Modlitba za Václava i za nás

19. 12. 2011 | 21:27
Přečteno 5839 krát
Je mi smutno. Smutno z odchodu Václava Havla a ještě více z některých reakcí a hodnocení této události mnoha řečníky a politiky. Mnozí z nich se předhánějí v ódách na bývalého prezidenta, vyzdvihují jeho přínos pro stát a přitom ještě nedávno posměšně mluvili o pravdoláskařích, marginalizovali význam chartistů, v ekonomických a státotvorných debatách přehlíželi humanitní idealismus, jako něco již překonaného a bránícího tomu pravému rozvoji. Jiní si zase neodpustí připomenout nějakou negativní stránku, či počin Václava Havla, přitom oni by měli být nejvíce vděčni za samet, který jim umožnil zůstat v politickém životě.

Nechci rozmnožit počet politických hodnocení, zůstanou mi osobní vzpomínky, jak z dob disidentských, tak z doby jeho působení v prezidentském úřadu. A k těmto vzpomínkám přidám modlitbu, za Václava i za nás. Jedno bez druhého nemá smysl, není v tom žádná naděje. Možná jeho odchod z tohoto světa v době nejenom ekonomické, ale především hodnotové a morální krize má svůj význam a bude impulsem k hledání pravdivějšího a láskyplnějšího způsobu života. Možná jenom vypravíme státní pohřeb a pojedeme dál ve starých kolejích. Avšak pietní akty na mnoha místech republiky, svědectví knihkupců o nebývalém zájmu o jeho spisy a díla, plné stránky novin jeho projevů a názorů, to vše mi umocňuje naději, že se i s námi něco stane.

„Nikde prorok neznamená tak málo, jak ve svém domově“, čteme u sv. Matouše a je bohužel naším lidským a také velmi silně i českým zvykem obracet se k myšlenkám velkých osobností až po jejich smrti. Je asi nezbytné prožít několik dní ve smutku, přečíst množství smutečních projevů a kondolencí z celého světa, ale bylo by dobré neříkat jenom nezapomeneme, ale říkat poneseme tyto myšlenky dále, oprášíme, co již bylo téměř zapomenuto, nebo dokonce zašlapáno jako nepodstatné, nepraktické a nežádoucí. Bude-li smrt Václava Havla probuzením našeho svědomí, zamyšlením nad tím, co jsme vlastně chtěli a co chceme teď, chceme-li vůbec něco důležitého pro život, bude dobře.

Je-li Bůh nad námi a Václav Havel skutečně toužil po vítězství pravdy a lásky nad lží a nenávistí, raduje se s ním v jeho společenství, nemusí již bojovat s nenávistí, ale může říct se sv. Pavlem, že „láska všechno přetrpí a raduje se, když lidé žijí podle pravdy“. To mu přeji a nám také.

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Buvol napsal(a):

Prosím vás, běžte už s tím havlem k čertu! vždyť je to všechno falešné jak pětka ....
19. 12. 2011 | 21:35

kolemjdoucí napsal(a):

Bbbbbbbbbbééééééééé, bbbbbbbééééééééé, bbbbbbbbéééééééé ....
19. 12. 2011 | 21:40

Drzá zrzka napsal(a):

kolemjdoucí

Máš pěkně nevychovanou kozu.
19. 12. 2011 | 21:42

stejskal napsal(a):

Dobrý večer, pane Bublane.

Díky za vzpomínku.

Libor Stejskal
19. 12. 2011 | 21:43

Kanalnik napsal(a):

Pekne zmysleni, ztotoznuji se s nim. (Buvolu, kteri zde truni od rana do vecera, aby mohli pod kazdy blog napsat totez, si nevsimejte :)
19. 12. 2011 | 21:44

Al Jouda napsal(a):

Václav Havel byl slušný člověk, který se nikdy nezpronevěřil svým ideálům. Jeho smrt však nemůže zdejší poměry změnit. To mohou učinit jen živí lidé, kteří přijmou jeho ideály za své a budou za ně dále bojovat !
19. 12. 2011 | 21:55

mb napsal(a):

Možná jenom vypravíme státní pohřeb a pojedeme dál ve starých kolejích.

to je střízlivější a reálnější hodnocení / prognóza ...

... něch odpadne čo je slabé, něch odpadnie čo je oportunistické ...
19. 12. 2011 | 21:56

mb napsal(a):

but we can still beleive ... we shall overcome some day ... :-)
19. 12. 2011 | 21:57

sedlák napsal(a):

Slovo bez činu je méně než nic. Slovo kouřová clona je zločin, humanitární. Je čas na odpustkový byznys.
19. 12. 2011 | 22:00

český maloměšťák napsal(a):

Velmi dobrý blog.

Dobrou noc.
19. 12. 2011 | 22:03

Šance napsal(a):

...pane Bublane, mne je smutno z Vás, že jste málo odhalil a potrestal ničemů, co vytunelovali a rozložili Českou republiku, že jste málo pomohl Havlovi, ale máte ještě šanci...
19. 12. 2011 | 22:03

Kanalnik napsal(a):

Al Jouda - amen
19. 12. 2011 | 22:09

Zacheus napsal(a):

Osobně si myslím, že by ani autor blogu neměl teď připomínat politické polemiky ( s pravdoláskaři či proti nim). Je naopak výrazem slušnosti a piety, pokud i ti, kteří měli výhrady k některým postojům bývalého prezidenta, se nyní připojují k projevům soustrasti nad jeho úmrtím. To by měl pan Bublan podle mne naopak ocenit. Proto mimo rámec jakýchkoli politických diskusí - které podle mě nejsou v těchto dnech před samotným rozloučením vhodné ani etické - i já osobně pouze konstatuji,že lituji úmrtí prezidenta Václava Havla a vyjadřuji soustrast jeho blízkým.
Zacheus
19. 12. 2011 | 22:21

S.Š. napsal(a):

Děkuji, pane bývalý kolego. Hlas jsme ale měli zdvihnout dřív. Na všechny urážky a nadávky jsme mlčeli a cudně odvraceli zrak. Jsou i proto stále drzejší, stále troufalejší. Slušnost, jak víme, považovali vždycky jen za slabost, které je třeba se vysmát. Mlčení nás, kteří jsme to všechno s úžasem po léta četli a poslouchali, beru jako selhání. Takže, Františku Bublane, žádní "mnozí". Ti lidé mají svá jména. V politice zůstávají a právě v těch dnech, v době, kdy je pozornost veřejnosti upřena jinam, pilně pracují. Dávejme na to pozor, snad je ještě nějaký čas, jakkoliv jej ubývá.
Klidné prožití Vánoc přeje
Sylva Šauerová
19. 12. 2011 | 22:22

kormoran napsal(a):

I komunista se nauci modlit , pokud si vykalkujuje prospech))))
19. 12. 2011 | 22:26

Martin Konvička napsal(a):

A jak se snažím do Havlománie nezasahovat, tak tady musím.

Bublan - šéf mlátiček z Mlýnce 2005, z pozice ministra vnitra, který ovšem o nasazení Zásahového pluku "nevěděl".

A kdyby jen to.

Bublan - "osobní přítel", myslí si aspoň on, šéfa brněnské muslimské nadace Muneeba Alrawiho, který ovšem, jak jinak, o lumpárnách okolo oné nadace nevěděl, a asi ani neví.

Jak napsal Kolemjdoucí: Bléééééééééééé...
19. 12. 2011 | 22:37

ghándí napsal(a):

přiznám se, že jsem havlovi nikdy nerozuměl, co tím chtěl vlastně říct, tou pravdou a láskou. nějaká křestanská metafora? žadna společnost nemuže fungovat čistě na pravdě a lásce. je potřeba , aby fungovala státní správa, zákony, instituce a hlavně ekonomika. proto jsem po rozpadu OF začal podporovat ODS.
19. 12. 2011 | 22:41

AW napsal(a):

Mně je nejvíce smutno a zároveň se mi až zvedá žaludek z desítek až nenávistných komentářů v diskusních fórech pod jednotlivými články týkajících se smrti PANA PREZIDENTA na jednotlivých serverech včetně tohoto. Češi styďte se, není nutno souhlasit se všemi činy mrtvého, ale ve chvíli smrti je jakýkoliv sprostý příspěvek projev hyenismu prvního stupně, a to především k pozůstalým. Pan prezident Havel si naší úctu víc než zaslouží. Bohužel jen primitiv, který nic nikdy nedokázal a nedělal dokáže jen urážet a vše vědět nejlépe!
19. 12. 2011 | 22:46

mb napsal(a):

ghandi

je potřeba , aby fungovala státní správa, zákony, instituce a hlavně ekonomika. proto jsem po rozpadu OF začal podporovat ODS. = practical joker ... jak můžou fungovat zakony a instituce, když se utíká před právníky a jak může fungovat státní správa, je li korumpována neúměrně vysokými úplatky ... ?

a tady přichází mravní kotva pravdy a lásky ... proto jsem nikdy ods nepodporoval ... njn ....
19. 12. 2011 | 22:48

ghándí napsal(a):

mb,
tak neutíkejte před právníky.
19. 12. 2011 | 22:54

mb napsal(a):

ja neutikam ... ale vaše ods i papá tunel Klaus před právníky konzistentně utíká a filosoficky designuje a prakticky realizuje útěk před právníky ... jen jsem chtěl říci, že si ve vašem příspěvku 22 41 protiřečíte ... ale to máte ( vám je ) asi jedno ...
19. 12. 2011 | 22:57

český maloměšťák napsal(a):

ad Martin Konvička
Předpokládám, že ode dneška je na Blacklistu Marina Konvičky i twitter. :))

Kdo je bez viny - ať první hodí kamenem.

Apropo - zajímalo by mě, jak by se zachoval takový Martin Konvička v pozici /kterou naštěstí nikdy nebude mít/ ve státní správě, kdyby se tehdy nesešli technopartisté...ale musulmani.
Asi by je rozháněl pomocí mírových ratolestí, že....

Ubohost, nic než ubohost....
19. 12. 2011 | 22:58

ghándí napsal(a):

mb
to je ale jenom váš dojem. ODS ani klaus před právníky nikdy netíkali.já utíkám jenom před lžidoktorem kalivodou a lžiknězem halíkem, protože nemám rád podvodníky.
19. 12. 2011 | 23:00

Buvol napsal(a):

Zde je něco pro zdejší fňukaly, aby si šetřili kapesníky :

http://petrova.blog.idnes.cz/c/236920/Vaclav-Havel-Pravda-a-Laska-nebo-bezcharakterni-prominent.html
19. 12. 2011 | 23:01

Už toho mám dost napsal(a):

názor jiného mrtvého:

http://www.youtube.com/watch?v=W0Mydquf9S8
19. 12. 2011 | 23:04

mb napsal(a):

ODS ani klaus před právníky nikdy netíkali

ted jste mne rozesmál a zároven rozplakal ...
19. 12. 2011 | 23:04

Almo G™ napsal(a):

Zacheus napsal(a):

"Osobně si myslím, že by ani autor blogu neměl teď připomínat politické polemiky ( s pravdoláskaři či proti nim). Je naopak výrazem slušnosti a piety, pokud i ti, kteří měli výhrady k některým postojům bývalého prezidenta, se nyní připojují k projevům soustrasti nad jeho úmrtím. To by měl pan Bublan podle mne naopak ocenit."

Osobně si myslím, že ocenit to lze u těch, kteří respektovali osobnost oponenta i odlišný názor.

Tady je ale řeč o těch, kdo využili každou příležitost, aby sprostě, podle a zbaběle zasáhli druhého jen pro prosazení vlastních výhod. O těch, kdo ještě před pár dny trousili jednu jízlivost za druhou, zesměšňovali osobnost i názor a neváhali si kopnout do osobních hodnot.

Nyní se chtějí jen přihřát v odlesku světové slávy a najednou se prezentují jako dávní respektující diskusní partneři jen s mírně odlišným názorem.

Osobně si myslím, že ty nejen, že nelze ocenit, ale je třeba je jmenovat a důsledně označovat jako pokrytce, zbabělce, prospěcháře a duševní chudáky, kterými lze jen a jen pohrdat.

A to hned. Okamžitě, jakmile začnou s novou melodií, než jejich podání událostí přejde do historie jako jediná pravda.
19. 12. 2011 | 23:06

český maloměšťák napsal(a):

mb
Klid, pane kolego. Některé lidi nevytrhne z bludu ani vlastní smrt - natož smrt někoho cizího.

Dobrou noc.
19. 12. 2011 | 23:11

Martin Konvička napsal(a):

Maloměšťák:

Takto komentoval Bublan nahrávku, na níž kazatel v brněnské mešitě vyzývá k vybití židů:

„Muselo by se dokázat, že je to výzva k rasové nenávisti. Pokud celé to jeho kázání bylo takovým směrem zaměřeno, potom by to neměl být podnět k zakázání toho ústředí, nýbrž podnět ke stíhání toho, kdo to řekl. To ústředí se může ohradit, že s tím nesouhlasí. Čili si spíš myslím, pokud bude zřejmé, že opravdu vyzýval k nenávisti, může s ním být zahájeno například trestní řízení,“ řekl tehdy redakci exministr.

A ještě lépe:
"Mám zkušenost, když jsem byl ještě na vnitru a vypukla ta kauza s Al-Kájdou a možným ohrožením České republiky, tak jsem si pozval všechny zástupce muslimských obcí u nás a oni byli velmi vstřícní a ujišťovali o tom, že tady chtějí žít v míru a pokoji a islám není nijak radikální. Nemůžeme islám chápat tak, že špatný jako celek,“ dodal [exministr Bublan].

http://www.parlamentnilisty.cz/zpravy/Exministr-Bublan-haji-radikalni-islamisty-naznacuje-umirneny-muslim-216996

Ergo:
Výzvy k zabíjení židů se "musí dokázat", a muslimů se stačí zeptat, jestli budou hodní. Zato na zpovykanou mládež dupající po louce se musí poslat zásahovka, s OTčkama a vrtulníkama.

To nemůže být náhoda - to je osobnostní rys.
Fuj!
19. 12. 2011 | 23:13

český maloměšťák napsal(a):

Martin Konvička
I kdyby to byla pravda - stále se budu přidržovat onoho výroku o kameni a prvním hodu.

Dobrou noc.
19. 12. 2011 | 23:17

český maloměšťák napsal(a):

Apropo - nezaznamenal jsem žádný teroristický útok ze strany muslimů v ČR.
Takže Bublan měl pravdu. /pokud jste si ale vy přál opak - to je možná někomu líto, ale ne mně - a jistě ne ani panu Bublanovi/
A to, že věří především v instituce /policie, soudy.../, také o něčem vypovídá.

V tomto kontextu se mě vaše glosy jeví jako pomatené.
/určeno cikáno a muslimobijci M.K./

Howgh.
19. 12. 2011 | 23:20

Pípa napsal(a):

Já snad budu chtít do jiného nebe. V tomto to bude rozkastované až hanba. Já bych raději mezi indiány nebo aborigince nebo na Mars.
19. 12. 2011 | 23:22

S.Š. napsal(a):

Almo G™ : Ano.
Václav Havel v Prosím, stručně, když vzpomínal na úvahy, zda se stát prezidentem ČR : "Neměl jsem chuť s ním mít pořád co do činění, věčně se s ním o něco přetahovat, věčně se od něj nechat sekýrovat, natolik dobře jsem ho už znal, že jsem si uměl představit, jaké to bude".
Václav Klaus 18. 12. 2011 : Vedli jsme spolu "plodné polemiky".
:-)
19. 12. 2011 | 23:23

Luba napsal(a):

Když byl na Hradě pan prezident Havel,
míval jsem z našeho národa jakýsi lepší pocit.

Ten usměvavý malý velký muž byl nositelem naděje.
Neustále sebou nesl ten nezapomenutelný kus polistopadového nadšení a solidarity, vzepjetí vlastenectví a hrdosti, symbolizoval něco moc hekého, co se skrývá uvnitř každého z nás.

Václav Havel dokázal rozeznít naše duševní a duchovní struny v jedinou krásnou melodii svobody. V symfonii demokratického spolužití a spoluobčanství, která konečně vyhnala všudypřítomnou kakofonii neskonalé šedivosti a trapnosti let předlistopadových.

Není pravda, co řekla slovenská premiérka Radičová.
Premiérka pravila, že pan prezident Havel lidi rozděloval!

Nic nemůže být pravdě vzdálenější!
Právě naopak - Havel lidi spojoval. Svou neformální autoritou, už od disidentských dob.
Měl v sobě zvláštní světlo, kterým k sobě lidi připoutal.
Skromnost a plachost se u něj snoubila s rozhodností, odhodláním, neohrožeností.

Není divu, že se ho totalitní mocnáři obávali. A že ho nesnášeli a pomlouvali. Jak bolševici předlistopadoví, tak ti autoritáři polistopadoví.

Milovníci biče a sado-maso hierarchie Havla nesnášeli, nesnášejí a nesnášet budou. Havel není pro lidi mocí posedlé.

Havel = moc bezmocných. Neokázalá síla ducha. Odvaha. Skromnost.
Havel byl vůdcem lidí chybujících, nikoli těch "bezchybných".

Pan prezident Havel se natolik vymykal všem běžným představitelům podivného druhu lidí "homo politicus", že si ho ti samí mohli zamilovat. Protože jim připomínal, proč do té politiky kdysi šli. Že měli před svým zkomrumpováním také nějaké ideály. Že chtěli něco podstatného zlepšit. Než začali posilovat pouze a jen svůj status.

Pane prezidente Havle,
děkuji Vám, že jste tu s námi byl!

A odpusťte nám ty trapné výlevy. Tu okázalost a pompu. To hrobničkaření. Zdobení katafalků. Pálení svic. Fanglíčkářství. Čestné salvy z pušek i děl. Vožení na lafetě, a zádušní varhanznění. Oslavné věty "zasloužil se o svobodu". Nobelovku.
A další trapárny marnosti.

Potřebujeme to k vlastní očistě. Ke katarzi. A k dalšímu chvilkovému souznění ve frontách před Vaší rakví,
ve shromážněních v katedrále, i na náměstích.

Čest Vaší památce!
19. 12. 2011 | 23:25

mb napsal(a):

souhlasim s almou ... / Tady je ale řeč o těch, kdo využili každou příležitost, aby sprostě, podle a zbaběle zasáhli druhého jen pro prosazení vlastních výhod. O těch, kdo ještě před pár dny trousili jednu jízlivost za druhou, zesměšňovali osobnost i názor a neváhali si kopnout do osobních hodnot.

Nyní se chtějí jen přihřát v odlesku světové slávy a najednou se prezentují jako dávní respektující diskusní partneři jen s mírně odlišným názorem. /

a všem přeju dobrou noc ...
19. 12. 2011 | 23:27

Martin Konvička napsal(a):

český maloměšťák

Cikáno-cože?

Hele, vašnosto, mě nepřekvapuje, že někdo, kdo pokládá "šáriu v rodinném právu za vhodnou pro muslimky", svým oponentům rovnou, lživě, podsouvá.
Oni to tak rasisti & fašouni dělaj.

Fór je v tom, chlape nešťastná, že celkem každý si může ověři můj vztah k lidem jiných etnik a ras. Mám obrovskou výhodu - jsem průhlednej.
Ty ovšem taky...
19. 12. 2011 | 23:31

Kanalnik napsal(a):

Almo G™ - osobne bych zacal tim nejvyssim, co sedi na hrade; uprimne, je mi uplne zle z pokrytectvi toho cloveka; dale pak vykonna rada ODS, ktera vydala cosi jako prohlaseni k umrti Vaclava Havla - to mi prijde jako nevkusny kamenak
19. 12. 2011 | 23:36

blue jay napsal(a):

Dekuji pane Bublane,
dekuji ze jste se povznesl nad politiku a jako prvni clovek z CSSD jste zde otevrel svou dusi. Za to vam dekuji. V.H. byl big little man. Kez by cesky narod mel vic lidi jakym byl on.
20. 12. 2011 | 00:27

kormoran napsal(a):

Pane Luba , to jste napsal krasne!

I moje 'stara' se citi daleko bezpecneji s vlozkami s kridelky!

Jenze pred attakem alfasamcu ji bohuzel neochrani a to je pripad V. Havla!)))
20. 12. 2011 | 00:29

Saranga napsal(a):

Havel byl o.k. - ale co Bublan? Když Václav Havel řekl "Pravda a láska", tak tím určitě nemyslel "islám a lásku k Alláhovi", které svými styky s islamisty v Česku podporuje (a islamisté se tím pak vychloubají)
20. 12. 2011 | 00:39

argun napsal(a):

A hele,
fašounovi Konvičkovi není ekl, aby si na smrti VH nepřihřál svoji smradlavou polívku...

V jednom má pravdu. Je opravdu průhlednej.
20. 12. 2011 | 00:43

Saranga napsal(a):

Stačí že si svoji polívčičku na Havlovi přihřál spolupracovník islamistů maestro Bublan.
20. 12. 2011 | 00:49

otaznik napsal(a):

a kde si prihriva svou polivcicku maestro Saranga? V kuchyni "U Vandase"?
20. 12. 2011 | 00:59

kormoran napsal(a):

AW, absolutne nejde o nenavist! Jde o objektivitu! Na 'objektivitu' ve sdelovacich prostredcich (pred tzv. prevratem) si velmi dobre pamatuji a to co vidim v podobe ' moderatoru' v dnesni dobe - nevidim zadny rozdil.

Problem spociva v tom , z v psanem vyjadreni je pro pohunky obtiznejsi je vymazat!)))

Jinak receno ! Produkcni zaveli : "Ode dneska budeme pit kavu s V. Havlem ,(do odvolani) tak ji proste kazdy bude pit bez rozdilu "! 'S xtra varovanim pro ty, kteri miluji treba caj!)))

Cesky kasparkov!
20. 12. 2011 | 01:01

kormoran napsal(a):

Ceska domyslivost neba obdoby! Napr. Ceske sdelovaci prostredky "naznacili' , ze by na pohreb V.H. mel priletet B. Obama, jak na takovou informaci prisli a odkud , je pro mne zahadou!))))
20. 12. 2011 | 01:10

Saranga napsal(a):

otazník => Polívka je pro břídily, takže tu já nemusím. Vandas? Kdo je to?
20. 12. 2011 | 01:13

Chronos napsal(a):

Vždycky to končí ironií. Nositele modré knížky odvezou na lafetě.
Sedláček bude bryndat parafín po Národní třídě.
Jednou za čas se (se zdrcující pravidelností) stáváme svědky, co zoufalé naivity, servilnosti, bezradnosti a snahy udělat si někde čárku v tomto lidu vězí.

Nesmazatelně mi před očima defiluje několikavteřinová sekvence, v které František Filipovský vysekává poklony pod tribunou v prvomájovém průvodu.
Možná by se ta tradice měla obnovit.
Třeba 15. března, v den výročí Vůdcova juknutí z okna pražského hradu bychom mohli slavit Den Demogracie, s alegorickými vozy a obřími portréty velkých mužů prošlých našimi dějinami. Od kšeftsmana Sáma, přes zemězrádce Vintíře po dobrotivého tyrana Husáka.

Myslím, že Václav Havel by tam mohl chybět. Jakkoli by ho jeho smysl pro komedii byl ponoukal se zúčastnit.
V jeho činech, docela proti své vůli, nemohu nevidět snahu o opravdovost a i v těch nejkontroverznějších (s vyjimkou h. b., o kterém jsem si slíbil už nemluvit) stále nevím, jestli nakonec nedosáhl víc, než kolik stálo v kartách.

Jeho postoj k usmíření se Sudetskými němci se nakonec možná ukázal účinnější, než veškerá povinná opatrnost a diplomatické váhání. Projevit více dobré vůle, než je bezpodmínečně nutné, se ukázalo ve vztahu k normálním Němcům jako ten jediný správný krok. Nestýkám se ovšem s placenými funkcionáři SDL, takže jsou mé reference možná trochu zkreslené.

Placení funkcionáři, hysterické plačky a pisatelé nekrologů jsou nutné zlo. Lampionové, prvomájové a lafetové průvody alespoň umožňují pohybem uvolnit plyny, nashromážděné v národním organismu působením špatné chemie.
Přesto se mi při jejich spatření vždycky vybaví vzpomínka jednoho kdysi známého herce na říjen 1918, kdy na něj při pozorování takového průvodu z nádraží Františka Josefa varovně houkala lokomotiva a vyzývla ho: pojď odsud vypadnout.
20. 12. 2011 | 01:26

kormoran napsal(a):

A neni mi jasne , proc Ceske sdelovaci prostredky nepublikuji pisne od Karla Kryla? Nehodi se snad texty mistnim soudruhum do kramu a pravdolaskarske propagandy?
Kazde zrcadlo soudruzi musi prasknout pod vasi falsi! Tam utrousim slzu ! Nad Vami!

http://www.youtube.com/watch?v=EjCppgCR6U0
20. 12. 2011 | 01:31

kormoran napsal(a):

Rudi oblicejove ! Prevlekaci kabatu a lhari!!!!

http://www.youtube.com/watch?v=wsQcMeUSNbg
20. 12. 2011 | 01:43

kormoran napsal(a):

Pane - soudruhu Bublane , vite co mi nejde do makuvky?
Ze kdyz zakukal Husak 90% naroda lkalo.
Zakukal Havel a 90% ,naroda narika , reknete mi kurnik kam se podeli ti zbyvajici procentualni komousi?)))))
20. 12. 2011 | 03:41

vasja napsal(a):

Tomuhle se nedá věřit pozdrav a modlitba už vůbec.
20. 12. 2011 | 06:17

Průvod napsal(a):

...největší pocta prezidentu Havlovi by byla, že by se současní politici vedení Nečasem s prezidentem Klausem ve slavnostním průvodu odebrali na dno Vltavy...
20. 12. 2011 | 06:48

Humanitární bombardér napsal(a):

Bublan se ohání Bohem?A stejně jako Havel bude v objetí satana a tak může svůj "žal" projevit v pekle.Nechť satan svrhne do pekel všechny obdivovatele Havla a i celou zrádcovskou vládu.Už bylo dost té bandy zlodějské.
20. 12. 2011 | 06:56

Lubka napsal(a):

Pane Konvička,slovy "jsem průhlednej" jste dokonale vystihl svůj profil. Já bych ještě dodal "jednoduchej".
20. 12. 2011 | 07:03

minatomirai napsal(a):

Václav Havel byl morální autoritou, která je nebývalá mezi politickými vůdci. Z nás, kteří tu nežili či nežijí, dokázal udělat hrdé Čechy. Nikdy nezapomenu na ovace, kterých se mu dostalo v promoční aule Torontské univerzity. Zasloužené a plné obdivu.
Filosofe, vizionáři, dobrý člověku, hluboké díky.
20. 12. 2011 | 07:03

Falcký napsal(a):

Pro mazala Stejskala.
Můžeš Bublanovi i políbit zadek a tím mu vyjádříš úctu k bližnímu.Havel nebyl žádný slušný člověk jak mnozí píší, byl to vožrala a zrůda v podobě lidské.A ty Stejskale na tom nejsi lépe.V tomhle národě se zrádci spolčili a táhnou za jeden provaz už od protektorátu.I na tebe dojde.
20. 12. 2011 | 07:04

stehno napsal(a):

... a už mám zase blbou náladu, snad už zase o stupínek blbější a nevidím, kdy by se mi měla zlepšit
20. 12. 2011 | 07:08

Holubář napsal(a):

Tak jsem si dnes ráno prolistoval tisk, jako každý den.
Mladá fronta DNES má Havla na 22 stranách, Hospodářky na deseti, Lidovky na třinácti... Ani jsem to nečetl a myslím, že v tom jsem celkem přesný vzorek průměrného čtenáře.
Pokud je to záměr, úplně ho lidem zprotivit, pak se docela daří.

S úctou Holubář
20. 12. 2011 | 07:11

olga napsal(a):

Přidávám se k modlitbě za Václava Havla, a i za nás za všechny.
20. 12. 2011 | 07:27

Pepa Řepa napsal(a):

Buvol
kolego, teprve teď jsem pochopil, od čeho je odvozen termín "BULLSHIT".
20. 12. 2011 | 07:27

anti politik napsal(a):

Jak už někdo psal nechme Havla spát. Teď ho má v parádě jiná spravedlnost, ta která na ideologické kličky a bláboly kašle a nikdo ji neohne, jako tu naši demokratickou spravedlnost zavedenou Havlem. A svědků bude mít ona vyšší spravedlnost milióny-ze Srbska, Iráku, Afgánistánu atd. Moc mu nezávidím.
20. 12. 2011 | 07:28

Nasraný občan napsal(a):

Je mi na blití ze všech těch poskoků, kteří se vyrojili v tisku a ostatních médiích a jako smrduté plačky "oplakávají" Havla.Je zřejmé, že hlupáci se množí ve světě s kvadraturou času.A tak místo dobra ve světě vládne zlo.A to zlo je tak "humanitární" stejně jako byl Havel coby "humanitární bombarďák".
20. 12. 2011 | 07:32

Šašek z Jiíhlavy napsal(a):

Včera jsem měl po dlouhé době slzy v očích. To když jsem na Čt1 sledoval Kolju.
20. 12. 2011 | 07:44

Kryštof napsal(a):

Mám ten dojem , že všechny ty profesionálně zdeformované plačky , svíčkové báby , hurávlastenečkové , apod. Havla otravovali už zaživa a nějak mu nehodlají dát pokoj ani po smrti . Bylo , bylo . Modly se tvoří poměrně snadno a ještě snadněji se vyhazují na smetiště .
S tím má tento "ideově" od pangejtu k pangejtu se trapně a neustále motající nárůdek více než bohaté zkušenosti .
"A kdyby něco , tak tenhle notes se zahodí a otevře se jinej ...." , jak právě o tomhle říkával Werich .
Měl pravdu .
20. 12. 2011 | 07:51

Sladký napsal(a):

Svoboda je v první tadě svoboda nesouhlasu, právo vyjádřit názor, který se odlišuje od oficiálního,většinového.
20. 12. 2011 | 07:53

Sladký napsal(a):

To, o čem se zde neustále diskutuje ( a co je patrné především v zahraničí) není skutečná osobnost Václava Havla, ale jeho MEDIÁLNÍ OBRAZ, vytvořený s istým záměrem. Jak se v tom orientovat,jak si udělat představu o skutečné osobnosti, skryté za nesčetnými mediálními produkty? Prostě si udělat svůj vlastní obraz, na základě empirické zkušenosti a podle skutků-činů.
20. 12. 2011 | 07:59

Jeff napsal(a):

Hodně stručně: pochopit život VH znamená pochopit i vývoj v ČR po roce 89. Proč vlastně Havel lidi tak rozděluje...Jsou to evidentní věci, které dospěly ke svému vrcholu právě v této době, proto mediální snaha zbožštět Havla a odvést tak pozornost. Vždyť i oznámení jeho smrti bylo pozdrženo, aby byl nachystán dokonalý kýč truchlohry.Vývoj v Československu po sametu směřoval k sociálně demokratickému modelu a to nešlo, bylo by to proti zájmům USA v čele tehdy s republikány. Reagonomika potřebovala poslušné konzumenty a uvolnění trhu ve východní Evropě znamenalo řešení krize v USA&spol o nějaký ten rok.Postupně byli odstaveni Dubček a Komárek, skuteční vůdci 89tého, spolu s Havlem. Nastoupili nastrčení neoliberálové Klaus, Dlouhý (později Goldman Sachs), Barčák (skončil v GM). Pravicově neoliberální vláda tady v podstatě byla celých 22 let a Havelve funkci presidenta s tím nemohl vzhledem k presidentským pravomocím vůbec nic dělat, jen tiše protestovat. Nechtěl Klause, nechtěl oposmlouvu, celou dobu se vymezoval vůči ODS. Ožil v době presidentování demokratů v USA 92 - 2000, bohužel pak to tam gradovalo. Proti korupci vystoupil nesčetněkrát. Vyčítali mu to, jakými lidmi se obklopoval, ale srovnejme s Klausem. Socdem hnutí bohužel uzurpoval tehdy Zeman, v podstatě člověk s týmiž názory jako Klaus, KSČm byla a je pěstěna nadále z jednoho a jednoduchého důvodu, aby svou nepřijatelností znemožňovala zde vznik levicové vlády. Komárek byl odměněn postem pro syna, Dubček byl zabit při "autonehodě"....Levice obecně celých dvacet dva let je pro vládnoucí síly v Česku úhlavním nepřítelem číslo jedna. Vždycky byl nalezen způsob, jak ji znectít. Viz mediální zaplacená likvidace Paroubka, nákup Melčáka s Pohankou, vyprodukování odporných Věcí veřejných, volba Klause do funkce presidenta, vznik oposmlouvy, naředění vlivu Špidlova kabinetu donucením spolupráce s Unií svobody, byť mohl vládnout s podporou komunistů..atd, atd. Média celých 22 let tlačí veřejnost k odporu k levici a na tuto notu se nechával svést i Havel..ale vzpomeňme vývoj názorů Václava Bělohradského - dnes je téměř tam kde Žižek. Nebo Pavel Rychetský. Kde jsou hlasy těchto dvou mužů, pokud jde o mediální ohlasy na "život a dílo" VH ??? Mj. včera i T.Sedláček na Václaváku otevřeně mluvil proti Klausovi. Klaus není agent Moskvy, Moskva je jen loutkou USA. I Gorbačov tam dopadl podobně jako Havel tady. Nastartoval rozklad komunistické totality a "podlehl opilci Jelcinovi a novodobému carskému režimu s carem Putinem namísto socdem vlády, jak si to Gorby představoval. Havel nebyl nikdy křivák a v kontextu toho, jací lidé mu přijedou na pohřeb, on je jejich svědomí. Je proto i svědomím Čechů a Slováků, že dopustili, aby vývoj za dvacet let dospěl k dnešnímu monumentálnímu bordelu, který tady je. Toho se K115 strašlivě bojí, že na TOHLE lidi přijdou a smetou je. Proto ta maršparáda, bohužel.
20. 12. 2011 | 08:01

dedek napsal(a):

Tak nějak nechápu tu strašlivou hysterii kolem úmrtí Havla. Už mi to připadá jako uctívání kultu osobnosti. Nejstrašnější je, že už v médiích probleskuje, že nebýt Havla, nebyla sametová revoluce. Náš národ má asi opravdu strašlivě zdegenerovanou paměť a myšlení.Kdo vlastmě udělal 17. listopad? Havel? A co studenti? Co jeho výstupy na Melantrichu? Lhal od počátku, komunisté nás budou strašit kapitalismem, nezaměstnaností atd. (jeho projev)nevěřte jim, není to pravda, on nebude chtít nic vrátit a majetek ponechá republice, on jako president ČSFR nebude přece dělat kováříčka, pokud se republika rozdělí, on ihned odstoupí, pokud se nezlepší životní úroveň občanů ČR, kastování na lepší a horší, pokud by existovala péče jen pro bohaté atd. Kolikrát pan Havel kritizoval jako prezident Klausovi zlodějiny? Kolikrát burcoval milovaný lid, aby se bránil příkořím nových vlád? Které zločinecké a zlodějské zákony nepodepsal? Jediné, co stačil ke všemu vyblekotat bylo něco o "blbé náladě". Ano, snad čas ukáže co byl on a Ti ostatní zač, zda náhodou není pravda cosi o domluvě mezi komanči a nastrčenámi disidenty. Pokud člověk opravdu přemýšlí a dává si dohromady to, co v té době zažil,a jak to chodilo, vytane mu na mysli mnoho otázek. Když by komančové chtěli opravdu disidenty zničit opravdu by to nedokázali? Proč většina s disidentů a dnešních vládnoucích v té době neměla potíže se studiem v zahraničí? Opravdu by komančové nezadusili 17 listopad, pokud by o to opravdu stáli? Cožpak neměli policajty, armádu a milici? Když by chtěli zákrok na Národní třídě umlčet, proč by jeden z nich hrál mrtvého studenta, aby to gradovalo? Kde je vyšetření 17. listopadu? Vážení, když odejde člověk, je to vždy smutné pro pozůstalé ale to, co se děle teď je opravdu kuriozní. A ještě něco, kdo svázal náš průmysl a to hlavně zbrojní? Proč by ho neplácali po ramenou, když jim to přineslo obsazení námi uvolněného trhu? Bohužel toto jsme tehdy v zaslepení neviděli. A který z polistopadových politiků pocházející z běžných lidí vydržel v politice déle byť byl oblíbený? Není to náhodou o rodinných klanech, které popisují ve svých zamyšleních nad rokem 89 sami někteří disidenti?
20. 12. 2011 | 08:06

Admirál napsal(a):

Zacheus - souhlas s Vaším postojem. Buď ctím pietu nebo nectím. Nelze na jedné straně chtít po odpůrcích VH, aby se nějaký čas zdrželi z úcty k zesnulému kritiky a když to udělají na ně z poza rakve pokřikovat, že jsou pokrytci.

Kdo je pak větší pokrytec?
20. 12. 2011 | 08:16

Šašek z Jiíhlavy napsal(a):

Jeff
Že Klaus ve své aroganci podceňuje paměť národa napadne asi každého. Jeho smuteční projev ho kvalifikuje pro práci smutečního řečníka v krematoriu. Klaus - Havel: oheň a voda, kočka a myš! Státněsmuteční obřad by mohl národ využít k vyjádření odporu k této vládě, otázkou zůstává, jestli už je opravdu tak zle. Co se týče mého bydliště, lidé mají zcela jiné starosti než truchlit. Konzum zaslepil svědomí většiny populace a Klaus to dobře ví.
20. 12. 2011 | 08:19

nasranej čtenář napsal(a):

Tolik nenávisti k člověku, u kterého byla morálka a slušnost na prvním místě, který byl opravdovým prezidentem drtivé většině lidí v ČR, který zůstal skromnej a lidskej do podledního okamžiku svého bytí, může snad vyprodukovat jen lid malého Česka, které zrovna ON proslavil ve světě snad nejvíc ze všech známých osobností.

Vážený pane Václave Havle Vám to je jistě už jedno, ale v mém srdci zůstáváte i nadále.
20. 12. 2011 | 08:23

Simply napsal(a):

Bože, jak jsme byli všichni krátce po Listopadu 89 šťastni a v euforii, každý den tisíce lidí čekalo na každičké slovíčko Havla...až jsem se divila, že to vůbec fyzicky a psychicky vydrží, pořád 24 hod kolem rej lidí, názorů atd... Bohužel, svatá pravda, že revoluce požírá své děti.. stačí malý krůček vybočit nebo se pomalu k moci dostanou ti "nepraví" lidé a oni to dokáží,vecpou se, není v silách jediného člověka vše nezvládnout a je zle ... Myslíte, že Havel jako president měl takovou moc jako premiéři??
Psi štěkají a karavana jde dál.... Štastnou cestu , Pane presidente
20. 12. 2011 | 08:30

Tupelo napsal(a):

Dekuji pane Bublane, moc pekne zamysleni. Velmi bych si pral a snad by si to pral i pan prezident Havel, aby se slusni lide spojili, bez ohledu na jejich (nejen) politicke presvedceni, kolem jakehosi stredu a spolecne vystupovali proti projevum lzi a nenavisti. V tom byste meli jit vy, politici, prikladem. Preji Vam hezke svatky ajeste jednou diky.
20. 12. 2011 | 08:32

Válečný štváč a vrah z Wall Streetu napsal(a):

Admirál:
Jakkoli si my dva nerozumíme a máme opačné názory, musím uznat, že na rozdíl od některých jiných diskutérů, dodržujete určitou pietu a zdrženlivost.
To se cení.
20. 12. 2011 | 08:36

lucumpul napsal(a):

Kdybychom statisticky po celém světě nechali u každého člověka zjistit dvojici čísel (n,m),kde "n" je počet politiků v lidské historii,o nichž věří,že jejich ideje mají smysl a "m" je počet ekonomů,jejichž mozku a nápadům se dá věřit,s největší pravděpodobností by s fantastickou převahou zvítězila kombinace (0,0).
Lidé prostě v politiky a ekonomy jako mozek zásadně nevěří,někteří aspoň věří v osobnost.Ale osobností se dostáváme z objektivity do subjektivity.Ale lidé si naopak neuvědomují,že tatáž čísla jsou u nich u matematiků,fyziků,lékařů až příliš optimisticky vysoká a realita je de facto politikům a ekonomům blíže,než si myslí.Možná,že je to úplně naopak.
Nebezpečí je ale v tom,že když už někdo má určitého člověka-pánbíčka v politice nebo ekonomii,že svého pánbíčka ani dobře sám nechápe.Neumí ho použít správně.
Záhadný je vztah vědy a demokracie:Německo 1936 mělo gigantickou a skvělou světovou vědu,ale drtivá většina voličů a obyvatel byla ve smyslu politickém lidmi bez mozku.V ČSR 1936 to bylo úplně naopak:země téměř bez vědy a tábor fašistů naopak byl menší polovina.Tábor lidí bez mozku. Rozlišit subjektivní a objektivní je pouze první krok,to ještě neznamená poznat,je to předpoklad toho dalšího poznání.Ale i poznané může existovat buď ve formě nejobecnější nebo nejkonkrétnější.Tak záleží na situaci,kde je jedna z možností více efektivní.U prezidenta Havla bych doporučoval vzít v úvahu při jeho hodnocení obě-i tu nejobecnější i tu nejkonkrétnější.V obecnosti-nebát se ho srovnávat s jinými státníky co do obsahu řečeného,jako byli Lenin,Stalin a v konkrétním-nebát se si připomenout všechny jeho projevy o všem možném,jak působily,co komu řekly,srovnat ho s domácími jako byli předchozí čeští prezidenti všech dob.
Předesílám,že vím,že v anketách historických osobností po světě vedou Lenin a Stalin.Hitler je na úplně opačném konci .
20. 12. 2011 | 08:39

schaba napsal(a):

Že byl Havel komunisty zneužit je dnes na 100% jisté,otátkou je,zda si svoji roli zcela uvědomoval až to jednou na něj praskne a to přijde,dnešní neokoms tu určitě nebudou jako jejich předchůdci 40 let,že půjde do Pekla je jisté taky,tam platí jiné zákony než ty zkřivené tady na zemi,pravda o Jugoslavii je jiná než ta co nám předkládáte,byla to plánovaná genocida Srbů a Václav Havel ji schvaloval,schvaloval vraždění nevinných lidí kteří měli velkou chybu ,byli to Srbové.Když se omuvil suděťákům,národ ke kterému se hlásil a který trpěl pod Němci šest let s třistapadesáti tisíci obětí byl v šoku,i tímto činem schvaloval okupaci Československa Němci,možná byl opilý jako vždy ale měl se dívat do huby,asi je pravdou ,že ho K.H.Frank houpával na svých kolenou tak jako jeho přítele Dalajlámu,to je dvojka,co?
20. 12. 2011 | 08:47

Jeff napsal(a):

Šašek z Jihlavy: samozřejmě že by lidi měli v pátek otočit hlavu nebo lépe vztyčit a vyřvat K115 z tribun. Pokud je národ ještě alespoň trochu hrdý sám na sebe, měl by vyklíčovat Klause, vynést smetí a řádně uklidit. Vlastně by to chtělo jeden velkej Sanitární den. Havlův pohřeb je obrovskou příležitostí.
20. 12. 2011 | 08:55

Jáchym napsal(a):

Pane Bublane, myslím, že tohle je jeden z nejuměřenějších nekrologů.
Chronosi 20. 12. 2011 | 01:26, to bych líp nenapsal.

Asi nejpoctivější hodnocení pana Havla je na
http://www.blisty.cz/art/61477.html

A to, s čím se budeme muset vyrovnat, ať už jsme byli přátelé či nepřátelé VH (nebo - postupně - obojí), najdete na
http://www.literarky.cz/tereza-spencerova/7333-havel-jak-ho-nyni-vichni-vzyvaji-zemel-u-davno

Včetně fotografie, kterou by jistě Václav Havel ocenil na svém pomníku. Jsem o tom přesvědčený, není v tom ani stopa ironie.
Byla to jeho volba, jeho cesta.
Jako dramatika jsem si ho nikdy nepřestal vážit. Odcházení je jeho nejlepší dílo, ale je mnohem působivější jej číst než vidět.

Václav Havel, tak, jak ho znali i jeho přátelé a známí,nebyl jeden.
Byl to tlustý fascikl mnoha vzájemně si odporujících rolí, které psal i sám sobě a sám je hrál.

Prkna,
která znamenají svět ?
U něj to bylo možná naopak.
Někteří jsme byli herci v jeho dramatu.
Já si v posledních letech připadal spíše jako to...
prkno.

Pokoj jeho duši.
20. 12. 2011 | 09:12

Sladký napsal(a):

Vrahu, ke zdrženlivosti byste měl vyzvat především média.To, co předvádějí je až neuvěřitelné, člověk musí chtě nechtě uvažovat nejde-li o nějaký skrytý záměr.V každém případě je to výmluvné poselství každému přemýšlivému člověku.
20. 12. 2011 | 09:18

Buvol napsal(a):

Pepa Řepa
A jak jste to dokázal? Nechal jste si udělat lobotomii?
20. 12. 2011 | 09:23

Drzá zrzka napsal(a):

Kříže se nemění,
jen příjmení a jména,
když letí kamení,
jde kolem huby pěna,
potom se omluvíme,
pomníky postavíme
a hlavy ozdobíme.
20. 12. 2011 | 09:29

tata napsal(a):

panové

NEJSEM POKRYTEC,TAKŽE MUSIM POPRAVDĚ NEBYL SEM JEHO OBDIVOVATEL,ovšem byl to člověk a slušny člověk to znamena a i s chybama okolika politicích to dnes mužem řict bez ohledu k jakemu pohledu patří,jen par pomatencu muže napsat to co napsali radikalové s mladeže KSČ,......STAČÍ UMŘEL SLUŠNY ČLOVĚK.....což v kontextu dneška co tam je,znamená hodně bohužel až tam došla dnešní politicka reprezentace bez ohledu prava /levá.......použiji přiměr pana vlka byl to ,,MAJAK.. STOU CESTOU CO NASTINOVAL jsme ne všichni museli souhlasit,mohli sme ho považovat za snilka,bohužel ani on se nehodil do drsné doby kapitalismu,on moc pěněz nevelebil ani nevzival ano použival je ale vesve podstatě nebyl ten typ na jejich kořistné rozmnožovaní......JAK autor napsal odkaz nechal ale mam strach že tato společnost ho neuchopí....neumřel buh,umřel ,,člověk,, čest jeho pamatce
20. 12. 2011 | 09:33

Jirka napsal(a):

Pane Bublane, modlit byste se měl jako kněz především za statisíce mrtvých a zmrzačených v Jugoslávii, Iráku, Afghánistánu, Lybii, Osetii, kterým Havel podporou válek v těchto zemích také pomohl na věčnost nebo do neštěstí. Říká Vám jako knězi ještě něco přikázání jako "Nezabiješ" a "Nepokradeš" ještě něco ?
20. 12. 2011 | 09:56

český maloměšťák napsal(a):

veverka + ....
Pan Václav Havel nebyl DM /decision maker/ v kauze "humanitárního bombardování".
Vyrobili jste si terč - jednoduchý terč, protože se vám pak bude lépe spát - když se trefíte. V tomto případě se samozřejmě trefit musíte - proto jste si také vyrobili právě tento terč. Na který vidíte.
Ale v podstatě provádíte to - co vytýkáte jiným.
Bombardujete - a navíc nesprávný cíl.

Maucta.
20. 12. 2011 | 11:03

stejskal napsal(a):

Dobrý den,

smazal jsem několik příspěvků, které neměly nic společného se záměrem těchto stránek, tedy poskytovat prostor pro věcnou a korektní debatu.

Děkuji za pochopení.

Libor Stejskal, editor blogů
20. 12. 2011 | 11:05

RA napsal(a):

ze smrti Havla jste udělali nedůstojný mediální cirkus. Bohužel se na tom podílí i vláda, tažení rakve na lafetě děla, to je snad vtip zavánějící kultem osobnosti. Opravdu to musí být kšeft pro média a nešlo to pojmout civilněji ???? Jen cirkus pro plačky.....
20. 12. 2011 | 11:06

stejskal napsal(a):

Pane tato,

nic tak lidskéhom jsem zde od neděle snad nečetl. Díky lidem, jako jste Vy, mi to tu dává ještě občas smysl (myslím, že jich sem chodí dost. I těch, co občas něco napíší, i těch, kteří jen čtou, i když to tak ne vždy vypadá).

Libor Stejskal
20. 12. 2011 | 11:09

Bohuslav Lojkásek. napsal(a):

Neklane! Neklane!! Neklane!!!
Bublane! Bublane!! Bublane!!!
Do roka a do dne si na něj v parlamentu ani nevzpomenou, jak i všichni, kteří dál budou z veřejného krást!!!
Ten z hradu bude šilhat po pomníku někde vedle Beneše.
Tohoto veřejného svinstva se já již nezúčastňuju od června roku 90., připomínaje si zejména již tehdy, kdo, a to ani nebyl prezidentem, nechal kádrovkami v celé republice za jednu noc vytrhat všechny pro budoucnost nutné listy.
A tak to všechno dnešní svinstvo tenkrát začalo.
I když o tom nikdo s příležitostí nemluví, nevzpomíná - zleva, zprava.
20. 12. 2011 | 11:27

knebel napsal(a):

Cela taa havlomanie ukazuje jen jedno. Je nesmirne lehke jako umelec zdola rikat libive fraze o svobode, pravde a lasce. Bohuzel cechacci porad dokola skoci na sladke a jednoduche fráze lacinych humanistu.
Kdyz se havel stal presidentem, zjistil ze neumi nic vic nez tisice politiku pred nim a skoncil jako valecny stvac. Smutne ale realisticke
20. 12. 2011 | 11:51

selskýmozek napsal(a):

Mě je smutno ze zoufalství tohoto národa z jeho pokrytectví a malosti.
Je mi smutno z cirkusu, který se tu pár dní předvádí, jakoby tento národ nadobro ztratil to poslední - zdravý rozum.

Modlím se, aby dějiny jednou vše nazvaly pravým jménem.

Soudím, že i sám Havel nebyl na sebe při pohledu do zrcadla moc pyšný a jeho vlastní svědomí mu zkrátilo život, ne žádný fešácký kriminál.
20. 12. 2011 | 12:00

Admirál napsal(a):

Jeff - "měl by vyklíčovat Klause" - souhlas, pokud přidáte Schwarzenberga a Vondru tak bych se i přidal.
20. 12. 2011 | 12:01

sasa napsal(a):

pane Bublane: byl to vas kamarad, mate na nej pekne vzpominky. Byl rovnez prezident teto zeme, bohuzel neskoncil jak sliboval po prvnich volbach, takze ma velky podil na stavajicim marasmu. Soucasni ritolezci se prekonavaji, takze cloveku nezbyva nez navrhnout jeho blahoreceni. Skoda, ze nejste katolik, pozadal bych vas, abyste to zaridil a taky to letiste!
20. 12. 2011 | 12:03

sasa napsal(a):

cesky malomestak: nemate uplne pravdu. Prezident mel zajit na vladu a podporit ty, kteri nechteli dat souhlas, aby NATO bombardovalo.
20. 12. 2011 | 12:08

simply napsal(a):

Sasa, jeden člověk nespasí svět, natož jeden malý národ ... ani Havel... byl to jen a jen "obyčejný" člověk , svobodomyslný, určitě v jádru dobrý a talentovaný člověk se svými chybami jako každý.. ale určitě tomuto národu něco důležitého odkázal.. Mluvíte o presidentství, ani nechci domyslit jakému tlaku okolí asi musel někdy čelit, kdo z nás, co se tady patláme s příspěvky, to asi může pochopit ??? Všelijací koníci nahoře byly a budou, ale obyčejný selský rozum človíčka dole si to nakonec stejně dobře přebere...
20. 12. 2011 | 12:17

sasa napsal(a):

simply: spousta lidi rikalo, ze Stalin je dobry, ze to jeho okoli. Kdyby mu to nevyhovovalo, tak by Havel rezignoval. Jednou to prece udelal, kdyz chtel. Nemusel s tim bombardovanim vyhrat, ale mel se pokusit, pokud nesouhlasil. Ale on souhlasil, ne ze ne.
20. 12. 2011 | 12:29

Jan Čermák napsal(a):

Děkuji pane Bublane.

Klein na Hradě, absurdní realita, žijeme v Havlových hrách.
Když vidím naši "elitu" jak se s ním loučí je mi na zvracení a myslím na Havlův paradox - zvítězil, stal se hvězdou, prezidentem, myšlenky jeho života se naplnily ,... a přitom jsou stále stejně platné, stále stejně aktuální, protože nakonec vládne vždy ksindl, za každého režimu. V.H. byl vyjímkou, zrozenou v vyjímečné době. Čest jeho památce
20. 12. 2011 | 12:33

Jiří Čížek napsal(a):

Pokud je pan Bublan v přátelství s panem Alrawím a omlouvá veřejné Větrovcovy nenávistné výpady, měla by ČSSD zvážit jeho setrvání ve funkcích bezpečnostních výborů a služeb - je totiž přesně tím, čemu se říká "liška v kurníku".
Jinak - patřím k těm, kteří k Václavu Havlovi chovají svůj obdiv.
20. 12. 2011 | 12:42

třebaKarel napsal(a):

Pane Bublane ,
moc mne potěšilo že je v tom kolotoči který nás často tak zlobí člověk jako Vy , torchu mi to přece jen ty naše papalášky přibližuje . Rozumím lidem kterým Havel nešel úplně pod fousy , taky těm kteří z různých důvodů těžko snášejí současnou vlnu jednak upřímné lásky přenášené v přímém přenosu a jednak šmíráckou podívanou těch které jste zmínil na začátku . Já jsem kdysi vlastně měk k Havlovi v životě jedinou výhradu ale ta je směšná ve sronání s tou současnou klakou . Taky vidět že přibývá lidí kteří listopad nezažili a tím vehementněji útočí na jeho protagonisty . A na ty reagovat už často nemá člověk sílu ani chuť , někdy ani víru že jednou zmoudří , což myslím právě Havel měl tak nějak v sobě . Víru že v těch druhých je vždycky něco dobrého , i v jeho protivnících . Mějte se hezky , ivan
20. 12. 2011 | 12:47

simply napsal(a):

Sasa, jen mě napadlo: Nechoď Vašku s pány na led....
20. 12. 2011 | 12:51

český maloměšťák napsal(a):

sasa
To jistě mohl.
Ale každopádně on nerozhodoval. Pouze formuloval.
Jiná věc je Albright.
Tam ať zdejší galerka míří. Ale Havel nebyl Albright a Albright není Havel. /i když se o to obačas pokoušela/

Podle mě je ale rozhodující výsledek a náš vliv na změnu stavu a kvality toho výsledku. Což by ale obnášelo ne ultimatum Srbsku - ale Kosovu. /ve vztahu k tomu, co se přihodilo srbským starousedlíkům v Kosovu, jejich majetkům, jejich svatostánkům..../. To ale nikdo nechce a ani neudělá. Proč taky, že....to Srbsko je stále bráno jako Rusko /mimochodem teď čtu knihy rakouské ekonomické školy - mj. tam má člověk možnost se dočíst, že ne Německo, ale Rusko je odpovědné za rozpoutání ru. světové války - včetně incidentu v Sarajevu...zajímavé počteníčko...mimochodem jeden z exponentů této školy je i Hayek.../
20. 12. 2011 | 13:04

český maloměšťák napsal(a):

re : 1. sv. války
20. 12. 2011 | 13:05

veverka napsal(a):

Tak koukám že velký demokrat a nezávislý cenzor Stejskal mi opět smazal příspěvek.
a opět aniž bych porušoval cokoliv z kodexu diskutujícího.To vypovídá mnohé o tomto režimu,jeho mediálních přisluhovačích i celém tom poktyreckém teátru na kterém se přiživují.Je mi z tebe blivno Stejskale a hluboce tebou pohrdám.Stejně tak jako všemi kteří ted hystericky uctívají pseudohumanistu a pokrytce Havla,který má na rukou krev milionů mrtvých Iráčanů,Srbů,Afghánců,Libyjců atd.(pro maloměšťáka,souhlas se zločinem je stejný,jako zločin sám a Havel s tím nejen souhlasil,ale dokonce k tomu sám vyzýval). Naštěstí se Havel právě ted už smaží v pekle,nezávisle na mediálních politrucích současného režimu.
20. 12. 2011 | 13:29

rejpal napsal(a):

Když jsem četl diskuse pod blogy na toto téma, měl jsem místy podivné pocity. Kde se bere ta spousta nenávisti, která nutí lidi psát v době, kdy obyčejná lidská slušnost velí mlčet, at si o dotyčném myslím cokoli, stejné texty kopírované pod více blogů - ani se mi sem nechtělo psát.
Pak jsem byl venku. Viděl jsem svíčky na pracovních stolech, prohodil jsem s těmi lidmi pár vět, a bylo mi líp. Nikdo je k tomu nenutil, udělali to sami ze svého rozhodnutí, diskrétně, ne kvůli druhým, ale kvůli sobě. Pro tyhle lidi - nevím, kolik jich je procent, ale je jich hodně - znamenal Václav Havel víc, než jsme si podlouhá léta připouštěli. A stále znamená.
20. 12. 2011 | 13:30

Jiří Čížek napsal(a):

Všeobecně se ví, že Franz Josef byl nadržený na rozpoutání války. Kdyby nebylo Sarajevo, našlo by se dříve nebo později něco jiného.
20. 12. 2011 | 13:30

Milan napsal(a):

Vy se tedy pane Bublane domníváte, že Václav Havel byl svatý a proto se dostal po smrti rovnou do nebe?

http://www.tedeum.cz/5_2011/krutost_bezstarostnych_kanonizaci_0511.htm
20. 12. 2011 | 13:31

Gudka napsal(a):

Maloměšťák a spol.

Aby konečně už bylo jasno v otázkách bombardování Jugoslávie: pokud tato věc byla válečným zločinem - což zdaleka není ještě rozhodnuto - pak je Havel vinen. Jde o princip mezinárodního práva zvaný "Yamashita standard" - podle japonského generála, který dle tohoto principu byl jako první odsouzený. Jedná se o zodpovědnost nejvyššího velitele, který, aby byl za zločin spáchaný ozbrojenými silami shledán vinným, nemusí k němu dát ani rozkaz. Stačí, že mu nezabránil. Havel byl v době bombardování členem nejvyššího velení NATO. Taky ně něj bylo, společně s ostatními spolupachateli, podáno trestní oznámení k soudu v Haagu. To bylo odloženo - zatím není politická vůle, ale podání zamítnuto nebylo.
20. 12. 2011 | 14:02

Skogen napsal(a):

Pane Bublane, nevím, jak přistupujete ke své někdejší "profesi", ale vězte, že Václav Havel už má zúčtováno.

V posledním odstavci kupodivu vyjadřujete podmínku, tedy pak spolu s Vámi říkám: "Snad se smrti nebál".
20. 12. 2011 | 14:08

český maloměšťák napsal(a):

Gudka
http://en.wikipedia.org/wiki/Rambouillet_Agreement
http://www.state.gov/www/regions/eur/ksvo_rambouillet_text.html

Havel byl možná de iure exponentem tohoto, ale de facto nerozhodoval o ničem.
Glosoval. Dost blbě - to je pravda.

Je zvláštní, že se onen pravdě blízký popis skutečnosti, že politici -a tím více i politici lokálního významu jsou jen loutkama v rukou obchodně - finančních zájmových skupin....vytáhne jen, když se to hodí. A když se to nehodí...tak hrrrr na Havla.

" Stačí že mu nezabránil..."
Havel nebyl Ježíš Kristus ani Gándhí. Na to pozor ! Aby nedošlo k omylu.
/jiná otázka je konceptuální fikce, zda má něco společného odsun Němců z Československa s odsunem Srbů a dalších etnik z Kosova....tam lze samozřejmě konstruovat i na pozadí domácí politiky teorii o cíleném rozkladu svébytné státnosti...ale věc je velmi složitá (už zde byla řeč o naivitě např.)..../

Apropo :

"...The Rambouillet text, which called on Serbia to admit NATO troops throughout Yugoslavia, was a provocation, an excuse to start bombing. Rambouillet is not a document that an angelic Serb could have accepted. It was a terrible diplomatic document that should never have been presented in that form.
/Henry Kissinger, Daily Telegraph, 28 June 1999/
20. 12. 2011 | 14:25

Gudka napsal(a):

Maloměšťák

Stačí, že nezabránil...
Ale práve toto je použitá jurisdikce v precedentním (Jamašita) případu, a ve všech dalších. Tak to prostě je (když se chce, když se najde soudce...)

Rambouillet... ale jistě, známe... Příznačné je, že tato "dohoda" (zvl. její dodatek), na kterou se odvolávali - m.j. značně intenzivně právě Havel - nebyla v tu chvíli a ještě dlouho potom vůbec zveřejněna a její obsah nebyl "mezinárodnímu společenství" jaksi znám. Paradoxně se dlouhé měsíce dal najít pouze na stránkách KLA.
Známa byla pouze Allbrightové instrukce Tacimu: Serbia needs some bombing...

A tak shrnuto: kdo tvrdí, že Havel nese zodpovědnost za bombardování Jugoslávie, má pravdu.
20. 12. 2011 | 14:44

NVS napsal(a):

Pěkné pane Bublane, jen diskuze zde, stejně jako pod jinými články o panu Havlovi, ukazuje na ubohost řady lidí. Ale jak napsal jeden člověk pod jiným článkem:"Jaké velikány si zaslouží tento národ, který nedokáže vykopat darebáky kteří ničí jeho zemi". Ono je pohodlnější vše špatné svést na druhého. Co oni sami udělali za 22 let pro to, aby jsme měli ve vedení státu slušné a moudré lidi, o tom nemluví a asi ani nepřemýšlí.
20. 12. 2011 | 15:15

český maloměšťák napsal(a):

Gudka
Ano - a Havel nese zodpovědnost i za vytvoření mafiakapitalismu, mafiapartajkracie, mediakonzumentivismu...a za to, že s v létě 1998 urodilo málo brambor.
Jak snadné.

Poslyšte - já nevím proč má být Kosovo etnicky čisté, proč v něm mý být americká vojenská základna a proč NATO neintervenovalo ve Východním Timoru či ve Rwandě potažmo v Burundi /Huutové a Tutsiové/.
Jedno ale vím - členy NATO jsme./bez hodnotícího soudu, suché konstatování/
A podle toho se taky Havel zachoval.

Nezlobte se, ale mě to připadá stejné, jako když se po roce 1989 nechá Bilak , Jakeš etc etc v klidu, ale vina se svede na nějakého podržtašku estébáka sedmé podžupní úrovně.

A nehodlám v tom pokračovat. Začínám si totiž připadat jak krkavec krákající nad ještě nespuštěnou rakví.A navíc nad nesprávnou rakví.

Howgh.
/nic ve zlém - neberte to osobně...nějak mě zamrzelo, že jsem se do podobné diskuze vůbec pustil....vina je tedy na mé straně..../
20. 12. 2011 | 15:16

Šašek z Jiíhlavy napsal(a):

Bublane, šup z politiky do kutny!
20. 12. 2011 | 16:32

Honza napsal(a):

Vážený pane Bublane,

děkuji Vám za hezká, moudrá slova. Na pokrytce, farizeje,hloupé lidi, kterých se okolo odchodu Václava Havla vyrojilo nechť je nám líto, ....

Václva Havla vnímám jako člověka, který nám otevřel dveře, kdo všechno se do těch dveří vecpal to již ovlivnit nemohl - to je na nás

hezké prožití svátků vánočních a do dalších dní přeji, aby jsem potkávalí lidi, kteří slušnost, jenž zrcadlí moudrost a pokoru, nevnímají jako slabost
20. 12. 2011 | 17:55

Borochovský napsal(a):

Vy kteří jste opilí smutkem budete mít těžkou kocovinu.
Na internetu se dají najít tyto "pilulky" proti kocovině:
Občan Havel proti rozumu a svobodě
Opilec Václav Havel – svědek vypraví o bývalém prezidentovi
Václav Havel — česká loutka Německé Evropy
Havel si přál návrat sudetských Němců i jejich majetku
Když katastrofa lidstva, tak kvůli lidem, jako je Václav Havel
Tajemné restituce Václava Havla
Zapněte vyhledavače a čtěte.
21. 12. 2011 | 08:29

Švejk napsal(a):

Tak nám zabili Ferdinanda paní Mulerová,a to ani neměl ten správný důchodový věk,který nám ostatním s pravdou a láskou připravil a ještě měl navíc setsakra lepší lékařskou péči.
21. 12. 2011 | 12:47

Midori napsal(a):

Modlete se, pane Bublane, bude to potřebovat, mrtvých, kteří by rádi žili a jimž byl život násilně uťat, je za ním víc než dost. Vy katolíci se ale vymodlíte ze všeho, to se vám musí nechat.
21. 12. 2011 | 13:28

JV napsal(a):

Borochovský:
A četl jste také něco od Havla?
21. 12. 2011 | 15:06

Béda napsal(a):

Poslední věc. Podle čeho se spolehlivě pozná totalitní přístup? Především podle toho, že nedokáže věcně obstát v dialogu a na věcnou kritiku odpovídá urážkama, posměškama a nezastaví se ani před násilím a brutalitou.
22. 01. 2012 | 13:57

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Boudal Jiří · Brenna Yngvar · Bureš Radim C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gazdík Petr · Glanc Tomáš · Groman Martin H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rath David · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojta Vít · Vojtěch Adam · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy