Hillary, to snad ne!

07. 12. 2012 | 11:14
Přečteno 9166 krát
komentář k bleskové návštěvě ministryně zahraničí Hillary Clintonové v Praze

Byl jsem skoro ochoten považovat Hillary Clintonovou za nejlepšího šéfa americké diplomacie hned po Henry Kissingerovi a Madlen Albrightové a blahopřál jsem sympatickému Barackovi Obamovi k jeho volbě. Už nebudu, protože skoro na konci své diplomatické kariéry přilétla Hillary Clintonová na bleskovou návštěvu do Prahy, aby zápecným českým Honzům sdělila, že Westinghousem nabízený AP1000 je nejlepší na světě. Bohužel mě kníže nepozvalo na drink se svou kolegyní a tak jsem se ji nemohl přímo zeptat, odkud to ví.

Westinghouse totiž ještě nepostavil a nevyzkoušel ani jeden z reaktorů tohoto typu. Nepopírám, že v něm jsou použity některé chytré nápady a konstrukční řešení. Pasivní bezpečnost je jistě důležitým elementem zabezpečení složitých reaktorových systémů. Ale jak se ale tato řešení osvědčí v praxi? Odpověď na to může dát pouze několikaletý provoz reaktoru AP1000. a hlavně vyčerpávající analýzy prokazující, že pasivní systém nemůže přece jen v určitých situacích selhat. První z těchto reaktorů však bude dán do provozu v Číně v horizontu asi dvou let. Teprve tři-pět let po jeho startu (nejdříve!!!) by tedy mohla paní ministryně možná prohlásit, že jde o nejlepší reaktor na světě. Ale měla by to dělat ministryně zahraničí?

Pro firmu Westinghouse po roce 1994 nebylo velkým problémem zmodernizovat řídící systémy ruských reaktorů VVER1000, které v tomto směru skutečně silně zaostávaly: během pěti let jsem měl možnost podrobně se seznámit s více než tuctem reaktorů tohoto typu, provozovaných v Ukrajině.
Ale již v druhém projektu v ČR si Westinghouse, dá se říct, vylomil zub. Začal totiž dodávat na Temelínské reaktory i palivové články, o kterých také říkal, že jsou nejlepší na světě. Ty se mu však nepovedly, objednavatel nebyl spokojen, a tak se po nějaké době ČEZ vrátil ke starému ruskému dodavateli, TVEL, a začal palivové články znovu dovážet z Ruska.

Svévolí našich předlistopadových úřadů jsem částečně Švéd a mám na věci i švédskou optiku. Měli jsme ve Švédsku „vlajkovou loď“ jaderného průmyslu – ABB Atom: vybudoval jedenáct velice povedených reaktorů varného typu ve Švédsku a Finsku, které dodávají spolehlivě přes 40% elektřiny. V době zeleného pomatení smyslů byl však tento prosperující podnik postupně prodán americkému koncernu Westinghouse. Po několika letech pak koupila celý podnik japonská Toshiba. (Mimochodem, ví paní Clintonová, že v Praze lobovala vlastně za japonskou Toshibu?). Práce na projektech reaktorů s pasivní bezpečností Secure a Pius byla zastavena a sdělovací prostředky si stěžují, že údržba švédských jaderných elektráren je Westinghousem prováděna pomalu a málo efektivně.

Do Prahy by ale též neměl, i kdyby si v Turecku nezlomil ruku, přispěchat ani ruský ministr zahraničí Sergej Lavrov, aby vyhlásil MIR1200 za nejlepší reaktor na světě. Podobná prohlášení by neměla patřit do portfeje ministrů zahraničních věcí. Nehledě na to, že poslední varianta MIR1200 s výkonem reaktoru jen o 6% nižší je již v provozu v čínském Tianwanu,včetně všech svých pasivních bezpečnostních prvků. Nabízená varianta MIR1200 je zatím ve výstavbě na dvou místech.
Ministři zahraničí obou supervelmocí by neměli zapomínat, že malá Česká republika je v oblasti budování jaderných elektráren sama, dalo by se tak říct, supervelmocí. Vybudovala totiž 25 velkých energetických reaktorů, většinou typu VVER, takže se v této výrobě slušně vyzná. V době privatizačního šílenství čeští „podnikavci“ sice prodali Škodu- Jaderné strojírenství do jakýchsi kavkazských rukou. Tam se ale ani neohřála a nyní patří Rusům.

Svá přání k ministrům zahraničí jsem již vyslovil. Čeští politici, jak z ODS tak i z ČSSD, by se měli pro jednou ovládnout a nechat vypsaný konkurs na dostavbu Temelína proběhnout bez politických a korupčních tlaků. Naši potomci by jim za to byli jistě vděční.

Mít dostatek kilowattů je pro naši bezpečnost důležitější než dvacet tanků, kterými prý naše armáda dnes disponuje. Již před pětatřiceti lety Andrej Sacharov postavil rovnítko mezi jadernou energetikou a svobodou Západu.

Praha 5.12.2012

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

modrý edvard napsal(a):

Pěknej článek, k věci.
Když k nám chce přijet nějaký ministr zahraničí, no proč ne.
07. 12. 2012 | 11:25

Martin napsal(a):

Tak tak, konečně to někdo řekl na plnou hubu, že Westinghouse neumí ani řádně vyrobit palivové soubory a to si od nich máme koupit celý reaktor. Ty tam jsou časy kdy Westinghouse žil z Teslových patentů, dneska je to podprůměrná korporace ovládaná finančníky.
07. 12. 2012 | 11:30

gaia napsal(a):

Již před pětatřiceti lety Andrej Sacharov postavil rovnítko mezi jadernou energetikou a svobodou Západu.

a před 60 lety zas Stalin řekl Poručíme větru dešti.
V 21. století být jadernou supervelmocí, to je hanebné, obyčejný člověk se musí za naše vrcholné představitele akorát stydět.

A protože se politici dohodnout neumí spolu a ani nechtějí, nejlepší by bylo nestavět.

Proč vyvážet energii a tím vlastně životní prostředí, Proč nevyvážíme něco jiného a hodného 21. století?
07. 12. 2012 | 11:36

Martin napsal(a):

gaia: Vývoz elektrické energie z ČR se letos významně utlumil, došlo uhlí. Než stihneme dostavět Temelín, budeme několik let elektřinu dokonce dovážet.
A nic jiného na vývoz moc nemáme, protože jsme si průmysl zničili výpalným OZE, povolenkami CO2 a další byrokracií.
07. 12. 2012 | 11:42

češka napsal(a):

Super článek, diskuse ale chybí k podstatě.
Polostátní ČEZ, za peníze českých spotřebitelů, prošustroval peníze v Rumunsku a Albánii, postavil sluneční elektrárny, nyní chce dobudovat Temelín.
Elektřinu ČEZ exportuje do zemí, kde domácnosti platí za el. energii méně, než u nás.
Regulační úřad ani vláda nás, obyčejné domácnosti, před nárustem cen el.energie nechce, nebo nemůže, chránit.
Proč se nás nikdo nezastane?
Proč nikdo neřekne, až skončí dotace fotovoltaiky, začneme uvažovat o další finanční zátěži obyvatelstva?
Elektřiny je plno, my ji exportujeme, přes nás jde tranzit ze severu Německa na jih, pro naši spotřebu navíc nic nepotřebujeme, když klesne spotřeba díky úsporám, zvedne se cena. Člověk zateplí dům, ale za 2 roky platí stejně, jako když dům nebyl zateplen. Kdyby nikdo nezateploval, ceny by se zvyšovat nemohly, protože koncový plátce by neměl z čeho platit.
Stát naříká, že mu rostou mandatorní výlohy, ale to, že rostou ještě rychleji občanům ignoruje.
Doporučuji Kalouskovi zavést 100% daň, místo sociálních dávek dát každému rakev a lopatku, na hřbitov dojde pěšky.
07. 12. 2012 | 11:43

Ferda napsal(a):

Ale autore, to jste si to rozlil u našich tzv. pravičáků,kteří nám stále vtloukají do hlavy, že vše, co je z Ruska je špatné a co z USA je výborné. A pak ty jejich řeči o ohrožení národní bezpečnosti Ruskem. Oni jsou ve své zaslepenosti schopní po rozkradení všeho udělat z naší kotlinky ještě Černobyl nebo japonské pobřeží po tsunami.
07. 12. 2012 | 11:54

gaia napsal(a):

češka

souhlas

a až si Němci dostaví tu přečerpávačku někde v severním moř, tak jim třeba větrníky a solár budou stačit a mohou říci spolu s rakušáky

my od vás tu jadernou elektřinu nechceme. nechte si ji.
Budou si s ní pak v Albánii zadarmo topit a svítit a našinec jen bude platit a platit a nést riziko pobytu vedle nebezpečné stavby?

stát má dát na to záruky, ale kdo je to stát. Ludvík XIV již určitě ne.

Občané by do toho měli určitě dost co mluvit.
07. 12. 2012 | 11:55

český maloměšťák napsal(a):

A co Areva ?

Martin
Průmysl zničil Klaus a jemu podobní a globalizařní procesy. OZE jsou epizodou.
07. 12. 2012 | 11:56

rejpal napsal(a):

češka
Na rakev a lopatku ať si každý laskavě našetří sám. Kdybychom sami sobě neprožrali budoucnost, měli bychom i na lopatku z nerezu.
A akonec, proč ještě nevypsat daň za šlapání po chodníku směr hřbitov. Lidské zdroje je třeba fruktifikovat.
07. 12. 2012 | 11:59

gaia napsal(a):

Ferdo

jsou schopni z ní udělat elektrárnu Evropy, ve které se nedá žít.

Zisky z OKD jdou do Ameriky, jen jeich ředitel sám přiznal , že bere 120 milionů ročně plat, který posílá do USa na utracení svým dcerám, celé černouhelné bohatství spadlo Bakalovi do klína za bezcenné americké dluhopisy, ten by chtěl poddolovat celé Beskydy a nyní si Amíci ještě chtějí prolobovat tu dostavbu.
07. 12. 2012 | 11:59

Miroslav Pivoda napsal(a):

Pane Janouchu, možná že jste záměrně nebyl pozván na onen drink. Proč? Možná, že hlavní účel návštěvy Hillary Clintonové v Česku byl úplně jiný, a proto nebylo vhodné, aby ji při příležitosti drinku nějaký odborník ztrapňoval.
07. 12. 2012 | 12:00

klinik napsal(a):

A čo sa dalo očakávať od Hilary? Je to asi tiež taká "odborníčka", ako Parkanová a Peeake. Potom sa nemožeme diviť, kam republika smeruje. O Nečasovi ani nehovorím.
07. 12. 2012 | 12:00

gaia napsal(a):

rejplae

i z mrtvoly se platí DPH až umřete, bude muset i ten váš odvoz někdo zaplatit na daních.
07. 12. 2012 | 12:01

David napsal(a):

"...Do Prahy by ale též neměl, i kdyby si v Turecku nezlomil ruku, přispěchat ani ruský ministr zahraničí Sergej Lavrov, aby vyhlásil MIR1200 za nejlepší reaktor na světě.

...Ministři zahraničí obou supervelmocí by neměli zapomínat, že malá Česká republika je v oblasti budování jaderných elektráren sama, dalo by se tak říct, supervelmocí...."

---------------------------------

Výborně!!!

Z toho vyplývá jediný logický závěr.

Už toho bylo dost!

Nejsme přece žádná kořist, o kterou by se měly prát supervelmoci!

Čeští politici, jak z ODS tak i z ČSSD, by se měli pro jednou ovládnout a nechat vypsaný konkurs na dostavbu Temelína - ZRUŠIT !!! bez náhrady.

Naši potomci by jim za to byli jistě vděční.

Jsme totiž dlouhodobě podváděni. Když se prosazoval Temelín, říkalo se, že jinak by nebyl dostatek elektřiny. A nakonec ji ve velkém vyvážíme. V budoucnu nebude potřeba tolik elektřiny. Hospodářská krize bude dlouhodobá!!!
07. 12. 2012 | 12:01

mladík napsal(a):

A co jiného se dalo od Hilary očekávat? Je to "odbornice" v dané problematice na baterky. Asi taková, jako naše Parkanová s Peake. To se ještě budeme divit. No, ale vždyť se hlásá, že "všechno americké je nejlepší". Tak si toho ještě užijem. Někteřý lidé pro prachy se na počkání stanou odborníci na vše.
07. 12. 2012 | 12:06

Martin napsal(a):

gaia: Německo po odstavení JE bude mít tak velký nedostatek elektřiny, že koupí cokoliv. Stejně tak jako elektřinu z Temelína musí kupovat Rakousko, protože to má velký nedostatek elektřiny již asi 25 let.

český maloměšťák: Průmysl zařízený na RVHP by zkapal tak jako tak. Klaus u toho jistě byl, ale i kdyby tam byl Karel Gott, tak by to v zásadě nedopadlo jinak.
Zato OZE, odpustky CO2 a byrokracie vyhánějí i ten zbylý průmysl co přežil a to už není možné se vymlouvat na RVHP ani na Klause.

David: V době rozhodování o Temelíně skutečně nedostatek elektřiny byl. Že pak po revoluci zkapaly podniky a tudíž nebyl odběr, nikdo v 80. letech minulého století netušil.
07. 12. 2012 | 12:07

nahnaný do VUMLU napsal(a):

to vše nám říkali již ve VUMLU a já vůl jim nevěřil
07. 12. 2012 | 12:08

gaia napsal(a):

David

souhlas

Nejsme přece žádná kořist, o kterou by se měly prát supervelmoci! ZRUŠIT !!! bez náhrady.
našinec z toho stejně nic nemá, já už dnes děcka, když chtějí sáhnout na vypínač, pleskám přes ruce.
Martine

vy si těm svým bludům věřte, kyž chcete, ale mně je nevnucujte.

v současné době neběží na světě žádný projekt toho Werstinghaus, řekla i Dana Drábová v TV

Chápu, že jsou na to amíci úplně říční.

Proč ale máme být jediní? Dohnat a předehnat, na to lidi ještě v 89 skočili, dnes však už ne.
07. 12. 2012 | 12:14

Ládik!!! napsal(a):

Jádro stojí 3Kč/kg a je levnější, než pelety. Soused tím topí v dotovaném pecku.
07. 12. 2012 | 12:15

rejpal napsal(a):

gaia
dobře, že jste mi to napsala. Budu se snažit utratit vše, co mám, tak abych neměl žádnou odúmrť. A DPH ať si zaplatí Kalousek.
07. 12. 2012 | 12:19

rejpal napsal(a):

gaia
Skočili na reformy, slibované diletanty, skočí i na každou jinou blbost. Jen když se nabarví správnou barvou.
07. 12. 2012 | 12:21

TomášL napsal(a):

Dobrý den autore,

nu, myslím si, že jednání Clintonové je zcela v souladu s postavením, které má.
07. 12. 2012 | 12:22

Inci napsal(a):

Pan Janouch zraje na zdejších blozích jako víno .... pomalu , ale přece ...

Ještě nedávno zde bránil zuby nehty kleptokratickou vládu premiéra Topolánka a jeho kumpánů Béma , Dalíka , Janouška ... nebo Janoucha ... né , byl to známej primátor Prahy Janoušek , nebo Janouch ... teď už vážně nevím kam s úplatkama ... :-(

... dost legrácek .

Začínám si pana Janoucha zase vážit , trochu té demokracie mu v cizině za nehtem asi uvázlo .
07. 12. 2012 | 12:23

TomášL napsal(a):

Tedy zvolám, autore!

Hillary, ale ano! Od toho máš tu funkci!
07. 12. 2012 | 12:23

gaia napsal(a):

rejpale

asi se budete muset rozpustit a vypustit

nebo to za nás může udělat ta vybouchlá jaderka. Pak se lidé skutečně vypaří a jen někde z nich zůstanou stíny. Jako v Hirošimě.

Není to hlavní důvod, proč na to tak tlačí, aby ani neměli žádné náklady náš národ někam odklízet?
07. 12. 2012 | 12:25

Burbank napsal(a):

Ono to ministerstvo zahraničí je stejně jenom taková hokynařina. Vzpomeňme na Madeleine Albrightovou a její účast v privatizaci energetiky v Makedonii. A nejen ministerstvo zahraničí a nejen v USA. Urvi co můžeš, dokud máš informace a dokud je co urvat. Služba národu, přísaha na bibli, opičárna. Jestli má Clintonová akcie Westinghouse tak je jí jedno, jestli podnik vlastní Toshiba.
Je mi jí upřímně líto, jednou jí to bude strašně mrzet. Až bude někde na ulici tančit za zvuků saxofonu from "Vákla Ável" aby přežila další den, bude si jistě říkat: "Kam jsem se to já kráva drala, proč jsem furt chtěla víc..."
07. 12. 2012 | 12:28

rejpal napsal(a):

gaia
Ale na druhou stranu, proč by se nás právě oni měli zbavovat? Jo, kdyby šlo o Brusel s naše partnery v EU, to bych docela chápal. Já bych si takového kumpána, jakým jsme my, nikdy do party nevybral.
07. 12. 2012 | 12:32

gaia napsal(a):

rejpale

až nás vysají z posledních zbytků, tak co s námi. Pak to tu mohou kolonizovat.
Ve středu Evropy, to je přeci strategická poloha.
07. 12. 2012 | 12:36

modrý edvard napsal(a):

gaio, Němci místo jaderek stavějí uhelky. Opravdu se Vám to líbí?
http://byznys.lidovky.cz/nemci-zavrhli-jadernou-energii-misto-ni-spaluji-uhli-ve-velkem-p72-/energetika.asp?c=A121106_170129_energetika_mev
07. 12. 2012 | 12:43

Joachym Brezina napsal(a):

to gaia:
žádná jaderka nevybuchne, protože 21.12 to tu zhasne komplet, nečtete internet? tam to je všecko popravdě napsané, nejdříve zemětřesení, pak se na tři dny setmí a potom až se srovnají všechny planety otevře se tajemná brána a spadne na nás planeta Ninibu.

Tak tu neděste lidi vybouchlýma nebo potenciálně vybuchujícíma jadernýma elektrárnama madam.

Díky Vám a Vašim zelenoblábolným kecům mám skvělý pocit, že zatopím PETkama, letos tak hezky proženu i letní gumy komínem. Odpad poctivě třídím, hážu to do koše pojednom, nikdy sklo a potraviny současně, vždycky jen nejdříve sklo a pak potraviny.
Jo a léky zásadně splachuju do záchodu.
Když o tom tak přemýšlím, honem abych někde sehnal olej a mohl ho vylít nejlépe v CHKO do nějakýho jezírka......

Za odměnu Vás přivázat k rumpálu nějaké vrtule co hyzdí krajinu a když nebude foukat, budete hezky točit klikou aby se vrtule otáčela a vyráběla elektřinu a mě neteplalo pivo.

Doufám, když jste tak zelená, že aspoň pracujete na skládce a něco pro tu přírodu děláte, že hezky třídíte komunální odpad.
Jestli tu jen pindáte, tak ať Váš klepne....
07. 12. 2012 | 12:44

gaia napsal(a):

Joachym Brezina

na mne nic nesvádějte

Zelení se velmi liší v prostředcích, jakými zlepšení přírody dosáhnout.Zelené myšlenky a nápady jsou stejně odlišné a konkurenční, jako rostliny v lesním ekosystému a na rozdíl od rostlin ani nesdílejí stejné spektrum čistých odstínů barvy chlorofylu.Zelené myšlenky sahají od odstínů rudé až po odstíny modré.
a to, co vy popisujete je dílo modrých zelených, Bursika a biomasy např. chápete?

Dalo by se říci, že zelené nyní ovládli sinice a to známe, jak jsou jedovaté a jaké škody tropí v nádržích.
07. 12. 2012 | 12:57

DH napsal(a):

Pane Janouch jste li Švéd dovážejte odpadky a nekritizujte Toshibu.
07. 12. 2012 | 12:58

gaia napsal(a):

P.S

Joachyme, já kdybych měla rozhodovat, tak bych dala přednost ekologickému hledisku. Odkad to je k nám blíž a odkad se mohou dovézt součásti např. po železnici.

Z toho to hlediska považuji přílet madam letadlem na několikahodinovou návštěvu až z USa za zhůvěřilost a tahat sem součástky letecky z Ameriky nebo lodí přes Hamburk taktéž.

Ale na toto ti modráci nehledí vůbec
07. 12. 2012 | 13:02

Joachym Brezina napsal(a):

gaia.
na to jak tu chválíte odstíny chlorofilu, tak Vaše názory jsou silně emotivně jednobarevně odstínované, někde na pomezí lehké až těžké hysterie.

Osobně jsem pro jádro, zastavit nesmyslné plýtvání uhlím, plynem. Viděl jsem příliš mnoho krásných polí, osetých fotovoltaikou, že mi je z toho k ...zvracení. Krásná panoramata zhyzděná větrníky....mrtvá krajina.

Lituji, že tu nemáme kousek Islandu, ale spíše divoký západ. Taky bych raději čistější zdroje elektřiny, jenže u nás sopky aktivní nemáme, tak aspoň to jádro. Jestli Vám JE vadí, polykejte jodové pilule, pro jistotu, co kdyby.

Mě osobně jádro nevadí.
07. 12. 2012 | 13:05

bohorodičko, vyžeň putina napsal(a):

pane hezoučký,
vážně si myslíte, že westinghous naprojektoval tyhle reaktory na zelené louce a ted všichni s napětím čekají, jestli to bude fungovat? to přece není test první atomový bomby v nevadě. ono už neni opravdu poznat kdo za koho kope a kdo má kde jaký svoje finanční zájmy. můžu se ptát, proč píšete takové články a muže mě napadout spousta odpovědí. a taky nemáte pravdu v tom, že jde čistě jenom o techniku. jde taky o naší hořkou historickou zkušenost s rusákama a současnou zkorumpovanou a zločineckou vládu ruska. já by bych si velice přál, abysme se plíživě nedostávali do toho východního prostoru mafianské kleptokracie. my už tam zřejmě asi jsme. ale měli bysme dělat všechno proto, abysme se odsad dostali.
07. 12. 2012 | 13:05

bohorodičko, vyžeň putina napsal(a):

opravuji,
pane janouch!!! omluva.
07. 12. 2012 | 13:08

Burbank napsal(a):

gaio, to jste napsala moc hezky. Tak elegantní, distinguovaná odpověď tak postiženému člověku (angl. cripple), jako je jistý Brezina, reference k fotosyntéze, podařené.
Infekce Zelených sinicemi mě také trápí, zatím nevím, co s tím. Už jsem doufal, že jsou na smetišti dějin, a hele: Bursík, Kuchtová opět na scéně.
07. 12. 2012 | 13:09

Joachym Brezina napsal(a):

gaia:
k tomu PS... nemusela jezdit vůbec, nebo mohla přijet na kole či doplavat.....
Stačilo i zavolat a říct...koupíte to od nás, nebo vybombardujeme Prahu.

už neekologicky se chováme, tím že tu pindáme a spalujeme elektřinu neefektivním způsobem a tím zatěžujeme životní prostředí.
Lépe poslat poštovního holuba (pokud to není týrání zvířat) nebo posla a počkat až za tři dny dojde zpět s odpovědí. Nebo za dva dny dojede na kole.

Odmítám mýt se v dešťové vodě, svítit loučemi a zadek si utírat lopuchem. Jestliže v této době mohu požívat výdobytků téhle odporně prohnilé neekologické společnosti, tak to taky udělám.
07. 12. 2012 | 13:10

rejpal napsal(a):

Joachym Brezina
Můžeme problémy spojené s životním prostředím ignorovat, můžeme naší zemi dělat naschvály, ale máme smůlu - tady taháme za kratší konec.
Vím, že se ze spousty dobrých věcí stal obyčejný kšeft, který nakonec přináší víc škody než užitku. Že do toho kšeftu se zapjují i lidé, kteří mají ve štítu ochranu životního prostředí. Ale na podstatě těch problémů tohle zneužívání ekologie k soukromému profitu nic nemění.
S naším přístupem k ekologickým věcem - bagatelizací, zesměšňováním a diletanstkým kazatelstvím, provéděným i hlavami nejvyššími, jsme se už dávno zařadili mezi země třetího světa. Jen to v té naší ulitě nevidíme.
07. 12. 2012 | 13:11

konzervativec napsal(a):

Přestože pan profesor tak nepokrytě dává najevo své sympatie k vrahům malých dětí (Kissinger, Albrightová i Hillary, prokazatelně) oproti mnou oblibované Condi Riceové (která je nejen hezká ženská, ale umí i dojemně mluvit o svobodě a demokracii a hraje na piáno), za zbylé odstavce článku mu nelze než poděkovat.

češka
Stačí zavést 3% transakční daň na platby a převody právnických osob, zdanit majetky nad 35 miliónů, zdanit export elektřiny sazbou, která bude bude 2,5násobkem rozdílu mezi výrobní cenou v nedotovaných elektrárnách a maloobchodní domácí cenou plus eventuelně uvalit na fotovoltaické barony daň z neodůvodněného obohacování 50% (u soudu by jim sebrali 100%) a máme po problémech s dluhy a financováním infrastruktury.
I na ty cyklostezky by zbylo a metro by mohlo jezdit až do Karlových Var k Imperiálu.
07. 12. 2012 | 13:14

Maximus napsal(a):

gaia napsal(a):
rejpale

asi se budete muset rozpustit a vypustit

nebo to za nás může udělat ta vybouchlá jaderka. Pak se lidé skutečně vypaří a jen někde z nich zůstanou stíny. Jako v Hirošimě.
.........................................................

Paní učitelko, musím vám to říci, vy co se týče problematiky jaderných elektráren máte názory doslova jako slepice a mám problém udržet se a nebýt neslušný. Jaderné elektrárny pracují s uranem v podkritickém množství a tudíž nemohou "vybouchnout", možná jen tak ve vaší učitelské hlavěm.
Výstavba nových bloků či dokonce nových JE je pro naši zem a její ekonomiku jediná jistá šance si udržet alespoň současnou výkonostní úroveň a tím potažmo s tím související životní úroveň občanů. V blízké době bude stále větší nedostatek elektrické a vůbec všeobecně energie a jádro je jistá záruka, že ekonomika země bude konkurence schopná. Ropa bude stále dražší, uhlí pomalu končí a bude vymalováno. OZE nemohou být provozovány z celé řady technických a ekonomických důvodů jako hlavní zdroje! Jestli takovéhle názory máte před dětmi, které možná učíte, tak to je mi z toho doslova šoufl!

Jo a ještě k těm Rusům, v Plzni (zrovna včera jsem byl pracovně ve Škodovce) se "JS" chovají celkem dobře. Vyházeli sice české manažerské zloděje a odkláněče, ale české lidi, kteří něco umí si nechali. Ve Škodovce dostalo výpověď snad 5 tis. lidí a je tam ve městě a okolí docela přetlak co se týče možnosti sehnat slušnou práci! Jinak Rusové jsou spolu s Francouzi v oblasti JE v Evropě, ale i ve světě špičkou a mají hodně zkušeností a moc bych jim ve stavbě resp. rozšíření Temelína nebránil. Navíc pro výstavbu počítají s účastí českých firem a to ve velkém záboru!
Pěkný den všem!
07. 12. 2012 | 13:15

Joachym Brezina napsal(a):

Burbank:
díky, my duševně postižení, máme výhodu že nemusíme být politicky korektní a můžeme nazvat věci pravým jménem.

a nemusíte se korektně schovávat za anglická slovíčka, nechcete to napsat třeba hebrejsky? řecky? rusky? německy a italsky? taky španělsky?

když už si tu honíte triko.
07. 12. 2012 | 13:15

pořád ty slaboduché řečnické otázky napsal(a):

bohoprudičko
Ano, myslím. Najděte si nějaké letecké snímky Fukušimy.
07. 12. 2012 | 13:18

Joachym Brezina napsal(a):

rejpal:
souhlas. jenže co tady zmůže jeden člověk nebo i tisíce poctivých pilných mravenečků běhajících s tříděným odpadem? co zlepší? nic...nic nezlepší. připadám si dost jako kretén když se ploužím k a od kontejnerů na tříděný odpad, kam jsem vyložil jednotlivé plasty, papír a sklo... nemám pocit, že bych něčemu pomáhal, mám pocit, že to je k ničemu. Dělám to jen mechanicky a není v tom žádná radost.....

k čemu to? když nahoře se plýtvá, mrhá, škodí? a můj hlas nic neovlivní, když jinde to maj obšlápnutý kmotři a kmotryně?
07. 12. 2012 | 13:20

Burbank napsal(a):

Chudáku Brezino,
fotovoltaika hyzdící pole se v případě potřeby složí zase do krabice a dá do skladu - ejhle, pole zase kvete. To, co zhyzdilo Černobyl, Fukušimu a Three Mile Island už nikdo nikdy do bedny nedá a ani Vaši potomci a potomci Vašich potomků tam nebudou moci na výlet, natož tam žít nebo osít pole.
07. 12. 2012 | 13:21

proti sinicím tvrdě napsal(a):

Joachym Brezina
Mám ve skladu za dílnou hliníkovou konev od mléka plnou vyjetého oleje. Historického, ještě po dědovi. Až budete něco přivazovat na tu vrtuli, dejte vědět, přidám se.
07. 12. 2012 | 13:22

gaia napsal(a):

J,B

ale pochopte, že dostavbou jaderky se plýtvání uhlím nezastaví, přeci si uhlobaroni dobrovolně neodepřu svůj byznys

budeme elektrárna Evropy, to nás nemine.

a pindat na netu je docela ekologické, trochu proudu se sice spálí, ale je to pořád ekologičtější, než kdybychom místo toho třeba drandili na tříkolkách v právě čerstvě zasněženém lese či letěli letadlem na víkend někam, kde sníh není.
07. 12. 2012 | 13:26

Joachym Brezina napsal(a):

Burbanku Burbanku......ach jak jste pomýlený. Žijte si ve svém zeleném akvárku, papkejte řasy a užívejte si to.

taky zkuste něco proti depresím a na uklidnění, Vaše děsy z JE možná již překročily hranici paranoidního smýšlení, popřípadě se vyvíjí do nějaké obsese.

navštivte odborníka, přijměte přátelskou radu duševně chorého. a vytáhněte hlavu z gainýho zadečku.
07. 12. 2012 | 13:30

JardaV napsal(a):

Za tyto informace Vás asi ukamenují.A ta ženská přivezla spíš pytel úplatků pro
pomalu chcípající kobylu ODS než cokoliv jiného.Takže byla vítána.
07. 12. 2012 | 13:32

hovorka11 napsal(a):

František Janouch:
Je velmi dobré, že o tom píšete jak to proběhlo.
Pokud vím, tak lobovala Francie i Rusko. Bylo to však náznakově a na jejich území. Obama si však povolal Nečase do Washingtonu a tam mu to z pozice vládce naservíroval. Nynější další nátlaková akce Hillary byla více než drzostí.
To že firma Westinghouse chce u nás vyzkoušet nikde neověřené reaktory takovým nátlakovým způsobem je dáno servilností vlády, která byla i schopna nechat postavit radar v Brdech s velmi nebezpečným vyzařováním bočních laloků, které by zřejmě donutilo obyvatele okolních vesnic k přestěhování. Topolánkova vláda měla tolik drzosti, že lhala o nemožnosti měnit úhel vyzařování pod bezpečnou mez blízkou horizontu. Od té doby nás Washington bere jako pokusného poslušného králíka.
Paní Drábová to řekla ze své pozice opatrně ale jasně :
Reaktor u nás neuvádět do provozu dříve, než se shodné konstrukce neověří jinde.
Zároveň odborná veřejnost upozorňuje na to, že ceny energií mimo ČR klesají a tím se může ukázat výstavba reaktoru v Dukovanech bezpředmětná.
07. 12. 2012 | 13:35

Joachym Brezina napsal(a):

proti sinicím tvrdě:

super, tolik kvalitního materiálu, popřemýšlím kde ho vylít, aby se s ním zbytečně neplýtvalo :))) pak dám vědět.

gaia:
co se týká neekologického chování, souhlas s Vámi. Jenže si to vemte tak, že Vy ani já nepoletíme někam za sněhem kde není, tříkolku mám leda šlapací, nevím jak Vy. Takže drandit s ní po lese taky nebudu.

Jak dopadne zdejší příroda mi je úúúúplně jedno, protože to stejně neovlivním.

není jak to ovlivnit, aby se nadměrně netěžilo, aby se třídil odpad, aby to či ono a navíc ještě ekologicky. Volby jsou lež a jedinec sebelépe ozbrojený vlastním přesvědčením nezmení nic na ekologickém chování státu a stáda.....

Neovlivním jak bude vypadat ráz krajiny, jestli někde povede cesta, bude stát větrník betrník či loupežník.

Můžu jen otrocky dělat minimum sám za sebe, minimum které k ničemu nevede. Nemám na to abych zakládal hnutí a podobné aktivity a budil lidi z jejich letargie.

Jádro mi přijde nejčistší, jo je po něm čurbes na stovky let.... na druhou stranu nikdo se nestará o to jak mi je, tak proč bych se staral já o ně? hmmm?

Tahle společnost de do kytek. a ani ty kytky už nejsou natura ale plastiko.....

možná jsem skeptik, ale skeptik realista....
07. 12. 2012 | 13:39

gaia napsal(a):

Naše budoucnost závisí mnohem více na správných vztazích s Gaiou, než na nekonečném dramatum lidských zájmů.

J. Lovelock.
J.B.

lidé budou muset začít něco dělat a ne si nechat kakat na hlavu. Kuchtová si už staví atomový bunkr v jižních Čechcách, obíhá to po netu. Až vám to přijde, alespoň to přepošlete a lidé z okolních vesnic ať se ozvou.
Stejně tak není možné aby u nás byla elektrika tak drahá a ještě nám sem stavěli další svinstvo. proti tomu se musím ozvat.
07. 12. 2012 | 13:50

svatý Václave........ napsal(a):

Být vládním básníkem Yosifem K, napsal bych:

kukačka už odletěla
vajíčko tu zanechala
....................
07. 12. 2012 | 14:03

šašek z Jihlavy napsal(a):

Maximus
Myslím pane kolego, že s tou jedinou šancí se mýlíte. Tuhle jsem v TV viděl, jak v nějaké rozvojové zemi vězni šlapali na jakýchsi rotopedech s dynamem a vyráběli pro "svou" věznici elektřinu.
Vzhledem k počtu vězňů, pro které většinou není práce, by se naše vězeňská služba mohla inspirovat. A až se podaří dostat do basy všechny zloděje v bílých límečcích, bude vystaráno. Už v duchu vidím ty pelotony, jak radostně šlapou v čele s taťkou tunelem ve žlutém trikotu.
Co se týče té návštěvy Hillary, kdyby přijela Monika Lewinská, potěšilo by to knížete víc. Mohla s ním vykouřit dýmku míru. Myslím, že by ho na chvíli přešla i chuť na šlofíčka.
07. 12. 2012 | 14:21

šašek z Jihlavy napsal(a):

hovorka11 napsal:
"Paní Drábová to řekla ze své pozice opatrně ale jasně :
Reaktor u nás neuvádět do provozu dříve, než se shodné konstrukce neověří jinde."

To myslíte jako někde za Bílým domem? To nezní špatně.
07. 12. 2012 | 14:27

lobing je i mezi židy napsal(a):

Natan jahu přemluvil Nečase aby Peake vtrhla do Iránu, když se toho Vondra s modrou knížkou za psychickou labilitu bál. Shalom.
07. 12. 2012 | 14:40

český maloměšťák napsal(a):

"...Výstavba nových bloků či dokonce nových JE je pro naši zem a její ekonomiku jediná jistá šance si udržet alespoň současnou výkonostní úroveň a tím potažmo s tím související životní úroveň občanů. ..."

Nepravda. V Sillicon Valley není třeba udržovat vysokou životní úroveň investicemi do expanze energetiky.
Není to jediná šance.
Ani v případě comebacku kapitálu z Asi ...to není jediná šance.
Svět se chystá být decentralizovanými lokalitami.

S tou slepicí jste ujel. Gaia vidí svět ne pouze jako snůšku zdrojů, které se mají vyplundrovat - tak aby pravnukům zůstala poušť.
je to obtížně pochopitelné - ale je tomu tak.
Člověk - na rozdíl od zvířat...je si vědom běhu času i v širším pojetí, než je jeho v podstatě epizodní výskyt.
Bohužel velká řada lidí přikoádá této epizodě - nevýznamné z hldediska lidského druhu i civilizace...příliš velký význam. Nškkdy dokonce význam takový, že jeho vyjádřrním lidskému druhu a udržitelnosti civilizace škodí.

Jistě že ale to " musíme do toho nacpat co sed á avytěžit z toho co nejvíce" vypadá rozumně..a především chlapsky.
Jenže co s tou druhou stranou bilance - kdy, jak jsem napsal výše...nejme už jen zvířaty.
07. 12. 2012 | 14:45

oh napsal(a):

Burbank napsal: "Chudáku Brezino,fotovoltaika hyzdící pole se v případě potřeby složí zase do krabice a dá do skladu - ejhle, pole zase kvete. To, co zhyzdilo Černobyl, Fukušimu a Three Mile Island už nikdo nikdy do bedny nedá a ani Vaši potomci a potomci Vašich potomků tam nebudou moci na výlet, natož tam žít nebo osít pole."
Tak to skládání fotovoltaiky do krabice bych opravdu chtěl vidět. Mnohem pravděpodobnější je totiž to, že příslušná Fotovoltaika s.r.o. skončí a nechá úklid na státu.
Hlavně bacha na radioaktivitu, je úplně všude. Váš dům je radioaktivní. Váš stůl je radioaktivní. Dokonce i vy sám budete taky radioaktivní.
A nepijte čaj: http://vucako.wordpress.com/2011/04/18/huuu-huuu-japonsky-caj-1-12-bq-137cs-kg/
07. 12. 2012 | 14:56

jeho jméno budiž pochváleno napsal(a):

lobing
Aláhova atomová bomba* je silnější, než padesát Hirošimských, píše Debka.
Možná by bylo dobré Karolinku přivázat někde v garážích v Tychonově na židli a dát jí roubík. Na čas.

*Jak to dělají, že jim vždycky z počtů vypadnou ty čínské, co nahrabal Zijá Ul'Haq, než ho amíci i s prezidentským letadlem pulverizovali?
07. 12. 2012 | 15:04

Občan napsal(a):

Hilzna a diplomatka? :o)))))))))))
Profesore! To jsem tedy doufal, že Vám to pálí poněkud víc...

Njn, provařený Westinghouse už nechce ani Toshiba a tak se Hilzna musí snažit shánět kšefty. V ČR premiérový mopslík učůrával blahem, že ho podrbala za oušky a slíbil jí cokoli. Teď už nezbývá než se těšit, až se něco podělá a vyjede po nás Německo a Rakousko; to bude fičák (zatím jsou podezřele zticha). Hilzna za vodou a my v p...růšvihu.

Británie s Westinghousem pro malérech vyrazila dveře, Japonsko se ho zbavuje z téhož důvodu; proto se ČR postaví do haptáku a podrží mu dveře dokořán...
07. 12. 2012 | 15:09

Sep napsal(a):

2 Češka

K vývozu a cenám elektřiny. Mohla byste, prosím, dodat zdroj Vaší informace, že je jinde elektřina k mání levněji? Dostupné statistiky hovoří o něčem jiném. Možná by se např. Eurostat měl poučit. Viz např.: www.energy.eu (v Eurech porovnání Česko a sousední státy: ČR – 0,1480, Německo – 0,2541, Slovensko – 0,1677, Polsko – 0,1488, Rakousko – 0,1988). A to u nás 15 procent ceny tvoří položka na podporu obnovitelných zdrojů. Možná by bylo někdy trochu lepší mlčet ...
07. 12. 2012 | 15:12

vytírání očí napsal(a):

Sep
Nejde o to, co kde stojí.
Jde o výši marže. Jestli Dukovany dělají kWh za padesátník a uhelky za dvě kačky, není důvod, abych platil šest korun.
To co uvádíte je jen jedna část kalkulace, která se mi objevuje na faktuře.
Do Němců mi nic není, až zase začnou stavět lágry (a to podle diagnózy Energiewende brzo přijde), nebu je chtít mít hned taky.
07. 12. 2012 | 15:27

šarik napsal(a):

Konečně k tomu řekl něco odborník. Jestli Westinghouse neuměl udělat ty palivové tyče a chce tady budovat nikde nevyzkoušený reaktor, neměli by to politici přehlídnout. A vůbec, proč o tom rozhodují politici, proč jezdí za premiérem nějaká ministryně?
07. 12. 2012 | 15:54

bohorodičko, vyžeň putina napsal(a):

šarik,
politici o tom rozhodují proto, protože čez je státní firma. uroven hlouposti zdejších přispěvatelů mě nikdy nepřestane udivovat. ještě se zeptejte proč jablko padá k zemi a ne obráceně.
07. 12. 2012 | 16:07

ondatra napsal(a):

Gaia: jen pro zajímavost, když citujete Lovelocka - víte, že se stal krajním zastáncem jaderné energetiky? Říká, že je to jediná reálná šance, jak zastavit globální oteplování.
Ale to se do vašeho matrixu asi moc nehodí...
07. 12. 2012 | 16:32

Petr D. napsal(a):

Milý pane Janouchu. Pěkná úvaha. Jenže pokud by do dostavby Temelína nemluvili politici, tak je nutno připomemout, že by žádná dostavba nebyla. Ekonomicky se nevyplatí, takže politici hezky potichoučku ČEZu slíbí garanci cen na xxx let dopředu. A slíbí to rádi, protože ČEZ je kasička skoro všech politických stran a ty jsou pořád potřebné - těch voleb co pořád je... Takže ano souhlasím, nechme bussines businessem bez politických tlaků, ale pak respektujme, že se naprosto nevýhodná investice dostavby neuskuteční. To by se vám pane Janouchu, asi nelíbilo. Jo a ten závěr úvahy - s tou svobodou jste si mohl odpoustit. Se svým ostrovním FTV systémem,si připadám daleko svobodnější :-).
07. 12. 2012 | 17:04

Petr D. napsal(a):

To Bohorodičko...
ČEZ je státní firmou, když se jí, a politikům, to hodí, soukromou taktéž. Jinak je ve skutečnosti polostátní :-)
07. 12. 2012 | 17:09

cinick napsal(a):

Perovi D

Ve všem souhlasím až na tu svobodu s ostrovním FVE. Nevím jak u vás, ale tady za slunečného mrazivého dne 10 kW výkonu vyrobilo 0.56 kWh energie za celý den.
07. 12. 2012 | 17:16

pgjed napsal(a):

Jsem přesvědčen o tom, že není jiná cesta, než postavit českýma rukama ruskou technologii podle na české podmínky upraveného projektu. Areva? To, co předvádí ve Finsku ji jednoznačně diskvalifikuje. W-T - dosud neověřené, koncepčně rozdílné a hlavně z hlediska paliva jiný zdroj. Nezbývá terdy, než využít toho, že ještě pořád v ČR žijí praktici, kteří umí stavět Jaderky. Momentálně trénují svaly na dostavbě 3. a 4. bloku v Mochovcích. I když tam ta italská (ne)koordinace... Jsme zavedeni na veverky, bylo by dobré v tom pokračovat.
07. 12. 2012 | 17:41

Agent W4C napsal(a):

Ta husa z USA si neuměla ohlídat ani svého manžílka Billa,kterému dělala dobře nějaká stážistka Móňa...A chce zde přesvědčovat veřejnost,že ví,jak na to...Ta nepozná ani rozdíl mezi jaderným reaktorem a kadibudkou...
07. 12. 2012 | 17:54

pamětník napsal(a):

gaia:
"Občané by do toho měli určitě dost co mluvit. " Jo, ale poučení a se znalostmi. Tedy ne zelení a obzvláště Vy osobně.
07. 12. 2012 | 17:57

mik napsal(a):

V prve rade je zbytecne Temelin rozsirovat jen to povede k dalsim sporum s Rakouskem a obyvatele bydlici v teto oblasti jiste zajem o nejake rozsirovani nemaji,,vsude se hledaji jine moznosti a jaderne elektrany se zaviraji ale CR jako obvykle bude delat pravy opak kdyby pak alespon CEZ dodaval lidem elektrinu za normalni cenu a ne za lichvarskou sprostou a mafianskou castku stat odira obycejne lidi cim dal vice at uz jde o elektrinu nebo telekomunikace ci pohone hmoty a koryta na ministerstvech si predavaji zpusobem skatule hejbejte se Je smesne aby Peake byla ministrini obrany ostatne ministerstvo obrany a cela armada v CR je vec naprosto zbytecna a nepotrebna pokud by doslo k vojenskemu konfliktu zadna obrana by se neuskutecnila a pokud jde treba o zivelnou katastrofu tak nez se na ministerstvu rozhoupou tak uz bylo napriklad po povodni ale je jasne ze vsechno je to jen o tech korytech a penezich a obycejni lidi dostavaji almuzny a jeste meli vykonavat verejne prace zadarmo toto sice uz padlo ale nad hlasenim se na poste se teprve premysli.,..dokud se budou vymyslet nesmyslne zakony tak to bude porad stejne lidi co sli v 89 na namesti si jiste nepredstavovali takovy vyvoj za 23 let,,,ale on i Hradni pan se chova stylem po me potopa...takze kazdy urvat co se da dokud to jeste jde,,,a kdyz uz je zde ten Temelin tak ho prodat Rusum a vlastne komukoliv je jen dalsi tunel a darebactvi,,,
07. 12. 2012 | 17:57

Jiří Guth napsal(a):

Je k tomu, že prý "před pětatřiceti lety Andrej Sacharov postavil rovnítko mezi jadernou energetikou a svobodou Západu" nějaká citace, zdroj?
07. 12. 2012 | 18:27

ventos napsal(a):

není to tak složité, kde jinde by se měl nový reaktor testovat, než v Číně a v kocourkově ???
07. 12. 2012 | 18:35

aaa napsal(a):

Sehr schoen, sehr interesant.
07. 12. 2012 | 18:39

indeed napsal(a):

Tak vidíte,přece jen ten těžký průmysl padesátých let nám dnes na mísu přináší něco pozitivního v podobě svého také plodu-jaderné energetiky.Nejenom se zabíjelo v padesátých létech.A říká to člověk ze Zemanovy SPOZ.Potěšitelné i tím,že zde nejsou jen sýčci a sýčkoviny.Byť jak vidno na to musí někdo žít venku,aby nebyl sýček.
Přesto zanedlouho přijde Nový rok a s ním je ohlášeno zdražení elektřiny domácností o 3,5 % jako každý rok předtím.Nějak to neštimuje:
dobře výrobně = nedobře konzumentsky.
Alternativní zdroje energie něco stojí-tímje to vysvětlováno nyní.
Klaus právě věští,že populistická přímá volba presidenta přinese s sebou strašlivé následky.Já tedy musím říci,že tohle bych Klausovi nerad věřil.I když moje "čistě empirická" paměť,mi říká,že na obou koncích období Klausova premiérství(1992-1997)před rokem 1992 a po roce 1997 dál bylo v jistotách lidí hůře než za něj.
Máme ušlých 22 let hlásání přerodu společnosti.Nyní vidíme větší než kdy jindy politickou polarizaci vyjadřovanou demonstracemi velké početnosti,vidíme největší neshodu zatím mezi lidmi kdo by byl nejlepším presidentem.Klesáme s HDP. Myslím,že ani dobrá jaderná energetika tyto problémy nemůže za lidi-voliče samé vyřešit.
07. 12. 2012 | 19:53

Antonín Hrbek napsal(a):

1. Začnu historií. Již při výstavbě Temelína byl na politický nátlak panem Klausem nahrazen osvědčený řídicí systém Siemens za systém Westinghouse a namísto osvědčených tyčí TVEL byly použity tyče Westinghouse. Tato zakázka měla zachránit jadernou část Westinghouse před krachem. Nezachránila. Řídicí systém byl kompletně předělán a tyče, které se kroutily při nejbližší možné výměně nahrazeny za ruské.Jadernou část Westinghouse postupně vlastnily různí majitelé bez zodpovědnosti.
2. V současné době Toshiba vlastní cca 80% Westinghouse. Ale z ekonomických důvodů se chce 40% rychle zbavit. Toshiba je ovšem jen obálka, značná část zařízení se vyrábí v různých továrnách v USA.
3. VVER 1200 vznikla zdokonalením osvědčené VVER 1000, a to jak technicky, tak zejména z hlediska bezpečnosti (má pasivní i aktivní bezpečnost, takže je trochu dražší než AP 1000, který má jen pasivní bezpečnost). AP 1000 navazuje velkým skokem na AP 600. Tím vznikají velké problémy. Tak například oběhová čerpadla Wright se při zvětšení začala přehřívat, což vedlo k vydření ložisek.
4. Clintonová přišla bojovat za to, aby se neosvědčené zařízení dvou reaktorů vyrábělo v USA, namísto toho,aby se osvědčené zařízení vyrábělo v ČR. Jinak totiž hrozí továrnám v USA značné omezení výroby, nebo dokonce zavření. Osud českých továren v Plzni a jiných městech je jí, samozřejmě, zcela lhostejný. Je to jen snaha o pokračování další likvidace úspěšných českých výrob, jako tomu byl zákaz vývozu Tamar, L-159 a dalších výrobků. Patří tam i spory o značku Budweiser, náhrada českých skleněných výrobků rakouskými, atd. Při podělanosti současné vlády může mít ovšem úspěch.
5. Optimálním řešením by bylo, aby český stát odkoupil od ČEZu jaderné elektrárny (peníze na to jsou v obrovské částce nerozdělených dividend) a stal se investorem výstavby. Tím by se nastartoval nejen technický, ale i ekonomický rozvoj a dlouhodobě zvýšila zaměstnanost (je možnost opakované výroby). Také uvedení do provozu VVER 1200 bylo po zkušenostech s VVER 1000 podstatně jednoduší, než zvládnutí nové technologie.
07. 12. 2012 | 19:58

Glosator napsal(a):

to gaia
Tak okopírujte Steva Jobse, založte nové průmyslové odvětví a zaměstnejte v něm půl milionu Čechů. Pokud toto nedokážete, držte laskavě hubu. Někdo by měl... Kdo a jak? My akorát budeme žvanit jak je to špatně podle pomatené ideologie na oblbování lidí... Jako Al Gore, jehož venkovní bazén, vyhřívaný zemním plynem, má stejnou spotřebu energie, jako menší osada...
Víte třeba o tom, že kilogramová cena jaderného reaktoru je stejná, jako u spotřební elektroniky???
07. 12. 2012 | 20:01

Glosator napsal(a):

To český maloměšťák.
OZE jsou epizodou??? Za 50 miliard ročně, což je polovina ceny současného Temelína!!! S perspektivou nárůstu na 100 miliard ročně, což je celý současný plánovaný deficit?
Se zárukou tunelu na dvacet let, čehož nás může zbavit jedině REVOLUCE, schopná zrušit tunelářská zákony se zpětnou platností a poslat příslušné lobbysty v případě potřeby na šibenici? Unsere letzte Hoffnung... víte snad jaké jméno tam původně patří...
07. 12. 2012 | 20:11

Glosator napsal(a):

Pane Hrbek máte pravdu, akorát se ukázalo, že u těch tyči Westinghouse stačila malá úprava, věděl jsem jaká, ale už si to zase nepamatuji.
Opravdu platí, že ruská nabídka se zapojením Škodovky je asi nejlepší. Francouzaská AREVA fakticky chtěla, aby český zákazník platil vývoj jejího reaktoru (platit náklady, tak, jak budou nabíhat), nabídka Westinhouse může dopadnout podobně.
Skutečně platí "ukažte nám fungující provoz a my si pak vybereme." Proč kupovat něco, co nemá výrobce zaběhnuté???
07. 12. 2012 | 20:22

se siemensem jeden nikdy neví napsal(a):

Pan Hrbek zapomíná na Stuxnet. Konkurenční boj je tvrdý.
07. 12. 2012 | 20:22

luciano napsal(a):

Moc bych si přál,aby v duchu tohoto autorem moc dobře napsaného blogu jsme již nikdy v budoucnosti neopakovali:"normalizovat,sametovat,pěrestrojkovat" ale nahradili to heslem: "pracovat a žít".Vymýtit politikaření a lidi odměňovat podle výsledků práce.
Nic víc a nic míň.Odzvonit egoismu a slepotě vůči němu.
07. 12. 2012 | 20:27

Glosator napsal(a):

to češka
Můžete se poněkud seznámit s problematikou, než napíšete takový blábol, co jste právě vyplodil/a???
tady můžete začít
http://aktualne.centrum.cz/ekonomika/penize/clanek.phtml?id=746331
http://www.tzb-info.cz/ceny-paliv-a-energii/8998-vyvoj-cen-elektricke-energie-v-regionu-zapadni-a-stredni-evropy-v-letech-2001-2011
Nejlevnější energii má z vyspělých zemí FRANCIE a to kvůli vysokému podílu jaderné energie (75%)!
A dále
http://neviditelnypes.lidovky.cz/politika-kdo-nam-zdrazil-elektrinu-due-/p_politika.asp?c=A101003_121803_p_politika_wag
07. 12. 2012 | 20:37

Milan V napsal(a):

Němci, změnili energetickou situaci v Evropě. Mají nainstalováno přes 50GW ve fotovoltaice a větrných elektrárnách, a když svítí slunce nebo fouká tak okamžitá cena el. energie na burse je tak nízká,
že jí žádné jiné elektrárny nemohou konkurovat ("palivo" je zdarma, Němci i když to museli financovat mají stále el. energii 4x levnější než my, drobní odběratelé v ČR, vzhledem ke svým platům a německý průmysl, který neplatí příspěvek na OZE ji má nyní dokonce absolutně levnější - to se jim to prosperuje).
Ani staré jaderné elektrárny které se už zaplatily (jako Dukovany, ne Temelín, ten se ještě nezaplatil) nemohou konkurovat.
Ani management ČEZu nechce další bloky v Temelíně - je to ekonomicky nezdůvodnitelné.

Jenom stát to může nařídit postavit,
ten jediný může přinutit občany, daňové poplatníky, aby to zaplatili, tak jako to udělal u fotovoltaiky (zde byl důvod, že se pár vlivných lidí ale opravdu hodně napakovalo - teda jestli se nějaká nová vláda nerozhodne jim to pořádně zdanit).

Když tedy nám stát nařídí, abychom ze svých daní zaplatili tu nesmyslnou, obrovskou investici,
která se nevrátí (nám občanům, vyplatí se to zase jen těm pár vlivným...), tak je jedno jestli JE postaví američani či rusové.
07. 12. 2012 | 21:15

sprostý glosatore napsal(a):

Glosator

je svoboda slova a na diskusích může každý uplatnit svůj názor.

Hubu by měli držet hlavně arogantní týpci, kteří zaplevelují diskuse hrubými výrazy a útočí na ostatní, snaží se je umlčet sprostotou a drzostí.

Potřebujete li vypustit páru, zkuste to na manželku, jak na to zareaguje?
07. 12. 2012 | 23:14

modrý edvard napsal(a):

Milan V: a co když nefouká?
07. 12. 2012 | 23:33

bohorodičko, vyžeň putina napsal(a):

všichni už dávno vědí, že to dostanou rusáci. to výběrové řízení je je prostě typické české "výběrové řízení". clintonová nechápe, že česká republika je bolševický zlodějstán prošpikovaný agentama KGB. kdyby to chápala, tak si ušetří cestu.
08. 12. 2012 | 00:07

gaia napsal(a):

Glosator

však tady to už podle toho začíná vypadat, že do veřejných věcí mohou mluvit a jen fabrikanti, oligarchové a majitelé kapitálu. A nechávají si upravovat zákony pro své zájmy.Těm jsou zdejší lidé naprosto ukradení a kdyby bylo podle vás, tak vám budou skladovat jaderný odpad přímo na vašem dvorku.
Tenhle boj o liz to jasně dokládá.
Al Gore je ze stejné líhně jako Jobs, myslíte že ten neměl vyhřívaný bazén?

Váš příspěvek ve 20:01 je pěkně hloupý, copak, manželku bolela hlava?
08. 12. 2012 | 08:01

Milan V napsal(a):

ad Modrý edvard:
Když to nefouká ani sluce nesvítí,
tak si koupíte drahou elektřinu z JE, uhelných el. či plynových elekráren,
které nejlépe mohou reagovat na rychlé změny dodávek. Proto se za posledních 10 let
postavili v Evropě jen plynové, fotovoltaické a větrné elektrárny a uhelné elektrárny se předělávají na vyšší účinnost.

ad Gaia
souhlas, je to tak, energetika je obrovský obchod, v ČR hodně přes 200 miliard ročně (elektřina a topení), vláda jedná podle toho jak ji pár vlivných lidí tlačí..... Naštěstí ty tlaky jdou z různých stran....
08. 12. 2012 | 08:59

qwerty napsal(a):

""""Byl jsem skoro ochoten považovat Hillary Clintonovou za nejlepšího šéfa americké diplomacie hned po Henry Kissingerovi a Madlen Albrightové a blahopřál jsem sympatickému Barackovi Obamovi......... aby zápecným českým Honzům sdělila"""""...Toto kto moze napisat o Kissingerovi, Albrightovej, Clintonovej...ved to bola vzdy len predlzena ruka mafie a vsetko su to regulerni zlocinci, vratane obamu...a ako bonus je hned a okmazite treba dehonestovat svoj narod, sameho seba oznacenim "zapecny cesky Honza" Hociktory cesky Honza minimalne moralkou a schopnostami prevysuje spomenutu skupinu gangstrov, nuz a co sa tyka clanku uz ani clovek nema chut tomu nejak prikladat vaznost, je predpodklad ze tam budu tiez nejake "nepresnosti"...:)
08. 12. 2012 | 09:18

Grőssling napsal(a):

Pro Antonína Hrbka,

pane Hrbek, westinghouse dodal řídící systém na dva temelínské reaktory, ale poté z Temelína vycouval. Víte kdo je dnes vlastníkem celé dokumentace řídícího systému ? A kdo vlastní tohoto vlastníka ? Pokud vím, tak ČEZ to není.
08. 12. 2012 | 09:31

kanibal napsal(a):

Od Westinghouse radši dál. Malé osvěžení paměti:
3. listopadu 2006
...„Jaderná elektrárna Temelín bude muset přikročit k mimořádné výměně palivových článků od amerického výrobce Westinghouse, které se deformují a netěsní. Kvůli kvalitě současného paliva jsou nutné mimořádné odstávky až třikrát ročně, vždy zhruba na dva měsíce. Podle odhadu společnosti stojí každý den uzavírky tisícimegawattového bloku 12,5 mil.Kč.
Elektrárna má palivo z tendru v roce 1993 ... palivo se dále vyvíjelo a má nedostatky, které se elektrárna společně s dodavatelem snaží řešit ...“
(Problémy s americkým palivem se tutlaly 6 let!)

Podobně jako kšeft s jaderným palivem mohla dopadnout i americká nabídka na dodávku stíhaček pro naši armádu. Armádě vnucovali F16. Jenže se včas provalilo, že jde o 10 roků staré stroje zakonzervováné v Nevadské poušti ...
Tehdejší ministr obrany Kostelka (bývalý vojenský pilot) prosadil švédské Gripeny. Krom toho prosadil i dodávku 16ti ruských transportních vrtulníků Mi-171Š a 17ti bitevních vrtulníků Mi-35. Díky ministru Kostelkovi má dnes Česká armáda nejmodernější vzdušné síly.
Čeští stíhači s gripeny porazili své kolegy na prestižním mezinárodním cvičení v Nizozemsku a stali se absolutně nejlepší tygří letkou NATO. Mezi elitní tygří letky NATO patří i letka bitevních vrtulníků.

Co s fungujícím letectvem hodlá udělat současná vláda viz: http://zpravy.ihned.cz/?article[comment][ukaz_vsechny]=1&article[comment][art_id]=53470940&p=012000_d&article[id]=53470940#comm
08. 12. 2012 | 10:18

modrý edvard napsal(a):

Milan V. No právě. Takže ty jaderné, uhelné atd. elektrárny zkrátka potřebuju. Neumím čísla zpaměti, ale podstatnou část výkonu (80%?) musejí dodávat ty klasické elektrárny. Ta vyšší účinnost uhelných elektráren je o pár procent.
08. 12. 2012 | 10:24

for wLoon napsal(a):

ad modrý edvard:
ale stačí ty staré, existující, nikdo už v EU deset let nové el. na uhlí či jádro nepostavil. Jen se staré modernizují, resp. odstavují jako v Německu (JE) nebo plánují odstavit jako ve Švýcarsku (JE).
A čím víc přibývá větrníků a FV, tím víc jich budou odstavovat. Tento trend stanovují nejúspěšnější ekonomiky v Evropě-viz výše, ne ty, co jsou v úpadku či stagnaci.
08. 12. 2012 | 10:52

cinick napsal(a):

Pane Hrbku, souhlasím s vámi, že byli schopni vyrobit jadernou elektrárnu téměř celou sami. Československý průmysl vyrobil celkem 25 bloků jaderných elektráren ve své historii. Ale na druhou stranu vím jak ten průmysl byl rozvrácen v uplynulých 22 letech. Toto píšu ne jako socan nebo komouš, ale jako technik.
Jen stručně Škoda energo - parní turbiny- korejský vlastník,
Škoda elektro- generátory- britský vlastník,,
Škoda jaderné strojírenství- po kavkazských vlastnících vlastní Rusové
Sigma - čerpadla armatury- neexistuje
1BS- výměníky, potrubí- zbytky s omezeným výrobním programem.
Největší problém je s korejským vlastníkem Škody energo, s Korejci nikdo ze západnějších zemí nechce spolupracovat, neboť východoasijští dodavatelé obecně jsou nejprohnanější, nenevypočitavější křiváčtí partneři, kteří na Zeměkouli existují.
08. 12. 2012 | 11:17

kanibal napsal(a):

cinick - Že by se za vlád ODS toho u nás tolik změnilo?
Článek z r.2006:
Pokud se energetická skupina ČEZ rozhodne postavit v ČR nové jaderné zdroje, jsou české firmy podle odborníků schopny vyrobit klíčové jaderné technologie. ČEZ o výstavbě nových jaderných zdrojů uvažuje, má o tom rozhodnout ještě letos. V úvahu přichází například rozšíření Jaderné elektrárny Temelín.
„Informovali jsme se ve firmách, které se v minulosti podílely na československém a posléze českém jaderném programu. Klíčová zařízení jako reaktorovou nádobu, parogenerátory a samozřejmě turbíny a generátory mohou v plzeňské Škodovce, respektive ve Vítkovicích vyrábět i nyní,“ řekl ČTK náměstek ředitele Ústavu jaderného výzkumu v Řeži u Prahy Jiří Žďárek. Dodal, že šance českých firem zvyšuje to, že v případě stavby nových jaderných bloků by se zřejmě zvolil projekt temelínských reaktorů VVER-1000. „Má značný perspektivní technologický i výrobní potenciál,“ podotkl Žďárek. Projekt podle něj počítá s využitím řídicího systému, které pro temelínskou jadernou elektrárnu dodala americká společnosti Westinghouse.
V Československu a České republice bylo dosud vyrobeno 21 reaktorů typu VVER-440 a VVER-1000 pro české i zahraniční jaderné elektrárny. „Oba typy jaderných bloků vycházejí z ruského projektu, byly však v Československu důkladně přepracovány a naše firmy se na dodávkách technologií podílely zhruba z 95 procent,“ uvedl Žďárek.

... a další z téhož roku "Škoda Alliance soutěží o dodávku za 100 mld."
viz: http://aktualne.centrum.cz/ekonomika/zivnostnik/clanek.phtml?id=66463
08. 12. 2012 | 13:00

cinick napsal(a):

Pane kanibale

Rád bych, aby jste měl pravdu, ale například všichni tři účastníci tendru na Temelín již prohlásili, že Škodě power (ve svém minulém příspěvku jsem chybně uvedl Škoda energo) zakázku nedají. Nebudou přece zadávat práci a předávat zkušenosti takové konkurenci, jako je korejská (ale v lecčem i japonská) firma. Sám jsem byl účasten spolupráce naší s korejskou firmou a již nic takového nechci absolvovat - neustálé zpětné probírání již dohodlých a rozhodlých řešení na úkor řešení skutečných nastalých problémů, jednání s vyslanými techniky bez znalostí. Neustálé číhání ze strany korejského partnera na vaši chybu třeba v administrativě. Prostě úplně jiné myšlení než v Evropě, kde cíl spolupráce je výsledek a to aby vydělali všichni. Jejich cilem je vydělat i za cenu, že vy tratíte. Myslíte že je toto dobrý vklad do akce Jaderná elektrárna.
Takový náznak jednání je znát na čínském zboží. Jeho jediným účelem je inkasovat peníze, o účelnosti, či o tom jak vám bude sloužit výrobce nepřemýšlí. A nebo jen v relaci jakou stanovit cenu, aby to zase zákazník zase koupil s vědomím mizernosti produktu.
08. 12. 2012 | 13:27

modrý edvard napsal(a):

for wLoon: já bych to těm Němcům přál, aby to dokázali. /pokud to někdo dokáže, tak oni/. Ale selský rozum mi říká, že "to" /větrníky+FVE/ bude stát opravdu hodně.
08. 12. 2012 | 13:39

Charlie napsal(a):

pane Janouchu
Pochvala za článek.
A pokárání za tak málo článků od Vás, který zdá se, můžete na rozdíl od mnohých jiných vnést do problematiky, která navíc lidi zajímá, jasněji.
Takže, asi nejenom mým přáním je, abyste se "polepšil" -:)
08. 12. 2012 | 15:11

Proto napsal(a):

Hillary chce poroučet celému světu :
http://czech.ruvr.ru/2012_12_08/Clintonova-USA-nepripusti-opetovne-vytvoreni-SSSR/
09. 12. 2012 | 09:32

Pepi napsal(a):

Konečně někdo vidí Jadernou Energetiku ČR reálně.
Já k tomu dodávam toto:
Bezpečná jaderná energetika je správné řešení budoucí reálné energetiky světa.!
-------------------------------------------------------------------------------
Bezpečná jaderná energetika je správné řešení budoucí reálné energetiky světa.
To dosvětčuje to, že i Japončíci postupně zase zapínají své jaderky, páč bez nioch by se stali zase jen zemědělci a to by je neuživilo, víme! A Němčíci na to přijdou po zdražení el.energie také a poženou Merklovou, tam kam patří... LEVNÉ (a bepečné) ENERGIE, to je hlavní knkurenceschopnost průmyslu, výroby, pracovní síly atd...
I. část JeTe postavená Rusy a řízená regulací W.H. je zatím nejlepší řešení v ČR. JeTe funguje bez problémů (snad jen vybrace turbíny, ale ta byla od ČKD) a už vyrábí už 20% el.energie ČR. A kdyby byla dostavěna už celá (/a to měla být), tak vyráběla JETE už 40% el.energie, ale spíše 50%, páč by se mophli odstavit staré uhelné elektrárny. A III. JE už by se měla budovat na severu Moravy, aby se tam mohlo vytápět v domech čistou el.energií z jádra místo uhlím.
A uhlí by se mělo ušetřit pro velko-teplárenství....
Takže chytrý investor by zase použil stejné osvědčené řešení: = shodnou dostavbu, shodný servis, stejná obsluze i zásobování náhradním palivem...
(Palivo je už nyní z Ruska, páč USA-tyče se kroutily a vydržely jen 70% plánované doby, čímž se nám prodražily i 30% ceny!)
- A to by nám ještě k tomu mohlo Rusko nabídnout výhodné úložiště vyhořelých článků někde daleko na Sibiři.. aby nám pomohlo s vyřešením dalšího problému... (To uložené palivo se jednou využije v dalších stupních nových JE)
09. 12. 2012 | 10:36

Milan V napsal(a):

ad Pepi
Bezpečná jaderná energetika - říkám ANO.
Ale bohužel je to jen zbožné přání. Když máte v malém objemu gigawatt výkonu a i když v případě nějaké pohromy zastavíte jadernou reakci, jako ve Fukušimě, či 3 Miles Island a tedy nedopadnete tak jako v Černobylu,
tak neovlivnitelné zbytkové jaderné reakce po dobu dnů a týdnů představují stále obrovský výkon, v řádu desítek Megawatů či později Megawattů, který když selže chlazení - to je ten bezpečnostní problém, a energii neodvedete, pak něco "bouchne".

Bezpečná jaderná energetika v řádu Gigawatů - to je protimluv. Neexistuje.
09. 12. 2012 | 10:57

pamětník napsal(a):

Milan V:
Srovnávat JE Fukušima a Temelín je demagogie, zemětřesení a zatopení mořem v jižních Čechách opravdu nehrozí.
Pokud vím, reaktor v Černobylu na rozdíl od 3 Miles a Fukušim byl v principu odlišný, ty druhé vybuchnout nemohou.
09. 12. 2012 | 16:41

prorok napsal(a):

Janouch nebo hrdina, vsichni jedna rodina. Ale voni jsou Janouch jeden vobzvlast vypecenej janouch.
09. 12. 2012 | 16:56

Ales napsal(a):

O osudech dětí rozhodují zločinci

Ing. Aleš Hodina
Psycholožka Alena Uváčiková, nechvalně známá svými posudky očerňujícími rozvedené táty, stojí nyní sama před soudem. Navíc vyplulo na povrch, že již dříve byla odsouzená pro jiný trestný čin. Vyhrožovala usmrcením a ublížením na zdraví soudkyni a státní zástupkyni.

Nyní je souzena pro křivou výpověď - jak jinak, než proti rozvedenému otci. O jejím řádění v rozvodových sporech se vyprávějí legendy. Z dřívějšího rozsudku nad ní se mimo jiné dočteme: „Užívá antidepresiva po dobu několika roků, přičemž se kromě těžkých depresí cítí zdráva.“

Smutné je, že psychologické posudky takových Uváčikových často rozhodují o tom, komu bude dítě svěřeno do výchovy a jak se s ním druhý rodič bude či nebude moci alespoň stýkat. Uváčiková je ale jen špičkou ledovce. I další psychologové se propůjčují k tomu, aby odstavili jednoho z rodičů od výchovy dětí. Jen při tom nevyhrožují soudkyním smrtí - o to jsou dětem nebezpečnější.

Zločiny na duši dítěte nemají sazbu v trestním zákoníku. Podílejí se na nich i sociální pracovnice, které navrhují svěření dítěte „samozřejmě do péče matky“, jež rozbila rodinu. Podílejí se na nich i soudkyně, které takové návrhy schvalují.

Jediná cesta, jak jim v tom zabránit, je nedat jim k tomu prostor. Když už se rodiče rozejdou, svěřit děti do střídavé výchovy a ponechat jim péči obou rodičů. Bez posudků, bez hledání „lepšího rodiče“ a hlavně bez možnosti štvaním proti druhému rodiči si jakkoliv pomoci.

Když tyto děti přicházely na svět, také k tomu nikdo rodičům nevystavoval posudky a nerozhodoval, jestli je lepší vajíčko, nebo spermie.
01. 01. 2013 | 21:51

tCvLhoeiYy napsal(a):

<a href=http://tuf-tite.com/box/#11972>Read Full Article</a> tramadol kali 083 - buy tramadol with visa
04. 11. 2013 | 23:18

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Boudal Jiří · Brenna Yngvar · Bureš Radim C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Girsa Václav · Glanc Tomáš · Groman Martin H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří · Chytil Ondřej J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kupka Martin · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Rath David · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schneider Ondřej · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukal Josef · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Stulík David · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomek Prokop · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojta Vít · Vojtěch Adam · Vojtková Michaela Trtíková · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Walek Czeslaw · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zahumenská Vendula · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy