S Járou Cimrmanem o prezidentských volbách

07. 01. 2013 | 12:58
Přečteno 6215 krát
Seděl jsem u počítače, když se náhle ozvaly signály Skypu.
„Tady Jára Cimrman. Pane kolego, ještě jsme si pořádně nezhodnotili naše kroužkování,“ začal rozhovor, „myslím, že to byla vcelku úspěšná akce…“
Rozhodně jsem souhlasil. Díky kroužkování, které jsme s ním vymysleli krátce před volbami 2010, se do Sněmovny dostalo 48 nových poslanců, kteří by jinak neměli žádnou šanci. Kroužkováním byla vyměněna prakticky celá čtvrtina poslanců. Navíc díky tomu z politiky muselo odejít několik velice profláknutých lídrů.
„To je všechno hezké,“ dodal Jára Cimrman, „ale co budeme dělat nyní? Za pár dnů máme první kolo prezidentských voleb! Tam žádné kroužkování nepomůže!“ Musel jsem přiznat, že mi prezidentské volby nedávají už hezkých pár týdnů klidně spát. Pokud volili poslanci a senátoři, věděl jsem, komu nadávat, pokud zvolí prezidenta špatného. Ale jak nadávat miliónům voličů, že vybrali nevhodného?
Zjistil jsem, že kolega Cimrman kampaň pečlivě sleduje. Stejně jako já si zřejmě i on vyslechl televizní „výslechy“ všech kandidátů. Shodli jsme se lehce i na tom, že mají šanci – podle abecedy – Jiří Dienstbier (44), Jan Fischer (62), Karel Schwarzenberg (76) a Miloš Zeman (69). Koho bych volil já?
Před pěti lety mě Miloš Zeman velice usilovně přemlouval, abych se o funkci prezidenta ucházel. Mou kandidaturu se mnou diskutoval nejen on, ale i předsedové dvou velkých parlamentních stran. Hlavním důvodem, proč jsem nakonec řekl ne, byl můj věk. Bylo mi skoro 77, a kdybych byl zvolen, „oslavil“ bych osmdesátku na Hradě. Naše země zasluhuje prezidenta mladšího. To je hlavní důvod, proč ze čtveřice kandidátů, kteří mají šanci, škrtám svého dobrého a drahého přítele Karla Schwarzenberga, člověka zkušeného a váženého. Koho volit ze zbývajících tří? Nebo koho nevolit?
Miloš Zeman je nesporně nejzkušenějším a nejvzdělanějším z nich. A také nejstarším. Osvědčil se ve třech nejvyšších funkcích: premiéra, předsedy Sněmovny i předsedy politické strany. Byl však též u kormidla v době, kdy se odehrávaly největší korupční aféry, kterým nedokázal či nechtěl zabránit.
Má navíc příliš těsné vztahy s dnešním prezidentem, který zřejmě má ambice v politice (a podotknu a zdůrazním, velice zhoubné politice) pokračovat. S Milošem Zemanem na Hradě by Klaus mohl i nadále českou politiku negativně ovlivňovat.
Volba mezi dvěma posledními není lehká. Jan Fischer je silný kandidát. Bez problému zvládl premiérování, které se protáhlo přes rok, a získal si značnou oblibu nejen domácí veřejnosti, ale i respekt v Bruselu a v zahraničí. K jeho záporům patří to, že se na něm shodli dva tak kontroverzní politici jako Topolánek a Paroubek. Navíc vstoupil do KSČ v okupovaném Československu. „Znám řadu významných lidí, kterým bylo počátkem sedmdesátých let nabízeno zachování jejich postavení za veřejný souhlas s okupací. Dokázali však říct ne,“ doplnil mé přemýšlení kolega Cimrman. „Jmenuji za všechny Františka Kriegla…“
„Zůstává tedy Jiří Dienstbier,“ uzavřel jsem naše skypové přemítání. „Co mluví za jeho kandidaturu a co proti ní? Někteří voliči si možná myslí, že je příliš mlád…“ – „Je mu 44,“ opáčil Cimrman, „stejně tolik bylo J. F. Kennedymu, když byl zvolen prezidentem USA.“
Doplnil jsem: „A je pouze o tři roky mladší, než byl Obama, který byl navíc zvolen prezidentem již podruhé. A mezi prezidenty ČR a USA je přece jen trochu rozdíl: dvacetkrát větší populace a k tomu odpovědnost za 5113 jaderných bomb, většina z nich mnohonásobně ničivější než hirošimská…“ Zbývá tedy vymyslet, jak Jiřího Dienstbiera „vkroužkovat“ na Hrad a obnovit tak vážnost a respekt k prezidentskému úřadu. Teprve po naší inspirativní besedě jsem si uvědomil, že jsem se Járy nezeptal na skypovou adresu. Budu tedy muset čekat, až mě zavolá sám…


Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

alternativní názor napsal(a):

Ajajajaj, kdopak nám to tu vystrkuje kníry?
A hned s Dienstbierem a JFK, to je nějaký pěkně domluvený komp(l)ot.
Už jsem k tomu řekl své u pana Minaříka, který jede tutéž linku (pracího prášku nebo koksu?) a teď jdu ven.
S Dýznbírem a Bursíkem to opravdu schytáme, to jo.
07. 01. 2013 | 13:07

Čochtan napsal(a):

Pane Janouchu,
škoda, že nekandidujete. Vás bych volil.
07. 01. 2013 | 13:12

Luba napsal(a):

Pane profesore,
možná byste měl své rozhodnutí ještě zvážit ...

Při sledování logické linky Vašeho vyprávění, resp. vyprávění Vašeho alter-ega, mi neuniklo, že si vážíte US-prezidenta Kennedyho.

Jan Fischer Komunista by byl tedy Vaší logickou volbou.

Zkratka J. F. K. totiž hovoří za vše!

(Ovšem, pokud budeme útočit na Zátoku sviní, bude J.D. lepší variantou)
07. 01. 2013 | 13:13

Lex napsal(a):

"Díky kroužkování, které jsme s ním vymysleli krátce před volbami 2010, se do Sněmovny dostalo 48 nových poslanců, kteří by jinak neměli žádnou šanci. Kroužkováním byla vyměněna prakticky celá čtvrtina poslanců."
OK, OK!!
Jenže díky kroužkování se zpět do sněmovny dostali i takoví machři, kterých se chtěly jejich "rodné strany", v tomto případě ODS, zbavit - jako kupř. MAREK BENDA, umístěný na kandidátce hluboko na nevolitelném místě.
A tenhle expert ODS na špinavou práci teď dokonce šéfuje poslaneckému klubu ODS.
Jo, prostě, když se kácí les, tak lítají třísky.
Se zbývajícím obsahem článku jinak nemám problém.
L.
PS
I když, vlastně, když může u nás být prezidentem Američan, Švýcar, Japonec (ten vlastně nemůže, má málo věrohodně padělaných podpisů), proč by nemohl být třeba Turek, přesněji Kurd? O jednom bych, pane profesore, věděl - o Vašem příteli, co se jmenuje Yekta Uzunoglu. Má přece obrovské zásluhy o Českou republiku, dokonce i škodováckou elektrárnu málem umístil do Turecka - za pakatel - nějakých 800 mega, což bylo 10 procent ze všech nákladů na tu investici, není-liž pravda (že by šlo o peníze na úplatky nikdo nemůže ani náznakem myslet). A také jsem od Vás četl, že mu hodláte pomáhat k odškodnění v řádu desítek MILIARD korun, takže kdyby se stal českým prezidentem, nebyl by na nikom závislý. S takovým majetkem!
07. 01. 2013 | 13:27

Sladký napsal(a):

Pane profesore, je Vám známo, že jeden z rodičů Járy Cimrmana vyzývá k volbě stařičkého mocnáře, knížete Schlafenberga? Myslíte, že to myslí vážně? Já tomu nemohu uvěřit, stále v tom hledám nějakou recesi.
07. 01. 2013 | 13:33

Neudržitelný napsal(a):

Autor
" Shodli jsme se lehce i na tom, že mají šanci – podle abecedy - Jiří Dienstbier (44), Jan Fischer (62), Karel Schwarzenberg (76) a Miloš Zeman (69)."
Já jsem se zase shodl s přítelem Vomáčkou že mají šanci – podle abecedy - Táňa Fischerová a Vladimír Franz. Vybírali jsme je podle toho, že doposud nejsou zapleteni v politice. Žádný slušný a soudný člověk nezastává čelní místo ve straně jako je ČSSD, ODS, TOP09 atd.
07. 01. 2013 | 13:53

skeptický napsal(a):

Škoda,že nekandidovaly nějaké mladší.Ty by toho rtěnkou dokázaly okroužkovat celkem dost.
07. 01. 2013 | 13:54

Drzá zrzka napsal(a):

Zajímavé. Ve výčtu není ani jedna žena.
07. 01. 2013 | 13:59

gaia napsal(a):

Neudržitelný

ten Franz překvapí, toho budou volit všichni prvovoliči
07. 01. 2013 | 13:59

důchodce napsal(a):

Z devíti kandidátů na prezidenta není koho vybrat? A co udělat, to co mnozí v květnu 1948, kdy měli na výběr pouze jednotnou kandidátku národní fronty. Na platném volebním lístku škrtnout číslo a jméno kandidáta a místo něj uvést svého favorita, kterého prováděcí volební zákon znechutil nebo nepustil do finále (Jana Švejnara, Tomio Okamuru, Vladimíra Dlouhého, ... a pokud nikoho vhodného neznám tak Járu Zimmermanna). Tyto lístky budou pochopitelně při volbách vyřazeny jako neplatné, ale i procento neplaných hlasů při volbách něco signalizuje (jako těch 13,4% v květnu 1948).
07. 01. 2013 | 14:01

Neudržitelný napsal(a):

gaia
"ten Franz překvapí, toho budou volit všichni prvovoliči "
Pokud by se jednalo o všechny prvovoliče v prezidentské volbě a to jsme všichni, tak to by bylo super.
07. 01. 2013 | 14:04

Gudka napsal(a):

Autore,

vaše zamyšlení ve mně budí smutek na vlastním zmařeným nápadem, který rozhodně nebyl horší než ten váš: navrhoval jsem za kandidáta na "prezidenta" Nelsona Mandeli. Ten spojuje v jedné osobě nejednu výhodu: černější než Franc, cizejší než Švejnar se Schwarzenbergem a Okamůrou dohromady, slavnější než oba naši přední profesoři Janouch a Klaus. Nemusel by své prezidentování a vlastně celé široké okolí a celou společnost zatěžovat nesplněnou touhou po Nobelovce, protože na rozdíl od Havla ji už dávno má. Česky sice neumí, to je na tom ale jen o malounko hůře než somnolentní ministr zahraničí, a po čerstvě přestále plicní infekci zhruba stejně dušný, rozhodně ne více. Vzhledem k hmotnosti a věku by ani nehrozilo, že bychom se ho nemohli v dohledné době zase zbavit, což by byl velký problém v případě+ Okamůry, protože preuzdienti z řad etrnickžch Japonců se vyznačují velikou úporností (viz Fujimori), a to i v úpřípadě, že púrezdientem nejsou.
(Fujimoriho pomophlo jen natvrdo zavřít).
Atd., atd.
A teď mi řekněte, oč je jakýkoliv vámi zvažovaný kandidát na tom lépe?
07. 01. 2013 | 14:06

KOKOŠKA napsal(a):

Nevím jak Jára, ale já mám jasno. Z nabídky "kandidátů" si nevyberu a proto budu příštích 5let jako svého presidenta respektovat toho, kdo svou práci zvládá na výbornou a není zapleten do žádné z těch českých trapáren. Není to nikdo menší, než RICHARD (kdo snad neví, je to vůdce gorilí tlupy v ZOO)
07. 01. 2013 | 14:08

Ondřej napsal(a):

Konečně blog o prezidentských volbách, který má nějakou úroveň.
07. 01. 2013 | 14:16

Buvol napsal(a):

http://www.youtube.com/watch?v=Out565V5_kg
07. 01. 2013 | 14:34

Křemílek napsal(a):

Jedině Bobo je ta pravá na pražský hradčana tečka
07. 01. 2013 | 14:34

Analytik napsal(a):

důchodce 14:01
Dobrý nápad! S Vaším dovolením ho použiji ve druhém kole.
V tom prvním dám hlas Táně Fischerové a jestli dojde k souboji Zeman - Fischer, budu volit Okamuru!
Když nic jiného, nebudu se muset stydět za svého prezidenta. Bude cizí!
07. 01. 2013 | 14:54

dalimír napsal(a):

Ted se právě dovídám že nám zemřela naše milovaná Jiřinka Jirásková ! Upřímnou soustrast rodině a všem kteří ji zbožnovali ! Píši to stále ,dobří lidé odcházejí a ti druzí si užívají život léta letoucí a otravují okolí ! Takové ani Pán Bůh k sobě nechce ! Dl
07. 01. 2013 | 14:58

šašek z Jihlavy napsal(a):

skeptický napsal(a):
Škoda,že nekandidovaly nějaké mladší.Ty by toho rtěnkou dokázaly okroužkovat celkem dost.
xxxxxxxxxx
Ale Bobo taky používá rtěnku, pravda, Monika Lewinská to není, ale jistě se vyzná i v kroužkování, svého času se prokroužkovala i jako poradkyně V.K. Poradkyně nebo asistentka, prašť jako uhoď.
07. 01. 2013 | 15:02

šašek z Jihlavy napsal(a):

Kokoška
Richard už má zpachtovné Slovensko, tuhle zaslechli jeho zpěv někde na Králově holi.
Však už po něm jdou hajduci pod vedením Ficka z Čachtic.
07. 01. 2013 | 15:07

Zbyněk napsal(a):

Já se o presidentskou volbu zatím nezajímám, jsem přesvědčen, že amnestie byla pouze sonda do duše obyvatel této země. Všechny prozatímní aktivity pana presidenta, pana Hájka a dalších mne utvrzují v domnění, že následovat bude něco velikého, něco co bude hodno velikosti těchto lidí. Závěrečný akt bude vyhlášení mobilisace a následně vyhlášení války EU. Proto byla odvolána ta smělá dívenka a generalita má volné ruce.
07. 01. 2013 | 15:09

PM napsal(a):

Pane Janouch pokud vím tak s panem Svěrákem se až tak cimrmanovsky neznáte a pan Svěrák jednoznačně vykroužkoval 75ti letého pana Karla Schwarzenberga, proto je na místě nenavážet se do současných byť zmanipulovaných preferencí a vážit si onoho Vašeho přítele Miloše.

Protože pouze Miloš díky svým sponzorům se může snažit o použití Napoleonské strategie a proto následná strategie Miloše Zemana v cílové rovince je geniální. Uzavřel s Janem Fischerem opoziční smlouvu ještě před tím, než první volič vejde do té které třídy základní školy, aby do urny vhodil hlas.
Prostě pane Janouch Vaše dýmová clona je na dvě věci na ho... a na nic tak se raději věnujte svým Švédským problémům a neotravujte v Česku.
07. 01. 2013 | 15:16

Al Jouda napsal(a):

S Járou Cimrmanem jste určitě nehovořil, protože ten by Vám navrhl nějakou geniální blbost - a to se nestalo ! Jára Cimrman bude určitě po volbách vědět, jak jsme volit neměli :))))
07. 01. 2013 | 15:23

martin_k napsal(a):

zbyněk:
naší armády se nemusí bát ani Lichtenštejnsko...takže je to v klidu :-)
07. 01. 2013 | 15:26

komedie napsal(a):

pane Janouch,nač tak dlouhý článek.Dienstbier jste přece myslel hned od začátku že ano?Táta komunista ,potom disident,syn jde prosit komunisty o podporu!Proč jste vůbec zakládali disent,proti komu jste tedy bojovali,co to předvádíte za komedii?levice ovládá kraje,ovládá senát,za chvíli ovládne parlament a ještě hrad?řeknete pravice si za to může sama,asi jo.Ale to nevysvětluje komedii kterou s námi hrajete ten domnělý boj disidentů s komunistickým aparátem.Běžte někam....
07. 01. 2013 | 15:45

český maloměšťák napsal(a):

http://www.rodoni.ch/busoni/cronologia/Note/hanslick.pdf

Pražský rodák a pozdější rektor Vídeňské Univerzity Zimmermann pak ovlivnil myšlení Rudolfa Steinera /nebo tomu bylo naopak ??- to je snad dnes podružné, ne ???)...a od něj je již jen malý krůček k dnešní prezidentské kandidátce ..k paní Táni /Taťáně/ Fischerové.
Kruh se uzavírá a je tak zcela zjevné, že pan Janouch veřejnost mystifikuje.

Cimrman by tedy zcela jednoznačně volil paní Fischerovou.
/Hanslík pak Bobšíkovou...kdysi jmse měli kozla jménem Hanslik....a Bobšíková je od koz/
Což se samozřejmě hodláme provést i my - čeští maloměšťáci. Ostatně i my věříme, že výsadba ve správný čas úrodě prospívá - neb silné jsou zákony kosmické a silná je gravitace a záření hvězd...zejména pak Slunce.
Nu a protože na 11. ledna t.r. připadá nov...je nutno to do volebních uren nasázet Táni/Taťáně/ Fischerové.
Tak by tomu chtěl i vědec slovutného jména, původu a místa úmrtí - pražský rodák, Vídeňák a Rakušák Cimrman / Zimmermann/.
Co tam po nějakém Švédovi !
07. 01. 2013 | 15:47

alternativní paranoia napsal(a):

čmm
Dořek sem vám to u Minaříka, už mě to dnes neba.
07. 01. 2013 | 15:59

marxík napsal(a):

komedie
Kolego, kolegyně, komunista je taky člověk. Pan Stejskal vam to potvrdí.
07. 01. 2013 | 16:17

Gustáv Kočí napsal(a):

Zemřela Jiřina Jirásková:( Světáci odcházejí...
07. 01. 2013 | 16:24

Čochtan napsal(a):

marxík napsal(a):
komedie
Kolego, kolegyně, komunista je taky člověk.

To byli nacisti taky. Takže co má bejt ? Kdyby to byly bílé myšky, nebylo by zapotřebí je likvidovat.
07. 01. 2013 | 16:45

ten, kdo se hádat nebude, napsal(a):

Dienstbier a jen Dienstbier nevidím jinou možnost.
Kdo se bojí toho, že tím, že se narodil v USA, má i americké občanství, tak by si mohl zjistit, jak to bylo okolo radaru. Byly zde houfy vlez......stů, ale Dienstbierové ne.

Tato volba bude zajímavá v tom pravo-levém pohledu.
Koho asi budou volit odessáci? Svého P. Sobotku zřejmě ne, tak společně s Klausem bývalého předsedu ČSSD a dnešního předáka za sociální jistoty?
Nebo bývalého komunistu Fischera?
No nevím, co se děje v jejich hlavách, ale asi budou dost vykolejeni.
07. 01. 2013 | 16:49

ten, kdo se hádat nebude, napsal(a):

K Dienstbierově stranickosti

„Jiří Dienstbier je trochu zvláštní stranický kandidát. Ve straně, která ho nominovala, se netěší úplné podpoře. On sám mluví o jednotlivcích, kteří jsou jeho oponenty, je však jasné, že za nimi se skrývá širší averze. Zvláště silná je u některých funkcionářů jeho vlastní, pražské organizace. Jiří Dienstbier je nepohodlný straník, neváhá kritizovat kolegy za hlasování, které považuje za nesprávné. Bližší než zákon semknuté smečky je mu transparentnost a spravedlnost.

Takový politik nikdy nebude oblíbencem matadorů stranických sekretariátů. Hrozí u něj stálé riziko, že bude šlapat na paty svým spolustraníkům, více než loajalita ke stranickým barvám pro něj bude vážit oddanost demokracii a právním principům. Pro někoho to může být handicap; u kandidáta na prezidenta je to ale jednoznačné plus. „
http://www.denikreferendum.cz/clanek/14692-sance-nepohodlneho-stranika
07. 01. 2013 | 16:58

Miroslav Pivoda napsal(a):

Pane Janouchu, jestliže se sám kvůli svému věku necítíte vstoupit do politiky, pak je to jen vaše osobní věc. Nesuďte podle svých schopností ale ostatní uchazeče. Věková diskriminace je ohavná a sprostá věc zejména v době, kdy se podstatně prodlužuje lidský život. Všiml jste si toho?

Tímto se vůbec nepřimlouvám za Šláfnberga, ten se už v Česku zkompromitoval jinak, takže je nevolitelný pro slušné lidi z jiných důvodů.

Prezidentova hlavní role nastupuje v době krizové a tehdy je třeba činit správná (moudrá) rozhodnutí. Ta jsou pak k nezaplacení. Vůbec nezáleží na tom, kolik věnců stačí prezident položit v době nekrizové, či zúčastnit se jiných společenských ptákovin.

Další věc. Počet prezidentských kandidátů je vyšší, než kolik jste vyjmenoval. To je opět vaše hrubé zkreslení. Možná, že by vám mohl být (z nevěkových důvodů) zakázán přístup na tento blog, abyste nemátl občany demokratického státu. Popřemýšlejte o tom. Zdá se mi, že něco s vámi opravdu není v pořádku.
07. 01. 2013 | 17:14

strýc virus H3N1 napsal(a):

to Křemílek:

jedině Bobo je ta pravá kandidátka na hradní sesli a jedině Barbora Tachecí jako její tajemnice! navrhuji dále Yvetku Bartošovou jako ministryni kultury!
07. 01. 2013 | 17:16

strýc virus H3N1 napsal(a):

to Křemílek:

jedině Bobo je ta pravá kandidátka na hradní sesli a jedině Barbora Tachecí jako její tajemnice! navrhuji dále Yvetku Bartošovou jako ministryni kultury!
07. 01. 2013 | 17:17

marxík napsal(a):

Čochtan
Kolego, nacista ale nemůže v demokratickém světě zakládat stranu , jejíž nabídky by pan Diensbier využil.
V tom bude ten základní a podstatný rozdíl.
Asi svobodnému a demokratickému světu komunista nevadí a nacista ano. Narozdíl od vás.
Patříte vy vůbec do svobodného a demokratického světa?
07. 01. 2013 | 17:25

marxík napsal(a):

Koukám, že jsem se vyjádřil dost neobratně.
....jejíž nabídky by p. Dienstbier mohl teoreticky využít.
On by to pochopitelně vzhledem k nepřijatelnosti programu nácka nikdy neudělal.
07. 01. 2013 | 18:19

Fakt napsal(a):

Dienstbier je loutka , Nebrat!
07. 01. 2013 | 18:23

gabriela napsal(a):

Osobně jsem s Járou Cimrmanem pro Richarda, když už nemohu volit Tomia. Opičák Richard je momentálně vůbec ta nejlepší volba - pokud to má být fraška, tak pořádná. Naše unikátní česká národní prezidentská padesátitisícovka se jistě brzy zapíše do dějin světové science fiction ...

************************************************************

Jarin napsal pod blogem Miroslava Žáka "Co na sebe prozradili prezidentští kandidáti" jeden super postřeh, který by rozhodně neměl jen tak zapadnout ...

jarin napsal(a):

Co na sebe prozradili? Svou účastí ve volbě podle špatného zákona svou vlastní špatnost, protože NIKDO z nich neřekl nic proti tomuto zrůdnému paskvilu podle pravidla já jsem prošel, tak se nestarám. NIKDO, tj. ani paní Fišerová, kterou tu mnozí prohlašují div ne za světici, neřekl NIC, takže jsou všichni stejní.

Proto volte Richarda, to je aspoň poctivý opičák.

Všem lidičkám, kteří půjdou spolu se mnou a Jarinem volit z protestu nad fraškovitostí první přímé volby prezidenta Richarda (alias nikoho), posílám alespoň něco pro pobavení ...

https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=8RWc40XRRms
07. 01. 2013 | 18:29

gabriela napsal(a):

post scriptum ...

http://www.ceskatelevize.cz/ct24/zive-vysilani/videozaznam-426421-tomio-okamura-k-rozhodnuti-us-o-prime-volbe/
07. 01. 2013 | 18:48

zuzka napsal(a):

Taky jsem s přáteli kroužkovala.
Díky bohyni nejsem až tak omezená a vím, že existuje více kandidátů, než těch shora vyjmenovaných.
Má úvaha byla:
1) Volit politika (zástupce nějaké politické strany), či nikoliv?
Naši politici měli 23 let (téměř všeci) aby ukázali co v nich je. Česká politika a její protagonisté jsou mírně řečeno katastrofa. Všechny strany měli ve volebních programech boj s korupcí. Budou to tři roky a nic zásadního - korupci u nás odpovídajcího, se neděje. Politici nás podvedli. Proto jsem je vykroužkovala.
2) Další má úvaha byla, z jakých pohnutek se kdo o post presidenta uchází?
Pani Fischerivá a pan Franz se mi jeví jako jediní kandidáti, kteří vidí funkci presidenta jako službu národu. Všeci ostatní, dle mého názoru, vidí post presidenta jako koryto a na toto koryto se nepokrytě třesou jak rathlíci.
Zůstali tedy pani Fischerová a pan Franz.
Jelikož netrpím předsudky, budu volit pana Franze. Pani Fischerovou mám ráda, mám k ní úctu a proto bych ji nepřála nic zlého.
07. 01. 2013 | 19:07

Křemílek napsal(a):

Strýče virusi Bobo už má vybranou poradkyni i tajemnici dohromady ! Je to paní BuBu ,vlastním jménem Bubílková ! Věřím že to bude bezkonkurenční tandem ! Svět bude jen zírat co češi ještě dokáží !
07. 01. 2013 | 19:20

Jára Cimrman ml. napsal(a):

Pokud je mi známo,
Jára Cimrman st. chtěl kandidovat, ale nesehnal potřebný počet podpisů. Měl jich "pouze" 49999 pravých a 1 údajně nepravý.
Vědom si nesplněného počtu "pravých" petentů, tak archy s podpisy ani neodevzdal sčítacím komisařům.
07. 01. 2013 | 19:31

babočka napsal(a):

Je rozdíl komunista a komunista. Zeman, Dienstbíer a Bobošíková žebrají hlasy u komunistů. Takže tato trojka jsou ve skutečnosti kandidáti komunistů a je skoro jisté, že Pan Zeman jejich hlasy dostane. Pan Fischer sice byl komouš ale o jejich hlasy nestojí, takže není komunistický kandidát. Nevím zda po panu Fischerovi někdo chtěl souhlas s okupací ale po mě ne. Naše okupace se projevovala ve šmelení s vojákama a chlastáním komunistických papalášů s důstojníkama Rudé armády. Takže si pan Fischer ani nějaké okupace nemusel všimnout. Pan Fischer je předně charakter. Ten nepotřebuje Šlaucha ani Palase jako pan Zeman.
07. 01. 2013 | 19:34

pamětník napsal(a):

KOKOŠKA:
Richard je pan samec, má další mládě. Koho by asi oplodnil na Hradě?
07. 01. 2013 | 21:28

Rik napsal(a):

Demokracie se stejně přežila. Zasvěcených, vděčných inteligentů bude vždy zlomek, oproti "davům". Až přejdeme poušť, uvidíme.
07. 01. 2013 | 22:10

dalimír napsal(a):

Ano Lexi přesné ohodnocení Marka Bendy ! Já to také tak vidím ! Expert na špinavou práci pro své mafiány z ODS v parlamentu ! To opravu sedí i k jeho vyzáži ! Tam opravdu to jablko od stromu daleko nepadlo !
07. 01. 2013 | 22:50

pamětník napsal(a):

No ale kdo, proboha, toho parazita vykroužkoval, když sama partaj jej umístila na kandidátce na nevolitelné místo?
07. 01. 2013 | 23:10

Kanalnik napsal(a):

jestli se do druheho kola dostane nekdo jiny nez Zeman, Fischer a Schwarzenberg, budu slavit
07. 01. 2013 | 23:11

Kanalnik napsal(a):

pardon, zapomnel jsem na Bobo, ani tu v druhem kolem nechci
07. 01. 2013 | 23:11

Almo G™ napsal(a):

"Lex napsal(a):

Jenže díky kroužkování se zpět do sněmovny dostali i takoví machři, kterých se chtěly jejich "rodné strany", v tomto případě ODS, zbavit - jako kupř. MAREK BENDA, umístěný na kandidátce hluboko na nevolitelném místě."

Nevím, jakým švindlem se dotyčný dostal zpět, ale kroužkováním fanoušků to nebylo.

Připomínám, že šlo o dobu, kdy vrcholila jeho aféra s podvodnou doktorskou prací. Je naivní věřit, že pár dnů poté, co v defenzívě blekotá ve večerních zprávách svá "vysvětlení" nevysvětlitelného, dostane tolik preferenčních hlasů, aby jej to vyneslo z nevolitelné pozice zpět do sněmovny.
08. 01. 2013 | 00:18

mik napsal(a):

Ve nekololika z blogu se shoduji 4 mozni kandidati Fischer Zeman Swarzenberg Dinsbier ,,,Matador politiky Zeman ..ale Meciarovi se taky nepodarilo stat se prezidentem.,.,,ze by slovaci byli rozumnejsi nez cesi ? Fischer ano dokazal proplout premierovanim ale staci jen proplouvat zivotem ? Dinsbier 44 let dobra a jak dlouho politika pred tim neni to jen proste tatikova slava ? nebude jako kristalovy Standa ? Swarzenberg ano stary z chybama ale ministr zahranici znamy v Evrope i ve svete a orientacne jednoznacne Brusel a EU a ne Moskva a v zadnem pripade cesta nastavana Klausem ..navic herci umelci osobnosti ho podporuji a v 89 taky studenty podporili herci umelci,,Swarzenberg nebude spasitelem ani pred 5 lety Svejnar by nebyl spasitel ale je sance aby sla CR konecne jinym smerem tak jak mela jit v roce 89 tak jak si to asi predstavoval Havel ale ten jako humanista nedokazal zavcas smest lidi typu Klause coz byl jeho nejvetsi nedostatek Swarzenberg ma nejvetsi sanci ziskat dostatek hlasu aby vyradil jednoho z dvojice Fischer - Zeman a to pak uz na vitezstvi staci protoze logicky Fischerovci nebudou volit Zemana a Zemanovci Fischera jiste stejna uvaha jde zvazovat u Dinsbiera nebo treba i u France ale jsou tihle dva tak vysoko ze by mohli zistat potrebny pocet hlasu,,rikam ze nejsou a tak jedine Swarcenberg muze zabranit aby 2.kolo bylo mezi Fischerem a Zemanem Mezi slepymi jednooky kralem...
08. 01. 2013 | 00:55

Pavel Trousil napsal(a):

Evropsky uznaná přiměřená doba na vyšetřování je šest let...

To je snad poprvé, kdy se Klaus dovolává nějakých evropských směrnic a norem. To je vyslovená rarita. Je evidentní, že ve skutečnosti jde o licoměrnost. V prezidentské kanceláři prostě přišli na to, že by se mohli odvolat na evropskou judikaturu, a tak to udělali.

Jenže věcně to vůbec nesedí. Evropský soudní dvůr totiž rozlišuje, jestli se trestní stíhání a soudy protahují z viny státu, nebo z viny obviněného či obžalovaného. Tady v drtivé většině případů jde o to, že před soudem je nutné vyslechnout stovky svědků, provést stovky tisíc stran důkazů a k tomu obžalovaní mají mnoho možností dělat obstrukce. Třeba dodají potvrzení, že jsou nemocní, a to odloží hlavní líčení o rok či déle. Podávají stížnosti pro podjatost, opravné prostředky a tak dále.

Je to samozřejmě jejich právo. Ale nelze pak říkat, že za pomalou spravedlnost může stát. V logice Klausovy amnestie to je tak, že ten, kdo je tak chytrý, že dokáže zdržovat, bude odměněn tím, že vyvázne bez trestu.
08. 01. 2013 | 02:04

Maximus napsal(a):

miku
Plácáte nesmysly a nic, ale vůbec nic nevíte o pozadí, kdo z výše uvedených kandidátů za co a koho kope. Je neskutečné, kolik Čecháčků je naivních a nechá tady svým rozhledem z Dolní Horní o nás rozhodovat jistou zavedenou
skupinu lidí, o kterém se tady nemohu vyjádřit, neb bych byl ihned "korektním" cenzorem smazán! Fakt jste zaprdění Čecháčkové a nic lepšího si vlastně ani nezasloužíte. Váš úděl je ohnutá záda a nechat si rozkrádat programově stát a hlavně vést zmatené řeči. U Schwarzenberga miku "pozor na pěšinku"!
08. 01. 2013 | 07:20

Pepa Řepa napsal(a):

Klony útočí
zmákly i Janoucha. Koho doporučuje Koloděj?
08. 01. 2013 | 07:52

Olga napsal(a):

Vážený pane profesore,
Váš nápad s kroužkováním byl originální a účinný. Váš text s podporou panu Jiřímu Dienstbierovi jsem četla ve včerejším Právu a udělal mi radost.
Děkuji za něj.
08. 01. 2013 | 13:40

dotaz napsal(a):

k čemu to krožkování bylo? Máte někdo pocit, že bychom měli nějakou dobrou vládu?
08. 01. 2013 | 13:43

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Boudal Jiří · Brenna Yngvar · Bureš Radim C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Girsa Václav · Glanc Tomáš · Groman Martin H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří · Chytil Ondřej J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kupka Martin · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Rath David · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schneider Ondřej · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukal Josef · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Stulík David · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomek Prokop · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojta Vít · Vojtěch Adam · Vojtková Michaela Trtíková · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Walek Czeslaw · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zahumenská Vendula · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy