Čekání na omluvu za zneužívání sociálních dávek

10. 10. 2012 | 10:51
Přečteno 5813 krát
Jistě jste v minulosti slyšeli zázračné slovní spojení "zneužívání sociálních dávek", které v sociální oblasti obhajovalo možné i nemožné.

V praxi jsem mohl sledovat, jaký dopad mají úsporné kroky na životy rodin s malými dětmi s těžkým postižením. V některých případech vznikaly spontánní sbírky, aby byla alespoň částečně vyrovnána jejich aktuální neúnosná finanční situace a z ní pramenící nejistota. Rodiny, které se starají v domácí péči o své těžce postižené děti byly státem „odměněny“ a použity pro cestu k vyrovnanému státnímu rozpočtu. V té samé době však ti samí lidé, kteří tuto „reformu“ uváděli do praxe, vymýšleli, jak by z toho pro ně mohlo něco kápnout.

Nevím kolik lidí ještě, ale já čekám na omluvu. Je celkem lhostejné, kdo se k omluvě odhodlá, zdali to bude prezident, premiér, předseda dotčené strany, odstupující ministr. Velice bych potřeboval slyšet, že si uvědomují závažnost situace, kdy se jednou rukou bere potřebným a druhou se cpe do vlastní kapsy. Potřeboval bych slyšet, že se to alespoň někoho z nich dotýká. Jim samotným totiž bude muset být odpuštěno, nikomu jinému.

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

dříve čtenář napsal(a):

Pane Čipero v tomto marastu se omluvy nedočkáte. Daleko spíše povzdechu, že jim všichni ostatní hází klacky pod nohy, aby jim překazili tolik potřebné "pro blaho všech" změny v jejich vyplácení.
10. 10. 2012 | 11:09

Mittal napsal(a):

Pane Čípero, pořád dokola. Kolik lidí pracovalo za komančů, kolik dnes. Kolik INVALIDŮ pracovalo za komančů, kolik dnes. A to proti minulosti přibývá prací duševních, administrativních, za počítačem, které zvládne i beznohý, hluchý atd.
Přemnožili se nám ti co nepracují ale mají NEKONEČNÁ práva a nároky.
Vymírají ti co tvoří hodnoty.
A my jako stát se neumíme uživit, parazitujeme na nesplatitelný dluh
10. 10. 2012 | 11:28

JC napsal(a):

A ták,..Já myslel že vyzýváte občany aby se omluvili, když natahují ruku a nepotřebují to.
10. 10. 2012 | 11:28

Joe Ratata napsal(a):

Je vidět,že nechápete tržní prostředí.Trhni co můžeš!
Aby se mohlo něco rozkrást,musí se to na někom ušetřit.Pokud možno na těch,co se nemohou,nebo neumí bránit.Cesta nejmenšího odporu.Znáte to,nééé?
Už jste někdy zaslechli,že by se vlk v ovčíně omlouval ovcím?
10. 10. 2012 | 11:30

mám rád sociální stát napsal(a):

Ano tímto se omlouvám za zneužití sociálních dávek, JEŽ INKASUJI, ALE KDO JE NEBERE OKRÁDÁ SÁM SEBE!

Ano rozvedl jsem se se svojí ženou a je z ní samoživitelka pečující o dvě děti - inkasujeme tak navíc o 65.000,- Kč ročně víc než když jsme byli v manželství. Stačí se jen domluvit a všichni z tohoto státu máme pěkné vyžití.

Ano pronajímám jeden domeček "potřebným". Stát pěkně solí příspěvek na bydlení a tak tak mám příjem cca 150.000,- Kč ročně navíc. Stačí se jen domluvit a všichni z tohoto státu máme pěkné vyžití.

A jsou ještě další toky a penězovůdky z eráru stačí bejt jen patřičně kreativní. Sociální stát je skvělý výdobytek a všichni volíme čssd anebo ksčm neboť v tom je základ ochrany.¨

Drábek a podobní z vlády nemám rád - během dvaceti měsíců mi zlikvidovali několik velmi schopných invalidů, prý jsou zdraví. A vůbec dělaj mi jen škodu, ale už se blíská na lepší časy.
Děkuji anonymitě tohoto média.
10. 10. 2012 | 11:53

jozka napsal(a):

JC:

Vzdyt taky jo. To, ze je ve vazbe neznamena, ze neni obcan :-)
10. 10. 2012 | 11:58

joe Ratata napsal(a):

To ale není chyba sociálního státu,ale špatného zákona a ignoratských úředníků.
Co ale taková matka se dvěma dětmi,které manžel skutečně odešel k mladšímu modelu a alimenty neplatí?Měla by si vyžrat to,že byla nezodpovědná a děti zplodila s nespolehlivým mužem?
10. 10. 2012 | 12:00

Brousek napsal(a):

Čipero, ten pláč je trapný. Ubohé maminky s dětmi. Za komančů si každý svoje děti uživil. Dnes se přes 43% dětí živí stylem fotr neznámý, matka samoživitelka se odstěhovala od svých rodičů a žije chudák sama, tak ji zaplatíme bydlení zdarma, dávky ze kterých v pohodě vyžijí, a do toho bytu se přestěhuje a parazituje i ten fotr neznámý. Pokud ovšem není majitel bytu - potom ho JAKO pronajme samoživitelce za 40 000 MĚSÍČNĚ, STÁT TO ZAPLATÍ, to je ještě lepší.
A to do toho Čipera nenatáhl že bysme měli víc peněz dávat těm tisícovkám neziskovek a humanitárek, to bych se teprve rozčílil
10. 10. 2012 | 12:03

JC napsal(a):

joe Ratata
Vysoká rozvodovost, matky samoživitelky to jsou bezesporu důsledky štědrého sociálního státu.
10. 10. 2012 | 12:05

neo napsal(a):

Brousek:

těm nesmyslům vážně věříte?

chtěl bych vidět těch 43% dětí s neznámým fotrem. A pokud se k ní přistěhuje, už není samoživitelka. Pokud to nevíte, tak výplata je vázaná na společnou domácnost.
10. 10. 2012 | 12:08

Jedlička napsal(a):

Joe Ratata- trefný nick, nejdřív střílet a pak (možná) přemýšlet co to vlastně provádí.
Nějak mně uniklo jakým právem ty haranty mám živit já, když jejich fotr na to se...
Co takhle fotříka co neplatí alimenty zavřít, na uranu si vydělá dost na zaplacení pobytu i na ty alimenty.
Ale cinkali jsme klíči a máme Havlovská práva pro kriminálníky a parazity
10. 10. 2012 | 12:09

Sladký napsal(a):

1.Může zde někdo uvést velikost částky, o kterou ročně stát zneužíváním sociálních dávek přichází? 2.Může někdo uvést, jak vysoké procento "zneužívačů" se nachází mezi bílými příjemci dávek?
3.Může zde někdo uvést, jaké typy sociálních dávek jsou nejčastěji zneužívány? To jsou jen tři nejzákladnější otázky, abychm měli jasno, o čem je zde řeč.
10. 10. 2012 | 12:10

Jedlička napsal(a):

Neo, opět tradiční duševní úroveň.
Ten fotr se samozřejmě nepřihlásí, jenže je svoboda a koho si vezme ku... dompostele, po tom vám nic není.
Samoživitelka je ve společné domácnosti s tím děckem, kdyby byla s fotrem nebo s někým jiným už není samoživitelka
10. 10. 2012 | 12:12

JC napsal(a):

neo,

Mno čísla možná nejsou přesná, ale divil byste se jak to tzv. potřební mají nastudováno. Ten příspěvek nicku "mám rád sociální stát" je ironie, ale
nějak tak to funguje.
10. 10. 2012 | 12:12

Sladký napsal(a):

JC- předpokládám, že vymírání evropských národů (nejen našeho) má též na svědomí sociální stát.
10. 10. 2012 | 12:13

JC napsal(a):

Ole, slaďouš je rasista. Ono tady o cikánech nepadlo ani slovo a von už o bílých.
10. 10. 2012 | 12:16

Mac napsal(a):

Drábek se prej omluví, ale až později. Teď maká až se mu od skartovačky kouří....
10. 10. 2012 | 12:16

Sladký napsal(a):

JC.Ještě bych rád připomenul, že sociální stát má na svědomí i korupci (socky ze svých enormně vysokých dávek uplácejí policisty,soudce,úředníky, jejich vliv sahá až do vlády). Poslední studie ukazují, že má vliv i na změny klimatu,hynutří včelstev a vymírání celé řady živočišných druhů.
10. 10. 2012 | 12:18

neo napsal(a):

Jedlička:

nemusí se přihlásit.
10. 10. 2012 | 12:18

Bazzy napsal(a):

Sladký: kolik je zneužito nevím a neví to nikdo, ale celý sociální systém stojí cca 100 mld. ročně (bez starobních důchodů). Je to méně, než se tu ročnš rozkrade, než nás ročně stojí energetická závislost nebo kolik ročně platíme zahraničnímu kapitálu za to, že nám to tu tak hezky uspořádal.
10. 10. 2012 | 12:20

Sladký napsal(a):

JC- jako obvykle slabomyslné komentáře a žádná odpověď. Samozřejmě je jasné, proč je nutno hovořit zvlášť o pobíračích dávek z řad (prozatimní) menšiny a z většinové populace.
10. 10. 2012 | 12:21

modrý edvard napsal(a):

2x souhlasím se Sladkým 1. chci vidět data. 2. Ano, za vymírání může sociální stát - nahrazuje starým rodičům děti, které se o ně starávaly dřív.
10. 10. 2012 | 12:22

neo napsal(a):

JC:

to můžou mít nastudováno jak chtějí.
Ze zákona se dávka vyplatí dle soužití ve společné domácnosti a není podstatné, kde je kdo hlášen. Podstatná je fyzická přítomnost v té domácnosti.

U nepřizpůsbivých je to trošku jiné, tam se kontroly moc nekonaj a soused souseda nepráskne, ale mezi normálními lidmi je kontrola možná a udání taky (především od domovníků). navíc, když se odhalí, že pobírá nezákonně dávky a žije s tím otcem v domácnosti, musí je pak vrátit.
10. 10. 2012 | 12:23

Eleshar napsal(a):

Sladký:
Na sociální dávky "pro chudé" jde z rozpočtu nějakých 40 mld. korun. Takže to můžeme zrušit všechno a deficit bude skoro stejný. Oproti tomu korupce nás podle odhadů stojí zbytečně nějakých 100 mld. korun ročně.
Nevím, kolik se prozneužívá na sociálních dávkách (osoba blízká z hmotné nouze v Moravskoslezskostánu odhadovala 80 %, osoba blízká z hmotné nouze v Prahastánu odhadovala tak 5 % před letošní Drábkovou reformou a totální kolaps po Drábkově reformě, která umožnila skutečně leccos).
10. 10. 2012 | 12:24

Sladký napsal(a):

Bazzy- dík za odpověď. Snad bych k ní ještě dodal, že zatímco sociální dávky se vrací v podobě spotřeby, vámi uváděné částky mizí za hranicemi republiky.
10. 10. 2012 | 12:24

Eleshar napsal(a):

neo:
"Ze zákona se dávka vyplatí dle soužití ve společné domácnosti a není podstatné, kde je kdo hlášen. Podstatná je fyzická přítomnost v té domácnosti."

To je šedá teorie a před 1. 1. 2012 to byla mnohdy i praxe (a to i u nepřizpůsobivých). Ministr Drábek ale v rámci zvyšování kontrol adresnosti dávek propustil prakticky všechny kontrolory a terénní pracovníky, takže teď se sociální šetření už prakticky nedělají a klientovi "se musí věřit".
Existují i dávky mimořádné pomoci (např. na základní vybavení domácnosti) a nevěřil byste, kolik desítkám nepřizpůsobivých rodin se na Praze X (nebudu jmenovat) najednou v březnu rozbila postel a lednička. 3 měsíce předtím by to byla záležitost rutinního šetření, teď se to ale muselo všem uznat, protože narozdíl od počítačových systémů systém kontroly nezkolaboval, ale byl přímo zrušen.
10. 10. 2012 | 12:30

Jedlička napsal(a):

Tak komunista Neo by chtěl obnovit udávání domovníkem. To jsou kotrmelce
10. 10. 2012 | 12:31

Sladký napsal(a):

Modrý edward- Dík za odpověď. V tom případě by ale Evropané měli začít vymírat už od Bismarcka, ne?
A fakt si myslíte, že v rodinách se rodilo více dětí proto, že rodiče mysleli už při aktu a po něm na své stáří? Nemyslíte, že při tom hraje nějakou roli antikoncepce, emancipace žen, hrozba zásadního poklesu životní úrovně po narození dítěte/dětí? Nemožnost obstarat si vlastní bydlení? Konzumní způsob života?

"Milá moje, pojd na to, musíme si zajistit spokojen stáří." :o)) Tak jste to myslel,ne?
10. 10. 2012 | 12:32

hakarel napsal(a):

Vždy když vidím předvolební plakát s tváří M.Němcové, dopuštěním osudu předsedkyni Sněmovny, s tím jejím slibem proti zneužívání sociálních dávek, vzpomenu si na to jak jí přidělenou služební octavii používal její syn.
A tak nevím, jestli je tak splachovací, zapomnětlivá, nebo jen drzá.
Stejná kategorie jako drábkové a spol., sobečtí, hamižní, bezohlední, arogantní.
10. 10. 2012 | 12:32

Koncesionář napsal(a):

Troufám si říct, že zneužitých dávek není ani jedna desetina Dalíkové Toskánske vily . A kde jsou Promopra a Kasa ?
10. 10. 2012 | 12:34

martin_ka napsal(a):

jedlička:
to není udávání....toje dodržování pravidel! a občanská povinnost
10. 10. 2012 | 12:35

Eleshar napsal(a):

Sladký:

Tak přesná čísla:

Nemocenské - 25 mld.
Příspěvky na péči - 20 mld.
Mateřské - 30 mld.
Podpora v nezaměstnanosti - 15 mld.
Hmotná nouze a přídavky na děti - 5 mld.

Takže Bazzy se 100 mld. byl celkem přesný. Já jsem se 40 mld. na "chudinské dávky" přestřelil na dvojnásobek, ve skutečnosti je to jen 20 mld.
10. 10. 2012 | 12:39

Joe Ratata napsal(a):

Jedlička
Je to jak říkám.Špatné zákony a ignoratství úředníků!
Sociální stát za to nemůže.
10. 10. 2012 | 12:45

Joska napsal(a):

Jednání Drábka a spol. je o to odpornější, že brali chudým a postiženým, a sami kradli. Ale co čekat od kleptokratů (=vlády zlodějů).
10. 10. 2012 | 12:49

Sladký napsal(a):

Eleshar- samozřejmě i Vám dík za odpověď. Vaše příspěvky patří k těm, které čtu pozorně a se zájmem a s nimiž v naprosté většině bez (závažnějších) výhrad a námitek souhlasím.
10. 10. 2012 | 12:51

Jedlička napsal(a):

Eleshare, pokud je to pravda, stejně tam polovina věcí chybí - platby sociálního a zdravotního za VŠECHNY ty osoby jdou mimo, přízpěvek na bydlení tam není, osobní asistenti, spoustu věcí ani netuším. a hlavně přes 30 miliard jenom na neziskovky . Jenom pro Čiperovu squadru milých slečen desítka milionů základní míra
10. 10. 2012 | 12:59

český maloměšťák napsal(a):

Erik Čipera
Čekáte zbytečně. Ani Němcová /zneužívání služebního vozidla/ či Drábek /kauza Šiška a tedy zřejmě také zneužívání - jak důvěry, tak peněz daňových poplatníků/ se neomluví.
Z podstaty věci samé.
Srali by si do vlastního hnízda(ptáci) a vypouštěli by si vlastní rybník(kapři).
Pták bez hnízda je jak strašák v zelí...a kapr bez vody chcípne.
10. 10. 2012 | 13:07

Bavor napsal(a):

Nebylo by praktičtější, kdyby stát těm "sociálně potřebným" zajistil práci, kterou by se byli schopni sami uživit a zaplatit nájmy, nežli jim platit asociální "sociální" dávky? Alespoň za "totality" to tak bylo! A pokud se někdo nechtěl živit poctivou prací, putoval do nápravného zařízení.
10. 10. 2012 | 13:07

antiovce napsal(a):

Kdo zneužívá sociální dávky

Zneužívání sociálních dávek je jevem imaginárním. Vláda je využívá k tomu, aby odvrátila pozornost od závažných problémů, které skutečně sužují naši společnost.

http://www.denikreferendum.cz/clanek/11822-kdo-zneuziva-socialni-davky
10. 10. 2012 | 13:12

Eleshar napsal(a):

Jedlička:
Heh, sociální a zdravotní - dobře že to zmiňujete.

1) u těchto lidí je lepší chápat to prostě tak, že oni ho v daný moment prostě neplatí a pouze čerpají příslušnou službu (tj. zejména zdravotnictví); to tak prostě je a nedá se s tím nic dělat... jen tak je odříznout nemůžeme... kdybyste byl důsledný, tak do sociálních výdajů započítáte i MHD, která se prakticky všude dotuje, a v důsledku nakonec i silnice a infrastrukturu

2) "chudinské dávky" jsou 20 miliard, ale rozhodně to není tak, že by většina lidí pobírala tyto dávky celý život (takových je minimum a týká se to především té nepřizpůsobivé menšiny) - nezaměstnaným se nerodíte, tím se stáváte... a většina lidí řady nezaměstnaných zase časem opouští (stále ještě), a tito lidé si sociální pojištění právě hradí! Tady je ten důležitý rozdíl mezi daní (platbou státu bez nároku na protiplnění) a pojištěním (platba s nárokem na konkrétní plnění).

3) Neziskovky bych do toho moc netahal. Kde co je neziskovka a kde co je jejich účelem. Jsou neziskovky užitečné, jsou neziskovky určené k tunelování státních peněz, jsou neziskovky určené k praní špinavých peněz. Jak píše uživatel výše, tady je to hlavně záležitost zákonů a dohledu, ty jsou u nás dlouhodobě nedostačující (teď nám to vmetla konečně i EU).
10. 10. 2012 | 13:14

český maloměšťák napsal(a):

Sladký
http://aktualne.centrum.cz/finance/penize/clanek.phtml?id=700876

"Tuzemské úřady práce při loňských kontrolách odhalily, že lidé v roce 2010 zneužili dávky státní sociální podpory v celkové výši téměř 143,8 milionu korun.

Oproti předchozímu roku stouplo toto číslo o zhruba 10,5 milionu korun. Vyplývá to z údajů, které online deník Aktuálně.cz získal od ministerstva práce a sociálních věcí na základě zákona o svobodném přístupu k informacím.

Objem neoprávněně čerpaných dávek, které musí lidé vrátit státu, v posledních pěti letech stále roste. Ještě v roce 2006 museli příjemci vrátit "jen" 73,4 milionu korun.

Jde nicméně jen o zlomek z celkové sumy vyplacených dávek státní sociální podpory, která vloni dosáhla přibližně 40,8 miliardy korun. .."

Všimněte si, že číslo NAROSTLO /tedy za ministrování pana Drábka (Nečase) - velkého bojovníka ale i spolubojovníka (Šiška) se zneužívači /.
A že tvoří cca 0, 4 % vyplacené částky - přičemž Šiška údajně nabízel až 25 % - firmě OK systém.

http://www.novinky.cz/domaci/280728-siska-na-nahravce-nabizel-umele-navyseni-zakazky-o-20-milionu.html

Jde ale o velmi populární fenomen /ukazovat na zneužívače sociálních dávek směrem od sebe a svých kumpánů na ty dole/.
Někteří hlupci na to opět skočí. Vždyť přece každý ví, že nepřizpůsobiví rozkládají sociální stát : "Koukej, mámo - ti Bílí zase vezou plný košík jídla....kurva už mě to sere - já makám jak vzteklý a mám k večeři furt jen rohlík..."

Tož tak to jim musíme osolit, mámo...aspoň u voleb.
Ať dají..eh, tedy mají alespoň 25 % !!
10. 10. 2012 | 13:19

český maloměšťák napsal(a):

Mimochodem - zneužité sociální dávky se vesměs vracejí. Tedy ty malé - od těch dole.
Ty velké - zneužívané těmi nahoře...se utrácejí.
/mnohdy se investují.... například do dovozu nezaměstnanosti - investice do čínské ekonomiky doporučuje totiž 9 z 10 žebravých potulných bankéřů/

Vracejí - utrácejí - vracejí - utrácejí - vracejí - utrácejí...etc etc...

:--()
10. 10. 2012 | 13:24

Kramárik napsal(a):

Jedlička správně, u Eleshara chybí velmi mnoho položek. Ostatně může uvést zdroj těch čísel.???
.
Jinak už se opakuji z předchozích Čiperových blogů
V ČR registrováno:
274 Humanitárních organizací
2618 neziskovek, od státu opravdu přes 30 miliard, ale mají i DALŠÍ zdroje financí
610 nadací
Další tisíce občanských sdružení, které ale neuvádím , často slouží i soukromým zájmům a mají i soukromé finance.
Připočtěte si deseti???/ tisíce STÁTNÍCH úředníků kteří ty organizace povolují, kontrolují, schvalují programy i rozpočty, auditují atd.
Připočtěte také miliardy z různých veřejných sbírek.
Připočtěte osobní asistenty placené také zvlášt.
.
Celkově je to obraz džungle kde se přiživuje spousta týpků / vynásobte si jmenované organizace x ředitel, zástupce, sekretářka, i několik projekt managerů, PR manager, finanční ředitel, účetní atd.

.
Eleshare , asi to bude několikanásobně víc než těch vašich 100 mld
10. 10. 2012 | 13:24

Eleshar napsal(a):

Kramárik:
Zdroj těch čísel byl rozklikávací rozpočet publikovaný zde tuším bloggerem Škopem, ale je to tak rok staré, takže počítejme údaje z roku 2010. Od té doby se to ale asi moc nezvyšovalo.
Ten zbytek nemá cenu komentovat... uvádíte 30 mld., v závěru hovoříte o číslech "mnohonásobně vyšších než 'mých 100 mld.'". O občanských srduženích a neziskovkách víte tak leda kulové, nebo spíš to, co vám napovídal SSO, Suverenita nebo někdo takový.

Maloměšťák:
Pozor, je rozdíl mezi odhaleným a usvědčeným zneužíváním a skutečným zneužíváním. To může být taky mnohdy jen tušené. Třeba v Ostravě se podle všeho zneužívá úplně masivně, protože kdyby úředník ceknul, dostane po čuni nebo mu někdo začne každý den pravidelně rozmazávat výkaly po dveřích od bytu či něco podobného... Naopak třeba v Praze se po žadatelích o dávky dost šlapalo - museli dokazovat kdeco a pravidelně se prováděla šetření.
Nebudu se rozepisovat o důvodech těch rozdílů, ale zase bych to nepodceňoval. Zneužívání je určitě záhodno řešit, ale stavět na tom volební program, to je samozřejmě populistický blábol.
10. 10. 2012 | 13:35

Bazzy napsal(a):

Kramárik:
nevím, jestli má smysl Vám to vysvětlovat, ale to, co uvádíte, nemá nic společného se sociálním státem. A už vůbec ne se zneužitím sociálních dávek.
10. 10. 2012 | 13:40

český maloměšťák napsal(a):

Eleshar
Pane Eleshar - už via VV jsem vám vysvětlil, že mystické vysvětlování problémů mě v případě řeči čísel nezajímá. /co by , kdyby se (odhalily všechny případy zneužívání)..../

I pokud "BY" se jednalo o desetinásobek - tak je to stále tak někde kolem 1 % toho, co zde rozkradou a rozfrcají bílé límečky.

Jistě - paní Němcová není oprávněna používat takový slogan - co používá.
10. 10. 2012 | 13:48

Jedlička napsal(a):

Eleshare, přikrašlujete to.
Půl milionu nezaměstnaných/ ten počet je stálý, někdo je vyřazen, noví připbudou - to sociální a zdravotní za ně někdo musí zaplatit- řádově 2000 x 12 měsíců, je dalších 12 miliard. Průměrná podpora v nezaměstnanosti je jistě vyšší než 2000, takže těch vašich 15 miliard nezaměstnaným hodně nesedí.
Už vás vyzvali, máte zdroj těch čísel, nejsou to náhodou čísla za měsíc???.
Máte pravdu že v neziskovkách je džungle a některé jsou možná i poctivé, ale i tak je to celé šíleně neefektivní a nesmyslné. Miliardy tečou za nic.
.
A ABYCH NEZAPOMNĚL - KOLIK MILIARD STOJÍ PROVOZ TĚCH PRACÁKŮ, tom je třeba také připočíst
10. 10. 2012 | 13:49

kočka šklíba napsal(a):

Zkopíruji sem část diskuzního příspěvku nicku Honza999, který čerpal údaje z rozpočtu Ministerstva práce a sociálních věcí za rok 2011: ......, myslím, že dál už nemá cenu, pokud jsou jeho údaje pravdivé a i výše uvedené odkyzy od antiovce a č.m., reagovat na pravouny typu JC.
Honza999 napsal:
......Nejvyšší položka jsou důchody, které pravičáci rádi vydávají za sociální dávky. Podíváte-li se ale na znění zákonů, podle kterých vám strhávají z platu peníze zjistíte, že v názvu oné položky jsou slova SOCIÁLNÍ POJIŠTĚNÍ.

Ještě jednou, SOCIÁLNÍ POJIŠTĚNÍ...

Z toho tedy jasně plyne, že 359,1 miliard Kč z rozpočtu MPSV je VÝPLATA POJISTNÉHO. Roli pojišťovny hraje stát... Jen tak mimochodem až na poslední asi tři roky stát vždy na důchodovém pojištění vybral o desítky miliard více, než kolik vyplatil a ty peníze si nechal.

Já vím, že vaše otázka zněla kolik nás stojí sociálně nepřizpůsobiví, ale vydržte - dojdeme k tomu odečítáním částek vyplácených z jiných důvodů, než je sociální nepřizpůsobivost :-)

Další vysoká položka ve výdajích MPSV jsou dávky nemocenského... Kupodivu, také POJIŠTĚNÍ. To koštovalo v roce 2011 sumu 21,5 miliardy Kč.

No a pak máme podpory v nezaměstnanosti. Nevím jestli tomu budete věřit, ale jsou financovány opět z POJIŠTĚNÍ. Tam to bylo v roce 2011 za 10,3 miliardy Kč.

Tyto tři výdaje (všechny deklarované jako plnění pojistného) v celkové výši dělají 390,9 miliardy Kč a na ostatní výdaje ministerstva tedy zbývá 61 miliard Kč. Jenže pozor... To nejsou dávky JEN pro sociálně nepřizpůsobivé - to jsou SOCIÁLNÍ DÁVKY CELKEM.

36 miliard dávky státní sociální podpory - tedy rodičovská(25,7) + porodné(0,3) + přídavky na děti(3,5) + příspěvky na bydlení(4,6) + sociální příplatky(0,8) + 1,1 miliardy v nějakých prkotinách, které jim tam ani nestály za zveřejnění (tehdy ještě placené pohřebné apod.)... Kupodivu ani z této sumy nepřizpůsobiví příliš nečerpají - všechny tyto položky (krom porodného) jsou totiž určeny pro PRACUJÍCÍ nebo NEZAMĚSTNANÉ EVIDOVANÉ NA ÚŘADU PRÁCE s nárokem na podporu v nezaměstnanosti (tedy pobírající plnění z pojistného), kteří buď doma vychovávají dítě na rodičovské, nebo berou ve výplatě přídavky na děti, nebo je jejich plat či podpora v nezaměstnanosti nestačí na uspokojení základních životních potřeb.

1,9 miliardy dávek zdravotně postiženým + 18,1 miliardy příspěvku na péči také není suma, která by bezvýhradně směřovala pouze směrem k nepřizpůsobivým (ať již minoritním či majoritním, kterých je dohromady cca 400-500 tisíc). Něco z toho berou, ale nás je cca 10 milionů - i kdyby se zdravotní postižení mezi nimi vyskytovala 3-4x více než u většinové populace, dokázali by z této částky odčerpat asi tak 2,5 miliardy Kč.

No a do celkové výše výdajů MPSV nám chybí 5 miliard... Ty stát vydává na příspěvek na živobytí (to je ta pravá sociální dávka pro nepracujícího bez podpory v nezaměstnanosti), doplatek na bydlení (neplést s příspěvkem na bydlení, který pobíral Čunek) a mimořádné okamžité pomoci. Ale i v tomto případě se ti, které vy označujete za nepřizpůsobivé o tyto peníze dělí třebas s šedesátiletým chlapem, který přišel o práci před 3 roky v moravskoslezském kraji (70000 tisíc registrovaných nezaměstnaných, 3100 nabízených pracovních míst).
Takže když to bajvočko sečtu, skutečné sociální výdaje na dlouhodobě nepracující jsou 5 miliard dávek pomoci v hmotné nouzi+zlomeček z 36 miliard (pouze část ze 300 milionů porodného)+(mým nekvalifikovaným odhadem) 2,5 miliardy u zdravotně postižených, přičemž ovšem v této skupině NEJSOU VÝHRADNĚ NEPŘIZPŮSOBIVÍ (ať již z minoritní či z majoritní části obyvatelstva). No zaokrouhlíme to na 8 miliard......
10. 10. 2012 | 13:52

Jedlička napsal(a):

Maloměšťáku, to je ta diskuse co to je zneužívání. Za socíku byl počet matek které jsou samoživitelkami bez otce dítěte kolem 1-2ˇ% , dnes 43 %. Nezaměstnaní nebyli vůbec, invalidé kteří nepracují nepatrné procento proti dnešku. V určitém smyslu jsou zneužívatelé skoro všichni / tedy ten rozdíl mezi socíkem a dnes, nemluvě o tom že i tehdy byli mezi nimi vyčuránci- např. všichni veksláci měli invalidní důchod..
Pokud jste pravdoláskař, potom má po Havlovsku nároky každý nemakač a kriminálník a zneuživatel není nikdo.
Jenom jste nějak nedomysleli KDO JE BUDE ŽIVIT
10. 10. 2012 | 13:57

neo napsal(a):

Jedlička:

zvláštní, jak mne nácek a rasista a komunista označuje za komunistu.

NIC TAKOVÉHO JSEM NIKDY NENAPSAL.

Jen píšu, že je to běžná praxe. Domovník má přehled o lidech žijících v domě a zneužívače hlásí. Nehledě na to, že je to i jeho povinnost.

Nahlásit to ale může i soused.
10. 10. 2012 | 14:01

Alena napsal(a):

Šklíbo, přestaňte dřístat nesmysly. To že se něco jmenuje pojištění je jenom sprostá výmluva státu aby to vypadalo že daně nejsou tak vysoké.
Pojištění je když pojišťovna zhodnotí rizika a na míru vám stanoví pojistné. A je dobrovolné. Chápu snad ještě povinné pojištění vozidel, ale i tam platíte podle osobních dispozic/ jaké máte auto, jak často bouráte.
Vámi uváděné zdravotní, sociální, důchodové je normální daň, platím nedobrovolně jako % z platu. ŽE TO MÁ STÁT V RŮZNÝCH ŠUPLÍCÍCH JE JEHO PROBLÉM.
Nelžete tak sprostě
10. 10. 2012 | 14:03

neo napsal(a):

Jedlička:

doložte těch 43%
10. 10. 2012 | 14:08

Eleshar napsal(a):

Český Maloměšťák:
"I pokud "BY" se jednalo o desetinásobek - tak je to stále tak někde kolem 1 % toho, co zde rozkradou a rozfrcají bílé límečky."
Asi jste nečetl pozorně, co jsem psal, protože přesně tohle je můj názor. Ono kdyby se to rozkradlo CELÉ, tak to je sotva pětina.

"Pane Eleshar - už via VV jsem vám vysvětlil, že mystické vysvětlování problémů mě v případě řeči čísel nezajímá. /co by , kdyby se (odhalily všechny případy zneužívání)..../"
A já jsem na to odpovídal, že pokud to budete dodržovat striktně, zjistíte, že žádná korupce neexistuje a ze současné vlády odešla kvůli mediální "štváčům a ztroskotancům" hromada schopných politiků (vyjma Pospíšila teda). U nás se nikdy nic nevyšetřilo. Teď nám do toho hrabe celkem nezávislá EU, takže z ní holt budeme muset vystoupit.
10. 10. 2012 | 14:08

Stonožka napsal(a):

PANE ČIPERO, naprosto s Vámi souhlasím. I když je to zřejmě čirá bláhovost, souhlasím. Přesně tak, jako Vy, jsem také ve svém okolí nezaznamenala "zneužívání soc. dávek" - naopak, ohromnou starost, jak s "přehodnocenými" dávkami, důchody, příspěvky vyjít a nezadlužit se, opatrovancům či dětem v péči (celodenní) uhradit vše, co do rozhodného okamžiku PŘEHODNOCENÍ(odebrání,snížení) potřebovali(potřebují stále) a ono je to navíc rovněž upraveno(cenově). A to vše v regionech, kde do doby "ÚPRAVY" padala pracovní místa a po "ÚPRAVĚ" nejen, že padají, ale úřady práce nemají pro svou původní činnost dostatek času, pracovníků atd...
10. 10. 2012 | 14:10

mik napsal(a):

Dokud lidi v CR nepochopi ze za vsechno nemuze EU a Brusel a ze EU neni RVHP tak se tezko neco zmeni Cesi si hraji z nahym zadkem na mistry sveta a neustale vymysleji vymyslene nekdo me muze klidne nazvat eurohujerem ale proc vymyslet a zkouset kdyz jsou veci ktere jsou davno proverene a funguji Cesi jsou mistri sveta v obchazeni zakonu mentalita podlez obejdi ale nikdy ne postav se celem a preskoc..Kolik reditelu socialni spravy napadlo Drabkuv system ? Pokud vim jeden jediny ktery to mel za par do penze ale po te jeho kritice uz o nem neni ani zminka jak to dopadlo,,,Proc pracovnici socialni spravy nevyhlasili generalni atavku a neodmitly vyplacet davky kdyz system nefungoval ? to radeji spolkli 52 milionu za prescasy,,, chudi uz nemaji v CR nic a kdyby se jim zastavila i ta almuzna co maji tak by jim uz nezbylo opravdu nic jineho nez vyjit do ulic ale ne s holyma rukama jako v 89 ..komu neni rady tomu neni pomoci,,,brat platy jako v Nemecku ale stale se chovat po rusku,, CR jako jediny stat v EU nepodepise fiskalni dohodu ( UK nejde porovnavat ani nahodou a o anglicanech se odjakziva rika ze jsou streleni) ) a nic se nedeje,,ale ono se deje CR sedi u vedlejsiho stolu ,,a proc nikdo z vlady nebo parlamentu nebo i ten vseved na Hrade mlci a nenapadnou to ze verejne prace zadarmo jsou protiustavni a proti zakladni listine prav ? podprumerny pravnik by to ve Strasburgu lehce vyhral a CR by platila opet jako mourovata,,,kdo z tech co jim sebrali davky a nahnali se hlasit na postu a pracovat zadarmo podal trestni oznameni ? chlubit se 6 % nezamestnanosti kdyz nastavim pravidla hry tak ze lide se radeji nechaji z urady prace vyradit nez aby je nekdo ponizoval a sikanoval neni zadne umeni je to podvod a za podvody se v normalni demokraticke zemi chodi do vezeni kdyz pred 5 lety vsechny zapadni media napsaly ze volba Klause je pro CR nestestim vsichni mlceli.. Svejnar nebyl spasitel ale argumentace ze je emigrant cizak a ze jeho manzelka nemluvi cesky nebyl zadny argument,,prave prezident ktery nesedi primo v tom hnoji by mohl s toho hnoje CR vytahnout,, bohati v CR si nepodrezou pod sebou vetev nevypusti rybnik,, a chudi uz nemaji silu spat pod mostem a spadnout na same dno se nikomu nechce,,, schody se zametaji odshora az se prestane v CR merit dvojim metrem az skonci ruzni lobisti az prestanou mit moznost ovlivnovat dulezite veci prebehlici a hlavne az se vytvori zakony ktere budou tak kvalitni ze je zacnou lide dodrzovat a hlavne budou platit pro vsechny tak se neco muze zmenit a podle meho soudu neni tato zmena mozna kdyz budou lide posilhavat porad po Moskve a kdyz budou ve sve beznadeji rikat ze budou volit komunisty,, jednou je CR clenem EU tak at se tak chova at se zapoji do spolecneho sedne si ke spolecnemu stolu podepise fiskalni dohodu prijme euro a zacne poslouchat narizeni Bruselu pak se asi tezko muze stat ze Brusel stopne dotace a potresta CR penalemi,,,proc se o tom nepise kdo je za to zodpovedny kdo to zaplati ? Kalousek by mel okamzite odstoupit kdo jiny nez ministr financi by mel dohlidnout na spravene zachazeni s dotacema ? a mel by odstoupit uz i proto ze je primy nadrizeny Drabka,, a Necas uz taky nema co vladnout vlade ktere neveri 80 % obyvatel Klaus za par mesicu zmizi do propadliste politickych dejin pokud ovsem jeho snaha o pokracovani v politice bude uspesna je to jen dalsi propadnuti se do uplneho bahna,,, a bohuzel k tomu smeruje jak zvoleni Zemana nebo Fischera,,, oba si totiz uplne klidne mohou Klause vybrat za premiera a pak je to jak dvojka v Rusku Putin -Medvedev a mala domu muze u tunelaru pokracovat bezproblemu dal,,, dekuji nechci preji pekny den z druhe strany volil jsem euro,,,
10. 10. 2012 | 14:10

jozka napsal(a):

Jedlicko, mam prosbu... kdyz uz kalite vodu, delejte to inteligentne. 43 procent deti se narodi MIMO MANZELSTVI, nikoliv s cejchem OTEC NEZNAMY a MATKA SAMOZIVITELKA.

Cas od casu tenhle nesmysl vyhrezne v diskusich a jedinci vaseho razeni s nim tlucou hlavy vsech okolo.
10. 10. 2012 | 14:11

Eleshar napsal(a):

Alena:
To, co říkáte, je lež...:)
Zejména s tím důchodovým pojištěním je to krásně vidět. Důchodové pojištění totiž skutečně bylo za omoušů i po převratu pojištěním... a pojištěním přebytkovým (protože důchodců je víc a víc).
Pak přišel muž (jmenoval se Václav Klaus), viděl přebytek důchodového systému a rozhodl se jím pokrýt deficit státního rozpočtu, aby mohl vytvořit ilusi rozpočtu vyrovnaného, takže do té doby samostatný důchodový fond se státním rozpočtem sloučil. Plody poneseme ještě desítky let.

Důchodové, sociální a zdravotní je prostě pojištění. Ano, všeobecným výběrem a způsobem ýpočtu má charakter daně, ale principálně se od ní liší tím, že ZAKLÁDÁ NÁROK NA KONKRÉTNÍ PLNĚNÍ, což daň nikdy nečiní. Podobných povinných pojištění najdete více - cestovní kanceláře, banky, automobily... to vše musí být za normálních okolností pojištěné.

Slabinou tohoto systému je, že jde o součást státního rozpočtu a nikoliv samostatné fondy, takže levice z toho u nás provádí korupci voličů (nabízela, na co nebyly peníze), zatímco pravice to u nás tuneluje (kryje rozpočtové schodky pomocí přebytků). Poděkujte Václavu Klausovi.
10. 10. 2012 | 14:20

Občan napsal(a):

To Jedlička:

Podporu v nezaměstnanosti dostává POUZE 18% nezaměstnaných. Zbytek nedostává NIC. Pokud nejsou zcela osamělí, náklady na jejich přežití nese rodina nebo jiné osoby sdílející s nimi společnou domácnost.
Maximální výše PvN je 12 500.- Kč. V této výši však dostává podporu jen zanědbatelný počet nezaměstnaných.
PRŮMĚRNÁ výše PvN je 5300.- Kč a dále KLESÁ.

Stát za nezaměstnané (PLUS penzisty, onvalidy, děti a studenty do 26 let) hradí ZDRAVOTNÍ pojištění ve výši cca 730.- Kč/měs.
Sociální pojištění za nezaměstnané NEHRADÍ.
10. 10. 2012 | 14:25

Občan napsal(a):

No, a aby bylo jasno, tak soud propustil Dalíka na svobodu!
10. 10. 2012 | 14:33

Eleshar napsal(a):

Občan:
Kua, to si děláte P***L!
10. 10. 2012 | 14:45

Eleshar napsal(a):

Občan:
Jděte radši někam. Jste mi zkazil odpoledne.
10. 10. 2012 | 14:46

Alena napsal(a):

Občane , sprostá lež. Když jste nezaměstnaný, nebo na sociálních dávkách, invalida atd. , stát automaticky hradí vaše zdravotní i sociální a počítá se to i do důchodu. Takže cigán který nepracoval celý život, dostane důchod ve výši celostátního průmeru, zatímco když jste pracoval a měl podprůměrný plat, budete mít i podprůměrný důchod, nižší než ten cigán.
.
Eleshare a šklíbo. Ten podraz že se to JMENUJE pojištění jste státu sežrali i s navijákem. Mimo jiné to státu umožňuje dělat ta svinstva, že řeknou že v šuplíku sociálního není na důchody a tak lidi nedostanou, přestože se jinde rozhazuje a krade po miliardách.Otočit to a říci že na slušné důchody bude vždy, ale nebude na jiné věci, se jim prostě nehodí.A lidi jako vy to žerou
Rád bych viděl jestli takhle sprostě fungujete i ve vaší rodině- stanovíte že na výživu vašich dětí, nemocných, starých rodičů jde určité procento z vašeho příjmu a když nedostanete plat / nezaměstnaní, nemoc, firma neplatí/, tak tam nic není a nedostanou ani nažrat.
Opravdu jste schopni se chovat takhle sprostě??? Jestli ano, lituji vaši rodinu. Stát to tak ale od roku 89 dělá, a stejně tedy lituji i občany
10. 10. 2012 | 14:48

neo napsal(a):

Alena:

lžete. Výplata důhodu je podmíněna placením si pojištění a určitým věkem a počtem odpracovaných let. Nikdy se nepočítá z průměru a to ani cikánům, ani arabům, ani slovákům, ani norům nebo maďarům.
10. 10. 2012 | 14:52

Občan napsal(a):

Se omlouvám, Eleshare.
Když jsem to poslouchal, zrovna jsem svačil škvarkovou placku a musel jsem ji odložit, protože se mi zcela reálně zvedl kufr.
Dál raději no comment, protože mě na adresu soudů a OČTŘ napadají jen samá zcela nepublikovatelná slova.

Jsem moc zvědav, co k tomu bude blábolit madam Bradáčová...
10. 10. 2012 | 14:53

Drzá zrzka napsal(a):

Jestli Dalík zdrhne, je vinen.
10. 10. 2012 | 14:55

Občan napsal(a):

Aleno,

máte zapotřebí tak hlasitě hlásat svou hloupost?

Stát ZA NIKOHO sociální pojištění NEPLATÍ.
Do povinné doby se nezaměstnanost započítává POUZE JEDNOU TŘETINOU, a to POUHÉ tři roky. Kdo je bez práce déle - dnes nejméně polovina nezaměstnaných, MUSÍ si SP platit SÁM (bez ohledu na to, zda má nebo nemá nějaký příjem). Pokud si je neplatí, nevznikne mu nárok na penzi nikdy.

Vaše tvrzení o výši penze je BLUD. Pokud nemáte po celý život žádný ZDANITELNÝ příjem a nejste příjemcem invalidního důchodu (který se po dosažení penzijního věku automaticky překlápí na starobní důchod), NEVZNIKNE Vám nárok na penzi. Po dosažení důchodového věku dostanete socdávku ve výši ŽM a nic víc.

Takže přestaňte blábolit nesmysly a alespoň rámcově se seznamte s právním rámcem problematiky.
10. 10. 2012 | 15:03

Vaněrka napsal(a):

Jozko, to nic nemění na faktu, že za komančú se děcka rodila, a živili je rodiče. Pokud otec nechtěl platit, šel k soudu a dostal výživné, když neplatil tak šel do lochu na uran a odtud už platil.
Počet matek samoživitelek DNES samozřejmě přesně neznáme, stát to neprozradí, ALE JE OBROVSKÝ. Mimochodem vám prozradím jednu zkušenost. Pronajímám dost velký dům v atraktivní lokalitě. Přijde rodina, oba pracují, 2-3 děti, dům přesně pro ně- ale odmítnou že by neutáhli nájemné. Ale vyhodil jsem už asi 15 samoživitelek, které přijdou, dejte smlouvu, do 2 měsíců dostanu příspěvek na bydlení a zaplatím, bude tu se mnou bydlet i přítel / to je ten fotr neznámý/, nezaměstnaný. Jenom jsem udělal zkušenost že nájem stejně neplatí, ukadnou i kotel ze sklepa a kliky ze dveří a odnesou do sběru, u soudu nezískáte nic protože jsou samoživitelka a on na dávkách - sociální minimum, není z čeho platit.
Tak to chodí v tomto státě.
Obdivuju ty podnikatele co mají ruinu baráku, dají tam cigány a dávky na bydlení si vyjednají přímo převádět na sebe, po 5 letech barák vypadá jako v Ostravě na Nádražní ul, ale bohatě se zaplatil a může spadnout.
.
Kecy o chudácích si nechte vy i Čipera pro někoho blbějšího
10. 10. 2012 | 15:04

jozka napsal(a):

Jasne, Vanerko, sice je to blbost, ale stejne je to pravda...

tak si tu povidejte...
10. 10. 2012 | 15:17

jozka napsal(a):

Jeste k Alene:

http://www.hoax.cz/hoax/starobni-duchody---zvyhodneni-romu/
10. 10. 2012 | 15:26

J.V. napsal(a):

Jozko, mám stejnou zkušenost jako Vaněrka, Pracující a důchodci na nájem nemají. Samoživitelka řekne, je jedno jaký je nájem, hlavně dejte smlouvu na stálé bydliště, ať dostanu dávky na bydlení.
Když to uděláte, oni si žijí, cigarety a rum kdykoliv přijdete, i vás pohostí, plazmovou televizi, všechna DVD filmy co vyšly.
Když přestanou platit, nevysoudíte nic, oni mají oficiálně životní minima, že dávky na bydlení propili nikoho nezajímá, kamarád dosvědčí že televize a vše bylo půjčené od něj. Nedostanete z nich nic, ani exekutor
10. 10. 2012 | 15:31

Kelt napsal(a):

To kočka šklíba,
jak se v Česku od nepaměti traduje:
"chytrému napověz,hloupému dolož."

I kdybyste tisíckrát doložila na faktech to,že okrádání důchodců a tělesně posižených je založeno na Kybersadistovy lži o zneužívání sociálních dávek,tak še marno.
Hlupáky v modrém nepřesvědčí nic,tím méně fakta.
Oni ti bývalí veksláci a dnes "úspěšní podnikatelé"vědí,s kým držet basu,aby na ně nedošlo.
10. 10. 2012 | 15:38

Jarda napsal(a):

Tak jsme se od omluvy(asi pana Drábka ) invalidům a těžce postiženým dostali až k hádkám mezi sebou.
Vládní koalice by z vás měla radost, zvláště pak Kalousek.
Přeji hezký den a to i panu Dalíkovi.
10. 10. 2012 | 15:47

Mac napsal(a):

Zrzka

on snad někdo pochybuje, že je vinen? A zdaleka nejde jenom o pandury...

až Mareček zdrhne, tak to bude znamenat jediné - celá ta údajná obroda justice a vyšetřování je pouhopouhá komedie
10. 10. 2012 | 15:50

modrý edvard napsal(a):

Sladký: Nejsem sociolog, ale opakovaně jsem četl, že v rozvojových krajích /kde není starobní pojištění/ mají rodiče hodně dětí, aby se o ně (tedy ty rodiče) ve stáří postaraly.
10. 10. 2012 | 15:59

J.ošt napsal(a):

Jardo, a vy jste snad čekal že se někdpo bude omlouvat parazitům. ??? I když vím, že mnohé do té podoby parazita dohnal stát. Cigáni i invalidi za socíku makali.
A Čipera a jeho neziskovky, těm se také mám omluvit??? Za to že je platím a oni dělají neefektivně nesmyslnou práci??
10. 10. 2012 | 16:01

Jarda napsal(a):

J.ošt
Ne, že bych vám něco přál, ale může se stát, že z vás najednou díky úrazu v práci nebo autonehodě stane invalida. Jsem zvědav jaký parazit potom budete vy a kolik vám Drábek usmrkne, ale asi moc ne, aby mu zbylo něco do kapsy. A o to tady jde.
Celá koalice rozkrádá státní rozpočet,křičí něco o zneužívání dávek a vy všichni jim to baštíte a hádáte se kvuli tomu tady.

O cikánech jsem nemluvil, to je kapitola sama o sobě.
10. 10. 2012 | 16:25

J.ošt napsal(a):

Jardo, a co tedy navrhujete, vyplácet ještě větší dávky a divit se že bude ještě více nemakačů, samoživitelek,??
Plaťte to laskavě ze svého, já na odobné týpky přizpívat nehodlám.
Pokud se vám nelíbí termín parazit - jde o termín- označení živého organismu který saje z jiných, sám nepřináší užitek nebo dokonce přímo škodí.
A Jedlička 13.57 myslím vystihl co to je zneužívání. Hluboce souhlasím
10. 10. 2012 | 16:35

Drzá zrzka napsal(a):

Mac

Neustále pochybuji. O všem a o všech. Nejvíc o sobě. :-)
Teď pochybuji o tvrzení J.ošt.
Neziskovky nejsou jen Čipera a jemu podobní.
10. 10. 2012 | 16:36

český maloměšťák napsal(a):

J.ošt
Proč zde manifestujete své frustrace ?
Tak prostě přestaňte platit daně a je to.
Máte na to právo - tak zareagovat - pokud si myslíte, že ze svých daní financujete procesy či lidi , kteří parazitují či přímo páchají nespravedlnost.

K tomu ale nemáte odvahu, že ?
Učinit takový krok jinak, než že na daních budete šidit.

Vy víte něco bližšího o činnosti pana Čipery ?
10. 10. 2012 | 16:50

Eleshar napsal(a):

Občan:
"Jsem moc zvědav, co k tomu bude blábolit madam Bradáčová..."

Obávám se, že Bradáčová k tomu nic moc říci nemůže vzhledem k tomu, že tohle rozhodl "nezávislý soud" *proti* návrhu státního zástupce. Mimochodem tohle je podle mě důvod, proč Bradáčová nechala Ratha řešit v severních Čechách, protože pustit to do středních Čech, tak to má okamžitě obratem na stole Rampula a žádný soudce už by o ničem ani příležitost rozhodovat neměl. Justiční mafie sedí samozřejmě hlavně v Praze a v Brně (+ v Ostravě mají myslím svou vlastní zcela nezávislou justiční minimafii, ale to sem nepatří).
10. 10. 2012 | 17:02

Eleshar napsal(a):

Občan:
Jo a ještě k justiční mafii - co vím, tak i v Praze je především na městě a nikoliv na obvodech (obvykle to stačí), ale Praha 4 zrovna celkem spolehlivě *je* pod palcem.
10. 10. 2012 | 17:07

Lada napsal(a):

Jardo, cigáni VŮBEC NEJSOU JINÁ KATEGORIE. Podsta je stejná jako u samoživitelek, invalidů - stát začal po r. 89 vyplácet dávky za to že nepracují, každý měl nárok takový že se mnohdy dostávají na životní úroveň lepší než ti co pracují / viz výše historky s pronájmem bydlení/ a když se logicky zjistilo že to stát NIKDY nemůže uživit a musí omezovat, tak je hrozný křik- pracovat už za ty roky nikdo z nich neumí a nechce.
Cigáni se liší jen tím že doma neudrží ani základní pořádek a hygienu a ty domy rozkrádají a vybydlují
Jinak nemakači nejsou jediným zdrojem našeho zadlužení, patří sem i rozkradení našeho hospodářství, placení zbytečných úřadů a institucí / včetně těch neziskovek / a korupce.
Jisté je že prudce klesá počet těch co prací tvoří nějaké hodnoty, narůstá rapidně počet těch parazitních, a stát se propadá do nesplatitelných dluhů stále rychleji. A chápu Jošta že tohleto platit nehodlá, já také ne
10. 10. 2012 | 18:31

jozka napsal(a):

J.V.

Tim, ze to budete obhajovat uz pod ctrvtou prezdivkou, tim tomu duveryhodnosti nedodate...
10. 10. 2012 | 19:33

Rumcajs napsal(a):

Oni se socky budou omlouvat za zneužívání dávek ?

No to bude dlouhá omluva.
10. 10. 2012 | 20:09

Drzá zrzka napsal(a):

Klíšťová encefalitida, autohavárie s těžkým zraněním a trvalými následky... vás klidně může postavit na stranu "parazitů"...

Rodiče, kterým se narodí mentálně poškozené dítě ho mají nechat utratit?
Kdy se omluví ti, kteří si z rozpočtu berou neoprávněné sociální dávky pro své politické strany?
10. 10. 2012 | 20:27

Vandal napsal(a):

autore

"Vždy se rád vrací do Tiruvannamalai v Indii k hoře Arunáčale."

Zajímala by mě při této příležitosti životní úroveň stamilionů běžných Indů, a také, jaké mají sociální dávky a zabezpečení ti, kteří celý život o práci nezavadí, a jestli i v Indii existuje zneužívání sociálních dávek. Jestli i Indie na dluh financuje různé parazitní neziskovky, jestli se i v Indii hraje komedie o "lidských právech" parazitů a kriminálníků. Pane autore, když se tak rád vracíte do Indie, mohl by jste nás informovat, jakou životní úroveň má běžný pracující Ind ve srovnání s nikdy nepracujícími a námi diskriminovanými a utlačovanými příslušníky etnika, pocházejícího z Indie?
Děkuji předem a velmi se těším na informace přímo od pramene.
10. 10. 2012 | 20:41

kočka šklíba napsal(a):

Milá Aleno, omlouvá vás jen to, že viditelně nedosahujete ani průměrného IQ, jinak byste porozuměla tomu co píši, a sice, že to není moje tvrzení, ale tvrzení jiného diskutéra pod jiným blogem. A vaše úžasná vyjádření, například "dřísty", vás zařazují mezi spodinu.
Jinak vám fakticky již odpověděli jiní diskutéři, takže s vámi nehodlám ztrácet čas. Jen radu, než sem vložíte podobné trapné příspěvky, přečtěte si znovu na co reagujete, pokud jste schopna udržet pozornost, o čemž pochybuji.
A čekám samozřejmě vaše argumenty na ty příspěvky jiných diskutérů o charakteru důchodového a sociálního pojištění ;). Tak šup Aleno.
10. 10. 2012 | 22:41

Lada napsal(a):

Jisté je že řešíme problémy, které jsou úplně zbytečné.
Cigáni za komančů makali a museli dodržovat pořádek.Invalidé podle svých možností makali také, a dokonce se tak mohli cítit jako normální občané, vyloučení ze společnosti tudíž nebylo.
Matky samoživitelky se rozrostly do nebývalých rozměrů také kvůli nesmyslně nastaveným sociálním dávkám- za komančů si děti uživili rodiče, když pracovali dostali od státu úlevu na daních a normální dětské přídavky. Fungovalo to a společnost se uživila vlastní prací bez dluhů.
Nevéím co na tom chcete pořád okecávat. Argumenty proti tomu mají jen ti co nehodlají pracovat a chtějí jen parazitovat
11. 10. 2012 | 08:06

Občan napsal(a):

No, pane Čipero, omluvu rozhodně nečekejte.
Místo omluvy pro Vás a Vaše osobní asistenty vymýšlí Drábek lepší společenské uplatnění - budete v rámci "veřejné služby" (tedy BEZ nároku na jakoukoli odměnu) pomáhat invalidům z vozíků na vysavače psích exkrementů a další mobilní čistidla, na něž budou v rámci "veřejné služby" posíláni. Dále pak budete nosit a vysypávat pytle, do nichž budou vozíčkáři odkládat odpadky, posbírané tradičním napichovátkem - opět v rámci "veřejné služby".
Když budete moc hodní a přičinliví, možná obdržíte jako odměnu misku instantní hrachovky z charity.

To NENÍ ironie!
To bude v brzké důsledek Kybersadistovy "sociální politiky".
Protože se stoupající nezaměstnaností a snižujícím se výběrem povinných odvodů a daní NEBUDOU peníze na financování "neziskovek" a invalidních důchodů. A abyste (dle Nea) neztratili pracovní návyky, nezakrněli, dali společnosti najevo vděk za to, že vás živí a opatřili si atraktivitu pro trh práce, budete i s invalidy posláni do "veřejné služby". Pochopitelně "dobrovolně"...
11. 10. 2012 | 08:11

Lada napsal(a):

Občane nestraš Čiperu. Jako byste nevěděl že nárůst bídy a nezaměstnanosti odnesou vždy ti chudí. Na důchodce nebude, ale zbytečné organizace od Senátu a státních úřadů až po tu nejnesmyslnější neziskovku - ti vždy přežijí v pohodě, dokonce zdůvodní že v krizi je potřeba jim navýšit "aby byl pořádek".
.
Představa jak čipera maká a je závislý na tom jestli běžný zákazník si jeho práci koupí je ale hodně zábavná. Nebo invalida který místo toho aby křičel že cesta na Karlštejn , na floorbal nebo na Arunáčale není bezbariérová, dojde k názoru, že nemúže na nohy, ale hlavu a ruce má v pořádku a mohl by pracovat. Nebo samoživitelka která obživu pro děti bude chtít také po otci těch dětí a ne po nás ostatních co s tím nemáme nic společného.
Nepředstavitelné,cinkali jsme totiž klíči, bohužel
11. 10. 2012 | 11:53

neo napsal(a):

Občan:

Vy jste neskutečný lhář.

LEŽ Č 1.Postižení lidé nemohou ze zdravotních důvodů takovou službu jako je sbírání výkalů vykonávat.

LEŽ Č 2. instantní hrachovku z charity nedostanou. Je neskutečné, jak jste schopen lhát.

LEŽ Č 3. To rozhodně důsledek sociální politiky ani kybersadisty ani pana Drábka ani jiného ministra nebude.

LEŽ Č 4. To samozřejmě není dle mě pane Občane. To jsou známá fakta uvedená na stránkách sociální reformy v oddělení Veřejná služba. Jelikož nepracuji na ministerstvu ani nedělám poradce některému z politiků (což ale samozřejmě dobře víte), tak jsem se na tvorbě těchto faktů nepodílel, tudíž se jedná opět o vaši lež.
11. 10. 2012 | 13:28

Občan napsal(a):

1) Ale mohou, Neouši, mohou. Asistent nebo pan Čipera osobně je vysadí na sběrné zařízení a už sbírají.
Stejně tak mohou držet v ruce napichovátko a sbírat vajgly a papírky. Asistent přidržuje a vysypává pytel.

2) Instantní hrachovku z charity MOŽNÁ dostanou. Jako mimořádnou odměnu. Většina nedostane NIC.

3)Samozřejmě, že to bude přímý důsledek Kybersadistova a Gumařova řádění. S rostoucí nezaměstnaností a klesajícím výběrem odvodů a daní dojdou peníze.
Ony už dokonce došly - Kybersadista musel letos v srpnu požádat Gumaře o přesun 2 giga z rozpočtové rezervy na podpory v nezaměstnanosti a socdávky. Protože MPSV vyčerpalo rozpočet na ně právě v důsledku zhoršující se situace.

4) To JE dle Vás, Neo. Že opakujete Kybersadistovu PROKÁZANOU lež, na tom nic nemění. Stačí, že ji monotónně opakujete - pravdou se však nikdy nestane.
11. 10. 2012 | 16:25

neo napsal(a):

Občan:
1) ne nemohou, lžete.

2) co když to bude gulášovka?

3) nicméně k tomu nedojde.

4) jsou to oficiální data přímo z ministerstva. Já je nevymyslel, jen na ně upozorňuji. To, že vy s tím nesouhlasíte, ještě neznamená, že to tak není.
11. 10. 2012 | 17:26

Moise Tschombe napsal(a):

milý pane Čipero,
probůh, proč by se Vám měla česká věrchuška (jak ji v posledním odstavci jmenujete) omlouvat ? Za co ?
Oni přeci sociální dávky neberou, nebo snad ó hrůzo berou ??

Pokud dávky neberou, nemohou je logicky ani zneužívat. Takže jakákoli omluva z jejich strany je bezpředmětná, přímo nonsens.
11. 10. 2012 | 23:08

Lada napsal(a):

Kdo škodí víc- paraziti kteří berou sociální dávky a pro společnost nehnou prstem
nebo neziskovky a různí pomahači nepřizpůsobivým kteří si z toho udělali pohodlnou živnost, kde se nedá zkrachovat.
Samozřejmě největší zlo jsou politici po r.89
12. 10. 2012 | 08:25

anaj napsal(a):

Lidi, prosím Vás, vzpamatujte se! Přejte si, abyste nikdy nepotřebovali pomoc druhé osoby, abyste sami mohli okolo sebe vše udělat. Nezáviďte těm postiženým, ono totiž není co! Věřte, že kdyby opravdu mohli, tak pracují. Když vám ani ruce neslouží a máte kombinované postižení, nelze vás zaměstnat, nebo jde, ale potřebujete asistenta na dopomoc. Tolik zloby a nenávisti k maminkám, to snad není ani možné!
Jen tak mimochodem, pan Čipera, dělá svou práci dobře a ví o situaci postižených daleko více, než vy, kteří hodnotíte to, o čem opravdu nic nevíte. Kdepak, malý český člověk...
20. 10. 2012 | 22:39

Martin napsal(a):

anaj: Souhlas, je to dobrý člověk. Měli by ho poznat osobně, než takhle psát velké zbytečné moudrosti.
29. 10. 2012 | 17:27

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Alvarová Alexandra · Arnoštová Lenka Teska B Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bednář Miloslav · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bezděk Vladimír · Bezděková Iva · Bielinová Petra · Bízková Rut · Bobek Miroslav · Boučková Tereza · Boudal Jiří · Brom Zdeněk · Burian Jan · Bursík Martin C Candole James de · Cimburek Ludvík · Cvrček Václav · Cyrani Pavel Č Černý Jan · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra E Ehl Martin F Fajt Jiří · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr G Gattermayer Josef · Gazdík Petr · Gregor Kamil H Haas Tomáš · Hamáček Jan · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Havel Petr · Havlík Petr · Heger Leoš · Heller Šimon · Herman Daniel · Hesová Zora · Hlaváček Petr · Hnízdil Jan · Hokeš Tomáš · Hokovský Radko · Hollan Matěj · Holmerová Iva · Holomek Karel · Honsová Dagmar · Honzák Radkin · Horký Petr · Horváth Drahomír Radek · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hovorka Jiří · Hradilková Jana · Hubatka Miloslav · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hudema Marek · Hůle Daniel · Hvížďala Karel CH Chromý Heřman J Janeček Karel · Janouch František · Jarolímek Martin · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kalhousová Irena · Kalousek Miroslav · Kania Ondřej · Karfík Filip · Kasl Jan · Keményová Zuzana · Klan Petr · Klepal Jakub · Klíma Vít · Kněžourková Tereza · Komárek Michal · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Košák Pavel · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Krištof Roman · Krnáčová Adriana · Křeček Stanislav · Kubita Jan · Kubr Milan · Kučera Vladimír · Kuchař Jaroslav · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Lalák Adam · Laně Tomáš · Lešenarová Hana · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipold Jan · Liška Ondřej · Lomová Olga · Ludvík Miloslav M Mahdalová Eva · Marksová-Tominová Michaela · Marvanová Hana · Mašát Martin · Matoušek Karel · Metelka Ladislav · Mihovičová Jana · Mihulka Stanislav · Michalčák Ján · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Mládek Jan · Müller Zdeněk · Münich Daniel · Musil Aleš N Navrátil Vojtěch · Němec Václav · Novák Martin O Opatrný Martin P Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Payne Jan · Pecák Radek · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Peychl Ivan · Pikora Vladimír · Pírko Štěpán · Pixová Michaela · Poc Pavel · Pohled zblízka · Pokorný Zdeněk · Polák Milan · Potměšilová Hana · Potůček Martin · Pražskej blog · Procházka Adam · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rath David · Redakce Aktuálně.cz  · Rezková Alice · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Řízek Tomáš S Sedláček Tomáš · Sedlák Martin · Shanaáh Šádí · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sláma Bohumil · Slimáková Margit · Sobotka Bohuslav · Sokačová Linda · Sokol Tomáš · Soukenka Petr · Sportbar · Spurný Matěj · Staněk Pavel · Stanoev Martin · Stehlíková Džamila · Stejskal Libor · Stránský Martin Jan · Suchardová Michaela · Sůva Lubomír · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syková Eva Š Šilerová Jana · Šimáček Martin · Škop Michal · Šmíd Milan · Špidla Vladimír · Špinková Martina · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Šumbera Filip T Tejc Jeroným · Tolasz Radim · Tomášek Pavel · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Tošovský Michal · Tožička Tomáš · Turek Jan · Tutter Jiří U Uhl Petr · Urban Jan · Urban Václav V Vácha Marek · Vendlová Veronika · Vhrsti · Vileta Petr · Vlach Robert · Vlk Miloslav · Vodrážka Mirek · Vondráček Ondřej W Wagenknecht Lukáš · Wheeler Adrian · Witassek Libor · Wollner Marek Z Zahradil Jan · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zděnek Michal · Zelený Milan · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy