohým založení rodiny nedovoluje. Protože pronajmout si byt za 10 tisíc je pro mladou rodinu většinou neúnosné. A když není kde bydlet, tak se s dětmi moc počítat nedá.
04. 12. 2012 | 22:56

Yosif K napsal(a):

Byl jeden danovy novelista,
za sestadvacet K - porodnost je jista!!!
--- v Chanove vykvetou kocarky,
--- vlast da mamcam na parky!!!
Porodnost zachranil internista!!!
04. 12. 2012 | 22:59

Nero napsal(a):

Yosiff K. se na rozdíl ode mne může teoreticky zlepšit. Začíná již dostihovat i samotného Kalouska.
04. 12. 2012 | 23:56

skřipky napsal(a):

Yosiffe. Formu i obsah máš v dokonalé harmonii (dialektické jednotě protikladů). Úžasně kakofonní qil.
05. 12. 2012 | 00:00

SuP napsal(a):

Rathu -
Seš akorát pro srandu. A trapnej. Nemáš krást, mochs bejt svatej.
05. 12. 2012 | 01:03

jája napsal(a):

Porodné zrušit. Je to jen výdělek pro ty, kteří společnosti nic nedali a nedají. Stále se vymýšlí a inovuje. Je to k ničemu. Dřív byla placená mateřská půl roku, žádné papírové pleny, žádné automatické pračky, sušičky. Děcka se rodila. Jo a co bylo? Každý dostal přídavky, a měl nižší daně podle počtu dětí.
05. 12. 2012 | 01:12

upozornění napsal(a):

Davide, mluvíš jako ze samotky. Kotlinka je už dávno prodaná soukmenovcům.
05. 12. 2012 | 06:54

Ládik!!! napsal(a):

Děláte dneska po base toho anděla?
05. 12. 2012 | 07:40

Petr. napsal(a):

To je najednou aktivity a urážka ani jedna.
05. 12. 2012 | 07:57

Stařeček napsal(a):

Yosif K - vy se tu obyčejně prezentujete jako TOP intelektuál, ale ihned na to se změníte na připotroublého puberťáka. Že by schizofrenie?
05. 12. 2012 | 08:16

Kateřina napsal(a):

Opět - další dobrý a potřebný návrh... Jenom mě nepříjemně překvapuje, že všechny tyto dobré návrhy změn zákonů pro lidi od poslance Ratha nepodpořila také opozice ve Sněmovně...
05. 12. 2012 | 08:31

Yosif K napsal(a):

Byl jeden poslanec cinorody,
polevku varival z cire vody!!!
--- priklad on nasel ve Francii,
--- koukejte v banlieues miminka se maji!!
Volici socanu slavi stedre hody!!!
05. 12. 2012 | 08:42

Analytik napsal(a):

Kateřina 08:31
To mě přivádí na nápad uzákonit povinnou sedmiměsíční exkursi všech poslanců a senátorů v některé z vazebních věznic.
Vězeňské múzy by je inspirovaly k tvorbě zákonů, které by byly lidu ku prospěchu.
Tento pobyt v nápravném zařízení by si později mohli odečíst z právoplatného trestu.

Davide, hezké Vánoce už doma s rodinou!
05. 12. 2012 | 08:52

Yosif K napsal(a):

Byl jeden ujarmeny socalista,
peci o chude on Cesku chysta!
--- Napady nasel ve Francii
--- socanu volici vesele tam ziji!!!
porodnost v brlozich primo tryska!!!!
05. 12. 2012 | 09:13

Markéta napsal(a):

Davide držíme palce a myslíme na vás.......bohužel v týhle zemi je takovej bordel, že nevinný zavíraj a zloději běhaj po svobodě .......a Bradáčová si hraje na hrdinku.......všichni z ní zvracíme!!Díky za všechno Davide!
05. 12. 2012 | 09:29

LUF napsal(a):

Hloupý návrh. Střední třída, o které je řeč nebude k pořízení si dítěte motivovaná nějakým porodným, nebo přídavky. Tím se podpoří leda spodní sociální třídy. Střední nebo vyšší třídy by potřebovaly usnadnit ženám s dětmi chození do práce. Školky, případně zákony pro podporu menších pracovních úvazků.
05. 12. 2012 | 09:33

neo napsal(a):

Novela zákona navrhuje zrušit ustanovení, které omezuje právo na získání příspěvku na dítě jen na rodiny s nízkým příjmem. Nárok na příspěvek na dítě by měly mít všechny rodiny a nejen ty ze sociálně slabších tříd. Novela dále zavádí přídavek na druhé a tření nezaopatřené dítě ve výši dvojnásobku přídavku na první dítě, který v současnosti činí 500 – 700 Kč podle věku dítěte. Na čtvrté a další dítě se přídavek nevyplácí. Maximální příspěvek na dítě by se měl vztahovat na rodiny se dvěma, případně třemi dětmi.////////////////////////
Proč na to nejdete formou daňové slevy? Uplatnitelnou třeba oběma rodiči? Proč příspěvek?
Stát na daních a pojištění získává nemalé prostředky od pracujících občanů, takže prostor pro ponechání jimi vydělaných peněz zde je. Nemusí to být ani přímo peněžní podpora. Můžete jít cestou snížení odvodů zaměstnavatelů, kteří třeba poskytnou zaměstnancům školky popř další programy již pro školní děti ve formě vzdělávání v oboru např.

Porodné je totéž. Proč? Proč nejít cestou podpory rodičů daňovou cestou? Třeba speciální sazba DPH na dětskou výbavu? Kdo vám zaručí, že si za porodné rodina nepořídí televizi nebo to nenahází do automatů?
05. 12. 2012 | 09:42

Gustáv Kočí napsal(a):

Člověka musejí zavřít do kriminálu, aby měl trochu klidu na práci, co, doktore?!
05. 12. 2012 | 09:47

gaia napsal(a):

já myslím, že peníze nejsou všechno, že pořád platí ono známé a co děti, mají si kde hrát.
pokud bude společnost přátelská k dětem a rodičům, budou se děti rodit i bez přídavků, pokud nebude a věřte, že dnes není, peněžní dávky povedou k množení akorát osoby vyznávající r- strategii rozmnožování. A o to nám nejde.
Je potřeba podporovat k-stratégy, ale těm k rozhodnutí mít děti nějaká pětistovka na měsíc nebo jednorázově 13 litrů nepomůže.
z pole vyžraného sarančaty utečou všichni a množit se tam nebudou
05. 12. 2012 | 09:47

matka dcerušek napsal(a):

dělat kampaně, aby se děvčátka krmila od 15 antikoncepcí se mi také nelíbí.
Což takhle zacílit kampań také na chlapečky.
Plánované rodičovství je snad o něčem jiném, než o chemikáliích.
05. 12. 2012 | 09:54

Yosif K napsal(a):

Kdyz uz socan (nebo byvaly socan???) vytahl na svetlo obdiovovanou siocialistickou Francii.....

Dokud byl u valdy de Gaulle a dokud se neprosadila Mitterandsovska levice, Fracie rostla stejna ci rycheji nez USAa SRN.

Po nastupu levice Francie prijala nekolik "levicovych opatreni":
-- 35 hodinovy pracovni tyden - vsichni stejne pracuji 40 hodin, akorat berou za 5 hodin rpescasove priplatky.TOTASLNI avsak neodbouratelny debakl.
-- silnou podporu porodnosti - to vyuzivaji ponejvice muslimsti polovzdelani imigranti kteri plodi muslimske kravalisticke potomky kteri zase vyuzivaji podpory porodnosti atp - asimilace imigrantu na evropske poomery jee zoufale poomala, mozna zadna - vysledkem jsou ctvrti kde temer nikdo nepracuje a neformalne vladne shariatske pravo a muslimske gangy.... ano Francie ma vice deti - otazka je zda budou platit dane nebo cerpat podpory.....
--- Participaci pracujicich na rizeni - vysledkem je ze bandy bolsevickych odboraru na zeleznici mohou vydirat celou spolecnost a take tak pravidelne cini.

Veskera "dobre minena" levicova opatreni ve Francii maji za nasledek dalsi ekonomicke zaostavani Francie, narust nezamestnanosti a narust poctu nezamestnantelnych lidi.

Z Francie se nestala a asi ani nestane pod vedenim socanu nova Skandinavie. Asi ze Skandinavci jsou jini nez Francouzi (spedcialne muslimskeho puvodu...)

Copak asi prinese pristi levicova vlada v Cesku?

Muze tedy Cesko neco obkoukat ze Skandinavie, kdyz Francie je ucineny debakl???
Samozrejme muze:
---nekrast a netolerovat "darky politikum" - vid Rathe Davide???, Palasi, tesariku, Vanhova, Zimolo a samozrejme "modre straky"... kdypak k tomuhle dojde????
---zridit hustsi sit subvencovanych materskych skolek atd atd. Proc to nezavedla CSSD kdyz byla u moci 8 let???? Aha... ono to stoji moc penez a na rozdio od Svedska.....

V tom je problem - nektery opatreni jsou na nic - lepe receno zcela ontraprioduktivni - a nektery stoji moc penez..... zajimavejsi je delat rekonstrukce specielne hradu a zamku - tak se i za totace dala vytvorit VATA - ze ktere se dalo leccos odklonit.......
05. 12. 2012 | 10:47

Yosif K napsal(a):

Byl jeden Rath - bohac a hrdy socan!
Bidu on poznal - soucitem je sviran!
---Ac sam v turme - on vubec neleni!
---Hrichy sveta - legislativne napravi!
Vdek chanovskych - naveky budiz zapsan!!!
05. 12. 2012 | 11:25

šašek z Jihlavy napsal(a):

matka dcerušek
Myslíte jako antikoncepce po čínsku? CHlapečkové do fronty, lapiduch, dvě cihly a klap, další...
A nebude to bolet? straly se maminky.
Pokud tam lapiduch nenechá prsty, tak ne.

P.S.: To bylo ještě za Maa.
05. 12. 2012 | 11:41

šašek z Jihlavy napsal(a):

"Z Francie se nestala a asi ani nestane pod vedenim socanu nova Skandinavie. Asi ze Skandinavci jsou jini nez Francouzi (spedcialne muslimskeho puvodu...)"

Že by pánbu trestal Francouze za Indočínu, Maroko, Alžír a Motýlka?
Kdo ví, nevyzpytatelné jsou cesty Páně a pomalu ale jistě meloucí boží mlýny.
05. 12. 2012 | 11:48

Libertad napsal(a):

Pane Rath,
velice se mi líbí jak pracujete ve prospěch těch, kteří Vás volili. Vaše návrhy mají jisté nedostatky (některé byly zminěny v diskuzi), ale jsem spokojen s tím, že se nevěnujete je své rodině a druhé manželce. Patrně by to chtělo zavřít do cely předběžného zadržení více poslanců, aby též měli klid a čas na skutečnou práci pro občany. Když má poslanec více funkcí, těžko může jakoukoliv vykonávat řádně. Váš bývalý kolega Hašek jich má prý 30.

Již po třetí, bez náznaku posměchu -tedy uořímně-, Vám přeji spravedlivý průběh sousedního projednání. Mám vážné obavy, že tomu tak nebude.

S pozdravem

Sidonio Libertad
05. 12. 2012 | 11:53

český maloměšťák napsal(a):

Pavla2
Stavět "levné" /co to je - levné ??.../ byty dnes nejde. To by musel dělat buď stát /radnice, kraj.../nebo nějaká neziskovka.
Spíše by to chtělo nějaký zásah do konstrukce podpor hypoték, včetně daňových odpočtů. Nebo socialní přístup ve směru programů jako je Zelená úsporám.
Pořízení bydlení je pro mladé rodiny skutečně to fatální. To základní.
05. 12. 2012 | 12:04

Salemo napsal(a):

Ježíšku na křížku - ty to vidíš. Zloděj křičí chytte zloděje.

Aneb jak se dá dobrý úmysl obrátit proti svému účelu.

Jednorázové příspěvky, které vyplácí sociální úřad, jsou jen další položka přelévání peněz beze smyslu. Někdo to tady už zmínil. Kdyby se místo dávek a příspěvků ty peníze odečetly z daní každého obyvatele, který na ně má nárok, tak by se snížila administrativa na FU o 45% a na SS o 95%. A tím by se mohly obě instituce sloučit a zároven omezit počet úředníků.

Pro nechápavý - toto je koloběh příspěvků v tomto státě:

1/ - rodina získá nárok na příspěvěk
2/ - stát založí úřad SS
3/ - rodina platí daně
4/ - stát založí úřad FU
5/ - rodina prokáže nárok na příspěvěk na úřadě v bodě 2
6/ - stát nárok potvrdí a předá úřadu v bodě 4
7/ - rodina získá příspěvěk od uřadu v bodě 4
8/ - stát potřebuje zaplatit náklady na výplatu (poštovné)
9/ - stát založí úřad MV
10/ - rodina získá peníze na poště od FU s posvěcením SS a prostřednictvím MV
10b/ - stát zaplatí náklady na vyplacení příspěvků z daní občanů získaných v bodě 3
11/ - rodina musí každoměsíčně dokazovat že má nárok na příspěvěk na úřadě v bodě 2
12/ - stát nárok potvrdí a předá úřadu v bodě 4
- zbytek procesu je pak stejný každý měsíc a týká se to všech dávek a příspěvků, včetně důchodů.

Takže sociální příspěvky jsou největší tunel státu na jeho občanech, protože :
a/ vytváří umělou zaměstnanost a benefity pro úředníky
b/ vytváří umělé náklady hrazené z našich daní
c/ vytváří populistické zdání sociální spravedlnosti, které pomáhá system udržovat.
d/ pořád to muže bejt horší, když si necháme zacpat hubu pár drobnejma na příspěvkách od komančů, který si na oplátku vezmou naše majetky uplně celé a nechají si pak ještě podmazávat za umístění v pořadníku na byty.

Opravdu krásná reciprocita. System přerozdělování sociálních podpor nefunguje a jen podporuje umělou tvorbu úřadů.

Například různé kauzy sociálních pracovnic jsou vrcholem státního dozoru a zvůle. Kojence neumístí do náhradní rodiny,a le do kojenáku, kde se stane jednou položkou z mnoha, přesně jak se to ty staré struktury naučily za totáče.

Dítě není předmět kupčení pane Ráthe. nedá se na něm postavit politická budoucnost, ani kalkulovat s vyšším příjmem daní díky vyšší porodnosti (viz Francie).

Vyšší daně získáte jedině vyšší přidanou hodnotou generovanou vzdělaným a mravním obyvatelstvem ochotným daně platit!

...juj jsem se nějak rozpálil.
05. 12. 2012 | 12:21

český maloměšťák napsal(a):

Salemo
Sociální příspěvky většinou pobírají lidé, kteří si z daní nemají co odečíst. Jejich vyměřovací základ je buď nulový či malý.

Napište prosím pár příkladů - jednotlivých recipientů sociálních dávek. Možná že se totiž mýlím a sskutečně by byli schopni " obdržet" sociální benefit formou odečtu daně ze svého vyměřovacího základu.
V jednoduchosti je sice krása - ale stejně by mě zajímal příklad nějaké země, evropské země se kterou se chceme srovnávat /ne Albánie nebo Ukrajina/....kde takový systém - co zde popisujtete /respektive negací fungujícího systému naznačujete...o jaký systém by mělo jít/...kde funguje a jak funguje.

Cudně jste nezmínil takové " sociální " transfery jako jsou odpočty daní úroků z úvěru na bydlení, z platvy IŽP a PP, dotace např. Zelená úsporám - které využil i např. Bakala (RPG)...což je také jistý druh " sociální podpory".

Jsem jedno oko. zejména mě zajímá ten odpočet - z podle mě nulového či malého /nezdanitelného základu/.
A pak příklad oné evropské země.
05. 12. 2012 | 12:32

český maloměšťák napsal(a):

Salemo
Vámi uvedené sloučení ČSSZ a FU (tak jak navrhujete ve směru administrace daní) pak už tady jednou bylo - za realsocíku.
Tedy za onoho vámi tolik nenáviděného režimu - který zcela nesprávně nazýváte komunismem.
05. 12. 2012 | 12:35

český maloměšťák napsal(a):

Salem
V dětech není politická budoucnost ?
A čo to je, Kefalín,,,v tejto sůvislosti hentá " politická budoucnost" ?

A včem je teda budoucnost - když ne v dětech ?
V oslech ?
05. 12. 2012 | 12:37

Salemo napsal(a):

maloměstak:
pokud posuzujete kvalitu režimu jen na základě toho, kolik ministerstev sloučí, pak radši jdete hledat zlato na aljašku. To totiž bude kvalitněji strávený čas.
Opět jste předvedl krásný eskamoterský výkon při překrucování merita věci. Místo abyste hodnotil system sociálních dávek, tak opět vidíte jen učelový střípek. Navíc jste si ani nepřečetl muj příspěvek správně, jelikož jsem o komunismu nepsal ani slovo.
Holt je vidět že vaše podvědomí použivá slovo komanč jako přímé spojení s komunismem. Ono je to složité se v tom vyznat - samé odchylky a úchylky, varianty a odštěpená křídla. Ale termíny bolševik a menševik byste alespon mohl znát co?

Nicméně k vašemu druhému vstupu - co je přidáná hodnota vaší informace, že:
"Vámi uvedené sloučení ČSSZ a FU (tak jak navrhujete ve směru administrace daní) pak už tady jednou bylo - za realsocíku."

Ze to nefunguje? Nebo že to soudruzi věděli dávno předemnou? Jak je tato informace relevantní k debatě o plýtvání z našich daní.
05. 12. 2012 | 12:48

Salemo napsal(a):

rozdíl mezi odečtem z daní a odečitatelnou položkou:
Hrubá mzda: 10000 kč
počet dětí: 2ks :-)
odečitatelná položka: 500Kč/ks
daně 25% (vše je jen příklad prosím)

Výsledná čistá mzda varinaty odečitatelné položky ze základu daně: 10000-(((10000-1000)/100)*25)= 7750Kč (daň 2250Kč)

a tady je ta samá varianta při použití odečtu z daně: (10000-((10000/100)*25))+1000= 8500Kč (daň 1500Kč)

jinými slovy když máte odečet na 2 děti 1000Kč tak rozhodně neodečítáte 1000, ale poměrnou část z vašeho danového základu pro danění. Ale nikdy to není těch slíbených 1000Kč.

Naposledy se podobná kouzla udělala nedávno s výpočtem nezaměstnanosti, kdy se zjistilo, že EU model výpočtu je "lepší" a ukazuje menší hodnoty, než naše statistiky. Jo holt statistika nuda je, má však cenné údaje.
05. 12. 2012 | 13:03

Salemo napsal(a):

Malomestak:
zase jste to nedočetl do konce - vy jeden rychločtenáři.
Vytýkám Rathovi že si stavi svou politickou budoucnost na našich dětech a ne že "v nich není budoucnost".

malá nápověda - snad pomůže:-)
http://cs.wikipedia.org/wiki/V%C4%9Bta_(lingvistika)

"Podle toho, zda věta stojí samostatně nebo je spojena s jinými větami v jeden celek, rozlišujeme:
- větu jednoduchou – větný celek vyjadřující jedinou myšlenku;
- souvětí – větný celek složený z více vět, který vyjadřuje složitější myšlenku nebo více myšlenek."
05. 12. 2012 | 13:12

český maloměšťák napsal(a):

Salemo napsal(a):
maloměstak:
pokud posuzujete kvalitu režimu jen na základě toho, kolik ministerstev sloučí, pak radši jdete hledat zlato na aljašku. To totiž bude kvalitněji strávený čas.
-----------To jen vaše interperatce. A následné její využití k tvorbě cejchu /kvazihumornou formou/.

Metoda estébáků.

Co se týče termínu komunismus - tak tuším že pod Paroukovým blogem jste jej rozebíral tak, že jsem obsáhle reagoval. Vy to moc dobře víte. Stejně ale jsem vám nebyl schopen -. tak aby to vaš intelekt pochopil..vysvětlit, že komunismus kromě komunity Hutteritů nikdy nikde nebyl. To je ale problém vašeho intelektu - ne můj,
Takže si ušetřte odstavce zbytečných keců.

V ypovažujete sociální transfery za plýtvání našimi daněmi /apropo - kolik tedy vy osobně odvádíte na daních /

K dalšímu vašemu vstupu.
Vy jste zmiňoval výplatu sociálních dávek - ne odečitatelné položky.
Uhýbáte.
JInak je ale humorné, když použijete na obhajobu zrušení ČSSZ příklad s daňovými odpočty. Ty slouží k stanovení základu pro vyměření daně - a nesjou žádným transferem , který administruje ČSSZ.

Zkuste se vrátit k vašemu původnímu tvzení - kdy chcete SOCÍÁLNÍ PŔÍSPˇVKY nahradit odpočtem daní.
A kdy já tvrdím, že sociální příspěvky ve valné většině směřují k lidem, kteří mají buď nulový či malý základ daně - takže vyměřená daň je NULOVÁ.
nemají si tedy cO odpočítat.

Toto obhajte - to vaše původní tvrzení ...a trapně nekličkujte. A nevysvtělujte mi odečitatelné položky. Moc dobře víte že 10. 000 CZK (respektive 120 tis CZK) se díky odpočtu 24 tis CZK nezdaŇUje daní z příjmu v rámci ročního zúčtování vůbec. Takže váš příklad je navíc mimo realitu ČR.
05. 12. 2012 | 13:18

Salemo napsal(a):

PS: neexistuje nic jako "nezdanitelný základ" jak píšete. tady mužete čerpat informace:
http://www.jakpodnikat.cz/prijmy-osvobozene-zdanene.php
"Příjmy osvobozené
Od daně z příjmu jsou osvobozeny příjmy podle § 10 odst. 3)zákona o daních z příjmů, což jsou

celkové příjmy z příležitostné činnosti do 20 tisíc za rok
výhry z loterií, sázek apod. provozovaných s povolením dle zvláštních předpisů vydaných v EU či státech Evropského hospodářského prostoru
Od daně z příjmu je dále osvobozena celá řada příjmů vyjmenovaných v § 4 zákona o daních z příjmů, například

příjmy z prodeje rodinného domu či bytu, pokud jsme v něm měli bydliště nejméně 2 roky před prodejem
důchodové dávky až do výše 198.000 Kč za rok, pokud naše příjmy (součet příjmů ze závislé činnosti, podnikání a pronájmu) nepřesahují 840 tisíc Kč ročně"

V účetní osnově to bude asi i detailněji.
05. 12. 2012 | 13:21

český maloměšťák napsal(a):

Salemo
Vysvětlováním lingvistiky /místo toho, abyste se bavil k věci/ se ztrapňujete ještě více.
ASi vás to baví - mně ale už ne. Vidím že jste jen plkal, který ani neví, že z 10 tis. měsíčně se žádný příspěvek na dítě podečíst nedá - leda bychom šli do negativní daně.

Nudíte. A pitomě kličkujete.
Tedy - nashle, odborníku na daňové a sociální systémy.
05. 12. 2012 | 13:22

český maloměšťák napsal(a):

Salemo
Jste trapný. Možná jsem použil nesprávnou terminologii - ale obsah je správný.
Nechte toho - jen plevelíte prostor.
05. 12. 2012 | 13:24

Salemo napsal(a):

Debata se točí kolem prohlášeni autora blogu - že:
"...omezuje právo na získání příspěvku na dítě ..."

A ano pokud vaše příjmy jsou nulové a máte nárok na příspěvek tak byste jej měl dostat v celé výši jak je proklamováno zákonem a ne že vám za jeho vyplacení seberou nějakou tu "servisní" částku z vašich daní (případně z daních jiných lidí, co s vami nemají nic společného).

Máte ovšem pravdu v jediné věci - i za komančů (tj socialismu, alias totality) byl vyhlášen boj proti plýtvání a vesnice objížděly hlídky pracovníků, které hledali problemy v procesu. Dnes by se to dalo nazvat KAIZEN řešení. Bohužel nějaké hlídky na vládě nebyly ani tehdy ani ted. A že jsou sakra potřeba.

a ano komunismu nikdy nebyl, ale komunisti jsou tady furt počínaje první i druhou internacionálou a co je nejhorší komunisti v této zemi se pořád hrdě hlásí k bolševické ideologii a nezřekli se záměrů zrušit soukromé vlastnictví ani neustoupili od třídního boje.
05. 12. 2012 | 13:35

Salemo napsal(a):

Malomestak: vy opravdu nechápete co tady píšu, že?
Já hájím navýšení dávek podle skutečně slíbených částek (tudíž možná dokonce i ve větší míře než jste ochoten připustit) a zároven narážím na autora blogu, který prostě nemá morální nárok napsat to co napsal a budovat si na tom politické image díky kupčení s našimi dětmi a jejich zaopatřením.
05. 12. 2012 | 13:42

Jim Devon napsal(a):

Co říkáte na fakt, že Ratha chytili přímo s penězi, in fla granti, jak se říká?
Poslanecký plat (i když očesaný) mu vyplácejí i ve vězení, stále je totiž poslancem. I když má z pohledu zákona překážky bránící v hladkému výkonu funkce.

To, že není jediný, kdo by potřeboval zatknout, o tom se nepřu. Co ochranné prostředky (teleskopičký obušek a tejzr). Podle někoho jsou přiměřené, ještě si však pamatuji případ důchodce, který měl na své chalupě na ochranu proti lupičům samostříl. Až jeden lupič dostal šíp do nohy, nebylo daleko a onoho důchodce zavřeli za ublížení na zdraví. Justice svým rozhodnutím vztyčila varovný prst. Jak je to spravedlivé? Toť otázka.

Má paměť si vybavuje Davida Ratha jako zakladatele LOK, předsedu ČLK, člena ODS, po roce 2006 člena a poslance již ČSSD! Doporučuji: http://www.nasipolitici.cz/cs/politik/290-david-rath nebo http://cs.wikipedia.org/wiki/David_Rath

Také si Ratha pamatuji jak jako předseda ČLK řekl, že by mu nevadil regulační poplatek 20 Kč. V ČSSD (až odešel z ODS) najednou mění názor. Není to zvláštní?

O vazbách a pronájmech s Klimovičovou, kterou až se půda pod ní podlomila shodil ze své lopatky se už ani nebavme. A co jeho osobnostní arogance a povýšenost? Nebo to je projev skromnosti a pokory?
05. 12. 2012 | 14:28

vasja napsal(a):

Kdyby Rathoj pořádně prohrabali sklep, tak zdravotnictví je z problémů venku.
05. 12. 2012 | 15:45

Pavla2 napsal(a):

Český maloměšťák: S hypotékama už asi dolů více jít nemůžou, ale nějaký příspěvek na ty splátky by byl určitě dobrý. Protože by aspoň peníze byly využity účelně. Pořád lepší, než cpát to nefachčenkům, kteří prachy promrhají a pak stejně dále brečí, že nemají z čeho žít.
Levné byty si představuju tak, že nemusí m2 stát 30 a více tisíc. Klidně ať jsou to byty bez kuchyně, sporáku, na zemi beton. Lidé jsou si schopni pro začátek sehnat levnou kuchyň z druhé ruky, sehnat levné lino apod. A každý si to může zařídit podle svých představ a svých možností. Takto vám stejně nacpou do bytu něco, co se nelíbí a je zbytečně drahé. Klidně i nevymalované zdi. Však šikovní lidi si s tímto taky poradí. A každá tisícovka ušetřená je dobrá na splátku. Toto bych určitě viděla jako dobré řešení. Peníze přidané na příspěvcích neřeší nic. A už vůbec ne pro všechny rodiny. A dobré by bylo to, jak zmíněno výše, vyplácet formou různých odpočtů těm, kteří pracují nebo pracovali. Přece nejde neustále po celý život podporovat někoho, kdo pro společnost neudělal za korunu práce a jen od státu bere. Vždyť jsou celé rodiny, ve kterých nikdo nikdy nepracoval. Jak se ony zasloužily, aby jejich členové mohli dostávat důchody? Jak se podílejí na důchodech těch současných seniorů? Prostě příspěvky jako takové jsou nanic. Rath se chce jen populisticky zviditelnit.

Markéto, prosím Vás, za co Rathovi děkujete? Za zkorumpované zakázky a za to, že myslel především na své blaho? To jste tak naivní, že vše, co dělal, tak dělal pro druhé? Ikdyž je pravdou, že s ním by měly sedět desítky dalších podobných grázlů ze všech stran.
05. 12. 2012 | 16:46

zakonodarec z Hostivice napsal(a):

stat by si mel vzit priklad z Ratha. On podporuje 2 rodiny i z vezeni. Furt bere poslanecky plat a ma jiste i par melounku nekde schovanych na ktere se jeste zatim neprislo. Jeho rodiny se nemuseji obavat.
05. 12. 2012 | 18:11

český maloměšťák napsal(a):

Salemo napsal(a):
Malomestak: vy opravdu nechápete co tady píšu, že?
Já hájím navýšení dávek podle skutečně slíbených částek (tudíž možná dokonce i ve větší míře než jste ochoten připustit) a zároven narážím na autora blogu, který prostě nemá morální nárok napsat to co napsal a budovat si na tom politické image díky kupčení s našimi dětmi a jejich zaopatřením.
05. 12. 2012 | 13:42
-
Ne - do mozku vám vlézt neumím. Vycházím tak pouze ztoho , co jste výše napsal.
To, že pak napíšete nesmysly - které samozřejmě obhájit nejdou...to je opět a jen záležitostí vašehi mozku.
To není můj problém.

Autora do toho nemíchejte. Ten také do vašeho mozku nevidí.

Připomenu tedy oč šlo /vašemu mozku/ : Salemo 05. 12. 2012 | 12:21

Vy jste napadl systém sociálních transferů v dnešní pdobě jako nefunkční, sloužíccí pouze k tomu, aby úředníci měli práci a a vyslovil jste jednoznačný závěr, že se sociální dávky se mají generovat tak, že si je dotyčný /oprávněný k pobíráni sociální dávky/ odepíše z daní. A že tak sociální správy nebude zapotřebí.
Přičemž jsem já oponoval, že příjemci sociálních transferů jsou z naprosté většiny lidé, kteří si nemají co odečíst - protože jejich zákld daně je buď nulový či tak malý, že se z něj /hlavně díky odpočtu 24 tis CZK na osobu a rok - UŽ TEĎ...tedy před realizací toho vašeho " systémuů neplatí.
Pak jste začal cosi bleptat o lingvistice a uvedl zmatečný příklad mzdy 10 tis. CZK měsíčně - z které se samozřejmě žádné daně /odvody ano...ale o těch nebyla řeč/neplatí ani dnes - a to i v případě osoby bezdětné.

Chlap - dospělý chlap by prostě uznal ... že chybil a omluvil se.
/viz např. obvinění, že vidím jediný rozdíl mezi tkzv. komunismem a dneškem/
Děcko však bude zapírat, mlžit a odvádět pozornost jinam. Například k osobě Ratha či klingvistice.

Je to tak těžké - být alespoň na chvíli dospělým chlapem ?
Když tak si na něj aspoň zkuste zahrát....

Hezký den.
05. 12. 2012 | 18:36

matka dcerušek napsal(a):

šašek z Jihlavy 11:42

myslím to trochu humáněji. V Austrálii je takové klima, přírodní i společenské, poušť by neuživila nějaké přemnožené Australany, tam si většina mužů po 2. dítěti nechá udělat vazektomii.
Tady by to taky šlo.
Máš 5 dětí, nemůžeš je uživit a chceš dávky, dobře, nencháme ty děti zemřít hlady, jsme humanisté, ale dáš si udělat tu vazektomii. Jinak si ta děcka uživ jak chceš.
Proti sterilizací žen při porodu se odvolávali, že to bylo pod tlakem, že nevěděli, co podepisují. Zde by to bylo pěkně na úřadě podchycené, mohl by u toho být i právník, chlap by to podepsla, pak by ho sterilizovali, dostal by ve špitále potvrzení a pak by tedy dostal ty dávky a bylo by.
A moje dcerušky by mohly být v klidu.
05. 12. 2012 | 19:46

Rumcajs napsal(a):

Za co Davide, když jsi všechno se socanama rozkradl ?
05. 12. 2012 | 22:19

Salemo napsal(a):

maloměštak:
ted už vím, že jste sám nebo máte v rodině pracovníka SS - neboli Sociální správy.

A máte pravdu, zcela chlapsky přiznávám, že jsem nepočítal s tím, že si nedokážete k uvedenému příkladu přidat nulu abyste se dostal nad minimální příjem, který se nedaní. Také jsem zcela mylně předpokládal, že moje další detailní rozvinutí příkladu, jak se má stát zachovat při vyplácení sociálních příspěvků v případě nulové daně jedince, budete číst se stejným zaujetím jako obecný příklad chytrosti státu.

Dej blbcovi moc a vymyslí lejstro (nebo-li úřad). Na tom trvám a na tristní efektivitě státní správy a úřadů taktéž. Bohuželů jsem nepočítal s tím, že se vás muj názor tak dotkne. Zamotáváte se stále více do svých příspěvků - škoda.

Požadovat po vás omluvu nepotřebuji - každý má právo na názor at je jakýkoliv.
Blogu zdar a diskuzi zvlašt.
06. 12. 2012 | 00:04

Gizela napsal(a):

A proč by je měl podporovat? Když na to nemám, tak děti neplodím!!!!!!!!!
06. 12. 2012 | 14:32

Gizela napsal(a):

Jo a ktěm co mají hypotéky, proč bych já, která si vlastní bydlení nemohu dovolit, měla někomu ze svých daní přispívat na hypotéku? Když je někdo tak zazobanej, že si může dovolit slácet měsíčně 10 litrů na hypotéku, proč by mu měli ti, kteří mají měsíčně třeba jen těch 10 litrů platit příspěvky na jeho bydlení? Aby se pak jako mohl chlubit,že bydlí ve vlastním? I když to není jeho vlastní, ale je to na dluh a za příspěvky méně majetných?
06. 12. 2012 | 14:36

asdf napsal(a):

Gizelo

protože tady je solidarita chudých s bohatými. Teď se ještě bude boháčům socka skládat na 2% z jejich mzdy, aby měli vyšší důchod.
2% ze stotisícových platů zaplatí socka s desítkou hrubého.
06. 12. 2012 | 19:48

Pavla2 napsal(a):

asdf: Já myslím, že na ty, kdo mají stotisícové platy, se nikdo s desítkou hrubého neskládá. Co to vykládáte? Ti si platí dost vysoké platby na zdravotní i sociální pojištění. Určitě mnohonásobně vyšší než z té desítky hrubého. Zkuste si spočítat, kolik si za život zaplatí ten s minimální mzdou na sociál a kolik vybere na důchodech, když se dožije třeba 90 let.
Jinak souhlasím s názorem, že pokud nepracuju a na děti nemám, tak je neplodím a nespoléhám na to, co mi nasype stát.
Dneska v televizi říkali, že rodina, která vydělala na drogách miliony, tak brala sociál 37 tisíc. Jak je to možné, když se tady pořád vykládá, jací jsou lidi na sociálu chudáci? A to nebyla žádná velká rodina. To by se teda ještě takovým mělo snad přidávat, jak si přeje dr. Rath?
06. 12. 2012 | 21:32

Ivo Patta napsal(a):

Pavlo2, asdf má pravdu! Problém je v takových lidech jako jste Vy, nebo v soudcích Ústavního soudu v Brně, kteří hlasovali pro vyšší důchody bohatým. Proč? Už i tomu P. Nečasovi dokázali jeho poradci alespoň vysvětlit, že starobní důchody současných důchodců jsou přímo financovány z odvodů sociálního pojištění těch, kteří pracují. Ekonomicky vyjádřeno: Starobní důchody jsou dividendami rodičů z jejich investic do výchovy dětí.
Souhlasím také plně s neo v tom, že cituji: "Proč na to nejdete formou daňové slevy? Uplatnitelnou třeba oběma rodiči? Proč příspěvek? Stát na daních a pojištění získává nemalé prostředky od pracujících občanů, takže prostor pro ponechání jimi vydělaných peněz (doplňuji: na výchovu dětí v rodině) zde je".
Já k tomu dodávám: Měla by skončit těžká forma státní schizofrenie mezi MF ČR a ČSÚ. Ministerstvo financí odpočtem daní rodinám s dětmi pracujících rodičů zohledňuje na jedno dítě méně než 1000 Kč měsíčně, přitom statistický úřad vykazuje náklady v ekonomicky aktivní rodině s běžnými příjmy (medián), ve výši 6 600 Kč měsíčně na jedno dítě. Není pak divu, když rodiny zaměstnanců se dvěma dětmi bankrotují osmkrát častěji než zaměstnanecké rodiny bezdětné.
07. 12. 2012 | 00:19

asdf napsal(a):

Pavla2

boháči mají stropy na odvody, důchodová reforma , která má začít běžet od ledna, však říká, že boháč si odvede do 2. pilíře 3% z platu a 2% mu dá stát jako příspěvek. Zde žádný strop zaveden není, logicky to půjde ze státního. Aby na to bylo, zdvihá se těm sockám, o kterých vy píšete, že žádné daně neplatí, zdvihá se jim DPH, takže z každého rohlíku socky půjde něco na důchod boháče. Socky sice na budou mít méně rohlíků, nebo jim zbyde jen na brambory, ale i z těch brambor zvýšené DPH půjde boháčům do druhého pilíře. Bez nějakých stropů a omezení.

A že nějaká rodina na sociálce se zabývá kriminální činností a generuje špinavé peníze, to s problémem nesouvisí a sem netahejte.
07. 12. 2012 | 07:38

Pavla2 napsal(a):

asdf: Jenže si spočítejte, kolik zaplatí člověk vydělávající třeba těch 100 tis., na sociální pojištění oproti tomu s příjmem 10 tis. Jistě, musí být solidárnost. Ale ty dvě procenta, které vzpomínáte, tak pokud vím, říkali, že budou mít zase nižší důchod od státu. A to bude určitě o daleko míň než dvě procenta nebo nějakou podobnou částku důchodu. Takže kde mají pak tu výhodu? Já myslím, že tam stejně vstoupí pár lidí, protože jen blbec by šel do něčeho, co není nijak garantované.
Asi by bylo nejlepší, jak píše Neo, přispívat formou odpočtů. Jde o to, že se chceme jen bránit proti tomu, aby se neplodily děti jen kvůli sociálním příspěvkům, jak je tomu mnohdy dnes.
Jinak mě o složitosti života nemusíte vykládat nic. Máme 5 dětí, od nikoho jsme nic nedostali, celý život jsme dřeli, dluhy měli a nijak rozhazovat si dovolit nemohli. Děti určitě hlady neumíraly a bosy taky nechodily. Bylo to těžké, ale dnes jsou nám vděčny, že je jich tolik. Proto vždy budu stát za názorem, že se dají vychovat i ve skromných podmínkách. Jako nejdůležitější považuju jen to, mít kde bydlet. A výše jsem zmínila, jak bych si to představovala. Pro začátek jsme vůbec nepotřebovali např. postele za x tisíc, stačily na nějakou dobu matrace a nemůžu říct, že bysme byli postiženi nějakou újmou. Spíše to bylo romantické. Hlavně, že jsme měli ty své 4 zdi.
08. 12. 2012 | 14:39

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Boudal Jiří · Brenna Yngvar · Bureš Radim C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Girsa Václav · Glanc Tomáš · Groman Martin H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří · Chytil Ondřej J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kupka Martin · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Rath David · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schneider Ondřej · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukal Josef · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Stulík David · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomek Prokop · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojta Vít · Vojtěch Adam · Vojtková Michaela Trtíková · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Walek Czeslaw · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zahumenská Vendula · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy