Proč nevolím Klause

07. 02. 2008 | 13:34
Přečteno 6683 krát
Na toto téma bych mohl napsat celou disertační práci, která by byla určitě rozsáhlejší než Klausova práce profesorská. Zlí jazykové tvrdí, že byla tvořena osmi články z domácího tisku a předložil ji jako předseda vlády. Na medicíně takové štěstí nemáme. Profesorem může být jen ten, kdo má řadu publikací v renomovaných zahraničních časopisech a soustavně učí.

Jen škoda, že mi Václav Klaus pomluvu nevyvrátil a kopii své práce mi nezaslal, jak jsem jej písemně žádal. Prý ji nemá a v knihovně vysoké školy není – zjistil můj asistent. To lékařští profesoři jsou pořádnější než ti ekonomičtí, neznám jediného, který by svoji práci nechoval na čestném místě své knihovny. V. Klaus ji ztratil, zato ale má stěnu pracovny tapetovanou čestnými doktoráty často z obskurních škol.

Nyní však dost malicherného špičkování a zpět k vážným věcem. Proč říci ne Václavu Klausovi? Prezident republiky reprezentuje stát v zahraničí a významně spoluvytváří její obraz. Klaus by chtěl v EU zařadit zpátečku a vycouvat někam k organizaci národních států v obdobě OSN. Tudíž jen takové nezávazné povídání bez konkrétních výsledků, kompetencí a pravomocí. Já si myslím pravý opak – státy EU se musí postupem času integrovat a v horizontu tak 50 let vytvořit obdobu USA, tedy spojené státy evropské. Jedině tak obstojíme v konkurenci Číny, Indie, ale i partnerských USA. V. Klausovi nebylo za těžko v pseudodemokratickém Rusku kritizovat vyspělou demokracii západní EU. Jeho přítulnost k Rusku a bývalým republikám SSSR je vskutku nevídaná. Osobně proti Rusku vůbec nic nemám, ale tamní politický systém považuji na hony vzdálený od toho, jak vypadá vyspělá demokracie západního typu. Tudíž respektuji jej, ale určitě necítím žádný obdiv. Zdá se mi, že Klaus Rusko obdivuje.

Zvláštní mi připadá postoj Klause k USA. Nejprve urazí amerického velvyslance tak, že ten odejde z hradu uprostřed audience. Klaus vyjádřil pochyby o tom, zda jsou pravdivé informace, že na území Iráku jsou zbraně hromadného ničení. I když jsem si tehdy nebyl jist, zda je jeho postoj správný, tak jsem jej ocenil a následně se ukázalo, že měl navíc i pravdu. V zápětí se však Klaus dost nedůstojně vnucoval na návštěvu Bílého domu při svých soukromých cestách do USA. Klaus by rád byl respektovaný jako byl Havel, ale americký prezident vyžaduje stejnou loajalitu jakou od okolí očekává a oceňuje i sám Klaus. Já mám jiné názory než Klaus, říkám je veřejně, ale současně se na Hrad nevtírám, nechci se fotografovat s Klausem a když mě pozve, tak se omluvím a na jeho akci nejdu.

Vedle zahraničních povinností má prezident kompetence i vůči nezávislé moci soudní. Klaus je už proslulý svojí urputnou zákopovou válkou se soudy a soudci. Tu je trápí a nechce jmenovat mladší třiceti let, tu nasadí neservilní soudkyni za zástupce člověka, se kterým se předsedkyně nesnese. Nerespektuje pravomocná rozhodnutí soudu , čímž dává ostentativně najevo co si o celé justici myslí. Mstí se soudnímu čekateli za to, že si dovolil domáhat se právní cestou svých práv. Je to strašně nebezpečné a považuji to doslova za útok na jeden z pilířů demokracie bez kterého není demokracie funkční demokracií. Klaus by rád vyměnil nedokonalé nezávislé soudce za k výkonné moci servilní a závislé soudce, jejichž úroveň by se samozřejmě tímto určitě nezvýšila.

V neposlední řadě hraje prezident roli politického nadstranického katalyzátoru v určitých momentech politických krizí či po volbách. Václav Klaus není katalyzátorem, ale aktivní substancí, která neustále zasahuje do běžného politického života. Ponižuje a zesměšňuje členy vlád z jiných stran, než je ODS. Ministr z ODS není nikdy moc mladý (Pospíšil), nevadí jeho cizí občanství(Štěpánek), nemá střet zájmů (Řebíček, Julínek), nemusí běhat na Hrad vysvětlovat klecová lůžka či reformu (Nečas, Julínek). 100 levicových poslanců není jako stejný počet pravicových hlasů. Jeden premiér před jmenováním musí přinést 101 podpisů poslanců, zatímco druhý je jmenován bez toho i když těsně před tím se hlasováním ukázalo, že má těch hlasů jen sto a pokud chce další, tak je musí nakoupit. Prostě Václav Klaus je aktivním hráčem mužstva ODS a to se těžko akceptuje v situaci, kdy by měl hrát roli rozhodčího.

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Don napsal(a):

Krásný článek, který mne ujistil v tom, že tu stranu za kterou demagogicky kope pan Rath určitě volit nemůžu!!!!
07. 02. 2008 | 13:46

neo napsal(a):

Proč nevolím Ratha?

Velký zastánce privatizace, jako jeden z prvních (společně s Drymlem) navrhoval poplatky.....nyní otočil, neb dostal křesýlko v ČSSD.

Lže o tom, že lékárny vydělávají na poplatcích za recept, avšak musí vědět, že poplatek je od marže odečten a to za každé balení (tedy i v případech kdy placen není), což znamená, že lékárny prodělávají.

Pane Rathe, zkuste to vysvětlit, prosím. A také Vás rád uvidím kandidovat u nás proti Bendlovi...Vaše porážka bude potěšující:)
07. 02. 2008 | 13:47

včelař napsal(a):

Pro Tima
Záleží ti na názoru, nebo na osobě, která jej pronáší?
07. 02. 2008 | 13:48

včelař napsal(a):

Pane Rath
Nenechte se odradit. Modrá lavina hrozí.
07. 02. 2008 | 13:50

Stařeček napsal(a):

Time přidej něco konkrétního k článku. Vyvrať, argumentuj. Nenadávej, nechovej se jak celá ODS. Pomlouvání, podrazy, špína na každého kdo má jiný názor. Viz útoky na Paroubka před volbama a na Švejnara též.
07. 02. 2008 | 13:53

mleziva napsal(a):

Pane Rathe, jen by mne zajímalo, jakým rozhodčím bude pan Švejnar, který operativně mění své názory podle toho v jakém klubu zrovna si vyjednává podporu? K čemu je člověk (natož potom prezident), který nemá páteř?
07. 02. 2008 | 13:58

Pepa 3 napsal(a):

Pane Rathe, to zas bude mazec, to bude modrých slin.
07. 02. 2008 | 14:00

port napsal(a):

Je to hozné jakou devastaci morálky tady zaneslo ODS. Je to vidět už u těchto dvou příspěvků. Je hrozné jaká jsou to teleta. Rozhodně jsou dost hloupí a možná konají to, jak se taď ukazuje,že mezi námi jsou lidé jako byla STB. Už je to vytištěno i v novinách, ale v týdenících, žádná Mladá Fronta, polobulvár ukradený v privatizaci pro ODS. Tímto hulvátstvím na jednu stranu, lidi přibližují k opozici což je dobré a také značná část mladých myslet a pídit se po pravdě. Mohu Vám jenom napsat vydržte a nenechte se znechutit hulvátama i když to budou na vás všechno házet. Tito lidé nic jiného neumí a je to možná lepší, protože kdyby se nemohli tímto hulvátstvím vyžít, tak by třebe začali vraždit.
07. 02. 2008 | 14:05

Silvie napsal(a):

Doktore Rathe, mně je jasné, proč nevolíte Klause - raději si vyberete snadnou cestu ke kariéře mezi slepými (pro méně důvtipné - jako jednooký). Jsem přesvědčená o tom, že váš bezbřehý narcisismus, bezcharakternost a touha alespoň si přičichnout k moci, vám umožňuje brát to, co se momentálně nabízí. Pro vás neexistuje žádná strana, jejíž ideologii byste nebyl schopen naprosto nestydatě propagovat (názory měníte flexibilně), když vám umožní se dostatečně zviditelnit. Je mi jasné, že vy tím přitroublým strejdou Paroubkem v podstatě pohrdáte a on je nejspíš jediný, kdo to nevidí...
07. 02. 2008 | 14:11

Rejpal napsal(a):

Mluvíte mi z duše, pane doktore Rathe, díky Vám! Nestojím o novou totalitu, o kterou usilují modří s Klausem. Myslím, že v minulosti už zde bylo totality dost, jak té hnědé, tak i rudé.
07. 02. 2008 | 14:14

neo napsal(a):

Rejpal :

novou totalitu přibližuje právě čssd, když spolupracuje s komunisty.
07. 02. 2008 | 14:17

Vico napsal(a):

Vynikající článek. Je zajímavé sledovat stoupence ODS, kteří se nám tu před očima mění v sektu zachmuřených fanatiků, kteří s až náboženskou úctou vzhlíží ke svému bělovlasému Velmistrovi.Z jejich reakcí se úplně vytratil byť náznak humoru nebo alespoň vtipné ironie.Zbývají jen nadávky, zloba a vztek.
07. 02. 2008 | 14:21

neo napsal(a):

Vico:

pan Rath je evidentně bezcharakterní člověk. lže, mění názory a postoje jak se hodí...
07. 02. 2008 | 14:24

RK napsal(a):

Nejhorší je, když zrádce plive na svoji bývalou stranu, která z provinčního záchranáře udělala pokřivenou celebritu. Nebyl jsem fandou p. Klause do jeho prezidentování. Ale uznávám, že si drží svůj někdy vyhraněný názor a nepapouškuje po EU nebo USA. Alespoň je svůj !!
Podívejte se zpětně na slavné kroky glorifikovaného p. Havla. To by mi nestačilo okénko v emailu.
Je fakt, že když se srazí dva ješitové ve straně, je to průser
07. 02. 2008 | 14:29

Stařeček napsal(a):

neo-nacisto, nebo neo-fašisto, kdopak to před pěti lety spolupracoval s KSČ ke zvolení Klause? Se zvolením Klause jsem v určité době souhlasil po jeho projevech k sudeťákům a k situaci po ničení Srbska. Proto, že pak byl rozhodčím pískajícím za ODS, chtěl bych prezidenta nestranického. Švejnar by jim mohl být. U Klause nevím jak by se vyjádřil k sudeťákum kdyby jej mohli do prezidentské funkce volit. Říkám nevím.
07. 02. 2008 | 14:29

Karel napsal(a):

To:Neo
Ale evidentně má pravdu. A navíc nestrašte nás s totalitou ČSSD, když ODS se ji pokouší závádět v praxi. Naštěstí není rok 1948.
07. 02. 2008 | 14:31

neo napsal(a):

Stařeček:

asi Vás omlouvá Váš věk. Matrix jste neviděl co? To neva.

Ale urážej si někoho jinýho. ty fašisto.

Nechápete základní principy: spolupráce s komunisty při tvorbě nebo schvalování zákonů je neomluvitelná.

Volba nadstarnického prezidenta nemá se stranickou příslušností a tedy ani programem co dělat.
07. 02. 2008 | 14:34

neo napsal(a):

Karel:

kdo má pravdu? Bojovník za privatizaci a poplatky? lhář?...no tak, pan Rath jen přičuchl k funkci, proto změnil názor.
07. 02. 2008 | 14:36

VP napsal(a):

Mohl byste snad alespoň vědět, že se žádné profesorské práce nepíší a neobhajují!
07. 02. 2008 | 14:38

gaston napsal(a):

Ráte, nikdo po vás nechce, abyste volil Klause, ale velmi bych si přál, abyste se přestal chovat jako naprostý idiot!
07. 02. 2008 | 14:40

Václav napsal(a):

Pan Rath je obdivující provokatér. ČSSD se stala bez Zemana bezskrupulózní stranou. Jsem přesvědčen, že jejich čestnější členské jádro tento typ demagogických politiků odstraní.
07. 02. 2008 | 14:40

jiri napsal(a):

Rozhodně nejsem příznivec Klause, a kdyby nebyla případnou volbou Švejnara ohrožena stabilita vlády, určitě bych Švejnara podporoval. Nicméně si myslím, že David Rath nemá právo někoho kritizovat, protože je směsí těch nejhorších lidských vlastností, které jsou částečně způsobeny tím, že není charakterově normální-je to psychopat.
07. 02. 2008 | 14:44

Desiderius napsal(a):

Pane doktore Rathe,plně souhlasím s textem Vašeho článku.Je hrozné,že ještě dnes,po 18 letech aktivního působení Klause v politice,je u nás tolik lidí,kteří nevidí kým vlastně je,jakou roli hraje a v čím zájmu.Doufám,že zítra bude Klaus smeten z Hradu.
07. 02. 2008 | 14:46

Jag napsal(a):

Až budete zase počítat chyby Klause,které nepochybně má,sám je nastínil,tak si vzpomeň Rathe na svoji bigamii-ve slušné společnosti by tě vyhodili z politiky dřív než bys tam páchl a pak si vzpomenu na tvůj nesmrtelný výrok,jaká se s tebou stala proměna,když zastupuješ ČSSD a ty na to:Když jsem zastupoval doktory,tak jsem hájil doktory,když dnes jsem zvolen za ČSSD,tak hájím ČSSD......Dál nemusím pokračovat,každý si doplní,takže ty bys měl hlavně někam zalézt a držet tlamu.
07. 02. 2008 | 14:47

Johny napsal(a):

Rejpal :

Správně, nástup totality potvrzuje tvůj oduševnělý slint. To je cenzura co.
07. 02. 2008 | 14:48

Stařeček napsal(a):

To: Neo. Mám sice věk ale Matrix jsem viděl a viděl jsem za svůj život i jiné věci něž fylmařské bláboly. Zažil jsem konec války, socializaci zemědělství, práci družstevníků za korunu na den, osumašedesátý rok a naději v něm, normalizaci a její důsledky na mne moji rodinu a celý stát, na naději po roku 89 a teď se mně nechce dívat na modrou zlovůli ODS. Stařeček
07. 02. 2008 | 14:49

neo napsal(a):

Stařeček: no tak jestli jste to viděl, mohlo Vám dojít odkud je ten nick.

Je zajímavé, že já modrou zlovůli nevidím...naopak vidím, že současná vláda pracuje na reformách a vidím, že se máme čím dál lépe.
07. 02. 2008 | 14:52

suchánek napsal(a):

mě moc, pane rathe, nezajímá, proč něco neděláte. mnohem víc mě zajímá, proč něco uděláte.

takže věřím ve druhý díl pod názvem: PROČ VOLÍM ŠVEJNARA
07. 02. 2008 | 14:54

Rath (falešný) napsal(a):

suchánek : protože nikdo jiný proti Klausovi nekandiduje a protože to chce můj boss pan Jiří Paroubek.
07. 02. 2008 | 14:56

Bobo E napsal(a):

to David Ráth: Pokud máte zájem "najít" profesorskou práci pana Klause, zeptejte se svého stranického kolegy J.Havla - ten přesně ví, kde všechny práce VK jsou, dělal na to nějaký grant (viz jeho poslední blog). Že by byla práce Václava Klause nějaká méněhodnotná? Na to se zeptejte vašeho svatého Jana (Švejnara), ten na jeho profesůru psal doporučující posudek.
Už byste měl jednou také přestat vkládat do úst VK názory na EU, které nezastává - on není pro Evropu ala OSN - on je pro Evropu silně ekonomicky integrovanou, tedy něco jako USA, ale ne pro Evropu byrokraticky integrovanou. Nebo snad v USA vláda reguluje, kolik obilí nebo cukru se smí vyrobit v Kansasu nebo Arizoně? Nebo že obsah tuku na jogurtu má být napsán červeně a ne zeleně? (Vtip, že Evropa má předpis na to, jak moc má být zahnutý babán se pomalu stává drsnou realitou).

Prostě nám na rovinu řekněte, že nemáte Václava Klause rád, a to konkrétně od té doby, co vás před volbami 98 ozmítl zařadit na kandidátku ODS.
07. 02. 2008 | 14:58

Stařeček napsal(a):

To: Neo. Tak to má ČSSD radost, že se máme po mnoha letech jejich vládnutí čím dál lépe. Nebo, že by to bylo po jednom a půl roce zmatků dnešní vlády. Neo, přečtěte si přínosy ve zdravotnictví když po změnách od nového roku nemocnice konstatují, že jejich přínosy po zvýšení DPH a výběru poplatků od pacientů tito na stravu nedostanou nic, ale tento výběr nestačí ani na polovinu zvýšení nákladů od nového roku.
07. 02. 2008 | 15:00

Bobo E napsal(a):

to Ráth: Hmm, tak Klaus v Rusku kritizuje vyspělou Evropskou demokracii :) Jestli vyspělou demokracií myslíte to, že kdokoli má k fungování EU výhrady je označen za zpátečníka, kverulanta a potížistu (s hrozbou menších dotací, samozřejmě), už vím, jak si vykládat slovo demokracie v názvu vaší strany. V EU vládne asi takováto demokracie - pokud něco chceme, dáme o tom hlasovat. Pokud to projde, je to svaté a to nej nej, pokud to neprojde, budeme hlasovat ještě jednou. A pokud to zase neprojde, tak ještě jednou.
07. 02. 2008 | 15:07

neo napsal(a):

Stařeček:

určitě má ČSSD radost, proč by neměla? ovšem vliv vlády, ať je jakákoli, je na ekonomiku velmi malý. ekonomika šlape sama a čim méně zásahů, tím lépe.

přínosy ve zdravotnictví jsou zřejmé : ubylo pacientů v čekárnách, prakticky vymizeli lidé zneužívající pohotovost. Doktoři přestali stávkovat.

a nebojte, poplatky se budou postupně zvyšovat, takže se vyrovná i to DPH.
07. 02. 2008 | 15:09

Stařeček napsal(a):

Neo, poplatky to je také jediný přínos dnešní vlády a podniky jedou bez ní i dnes. Tak, že veškeré zlepšení situace je jenom od podniků a lidí v nich pracujících. Kdysi dávno se zpívalo. Vše čeho člověk užívá z šlechetné práce vyplívá, atd. To si ale vy asi nepamatujete. Jinak dále nechám přístup do blogu jiným. To bychom takto mohli polemizovat z jednoho břehu na druhý donekonečna. Ctím Váš názor. Jistě máte jiné zkušenosti než já a asi jste vyšel i z jiných podmínek. Stařeček
07. 02. 2008 | 15:20

Simík napsal(a):

to Jaq:
No domnívám se, že bigamií je proslulý "premiér" Topolánek - proč tedy není vyhozen slušnou společností? Tak by měl asi někam zalézt a držet .... někdo jiný, myslím, že byste měl morálku vyžadovat ode všech, když o ni kážete a ne jenom po někom.
07. 02. 2008 | 15:22

jiraak napsal(a):

07. 02. 2008 | 15:22

neo napsal(a):

Stařeček:

já s Vámi souhlasím, je to o firmách a podnikatelích...

zkušenosti mám rozhodně kratší než Vy, ale výchozí pozici nejspíš lepší:) mějte se
07. 02. 2008 | 15:24

neo napsal(a):

Simík:

pozor, pan Topolánek žije jen s jednou ženou.
07. 02. 2008 | 15:25

PeLe napsal(a):

Pane DrRathe, vy sympatizujete se zlými jazyky, že. Nikdy jsem nenašel přesné pojmenování pro vaší povahu. Už jí znám - Zlý jazyk. Jak píšete v prvním odstavci, hodí se vám vždy špína, kterou nakydá někdo jiný a vy už na tom budujete svou disertační práci. Přečtěte si blog svého stranického kolegy Jiřího Havla o tom, jak je to s prací V. Klause, a pak si plivněte sám sobě do tváře, abych to nemusel udělat já. Vaše vyjadřování je špína, která je jenom slušně napsaná. V ranách pod pás asi na vás nikdo nemá
07. 02. 2008 | 15:26

Karel napsal(a):

To: Neo
Posuzuji co píše a ne kdo to píše.
07. 02. 2008 | 15:27

neo napsal(a):

Karle : Ano, samozřejmě, ale jak lze věřit někomu, kdo se chová jak zlatokop?

Já si vážím pana Klause, protože názory nemění a ač jsou leckdy mimo, stojí si za nimi a obhajuje je.

Pan Rath ukázal, že názor nic neznamená....jde s tím s kým zrovna je.

Pan Švejnar předvedl něco podobného, když se ucházel o hlasy levice... zastánce reforem, radaru, liberálního pracovního trhu a trhu vůbec se najednou změnil v odpůrce radaru, poplatků, rovné daně..

a dokonce uvažuje o ztrátě občanství !!!
Je to skvělý ekonom, ale tímto u mě klesnul.
07. 02. 2008 | 15:35

prirodovedec napsal(a):

Bobo E: Nereste uz prosim zase tu docenturu a profesuru. Vse bylo jasne receno u Havla, jak pisete. Proc stale a stale dodavat munici napr. autorovi?

Zkratka prosim nerozmazvejte tu ostudu (nejen jmenovaneho ale i dalsich doporucujicich, vysoke skoly aj.).

Pravdou proste je, ze doktorske profesury (v CR) jsou i pri obtiznem mezioborovem srovnani o naprosto necem jinem zejmena pri srovnani s uvedenym pripadem.

Zaroven je vsem zrejme, ze diskutovany by nemel vuci jinym profesorum vystupovat tak nesmyslne a neoduvodnene prehlizivym zpusobem, protoze tim ztraci sympatie mezi odborniky (pokud jeste nejake ma) a neskutecne se shazuje a zesmesnuje. A je smutne, kdyz mu v tom pomahaji jeho fanousci.

Navic naposledy se pan prezident neuveritelne shodil poznamkami na adresu P. Krugmana (viz jeho rozhovor na aktualne). To uz nastesti zdejsi redakce zahrabala uz hluboko do odkazu takze cituji z:

http://aktualne.centrum.cz/...

"A. Americký ekonom Paul Krugman doporučuje zvýšit daně bohatým, zavést povinné zdravotní pojištění a posílit sociální systém. Obdobné úvahy jako Krugman má nad budoucností české ekonomiky váš protikandidát Jan Švejnar: neomezovat sociální systém, rozmyslet si kroky vedoucí k privatizaci zdravotnictví, zrušit rovnou sazbu daně z příjmu. Máte k jeho radám výhrady?

Paul Krugman, se kterým jsem se zejména na velkém Světovém ekonomickém fóru v Davosu nejednou setkal, je známý, na americké poměry téměř extrémně levicový, ekonomický publicista. Termín "ekonomický publicista" si dovoluji použít, i když je nepochybně kvalitním ekonomem, který má za sebou seriózní vědecké práce. Jeho publicistika je však od jeho vědeckých prací velmi daleko. Našel si jistou mezeru na americkém mediálním trhu a na té se prezentuje.

S jeho názory v zásadě nesouhlasím. Ze stejného soudku je i Jan Švejnar, ten ovšem za sebou nemá ony Krugmanovy vědecké práce."

K tomu jsem jiz uvedl:

Problemem je, ze dotazovany za sebou nema ani ty protikandidatovy vedecke prace :). Natoz Krugmanovy.

Je to desive, prilis, snad to neni pravda:

Nas prezident cca 47 clanku ve Web of Science, odborne ohlasy - citace 23, h-index radeji neuvadet.

Krugman, P cca 159 clanku a pres 3000 citaci, h-index 28.

At uz ta saskarna a ostuda radeji skonci. A proboha at uz nekteri mlci nebo mnozi ztrati posledni zbytky ucty. Proc se mam stydet za druhe?

Opravdu Vam prosim radim diskutujte jina temata geniality kandidatu, ale rozhodne ne jejich odborne remnome a jejich zpusob chovani k odborne komunite.

Dekuji za pochopeni.
07. 02. 2008 | 15:37

stejskal napsal(a):

Dobrý den,

smazal jsem několik urážlivých příspěvků, které byly v rozporu s Kodexem diskutujících.

Děkuji za pochopení.

Libor Stejskal, editor blogů
07. 02. 2008 | 15:51

MartinJochim napsal(a):

Pana Ratha štve jen to, že nemá stejnou obratnost jako Václav Klaus a "podle sebe soudí", že je českým prezidentem jen díky nějakým intrikám. Tolik se dere nahodu a tolik si myslí, že to je důležité dělat bezskrupulózně a arogantně. Všichni mu jen brání a hážou klacky pod nohy, včetně Václava Klause. Před volbami v 96 roce bral do strany Miloš Zeman každého kdo dostatečně prokáže, že je bytostně proti Klausovi a ODS. Taková kfalifikace stačila. Ze stejného důvodu angažoval Paroubek i p. Ratha, jiné "kvality" zatím nemá.
07. 02. 2008 | 15:58

František z Asisi napsal(a):

pro neo:ano vláda pilně pracuje na tom co se dá rozkrást ať se rychle rozkrade do příštích voleb.Připravovaná privatizace zdravotních pojišťoven = největší loupež 21 století.Ve 20 stolwetí to byla zfušovaná kuponová privatizace.Já nemám Klause rád od té doby co pronesl větu" že nezná špinavé peníze z nekalých obchodů.
Veřejná volba prezidenta je pro ODS nepřijatelná,kvúli vysokým finančním ztrátám,protože koupené hlasy zemanovců přijdou vniveč,jakmile se nebude volit tajně.Proč myslíte,že Tupolánek tak zuří!
Pan kancléř Weigel a pan Šlouf se holt měli sejít někde jinde.Třeba jim jen dali zálohu,takže doplatek nemusejí již dostat.
07. 02. 2008 | 16:01

OHJH napsal(a):

Kdybych byl poslancem taky bych klause nevolil.
Proč?
1. Vypadá jako Belzebub.
2. Neumí se oblékat. Nosí nevkusné kravaty.
3. Nemyje se a pak zapáchá.
4. Má nulové sebevědomí.
5. Je líný, podlézavý, typický poskok.
6. Koktá a neumí se vyjádřit.
7. Nikdy ho nevzali do KSČ.
8. Hraje špatně tenis.
9. Má strašně škaredou manželku.
07. 02. 2008 | 16:06

Lena napsal(a):

Chválím! Z politických agitací je to zatím ten nejlepší článek: uvádí nepopiratelná fakta, disponuje velmi pěkným slohem, kratší pregnantně formulované věty jsou často velmi "úderné".

Tak proč mi při čtení teče sliz z obrazovky na podlahu?
07. 02. 2008 | 16:09

neo napsal(a):

František z Assisi:

Privatizace zdravotních pojišťoven je nyní nesmysl..pokud nemáme dobrovolné ZP. Smysl bude mít, když vláda zruší povinné ZP.

Klaus řekl, že je těžké rozeznat čisté a špinavé peníze.

Koupené hlasy by přišli vniveč u tajné volby...kterej blázen by dával peníze za něco, o čem by se nemohl přesvědčit?
07. 02. 2008 | 16:11

Emi napsal(a):

Pane Rath, musím odhalit jednu z mnohých demagogií, které kolem sebe šíříte.
Těch slavných 100:100 je nutno analyzovat. Při české náchylnosti k polovičatosti je to někdy těžké a toho využívá vaše a Paroubkova propaganda. V tomto případě se jedná o manipulaci. Nechme stranou podpásovky a marťany v předvolební kampani, kterými nás Paroubek zmermomocňoval. Ve volbách zvítězila ODS. Se svými 81 poslanci neměla parlamentní většinu Při povolebních jednáních šlo tedy o vyjednání KOALICE. Paroubek si svým hulvátstvím a osobními urážkami uzavřel možnost vytvořit koalici s Bursíkem a Kalouskem, zatímco ODS koaliční partnery-KDU-ČSL a Zelené získala. ČSSD omezena politickým rozhodnutím bohumínského sjezdu nemohla otevřeně vytvořit koalici s KSČM. Paroubek přesto hovořil o své stovce a blokoval a nedodržoval dohodnuté. Odmítl například první ustanovení koalice, kterou známe dnes a podvedl Topolánka tvrzením, že je schopen tolerovat menšinovou vládu ODS. Tuto dohodu nedodržel a při parlamentním hlasování v bloku s komunisty tato menšinová vláda tedy parlamentem neprošla. Po tomto podrazu a této demonstraci síly, kterými stvrdil svůj výrok, že"si koalice bez něho neumyje ani ruce" šel dál a ke komunistům přiblufoval ještě nějaké marťany. S touto virtuální nikoliv KOALIČNÍ většinou pak požadoval od presidenta druhý pokus. A to je kořen problému. Nemá odvahu zrušit usnesení bohumínského sjezdu, mluví o NĚJAKÝCH PŘEBĚHLÍCÍCH A SUGERUJE SVOJI STODVOJKU. Víme přece, na jak chatrných základech stojí takovéto tiché dohody, v dobách, kdy o nic nejde, ale rozpadnou se při první zkoušce v boji o koryto. Mimoto i v samotné KSČM je patrný spor mezi Grebeníčkem a Filpem o vlivu podřízenosti vůči ČSSD. Toho si byl prezident vědom a poslal Topolánkovu koalici se 100 hlasy znovu do poslanecké mlýnice. Z jiného soudku je přeběhlík Melčák. Ten byl vygenerován po vnitrostranickém rozporu, kdy prosazoval myšlenku, aby po 8-mi měsíčním bezvládí ČSSD nechala vládnout vítěznou stranu, přešla do konstruktivní opozice a neprodlužovala tak politickou agonii. To, co s ním provedl mocichtivý Paroubek víme. Opět se projevilo jeho buranství kdy nad zdravým rozumem vítězí pomstychtivost a vyhrožováním i Melčákovým vnukům vehnal tohoto poslance do náruče ODS v době,. nejméně vhodné. kdy byl potřebný každý hlas. Paroubek, věren svému zvyku svoji hrubou politickou chybu svaluje na V. Klause. Jak je vidět, tato taktika mu u jeho věrných vychází trvale
07. 02. 2008 | 16:19

MartinJochim napsal(a):

Že je těžké rozeznávat čisté a špinavé peníze na bannkovkách!!! ... a bylo to v kontextu, že je proti praní těchto těžké bojovat nějakým jednoduchým zákonem. A to je pravda. Bojovat se dá se zločinem, ne s penězmi. Mimo jiné, že někdo skutečně nerozlišuje čisté a špinavé peníze, to řekl jako první v naší politice p. Zielienec.
07. 02. 2008 | 16:22

Obcan napsal(a):

Mily Davide, Klause nevolis... ale on stejne zvolen bude... viz http://chmelar.blogspot.com
07. 02. 2008 | 16:23

Dvacetiletý hroch napsal(a):

Proč nevolím Ratha a jeho kumpány socialisty?

Protože neumějí nic jiného než házet na ostatní špínu.

Najděte jeden článek kohokoliv(!) z ČSSD, ve kterém se od začátku do konce nekritizuje ODS, tak, že všechno, co udělala ODS, je špatně. Neuspějete.

Najděte jeden článek kohokoliv(!) z ČSSD, ve kterém se věcně bude autor věnovat nějakému problému a navrhne nějaké konkrétní řešení. Neuspějete!

Celá ČSSD je - jako žádná jiná strana - zaměřena na negaci všeho, co navrhne nebo udělá ODS, třebaže to byli právě ministři za ČSSD, kdo opakovaně propagoval příplatky u lékaře nebo nabídl Američanům naši zemi pro jejich radar. Žádný jiný program ČSSD nemá.

ČSSD je strana pro neúspěšné zkrachovalce, kteří umí jen nadávat a stěžovat si a své chyby svalovat na někoho jiného. Takoví se v lidech typu Rath, Paroubek, Gross a spol. musí vidět.

Není divu, že vzdělaní, slušní a inteligentní lidé, jako Martin Jahn, Jiří Rusnok nebo Oldřich Němec byli z ČSSD vytlačeni hulváty jako je pan Rath.
07. 02. 2008 | 16:30

Bobo E napsal(a):

to prirodovedec: Jestli jste si nepovšiml, tak tu Klausovu profesuru vytáhl doktor Ráth, ne já. Reagoval jsem pouze na autorovu podpásovku, "že nemůže dotyčnou práci najít". (viz blog pana Havla). Kdo je větší ekonom, či kdo má většího dědu, nemá cenu řešit. Švejnar je teoretik, Klaus dělat ekonomickou transformaci v reálu. To jsou dvě veci, které ne vždy lze srovnávat.
07. 02. 2008 | 16:35

PAUL napsal(a):

Rate ty jsi Sládek v rudém kabátku!
07. 02. 2008 | 16:37

MBlack napsal(a):

Pan doktore, super! Opravdu nestojím o totalitu, zvlášť o tu růžovo-rudou. O inlinování k Rusku bych raději nemluvil a podíval se na svého soukmenovce a vašeho vůdce s jeho rektálním alpinismem (spíše himalájismem) k Číně a Rusku! Také bych chtěl vidět Vaše práce (pokud nějaké máte, ty v časopise Tempus Medicorum prosím nepočítejte :-), jak je vykládáte na obdiv, což u vás, takového narcisty, není nic divného. Jinak také:
http://www.bezkorupce.cz/ak...
07. 02. 2008 | 16:40

Petr napsal(a):

Přírodovědec:přesto, že prosíte, aby Bobo E(snad i ostatní diskutující) neřešili odborné renomé kandidátů, tak se v tom sám vrtáte v nejdelším diskusním příspěvku. Nicméně si dovolím položit Vám otázku: Kdo by měl mít více článků, citací a lepší h-index?
a) politik pohybující se cca 20let ve vrcholných funkcích,
b) vysokoškolský pedagog a výzkumný pracovník,
c) americký ekonom Krugman
Dovolím si odhadnout, že a)není správná odpověď.Tak co vlastně chcete říct tím Vaším počtem článků, citací a h-indexů?
07. 02. 2008 | 17:00

Karel napsal(a):

to neo
měnit názory je normální. Nemění je jen hloupý člověk.
Polemizujte věcně. Co konkretně v Rathově článku /taky ho nemusím/ není pravda?
To že je Klaus předseda ODS?
To, že nesnáší EU a mimo naši zemi se mu všichni jen smějí?
To, že leze do zadku Putinovi?
Navážíte se tu do Ratha. Rath, ale na prezidenta nekandiduje.
07. 02. 2008 | 17:04

SuP napsal(a):

.... A myslíš, doktore, že to někoho zajímá????
07. 02. 2008 | 17:09

Bobo E napsal(a):

to Karel:

1) Ano, Klaus je čestný předseda ODS.

2) VK myšlenku EU podporuje - ale EU jako ekonomickou sílu, ne byrokratického molocha na všechno, se sparchantělou zemědělskou politikou a předpisi i na správné zahnutí banánu.

3) Že se mu v zahraničí pro jeho názory všichni smějí jsou pouze pomluvy pánů Zaorálka a Bursíka (jediný negativní článek o Klausovi vyšel v německém Bildu, tj. něco jako u nás v Blesku)

4) Měnit názory je lidské, ale měnit je každý den a podle toho, s kým a ke komu zrovna promlouvám, a jak se mi to zrovna hodí, je akorát nízké a populistické.

5) Že leze Putinovi do zadků? Z čeho tak usuzujete? Že v Rusku dostal medaili? V tom případě Putinovi leze do zadku i Bush, Merkelová, Schreder, Chirac a další
07. 02. 2008 | 17:11

West napsal(a):

Dbacetilety hroch: Najdi jeden článek kde to samé nedělá ODS! BTW kdo zavedl do české politiky zavedl pojem "nulová tolerance"? Dostuduj a pak mudruj!
07. 02. 2008 | 17:15

West napsal(a):

Jinak grošíku co zbylo z Modré šance? Ani ň! Žádná rovná daň, poplatky také samozřejmě neměli být, 1000kč pro důchodce-kde to všechno je?
07. 02. 2008 | 17:21

Bobo E napsal(a):

to west: Mno, v té nulové toleranci se dá souhlasit. Ale na druhou stranu ke krokům vlády ČSSD předkládali své alternativy - na to ČSSD totálně rezignovala (např. Ráth, ač před volbami tvrdil, že má reformu zdravotnictví hotovou, teď oznámil, že ji začíná psát)
07. 02. 2008 | 17:22

Bobo E napsal(a):

to west: Naprostý souhlas! Z modré šance mnoho nezbylo. Vinu na tom nese z části Topolánek. Na jeho obhajobu nutno říci, že přes Zelené a Lidovce se opravdu některé (dle mého mínění dobré a zásadní) části modré šance protlačit nepodařilo.
Já, a jako volič ODS si to můžu dovolit, říkám, že když už Topolánek nacpal nejdůležitější ministerstvo (MF) lidovcům, a jestli ještě nacpe prezidenta Zeleným a ČSSD, měl by to zabalit. Bém nebo Vlasta Tlustý by si vedli jistě lépe.
07. 02. 2008 | 17:26

Ať Klaus chcípne napsal(a):

Jak dlouho tu ten vrtošivý stařík bude ještě kazit vzduch?
07. 02. 2008 | 17:28

míra napsal(a):

To Karel
pokud změníš názor na základě důkazů a přesvědčení, tak to ctí člověka, poku však měníš názor jako pan Rath, podle toho jak je to pro něj výhodné, a onto dělá tak na tom nevidím nic chválihodného. Jen si vzpomeňte na jeho šéfování v LOKu, v lékařské komoře a potom na ministerstvu a nyní jako člen ČSSD. Jeho veletoče jsou obdivuhodné. V jeho článku je možné částečně souhlasit s kritikou pana Klause ve věci právního cítění. Zde je u VK převažující ekonomické myšlení nad právním. Jinak pan Rath nemá morální právo kritizovat pana presidenta.
07. 02. 2008 | 17:31

badatel napsal(a):

to autor,
Vážený pane doktore, proč nevolit VK a volit Prof.Švejnara ví dle průzkumu zhruba 48% občanů.
Tito jeho sympatizanti však neví,
proč Zeman a jeho stará garda v ČSSD, by raději volila VK. Bylo by nedůstojné již jenom pro to, co tento člověk udělal během své kampaně, aby kdokoliv z Vašich spolustraníků ho zradil.
Trvejte proto na veřejné volbě, ať alespoň těch 48% národa vidí, kdo a jak z ČSSD volí.
07. 02. 2008 | 17:42

prirodovedec napsal(a):

Petr, Bobo E: Chci rici na vyzvu opakovane toto:

Ten, kdo vyhovuje a) se zejmena nema tvarit, ze je akademicky pracovnik, profesor, odbornik, kteremu ostatni nesahaji po kotniky a bohorovne je glosovat (protikandidata a zejmena ne Krugmana). Pokud je soudny.

Statistika a h-index rika jasne: Odborne texty nami diskutovaneho ve svete odbornici temer nectou (politici mozna ano) ve srovnani s temi, o kterych se on tak pohrdave vyjadruje. Vychoval tedy snad diplomanty, doktorandy? Ano transformoval a popularizuje ekonomicke uceni, v ktere veri.

Je zkratka odbornik v prakticke politice, ktery spolurealizoval transformaci a na tom jiste neni nic spatneho. Sam se rozhodl a vzdal se mozne akademicke kariery a dal prednost politice.

Nemel by se tedy snazit predstavovat jako nekdo, kym neni. Neni to hodne prezidenta ani premiera jmenovaneho profesorem na VSE v roce 1995 na doporuceni "povestne" triclenne komise. Ma jiste jine klady, ktere vsichni zname.

Mel by se proto vyjadrovat ke skutecnym odbornikum sice jiste a s vedomim svych politickych zkusenosti, ale s respektem a uctou, protoze oni jej v odbornych kriteriich prilis predci. Cist je, ctit je a naslouchat jim :). Poucit se :). Nenalepkovat je lacine.

Muze jiste zpochybnovat ta kriteria, argumentovat v cem jsou spatna, ale nedela to on, ani jeho fandove. Zkratka muze kde co.

Muze vydavat popularni texty za odbornou literaturu a odborne texty oznacovat za beletrii.

Pokud to ale dela tak, jak to dela, zesmesnuje se tim obecne u velkeho poctu odborniku, kteri pracuji v mnoha oborech (vcetne jeho) skutecne tvurcim zpusobem, pripravuji studenty a pracuji pro budoucnost.

Je mi proto lito, ze behem cca 2 tydnu jsem diky jeho vystupovani vuci odbornikum ztratil velkou cast respektu, kterou jsem k teto politicke osobnosti drive mel. A nechci, aby se ta ostuda vice a vice rozmazavala a nekdo se snazil pak vztahovat chovani jednoho politika na vedce, ucitele a vyzkumniky.
07. 02. 2008 | 17:45

RUMCAJS napsal(a):

Proč volím Klause:

1.Protože není politický turista a prostitut jako Dr.Rath.

2.Protože nikdy nazaložil časopis, skrze nějž se nechal korumpovat jako Dr. Rath.

3.Protože nikdy nevydíral soukromé nemocnice tím, že jim neobnoví smlouvu s VZP, pokud ho neudělají odborným poradcem za 300 tisíc měsíčně.

4. Protože nemění názory ze dne na den,jako pan Švejnar, který se z pravicového ekonoma, který bojoval proti zadlužování,za pozdější odchody do důchodu, placené vysoké školství atd .změnil v levicového plácala a ještě tomu říká vzletně barevnost názorů.
4. Protože není modelína v rukách socanské mafie ale tvrdej chap.

A proto, že nechci, aby se ke kormidlu dostali lumpové Vašeho formátu.
07. 02. 2008 | 18:01

Dvacetiletý hroch napsal(a):

West:

1. Netykali jsme si.
2. Lidé od ODS nikdy nepíší pamflety vylévající špínu na opozici jako to předvádí všichni poslanci za ČSSD (viz tento článek).
3. Nulová tolerance byl jen reklamní pojem. Fakta byla jiná. Studujte.
4. 1000 Kč pro důchodce bylo slíbeno za celé období vlády, stačí si počkat...
5. Dalo by se pokračovat...
07. 02. 2008 | 18:03

Jiří N. napsal(a):

Pane Rathe, byl by Váš stranický kolega a přítel MUDr. Dryml lepším kandidátem na prezidenta než Václav Klaus?
Podle Vás jistě ano, viďte. Viděl jsem to individum v pořadu Máte slovo. No a musel jsem si říci - to je Rathova krevní skupina! Drzost, agresivita, neomalenost, neschopnost, bezohlednost, sobectví.
07. 02. 2008 | 18:13

fafnir napsal(a):

Rumcajsi
ještě bych dodal:Dle zákonů prof.Parkinsona jsou pánové Paroubek a Rath "muži, kteří nemají nikdy pravdu" je to sice vzácnost,že se sešli v jedné straně,ale je to řízením osudu tak.Dle shora uvedených zákonů,je správná volba ta ,která je pravým opakem jejich volby.Další není nutno zkoumat.Je to axiom!
07. 02. 2008 | 18:14

West napsal(a):

Tak hrošíku jen dva modří "slušňáci" na ukázku:

http://blog.aktualne.centru...

http://blog.aktualne.centru...

Ono to také možná je tím že tihle moudronosové moc s lidmi nekomunikují a myslí že lidem stačí nakukat snůšku blbostí jednou za 4léta a vyfotit se s jejich dětmi a dát jim ušmudlanou propisku! Na některé omezenější jedince to samozřejmě platí!

Nulová tolerance nebyla jen reklamní pojem. Když vážně onemocněp minisr Dostál modří "slušňáci" jej nechtěli vypárovat!

1000Korun měli důchodci dostat hned po nástupu modré vlády jako bonus od hodného Topolánka na přilepšenou. Důchody měli být valorizovány normálně dle inflace! Tak to bylo lidem řečeno před volbami! Žádné během 4let!

Dalo by se pokračovat!

Bobo E: Jen to ne! Tlustý byl na minfin za 14 dní týden a to co tam napáchal ještě teď nedali do hromady! Pokud by se stal ministrem Bém mohli bychom se těšit projekty ala olympiáda, knihovna, národní stadion atd každý druhý den!
07. 02. 2008 | 18:48

Emi napsal(a):

pane Rath, nevím proč jste zdlouhavě urgoval po Klausovi jeho profesorskou práci? Mohl jste se jednoduše zeptat svého přítele ŠVEJNARA, který V. Klausovi spoluudělil profesorský titul.
Z mého pohledu bych se bez jeho akademické práce obešel, je to bezvýznamné. O to významnější byl přínos V. Klause v privatizačním procesu. Zatímco V.Klaus si tvrdě odpracoval na tomto poli několik let a sklidil za to nevděk, pan ŠVEJNAR se prohlašuje otcem privatizace na základě jakéhosi článku ve dvou časopisech a nabral za to spoustu kladných bodů. Mám pocit, že jsem jediný člověk v této republice, který tento pamflet četl.
Doporučuji vám diskutérům, aby si konečně přečetli tuto Švejnarovu studii z r. 1990, aby pochopili, jaká je to nehorázná drzost tento pamflet vydávat za duchovní otcovství transformace. Pro ty které ani párem volů nedonutím si to přečíst uvádím.
Dílko, které Švejnar bez jakékoliv konzultace "tvořil" doma v USA má 40 stránek. Chtěl jsem vědět, jaký právní rámec to pan Švejnar navrhuje, který by zabránil českým vykukům a řádící páté koloně provádět svoji destruktivní činnost. OMYL NIC KONKKRÉTNÍHO TAM NA 23 ŘÁDCÍCH NENAJDETE. POUZE VŠEOBECNĚ ZNÁMÉ FRÁZE.
Str 16 mimo jiné.Při sestavování nového právního rámce je důležité, aby na prvek ekonomických podnětů byl kladen důraz. Aby tyto podněty byly plně zapojeny do systému zákonů je nutné aby se zákony vytvářely za spolupráce právníků s ekonomy. Zlatá slova, jenže právníci nebyli ani schopni, ani ochotni se na čemkoliv podílet. Čas neúprosně běžel.....
EKONOMICKÁ OPATŘENÍ BY MĚLA MOŽNOST OPATŘOVÁNÍ KAPITÁLU NA ÚVĚR ZA TRŽNÍ ÚROKOVOU MÍRU V RÁMCI JEDNODUCHÝCH A RYCHLÝCH BANKOVNÍCH PROCEDUR..... Myšlenka stejná jako u všech ostatních, jenže ta praxe! ČNB neplní povinnost dohledu nad bankami a sankcí úředníků za porušení pravidel. Licence a kontrola bank je v rukou ČNB=Tošovský.
Str 22. Většina podniků bude v rukou státu. Bude potřeba subvencí..... Vidíte a pak, že se jedná o transformaci ekonomiky od plánovaného socialistického hospodářství k tržní ekonomice západního stylu. Já jsem si myslel, že tato komunistická idea byla původně Komárkova.
Pane Švejnar, kdo by určoval pravidla, který podnik by měl na subvence nárok. To by nevadilo, že by nebyly stejné podmínky soutěže pro všechny? Jak by nomenklaturní garnitura zvládla ztrátu centrálního plánování ministerstva, státní plánovací komise, generálních ředitelství, krajských a okresních tajemníků pro průmysl, jednotnou mzdovou tabulku pro D a THP? Kdo by soudruhům ředitelům vysvětloval, že už není hlavní vyrobit tuny oceli, haldy výrobků na sklad v rámci pětiletky, že jediný ukazatel je zisk. Pan Švejnar mínil, že by to ti zkorumpovaní státní úředníci takto řídili 2-4 roky. Dovede si někdo spočítat, co by to stálo peněz ze státní kasy? Nemluvě o technologicky zastaralých podnicích orientovaných na těžký průmysl bez přírodních zdrojů. Ano pane Švejnar papír snese všechno, ale státní kasa ne.
Str 36. Většina analytiků očekává, že si přeměna ekonomiky vyžádá rozsáhlou podporu hospodářsky upadajících oblastí a velké přesuny obyvatelstva. Očekává se, že tento proces postihne celé rodiny a že bude sociálně velice náročný... To se částečně stalo, ale neškodí za to dnes Klausovi nafackovat.
Nejtíživějším dědictvím 42 leté komunistické vlády je ubohý stav infrastruktury, zastaralá technologie, manažerské know-how. Tyto problémy mohou být překonány přílivem zahraničního kapitálu. ....No jo, ale rodinné stříbro nikomu nedáme, říkali komunisti v parlamentu. Samo federální shromáždění zrušením zákona na ochranu socialistického majetku a nenahrazením zákonem na ochranu státního majetku vytvořilo dokonalé podmínky pro budoucí tunelování. Tudíž nikoli Václav Klaus, ale federální zákonodárci a Václav Havel, svým stvrzujícím podpisem, jako prezident republiky.
07. 02. 2008 | 18:56

Karel napsal(a):

to bobo E
prima
1/ Rath má pravdu
2/ typický Klausgurment, EU není a nikdy nebyla "jen" ekonomický spolek, vznikla a pokračuje jako politický projekt Evropy bez válek. Kdo tohle nechápe a nevidí? U nás je to Klaus a Zahradil. Mimo naše bory mě nikdo nenapadá, snad někoho vymyslíte.
3/ tohle jsem opakovaně četl, zdroje si ale nepamatuju. šlo o politiky, ne o média. mluvil jste někdy s Klausem? Nepřijde Vám trošku ješitný a chytrý? myslíte, že někdo takový může být oblíben v kolektivu rovných si lidí?
4/ Rath změnil názor někdy v roce 1995, jako já. tehdy si doktoři řekli o víc jak 5-10 000 hrubého na výplatách a Klaus se jim smál do ksichtu.
5/ Mluvil s Putinem Rusky, to je proti protokolu. Nedělal to asi jako vlezdoprdel , ale jako chlubil. vyjde to ale nastejno.
07. 02. 2008 | 19:01

Pavel napsal(a):

Pro Střeček, Vy jste si totiž myslel, že Vám budou po revoluci padat pečení holuby do ÚST, že?Proto ta nenávist!!!!!
07. 02. 2008 | 19:02

Pepa napsal(a):

to Emi
hlavním bojovníkem proti cizímu kapitálu v historii ČR byl přece Klaus! Nebo jsme žili v jiné zemi? Proč by jinak vymýšleli kuponovku? Aby nemuseli skutečně privatizovat. bankovní socialismus to je Klausův pojem. Jako liberál mluví , ale nikdy se tak nechoval. Vždycky jako nacionální populista.
Po Klausově vládě byla ekonomika této země v řiti. Po 8 leté vládě odporných levicových socanů země prosperuje.
Jak tohle vysvětlíte?
Srovnejte si prosím ekonomický vývoj náš a našich sousedů. Zjistíte, že Vámi opěvovaná transformace sukces prostě nebyl. Fakta jsou fakta. Proto Vám tak vadí Švejnar, má odstup a rozhled. Česká zaprděnost to je hlavní K. deviza. Proto ho mají lidi tak rádi.
07. 02. 2008 | 19:09

tana napsal(a):

Pane Rathe,
pro mne jste politický turista a osoba práce se štítící.
Tuším, že teď zrovna jste členem ČSSD, takže volíte svého kandidáta. V čem je problém?
to, že VK řekl americkému velvyslanci do očí, že nevěří v Irácké zbraně, jej ctí a pro mne je o důvod víc chtít jej za staronového presidenta.
07. 02. 2008 | 19:19

RUMCAJS napsal(a):

Emi:
To je nejfundovanější příspěk k tomuto tématu, jaký jsem zde četl.
Bohužel ,tohle Rath nedokáže nikdy svým odborářským mozečkem vstřebat.(Byť má doma svoji disertační práci řádně uloženou).

Taky je mi jasné, proč se Švejnar stal světovým odborníkem na ekonomiku rozvojových zemí.
Není tam co zkazit !

Ze stejného důvodu se měl Rath stát patologem. Volil radši odborářskou kariéru a politickou.
Nevadí !Aspoň si máme z koho dělat prdel.
07. 02. 2008 | 19:19

vlk napsal(a):

Autorovi / nechce se mi ho ani oslovovat jménem, natož slovem pan/

Víte, když si přečtu vaše výtky na adresu VK / habilitační práce atd. atd./ je zřejmé, že jste četl blog Dr.Dr. B+B. Vsadím boty, že jste četl i blog Jiřího Havla.
Takže - zatímco pan Havel je gentleman a sklidil všeobecnýobdiv,vy jste jen házeč špíny. Nota bene vy, který jste vědomě uváděl vymyšlené údaje ohledně své vlastní kvalifikace pro Lékařskou komoru a ani jste necítil potřebu se omluvit! Pro mne neuěřitelná drzost.

Na tomhle stanovisku nic nezmění ani to, že bezezbytku souhlasím se vším, co píšete ve dvou posledních odstavcích.
Pro mne jste jako člověk nepřijatelný a dokud budete reprezentovat ČSSD, pak zřejmě nebudu mít důvod svoji preferovanou stranu volit.
07. 02. 2008 | 19:37

Petřík napsal(a):

Dovolím si odmítnout výše uvedený názor, že jediný odmítavý článek o panu Klausovi v zahraničí vyšel v německém Bild. To vylučuji, jako správný bulvár se Bild zabývá většinou mladými kozami a pleš a sexuální orientace stařičkého profesůrka jsou mu jedno.
Ale těch článků si každý , kdo mluví anglicky a německy mohl přečíst spousty.
Na Klause se všude dívají jako na blázna a až mu v Lánech uletí střecha nad hlavou, tak snad pochopí, že se začíná něco dít.
07. 02. 2008 | 19:44

vlk napsal(a):

Emi
to je bohapusté mlžení! Nic víc. Vytrhování z kontextu. A článek je z roku 90. Kdy nikdo ještě nic nevěděl.
Je ovšem známo, že se někdys koncem r.90 sešla v Kolodějích skupina předních ekonomů, kde byl také Švejnar. A nejen on. Samozřejmě Klaus, Dyba, Ježek, Tříska, Potáč, Dlouhý, Vrba.. prostě bylo jich hodně. A řešilo se tam, jak provést privatizaci. Tam se poprvé zcela vážně hovořilo o kuponovce. A Švejnar tehdy navrhoval, aby bylo vytvořeno tuším, 20 státních fondů, ty aby si rozebraly majetek pro kuponovku a každý účastník kuponovky by byl dostal podíl na každém z těchto dvaceti fondů. Do jejich čela navrhoval postavit zkušené zahraniční manažery. A postavit k tomu pořádný právní rámec. Byl samozřejmě smeten.
Takže - bylo to ,jak bylo. Pseudofondy, které neovldali účastníci fondů, kteří tam vložili kupony, ale jejich zakladatel,který tam vložil 1,2 milionu! Žádný právní rámec, žádná ochrana vlastníků. Takže největší vlastníci - no státní banky. A Kožený.
A termín rodinné stříbro?nikoliv bolševici. Tohle byl termín Tomáše Ježka!
Bankovní licence a bankovní dohled. Zakládání nových bank, a to i velmi dubiosními osobami bylo silně tlačeno Klausem. Nikoliv ČNB. Že neexistoval kvalitní bankovní dohled? Svatá prostoto, a kde se měl vzít?
Je příznačné,že neztratíš ani slovo o "kvalitě" komerčních bank. O kvalitě garnitury "velkých bankéřů" typu Salzmann, Procházka, Klapal. Abych jmenoval tři hlavní "hvězdy". Které jmenoval stát. Tedy zejména ministr financí. nějaký Klaus. Repliku, že Oni to také neuměli, jako bankovní dohled, naprosto neberu. Jména Kavánek a Kunert ukazují, že to šlo. Jen chtít. A Procházka také dokázal, že by to bylo šlo, jen chtít. A je jistě jen shodou okolností, že KB šéfoval Salzmann, tedy kmenový člen ODS, v IPB seděl v dozorčí radě například Kocourek a v představenstvu, na místě ředitele pro strategii Weigl, a v ČS dozorovala Livie Klausová. Zatímco ohledně ŽB napsal VK článek do Lidovek, vkterém obhajuje neprivatizaci dalších bank slovy.. že by se byly přestaly , po vzoru ŽB , na privatizaci! Sic: No a ČSOB žila svýmvlastním životem. ODS tvrdí, že má blízko k soc dem. Kupodivu, na ní byli ztráty zdaleka nejmenší.
Takže když už zkoušíš diskutovat, drž se alespoň něčeho, co znáš.
07. 02. 2008 | 19:59

stejskal napsal(a):

Dobrý den,

smazal jsem několik urážlivých příspěvků, které byly v rozporu s Kodexem diskutujících.

Děkuji za pochopení.

Libor Stejskal, editor blogů
07. 02. 2008 | 20:01

Martin napsal(a):

Emi, jak je mozne, ze o klausove profesure rozhodoval nejaky bezvyznamny dokturek jehoz nazory a schopnosti jsou jak pro klause tak pro ods naprostym tajemstvim ? :) Kdyz posloucham ods i pana klause, tak svoji argumentaci o nevyznamnosti pana svejnara naprosto krasne degraduji uroven profesury :)
07. 02. 2008 | 20:37

Martin napsal(a):

07. 02. 2008 | 20:38

Zacheus napsal(a):

Ano, pane doktore Rathe, už V.I.Lenin napsal stať s názvem "O nezbytosti Spojených států evropských". Jsem rád,
že je na co navazovat.

Jinak bych se na Vašem místě zase až tak suvérenně nevyjadřoval ke sporu Václava Klause, který se týká soudců, protože ono nejde ani tak o soudce, jako o spor o vymezení pravomoci prezidenta republiky - ale tyto nuance jako lékař prostě nemůžete pochopit. Tím spíše byste neměl národ oblažovat svými nekvalifikovanými glosamik této problematice.

Myslím si,že úvahy o "přítulnosti" V. Klause k Rusku jsou poněkud nedůstojnou argumentací.

Nemohu se zbavit dojmu, že jako lékař jste byl pro tuto společnost opravdu daleko prospěšnější...
07. 02. 2008 | 20:39

Franta z pastoušky. napsal(a):

Proč nevolí Rath Václava Klause? Inu proto, že mu jako členovi ODS nedal žádné koryto. CHudák Ráth pak musel nalízt do celé řady stran, než konečně v ČSSD dostal vytoužené korýtko a stal se z pravičáka zarputilým levičákem . Na ponížení se prostě nezapomíná. Na druhé straně je dobře, že je soudruh Rath politikem a není lékařem. Takhle sice řadu lidí nas...., ale nezabije. Mohlo tomu být obráceně.
07. 02. 2008 | 21:21

rosomák napsal(a):

Nějak Vám pánové(dámy?)unikl jeden podstatný fakt.Kupčení ODS
a KDU-ČSL o navrácení církevního
majetku.Zcela náhodou před volbou prezidenta.Proč ODS a p.
Klaus náhle otočili?Aby získaly
hlasy pro p.prezidenta,potažmo
pro sebe(ODS).Morálka jak v králíkarně.
07. 02. 2008 | 22:05

Kamil napsal(a):

Pro Emi. Souhlas, na ty žvásty některých diskutérů už nemám chuť reagovat. Kde nic není, ani smrt nebere.
07. 02. 2008 | 22:18

rosomák napsal(a):

Pan Rath mluví rád,což je o něm známo.Když vezneme v úvahu,že každá liška chválí svůj ocas,je zřejmé,že nebude chválit modré ocasy ODS a p.prezidenta.
07. 02. 2008 | 22:18

rek napsal(a):

Vážím si Vás pane doktore,
fandím Vám, mám pocit, že
nemá smysl ani diskutovat.
07. 02. 2008 | 22:23

Zacheus napsal(a):

To Rosomák. Víte, ono se bez důkazů (pomíjím výrok Cyrila Svobody, který možná mohl mít za cíl reálné zvolení V.Klause předem zdiskreditovat a tím i zvrátit),sice lehko něco napíše, ale přece jen by člověk měl více vážit slova ,než vysloví takové obvinění. K problematice cirkevního majetku doporučuji www. kardinál.cz, případně webové stránky tiskového střediska České biskupské konference. Přeji hezký večer.
07. 02. 2008 | 22:29

Déžo napsal(a):

to Emi: právě že ten tzv. (ukažte mi jednoho z těch senilů, vesměs bývalých spolupracovníků STB, kdo by nedal profesuru p. prezidentovi)profesor Klaus byl u rozkrádačky (jak říkám já) = privatizace (jak říkáte vy) úplně od začátku a nese za ni největší zodpovědnost. A to jsem, prosím, pravicově zaměřený a vím, jak to v takové společnosti zvyklé na soukromé vlastnictví (Anglie) funguje. Klaus to je synonymum pro rozkrádače, zloděje, lháře a tuneláře, byť poliricky obratného.
07. 02. 2008 | 23:15

Devátý napsal(a):

Pane Rath, ne do roka a do dne, ale brzy dočasu, bude Jiří Paroubek Váš největší nepřítel. Pro vás, oba dva to bude znamenat katastrofální konec, s vážnýma důsledkama do budoucnosti. @ @@
07. 02. 2008 | 23:47

LEVAK napsal(a):

Účtenka vystavená národu za zvolení Sancta Venceslause Secunda vulgo Clause zní na 83 miliard Kč.No nekupte to když je to tak laciný!
07. 02. 2008 | 23:53

stejskal napsal(a):

Dobrý den,

smazal jsem několik urážlivých příspěvků, které byly v rozporu s Kodexem diskutujících.

Děkuji za pochopení.

Libor Stejskal, editor blogů
08. 02. 2008 | 00:02

hp napsal(a):

Tak jsem se díval na publikační aktivitu pana Ratha a kde nic tu nic. Sami si muzete overit na http://www.pubmed.org
Je to jen tretirady dokturek, ktery se po krachu kariery v ODS presunul mezi odborare a CLK, kde vytuneloval casopis, aby zmenil kabat a ocitl se v CSSD, kde nasel pro sve hulvatstvi zivnou pudu.
08. 02. 2008 | 07:50

Al Jouda napsal(a):

Podle mne se žádnému z diskutujících nepodařilo vyvrátit argumenty MUDr. Ratha proti volbě Václava Klause prezidentem ČR. Proto mohu jen opakovat svůj slogan :
Klaus je totalitní fosilie, Švejnar naděje !
To neo : Mimochodem přišel jste svým objevem na úžasný zlepšovák : Všechny ekonomy můžeme propustit a ušetřit tak miliony v národním hospodářství !
Řekl jste : "ekonomika šlape sama a čim méně zásahů, tím lépe."
08. 02. 2008 | 08:03

Pepa 3 napsal(a):

Pro hp:
Pro Váš nick v diskuzích typické. Když nemáte jediný argument k obsahu článku, tak napadnete autora. (Pokud ovšem není modrý, v tom případě je pravdomluvný jak Jan Zlatoústý,)
08. 02. 2008 | 08:16

hp napsal(a):

to Al Jouda: je to tak jak píše neo, čím méně zásahů do ekonomiky, tím lépe. Tím je myšleno státních zásahů, jestli jste to nepochopil. Především pak takových zásahů, které schválí parlament v podobě zákonů nebo které provede vláda.
08. 02. 2008 | 08:47

neo napsal(a):

Al Jouda :

vy s tím snad nesouhlasíte?

To není zlepšovák, ale prostý a jednoduchý fakt. Ekonomiku nejvíce živí podnikatelé, pracující, spotřebitelé, investoři.... a systém jako celek žije svým životem. Stát by měl zasahovat pouze minimálně a čím méně tím lépe. Jakákoli regulace má negativní dopady.

btw: pan rath nevychrlil argumenty, ale snůšku urážek. Je to povrchní karierista. Pro korýtko a prachy mění názory jak na běžícím pásu. Velký obhájce privatizace, navrhovatel poplatků ve zdravotnictví se změnil ze dne na den za socanské křeslo. Populisticky lže, když tvrdí, že lékarníci díky poplatkům za recept nakupují další mercedesy, zatímco chudý lid trpí hlady. Přitom lékárník na poplatcích prodělává!
08. 02. 2008 | 08:55

Al Jouda napsal(a):

To neo a hp : Takže přijetí zákona o investičních pobídkách nemělo žádný, nebo snad mělo podle vás dokonce negativní vliv na růst naší ekonomiky ?
08. 02. 2008 | 09:12

neo napsal(a):

Al Jouda:

určitě se najde lepší metoda než investiční pobídka. třeba nižší daně firmám všeobecně.

a ano Joudo, negativní dopady to má a nyní se naplno projevují. Nízká nezaměstnanost a nedostatek kvalitních pracovníků, přeplácení zaměstnanců zahr. firmami těm českým, příliv cizinců....
08. 02. 2008 | 09:18

Stařeček napsal(a):

napřed pro Neo - za včerejší neo-....... se omlouvám, něco mne vytočilo a nemělo se to stát.
Jenom krátce se přihlásím k názoru o krachujících lékárnách z důvodu poplatků. Pokud budou nastaveny podmínky provozu lékáren správně, bude dobré když některé nadbytečné lékárny zkrachují. Bude lépe když bude v určitém místě jedna lékárna kde budou pořád zákazníci než lékáren více kde se dveře sem tam otevřou. Lékáren je zbytečně mnoho a nemyslím, že by měl stát vytvořit takové podmínky, aby nadbytek lékáren žil ze zbytečně vysokých cen a poplatků nemocných. Tak to funguje i v jiných podnicích, zemědelství a tak by to snad i v kapitalistické společnosti mělo fungovat. To ale není k volbě prezidenta a tak se omlouvám.
08. 02. 2008 | 10:22

Voitin napsal(a):

Vážený pane, ve Vaší kariéře vidím jen jeden světlý okamžik a to bylo tehdy, když jste dostal facku. To ostatní je předvádění demagoga okresního formátu.
08. 02. 2008 | 10:28

neo napsal(a):

Stařeček:

pokud prořídne v lékárenství konkurence, tak budete první, kdo bude nadávat. Věřte tomu, ale nejdražší léky jsou tam, kde je málo lékáren, nebo jedna.
08. 02. 2008 | 10:38

Stařeček napsal(a):

Neo, blahé paměti jeden náš ředitel hřímal na schůzi "kádry vyřeší vše". Totéž heslo pak bylo vyvěšeno všude. Jeden z dnes volených prezidentů zase hlásal "trh vyřeší vše" samozřejmě myslím k radosti lidu. Že by to až tak nefungovalo?
08. 02. 2008 | 10:54

neo napsal(a):

Stařeček:

právě že funguje...čím víc lékáren, tím nižší ceny a naopak. Trh to řeší znamenitě a jakmile zasáhne stát, tak dojde k pokřivení...

poplatek za recept je pro lékárny nevýhodný a dočkáme se stávky lékárníků a následně změny.
08. 02. 2008 | 11:07

hp napsal(a):

Starecek:
to myslite vazne co jste napsal? Vzdyt vy ani nechapete zakladni princip kapitalismu, jak funguje konkurence, trh, atd.
Vzdyt vy jednou vetou vyvracite sam sebe. Prece cim vice lekaren, tim vetsi konkurence, tim nizsi ceny (nizsi marze lekaren). Nemocnych je jen jedna skupina, takze statu je jedno, jestli penize vsechny do 1 nebo do rozdeli do 10 lekaren za recepty. To jestli majiteli lekarny prijdou za den dva nebo dveste lidi neni vase vec a je to jen vase nadutost, ze chcete urcovat, kolik ma byt lekaren nebo ne. Takhle to tedy nefunguje nikdy, to jste se asi spletl.
08. 02. 2008 | 13:05

neo napsal(a):

Což takhle si společně s panem doktorem Rathem zazpívat?

http://video.google.com/vid...
08. 02. 2008 | 13:47

prirodovedec napsal(a):

Skoda, ze tu neni alespon Marty, jeho vyvody o vsemocnosti trhu lze alespon cist jako dobre vyargumentovane, nikoliv plakatova hesla a da se s nimi polemizovat.
08. 02. 2008 | 14:50

Stařeček napsal(a):

To Neo, rozumím a souhlasím. Lékárníci budou stávkovat. Každý kdo má nějakou moc ji chce využít. Milicionáři - máme pušky, železničáři - nebudeme vám vozit pracovníky a materiál, lékaři - nebudeme léčit, lékárníci - nedostanete léky.
To Hp, čím více lékáren, tím větší náklady na pronájem, na pracovníky, na provoz. Tím vyšší ceny na lék. Pokud nebudou lékárníci podporováni státem, jejich počet se ustálí. Ať stát nezasahuje a nenechává lékárníkům navíc za každé podání krabičky 30Kč. Já právě nechci určovat počet lékáren, ale ať jich je tolik kolik se jich bez dotace nejchudší vrstvy obyvatel uživí. Nejste snad lékárník? Už Vás ale oba opravdu nebudu dráždit. Su důchodce který ve starobním důchodu už čtyři roky pracuje na živnostenský list a nepíšu proto, že já nemám 30Kč navíc na lék. Chtěl bych ale aby ty peníze byly na zlepšení lékařské péče a ne do kapes lékarníků. Jinak v novinách píší nemocnice, že po novém roku, zvýšení DPH a výběru 60Kč jim tento výběr nestačí ani z poloviny na to zvýšení DPH, výběrčí poplatků, automaty na peníze, natož na zlepšení stravy nemocných na což měl poplatek podle Julínka být.
08. 02. 2008 | 15:13

neo napsal(a):

ten poplatek nejde do kapes lékárníků, je odečten od marže a to za každé balení.
08. 02. 2008 | 16:39

zdesta napsal(a):

Některým diskutujícím je vše jasné, jako náckům v mnichovských pivnicích.Stačí mít opačný názor,jiný úhel pohledu a je zameteno.Základní principy demokracie jsou pro ně španělskou vesnicí.Neomalená hulvátskost je pro ně argumentem.Nemusím ctít Dr Ratha ale ctím slušnost.
09. 02. 2008 | 10:17

Tomáš napsal(a):

Vážený pane doktore, byl jste mi vždy sympatický ( né názorově ), ale co předvádíte v poslední době ?! Vždyť jste inteligentní bytost, tak proč se takto zhazujete a naprosto demagogicky argumentujete. Myslím, že momentální politická garnitura, včetně Vás , opravdu nemá být na co hrdá, tak se již dál neztrapňujte. To si opravdu myslíte, že jsme národ debilů. Neumím si představit, že těm nesmyslům co vykládáte opravdu věříte. Pokud ano navštivte bez urážky psychologa. Mnoho zdaru v lékařství a s pozdravem
11. 02. 2008 | 13:11

Petr Chvojka napsal(a):

Dobrý den. Pane místopředsedo, zkuste, prosím, vyřídit v pátek všem volitelům, ať konají jen a jen svou práci a nezabývají se osobními záležitostmi a ješitnostmi, protože dosavadní efektivita byla varující. Mějte rovněž na paměti blaho a potřeby občanů a to i třeba při konstrukci penzijní reformy atd.
12. 02. 2008 | 12:44

rekvlk napsal(a):

Vážený Dr.Davide Rathe,
vážím si Vás kriticky.
Ať si všichni uvědomí:
1/ podvodná kupónová privatizace
nebyla omylem ale účelem který světí prostředky.
Proč dnešní prezident potřeboval na její rozhýbání překupníky a zloděje typu Viktora Koženého ???
2/ víte kdo byl nejúspěšnějším bankovním socialistou konce 20.století a umožnil tak těm šikovným okrádat druhé ještě téměř 10let po revoluci ?
13. 02. 2008 | 23:58

Emil40 napsal(a):

Pane Rathe mám podobný názor na probírané záležitosti a přeji hodně úspěchů v politice i osobním životě.Vím od svého spolužáka a kamaráda, který se přez svoji manželku(lékařku) zná s vaší rodinou, že pocházíte na rozdíl některých jiných z úctyhodné lékařské pražské rodiny a zároveň jsem si opavil pohled na vás odstraněný od mediálních balastů.Děkuji za příspěvek a hodně úspěchů, ještě jednou.
14. 02. 2008 | 08:45

P.K. napsal(a):

Zcela souhlasím s tímto článkem stejně jako s většinou článků od Pana Dr.Ratha.Stejně jako uživatel přede mnou,i já Vám přeji mnoho úspěchů(v politice je budete potřebovat,dokud budou u moci podvodníci z ODS).
21. 02. 2008 | 18:48

Pavel napsal(a):

Stačí si přečíst článek "Pan Rath pohledem laika" od pana Katody a máte pohled na pana Ratha a jeho rodinu.....
28. 02. 2008 | 17:55

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Boudal Jiří · Brenna Yngvar · Bureš Radim C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Girsa Václav · Glanc Tomáš · Groman Martin H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří · Chytil Ondřej J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kupka Martin · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Rath David · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schneider Ondřej · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukal Josef · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Stulík David · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomek Prokop · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojta Vít · Vojtěch Adam · Vojtková Michaela Trtíková · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Walek Czeslaw · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zahumenská Vendula · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy