Jedeme v tom s vámi II.

09. 09. 2012 | 22:12
Přečteno 4910 krát
Osobnosti světa byznysu a médií usedly na vozík a vyzkoušely si, jak by se dostávaly z domova do zaměstnání veřejnou dopravou. Po osm červencových a srpnových dní jsme ráno čekali na domluveném místě s kolegou Tomáše Moravcem a s připraveným prázdným vozíkem. Vždy nás doprovázel někdo z lidí se zdravotním postižením, střídali se Karolína Chloubová, Jakub Neubert a Radek Musílek.

28.8. Leoš Novotný, majitel firmy LEO Express, a.s.
Trasa Žižkov - Radlice byla komplikovaná tím, že cílová stanice metra Radlická nemá bezbariérový přístup. Běžně trvá tato cesta 25 minut, nám se protáhla na dvě hodiny. Zato jsme vyzkoušeli autobus a dvě tramvaje. Role asistentky se zhostila naše kolegyně Eva Krejčíková, která s Leošem Novotným chodila na gymnázium. Doprovázeli nás lidé z České televize a díky tomu se můžete podívat na reportáž.

Leoš Novotný
Leoš Novotný


Leoš Novotný: Člověk si až na vozíku uvědomí, kolik bariér musí lidé s postižením ve městě překonávat. Jsem o to radši, že jsme ve vlacích zvolili bezbariérové řešení. Nejvíc mne překvapovalo, jak málo stačí, aby měl člověk na vozíku karambol, pád hrozí I na mírné nerovnosti.

29.8. Jitka Dvořáková, obchodní ředitelka Netretail Holding Group

Trasa Dejvice - Holešovice dala zabrat zejména při přestupu na Muzeu. Najít výtah je úkol pro nadlidi. Oblast Holešovic je zase věhlasná svými bariérovými tramvajovými zastávkami a tak jsme šli od metra Vltavská raději po svých. Tento způsob pohybu po městě dává poznat stav přístupnosti chodníků. Když jsme narazili na chodník bez nájezdu, museli jsme volit jinou trasu, aby se tam dostal i člověk na elektrickém vozíku.

Jitka Dvořáková v rozhovoru s Karolínou Chloubovou. Asistuje Tomáš Moravec.
Jitka Dvořáková v rozhovoru s Karolínou Chloubovou. Asistuje Tomáš Moravec.


Jitka Dvořáková: Dalo by mi to práci si zvyknout jezdit takto každý den. Zarazilo mne, o kolik jsou trasy na vozíku delší, než ty běžné. Jakoby se bezbariérové úpravy dělaly tak, aby hlavně nepřekážely, čímž se částečně stírá jejich smysl. Jsem nadšená z Karolíny, která mne doprovázela. Je to krásné nevzdávat se.

30.8. Russell Johnsen, generální ředitel Provident Financial
Jedeme z Hybernské na Budějovickou, poměrně snadná trasa až na to najít výtah na Florenci. Tento úkol nezvládají ani ředitelé nadnárodních firem. Dozorčí stručně nasměroval "left".

Russell Johnsen v doporovodu Jakuba Neuberta. Asistují Adam Pavlíček a Tomáš Moravec.
Russell Johnsen v doporovodu Jakuba Neuberta. Asistují Adam Pavlíček a Tomáš Moravec.


Russell Johnsen: Projekt Jedeme v tom s vámi je velice praktický a moudrý způsob, jak se přiblížit náhledu na problematiku lidí se zdravotním postižením, který jinak nelze získat. Nechápal jsem rozsah toho, jak je pro lidi s postižením složitější a časově náročnější pohybovat se MHD po Praze. Když občas vidím ve městě vozíčkáře, říkám si, že je vše pro ně asi nějak uzpůsobené, ale když jsem si já sám zkusil najít bezbariérový vstup do metra, zjistil jsem, že to není vůbec snadné.
Důležitým poznatkem z jízdy na vozíku pro mne bylo to, že bez asistenta bych se nikdy nedostal tam, kam potřebuji, protože jízda na vozíku vyžaduje velkou fyzickou sílu. Asistent byl nezbytný - díky němu jsem mohl dobře svou cestu zvládnout i s překvapivými bariérami na cestě.
Tato zkušenost mne nutí se zamyslet nad tím, co může naše firma udělat, ne pro to, že to je dobré pro "společenskou odpovědnost" firmy, ale z toho důvodu, že je to správné a má to smysl. A tak teď přemýšlím, co pro to mohu udělat. Díky za tu příležitost.


31.8. Jaroslav Katzer, předseda představenstva firmy Strabag, a.s.
Nejnáročnější ze všech cest. Start v 6:30 v Mníšku pod Brdy. Objednali jsme dopředu nízký autobus, protože jinak bysme absolutně neměli šanci. Přijel a dovezl nás na Smíchovské nádraží a odtud již bylo poměrně snadné se dostat tramvají k sídlu firmy na Andělu.

Jaroslav Katzer, Radek Musílek a Tomáš Moravec
Jaroslav Katzer, Radek Musílek a Tomáš Moravec


Jaroslav Katzer: Cestování na vozíku není vůbec jednoduché, protože pro něj nejsou vytvořeny podmínky. Zbývá toho ještě mnoho udělat.

3.9. Jindřich Šídlo, hlavní analytik Hospodářských novin
Nejpestřejší cesta. Startujeme u gymnázia ve Vysočanech a jedem k budoucímu sídlu Economie do Karlína a pak pokračujeme k tomu současnému na Letnou. Užili jsme si čekání na tramvaj, hledání výtahu na Florenci, rozbitého výtahu na Vltavské, chybějících nájezdů na tramvajovou zastávku. Více než dvě hodiny Jindřich Šídlo skvěle popsal ve svém pátečním komentáři pro Hospodářské noviny.

Jindřich Šídlo v nízkopodlažní tramvaji
Jindřich Šídlo v nízkopodlažní tramvaji


Jindřich Šídlo: Vůbec jsem neměl takovou představu, že to, co mi veřejnou dopravou běžně trvá deset minut, trvá na vozíku hodinu. Do jisté miry některé věci chápu, ale některé věci, jako je tramvajová zastávka u stanice metra Nádraží Holešovice, která nemá nájezd a člověk sit oho normálně nevšimne, to je pro mně naprosto nepochopitelné a jsem rád, že jsem to viděl.

4.9. Michal Chour, generální ředitel Radissonblu hotel Prague
Z Kotlářky na Václavské náměstí se dvěma čerstvě "optimalizovanými" přestupy. Velice vstřícné zakončení na snídani v hotelu, kde hodinu debatujeme o další možné spolupráci. I to je jeden z důsledků projektu, tvoří se spojenci...

Michal Chour, Jakub Neubert a Tomáš Moravec
Michal Chour, Jakub Neubert a Tomáš Moravec


Michal Chour: Na můj vkus byla ta cesta velmi náročná. Myslím si, že sám bych neměl vůbec šanci se do cíle dopravit a jsem velice šťastný, že jsem měl k dispozici asistenta. Mám obrovský respekt ke všem, kdo na vozíku jsou a musí ho používat. Člověku dojde, kolik času stráví čekáním na vhodnou tramvaj a jak se každé dva centimetry mohou stat nepřekonatelnou překážkou. To si jinak člověk vůbec neuvědomí.

5.9. Ondřej Parpel, ředitel OP Tiger s.r.o.
Cesta od Betlémského náměstí do Strašnic vede díky absenci výtahu na trase metra "A" v centru Prahy přes Muzeum. Tradiční úkol najít výtah vyřešil Ondřej Parpel dotazováním se u kolemjdoucích. Nakonec věděla policejní hlídka. POlicejní hlídka pam pomáhala i na Strašnické u rozbité plošiny. Bonusem cesty byl fakt, že Ondřejovi Parpelovi asistovala naše kolegyně konzultantka Linda Obrtelová, se kterou se velice dobře znají.

Ondřej Parpel, Jakub Neubert, Linda Obrtelová a Tomáš Moravec
Ondřej Parpel, Jakub Neubert, Linda Obrtelová a Tomáš Moravec


Ondřej Parpel: Díky té cestě si teď dovedu představit, co lidi na vozíku musí každý den při cestě do práce překonávat. Pomohlo mi to, abych si uvědomil, kde u nás ve firmě můžeme ještě udělat další bezbariérové úpravy, protože určitě budeme dál rozšiřovat řady zaměstnanců se zdravotním postižením. BUdeme take do budoucna chtít Asistenci pomoc, aby se situaci s bariérami podařilo zlepšit. Když jsem viděl v metru plánek stanic, tak na trase “A” tam je několik stanic za sebou, které nemají bezbariérový přístup, je to pro mne neuvěřitelné. Hodně zajímavé bylo, když jsem na Muzeu měl sám najít výtah do metra. Naštěstí jsem potkal policisty, kteří mi poradili…

6.9. Lucie Výborná, moderátorka ČRo Radiožurnál
Jedeme z budovy rozhlasu do Modřan. Doprovází nás nejenom Jakub Neubert, ale i Tereza Vodičková, studentka se zdravotním postižením, která si s Lucií Výbornou dlouhodobě dopisuje a dnes byla pozvána do rozhlasu. Naše trasa vede přes Mama café ve Vodičkově ulici a pak pokračujeme tramvají a autobusem. Lucie Výborná jela celou cestu sama, strávili jsme společné odpoledne, kde jsme měli možnost se poznat a je jasné, že to nebylo poslední setkání. Nějak jsme si všichni rozuměli více, než je obvyklé. Opravdu krásný závěr. Alžběta Havlová z této cesta vytvořila pro ČRo Radiožurnál velice pěknou reportáž.

Lucie Výborná debatuje cestou s Terezou Vodičkovou
Lucie Výborná debatuje cestou s Terezou Vodičkovou

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

český maloměšťák napsal(a):

Russell Johnsen: "Projekt Jedeme v tom s vámi je velice praktický a moudrý způsob, jak se přiblížit náhledu na problematiku lidí se zdravotním postižením, který jinak nelze získat. Nechápal jsem rozsah toho, jak je pro lidi s postižením složitější a časově náročnější pohybovat se MHD po Praze. Když občas vidím ve městě vozíčkáře, říkám si, že je vše pro ně asi nějak uzpůsobené, ale když jsem si já sám zkusil najít bezbariérový vstup do metra, zjistil jsem, že to není vůbec snadné.
Důležitým poznatkem z jízdy na vozíku pro mne bylo to, že bez asistenta bych se nikdy nedostal tam, kam potřebuji, protože jízda na vozíku vyžaduje velkou fyzickou sílu. Asistent byl nezbytný - díky němu jsem mohl dobře svou cestu zvládnout i s překvapivými bariérami na cestě.
Tato zkušenost mne nutí se zamyslet nad tím, co může naše firma udělat, ne pro to, že to je dobré pro "společenskou odpovědnost" firmy, ale z toho důvodu, že je to správné a má to smysl. A tak teď přemýšlím, co pro to mohu udělat. Díky za tu příležitost."

Já bych panu řediteli Provident Financial poradil, co s tím může jeho firma udělat. Část zisků z lichvy věnovat na projekty , které danou problematiku pomáhají řešit. Potažmo vozíčkářům půjčovat maximálně tak na 30 procent.
Radost bude z toho mít on, Hospodin, vozíčkáři - ne tak spolupracující exekutoři a optimalizátoři daní /budou muset vymyslet jiná kouzla/.
09. 09. 2012 | 22:30

Občan napsal(a):

No dobře. A CO udělají pro vozíčkáře, berličkáře, hůlkaře, kočárkáře a seniory?
Zejména ředitel hotelu, ředitel LICHVÁŘSKÉ společnosti, ředitelka prodejce elektrospotřebičů, ředitel sítotiskařské společnosti.

A KOLIK představitelé VŠECH zúčastněných společností vč. médií zaměstnávají zdravotně a jinak postižených?

Mimochodem - z Mníšku jezdí do Prahy 2 autobusové linky PID (317 a 321), které nasazují nízkopodlažní vozy. http://www.prahanoviny.cz/2011/04/21/novy-nizkopodlazni-kloubovy-autobus-na-mnisecku/
Proč jste si tedy MUSELI objednávat speciální bus?
09. 09. 2012 | 22:45

dalimír napsal(a):

Pardon zkouška funkčnosti připojení k serveru ! @
09. 09. 2012 | 22:52

dalimír napsal(a):

Dobrý večer ! Pane Stejskale zapněte mi to k vám prosím na plný úvazek ! Už jste mě za ty cigány potrestali snad dost ne ? Ale stejně jednou poznáte že jsem měl pravdu ! Čas to ukáže a nebude to ani tak dlouho trvat ! Dl
09. 09. 2012 | 23:11

Kramárik napsal(a):

Pane Čipero, další ze série blogů kde se tváříte jako svatý který pomáhá invalidům, ve skutečnosti jen reklama na jednu z neziskovek. Už ve 4 posledních diskusích zbaběle utíkáte od vašeho stanoviska.
Tak znovu.
V ČR máme 271 humanitárních organizací
2618 neziskovek s rozpočtem hodně přes 30 miliard, většinou ze státního
616 Nadací, a dále další tisíce občanských združení, které zde neuvádím protože mohou sloužit i osobním zájmům, mnohé z nich se ovšem také tváří humanisticky.
Vynásobíte li uvedené počty X ředitel, zástupce, ekonomický manager, účetní, projektový a marketingový manager, a dále přidáte desetitisíce státních úředníků které nadace a pod. evidují, kontrolují programy, poskytují dotace a granty, kontrolují a auditujíhospodaření a činnost apod., získáte představu o naprosto neproduktivním, přímo parazitním systému, který naprosto neřeší to co invalidé optravdu potřebují,

Vysvětlete proč za komunistů drtivá většina invalidů pracovala, tedy i dojela z práce domů, za zábavou atd. bez jakýchkoliv neziskovek. Dnes jich pracuje nepatrné %, zato se uživí spousta zbytečných "humanistů" z výše uvedených organizací. Invalidé nemohou sehnat práci, ale vypracují se na paraolympiádu i mistrovství světa v nejrůznějších sportech. Ani vaše neziskovka není schopna zaměstnat invalidní osoby. Celý systém je parazitní, mnohonásobně předražený, plýtvající a neefektivní, i v tom příznivém případě pokud neslouží přímo rozkrádání.
Doporučuji čtenářům i argumenty pod předchgozími blogy p. Čipery
P
10. 09. 2012 | 07:12

Bestia Triumphans napsal(a):

Dobrá práce, pane Čipero!
Jen v tom pokračujte.
10. 09. 2012 | 07:36

Anna napsal(a):

Kramárik

Vůbec mi není jasné, proč se s Vašimi výhradami obracíte na pana Čiperu a nikoliv na vládu nebo parlament.

Pan Čipera jako zaměstnanec Asistence o.s. pracuje a je aktivní při prosazování odstraňování bariér ve veřejném prostoru a je iniciátorem projektu Jedeme v tom s vámi. A podle mého názoru jeho činnost je záslužná.

Držím palce, aby se počet bezbariérových přístupů rychle zvyšoval.
10. 09. 2012 | 07:48

Kramárik napsal(a):

Anno - pan Čipera pomáhá možná invalidům jednotlivcům, ale jako součást neziskovky také udržuje v chodu ten nesmyslný, předražený, nevýkonný a parazitní systém neziskovek a humanitárek. Za zlomek těch peněz by bylo možno vybudovat síť dopravy pro všechny invalidy, pomoci z bezbariérovým bydlením atd. Jsem daňový poplatník. Přeji si pomoci invalidům, nepřeji si aby mnou placenými daněmi bylo takhle nesmyslně plýtváno a rozkrádáno.

Pořád neumíte vysvětlit proč za komunistů drtivá většina invalidů pracovala. dojeli do práce a tedy i domů, za zábavou. Proč to dnes nejde a ještě musíme platit parazitní organizace??
10. 09. 2012 | 07:58

Drzá zrzka napsal(a):

Kramárik

Pracovali i invalidé jezdící na vozíku?
10. 09. 2012 | 08:32

stejskal napsal(a):

Dobrý den,

smazal jsem jeden hrubě urážlivý a nadávky obsahující příspěvek, neboť ty jsou v rozporu se záměrem našich stránek, tedy poskytovat prostor pro věcnou a korektní debatu.

Děkuji za pochopení.

Pane dalimíre,

to je nedorozumění, já zde nikoho netrestám, jen se snažím udržet alespoň minimální prostor pro korektní výměnu názorů. Pokud jsem zablokoval Vaši adresu z důvodu porušení zdejších pravidel (což je samozřejmě možné, nicméně nemohu si pamatovat všechny případy, kdy jsem to udělal), potřebuji pro odblokování znát Vaší IP. Pošlete mi ji prosím mailem.

Libor Stejskal, editor blogů
10. 09. 2012 | 08:56

Anna napsal(a):

Kramárik
"Přeji si pomoci invalidům, nepřeji si aby mnou placenými daněmi bylo takhle nesmyslně plýtváno a rozkrádáno.

Pořád neumíte vysvětlit proč za komunistů drtivá většina invalidů pracovala. dojeli do práce a tedy i domů, za zábavou. Proč to dnes nejde a ještě musíme platit parazitní organizace??"

Znovu zdůrazňuji - o způsobu podpory ze strany státu rozhoduje vláda, parlament a senát, nikoliv pracovníci neziskovek. A jsou neziskovky a neziskovky. Podle mě ty, které pomáhají invalidům, ohroženým dětem nebo seniorům, jsou užitečné. Z peněz daňových poplatníků jsou placeni i např. zaměstnanci dětských domovů, nejen neziskovky.

Nevím, kolik invalidů a jak dojíždělo do práce a za zábavou dříve a nyní. Ze zde uvedeného je zřejmé, že bezbariérových přístupů je stále nedostatek.
10. 09. 2012 | 09:17

Občan napsal(a):

Anno,

on pan Čipera není "jen" zástupcem ředitelky občanského sdružení. On je především členem Komise Rady HMP pro plánování sociálních služeb a členem pracovních skupin MHMP pro tutéž oblast.

----------------------------------------------------------

Drzá Zrzko,

ano, pracovali. Byla zde síť různých VDI, META, DRUTĚVA, našla jste je ale i v běžných podnicích. Spousta spastiků například pracovala i jako telefonisté v různých veřejných institucích.
Státu TEHDY nešlo o to, aby podávali bůhvíjaké pracovní výkony, ale o to, aby se nějak zapojili, aby jejich život měl smysl.
10. 09. 2012 | 09:35

Občan napsal(a):

Anno,

bezbariérové město je invalidům k ničemu, pokud nemají příjem, který by jim umožňoval někam se dopravovat za nějakým účelem.
Pokud jsou odkázáni na stále se snižující socdávky a na charitu, bez šance sehnat práci, ztrácí pro ně bezbariérovost smysl. Ony totiž i ty asistenční služby jsou placené a tudíž dostupné jen solventním invalidům.
Nesolventní invalidé - tedy většina - sedí doma (pokud ještě nějaké "doma" mají) a jsou rádi, že si pustí alespoň "bednu" nebo pokecají se sousedy.
10. 09. 2012 | 09:42

Gru napsal(a):

Vidím, že to tzv. "smetánku" (dřívě hraběnky, nyní majitelé českých podniků s anglickými názvy, šéfredaktor, atp.) stále ještě nepřestalo bavit.
Narážím tím na Haškův popis inspekce v lazaretu, či na Rothovu hraběnku Marguerithe, která navštívila amputované a jinak zmrzačené vojáčky.
Ochotu jedinců či organizaci profilovat se na postižených nedokážu skousnout. Dávám za pravdu tomu, kdo toto jednání označil za parazitní.
10. 09. 2012 | 09:58

Drzá zrzka napsal(a):

Občan

Ještě jednou... jak se lidé na vozíku mohli dostat do zaměstnání, když mají problémy s bariérami i dnes?

Bezbariérovost se přece netýká jen postižených... nájezdy mohou využívat maminky s kočárky, senioři s holemi, berlemi, chodítky.

"Nesolventní invalidé"... mohou k cestování využít dobrovolníků... ona i projížďka po městě, po parku má pro lidi zavřené do čtyř stěn, blahodárné účinky.
10. 09. 2012 | 10:26

neo napsal(a):

Občan:

tak jsem se nemýlil.... jako vždy jste se předvedl. Dělá vám to dobře? Vy zrovna někoho nazývejte asociálem či kybersadistou nebo sociopatem.
10. 09. 2012 | 10:47

Anna napsal(a):

Občan

Nemusím psát, protože bych zopakovala, co napsala Drzá zrzka 10. 09. 2012 | 10:26

Jsou i tací invalidi, kteří práci mají a potřebují se tam dostat. Všichni se však potřebují dostat k lékaři...
10. 09. 2012 | 11:00

Adéla napsal(a):

Drzá zrzko, ano, za komančů pracovali i lidé na vozíku, sama pamatuji dokonce kružstvo kde nevidomí a velmi špatně vidící vyráběli kartáče a smetáčky. Pracoval každý kdo trochu mohl a je jen chyba/zločin našeho státu že dnes to nejde, místo toho děláme prostror pro parazitní neziskové organizace a rozkrádání. Najděte si i předchozí blogy p. ČIPERY - UŽ JE 100 X VŠE PŘEŽVÝKÁNO, jenom pan Čipera si jaksi nedá pomoci a vytváří tu PR články pro sebe, a pro neziskovky, je za to placen z našich daní tak vyvíjí nesmyslnou činnost.
Franc Josef proslul tím že dal invalidům trafiky - místo naštvané přítěže získal vážené obchodníky, kteří měli úctu i sami před sebou, byli začleněni do společnosti a platili daně. Ten systém trafik pro invalidy je ve Vídni dodnes.
Po republice chci aby zapojila invalidy stejně, vozíčkáři mají ruce i hlavu v pořádku, mohou dělat miliony profesí kde to jde.
Dnes se u hodně profesí sedí za počítačem, proč nedělají úředníky třeba na pracáku,v registru vozidel, výdaj OP a pasů atd. proč nedělají účetní, auditory.... Ve státních službách to lze zařídit jednoduše. Proč nejsou v čiperově Asistenci zaměstnáni invalidé???
Proč to za komunistů šlo a dnes to nejde??? Ale kupodivu když invalidé chtějí, vypracují se na paraolympiádu, mistrovství světa ve sledge hokeji, košíkové,sjíždějí velehory na lyžích, ale práci si chudáci nemohou najít nikdy.
10. 09. 2012 | 11:00

Drzá zrzka napsal(a):

Adéla

Ta družstva si pamatuji. Pokud jste neměla v OP razítko zaměstnavatele, byla jste příživník. Ten mohl být odsouzen k nepodmíněnému trestu odnětí svobody.
Na to abyste mohla pracovat jako úředník za přepážkou nestačí pouze kvalifikace "invalida".

Znám pár neziskovek, kde lidi se změněnou pracovní schopností zaměstnávají.

Pokud si příjemce ID či ČID vydělává, neměl by pak ztratit nárok na invalidní důchod?

Politici (též placení z našich daní) a jiní blogeři tu nepřežvýkávají 100x obehrané, neloví tu politické a jiné bodíky?

P.S.

Kam asi asisteti ony vozičkáře doprovazí? Zřejmě do parku, krmit holuby.
10. 09. 2012 | 11:22

Na hlavu nepostižená estujcí MHD v Praze napsal(a):

Erik Čipera asi jezdí po Praze jenom autem. Protože jeho trasy jsou naprosto nesmyslé a hlavně neřekne, odkud vyjíždí.
Tak třeba hned první trasa Žižkov - Radlická. Jet na Radlickou metrem může jenom invalida, který má invalidní průkaz na hlavu. Každý trochu inteligentní člověk - třeba maminka s kočárkem - by na Radlickou dojla sedmičkou. A ze Žižkova by jela 9 k Andělu.
Hlavně by mě ale zajímalo, jakým způsobem tam jezdí čipera, když mu to trvá jen 25 minut. To musel jet asi z Jiřáku, který je patrně pro něj Žižkov. A hlavně ještě nepočítat čas, než dojel po schodech na námstupiště a než mu přijelo metro. Za 25 minut to totiž stihnou je fyzicky zdatní jedinci, kteří kteří jsou schopni doběhnout ze schodů přijíždějící metro.
Také ale nepopsal, jak se jim podařilo jeti ze Žižkova do Radlic 2 hodiny. Patrně vezli invalidní vozík zahradnickou frézou. Prostě, kdo občas jezdí po Praze MHD, tak Čiperovy články jsou jeden velký podvodný blábol, na který mu mohou skočit asi jen podnikatelé, kteří ani třeba nevědí, že v metru se už neházejí do turniketů mince.
10. 09. 2012 | 11:25

erikcipera napsal(a):

Na hlavu nepostižená...
Jestli znáte vyhledavač spojení www.dpp.cz, zkuste si tam zadat spojení Husinecká (Žižkov) - Radlická. Tramvaj vás doveze na Náměstí Republiky a pak jedete jako po másle až na Radlickou. Možná to trvá déle než 21 minut, nevím. Každopádně pro vozíčkáře jsou obě tyto stanice metra nepoužitelné. Skutečně nám to vyšlo na dvě hodiny. Ujela nám jedna nízká tramvaj, další jela asi za 40 minut s přestupem a dalším čekáním. Tak to prostě je, nevím, čemu se divíte, zkuste si to někdy!

Jo a autem ani frézou nejezdím (ani nevlastním), spíše na kole nebo pěšky, jestli Vás to zajímá, nejvíce používám veřejnou dopravu.
10. 09. 2012 | 16:07

Adéla napsal(a):

Pane Čipero, čekáme na jiné odpovědi než hledání spojů po praze.
Čekáme kdy jako funkcionář budete usilovat o prosazení systému, který opravdu umožní invalidům se řádně začlenit do života společnosti po stránce pracovní i společenské, nejen být na obtíž. Současný systém tisíců neziskovek a humanitárních oganizací, závislých na grantech a dotacích, které potřebují další desetitisíce státních úředníků, je prostě parazitní, zbytečný, mnohonásobně předražený, nevýkonný. Nic na tom nemění to že na vašich PR akcích se zůčastnují i "celebrity", a že citově vydíráte přes soucit s invalidy
Také vysvětlete proč za komunistů drtivá většina invalidů pracovala a výše uvedené organizace nebyly vůbec potřeba. A zda vidíte snahu invalidů se zapojit a pracovat, když se umí dostat na paraolympiádu a mistrovství světa v různých obskurních sportech. Nebo jim vyhovuje život na dávkách a bojí se , že by přišli o důchody a dávky kdyby se snažili pracovat a být užiteční??
10. 09. 2012 | 17:10

Občan napsal(a):

Pane Čipero,

tak brouzdám na webu dpp.cz a nestačím se divit.
Vyhledal jsem pouze nízkopodlažní spoje a spojení Husinecká-Radlická kromě jednoho vychází průměrně na 43 minut, přičemž se pohybuje v intervalu 25 minut až 1 hod. 10 minut. A to vč. dvou přestupů.

Víte, VŠECHNY spoje nikdy nebudou nízkopodlažní a bezbariérové.
Takže kdo chce cestovat a má nějaký handicap, opíše si vyhovující jízdní řády a řídí se jimi. Na venkově a na přípražské dopravě (PID) je tohle běžné.

Nehledejte tedy problémy tam, kde nejsou. Řešte SKUTEČNÉ problémy VŠECH zdravotně a jinak postižených.
Bojujte za to, aby měli práci a mohli si život řídit podle SVÉHO a KUPOVAT služby podle toho, jak je skutečně potřebují.
Rvěte se za to, aby pro ně bylo dostatek vhodných minibusů, které je dopraví, kam potřebují a aby na tu dopravu MĚLI.
Bojujte za to, aby pro ně bylo dostatek LEVNÝCH bezbariérových bytů.

Až bude tohle vyřešeno, oni si již poradí i bez poradenství. Těmi PR akcemi bariéry spíš stavíte než abyste je odstraňoval.
Florbal, hospoda, divadlo apod. je jen nadstavba. Dokud nejsou vyřešeny základní problémy postižených - kterými jsou dostatek práce pro ně, lidsky důstojný příjem a odpovídající bydlení - je to ostatní dost marginální.
10. 09. 2012 | 18:12

gabybaba napsal(a):

Občane,
vy jste těmi minibusy snad posedlý. Jak si to představujete? Ráno vyjede minibus, v každé ulici nabere jednoho postiženého a odveze je kam? Zase každého do jiné ulice?
To je snad lepší, když se jim pomůže, aby mohli jezdit MHD?

Adélo,
jste si stoprocentně jistá, že nikdo z účastníků paralympiády nepracuje? Já to nevím, takže to nemůžu tvrdit, vy ano?
10. 09. 2012 | 19:06

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Boudal Jiří · Brenna Yngvar · Bureš Radim C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Glanc Tomáš · Groman Martin H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rath David · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojta Vít · Vojtěch Adam · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy