Peklo zvané nemocnice

17. 07. 2008 | 16:08
Přečteno 15561 krát
Bude tomu už snad 22 let, co jsem s roztřesenými koleny a žaludkem na vodě v brzkém ránu vstoupil do pokoje po boku zkušené zdravotní sestry a měl umýt zcela nepohyblivého pacienta. Vidím to jako dnes. V pokoji leželi čtyři bezmocní lidé. Vzduch se dal krájet - směsice zápachů moči, stolice, potu a naprosté beznaděje z jistoty blížícího se konce života. Musel jsem pomocí žínky a přenosného umyvadla umýt úplně celé tělo pana architekta, který byl od krku dolů ochrnutý.

Ochrnutí bylo způsobeno metastázami rakoviny prostaty v oblasti páteře, což utlačilo míchu. Pan architekt nebyl až zas tak starý a byl plně při smyslech. Během toho, co jsem se snažil otřít nekonečné množství jeho mazlavé stolice, rozprávěl o své práci a o tom, kde všude cestoval. Tu a tam chtěl ode mě, abych jej přesvědčoval, že se uzdraví a půjde po svých domů.

Když jsme očistili, omyli a čistě převlékli pana architekta, tak nás čekalo ještě asi šest podobných pacientů. Připadalo mi to nekonečné a přál jsem si umřít. Obdivoval jsem zdravotní sestry, které tuto práci den po dni, týden po týdnu, rok po roku mlčky a trpělivě dělaly. Zatím jsem se s ničím horším v životě snad nesetkal. To byl můj první den prázdninové sesterské praxe na lékařské fakultě. Za okny nemocnice bylo přitom příjemné léto v krásném městě Litomyšli.

Na svoji praxi zdravotní sestry jsem si vzpomněl při četbě reportáže v MF Dnes, kde se reportér stal inkognito „pomocníkem“ v jedné soukromé LDN. Naprosto chápu šok, který prožil i šok, který jeho reportáž vyvolala. Bohužel se však není čemu divit. Situace v těchto zařízeních nebyla nikdy zcela optimální, ale v posledních letech se krok po kroku ještě zhoršuje. Co jsme čekali. Je to logický důsledek skutečnosti, že politici na zdravotníky a bezmocné pacienty více či méně kašlou. Situaci navíc prudce zhoršuje ideologie, že vše vyřeší trh a soukromé vlastnictví, dále nepsaný usus společnosti, že úspěšný je ten, co je bohatý.

Sestry, ošetřovatelky, ale leckdy i lékaři mají mizerné platy. V soukromých nemocnicích a LDN je mají ještě o mnoho tisíc nižší než ve státních. Soukromý vlastník musí logicky co nejvíce vydělat pro sebe, tudíž co vydá na platech o to přijde sám. Za nízké platy chce jen málokdo dělat těžkou a psychicky vyčerpávající dřinu. Zdravotníci odcházejí a noví prostě nejsou. Čím je zdravotníků méně, tím více mají práce. Dřinu a hodiny musí odpracovat ti zbývající. Ty před naprostým osobním zhroucením či sebevraždou chrání profesní otupělost – syndrom vyhoření.

Je mi nesmírně líto těch co musí ležet v LDN či na lůžkách následné péče, je mi nesmírně líto těch, co se o ně v bezútěšných podmínkách musí starat. Je to utrpení na jedné i druhé straně, přitom tomu tak vůbec nemusí být! Jen stačí trochu chtít. Kouzlo řešení spočívá v penězích a kontrole. Zdravotnický personál musí být adekvátně ohodnocen. U těžkých pacientů musí být více sester a ošetřovatelek a ty musí mít i kratší pracovní dobu. Navíc zaměstnavatel musí investovat do programů prevence syndromu vyhoření, to nebude dělat sám od sebe, ale stát jej k tomu musí motivovat či donutit. V neposlední řadě, když splníme tyto podmínky, tak stát musí zabezpečit trvalou a průběžnou kontrolu, neboť bezmocní lidé si svá práva nejsou schopni hájit sami.

Je s podivem, že o tomto se diskuse nevede, jen slyšíme, že vše vyřeší zákon, nebo nějaká kontrola. Za týden či dva se už o problému psát nebude. Proběhne jedna či pět kontrol na stovky zařízení tohoto typu a bude zase ticho. Ticho bude do doby, kdy poslední odcházející sestra zhasne. Že přeháním, nikoliv, to už se v naší zemi stalo s několika zdravotnickými zařízeními, naposledy třeba Dačické nemocnici – provozované soukromým vlastníkem…

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

neo napsal(a):

jistě máte pravdu. Proto by měli děti a příbuzní svým blízkým v LDNkách pomáhat a to především finančně, aby bylo na lepší péči či platy těch sestřiček, které víceméně zvolili takový obor dobrovolně.
17. 07. 2008 | 16:13

Vertigo napsal(a):

Dačická nemocnice skončila? Zvláštní, na stránkách města je zápis o tom, že mají problémy, ale že by skončili, to nevidím.
17. 07. 2008 | 16:17

Krištof napsal(a):

Ďábel zvaný Rath. Nejsem si jistý, že by se problém s LDN za vlády socdem nestal. Ach ten populismus:-(.
17. 07. 2008 | 16:19

Mates napsal(a):

Převlíkač kabátů hulvát zase vykřikuje ty své bláboly, napřed byl v ODS a když tam neuspěl tak šel k socanům, napřed byl pro poplatky, dneska brojí proti nim. Člověk nejasných názorů s vyjadřováním dobytka, lituju středočechy pokud se stane jejich hejtmanem.
17. 07. 2008 | 16:19

kacir napsal(a):

Cikrt s Julínkem by potřebovali také omývat, ale úplně něčím jiným, než obyčejnou vodou, aby se probrali z mrákot...
17. 07. 2008 | 16:22

neo napsal(a):

Mates: nestane neboj... v posledních volbách socani prohráli dost drtivým způsobem.
17. 07. 2008 | 16:23

Vlasta Kubíček napsal(a):

Komukoliv jinému bych lítost a soucit věřil, ale panu dRathovi rozhodně ne. On byl také ministrem zdravotnictví, on za stav LDN nese také odpovědnost, tak ať se nás tu nesnaží dojmout. To, co MfD teď rozjela není rána z čistého nebe. Je to dlouhodobá záležitost, k níž se muselo dospět určitým vývojem. Po bitvě je každý generál. Když je Rath teď tak strašně chytrý, tak proč nezakročil už v době, kdy ministroval? To měl ale na starosti jiné věci, především poskytnout prebendy svým kamarádíčkům.
17. 07. 2008 | 16:24

Tomas napsal(a):

Po precteni 3 odstavcu jsem myslel, ze nectu clanek Davida Ratha, ovsem pri cteni 4. jsem se vratil nohami na zem. Pan Rath zneuzije cehokoliv a kohokoliv, jen aby mohl kritizovat ministra. Vubec mu nejde o fakta, ale jen o plivani spiny ... Kdyz kritizuje soukrome nemocnice, proc vlastni soukrome zdravotnicka zarizeni? Doporucuji velmi zajimavy clanek http://ipoint.financninovin...
17. 07. 2008 | 16:27

lešek napsal(a):

z všechno přece může kapitál, vykořisťovatel a buržoa, pan rath úplně zapomněl na svoji profesi a přeměnil se na tupého komunisitického demagoga.
17. 07. 2008 | 16:30

Ročník 53 napsal(a):

Napište pane Rathe, že je to tu samý inteligent, a stejně budete označen za socanské hovado.

Víte, že mnoho pravičáků vaše blogy nečte? Oni se jen na ně těší, aby vás mohli sdehonestovat. Schválně jsem použil ten krkolomný nesmysl, protože slušné slovo se spojením Rath, pravice nezná.

K vašemu blogu. Byl jsem nedávno v nemocnici a musím konstatovat, že máte pravdu.
17. 07. 2008 | 16:31

AJ napsal(a):

To je laciný článek.
Co je to mizerný plat? To je od 8000 do ca 12000, asi tak. A to sestry neberou, mají určitě aspoň 2x tolik. A staré pacienty mají všichni rádi v tom, že od sester po uklizečku si odnesou domů nějaké potraviny, ovoce, nutridrinky ap. co zbydou (spíš jim to nedají) - to jsou ty naše socialistické návyky.
Jinak si hlavně myslím, že většinou tito pacienti mají svou rodinu, své příbuzné. Ti by měli mít podíl na péči (v dobrých rodinách to tak funguje) a také by měli dohlížet, zda dostávají, na co mají nárok.
17. 07. 2008 | 16:42

Vico napsal(a):

Působivě napsané. U některých témat by snad bylo dobré zavřít politickou klapačku a zamyslet se nad obsahem.
17. 07. 2008 | 16:43

JC napsal(a):

Ročník 53,
Tak to musíte vážený marodit jen když je u moci ČSSD/aby vám tedy bylo hej/
Jinak k doktorům a hlavně sestrám, ono je to poslání a ne povolání a jestli někdo veřejně ventiluje jak utíral smrtelně nemocnému mazlavou stolici, tak to s prominutím není doktor ale hovado.
17. 07. 2008 | 16:44

Ládik napsal(a):

Byl jsem nedávno v nemocnici. Místo odpovědi na pozdrav sestra vykřikla: "devadesát korun!".
17. 07. 2008 | 16:46

bay napsal(a):

no v tom případě je velká škoda, že s tímhle bezútěšným stavem sociální demokracie za své dlouhé roky u moci nic moc neudělala... On v tom asi bude nějaký vývoj, že ano... Anebo že by sestřičky začaly zanedbávat pacienty s prvním odhadem výsledků posledních parlamentních voleb? Dotáhl jste to tak daleko, že by mě ani takové tvrzení od vás nepřekvapilo...
Hezký zbytek týdne
17. 07. 2008 | 16:48

MDC. napsal(a):

ad JC

Co je na tom za tajemství, že staří či ochrnutí prostě neudrží moč či stolici a personál musí jít a pacienty (pro modrásky - klienty) očistit, vrátit jim důstojnost?

ad AJ

V jaké nemocnici mají sestry alespoň 24 000 tisíc korun měsíčně? A v jaké "kradou" pacientům výživové doplňky či jídlo?
17. 07. 2008 | 16:53

Rejpal napsal(a):

Máte pravdu, pane doktore. Nemocnice pro mnohé pacienty, pro jejich blízké a pro personál zůstávají peklem i po dvou desítkách let od revoluce.

Jak změníte tento naprosto neuspokojivý stav, dají-li Vám k tomu voliči mandát?
17. 07. 2008 | 16:56

StandaT napsal(a):

LDNky jsou smutné téma. Nemělo by se politizovat a ideologizovat (soukromé/státní).

Problém nevznikl za této vlády a není tady propad kvality péče (zkušenost z naší rodiny v roce 94 a další 06) - ale každý, kdo se osobně setkal s LDN bude mít osobitou zkušenost.

Nejste-li schopen kooperace s ministerstvem (resort neřídí jen ministr, ale desítky a desítky referentů) ani v takového záležitosti, raději, prosím, mlčte. Ono totiž, nejde jen o politická ale i odborná a byrokratická rozhodnutí. Ale hlavně tady nejede o politiku, ale o člověka! A na toho kašlalo tolik ministrů zdravotnicví, kolik se jich tu vystřídalo za 18 let. Z té řady jste nijak nevybočil. Naopak. Víte vůbec, co uděly limity léků s palitativní péčí?!?!
17. 07. 2008 | 16:57

PM napsal(a):

Cituji: "Soukromý vlastník musí logicky co nejvíce vydělat pro sebe, tudíž co vydá na platech o to přijde sám."

Chápu to, pane doktore, správně, že právě tímto se řídíte i ve svém podnikání? Že jsou Vaši zaměstnanci špatně placeni a odvádějí mizernou práci? Tipnu si: Ne. Nepochybuji ovšem, že s takovými demagogickými argumenty máte prostě v levicově orientované politice větší šanci.
17. 07. 2008 | 16:58

BRT napsal(a):

Pozvete si ruského generála,aby nám v naší zemi vyhrožoval a ještě máte tu drzost přihřívat si svou polívčičku na problému,který je z části i vaším dílem.Choďte kanálama.Tam patříte.
17. 07. 2008 | 17:06

češka napsal(a):

Mohu porovnat péči o těžce nemocné u nás a v Holandsku, kde je dost pomocného personálu za minimální mzdu.
Dosahují dobré péče, proleženiny se vyskytují opravdu vzácně. Personál má k ruce všeliká udělátka, speciální lůžka, zvedáky, přenašeče, dobře promyšlené sprchy a hodně kvalitních vozíků. Hodně personálu má mizivé vzdělání a pracuje za hodně málo peněz pod vedením sester.
Ze zdravotního pojištění se hradí i příspěvek na cestovní náklady pro nejbližšího příbuzného, v areálu je "hospoda" s kávou a na zahradě hřiště pro dětské návštěvníky, takže ač těžce nemocní, pacienti neztrácejí kontakt s rodinou a nenudí se.
Pan dr. Rath umí akorát jedno, žádat peníze, o lidském přístupu a etice ani slovo. Jenom dejte, dejte, dejte máme málo.
Ještě že všichni lékaři nejsou jako on, z mé zkušenosti se situace stále zlepšuje.
Díky stoupající koruně se lékaři vracejí ze zahraničí, poznali, že jim tam nikdo nedá stejný plat jako stejně starému domorodci a i kdyby, stejně se mu ekonomicky nevyrovná, protože nemá stejné zázemí, kontakty, kolegy, spolužáky....
Pan Rath mi silně připomíná "kolegu Cvacha".
17. 07. 2008 | 17:13

občan napsal(a):

pro AJ!!!!
Kde berou sestřičky plat 24 000?
Odkud čerpáš tyto nepravdivé informace? Zajdi do nejbližšího špitálu a sestry ti rády prozradí svůj lukrativní a motivující příjem!!!
17. 07. 2008 | 17:23

martys napsal(a):

neo:

a co ten kdo už nemá příbuzné?

ukrajinky a slovenky dneska už situaci nezachranují :-(
17. 07. 2008 | 17:53

Saliven napsal(a):

Mates:
Politujte středočechy za to, že hejtman Bendl prodal nemocnice o půl miliardy levněji než byl odhad.
17. 07. 2008 | 17:56

MS napsal(a):

pane Rathe ,

ve většině máte pravdu.

Čtyři otázky.

Co udělala ČSSD za osm let své vlády, aby se situace zlepšila?

Co navrhujete, aby se udělalo, až budete u vlády Vy?

Chcete peníze, jak vyplývá z článku - kde ty peníze vezmete, když jste proti
zpoplatnění všeho ve zdravotnictví?

Čekáte až to jiní vybojují a pak jen budete lízat smetanu?

Možná kdybyste nebyl dříve ministrem, tak bych Vám to věřila, takhle určitě ne!
17. 07. 2008 | 17:57

Saliven napsal(a):

Pro ty, kteří článek nečetli, nebo neumí číst - Rath nekritizuje jen ODS, viz. tato pasáž:
"Situace v těchto zařízeních nebyla nikdy zcela optimální, ale v posledních letech se krok po kroku ještě zhoršuje. "
17. 07. 2008 | 18:01

1049an napsal(a):

Pane Rathu, skočte si do zdi. P. S. Co váš tatínek Ratmír - konfident StB?
17. 07. 2008 | 18:08

Ivan napsal(a):

Co těch holubiček tady létá. Nebojte se, dočkáte se, bude po Vás veta. Dnes se Vám to hovoří, boží mlýny melou. Já Vám to nepřeji vy slavní diskutéři, uvidíte co Vás potká, až poznáte stáří. Jak vy deska přemýšlíte vaše děti vidí, nedivte se až zestárnete, jak se zachovají. Ten článek je pravdivý pane doktore.
17. 07. 2008 | 18:12

Saliven napsal(a):

1049an:
Není nad věcnost a kádrování.
17. 07. 2008 | 18:16

Lila napsal(a):

V září tomu bude 10 let, kdy umřela moje maminka, chybělo jí jen pár dnů do 84. narozenin. Dodnes si vyčítám, že posledních osm týdnů před smrtí musela strávit v zařízení zvaném domov důchodců.
Po zlomenině a operaci krčku ji po pár dnech vypakovali z nemocnice jako prádlo z mandlu; nikdo nám neposkytl ani základní informace, jak o pacientku doma pečovat. Situaci ještě komplikoval fakt, že inteligentní, sečtělou a činorodou ženu postihla stařecká demence.
Absolvovala jsem obdobné úkony, jaké popisuje pan Rath; nikdy dřív by mne nenapadlo, že když je třeba, člověk vydrží úplně všechno. Jenže když vypršelo "ošetřování blízké osoby", celá dovolená a maximum neplacené dovolené, kterou mi zaměstnavatel poskytl (a nenašli jsme žádnou pečovatelku, která přes slušné peníze, jež jsme nabízeli, byla ochotná se o babičku přes den postarat), jinou volbu jsme neměli.
Některá zařízení, v nichž z tohoto světa u nás odcházíme, bych směle nazvala továrnou na smrt. Je to nedůstojné, nelidské...
Odpovědnost za současný stav ale padá na každého z nás. My jsme ta veřejnost, která dopouští, aby se veřejné peníze investovaly do ptákovin nejrůznějšího druhu - od akvaparků v obcích, kde není voda (Bublava) až po golfová hřiště a já nevím co ještě, a na vybudování hospiců, kde by se umíralo důstojně, se musí pořádat veřejné sbírky!!!
Panu Rathovi patří dík za to, že alespoň o tomto problému začal mluvit nahlas, když už jako ministr pro změnu poměrů nic neudělal.
17. 07. 2008 | 18:19

StandaT napsal(a):

dotaz: pokud mají zdrv. pojišťovny přebytky na účtech - to aby je rozpustily např. v LDNkách - musí to řešit ministerstvo (politici), nebo si to může vyřešit pojišťovna sama? Ví někdo jak to je?
17. 07. 2008 | 18:27

Kritik napsal(a):

Kdo to neviděl nebo nezažil, neuvěří.

Tu hrůzu je nutné zlepšit. Těžko ji může zlepšit soukromá firma, která šetří na všem - na platech, materiálu, kvalifikaci zaměstanců atd., jen aby získala peníze do kapes vlastníků.
17. 07. 2008 | 19:03

čilpan napsal(a):

Za stav a fungování zařízení (tedy např. LDN) je primárně odpovědný vlastník
zařízení. Četl jsem reportáž i další četné komentáře k ní.
O odpovědnosti vlastníka nikde ani slovo. Jako jediný nejvyšší
odpovědný byla popotahována
sestra, která si to nechala líbit.
Takto si všichni z gruntu pravicoví příznivci
a politici představují fungování
soukromých zdravotnických zařízení. Tož nás všechny ženou do skvělé budoucnosti.
17. 07. 2008 | 19:08

mbaaron napsal(a):

Sečteno podtrženo pořád mi nesedí myšlenka ODSmanů na "soukromé nemocnice" přece není možné mít jako hlavní účel u nemocnic zisk ...tedy možné to je, ale není to absolutně humánní
17. 07. 2008 | 19:19

češka napsal(a):

Nejde jenom o LDN, ale o přístup lékařů k lidem. Moje 96-letá prateta, soběstačná a inteligentní skoro do konce, si zlomila před pár lety krček, odvezli jsme ji v únoru do Vinohradské nemocnice kolem poledne. V rámci nemocnice putovala několikrát z odd na odd, žádný RTG nepracoval, naposled byla svlečena do naha , pod prostěradlem převážena sanitkou.
Naštěstí jsme byly s ní, takže sice v šoku, ale naházala jsem na ni kabáty.
I když tam přijela se zlomeným krčkem, dali ji na internu a potom na LDN, kde byla do smrti pod narkotiky. Zápal plic přes snahu lékařky nedostala.
Dodnes nevím, kdy začíná zodpovědnost nemocnice, překročením brány nemocnice?
Ona ta různá odd. nevyplňovala žádný papír, záchranka nás dovezla na 1.odd, po areálu nás vozila sanitka interní.
Stalo se to před cca 10 lety, bezmocný vztek a nulovou důvěru ve Vinohradskou nemocnici neztratím nikdy.
17. 07. 2008 | 19:24

Co? napsal(a):

09.02.2006

Lékárníci s Rathem jednat nebudou

Původně jsme se domnívali, že ministr Rath disponuje nějakým záměrem, snad i vizi, byť špatnou. Chtěli jsme s ním diskutovat o tom, že tento směr uvažování je jednoznačně špatný. Po analýze všech Rathových kroků jsme ale dospěli k jednoznačnému závěru: buď chce zdravotnictví obrátit vzhůru nohama bez ohledu na důsledky nebo na svou funkci prostě nestačí. Z toho plyne, že s takovým hazardérem či neschopným manažerem nemá smysl jednat. Jsme si samozřejmě vědomi toho, že čas, který mu tím ušetříme, okamžitě využije k vymýšlení dalších hloupých obvinění a nesmyslných lží.

Lubomír Chudoba, prezident České lékárnické komory

TISKOVÁ ZPRÁVA
KRIZOVÉHO ŠTÁBU ZDRAVOTNICKÝCH ORGANIZACÍ

S Rathem už jednat nechceme

(Praha, 7. února) Členové Krizového štábu lékařů, zubních lékařů, lékárníků a Asociace českých a moravských nemocnic se na svém večerním jednání shodli na následujících závěrech:

Nedůvěřujeme ministru zdravotnictví Davidu Rathovi, a proto s ním odmítáme
o čemkoliv jednat, to platí jak pro jednotlivé organizace, tak pro celý krizový štáb. Nebudeme se účastnit ani takových jednání na ministerstvu zdravotnictví, která buď tomuto úřadu nepřísluší anebo slouží jenom jako záminka pro předstírání dialogu.

Obrátíme se otevřeným dopisem na premiéra Jiřího Paroubka s výzvou k jednání
o našich požadavcích.

Upozorňujeme, že ministr zdravotnictví lže, když tvrdí, že úhrady zdravotnickým zařízením jsou na úrovni 103 procent minulého roku. Například mnohé léčebny dlouhodobě nemocných (LDN) nedosahují ani 50 procent úhrad minulého roku. Za těchto podmínek nemohou tato zdravotnická zařízení zajistit péči pro tisíce ležících pacientů. Skončí polovina pacientů LDN na ulici?
17. 07. 2008 | 19:33

Lila napsal(a):

To Češka

Naše zkušenosti jsou obdobné, ačkoliv jsme nebyli ve Vinohradské nemocnice. Naše babička upadla v 9 hodin dopoledne, okamžitě jsme informovali jejího praktického lékaře. Ten se dostavil po 14. hodině, ale alespoň přivolal sanitu. Nekonečné čekání na vyšetření v nemocnici jsme absolvovali se synem, prakticky jsme suplovali tamní personál, protože jsme babičku na nemocničním vozíčku převáželi na všechna vyšetření. Žáhu si na nás zchladil pracovník RTG, který nás peskoval za to, že neumíme babičku správně nainstalovat pod přístroj! Z nemocnice jsme odcházeli po 18. hodině, babička na vozejčku ještě stále čekala na postel... I námi lomcoval bezmocný vztek a nekonečná lítost nad tím, že konce pozemských dnů jsou tak kormoutlivé a ponižující.
17. 07. 2008 | 19:49

BoboHml napsal(a):

21.5. 2008
Odpověď ministra T. Julínka na interpelaci poslance L. Hovorky


Ministr T. Julínek písemně odpověděl na interpelaci poslance L. Hovorky ve věci navýšení úhrad následné péče v roce 2008 hluboko pod mírou inflace (text interpelace níže - 30.4. 2008).



Ve své odpovědi ministr uvedl, že úhrada pro tento typ péče byla navýšena nejen o 2 % podle úhradové vyhlášky, ale ve skutečnosti o 8,5 % a s regulačními poplatky dokonce o 12 %.



Chyba v počtech ministra spočívá v tom, že za sazbu platnou v roce 2007 považuje jen to, co by pojišťovny zaplatily bez rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR. A důsledek rozhodnutí nejvyššího soudu k tomu přičítá.



Ve skutečnosti nejvyšší soud rozhodl o platných sazbách za roky 2005, 2006 a 2007. Proto důsledky jeho rozhodnutí nelze k platným sazbám přičítat. Jde o doplacené dluhy, nikoli o navýšení.



AČMN požaduje v úhradách pro rok 2008 dorovnání inflace pouze roku 2008. Nesčítá inflaci za roky 2005, 2006, 2007 a 2008 a proto by totéž s úhradami neměl činit ani ministr.



Argumentovat ještě příjmy z regulačních poplatků je také zavádějící. Tyto příjmy mají i praktičtí a ambulantní lékaři. Jim však ministr vedle toho navýšil vyhláškou úhrady o 8 - 15 %, nikoli o pouhé 2 %, jako LDN.
17. 07. 2008 | 19:54

BoboHml napsal(a):

Je jedno z jaké strany byl ministr zdravotnictví.Ani jeden nedělá nic pro pacienty.
17. 07. 2008 | 19:56

Milka napsal(a):

Měla jsem příležitost pracovat v jednom Nursing home v Anglii, většina rezidentů byli ležáci, 24hodinová péče. Obstarávání základních životní potřeb (hygiena, přebalování, jídlo) není žádný horor jak to popisuje pan Rath. Stejně jak někdo nedokáže celý den sedět v kanceláři, někdo prostě nemá letoru na omývání lidí. Trochu to myslím dramatizuje. Náročné to bylo spíše na psychiku (staří a k tomu nemohoucí lidé bývají pěkně náladoví) a často i po fyzické stránce se člověk dost na dře. To co tu popisuje pan Rath si člověk, který takovou práci dělá, vůbec nepřipouští.

Nursing home, kde jsem pracovala, byl soukromý, takže péče o rezidenty byla vzorná. Pobyt platila rezidentům rodina, popř. si ho platili sami z prodeje svých domů, úspor. Byli tam i lidé, kterým pobyt platilo město, v případě že se o ně neměl kdo postarat.
Nabyla jsem dojmu, že jde především o přístup sester a ošetřovatelek. Tito lidé vytváří sociální prostředí nemocným či starým lidem a z velké části určují úroveň poskytnuté péče (etika, přístup a zodpovědnost k práci ošetřovatele). Hezké slovo a vlídnost často stačí ke spokojenosti starého člověka. Motivavat a kontrolovat zaměstnance je potřeba téměř vždy. Patřičnou kontrolu v systému zajišťuje "soukromé vlastnictví". Neboli více dohlédnete a motivujete své zaměstnance, aby se k pacietům chovali slušně, bude-li se od toho odvíjet klientela a dobré jméno podniku.
SOukormé vlastnictví stoprocentně univerzální není, ale většinou asi funguje lépe než vlastnictví všech.
17. 07. 2008 | 20:06

valburga napsal(a):

Je to zvláštní. Sestra mojí maminky byla postižena Alzheimerovou chorobou. starali jsme se o ni doma dokud to šlo, důchodci si podobné kratochvíle mohou "dovolit". Teprve když se uprostřed noci rozhodla, že půjde domů a snažila se odejít oknem, pochopili jsme, proč je toto jedna z mala diagnos, které potřebují ústavní ošetřování. Naštěstí máme dost příbuzných v lékařské branži a mohli jsme podniknout rozsáhlé pátrání po tom, který ústav je nejlepší. Dozvěděli jsme se, že va státním zařízení dají tetičku na gerontopsychiatrii, kde je doba dožití těchto pacientů cca 6 týdnů a pak umírají, prý zpravidla hlady.
Rozhodli jsme se tedy pro zařízení soukromé, několik desítek kilometrů od Praha. Zařízení nebylo levné, ale péče byla vynikající a podobu dvou let, kdy tam tetička byla jsme neměli jedinou výtku. Krom péče se jí dostávalo i medikace a psychorehabilitace, aby se vývoj choroby maximálně zpomalil.
Personám nevypadal podhodnocený, vyhořelý ani jinak deprivovaný. Naopak, sestry byly milé, optimistické a s pacienty jednaly s úctou. I absence nemocničního prostředí a uniforem přispívala k pozitivnímu dojmu.
Tak jak je to pane Rathe s tím soukromým sektorem, který musí pro zisk oškubat pacienty i zaměstnance??? Nic takového jsme nezaznamenala.
17. 07. 2008 | 20:14

pavla napsal(a):

Pane Rathe, co jste udělal pro zlepšení situace Vy osobně? A co uděláte? A Vy snad - nebo kdokoliv jiný-pracuje pro něco jiného než zisk? Jen by se ten zisk měl účelně využít, v těchto případech pro zkvalitnění péče. A není vůbec pravda, že soukromá zdravotní zařízení jsou všechna špatná. Mám kamarádku, která pracuje ve státním domově důchodců a vykládala mi, jaké hrůzy panují tam. Na několik desítek pacientů na noc pouze l sestra. Doktor žádný. Peníze mizerné.Šetří se na jídle, na lécích, na všem. Naopak nedaleko bydliště máme takové soukromé zařízení a to si jak pacienti, tak jejich rodiny velice pochvalují. Platí se tam samozřejmě více, ale péče je kvalitní. Vše je o lidech. Někomu můžete zaplatit velice slušně a stejně nebude pracovat dobře a naopak.Kontroly by určitě měly být prováděny často a tajně.
17. 07. 2008 | 20:16

občan napsal(a):

Pane rádoby doktore, je mi Vás líto, Vaší malosti, ubohosti a útoků na nejnižší pudy lidí. Milionáři se to krafe. Nikdy z Vás nevypadlo nic jiného, než že jen Vy jediný osvícený víte. Co, to nikdo neví a ani to neprozradíte. Pouze krafete, hrabete do své kapsy a ochraňujete se pacienty. Je mi líto mých daní, ze kterých platím takové hovádko v poslanecké sněmovně, jako jste Vy. Ale to je demokracie a tak musíme Vaše duševní zvracení poslouchat v televizi, rádiu a ani tištěná či elektronická média Vás nejsou ušetřena. Jen doufám, že se takový duševní chudák jako Vy již nidy nedostane do nějakého křesla, kde by mohl o něčem podstatném rozhodovat.
17. 07. 2008 | 20:28

Jan napsal(a):

Rath má pravdu. Realita je taková jak píše. Žádá pozornost politiků a společnosti pro tyto skutečné problemy. Žádá více peněz pro sestry /dokud ještě nějaké jsou/. Odpovědí pravice je: Rath je ďábel, soukromé je vždy lepší než státní. "je to trochu dražší" píšete. Prima. Je někde v reformě reforma financování oddělení dlouhodobé péče? A o kolik je to dražší? A kdo to zaplatí? Ano všechno je to o lidech, a kde je vezmete?
Líhnou se snad po privatizaci nějací noví lidé? A přibydou privatizací nějaké peníze v systemu? A kde konkretně se privatizací ušetří?
Vyzobávat rozinky není pro soukromé ústavy problem. Ale připravena je totální privatizace celého systemu. Něco co není ani v emerice. Na subtilní a složité problemy s kanonem. LDNky nikoho nezajímají, bohatých důchodců je málo.
to Pavla: Rath přidal na platech zdravotníkům, pravý opak Julínka.
17. 07. 2008 | 20:32

pavla napsal(a):

Jan: Rath přidal zdravotníkům? Tak proč si tedy stěžují?
17. 07. 2008 | 20:56

jarda napsal(a):

to all use :
Nevíte náhodou někdo za co berou policajti a vojáci výsluhy?? Vím každý z Vás by uměl odpovědět a sešlo by se tu tisíce negativních názorů na jejich práci. Tak pane Rathe nemluvte a změnte to.
Není li náhodou tato starost o bezmocné tou pravou hodnou ocenění v podobě výsluhy?
Nebo myslíte že 40000,-Kč renta plus důchod pro generála v době míru či války co buzeroval svoje koně a nic nedělal je adekvátní ? J.
17. 07. 2008 | 21:35

jarda napsal(a):

pardon "user"
17. 07. 2008 | 21:36

Eden napsal(a):

to pavla: protože dostali málo, ale aspoň něco.

a jak bylo z několika reakcí vidět, soukromé LDN jsou super, jen jsou pravda trochu dražší. No a pokud si to někdo nemůže dovolit, tak kam s ním?
17. 07. 2008 | 21:50

Pepa Řepa napsal(a):

To češka
mám obdobnou zkušenost s matkou před 11 lety.
Vinohradská, Oblouková, Prosečnice.
Snad se za ta léta situace zlepšila. Nejhorší bylo odkladiště v Obloukové.Středověk. Předpeklí.

Zlatá Vinohradská. Přál bych vám zkušenosti z jisté privatizované nemocnice ve středních Čechách.

Je dobře, že někdo téma LDN a hospiců otevřel.
17. 07. 2008 | 22:01

StandaT napsal(a):

K těm ležákům v LDN a nemocnicích jen takový krátký postřeh. Ani nevím, zda ho lze generalizovat. Důležité je je navštěvovat. Pokud personál vidí, že chodíte často, že se ptáte a zajímáte, starají se. A sami. Zatímco maminka byla umytá a suchých plenách, paní na pokoji, za kterou nikdo nechodil často smrděla až ke dveřím. Přitom jsme nikdy nic nevyčetli, nic důrazně nepožadovali, nic neplatili. Stačilo projevovat zájem.
17. 07. 2008 | 22:12

mengele napsal(a):

souhlasim s Pani Milkou...
jinak je to zdrhartha casu...
... jak jsem poznal autora blogu, tak bych spis rekl , ze je mu akorat "lito" ze v cele privatizovani nemocnic neni zrovna "ON" co by ministr, tam by se nasemu rozmazlenemu dokturkovi otevrely jine sesty byznysu a on to vi....
18. 07. 2008 | 03:20

mengele napsal(a):

Pane Jan , vite rozdavani soudruha ratha na dluh s odkazem na velkeho duceho Paroubka, ze dluhy se platit nemusi je neodpustitelna chyba, dale si myslim ze stoprocentne se "nelihnou" primo soumerne s privatizaci novi zamestnanci, to urcite ne , ale jde o motivaci o zodpovednosti atd...
bezesporu , jako i v jinych odvetvich je spousta poctivych a ferovych lidi na druhou stranu i flinkove a tzv.cvachove,tak to proste je.Jde o to , nalezt tu njschudnejsi cestu, v zahranici je bezne , ze se stara "rodina",ve vsech smerech pokud ne , musi stat,tam jsou rozdily ve financich.....
me by spise zajimalo , jak jde soudruhovi rathovi soukrome podnikani ve zdravotnictvi. Uvedomujete si vubec, s jakym obrovskym protipolem se Rath stavi k problemum?
18. 07. 2008 | 03:56

pamětník napsal(a):

Nevím jak to funguje v jiných zemích. Ale u nás vždy platí, že každá instituce se snaží jednotlivcům škodit, a kontrolní orgány to pokládají za normální. Logicky tam, kde jsou ti jednotlivci nejslabší, tak jsou poškozováni nejvíc. Proto to v LDN vypadá tak jak to vypadá.
18. 07. 2008 | 07:18

Kuba napsal(a):

Poznámka k diskuzi ohledně co je lepší, zdali soukromá čí státní:

Všechno je to o pojištění. Pokud platí systém, že co za rok vyberu, to ten samý rok rozdám a co kam rozdám je na vůli úředníků, nelze se divit, že se na LDN nedostává a že se mluví o "rozinkách", tedy té péči, která je lukrativní a která ne. Pokud by tady byl systém fungujícího celoživotního pojištění s osobními účty, byly by tyto "rozinky" i u LDN. Já osobně, protože sleduji demografický vývoj (v době, kdy já budu v důchodu bude u nás důchodců asi 35 % a budou dobíhat půjčky, které nyní stát bere), si už nyní na stáří spořím. Protože spoléhat se v tomto na stát je nerozumné.
18. 07. 2008 | 08:19

Zdenek napsal(a):

Tohle nesouvisí s Rathem nebo Julínkem.Ten pocit z pokoje na LDN vystihl pan Rath dokonale.Navštěvuji svého otce,ochrnutého,inkontinentního a neschopného mluvit už pátý rok den co den,maximálně obden a stále jsem si nezvykl.V nemocnici,na LDN to bylo nejhorší.Ne snad proto,že by personál byl špatný,či lhostejný,ale počet pacientů a soustavná úmrtí či přesuny pacientů jsou děsivé a lidí tam skutečně není dost a prostě nestíhají.Když tady čtu některé příspěvky evidentně zdravých nebo zatím bohatých pravicových komsomolců tak je mi s toho smutno.Já zatím mohu otce navštěvovat často,podle svého uvážení,protože jsem zatím pánem svého času.Kdybych pracoval jako můj syn,soustavně od rána do večera,jako většina dnešních managerů,tak by mne otec viděl tak jednou za měsíc.Vždycky když jej navštívím a občas jsem nucen mu utřít i ten zadek,uvědomím si jak patrně skončím co nevidět i já,tak mi tyhle politické bláboly připadají úplně zbytečné.
18. 07. 2008 | 09:14

hombre napsal(a):

Mengele, tvoje objektivní analýza je jaksi limitována. Měl by sis raději zazpívat s panem Bendlem.
18. 07. 2008 | 09:33

Morová rána napsal(a):

vážený pane doktore Rathe!

Čtete tyto komentáře?
Pokud ano, vězte, že mi mluvíte z duše!
Velice živě si totiž vzpomínám na svou vlastní prázdninovou sesterskou praxi. Musím vám sdělit, že mé zážitky z oné doby jsou prakticky totožné s těmi vašimi, stejně jako pocity, které to ve mě tenkrát vyvolalo.

Proto mě velice mrzí, že jsem se tu setkala s tolika zuřivými no, řekněme příspěvky, pravicových ideologů, kteří sami žádné řešení nenabízejí a jediné, čeho jsou schopni, je vylévat si zlost na nebohém chudém a přepracovaném personálu nemocnic.
18. 07. 2008 | 09:44

Marty napsal(a):

Samozřejmě je to hlavně o penězích - pracovní náročnost a nižší společenskou prestiž ošetřovatelů v LDN lze kompenzovat pouze zajímavými příjmy. Pravicová vláda však na mzdách nepřidá, jelikož vychází z teze: "Nelíbí se Vám "česká standardní péče" o Vaši babičku v LDN? Připlaťte si k současným 60,-Kč na den pobytu v nemocnici. Nemáte na to? Máte smůlu. "Nadstandard" ve vyspělých zemích vypadá opravdu trochu jinak než běžná ošteřovatelská péče nemohoucích (nadstandardně samostatný pokoj, individuální rehabilitace, atd.).
18. 07. 2008 | 09:56

neo napsal(a):

Morová rána: tak to asi neumíte moc číst.

Pan Rath JEN KRITIZUJE SOUKROMÉ LDNky, jakoby to, že jsou soukromé mohlo za chování personálu, příbuzných, lékařů apod.

Bývalá vláda vystřídala na postu ministra zdravotnictví mnoho mužů, žen i Ratha, ale k žádnému zlepšení nedošlo. Pak už jen stačí prohrát volby, napsat blbý článek na blog a vinu svalit na současného ministra a na soukromé vlastnictví. Což je ubohost a nesmysl.

Pan Rath si vylil srdíčko a někdo mu to asi žere, ale já mu nevěřim tu jeho falešnou upřímnost.

Pro mě je tento pán pouhopouhý lhář, měnící názory dle výše postu či odměny.
Pamatujete sebevědomého Ratha, prosazujícího privatizace nemocnic a zavedení poplatků? Nyní je hlavním kritikem.
18. 07. 2008 | 09:56

norma napsal(a):

LDN, hospice, je to o lidech, o penězích, o platech o rodině a celé společnosti. Na tom, aby péče v těchto ústavech byla kvalitní by se neměl podílet jenom stát, ale i rodina. Ve většině těchto ústavu chybí personál, protože o tak těžkou a nelukrativní práci není zájem. Často tuto práci dělají lidé, kteří nemají k této práci ani vztah ani předpoklady. Na rodině je, aby svého blízkého jen "neodložila" do ústavu, ale měla o něj i nadále zájem. Takových "odložených" nemocných je pořád stále dost a dost. Proto si myslím, že je všude co napravovat.
18. 07. 2008 | 10:08

doktor napsal(a):

Ad MATES,NEO a další: LDN jsou dnes kompletně v rukou soukromníků. Ti, aby ústav vůbec udrželi v provozu, musí plnit tvrdá odborná kriteria zdravotnických pojišťoven. Vy ani ministr Nečas zřejmě nevíte, že za pobyt v LDN se poměrně dost platí, což samozřejmě hradí z větší části příbuzní (děti i neděti). Protože to všechno nestačí, bývají vybavení a ošetřovatelská péče v LDN otřesné. Je to otázka PENĚZ. Vy byste konali práci, kterou kolega Rath popisuje, za 15.000 hrubého měsíčně? Tato vláda má na řešení SVÝCH problémů jediný recept: občané, plaťte! Jí to životní úroveň nesníží. Je to návrat do 19. století. A nakonec: pokud neumíte diskutovat věcně, ale jen pomluvami autora článku, nediskutujte vůbec. Vaše mínění o Dr.Rathovi nikoho nezajímá.
18. 07. 2008 | 10:32

neo napsal(a):

doktor:
za 15 000 bych nedělal žádnou práci
18. 07. 2008 | 11:42

Co? napsal(a):

Doktor?

LDN jsou dnes kompletně v rukou soukromníků ??!!

Se dvěma náměstky ministra zdravotnictví vyrazili reportéři MF DNES na "přepadovou" kontrolu léčeben pro staré lidi řízené přímo ministerstvem.

Vy jste doktor??? Ale, ale.
18. 07. 2008 | 12:14

Filip napsal(a):

Pět ze 68 léčeben bylo koncem loňského roku státních, 14 spravovaly kraje, osm města či obce a 41 soukromníci či církve
18. 07. 2008 | 12:38

SuP napsal(a):

...Ale kdyby takovou práci dělali za 15000,- měsíčně lidi, co si svým intelektem nevydělají ani 9000,-, byla by pro ně docela lukrativní ne?
Není to tak trochu zase o organizaci práce? Na jak dlouho vydrží to Vaše řešení přeplácet lidi, aby dělali nepříjemnou práci s chutí?
Mezi námi, kdyby se v nemocnicích taky trochu přemýšlelo o práci a případných pomůckách, které by u těchto činností dokázaly znimimalizovat ruční práci, místo aby se pořád řešily prachy, s nimiž se tam neumí hospodařit, bylo by to účelnější.
18. 07. 2008 | 13:59

RUMCAJS napsal(a):

Ono to asi nebude o penězích, ale o normálním lidským přístupu.Takže pokud se nějaká sestra chová arogantně v soukromé LDN, bude to asi dělat i ve státním. Akorát že v té soukromé je naděje, že s tím někdo něco udělá, ze strachu, že mu tu jeho LDN zavřou. Ve statní se tomu můžou jenom zasmát.

Nakonce o nehorázném chování a o ždímání pacientů v soukr. zdravot. zařízení může pan Dr. Ráth referovat přímo z první ruky.
18. 07. 2008 | 14:10

neo napsal(a):

Peklo zvané Rath.

Doktore Rathe, proč jste s LDNkami nedělal něco sám, když jste měl možnost??

Proč když bylo socanské zdravotnictví tak moc v pořádku, proč se na ministerstvu vystřídalo tolik lidí? A navíc argumentujete sociálními dopady, když jste je sám předtím vylučoval?

Proč najednou kritizujete soukromé podniky, když jste býval jeden z největších podporovatelů privatizací?

Proč máte soukromou polikliniku?

Proč chcete rušit poplatky, když jste jejich zavedení navrhoval jako první?
18. 07. 2008 | 14:42

Co? napsal(a):

Pravdomluvný Rath?

(Praha, 7. února 2006) Clenové Krizového štábu lékaru, zubních lékaru, lékárníku a Asociace ceských a moravských nemocnic se na svém vecerním jednání shodli na následujících záverech:

Neduverujeme ministru zdravotnictví Davidu Rathovi, a proto s ním odmítáme
o cemkoliv jednat, to platí jak pro jednotlivé organizace, tak pro celý krizový štáb. Nebudeme se úcastnit ani takových jednání na ministerstvu zdravotnictví, která bud tomuto úradu neprísluší anebo slouží jenom jako záminka pro predstírání dialogu.

Obrátíme se otevreným dopisem na premiéra Jirího Paroubka s výzvou k jednání
o našich požadavcích.

Upozornujeme, že ministr zdravotnictví lže, když tvrdí, že úhrady zdravotnickým zarízením jsou na úrovni 103 procent minulého roku. Napríklad mnohé lécebny dlouhodobe nemocných (LDN) nedosahují ani 50 procent úhrad minulého roku. Za techto podmínek nemohou tato zdravotnická zarízení zajistit péci pro tisíce ležících pacientu. Skoncí polovina pacientu LDN na ulici?
Krizový štáb bude po každém zasedání vydávat aktuální tiskové informace o svých stanoviscích a pripravovaných akcích i dopadech opatrení ministra zdravotnictví Davida Ratha na pacienty.



Které organizace tvorí krizový štáb?

Koalice soukromých lékaru
Sdružení praktických lékaru CR
Sdružení praktických lékaru pro deti a dorost CR
Sdružení ambulantních specialistu CR
Sdružení soukromých gynekologu CR
Ceská stomatologická komora
Ceská lékárnická komora
Asociace ceských a moravských nemocnic

Jaké jsou požadavky krizového štábu (na jejich podporu byla zahájena verejná peticní akce)?

1. Zabránit omezování dostupnosti a kvality zdravotní péce zpusobené diletantskými vyhláškami ministra zdravotnictví (napríklad úhradová vyhláška, zmena marží lékáren a další), které poškodí obcany, zvlášte pak chronicky a vážne nemocné pacienty.

2. Zastavit prípravu zákonu, které mení systém verejného zdravotního pojištení na centrálne rízené zdravotnictví v podobe jakou melo pred rokem 1989. Nepripustit, aby se veškerá moc a peníze dostaly do rukou ministra zdravotnictví.

3. Vrátit se k celospolecenské a odborné diskusi a rozhodovat o zásadních zmenách ve zdravotnictví na základe vecné argumentace a mandátu volicu.

4. Odvolat z funkce ministra zdravotnictví Davida Ratha, který vnáší chaos do zdravotnictví, ohrožuje pacienty a opovrhuje pravdou i obycejnou lidskou slušností.

Které další organizace protestují proti krokum ministra Ratha?

Národní centrum domácí péce CR
Spolecnost radiologických asistentu CR
Zdravotní pojištovna Metal – Aliance
Sdružení ambulantních detských kardiologu
SKALPEL soukromých lékaru a podnikatelu ve zdravotnictví CR
Asociace poskytovatelu hospicové paliativní péce
Asociace domácí péce CR
Asociace klinických psychologu CR
Asociace psychiatrických sester
CAS – Ceská asociace sester
Ceská spolecnost fyziku v medicíne
CSST – Ceská spolecnost pro zdravotnickou techniku
Odborový svaz zdravotnictví a sociální péce CR
SBM – Spolecnost biomedicínckého inženýrství a informatiky v lékarství CLS - JEP
Sdružení majitelu a poskytovatelu domácí péce
Spolecnost instrumentárek
Spolecnost radiologických asistentu CR
UNIFY CR – Unie fyzioterapeutu CR
UNIPA – Unie porodních asistentek
Unie zamestnavatelských svazu CR
Sdružení soukromých nemocnic CR
Asociace zdravotnických zarízení Stredoceského kraje
Grémium majitelu lékáren
CENTROMED, a.s.
18. 07. 2008 | 15:51

Lojza napsal(a):

Neo, neo, kdy konečně dostaneš rozum a nebudeš si přivydělávat jako propagandista? Co, podle tebe dobrého ve zdravotnictví celkově udělala ODS? Taky vládla dost dlouho a zase vládne. Co dobrého např. udělal hejtman Bendl, myslím pro zdraví občanů, ne konta některých?

Zatím platíme "jen"julínkovné, ale co až zprivatizuje pojišťovny a zavede další "reformy" ? Někde jsou sestry přívětivé, jinde naštvané. Je to podle toho kolik mají práce a jaký mají plat. Plat je obyčejně nízký a práce hodně. Proto jsou páni doktoři tolerantní k jejich nevhodnému chování. Ale mne jako zákazníka to štve a nenechávám si to líbit.
18. 07. 2008 | 16:15

Eden napsal(a):

to SuP:"Ale kdyby takovou práci dělali za 15000,- měsíčně lidi, co si svým intelektem nevydělají ani 9000,-, byla by pro ně docela lukrativní ne?"

Problém je, že lidé kteří tu práci dělají, už dnes musí mít 3 roky vysoké školy. Tzn. že svým intelektem můžou klidně vydělat víc... Takže 15000 hrubého není zrovna to správné ocenění pro vysokoškolsky vzdělaného člověka, který dělá tak psychycky i fyzicky náročnou práci. A argument, že maj jít dělat lepší práci neberu, protože někdo tu práci dělat musí:) A taky proto když už dnes střední zdravotnický personál bere do zaječích, zbývá na ty co zůstanou mnohem větší díl práce.

Za ČSSD ten plat aspoň nějak rostl, ale teď je to tragédie. A nelze hned z ničeho nic vytvořit jen soukromé ústavy, které si budou říkat o poměrně vysoké peníze, aby mohly dostatečně tu práci ohodnotit. Na to ekonomická situace lidí není na tak dobré úrovni.

Jinak ruční práce je tam holt potřeba, ta se zas o tolik omezit nemůže:(
18. 07. 2008 | 16:51

Blue Jay napsal(a):

Navrh pro Bendla,

Udelat si spis vsech tech kotrmelcu co Rath predvedl od doby kdy byl v nejake funkci. Vcetne Tempus Medicorum. Az bude Rath plivat jedy z jeho oranzoveho autobusu, by stacilo vypustit mezi obcany stredoceskeho kraje par letaku. Kraj tim usetri .
18. 07. 2008 | 17:52

zdesta napsal(a):

Pokud se vyspělá kulturní a civilizovaná společnost nedokáže adekvátně vypořádat s problémem starých a nemocných občanů,pak není ani civilizovaná,ani vyspělá.Jsme ochotni věnovat Kosovu 100mil.a nejsme ochotni věnovat podobnou částku ve prospěch svých vlastních občanů.Jsme schopní proinvestovat obrovské finance na věci značně sporadické,ale neinvestujeme pro svou pověst civilizovaného státu. To není o DR.Rathovi ale o všech politických a státnich orgánech a o nás jako veřejnosti.
18. 07. 2008 | 19:14

Jan Kysela napsal(a):

Jednoduchá otázka: Jaké kroky jste pro zlepšení péče na odděleních LDN zavedl za svého působení na ministerstvu zdravotnictví? Děkuji za odpověď
18. 07. 2008 | 19:30

Blue Jay napsal(a):

Zdesto,

Ale tohle je prave o Rathovi! Ten clovek se v momente co se stal politikem vzdal lekarske prisahy. Je to politicka prostitutka. Komu to slouzi? Sam se priznal ze mu na pacientech nezalezi ale na tom za jakou stranu zrovna kope. To v ceskem zdravotnictvi chcete Zdesto? Pokud mate pochyby tak Vam sem dam tolik Rathovych kotrmelcu az se Vam z toho bude tocit hlava.
18. 07. 2008 | 19:32

Blue Jay napsal(a):

Pro pacienty Rathove soukrome polikliniky,

Varuji Vas! Dr. Rath z Vas jen vyzdima co nejvice penez za minimalni zdravotni peci. Sam to tvrdi. Tak bacha!
18. 07. 2008 | 19:39

SuP napsal(a):

Eden -
to je právě ta ujetost, co jsem měl na mysli, a kterou žádnej draht nikdy nemíní řešit.
Proč by měl člověk s dokončeným vzděláním čistit rozmazanou stolici a člověk, co nevychodil školu si vedle něj klidně žije z dávek a má z toho srandu?
Pokud Vám prijde správné, že socani připláceli lidem za hnusnou práci, místo aby ji přidělili tomu, kdo nic jiného neumí a umět nechce, to je přesně ten důvod, proč zase já musím dělat všechno proto, aby už nikdy nevládli.
Možná jste si ani nevšiml, že pana doktora Drahta ani ve snu nenapadlo, že je na tom něco divného. A to je zároveň to, co jsem měl na mysli v prvním příspěvku.
18. 07. 2008 | 20:11

zdenek napsal(a):

Supe,já nikomu nepřeju nic zlého,takže ani vám ne,ale ze srdce vám přeji,aby,kdyby jste to jednou potřeboval se o vás staral člověk,který nic neumí a nic nechce dělat a práce v LDN mu bude přidělena.
18. 07. 2008 | 20:55

MASH napsal(a):

Pekne, ikdyz trosku smutne pocteni. Diky pane doktore.

A opet: Zfanatizovani priznivci ODS, kteri se Ratha neprijemne boji (neni to holt tichounkej Špidla č. 2, ktereho v jakekoliv debate zozdrtil kterykoliv "vysokoskolak" z ODS) a kteri ho oznacuji za neskutecneho hulvata a podvodnika... tu sami prskaji takove urazky, nadavky a vulgarismy, ze to jen malokdy ma obdoby. Inu volici ODS. Co jineho se da od moudruhů, vyznavacu neobolsevismu ocekavat.
19. 07. 2008 | 00:09

Jarmila napsal(a):

Chybeji penize pro LDN. Ale jsou penize pro Kosova, jsou penize na olympiadu, jsou penize pro golfova hriste. Pojistovny maji prebytky, ale zdravotnim sestram platy nezvysi, nenakoupi jim ponucky, jez by praci usnadnovaly. Julinek nic dat nechce. Chce vsechno soukrome. Znam jeden ustav pro pacienty s Alzheimerovou chorobou, o nemz se zminovala pani v diskusi, a napsal, nebylo to levne, ale zapomnela dodat, ze to stalo 18 000 mesicne, tedy vice, nez treba potomek pacienta vubec vydela.
Jedine reseni je zvysit personalu platy tak, aby byl o tu praci zajem a nebyl tak nedostatek personalu.Ale na to vlada nepristoupi. Ta ma svuj Sue Ryder pro VIP stariky, kde se plati tolik, co vydelaji dva vysokoskolaci za mesic.
Soukromy vlastnik take personalu neprida, nemel by do vlastni kapsy.
Ptal se nekdo obcanu, zda chteji dat 100 milionu na Kosovo.
19. 07. 2008 | 01:19

maja napsal(a):

Neo, už chápu váš "moudrý" náhled na svět... Váš názor, že za 15 000 byste nepracoval nikde je celkem směrodatný v tom, co si o Vás myslet.
Jen pozor nato , abyste se jednou nemusel léčit sám doma nebo spravovat si sám boty nebo osít pole, sklidit, umlet, upéct, abyste měl chleba.....
Takovou hloupost, za kolik byste nebyl ochotný pracovat, můžete říct jen pokud jste povýšený člověk, a takový člověk je vlastně zamindrákovaný hlupec, takže je mi Vás líto.
Vy povětšinou nemáte komentáře faktické, Vy zpravidla jen urážíte a ukapává z Vás nenávist.
Nejsem volič levice, ale pravice v podobě lidí jako Vy je pro mě nepřijatelná, naštěstí je dost pravicově myslících lidí, kteří se umějí chovat kulturně a nemají zapotřebí ponižovat druhé, aby se sami cítili jako "borci".

Můj příspěvek není k věci , ale už to nejde přehlížet jak neo a ostatní podobní diskutující stále jen urážejí kohokoli kdo nemá názor jako oni. Jejich poznámky, že každý kdo nesouhlasí s jakýmkoli krokem současné vlády, je líný nemakačenko, hlupák a komouš, už jsou únavné. Neustálé řešení co by kdyby, za co můžou a nemůžou komunisti jsou už otřesné. Já tedy ctím zvyk, poučit se z minulosti, ale žít v přítomnosti, a nakonec od r.1989 je už skoro 20 let...
A otázka: kde je ta spousta komunistů z doby před r.1989? V KSČ byl kdekdo a najednou nikde nejsou? Pamatuji se, že když jsem nechtěla do "strany", tak jsem byla out , ale také si pamatuji, že ti , kteří do "strany" šli právě proto, aby nebyli out, tak z většiny z nich jsou dnes velkopodnikatelé a velcí pravičáci. A aby se necítili trapně sami před sebou, tak vykřikují, že kdo byl ve straně, tak byl zrádce národa... Takže si ty své řeči o tom, kdo jaký je, nechte pro sebe. Nebo jste taky jeden z těch kdo špiní druhé, aby se nikdo nesoustředil na Vás?
19. 07. 2008 | 02:47

dr.Grunstein napsal(a):

Piste si ! dr. Rath trikrat klistyr , dvakrat vyplachnuti zaludku a jedenkrat huby!Aby pamatoval na dr.Grunsteina, az pujde na frontu!
19. 07. 2008 | 03:17

ferda napsal(a):

Doktore,doktore,proč mě jakýkoli Váš článek popudí k nepříčetnosti?Pohled do LDN je smutný až žalostný,ale co jste udělal Vy proto,aby se zlepšil?
Co udělala ta Vaše slavná partaj pro lidi,kteří musí tuto kalvárii podstoupit.Zatím od vás slyším jenom kecy a kecy.Nedivím se,že ve zdravotnictví je blbá nálada,když se tam může člověk setkat takovým doktorem.
19. 07. 2008 | 08:13

Lojza napsal(a):

Ferdo a co udělala Vaše slavná partaj pro zlepšení? Vždyť vládla stejně dlouho jako ČSSD a to v prvních čtyrech letech menšinové vlády ČSSD nešlo bez souhlasu ODS udělat nic! Takže laskavě si vypláchněte hubu a chovejte se slušně. Věta "Doktore,doktore,proč mě jakýkoli Váš článek popudí k nepříčetnosti?" Vás charakterizuje naprosto přesně. Ožrala, který ničemu nerozumí a do všech rejpe. Tady si to můžete dovolit bez rizika že dostanete přes hubu, že?
19. 07. 2008 | 09:14

SuP napsal(a):

zdenek -
Víte, mě na tom článku nejvic zaujalo, jak se zcela vytratily ty velkohubé řeči (kecy) o "poslání", za které jsou zdravotníci obecně lépe honorováni než spousta ostatních profesí. Takže z dikce toho článku docela jasně vyplývá, že honorář za "poslání" ano, ale ještě příplatek za "hovno", jinak máte smůlu.
Ve zdravotnictví je peněz dost, ale špatně se s nimi hospodaří. Musí si tam nejdřív udělat pořádek a nevykřikovat stále mimo pořadí.
U nás ve fabrikách je to taky tak, že někdo mačká tlačítka a někdo vyváží špony. A jen ten, kdo talčítka umí mačkat velmi dobře, vydělává peníze, ostatní mají jen plat. A bez "poslání".
Mimochodem ta popsaná příhoda nám ukazuje, jak fungovalo zdravotnictví za socialismu. Dovedete si představit, jak dlouho tam ti lidé museli ležet bez pomoci, pokud byli v popisovaném stavu? Navrhovaná řešení pana doktora k ničemu jinému než socialistickému zdravotnictví nesměřují.
19. 07. 2008 | 11:00

Honza napsal(a):

Je hezké, když se přítel Rath plameně zastává bezbranných a nemocných. Je ale zvláští, že tak nečinil v době, kdy o nápravě mohl sám rozhodnout a realizovat ji.
19. 07. 2008 | 12:20

Eden napsal(a):

to SuP: "Proč by měl člověk s dokončeným vzděláním čistit rozmazanou stolici a člověk, co nevychodil školu si vedle něj klidně žije z dávek a má z toho srandu?"

No smutné na tom je, že o tom ta práce také je. To není o vzdělání, ale náplň práce to sestrách vyžaduje. A pokud nebude mnohonásobně vyšší rozpočet na platy, tak to náplní práce zůstane, protože by bylo potřeba aspoň 3x tolik personálu. A tolik peněz v systému asi nebude, a jak vidno není ani v soukromých zařízeních. Tolik k tomu, že mu to ani nepřijde divné. Jinak nemyslete si, že by lékař nepřišel někdy do styku se stolicí:) O tom to totiž tolik není.

"místo aby ji přidělili tomu, kdo nic jiného neumí a umět nechce,"

jo oni by se o ni lidé poprali, kdyby byla skutečně lukrativní, jenže 11-12000 hrubýho zas tak moc nikoho nevytrhne.

"Víte, mě na tom článku nejvic zaujalo, jak se zcela vytratily ty velkohubé řeči (kecy) o "poslání"

doporučil bych jít tam zkusit za ty peníze dělat, pak pochopíte, že většina lidí, kteří v LDN pracují to opravdu jako poslání berou, z vlastní zkušenosti vím, že ten špatný dojem z péče, které se tam lidem dostává, ma na svědomí pouze zlomek zdravotníků.

"Ve zdravotnictví je peněz dost, ale špatně se s nimi hospodaří. Musí si tam nejdřív udělat pořádek a nevykřikovat stále mimo pořadí."

pořádek se neudělá privatizací, protože ty peníze které jsou v tom neskutečném bordelu ale jsou tam lehounce zmizí. Nejdřív by se měl udělat pořádek a pak privatizovat...
19. 07. 2008 | 13:08

SuP napsal(a):

Eden -
Smutné je, že to zdravotnické "hospodaření" je vidět i na Vaší poznámce a prřeneseně tedy na Vašem myšlení.
Sestry, které mají vzdělání, musí umývat.... Aby nemusely, musel by být mnohonásobně vyšší rozpočet a aspoň 3x tolik personálu....
To jsou trochu divoké počty, vezmeme-li v úvahu, že pokud to nebudou dělat sestry, ale pomocný perzonál, co budou dělat sestry v ušetřeném čase?
19. 07. 2008 | 16:36

Filip napsal(a):

SuPe, Vy ve fabrice nemáte mistry, že se tak pitomě ptáte?
19. 07. 2008 | 17:48

SuP napsal(a):

Filip -
já se pitomě neptám, ale Vy pitomě odpovídáte...
19. 07. 2008 | 19:39

k si nejdříve o zdravo napsal(a):

Vážně? Zase jste potvrdil, že vůbec netušíte o čem můuvíte.
19. 07. 2008 | 20:28

Filip napsal(a):

Takže znova. Vůbec netušíte o čem mluvíte, jinak by Vám ta odpověď nepřišla pitomá.
19. 07. 2008 | 20:34

Eden napsal(a):

to Sup: to nejsou vůbec divoké počty. Na západ od nás je skutečně pomocného a středního zdravotnického personálu na jednoho pacienta mnohem více. Dnes v hromadě nemocnic ať soukromých či státních sestry dřou na doraz s hromadami přesčasů a nedostatečným odpočinkem. Pro optimální provoz a tak aby mohli pacientům předat něco víc, by jich skutečně bylo potřeba jednou tolik. A aby měli čas na svoji práci, tak potřebují ještě o něco víc pomocného personálu. Dnes se sotva stihnou postarat o základní potřeby, na nějaké psychické potřeby už čas není. A ušetřený čas by se tedy mohl dát na zpomalení pracovního tempa, čímž by bylo opět dosaženo kvalitnějšího obsloužení pacienta.
19. 07. 2008 | 21:12

Filip napsal(a):

Aha už vím, v čem je problém. Sup věří, že vše je tak jak má být. Že 2 sestry a 2 sanitářky, 1-2 sestry na odpolední a 1 sestra na noční všechno zvládnou, nic se nezanedbává a tak by přijetím pomocného personálu vznikl nějaký ušetřený čas. Tak SuPe to je omyl, žádný ušetřený čas by nevznikl. Pouze by mohla být pacientům poskytována péče v takovém rozsahu, v jakém by měla být poskytována.
19. 07. 2008 | 22:35

Eden napsal(a):

to Filip: trefa do černého
20. 07. 2008 | 00:08

Naštvaný napsal(a):

Matesovi: člověče, přečřtěte si alespoň to, o čem MUDr. Rath píše a neosočujte jej velmi hrubě a bez příčiny.
20. 07. 2008 | 08:04

Pamětník napsal(a):

Děkuji MUDr. Rathovi za článek, vystihující pravdivě situaci v nemocnicích a v léčebnách a to zejména v těch soukromých. To, že si jej pravicová pakáž ani pořádně nepřečetla a MUDr. Ratha napadá, mě vůbec nepřekvapuje. To, že jsou ti mladí, krásní a zdraví ODS-áci naprosto bezcitní, také ne. Jistou útěchou je mi to, že Boží mlýny melou pomalu, ale jistě a že mnozí z nich dopadnou jak ten pan architekt z článku. Neboť vy mladí, krásní a zdraví vězte, že kde jste vy, byli jsme i my a kde jsme my, budete i vy.
20. 07. 2008 | 08:12

SuP napsal(a):

Filip, Eden -
pánové, je to hezké jak kopete za nižší zdravotnický personál. Ale ačkoliv chápu, že se Vám to takhle může jevit, dovolíte-li, nebudu s Vámi souhlasit. To, že je tohoto personálu nedostatek a zvláště tam, kde se na to už televize nekouká, je smutné, odsouzeníhodné a je to bordel. Ale já tvrdím, že je to špatnou organizací ZDRAVOTNICTVÍ a ne, že nejsou peníze. Kdy naposledy byl jeden z vás v nemocnici jako pacient, že tolik víte o přepracovaných sestrách? Já sice byl na Bulovce a ne na LDN, ale co tam je vidět, je taky hrůza, kterou tady přeneseně ventiluji.
To, že si stále méně kvalifikované síly stále více vybírají, co chtějí a co nechtějí dělat, je bohužel trend.
Nevím ale, proč považujete za řešení, že se jim přidají peníze, když ty peníze musí vyprodukovat dělnictvo ve fabrikách při PODSTATNĚ vyšším pracovním vytížení? To má být sociální spravedlnost?
20. 07. 2008 | 11:11

Eden napsal(a):

to SuP:jako pacient naštěstí nee, ale stejně jako MUDr. Rath na sesterské praxi v naší okresní nemocnici a pak navíc máme ještě ošetřovatelskou praxi v naší fakultní LDN. A pak jsem si ještě jako opravdu nedobře placenou brigádu vyzkoušel i léta před tím sanitářskou práci. Takže sice nejsem úplný odborník, ale vím o čem mluvím. Proto říkám, že personálu je akutní nedostatek, a proto dost často pacienti nemohou dostat takovou péči jakou si zasluhují.

"Nevím ale, proč považujete za řešení, že se jim přidají peníze, když ty peníze musí vyprodukovat dělnictvo ve fabrikách při PODSTATNĚ vyšším pracovním vytížení?"

Nevím jak jste přišel na to vyšší pracovní vytížení:)) Ve fabrice jsem nedělal, ale existuje i jiné než fyzické pracovní vytížení. Navíc předpokládám, že i v tý fabrice mají podstatně větší plat. Můj kamarád s výučňákem měl za rok praxe stejně vysoký plat jako já budu mít nástupní. A to nepracuje v bůhví jak užasnym podniku. Přijde Vám, že tohle má být sociální spravedlnost?

Samozřejmě mi můžete namítnout, že to je kvůli tomu, že pracuje v soukromém sektoru, jenže se vracíme oklikou k problému financování. Bude si moct takový člověk ve fabrice dovolit dát své rodiče do soukromého zařízení(s dobře placeným personálem) a platit za ně 2/3 svého platu, když přitom bude vychovávat dvě děti? To je zatím daleká hudba buducnosti, myslím.
20. 07. 2008 | 11:59

bigjirka napsal(a):

To se ale motáme pořád v kruhu. Demagogové, jako je Rath kritizují to, co předtím navrhovali. Přičemž jsou za vodou. Brutální šmejdi a přeběhlíci, jako je Tonda Pečenka, ti už z kola taky nevypadnou. Zdravotnictví je v háji z několika důvodů.
1. Etika. Podstatnou většinu zdravotnického personálu pacient vůbec nezajímá.
2. Smrtící mix státního a soukromého sektoru. Pojištění, které není pojištění. Mám pojištěné auto, když jsem boural, dostal jsem to, co jsem očekával. "Z daní - zadarmo" bych udělal zachraňování života - úrazy, infekce,.. i pro cizince. Vše ostatní na pojištění nebo na dřevo. Dnes nejsou vyjasněny standardy péče, není nic. Jen si každej myslí, že by měl mít víc, než ti druzí.. Myslel jsem si po 89, že doba přerozdělování už skončila...
20. 07. 2008 | 14:57

češka napsal(a):

Manžel onemocněl v Holandsku, kde byl i hospitalizován. O čistotu pacientů se starali pomocníci sestřiček, asi z 1/3 muži.
Tito lidé dostávají minimální mzdu, přesto jsou vlídní a pracují dobře.
Holandský stát ví, že nekvalifikované síly nemohou dostat vysoký plat, ale diferencuje přístup k zaměstnaným a nezaměstnaným.
Za zaměstnané dává garance bance při nákupu nemovitosti, přispívá na úroky atd.
Stejný přístup má i k policistům, nízký plat, ale kvalitní profesní pojištění, příspěvky na splátky hypoyék atd. V případě porušení pracovní kázně nejen vyhazov, ale i vrácení všech požitků.
20. 07. 2008 | 16:33

Trautmberk napsal(a):

Pana Ratha jako osobu ráda sice nemám. Nicméně s jeho článkem souhlasím. Platy zdravotníků jsou mizerné vzhledem k práci, kterou odvádějí. Bohužel to nikoho nahoře moc nezajímá. Do nemocnic se dostáváají jiné národnost a jak to může nakonec skončit...... budeme se muśet učit cizí řeči pokud budeme chtít do nemocnice nebo k lékaři.
20. 07. 2008 | 19:53

Trautmberk napsal(a):

Pana Ratha jako osobu ráda sice nemám. Nicméně s jeho článkem souhlasím. Platy zdravotníků jsou mizerné vzhledem k práci, kterou odvádějí. Bohužel to nikoho nahoře moc nezajímá. Do nemocnic se dostáváají jiné národnost a jak to může nakonec skončit...... budeme se muśet učit cizí řeči pokud budeme chtít do nemocnice nebo k lékaři.
20. 07. 2008 | 19:53

Tomas napsal(a):

Ten článek je hezký. Dr. Rath má asi pravdu. K těm, co na to opět říkají fráze o poslání sester apod....zkuste si vlastno ručně umýt někoho pokáleného. To prostě nepovznáší, zvedne se vám žaludek. Každému stejně. Sestry dělají moc těžkou práci. Srovnejte co dostanou kosmetičky, kadeřnice apod. co také pracují s lidmi. Prostě sester je málo, doma byste se také nedokázali starat najednou třeba o 4 ochrnuté. V každém jiném povolání jsou limity prot to jakou tího moho zvedat ženy, jen u sester ne.
20. 07. 2008 | 20:25

Jan napsal(a):

pan BlueJay se tu ptal komu dr. Rath slouží.
A já se ptám pana Blue Jaye. Je to náhoda, že stále používáte stejný slovník jako bolševici?
Komu slouží pan Havel? No přeci
prohnilé buržoasii...
Jinak sloužit, to je cnost. Je to poslání zdravotníků,vojáků,policistů....
Tato společnost má zjevně jiné priority.
to bigjirka: Podstatou solidárního pojištění je, že zdraví platí a nemocní se léčí. Totalita nebyla dobou přerozdělování, ale dobou bezpráví a nesvobody. Pakliže zrušíte solidaritu ve zdravotním pojištění, jak je Vaším záměrem, budou velmi bohatí nemocní v pohodě, střední třída, když onemocní prodá dům a chudí prostě umřou.
Ale hlavně bohatý dostane lepší péči než chudý, a to je proti ústavě této země. Můžete změnit ústavu nebo zemi. V Singapuru je to prý fajn.
váš důvod číslo 1 chápu jako osobní urážku.
20. 07. 2008 | 20:38

Karel napsal(a):

Jan- to je dobré shrnutí.

V této diskuzi se jako vždy potvrzuje, že jsme se každý narodil pitomý, ale někdo se do smrti nenaučí vůbec nic. Nežádoucí přerozdělování si plete s lidskou solidaritou, obyčejnou lidskost atakuje ideologickými bláboly..
Ale i ten, kdo se domnívá, že si teď v mládí na budoucí stáří a nemoci našetří, má nejspíš smůlu. Těžko najde cestu, jak si dnes vytvořenou hodnotu uchová a ochrání pro dobu třeba za 20, 30 nebo 50 let. A co když ho zdraví těžce zradí zítra, půjčí mu snad banka na léčbu?
Nejlevnější dobře vedené ústavy v téhle zemi, pro lidi nemocné nikoliv však bezmocné, mají prý měsíční náklad 20 000,-Kč i více na pacienta. Čísla o LDN neznám, ale musí to být podstatně dražší, nemá-li se jednat o pouhé urychlovače smrti. Bez mezilidské solidarity, širší než v rodině, je určitě provozovat nelze.

Domnívám se, že individualističtí sobci jsou kategorií lidí, která je první a tvrdě proti "přerozdělování" a první a tvrdě volá po pomoci. Záleží jen na situaci.
20. 07. 2008 | 23:42

wood napsal(a):

On ten Rath asi není takový idiot,hulvát a hlupák,když naprosto skvěle a pravdivě pojmenoval problém LDN,i situaci,která nás každého ve stáří,bohužel čeká.Navrhl i řešení.Jsou to samozřejmě v první řadě peníze.O tom by měla být diskuse ve vládě a parlamentu.Ne jak prohlásil Topolánek,že vynášením takových problémů komplikujemem situaci Julínkovi.
20. 07. 2008 | 23:53

bigjirka napsal(a):

@Jan - nevím, jste-li jiný, neurážejte se. My jsme teď s matkou zažili úplné hrůzy a nejde to pojmenovat jinak, než jako vady etiky.

Každé pojištění je solidární, ti, jimž událost nenastala, přispívají těm jimž nastala. Dnešní daňopojištění je chlív, ve kterém strana nabídky rve, co se dá, strana poptávky platí bez ohledu na své přání a smějou se takoví dobytci jako Tonda Pečenka nebo tenhleten. Tímto systémem to prostě nejde. A bohatí? Ti neplatí nic. Mají přece daňové poradce. Nemakačenkové neplatí taky nic, protože za ně to platíme zas ještě jednou jako pojišťovací příspěvek státu.
21. 07. 2008 | 00:13

neo napsal(a):

Maja:

každý říká za kolik je ochoten pracovat:) jinak to ani není možné. Jak myslíte, že se utváří výše mzdy?

A pokud jste si nevšiml(a), tak se nad nikoho nepovyšuji a nikoho ani neurážim. pokud máte pocit, že ano, tak mi názorně ukažte prosím, kde jsem zde někoho urazil ! dík a čau
21. 07. 2008 | 08:34

Kamila napsal(a):

Minulý režim ,před rokem 1989,byl lidštější a lepší než ten co tu máme nyní .Jsem o tom hluboce přesvědčen ,přinejmenším nedával tak velký prostor lumpům a darebákům ,kteří ubližují jiným lidem a taky hlupákům.O staré lidi bylo postaráno a neděla se taková zvěrstva jako nyní.
21. 07. 2008 | 15:11

Maart napsal(a):

Vážený pane Rathe,
znáte přísloví, kam vítr, tam plášť? ... Já myslím, že by u něm v učebnicích měla být Vaše fotka.

Omlouvá se za dlouhý příspěvěk, ale stojí za to. Jde o přepis zpráv z CRo z 2.7.1997:

CLK vyhlasila ceny vykonu podle noveho sazebniku

S platnosti od utery vyhlasila Ceska lekarska komora ceny vykonu podle
noveho sazebniku s korunovou hodnotou bodu. Pojistovny ale nabizeji za
bod jen 46 haleru. Profesni komora proto vyzvala lekare, aby od pacientu
zadali za osetreni prime platby. Napriklad za cilene vysetreni 99 korun
a za kontrolu 65 korun. Zatimco nekteri ambulantni lekari povazuji
stanovisto Ceske lekarske komory "za odtrzene od reality", v jinych
zdravotnickych zarizenich museli pacienti za osetreni zaplatit. Rada
lekaru se rozhodla vyckat na dalsi vyvoj situace. Zejmena soukromi
lekari vsak k vybirani poplatku pristoupili.

Vseobecna zdravotni pojistovna uvedla, ze zaplati lekarum, kteri
poskytnou peci jejim pojistencum, i po 1. cervenci podle podminek
dohodnutych ve smlouve. Ustredni reditel pojistovny Jiri Nemec vyzval
pojistence, aby za leceni v hotovosti neplatili, protoze tato pojistovna
jim nemuze proplatit ucet ve vysi stanovene lekarem. Nemec upozornil, ze
vymahanim uhrad v hotovosti porusuji lekari smlouvu, kterou maji s
pojistovnou, a dostavaji se do rozporu s Listinou prav a svobod a se
zakonem o vseobecnem zdravotnim pojisteni.

Odbory statnich organu doporucily, aby pacienti za osetreni u lekare
hotove neplatili. Pokud pacienti ve vyjimecnych pripadech za peci preci
jen zaplati, meli by urychlene pozadat pojistovnu o proplaceni uctenky.
Odborovy svaz tento postup projednal se Zdravotni pojistovnou
ministerstva vnitra, obdobny postup vsak doporucil i klientum ostatnich
zdravotnich pojistoven.

V utery ministr zdravotnictvi Jan Strasky uvedl, ze podle jeho nazoru by
bylo pri bodovem hodnoceni nejlepsi netrvat na korune za bod a spokojit
se priblizne s 80 haleri. Pracovni doba lekare by vsak mohla byt
maximalne deset hodin denne. Navrh, ktery je nejblizsi CLK, predpoklada
ohodnoceni bodu jednou korunou a pracovni dobu v delce 8,5 hodiny.
Komora pri jednanich s VZP i s ministerstvem zdravotnictvi dosud
argumentovala tim, ze po 1. cervenci, kdy vstoupil do platnosti sporny
cenik, lekar nezna cenu sve prace. V pripade, ze spravni rada VZP na
svem ctvrtecnim zasedani rozhodne ve smyslu dosud uzavrenych dohod, je
predseda CLK Svoboda pripraven vyzvat lekare k zastaveni vybirani
poplatku.
LOK je pripraven zorganizovat stavku

Lekarsky odborovy klub je pripraven zorganizovat petidenni vystraznou
stavku na podporu Ceske lekarske komory, jejiho prezidenta Bohuslava
Svobody a take tech ambulantnich lekaru, kteri z popudu komory od utery
od pacientu vybiraji. Predseda LOK David Rath v utery uvedl, ze do
stavky vstoupi vsechny nemocnice a lekari budou poskytovat pouze akutni
peci, pokud se "stat bude snazit pomoci nastrcenych skupin postupovat
militantne proti komore a osobe jejiho prezidenta". Rath tak reagoval na
zpravy o chystanych trestnich oznamenich na Bohuslava Svobodu a
lekarskou komoru.

link:
http://archiv.radio.cz/news...
21. 07. 2008 | 15:41

jarda napsal(a):

není možné v parlamentní demokracii (svět lobingu)vytvořit dlouhodobé komlexní řešení pro jakkoliv bezmocné.

Proto cvičení pana Ratha považuji za populismus nehrubšího zrna.Možná si to ani neuvědomujete.

Pane doktore, dokáži na toto téma blogovat s kýmkoliv, ale nezlobte se s Vámi ne.
Byl a jste ve výkonné funkci, proto máte poslanecký plat, imunitu a další různé výhody a proto jste spoluzodpovědný za stav , který nikoho neteší, jelikož si každý dobře uvědomuje,že společnost se rozpozná i podle zapomínání na zapomenuté.Každý jsme její součástí.
Je mi líto, že společnost považujete za stádo ovcí, která se přilepí na titulky podobně jako v bulvárních novinách. Tady je začátek světa virtuální činů , leč žádný světlo světa nespatřil.
21. 07. 2008 | 21:10

MASH napsal(a):

@jarda: Nejak jsem nepochopil Vasi uvahu. Nelibi se Vam, ze Rath byl asi 4 mesice ministrem a ted je poslancem s platem a imunitou. A kdo podle Vas ma na podobne problemy nyni poukazovat? Nejakej Franta od Vas z hospody?
S nazory a postoji pana Ratha naprosto souhlasim. Ten clovek se mi, jako politik zatim velmi zamlouva. Ovsem, pockam si, jake budou jeho cinny. Zda-li dostoji tomu vsemu, co "nasliboval" a proklamoval. Pokud ne, odsoudim ho a uz ho nikdy v zivote volit nebudu.
Ale skutecne nechapu, proc bych na nej mel nadavat, ci ho odsuzovat predem?
22. 07. 2008 | 03:37

Tonda napsal(a):

Hlavně by se měli snížit počty i platy v Praze a okolí.Vyhrává tam ve volbách s převahou ODS což značí že s Julínkovými zásahy souhlasíte.A co se ceny bytů a najmů týká,přeji 200 procent nahoru když je Praha a okolí modré.
22. 07. 2008 | 05:08

neo napsal(a):

Tonda:

je to známá věc, že v krajích kde je volena ODS je vysoká životní úroveň:)
22. 07. 2008 | 08:33

Jarda napsal(a):

to mash :

sám jsem s tím měl problém, ale nakonec se mi to povedlo. Pokusím se vysvětlit.

Každý kdo je tímto národem zaplacen se musí pokusit měnit či neměnit dle toho co je lepší. Máte pocit, že neexistuje politická schoda na tom, že je třeba tento léta zakonzervovaný stav měnit.Pokud ne tak k čemu ta propaganda.Jedině kvůli politickým bodům. Tedy nejdeo tylidičky a to panu Rathovi říkám.Chtěl li by a měl li by k tomu předpoklady změnil by to raz dva.Totiž kdo jiný. Ale to se radši schválí jak řidiči za úplatu umažou body.Jak jsem výše uvedl je to svět lobingu a za bezmocné nikdo nelobuje.

Neznamená to, že bych nebyl jeho zastáncem. V případě privatizací jsem absolutně na jeho straně. To je totiž kontretní příklad na sos.
22. 07. 2008 | 11:16

Jarda napsal(a):

to mash :

Chtěl jsem říci, že poukazovat je v tomto případě velmi málo a proto se to přelilo do populismu.
22. 07. 2008 | 11:19

David Htar napsal(a):

Chlapče, tys měl zůstat u té zdravotní sestry. Nenadělal bys alespoň tolik bordelu ve zdravotnictví a politice!
22. 07. 2008 | 11:42

Karel Souček napsal(a):

Po přečtení "komentářů" k článku MUDr.Ratha jsem zdrcen nad omeze-ností některých jediců. Co mohl
MUDr.Rath prosadit jako ministr,
když parlament a Krajské úřady
ovládali a ovládá ODS. Zaplacená
media vyvolávají štvavou kampaň
proti MUDr.Rathovi.Kde nato pan
Julínek a jeho kumpání berou?
V sázce je rozkradení miliard ve
zdravotnictví.Kapsování lékár-
nické lobby a dosud není síla která by je zastavila. Jsem přes-
vědčen že pana Julínka s Cikrtem
bude jednou společnost soudit jako zločince.V USA řízená péče krachuje, ve Švýcarsku od tohoto
experimentu také odstoupili.
Proč taková štvanice na MUDr. Rátha? Proč není smysluplná diskuse se znalostí problematiky
ve zdravotnictví?Proč nevyslyšíme
naše odborníky? V racionální přestavbě zdravotnictví se dle mého názoru musíme zbavit tunelářů,pletichářů a jím podobných a do vedení postavit lidi kterým jde skutečně o věc.
na závěr nejsem,ani jsem nebyl komunistou a nebojím se podepsat svým jménem. Vše mi připomíná
analogii třicátých let u našich
západních sousedů.
22. 07. 2008 | 15:37

P.V.M.Peters napsal(a):

Zvláštní je to,že za doby,kdy byl Soudr.Rath ministrem zdravotnictví,to bylo takřka stejné,ne-li,neváhám tvrdit,horší.
Podle celé opozice(Čssd,Ksčm)je každý krok této vlády špatný,skandální,prostě nepřijatelný.Ale obratem ruky,Čssd vzkazuje,že za její vlády to bude lepší.

Občané ČR,tímto na vás apeluji:Nevěřte všemu,co říká Čssd,bude ot stejné,ne-li horší.
22. 07. 2008 | 17:07

Smart napsal(a):

Pane doktore, hezky a přesně napsané. Fanatičtí odeesáci to nepochopí, ale to neva. Pravda stejně jednou vyjde najevo. Pokračujte v blozích. Váš fanoušek.
22. 07. 2008 | 20:46

Smart napsal(a):

ODS ovládá vládu, ovláda kraje, ovládá radnice. O nemocnicích dnes rozhodují kraje. Jestli je někdo za stav nemocnicích zodpovědný, pak je to ODS.
22. 07. 2008 | 20:47

Pavel Mrač napsal(a):

Nikdo nemůže věřit, že by to pan Dr. Rath myslel poctivě. Sám v oblasti zdravotnictví podniká. Znamenalo by to potom, že i on zle a nestoudně cizopasí na lidském zdraví. Sám bych mu to nutně nepřisuzoval. Znám spoustu lékařů, kteří podnikají v oblasti zdravotnictví a nikoho z nich nepodezřívám, že by okrádal pacienty nebo systém zdravotnictví, či vykořisťoval své zdravotní sestry. Proč taková rétorika ze strany lékaře, který spoluvlastní privátní zdravotnické zařízení? Asi nedostatek jiných vlastních témat! A hlavně volby jsou za rohem a sociálnědemokratický volič nepozná, že jde o prachobyčejný licoměrný populismus!
22. 07. 2008 | 23:52

Brabenec napsal(a):

Pan Rath lže, jako když tiskne. Pozoruhodné je, že lže naprosto dokonale. Ztratil vazbu mezi realitou a svými slovy a postoji. Za týden nebo za rok si od něj možná přečteme něco přesně opačného. Hbitě to potom okomentuje slovy, že jen blbec nemění názory. Jen blbec je ale mění s každým poryvem větru a podle toho kam ho právě táhne touha po moci.
23. 07. 2008 | 00:01

michal napsal(a):

cituji blogera: "Soukromý vlastník musí logicky co nejvíce vydělat pro sebe, tudíž co vydá na platech o to přijde sám".

Podle jake logiky tak usuzujete? Poodle te vasi? Vy jako soukromy vlastnik zdravotnickeho zarizeni take vydavate na platech co nejmene, aby jste o moc neprisel? Asi ano, pokud to tvrdite o ostatnich. Ne vsichni uvazuji a podnikaji vasim stylem. Ja sve zamestnance platim dobre, jsou pateri me firmy a sve prace si vazi. Prosim dolozte, kolik zamestnancu ve zdravotnictvi spachalo sebevrazdu z prepracovani, jak tvrdite.
Vas clanek je lacina predvolebni agitka. Popisete problem o kterem se vseobecne vi a nabizite genialni reseni, vice penez.
Vy resp. CSSD je nema. Vy to vite, ale kdyz lidi to radi slysi. Bude to, bude toho hodne a bude to zdarma. Sice to bude stat za h.o.v.n.o, ale hlavne vsichni budou mit stejne.
23. 07. 2008 | 05:21

norma napsal(a):

Michal
slyšel jste něco o syndromu vyhoření? Ve zdravotnických oborech, kde často umírají pacienti je to častý jev.Nemusí jit hned o sebevraždu. Ono je něco jiného opracovávat železo a něco jiného je práce z lidmi. Ta je opravdu velmi náročná na psychiku. Myslíte si, že je adekvátní, když sestra s vysokoškolským diplomem a 20letou praxi má v soukromé nemocnici hrubého 12 tisíc. V tomto asi opravdu není vše jak má být.
23. 07. 2008 | 07:38

neo napsal(a):

norma: tak proč tam dělá za 12 000? proč nedělá ve státní za 13000????:) proč nedělá prodavačku za 10 nebo uklizečku za 8? proč nedělá manažerku za 150 000?

Adekvátní plat je takový, za jaký je dotyčný člověk ochoten pracovat...dokud tohle nepochopíte, tak se nemá cenu vůbec dohadovat.

Dneska neexistují fixní platy a umístěnky. Každý má svobodu si vybrat povolání jaké chce a to za odměnu jakou si určí.
23. 07. 2008 | 08:25

norma napsal(a):

neo
to, co pišete, chápe čím dál tím víc sester a ty mladší prostě odcházejí. Proč myslíte, že ve zdravotnictví začíná být akutní nedostatek sester? Právě pro to, co jste napsal. Vy si myslíte, že toto je řešení? Já ne.
Co se týká platů. Ve státních nemocnicích jsou tabulkové platy. Platové postupy jsou po třech letech. Pokud máte zájem, pak si je prohlédněte.
23. 07. 2008 | 08:52

bohouš napsal(a):

to Karel Souček :
Pane jsem zdrcen Vaší naivitou.
Máte vůbec představu co je ministr či poslanec za sílu ???
Každý v této funkci může hory přenášet, ale museli by chlapci chtít pracovat.
to michal :
asi Vám rozumím, ale ekonomicko - technicky :
služba je obor podnikání s předvídatelnou úrovní. Její dlouhodobá kvalita okamžitě klesá při převisu poptávky. Při dlouhodobém převisu poptávky stagnuje na nízké úrovni, jelikož její mechanizmi nejsou rušeny nedostatkem.
Pokud máte pocit, že by mohlo býti ve zdravotnictví nedostatek nemocných pak souhlasím se soukromou sférou.Pokud ne tak vybírám mezi málo kvalitní drahou soukromou zdravotní službou nebo málo kvalitní levnou státem řízenou zdravotní službou tu druhou variantu, která má větší potenciál ke krytí rizik a zvyšování kvality.
Dvacet let po revoluci jsme se naučili, že v restauraci kde výborně vařili vaří špatně. Proč ?
Určití chlapíci zvaní mafie zajistili drsným způsobem nedostatek konkurence na trhu a lacino těží s převisu poptávky a s kvalitou, si v rámci omezení nákladů nelámou hlavu.
Umíte si představit tento příběh ve zdravotnictví?
Říká se, že neviditelná ruka trhu dobře vidí a hlavně na veřejné finace.viz dotace na vstupenku alias kauza divadelníků
23. 07. 2008 | 08:57

neo napsal(a):

Norma:

ale o tom přesně píšu a v tom je jádro "problému". Rozčilovat se nad platy sester, učitelů, dělníků, prodavaček..prostě nemá smysl.

Pan Rath upozorňuje na to, že ve státních zařízeních jsou platy sester nízké a v soukromých ještě nižší...ale zapomíná na fakt, ža i mzda je určena trhem (v soukromém sektoru). A je jasné, že dokud budou lidé za takový plat tu práci dělat, tak prostě nebude vyšší, proč taky, že?

Akutní nedostatek sester musí dosáhnout takové úrovně, aby mzda mohla růst.
Pořád platí, že je člověk zodpovědný sám za sebe a pokud nastoupí do nemocnice za 12 000, tak tam asi pracovat chce a odměna mu vyhovuje..
23. 07. 2008 | 09:22

norma napsal(a):

neo
nerozčiluji se, je to jenom konstatování. Jak už jsem psala, sester začíná být nedostatek, zavírají se oddělení, tak je vidět, že plat jim nevyhovuje. Krmit sestry tím, že jejich práce není povolání, ale poslání do nkonečná nelze. Za to si nic nekoupí(to jenom na okraj, není to miněno pro Vás, Vy to nepišete).
23. 07. 2008 | 09:33

hombre napsal(a):

Jinými slovy, pane neo: je správné, že učitel odchází dělat něco jiného z prostého důvodu, že tam dostane víc bez ohledu na to, co vystudoval. Item zdravotní sestra. A měli bychom zavést pořádně vysoké školné, aby ti blbci pořádně zvážili to, co budou studovat. Tak nějak, co?
23. 07. 2008 | 09:58

neo napsal(a):

hombre:

právě zavedení školného a přesun pravomocí do rukou ředitelů škol, by umožnilo ohodnocovat učitelské povolání dle výkonu.

Státní tabulkové platy nikdy nebudou na vysoké úrovni a učitel vždy bude hodnocen podle věku a ne podle umu.
23. 07. 2008 | 10:03

norma napsal(a):

Neo
ještě jen tak na okraj, budete stejně zastávat názor nabídky a poptávky i v sitauci, kdy budete potřebovat akutně ošetření a nebude Vás mět kdo ošetřit, protože sestry budou pracovat v jiných lukrativnějších oborech?
23. 07. 2008 | 10:55

neo napsal(a):

norma:

to se nikdy nestane. právě díky nabídce a poptávce k něčemu takovému nemůže dojít.
23. 07. 2008 | 11:03

Eden napsal(a):

to neo: Problém je, že už se to děje. Na většině míst ať už soukromých, či státních je takový stav, že pacienti nedostávají potřebnou péči, a leckde kvůli tomu jsou některá zařízení jenom urychlovače smrti. Tady nějak ten tržní mechanismus přestává fungovat. Je to v takovém těsném rovnovážném stavu, kdy majitel si mne ruce a lidem to ještě "tolik" nevadí. Ale to je přece špatně.
23. 07. 2008 | 13:07

neo napsal(a):

Eden:pouze klesá jejich stav a tak se sáhne po cizinkách. díra se se zalepí a hotovo. takže tržní mechanismus funguje dost dobře.
23. 07. 2008 | 13:35

Eden napsal(a):

to Neo: znovu opakuji, že díra je veliká a zalepená není i když se šahá po cizinkách, a navíc lidi nejsou ještě dostatečně znechucení tím, aby se něco změnilo. Ale ty problémy tam jsou a Váš přístup je evidentně neřeší.
23. 07. 2008 | 17:21

čilpan napsal(a):

Za stav a fungování zařízení (tedy např. LDN) je primárně odpovědný vlastník
zařízení. Četl jsem reportáž i další četné komentáře k ní.
O odpovědnosti vlastníka nikde ani slovo. Jako jediný nejvyšší
odpovědný byla popotahována
sestra, která si to nechala líbit.
Takto si všichni z gruntu pravicoví příznivci
a politici představují fungování
soukromých zdravotnických zařízení. Tož nás všechny ženou do skvělé budoucnosti.
Reagujte prosím moudruzi !!!
A potom si můžete nadávat i na kolegu Ratha jaký je to převlékač kabátů. Proč asi ?????
23. 07. 2008 | 23:12

neo napsal(a):

Eden:

vy jste jak natvrdlej:)

dokud styvy nebudou tak kritické, že už ani cizinci nepomůžou, tak ta mzda poroste...

musíte pochopit, že jakákoli díra na trhu se dříve či později zaplní. Nikdy nenastane situace, kdy tu nebude ani jedna zdravotní sestra ! NIKDY!!! to totiž nejde.
24. 07. 2008 | 08:33

Eden napsal(a):

to Neo: tak znova. Váš tržní mechanismus funguje do určité míry. Protože personálu je stále velký nedostatek, pacienti nedostávají péči, kterou potřebují. Tak a co s tím?

A ještě k cizincům, možná se budete divit, ale ne všude cizincky pracujou, tak to funguje spíš ve fakultních nemocnicích, kde je jejich poměr vyšší.
24. 07. 2008 | 10:37

neo napsal(a):

Eden:

To není můj tržní mechanismus. Je to mechanismus kterej funguje na celým světě tisíce let.
24. 07. 2008 | 10:40

Eden napsal(a):

to Neo: a znova... Podle Vás fungují. Tak proč je protože sester a pomocného personálu nedostatek. Pacientům se nedostává dostatečné péče, ať už ve veřejných tak soukromých zařízeních. Tak co s tím?
24. 07. 2008 | 12:12

Eden napsal(a):

teda fuj, protože tam nemá co dělat:)
24. 07. 2008 | 12:12

neo napsal(a):

Eden:

co by, nic s tím.. nemocnice naberou cizince, kteří budou dělat za nižší mzdy a až bude i pro cizince plat nízký, tak poroste...

Ten nedostatek se vyřeší sám.
24. 07. 2008 | 12:46

Eden napsal(a):

to neo: :)) zamyslete se nad sebou. Onemocněte tak, aby se o Vás musely sestřičky starat. No a pak, co se budete několik hodin válet ve svých výkalech, si řekneme, jestli je lepší nedostatek špatně placených sester nebo dostatek dobře placených. A takhle se válet nebudete kvůli tomu, že by na Vás sestry kašlaly, ale kvůli tomu, že prostě kolem Vás bude dost podobně postižených lidí, takže na Vás prostě nebudou mít čas:)

Jasně necháme to bejt, ať si ty lidi shnijou.
24. 07. 2008 | 14:34

dr.condom napsal(a):

Nic....tržní mechanizmus říká že, Ti co na to budou mít a budou mít i patřičné konexe si na černo cash zaplatí péči v soukromém zařízení které bude tím pádem mít na platy pro zdravotmníky přiměřené vzdělání, množství a charakteru odvedené práce a Ti co na to mít nebudou, tak umřou - ať už ve státním nebo soukromém a bude jim jwedno jestli je za ruku drží češka nebo vietnamnka...ale nejspíše budou držet jen plnou toaletní mísu....to je ruka trhu
24. 07. 2008 | 14:41

neo napsal(a):

Eden:

vy asi nechápete, že až sem to nedojde, že? Jakmlile stav sester klesne, tak se přijmou nové ochotné za nižší mzdy pracovat.

pokud si nemocnice nebude moci dovolit navýšit stavy, tak krachne...

prostě a jednoduše to nikdy nemůže dospět do stavu, kdy se o pacienta nebude mít kdo postarat. tečka.
24. 07. 2008 | 14:55

Eden napsal(a):

to neo: jééé vy jste asi mimo. Ono se to totiž děje. Asi žijete v jiné republice, kde funguje ideální kapitalismus.
24. 07. 2008 | 15:05

neo napsal(a):

Eden: neděje se to. jen je jich v současnosti méně než je potřeba a proto se přijímají cizinky. ale je to ještě " v normě" a za chvíli se stavy budou zvyšovat. Zvlášť po kompletní privatizaci.
24. 07. 2008 | 15:16

Eden napsal(a):

to Neo: vy pracujete ve zdravotnictví? Jak víte, že se to neděje? já se v tom celkem pohybuju, proto říkám, že se to děje. Nelze říct, že problém neexistuje, když ho nevidíte. A děje se to i soukromých zařízeních, nevím co na tom nechápete.
24. 07. 2008 | 15:42

Eden napsal(a):

to Neo: jo ještě to co vy považujete za normu, tak já za normu považovat rozhodně nemůžu. Naprosto se zanedbávají některé povinnosti, na které prostě není čas. Nedovedete si představit, jak by se zvedla pověst nemocniční péče, kdyby bylo všechno jak má být. Proto nemůžu říct, že to co je dneska podle Vás v normě, tak za normu nelze považovat.
24. 07. 2008 | 15:46

neo napsal(a):

Eden: nepracuji ve zdravotnictví, ale několik sestřiček dobře znám a nějaké mám i v rodině.
24. 07. 2008 | 16:06

Medem napsal(a):

V kritických článcích novin
není ani zmínka o odpovědnosti vlastníka zařízení.
Komu to asi prospívá ???
24. 07. 2008 | 22:37

Bobina napsal(a):

Většina lidí co tu diskutují, pořádně nevědí o čem to vlastně mluví. Rath patrně zapomněl, že je za stav zdravotnictví spoluzodpovědný ! Co pro zlepšení udělal on ???Sama jezdím púl roku za 90 letým otcem do LDN, a musím říci, že sestry odvádějí velmi dobrou práci. Vím jakou práci jsem s ním měla doma, starala jsem se 10 let, teprve když se jeho zdravotní stav hodně zhoršil a já už jsem nezvládala, jsem se odhodlala k tomuto kroku a jsem ráda, protože vím, že je v teple, v čistotě a ještě ho tam krmí, zkrátka je o něho dobře postaráno. Každý by měl zkusit se chvíli starat, aby dokázal ocenit práci sester na tomto pracovišti. Je to spíš poslání!!! Protože jako zaměstnání to nemůže nikdo docenit!!! A proto bych rozvažovala, kam s penězy ! Je jich málo a jsou potřeba zrovna v této oblasti rozhodně víc, než nějaký BLOB na Letné, nebo JÍZDNE zdarma pro poslance atd!!!!!!!!!!!
24. 07. 2008 | 23:12

noctem napsal(a):

Bobino, na dvaceti kilometrech dálnice se nakrade nejmíň na dva bloby... Resp. vyinkasuje se ze státní kasy o nějakých deset milard víc, než by bylo obvyklé při běžnách cenáh stavebních prací, aby se pan Neo necítil ve svém ekonomicko - filosofickém pohledu na věc příliš nerozohnil... Tady vážně nemá cenu se hádat ani rozčilovat.
25. 07. 2008 | 15:58

Trautmberk napsal(a):

Pane Rath stav financí ve zdravotnictví je opravdu krizový, ale jen mluvit o tom nestačí
26. 07. 2008 | 08:37

ročník 80 napsal(a):

Prominte, ale ktery doktor verejne hovori o tom, ze pacintovi utira "mazlavou stolici"? Neni-li to poruseni lekarskeho tajemstvi, protoze nezminujete jmeno pacienta, je to prinejmensim nechutne. Ale je pravda, ze pote, co jsem se podivala na tyto stranky http://www.zhavydrath.cz/ar... (puvodne jsem myslela, ze za tak straslivym nazvem i designem se musi skryvat blog pana Ratha zesmesnujici), uroven byvaleho pana mministra me prestala prekvapovat... smutne...
26. 07. 2008 | 10:29

Občan stojící stranu napsal(a):

Vážený pane doktore. Vůbec se z
hrubosti a ubohosti některých odpovědí nedělejte žádnou těžkou
hlavu.Někdo dokonce snaží kádrovat Vašeho otce.To jen dokazuje malost a ubohost pohledu. Proč například nikdo se
nezeptá v jaké rodině vyrůstal třeba předseda vlády? Kdybych nečetl ty hrubosti,tak bych o tom ani nepsal. Jen zkusme přemýšlet,kdosi může dovolit internet? A je jasno odkud vítr fouká Namísto rozumné diskuse myslicích lidíjen samé ínvektivy,zloba,urážkya jiné.Quo vadis ? Internetoví machři,někteří bez morálky,studu
a hanby. Přece náš jazyk zná i slušná slova ve vyjádření svých
demokratických názorů!?
26. 07. 2008 | 23:10

Rýpal napsal(a):

cituji blogera: "Soukromý vlastník musí logicky co nejvíce vydělat pro sebe, tudíž co vydá na platech o to přijde sám".
KOLIK PLATÍTE PERSONÁLU VE VAŠÍ
SOUKROMÉ KLINICE ?
28. 07. 2008 | 08:37

Cunctator napsal(a):

osobně děkuji za nejméně 2 věty:
1. "Ty před naprostým osobním zhroucením či sebevraždou chrání profesní otupělost – syndrom vyhoření."
2. "Kouzlo řešení spočívá v penězích a kontrole." V poslední době je to asi jediná ne-vanglořiťlezoucí věta, která obvykle velmosvětácky zní : "Kouzlo řešení je o penězích a kontrole."
31. 07. 2008 | 14:08

klukrek napsal(a):

Fandíme Vám Dr.Rathe !!!
31. 07. 2008 | 23:56

Fanda premiéra Tupolánka napsal(a):

Ať žijou soukromé léčebny
pro dlouhodobě nemocné
-za své peníze. Jsem zvědavý jestli pan julínek do nich něco napumpuje. Možná před volbami ...
Ještě je čas ...
Myslím, že 10-15tisíc Kč měsíčně
by mělo ma solidní péči o
člověka v LDN stačit. Ale podnikatelé v tomto oboru mají asi větší nároky ....
01. 08. 2008 | 22:55

L.T. napsal(a):

Pane doktore,nesmírně si Vás vážím,vím,že musíte překousnout útoky nejhrubšího kalibru,ale věřte,že dráždíte lidi svou inteligencí a schopnostmi,jste dobrý lékař,dobrý manager a mám pocit,že i slušný člověk.A to se nenosí.Jste jeden z mála,který rozumíte zdravotnictví,protože jste prošel všemi stupni.Váš otec,pokud vím,byl postrachem většiny lékařů,protože vyžadoval nekompromisně znalosti u atestace,a tak to má být.Dovolte mi však otázku.Pokud vím,když jste byl ministrem,tak jste LDN-kám moc nefandil.Co byste s nimi udělal,kdyby jste se opět stal ministrem Vy?Děkuji.
03. 08. 2008 | 10:35

Buy amoxicillin napsal(a):

buy amoxicillin
13. 03. 2009 | 11:32

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Boudal Jiří · Brenna Yngvar · Bureš Radim C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gargulák Karel · Girsa Václav · Glanc Tomáš · Groman Martin H Halík Tomáš · Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hapala Jiří · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří · Chytil Ondřej J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kupka Martin · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Maláčová Jana · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Podzimek Jan · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Rath David · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schneider Ondřej · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukal Josef · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Stulík David · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomek Prokop · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojtěch Adam · Vojtková Michaela Trtíková · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Walek Czeslaw · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zahumenská Vendula · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy