List z vězení XIV: Amnestie versus skutečný problém

14. 01. 2013 | 18:40
Přečteno 6016 krát
V naší zemi je příliš mnoho emočních reakcí, které se blíží k nenávisti. Jsou často spojeny s problémy, které spíš vyžadují chladný rozum, pochopení nebo velkorysost. Bohužel v tom hrají velkou roli média, která rozpoutají až hysterické kampaně. Politici pak více či méně na těchto vlnách surfují v představě, že na tom vydělají. Společnost je čím dál tím víc nervozní a roste už tak vysoká naštvanost.


Zatočíme s parazity

Tak se v různých periodách stávají nepřáteli lidé, co třeba potřebují sociální pomoc. Všichni jsou označeni za zneuživatele dávek, takřka za parazity. Skoro bez zájmu médií pak vyjdou výsledky nezávislého a objektivního šetření, ze kterého plyne, že zneuživatelů dávek u nás bylo, i před slavnými reformami zanedbatelné a bezvýznamné minimum.

Zneužíváte zdravotnictví

Podobným „lynčem“ si prošli i těžce nemocní lidé, kteří musí platit poplatky u lékaře a doplatky za léky přeci proto, aby nezneužívali péči a neváleli se třeba zbůhdarma v nemocnicích.

Schytal to i V. Havel

Nenávistně byli vláčeni svého času i lékaři, když si řekli o vyšší platy. Za amnestii, i jiné skutky, byl vláčen president Václav Havel. Nyní je po smrti a je už jen adorován. Dokážeme chválit jen ty lidi, co už nemohou nic udělat.

Skutečný problém

Dnes jsme svědky hysterie kolem amnestie Václava Klause. Schytává to podobně, jako to schytal svého času Václav Havel. Problém je však někde jinde než v amnestii. Česká republika má i po amnestii zhruba 2x více vězněných lidí než třeba Německo. U nás 230 vězňů na 100 000 obyvatel, v Německu pod 90 lidí. Recidiva trestné činnosti je u nás okolo 70% trestaných, v Německu méně než poloviční. Myslíte si, že čeští občané jsou o tolik horší než Němci? Já si to nemyslím.

Dělejme něco proti recidivě

To, že současná amnestie pustí někoho o 2 či 4 měsíce dříve, než by byl propuštěn řádně, situaci určitě výrazně nezmění. Pokud bude patřit pod 70% recidivistů, pak asi všichni chápou, že na věci příliš nezmění, že k recidivě dojde v lednu a ne „až“ v dubnu. Zásadní požadavek vůči vládě by měl znít- co vše uděláte, aby u nás ubývalo recidiv trestné činnosti na úroveň vyspělých zemí.

Klíčem je prevence

Jsem zvědav, zda opozice využije debatu o důvěře vládě vyvolanou v souvislosti s amnestií k tomu, aby chtěla od vlády slyšet, co konkrétně udělá pro snížení recidiv trestných činů, co udělá pro snížení počtu vězněných osob na úroveň vyspělých zemí. Co tedy udělá pro prevenci trestné činnosti.

Má smysl hlasovat o důvěře?

Populistická hádka, zda byla amnestie správná či ne, nic nevyřeší, jen zase trochu zvýší hladinu nenávisti ve společnosti. Věc bychom měli řešit racionálně. Co jsme schopni dělat pro to, aby nedocházelo k tolika trestným činům. Mnoho trestných činů totiž znamená větší či menší neštěstí pro postižené. Také by diskuse měla hledat odpověď na otázku, zda u nás nevězníme tisíce lidí, které by ve vyspělém státě dokázali vyřešit jinak. Pokud takovou diskusi sněmovna povede, pak má hlasování o důvěře vládě smysl. Mimochodem nás jeden vězeň stojí 30 tisíc měsíčně.

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Moulis napsal(a):

KONEČNĚ !
Čekal jsem, až pane doktore Rathe zase napíšete. Pořád se mluví a píše o amnestii. A co Vy ? Pro Vás neplatí ?? U Vaší kauzy se nebude přerušovat vyšetřování ??? To platí jen pro pravicové obviněné, a pro levicové ne ?????
Zdraví a drží palce M.
14. 01. 2013 | 19:00

Pavel napsal(a):

2022 - prezident ČR - David Ráth
- premiér vlády ČR - Roman Smetana

Vězeň svědomí : Miroslav Kalousek ?
14. 01. 2013 | 19:02

gabriela napsal(a):

David Rath

Souhlas. Ppolemiku vzbuzují pouze amnestie živých případů 8 a více let se tahající, tam to Václavovi Klausovi trošičku ujelo. Proto ty dohady o všem možném i nemožném propojení Václava Klause s jednotlivými kauzami a stíhanými osobami ...
Také to, že kontroverzní případy Smetany a Lessyho nechávají hradního pána v klidu, to také nevrhá příliš dobré světlo na prezidenta, bohužel ...
14. 01. 2013 | 19:23

gabriela napsal(a):

oprava

"Polemiku"
14. 01. 2013 | 19:25

Michal Macek napsal(a):

sakra na vas se to nevztahovala ta amnestie?jinak dobre napsano....
14. 01. 2013 | 19:34

PB napsal(a):

Zdárek, definitivo! Věřím, že Vám to "pod zámkem" příjemně utíká, neb v ČR-Kocourkově se člověk nenudí.
Věřím též, že již máte plán, jak moci předat "sedm litrů vína" prezidentovi a dám mu příjemnou pro nás možnost "změnit stravu, prostředí a přijít na jiné myšlenky".
Myslím, že vzhledem k absenci potřebných zákonů to reálné je.V 50.letech se požírali soudruzi vzájemně.
Kam se svět hnul o pár desítek let?
Pokud v květnu, září, říjnu, či prosinci byl někdo, kdo by Vám, Davide, Váš čin vyčítal, myslím, že dnes můžeme konstatovat, že ten Váš čin může být zapomenut v propadlišti dějin, pokud je zde "AMNESTIE" rozsahu, jakého je.
Vás sice chytli
ale prezidenta jsme jasně viděli i slyšeli.
14. 01. 2013 | 19:46

český maloměšťák napsal(a):

Pan Rath cudně opomenul zmínit amnestované případy, kdy došlo k zrušení probíhajícího trestního řízení.
Nemyslím si, že u nás je moc vězňů - spíše málo věznic a slepá nebo nemohoucí policie a justice. A docela kvetoucí prisonizace. Proto tolik recidiv.
Ale sedíc ve vězení ...asi bych taky měl jiný názor.

Milost ano...ale plošná amnestie ne.

První blog, který /přímo/ nevyzývá k volbě občana Schwarzenberga.

P.S.Zeman je proti instituci amnestie.
14. 01. 2013 | 19:55

oranžáda obecná napsal(a):

ten DRath je opravdu tak moudrý a ušlechtilý.....když ovšem zapomenu na jeho nenávistně ječivé projevy v parlamentu........ jak ta basa člověka jako změní,že..
14. 01. 2013 | 19:59

oranžáda obecná napsal(a):

gabriela..... nemyslíte si, že u případů, kde za osm let nejsou schopni policajti a soudy usvědčit "pachatele", tak že je to prostě tím, že ti lidé jsou nevinní...... a stíhají se jen kvůli závisti a nenávisti bolševické lůzy ???? Víte, ono velké peníze se dají vydělat i legálně, ale musí to člověku pálit, .na soustruhu je většinou nevytočíte... to jen tak pro zamyšlení
14. 01. 2013 | 20:02

Yosif K napsal(a):

Klíčem je vnitřní poctivost občanů - například aby neorganizovali cinknuté losovačky a neschovávaly si dárky od vítězů cinknutých losovaček do zavařovacích sklenic a po podlahový prkna.....
14. 01. 2013 | 20:31

Yosif K napsal(a):

Moulis napsal(a):

KONEČNĚ !
Čekal jsem, až pane doktore Rathe zase napíšete. Pořád se mluví a píše o amnestii. A co Vy ? Pro Vás neplatí ?? U Vaší kauzy se nebude přerušovat vyšetřování ??? To platí jen pro pravicové obviněné, a pro levicové ne ?????
Zdraví a drží palce M.

14. 01. 2013 | 19:00

Mýlíte se = na Klausově amnestii vydělali i kamarádi Zemana a Sloufa kteří organizovali H-system. Na Davida Ratha dojde až příště = pokud přinese hruštičky Zemanovi......
14. 01. 2013 | 20:39

Yosif K napsal(a):

Byl jeden doktůrek z Hostivice,
omylem byl zavřený do věznice......
tam se v něm hnuly humánní pudy,
bojoval za oběti všelidské bídy....
humánní články plodila jeho makovice.....
14. 01. 2013 | 20:45

český maloměšťák napsal(a):

oranžáda obecná napsal(a):
gabriela..... nemyslíte si, že u případů, kde za osm let nejsou schopni policajti a soudy usvědčit "pachatele", tak že je to prostě tím, že ti lidé jsou nevinní...... a stíhají se jen kvůli závisti a nenávisti bolševické lůzy ???? Víte, ono velké peníze se dají vydělat i legálně, ale musí to člověku pálit, .na soustruhu je většinou nevytočíte... to jen tak pro zamyšlení
14. 01. 2013 | 20:02
----------
A ty poškozené asi poškodili tpaslíci z Marsu, že ?
Ano - musí jim to pálit. Třeba takovému Pitrovi to pálí velmi.
Víte kdo byl jeho otěcko ?
14. 01. 2013 | 20:46

Libertad napsal(a):

Pane Rath, a co amnestie těch případů, které nebyli pravomocně odsouzeni? Máte na to názor? A nebo Vám je jedno že zlodějům zůstane majetek a postižením dluhy?
V případě, že Vám bude prokázáno rozkrádání veřejných pěněz, pak skutečně není podstatné abyste dpstal 12 let na tvrdo, stačí dva roky. Ale zabrat Vám veškerý majetek (i ten ve Vašich firmách), jakož i Vaším legitimním mamželkám, to by bylo třeba.

Stále však upřímně přeji spravedlivý soud o kterém mám pochybnosti

S pozdravem

Sidonio Libertad
14. 01. 2013 | 21:02

Lenka napsal(a):

Musím říct, že zírám. Kdyby jste se takhle projevoval před rokem a více, byl byste daleko víc oblíbeným politikem. Musím říct, že s Vámi poprvé v životě souhlasím....
14. 01. 2013 | 21:19

Michal Macek napsal(a):

lenka

taky sem cumel co z nej leze....
14. 01. 2013 | 21:30

Michal Macek napsal(a):

malomestak

amenstii zachovat je to tradice...muze vam pripadat jako blbost doud se nedostanete do vezeni....ze pane doktore?
14. 01. 2013 | 21:31

Kateřina napsal(a):

Doktor Rath má pravdu: politici by měli řešit příčiny ohromné přeplněnosti věznic a ostudné vysoké recidivy než se vozit lacině a povrchně po hysterické mediální a občanské vlně... Možná by tak i konali, kdyby se našlo dost uvědomělých a zralých občanů, kteří by je k tomu přinutili svým tlakem na ně... Jenže u nás většina lidí dokáže bohužel pouze vyvolávat laciné hysterické davové šílenství místo toho, aby něco pozitivního dělali pro zlepšení situace... Česká společnost je prostě minusová... dobře to ukázali i tyto volby prezidenta: další promarněná šance na změnu k lepšímu... a za to si už mohou lidé opravdu úplně a jenom sami!
14. 01. 2013 | 21:38

Al Jouda napsal(a):

Jak snížit recidivu u trestných činů s prvkem násilí ? Před propuštěním takového potrestaného z věznice mu vysázet 25 ran bičem. To je zážitek, který by si zcela určitě nechtěl zopakovat :))))))
14. 01. 2013 | 22:07

Martin napsal(a):

Naprostá pravda! V Absurdistánu se už zavírá i za to, že máte špatně zavázaný tkaničky!
14. 01. 2013 | 22:27

Justyn napsal(a):

Čeští občané nejsou horší než Němci, jen je tu větší procento cikánů.
14. 01. 2013 | 22:31

Bachař č .1220 napsal(a):

.........tak to vyhlíží jako Rathova volební kampaň do nějaké té
Demokratické vězeňské sociální strany.
Doufám,že si ji bude užívat předlouho a to velice dlouho !
Jaké funkcionářské výhody ?
Polstrovaná želízka při event.transportu .
Nářez od dozorců-jen pod dohledem vězeňského zdravotníka.
Při výročí zatčení: jedna porce oběda na víc.
Při výročí vynesení rozsudku-chlebíček s uherákem .
Jednoduše :Zvyk života s extra výhodami je pro V.I.P. životně nutný!
14. 01. 2013 | 22:37

marxík napsal(a):

Pane poslanče, dovoluju si odhadnout.
Kdyby měli helmuti stejné platy jako máme my a stejnou drahotu jako my, situace ve věznicích by byla velmi podobná.
To je halt úděl kolonizované země.
Vzhledem k počínající krizi bychom měli přeci jenom zvolit toho Schwanzenberga. Bez amnestií se naše věznice neobejdou.

Jinak mám pocit, že postupně měknete. Vazba tedy plní účel a taxikář Vás asi brzy propustí. Já bych změknul podstatně dřív, protože nemám o totalitě peněz žádné iluze, jako jste měl do nedávna Vy.
14. 01. 2013 | 23:32

santawizard napsal(a):

Pane doktore,váš kolega bloger Tomáš Sedláček přirovnává dluh jako závislost.Klidně by se mohlo navíc používat slovo recivida.Krize kapitalismu je kromě jiné i krize workholismu a alkoholismu.
14. 01. 2013 | 23:44

magicliff napsal(a):

Pane Rathe, jak vás tak čtu tak jsem si uvědomil, že řešení politické situace v Česku je velmi jednoduché. Stačí pár měsíců v lochu a je z vás úplně jiný člověk. Arogance, nabubřelost, ješitnost, urážení a obviňování druhých bez důkazů to všechno je pryč. Když si půjde každý politik po volbách na pár měsíců preventivně kleknout tak máme ráj na zemi.
14. 01. 2013 | 23:50

znalec napsal(a):

To koukám, co je tu komentářů, pokud měl Rath moc, nikdy se komentáři nezabýval?
15. 01. 2013 | 00:15

LUF napsal(a):

Rath buď ohledně amnestie neví která bije (pravděpodobně kvůli nedostatku informací) ale spíš se vzhledem k jeho povaze hodí možnost, že jí velebí v naději, že jí taky dostane. Pane Rath, vy na ní nárok nemáte, protože jste kradl samostatně a nepatříte mezi Klausovy komplice. Nepatříte ani do skupiny "téměř" nevinných - se sazbou do 1 roku, kteří jí dostali kvůli zamaskování skutečného Klausova záměru.
15. 01. 2013 | 02:03

Yosif K napsal(a):

Byl vam jeden sibal doktor, celkem malej cudla,
zavreli ho do vezeni, furt tam neco hudla!
---co vy mate všichni proti amnestii,
---rohlíkem nenávisti ať vás neopijí!!
Lupiči jsou i gentlemani, v tom je jadro PUDLA!!!
15. 01. 2013 | 02:13

Jana napsal(a):

Četla jsem Vaši knihu, pane doktore. Zaujala mě. Jestli je všechno tak, jak píšete, tak by bylo nejlepší se zastřelit. Jsme policejní stát, je to daleko horší, než to bylo za totality. Totalita je dnes.
15. 01. 2013 | 02:16

agentiks napsal(a):

Co je tohle za blog. Ta bolševická amnézie už koukám napadá i periferní sféry. Dráth je zločinec a jako takový patří do
krymu, Tady je to asi dostaveníčko sklerotiků. Pane doktore sem pane doktore tam. Pan doktor tu asi se sebou boguje sám.
15. 01. 2013 | 05:07

zemedelec napsal(a):

Na to je nejlepší lék práce.Jak práce ubývá,tak přibývá krádeží.
Sice Vás nepotěším,musíte být tvrdě potrestán,jinak se jim sesype celé snažení.Píší to jinde,pro mě jste ve vězení proto,že jste moc překážel.
15. 01. 2013 | 06:13

Jenda napsal(a):

Každý stát je policejní a to je dobře. Jde jen o to kdo policii ovládá. Zdali demokraté nebo zločinci a na schopnosti voličů to rozlišit.
15. 01. 2013 | 06:53

gaia napsal(a):

souhlasím s marxíkem 23:32

tady jsou na tom lidé už tak špatně, že prostě krást musí. jean Valjean byl také slušný člověk, ale když mu doma brečweli neustále hlady 4 děti, tak už to nevydržel a šel a ukradl pro ně pecen chleba. Za to dostal 20 let káznice.

Stejně je to i u nás.

A zatímco německý nezaměstnaný pronajme svůj byt v Německu a jede si za dávky na léto užívat do Španělska, kde se má jako král a ještě ušetří za jídlo a vydělá za byt, český nezaměstnaný musí sedět doma a 3x týdně běhat na poštu, aby se tam dozvěděl, že mu žádnou práci nemohou nabídnout. A když mu děti doma neustále brečí hlady, tak pak ze zoufalství jde a něco jim ukradne. Stejně jako ten Jean Valjean, je za to odsouzen, ale nikdo se neptá po příčině a nenavrhne řešení.

Že mají Němci méně zavřených, je nasnadě.
15. 01. 2013 | 07:39

gaia napsal(a):

Jano

ano totalita je i dnes. Totalita ekonomická.

Začíná se ukazovat, že ta je daleko horší, než totalita ideologická. Na tu stačila jen pasivní rezistence, jen občas snaživě přikývat někde na školení(zaplaceném a v pracovní době) , ale jinak to pouštět jedním uchem tam a druhým ven.Jinak celkem o nic nešlo a nic se nedělo.
Totalita ekonomická je daleko citelnější, ta bolí a pasívní rezistence na ni nestačí.
15. 01. 2013 | 07:44

Miki napsal(a):

Pane Rath,
amnestie je v duchu nerovnosti před právem, o spravedlnosti se tady nedá vůbec hovořit. Tímto činem se kruh uzavřel a ČR rozhodně není demokratický stát,jelikož popírá třeba jen část práv běžných demokratických systémů, jelikož demokratický stát je jen ten, který respektuje veškerá lidská práva!

No a tato bezpráví posvětila zatím nejvyšší výkonná moc v čele s Klausem ( tohoto člověka není možné nazývat prezidentem) a zbývá ještě soudní moc v čele s ústavními soudci.

Ve vašem případě na jednu stranu jsou osvobozeni trestanci co spáchali větší hospodářské škody při totožné kvalifikaci trestného činu a jsou volní a Ti co spáchali stejný trestný čin, ale s menší hospodářskou škodou jsou nadále vězněni.

Další příklad nedemokratického státu...raději se v tomto obraťte jako poslanec na ústavní soud i když víte, že se zde nehájí právní principy rovnosti-spravedlnosti-morálky v celém rozsahu práva.
15. 01. 2013 | 08:03

Miki napsal(a):

Věznice jsou přeplněné, jelikož nekompetentní rádobyprávníci a poslanci přijali rádobyzákony, které jsou diletantsky napsané... Třeba proč od začátku jsou nedbalostní trestné činy a jiné řešeny formou nucených prací, domácího vězení, tito se měli hlásit každý den na policii.
Rádobyzákony, které dávají prostor korupci a zvýhodňují jednu skupinu obyvatel na úkor druhé skupiny obyvatel.

No, ale to by v tom parlamentu nesměli sedět lidé, jako teď tam sedí a seděli. Mnohdy samozvaní rádobyprávníci,chemici,podnikavci..., kterým je umožněno schvalovat normy, které jsou v rozporu s demokratickými principy,právem rovného přístupu, morálkou a podporující rozkrádání veřejného majetku.
Vždyť jde o to, že když si všichni řeknou, když kradou oni, krademe i my, potom na to doplatí hlavně všechny děti, které se nemůžou bránit, které tito lidé okrádají za přímého přenosu!

!!!!!!!!!!!!! Dětem kradou budoucnost, možnost na důstojný život!!!!!!!!!!!!! Toto je na převrat a občanskou neposlušnost
15. 01. 2013 | 08:25

Petr. napsal(a):

Pane Rath,
amnestie je svinstvo, a to nejen kvůli tomu, že se Vám oklikou vyhnula. Např. křišťálovníci se k soudu vůbec nedostali a ani nedostanou. Ať bude v této zemi vládnout kdokoli.
15. 01. 2013 | 08:43

asdf napsal(a):

teď čtu na Novinkách, že jeden amnestovaný se hned oběsil.

Nečekaně ho propuistili nepřipraveného, v lednu, když je mráz, peníze akorát na jednu noc na ubytovně, na pracáku půl milionu nezaměstnaných, kdo by vzal do práce nějakého propuštěného, když si může vybrat bezproblémového a ještě s praxí.

To i při sledování filmu z Ameriky, např. Vykoupení z věznice Shawshank, vidíme, jak se o vězně starají, mají pro ně speciální dotované ubytovny a hned jim nabídnou dotovanou práci, rok se o ně stará kurátor, než se postaví na vlastní nohy a začnou normálně fungovat.

Ale tady? Vykopnou je v lednu na ulici a starej se.
Že začnou krást alespoň jídlo, je nasnadě. Pud sebezáchovy je mocnější, než nějaká morálka.
15. 01. 2013 | 08:45

MARNOV napsal(a):

Pane doktore, tentokrát je Váš příspěvek mimořádně prázdný a plochý. Přece si nebudeme vykládat z jakého důvodu nejsou používány osvědčené metody ze zahraničí např. Švédska ( 10mio obyvatel/cca 8-9 tisíc žalářovaných). "Skutečný problém" je amnestie pro tuneláře a gangstery v bílých límečcích. Je to problém celospolečenský, který agreguje veškerá negativa Jokerova režimu. Asi by jste jej měl rozebrat víc do hloubky z pohledu člověka na kterého se nevztahuje. Do Nového roku přeji, abyste nevzdával přemýšlet, formulovat a ať v této blbé situaci rozpoznáte skutečně důležité životní a lidské hodnoty.
15. 01. 2013 | 09:06

asdf napsal(a):

ale je fakt, že 8 let soudění není zas tak moc.

Když vidíme, že autor sedí již 8 měsíců a neděje se vlastně nic, tak v květnu bude možná soud, pak se odvolají, zas 8 měsíců nic, po 3 letech ho budou muset propustit z vazby, pak 8 let uteče jak voda
15. 01. 2013 | 09:16

magma napsal(a):

Zajímavé jak se proti "populismu" vymezuje ten, který je ochoten naslibovat cokoli, aby se dostal ke korýtku, a naslibované realizoval pro sebe sprostou zlodějinou.
15. 01. 2013 | 09:29

turista napsal(a):

Tresty lze skutečně zkrátit a některé vězněné amnestovat. Klaus nepustil ven vrahy a neměl amnestovat ani závažné případy ekonomické kriminality. Někteří tuneláři si aspoň několik let odseděli. Jsou však i takoví, kteří si neodseděli ani jediný den. Jeden z nich žil dokonce 8 let v Peru a nyní se nechal spektakulárně zatknout aby mu neunikla Klausova velkorysá amnestie. Skutečnost,že tito gangsteři jsou nyní zcela čistí je demotivující pro milióny slušných lidí v naší zemi. Je to vzkaz prezidenta lidem, že krást se může a má protože se to nakonec vyplácí. Je to rovněž plivnutí do tváře všem postiženým a okradeným, jejichž možnosti domoci se náhrady škod se po této amnestii značně sníží.
15. 01. 2013 | 09:50

Miki napsal(a):

Základem každého práva jsou morální principy a principy spravedlnosti a rovného přístupu, tímto je řečeno vše.

To, čím je většina přijatých zákonných norem parlamentem, jsou právní normy v rozporu s morálními principy a principy spravedlnosti a tímto jsou v rozporu s právem demokratického zřízení.

Proč si nikdo nedal z desetitisíců právníků v ČR tu práci a nesepsal znění článků zákonných norem, které jsou v rozporu s těmito principy, normami, které dávají prostor pro korupci????

Argument, že se nebudu zabývat stavem, kdy jsou pošlapána lidská práva, mravní principy, které jsou základem práva z důvodu, že amnestie není procesně právním aktem, je účelové tvrzení a jakýkoliv právník, soudce, který toto tvrdí, přímo popírá principy spravedlnosti- morálky, které musí být základem každé právní normy, zákona.

!!! Naopak, on se musí tímto zabývat, jelikož spravedlnost- morálka- principy demokratického státu musí být nadřazeny nad procesní stránkou věci, nad diletantsky a korupčně psanými zákony, nad nekompetentností právníků, zákonodárců atd....!!!
15. 01. 2013 | 10:13

Michal napsal(a):

>> Recidiva trestné činnosti je u nás okolo 70% trestaných, v Německu méně než poloviční. Myslíte si, že čeští občané jsou o tolik horší než Němci?
>> No a není to tím, že Německo má vyšší životní úroveň a že u nás je většina zavřených lidí -> rómů (odhaduji). Určitě by bylo zajímavé vědět jaký je procentuální podíl ve vězení podle etnické příslušnosti. Myslím, že takouvou statistiku se nikde nedozvíme. Leda, že by jste nám to tam pane Rath spočítal. Což?
15. 01. 2013 | 10:35

Kateřina napsal(a):

Ono totiž opravdu řešit závažné problémy u nás - to se skoro žádnému politikovi nechce (záměrně nerozlišuji pravici a levici, protože v některých ohledech to nelze oddělit...), takové řešení vysoké recidivy a vysoké kriminality je totiž hodně složité, těžké, a musí se u toho hodně myslet.. navíc z toho mohou vyvstat další problémy... O mnoho jednodušší je si podat zase nějakou stížnost k ústavnímu soudu, což navíc je možné hezky zdůraznit v médiích a tak se pěkně veřejně zviditelnit, bez kloudné práce... Je to povrchní a nic vlastně neřešící... Skutečný problém, je, jak velmi správně píše dr. Rath, úplně jinde... Možná ve špatném zastaralém trestním řádu, možná v celkovém ekonomickém a morálním úpadku české země, kde se kradlo už za komunistů, a dnes se krade stonásobně více...
15. 01. 2013 | 11:06

dočasný občasník napsal(a):

Rathe, Rathe,
Bručíš? Vidno že bručíš.
To víš, párkrát sis otřel svoji nevymáchanou hubu o jeho vysokoprevoschoditelstvo Kalouska, dokonce sis dovolil mu veřejně vyčítat že krade, korumpuje a chlastá.
No a za to je teď z Tebe podle Cimrmana "sprostý obžalovaný", kterému se má podle inspektora Trachty zásadně tykat!!!
15. 01. 2013 | 14:07

salim napsal(a):

překvapujete mě pane Rathe svou mírností a objektivitou, kde se ve vás najednou bere, že byste byl jeden z mála, na kterého má kriminál pozitivní vliv? Úplně vás totiž vidím, kdybyste byl na svobodě, jak plamenně hřímáte společně se Zaorálkem proti zhoubnému vlivu Klausovy amnestie na naši ožebračenou republiku.
15. 01. 2013 | 14:08

čert }=o) napsal(a):

brrrr..
až čertu z těch
Rathových slov zamrazí
15. 01. 2013 | 16:52

No name napsal(a):

Buhehe, Davidovi někdo ve vězení ojíždí kaďák a tak taky stále brečí, jak ho chudáka zhaftli, přitom je jasný, že úplatky bral. Jen je vtipný, jak drsně to tenhle namyšlený exot schytal. Na druhou stranu je škoda, že už není sranda ve Sněmovně :)
20. 01. 2013 | 00:17

HB napsal(a):

pro No name vy jste blb n a entou
21. 01. 2013 | 19:32

klk napsal(a):

Kdepak se nalézá ta bezprávní republika, kde si ti "nejchytřejší" hrají na pravici a na levici,
a ve skutečnosti vládnou PRACHY !!!!
Důkaz: pravicový prezident volí nového levicového prezidenta.
C.n. by se nemusela stydět !!!!! A polovina národa to žere. Hnus velebnosti.
Jsem moc zvědavý zda můj příspěvek dožije rána . ......
26. 01. 2013 | 00:13

Božena napsal(a):

Milý pane doktore Rathe.Moc vám fandím,doufám,že to vaše utrpení už brzo skončí,věřím vám.Od začátku jsem věděla,že jste politický vězeň.Je mně z té naší politické bandy špatně.Sami kradou a nic se pořád neděje a navzájem se kryjí.Celá kauza ve mě budí dojem,že vše již bylo předem připravené,aby jste nemohl rozkrýt zločinecké poměry ve VZP.Doufám,že brzy budete na svobodě,kam určitě patříte.Božena
26. 01. 2013 | 18:04

Jank napsal(a):

tak pane doktore, skoda ze jste nebyl uz odsouzeny, jinak ta amina byla i pro vas. Tak musite doufat, ze se soudy potahnou dalsich 7+ let a prijde dalsi a ta vas nemine. Budu drzet palce!
02. 02. 2013 | 04:28

Go napsal(a):

Doktor Rath je politicky vezen. Prave vcas na nej usili boudu a maji od neho trochu pokoj. Protoze. Kvuli 6-ti melounum drzet cloveka skoro rok ve vazbe nema v CR obdoby. To by soudruzka Parkanova musela byt dle tohoto modelu na 120 let v base spolu s Motylkem . :) Proc to ? On ten doktor je az moc erudovany clovek a asi by byl az moc neprijemny protivnik v ocekavanych kauzach, na pr. v restitucich. A take jde o volby. Protoze on mel obrovske ambice temer na kazdou volenou funkci. Po vzoru utoku Topolankovo sqadrony na Paroubka, coz se osvedcilo, protoze oslabit leadera ma ekekt, ze, tak holt vcas zahajili tahy proti doktoru Rathovy. A zase, vyplatilo se. No a jeste zbyva zblbnout studenty a zahajit kampan proti komancum. Tim se vlastne vede utok na celou levici, ze, no a pruser v krajskych volbach ( uz druhy, zejo) a zvoleni knizete to melo kompenzovat. Jeste to nevyslo. Nevadi. Tak se vice pritlaci na levici a ovcane si reknou, ze vlatne i CSSD a mozna i lidovci chteji stalinske pomery a do parlamentnich voleb se mozna nejake ty hlasy nastradaji :):):) Cil je znamy. Udrzet !!! Za kazdou cenu udrzet. Neopustit, nedat, ani nahodou, koryta
27. 02. 2013 | 16:23

doktor60 napsal(a):

Davide, nepodléhej panice a drž se. Tady někteří pisálci nemají mnoho inteligence. Stačí si všímat jejich pravopisu a vůbec větné skladby. Snaží ze sebe dělat inteligenty, ale k tomu mají daleko. Uvidíš po tomto příspěvku jak se začnou probouzet. To, že tě drží ve vazbě svědčí o tom, že nejsou žádné přímé důkazy a plno věcí je uměle vyrobených. Orgány činné v trestním řízení se cachtají, jak rozsáhlé jsou spisové materiály. To proto, aby byla co největší nepřehlednost. Pokud by byly věci tak jasné, jak je v prvních fázích vyšetřování orgány v trestním řízení stroze zveřejňovaly, už dávno by bylo vše uzavřené. Opak je pravdou. Držím Ti palce..Jak se říká...špatný začátek, dobrý konec..a na každou s.... se vaří voda. A že je jich tam dost o tom není třeba vést polemiku.
17. 03. 2013 | 18:22

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bavlšíková Adéla · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Boehmová Tereza · Boudal Jiří · Brenna Yngvar · Bureš Radim · Bůžek Lukáš · Byčkov Semjon C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Davis Magdalena · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gargulák Karel · Girsa Václav · Glanc Tomáš · Groman Martin H Halík Tomáš · Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hapala Jiří · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří · Chytil Ondřej J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jelínková Michaela Mlíčková · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kňapová Kateřina · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Koutská Petra Schwarz · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kupka Martin · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Maláčová Jana · Málková Ivana · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Nouzová Pavlína · Nováčková Jana · Novotný Martin O Obluk Karel · Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Ouhel Tomáš · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Pavel Petr · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Podzimek Jan · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedláček Tomáš · Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schneider Ondřej · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukal Josef · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Strmiska Jan · Stulík David · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Sýkora Filip · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špinka Filip · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomek Prokop · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojtěch Adam · Vojtková Michaela Trtíková · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Walek Czeslaw · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zahumenská Vendula · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy