Pitomio, Křivá tlama, Ozubená pleš. Budou se média muset omlouvat?

15. 05. 2014 | 21:25
Přečteno 6421 krát
Jistě, můžeme označení Pitomio považovat za ubohé a neslušné, ale opravdu je na místě zásah soudu?

Reflex se Tomio Okamurovi omluvil za to, že nerespektoval předběžné opatření Obvodního soudu pro Prahu 7, kterým bylo nařízeno, že nesmí komolit jeho jméno a nazývat jej „Pitomiem“.

Jak naznačuje název tohoto článku, Okamura není zdaleka jediným, komu média či veřejnost přisuzují různé přezdívky. Tak například Blesk v roce 2010 uveřejnil velmi provokativní přezdívky, když Pavla Béma označil za Skřeta, Alexandra Vondru za Křivou tlamu a současného premiéra za Ozubenou pleš. Miroslav Kalousek je pak zase na jedné starší stránce přezdívkován jako Lidovecký hroch.

Evropský soud pro lidská práva ve Štrasburku už v roce 1986 prohlásil, že „limity přijatelné kritiky jsou u politiků širší než u soukromých osob. Na rozdíl od soukromé osoby se politik nevyhnutelně a vědomě podrobuje důkladné kontrole každého svého slova a činu ze strany novinářů i ze strany široké veřejnosti a v důsledku toho musí prokázat vyšší míru tolerance.“ Tento přístup převzaly všechny civilizované země a je důvodem, proč Petra Paroubková neuspěla se svou žalobou proti karikaturám Jiřího Paroubka v Reflexu.

Samozřejmě platí, že i kritika a humor mají své hranice, ale ty bychom měli stanovovat velmi opatrně. Toto moje stanovisko podporuje fakt, že čeští politici se stále až příliš vehementně soudí kvůli kdejakému vtipu či obrázku. Neuvědomují si, že vstupem do politiky každý zkrátka dává souhlas s tím, že se s ním nemusí zacházet v rukavičkách. A pokud si daný politik nebere sám příliš servítky (což pro šéfa Úsvitu rozhodně platí), poskytovaná ochrana by měla být o to nižší.

Myslím, že je zde plně aplikovatelné to, co napsala právnička Eliška Holubová v souvislosti s politickými karikaturami: Jamile karikatura přestane být svobodná, stane se ze svobody samé karikatura. A nikdo se nebude smát…

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

to je procent napsal(a):

strašný žumpalisti
15. 05. 2014 | 21:52

pamětník napsal(a):

Myslím, že kdyby vešly do obecného užívání realistické přezdívky našich politiků, zcela určitě by byly žalovatelné. Zatím se musíme spokojit, že jsou žalováni aspoň někteří z politiků a kmotrů.
15. 05. 2014 | 21:52

Gru napsal(a):

Milý autore,

předesílám, že pana Okamuru nemám rád.
Ovšem ve vašich vývodech je chyba: pokud se třeba Kalouskovi říkalo "Lidovecký hroch", jiným politikům zase jinak, pak to přece jen nebylo přímé komolení jejich jména.

Jinak ve státě, kde se stalo, že soud nařídil odškodnění za "Dášenku a václavku" jsou vaše slova o nutné vyšší toleranci karikatury politiků komicky silná.
15. 05. 2014 | 21:55

Joe Ratata napsal(a):

Už jednou se svobodná karikatura stala karikaturou svobody a to při nemilosrdné mediální štvanici na Paroubka. Tam byla za svobodnou karikaturu vydávána kdejaká křivárna, nadávka, zesměšňování, lež a podpásovka a to v takové míře, že za chvályhodné a vrcholně demokratické pak už bylo považováno i chuligánské rozvracení předvolebních mítinků a házení vajec a rajčat.
15. 05. 2014 | 22:01

chce to úroveň napsal(a):

přeci jenom karikatura není synonymem uražení. Karikatura by měla být inteligentní a ne ubohá.
15. 05. 2014 | 22:02

Rosťa napsal(a):

Gru
Když se vyrábí kult osobnosti z humanitárního bombardéra, tak je plakát Dášenka a václavka trestným činem. A hulvátské komolení Okamurova jména je povoleno. To nevíte?
15. 05. 2014 | 22:10

taky názor napsal(a):

A pokud si daný politik nebere sám příliš servítky poskytovaná ochrana by měla být o to nižší.
geniální, míru těch servítků budou určovat soudy , právníci se napakují.

pak Dášeňka bude trestná a souložící Paroubek ne, může si za to sám svými servítky.

Ať žije právní stát a rovnost občanů před zákonem. Zahumenský na hrad. To je hlavička.
15. 05. 2014 | 22:20

Filuta napsal(a):

Rád bych slyšel autora z "ligy lidských práv", jaký by spustil cirkus kvůli "morgošovi, cikánovi nebo černé hubě".
Urážet ovšem politika (ještě k tomu bílého a toto etnikum kritizujícího) je podle něho košer.
Já jsem ty články v Reflexu četl a byly skutečně nenávistné.
Pokud někoho nazvete jednorázově Pitomiem, je to jiná věc.
Reflex takto Okamuru nazýval několik měsíců a dehonestoval ho na titulních stránkách svého časopisu. Tím přešel tento hanlivý výraz do povědomí mnoha lidí a ti ho začali užívat rovněž.
V diskusích se to objevovalo velmi často.

Nejsem voličem Okamury, ale dehonestační kampaň Reflexu mi přišla v této věci silně přes čáru.
Reflex jel tímto způsobem už jen po Babišovi.
Zřejmě se tito dva politici netěšili přízni majitele Ringieru.

Nakonec arogantní Šafr po prodeji Ringieru Křetínskému vyletěl přesně, jak jsem očekával.
Šafr byl totiž tak chrabrý bijec za svobodu slova, že do Kalouska nebo Nečase (z něhož dělal oběť policejní zvůle , jakož i z jeho konkubíny) nikdy nešil. Těm podkuřoval jak to jen šlo a po každém maléru obrušoval hrany.
15. 05. 2014 | 22:32

Libertad napsal(a):

Pane autore textu, doopravdy nevím proč současného předsedu vlády, by měl jakýkoliv časopis nazývat titulem "Ozubenou pleš". To by si měl dovolit říc beztrestně opilec ve IV. cenové skupině, ne časopis.
Úplně stačí:
a) že peníze tečou z účtu na účet
b) že všechna média nás přesvědčují, že žijeme v Česku
c) dlouhé etc.

Velice jste mně zklamal.
ČSSD nevolím, pana Sobotku mám za stejného ubožáka jako jste Vy.Úsvit jsem nevolil, přesto vím, že navrhl několik nezpochybnitelných novel zákonů, které lidi jako Vy shodili pod stůl. Psal jse o tom několikrát, mám na mysli novely ve věci DPH.

bez pozdravu
Sidonio Libertad
15. 05. 2014 | 22:34

dennis napsal(a):

"Kdo cti nema, jinemu ji neda", rikavala moje babicka. Za sebe bych jen dodal, "ani nema, co by tratil". Obhajovat pravo beztrestne urazet, ponizovat a sirit nenavist je vskutku hodno advokata lidskych prav.

Pane Zahumensky, co si myslite o kodexu diskutera zde na Aktualne? Smeji blogeri, jako jste vy, co diskutujici nesmi? Smi se bloger urazlive vyjadrovat o politicich, protoze to rekl Evropsky soud?

Pane Zahumensky, vy jste zivoucim dukazem vyroku jednoho asijskeho studenta o nas a o nasi republice: "U vas neni nic hanba!" A dokonce mame na to advokaty: zadna urazka ani sprost'arna neni u nas dost silna, aby si zaslouzila odsouzeni.

Pane Zahumensky, vy si nezaslouzite titul advokata lidskych prav, ale advokata upadku lidske dustojnosti a nerovnosti pred zakonem.
15. 05. 2014 | 23:39

Targus napsal(a):

To: David Záhumenský

Tak tohle není už ani ta čtvrtá cenová.
Mimochodem - za urážky tohoto druhu tady maže příspěvky a posléze banuje IP adresy.
Autore, je mi z tebe a tvého sračkometu na zvracení.
BLÉÉÉÉÉ...
Předseda Ligy lidských práv...
BLÉÉÉÉÉ...
16. 05. 2014 | 05:24

Občan napsal(a):

Tyyywe, a tohle si říká "lickoprávník" :-o

Zahumenský, Vaše pokleslost se ocitla v záporných hodnotách.
16. 05. 2014 | 06:24

Pepa Řepa napsal(a):

Zásah soudu nutný určitě není.
Navíc osoba veřejně činná s tím musí počítat.
Nejen politik!
i demagogický komentátor zaplavující každou lavičku-zahrádkáři kersku-a každé medium.Image Maker.
Ten především.

Ale ruku na srdce. Nepodílel jste se i Vy jako předseda Ligy na instalaci Politické korektnosti, která je novodobou cenzurou, pokusem o autocenzuru?

Určitě jste četl The Brave New World.
To už není vize. My v tom už žijeme.
Vy i já!

Nesklouzla "lická práva" úplně jinam, až se jedná o bezpráví na jiných?
S tím se přece jako advokát setkáváte denně, soudci zase kroutí hlavou, podle jakých judikátů mají soudit.
Vy to nevidíte?
Dobrým signálem je, že si to-snad- uvědomujete, když o tom píšete.

Už paragraf o postihu popírání holocaustu byl sice pochopitelnou snahou o potření nechutného antisemitismu, ale byl účinný?
Tím si nejsem tak úplně jist. Je účinné potírání Mein Kampf?
Je to dost zoufalé čtení.

A te´d zavádějí pobaltské státy paragraf za postih popírání německé a ruské okupace.
Názor můžete mít na Helmutanebo Ivana jakýkoliv, ale máte se bát jej vyslovit -asi jo- nebo za něj jít do kriminálu?
Zavře mě soudce husita, když prohlásím, že byl Žižka-taky-lupič?
To je svoboda slova?

Za co ještě?
Za to že má někdo doma závadnou knihu, za to, že napíše co si myslí?
Že tady někdo napíše, že zatím největším tunelářem byl majitel tohoto serveru, kam se na jeho privatizační ránu hrabe Smetka, Rittig i ostatní dohromady?
Čím se pak lišíme od bolševiků?

Humor mizí,pijeme somu, stačí kouknout sem.v Reflexu byl vždycky.Z Martina Komárka je zakyslý politický zoufalec.

To je výsledkem Politické korektnosti autocenzury, švába na mozku, která nemá se slušností nic společného.
Čeho jiného?
16. 05. 2014 | 07:10

Pepa Řepa napsal(a):

Navrhuji místo Ozubené pleše termín Bosá hlava zkráceně Bosák 001
Míra Bosák určitě žalovat u soudu nebude.

Liďák by se dneska neuživil, samej korektník.
Asi by psal po WC Servít je vůl. Pomalu se k tomu vracíme.
Pelta zavře všechny stadiony
Prozrazení státního tajemství je nutno trestat už od dob krále Lávry.
16. 05. 2014 | 07:20

K.V napsal(a):

Myslím, že když někdo napíše Pito...., zesměšní spíš sebe než Okamuru. Hlupáčci to možná budou mít rádi, v očích normálních to Okamurovi neuškodí, možná spíš dodá sympatie.
16. 05. 2014 | 07:26

Ládik!!! napsal(a):

No vidíte, Křivá huba je podle Vás Vondra. Já myslel, že Ransdosf. Je v tom hokej - přezdívky by se měly sjednotit podle pravidel. Je třeba vytvořit komisi a hnát to až do Brusle.
16. 05. 2014 | 07:27

Ládik!!! napsal(a):

pardon - Křivá tlama... a je to jasné, kdo je kdo.
16. 05. 2014 | 07:28

Evropska mumie napsal(a):

Vite ona ta korektnost zacina uplne nekde jinde a to v Bruelske dilne kdy socialista Schulz (ktery, kdo je kriticky k nynejsi EU) nazyva fasisty , ale naopak pozaduje vyvedeni europoslance Blooma ze snemovny.
Panove a damy ! Jsme tam , kde jsme uz byly , avsak z teto p......e je uz obtiznejsi se dostat.
http://www.youtube.com/watch?v=WkUOnksfLLM
16. 05. 2014 | 07:42

pozorovatel napsal(a):

Nadávky začínají tam, kde docházejí buď argumenty, anebo kde dochází možnost rovnocenné diskuze.
Podle toho je autor nadávky buď bezcharakter, anebo frustrát.
Podle toho jsou nadávky pochopitelné (a možná omluvitelné), anebo ne.
Media jako Reflex a někteří politici jsou téměř všemocní a rozhodně ne frustrovaní nemožností normální slušné diskuze. Tedy jsou logicky bezcharakterní - ??

Pokud silná media a politici budou vytvářet paradigma urážek a sprostoty, nelze od nejširší společnosti očekávat slušnost a takové ty pozitivní hodnoty.
Je s podivem, že autor blogu jako vzdělanec a právník pokládá projevy amorálnosti za omluvitelnou a pochopitelnou věc.
16. 05. 2014 | 07:42

Maximus napsal(a):

To "sou" starosti......
naši hokejisti jsou doslova posr.aní vč. Růži, čutálista Peltoven není oblíben (Ivánku můžeš mluvit a to mi ho tedy vyndej)a fandové mají přerušovaný sex pardon fotbalový zápas, ale ono obé je velmi nespolehlivé pokud se včas.....a teď naši melody boys z politiky. Namátkou:
vrtulník, za-orálek
ozubená pleš, rovnátko
bimbo zaslechl jsem i ovárek, popelníček
klimbo alias Šláfenberk, Trautenberk
křivá huba alias agent CIA
chemický Alí alias feldkurát Kec
potátové Dinžbír či Benda
potom ta radarová pěnice
Langer Íčko
Tlustý Téčko
kolibříci a koťátka
ten co odklonil peníze
Pithart majitel KFC (viz logo firmy)
.....
a mohli bychom pokračovat, ale asi to nemá smysl. Holt národ se baví a každému až na výjimky po zásluze, ale hlavně že si nedáváme po hubě jako např. na UA. Zatím.....
Hezký den.
16. 05. 2014 | 07:44

Baba Jaga napsal(a):

Tak přezdívky kohokoliv jdou mimo mě, málokdy vím, o koho jde. Některé jsou možná i vtipné, jiné docela ošklivoučké - že ano, pane Ládiku!!!.
Ale stále platí, že i negativní reklama je reklama. Pro přezdívaného docela zadarmo.
Ať už ale na chvíli přestane pršet - fotka Olše v Českém Těšíně mě docela postrašila.
16. 05. 2014 | 07:45

roman napsal(a):

A já si myslím, že média by vůbec neměla používat hrubé nadávky, trapné vysmívající se slova a jiné nevkusné pojmenovávání. Média mají společnost kultivovat. Tak jako vy advokáti se u soudu nebavíte jako v hospodě. Nebo doktoři nezdraví pacienta zdar vole.
Protože až se budeme všude na veřejnosti vyjadřovat jako v hospodě, můžeme už cokoliv. Nechápu jaké mají lidi pohnutky chovat se ve veřejném prostoru čím dál tím víc buransky. To je nějaké hrdinství? Nebo bezuzdný projev svobody? Vy pane advokáte česká neomezená bulvární média obhajujete? No potěš. Až vás někdo v oficiálním médiu nazve .........., tak vy se tomu budete smát? Vám to bude fakt jedno?
Proč hledat hranice, když my umíme všechno okecáním omluvit a překroutit. Alibismus a pokrytectví jako hrom.
16. 05. 2014 | 07:47

Maximus napsal(a):

pozorovatel napsal(a):
Nadávky začínají tam, kde docházejí buď argumenty, anebo kde dochází možnost rovnocenné diskuze.
....

Ó nikoliv pane kolego, toto neplatí pro dialog politici/občané, protože žádný takový dialog není. Známe to z doby vlády indiánského kmene Komančů a pokračuje to i dnes. S Vámi politici baví? Nějak jsem si toho nevšiml. Ale jinak máte v obecné rovině pravdu.....

Hezký den a nenechte se okalouskovat.
16. 05. 2014 | 07:48

davidzahumensky napsal(a):

Děkuji za komentáře. Myslím si, že nechutné a vulgární "přezdívky" by měly být podrobeny veřejné diskusi. Někdy je to věc názoru, ale pokud se nám něco nelíbí, můžeme to dát najevo podobně, jako to zaznívá zde v komentářích. Tyto vulgární přezdívky jsem použil jako určitou provokaci, ale cílem mého textu je poukázat na to, že opatrní bychom měli být s tím, kde bude zasahovat státní moc, protože vždy hrozí určité zneužití proti svobodě projevu.

Navíc, neměl by se sebevědomý politik v podobných případech obejít i bez soudních žalob?
16. 05. 2014 | 08:09

gaia napsal(a):

Když se bez soudních žalob neobejdou Cikáni, proč by politik měl?
16. 05. 2014 | 08:13

Baba Jaga napsal(a):

To: autor 8:09
Jsem s Vámi zcela ve shodě. Pokud se někomu "výkon" médií nelíbí, tak ať si noviny nekupuje a ne televizi nekouká.
Opravdu tuhle oblast nesleduji. Mnohému se lze zasmát, okomentovat podobně a přejít. Pokud ale zajdou některé informace do lží a pomluv s úmyslem poškodit, pak je asi žaloba na místě.
16. 05. 2014 | 08:16

Divák napsal(a):

Pan Záhumenský napsal:
"Na rozdíl od soukromé osoby se politik nevyhnutelně a vědomě podrobuje důkladné kontrole každého svého slova a činu ze strany novinářů i ze strany široké veřejnosti a v důsledku toho musí prokázat vyšší míru tolerance.“

Pane Záhumenský možná jste alespoň v malé míře schopen myšlení. Sdělte mi tedy prosím, jaká slova nebo činnosti kritizuje u Sobotky termín "ozubená pleš" nebo u Vondry termín "křivá huba".
16. 05. 2014 | 08:18

Davide zapiš si za uši a do šedé kůry napsal(a):

Pokud ale zajdou některé informace do lží a pomluv s úmyslem poškodit, pak je asi žaloba na místě.
souhlas s Babou Jagou
16. 05. 2014 | 08:22

resl napsal(a):

Sebevědomý člověk se smyslem pro humor a shovívavostí vůči občanům svého státu, by se neměl soudit nikdy. Určitě, kdyby si vzpomněl na dobu, kdy sám patřil mezi běžné občany, občas nazval nějakým hanlivějším slovem ministra, prezidenta atd. To, že se stal jednou z více sledovaných osob médii, ještě neznamená, že si z něj nemohou utahovat, ale měl by mít pro to pochopení. Např. kdyby se Okamura představil, jako: "pitomio, jak mě nazvali média," získal by spíš sympatie, než urputnou obranou. Ale to už je záležitost psychologa a ten většinou nemá u našich nabubřelých politiků co pohledávat.
16. 05. 2014 | 08:25

jepice napsal(a):

Mám dojem, že tu spousta lidí netuší, že zmiňované záležitosti se řeší v občanských soudních sporech a že trestní právo je jiná kategorie.
16. 05. 2014 | 08:25

Ládik!!! napsal(a):

Jdu kopat strouhu, je nějak vlhko.
16. 05. 2014 | 08:25

roman napsal(a):

Pane Záhumenský, mně se zdá, že mnoho věcí je komplikováno právě komplikovanými zákony, které ovšem nevytváří obyčejný občan. Ten se na věc dívá mnohdy moudřeji, než právě ti vysvětlovači práva. Nevím, jestli jsem naivní, ale je u nás soudce, který má prostě odvahu prásknout kladívkem do stolu a říct toto je špatné a hotovo? A jako v americkém filmu si tím získat nezpochybnitelný respekt? Místo toho, aby vznikaly stohy spisů, které není v lidských silách prostudovat a už vůbec jim porozumět? Vždyť je to směšné, nesmyslné a drahé soudit takové blbosti jako je neomalenost média, za které se stydí stejně starý člověk, jako dítě ve školce.
16. 05. 2014 | 08:40

Viola napsal(a):

" Jamile karikatura přestane být svobodná, stane se ze svobody samé karikatura. A nikdo se nebude smát… "

To si nemyslím. Ani karikatura nesmí být vulgární. Vy jste tu poprvé asi, na těchto stránkách, tady je jiný režim. A docela jsme ho přijali, tedy ti co sem už píšou dlouho.
16. 05. 2014 | 08:45

Pepa 3 napsal(a):

Autore, vaše snaha o vysvětlení a sebeobhajobu v 08:09 je již úplně mimo mísu! Používání často velmi nevybíravých přezdívek či urážlivých karikatur totiž ve většině případů zhnusí normální lidi a velmi ochotně se jí chytnou ti, kteří nejsou schopni vlastních myšlenek a velmi ochotně je šíří dál. V podstatě tak pouze umocňují rozeštvávání společnosti započaté způsobem, jakým imformují naše (na pravdě) nezávislá média. (Můžete mi zde říct, za jaký skutek či vyjádření odsoudila dotčeného karikatura souložícího Paroubka? Vy jako právník "lidských práv" souhlasíte s tím, že předmětná žaloba byla zamítnuta?)
16. 05. 2014 | 08:48

Viola napsal(a):

chce to úroveň

Karikatura by mohla být i velice milá, třeba jako JosífeK.
16. 05. 2014 | 08:49

Občan napsal(a):

Maxime,
jenže oje sakra rozdíl mezi plky, které tu provozujeme mezi sebou, a masmédii.
Naše plky MOŽNÁ ovlivní pár jedinců a tak pokud si tu mězi sebou někoho otitulujeme posměšně (NIKOLI však urážlivě), nestane se nic.

Totéž si ale nesmí dovolit masmédia. Protože ta ovlivňují velké skupiny lidí a v dnešní době to je manipulace dokonce jejich hlavní pracovní náplní. Mohou použít vůči jednotlivci-politikovi/podnikateli ironickou přezdívku, ale NIKOLI urážlivou nebo zesměšňující.
Dám Vám příklad:
Pokud nějaký pisálek napíše do třeba Bildu, že Merkelová je "Teflonlady", tak tím konstatuje, že ta paní je politicky totálně splachovací. Což je.
Ale kdyby o ní napsal, že je to "Jalová kráva", dopustil by se hrubé urážky; a to přesto, že ta paní JE bezdětná a o jejích mocenských motivacích si lze myslet leccos i hodně ošklivého.

Pisálek smí o Sobotkovi napsat, že je např. "Maska" - což je. Nedává najevo emoce a jeho politické působení je silně nečitelné.
Nesmí ale o něm napsat, že je např. "Bosohlavé rovnátko".

O Paroubkovi smí napsat, že je "Socan". Je a nijak to netají.
Psát o něm jako o "Bradavici" je svinstvo nehodné NOVINÁŘE.

Česká "justice" je v tomto ohledu totálně zpolitizovaná a rozhoduje podle politické příslušnosti uráženého. Což je další svinstvo, ničící naši společnost.

Ironie vs. urážka.
16. 05. 2014 | 08:50

Pepa 3 napsal(a):

Autore, po odeslání svého příspěvku jsem si povšiml, že přibyl další příspěvek, který mne vedl k další otázce: Není vám divné, že ze všech diskutujících s vámi v podstatě souhlasí dva všeobecně známí - ládik!!! a resl?
16. 05. 2014 | 08:53

Josef Šikola, Jablonec n.N. napsal(a):

Bude lépe v Česku až z "duševních prostitutů" se stanou seriózní a pravdiví NOVINÁŘI nezaprodaní mamonu.
16. 05. 2014 | 08:55

Občan napsal(a):

davidzahumensky napsal(a):
"Děkuji za komentáře. Myslím si, že nechutné a vulgární "přezdívky" by měly být podrobeny veřejné diskusi. Někdy je to věc názoru, ale pokud se nám něco nelíbí, můžeme to dát najevo podobně, jako to zaznívá zde v komentářích. Tyto vulgární přezdívky jsem použil jako určitou provokaci, ale cílem mého textu je poukázat na to, že opatrní bychom měli být s tím, kde bude zasahovat státní moc, protože vždy hrozí určité zneužití proti svobodě projevu.

Navíc, neměl by se sebevědomý politik v podobných případech obejít i bez soudních žalob?
16. 05. 2014 | 08:09"

Kecy.
Urážka zůstává urážkou a je úplně fuk, kdo, jak a kde ji "prodiskutuje". JUSTICE má POVINNOST zasáhnout ve všech takových případech STEJNĚ, protože je úplně jedno, KDO byl uražen. Skutková podstata je stále stejná.

Sebevědomý politik je, kupodivu, také člověk. Má tedy plné právo se ohradit, a to i soudní cestou, je-li URÁŽEN. A zejména je-li urážen via jeho rodina!
Pokud jsou ironizovány jeho POLITICKÉ vlastnosti a (ne)kompetence, pak je namístě, aby mlčel a snažil se o změnu (u některých stačí, když alespoň drží tlamu).
16. 05. 2014 | 09:01

Viola napsal(a):

"Navíc, neměl by se sebevědomý politik v podobných případech obejít i bez soudních žalob? "

Veřejně v časopisech a novinách by se politici rozhodně neměli hanět, ti kteří by potřebovali kritiku, ať ji mají, ale konstruktivní, protože vulgárnostmi se ještě nimomu nic dobrého nepodařilo a pan Stejskal by mohl vyprávět. A jistě je pod úroveň se s podobným časopisem soudit, je možná dobré při každé nejlepší příležitosti utrousit něco o nevěrohodném, podvracečském periodiku a prezident Zeman to dělá dobře, když novináře hodnotí a také jim dává nálepky.
16. 05. 2014 | 09:02

Maximus napsal(a):

Občanovi

S tím nemám problém co píšete.
Mějte se a pěkný den.
P.S.
Jen mě napadá, jestli pan autor není ten zdejší psavec david co neustále poměřuje IQ zdejšího dnes už Liborova teamu. (-:
16. 05. 2014 | 09:06

pamětník napsal(a):

"A zejména je-li urážen via jeho rodina"
Tak, tak, urážky cestou rodiny jsou obzvláště odporné.
16. 05. 2014 | 09:14

Pepa Řepa napsal(a):

Po přečtení několika zdejších glos, jsem došel k názoru, že Mendělejev přehlédl jeden -nepříliš vzácný- prvek a to pitomium.

Vezněmež si,soudzi korektníci, třeba termín BOSA NOVA neevokuje vystoupení pana přecedy v TV, nezesměšńuje celou jeho práci?
16. 05. 2014 | 09:18

neo napsal(a):

Mně baví jak tady piští pokrytci a sami přitom komolí a nadávají kdy se jim zlíbí.

Takový Občan komolí manažery na manyžery, projektům řiká proudžekty, pana Drábka nazývá Kybersadistou apod a pak si tady kopne do docela zajímavého příspěvku. Ono teda asi jak se jim to hodí co?

Když je to hrk hrk , bimbo nebo pitomio, tak je zle, ale kybersadista, chemický alí a nebo narcis , to už je asi v pořádku :)
16. 05. 2014 | 09:22

Viola napsal(a):

Pepo Řepo,

já se ozvu jako ta potrefená, mohl byste být konkrétnější, tak to vypadá, že skoro všichni kromě vás jsou pitomiové.
Tady a v časopisech je to rozdíl, časopisy a noviny by se měly chovat slušně už vzhledem k tomu, že za jakýmkoli politikem stojí hodně voličů, to je jakoby ten časopis urážel všechny, kteří daného politika volili. V diskuzích ať je to volnější, ale ne vulgární, to opravdu pak vylučuje z diskuze jemnější povahy.
16. 05. 2014 | 09:37

Viola napsal(a):

Občane
O Sobotkovi napsat, že je např. "Maska" - což je. Nedává najevo emoce a jeho politické působení je silně nečitelné."

To si nemyslím, občas se velice hezky usměje, on to také bude nějaký smíšek, co má pod fousama.
16. 05. 2014 | 09:42

Pepa Řepa napsal(a):

Violko
i já jsem pitomio. Dám Vám to písemně.
To jsou starosti co?
Nejste z ústavu šlechtičen?
:-)
16. 05. 2014 | 09:43

čert }:o) napsal(a):

Docela se divím, že se tu diskutéři rozčilují.
Vždyť spousta zdejších používá na své
protivníky různé hanlivé přezdívky a teď si
dovolují kritizovat nějakého advokáta Zahumenského.
Dle příjmení soudím, že je to Moravák a mohlo
by se podle toho soudit, že bydlel Za humny.
Tím nehodlám ani zesměšnit ani urazit nikoho.
Konstatuji pouze blog a příspěvky.
Takže buďte lidi v klidu. Čechové i Moravané
jsou národ rejpavý a mají občas divný smysl
pro humor a přezdívky na druhé jsou jistou
obranou proti zlobě, nebo nízkému sebevědomí.
Každý někdy rád a s chutí použije nějakou přezdívku
aby zesměšnil a urazil a pohladil své ego. Je to
normální a není třeba se pobuřovat. V každém případě
někdo, kdo jde do veřejného života, musí počítat
s tím, že mu do kůže bude vytetována přezdívka.
IB byla Džambulka, O V.Klausovi z řad levicových
diskutérů nebudu mluvit, tam si každý přihřál svou polívčičku.
A když se zpětně mrknete na minulé blogy, najdete tam
vlastní přezdívky na druhé. Potupné, hanlivé, urážlivé,
zesměšňující a hnusné. Ale patří to k životu, tak kdo je
bez viny, nechť hodí kamenem. Já ho házet nebudu =o)).
Tímto zvlášť zdravím pana Targuse a 17,5 biliontýho.
To jsou odborníci na slovo vzatí

Třeba:
Luftjarda
Jaroslav Tvrdík (ČSSD)
„To vy jste do čela ČSA dostal Jardu Tvrdíka, řečeného Luftjarda,“ prohlásil ve středu sněmovně Miroslav Kalouse,k (TOP 09) na adresu Bohuslava Sobotky (ČSSD).

Hejnec
David Rath (ČSSD)
Hejnec není žádný nově objevený živočich, ale složenina ze slov hejtman a poslanec. Ratha, který obě funkce zastává a bere proto dva platy, tak nazval Petr Nečas (ODS).

Džordžíno
Jiří Paroubek (ČSSD)
Šéfovi ČSSD tak kdysi začal říkat Mirek Topolánek. Kvůli jeho podivným vazbám na rodinu Václava Kočky se Paroubkovi někdy také přezdívá Don Číčo.

Zloprcek
Pavel Bém (ODS)
Pražského primátora tak prý pro jeho mstivost a menší vzrůst nazývají úředníci magistrátu. Pro jeho zálibu v drahých hodinkách se mu někdy také říká Hodinář.

Blb z Horní Dolní
David Vodrážka (ODS)
Do vrcholové politiky vstoupil s pověstí krasavce a s přezdívkou Pražský Ken. Po jeho nešťastném a politika nehodném výroku o volbách ho ale Topolánek poněkud nelichotivě překřtil.

Sexuální dračice
Daniela Kovářová
Ministryně spravedlnosti si přezdívku vysloužila ještě před nástupem do funkce. „Zájmy: sex a jídlo, eventuálně sex před jídlem, jídlo po sexu,“ popsala své koníčky na webu.

Topol
Mirek Topolánek (ODS)
Šéfa ODS tak nazývají jeho nejbližší spolupracovníci. Přezdívka je populární i díky Václavu Klausovi, který kdysi Topolánka v SMS nazval »falešným a prázdným Topolem«

p.s. osobně se mi ta Ozubená pleš líbí nejvíc.
Odmítám si hrát na pokrytce a odsuzovat některé
blogery za to, že napíšou lidskej blog o lidských
věcech a lidském konání. Je to poučné i zábavné =o)
16. 05. 2014 | 09:44

Občan napsal(a):

Neoušku,

až si uděláte "analýzu" toho, co zde bylo napsáno, tak pak můžete někoho z kolegů zkusit poprosit, aby Vám vysvětlil, o čem je vlastně řeč. Když to bude vysvětlovat pomalu, v krátkých jednoduchých větách a zřetelně, tak možná i Vy pochopíte "vo co gou".

Nu, Kybersadista je VELMI speciální kategorie. V jeho případě snad dokonce i přírodní úkaz; protože se něčím takovým jsem se za svůj život ještě nesetkal
JE vystudovaný kybernetik a sadista JE také.
To, co způsobil seniorům, zdravotně a jinak postiženým, nezaměstnaným a chudým JE sociopatické a sadistické. Sadismus navíc JE součástí sociopatických poruch. Kybersadista prosazoval a prezentoval svá sociopatická "opatření" tak, že dost často to vypadalo, že mu to působí až sexuální uspokojení.
Nemluvě o jeho kybernetickém verbálním projevu - automat na vložené věty.
16. 05. 2014 | 09:49

Pepa Řepa napsal(a):

Čertiku mně se líbí třeba Barousek.
Geniální zkratka pro Barrosa.
V tom je všechno.
Nebo skeptického Nudlemanová.

No...nekup to :-)
16. 05. 2014 | 09:50

čert }:o) napsal(a):

nedalo mi to a tak hledaje něco pod
názvem "přezdívky politiků" vypadlo tohle =o)

http://www.blesk.cz/clanek/zpravy-politika/144797/prezdivky-politiku-domina-nebo-hejkal.html

zvláště tento je geniální
http://necyklopedie.wikia.com/wiki/Miroslav_Kalousek
16. 05. 2014 | 09:51

čert }:o) napsal(a):

Pepa Řepa
bez přezdívek by byla politika nudná
Barousek je dobrej
Myslím, že opravdu řvou jen ti pokrytci
Ale rozesmál mě fakt tenhle. To myslím
že je tak geniální, že si to snad vytisknu
i přesto, že mně osobně Kalousek nevadí =o))

http://necyklopedie.wikia.com/wiki/Miroslav_Kalousek
16. 05. 2014 | 09:55

Helena napsal(a):

Roman napsal:
"A já si myslím, že média by vůbec neměla používat hrubé nadávky, trapné vysmívající se slova a jiné nevkusné pojmenovávání. Média mají společnost kultivovat. Tak jako vy advokáti se u soudu nebavíte jako v hospodě. Nebo doktoři nezdraví pacienta zdar vole.
Protože až se budeme všude na veřejnosti vyjadřovat jako v hospodě, můžeme už cokoliv. Nechápu jaké mají lidi pohnutky chovat se ve veřejném prostoru čím dál tím víc buransky..."

Chci zareagovat na Vaši připomínku, která se týká role médií ve veřejném prostoru a jejich nekultivovanosti, což mně oslovilo. Domnívám se, že nekultivovanost zavládla v české kotlině a má různé podoby - např. také jako prezentování zarostlých, neučesaných a umaštěných (často rádoby) umělců či intelektuálů , kteří vypadají jako hospodské typy, jako vzor svobodomyslnosti a kreativity či čeho...Já to úplně nesnáším, myslím, že se to přehání, výsledek je viditelný estetický úpadek , nárůst hrubosti a ošuntělosti. Média v tom rozhodně hrají velkou roli, minimálně zvyšují společenskou akceptovatelnost těchto jevů.
Trapné zesměšňování politiků a urážky i nadávky jsou toho všeho součástí...
16. 05. 2014 | 09:55

Pepa Řepa napsal(a):

NECYKLOPEDIE je na tom založena, čertiku
Naposto skvělá věc

Ale vykládejte to politickly korektním dikurzníkům.
Klaus dodnes nepochopil humor filmu Marečku podejte mi pero, kdyby šel na Besídku sklepáku asi by ho kleplo.
16. 05. 2014 | 09:58

pracka se susickou za ...... napsal(a):

Kalouskovi bychom mohli rikat Franta Ramus.
16. 05. 2014 | 09:58

Viola napsal(a):

Pepo Řepo

Všimla jsem si kolikrát, že byste byl rád, kdyby se tu objevovalo více žen, že je s nima větší legrace, no a ženy jsou prostě jemnější duše, které odpadnou, když se na ně valí vulgarity. Jistě nejsou úplně všechny takové, ale většina a rozhodně nemusí být z ústavu šlechtičen. Jinak moje babička byla vychovávána v klášteře.
16. 05. 2014 | 09:58

čert }:o) napsal(a):

neo napsal(a):
16. 05. 2014 | 09:22
----

trefil jste občánka na hlavičku?
=o)
16. 05. 2014 | 09:59

Občan napsal(a):

Pepo Řepo,

"Nudelmanová" NENÍ přezdívka, ale Viktorky pravé příjmení.
Její otec se jmenoval Sherwin Nudelman, ale pro neshody se svým ultraortodoxním otcem Meyerem Nudelmanem si nechal v dospělosti změnit příjmení na Nuland.
Jejím manželem je ostatně Robert Kagan...
16. 05. 2014 | 10:01

Viola napsal(a):

Jinak Ládíku!!!

Cítím s vámi, jste tam na soutoku dvou nespoutaných potůčků, které jsou přehradami spoutané až pod váma. Možná by lepší než strouha, byla zas nějaká přehrada, ať je v létě, až bude zas sucho, čím zalévat.
16. 05. 2014 | 10:01

čert }:o) napsal(a):

Pepa Řepa napsal(a):
Ale vykládejte to politickly korektním dikurzníkům.
Klaus dodnes nepochopil humor filmu Marečku podejte mi pero, kdyby šel na Besídku sklepáku asi by ho kleplo.
16. 05. 2014 | 09:58
---------

musím odejít, protože tohle mě tak rozesmálo
že si musím dát jednu hrbatou spartu a kafe =o)

p.s. necyklopedii znám, ale Kalousek se mi
objevil poprvé a musím říct, že je to krása!
16. 05. 2014 | 10:02

Pepa Řepa napsal(a):

Čertiku dobrej byl i ten životopisec Strolz nebo tak nějak jeho jasnosti, nalistujte Buquoye.
Taky Denis Verecký, škoda ho.
Když si dobře šlehne i F.X. Doležal s mudrlanty je nuda.
Strašná nuda.
16. 05. 2014 | 10:02

Pepa Řepa napsal(a):

Občan
až tak?
Asi dělal v Moldavii nudle.
Teď se potáhne na Moldavii.
Nudlmani nemohou žít bez duhových pochodů, sdělí Barousek.
16. 05. 2014 | 10:06

SuP napsal(a):

čert }:o)
Hrbatá Sparta - to je Camelka? To víš, už nekouřím asi 36 let ....
;-)

Ládik -
U těch dvou je rozdíl. Jeden je Křivá Huba, ale druhej Křivá Tlama. A nevím, jestli by je někdo spletl.
16. 05. 2014 | 10:08

neo napsal(a):

Občan :

jasná ukázka pokrytectví, hned můj nick je schválně komolen.

žádná speciální kategorie neplatí, jste lhář a zbabělec a nyní k tomu přibude pokrytec.
Pitomio vám nejde, hrk hrk taky ne, ale kybersadisty, proudžekty, manyžery, to si necháte :) Typický příklad vaší pokřivenosti.

Pan Drábek se nezaměstnaným snažil pomoci. Co je na tom sadistického víte snad jen vy.
o invalidech se raději nevyjadřujte, kopete do nich na každém blogu, který jim věnuje pozornost. Jste zlý člověk.
Člověka co tvrdí, že je medián 18000 i když je přes 22000( jen přes čtyřku rozdíl) nemohu brát vážně.

Člověka, který tvrdí, že zaměstnanec ručí za pojistné placené zaměstnavatelem, nemohu brát vážně.

Člověka, který tvrdí, že povinné ručení musíte platit když auto prodáte, nemohu brát vážně.
16. 05. 2014 | 10:11

Pepa Řepa napsal(a):

Kalouskovo přiznání

Moje rodina byla tak chudá, že kdybych se nenarodil jako chlapeček, tak bych si ani neměl s čím hrát.“....nemá chybu.
16. 05. 2014 | 10:12

Ládik!!! napsal(a):

SuPe -
to jsem záhy pochopil. Teď se mi už nepletou. Ten první si chodí každý den pro příplatek 8000 denně za účast v práci.
16. 05. 2014 | 10:12

retroaktiv napsal(a):

Tómio Okamura by to neměl hrotit, je lepší být PITÓMIO, než KRAĎOUSEK, TUNELDĚDEK,, AD...,kteří se zapsali do české historie temným písmem okrádání státu.

Lepší PITÓMIO, než strůjce okrádání a zrady národa, a jeho ekonomiky...
16. 05. 2014 | 10:13

šašek z Jihlavy napsal(a):

Málokterá přezdívka politika je tak trefná jako "Bimbo". Jestli je pravda, že ji vymyslel Pavel Dostál, zaslouží čestný titul "prognostik". Slon v porcelánu nezní tak poeticky.
Od nepaměti se prostý lid odreagovával přezdívkami mocných. Oh Ruby, nechtěj nám srandu brát!
16. 05. 2014 | 10:14

čert }:o) napsal(a):

Pepa Řepa
Bukvoje miluju, to je moje parketa
a Strolze si naleznu, toho neznám.
Nemáte odkaz, prosím?
Nuda je nudná. S tou akorát tak k čertu

SuP
jojo, camelca. Cupuju si camelcy už dlouho
a vytáhnu jich bratru za den tak 5. Zlozvyk
muší bejt, aby nebyla nuda. Nevím na co
se těší nekuřák. Na nějakej jinej zlozvyk?

Jinak křivohubý je i Ransdorf a myslím, že
s Vondrou by měli udělat nějaké mistrovství
Levoun a pravoun v soutěži o lepší ústa
a podávaly by se na párátkách křivohubky
16. 05. 2014 | 10:22

SuP napsal(a):

čert }:o) -
Celej můj život je jeden zlozvyk. Zdraví se mi kazí samo, tak ani kouřit nemusim.
16. 05. 2014 | 10:27

stejskal napsal(a):

Dobrý den, pane šašku z Jihlavy.

oni si Bimbo říkali s Pavlem Dostálem navzájem (dnes už těžko říct, kdo s tím začal). Před volbami v roce 1996 byli v rámci kampaně společně v olomoucké zoologické zahradě, kde Zeman "pokřtil" jeřába královského. Od té doby pak byli Bimbové tři.

Libor Stejskal
16. 05. 2014 | 10:29

Tutti frutti napsal(a):

Ransdorf ma krivou hubu ze zvykani EU koky , tu dostavaji poslanci od Emanuela Barosa a u kazde sesle je plivatko.
16. 05. 2014 | 10:29

jawol napsal(a):

A mame po zizalkach . Prisel Grupenfuhrer Gumickaaaa.
16. 05. 2014 | 10:31

Pepa Řepa napsal(a):

Škoda, že není žádný JAKUB
Kuba- Křivá huba by bylo stylovější
16. 05. 2014 | 10:34

17, 5 bilionů dolarů vrátit nejde napsal(a):

Můžeme se vyjadřovat samozřejmě jazykem symbolickým, a postupně tak sklouznout ke kultům pohanským, například v organizaci fašistické...a brodit se žumpou, rochnit si v ní..
Můžeme ale také rozhodnout se pro jazyk popisný tak, že bude odpovídat duchu vedeného kritickým rozumem, vyjadřujícího se jazykem popisu co nejblíže jazyku vědeckému , respektive interpretaci na základě poznávací mřížky blízké vědě, i zde budeme asi v mnoha případech muset abstrahovat do jazyka symbolického, ale budeme vědět, že to nečiníme s prvoplánovým úmyslem, pouze nemáme dost informací.

Obojí je autentickým a možným vyjádřením osobnosti daného individua , žijícího v liberální společnosti západního typu.
Jde v podstatě jen o to, co nosí takové individuum v prostoru mezi svýma dvěma ušima a jestli jeho žaludek dost snese. Anebo jestli se nenachází v etapě života, kdy plynule přechází od infantility dětské k infantilitě stařecké.
David Záhumenský
Co kdybychom Vás zde oslovovali přezdívkou "Piča - ale naše" ?
Vadilo by vám to ?
Či již by v tomto případě došlo k překročení oné Vámi popisované hranice ? A proč ? Oč by to bylo nevkusnější, než věci, které popisujete ?
Zkuste se v tom ještě trochu porýpat, prosím !
16. 05. 2014 | 10:36

robot emil napsal(a):

Me Zeman a jeho chuze spis pripada , jako technicky ulet japonskych studentu v nemz nevyresili to zasadni- dost silnou baterku.
16. 05. 2014 | 10:38

No nekup to napsal(a):

Slapko jste kapku pozadu, uz dluzi celych 18 bilionu.
16. 05. 2014 | 10:39

Pepa Řepa napsal(a):

Narezlá hudba vodovodní trubky
Tvou hlavu zlehka naplní
až přijdeš jednou na křivohubky
po kterých i můj kocour zavrní.....budem se mít trochu rádi

znělka interpelací se Sašou a Mílou
16. 05. 2014 | 10:40

čert }:o) napsal(a):

SuP
no život není zlozvyk, život je hra co
hrajeme sami se sebou. Smysl života
není. Kdo ho hledá nenajde. Smysl
života je jen samotná Smrt =o)
16. 05. 2014 | 10:43

Pepa Řepa napsal(a):

No nekup to
no jo no, šlapka se narodila jako holčička, neměla si s čím hrát jako Mirda z Bechyně
Ten se měl.
16. 05. 2014 | 10:43

Občan napsal(a):

stejskal napsal(a):
"Dobrý den, pane šašku z Jihlavy.
oni si Bimbo říkali s Pavlem Dostálem navzájem (dnes už těžko říct, kdo s tím začal). Před volbami v roce 1996 byli v rámci kampaně společně v olomoucké zoologické zahradě, kde Zeman "pokřtil" jeřába královského. Od té doby pak byli Bimbové tři.
Libor Stejskal
16. 05. 2014 | 10:29"

A?
Jak si MEZI SEBOU říkají kamarádi, kolegové, spolustraníci apod. je JEJICH věc.
Pokud takovou přezdívku začnou užívat MASMÉDIA (česky "celoplošné sdělovací prostředky" a NEMAJÍ to autorizováno od dotčených, pak jde o urážku.

Zajděte k odborníkovi, pane Stejskale. Vaše rozlišovací schopnosti mají kolísavě sestupnou tendenci.
16. 05. 2014 | 10:45

šašek z Jihlavy napsal(a):

stejskal
Taktéž zdravím a toto je mi známo, jen na Pavla mi to nesedí, se šálou vypadal spíš jako lev (salonů).
Náš Bimbo se v současnosti bimbá jako kyvadlo, jednou tam a pak zase naopak, jeden se v něm nevyzná. Raději dál z dosahu jeho chobotu, jednou to pozná i Kmoníček.
Měl by si zopakovat lidovou moudrost - není na světě člověk ten aby se zavděčil lidem všem.
16. 05. 2014 | 10:47

čert }:o) napsal(a):

Pepa Řepa
noooo, to mě nenapadlo
To by mohla být jejich hymna
Aby byly přezdívky měkčí
navrhuju Kuba a Kuba Kubikula
16. 05. 2014 | 10:49

Delirium napsal(a):

Balada o Kalouskovi
Do šera večera bílé kachlíky vrhají matné pablesky.

A nemocniční cela vyhlíží tak nehezky,

tak neintimně a neútulně,

že tesknota jako olověné břímě se vkrádá do duše.

Široce rozevřených očí dvojice

jenž neklidně září z vyhublých,přepadlých, kachektických tváří

jež tělo ještě ubožejší nese.

A celek v hrozném neklidu se třese,

jako když číšník sulc na talíři nese.

A široce rozevřených očí dvojice

vyvalené jak dvě vodnice.

A vše chvěje se v hrozném tremoru

odzdola nahoru

od paty po zuby

tisíci záškuby,

jakýpak orace,

hladce a vobratce.
Však zkušený lékař na první ráz by řek tu:

Vida to mrákotné zastření intelektu

jenž funkci duševní brzdí a zastaví.

delirantní představy,

v tom slyš - jak s vichřicí by závod měl,

ke Karlštejnu jezdec uháněl

a kdesi v koutku ťupy ťup,

ve víru křeči se zachvěl trup.

Již ze všech stran se průvod myší rojí

uprostřed,čtyřstupy se v osmistupy pojí,

tak vpravo vlevo,vpříč, dvé voje jsou bočně v cíli

a vpředu jejich vůdce, myšák bílý.

A svižným pochodem za melodie skočné

těch myších tisíce svou defilírku počne.
Již skončen myší voj,zase jiné hnusné stvůry

z děr zemských vylézají housenky,štíři,můry,

odporní chrobáci,

lepkaví slimáci,

vyzáblých pakobylek stíny mátožné

a s rukama sepjatýma kudlanky nábožné.

A všechna ta zvěř po vyhublém těle vzhůru se šplhá,

zuby a kusadly na bezvládné tělo se vrhá.
V ten ráz jak pod čarovným proutkem

všechna ta hnusota mizí,

ozvou se tóny odněkud jakés cizí.

Zní kdesi v tajemnu, jak něžné jsou a luzné.

V tom ozve se volání odněkud jakési hrůzné
"NECHŤ JINÝM VÝSTRAHOU TO KONČÍ!!"
Ty povaho ťunčí
16. 05. 2014 | 10:54

95verulda napsal(a):

Ahoj maminky,
poslední dobou jsem si u svého ročního prcka všimla, že když se zadívá na tv začne mhouřit, přivírat oči,oko mhouří, jako by chtěl zaostřit. Nevím jak to líp popsat. Nějak jsem tomu nevěnovala pozornost, ale dneska to udělal několikrát a já zase začínám plašit Nemáte některá podobnou zkušenost? Mohla by se takhle projevovat případná vada očí nebo jde jen o dočasný stav? .
Díky za každou odpověď.
16. 05. 2014 | 11:09

stejskal napsal(a):

Pane šašku, souhlasím, pan Dostál byl noblesní člověk. Reakce mne pobavily, tím nemyslím ty Vaše ;-) l.s.
16. 05. 2014 | 11:10

Ládik!!! napsal(a):

pane Stejskale -
je i Zeman noblesní člověk?
16. 05. 2014 | 11:13

95verulda napsal(a):

Problém mého děcka oka mhouření.

Opravdu se tu nenajde někdo, kdo má podobnou zkušenost?

Je to moje noční můra.
16. 05. 2014 | 11:27

janoko napsal(a):

janoko
Problém, keď niekto okažmúra
Ahojky, radšej choďte na vyšetrenie k očnému (ak ste to už nespravili) takto začala aj moja dcéra, okažmúrila, teda žmúrila ľavé oko, škúlila (šilhala), nakláňala hlavičku doľava a potkýňala sa. Dokonca vo škole na ňu iné decka volali „okamúra“ . Nemala by sa takáto predzdievka zakázať? Veď keď niekto okažmúra, tak za to nemože. Nejde o chybu oka, ale mozgu, ktorý z určitých dôvodov vyradí slabšie oko z činnosti a ak sa to nepodchytí, tak to my o opravdu nevieme, ako dialej.Iba snáď dajaký sud...plný, či prázdný, to je jedno. Hlavne keď duní.
16. 05. 2014 | 11:31

stejskal napsal(a):

Do debaty o současných českých politicích se zde nepouštím, pane Ládiku. Mám pro to své důvody.

Libor Stejskal
16. 05. 2014 | 11:32

Filuta napsal(a):

Neo

Vy jste asi nepochopil, že je dosti zásadní rozdíl, dáme-li přezdívky politikům my tady nebo používají -li hanlivé výroky média (a to do takové míry, že přejdou v obecnou známost).
Mimochodem, zkuste tady napsat, že je nějaký politik Pitomio a pan Stejskal vám to hnedle smázne jako nekorektní.
Reflex nerespektoval dokonce ani usnesení soudu a ve své nynější " omluvě" uvedl slovo Pitomio nejméně sedmkrát.


Verulda
Vy jste si určitě spletla stránky, matičko.
Tady žádné matky nejsou, jenom zapšklí staří dědkové a muži v nejlepších letech jako já.
Mžourání dětských očiček tady nevyřešíte, páč tady se vážně diskutuje o zásadních záležitostech tohoto světa.

Ale zkuste se zeptat Resla.
Jestli on za ten tik vašeho potomka není náhodou zodpovědný ruský mužik nebo bolševík.
16. 05. 2014 | 11:37

Ládik!!! napsal(a):

Děkuji,
myslel jsem, že mi ani neodpovíte...
16. 05. 2014 | 11:45

šašek z Jihlavy napsal(a):

5verulda napsal(a):
Ahoj maminky,
poslední dobou jsem si u svého ročního prcka všimla, že když se zadívá na tv začne mhouřit, přivírat oči,oko mhouří, jako by chtěl zaostřit. Nevím jak to líp popsat. Nějak jsem tomu nevěnovala pozornost, ale dneska to udělal několikrát a já zase začínám plašit Nemáte některá podobnou zkušenost? Mohla by se takhle projevovat případná vada očí nebo jde jen o dočasný stav? .
Díky za každou odpověď.
16. 05. 2014 | 11:09
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Jde o to, jakou stanici naladíte. Pokud přivírá oči u komerčních stanic, je vše v pořádku.
Zkuste naladit ČT24, tam bych očekával oči do široka otevřené, zvl. když tam bude uřvaná krasavice Jolka nebo svérázně vyslovující Václavík. I Peřinová stojí za zmínku.
16. 05. 2014 | 11:48

Pepa Řepa napsal(a):

Ó Sole mio......mě napadá jiná verze
Ó pito.......ale radši ne, někdo mě zažaluje k Císaři Pánu.

Ani to Pito moje bych do Italie nevozil
Jednou vyvezl Pragoexport do Arabie dudlíky s nápisem Hají!
To byl šrumec někdo přirovnává poutníky do Mekky k dudlíkářům.
16. 05. 2014 | 11:50

buldatra napsal(a):

No nevím, nevím, ale třeba je to tak, že Okamura má v sobě, moderně řečeno, v genech, kus žaponce a kus korejce a to jsou lidé zhusta vzteklí, až zavilí.
I sem tam nějaký ten kamikadze by se mezi nimi našel. Anebo vezměme gen zavilého císařského japonského vojáka, pro kterého na ostrově doposud válka neskončila, atakdále.
A má v sobě kus Moraváka a to znamená, že třeba jako takový se rychle vytočí a nejde pro ránu daleko.

Zkrátka, každej má svou vlastní hranici toho vocaď pocaď, tedy hranici toho, co ještě skousne a co už ne. Pisálek by snad ve vlastním zájmu měl-páč je to přece profík, že, zjistit, kam v konkrétním případě může zajít. Aby prolezl alespoň s vodřenýma ušima.
Jen diletant na to kašle.
No a pak narazí a otluče mu to kokos.

Když se to všecko genetické, výše uvedené sečte, je pro pisálka ve finále možná lepší žaloba, než osobní setkání.
V Reflexu tedy třeba mají štěstí, ani si to neuvědomují. Von Okamura se nechal vyfotit s katanou...

Takže, když dráždíte hada bosou nohou a on vás za to jen zažaluje, můžete vlastně hovořit o štěstí.

Jak výše kdos napsal, karikatura Havla s Veškrnovou dočkala se soudu a rozsudku.
Páč dotkla se posvátných krav.
Okamura posvátnej není a soudy jsou u nás nezávislé, metrická soustava proměnná zdá se, co víc k tomu dodat.

Nejlepší řešení je v těchto případech blízké setkání borůvkového druhu, po rozhovoru z očí do očí osob zainteresovaných. Je to rychlé, tradiční, chlapské, působí to esteticky při volbě pěkných slunečních brýlí dobré značky, navíc preventivně a nezatěžuje to zbytečně naše nezávislé přetížené a přepracované soudy.
16. 05. 2014 | 12:01

Viola napsal(a):

Filuto

Já bych seriozně odpověděla, neb matka jsem, ale také si mi to jevilo nějak moc mimo, třeba na takové ženě.cz se dá na podobné odpovídat, nejlepší je ale doktorka.cz (nebo tak nějak).

No ale tak Veruldo je to tak, že s největší pravděpodobností je vaše dítko krátkozraké. Všimejte si také vzdálenosti ze které na TV kouká. Jinak i takové malé dítko se dá vyšetřit u lékaře. Ovšem nošení brýlí je u takového malého utrpení. Já jsem si všimla, že moje dítko přimhuřovalo oči, když se koukalo z okna, ale my máme výhled široko daleko. No dítko nosilo brýle až když šlo do školy.
16. 05. 2014 | 12:05

Filuta napsal(a):

buldatra

Přesně tak.
Přitom na Václavce a Dášence nic extra pohoršlivého nebylo.
To Paroubkovi a Gottovi dával Zelený Raul hustší kapky.
16. 05. 2014 | 12:09

Kancelář pro uvádění mýtů na pravou míru napsal(a):

Na velkoplošném plakátu s textem Václavka a Dášeňka a sloganem Fuck the World olizoval foxteriér podobný štěněti z knih Karla Čapka bustu Václava Havla. Plakát jako koláž vytvořil Milan Knížák a po zemi ho vylepila na zakázku Raveli agentura M.A.R.S. Havlovi obě firmy vzápětí zažalovali.

"Vrchní soud považuje za nepředstavitelné, aby tento billboard byl schopen poškodit vážnost a důstojnost prezidentského páru. Žaloba nepředložila žádné důkazy. Chápeme, že se cítí uraženi, ale subjektivní pocity nerozhodují," řekl soudce Jan Zavrtálek.

Soudci ovšem na druhé straně zjistili, že firmy využily podoby a jména prezidentského páru k reklamě, aniž k tomu Havlovi dali souhlas. "Jestli někdo hlavu státu a jméno jeho manželky zneužije pro reklamu bot a spojí s vulgárním nápisem, jde o zásah do jejich práv. Je to navíc zneužití pouze pro zisk," dodal soudce.

Zdroj: http://revue.idnes.cz/manzele-havlovi-dostanou-pul-milionu-korun-feh-/lidicky.aspx?c=990602_132834_lidicky_jpl

To, že to Havlovi dali k soudu, byla nebetyčná pitomost a projev jejich ješitnosti
16. 05. 2014 | 12:15

čert }:o) napsal(a):

Filuto
jak můžete vědět že jsou zde jen staří dědkové?
I nick "černý líný pes" je paní. Co na jméně záleží?

-----

5veruldo
no, určitě k očnímu jděte. Ale možná je to jen
projev hluboké filozofie dětské duše, protože
děti jsou vševědoucí a časem se to vytrácí
zdeformováním médií, učením a okolním vlivem.
Jinak tu opravdu bývá povětšinou, jak tvrdí Filuta,
filozofie duší dědských =o))
16. 05. 2014 | 12:35

neo napsal(a):

Filuta :

zásadní rozdíl to je pro pokrytce, kteří něco takového dělají.

Mimochodem, když rozhodnutí soudu nerespektoval řidič Smetana, jaký byl váš postoj? :)
16. 05. 2014 | 12:47

pamětník napsal(a):

Plevel a falešné mýty jsou nezničitelné. Jeden z nich ´Falešný a prázdný Topol´ vznikl nedokonalým obšlehnutím mobilu Václava Klause, když šmírák nedočetl až do konce Klausovu esemesku "Falešný a prázdný Topolánkův projev". :)
Na druhé straně šířit deviace je pracovní náplň čertů.
16. 05. 2014 | 13:25

Baba Jaga napsal(a):

To: čert }:o) 9:55
Asi nemám smysl pro stejný humor jako Vy, necyklopedie o panu Kalouskovi se mi jeví rozvláčná a celkem o ničem. Však odkaz nebyl pro mne.
Nu, v názoru na blog jsme se shodly. Já ještě zapomněla napsat, že pokud někdo nějaké médium žaluje, dělá mu rovněž reklamu a těm tištěným možná i zvyšuje náklad. Zda jim to vynahradí případný finanční postih - toť otázka.
Hezký konec týdne všem a ať už prší jen tolik, kolik příroda přirozeně pojme. Foukat bych prosila větry také jen přiměřeně.
16. 05. 2014 | 13:44

mik napsal(a):

A co tak aby se politici zacali chovat tak jak se slusi a patri pak by nebyl duvod k nejakym komeleninam kdyz Zaoralka chytne policie ve 2 rano jak svisti 180 km v hodine tak proste ma Zaoralek vytahnout srajtofli zaplatit na miste a je to vyresene a presne tak jak pise autor pokud je politik vulgarni tak proste na hruby pytel hruba zaplata ,,politik za svou karieru plat a dalsi vyhody musi dat do placu jak se rika za to sve soukromi a pak se nesmi divit a hrat si na neco jako treba lobista Janousek opil se boural utekl od nehody ze vseho si delal legraci stavel se na policii do role nedotknutelneho a ted nechce prijmout vlastne smesne nizky trest tri roky obycejny smrtenik by uz mel cast 5 leteho vezeni za sebou .. a Okamura ? skutecne nemusim tenhle clovek nedokazal sjednotit ani dve asociace v cestovnim ruchu ,,jeho nesmysly o vystoupeni s EU o neprijeti eura a dalsi jeho nazory necht si vyjadruje jako soukroma osoba a ne jak vedouci predstavitel strany ktera vlastne prezentuje CR a CR je jednou v EU je v NATO zavazala se ze prijme spolecnu menu ,,, takze o cem porad Okamura vede reci,,, a to chtel kandidovat na prezidenta,,,, nedivim se ze nekdo vymyslel Pitomio navic cesi si umeji delat legraci sami ze sebe to nejspis tenhle japonec nedokaze,,,
16. 05. 2014 | 14:06

čert }:o) napsal(a):

Baba Jaga
se smyslem pro humor se netrapte
Každý má jiná měřítka, ale občas se
dokážeme zasmát stejnému. V tom
je půvab humoru. Nevím kdo to řekl,
ale zní to věru hezky: mluvte a pište
si o mně co chcete, jen prosím, vyslovujte
správně mé jméno =o)

p.s. u nás neprší, my jsme v bludném kruhu
a máme dokonce sucho a o metr níž hladinu
vody ve studni. Stačí popojít 100 metrů a leje
jako z konve. Já musím kropit zahradu =o(
Asi budu muset udělat obřad na vyvolání deště.
I Vám hezký víkend
16. 05. 2014 | 14:07

Jakelin de Mailly napsal(a):

Ládík

Už to jde pryč, u nás byla apokalypsa včera. S blackoutem.
Přestává pršet, půjdu uklízet bordel na zahradě.
Sousedi čerpají vytopené sklepy.
16. 05. 2014 | 14:12

fafnir napsal(a):

všem obdivovatelům politika Okamury
já jen,že je poněkud směšné,že žluté šikmoočko tak usilovně a hlavně vlastensky brojí proti imigrantům.Sám si říká moravský Japonec.Že by přišel s Bátů chánem spolu s Mongoly?Tak dlouho zde snad není.
Tedy,ne že by se měla uvolnit politika přijímání kohokoliv.Ale zrovna od něj je to směšné a poněkud kontraproduktivní.A vzhledem k proveditelnosti a smysluplnosti jím navrhovaných zákonů,a lživé doprovodné argumentaci(zejména Švýcarskem) mi připadá ta reflexí přezdívka docela trefná.
16. 05. 2014 | 14:14

Filuta napsal(a):

Neo

Nic pokryteckého na tom neshledávám.
Já nejsem novinář a na mém nebo vašem tlachání nezáleží.
Urážet někoho (nemám na mysli jen politiky) pravidelně v médiích je jiná káva.
U Smetany šlo o úplně něco jiného.
Jeho tykadla byla spíš pohlazením pro gaunery typu bývalého min.vnitra.

Zvláštní je, že právě příznivci přezdívky Pitomio se tady můžou podělat z výrazu "humanitární bombarďák", ačkoliv má tento přídomek velmi reálný původ.
16. 05. 2014 | 14:49

čert }:o) napsal(a):

pamětník napsal(a):
Na druhé straně šířit deviace je pracovní náplň čertů.
16. 05. 2014 | 13:25
----

čerti mají totiž dobrého učitele v "pamětníkovi"
Není nad dobrého učitele deviací ;o)
16. 05. 2014 | 15:23

Ládik!!! napsal(a):

JdM -
naměřil jsem doteď 85mm za 2 dny. Po roce mám plnou studnu.... Vydrží do října, kdyby nekáplo. Pánbů zaplať. Odnesl to vyvrácený jalovec, měl 4 metry.
16. 05. 2014 | 15:31

Pepa Řepa napsal(a):

http://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Rodina-Ivety-Bartosove-Pane-prezidente-Zemane-pomozte-nam-319249

A teď do Bimba, aktuální bijci haní Vašeho majitele.
Do něj!'
O Bakalovi-čaroději dobroději z NWR-nikdo ošklivě mluvit nebude!
Vezměte to-Fendryši-přes bitvu o urnu Ivetky.

Jedno oko nezůstane suchý.
Do boje hrdinové slova!
16. 05. 2014 | 15:44

aga napsal(a):

Aniž bych se vyjadřoval k meritu blogu (hrůza), nepopiratelný copyright na ozubenou pleš má nick AndyO ze staré gardy Neviditelného psa, měla by si vzít specialistu na vlastnická práva Zahumenského jako advokáta, a vysoudit po žumpálistech miliony - proč by měl prudit jenom Svěrák. Jak jsem tu starou čarodejnici :-) poznal, byla by toho schopna.
16. 05. 2014 | 17:25

Vandal napsal(a):

Jinak křivohubý je i Ransdorf a myslím, že
s Vondrou by měli udělat nějaké mistrovství
Levoun a pravoun v soutěži o lepší ústa
a podávaly by se na párátkách křivohubky

xxxxxxxxxxxxxxx

pískat by mohl mladý Klaus, řiditel
16. 05. 2014 | 20:08

pamětník napsal(a):

čert }:o):
"čerti mají totiž dobrého učitele v "pamětníkovi"
Není nad dobrého učitele deviací ;o) "

Nepovídaj, já snad tady učím šířit zdeformované výroky??!
Ti čerti toho nadřízdaj s příslušným odórem.
16. 05. 2014 | 21:00

oh napsal(a):

Neo, vám obecně vadí slovní zkomoleníny jako "proudžekt" a "manyžer", nebo jen předvádíte, že se týkají i vás?
To abyste se pečlivě vyhýbal této stránce:
http://necyklopedie.wikia.com/wiki/Frikul%C3%ADn

Co se velkého kybernetika Drábka týče, úplně nejvíc by nezaměstnaným, penzistům a zdravotně postiženým pomohl, kdyby jim VŮBEC NIKDY NEZKOUŠEL POMÁHAT! Úředníci z ÚP a sociálních odborů státní správy by zase určitě ocenili, kdyby jim Drábek se Šiškou nezkoušeli zreformovat pracoviště a software.
A mimochodem, jestli jste si nevšiml, Smetanu za nerespektování rozhodnutí soudu zavřeli. Pisálkové z Reflexu se z toho dostali celkem levně, stačilo jim sepsat omluvu-neomluvu.
16. 05. 2014 | 21:54

¨neo napsal(a):

oh:

ne pane ohu, mně nevadí. Vadí mi, že člověk, který takto uráží jiné , nepřipouští, že by komolenina mohla narazit i na někoho jiného, kde mu to není po chuti. řiká se tomu pokrytectví.

co se týče Drábka, je to váš názor a nemusí se shodovat s názory jiných. Můj názor je, že se jim snažil pomoci a nebýt ústavního soudu, pomoc mohla pokračovat i nadále.

Ke Smetanovi se vyjadřovat nechci, dal jsem to jen jako příklad opět pro pokrytce. A právě o to jde. Když šlo o Smetanu, řvali, že je trest drsnej a blá blá blá, když jde o Reflex, chtěli by taky drsnej trest ....
17. 05. 2014 | 09:34

čert }:o) napsal(a):

pamětník napsal(a):
Nepovídaj, já snad tady učím šířit zdeformované výroky??!
Ti čerti toho nadřízdaj s příslušným odórem.
16. 05. 2014 | 21:00
----
každý vidí v druhém, se kterým nesouhlasí
jistou deformaci podle vlastních možností
Urážet vás nechci ani nehodlám, tak buďte
tak laskav a pište si své deformace a já
zase své, aniž bychom si museli klást
do cesty hloupé obviňování kdo je blbější =o)
17. 05. 2014 | 12:10

pamětník napsal(a):

"Prázdný a falešný Topol" je deviací "Prázdný a falešný Topolánkův projev"
První větu uvedl čert }:o), druhou já.
V tom je mezi námi rozdíl.
17. 05. 2014 | 15:00

oh napsal(a):

neo: Smetanu jsme už probírali a stále si myslím, že největším malérem české justice v tomto případu byla osoba soudkyně, která se u případu, kde na jedné straně je představitelem účastníka sporu člen rodiny, neměla vůbec vyskytnout.
Co se "pomoci" pana Drábka týče, výsledky hovoří za vše.
Vidím jistý drobný rozdíl mezi tím, když někdo paroduje oblíbený způsob mluvy některých osob, tedy to, co potrefený provozuje zcela dobrovolně, a mezi úmyslně urážlivým komolením jména. Jenže část "novinářů" si dnes bůhvíproč myslí, že jim novinářská legitimace dává právo porušovat všechna pravidla, slušnost patří do pravěku a když chybí argumenty a důkazy, lze je nahradit osobními útoky a urážkami a schovávat se za svobodu slova.
17. 05. 2014 | 16:13

neo napsal(a):

oh:

výsledky hovoří za vše, to je jasné. Škoda, že to ústavní soud utnul tak brzy.

takže mu můžu řikat Nazimůra?
17. 05. 2014 | 19:42

Boban napsal(a):

Jak to říkal ten hvězdář u soudu ? E pusci muove - a přesto je to Pitomio ...
18. 05. 2014 | 09:30

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Bobek Miroslav · Boučková Tereza · Brenna Yngvar · Bureš Radim Č Černoušek Štěpán · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr G Gálik Stanislav · Gazdík Petr H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Havel Petr · Heger Leoš · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hradilková Jana · Hrstka Filip · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chmelař Aleš · Chromý Heřman · Chýla Jiří J Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kolínská Petra · Komárek Michal · Kopecký Pavel · Kostkan Tomáš · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Krištof Roman · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Vladimír · Kuchař Jaroslav · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Lalák Adam · Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Mahdalová Eva · Marksová-Tominová Michaela · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Mihovičová Jana · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Němec Václav O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Pikora Vladimír · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rath David · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sláma Bohumil · Slimáková Margit · Sobotka Bohuslav · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Sportbar · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stejskal Libor · Stránský Martin Jan · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šilerová Jana · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Štádler Petr · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel · Šumbera Filip · Švejnar Jan T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomášek Pavel · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Tožička Tomáš · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Wheeler Adrian · Wichterle Kamil · Witassek Libor · Wollner Marek Z Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy