V zemi, kde vládnou samí muži, ženy jen podávají snídaně

08. 03. 2011 | 16:26
Přečteno 5182 krát
K názvu tohoto blogu na oslavu opomíjeného MDŽ mě inspirovaly hned dvě kuriozity: vláda jako „pánský klub“ a "snídaňový" výrok ministra dopravy Víta Bárty (VV), který se po „chlapsku“ vypořádal s kritikou své manželky Kateřiny Klasnové (VV). Místopředsedkyně sněmovny a místopředsedkyně strany Věci veřejné Klasnová vytýkala svému manželovi a funkcionáři stejné strany „ignoranci elementárních principů uvnitř strany a naprostou nekomunikaci“ a odmítala „nadále hrát pasivní figurku na šachovnici Víta Bárty“. Místo odpovědi pan ministr v ranním vysílání České televize nechal nás nakouknout do idyly svého rodinného života: „Jediné, co vám mohu říct, je to, že jdu právě snídat, a tu snídani mi udělá moje žena.“ Znamená to, že ve Věcech veřejných, v poslanecké sněmovně a v naší společnosti vládne stejná idyla?



Velmi brzy po sametu stalo se v naší zemi zvykem opovrhovat Mezinárodním dnem žen a jeho oslavu shazovat pohrdavou nálepkou komunistického svátku. Hláskuje se to „em-dé-žet“, připomínají se jen soudružské podnikové oslavy s červenými karafiáty a přídělem dvou chlebíčků a dvou deci vína na osobu. Zdůrazňuje se, že se muži opili a ženy musely dál táhnout dvě směny, v zaměstnání i doma. A že rovnoprávnosti tím svátkem nedosáhly, zatímco dnes už ji mají i bez toho svátku, protože muži už také chodí na mateřskou dovolenou a naučili se vařit a uklízet.

Zapomíná se přitom na dva aspekty: aspekt světový a aspekt české tradice.

Mezinárodní den žen nevznikl na Východě v době socialismu. Vznikl počátkem 20. století spojením spontánních protestů žen proti nerovnoprávnosti, bojovnic za volební právo, za spravedlnost a rovné pracovní příležitosti. Na divokém Západě v USA dostal pojmenování International Woman‘s Day (IWD), byl prosazován s typickou americkou bojovností a byl mu přidělen 8.březen na památku stávky newyorských švadlen. Prosazovaly ho ženy v Německu, Rakousko-Uhersku, Švýcarsku i Dánsku, Rusky se nesměle přidaly až po nich.

A co česká tradice ? Mám českou státní příslušnost, nikoliv však českou národnost, což mi umožńuje vnímat situaci z nadhledu a v ostřejších konturách.

Ze setkání s mocnými tohoto světa jsem si vyvodila velmi jednoduchou poučku: ten, kdo vede druhé, tedy úspěšný vrcholný politik, je skálopevně přesvědčen o své pravdě, a také ji umí prosadit. Umí strhnout lidi kolem sebe. Umí oslovit davy. Umí je vést jako krysařova píšťala. Neposlouchá své odpůrce. Nevšímá si jejich pohrdavých gest ani odsudků. Nezastavuje se nad každou výtkou. Není váhavý, ale rázný a věří především sám sobě. Aquila non captat muscas, jak říkají latiníci: Orel mouchy nechytá.

Nevěřte tomu, že hlas předsedy strany je hlásnou troubou tisíců členů jeho strany či dokonce hlasem lidu! Je to jeho vlastní hlas, který dává straně směr a národu vizi.

Věřit si, jít proti proudu a vést za sebou celý dav, to vyžaduje odvahu. Umí toto naše ženy? Neposlouchat odsudky, protesty, šuškání a pomluvy, nevidět úšklebky ani kyselé tváře a bezohledně jít za svým cílem?

Většina žen touží po smíru, konsensu a souladu více než po konfliktu či vzpouře. Ženy jsou v každodenní komunikaci sociálnější a pružnější než muži, vyhýbají se střetům. Bývají empatické a řeší mezilidské vztahy na úkor vlastních cílů. Proto je pro většinu političek problém vyjádřit vlastní názor, který je v rozporu s názorem většiny. Jít například proti většině mužů ve vlastní straně. Proto tak často slýcháme z úst političek nepochopitelný odpor proti pozitivním opatřením pro ženy. Staví se proti tomu, lidově řečeno „ďábelskému evropskému vynálezu“, totiž kvótám pro ženy v politice. Nevidí před sebou cíl, za kterým by šly, tedy uplatnění většího počtu žen v politice. Ale vidí především překážky a bojí se, že je odsoudí většina, především většina mužů ve vlastní straně.

Oproti tomu muži se vždycky dokážou vymezit proti ženám. Vzpomeňme na idylickou vládu kněžny Libuše na Vyšehradě. Stačilo jediné sporné rozhodnutí uznávané, moudré ženy, a už se ukřivděný Chrudoš vzepřel a zaburácel:„Běda mužům, kterým žena vládne!“ Přitom vůbec nebylo zřejmé, zda soudila spravedlivě nebo zda se spletla. A i kdyby se jednou zmýlila, to ještě nic neznamená.

A co udělala ta statečná, ale typická česká žena? Ona hned otočila a poslala své rádce pro vládce mužského. Ne že by si aspoň vymínila paritní vládu, ona opustila trůn, úplně se vzdala vlády v jeho prospěch. To Kleopatra pro Caesara neudělala. A palmýrská královna-vdova Zenóbie ? Ta se dokonce prohlásila římskou císařovnou. A přečtěte si v Bibli, jak vládla královna ze Sáby.

Ale nám v Čechách po tisíciletí vládnou muži. Za tichého souhlasu naších političek.

Každý národ má takovou vládu, jakou si zaslouží.

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

dalimír napsal(a):

Ženy by se měly více starat o své rodiny a ne se plést do politiky ! Tak to pak dopadá ,plno rozvodů a advokáti mají žně ! Už k vůli těm nenasytům by bylo dobré kdyby se národ umravnil ! Politika výsada mužů ! Já když si spomenu jak ůřadovala třeba zpívající pudřenka na ministerstvu nár.obrany tak mě čerti berou ! A mohl bych vás žen ve vládě jmenovat více ! Chybí vám spolehlivost a důslednost ! Dl.
08. 03. 2011 | 16:55

Martin napsal(a):

Stehlíková, Stehlíková, tys to zase nepochopila. Ženy ve vládě ve větší míře nejsou ne proto, že by to bylo zakázáno nějakým zákonem, ale prostě proto že o ženy v politice není zájem.
Dále vůbec komentovat pohlaví členů vlády je v rozporu s Všeobecnou deklarací lidských práv článek 2 a 7 a dalšími dokumenty.
08. 03. 2011 | 17:05

Yfča napsal(a):

Takové pánské mozky, jako tady má komentátor Dalimír viz výše do politiky! To by bylo terno! A když si občas i na něco "spomene!", tak to všechny ženský padnou na zadek.
08. 03. 2011 | 17:08

schneidirek napsal(a):

Stehlíková, poslední dobou mám dojem, že lidé, kteří nejvíce mluví o rovnoprávnosti, tuhle společnost spíše rozdělují. Uměle vyčleňujete jakési skupiny osob a těm chcete zajistit jakási mimořádná práva. Údajně proto, aby se zrovnoprávnili s většinovou společností. Jenže jakápak jsou ženy menšina? Pokud vím, tak menšinu tvoří spíše muži (alespoň podle statistik).

Jestli si přiejet společnost, ve které budou mít svá speciální práva ženy, rómové, muslimové a další, tak brzy zjistíte, že tady je jedna nová menšina. Lidi, kteří do žádné takové favorizované skupiny nepatří. Jakápak speciální práva pak zajistíte jim?
08. 03. 2011 | 17:10

dzamilastehlikova napsal(a):

Vážený pane Schneidirku, ženy nejsou "uměle" vyčleněná skupina, žena stejne jako muž je jeden z dvou způsobů býtí člověkem, je to základní forma lidství. A práva by měla mít nikoliv speciální, ale stejná jako muži.
08. 03. 2011 | 17:19

camponotus napsal(a):

MDŽ vůbec nemusíme spojovat s nějakou slabomyslnou politickou garniturou, která jej jako demokratickou tradici neuznává.
Záleží na tom, co chceme a budeme slavit my, občané - v zaměstnání, doma, na veřejnosti. Odmítat MDŽ je stejná blbost jako odmítat první máj, Cyrila a Metodějke, 17. listopad nebo státní svátek, nebo památku Mistra Jana z Husi.
08. 03. 2011 | 17:22

zdenekb napsal(a):

To jsou mi reakce... nejdřív pán tvorstva, pak stračena, co se točí na původu bloggerky, následuje pán tvorstva... achjo.
Zdá se, že situace se jen tak nezmění...

autorka:

Myslím, že ženám, co už se dostaly do politiky jsou opatření typu kvót proti mysli hlavně proto, že by tím popřely líbeznou představu o svých výjimečných schopnostech.
08. 03. 2011 | 17:25

Maximus napsal(a):

Vůbec nejde o to, zda jsou ve vládě ženy nebo třeba transexuálové. Než takovou Juráskovou nebo Buskovou ve vládě, tak raději ať je tam jsou třeba samí Švejci. Opravdu nejde o paritu či kvantitu, ale hlavně o kvalitu. A tady je hlavní problém paní Džamilo!
08. 03. 2011 | 17:25

dzamila stehlikova napsal(a):

Ano, kvalita. Ženy političky jsou jiná kvalita, neboť mají jinou životní zkušenost a reprezentují celou polovinu společnosti, jejíž potřeby vláda musí brát v potaz.
08. 03. 2011 | 17:38

modrý edvard napsal(a):

Já jsem opovrhoval MDŽ ještě před revolucí, a hodlám v tom pokračovat. Nebráním nikomu, aby propagoval MDŽ, nebo za něj bojoval, nebo aby totéž činil s právy žen, mužů nebo zvířat. Ale nemyslím si, že to je problém, který v tomhle státě teď máme řešit přednostně.
08. 03. 2011 | 17:44

honolulu napsal(a):

Pani Stehlikova,
uctive pozdraveni od nicka Honolulu. 8. brezen je velkym svatkem kazdeho muze, ktery ma rad zeny. Vzdy oslavuji tento vzneseny den velmi svedomite, uz od 7 a.m. Zeny jsou dukazem toho, ze existuji vyssi mocnosti nebeske. Prvni pomoc pri techto oslavach dostanu od zen vzdy kolem 2 p.m., to uz se neudrzim na nohou. Vecer se pokracuje znovu. Uz 40 let se chystam ozenit, ale nemohu se odhodlat ztratit vsechny krasavice pouze pro jednu.
Zminuji se Vam o tom proto, aby jste vedela, ze ne vsichni muzi tento svatek prehlizi, ci nerespektuji.
Take vlada krasnych zen je jedina, kterou uznavam v pokore a nikdy nedelam revoluce, ci rebelie. (Dokud se nespasim utekem.)

Zeny maji obrovskou moc.
Treba prave ta Zenobie. Ta svou krasou, sarmem, intelektem a osobnosti udelala takovy zmatek v risi Rimske, ze to v dejinach uz nikdy nikdo nedokazal opakovat. Vsechny rimske legie byly mobilizovany. Tisice muzu bylo zmasakrovano u Antiochu a pozdeji u Emersi. (Vcetne jejiho syna a milence generala jeji armady.) Zkonfiskovala (ukradla) vsechny vychodni provincie Rima (vcetne Egypta, kteremu se stala kralovnou). Mela vice titulu nez sam rimsky cisar Aurelian, ktery mlatil hlavou o stul pri vysloveni jejiho jmena a sliboval, ze uvari "tu carodejnici" v olivovem oleji. Kdyz po viteztvi jeho legii mu ji privedli, tak si ji odvedl do loznice a ona se za kratkou dobu postarala o to, ze ho zabili jeho vlastni generalove. Dostala statni penzi, vilu a dozila se dlouheho veku v klidu a blahobytu.
Zde videte, ze se mylite, kdyz si myslite, ze zeny jsou slabsi nez muzi.
08. 03. 2011 | 17:48

zdenekb napsal(a):

Maximus:

"Vždycky je dobré, když je ten kolektiv koedukovaný... Ti chlapci se pak docela jinak chovají, nepoužívají například hrubých slov..." ;o)

S kvalitou máte pravdu, a teď si vezměte kolik znáte politiků a kolik političek, a zprůměrujte si to na počet "kusů"... nevím, zda by pánové z toho vyšli dobře.
08. 03. 2011 | 17:54

dzamila stehlikova napsal(a):

Pane Honolulu, máte pravdu, ženyy nejsou slabší než muže, jen někdy používají jiné, "ženské zbraně". Ale my se bavíme o něčem jiném - pokud ženy nebudou SPOLUvládnout ve městech, krajích a ve vládě, nebude u nás dostatek školek, což má negativní vliv na porodnost. a tak je ze vším.
08. 03. 2011 | 18:01

Špína jakási napsal(a):

Bajky a pověsti - to je vše, na co se zmůže kritička mužské části lidstva. Stejné je to i s emancipací. Emancipace je požadována malou skupinou ctižádostivek a to v průběhu celé historie emancipace.

Ze všeho nejhorší jsou ženské, které v přesvědčení, že je třeba emancipace žen, drtí své okolí. To pak skutečně běda mužům, kteří jsou v jejich područí, tedy podřízení.

Ženy od dětství ve svých hrách trénují svou přípravu na život v dospělosti a to vypracováváním se v psychologických finesách. už na pískovišti je zřejmé, jak se pudově snaží ovládnout zdánlivě silnějšího chlapce ve svůj prospěch a mezi děvčaty se snaží o přední postavení a vážnosti od nich. Jistě je to jen hravá soutěž, ta ale přeroste v dospělosti ve vážně míněný zápas.

Holky nevěřte na emancipační bláboly. Nakonec vám pro ně srovnali i povinnost odchodu do důchodu stejně s muži. Která začne mekat o emancipaci žen, ta má jen a jen v úmyslu si vyžvanit lepší šolich, nebo vůdčí postavení. Prospěchářka je stejná mrcha, jako chlap prospěchář.

Když mi žena stojí za to, pak ji udělám radost kdykoliv. Nebudu to ale slavit, jako z moci vyšší nařízené. To je jak v dávných dobách, kdy se musely nosit oběti a lid se radoval, že mu panstvo dovolilo přerušit práci a poveselit se. Džamily i jiné kariéristky se derou k moci za jakoukoliv cenu blbosti obyvatelstva, stejně jako hromada mužů. Každý z kariéristů vám bude vysvětlovat, jak vás povede ve vašem boji za váš prospěch. Prospěch bude mít jen ale kariérista.
08. 03. 2011 | 18:22

Lena napsal(a):

Dneska jsem dostala kytičku k MDŽ. Od Ukrajince, kterého jsem viděla poprvé a naposledy před rokem.
Cosi to o českých žentlménech vypovídá...
08. 03. 2011 | 18:32

t... napsal(a):

dzamilastehlikova:

Opravuji titulek na:

"V zemi, kde vládnou SKORO samí muži"

Předsedkyně PS PČR je žena, to určitě není nevýznamná politická funkce.
http://www.psp.cz/sqw/detail.sqw?id=401

Nejde o to zda budou vládnout muži nebo ženy, podstatná je kvalita lidí, kteří vládnou, budou vládnout, bez ohledu na to zda muži nebo ženy.

To, že i vysoko postavené ženy mohou špatně vládnout, dokonce i přes tzv. "ženské" věci, je popsáno v pořadu ČT '168 hodin' z 14.2.2010 a 10.10.2010.
http://www.ceskatelevize.cz/porady/10117034229-168-hodin/210411058250214/video/
http://www.ceskatelevize.cz/porady/10117034229-168-hodin/210411058251010/video/

Jinak ženy jsou diskriminovány v přístupu k nejvyšším (státním) funkcím, v odkazu video s hranou parodií jak si tzv. pánský klub představuje zvýšení zastoupení žen v nejvyšších funkcích.
http://www.youtube.com/watch?v=8GkxH97Qzlc

Nepodepisuji se z toho důvodu, protože, po zrušení zveřejňování IP adres diskutujících ze strany Aktuálně.cz, jména běžných(tzn. mimo autory blogů) diskutujících nejsou ničím chráněna před zneužitím.
08. 03. 2011 | 18:46

queribus napsal(a):

No já bych jako příklad racionálního a bez nadsázky obdivuhodného ženského vládnutí v Čechách viděl Marii Terezii (se 40-letou vládou a v téměř permanentním těhotenství). Úspěchů v zahraniční politice sice moc nebylo (to ji zpravidla převálcovali Prušáci), ale působnost "na domácím poli" byla zdařilá. Rozhodně spíš než nějakou kněžnu Libuši, o které se vůbec s jistotou neví, zda existovala (ať nám Jirásek tvrdil, co si právě myslel) a která "vládla" (pokud vůbec) možná pár dnů/týdnů. No ale z nedávných českých ministryň si nedovedu představit vůbec žádnou, která by mohla převzít v pravém slova smyslu vládnoucí roli (Buzková??m,Kuchtová???,Džamila??,možná snad Třeštíková...)
08. 03. 2011 | 18:47

t... napsal(a):

Paní Stehlíková,

z pana "Čochtana", případně dalších, si nic nedělejte, on se do svých skoro 63 let nenaučil slušně chovat.
08. 03. 2011 | 19:00

Sladký napsal(a):

Je nejvyšší čas, aby muži šli od válu-tedy od politiky-Za těch pár tiíc let dostatečně dokázali,co umí.Pokud v tom budou pokračovat, lidstvo jako fenomén zanedlouho skončí. Islámské země jsou jasnýou ukázkou toho,jak vypadá společnost s minimálním vlivem žen na její odobu.
08. 03. 2011 | 19:09

dalimír napsal(a):

Och ženy ženy jste v politice jen na okrasu a na posílení sebedůvěry mužům dobyvatelům ! Co chcete více ? Vám sluší krásné dětátko do náruče a kojit a kojit ! Nezatěžovat si život špinavou politikou ! Jinak vám všem přeji k MDŽ hodně zdraví a kupu dětí doma ! Dl.
08. 03. 2011 | 19:09

Sladký napsal(a):

jasnou podobu, pardon, mám špatnou klávesnici.
08. 03. 2011 | 19:12

Stařeček napsal(a):

paní Stehlíková, nějak mně to hlava nebere. Dvacet let se tu proti MDŽ bojuje a zesměšňuje se. Ruší se školky, které teď chybí. Pokud si pamatuji zatím to nikomu, ani žádné z vás žen ve vládách, parlamentu a senátu nevadilo. Mně také ne, nikdy jsem na společných oslavách MDŽ nebyl a alkoholu na nich nepil, ale vždy moje manželka a mamimka kytku dostaly. Dcera také. Tu jsem pak předal zeťákovi. I dnes manželka kytku dostala. Mně nikdo nesměl nařizovat co mám oslavovat a nebude ani nadále. Pěkně se ale ožeru až tato trojpartička co dnes vládne vypadne.
08. 03. 2011 | 19:26

schneidirek napsal(a):

Paní Stehlíková by si měla došlápnout na toho opovážlivce, který tady vystupuje na diskusi jejím jménem. Mně by se třeba nelíbilo, kdyby mně někdo pod mým jménem zesměšňoval :-)
Ten člověk je fakt zlý. Chce nám namluvit, že paní Stehlíková je ... raději nebudu psát co, Stejskal by mně vymazal. A proč si to myslím? Odcituji několik vyjádření toho provokatéra:

"...ženy nejsou "uměle" vyčleněná skupina, žena stejne jako muž je jeden z dvou způsobů býtí člověkem, je to základní forma lidství. A práva by měla mít nikoliv speciální, ale stejná jako muži." - no nevím, ale pravá paní Stehlíková vyčleňuje ženy jako specifickou skupinu, která by oproti mužům měla mít specifická práva - například jakési kvóty na zastoupení ve veřejných funkcích. Takovéto kvóty pro muže zavádět nchce.

"...pokud ženy nebudou spoluvládnout ve městech, krajích a ve vládě, nebude u nás dostatek školek, což má negativní vliv na porodnost. a tak je ze vším." - no nad primitivností takovéhoto prohlášení se nemá smysl ani pozastavit. Jednoznačně provokace cizího diskutéra, který chce paní Stehlíkovou znemožnit.

"Ženy političky jsou jiná kvalita, neboť mají jinou životní zkušenost a reprezentují celou polovinu společnosti, jejíž potřeby vláda musí brát v potaz."- každý člověk má jinou životní zkušenost a to bez ohledu na pohlaví. Nemyslím si, že takovýto blábol by pravá paní Stehlíková vypustila. To by totiž v politice musely být zastoupeny všechny profesní, věkové, zájmové, náboženské a jiné skupiny se svým specifickým životním postojem. Zrušme volby a parlament naplňme podle kvót tak, aby každá socio-profesně-zájmová skupina v něm měla alikvótní zasotoupení.

No nevím paní Stehlíková, měla byste si na toho falešného diskutéra došlápnout. Akorát Vás zesměšňuje.
08. 03. 2011 | 19:34

t... napsal(a):

Čochtane,

Vaše triky jsou velmi průhledné, navíc Vás i Vaše triky už znám.
08. 03. 2011 | 19:36

Holubář napsal(a):

Vážená paní Stehlíková,

dovoluji si Vám sdělit, že mám k MDŽ velice intimní vztah.
Za minulého režimu jsem tento svátek zásadně ignoroval, protože jsem ženám ve svém okolí např. nosil květiny v průběhu celého roku a vůbec jsem jim dával najevo, že je mám rád. Tak jsem nemusel stát jako blbec frontu 8.3. na karafiáty, ale mohl jsem se na to vykašlat.

Ovšem od té doby, co se ocitl MDŽ na indexu a jeho oslava začala připomínat disent, jsem začal všem ženám právě v tento den květiny nosit. Není to nic složitého - čtyři svazečky narcisů po deseti kusech á 4,50 Kč a dostalo se na moje řeznice, holky v sámošce na náměstí, obě babky v obchůdku, kde mají báječné učňovské pečivo, zelinářky v obou mých zeleninách, na Růženku v domácích potřebách....(na knihkupce jsem se vykašlal, je to chlap, i když teplej :-)) atd.
Jen maminkám a snachám a samozřejmě mojí Labuti jsem koupil přece jen něco onačejšího. Když se to teď 8.3. vlastně nesmí, má to dráždivou příchuť zakázaného ovoce...
08. 03. 2011 | 19:37

gaia napsal(a):

dalimír
a co mají dělat ty ženy po přechodu, které již kojit nemohou a mají před sebou ještě asi 30 let života?

Stařeček

dávat ženským kytky je v dnešní době dost neekologické o tom píši vedle a tato středověká zvyklost by se měla přehodnotit.
08. 03. 2011 | 19:39

Holubář napsal(a):

schneidirek:
:-))))
08. 03. 2011 | 19:39

Bessy napsal(a):

Paní Džamilo, třeba je to trochu jinak-i když se říká, že ženská je pod pantoflem, tak opak je pravdou- myslím, že racionálně jde za svým cílem-vychovat děti a ten život udělat jak to jde nejlepší- v zásadě nemá moc snahu nějak kličkovat- co si usmyslí, za tím jde.Takže- jestliže pomineme, že správné ženské jde o to, aby fungovala rodina, tak kdyby jí zbyl čas na politiku,tak si myslím, že by jí vyhovovala spíše autokracie-prosazení vlastních myšlenek .Dnešní politika vyžaduje buď silný žaludek, nebo nějaké lokajství té či oné straně. Vezměte ai, že jste v podstatě na té politické scéně vůbec nic neudělala-tedy nechci vás urazit, ale byl to čajíček- to já by jsem byla raději tou Libuší.
08. 03. 2011 | 19:41

Holubář napsal(a):

Bessy:
Bacha! Libuše byl ve skutečnoti Lubuša a byl to chlap!
08. 03. 2011 | 19:45

gaia napsal(a):

Bessy

ale o tom to je, že žena, která se v dnešní době hodlá starat o rodinu a nevydělává, je okolím a společností považována pomalu za příživnici, která se válí doma a nechce chodit do práce. No a kdyby potom chtěla i důchod, tak samozřejmě utře, takže být doma s dětmoi v této době jaksi nejde a až zruší i vdovské důcjody, tak spousta žen po smrti manžela skončí u vybírání popelnic a životu na ulici.
08. 03. 2011 | 19:47

Čochtan napsal(a):

gaio,
když vychová děti, tak proč by pak musela vybírat popelnice ?
08. 03. 2011 | 19:52

stejskal napsal(a):

Dobrý den,

smazal jsem dva příspěvky, které neměly nic společného se záměrem našich stránek, tedy poskytovat prostor pro věcnou a korektní debatu.

Děkuji za pochopení.

Libor Stejskal, editor blogů
08. 03. 2011 | 19:53

t... napsal(a):

schneidirek:

Nick "dzamila stehlikova", tzn. s mezerou je možná padělek, nick "dzamilastehlikova", tzn. bez mezery, je chráněn před zneužitím.

Kdo případné padělky vyrábí není možné, po zrušení zveřejňování IP adres, zjistit.
08. 03. 2011 | 19:55

honolulu napsal(a):

Pani Johannko,
zde je Vas admirer honolulu, ktery Vas prosi, aby jste do politiky sla ! Mate energii a delate dojem, ze vite co chcete a take urcite umite mluvit k lidem.
Ja vim urcite, ze zeny (nektere) do politiky patri ! Mam rad dejiny a zeny to dokazaly v dejinach mnohokrat.
Kdyby nebylo Livie (Julia Augusta), tak by nebylo Rima a prikladu je mnoho.
Take bych Vas chtel poprosit, aby svoje politicke nazory jste se nebala vyjadrit na Aktualne CZ.
Doby, kdy monopol na svoje "pravdy" mely pouze osli makuvky jako treba nick Tencokyda, jsou uz davno pryc.
Prave Vy to muzete byt, kdo obohati Evropu.
08. 03. 2011 | 19:55

Stařeček napsal(a):

paní gaia, nemějte obavy. Moje kytička pro manželku je ekologická, to by vám i ona vysvětlila. A to jsem ještě nečetl Vaše ekologické povídání výše. Jinak ale všem hodným manželkám přeji to nejlepší po celý rok. Tedy jistě i Vám.
08. 03. 2011 | 20:02

Lena napsal(a):

No, tady je zase inteligentních keců, jak na prvního máje!

honolulu, zdravím!!! Předešlá věta pro Vás samozřejmě neplatí.
08. 03. 2011 | 20:04

gaia napsal(a):

jedna matka uživí 10 dětí, ale 10 dětí s tímtéž má problém, to je stará zkušenost a moudrost
08. 03. 2011 | 20:05

Hádej kdo napsal(a):

Paní Stehlíková,
to je krásný, že nám povídáte o naší tradici, jenže tu my známe. Zajímavější by bylo se dozvědět, jak je to s emancipací u vás doma ?
08. 03. 2011 | 20:09

Sylva Šauerová napsal(a):

Johanna :
Paní Johanno, již pár dnů si tady čtu Vaše "názory". Bylo by, prosím, možné, abyste se napříště vystříhala osobních útoků a vulgarit (vykazování lidí ze země, z debaty, etc., jste pochytila kde ?). Těžko se mi to Vaše "komentování" čte. Díky.
P.S.: V diskusi mluvte za sebe, prosím, vidím, že také užíváte plural majesticus.
08. 03. 2011 | 20:10

t... napsal(a):

Moje příspěvky 08.03.2011 19:00, 08.03.2011 19:36, reagovaly na příspěvky, které editor smazal. Ovšem Čo.chtan, jeden ze smazaných příspěvků, hned po zásahu a odchodu editora napsal 08.03.2011 19:55 znovu. Ve skoro 63 letech se chová jako 5-tiletý zlobivý kluk.

Editor již Čo.chtana zná, takže mu jeho oblíbený trik nevyšel, editor smazal i opakování smazaného příspěvku.
08. 03. 2011 | 20:11

Hádej kdo napsal(a):

nemilé t..........
co je na tom neslušného, když se chci dozvědet jak slaví MDŽ v rodné zemi paní Stehlíkové ?
08. 03. 2011 | 20:13

Jamima napsal(a):

Paní Džamilo Stehlíková, pod vašim minulým článkem jsem k vám vznesla dotaz, vy jste se neobtěžovala s odpovědí. Nyní tklivě píšete o ženské situaci v naší republice. Tak pokud vám tak záleží na ženské části naší společnosti, odpovězte mi na můj dotaz a poraďte mi, jak řešit takovou situaci. Jistě se v nějaké podobné ocitá více žen než jen já, takže máte konečně možnost něco konkrétního udělat pro konkrétní lidi. Vzletně mluvit či psát dokáže totiž skoro každý ale opravdu někomu pomoci, to chce trochu námahy....
08. 03. 2011 | 20:14

Hádej kdo napsal(a):

Paní Stehlíková,
to je krásný, že nám povídáte o naší tradici, jenže tu my známe. Zajímavější by bylo se dozvědět, jak je to s emancipací u vás doma.
08. 03. 2011 | 20:14

stejskal napsal(a):

Dobrý den, pane t...

na tradiční sprostoty pana Čochtana je vcelku zbytečné reagovat. Většinou zde moc dlouho nevydrží.

Libor Stejskal

P.S. Nicméně mi přijde, že tu našel ideově spřízněnou duši, možná i dvě tři. Svým způsobem mu to přeju, osamělost v nesmiřitelnosti musí být strašná věc ;-)
08. 03. 2011 | 20:18

t... napsal(a):

Příspěvek 08.03.2011 20:13, zatím nesmazaný, je jen dalším trikem od stejného autora, na další zlobení (rozumem) malého kluka, s věkem (skoro) na důchod, již nebudu reagovat.

Pane Stejskale,

jasně, jen jsem nechtěl, aby moje příspěvky, pro eventuálního pozdějšího čtenáře, vypadaly jakože reagují na něco co není.
08. 03. 2011 | 20:24

stejskal napsal(a):

Dobrý večer, paní S.Š.,

připojuji se k paní Johanně. Doporučuji nevyjadřovat se k jejím textům či je jakkoliv komentovat. Opakovaně se ukázalo, že je to vcelku zbytečné, prostor pro debatu je v jejím případě mizivý (vyzývat někoho, kdo zde žije již 29 let a 19 má čs. resp. české občanství a zjevně mu není osud této země lhostejný, hodně pro ní dělá, je toho ilustrutivním dokladem)

Libor Stejskal
08. 03. 2011 | 20:29

Johanna napsal(a):

Pane Stejskale, můžete, prosím, všechny mé příspěvky smáznout?
Mně to připadá, že "téčko" nepíše špatně, a že jste vůči němu zaujatý ...
Fakt se mi z té naší (ne)demokracie udělalo zatraceně šoufl ...

Díky a fakt si to nevysvětlujte špatně.

Johanna
08. 03. 2011 | 20:30

stejskal napsal(a):

V pohodě, pane t...,

většina tradičních čtenářů už ví, že objeví-li se pan Čochtan se svou svéraznou představou o debatě, zůstávají v diskusi prázdná místa a na první pohled nelogická ohrazení se proti sprostotám :-)

Libor Stejskal
08. 03. 2011 | 20:33

stejskal napsal(a):

Stalo se, paní Johanno.

Hezký večer i Vám.

Libor Stejskal
08. 03. 2011 | 20:35

S.Š. napsal(a):

Já vím, pane Stejskale. Vidíte, a přesto ... to asi že jde o příspěvky ženy k jiné ženě (podobně "milé" příspěvky jsem četla také k Michaele M. Tominové). Musím se pak tady červenat. Za nás (ženy). Omluva paní Džamile.
08. 03. 2011 | 20:48

stejskal napsal(a):

Také mi to není příjemné, paní Šauerová,

ale kdo vstupuje do veřejného prostoru (paní Stehlíková, Tominová, ale i kterýkoliv z mužů), musí být připraven, že se na něj vrhnou anonymové, kteří se jej pokusí urazit, ponížit, vynadat mu (ostatně řada lidí si ještě dnes myslí, že demokracie znamená svobodu být sprostý, ponižovat a hrubě urážet). A že vlastně nejde ani tak o ně, jako o přetlak (ať už má jakékoliv důvody), který někdo potřebuje ventilovat.

Mluvil jsem o tom jak s paní Stehlíkoovu, tak s paní Marksovou Tominovou (a vlastně s většinu lidí, které jsem sem pozval). Málokdo může říct, že nebyl varován :-) Ale určitě každý ocení, když se ozvě hlas rozumu (jako třeba ten Váš, takže kolem a kolem: díky za něj).

Libor Stejskal
08. 03. 2011 | 21:04

elf napsal(a):

U vás doma v Kazachstánu by vás Slehlíková vyměnili za vembloudanebo za koně,tak buď ráda že jsi aspoň tu a mlč.
08. 03. 2011 | 21:11

honolulu napsal(a):

Co to znamena, kdyz prispevek vykazuje prvky spamu ?
Prosim o ponauceni pani Johanko.
08. 03. 2011 | 21:19

Fanda napsal(a):

Jediné, co si ženy za těch 100 let vybojovaly z toho, o co jim tenkrát šlo je, alespoň u nás, zákaz práce dětí a volební právo. Že nejsou ženy více v politice, za to si mohou, myslím, dost samy. I důchodci se pokusili, tuším dvakrát, zúčastnit se ve volbách soutěže politických stran v rámci našeho politického systému pod názvem inzerujícím ochranu svých zájmů. Sice neúspěšně, ale pokusili se. Ženy nikdy. Je tedy důvod slavit úspěchy žen?
08. 03. 2011 | 21:21

elf napsal(a):

Mimochodem,prý jste navrhovala,aby učitelé na základní škole ve třídách kde je rom neboli cikán mluvili a učili romsky.Fuj,tolik protislovanské sprostoty jako v tomto návrhu jsem ještě nepocítil,nezapřete že jste z asie kousek od Indie co oni.
08. 03. 2011 | 21:23

honolulu napsal(a):

Vubec nerozumim tomu co se zde na tomto blog stalo.

Netvrdim, ze mam monopol na chytrost, pane Stejskal, ale nikdy jsem nepsal neco pod jinym nickem nez honolulu.
08. 03. 2011 | 21:26

stejskal napsal(a):

Nikdo Vás z toho, pane honolulu, myslím ani nepodezírá.

Hezký večer i Vám.

Libor Stejskal

P.S. Ale občas zde prostě někteří debatující nicky střídají, ba se dokonce vydávají za někoho jiného.
08. 03. 2011 | 22:42

Ládik!!! napsal(a):

Máte uklizeno v jurtě?
08. 03. 2011 | 22:53

Fialenka napsal(a):

Paní Stehlíková, napsala jste zajímavý blog. MDŽ je podle mě připomenutí toho, že jsou ženy znevýhodňované.
K mdž dneska šéf rozdával žluté růže. A známý mě pozval do kina na Strážce osudu.
08. 03. 2011 | 23:16

Baba napsal(a):

Úklid jen proti odměně, to nevíte?
08. 03. 2011 | 23:39

Fialenka napsal(a):

Tady je další příklad úspěšné ženy v politice. I když ne tak jako Kleopatra, Zenóbia nebo královna ze Sáby, nebo třeba Meritnejt a Hatšepsut.
Eleanora Rooseveltová chtěla, aby měl každý nově postavený byt koupelnu. Kongresmani byli proti. Namítali, že pak nepůjde rozeznat dům pro bohaté od domu pro chudé. Ale nakonec se jí to podařilo prosadit. Tím umožnila rozšířit dobré hygienické podmínky a o dobrých hygienických návycích jsem zase četla, že významně pomohly k vymizení některých infekčních epidemií.
Myslím, že takové asociace jako měli ti kongresmani budou mít někteří politici i dnes.
08. 03. 2011 | 23:46

Baba napsal(a):

V dnešní době jsou jurta s kožešinami a byt s koupelnou dost dobře možné. Stačí los a plánovací kalendář.
09. 03. 2011 | 00:25

BK napsal(a):

Paní Džamilo
Máte samozřejmě pravdu, že MDŽ není "vynález" minulého režimu, ale to opovržení není výrazem misogynie českých mužů. Spíš pramení z faktu, že si jej komunisté přivlastnili a zprofanovali. Ostatně podobný osud má i První máj. Nebo oslovení soudruhu.
I dnešní doba nám ubírá použitelného výraziva. Už nelze říci "myslím to upřímně",slovo reforma se stává synonymem zvolání "ruce vzhůru, naval prachy!" atd.
Vždy se však najdou jedinci, kteří na všem vydělají.
Např. moje býv. tchýně vedle MDŽ okamžitě a flexibilně přiřadila k mnoha jiným "svým" svátkům Valentýna a Svátek matek, které před tím neznala.
Když jsem ji nenápadně upozornil, že existuje i Den otců(3. neděli v červnu), přešla to mlčením.
To znamená, že se urazila.
09. 03. 2011 | 00:44

Frante napsal(a):

Džamila Stehlíková

Připadá mi, že ženy které usilují o větší zastoupení žen v politice, chápou politickou funkci jako nějaké privilegium, kterého by ženy měly užívat ve stejné míře jako muži. Jako ve sportu - kategorie mužů a kategorie žen aby si obě pohlaví mohli ve stejném zastoupení zasoutěžit. Role politika není užívat výhod za to že se do funkce dostal, ale vést zemi. Myslím, pokud někdo chce prosazovat více žen v politice, měl by shromažďovat argumenty, proč by to pro ZEMI mělo být výhodné. Když si promítnete jak se v posledních letech ženy v politice projevovaly, ty argumenty budete hledat těžko (jen tak na první pohled, možná se pletu). Jinak, ženy mají zcela rovné právo zakládat politické strany, získávat přízeň voličů a vyhrávat volby. Proč to nedělají a místo toho usilují o kvóty?
09. 03. 2011 | 01:03

Marie napsal(a):

Od té doby, co máme ženu političku v čele PS, jsme ve stavu legislativní nouze. To už snad pak raději mít ve Strakovce ty počítače, které prý brzy nahradí lidi při vládnutí, jak tady někde napsal Michal Macek.
09. 03. 2011 | 02:05

dedek napsal(a):

Paní Džamilo, píšete: Většina žen touží po smíru, konsensu a souladu více než po konfliktu či vzpouře. Ženy jsou v každodenní komunikaci sociálnější a pružnější než muži, vyhýbají se střetům. Bývají empatické a řeší mezilidské vztahy na úkor vlastních cílů.

Už jste viděla muže, kteří spolu kvůli hádce nehovoří rok? Už jste viděla muže pracujícího na lince ve dvojici s druhým, aby nechal schválně ujet nehotový výrobek jan proto, že kolegu postihli střevní potíže? Tak toto všechno dovedou ženy!!! Clapi si nadají, dají si přes hubu ale jede se dál. Tento případ jsem zažil, kdy si rozhádané ženské nejen nepomohli a brzdili celý pás ale rok spolu nebyly schopné ani promluvit. To, že se dnes ženy věnují kariéře je sice hezká věc ale je opravdu záslužná? Muži totiž děti rodit nemohou!! Žena, která se rozhodne budovat karieru naprosto zahodí všechno kolem včetně rodiny. Myslím, že ji příroda stvořila proto, aby hlavně zajišťovala pokračování rodu a starala se o děti a rodinu. To nemyslím, že že je něco hanlivého, naopak. Pokud by ženy toto vykonávali dobře, udělají více práce jak v celé přiblblé politice nebo byznisu. Dobře vychované děti jsou pokladem a to je výsledek práce ženy!! Za to bychom si jí měly vážit, což bohužel mnohým nedochází a mnohdy ani samotným ženám. Cpou se tam, kde jejich přínos pro společnost je více než sporný a to, co je jim přirozené začínají opomíjet. Je to smutné. Dnešní ženy si myslí, že být ženou a matkou je něco ponižujícího, a kdo jim to do těch hlav vtloukl? Muži? Vážím si žen právě pro jejich jedinečnou a nezastupitelnou roli. Ne proto, že se ztrapňují jako političky. Ono je to o tom, že to ztrapňování se netýká jem političek ale i politiků.
09. 03. 2011 | 07:34

Novák napsal(a):

Napsal jsem: "Ať žije MDŽ ! Hurá !"
objevilo se mi : "Váš prispevek vykazuje prvky spamu"
09. 03. 2011 | 07:44

juli napsal(a):

Reaguji na dva příspěvky, které nebyly otištěny, stejně jako můj s tím, že vykazují znaky spamu. Prosím pana Stejskala, aby tuto věc vysvětlil! Děkuji
09. 03. 2011 | 08:13

juli napsal(a):

Reaguji na dva příspěvky, které nebyly otištěny, stejně jako můj s tím, že vykazují znaky spamu. Prosím pana Stejskala, aby tuto věc vysvětlil! Děkuji
09. 03. 2011 | 08:13

Baba napsal(a):

Ženy v politice? Český volič matky malých dětí obchází z uctivé vzdálenosti, sloužit dvěma pánům je prý časově harmonizovatelné, podaří-li se vám, aby i oni souhlasili.
09. 03. 2011 | 08:28

K.K. napsal(a):

Pan Dědek to dobře vystihl.
Žena, která porodila a dobře vychovala děti, udělala mnohem víc, než kdyby se stala třeba právničkou a pak ve 40 se (často) marně snažila dohnat, co v mládí zameškala. Právníků máme příliš, dobře vychovaných dětí málo.

Smysl existence ženy je rodina a děti. Smysl existence muže je rodinu živit a chránit. Na tom se od doby kamenné nic nezměnilo. Společnost, ve které muž nedokáže sám rodinu dobře uživit, je špatná společnost.
09. 03. 2011 | 08:35

K.K. napsal(a):

Paní Stehlíková,
píšete: "...nelze slavit MDŽ ani IWD"
Kolik těch "MDŽ" byste chtěla slavit ? MDŽ je do češtiny přeložené IWD. Tady vás logika nechala ve štychu.
09. 03. 2011 | 08:40

gaia napsal(a):

nelíbí se mi, že když jsem chtěla odpovědět nicku ..(zase s celým jménem nelze odeslat, beru to jako diskriminaci tohoto nicku) a 5x napsala správně recatcha, pořád se objevovalo červené napomenutí , že jsem spam a když jsem to slovo ...smázla, tak se normálně odeslalo.

A dále se mi poslední dobou vůbec nelíbí obsedantní chování nicku honolulu namířené proti nicku Tenco. To by též zasloužilo napomenutí a honolulu by se měl léčit, ale chápu, že v USA jsou doktoři drazí.
09. 03. 2011 | 08:48

Petr napsal(a):

Paní exministrně, vážím si žen, včetně vlastní hodné manželky. Nevážím si však Vás, p.Kuchtovou, p.Jack a podobné ženy. I Vy jste vládly. A jak? Třeba Vy jste chtěla zavírat rodiče za pohlavek nezbednému dítku (jen ať z něj vyroste narkoman a zločinec),na straně druhé jako členky vlády, zůstaly zákony na ochranu dětí před bestiemi, velice chatrné. Třeba směšné trestíčky v kauze Kuřim, nebo současné trestíčky v kauze zbídačeného chlapce. Ano, trestíčky v komforu vynesl soud, ale na základě mizerně připravených vládou do Parlamentu ČR.
09. 03. 2011 | 08:50

gaia napsal(a):

proč nelze napsat jméno nicku z 08. 03. 2011 | 19:52 ????
09. 03. 2011 | 08:50

gaia napsal(a):

K.K.

muži jsou velmi nedokonalá stvoření, aby se na ně mohl člověk celoživotně spolehnout. A při dnešních zákonech, že musí být člověk důchodově pojištěn 35 let žena s více dětmi toto ani nestihne a muž třeba zemře a co pak? A pokud bude žena mít třeba samé holky, tak kdo je bude živit potom?
09. 03. 2011 | 08:54

Jedla napsal(a):

Je to dobrý text. Díky za něj. Odsahuje zajímavé a pravdivé postřehy. Jenže trochu protichůdné, nebo se mýlím?

Celý odstavec končící latinským citátem o orlu a mouchách hovoří o vlastnostech leadera. A pak je řečeno, že ženy vykazují ve své většině (či v průměru a rozptylu čímž je gaussovské rozložení charakterizováno) vlastnosti poněkud odlišné. Jenže leader se stal leaderem "díky" svým vlastnostem, nezískal ty vlastnosti v důsledku funkce. Nemáme tu tedy začarovaný kruh? Ženy neukazují světu vlastnosti leadera, nestanou se tedy leadery, nepohnou společností směrem svých vizí, jejich vize nenajdou naplnění, pozicí žen tedy zůstane nanejvýš druhé - výkonné místo hierarchie, nikoliv primární pozice tvůrce vize, a na nanejvýš druhé pozici nikdy neukáží světu vlastnosti leadera?

Tedy - neměla jste stát raději za Kuchtovou, nežli za Bursíkem? Neměla jste stát za ženou ochotnou ukázat světu tvář leadera? Je Kateřina Jacques leader, nebo je předurčena k druhé pozici? Domnívám se, že se Vaší straně (zatím, zajisté) pravidlo střídání mužů a žen na kandidátkách moc nevyplatilo. Mimochodem, je (či může být) zde blogující Ondřej Liška leader, jak jste ho popsala?

Potřebujete, myslím, Kleopatru, či královnu ze Sáby. Nepotřebujete Lišku, ani Bursíka. Máte ji? Takovou, která "vede druhé, tedy úspěšná vrcholná politička, která je skálopevně přesvědčena o své pravdě, a také ji umí prosadit. Umí strhnout lidi kolem sebe. Umí oslovit davy. Umí je vést jako krysařova píšťala. Neposlouchá své odpůrce. Nevšímá si jejich pohrdavých gest ani odsudků. Nezastavuje se nad každou výtkou. Není váhavá, ale rázná a věří především sama sobě. Aquila non captat muscas, jak říkají latiníci: Orlice mouchy nechytá."
09. 03. 2011 | 09:02

gaia napsal(a):

Každý národ má takovou vládu, jakou si zaslouží.
to slyšíme velmi často, je to též oblíbené Kocába, a já stále přemýšlela odkud tento citát pochází až jsem na to přišla Heuréka.

Přišla jsem na to při sledování seriálu Nemocnice na kraji města první Dietlova řada. Ten citát je Dietlův, ale v seriálu zněl jinak. To doktor Peterka (Kaiser) původně děvkař se najednou zamiloval opravdově do starší ženy(doktorky a svobodné matky hrála ji Štěpánková) ale ona ho nechtěla, bála se mít vztah s o 20 let mladším chlapem a říkala mu, že pro něj není ta pravá a Kaiser(Peterka) ji říkal.

Každý chlap má takovou ženu jakou si zaslouží.

A vidíme nakonec, co z toho politici udělali.A u zelených to slyšíme často, pěkně citát zprznili. Magdalena Dietlová by mohla vybírat tantiémy.
09. 03. 2011 | 09:28

K.K. napsal(a):

Gaio,
když muž zemře, tak existuje vdovský důchod. Už dlouho existuje. Mám dojem, že od císaře pána. Do důchodu se může započíst i výchova dětí. (Pokud to byla dobrá výchova). Ale neexistuje to už ?
Stačí existující zákony pouze poupravit.
09. 03. 2011 | 09:30

gaia napsal(a):

K.K.

vdovský důchod chtějí rušit a doba 3 let výchovy dítěte se započítává pouze za předpokladu, že dotyčná měla před tím trvalý pracovní poměr.Jinak se započítá jen těch pár týdnů placené mateřské dovolené a pokud žena práci neměla, tak nic.
Zákony v tomto směru jsou dle mého velmi diskriminační a špatné.
09. 03. 2011 | 09:42

stejskal napsal(a):

Dobrý den, paní gaio,

protože jsem jej zařadil mezi slova, které protispamový filtr automaticky blokuje.

Není to zrovna elegantní řešení, ale jiné, jak dotyčnému zabránit, aby neustálé publikoval své mnou mazané příspěvky, které sprostě urážejí pisatelku blogu respektive zemi, v níž se narodila, bohužel nemám.

Hezký den i Vám, paní či pane juli,

těžko mohu něco vysvětlovat, když netuším, co Váš text obsahoval, a proč byl tedy vyhodnocen jako spam. Pokud mi jej zašlete mailem, zkusím to zjistit.

Libor Stejskal
09. 03. 2011 | 09:45

gaia napsal(a):

škoda a já s ním chtěla diskutovat o tom, z čeho mají žít ženy, které celý život zasvětí jen svým dětem(vždy nevděčným, nevděčná jsou mláďata v celé živočišné říši)
09. 03. 2011 | 09:57

K.K. napsal(a):

Gaio,
diskutovat o tom, "z čeho mají žít ženy, které celý život zasvětí jen svým dětem" se dá i teď. Samozřejmě by se museli poopravit a pozměnit některé zákony. Například by se do důchodu daly započítat roky výchovy dětí až do ukončeného vzdělání. Za maturanta by žena dostala vyšší bonus než za "absolventa" devítiletky, a za vysokoškoláka ještě víc. I tam by se dalo rozlišovat. Absolvent lékařské fakulty nebo strojního inženýrství by přinesl víc bodů než student kulturní antropologie či "rómistiky". Vše se dá modifikovat, o všem se dá diskutovat. Jsem si jist, že Čo chtan se tvé názory dozví, a že ti dokáže odpovědět.
09. 03. 2011 | 10:14

stejskal napsal(a):

Nebojte, paní gaio,

pan Čochtan tu s námi zůstane a pokud bude chtít, určitě se do debaty s Vámi zapojí (my se tu takto "kočkujeme" už čtyři roky resp. on testuje, co ještě unesu a co už mi přijde hodně za hranou. Svým způsobem je to docela zábavné, i když mi to hodně přidělává práci a rozbíjí to zdejší debaty).

Libor Stejskal
09. 03. 2011 | 10:17

K.K. napsal(a):

Dovedu si představit systém, ve kterém by žena, která vychovala (dejme tomu) 5 vysokoškoláků, by měla zajištěnou plnou penzi ve výši průměrného platu. 5 maturantů by dalo méně bodů, třeba jen 60% plné penze. To vše by se dalo nastavit.
Proč by nemohlo být možné při dětech studovat ? Proč by nemohlo být možné začít pracovat kolem 40 let ? Nebo i o něco dřív ? Když jsou děti soběstačné ? Pak by se daly dohnat zbývající body.
09. 03. 2011 | 10:22

K.K. napsal(a):

Pokud se dobře pamatuji pane Stejskale,
tak pan Čo ch tan se pouze ptal, jak to vypadá s emancipací ve vlasti paní Džamily, a káral ošklivá kačátka za komolení názvu jedné asijské země.
09. 03. 2011 | 10:25

stejskal napsal(a):

Nikoliv, pane Čochtane,

nebylo to tak, jak píšete. Ale to je vcelku jedno, necítím potřebu se tím dále zabývat.

Hezký den.

Libor Stejskal
09. 03. 2011 | 10:29

Kamarád zeleného mužíka napsal(a):

Pane Stejskale,
pokud se dobře pamatuji, tak 08. 03. v 19:11 pan Čo chtan napsal: ".....Co je na tom neslušného, když odsuzuji komolení názvu pokrokového bratrsko-sesterského Kazachstánu ? Jsem velice pohoršen, když čtu "Koz......" ! To píší jen ošklivá kačátka ! Fuj, fuj, fuj !!! "

To inkriminované slovo jsem pro jistotu vytečkoval. Paní Džamily se 08. 03. v 18:41 ptal: "Paní Stehlíková,
to je krásný, že nám povídáte o naší tradici, jenže tu my známe. Zajímavější by bylo se dozvědět, jak je to s emancipací u vás doma, v zemi, které někteří politicky nekorektní zpátečníci říkají ......... To je od nich opravdu ošklivé ! "
No vidíte, ošklivé to shledává pan Čo chtan, ošklivé, zpátečnické a politicky nekorektní !
A vy místo abyste ho před nastoupenou jednotkou pochválil, tak ho smažete. To si chudák malej nezasloužil !
:-(((((

P.S.
"Sranda musí bejt, i kdyby fotra věšeli."
(Jura Jánošík junior)
09. 03. 2011 | 10:58

K.T.TK napsal(a):

Paní doktorko,
napsala jste to dobře a správně. Nemáme ani jednu českou královnu, císařovna Marie Terezie byla sice de iure českou královnou, ale rodem Rakušanka. Královny-vdovy si jako regentky moc vlády neužily, například Přemyslovna Kunhuta se vzdala Závišovi z Falkenštejna, aby vládl za ni.
09. 03. 2011 | 10:59

Medikolog napsal(a):

Paní Stehlíková,

v demokratické zemi vládne na základě výsledku voleb hmota mozková vyskytující se u člověka bez ohledu na pohlaví v partiích nad krkem.. a i podle genderek a pohrobkyň Gusty Fučíkové a Marie Kabrhelové není mezi obsahem neurocrania muže a ženy rozdíl...
Není spíše důvod neslavit cokoliv paní Stehlíková proto, že na rozdíl od vás jsem JÁ NEBYL v žádné VLÁDĚ?

s úctou k inteligenci bez ohledu na pohlaví.... Medikolog:-)
09. 03. 2011 | 11:24

gaia napsal(a):

K.K.

takže by se vyplatilo kupovat děckám tituly z práv v Plzni, neb nakonec by to dle vaší teorie ještě zadotoval stát?
A proč 5 vysokoškoláků by bylo za víc než 5 dělníků. kteří něco tvoří a vytvářejí i to HDP. A pro ženu po 40 je těžké začít a konkurovat, když i např. ministři školství celých 20 let říkají, že je potřeba omladit pedagogické sbory, že bez toho reformu nepůjde udělat.

a když nebude práce pro muže, je jasné, že ženy budou první vytlačeny z trhu práce, leda že by pracovaly za výrazně méně, jak to vidíme ve škoství zdravotnictví a textilním průmyslu, dokud zde ještě existoval
Kamarád zeleného mužíka
a jak je to s emancipací v bývalé vlasti autorky vám mohu říci i já. Dříve to byla součást SSSR a že tam po válce chybělo 20 milionů mužů zabitých ve válce a ostatní z ní zmrzačeni, tak tam ženy byly velmi emancipované, neb musely dělat úplně vše co bylo potřeba , postavit a zrekonstruovat vše, co muži rozbili a ženy na stavbách a dalších manuálních profesích, které vyžadovaly hrubou sílu tam bylo vidět ještě v 70. letech. Ale dnes je situace asi jiná a projevuje se vliv islámu.
09. 03. 2011 | 12:47

K.K. napsal(a):

"A proč 5 vysokoškoláků by bylo za víc než 5 dělníků." ?
Protože se vysokoškoláci museli líp učit.
09. 03. 2011 | 12:51

Pepa napsal(a):

Spravne, souhlasim s Dzamilou! Takovy svatky uplne zrusit! Kde jsou svatky typu "Mezinadrodni den transexualu"? Nejsou oni tou nejvic utlocovanou skupinou? To by musel byt nejaky svatek denne aby se na vsechny dostalo!
09. 03. 2011 | 13:18

Yfča napsal(a):

Jak se dalo předpokládat, vrhly se na paní Stehlíkovou hordy zastánců starých pořádků, pro které je emancipovaná vzdělaná žena, která má tu drzost chtít být političkou, ďáblovým stvořením a kteří/které se neštítí používat kdejaké trapné šovinistické narážky na původ autorky ve snaze znevážit její příspěvek. Bohužel je situace taková, že pánské spolky politických stran všech barev své členky/ženy, které by jejich hegemonii a finančně-korupční zájmy mohly svojí činností nějak narušit, okamžitě likvidují. A to tak, že jim neumožní kandidovat, nebo je zařadí na nevolitelná místa kandidátek. Pánové, kteří navrhují ženám založit svoji stranu a kandidovat za ženy, zcela pomíjí fakt, že i mezi ženami jsou příznivkyně různých politických řešení, tedy i různých stran, tak jako je tomu v celé společnosti. Strana žen, stejně jako strana mužů je nonsens a nemá naději být životaschopná právě z tohoto důvodu. Všude v Evropě, tam, kde je v politice a na rozhodujících pozicích více žen, je mnohem vyšší kvalita života obyvatel, než je tomu v zemích, kde je, jako u nás, politika pouze pánskou záležitostí.
09. 03. 2011 | 14:42

honolulu napsal(a):

Samozrejme, ze schopna zena PATRI do politiky !
Pani Tuzka, Viola, Hanah - kterou Tencokyda stale urazi a zesmesnuje a dalsi. Pani Johanna !
Ladies, nikdy se nedejte odradit Tencokydama.
09. 03. 2011 | 14:52

réza napsal(a):

Tak se opět vynořil blud o "čisté vládě emancipovaných a vzdělaných žen", jež zatočí se všemi neřády a pod jejíž mocí vše v zemi vzkvétá.
Chechtám se až se za břuch popadám.

Krásná a ušlechtilá blbost deroucí se z úst našich žen.

Ženské byly a jsou mocichtivé. Ale na rozdíl od čestných můžů to nechtějí ani veřejně přiznat.

Vytvářet bludy to ideoložky gender dovedou pěkně. Ještě lépe jim jde křik, brek, patos, lomení rukama a další projevy, které v nedávné době v ČR byly v masové míře projevem zástupců komančů.

A tak mi nezbývá než po vzoru klasika z Pelíšků :
Milé feministky a gendertetičky vyl.... si pr...!

Pan Stejskal možná promine. I když vlastně i on nebohý muž je pro ně zpátečník a mužský šovinista.
09. 03. 2011 | 15:01

honolulu napsal(a):

Pane zeleny vodniku,
jsem velmi rad, ze s nami zustanete ! ! !
Pan Stejskal se zachoval spravedlive a jako Gentleman.

Vcera jsem si myslel, ze je s Aktualne CZ konec.

Pane Vodniku, Vy mate pravo na svoje myslenky a vety, tak jako kazdy druhy.

Pane Stejskal DEKUJI Vam ! Mam pana ing. Vodnika moc rad. Ten pan ma velky mozek a mezinarodni zkusenosti a ke vsemu jeste mluvy nemecky.
09. 03. 2011 | 15:06

ČO chtan napsal(a):

Honolulu,
toho bohdá nebude, aby český vodník z boje utíkal !!! :-)))

No není to smůla, zrovna když jsem začal být politicky korektní, tak mě cenzor smazal. A já se tááák snažil, tak jsem doufal, že mě vrchnost pochválí, před nastoupenou jednotkou a rozvinutým práporem,... já mám prápory moc rád. Já kvůli nim chtěl na vojnu, ale Československo ponorky nemělo, ta jedinná se na Slapech sice ponořila, ale jen jednou, a námořníci mě nechtěli, sváděli na mě, že jsem jim přidržel křižník "Primátor Dittrich" a on připlul pozdě na manévry u Hlávkova mostu. Ale nebyla to pravda, voni se jim zamotaly kolesa do žabince a já v tom byl nevinně. Jak jsem jim taky moh držet kolesa, když jsem tou dobou držel pod vodou jejich admirála, kterej uklouz na banánový slupce na palubě letadlový lodi "Qeen Mařena" a spad mě rovnou na hlavu. Tak sem ho držel až sebou přestal škubat, a od tý doby nemá tahle země admirála. Eště ho mám v hrníčku. Jen ta dušička z něj zůstala. Dušička a holínky. Tak jak vidíš, nemám naději na pochvalu před rozvinutou zástavou. Mám mnoho hříchů u vojenských pánů, a teď ještě mě cenzor přestal mít rád,.... :-(((((

No nemá českej vodník těžkej život ?
09. 03. 2011 | 15:39

j.p.š. napsal(a):

Paní autorko,"pokud ženy nebudou SPOLUvládnout", Vy jste tam od ledna 2007 byla trpěna 2 roky. Co jste za tu dobu dokázala?
09. 03. 2011 | 16:01

buldatra napsal(a):

Toš, to já su všema končetinama pro, paní autorko Džamilo, aby se slavilo a oslavovalo MDŽ imrvére klidně každé den, třeba každá ženská zvlášť, nebo všecky dohromady. Nebo napřeskáčku.
Ostatně, proč neoslavit a nevelebit ženský každé den, že?

A co se týká toho problému, že furt a stále vládnou chlapi a ženy jenom příštipkaří, je na čase problém skutečně řešit a také konečně vyřešit. Jasně, že se to už dávno jakoby řeší, rádo se o tom mluví, aby řeč nestála, píše se o tom a pořádají se kvůli tomu různé sleziny, potlachy, konference a furt nic. Konkrétno se nekoná. Skutek utek.

Co hlava, to nápad jak na to, usnesme se tedy vespolek na nějakém způsobu, jak ženský dostat do politiky v masovém množství, potažmo měřítku a jak dostat z politiky ven chlapy v měřítku stejném. Matriarchát by byl asi nejjednodušší způsob.
Ale proč dělat věci matriarchálně jednoduše, když to jde složitě a proto navrhuji zavedení politické povinnosti žen.

Tedy něco, jako když se kdysi z chlapa stal branec, potom odvedenec a ve finále vojcl a dva roky ho trápili až z něho udělali Švejka. Nikomu, kromě gum se to nijak zvlášť nelíbilo, ale každý to nějak (až na výjimky) přežil.
Obdobně by tedy vznikla základní politická služba pro ženy, kdy po dovršení plnoletosti by žena byla povolána a narukovala do povinné politické služby a tu by vykonávala v místě, které jí určí hlavní politická zpráva.
Rukovalo by se třeba do obecních zastupitelstev, povyšovalo by se až do ministerstev a to dle zásluh a schopností. Z nejlepších politicky vycepovaných žen by se staly furťačky a ty ostatní by si do civilu odnesly zkušenosti, které se mohou hodit vždy a za všech okolností.
No a chlapi by dělali burše a jiné pomocné činnosti, aby měly ženy klid na politiku a navíc by chlapi ještě každý den slavili a oslavovali viz úvod příspěvku.

Vyvrcholením oslav by byly každoroční celostátní babské hody.
09. 03. 2011 | 16:25

Naštvaný napsal(a):

"V zemi, kde vládnou samí muži, nelze slavit MDŽ ani IWD..." píše autorka!!! Co to je za nesmysl? Slavit si přeci může co chce, třeba i svou PMS, jak jsem se včera poučil, ale proboha, jen ne organizovaně! Ale slavte, slavte si i to MDŽ. I to naše společnost potřebuje! Nenuťte k tomu ale druhé! To by byl průšvih a hrozitánské nebezpečí pro odemokratickou společnost.
09. 03. 2011 | 16:56

Tencokida Hnuj napsal(a):

Džamila Stehlíková
Na tomto Vašem blogu jsem poprvé.
S "t" nemám nic společného/jak o mě na více blozích šíří nick honolulu/, kromě občas společných názorů, které diskutujeme i soukromě.

Mějte se. A i když opožděně - vše nejlepší k MDŽ.
/dobří lidi mají stejně svátek každý den/

t...
Zdravím.
09. 03. 2011 | 18:52

gogo napsal(a):

Pani Stehlikova,
pokazde, kdyz ctu podobne elaboraty od feministek jako Vy, ze neni dostatek zen v politice, tak se ptam, co Vam brani zalozit si vlastni, ciste zenskou stranu, nechat se zvolit a veci zmenit. Brani Vam neco? Vubec, ale vubec nic. Jedine, co je potreba, je podpora ve volbach. Problem je, ze zadnou nemate. Lide nemaji zajem o pohlavni socialismus a rovnostarstvi, to je Vas hlavni problem.
09. 03. 2011 | 19:52

lauer napsal(a):

gogo napsal: Lide nemaji zajem o pohlavni socialismus a rovnostarstvi, to je Vas hlavni problem.
gogo,
mýlíte se. To není hlavní problém žen (feministek), ale nás mužů. Vy máte k tomu všemu ještě jeden problém. Nejste totiž schopen pochopit proč. Tím trpí, ač se ji divím, pani Stehlíková. Kdyby tím netrpěla, tak by zde nepsala takové slátaniny.
09. 03. 2011 | 22:53

honolulu napsal(a):

To Ing. CHO.chtan,
dekuji velmi za Vas prispevek o ponorkach z CZECH NAVY. Moc jsem se zasmal. Dostali jsme naplacano klavesnici pana Stejskala oba dva. Musim se Vam priznat, ze ja hloupy cizinec, jsem vubec nevedel, o co kraci a co se deje v prvnich chvilich.
Take mam zakazano reagovat na rozmetace smraduvky....Nesmim jmenovat...
Vim, ze to mysli pan Stejskal dobre ! On chce, aby si lide vsimli moji uhlazene etikety, vzorneho spolecenskeho chovani a mojich vseobecnych kvalit. Potom me pozve do divadla na besedu, kde potkam pani Stehlikovu a poprosim ji, aby zalozila politickou stranu vsech zen...Mam mnoho planu s budouci stranou i postranich na uchopeni moci.. Vim jak zmenit situaci v Cesku. (Strategicke plany jsem ukradl z dejin Antiky.) Mejte se fain, pane Vodniku. Take politicky pracujte ! I kdyby jednou nase revoluce nebyla uspesna, vzdy se muzem schovat na Aljasku.
Vernost nasim idealum, zarucuje nasi civilizaci. (To jsem zase ukradl z Pretorie.)
10. 03. 2011 | 04:44

anti politik napsal(a):

To je problém lidí typu Džamilů a Kocábů. Nikdo jim nic nezakazuje, ženskejch může být v politice pokud na ní budou mít jako smetí, ale připitomělí mutlikulťáci z toho dělaj haló jako by to bylo zakázaný! Není Dežomile, tak o čem je tenhle blog?? Za co bojuješ? Aby ženy mohli do politiky? Můžou! Klasika-vyčuchat problém tam kde není a rozvrtávat společnost!
10. 03. 2011 | 06:26

dzamila stehlikova napsal(a):

Pane anti-politiku. Můj svátečný blog nebyl o ženách v politice, ale o českých ženách v české politice a v životě společnosti vůbec. Jeden krásný příklad za všechny - když se provalilo, že naše přední politička, místopředsedkyně sněmovny Kateřina Klasnová kritizovala svoji vlastní stranu VV a vlastního muže (!) za totalitní praktiky v politice, víte co odpověděl (stálo se to dnes ráno)? "Jediné, co vám mohu říct, je to, že jdu právě snídat, a tu snídani mi udělá moje žena". Jsem zvědavá, co na to řeknete teď.
10. 03. 2011 | 10:29

Tužka napsal(a):

Tužka napíše pro paní Džamilu Stehlíkovou, díky, pobavila jste mne posledním vstupem. Na oplátku Vám napíšu,...na jednom pracovišti jsem byla s jistými manželi. On obyčejný řadový, věřící, každou neděli chodil do kostela, slušný, milý člověk. Ona předsedkyně KSČ na pracovišti, chtivá moci, politická fúrie, jinak ale pohledná, dobře stavěná samice. On si pravidelně před Vánoci postavil na pracovní stůl malý betlém, ona přišla, otevřela zásuvku u stolu a shrnula mu to do ní, tak se to opalovalo den, co den. Jednou jsem to nevydržela a optala se pána, jak to všechno může vydržet,... odpověděl mi,...jste mladá, moc toho asi o životě nevíte, v posteli se ledasjaký rozdíl srovná. Tak jsem byla tenkrát poučena. Jo, jo, příroda je mocná čarodějka,...a že umí udělat až nepochopitelná kouzla. Tužka a úsměv, prosím.
10. 03. 2011 | 11:00

dzamila stehlikova napsal(a):

Milá Tužko, krásný příběh na klasické české téma „Běda mužům, kterým žena vládne!“ Ale když vrcholný politik (muž) mluví v televizi o místopředsedkyni sněmovny (ženě), která ho kritizuje za politické chyby, nemůže její argumenty odbýt tím, že mu zrovna podává snídání! Nebo ať je ve veřejném prostoru je jen jeden z manželského páru, protože snídaně ve dvou by měla probíhat v soukromí. Politika by se neměla proměnit v bulvár.
10. 03. 2011 | 11:37

t... napsal(a):

Paní Stehlíková,

právě ten bulvár kupuje/čte největší část společnosti, nejprodávanější a nejčtenější deník je Blesk, když se k tomu přičte ještě AHA, tak bulvár jasně vede. Dost mužů čte a kupuje pouze deník SPORT, tento deník též není možné označit, že je to tiskovina pro čtenáře, který mám hluboký zájem o politické dění ve společnosti.
http://twitpic.com/3ibghe

Politika je zrcadlo společnosti.
10. 03. 2011 | 13:27

t... napsal(a):

oprava: který má
10. 03. 2011 | 13:33

dzamilastehlikova napsal(a):

Nepodceňuji bulvár, dokonce souhlasím s tím, že politik by měl občas přečíst i to, co o něm píše právě bulvár, který je nejčtenější. Ale politika by měla být něčím víc, než jen zábavou pro národ, měla by mít obsah a být gruntem veřejného a hospodářského života. Politici by měli být vzorem pro veřejnost a pro mládež. Jakým příkladem pro aktivní nadané holky, které chtějí se dostat do vysoké politiky a prospět společnosti, bude politička Klasnová? Odvážná reformátorka, která stáhla svoji rezignací a místo návrhů na zlepšení demokracie ve straně nese svému pánu snídaní na tácu?
10. 03. 2011 | 13:46

t... napsal(a):

Paní Stehlíková,

ano "politika by měla být něčím víc, než jen zábavou pro národ", ale dělají/naplňují ji jenom zvolení lidé(politici), ty musí někdo zvolit, záleží na úrovni voličů jaké politiky zvolí. Když velkou část společnosti zajímají deníky Blesk/Aha/Sport, osobně jsem je nikdy nekoupil, tak není divu, že úroveň velké části politiků je taková, že politice dávají mizerný obsah a politika, až na výjimky, není "gruntem veřejného a hospodářského života".

I zábava je různého druhu/úrovně, někdo hraje šachy, jiný vysedává v hospodě nad pívem. Vy jako doktorka medicíny, v oboru psychiatrie, budete mít přehled kolik procent mužů a žen(v menší míře, ale už se nějakou dobu "emancipují") se věnuje této "zábavě".

Když už jsme u té politiky, tak proberme SZ, v jejíž vedení jste. Místo aby se SZ, ze všeho nejvíce, zajímala o řešení společenských problémů, tak se ultrapacifisticky rozhádala kvůli něčemu co nakonec vůbec není, což ji stálo zastoupení v poslanecké sněmovně parlamentu a uvolnila tak, mimo jiné, místo Kateřině Klasnové.
http://www.novinky.cz/domaci/218440-ceske-deti-se-opijeji-fernetem-a-rumem-pivo-je-z-mody-ucinkuje-pomalu.html
10. 03. 2011 | 15:39

Fialenka napsal(a):

Paní Stehlíková,
škoda že jste nemohla okouknout taky chování žen, které jsou úspěšné a nechovají se vyloženě jako muži. Ale některé vlastnosti co jste popsala u úspěšných mužů, jsou myslím univerzální a platí pro mužský i ženský. Třeba: „Umí strhnout lidi kolem sebe. Umí oslovit davy. Umí je vést jako krysařova píšťala. …Nevšímá si jejich pohrdavých gest ani odsudků. …věří především sám sobě. Aquila non captat muscas.“
10. 03. 2011 | 19:53

dzamilastehlikova napsal(a):

Vážená T..., musím se ozvat, Strana zelených sice vypadla ze sněmovny, ale nerozpadla se, sbírá síly a nabírá dech pro další a další volby - komunální, krajské, parlamentní... Je to jen otázkou času, kdy znovu uspěje, protože na rozdíl od Věci veřejných je zavedeným světonázorovým proudem v evropské politice a česká společnost dříve nebo později k evropským standardům dozraje.
10. 03. 2011 | 20:32

Jamima napsal(a):

paní Džamilo Stehlíková, ještě stále jste mi nic neporadila....
11. 03. 2011 | 05:46

t... napsal(a):

Vážená paní Stehlíková,

musím se ozvat, jsem sameček. :-)

Nepsal jsem, že se SZ rozpadla, ani nepřímo, jak jinak bych mohl psát "SZ, v jejíž vedení jste", patrně jste můj příspěvek pořádně nečetla, takže jste se ve Vašem příspěvku(10.03.2011 20:32) dopustila logické chyby. Psal jsem pouze(!) o tom, že SZ se rozhádala.

Probíral jsem minulost SZ, která byla jednou z příčin skrze které má dnes Kateřina Klasnová poslanecký mandát. Ono je vždy lepší vidět (politickou) chybu v sobě než v druhých, až na nějaké výjimky.

"sbírá síly a nabírá dech pro další a další volby"

Teď ještě aby si toho alespoň část(alespoň takových 5%) voličů všimla a uvěřila, že SZ je alespoň nejméně špatnou stranou.

"komunální, krajské, parlamentní..."

Článek(blog) byl, mimo jiné, o politice na (celo)státní/parlamentní úrovni, z žijících osob jste zmínila Kateřinu Klasnovou a Víta Bártu, z nežijících osob kněžnu Libuši, Chrudoše, Kleopatru, Caesara, palmýrskou královnu-vdovu Zenóbii, královnu ze Sáby. Tak teď dodatečně v diskusi nepřidávejte komunální a krajskou úroveň.

"Je to jen otázkou času, kdy znovu uspěje"

No to jo, hlavně jak dlouhého, myslím tím na celostátní úrovni, aby v té době, možná v daleké budoucnosti, neměla SZ už zcela jiné vedení.

"protože na rozdíl od Věci veřejných je zavedeným světonázorovým proudem v evropské politice"

Obdobné politické fráze o sobě šíří všechny politické strany. V (české) reálné politice je nejpodstatnější jak je politická strana schopna řešit masivní zadlužení státu, míru nezaměstnanosti, zločinnosti, "promořenosti" společnosti drogami, tzn. i těmi legálními(alkohol, cigarety), civilizačními chorobami(např. obezitou, anorexii, bulimií, ...), korupce, nehospodárnosti případně rozkrádání veřejných rozpočtů, efektivitu a kvalitu školství, zdravotnictví, ..... atd. atd.

"česká společnost dříve nebo později k evropským standardům dozraje"

Ano česká společnost bude evolučně k evropským standardům zrát. Slova "dříve" a "později" jsou slova relativní/pocitová, pocity se mohou u každého člověka lišit. Pokud se nespecifikuje, neurčí, co se pod pocitovými slovy/termíny myslí, tak je takové vyjádření pouhou politickou frází.

Osobně se domnívám, že k jistému evolučnímu zlomu dojde až tehdy, když v české společnosti přestanou být nejkupovanějšími a nejčtenějšími deníky (typu) Blesk/Aha/Sport, Blesk jednotlivě, Blesk+další v součtu.
11. 03. 2011 | 10:45

dzamila stehlikova napsal(a):

Vážený pane T., logické chyby dělá každý, člověk není myslící stroj, ale živá bytost. Nevěřím to, že v dohledné době dojde k tak zásadní změně společnosti, o které sníte.
13. 03. 2011 | 13:07

t... napsal(a):

Paní Stehlíková,

také dělám chyby, nejen logické. :-)

Snít snad zakázáno není. :-)

Mám sen ...
http://blisty.cz/art/32307.html
http://www.youtube.com/watch?v=PbUtL_0vAJk
http://cs.wikipedia.org/wiki/Martin_Luther_King

To já také nevěřím, že "v dohledné době dojde k tak zásadní změně společnosti".

U některých členů společnosti by k té změně dojít mohlo, i v dohledné budoucnosti. :-)

To jste byla Vy, která s tím začala ....

"česká společnost dříve nebo později k evropským standardům dozraje"
13. 03. 2011 | 16:32

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bavlšíková Adéla · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Boehmová Tereza · Boudal Jiří · Brenna Yngvar · Bureš Radim · Bůžek Lukáš C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Davis Magdalena · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gargulák Karel · Girsa Václav · Glanc Tomáš · Groman Martin H Halík Tomáš · Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hapala Jiří · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří · Chytil Ondřej J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kňapová Kateřina · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kupka Martin · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Maláčová Jana · Málková Ivana · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Nouzová Pavlína · Novotný Martin O Obluk Karel · Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Podzimek Jan · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedláček Tomáš · Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schneider Ondřej · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukal Josef · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Strmiska Jan · Stulík David · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Sýkora Filip · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomek Prokop · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojtěch Adam · Vojtková Michaela Trtíková · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Walek Czeslaw · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zahumenská Vendula · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy