Buďme rozvážní a poučme se z chyb v západní Evropě

05. 05. 2014 | 07:18
Přečteno 6315 krát
Zásah Útvaru pro odhalování organizovaného zločinu v sídle Islámské nadace v Praze vyvolal kritické reakce kvůli své nepřiměřenosti. Volá se po odpovědnosti policie, což je bezesporu zdravá věc.

V Česku, které má traumatické historické zkušenosti s policejní šikanou, je přirozená a správná ostražitost vůči sebemenšímu zneužití uniformované moci vůči jednotlivci či menšině. Dnes naštěstí nežijeme v totalitě a tak demokratická kontrola policie zahrnuje Generální inspekci bezpečnostních sborů, Policejní prezidium, ministra vnitra či sněmovní bezpečnostní výbor. Je proto potřeba počkat na prošetření adekvátnosti zásahu, o jehož pozadí z přirozených důvodů spojených s vyšetřováním veřejnost zatím neví téměř nic.

Současně však aktuální veřejná debata postrádá jeden důležitý rozměr. Zamýšlí se někdo nad tím, proč je česká muslimská obec předmětem zájmu bezpečnostních složek?

Okamurovské strašení akutní hrozbou příchodu náboženských fanatiků je i díky dosavadní dobré práci českých bezpečnostních složek mimo realitu. Podíl cizinců u nás lehce překračuje čtyři procenta a muslimská komunita má podle odhadů jen něco málo přes deset tisíc členů. Ovšem už v roce 2012 vnitrostátní rozvědka konstatovala, že v Česku existuje „úsilí zavádět prvky islámského práva paralelně s platným právním systémem většinové společnosti“.

BIS dále varovala před autoradikalizujícími se osamělými vlky, s nimiž mají západoevropské společnosti své zkušenosti. Protiteroristický koordinátor EU zároveň varuje před asi dvěma tisíci muslimů s unijním občanstvím, kteří se z náboženských důvodů zapojili do bojů v Sýrii. O bezpečnostních hrozbách v některých muslimských komunitách evropských metropolích se radí unijní ministři vnitra a poukazují na ně evropské rozvědky.

Ze zákulisí české muslimské obce v posledních letech unikají videa s kázáními schvalujícími teroristické útoky proti Západu či vybízející k prosazování práva šaría, jako je rozvědkou uváděná a online dostupná iniciativa Sharia4Czech. Veřejně prezentované teze této iniciativy jsou v přímém rozporu s prvky liberální demokracie, tedy například základními lidskými právy pro všechny. Nejvyšší představitel Ústředí muslimských obcí u nás veřejně šíří doporučení, aby se děti vychovávaly k nenávisti k nevěřícímv Alláha. Toto vše v žádném případě neznamená, že je možné aplikovat kolektivní vinu, ovšem rozhodně není překvapivé, že se bezpečnostní složky zabývají konkrétními lidmi v této komunitě.

Přestože se česká muslimská komunita oproti některým západním skupinám nezdá být akutní bezpečnostní hrozbou, je naprosto správné, že jí české bezpečnostní složky věnují patřičnou pozornost. Rozhodně neplatí, že každý muslim je terorista a přiměřenost zákroku musí být řádně prošetřena už s ohledem na jeho prozatím poněkud vratké odůvodnění. Zároveň by si však naše demokraticky kontrolované bezpečnostní složky zasloužily více důvěry, když se snaží poučit z chyb svých západních partnerů, kteří těmto potenciálním hrozbám v minulosti nevěnovali dostatečnou pozornost.

Autoři:
Radko Hokovský, Jakub Janda, think-tank Evropské hodnoty
Pavel Franc (článek vyjadřuje názor, který není oficiálním stanoviskem Frank Bold, neboť ta se tomuto tématu nevěnuje)
David Zahumenský, advokát a bývalý předseda Ligy lidských práv

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Ládik!!! napsal(a):

"Rozhodně neplatí, že každý muslim je terorista...". Ale platí, že téměř každý terorista je muslim.
05. 05. 2014 | 07:23

K.V napsal(a):

V televizi říkali, že je to kvůli tomu, že někteří z nich měli doma knihu, kde je napsané že židi jsou nepřátelé muslimů. Hrozný rasistický objev!!
To by tedy měli udělat kukláči stejný zásah mezi blogery Aktualně
05. 05. 2014 | 07:31

Realista napsal(a):

Zrovna minuly tyden jsem jel pres v Francii, zastavovali jsme se v restauraci a kdyz se podivam ven z okna, vypadalo to doslova jako nekde v Saudske Arabii nebo Pakistanu. Hloucek v tech jejich bilych habitech, vsichni samozrejme fundamentalisticke bradky, rozlozene koberecky na parkovisti a kolektivne se modlili. Nemam z takovych veci dobry pocit. Ja se v blizkosti tech lidi necitim bezpecny. A je evidentni, ze se oni se zvykum a kulture nas evropanu prizpusobovat nehodlaji.
Jinak mi znamy primar nedavno vykladal, ze mu pridelili na oddeleni dva mlade doktory z Pakistanu coz ho pekne s**e, protoze ani jeden se zasadne nedotkne zenske, coz je u lekare tak "trochu" problem.
05. 05. 2014 | 08:00

Filuta napsal(a):

Jakápak "šikana" proti muslimům?!

Já pokládám za základní chybu , že jim tady (i přes odpor veřejnosti) dovolili stavět mešity.
Je jich tu mnohem více, nežli si Češi myslí. Samotného mě šokovalo, jak už se tady rozlezli a jak silnou síť si vybudovali.
Taky by bylo záhodno zveřejnit, jak dojí sociální systém a jak vysoké až dosud čerpali dokonce příspěvky na stavbu těchto mešit od našeho státu (rozuměj státu, jemuž MY platíme daně). V tomto případě byly církevní rest. (jakkoliv s jejich výší nesouhlasím) jedinou cestou, jak jim zavřít do budoucna penězovody.
Ale nebojím se o ně, ti jsou dostatečně vyfutrování ze zahr.islamistických zdrojů.
Nechápu, proč jim vůbec dovolujeme tady žít.
Nemají-li občanství, šupem bych je poslal domů. To je jediná možná cesta. Jinak si sem taky časem natahají celé široké rodiny, které čítají stovky členů.
Žádná "demokracie", žádná pol.korektnost - v tomto případě je to naprosto mimo mísu.
05. 05. 2014 | 08:06

vasja napsal(a):

Kdo se chce podívat na hackerský kousky v compech lidskoprávníků, má možnost.
Velká sranda, ale poučný.
http://www.white-media.info/hax.html
05. 05. 2014 | 08:09

Pepa Řepa napsal(a):

Nechte dělat bezpečnostní složky svou práci, to je celé.

Až bude Duka nebo Sidon vytrubovat komu je potřeba zakroutit krkem, a´t jdou klidně tam.
05. 05. 2014 | 08:51

Dr. Liberatus napsal(a):

Konečně hlas zdravého rozumu. Upřímně, muslimy bych si jako spoluobčany sám dobrovolně nevybral, čímž míním náboženskou, nikoliv etnickou identitu, lidé odkudkoliv jsou moji přátelé, pokud na nikoho neútočí. Nicméně když jde o představitele náboženských skupin tohoto druhu, nemám důvěru k jejich víře a hodnotám, jejich vztah k ženám a právu je pro mne nepřijatelný. Nicméně na druhou stranu jsem pro otevřenou společnost, takže chápu, že tady jsou a budou...a já s nimi chci žít v míru, aniž by mi někdo vnucoval, že jsem jako přesvědčený ateista, který žije jiným druhem duchovního života než tím konvenčním a masovým, nějaká skvrna nebo morální odpad. Žádnou teokracii nepotřebujeme, měli jsme svých dost.
05. 05. 2014 | 08:56

Petr z Tábora napsal(a):

Rozumný článek. Ještě můžeme jako příklad doplnit tu knihu, kvůli jejímuž šíření byl onen zásah - schvalování sebevražedných atentátů nás nemůže nechat klidnými.
05. 05. 2014 | 08:58

sekere napsal(a):

2 Vasja: 05. 05. 2014 | 08:09 - dekuji Vam za odkaz! velmi poucne....
05. 05. 2014 | 09:31

Boban napsal(a):

Jasně, buďme rozvážní, budujme mešity a minarety, probuďme spící pátou kolonu muslimů v ČR, protože křesťané také "můžou" stavět své kostely v arabském světě a všichni je tam za to podporují ... Ale vážně. Je to s podivem, že se zde tak roztahují a vyvolávají klaustrofobii a různé jiné fobie. Jsou agresivní, nepřizpůsobiví a militantní. Nikdy nevíte, co z nich vzejde. Přád by někoho obraceli na svou víru a tváří se, že jsou mírumilovní. Pozor na ně, kdo tam u nich byl, ví, že nejsou tí, čím nás zde krmí. Jestli chtějí Allaha a Mohameda, mají ho na Arabském poloostrově, kolik ho chtějí ...
05. 05. 2014 | 09:34

šašek z Jihlavy napsal(a):

Realista napsal(a):
"Jinak mi znamy primar nedavno vykladal, ze mu pridelili na oddeleni dva mlade doktory z Pakistanu coz ho pekne s**e, protoze ani jeden se zasadne nedotkne zenske, coz je u lekare tak "trochu" problem."
05. 05. 2014 | 08:00
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Já měl za to, že primáři si vybírají, koho si na oddělení vezmou a ejhle, oni jsou jim přidělováni (asi ředitelem?).
A tomu "zásadně se nedotkne ženské" nějak nerozumím, snad jenom když má mensez?
05. 05. 2014 | 09:35

buldatra napsal(a):

Zdejším musulmanům jen prospěje, když budou vědět, že jsou pod bedlivým dozorem.

Vzhledem k tomu, že jak správně v diskuzi napsal Ládik, cituji:
"Rozhodně neplatí, že každý muslim je terorista...". Ale platí, že téměř každý terorista je muslim....
...bych to viděl jako dobrou prevenci a prevence je méně nákladná, než dlouhodobá léčba.
05. 05. 2014 | 09:36

Přidat komentář napsal(a):

Včera bylo pozdě a největší problém je, že mediální prostor mají jen připodělaný hlupáci jako je autor, policie udělal největší chybu, že je nerozehnala z Letné, fotka musulmanů s pražským hradem obletěla svět, to je na tom pro ně největší profit.... Lidé bděte.
Celý tento blog patří okamžitě smáznout a islám tady zakázat, Sáňku na Mírov.
05. 05. 2014 | 10:04

modrý edvard napsal(a):

Rozumný článek.
05. 05. 2014 | 10:05

Jan Novák napsal(a):

Pokud platí, že každý terorista je muslim, tak členové Lidových milicí, zbraní SS,NKVD nebo třeba frakce Rudé armády byli muslimové? Nebo to byli spíše zfanatizování, nebo uplacení primitivové?
05. 05. 2014 | 10:13

Cubatieur napsal(a):

Islám je velice potřebný pro EU. Politici dobře vědí co platí na místní chátru. Jinak by sem nepozvali 25 000 000 arabášů, takže to celé je jen divadlo aby se něco dělo jakože se děje. Čím víc jinozemskejch vlčáků tím víc ujařmené místní ovce. A ovce ujařmení potřebuje a dřít z kůže a maso z kostí 12 hodin denně u pásu v montovně nebo v hypermarketu. Ale ale ? Čekali jste snad od demokratůry něco jiného ?
05. 05. 2014 | 10:33

Tydýt napsal(a):

"muslimská komunita má podle odhadů jen něco málo přes deset tisíc členů"... připomíná mi to vtip o padání z okna... osmý patro, zatím dobrý.

Kolik bylo v ČR muslimských modliteben v roce 2000, kolik jich je dnes, kolik jich bude za deset let. Kdy začnou muslimové protestovat velmi nahlas proti psům v parku, vepřovému ve školní jídelně, nepatřičně oděné moderátorce v televizi? Všechno je jen otázkou času, demografie je neúprosná a muslimská komunita v Evropě roste geometrickou řadou. Malovat si to tak, že u nás to ještě není tak hrozné jako ve Švédsku, je krátkozraké.

Nenaděláme s tím ale vůbec nic. Celý problém nemá civilizované řešení. Islám v Evropě převládne a přináší s sebou chca nechca islamismus, vůči němuž je sám bezbranný a poslušný.
05. 05. 2014 | 10:52

Přidat komentář napsal(a):

Vídeň 1683
http://www.youtube.com/watch?v=xwxJ5gAd1-A
poučit se je možné jedině z historie proto je tento film důležitější než jalové žvásty pana multikulti
05. 05. 2014 | 11:22

K.V napsal(a):

tak co je vlastně napsané v té knize , že je za to museli zavřít kukláči.
Opravdu jen ta věta že židi a muslimové jsou nepřátelé?
To je síla
05. 05. 2014 | 11:31

EK napsal(a):

Poučme se z chyb Západu - a nemazleme se s nimi.
05. 05. 2014 | 11:45

Libertad napsal(a):

Dík za text.

S pozdravem

Sidonio Lbertad
05. 05. 2014 | 12:22

Filuta napsal(a):

Tydýt

No tak to budeme řešit kapku "necivilizovaně".
Já kašlu na "civilizovanost" ,když jde mým dětem o budoucnost a de facto holý život.
05. 05. 2014 | 12:32

Matěj Kopecký napsal(a):

Falešní, záludní, vrazí vám dýku do zad, úlisní, pomstychtiví, to jsou muslimové, mohamedání a nevím jak ty psy ještě nazvat... Stačí číst Alibabu, pohádky 1000 a jedné noci, Prince z Persie atd. Tam jsou vykresleni svou vlastní lidovou tvořivostí. My křesťané jsme pro ně nevěřícní psy, pohŕdají námi a nejraději by nás vyhladili a přitom tvrdili, že to je v koránu ... Pravověrní, jak si říkají jsou militantní a nehledí na oběti ve svých vlastních řadách, čím více, tím lépe. Ti vůdcové hecují nevzdělané muže a ženy k terorismu. Ti nevzdělaní se tam s vidinou 11 nebe a 21 panen hrnou ... Jakou proti tomu postavit obranu? Nepouštět je do Evropy, i když jenom ve Francii jich žije 16 milionů, a jezdí se zdokonalovat v boji do Sýrie, neustupovat jim, ať se přizpůsobují oni a ne my, ať si nestaví mešity s minarety, ať je klidně zavřou, když budou pobuřovat a ohrožovat naše životy a kulturu. Nemůžeme zde trpět lidí, kteří se nechtějí začlenit do naši společnosti a chtějí ji rozbít.
05. 05. 2014 | 12:44

Captcha napsal(a):

Autor textu je dost jednoduchý, když to chci vyjádřit mírně. Tak v Česku hrozí zavedení elementú z práva šária ? A jak si to pan autor představuje v praxi, to zavádění? Jako že to odhlasují v parlamentu? Zde, v této zemi, kde většinový názor občanů je negativní vůči muslimům ? pan autor (autoři) se zřejmě chce zviditelnit na českém pískovišti. Nula.
05. 05. 2014 | 12:56

Focke und Wulf napsal(a):

Pár měsíců jsem v muslimských zemích strávil a rozhodně jsem neměl nikdy žádný problém. Takový Tádžikistán je země, kam bych si troufnul odjet jen tak, s rukama v kapsách, protože vím, že místní jsou tak skvělí, že by mne nenechali ani okamžik jakkoli strádat. Když jsem tam jezdil lézt, byl jediný problém hostitelům vysvětlit, proč vlastně tak mermomocí chceme lézt na kopec, kde stejně nic kloudného není místo toho, abychom si dál povídali, jedli a pili čaj....
Zato v USA jsme jen sjeli ze silnice a než jsme se stačili vysoukat z auta, stál tam borec s odjištěnou medvědobijkou, že tam být nesmíme, protože ta polňačka je JEHO.
05. 05. 2014 | 12:58

17, 5 bilionů dolarů vrátit nejde napsal(a):

Je zakázáno číst Mein Kampf ?
Smí se vydávat ?
Je zakázáno dívat se na film der Ewige Jude ?

A když by to tedy bylo zakázáno - vtrhne policejní komando například na server Ulozto, či do Historického ústavu akademie věd, do ÚSTR -ku, či do velkého, nadnárodního soukromého vydavatelství ?
Milé dámy a milí pánové, to by se musilo např. v USA zavřit spousta inetrnetových a kamenných obchodů, to byste musili postupovat pomalu tak, jak nacisti o Kristall Nacht , abyste to zvládli důkladně....

Bijte lidi kvůli slovům a textům a jste takoví jako vás chtěli mít nacisti a asi takoví jako vás chtějí mít islamští fundamentalisti. Stanete se jejich výrobky.

http://www.uloz.to/hledej?q=ewige+jude

Záhumenský, pokud jsou skutečně zásadovým lidkoprávním bijcem a ne pouze záhumenním ochráncem lidských práv, tak by měli co nejkdřív mazat do centrály ulozto a tam to řádně provětrat.
Pak můžou vtrhnout i např. do Akademie věd. Do jejich bibliotéky /jistě nechtěj tvrdit, že poznání má být výsadou/..
To už budou mít dost zkušeností na to, aby mohli v USA uspořádat obdobu Kristall Nacht - udělat razie v těch obchodech, co prodávaj artefakty s nacistickou tématikou, včetně toho, že ji vymlátěj výlohy.

Dám jim pár tipů, nebo věděj co ? Dám jim jeden vypečenej tip. :

http://www.amazon.com/Mein-Kampf-Deutsch-Sprache-ungek%C3%BCrzte/dp/1480191353

Záhumenský, kdyby JIch na vrátnici Amazonu nechtěli pustit, tak jim řeknou že tam jdou dělat tu razii kvůlivavě lickejm právům, na to se slyší i na Ukrajině, tam se pod vlajkou lickejch práv dokonce začly dělat pogromy....

P.S. Záhumenský, to byl samozřejmě for, nikdo nechce ať skončíte v péči psychiatrů.
Byl to jen takový kamarádský šťouch, doufám, že to tak vemou, Záhumenský.
05. 05. 2014 | 13:09

Damúza napsal(a):

Captcha

Proč by měl být autor textu jednoduchý? Není problém spíš ve vašem vnímání textu? Ve vašich informacích a zkušenostech? A hlavně ve vaší předpojatosti?

Zato zavádění principů práva šária je jednoduché. Zajeďte podívat do Londýna, Paříže, do Bruselu, do švédských měst.... Navštivte muslimské čtvrti. Pokud vám v tom nebude bránit projevená předpojatost pochopíte, že tam podle šárii již žijí. Pokud tam potkáte muslimskou ženu, je předpisově zahalená dle šárii. Odvážit se v běžně odvážném evropském letním odění do těchto čtvrtí nelze radit žádné ženě. To vám připadá normální? V Evropě? A většinový negativní názor občanů těchto zemí vůči muslimům s tím nic nenadělá.
Nulu za "úvahu" si zasloužíte sám.
05. 05. 2014 | 13:15

Pitrýsek napsal(a):

Žádné muslimy v ČR nechci !!Ať si staví mešity u nich doma.
05. 05. 2014 | 13:46

Pepa Řepa napsal(a):

Damúza
jen bych nesměle připomenul, že šaria respektive fiqh zahrnuje nejen způsob oblékání, ale hlavně druhou jurisdikci odlišný systém při dědění, svědčení u soudu, uzavírání sňatků etc. etc.
O syndromu druhé třetí generace a nemožnosti konverze nemluvě.
Článek je vyvážený, druhá jurisdikce je naprosto nepřípustná .

Ostatně požadavek na šariát v ČR tady naprosto vážně vznášel jeden diskutér.
Žádat je legitimní, odmítnout nutné.
Zákaz knih-jakýchkoliv-považuji za hloupost.
Druhá věc je opírat svá kázání o naprosto nepřijatelné pasáže.
Odkazů na kázání Aliho Větráka je na you tube hafo.
05. 05. 2014 | 16:26

17, 5 bilionů dolarů vrátit nejde napsal(a):

Ha, ha, ha...."Ali Větrák"...- to je fakt jmémo ?

Dík, to jsem potřeboval....:-))))) Už můžu jít.....

Ali Větrák, to zní skoro jak Horst Novák. :-)
05. 05. 2014 | 17:01

Pitrýsek napsal(a):

Co to tady meleš?! Západ přece žádné chyby nemá a nikdy neměl , to jen Východ přece.Kdo tě poučil, čemu věříš, kdo tě platí??!!Hochu ty jsi v tomto Absurdistánu 25.let po plyšáku totálně odepsán.
05. 05. 2014 | 17:37

Damúza napsal(a):

Pepa Řepa

Klidně připomínejte i směle!

Nerovnoprávnost žen v systému muslimské společnosti je na první pohled evidentní striktním vyžadováním jejich povinného zahalení na veřejnosti. O ten první pohled při procházení muslimských čtvrtí v evropských městech mi šlo. K poznání odlišné jurisdikce, kterou muslimové pomocí prosazování šárii žádají, první pohled samozřejmě nestačí. To jen na vysvětlení. Jinak vaše doplnění vítám.

Úsměvné je vysvětlení, že zahalení ženy chrání. Před čím? Před nejapným, nepřátelským, hrubým, nevychovaným světem muslimských mužů přeci!! !
Ženy v evropské civilizaci se nezahalují, neboť většina evropských mužů se chová přijatelně, slušně, občas i galantně. Ale tohle muslimům nevysvětlíte. Jejich pocit nadřazenosti daný neměnnou vírou ve věčně platnou zjevenou pravdu prorokem je pro Evropany nejen nepochopitelná, ale hlavně nebezpečná. Jenomže kam to s těmi svými jistotami dopracovali? K nutnosti infiltrovat další a další prosperující společnosti, obrácením na islám je paralyzovat a opět nuceně pokračovat v infiltraci jinde. Na řadě je Evropa. Bohužel zatím infiltrují úspěšně.

Postup české policie vůči muslimské komunitě je pro mne přijatelný, stejně jako sledování jejich činnosti tajnými službami považuji za velmi žádoucí.
05. 05. 2014 | 17:42

Buba napsal(a):

Poučme se z chyb Západu - a pryč s nima.
05. 05. 2014 | 17:59

Občan napsal(a):

Sice to advokátskej napsal sofistikovaně, ale nahnědlý to je furt a furt.

Muslimové byli vybráni jako cílový objekt, protože se nám globálkapík rozbil a hněv "lidu" je třeba odklonit.
To je celá pohádka a všechny pindy okolo jsou právě jen pindy.

Současný svět nerozes...li muslimové, ale "euroatlantická civilizace". Muslimové jsou si toho, na rozdíl od euroatlantických bezmozků, dobře vědomi a ohrazují se proti tomu, být cílovým objektem. Vědí, jak to dopadlo se židy, kteří se stali cílovým objektem minule.
05. 05. 2014 | 18:49

Damúza napsal(a):

Občan

Vaší logice nějak nerozumím. Co je nahnědlého na střízlivém hodnocení situace? Nepletete si barvy a ideologie?

Jak donutila euroatlantická civilizace už v 7. století n.l. muslimy, aby jako cílový objekt pronásledovali židy?

Byl jste v poslední době např. v Londýně? Cílovým objektem tam, milý pane, jsou bílí Britové. Muslimové jsou chráněni a už diktují podmínky co je správné a co ne. Když si dovolí britský premiér označit Británii za křesťanskou zemi, je osočen jako nekorektní rozsévač náboženské nesnášenlivosti. V očích muslimů žijících v Británii je už totiž země, která je přijala a živí je - muslimská. A nechoďte na mne s argumentem, že to je důsledek kolonialismu. Tak přímočará historie opravdu není. Cílem současných kolonizátorů je Evropa. A pokud právem protestujeme vůči kolonizaci Afriky a části Asie v 18. a 19. století (Ameriku nechme stranou) nevím, proč bychom měli vítat kolonizaci současnou, opačným směrem. Tak laskavě lépe važte, co píšete.
05. 05. 2014 | 19:08

Občan napsal(a):

Damúzo,
pokud si chete užít fajn adrenalin, zajeďte do Brooklynu nebo do jeruzalémské Mea Šearim a projděte se tam v " v běžně odvážném evropském letním odění". Do smrti na takové zpestření dovči nezapomenete.
Nebo se zkuste dostat " v běžně odvážném evropském letním odění" do pravoslavného nebo řeckokatoliského kostela či do některého z kostelů ve Španělsku, Portugalsku, do řady kostelů v Itálii nebo do kostelů na jihu Ameriky. Některé farnosti na to reagují emocemi, které z Vaší dovolené mohou udělat nevšední zážitek; a některé i předplatným na zinkovou rakev.
Na Athos Vás tamní KŘESŤANŠTÍ mniši vůbec nepustí, ani kdybyste byla v černém lajntuchu od hlavy k patě a měla schovaný i obličej.

Co se muslimského zahalování týče, víte o něm zjevně úplné kulové.
1) Začalo se uplatňovat až PO středověkých křížových výpravách a má tudíž svoje historické opodstatnění.
2) Liší se stát od státu, sociální vrstva od sociální vrstvy. Čím chudší a méně vzdělaní, tím víc zahalují své ženy; asi mají proč.

Souhlasím přitom se zákazem zahalování ženských obličejů, resp. s jakýmkoli ostentativním zdůrazňováním náboženské příslušnosti, v Evropě a se zákazem závojů, jakož i VŠECH ostatních náboženských symbolů, ve školách a veřejných budovách.
Ale současně by mělo probíhat vysvětlování PROČ to není žádoucí a nutné. NEJEN zakázat, ale také vysvětlit, že v Evropě nikdo nebude muslimské ženy obtěžovat, smát se jim, útočit na ně. A že justice zatočí s KAŽDÝM, kdo by to porušil.

A je tu ještě jedna zajímavá "drobnost".
Nikomu zjevně nevadí skoro stejné zahalování hinduistek a některých buddhistek, ani jeho striktní vyžadování v příslušných komunitách. Ani ponížené až bezprávné postavení žen v zejména hinduistických komunitách.
Stejně tak nikomu nikomu zjevně nevadí ponížené až bezprávné postavení žen v ortodoxních a ultraortodoxních židovských komunitách, ani jejich POVINNÉ oblékání se do příšerných pytlů, vyholování vlasů a nošení šátků.
Ostatně - ono nikomu nevadí ani ponížené postavení žen v křesťanských komunitách (byť dnes už "jenom" v rámci kanonického práva).
VADÍ POUZE MUSLIMKY. Ergo kladívko - nejde o žádná práva žen, ale o to, navážet se VÝHRADNĚ do muslimů. Cíleně.
05. 05. 2014 | 19:19

Občan napsal(a):

Damúzo (19:08),
nahnědlého je na tom to, že autor sice mnoha vzletnými slovy zaobaleně, ale přesto celkem jasně řekl "Bacha na muslimy, ti za všechno můžou".
Před 80ti lety (to to letí) přesně to samé znělo Evropou na adresu židů. V mnoha případech stejně vzletně zaobaleně, ale přesto velice čitelně.

Cekl snad před pár lety někdo, když jeden VELMI respektovaný izraelský rabín NEJEN kázal, ale také letáky a brožurami vyzýval, a to mimořádně hnusným způsobem, k vraždění ne-židů?
Necekl. Pár novinářů si trouflo nesměle špitnout, že to by asi teda neměl, a pak rychle ztichli. A kdyby si někdo dovolil ho karikovat stejným způsobem, jako jsou karikováni muslimové, tak by nastal neskutečný řev o antisemitismu a autor by nejspíš skončil v base.

Vy to asi dokážete nevnímat. Já ne.
05. 05. 2014 | 19:32

Občan napsal(a):

Damúzo,
ještě k 19:08.
Zejména britskému kolonialismu a jeho důsledkům se nevyhnete. On navíc neskončil v 19. století, ale pomaloulinku se rozpadal ještě hodně dlouho po WWII. Že byste to nevěděla? Tomu nevěřím; na to píšete příliš kultivovaně a tudíž jste patrně vzdělaná.

Jedním z jeho pozůstatků je i to, že
a) občané koloniálních a raně postkoloniálních zemí jakožto poddaní Jejího veličenstva byli a jsou sice druhořadými, nicméně občany Velké Británie.
b) Mimořádně dlouhá poválečná konjunktura sebou přinesla potřebu levné pracovní síly, ochotné přestěhovat se za prací a vykonávat práce, které TEHDY Angličané (Němci, Rakušané et cetera) nechtěli dělat.
Tak se holt pozvali Pakistánci, Indové (nebo Slovinci a Chorvaté do Rakouska, Turci do Německa a Rakouska, Alžířané do Francie atd.). Proč platit domorodcům víc, když si mohu pozvat levnější nádeníky z bývalých kolonií, že...
Nějak se ale pozapomnělo na to, že mají nebo založí rodiny, budou mít děti a ty děti budou mít děti a že ti lidé mají nějakou vlastní kulturu a náboženství... Asi je měli po příjezdu vykastrovat, provést jim lobotomii a mohli mít pokoj (POZOR, IRONIE!!!) A také se nějak nepočítalo s tím, že by konjunktura mohla někdy skončit a že by se kvanta lidí mohla stát nadbytečnými.

Ať se Vám to líbí nebo ne, to, že je v Evropě "náhle" nabytečné množství muslimů, hinduistů (což také nejsou žádní něžní beránkové) a jiných příslušníků odlišných kultur JE přímým důsledkem kolonialismu a postkolonialismu.
05. 05. 2014 | 19:54

Jan Braun napsal(a):

Jen dva linky:
Julie Gillardová, australská expremiérka:
http://www.cestyksobe.cz/australie-rika-ne-ab617/
co je to za náboženství, v němž imámové řeší lhůtu možné soulože po úmrtí manželky jako samozřejmost
http://www.novinky.cz/zahranicni/svet/265973-v-egypte-chteji-zlegalizovat-sex-do-sesti-hodin-po-smrti.html
05. 05. 2014 | 20:41

Miky napsal(a):

Davy Afryčanů zaplavují jižní Evropu.Je to jen otázka času,kdy bude EU požadovat na ostatních čleských zemích , přijetí kvót na jejich
umístění.Nechci hodnotit "přínos"těchto běženců pro země EU.
To co vidí takřka každý občan Unie, nechtějí vnímat ouřadi v Bruselu.
Proč ?
Tyto davy zajisté přinášejí do Evropy svou " špičkovou kvalifikaci" a v neposlední řadě i pověstnou "zaujatost" pro práci .
Nezmiňuji raději ani jejich přirozený "cit" pro právo , pořádek a naše Evropské hodnoty.Nepokládám se za xenofobního člověka.
Ošem praktický přínos těchto lidí pro evropskou společnost pokládám za problematický,vůbec nehodnotím náboženskou stránku věci .Nepřeji si aby potomci žili v jakémsi Středoevropském emirátu...
06. 05. 2014 | 08:29

Terry napsal(a):

Správně varující článek.

Ani ve Francii, Holandsku, Velké Británii, v Norsku (tj. v klasických křesťanských, a hlavně demokraticky tolerantních společnostech) nebyli zpočátku přistěhovalci-muslimové vůči společnosti nebezpeční, a nebyli proto ani tak vnímáni.
Nicméně časem se VŽDY (a je to pravidlem ve všech státech, kde se islám šíří!!) najdou radikální muslimové (tj. ti "správní", "opravdoví"...) a pokud se jejich radikalizace ještě militarizuje, je to jen krok od bombových atentátů na "nevěřící psy".
Co z toho, že většina s tím nesouhlasí, stačí jeden fanatik se samopalem, aby "přesvědčil" sto umírněných; kalašnikov je silný argument.
Stalo se tak např. při "demokratických" volbách v Libanonu, v pásmu Gazy (viz http://cs.wikipedia.org/wiki/P%C3%A1smo_Gazy), kdy u volebních mistností "patrolovali" muži se samopaly a "zajišťovali" svobodné a demokartické volby; a kdo nevolil "jejich" stranu (Hamas), toho terorizovali (případně zabili), no a po takových "příkladech" už ostatní volili "svobodně" správně a Hamas zvítězil.

Při současném demografickém vývoji bude za cca 40 let ve SRN více muslimů než "nemuslimů" a jako většina mohou v "demokratických" volbách zvítězit a pak "demokraticky" zavést svoje pravidla a "nedemokratické" zákony pro celou společnost.

Ale již teď má německá justice "problém" např. s vraždami ze cti v muslimských rodinách. Na jedné straně většinová společnost "toleruje" svobodu náboženství muslimů, ale v rámci tohoto náboženství (neměnného, nereformovatelného!!) je i právo šaría (vygooglujte si tento výraz a začtěte se!!), včetně vražd ze cti; tradice je svatá!!

Takže je nevyhnutelné, aby se časem i v naší muslimské komunitě našli "ti správní" muslimové, šířící nenávist vůči nevěřícím.
A toto už pomalu začalo již před desetiletím - viz pořad "Já muslim", Česká televize - studio Ostrava.

Reakce naší společnosti na tyto náznaky a varování je "nijaká".

Připomíná mně to vtip z filmu "Sedm statčných":
padá muž z mrakodrapu a v každém poschodí ho slyší říkat: Zatím je to dobrý, zatím je to dobrý...

A nejhlasitěji ji to říkají pseudohumanisté, ti správní ochránci naší pseudodemokracie.
06. 05. 2014 | 09:34

Damúza napsal(a):

Občan

Závidím vám, co máte času k diskusím, což není můj případ. Nemíním tedy reagovat na všechny vaše argumenty a když dovolíte odpovím výběrově a spíš obecně.

Proč vnímám vzrůstající počet muslimů v Evropě jako nebezpečný fakt. Na rozdíl od jiných imigrantů přicházejí muslimové cíleně měnit prostředí ve kterém míní žít ke svému obrazu, neboť je k tomu vede jejich ideologie, islám. Viz historii jejich expanzí. Nemíní vytvářet diaspory, jako např. Židé, kteří sami sebe vnímají jako výlučné a rozhodně nechtějí své náboženství i násilím vnucovat jiným. Bohužel antisemitismus v Evropě v současné době vzrůstá, což je také důsledkem muslimské imigrace. Sám islám je nesnášenlivé náboženství a s podstatnými evropskými hodnotami (svoboda jednotlivce, rovnost občanů před zákonem, sociální solidarita...) je bohužel neslučitelný.

Zahalování muslimských žen má pochopitelně starší historický původ než období křižáckých válek. Ale to není předmětem našeho sporu. Podstatné je, že v současné době je rituálně vyžadované zahalování muslimských žen v Evropě vnímáno jako symbol jejich nerovnoprávnosti a právem odmítáno. Nemíním útočit na zvyky v životní způsob v muslimských zemích. Zahalování žen v Evropě však považuji za nepřípustné.

I když mohu s některými argumenty, které vyčítavě vznášíte proti evropskému kolonialismu souhlasit, nevidím jediný důvod, proč připouštět totéž v opačném gardu a dokonce to vítat, což vy bohužel děláte. Opravdu nechápu, co vás k tomu vede. Že by všeliký šovinismus a propadnutí životnímu marasmu?
06. 05. 2014 | 11:49

e.m. napsal(a):

*Zamýšlí se někdo nad tím, proč je česká muslimská obec předmětem zájmu bezpečnostních složek?* -- tak třeba proto, že zastává názor, že v ideálním státě se usekávají ruce?
06. 05. 2014 | 16:08

Pepa Řepa napsal(a):

Občan napsal(a):

Damúzo,
pokud si chete užít fajn adrenalin, zajeďte do Brooklynu nebo doJeruzalémské Mea Šearim a projděte se tam v " v běžně odvážném evropském letním odění". Do smrti na takové zpestření dovči nezapomenete.
------
Dobrý Občane:-)!!!!, běžně fotím v Mea Šearim v kra´tasech, můžete jít se mnou I v Safedu nebo ve východním Qudsu
:-)!!!!!!!!
dokonce můžete i tak vyparáděn ke zdi nářků před špagát s fotákem a čtyřstovkou sklem.
Nikdo ani necekne, přtáhnete si je objektivem..

O Brooklynu máte zvláštní představy z třicátých let.
Tam moc pejzatých nenajdete spíše kolem Rockefellerova centra a tam můžete směle i jako trancka v minisukni.
Zapadnete do koloritu

Vstoupit ovšem do jakéhokoliv svatostánku takto oblečen, může jen totální blb a je jedno, jestli to je masdžíd, synagoga nebo kostel.
V mešitě se zujete v synagoze dáte na palici papírovou čepici.
Tak to chodí.

Vy máte věci, tohle můžete vykládat šestiletým před spaním.
Občas zajdu s jedním Ahmedem kt turkovi do Politických vězňů proti modlitebně. To je jejich rajon skoupili půl Opletalky a Jeruzalémské.
Malá Arabistán.
Tvrdé jádro chodí do kafírny u Jindř. věže tuším Oílilly. To jsou jejich Zpěváčkovi.
Měl byste slyšet, ty nadávky když tam vejde pejzetac cestou ze synagogy.
Bara bara Žide.
To všechno má Cizinecká dávno zmapovaný.Neodhaluju nic převratného, na to si dávám majzla.
Proto policie ukáže čas od času že o nich ví, jako kdysi Ruml U Holubů.
Dobře dělá.

Malomě´šťáku Ali Větrák je ohnivý kazaltel konvertita Ali Větrovec.
Račte googlovat, kázání je síla.

Damúzo
už mě nebaví se opakovat, podíly jak dědí muž a žena, jak platí svědectví, jak se uzavírá sňatek etc etc.....to je možná i na wikině.
To je základ právní jurisdikce.
Je to jiný svět, jejich svět,jiná tradice, jiná kultura na tom není nic pejorativního, když jsem byl mezi nimi hrál jsem podle jejich pravidel.
Opačně to neplatí,
06. 05. 2014 | 20:07

Era napsal(a):

Proč to neplatí opačně? Proč se muslimové odmítají asimilovat, splynout, při zachování původní identity (vyznávání islámu) s kulturou hostitelské země? Možná, že odpověď je právě ve slovech Bilal Philips, autora knihy Základy tauhídu, kvůli které česká policie provedla razii v muslimských modlitebnách.

"Ti, kdo mají moc to změnit (rozuměj zavést islámské právo), musejí tak učinit, zatímco ti, kdo tu moc nemají, musejí veřejně vystupovat proti uplatňování světských zákonů a vyžadovat zavedení šarí´e. A pokud ani to není možné, je nutno své neislámské vlády upřímně nenávidět a pohrdat jimi k uspokojení Alláha a udržení víry v jeho jedinečnost..."
07. 05. 2014 | 14:23

Michaela napsal(a):

Pisi sve postrehy ze zapadni Evropy. Kazdy pristehovalec by mel respektovat pravidla zeme, do ktere je prijat (ano, muze byt vubec rad, ze ho nekde uvitaji), ale neni tomu tak v pripade muslimu bohuzel. Prosazuji si sve i ve skolach (napriklad zavadeji hodiny islamu a snazi se o eliminaci katolicismu), v restauracich (halal je samozrejmosti), ve svych ctvrtich (bohuzel uz obsazuji i centrum) se vysmivaji Evropanum zde zijicim, zvlast nic nedelajici, nevychovana a nevzdelana mladez. Spousty jich tu chodi ve svych tradicnich odevech a naopak hulakaji na zenske evropskeho puvodu, ze jsou devky, projdou-li se kolem nich v sukni v lete. Neni mi to prijemne, a je dost deprimujici jet v metru; kde jste jako Evropan v mensine, jit nakupovat, kdyz jsou vsude davy zenskych zahalenych s satcich se spoustou mimin. Ptate se, kde ale berou penize? No, staci si udelat tri decka, on se stat postara. A stat se opravdu stara, aby neprisel o volice.
Zaplat panbuh za to, ze jsme nase mala zeme nekolonizovaly stredni vychod a severoafricke pobrezi, ci ze nas socialismus neni az tak socialisticky, aby pritahoval profitery a ze cestina je nadherny, ale slozity jazyk takoveho maleho uzemi. Tyto bariery Cechy zatim drzi tak trochu ve vyhode oproti zapadnim zemim.
Date jim prst a oni sezerou celou ruku...
07. 07. 2014 | 15:57

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Boučková Tereza · Brenna Yngvar · Bureš Radim C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr G Gálik Stanislav · Gazdík Petr · Glanc Tomáš H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Havel Petr · Heger Leoš · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hradilková Jana · Hrstka Filip · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chmelař Aleš · Chromý Heřman · Chýla Jiří J Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Komárek Michal · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostkan Tomáš · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Krištof Roman · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Vladimír · Kuchař Jaroslav · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Lalák Adam · Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Mahdalová Eva · Marksová-Tominová Michaela · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Mihovičová Jana · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Navrátil Marek · Němec Václav · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rath David · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Bohuslav · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukup Ondřej · Sportbar · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stejskal Libor · Stránský Martin Jan · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šilerová Jana · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Štádler Petr · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel · Šumbera Filip · Švejnar Jan T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Tožička Tomáš · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Wheeler Adrian · Wichterle Kamil · Witassek Libor · Wollner Marek Z Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy