Welcome to the Václav Havel Airport

21. 10. 2012 | 10:29
Přečteno 6380 krát
Přejmenování letiště bohužel neodstranilo závažné nedostatky v jeho organizaci a nedostatek úcty k cestujícím

Byl jsem pozván, abych se zúčastnil slavnostního aktu přejmenování pražského ruzyňského letiště na letiště Václava Havla.
Líbil se nápad přejmenovat letiště nejméně ze dvou důvodů: Václav Havel si jednak takovou poctu plně zaslouží, vedle Kennedyho a de Gaulova letiště budeme tedy mít i letiště Havlovo. Druhým důvodem je, že jméno Ruzyně bylo zdiskreditováno politickými procesy i popravami stovek nevinných lidí – připomínat toto jméno mnohokrát denně v mnoha jazycích je nepříjemné.
Bohužel jsem byl ve Švédsku a slavnostního přejmenování letiště jsem se zúčastnit nemohl. Přistál jsem na Havlově letišti o deset dnů později. Letěli jsme se ženou 14.10.2012 linkou OK 0491 ze Stockholmu. Moderní výborně vybavené letadlo přijelo k vystupovacímu chobotu. Letušky se s námi mile rozloučili. Potom však na cestující čekala studená sprcha. Po několika metrech byl vystupovací chobot přehrazen páskou, za kterou stáli dva arogantní muži, kteří nás poslali na strmé a ostré železné, zřejmě technické, schodiště, u kterého byl přistaven autobus. Nestalo se mi tak poprvé. Poprvé jsem však zažil tuto aroganci vzhledem k cestujícím na Letišti Václava Havla.
Chtěl jsem vysvětlit mužům, že mám poraněnou nohu a že jít po takovémto schodišti navíc s počítačem, je životu nebezpečné a žádal je, aby mě spojili s vedením letiště. Hrubě to odmítli. Pozoroval jsem, s jakými potížemi šla po schodech samostatně cestující matka s miminkem, která přirozeně měla v rukou ještě plínky, flaštičky a jiné nezbytnosti. A jaké problémy měli další senioři a malé děti.
Neslyšelo vedení Ruzyňského letiště nikdy o projektu Bariéry, který Nadace Charty 77 úspěšně uskutečňuje již přes dvacet let? Rádi vedení letiště poskytneme naše know-how.
Uvažoval jsem, co by se asi stalo, kdybych si jako čestný host přejmenování letiště na Havlovo sedl na podlahu a vyhlásil stávku. Nebo si při sestupování zlomil nohu.
Nakonec jsem s pomocí manželky s potížemi a bolestmi se schodů sešel.
Nedávno, koncem srpna, jsem přiletěl do Semipalatinsku (dnes kazachšsky Semej). Je to konec světa, SSSR tam vyzkoušel na 400 jaderných a vodíkových bomb. Výstup z letadla tam však byl pohodlný a bezpečný. „Kulturnyj“, jak říkají tamější rodáci.
Řediteli Ruzyňského letiště tímto vzkazuji: pokud se mi ještě jednou stane podobná příhoda, zahájím stávku vsedě a navíc kampaň za zpětné přejmenování letiště na Ruzyně. Takový vztah k cestujícím skutečně spíše zasluhuje jméno Ruzyňské.
František Janouch, ročník 1931, předseda SR Nadace Charty 77 a její zakladatel

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Viola napsal(a):

Jméno je znamení, já to říkám pořád. V tomto případě jedno tvrdí druhé.
21. 10. 2012 | 10:39

Viola napsal(a):

Havel čínsky 哈維爾

zvláště ten poslední znak vypadá jako vězení Ruzyně.
21. 10. 2012 | 11:00

Xaver napsal(a):

"stáli dva arogantní muži, kteří nás poslali"
To je přece u nás normální a není to jen na letišti.
21. 10. 2012 | 11:09

Martin napsal(a):

Václav Havel si rozhodně nezaslouží pojmenovat po něm letiště. Taková pocta samozřejmě musí připadnout někomu z oboru letectví, třeba slavným českým letcům z RAF. A Havel létání dokonce neměl rád.
21. 10. 2012 | 11:10

dříve čtenář napsal(a):

Vítejte v ráji na světě, kde umíme pojmenovat věci pravými jmény!
21. 10. 2012 | 11:13

Záškodník napsal(a):

Jděte už s Havlem do pryč.

Koho to zajímá-pro většinu z nás zůstane předražená Ruzyně Ruzyní. Konečně-kdo z ní vůbec ještě bude za pár let z nás,"plebsu" ,létat( vyjma prominentů z disentu a novodobých zbohatlíků).
21. 10. 2012 | 11:19

Drzá zrzka napsal(a):

Na jménech nezáleží. Záleží na přístupu.
21. 10. 2012 | 11:22

Viola napsal(a):

A ještě něco, Václav Havel měl rád lásku a pravdu, tak ji rozdává i po smrti.
21. 10. 2012 | 11:24

JenTak napsal(a):

To je normální, pane Janouchu.
Možná, že jen dva blbci dostali moc, kteráž na některé působí nejen ztrátou slušného chování, ale i soudnosti.
Nebo je pravděpodobnější, že gorily dostaly nařízeno všemi prostředky zabránit postupu cestujících za bezpečnostní pásku, kde zřejmě nějací montéři onen chobot opravovali a čekali na příchod slona, který by se odvážil pásku sundat.
Na vině by pak nebyli ti zaměstnanci ochranky třesoucí se o práci, ale ten, kdo jim nevysvětlil jak se mají k cestujícím chovat.
To letiště není tady pro vás, ale vy jste v Praze pro to letiště. Podle toho se k vám chovají. Zde nejste ve Stockholmu či ve Vídni. To si uvědomte. Pobyt ve Švédsku již zanechal na vás podezřelé stopy. Jestli již nejste trochu radioaktivní. :-)
21. 10. 2012 | 11:25

Viola napsal(a):

Drzá zrzko

řekla bych, že jméno je to první, co dostanem, tedy na tom velmi záleží. Kdybyses nepojmenovala Drzá zrzka, mnozí by k tobě přistupovali jinak.
21. 10. 2012 | 11:27

JenTak napsal(a):

Záškodník
Vy račte býti tou většinou? Nepodepisoval jste se před 25. lety v pravidelných hlášeních třeba jako "pražské ženy"?
21. 10. 2012 | 11:48

stejskal napsal(a):

Dobrý den,

smazal jsem jeden text obsahující hrubé nadávky, neboť ty jsou v rozporu se záměrem našich stránek, tedy poskytovat prostor pro věcnou a korektní debatu.

Děkuji za pochopení.

Libor Stejskal, editor blogů
21. 10. 2012 | 11:50

td napsal(a):

Správně by mělo být Letiště humanitárního vraha Václava Havla.

Přečtěte si, jaká zvěrstva Havel schvaloval a podporoval:
http://www.literarky.cz/svet/evropa/11613-svdek-vypovidal-v-procesu-erneho-trhu-s-lidskymi-organy
21. 10. 2012 | 11:51

oranžáda obecná napsal(a):

Havlovo letiště ? To je ostuda, vždyť Havel s bolševikem rád a často spolupracoval....když to bylo pro něho výhodné...
21. 10. 2012 | 12:01

Drzá zrzka napsal(a):

Viola

Je rozdíl mezi jménem, které dostaneme a jménem, které jsme si vybrali sami.

Text posuzujete podle toho, jestli se objeví jméno Drzá zrzka nebo podle toho, co Drzá zrzka napíše?
21. 10. 2012 | 12:02

Jana Pechová napsal(a):

Pamatuji si na výrok jednoho starosty, obhajujícího zrůdnou změnu územního plánu. Tedy své odpůrce smetl argumentem, že územní plán nemůže být dogma. Vyhrál a na dlouhá léta v onom městě posunul význam onoho strategického dokumentu o několik kategorií níž.
Ubíráme slovům na kvalitě obsahu. Vymlováme se na nebezpečí dogmatismu, ta lehkověrnost nás ale bude stát mnohem víc. Tedy, jestli se včas nechytíme za nos. Ten nejcitlivější ale praví, že přihořívá.
21. 10. 2012 | 12:06

Viola napsal(a):

Drzá zrzko

to, co někdo řekne, nebo napíše zhodnotím a následně porovnám se jménem a posoudím, jak se to, co dělá ten člověk shoduje se jménem a většinou je v tom taková danost, taková osudovost, taková síla slova - jména. I když si dáte sama jméno, pak tomu jménu po tu dobu, co jej máte, patříte.

P.S. Všimla jste si, co tu dělá pan Stejskal? :-)
21. 10. 2012 | 12:11

Josef K. napsal(a):

Nápad pojmenovat letiště jménem V.H. je neúctou k V.H. Všiml jsem si, že aktu pojmenování se zúčastnily četné postavy, které s V.H. neměli a nemají nic společného.
Jinak srovnávat pražské letiště s tím postsovětským není dobrý nápad. Kdo létáme do SNS víme o tom své. To, že personál i management na Ruzyni je neomalený je běžné, zvláště ti, kdo mají nějaký vojenský look, vypadají jako v permanentním boji s teroristy vyzbrojenými pistolkami na antiperle. Ovšem proti sovětské neomalenosti lze chování pražského personálu považovat za vzore ctností.
Atomové cvišti je však prostor spravovaný ruskou vládou, tam jsou zyvklí na příjezd verchušek.
V.H. byl v mnohém extrovert, měl rád oslavy, pompu, nějakou formu přepychu, jistý měštácký nevkus, což dokázal svou svadbou s Veškrnovou. Neznal míru, maminka mu to kdysi řekla. Olga to zvládala. Jeho psaní bylo přímo protikladné jeho estetickým inklinacím i reálnému životu. Tím vším byl tak český, že je podivné, že má tolik nepřátel. V.H. byl totiž prototypem českého buržoazního měšťáka, nadaného výjimečným talentem.
Přesto si nezaslouží, aby se po něm pražské letiště pojmenovalo. Je to zneuctění jeho odkazu.
21. 10. 2012 | 12:19

Drzá zrzka napsal(a):

Viola

Pan Stejskal si stejská, že někteří neumí diskutovat. Patřím do skupiny někteří. :-)

P.S. Asi mám nejvyšší čas na změnu jména nebo spíš místa.
21. 10. 2012 | 12:26

bohorodičko, vyžeň putina napsal(a):

já si myslim, že čechum brání jejich malost docenit člověka, jako byl havel. spíš se to mělo jmenovat letiště jári da cimrmana nebo vojína kefalína. my vždycky potřebujem svojí zbabělost a malost schovat za nějakou karikaturu.
21. 10. 2012 | 12:32

Al Jouda napsal(a):

Pane profesore Janouchu, domnívám se, že nejlepší by pro Vás bylo jezdit ze Stockholmu do Prahy vlakem. Vyspíte se, najíte se lépe jak v letadle a nemusíte po schodech, v Praze na Wilsonově nádraží jsou všechny jezdící a ještě k tomu jsou tam výtahy pro invalidy! Jedině bojkot letecké dopravy donutí České aerolinie vážit si pasažérů!
21. 10. 2012 | 12:50

JanS napsal(a):

Havel byl špatný člověk i špatný preziden.
Byl dokonce ještě horší prezident než Husák nebo Hácha.
Zvláštní - všichni na H - je to jen náhoda?
Podle Havla by se nemělo jmenovat letiště, ale měla by po něm být nazvána jednotka pokrytectví.
A to hodně velká jednotka, skoro maximální.
21. 10. 2012 | 12:51

Ernesto napsal(a):

Dobrý den ! Havlovo letiště ? At jde k čertu ! To původní pojmenování sedělo lépe ! Letenky tam určitě nebudou levnější ! Kapitalisté v čeko jen vše přejmenovávají ,to jim jde dobře ale aby něco nového pro lidi vybudovali tak to si raději přidají na svých prebendách ! Taková je skutečnost ! A národ českošvejků se nezapře nikde ve světě ani doma ! Neumíte holt bejt vděční zanic a pomlouvání všeho co vám zde vybudoval socialismus to vám jde nejlépe ! Právě takoví masturbanti kteří se s prospěchu nacpali za minulé éry do KSČ tak pomátli pražáky a studenty v 89 r sametem a pak si celé socialistické hospodářsví rozparcelovali jen pro sebe ! O tom se samozřejmě mlčelo ! Ted již konečně lidé začínají prozírat a tu sametovou deku ze sebe postupně shazují ! Ale stejně je již pozdě ,vše ti holomci kteří si říkají provověrní stačili již zplundrovat tak že to u vás v čeko nedá dohromady ani sám pán Bůh ! V dešní partii na primě hezky a rozumně hovořil Vojta Filip předseda KSČM ! Takových lidí by jste si vy čekošvějkové měli více vážit a respektovat je ! Jen ti jsou schopni pro vaši rozkradenou republku kapital.mafiány něco kloudného udělat ! Ernesto
21. 10. 2012 | 13:03

český maloměšťák napsal(a):

Hořký humor.
Snad ani ne humor. Spíše krutá realita zdejšího fangličkářství - tedy snahy, jak za fasádou vznešeného symbolu skrýt ubohost. A kdoví jestli jde ještě vůbec o
" snahu"...anebo něco mnohem krutějšího, ubožejšího - tedy o rezignaci na obyčejnou slušnost k zákazníkovi.
21. 10. 2012 | 13:40

resl napsal(a):

Ten přístup se zlepší, hlavně, že komouši všeho druhu mají vyrážku ze jména V.H. Někteří jsou tak zaťatí, že nikdy nenazvou letiště novým jménem. Dobře jim tak, je vidět, že když jim to režim povolí, jsou velmi stateční.
21. 10. 2012 | 13:49

skeptický napsal(a):

Dej psovi blbý jméno,a můžeš ho rovnou zastřelit.
21. 10. 2012 | 14:00

PB napsal(a):

Pane Janouchu, žijete odtržen od reality.ˇ
Tady je to jiné než ve Švédsku a Vy určitě víte, proč bydlíte raději tam.
Já bych Vám napsala, co by (si) Václav Havel zasloužil, ale chápu, že Vy - vzdor svému stáří a zkušenostem - k OPRAVDOVÉMU názoru na Václava Havla musíte dospět.
Tak předně. Václav Havel si žádné letiště nezaslouží!!
Můžeme o tom vést spory, můžeme s tím i nesouhlasit, ale to bude asi vše, co proti tomu můžeme dělat.
Václav Havel mohl být uznáván možná půlrok - do června 1990. Kdyby odešel a nechal vykonávat místo prezidenta někoho kompetentního, rozhodnějšího a nekontraverzního.
Rozhodně by Letiště Járy Cimrmana znělo veseleji, trefněji a bylo by po zásluze. Rozhodněji by mělo toto rozhodnutí více příznivců.
Že do toho taháte Chartu ... Víte, že ten spolek 007 již může být zprofanovaný? Nevíte, že jistá chartistka již podporuje ve volbách komunistu? A o Vondrovi jste již slyšel, ne? Nebo spíše o ProMoPro?
Co je Vám podivného na letištní kontrole? To, že je to LVH, tak tam nemají kontroly být? Mají raději nadměrně popíjet - aby to bylo s LVH stylovější?
Arogantní pánové? A máme my nearogantní vládu?
Pokud jste, pane Janouchu, předseda SR Nadace Charty 77 a její zakladatel, já bych už toto vícekrát nezdůrazňovala ...
Můžete totiž být, Vy-profesor Janouch, podobný "týpek" jako Vondra. A divím se, že jste v té věci již dávno nezaujal stanovisko.
Takže, Ruzyňské letiště ANO, Ruzyňské letiště ANO, Ruzyňské letiště ANO, LVH - NE!!!, LVH - NE!!!, LVH - NE!!!

Přileťte zase a určitě něco vtipného zase napište.
O VH ale již prosím ne! Již nežije a krom pár novinářů a známých to jméno může znít 95% lidí nelibozvučně ...
P.S. Uzdravte se!
21. 10. 2012 | 14:02

PB napsal(a):

resle, rozesmál jste mě!
Stateční lidé v demokracii!
Co je na tom za statečnost?
Kdo chce, říká Gottwaldov, kdo chce říká Zlín.
Stejně tak je to s letištěm, Uljanovem, Kobou Džugašvilli, či Schönfeldem Pařížským.
Lidi mají opravdu starosti ...
Důležité snad je, aby to letiště Ruzyně sloužilo svému účelu. Nikoli jen jednomu člověku.
21. 10. 2012 | 14:07

Joshua napsal(a):

Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí! Přitom pravda je lež, láska je nenávist a válka je mír, jak pravil mistr slova Orwell.To přesně vystihuje absurdní bytí Havla politika.

Jen tak se může stát, že loupežné války jsou válkama humanitárníma, brutální vrazi a lupiči jsou prohlášení hrdinama, váleční zločinci a antidemokraté dostávají Nobelovu cenu míru, organizace spolupodílející se na válkách dostávají Nobelovu cenu míru, největší zadlužovatel státu je prohlášen nejlepším ministrem financí a Julian Assange, kteří senejvíc zasloužil o rozkrývýní loupeřných válek a válečných zločinů je veden jako zločinec ...
21. 10. 2012 | 14:10

Záškodník napsal(a):

jentak

Když si projdete internetové diskuse,zjistíte, že většina má tohoto trapného přejmenovávání plné zuby už z dob minulých.

Kolikpak podepsalo onu Feničovu petici pravdoláskařských vlezdoprdelků? Určitě tam nechyběla Šiklovka s Holubovou. A možná Petruška Šustrová...

A kdo se ptal nás ostatních?
Má se to obdobně jako s podporou knížete ve volbách-touží po něm taky jen zanedbatelná skupina blouznivců,co vidí v jeho majestátu urozenost,šlechetnost,čest a moudrost,která tam ale ,pohříchu, není.

Jasně, všichni ,kteří nemáme rádi Vencu, jsme bolšáni!
A je vymalováno.
21. 10. 2012 | 14:14

resl napsal(a):

PB :
resle, rozesmál jste mě!
Stateční lidé v demokracii!
Co je na tom za statečnost?

chcete přiznat, že je zde demokracie, když jste ji tolikrát popřela ?
Když dovolíte Janouchovi psát co chce a mě budete považovat za část těch 5%, tak vám prozradím, co myslím slovem "statečnost." Vyjadřujete se dobře, takže podnapilá určitě nejste a rozum vám slouží. Sice jinak než bych si představoval, ale každý jsme nějak jiný a to je správně.
21. 10. 2012 | 14:23

resl napsal(a):

Záškodník 14:14,
přejmenování bylo schváleno parlamentem, ale k vaší spokjenosti vám mohu sdělit, že komunisti pro to nehlasovali. Třeba to zase za pár let změníte na letiště K.G., nebo V.K. Ale nezapomeňte na referendum, aby jsme se nezlobili, tak, jako vy nyní.
21. 10. 2012 | 14:27

PB napsal(a):

resle, dík za názor.
Právě proto jsem to psala, když demokracii popírám!
Hluboce se mě - jako Češky - dotýká "Welcome to the Vaclav Havel airport".
Mohl by to pan Janouch prosadit ve Svédsku. A řekněte jim také, kdo to je.
Proč v Americe ještě není náměstí Bří Mašínů? Takoví "demokraté" a taková "demokratická" země ...
21. 10. 2012 | 14:32

uno napsal(a):

Rozmlouvali dva známí - Kohn a Pick -Ja menš Štálin byl takový velký tyran a néni, byla Štálinštráse a néni, byl Štálingrad a néni, byla Gottwald Štación a néni, bylo Havel Ajrport a néni, ale Pikovice a Konopiště, ty byly, jsou a budou!
21. 10. 2012 | 14:38

minatomirai napsal(a):

Počet internetových debatujících je tak zanedbatelný, že se o něm nedá ani hovořit jako o vzorku společnosti. Účastník je většinou anonymní, pokud není úplně padlý na hlavu, podle toho se také vedou debaty. To, co řeknete tady, byste možná neobhájil při osobních setkáních. Proto ty vyhraněné názory.
To je pro záškodníka.

Nemám špatné zkušenosti s Havlovým letištěm, naopak, podstatně lepší než s vídeňských Schwechatem. Tam zřejmě využívají pouze důchodců pro zaměstnání na letišti, což by je jistě šlechtilo, ovšem na výkoně je to znát.
Se středoasijskými letišti mám také jisté zkušenosti, pobavila mne poznámka kulturnyj. To bylo přesně to, co v mém případě podotýkám, tomu ale vůbec nepodobalo. Mám navíc štěstí, že se mne občas netýká běžné odbavení a jsem tak ušetřen nekolikahodinovému čekání, když přistanou dvě až tři letadla, což je běžné, na těchto malých a nevybavených letištích a začne odbavování jedním, maximálně dvěma úředníky.

Pražské letiště má nyní důstojný název, plně sdílím tento názor.
21. 10. 2012 | 14:38

Gru napsal(a):

Milý čestný hoste přejmenování letiště

doporučuji vám k ošetření zraněného ega zajet z letiště Václava Havla do Knihovny Václava Havla a vykoupat se tam v tišících vodách Bazénu Václava Havla. A to co nejdříve, dokud se tak ještě jmenují, neboť v Čechách je velkou bolestí, ba nutkáním, pojmenovávat každou blbost po nějakém politikovi a následně tuto dedikaci zase rušit a nejlépe nahrazovat nějakou jinou, která se později zase zruší...
Pokud jde o míru pocty a uznání, pak asi bez výtky může být letiště Leonarda da Vinciho, popřípadě Charlese de Gaulla, který významně přispěl k likvidaci nacistického Němšecka. Fakt, že Havel rovněž významně přispěl k likvidaci jednoho státu, totiž Československa, byl neměl být mylně vykládán jako kvalifikace, která je rovnocenná poctě de Gaullovi.
21. 10. 2012 | 14:41

Maximus napsal(a):

LVH se už stalo skutkem, ještě by to chtělo třeba stavěný tunel Blanka přejmenovat na tunel Václava Klause, na Moravě bych Macochu přejmenovat na propast Petra Nečase a po Kalouskovi bych pojmenoval nějaký kanál. Pokud by se tady nějaký nevyskytoval, tak bych ho nechal postavit nějlépe u Bechyně! Horu Říp, která je široko daleko v tamní oblasti nejvyšší a je doslova vrchol (angl. peak) bych pojmenoval jako ňadro Karoliny Peake! (-:
21. 10. 2012 | 14:45

nestranný napsal(a):

Letiště V.Havla je doslva výsměch všem slušným lidem.V.Havel nebyl tím,co se nám všem předkládá.A o jeho charakteru není není třeba ani diskutovat.Dodnes existují snímky z jeho ,,vězeňské cely".Vybavení lehce srovnatelné s domácím vybavením
např.okresního tajemníka strany.Zrestituoval např.dům na nábřeží.V televizi nájemníkům sliboval,že se pro ně nic nezmění.Netrvalo to ani půl roku a vystěhoval je.Ještě za života paní Olgy se,,skamarádil" s komediantkou Dášou.Jak dopadly Barrandovské Terasy je vidět.A mohl bych vyjmenovávat další a další.V čem tedy byl
V.Havel tak vyjímečný?Za ten název letiště by se spíše jeho navrhovatelé měli stydět!
21. 10. 2012 | 14:47

Gudka napsal(a):

Proč v Americe ještě není náměstí Bří Mašínů?

Klid, už se zvažuje přejmenování městské části Praha-Hrdlořezy na Praha-Mašínov.
21. 10. 2012 | 14:49

hanah napsal(a):

Janouch

do té kampaně za zpětné přejmenování na Ruzyń jdu s vámi, pane Janouchu. Skvělý nápad!
21. 10. 2012 | 15:06

prašivý pes dingo ze Svatoňovic napsal(a):

Nazdar všem - návrh Fero Feniče k zděšení slušných lidí Parlament schválil tak rychle, že se s toho dodnes zvedá žaludek. "Nejlepší prezident na světě" vulgo děvkař Vašek byl také veliký defraudant peněz, které sezbíral právě fyzik Franta Janouch, původně veliká figura ze sovetského atomového Dubna, od české emigrace pro podporu rodinných příslušníků persekuovaných čsl.disidentů. Ty peníze rozděloval nezapomenutelným šarmem právě VH, ale nikoliv podle toho, kdo měl kolik nezaopatřených dětí, ale kolik kdo měl milenek. (VH tehdy ty peníze cpal do Dáni Horákové, agentky StB, která byla nasazena Chartu). Vytečná paní Bendová se však s tímto přerozdělováním nepárala vůbec - když nekdo přišel s prosíkem odbyla ho - mít děti přece nabyla žádná zásluha. Kdo by mě chtl nadávat tomu doporučuji si tyto informace vyhledat a ověřit in.: prof. Václav Černý "Paměti" tuším třetí svazek. Divím se pouze tomu, že Franta Janouch pláče nad názvem letiště, kterému již dnes v NYC říkají "Havliště" a v Holandsku u letištních kas "Havlák"
21. 10. 2012 | 15:08

resl napsal(a):

nestranný, pes dingo,
bejt vámi, styděl bych se, ale když to řikaj v Blesku ...
zdraví vás letiště V.H.
21. 10. 2012 | 15:18

Wander 68/2012 napsal(a):

to: prašivý pes dingo

máte pravdu, málem mě to porazilo, když jsem v NYC na letišti poprvé slyšel spojení "Airport Havliste Prague". O tom označení "Havlák" jsem neslyšel, ale když může být Karlák a to dokonce i ve Vídni (pro ty kdož se rádi hnidopiší: v Praze po K IV. a ve Vídni po K VI).

Pouze bych uvítal zprávičku, zda na ty tři miliony Kč nákladů přidal navrhovatel Ferko F., usměvavá vdova a tlupa tesknících holek Havlovek (asi teskní proto, že s žádnou z nich Vence z Hrádečku nic neměl). Pokud se to nestalo, doufám, že to financoval PPS ČR z peněz na starobní penze. Zatím co odkaz velikého Vaška nikdy nezestárně, těch dědků a bab je mnoho a hlavně se jim daří podezřele mnoho.
21. 10. 2012 | 15:20

stoppa napsal(a):

Janouchu dobře vám tak když si myslíte že musíte lítat na Veškrňák. Tomu se vyhýbám už od doby co to ještě byla Ruzyně. Lítám ze Schwechat je to lepší a lacinější.
21. 10. 2012 | 15:26

Joshua napsal(a):

P. Janouch,

co má název letiště společného s kvalitou technického zázemí? Zlepší snad Havlovo jméno organizaci na letišti anebo nalije peníze do technického zázemí? Žeby četní Havlovi sponzoři nalili peníze do "Havlova" letiště?
21. 10. 2012 | 15:26

JenTak napsal(a):

Záškodník
Normální je mluvit za sebe, ne za ostatní. Nebo vy jste dělal průzkum mezi všemi lidmi? Průzkum ve vašem okolí vypovídá jen o tom, s jakými lidmi se stýkáte. A pokud nechcete být bolševikem, nemluvte jménem ostatních. Nejenže je to neslušné, ale je to hlavně lživý a podpásový argument. Pokud vám Václav Havel tak vadí, že říkáte - dejte s ním pokoj - tak co lezete na blogy kde se o něm píše?
Já také nelezu na diskuze Linuxáků abych jim vysvětloval, jak často Linux padá po pouhém nainstalování aktualizací.
21. 10. 2012 | 15:52

byl jsem tam napsal(a):

Me se na tom jmenovani nejvice libil Dientsbier Junior. Hezky se usmival. Tak nak presidentsky.
21. 10. 2012 | 15:57

Miroslav Pavel napsal(a):

Osobně vždy budu používat název Letiště Praha-Ruzyně. Osobně se mi líbí myšlenka, přejmenovat letiště zpátky na původní jméno. Snad se toho brzy dočáme. Havel se rozhodně o žádnou rvoluci nezasloužil.
21. 10. 2012 | 15:58

minatomirai napsal(a):

když jsem v NYC na letišti poprvé slyšel spojení "Airport Havliste Prague".
--------------------------------------------------------------------------------
Nevalte kraviny, odkdy se u check-in vůbec někdo baví o tom, na jaké letiště letíte? To je jasně uvedeno na letence, vy si jenom vyfasujete boarding pass a pokud se domluvíte, tak ještě místo k sezení. Pokud letíte českými aerolinkami, což bude zřejmě tento případ, na check-in, česky kasách podle předcházejícího příspěvku, bude český personál, takže vám nikdo nebude říkat, zda skutečně letíte na airport Havliště.
Pokud by však k tomu opravdu došlo, je dobré vědět, že nový název letiště se rychle ujal, mezi Čechy samozřejmě, žádný Američan nic takového neřekne.
21. 10. 2012 | 16:02

casy se meni napsal(a):

Neboj Gudko,

Az se opet dostanou v CR k moci komuniste, tak prejmenuji to letiste na Letiste Josefa Urvalka.
21. 10. 2012 | 16:05

Reveil napsal(a):

Jen Tak

pokud mám správné informace, pak existovaly nějaké dvě petice, z nichž ta proti přejmenování dotyčného letiště obsahovala více hlasů.
Pak ovšem je vaše námitka vůči nicku Záškodník lichá.
Každopádně je zajímavé, že tato věc je bráněna tak agresivním způsobem.
21. 10. 2012 | 16:08

stoppa napsal(a):

casy se meni

mandrake
komousi uz se k moci dostavaji.
21. 10. 2012 | 16:12

Grőssling napsal(a):

Nomen omen pane Janouchu.
21. 10. 2012 | 16:20

JenTak napsal(a):

Reveil
Kdo je agresívní?
Ten který mluví za ostatní, nebo ten který mluví jen sám za sebe?
Pokud mám správné informace, tak za přejmenování se podepsalo 82 817 lidí, a proti 27 367 lidí. Takže vaše informace jsou špatné. Na rozdíl od vás sem dám linky.

Za: http://www.letistevaclavahavla.cz/seznam-signataru
Proti: http://www.petice24.com/signatures/proti_prejmenovani_letiste_ruzyne_na_letiste_v_havla/

Mám dojem, že odpůrcům Havla je dobrý jakýkoli argument bez ohledu na jeho hodnověrnost. Nějaký bývalý důstojník STB, dá do oběhu nedoložitelnou pomluvu, a pro vás některé je to nevyvratitelný fakt. V diskreditačních akcích měli stbáci velkou praxi, a také věděli, na jakou strunu některých lidí mají zahrát. Což je nejen zde vidět.

Nemějte si Havla rádi, ale nemusíte si vymýšlet.
21. 10. 2012 | 16:24

blogista napsal(a):

Tak za prvé. Pojmenování letiště po Havlovi, no to je tedy gól. Určitě to mnoho lidí odradí od cestování z tohoto letiště. Tím pojmenováním se jim zprotivilo.
A co dodat k Drzé zrzke? Jenom tolik, že je opravdu drzá a i hloupá.Udělala by nejlépe, kdyby z blogů zmizela. A ještě k tomu zrzka, no bánbůh s ní.
21. 10. 2012 | 16:25

Záškodník napsal(a):

Jentak

Vy mi snad nebudet,pravdolásko, diktovat, který blog smím navštovat? Reveil vám to už dovysvětlil za mě,když tak těžko chápete.
Klidně si udělejte soukromou anketu nebo uspořádejte referendum-80 procent lidí vás s letištěm V.H. pošle do pr....
A mrkněte přitom taky pod knížecí milost-možná se vám rozbřeskne, že se tady pravdaaláska netěší nejlepší pověsti.
Nebo snad někdy zvítězila u voleb strana, jíž dal Véna svůj pověstný "polibek smrti"??? Komiku!
A ono se dá v současné době v podstatě i říci,že to projíždí celá "pravice"-s ohledem na výsledky voleb. Tudíž jsou vaše argumenty vcelku irelevantní.
Havel is dead. Doslova.



Resl

A on se někdo ptal řadových občanů nebo vzal v potaz onu druhou petici proti přejmenování?
Mně je to nakonec vcelku šumák-pro mě je to pořád Ruzyně.
Jenom se vám dost divím,že vám ta Dášenčina velkolepá trachtace pro VIPky nepřipomněla bolševické sedánky pro vyvolené.
Plebs taky zůstával za zavřenými dveřmi.
21. 10. 2012 | 16:29

Reveil napsal(a):

JenTak

agresivním jste pochopitelně vy, což vyplývá už z tohoto vašeho výroku: "A pokud nechcete být bolševikem, nemluvte jménem ostatních. Nejenže je to neslušné, ale je to hlavně lživý a podpásový argument"
Krátce na to upřesňujete:
"za přejmenování se podepsalo 82 817 lidí, a proti 27 367 lidí"

Dejme tomu, že tato vaše čísla souhlasí (i když se dal slyšet opak, ale to není p=odstatné). Pak je ovšem lichý váš argument, že Záškodník "mluví jménem ostatních", neboť se ztotžňuje nejméně s 27 367 lidí, což není zase nijak málo.
A ještě k té agresivitě. Výrok: "co lezete na blogy kde se o něm píše?" je výrokem agresivního člověka, tak na úrovni blockleitera.
21. 10. 2012 | 16:42

antonín napsal(a):

VIP papaláš musel po schodech jako ostatní plebs.

ŠKANDÁÁÁL!!!
21. 10. 2012 | 16:53

minatomirai napsal(a):

Podstatně agresivnější je ta část debatujících tady, která nesouhlasí s přejmenováním letiště.
Celý argument je naprosto zbytečný, letiště nese jméno Václava Havla, provokovat tedy nesouhlasnými názory není naprosto k ničemu. Pokud by skutečně bylo tolik nesouhlasísích, předpokládám, že to nohli nějakým způsobem demonstrovat.
Stačilo by najmout pár letištních taxíků a pomalovat je nápisy jako "Do prdele s Havlovým letištěm", "My chceme Ruzyni, jsme na ni zvyklí", "Nás srát s Havlem pořád nebudete" atd. jenom si ohlídat možné gramatické chyby a tři taxíky by to spravily.

Je vidět, že k ničemu takovému nedošlo, takže proč se přít o něco, co existuje a bude zřejmě ještě nějakou dobu. Autor blogu psal koneckonců o něčem úplně jiném.
21. 10. 2012 | 16:55

JenTak napsal(a):

Reveil
Jakýsi neslušný pán, který si říká záškodník, napíše "Kolikpak podepsalo onu Feničovu petici pravdoláskařských vlezdoprdelků?" a dále "Jasně, všichni ,kteří nemáme rádi Vencu, jsme bolšáni!". Pak napsal "Vy mi snad nebudet,pravdolásko..."
Ani neumí oslovit, a jako typický malý človíček začne urážet.
Napsal jsem mu, že za všechny, za žižkovské ženy, nespokojené občany atd, psali soudruzi a že ohánět se cizími názory je neslušné.

Vidím, že zrovna u vás se slušnost nějak nenosí, jen ideologie. Když je někdo v souladu s vaším názorem, je mu dovoleno všechno, a mě vyčtete normální reakci. Vy chcete moralizovat?! Ale jděte!

Už jsem jednou napsal, že sem moc nechodím, protože mi vadí primitivní diskutéři. Ke své škodě jsem to porušil, takže si od vás a vám podobných zase na dlouho odpočinu.
21. 10. 2012 | 17:00

Gru napsal(a):

minatomirai

Já nevidím u nesouhlasící části diksutujících žádné známky, že by se chtěli vyjadřovat dle vašeho návodu, ani, že by takové výroky považovali za podmínku úspěšného zmaření přejmenování letiště.
Jak sám píšete, bude to "nějakou dobu" a právě v tom je v mých očích ta vada. Letiště klidně mohlo být už někdy dříve přejmenováno, třeba po J.V. Stalinovi, a mělo by to přesně tutéž hodnotu - dočasnost, která zcela nepochybně vyvane. Nejsem nikterak Havlovým příznivcem, a proto by mi zesměšnění jeho osoby, k čemuž přejmenováním letiště každopádně došlo, nemělo vadit. Taky nevadí. Co mě poněkud irituje, je stále se vracející čecháčkovská bláhovost.
21. 10. 2012 | 17:07

Bestia triumphans napsal(a):

JenTak:
Nenechte se Záškodníky a podobnými otrávit.
Na to sedí jedno arabské přísloví: Psi štěkají, ale karavana táhne dál.

Ať se uvztekají, letiště má důstojný název a to oni nezmění.
:)
21. 10. 2012 | 17:11

Záškodník napsal(a):

minatomirai

A k čemu by byly nějaké protesty? Vždyť naši političtí pohlaváři dobře vědí, jaké oblibě se pravdaaláska v této zemi těší(proto se Klaus,ani Nečas taškařice nezúčastnili).
Ovšem vznést přímou námitku si tady nikdo nedovolí-hned by ho obvinili z bolševismu,že?!
Našinec má nakonec úplně jiné starosti,nežli demonstrovat za to,jak se bude jmenovat jedno přiblblé letiště.Tak si to s pánembohem užijte ve zdraví.Za pár let po Havlovi nikdo ani nevzdechne.



Jentak

Já opravdu netuším,o jaké "karavaně" je řeč-na celé čáře tady vyhrávají oranžády s ruďochy,tak si to moc nemalujte.
Třeba vám letiště brzy přejmenují na Putinovo.
21. 10. 2012 | 17:18

minatomirai napsal(a):

Já nevidím u nesouhlasící části diksutujících žádné známky, že by se chtěli vyjadřovat dle vašeho návodu, ani, že by takové výroky považovali za podmínku úspěšného zmaření přejmenování letiště.
-------------------------------------------------------------------------
Tomu se říká hyperbola, gru. Přesně toto mají nesouhlasící s přejmenováním na mysli, stačí si projít příspěvky. Nenapíší to z jediného důvodu, a sice toho, že by to bylo smazáno. Mohl jsem se do toho opřít ještě více, ale celý argument pobvažuji za naprosto zbytečný a příspěvky nesouhlasísích primitivní, jeden vedle druhého.

Asi vás zarmoutím tím, že nevěřím v přechodnost přejmenování, naopak, bude to natrvalo. Vaše reference ohledně Stalina je opravdu úderná, gratuluji.
Člověk by měl ocenit mimořádné mentální výkony, takže ještě jednou bravo.
21. 10. 2012 | 17:24

kormoran napsal(a):

Vasek Havel 1.
Když byl Václav Havel ze zdravotních důvodů propuštěn z Borů (míním, že to bylo v roce 1983, tedy v roce, kdy jsem byl znovu zatčen a poslán do kriminálu), pracoval jsem u Dopravního podniku Metro a to na stanici Kačerov. Měl jsem krásnou a slušivou uniformu dozorčího v barvě hnědé a abych řekl pravdu, měl jsem s ní u ženských úspěchy. Takhle jednou po práci, míním, že to bylo na jaře, jsem s velkou námahou nakoupil nedostatkové ovoce a šel za Václavem Havlem na internu do nemocnice Pod Petřínem. Prý už mu je po tom zápalu plic lépe a může přijímat návštěvy rodinných příslušníků a přátel. To jsem se dozvěděl od Aničky Šabatové.

Maroda jsem našel na nemocniční chodbě, kterak tam seděl obklopen chumlem přátel a rodinou na bílé lavici, celý chudák zbědovaný a hubený. Tak jsme tiše kecali o všem možném, anžto v nemocničním županu obejdovali na chodbě dva "důkladně zamaskovaní" tajní. Já marodovi předal ovoce, však Václavovi to radost neudělalo. Olga mne poprosila, abych skočil do pokoje Vaška a vyčistil jeho stolek a lůžko od alkoholu. Podala mi velkou igelitovou tašku a řekla: "Jiří, hlavně se tam dostaň nenápadně, ať nemá Vašek žádné podezření." S tím, že si musím odskočit na záchod jsem úspěšně dorazil do jeho pokoje a začal důkladně očisťovat jeho nemocniční lůžko od pekelného zlořádu.

Jen pod matrací bylo na dvacet lahviček tvrdého alkoholu, pod polštářem jich bylo napěchováno pět a noční stolek byl nacpán chlastem, že mi ta igelitka od Olgy nestačila. Nakonec jsem ty l "vitamínové" dárečky od jeho přátel musel cpát do služebního kabátu. Už jsem se chtěl vydat z pokoje nazpět na chodbu ku přátelům, když tu znenadání stál u mne Václav, který asi vytušil, co jsem s jeho ženou upekl za lumpárnu! Řekl jsem mu: "Vašku, Václave, to Tvoje dušinka Olga nařídila, já za nic nemohu, s ní si to vyřiď. Uznej, ten chlast Tě zničí, a potom, vždyť jsi vážně nemocen a potřebuješ se především uzdravit. Havel na mne vrhl prosebné oči: "Jirko, nech mi tu alespoň jednu malou lahvinku, prosím, chceš, abych Tě poprosil na kolenou, nech mi tu jen jednu jedinou". Těm jeho smutným kukadlům alkoholika se prostě nadalo odolat a jednu láhev rumíčku jsem mu strčil pod polštář.
21. 10. 2012 | 17:24

kormoran napsal(a):

2.
Proč to píši. Nedokáži si představit, kolik tvrdé měny, našich peněz atd.. se vydalo na mejdany, kdy chlast v bytech lepších disidentů tekl doslova proudem, kdy se platilo za narvané hospody, kdy si šlechta Charty užívala peněz a vyloženě rozkrádala a rozhazovala peníze o které venku žádala pro naše rodiny, balíčky do kriminálů atd. Své o tom ví i Petr Cibulka a další vězni svědomí, kteří se dostávali do vězení. Nebylo nás po těch kriminálech mnoho, ale peněz na nás se posílalo z celého západního demokratického světa a to hodně. Jednalo se o velké finanční částky, o které se disent dělil dokonce s režimem pěkně na půl! Do dnešního dne nedokázal Havel odpovědět prof. Janouchovi na otázku: Kam, že se poděly všechny peníze, které ze zahraničí posílal do tehdejšího Československa? To by především zajímalo bývalé politické vězně. A nešlo jen o peníze od profesora Janoucha, ale i od křesťanských organizacích atd.

Chcípali jsme ve vazbách, co hladu jsme tam zažili, do pracovních táborů jsme šli zesláblí s podváhou a nemohli řádně plnit tvrdé výkonové normy, rozesílali jsme na všechny strany žádosti o nějaké peníze na nákup jídla, rozesílali jsme balíčenky s prosbou o zaslání dvukilového potravinového balíčku s nějakým jídlem, že máme hlad. Jídla ve vězení bylo málo a věru špatné. Polovina zubů se mi v puse rozsypala, hlady jsem šílel. A kdo si vzpomněl? Dostal jsem za dva roky vazby jen jeden balíček od Aničky Šabatové! Havel mi mohl poslat do vazby v Ruzyň na mé konto peníze - i další z té šlechty! Mohli zfalšovat odesílatele a peníze bych na vazbě dostal, ale nikdo mi nic neposlal. Ani ubohou jednu korunu!

V bytech šlechty Charty se jídlo nakupovalo výhradně v Tuzexu! Každý svátek v těchto rodinách, narozeniny a jiné slavnosti, to vše se odbývalo v neuvěřitelných žranicích a chlastu! Přístup k penězům z venku měl ale jen někdo. To si tahle parta hyen dobře hlídala a nikoho dalšího mezi sebe nebrala. Havel a jeho parta, tyto hyeny dál prosila Západ, že peněz je málo, a o další a další peníze na advokáty žádala - povětšinou jsme měli ex offo - na balíčky atd. pro nás politické vězně. Jako prasata žila tahle parta, šlechta Charty 77 z našeho hladu, utrpení a sociální bídy! To se nikdy neodpouští! Patolízalové dostávali peníze ze západu na chlast a děvky! Jednalo se převážně o peníze, které měli končit v rodinách politických vězňů, aby nedocházelo k rozpadům manželství z finančních důvodů
21. 10. 2012 | 17:25

kormoran napsal(a):

3.
Celá tahle banda, spojená tak morální kolektivní vinou, dostala pak od Havla koryta. Skuteční bojovníci proti totalitě nedostali po roce 1989 nic! Byla tu vážná obava, že by tito militantní antikomunisté požadovali legálního zrušení KSČ a to podle dokumentu OSN z roku 1948, že by požadovali potrestání zločinců, odebrání jejich nakradených majetků, zákaz práce komunistů v justici, policii, atd. A pan V. Havel se přece na své tajné návštěvě v Moskvě - ještě před 17. listopadem 1989 - dohodl s tamní mocí, že k něčemu takovému nedojde. Proto si Moskva zvolila opilce Havla za nového prezidenta, člověka, který je ochoten ke "kompromisům", tedy zrady na vlastním národu, slabocha a megalomana, schopného podvádět, lhát a zapírat. K této morální deformaci inklinují především opilci! Pamatuji si, jak za totality objížděli kriminály záhadní mužíci v drahých oblecích s ruským přízvukem a prováděli s námi pohovory na téma: "Kdyby v této zemi došlo ke změně režimu.." Jen sondovali, jak jsme na tom s morálkou, jestli jsme ochotni zradit své ideály.

L.P. 199O. Psal mi z USA spoluautor připravované knížky k vydání "Dobrý voják Wolf" Stuart Rawlings, že by nutně potřeboval fotku pana prezidenta a moji maličkosti do knížečky, která má již vyjíti a že kvůli tomu musí urychleně letecky do Prahy. Já z toho nadšený zrovna moc nebyl, arciž knížečka měla být o mně a ne o V. H., ale Stuart mne ku focení nakonec v Praze přemluvil.

Setkání s bývalým panem prezidentem se uskutečnilo ve velmi krátké době v Rybárně. Jak ješita zjistil, že se bude fotit do USA, schůzku značně urychlil. Rybárna je, čtenáři, malá restaurace přímo pod okny domu Václava Havla hned u břehu královského vodotoče Vltavského. V restauraci, která byla vyhrazena jen pro pana prezidenta , tam již seděl pan kancléř, osobní miláček Sašenka, který se po bývalé člence KSČ paní R. Klímové stal velvyslancem v USA. Dále u stolu bylo několik přátel pana Havla a pár goril (StB) z jeho doprovodu.
21. 10. 2012 | 17:26

Záškodník napsal(a):

Bestie

Vám, pravdoláskám, vůbec nic nedochází.Jak příznačné.
Vždyť jste stejně směšní jako byli ti pohrobci Stalina a Gottwalda.

I odsud pramení ta nechuť(o odpor snad ani nejde,tím inteligentní lidé neplýtvají na nedůležité věci) všech normálních lidí k jakémukoliv přejmenovávání, ikonizaci a podobným pošetilostem.
Leč-blbost lidská je věčná.

Za pár let budeme(resp.budete) možná přejmenovávat znova.
21. 10. 2012 | 17:26

kormoran napsal(a):

4.
Václav se u stolu líbezně usmíval a decentně lžičkou ujídal ze zmrzlinového poháru. Bylo na něm vidět, že mu chutná. Mr. Stuart udělal rychle pár snímků a objednal si kávu. Já peníze neměl a proto jsem vedle Havla seděl na suchu. Přítomná Olga, tedy jeho manželka, byla nadmíru spokojená, že manžílek není zase ožratý jako dělo a tudíž mají v rodině velký svátek. Aby ne, když si svého opilce dobře hlídala, aby se jako ničeho, co zavánělo alkoholem nenapil. Václav si objednal už třetí zmrzku a opět na něm bylo vidět, že mu pohár s jahůdkou chutná. "No vidíš, Václave, že to jde i bez toho chlastu", chválila svého abstinujícího manžílka Oluška.

Václav se mne ptal, co dělám a jak se vůbec mám. "Díky tvému nařízení, Vašku, že Wolf nesmí dostat žádnou práci v KC OF, ani jinou funkci, se mám fakt blbě. Ale to asi víš, ne? Bydlím dál v přístřešku za Jedličkárnou, v jedné malinké hygienicky závadné místnosti, a dál hážu lopatou uhlí do kotle." Tak jsem mu řekl popravdě, jak si náramně žiji. "Chceš snad, Vašku, popřít, že jsi nevydal ten příkaz o mé osobě a o dalších, jako je Petr Cibulka, Ruda Battěk... abys jen ty vynikl, likvidovals kolem sebe, megalomane, nejlepší lidi a ještě máš tu drzost se mne ptát, jak já se mám?" Byl jsem pěkně naštván. "Jdu pryč! Nebýt tady Stuarta, tak jsem k tomu focení nesvolil! Doprdele, co tu vůbec dělám! Jdu domů!"

Václav se mezi tím zvedl ze židle, začal se omlouvat a něco breptal, že musí někam nutně jít, potom udělal krok kupředu, však náhle přepadl přes židli, která stála před ním. Válel se tam pan prezident na zemi jako pytel ovsa! Paní Olga vyskočila ze židle a hnala se k ležícímu manžílkovi. Přičichla k jeho ústům, potom běžela k tomu zmrzlinovému poháru, také ho očuchala a už věděla, která bije! "Kdo mu do toho poháru nalil vodku!? Kdo to byl!? Dala jsem výslovný zákaz nedávat mu chlast!" zaječela paní prezidentová, poté běžela do kuchyně a tam vlastnoručně profackovala chudáka číšníka, jenž opilému Vaškovi nosil ty dobré "zmrzlinové poháry".

To fackování bylo z kuchyně zřetelně slyšet až do restaurace. Mezi tím hlava státu pomalu a vrávorajíc vstávala z podlahy a usedla na židli, kterou mu přistrčil pan kancléř. Doprovod a ochranka pana prezidenta se opravdu skvěle bavila. Jen pan kancléř, jako správný šlechtic se nesmál a s kamennou tváří pomáhal malému opilci ven z rybárny. Za celou tou bandou vyběhla nasupěná stíhačka, která svého Vašíka zase neuhlídala. "Tak tohle sis měl, Stuarte" vyfotit. Jak se náš ožrala povaluje po zemi jako čuně. Jó, to minule jsi ho, Stuarte, mohl vidět u něj v bytě . Nejenom nádherně opilého, ale ke všemu ještě pěkně pozvraceného!"
21. 10. 2012 | 17:27

resl napsal(a):

těžcí srabi a demagogové
21. 10. 2012 | 17:28

kormoran napsal(a):

4.
Můj kamarád z Kalifornie si v Praze udělal svůj vlastní obrázek o člověku, kterého obdivuje celý svět. Na tohle focení se opravdu nezapomíná a jsem rád, že k němu nakonec po mém velkém zdráhání došlo. Petr Cibulka tomuto člověku jednou u soudu řekl: "Vašku, jsi prase!" a měl a dodnes má pravdu..

Já to cibulkovské tričko s tím nápisem "Vašku, jsi prase", ještě mám a občas ho na sebe vezmu a také hrdě na veřejnosti nosím. Vím totiž, proč. On ten Cibulka v podstatě perfektně vystihl, jaký opravdu pan Havel po té morální stránce je.

Václava Havla jsem nikdy za svého kamaráda nepovažoval. Byl to podrazák a já s ním skončil už v den, kdy se nechal propustit z vězení v květnu 1989 na podmínku. Podle interního předpisu ministerstva vnitra - tento předpis se vztahoval na celý východní blok- propuštěn z vazby, z výkonu trestu odnětí svobody na podmínku či ze zdravotních důvodů nebo na prezidentskou milost mohl být odsouzený, jen v tom případě, že podepsal spolupráci s StB nebo jinou složkou MV. Neexistovala výjimka! Stačí se jen podívat do materiálu VONSu, kolik disidentů bylo propuštěno z vazby a z výkonu trestu na tento zrádcovský "pardon"! Nic totiž není zadarmo. Ani svoboda a každý si ji cení jinak! Doslova mne uráží, když mne někdo spojuje s opilcem a zločincem Havlem, či dokonce spojuje mou s jeho bezcharakterní osobu! Lumpovi Havlovi jsem nikdy nevěřil, ostatně alkoholikům a mužům, kteří se pusinkují s jinými chlapci se opravdu věřit nedá. Lehce se totiž dají vydírat a se svou morálkou jsou na štíru. Bratrům Havlíčkům se obecně v Chartě dokonce říkalo teplí bratři. Jako první s tím přišla paní Kamila Bendová z Karlova náměstí.
21. 10. 2012 | 17:29

kormoran napsal(a):

5.
Jednou jsem si k ní přišel pro nějaká peníze. Potřeboval jsem na nákup fotografického materiálu, abych mohl ofotit dokumenty a poslat na Západ do exilového tisku. Měl jsem také hlad a prosil paní Kamilu, aby mi něco přidala na jídlo. Převážně se u ní stavovili lidé ze Západu, z křesťanských charit. Uváděla je do pokoje hned vedle vchodových dveří. Když vítal manžel byl vždy a výhradně v obrovských trenýrkách. V pokoji byl dětmi naschvál zničený a rozpadající se starý nábytek. Křesla, skříně - dobrá finta - umocňovaly dojem otřesné bídy, ve které paní Kamila žije s velkým počtem dětí. Každá návštěva ze Západu pak byla velmi štědrá. Za darované peníze se nový nábytek zásadně nekupoval. Starý poničený nábytek dál věrně sloužil jako kulisa bídy, ve které musí rodina žít! Tenkrát křesťanka paní Kamila otevřela velkou zásuvku u amerického psacího stolu a ta zásuvka byla narvaná západní měnou. Vytáhla 100 bonů a dala mi je. Potom nemohla tu zásuvku zavřít. Musel jsem s tím zavíráním zásuvky pomoci, tak byla narvaná penězi. Co se dál s těmi penězi dělo, nikdo neví. To ponecháme na svědomí paní Kamily. Vím jen, že tato šlechta si za peněžní dary opravovala své chatičky, chalupy atd., a to dá rozum, že na chudáky v kriminálech se potom peněz nedostávalo! Navzdory tomu, že jsem paní Kamile z vazby přes advokátku vzkázal, aby mi něco málo peněz poslala do vězení, že mám hlad. Bohatá paní Kamila - jedna z těch, která měla ve šlechtě přístup k penězům - mi ale nic neposlala. Asi si myslela, že mám ve vazbě dobré zaopatření! Po roce 89 mi řekla, že kdyby ona svým jménem poslala na moje jméno peníze do vazby, mohla by být charta 77 obviněna z toho, že financuje nepřátele socialismu a že by to vrhalo špatný stín na Chartu jako takovou a že i ona by mohla skončit ve vězení. Když jsem jí řekl, že na složenku nemusela vůbec uvádět své jméno prohlásila, že by jí mohl někdo na poště vidět: "Vždyť víš, všude má režim své lidi, a to i na poště, jak posílám peníze." Byl jsem smuten, když jsem viděl, jaké mají disidenti výmluvy! Jen aby nemuseli naplňovat svou křesťanskou povinnost.
21. 10. 2012 | 17:30

kormoran napsal(a):

6.
Podobné se odehrávalo ve všech rodinách, kde se držel tak zvaný bank, tedy u lidí, kteří měli přístup k penězům. Pamatuji si, jak jsem jako šílený lítal po Praze, po bytech disidentů a sháněl peníze na balíček pro Jitku, která byla zatčena v souvislosti se skupinou SRA (Jan Wunsch). Zadarmo přepisovala dokumenty Solidarity z Polska. To vše se rozšiřovalo. Její maminka byla v plném invalidním důchodu a měla ještě jednu dceru. Na potravinový balíček prostě peněz neměla! Všude jsem byl odmítán a to i u Havlů! Až Anička Šabatová mi dala na ten balíček. Maminka Jitky plakala dojetím, že jí může za 100 bonů poslat hned dva balíčky s jídlem. To byl ten skutečný boj! Shánět pro lidi v kriminálech peníze, na kterých seděli hyeny! Peníze pro Jitku jsem ale od nikoho nedostal a já sám jsem kolikrát neměl na svobodě co jíst sám. Všechno jsem dával do focení. Potom jsem zjistil, že moje fotky v zahraničí signoval někdo úplně jiný! Zase bych zvracel, když si na to vzpomenu.

Nic se ale nedělalo zadarmo. "Funkce" v disentu se rozdávali jen ze známosti. Nejvíc jich měli bývalí komunisté, nebo děti bolševiků. Za funkci mluvčího Charty se bral tučný plat ve tvrdé měně a stejné tomu bylo u dalších menších funkcí. O dobře placenou funkci byla rvačka a tak o intrikaření a pomlouvání nebyla nouze. Dělalo se mi z toho špatně!

Havla jako alkoholika znala přece celá Praha. Když se vracel po roce 89 z Německa, kde byla podepsána mírová dohoda, byla celá, tehdy ještě československá delegace, vyložená z letadla na starém ruzyňském letišti jako pytle brambor. Všichni totálně pod parou. Při další návštěvě v Německu musel být Havel převezen do tamní nemocníce. Venku se o tom v tisku svobodně psalo, ale doma se nesmělo napsat nic. Fungovala přísná autocenzura médií! Ano, byla to otrava alkoholem! Tak psal západní tisk!
21. 10. 2012 | 17:31

kormoran napsal(a):

7.
Pamatuji se, ještě před rokem 89, když jsem jednou přišel k Havlům, abych tam vyžebral nějaké peníze na manželku Jana Wunsche. Věrka Novotná zůstala sama, manžel ve vazbě, dostal potom 3 roky kriminálu, ona s kojencem a bez koruny. Od režimu nemohla očekávat pomoc a tak jsem lítal a opět sháněl peníze. Paní Olga Havlová nebyla doma, aby své "malé dítě", Vašíčka uhlídala od alkoholu. Nu, její Vašíček se tam válel na zemi celý od zvratků a pusinkoval se tam s chlapcem, kterého pak udělal velvyslancem v USA. Opravdu nechutný pohled! Odešel jsem z tohoto bytu a navštívil Václava znovu. Bylo to o týden později. Nedal mi nic. "Ať se sama o sebe postará!" To byla jeho slova. Nevěřil jsem svým vlastním uším. Tohle mi do očí řekl velký bojovník za lidská práva!

Havel, a to se o něm ví i v zahraničí, je přímo chamtivý po všech cenách a vyznamenáních. Jeho zatím nedosažitelným snem je získat Nobelovu cenu za mír a nebo za literaturu. Není soudný a už vůbec není čestný člověk. Všechno je jen přetvářka a pokrytectví. Jeho ego sleduje pouze vlastní zájmy.

Všichni z HOSu (Hnutí za občanskou svobodu) jsme krátce po roce 1989 protestovali proti tomu, že se ve Zlaté, Karlově uličce a na Karlově mostě propaguje bolševismus tím nejhnusnějším způsobem a to na veřejnosti prodejem ruských hadrů, čepic-ušanek, hodinek a odznaků-metálů, a jiné výprodeje z bývalé Sovětské armády. Náš protest nebyl nikde vyslyšen, prý neexistuje zákon, který by takovou propagaci komunismu zakazoval.

A pak jsme zjistili, že "čepičáři" mají nad sebou ochrannou ruku a to přímo z Hradu! Každý čepičář, který chtěl v centru Prahy prodávat ten hnus, musel se nejprve na úřadě Prahy 1 - jenž vydával povolenky k záboru místa pro prodejce vždy na čtvrt roku - prokázat složenkou 30 tisíc korun, které musel pan žadatel poslat na Nadaci paní Olgy Havlové! Teprve po předložení takového platebního dokladu - poštovního ústřižku - bylo čepičáři dovoleno, aby zaplatil Praze 1 za zábor na čtvrt roku a bylo mu vydáno povolení k prodeji s přesným vymezením místa. Jen ze Staroměstského náměstí až na Hrad těch čepičářů bylo na 60! Já jsem takovou složenku od jednoho čepičáře získal za lahvičku rumu, ofotil ji, napsal kritický článek "Za úplatu Nadaci Olgy Havlové budou možná povoleny k prodeji i drogy" a vše předal následně do ČTK, byť jsem to nabízel k otištění všemu tehdejšímu tisku.
21. 10. 2012 | 17:32

kormoran napsal(a):

7.
Nikdo se však neodvážil něco takového vydat. Národ nechtěl slyšet pravdu, jak se krade, kšeftuje, korupčí, asi proto, že kradl a podváděl v tomto státě snad každý! Milejší mu byla lež, jak se budeme mít krásně a že je potřeba si jen utáhnout opasek. Já dnes říkám: Zlatý internet, kdy může svobodný člověk psát a šířit pravdu a nemusí se doprošovat poseroutků a zbabělců, zda mu kritický článek vydají, či nikoli.

Jediné Rudé Krávo vydávalo v té pohnuté době všechno a za to P. Cibulkovi patří dík. Proč o těch čepičářích vlastně dnes píši. Napsalo mi hodně lidí, že jsem po roce 1989 proti komunistům nic nedělal, a nyní, že jsem generál. Když tisk odmítá vydat jediný článek o pravdě, který se bojí zveřejnit, potom těch pár opravdových bojovníků nemůže nikdo slyšet. Málo lidem je asi seznámeno, že se ještě po roce 1989 dál MUSELO prostě psát samizdatově. Autocenzura byla snad všude.

Strach novinářů vydat něco proti Hradu, byť i sebemenší kritiku, svazovalo ruce i všem knižním vydavatelům. Knížky mnohých disidentů (býv. samizdaty) se soukromě tiskly soukromě z dosahu Prahy! Pravda se vydávala v samizdatech dál až do roku 1995! Příklad byl pravdou šílený Pepino Marci z Prahy. On moje články vydával a rozšiřoval a vydával i jiné "svobodné" autory. V podstatě jsme na tom byli stejně jako před rokem 89. Venku za hranicemi Česka se lidé v emigraci ještě dnes mylně a především hloupě domnívali a domnívají, že příchodem roku 89 se vše v tehdejších Československu změnilo ku svobodě.

Ano, byla tu svoboda slova, ale nikdo tu svobodu, tedy pravdu nechtěl slyšet a už vůbec ne vydávat. Média nasazovala lidem růžová sklíčka naděje, a mezi tím se potichoučku kradlo v miliónech! Teprve, až když přišel bulvár, televize Nova se tento národ pomalu probouzel ze snění, či spíše bych měl napsat z kocoviny, a s hrůzou zjišťoval, jaká je otřesná realita! Že se dál jen lhalo, že nám dál vládnou komunisté a jsou v podstatě zásluhou koktavého Vaška stále u moci!

Vyprávěl mi jeden člověk z oné zmiňované Nadace paní Olgy, že když přišla do Čech ze Západu nějaká nabídka ku pomoci - povětšinou se jednalo zdravotnické zařízení - všechny takové nabídky muselo ministerstvo zdravotnictví posílat nejdříve paní Olze a byla to ona, kdo vyřizoval všechny ty humanitární nabídky. Jen ona v této zemi měla na tom všem zásluhy, že jedině její Nadace zařídila to, či ono, že vše sehnala a obstarala pro děti.
Autor Jiri Wolf
21. 10. 2012 | 17:34

Záškodník napsal(a):

Víte,jaký je rozdíl mezi Clintonem a Havlem?
Havel by si Moniku Lewinskou vzal.
21. 10. 2012 | 17:35

Gru napsal(a):

"Nenapíší to z jediného důvodu, a sice toho, že by to bylo smazáno"

Pozoruhodný argument, vylepšený navíc o vědomí, že vám to smazáno nebude...?

Ale je zbytečné chtít o něčem přesvědčovat lidi, kteří necítí trapnost tohoto aktu. Taky to nepíši jim, ale "těm ostatním".

Já rovněž nevěřím v přechodnost přejmenování, nýbrž mám zato, že přejmenovávat se bude pořád, trvale.
21. 10. 2012 | 17:36

Admirál napsal(a):

hanah -
"do té kampaně za zpětné přejmenování na Ruzyń jdu s vámi, pane Janouchu. Skvělý nápad!"

Také mne to napadlo, třeba jen trochu popíchnout ředitele letiště a.....
21. 10. 2012 | 17:59

Borek Joska napsal(a):

Pane Wolfe, díky za to co jste napsal. Je dobře, že si to přečtou i řady diskutujících, kteří se věnují adoraci V.Havla již 20 let.
P.S. Pan Janouch by si měl uvědomit, že změna kvality čehokoliv se nedosahuje tím, že to přejmenujeme !
21. 10. 2012 | 18:12

bohorodičko, vyžeň putina napsal(a):

kormorán,
k vašemu obvinění bez jakehokoliv dukazu, že havel v roce 89 podepsal spolupráci s stb opravdu nemam co dodat. papír snese vše. petra paroubková vám vaše paměti vydá, rodina paroubkovic si v takovém žánru libuje.
21. 10. 2012 | 18:13

Gudka napsal(a):

Pojmenování letiště by se klidně mohlo změnit, kdyby se lidi dali přemluvit a vyhověli mému návrhu a nabídli prezidentskou kandidaturu Nëlsonu Mandelovi. Zabilo by se tím mnoho much jednou ranou. Uspokojili by se ti, kteří touží, aby prezidentem byl nějaký cizinec, současně by šlo o osobu velice slavnou a uznávanou. Okolnost, že neumí česky nejenže není na závadu (u Schwarzenberga to taky nevadí), nýbrž může být i prospěšná, protože se vlastně s nikým na tuzemské scéně ani nemůže pohádat (většina lidí na vládních postech neovládá angličtinu ani svahilštinu). Navíc jeho kmetský věk 93 roků zaručuje, že se na Hradčanech nevzpříčí na bůhvíjakou dobu. Tady už zaznělo, jak Havel strašně toužil po Nobelově ceně, což je pravda. To byl důvod, proč se tak ucházel o přízeň těch, kteří už cenu měli (např. Arafat). Doporučení leureátů má největší váhu. No, a Mandela nebyl rukojmím touhy po Nobelovce, on by si ji už přivezl s sebou. V takovém případě by letiště asi brzy dostalo nové pojmenování.
21. 10. 2012 | 18:30

Záškodník napsal(a):

Bohorodička

Tady ale pláčete na špatném krchově a veskrze špatném hrobě.
Jen pro vaši ctěnou neinformovanost-Wolf byl disidentem,který seděl ,tuším, deset let nejtěžšího žaláře.

S vaší stížností se obraťte na nespokojené disidenty a emigranty.
Emigrantů,kteří si váží od 90.roku Havla, je pomálu.

Souhlasím s těmi, kteří navrhli,že se letiště mohlo přejmenovat(aby se vlk nažral)třeba po letcích z RAF. Proti tomu by zcela jistě nikdo žádný protest nevznesl,páč to byli nezpochybnitelní!!! hrdinové.
21. 10. 2012 | 18:36

kormoran napsal(a):

Bohorodicko , o tom , co jste uvedl se da polemizovat a muzou to dokazat pouze zucastneni. Ja jsem s Havlem nesedel STBak jsem nebyl a ani jsem s nimi nikdy nespolupracoval(ac jejich tlak a metody jsem si taky zakusil)abych to mohl dokazat , ten clanek jsem okopiroval proto , ze s autorem souhlasim.
21. 10. 2012 | 18:50

PeN napsal(a):

Plakalo, letiště, plakalo
Když jméno Havlovo dostalo
Plakati bude i nadále
Neb bude Havlovo nadále
Však v každé slzičce letiště
Naděje skrytá je napříště
Že třeba již v příští vteřince
Sejmou z něj to jméno zločince
Ta hanba, špína a prokletí
Hned příštím letadlem odletí
Odletí a již se nevrátí
Sbohem, vy zločinci proklatí
Václave, Bille i Madlenko
peklo vám budiž laskavé!
21. 10. 2012 | 18:50

Jáchym napsal(a):

skeptický napsal(a):
Dej psovi blbý jméno,a můžeš ho rovnou zastřelit.
21. 10. 2012 | 14:00
********************************
Když jsem iniciativně navrhoval alternativu - posmrtně přejmenovat Václava Havla na VÁCLAVA RUZYNĚ, tak to né, to nikomu nestálo ani za odpověď !!!
Teď aby se člověk bál vlízt do letadla.
21. 10. 2012 | 18:59

Občan napsal(a):

Pane Janouchu, příště jeďte vlakem. Je to zajímavější a pohodlnější.

Pokud bych měl někam letět, asi bych to raději vzal přes Vídeň nebo Fankfurt. Kvůli tomu příšernému názvu...
21. 10. 2012 | 19:43

kormoran napsal(a):

Souhlasim s nazory - kdyz 'tedy' uz prejmenovat tak napr. po nekterem letci z RAF.

Diky tomuto jsem si vzpomnel na paraskupiny vycvicene a vysazene ( Antropoid,Glucinium, Antimony, Barium a dalsi) na uzemi protektoratu od roku 42-44.

Kde meli kontaktovat 'proverene' osoby(z duvodu ukryti) britskou zpravodajskou sluzbou na zaklade informaci od ceskych uprchliku .

K jakemu prekvapeni vsak doslo , kdyz 'ti' provereni pred nimi zavirali dvere , tudiz hledali pomoc a ukryt na blint , v nekterych pripadech uspesne , nekde naopak udani a i zrada z vlastnich rad - tusim skupina -Barium.

Kde je vlastne point?

Point je ten, ze ti , kteri z techto skupin byli vysazeny v r. 44 a prezili i konec valky, doslova tvrdili , jak se jim zvedal zaludek z toho , kolik obcanu se lacne prihlasilo k nejake odbojove protifasisticke cinnosti.

Taky mnoho skutecne poctivych lidi , verni sve vlasti odeslo z duvodu znamych.

Kdyz se kouknu do minulosti a do soucasnosti vidim urcitou paralelu v chovani obyvatel CR.
Honem velka aktivita , kazdy "byl" disident, vymyslet ptakoviny -opet stavet a odhalovat sochy , busty atp. , jakoby neco takoveho melo pres noc zmenit moralni stav obyvatel.

To je az do oci bijici , jak vetsina touzi zapadnout do davu a ti vycuranejsi si snazi opet namazat vlastni kapsu a o sluzbe statu nemuze byt uz vubec rec.
21. 10. 2012 | 19:44

Občan napsal(a):

pardon - ...Frankfurt..."
21. 10. 2012 | 19:44

bohorodičko, vyžeň putina napsal(a):

záškodník,
já rozumim tomu, že některý disident může těžce nest havlovu slávu, moc a bohatství po roce 89, zatímco on zustal v naprostem zapomění. a přitom třeba trpěl víc než havel. ale i wolf by měl předložit nějaké důkazy. pokud vím, havel měl podlomené zdraví a byl kvuli němu propuštěnej z vězení už v roce 83.
21. 10. 2012 | 20:09

Alka napsal(a):

Letiště Ruzyně mělo být přejmenováno pouze za předpokladu, že by většina občanů s Českým občanstvím o tom rozhodlo v referendu. Tak o tom rozhodlo jen pár prominentů. Je to snad jejich letiště ? Tak je to u nás se vším. O referendu se jen kecalo , když se lákalo a skutek utek. Jediné referendum o vstup do EU bylo celé pokřivené. Stát se měl postarat, aby se v ČT vysílal pořad, kde by jasným způsobem lidi seznámil co to bude pro nás znamenat. To vláda nezajistila a tak na to doplácíme. ... a tak je to se vším. Vás se dotkne jedna nevhodná příhoda a my v tom žijeme. Za protesty se strká do vězení i dále. Nepřejmenujete Letiště Václava Havla Praha na Letiště Smetany z Olomouce ?
21. 10. 2012 | 20:25

Naštvaný napsal(a):

"letiště Václava Havla." Autore, bude hůř. A je to jenom a jenom dědictví po bolševicích a všech těch politicky "pomýlených". O jejich kamarádíčcích nemluvě.
No, snad děti našich dětí se z toho bolševického prokletí konečně vymaní.
21. 10. 2012 | 20:31

kormoran napsal(a):

Bohorodicko, kdyz dovolite , odpovim za zaskodnika.

To nelze vyloucit urcite zavisti ze slavy Havla , nekterych disidentu , ale pouze nekterych.
Ve vetsine pripadu doslo k naprostemu zklamani pri jednani z komunistickou sebrankou.

Totiz heslo : 'Nejsme jako oni ' nebylo nahodne , nybrz ucelove.

Kazda opravdova revoluce se bez krve neobejde - aby si ji lide dobre pamatovali a hlavne soudruzi politici !
Tim , ze doslo k tvz."sametove revoluci" , musite pocitat s dlouhodobymi nasledky a tyto nasledky prichazeji prave ted.

K vete , ze by mel byt 'nekdo'vdecny Havlovi za to, ze byl propusten z vezeni- myslim pol. vezne , nikoliv kriminalni delikventy , by vzhledem k situci doslo automaticky i za presidentovani treba Pepika z Tehotina.
21. 10. 2012 | 21:10

kormoran napsal(a):

P.S. Taky si vsimnete , jakymi lidmy se nasledne obklopoval typu soudruha Pehe- vino, zeny , zpev - sahodlouhe tlachani o demokracii , ale te dmokracii , ktera by vyhovovala pouze jim a pohodlnemu zivotu bez plodne prace a jak jsem jiz uvedl 'sluzbe statu'

Taky se temto soudruhum nesmirne po pohodlnem zpusobu zivota styska.
21. 10. 2012 | 21:25

kormoran napsal(a):

P.S.P.S. V zajmu duslednosti a preciznosti Havel se svym heslem :"Laska a pravda zvitezi nad lzi a nenavisti' neoklamal pouze obcany , ale predevsim sam sebe, protoze jeho vztah s heeeereckou Dasou bylo verejne tajemstvi a v dobe pevneho manzelstvi s Olgou.
Nejde o to , ze pochybil , nakonec cloveka ta prava laska potka jednou za zivot a ani to ne. Jde o to , ze lhal.

Ten spravny Havel se mel k tomu postavit , jako chlap a ne vecne opily cancour s kratkymi kalhotami , klanici se v deliriu na vsechny svetove strany.
21. 10. 2012 | 21:51

Záškodník napsal(a):

Bohorodička

A co Medek,Kryl,Cibulka a desítky dalších?

Medek,který Havlovi(a hlavně Veškrnové )odmítal pochlebovat, byl v podstatě vyštípán z hradu.Ale to příkoří si jako gentleman odnesl s sebou do hrobu.

Co se Havlova zdraví týká, cigarety a chlast udělaly své.
A pokud jde o zápal plic, traduje se, že nikoliv kriminál,ale zimní potok a těžký krok opilce jsou na vině.Co je na tom pravdy netuším,ale stran těch cigaret bych tomu věřil.
21. 10. 2012 | 21:52

bohorodičko, vyžeň putina napsal(a):

kormorán,
nasilná revoluce nebyla potřebná. režim se rozpadl sám jako domeček z karet. kromě toho nikdo si žadný násilí nepřál. kdyby se o něj někdo pokoušel, nedostal by žádnou podporu ve společnosti. česká společnost byla s komunistickým režimem tak hluboce kolaburující, že byste asi musel pozabíjet rovnou všechny. na druhou stranu je zarážející , že nebyli odsouzeni ani vlastizrádci jako jakeš nebo bilak. prostě si myslim, že po tom nebyla společenská poptávka. v devadesátých letech šlo jenom o to si něco urvat, protože kdo si nenakradl tenkrát tak později to už měl o hodně težší. a vláda tehdy řešila uplně jiný věci, než jakeše s bilakem. já jsem si v devadesátých letech neurval nic, přesto si myslím, že to byla neopakovatelná era svobody.svym zpusobem drsná, ale krásná.
21. 10. 2012 | 21:52

bohorodičko, vyžeň putina napsal(a):

záškodník,
já jsem nikdy na žadnou svatozář kolem havlovi hlavy nevěřil. o lidech kolem havla (kocáb, holubová a spol) si myslím svoje....na druhou stranu je mi protivný i druhý extrem, dělat z havla spolupracovníka stb a opilce. myslím, že je to hodně urážející.
21. 10. 2012 | 21:59

Záškodník napsal(a):

bohorodička

Ale houby-většina z nás čekala,že budou bolševici minimálně posláni na nějaký čas do lochu.

Jinak souhlasím-byla to krásná doba,obrovská euforie,která ale ,bohužel,netrvala dlouho.
V té naší naivitě,neposkvrněni žádnou zkušeností s životem v "tržní ekonomice",jsme neměli tušení do čeho se vlastně řítíme.
21. 10. 2012 | 22:01

Záškodník napsal(a):

bohorodička

Případné agentství nemůžu negovat,ani potvrdit(důležité archivy STB byly z velké části zničeny),ale o tom opilství snad není pochyb.
Nevím, kolik je vám let,ale já si živě pamatuju jak vypadávala "šedá lebka" s Havlem z letadla po státních návštěvách téměř na plech. To by mi ovšem vadilo nejméně,jen by to snad nemuseli jeho příznivci tak trapně popírat.
Ostatně, pamatujete ožralého Jelcina? To je holt takový východní kolorit.
21. 10. 2012 | 22:05

pamětník napsal(a):

"Přejmenování letiště bohužel neodstranilo závažné nedostatky v jeho organizaci a nedostatek úcty k cestujícím." ...a nedostatek úcty k převážné většině veřejnosti, která si přejmenování nepřála.
"zahájím stávku vsedě a navíc kampaň za zpětné přejmenování letiště na Ruzyně." Váš petiční arch, pane Janouchu, ihned podepíši.
21. 10. 2012 | 22:07

Alibernet napsal(a):

Soudruh František Janouch, ročník 1931, předseda SR Nadace Charty 77 a její zakladatel a bývalý komouš
21. 10. 2012 | 22:33

kormoran napsal(a):

Bohorodicko 21.52 , typicky alibisticky argument , pisete , ze krvava revoluce nebyla nutna , zahy pisete , ze je zarazejici , ze temer nikdo nesel sedet.))))))

No pro mne to v zadnem pripade zarazejici neni!))))

Jasna a striktni rozhodnuti vudcu naroda , vytvari pevny narod s urcitou hrdosti .

Proto se stale motate ve srackach.

Samani , pro vas dobrou noc a zas nekdy priste!
21. 10. 2012 | 22:33

bohorodičko, vyžeň putina napsal(a):

kormoran,
bohužel naše společnost je nemocná a přejmenování letiště je jenom jedna se záminek na které si ventiluje flustrace. celá EU je nemocná. většina lidí je nespokojená. lidi v evropě se začínají nenávidět tak jako před každou válkou.
21. 10. 2012 | 23:06

Záškodník napsal(a):

Bohorodička
Máte jen částečnou pravdu-lidi jsou frustrováni, a to velmi.

Ale kdyby se to proklaté letiště jmenovalo Fajtlovo,pochybuju ,že by to vyvolalo tak negativní emoce.
Havel je ,ať se vám to líbí nebo ne, velmi kontroverzní osobnost.
21. 10. 2012 | 23:24

Kanalnik napsal(a):

Pane Janouchu, to se stava i na jinych letistich a s jinymi aerolinkami, nejste v tom sam... tezko rici, co bylo pricinou one nutnosti poslat vas na schody, jestli lenost a arogance ci neco podstatneho, o cem nevime...

sam bych to ale tipoval na management, prilisnou vytizenost letiste (na gatu uz stala fronta na odlet stejnym letadlem a proto vas tam nemohli pustit), opravy ci bezpecnost

jinak tubus neni pristavovan k letadlum automaticky a mnohdy prijedou k letadlu jen schody a cestu na terminal musi lide absolvovat pesky ci onim autobusem - tudiz schodum se nevyhnete a nelze se slepe spolehat na to, ze tam nebudou

pokud se vam spatne chodi, doporucuji si vybavit u aerolinky pozadavek na prepravu z letadla do terminalu vozikem, budete to mit bez chozeni a bez bolesti (i kdyz aroganci muzete potkat i tak, zalezi na koho narazite)
21. 10. 2012 | 23:50

Crecyf napsal(a):

Už se těším, až zase někde vyhrajeme nějaké medaile a speciál s našimi sportovci přistane na "starém Havlovi". Nebo kdyby snad nedejbuh třeba na letišti vypadl proud a "Havel musel být kvůli technické poruše zavřen".
21. 10. 2012 | 23:51

ty nejlepší úmysly, jako vždy napsal(a):

Všichni bezstarostně klábosí a nikdo se nestará, proč tedy vlastně pan Janouch přiletěl, když na světovou událost přejmenování neměl čas.

Chystá se nám zase přičarovat Bursíka.
22. 10. 2012 | 02:53

kočka šklíba napsal(a):

Crecyf skvělý postřeh, necháme se překvapit, to asi těm řiťolezcům v čele s Feničem (nechápu proč nesbíral podpisy ve své rodné zemi, njn tam by ho rychle poslali právě tam ;)) nedošlo. Přistání na starém Havlovi je skutečně možné a pravděpodobné :D.
Letiště Ruzyně je skutečně občas zavíráno kvůli mlze, tedy mlžení, to by sedělo, ne? V tom Havel doslova vynikal ;).
22. 10. 2012 | 04:08

paprika napsal(a):

To musí mít pan profesor Janouch radost, že se mu pod jeho blogem, kritizujícím poměry na letišti, seběhlo tolik bolševiků a komoušů všeho druhu, aby se tu mohli vyzvracet a vyplakat ze svých mindráků. Je to smutný pohled na tu tlupu zakomplexovaných figurek.
22. 10. 2012 | 08:11

český maloměšťák napsal(a):

bohorodičko, vyžeň putina napsal(a):
kormoran,
bohužel naše společnost je nemocná a přejmenování letiště je jenom jedna se záminek na které si ventiluje flustrace. celá EU je nemocná. většina lidí je nespokojená. lidi v evropě se začínají nenávidět tak jako před každou válkou.
21. 10. 2012 | 23:06
--------
Vyvozovat z chování zaměstnanců /možná managementu/ jednoho letiště v Kraďákově...že dojde v Evropě k válce...může, s odpuštěním, snad jenom blbec.
22. 10. 2012 | 08:37

J. napsal(a):

Milý Janouchu,
třeba šéf ochranky slyšel od M.Uhdeho v televizi vyprávět, jak prý jsi osobně měl intervenovat, aby Milan Kundera nedostal Nobelovu cenu za literatur. Protože Kundera v totiž neodsoudil zásadně socialismus s lidskou tváří.
Tak to máš za to, ty podlý disidente, který nás tady jen kritzuješ. Příště tedy se svou chromou nohou do Prahy už pro jistotu nejezdi!
22. 10. 2012 | 10:21

Medikolog napsal(a):

Pane JANOUCHU,

V chodbě tedy stáli "dva arogantní muži", kteří měli zjevně za úkol ODKLONIT:) cestující od uzavřené prostory, kde se třeba "posilovali" VIP hosté ceremoniálu přejmenování letiště, či nějaké podobné "veličiny". A vy, pane Janouchu, jste je "pokorně" požádal aby vám zavolali samotné pohlavárstvo celého letiště... jak "NEAROGANTNÍ". Předpokládám, že vám ti dva pánové nevyhověli a že vy jste se po dlouhé době cítil jako řadový občan. To jistě bylo pobuřující, bolesté, ale snad také poučné.

Víte, že se stejnou, ba přímo kolosální arogancí přejmenovala parta kamarádíčků mé milované letiště se jménem krásným jako Nekázanka po humanitárním bombarďákovi civilistů i žen a dětí o němž se traduje, že je za střízliva od roku 1968 nespatřil?
22. 10. 2012 | 10:54

Josef K. napsal(a):

Jakákoliv zmínka o V.Havlovi je zřejmě mrkví zavěšenou před tlamy největšího plebsu na tomto území, sjezdu opilých mravokárců, kteří sami souloží s oji a kozami ve svých stodolách, popíjeje nekvalitní alkohol, soudě dle kvality anithavlovských vyjádření.
Míra spontánní nenávisti odpovídá jejich strachu z odhalení.
22. 10. 2012 | 12:38

skeptický napsal(a):

Havel dojel na radu přestat kouřit.Některé rady jsou dobré ,špatný výsledek,některé špatné,výsledek dobrý.
22. 10. 2012 | 14:12

Medikolog napsal(a):

Pane Janouchu,

až uděláte tu stávku v sedě za přejmenování Letiště Praha Ruzyně zpátky na Letiště Praha Ruzyně, dejte vědět. V maximální míře vaši snahu podpořím.

Teda Josef K. 12.38, raději nám neříkejte jméno toho svého popisovaného kibucu ducha... to jste transformoval z materiálů Thule?

A to ani nevíte, že mezi námi zmizelo nepozorovaně zase několik "vašich oblíbených";-) zcela beze stopy.
22. 10. 2012 | 14:12

PB napsal(a):

Milý pane - naivní profesore,
taky bych chtěla mít za normalizace tu výhodu mít kam utéct.
V tomto měl snad Husákův socialismus nespornou výhodu, ne?
Vy jste si odešel na sever, ale my už nemáme utéct kam (ač situace je dál méně svobodná).
V zemi, kde měli chartisté dojem, že svoboda zvítězila, máme dnes jednoho z nejbližších mužů prezidenta, který si dovolí (asi po konzultaci s prezidentem) dát do medií níže uvedené, a media mu to povolí publikovat...:
(zdroj Novinky.cz)
Havel sloužil satanovi, Klaus pravdě a lásce, napsal vicekancléř Hájek
Podle vicekancléře nynějšího prezidenta Petra Hájka byl zesnulý prezident Václav Havel v satanových službách a byl nástrojem lži a nenávisti. Nástrojem pravdy a lásky se naopak stala současná hlava státu Václav Klaus. Hájek to podle serveru Parlamentní listy píše ve své nové knize Smrt v sametu, která má vyjít v listopadu.
***
Tak co, pane profesore, ještě sem někdy přiletíte?
Anebo založíte Chartu 012?
22. 10. 2012 | 15:15

prorok napsal(a):

Pane Janouchu, nevim zda ctete tuto diskusi. Ackoliv to neni podstatne.
Dalo by se rict, ze vas prispevek tak trochu zavani jidasskym grosem. Ale tech mate jiste dost na to, abyste si takto prilepsoval. Spise mi pripominate ratlicka, ktery kdyz v parku narazi na svuj davny bobanek, ozivi jej malou sprskou. Alespon na chvilku tak prodlouzi jeho nenavratne uvadnuti a podobne, ze?
22. 10. 2012 | 15:19

pamětník napsal(a):

Josef K.:
"opilých mravokárců, kteří sami souloží s oji a kozami ve svých stodolách" Vaše vlastní zkušenost? Byl jste za tu kozu anebo nedejbože za oj? Jaké to bylo?
22. 10. 2012 | 15:23

Ucpaný chobot napsal(a):

Letiště, navrch huj a uvnitř fuj.
22. 10. 2012 | 22:18

packaj napsal(a):

Důvod proč se v Ruzyni často vysedá ne chobotem, ale po schodech a do autobusu, je rozdělení letiště na schengenskou a neschengenskou zónu. Na každém takovém letišti tím trpí speciálně místní, národní přepravce. Vy jste přiletěl ze schengenského prostoru, ale další, následující let letadla ČSA je mimo schengen. Vaše letadlo tedy zastavilo u chobotu v neschengenské části letiště, ale vás je třeba vyklopit do části schengenské. A tak musíte po schodech do autobusu a ten vás doveze do neschengenské části. Jediné řešení by bylo letadlo zastavit u té správné části letiště a pro případný další let z opačné části letiště toto letadlo přetáhnout. To ale nikdo dělat nebude. Pokud by jste přiletěl do Prahy s jinou společností (tedy ne českou), nikdy se vám vystupování po schodech nestane.
23. 10. 2012 | 15:24

přitelkyně gorily napsal(a):

Pane Janouchu,

byla tam jenom jedna "gorila" a já s tou "gorilou" žiju a věřte mi, že ho znám lépe, než vy za ty dvě minuty, co jste si tam snažil dokázat, že jste Někdo a že se před Vámi budou všichni klanět, ale můj přítel nikomu do prdele neleze a jediné, co na tom letišti dělá celých 12 hodin vestoje je, že si vydělává na hypotéku a na nejnutější potraviny a striktně dodržuje všechna nařízení svých nadřízených, aby o svou práci nepřišel! Přesně tak, jako to dělá vetšina české populace, která nežije, jen přežívá!! Kde jsou ty zlaté časy, kdy měl každý jistou práci a byt za hubičku bez žádné hypotéky na 30 let!!! Já byla taky ve Švédsku, tam jsou lidi úplně jinde, než zde, asi to bude tím, že nechlastají a ani k tomu nemají žádný důvody!!!! Jak jste se přičinil k tomu, aby to tady bylo podobně jako ve Švédsku?? Tím, že jste tam utekl ste pomohl akorát sám sobě!!! Tomu říkám vlastnectví!!! Jenomže víte pane Janouchu, lidi tady síce dřou bídu, ale alespoň mají svůj názor a charakter...
Sbohem na letišti VH!!!
03. 11. 2012 | 11:17

Adolf napsal(a):

J.F. Kennedy byl feťák, kterého si nskonec Amíci odpráskli, je to jejich národním zvykem. Charles de Gaulle byl zase tak populární, že se ho třicetkrát pokusili zabít. A po obou nakonec pojmenovali letiště. Je to spíš ostuda a důkaz, že nejen Češi jsou pitomý pokrytecký národ. Václav Veškrna, je tedy nyní z Ruzyně, smutný klaun, kterého sice nikdo nejspíš nechtěl zabít, ale který ve své naivitě zpackal co šlo, se také stal nakonec letištěm.

To, že Ruzyně je spojena mezi lidmi s vězením, je jen lež některých dnes vlivných a pana Janoucha. Ruzyně byla vždy spojena především s letištěm.
S vězením si ji spojovali jen ti, co s vězením měli co dočinění.
Proto bude letiště Ruzyně vždy letiště Ruzyně, ať už se to panu Janouchovi a podobným líbí nebo ne.
07. 12. 2012 | 11:43

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Boudal Jiří · Brenna Yngvar · Bureš Radim C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Girsa Václav · Glanc Tomáš · Groman Martin H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hapala Jiří · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří · Chytil Ondřej J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kupka Martin · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Maláčová Jana · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Rath David · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schneider Ondřej · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukal Josef · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Stulík David · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomek Prokop · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojta Vít · Vojtěch Adam · Vojtková Michaela Trtíková · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Walek Czeslaw · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zahumenská Vendula · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy