Vítej v kriminále

03. 04. 2013 | 06:17
Přečteno 3719 krát
Český helsinský výbor provedl kontrolu v několika vazebních věznicích a potvrdil mé poznatky. České vězeňství má k tomu vyspělému daleko a selhává především v oblasti snižování počtu recidiv trestných činů. Což ohrožuje všechny.

Policejní stát

Helsinský výbor konstatoval i známý fakt, že máme násobně víc vězňů a vazebně stíhaných než mají bohatší okolní státy. Výbor poukázal na to, že je to důsledek trestní politiky našeho státu. Čeští občané rok od roku ztrácí svá práva a svobody a ty jsou nahrazovány represí. Prostě jsme se stali policejním státem, který má tendenci vše řešit kriminalizací. Co jinde řeší pokutami, kaucemi, domácím vězením či alternativními tresty, u nás řešíme kriminálem.

Cílem má být ochrana

V normální vyspělé zemi je vězení především ochrana lidí proti nebezpečným zločincům. I na ty se společnost snaží působit a motivovat je tak, aby po propuštění už neznamenali nebezpečí díky jejich recidivě. Cílem takového systému je rozlišit kde je to možné a tam dát realistickou šanci návratu do života bez kriminálních skutků.

Inspirace stalinismem

Český represivní aparát má však jinou filosofii. Vzchází z představ totalitních režimů. Prostřednictvim kriminálu chtějí tak zvaně kultivovat společnost. Totéž chtěli nacisté i stalinisté. Civilizovaný svět pochopil, že toto nikdy nefungovalo a naopak to vlastní společnost zdevastovalo a vedlo k tragedii.

Oko za oko

České represivní složky vězení vnímají také hlavně jako odplatu, tedy vrátit to tomu zločinci. Neplatil jsi daně? Podvedl jsi někoho? Tak teď trp. Tato filosofie je ve vyspělé společnosti nepřijatelná i u pachatelů odporných činů, u kterých asi každý alespoň na okamžik cítí chuť jim vrátit to, co udělali druhým. Starozákonní „oko za oko“ není civilizovanou společností akceptováno. Nápravu nepřineslo, jen další křivdy.

Právo útrpné

U nás je navíc vazba často jen donucovací prostředek v rámci vyšetřování. Právo útrpné není povoleno, tak mučidlem se stal pobyt ve vazbě. Stále asi u nás platí pravidlo guru stalinské prokuratury Vyšinského, který říkal, že přiznání korunuje obžalobu. Logické je tedy přiznání tak trochu vynutit. Ve vazbě za pár týdnů změkne každý a je po starostech s dokazováním a vlastně i s takovou malicherností, zda čin spáchal či nikoli. Když se přiznal, tak je vše jasné. Čarodějnice se také většinou přiznaly.

Nás se to netýká

Milý čtenář si asi řekne: „Mne se kriminál netýká, já nic špatného nedělám a pokud někdo dělá, tak si to zaslouží.“ To by platilo, pokud byste nemohli u nás ve vězení skončit i za neúmyslný čin. Tedy i když znáte komplikovaný trestní zákon zpaměti a jste ho stoprocentně dbalí, i tak můžete skončit v cele. Ruku na srdce-kdo z vás zná trestní zákon a jste si stoprocentně jisti, že vše co jste kdy učinili bylo s ním vždy plně v souladu? A víte co dělají třeba vaše děti? Žijeme v policejním státě a asi byste se divili, kdo vše a za co je ve vazbě či vězení.

Naděje na změnu?

Na zjištění helsinského výboru pozitivně zareagovalo i ministerstvo spravedlnosti, což je dobrá zpráva. I ministerstvo si uvědomuje, že stav našich věznic není dobrý. Nadějný je i názor ministerstva, že chce víc využít domácí vězení, ale i domácí vazbu. Bohužel zavádění hlídacích náramků se strašně táhne a stálo by za to vše popohnat. Už mnoho let se spíše jen přešlapuje.

Bude někdo chránit lidskou svobodu?

Zásadní obrat však asi přinese až nějaká nová politická reprezentace, která bude chápat nepřijatelnost policejního státu, který u nás rozpíná svá křídla. Pochopí, že neustálé omezování lidských práv a svobod je cestou do pekla, stejně jako názor, že přes kriminály lze zlepšit život v naší zemi. Jsem pesimista a cítím, že to nastane za dlouho než zase pochopíme, že už tu zase řádí STB pod jiným názvem, ale stejnými metodami. Tuto zkušenost asi bude muset udělat mnohem více lidí než společnost procitne.

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Ládik!!! napsal(a):

Vítej.
03. 04. 2013 | 06:29

Mafioso Poslanecky napsal(a):

O co jde ? No o to , ze jeden prominentni zlodej je ve vazbe a bojuje za to , aby se mel ve vezeni lepe nez slusni obcane na svobode.

Dottore tebe bych poslal do kamenolomu.
03. 04. 2013 | 06:39

Dan napsal(a):

Já jsem ti říkal: "Neber úplatky, neber úplatky, neber úplatky, nebo se z toho zblázníš"
03. 04. 2013 | 07:04

xyzy napsal(a):

Je tak trochu s podiverm, že psanu doktorovi poměry ve věznicích dřiíve jaksi nevadily. Lépe řečeno, tolik se o ně nezajímal.
03. 04. 2013 | 07:21

zdenek napsal(a):

Tak jak pise kolega do kamenolomus nim, ja osobne bych ho poslal do vezeni nekde v iranu aby si uvedomil ze vezeni neni za odmenu ale za trest!
03. 04. 2013 | 07:23

šašek z Jihlavy napsal(a):

Za chvíli bude usilovat o zlepšení podmínek ve věznicívh i exsenátor Novák a lobista Janoušek. A přijdou další klienti,lékaři, možná i právníci. Mohli by dokonce vytvořit stínový parlament a napravit ty paskvily, které společně prosadili v PS, aby mohli nerušeně krást. V chládku budou mít klid na práci.
Proč se všichni kroutí, když jde o Jirku Kajínka, toho nechají do smrti na Mírově?
Proti zločincům v bílých límečcích je vlastně slušným člověkem. Akorát vzal spravedlnost do svých rukou a poslal na onen svět opravdové zločince, kteří by mohli mluvit o propojení policie a justice s organizovaným zločinem. Takový hrabě Monte Christo v českém provedení.
Žádám zavedení internetu do cely pro Jiřího Kajínka, admine, jak je možné, že tu ještě nemá svůj blog?
03. 04. 2013 | 07:38

rejpal napsal(a):

zdenek
Vazba ovšem není trest. A neměla by s ním být zaměňovaná. Dost často se stává, že soud domnělého vazebně stíhaného osvobodí. A je popsána řada případů, kdy někdo seděl rok dva ve vazbě - dokud nechytili pravého pachatele. Tohle se totiž může stát komukoli z nás.
03. 04. 2013 | 07:53

schlimbach napsal(a):

Jen zírám a nestačím se divit, jak málo stačí některým k radosti -(
Že to píše Rath? No a co? Důležitější je, že má pravdu. Vždyž to, co se kolem jeho vazby děje je jasným záměrem, který s logikou a právem nemá nic společného, pokud jiný obviněný například z pokusu o vraždu, je stále na svobodě, může si podnikat, odejet kam chce, ovlivňovat koho chce atd? nejednotnost v právních názorech soudců není výsadou svobodné společnosti, ale totality a zvůle.
Vazba vážení nemůže být vězením a trestem, protože ve vazbě se může ocitnoiut kterýkoliv z nás, jako obviněný, což znamená, neodsouzený, čili stále z pohledu práva nevinný - vazba jako místo k omezení možnosti mařit vyšetřování, útěk nebo pokračování v páchání trestnéí činnosti by měla být de facto hotelem s omezeným pohybem, nic víc, nic méně a měla by se využívat co nejkratší dobu, protože jde opravdu o zásah do základních lidských práv.

Že vám se to nemůže stát? Skončit ve vazbě? Myslím, že se mýlíte - ten trestní zákoník je dobré si přečíst, uvidíte sami, jak svobodná vám přijde ještě tato zem -( Tím spíše, že se využívá jen když má někdo zájem, bez ohledu na to, že policie a státní zástupoci by měli konat vždy, pokud sami zjistí nějakou nekalost.

Co všechny ty firmy, které podvodným způsobem oblbují lidi, hlavně důlchodce, zamlčují jim informace a zavazují je likvidačními smlouvami? Trestní zákon jasně popisuje podvod ... kdo využije ve svůj prospěch nebo prospěch jiného ... lidé provozující tyto činnosti například by dávno měli sedět ve vazbě, leč tam nesedí a k postiženým klientům docházejí exekutoři například, lidé se ocitají bez majetku, který shromažďovali po celý život atd ...

Vaše pudy vůči Rathovi jsou značně pokleslé a nízké. nedivte se, až se ani vy nedovoláte práva a spravedlnosti, když se jednoho dne dostanete do soukolí této zrůdné mašinérie -(
03. 04. 2013 | 07:53

rejpal napsal(a):

šašek z Jihlavy
U toho Kajínka je to hodně divné. Ono je vůbec divné, že někdo vyfasuje doživotí za to, že údajně zprovodil ze světa někoho, komu by to nejspíš na léta slušelo za katrem, a pak člověk čte, že někdo, kdo nechá hlady zemřít vlastní mámu, aby mohl utrácet její důchod, dostane (asi) deset let. Kajínek je ostudou naší justice, i kdyby měl v cele vysokrychlostní internet a týdenní návštěvy hurisek.
A to jsou navíc ještě silné pochybnosti o skutečném průběhu toho činu, a nedostal šanci ani na nový proces, ani milost.
03. 04. 2013 | 07:57

rejpal napsal(a):

schlimbach
To s těmi podvody (a jejich stíháním) - je jedna z nejkurióznějších věcí u nás. Viz podivné změny záznamů v katastrech (teď ještě de facto legalizované), "oblbovací" a neuvěřitelně nevýhodné smlouy, těžící z neznalosti práva většiny lidí, část podnikání na internetu a bůhvíco ještě. Žijeme ve zlaté éře podvodníků a ještě beztrestných.
03. 04. 2013 | 08:02

zemedelec napsal(a):

Pane Rath.
Jak už jsem psal,nemůžou Vás pustit.Ještě není všechno rozkradeno a převedeno do těch správných rukou.On to bude vůbec problém Vás pustit,to si nemůžou dovolit,čekejte spíš exemplární trest.
03. 04. 2013 | 08:25

šašek z Jihlavy napsal(a):

schlimbach
MUDr. Rath není řadový obviněný, je to bývalý významný veřejný činitel, exprezident LK, poslanec parlamentu a exhejtman. Jeho případ je pro naši společnost zvl. závažný, dává velmi negativní příklad, diskredituje volené orgány, ve kterých působil. Jak chcete vychovávat mládež a kultivovat politické prostředí, když se na čelných místech vyskytují takoví lidé. A to ještě můžou přijít další odhalení, obvinění a vazba pro mnohé politiky a státní úředníky. Jsou to vesměs vysokoškolsky vzdělaní lidé a jejich působení dává velmi negativní příklad. Tam by měly být příslušné orgány činné v trestním řízení mimořádně přísné. A to se ještě neví, jestli Berkův gang nevyklouzne bez trestu, to by byla pro důvěru lidí ve spravedlnost poslední rána.
03. 04. 2013 | 08:26

schlimbach napsal(a):

šašek z Jihlavy - máte jistě pravdu, ale je nutno ctít zásadní věc - vazba nesmí být trest - musí to být něco vyjímečného ... ne nadarmo je základním motem práva svobodné společnosti, že je lepší raději 1 viníka nepotrestat, než zavřít jednoho nevinného ... můžeme mít pocity jakékoliv, cítit chuť na pomstu jakoukoliv, ale pokud tomu popustíme uzdu - jsme lepší než ten, kdo si skutečně zaslouží trest?
03. 04. 2013 | 08:35

schlimbach napsal(a):

resl

jak se říká, všeho do času ... :)
03. 04. 2013 | 08:35

Luba napsal(a):

Nářek lumpů, jako je Rath,
toť rajská hudba pro uši všech slušných a poctivých lidí.

Zdá se,
že naši policisté a vězeňští dozorci dělají svou práci vskutku dobře, a za to jim patří náš dík!
03. 04. 2013 | 08:37

Ládik!!! napsal(a):

Hladký jako úhoř.
03. 04. 2013 | 08:42

odjinud napsal(a):

Takhle to vidi Vas otec Davide Rathe,

Lidovky.cz: Váš syn je ale obviněn z vážného zločinu...
Absolutně si to nezaslouží, od začátku je to velký podraz. Zaprvé, jak ho chytili, za to já bych se do smrti styděl. On žádné peníze nepotřeboval, mohl mít, co chtěl.

Lidovky.cz: Jak vysvětlíte, že v ruce držel krabici se sedmi miliony?
Vždyť ani nebyla otevřená. Sice ji dostal, ale té Kateřině (další obviněné Kateřině Pancové, pozn. red.) dalo práci, než ho tam nalákala. To byl základní podraz, tehdy byl ministrem jistý "džon".
Lidovky.cz: Čili podle vás to na něj nastražil exministr vnitra Radek John?
Jsem o tom hluboce přesvědčen, byla to pomsta z dob Davidova ministrování, jak přísně hodnotil předražený časopis, který jim zatrhl. (Rath tehdy na základě výsledků kontroly hospodaření Všeobecné zdravotní pojišťovny obvinil Johna, že jako předseda představenstva mediální společnosti Oraprint úmyslně nadhodnotil cenu časopisu Pohoda pojištěnce pro VZP). Využil dlouhodobého vztahu jeho a Kateřiny, ona ho tam volala po domluvě s policií.
Lidovky.cz: Jenže ona je už skoro rok ve vazbě stejně jako váš syn. To nevypadá, že byla volavkou...
Ale ona ho nalákala, ať si přijde pro tu flašku. Kdyby mi řekla, že má pro mě krásné víno z Moravy, jsem u ní hned, vůbec bych o tom neuvažoval. Zneužili jejich dlouhodobého vztahu.
03. 04. 2013 | 08:45

rorýs napsal(a):

Vazba není nápravným prostředkem!
Ve vazbě se nenacházejí pravomocně odsouzení!
Vazba je zařízení, které může poctít svou návštěvou kdokoliv z nás na základě toho nejnepravděpodobnějšího důvodu, či co je horší, něčí zvůle.
To je to o čem píše autor.
Před celým rokem svolila k uvalení vazby předsedkyně PS na základě nevyvratitelných důkazů. Je zvláštní že byly tak nevyvratitelné, že je stále musí někdo hledat.
Dřív měli lidé hlavně bdít. Dnes bychom se spíš měli vzbudit.
03. 04. 2013 | 08:53

odjinud napsal(a):

Jak se zranil Ratmir Rath,
" Do ordinace přišla pacientka, od níž jsem zřejmě chytil ptačí chřipku. Bylo jí zle a stěžovala si na bolesti na hrudi, tak jsem ji vyšetřil. Když jsem pak přišel domů, za tři, čtyři hodiny to vypuklo, měl jsem vysokou teplotu, začalo to se mnou cloumat a zlomil jsem si obratel."
03. 04. 2013 | 08:53

odjinud napsal(a):

Proc si Ratmir Rath nemysli ze by David utekl,
"Má tady několik velkých kořenů, za prvé skvěle píše a vzhledem k tomu, že jinou řeč nezná, by se v cizině neuplatnil."
03. 04. 2013 | 08:57

Dan napsal(a):

to rorýs

O vazbě rohodoval soud, nikoli předsedkyně poslanecké sněmovny. Jste se netrefil.

Ale Ratha chápu, z luxusu do jedné cimry 3x3 metry musí být skutečně šok.
03. 04. 2013 | 08:59

Petr. napsal(a):

Kriminálníci a recidivisté odsouzení za úmyslné trestné činy se mají v českých "nápravných zařízeních" jak prasata v žitě. Proto jdou do krimálu 3x, 10x i 50x.
Co by ne. Dělat nemusí, televizi neplatí, jídlo dostanou až pod nos. Jídlo dle výběru. Nechce třeba vepřovou pečínku, numusí.
A daňový poplatník, chodící každodenně do práce jim ten komfort platí.
Strážní a dozorci mají ve věznicích těžkou nedoceněnou práci. Ale co např. takoví vychovatelé, kteří za královské peníze ještě nikdy nikoho nevychovali.
03. 04. 2013 | 09:01

Baba napsal(a):

Rozložit si činnosti, které se pravidelně opakují se zpracováváním nových poznatků v poměru ideálním vaší osobě. Dospělí se vám zpravidla svěřují s tím, co dělají, když s vámi nejsou, ti, co se vůči vám cítí úspěšnými i s jejich nestíháním. Návaznost vašich činností lze zorganizovat efektivněji než přijetí vašeho odpočinku.
03. 04. 2013 | 09:07

gabriela napsal(a):

Jsem otřesena skutečností, že v našem Banánově je vůbec možné a reálné držet ve vazbě nekonečně dlouhou dobu kohokoli, včetně vás doktore...

V normálních demokratických státech Evropy a USA věc naprosto nevídaná neslýchaná. Držet ve vazbě člověka více než čtvrt roku je ve vyspělé demokracii téměř nemožné a hlavně protizákonné!

Ve fungující demokracii v kterémkoli koutě světa se na kteréhokoli vazebně stíhaného a tedy neodsouzeného člověka zákonitě vztahuje presumce neviny a je na něho pohlíženo jako na nevinného.

Tady se drží ve vazbě v nedůstojných podmínkách téměř celý rok poslanec sněmovny zvolený ve svobodných volbách. A já se ptám: "Kde to jsme? Kde to žijeme? Kde jsme se to zasekli? V bolševickém policejním státě?" Evidentně ano ...

Podmínky obviněných lidí ve vazbě jsou horší než podmínky odsouzených ve výkonu trestu. Ve zprávě z monitorovacích návštěv šesti tuzemských vazebních věznic to uvádí Český helsinský výbor ...

http://www.ceskatelevize.cz/ct24/domaci/220861-cesky-helsinsky-vybor-shledal-ve-vazbach-radu-nesvaru/
http://www.ceskatelevize.cz/ct24/zive-vysilani/videozaznam-452389-brfink-helsinskho-vboru-o-vazebnch-vznicch/
***********************************************************

Ještě dlužím zmínku o své hladovce jenom a pouze o obyčejné čisté vodě za propuštění poslance Davida Ratha z vazby. Není se moc čím chlubit. Hladovku jsem ze zdravotních důvodů ukončila už na Bílou sobotu. Na Velký pátek jsem začala zvracet vodu. Každý normální člověk bez vody déle jak tři dny nevydrží a už jsem psala, že nejsem sebevrah. Momentálně si dávám dohromady tak trochu pošramocený žaludek kefírovým mlékem. Nicméně, za osm dní osm kilo dole není zas až tak špatné skóre ;-)
Škoda jen, že ve vazbě David Rath trčí dál ...

Už nevím jak pomoci. Osobně cítím v tomto ohledu jistou bezmoc. Zkusím ještě modlitby a meditace. Uvidíme ...
03. 04. 2013 | 09:36

schlimbach napsal(a):

Dan
kdyby nebylo svolení Němcové, Ratha by žádný soudce nemohl vzít do vazby, tudíž jste se trošku sekl vy. Pokud si dobře pamatujete, co Němcová nakdákala za moudra ḱolem Ratha a nečinila tak v jiných případech, potom těžko věřit, že je to čestná a vzdělaná žena -(
03. 04. 2013 | 09:39

neo napsal(a):

gabriela:

máte pravdu. /////Ve fungující demokracii v kterémkoli koutě světa se na kteréhokoli vazebně stíhaného a tedy neodsouzeného člověka zákonitě vztahuje presumce neviny a je na něho pohlíženo jako na nevinného./////

To není případ jen doktora Ratha, těch je hodně. Třeba desítky let pronásledovaní a tahaní po soudech, lidé, které má národ za zločince aniž by jim byla kdy prokázána vina a když jim prezident udělí amnestii, je z toho pomalu lynč a ještě se sám dočká obvinění z velezrady.
03. 04. 2013 | 09:55

Poddaný napsal(a):

Což sídliště, ale doprava to je v ČB chuťovka. Paní náměstkyni Popelové se daří na úkor kruhových objezdů (stavějící se na celém světě) stavět zastaralé světelné křižovatky. A jak? Vrcholem jejího umění je křižovatka Strakonická - Jírovcova, snad 20x přemalovávaný starý kruháč na Okružní, než se to povedlo, zdržující kruháč na Pekárenské se zanádražní komunikací, malování pruhů na nové světelné křižovatce u nově budovaného domu "Sodovkárna", nejlépe v pátek ve 14,00 hod. A dalo by se pokračovat, jako křižovatky u Kauflandu, Globusu, Sconta, Intersparu, kde by výstavba kruháčů nestála město nic.
03. 04. 2013 | 10:00

rejpal napsal(a):

neo
No jo, jenže poslední věta je dvojsečná věc. Takhle ani žádný soud nemohl rozhodnout,že ti pánové jsou nevinní (i když někteří dávali léta najevo, že o takový nález ani nestojí a dělali, co mohli, aby se žádný soud nekonal).
03. 04. 2013 | 10:01

neo napsal(a):

rejpal:

pokud to za ta léta nestihli, je to jejich problém. Šikanovat po léta nevinné lidi, to je přeci šílenost. Předpokládám, že Rath nebude stíhán 20 let a je jedno, jestli vazebně nebo na svobodě, ale pokud ano, amnestii by si taky zasloužil.

Buď tedy soudy a cajti začnou dělat co maj a pak půjde buď bručet a nebo ho pustí a nebo ho holt pustí, protože není možné, aby se něco šetřilo takhle dlouho.
03. 04. 2013 | 10:11

gabriela napsal(a):

neo

O.K., beru. Pravdu o amnestovaných se díky neschopnosti české neobolševické soudcokracie už nedozvíme. A možná, že skutečně ve valné většině případů amnestovaných na jejich škodu ...
03. 04. 2013 | 10:13

rejpal napsal(a):

neo
Nedávno jsem kohosi slyšel v TV, kde mluvil o podobné praxi v jiných zemích. Tam se také promlčuje, ale úplně jinak - třeba na činy se sazbou 10 let to trvá let dvacet - vždycky je doba delší než hrozící sazba.
Nemá smysl si dělat iluze o naší justici. Jenže každý případ je asi individuální. Někdy nemusí jít ani o liknavost, dokonce ani o obstrukce na straně stíhaných. Když se každá kauza bere zeširoka, dělají se statisíce stran protokolů, nakonec jsou všichni rádi, když se vůbec něco dokope k rozsudku (a pak nastane seriál odvolání, tenhle ping pong taky není na týden).
Spíš bych byl proto, vzít nějakou kauzu izolovaně, a tu řešit. Určitě by to bylo rychlejší.
Vzeměte si, jak dlouho trvá kauza Janoušek. Jednoduchá, průkazná. Normálně by mohl jít viník sedět v řádu týdnů. Nakonec i David Rath - "máme nezvratné důkazy". Kdy že ho poslali za katr? už tobude skoro rok.
Taky se mi nelíbí, když k soudu dojde v době, kdy část svědků pomře sešlostí věkem a další už si nepamatují skoro nic. Nakonec to nemá ani ten správný výchovný účinek.
Ale ani tak to Václava Klause neomlouvá.
03. 04. 2013 | 10:21

Melanie napsal(a):

Nesporně je kauza Rath , stejně jako kauza Janoušek přínosem společnosti, protože demonstruje nestejný metr. nemusí jít jen o trestní věci, ale též o různé majetkové neoprávněné požadavky, které vznese privilegovaný a máte se na co těšit. prtoto jsou tu také bezdomovci, kterých stále přibývá.....
03. 04. 2013 | 10:25

neo napsal(a):

rejpal:

neomlouvá, to ani nemá. Vždycky budou lidé, kteří nebudou souhlasit a vždycky ti co budou.

Já souhlasím částečně. určitě jsem pro zastavení procesů které se táhnou déle než 10 či 15 let, zase mi vadí propouštění recidivistů.
03. 04. 2013 | 10:34

marxík napsal(a):

Pan doktor už nám taky měkne. Dokonce chválí ministerstvo vnitra v čele s Kubicem.
Kubice je "světlá" ministerská vyjímka, která toho moc nenamluví, zato dělá, co je potřeba.

Jinak představy zdejších jelimanů (a jelimanek), že v tzv. vyspělém světě je něco z gruntu jinak, mají na mě vliv asi jako na Ondru Havelku sluníčko ve filmu Cesta kolem mé hlavy.
Mohl bych třeba připomenout kauzu Miloševič a jeho "přirozený" skon ve vazební cele, kterou už měl taky slušně obšlápnutou.
Povídačky o bájném vyspělém světě ale momentálně letí, tak se nenechte viklat a upírejte zrak západní (případně severním) směrem.
03. 04. 2013 | 10:37

jarda napsal(a):

V bývalém SSSR ty vysoké státní úředníky,generály nevyjímaje,kterým byla dokázána defraudace ve velkém,stříleli,v Číně to dělají dodnes.
proto zlatá vazba a pár let fešáckých kriminálů u nás...
03. 04. 2013 | 11:17

abab napsal(a):

To neo: nic me nevykladejte o pravu v CR.
Od r. 1991 /od zak.229/1991 Sb.se taham o svuj rybnik s rybari:
podle rybarskeho zakona musi od r. 2003 nejpozdeji bud rybnik vlastnit nebo mit najemni smlouvu,aby mohli mit na rybniku rybarsky revir,nemaji ani jedno,vyhlaseny jej maji v jinem KU a na kazde rozhodnuti uradu se odvolavaji a trva to uz 22 let.
Bolsevik hadra, zadna pravice ani pravni stat!
PS: A na to se amnestie nevztahuje!
03. 04. 2013 | 11:31

Neudržitelný napsal(a):

Autor
"Žijeme v policejním státě a asi byste se divili, kdo vše a za co je ve vazbě či vězení."
Já se divím, kdo vše a za co tam není. A měl by být. Až se začnou zloději, podvodníci, lumpov=é vrazi bát, ale opravdu bát, pak bude mít vězení nějaký smysl. Pokud budou vězni dostávat několikachodé menu, budou se dívat na televizi, válet se a užívat jiné výhody, do té doby budou bez problémů přebírat v krabicích miliony a budou si myslet že můžou vše.
03. 04. 2013 | 11:44

rejpal napsal(a):

Neudržitelný
Není náhodou sledování některých programů v TV součástí trestu?
03. 04. 2013 | 11:46

Neudržitelný napsal(a):

rejpal
Kterých? Krimi zprávy? Nebo jiných velmi kvalitní pořadů? Bulvár je snad s vyjímkou ČT2 úplně všude a čím víc neštěstí, čím víc krve, čím víc mrtvých, nebo aspoň zraněných, nebo chudáci trpící děti, a jinej hyenismus, co nám každodeně předkládají? Já si myslím, že to moc výchovné není. Takové zprávy a pořady se můžou snad líbit jen úchylákům.
03. 04. 2013 | 11:59

melčákova pohanka napsal(a):

Pane Rathe,nechápu,že své příspěvky dáváte na Aktuálně,kde se vůbec neposuzuje obsah,ale autor a jestli je levicovej či pravicovej. A protože tady to je skanzen primitivních pravičáků,tak je to tzv. házení perel sviním.. Přeji Vám spravedlivý soudní proces a nám,aby se vysvětlilo,co je za Vaší nepřiměřeně dlouhou vazbou,která zavání politickou objednávkou a manýry STB... A budu rád,až se setkáte s kluky a otcem. Hodně síly !
03. 04. 2013 | 12:11

rejpal napsal(a):

Neudržitelný
Nevím jestli jim pouští ČT 2, ale kdyby mi někdo pouštěl TV Šlágr, asi bych to pokládal za zostření trestu.
03. 04. 2013 | 12:13

čert }:o) napsal(a):

Pane Rathe
chápu že své příspěvky
dáváte na Aktuálně,
byť se málo posuzuje obsah
ale protože je to tady
skanzel primitivních levičáků
tak vám hází krásné perly
Přeji vám brzké propuštění
a šťastnou cestu kamkoliv
a nikdy se už nevracejte
Taktéž to přeji vašim
kolegům napříč celou
duhovou sněmovnou
a nebojte se prásknoukt
každýho dokud je čas
03. 04. 2013 | 12:36

Pipina Příživná napsal(a):

Osobně Vás Rathe nesnáším a domnívám se, že jste delikt, za který jste vyšetřován spáchal. Nicméně, dávám Vám za pravdu, že délka vazby je již ve Vašem případě neúnosná. Na druhou stranu Vy jistě chápete, že se soud obává, že jim pláchnete a to by se potom tisk po justici vozil vostošest a někteří poslanci Vašeho rétorského typu by soudce pěkně v parlamentu osolili. Vzhledem k tomu, že Vás čeká trest minimálně v trvání pěti až sedmi let, budiž Vám útěchou, že už máte "rok" za sebou a že už Vás ve vězení čekají tak už jen tři, čtyři roky. Fakticky však vazba nemá trvat takto dlouho, to je pravda.
03. 04. 2013 | 13:02

melčákova pohanka napsal(a):

Čerte,mrkni se či není u tebe exposlanec Wolf a pošli ho domů !!! Jinak i já jako ty věřím,že p.Rath se vrátí do Hostivic a do kriminálu se nevrátí...
03. 04. 2013 | 13:05

Kateřina napsal(a):

V podstatě ve všem s doktorem Rathem souhlasím... Mně osobně se nejvíce líbí veskrze liberální a sociální systém nápravy a vězeňství v Norsku: tam s lidmi, kteří jsou ve vazbě či ve výkonu trestu zacházejí vysoce humánně a DŮSTOJNĚ, a také mají nejlepší výsledky v recidivě na světě! Čím to asi bude, že??? Možná tím, že vězeňský systém přistupuje a zachází s vězni jako s LIDMI, kteří nic špatného neprovedli, bez předsudků, bez odsuzování většinovou společností, neboť každý dělá chyby, každý může v životě zakopnout, (zde platí ono biblické: "miluj bližního svého jako sebe sama", "či kdo jsi bez viny, první hoď kamenem"...), a světě div se, ono to také tyto lidi postupně napraví a zlepší, úspěšně většinou po zbytek života ... Srovnávat to s despotickým totalitním represivním NEDŮSTOJNÝM režimem vězeňství u nás snad ani netřeba,... jsme prostě i v tomto "sto let za opicemi", bohužel, a ještě to tak i dlouho zřejmě zůstane, protože tady chybí osvícení lidé na úrovni, u moci, kteří by to mohli změnit...
03. 04. 2013 | 13:08

melčákova pohanka napsal(a):

Pipino,nevíš ty,kde je Wolf? A nevíš komu volal Janoušek? A jak jsou soudy daleko s Parkánovou,Bartákem,Dalíkem,Vondrou a proč se Řebíček baví za naše prachy fotbalem...
03. 04. 2013 | 13:11

čert }:o) napsal(a):

pohanko
špatně pochopils
moje přání je přání
pekelné a to že je
psané jemnou formou
je zřejmé že vidíš
pouze černobíle
Přání platí pro
Wolfa Ratha Janouška
Dalíka etc
měj se čertovsky
tvůj čertovský
primitivní pravičák :o)
03. 04. 2013 | 13:35

melčákova pohanka napsal(a):

Čert. Nebudu polemizovat,kdo vidí černobíle,ale zlo je ve vás čertovské....
03. 04. 2013 | 14:13

čert }:o) napsal(a):

pohanka
mám na zlo patent
ale ty ne a leckdy
mě zlem předčíš
že blednu závistí
03. 04. 2013 | 14:30

melčákova pohanka napsal(a):

čert. Zase nebudu polemizovat,kdo z nás je víc prosycen zlem,ale když si hraješ na čerta,tak musíš vidět,že i v pekle má někdo protekci...Spravedlnost není ani levicová,ani pravicová... Končím,protože s Čerty nejsou,ani,žerty a to nemám rád...A také nesnáším pach síry...Jen vím,jako Melčák-Pohanka,kdo ovládá českou,světskou justici....
03. 04. 2013 | 14:41

Analytik napsal(a):

Zásadní obrat v českém vězeňství přinesla Klausova novoroční amnestie.
V kriminálech zůstalo už jen pár slušných lidí, většinou vrahů a politických vězňů.
Všichni zloději, násilníci a notoričtí recidivisté stráví léto na svobodě mezi námi a do svých cel se vrátí až s příchodem zimy.
03. 04. 2013 | 14:41

seriózní chlapík napsal(a):

šašek

Janoušek o změnu poměrů určitě usilovat nebude. Počítám, že jeho inovativní postup bude precedentem a startovacím blokem radikálních změn při obhajobách zločinců.

Doktore Rathe, na to jste jako lékař mohl přijít sám. Při výslechu byste celé období, kterým se zabývá žaloba posal jako jakýsi mlhavý kus svého života, který si dodnes nedokážete vysvětlit. Jakési záhadné delirium. Poté by vám nějaký váš kamarád provedl nějakou drobnou trepanaci lebky(jak jinak než za úplatek) s vítězným výkřikem - už to mám. Mozkové centrum xy bylo pod tlakem a pacient byl celou dobu nepříčetný. Sraženina byla odstraněna a pacient je zcela zdráv. Od této chvíle již plně odpovídá za své jednání. Jeden-dva soudní znalci - kolegové s titulem MUDr. by diagnózu jistě potvrdili (jak jinak).
03. 04. 2013 | 14:56

čert }:o) napsal(a):

miláčku pohanko
co je to zlo?
Zdánlivě jednoduchá otázka
odpověď na ni je však složitější
Reálný svět narozdíl od světa pohádkového
není černobílý a která strana je dobrá
a která ta špatná není často jednoduché říct
Lidé sice mají tendenci ostatní hned odsuzovat
ale pokud si rozebereme různé situace
zjistíme pohnutky jednotlivých stran
dojdeme k názoru
že ta původně ryze zlá strana
zase tak zlá není

Tvé vědění a chytrost ti neberu
neboť každý ví své a každý má
svou pravdu
každý si na něco rád hraje
a pokud ne je ochuzen o spousta krásy
spousta lži i pravdy

Je jen otázka co je pravda?!
Co je lež?
Jsou to pouze dvě strany jedné mince
03. 04. 2013 | 15:23

Kateřina napsal(a):

Nyní jsem už opravdu přesvědčená, že vazba Davida Ratha je účelová a záměrná, je zneužívána určitými představiteli justice za účelem oslabit a ztížit obhajobu dr. Ratha, to je důkaz dvou věcí: 1) důkazy o údajné vině Ratha nejsou tak kované, ... 2) česká justice je prohnilá a zkorumpovaná a zneužívá a ohýbá trestní právo... vždy´t oni ho odsoudili ještě dříve než samotný soud... To první je pozitivní, to druhé je velmi varující: ukazuje to na něco velmi nebezpečného, že politická mafie je schopna si vyřizovat účty i přes policii, a justici a zneužívat tyto státní složky placené z daní ke svým osobním účelům... a to by mělo zajímat všechny občany!
03. 04. 2013 | 15:39

Aktiv C napsal(a):

Zloděj má mít výhody, luxus, vězení nevězení, a oběť má umírat pod mostem, potahovaná soudy, a tupená spřátelenými politiky ex-zloděje!!!!
To chce Rath, a desítky zlodějů napříč politickou sférou.
Kdyby bylo na mně, na zločin krádeže bych zavedl trest smrti.Novák, Rath , Janoušek, ad. by už dávno nežili!!!!

Pane Rath vy jste opravdu neuvěřitelný....
A buďte rádh, že taková pravidla ještě neplatí!
Až budou platit, tak zloději z H-systému, MUS, ad. by už také dávno nežili...

Smrt bude nakonec jedinné řešení jak zlepšit vyhlídky české ekonomiky, která tisícema zlodějema upadá, kvůli nim je zde nevybudovaná dálniční síť, stagující stavebnictví, kvůli kpředraženým stavebním zakázkám, to samé platí o zdravotnictví, školství, práci a soc.věcí,atd...
Nezaměstnsanost je zde především kvůli zlodějům.Ukradnuté peníze dávno mohli být investované do výdělečným st.projektů, amohly zaměstnat tisíce lidí, místo toho ti lidé sedí doma, aberou dávky!!!

Díky zlodějům, a vrahům se máme tak, jak se máme!!!
03. 04. 2013 | 15:57

melčákova pohanka napsal(a):

Kateřina. Absolutně souhlasím s tím,že to by mělo zajímat všechny občany,bez rozdílu..Dnes Ráth,zítra já nebo nebo čert či někdo jiný. To není náhodné selhání-to je systém,což je 23 let po předání moci šílená vizitka naší tzv. demokracie!
03. 04. 2013 | 16:00

Drzá zrzka napsal(a):

Který jiný zadržený ve vazbě, má možnost psát na blog na poměrně dost čteném on line deníku?
03. 04. 2013 | 17:18

malalaj napsal(a):

pane doktore,
moc dobře si vás pamatuju, když jste ještě jezdil na vašem vysokém koni. urážet lidi vám dělalo neskonalé potěšení. takže ve vašem případě mě napadá pořekadlo o božích mlýnech.
p.s.
krást se nemá !
03. 04. 2013 | 21:34

honolulu napsal(a):

Pane doktore, pozadejte o povoleni, aby jste mohl mit hobby a nebo studovat ve vezenske knihovne a budte rad, ze nezijete v antickem Rime...
Byl by jste namazan kozinou a hozen do areny, jako pamlsek lvum...
Vy jste to prohral u obcanu v Cesku. Nikdo s vami nechce nic mit. Vasi kamosi Vam nemohou pomoci, bez toho, aniz by znicili sami sebe. Na Vaclavaku protestoval kvuli Vasemu uvezneni pouze jeden, jediny clovek...
Ale ono by se dalo jeste neco delat, aby jste zesilil Vasi pozici... Kdyz Vam poradim co, tak Vam prisroubuji dvere k futrum, nebo Vas zazdi pod Spiberkem.
Musite na to prijit sam..
04. 04. 2013 | 03:17

davídek napsal(a):

Pane Rath,že se NESTYDÍTE! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
04. 04. 2013 | 07:46

čert }:o) napsal(a):

pohanko
na čerta zapomeň
ten si nenosí v krabici
melouny a ani pod
podlahu nic neukládá
Jednoduše čert nekrade
peníze či pozemské statky
nemá to zapotřebí
čert si bere jenom duši kterou má
spousta lidí temnější než
ďábel sám
Ty mi něco povídej o zlu
když dokážeš hájit zloděje :o)

Kateřino
ono dát dohromady tak
rozsáhlou zlodějskou
aktivitu pana Ratha
trvá dlouho a možná
ještě dlouho trvat bude
Víte proč? Shromažďování
důkazů je těžké
a evidentně to je kolem
Ratha velice zamotané
V jeho případě chtějí
vyloučit justiční omyl
Jen tak pro nic za nic
tam doktor nesedí

p.s. vám se nedělalo
špatně při poslechu
těch nahrávek? Nehledě
na vinu či nevinu?
Prostě jen z lidského
hlediska se vám nedělalo
špatně?
04. 04. 2013 | 08:03

pražák napsal(a):

Čerte, jaké nahrávky jste slyšel? Zatím tu kolovaly jenom přepisy.
04. 04. 2013 | 08:14

český maloměšťák napsal(a):

Každý čert mý svůj ocas.
Rath však má přímo čerta.
04. 04. 2013 | 11:55

melčákova pohanka napsal(a):

čert. Dělalo se mi špatně,když jsem slyšel nahrávky resp. příkazy Janouška Bémovi. A jinak si zaslepenej a hloupej čert. Já se nezastávám zloděje,ale protestuji proti vazbě a způsobu vedení tohoto případu !! Já nevím či p.Rath něco spáchal nebo je to celé zinscenované....
04. 04. 2013 | 13:22

turista napsal(a):

No je nanejvýš podivné, že státní moc v podstatě likviduje pana dr.Ratha kvůli nějakým 7 milionům Kč, které se u nej našly a na druhé straně zastavila 325 tunelářských případů, kde šlo o miliardy. Mnozí z miliardových tunelářů si díky abolici neodseděli ani jediný den v kriminále. Bez komentáře.
05. 04. 2013 | 10:23

kosoúhlý průmět čtverce napsal(a):

Pan doktor Rath nepochopil jednu základní pravdu.
ix % občanů čechistánska prostě a sprostě krade.
Velká část beztrestně.
Ten kdo je chycen, nejlépe při činu, tak má holt smůlu a jde bručet. Koho nechytnou, je váženým občanem.
Jó milý doktore, když kradu, krást neumím a nechám se při zlodějně chytit, tak si to holt odnesu.
A takový Kalósek se Šťávou z Vás mají obrovskou srandu. Inu, kdo neumí krást, tak buď krást nemá, nebo se to má nejdřív naučit.

P.S.: Po odpykání trestu budete mít ze zlodějny diplom. Lumpové Vás tam zajisté dobře vyučí. Budiž Vám to v budoucím životě po propuštění k užitku.
05. 04. 2013 | 10:39

kluk napsal(a):

Nářek lumpů, těch, kteří nepochopili !!! Viz předchozí příspěvek- typického příznivce ODS- kosoúhlého průmětu čtverce, tedy takzvaného-v pravém úhlu-pokleslého pravičáka- jak sám sebe správně označil. Sám přiznává, že KRADE !!! Inu,kdo UMÍ krást !!!! A hlavně je v té správné straně !!!!
13. 04. 2013 | 00:45

ZUDE napsal(a):

Mate naprostou pravdu!!!
Vzkaz pro ty,co by vezne posilali do Iranu ci jinych zemi:Vas tam posleme pracovat taky!!!Budete brat stejnou vyplatu jako Afganci...a uvidime jak dlouho se vam to bude libit!!!
Jak muzete prirovnavat CR...s nejakou rozvojou zemi?
Muzete si rovnou podat ruce s tou komunistickou pakazi co jeste stale nepochopitelne soudi na nasich soudech. Buh chran dostat se jim do rukou!!!!
09. 05. 2013 | 15:14

Frankespider napsal(a):

Může se to stát každému z vás a kdykoli za cokoli.
Stačí, když vás například soud obesílá na špatnou adresu, vy se pochopitelně nedostavujete,
a když už je to poněkolikáté co „poštu nepřebíráte“, tak si soudce práci z lenosti, nebo úmyslně „ulehčí“ a vyhlásí po vás celostátní pátrání. (!).
Pak vás policie zatkne, nechá 2 dny vykysat v hrozné díře cely předběžného zadržení,
tam nemáte nic než vodovod a záchod, pryčnu se zablešenou dekou, stěny od krve,
zápach zvratků... Na jídlo nemáte nárok... Ani snad chuť!
Pak vás odvlečou v poutech k nějakému soudu co to zvěrstvo na vás přikázal.
Může to být daleko od vašeho domova.
Soud se s vámi nebaví o důvodu vazby, ani nepozve vašeho advokáta, jen aby to měl brzy vyřízené!
Strčí vás během 15 min nějakým pochybným usnesením do vazby a nemůžete nic dělat…
Odvolat se můžete, ale to trvá děle než mnohdy samotné trvání vazby.
Odůvodní to třeba tím, že si soud chce zajistit vaši účast u jednání soudu.
Policie vás pak vozí v poutech sem-tam jako vraha.
Když máte navíc tu smůlu a stane se to v pátek, pak vás ve vazební věznici přijmou až po obědě, na který už nemáte nárok, takže to celé začíná v podstatě trápením třídenním hladem.
Příjem do vazby pak vypadá tak, že vás nejprve zavřou do kobky velikosti běžného WC, 2x1m, kde je skutečně zakálené WC
a laťová lavice široká 25cm. Nic víc, ani okno ne!
Tam můžete být třeba i dvě hodiny, nebo podle podmínek i déle.
Už to vás začne psychicky lámat!
více zde http://pravoaporadek.howto.cz/Vazba.html
21. 06. 2013 | 07:40

Iwigirl napsal(a):

Pravda o kauze Rath:
http://beranovaadela.blog.idnes.cz/c/333141/Kompletni-shrnuti-kausy-MUDr-Davida-Ratha-bez-cenzury.html
11. 07. 2013 | 08:17

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Boudal Jiří · Brenna Yngvar · Bureš Radim C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Glanc Tomáš · Groman Martin H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří · Chytil Ondřej J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kupka Martin · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Rath David · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schneider Ondřej · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukal Josef · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Stulík David · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomek Prokop · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojta Vít · Vojtěch Adam · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zahumenská Vendula · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy