Jára Cimrman mi píše...

16. 04. 2010 | 11:17
Přečteno 5567 krát
Tento text jsem uveřejnil dnes, 16.4.2010 v MFDnes.

Předevčírem jsem objevil ve schránce dopis. V mé staré kovové schránce, na kterou díky té nové mailové už občas zapomínám. Obálka byla poněkud staromódní, adresa pečlivě napsána inkoustem a písmem, jakým psávali mí prarodiče. Odesilatel nebyl uveden, známka chyběla… Obezřetně jsem psaní otevřel. Oslovení na kvalitním dopisním papíře znělo: Slovutný pane doktore. Zvědavě jsem list otočil a s jistými potížemi rozluštil podpis: Vám zcela oddaný Jára Cimrman.
Po cestě od schránky k bytu jsem pobaveně přemítal: Kdopak si asi dal s takovým šprýmem práci? Během ukládání nákupu do lednice jsem z případných pachatelů vylučovací metodou postupně vyřadil snad všechny své příbuzné, známé, přátele i nepřátele. S kávou v ruce jsem přešel do pracovny a znovu si dopis důkladně prohlédl. Potom jsem jej třikrát za sebou pozorně přečetl.
Jára Cimrman se za mnou chystal přijet do Prahy! Již dávno prý sleduje mé články o jaderné energii a energetice vůbec a chtěl se mnou vědecky prodiskutovat některé odborné „detaily“. Když ale hledal letecký spoj na internetu, narazil bohužel na záznam z jednání českého parlamentu. Úplně ho to zděsilo. Zemi, která má takový parlament, by měl on, Jára Cimrman, poctít svou návštěvou? Pustil si jednání parlamentu i další den a ještě i ten po něm. Televizní přenosy ze sněmovny však byly jen horší a horší. V tu chvíli prý pochopil, že lid český nepotřebuje Cimrmanovy odborné rady k energetice, ale především k politice. Copak je možné, aby něco takového se odehrávalo v jeho bývalé vlasti, přímo v srdci Evropy?
Jára Cimrman si uvědomil, že jeho bývalá země je těsně před volbami v akutním nebezpečí. Že současný politický bordel (ano, Cimrman skutečně použil toto ne zcela salónní slovo – omluvil to ale tím, že v českém parlamentu jsou používána slova mnohem, mnohem vulgárnější) může být prodloužen o další čtyři, osm či - jak to geniálně zobecnil - dokonce o „n krát čtyři“ roky.
Další Cimrmanovy postřehy na adresu „politického bordelu“ raději nebudu citovat doslovně, abych ho nevystavil nebezpečí trestního stíhání. Nutno podotknout, že Jára Cimrman ve většině případů užívá distingovaný slovník - není to přece žádný revolucionář, natož anarchista. Začal tedy hledat způsob nápravy situace v rámci platných zákonů. Z internetu si stáhl český volební zákon, prostudoval si i programy všech dosud registrovaných politických stran. A jak už je jeho zvykem, po chvíli bádání skutečně vynalezl geniální způsob, jak politickou situaci napravit.
Sedím nad Cimrmanovým dopisem již několik dnů. Studuji české zákony, volební řády, mailuji svým známým politologům, telefonuji svým přátelům, dotazuji se právníků. Ano, nápad Járy Cimrmana je skutečně geniální. Kdyby byl mladší, měl by kandidovat na premiéra či dokonce na samotného prezidenta.
Recept je jednoduchý: Občané, dostavte se k volbám a zakroužkujte poslední čtyři kandidáty (zákonem dané maximum) na volebním lístku strany, kterou jste si vybrali. Toto jsou obyčejní lidé jako my. Nezkažení korupcí moci. Volební zákon praví, že každý kandidát, kterého zakroužkuje nejméně 5% voličů, postupuje ze spodního místa skokem na přední místo v krajské kandidátce a získává mandát v poslanecké sněmovně. Čím více obyčejných občanů dostaneme tímto systémem do sněmovny, tím více politických štamgastů vytlačíme z předních míst kandidátek a v důsledku tedy i z jejich vysezených parlamentních křesel. Moderní defenestrace zcela v rámci platných zákonů. Ať žije demokracie! Ať žije Cimrman!

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Tencokida Hnuj napsal(a):

Dobrý den, pane Janouch

Ha, ha, ha. (Nebo raději búú, búú, búú ?)

Zvedneš-li přímé a vsadíš je navrch zkřiveného, pak tě lid bude podporovat. Ale zvedneš-li zkřivené a vsadíš je navrch přímého, lid tě podporovat nebude.

(Konfucius: Rozpravy)
16. 04. 2010 | 11:28

Béda napsal(a):

Parafrázoval bych vlastní Zimmermannova slova:
"Můžeme o tom diskutovat, můžeme o tom vést spory, můžeme s tím nesouhlasit, ale to je tak všechno, co se proti tomu dá dělat."
16. 04. 2010 | 11:37

Mc Cali napsal(a):

" Zatrolené počasí, nebýt té bouřky, už bych tam byl byl. "

No, myslím, že Jára nenašel špatné řešení pro voliče kteří se chystají volit nějakou velkou a tudíž korupkcí ( hodně mírný výraz, jen z úcty k JC )prolezlou stranu. Když už se nezmůžou na něco jiného. Třeba volit malou a novou stranu.
16. 04. 2010 | 12:16

ZM napsal(a):

Můj názor je,že v tomto státě nenastane ještě několik dalších desetiletí a možná nikdy (po celou další dobu jeho existence) tak výrazná změna chování občanů,aby se výrazně snížila míra korupce.Možná se to někomu zdá pesimistické,ale já si naopak myslím,že to je realistický odhad.Nemyslím si,že by se něco zlepšilo tím,že člověk zakroužkuje na kandidátce toho nebo jinýho kandidáta.Netvrdím,že v ČR nejsou poctiví lidé,ale je jich moc málo na to,aby se něco změnila.Když píšete o tom,že jste přišel z obchodu,tak uvedu několik příkladů z obchodů.Třeba jsem koupil mast v lékárně,na které byla cena 99Kč, a prodavačka mi naprosto samozřejmě říká 100 kč.Nebo jiný nákup jinde.Na displeji byla cena 499Kč a ona naprosto bez náznaku studu řekne 500 kč.Asi to hrajou na to,že když se zákazník ohradí,tak řeknou,že sse omlouvají,že myslleli na to,že má dát stovku nebo pětistovku apod.Jiný příklad z kauflandu.Chlapík na pokladně mě vrací místo pětikoruny dvoukorunu,když mu to řeknu,tak se omluví.Prostě ví,že nic neriskuje,maximálně to nevyjde a omluví se.Samozřejmě těch zkušeností s pokusem okrást v obchodě je více,třeba se stačí na chvíli otočit,a pak se můžete divit,že vám na váze navážili víc,než je skutečná váha,prostě na váhu trochu přitlačí.Podobný okrádání je všude možně,v autoservisech,legální okrádání u poplatků v bankácch,při exekucích a ve všech dalších odvětvích.Třeba ve firmách,kde není sériová výroba a nedá se stanovit hodinová nebo denní výkonnová norma stačí,aby majitel nebo mistr nebo nějakej vedoucí nebyl přítomen na směně a velká část pracovníků se začne flákat.Českej národ to prostě asi má jak se říká v genech.Takže když do parlamentu přijde i jak se říká obyčejnej člověk,a je jedno jestli soustružník,prodavačka,zdravotní sestra,účtní nebo z jakékoliv jiné profese,tak většina z nich začne pro sebe hrabat stejně,protože tam už vůbec nejsou postižitelní.Jak je známo,poslanci v ČR mají imunitu,které je může zbavit jnom parlament,prostě nad sebou nemají žádnýho šéfa,takže si nedělejme iluze,že když tam budou poslanci třeba ze strany Věci veřejné,že budou výrazně poctivější než ti současní.Přesto budu volit VV,protože není jedinej důvod volit ty předchozí,to bych byl vůl,abych volil znova lidi,kteří jsou x let spojovaní s různými skandály a kauzami.Třeba kakaová aféra nebo tak nějak se to nazývalo vedla před asi 4 lety nakonec k rezignaci exposlance za ČSSD Krause.Spekuluje se o tom,že měl na starost proprat peníze ČSSD získané z úplatků v kauze Gripeny.Už se do politiky cpe zase,myslím že kandiduje na Liberecku.Mimojiné on je jeden z rekordmanů, v parlamentu seděl už za socialismu,tenkrát se to jmenovalo sněmovna lidu a ne poslanecká sněmovna.
16. 04. 2010 | 12:18

David napsal(a):

Text je roztomilý a přispěl k tomu, abych se více nad tímto skutečně velmi vážným problémem zamyslel.

Podle mého názoru, zcela výjimečně, návrh Járy Cimrmana není nejlepší, protože zakroužkování posledních čtyř kandidátů by byla katastrofa.

Nabídl bych trochu jiné, vylepšené řešení.

Všechny média by měly urychleně ze všech kandidátek vybrat ty zajímavé kandidáty (pokud tam skutečně jsou), kteří nejsou na volitelných místech a dát voličům určitou radu - nápovědu, které z těchto kandidátů by mohli zakroužkovat, a tak udělat tu „Moderní předdefenestraci“ v rámci platných zákonů.

Podobně by to média mohly udělat i s celými politickými stranami, kdy doporučí, které z těch neparlamentních stran by si zasloužily dostat se do Sněmovny.

Jak dopadnou volby je plně v rukou demokratických médií.
16. 04. 2010 | 12:22

ZM napsal(a):

Jo,ještě bych dodal,že korupce nebují jenom v ČR,jak to možná někdy vypadá,v ČR možná nadprůměrně,ale třeba v čísle 27 časopisu Respekt z loňskýho roku je článek o kauze Gripeny a je tam zmínka o proslulém evropském skandálu kolem nákupu vrtulníků Augusta pro belgickou armádu.Tato kauza se vyšetřovala od roku 1988 přes 10 let,nakonec byl v roce 1999 za přijetí úplatků odsouzen muž,který nákup schválil-dřívější belgický ministr hospodářství Willi Claes.Tam se aspoň něco vyšetřilo.
16. 04. 2010 | 12:26

Vosavbotě napsal(a):

Gratuluji pane Janouchu,

respektive gratuluji Cimrmanovi, ale Vám také, že jste jeho nápad zveřejnil. Ovšem já bych tuto moderní defenestraci doplnil i defenestrací tradiční. Proč?

Je tu jedna potíž, moderním způsobem defenestrovaný funkcionář se brzy vrátí opět na své místo. Ve své funkci je totiž udržován dostředivou silou mocenských a zájmových skupin, kterým slouží, pro běžné občany si špinit ruce prací nebude, respektive bude tak činit jen naoko. Druhým postupem, to jest tradiční defenestrací se nebezpečí návratu do funkce minimalizuje.

Dle mého názoru nezbývá než volit malé neparlamentní strany, které ještě korupčně-klientelistickými manýrami nestačily načichnout. No a pak nezbývá než si vsguerovat svatou trpělivost, věčný optimismus a doufat...
16. 04. 2010 | 12:49

Olga napsal(a):

"Klam a lživá slova ode mne vzdal,
nedávej mi bohatství ani chudobu.
Syť mě pokrmem tak, jak potřebuji,
abych tě přesycen nezradil"
Největší problém vidím v možnostech zbohatnutí vládnoucích. Poslední by se stali prvními i s jejich vlastnostmi.
16. 04. 2010 | 13:04

alarm napsal(a):

Vždyť jste to zavinil vy, pane Janouch. Kdo posílal disidentům prostředky na nákupy do Esa, Tuzexu apod. Přečtěte si Opilec Václav Havel – svědek vypraví o bývalém prezidentovi http://www.euportal.cz/Arti... Co dělají vítězové z roku 1989? Prosím, vy nejste klasický občan Česka. Vždyť jste emigrant. Co si to dovolujete kritizovat originální Čechy. Nikdy jsme zbaběle neopustili naší českou kotlinku! POdle mě by nějaký vlastenec vás měl naučit pokoře, dědo.
16. 04. 2010 | 13:44

hanah napsal(a):

Možná jste nemusel trávit nad Cimrmanovým dopisem, studiem zákonů a obtěžováním politologů
tolik času.
Víte pane Janouchu, tohle už vymyslel český Honza, z horizontu své pece...
Začíná mi docházet, kam ten filuta na ty své vynálezy chodí a pak je vydává za své.
16. 04. 2010 | 14:08

JAHA napsal(a):

Ad: autor
Napad J. Cimermana (zakruzkovat poslednych styroch na kandidatke) je dobry, ale musim ctenych ceskych vlastencov, vratane J. Cimermana sklamat, nie novy, originalny. Na Slovensku sa totiz nezavisle zdruzenie "Obycajni ludia" (ktore nazbieralo dostatocny pocet podpisov, aby sa zaregistrovalo do volieb)nakoniec dohodlo so stranou p. Sulika (spoluautor slovenskych pravicovych reforiem ) Sloboda a solidarita, ze vstupia na ich kandidatku, ale s podmienkou, ze nie su viazani programom tejto strany. A aby ludia, ktori podpisovali pre nich harky vedeli, ze im nejde o koryta, ziadali, aby boli zaradeni ako posledni styria na kandidatku SaS. Pokial ich ludia budu chciet volit, mozu ich zakruzkovat. Tak jednak neprepadnu hlasy sympatizantov obcianskeho zdruzenia "Obycajni ludia"(SaS sa do parlamentu dostane), jednak bude zo zakruzkovanych hlasom jasne, kolko ludi toto zdruzenie podporilo.

Je mi luto, ze J. Cimerman zasa prisiel, ako sa hovori, s krizkom po funuse (padak - Banic, prenos hovoreneho slova - Murgas...), no ale na to sme si uz zvykli☺.
16. 04. 2010 | 14:23

Brundibár napsal(a):

Přeji hezký den, pane Janouchu,

česká politická scéna nepochybně potřebuje "vyvětrat" a navržené řešení je jednou z možných strategií, které může český volič použít. Dovoluji si ale upozornit na dva její problémy:

1. Ve volebních krajích, kde za danou stranu se do Sněmovny dostane víc kandidátů než čtyři, je tato strategie neúčinná. Ta čtveřice obyčejných bude doplněna lidmi z čelných míst kandidátky, kteří si už své ovečky ve Sněmovně "ošéfují". Řešení: Ty čtyři kandidáty lze náhodně vybírat např. z 10 posledních kandidátů (pokud průzkumy naznačují 10 poslanců z dané strany za příslušný kraj). Koordinace vybíraných jmen mezi voliči netřeba, statistika je zde na straně voličů.

2. Podstatnější problém vidím v tom, že kandidáti z konců kandidátských listin nepočítají s místem ve Sněmovně ani omylem a lidé z čel kandidátek mohou mít dost argumentů (o motivaci nemluvě) k tomu, aby se úspěšní kandidáti svého mandátu vzdali.

Oba tyto problémy spolehlivě řeší volba těch stran, jejichž kandidáti dosud v žádném parlamentu neseděli.
16. 04. 2010 | 14:57

Ales napsal(a):

Vážení pánové Janouchu a Cimrmane, Váš systém mírové defenestrace je geniální, ale Češi jsou líní a k volbám chodí málokdo. Většina lidí radši sedí doma u televize a odevzdaně sleduje, jak se celá naše zem řítí do ***. A potom v hospodě všichni buší pěstí do stolu a volají po nápravě. Lidi, vzpamatujte se a běžte volit! Každý zná heslo „Lidé, bděte!“ Já ale volám: „LIDÉ, JDĚTE!“
16. 04. 2010 | 15:06

trouba napsal(a):

/proč tolik slov/ ani jeden hlas parlamentním stranám/
16. 04. 2010 | 15:10

jap napsal(a):

Cimrman je sice geniální, ale volba neparlamentních stran je účinnějším nástrojem než navrhuje.
16. 04. 2010 | 15:18

alarm napsal(a):

to Brundibál: ...
česká politická scéna nepochybně potřebuje "vyvětrat"... Máte absolutní pravdu. Jak ohromná věčina národa si to přeje. Takovou parlamentní fašistickou stranu s lidskou tváří? Ó bože, to by bylo "vyvětrání". Vidíte jak je parlamentní KSČM krásná s "lidskou tváří". Za 20 let ani jediný zlikvidovaný Čech? To samé by bylo u PFS. Nejlepší je národ s co nejpestřejší politickou strukturou.
16. 04. 2010 | 15:20

JenTak napsal(a):

Moderní volby bych pojal jinak.
Navrhuji, aby první kandidáti byli neprodleně dovlečeni k nejbližšímu oknu a z něj preventivně vyhozeni. Toto je s nimi potřeba provozovat tak dlouho, až sami odstoupí, či nebudou ze zdravotních důvodů způsobilí vykonávat jakoukoli funkci.
Pro příští volby doporučuji kandidáty na moderní defenestraci losovat, aby nedošlo ke spekulacím jednotlivých stran. Pravda, nikdo by nebyl zvolen, ale na to pamatuji v další větě. Poslance bych vybíral z chodců na ulici podle volby maximálně dvouletého dítěte. Ženy s velkým poprsím, rodiče a příbuzní by byli automaticky z volby vyloučeni. Tím by byla zaručena objektivita a spravedlnost takové volby.
16. 04. 2010 | 15:41

vlk napsal(a):

Zdravím pane profesore.
Blog mne pobavila přivedl zpět do roku 1992.
Tehdy jsem provedl už totéž, co radil nyní Cimrman. Dal preferenční hla s 4 nejnižším z kandidátky ODS. Dospěl jsme k tomu po té, co jsme zjistil, že první čtyři místa obsadily dost podivuhodné figury. Jendičkou byl Karel Dyba. Nicméně - nepomohlo to. Byl jsem sám.
Udělat to ale masově, to by byl opravdu hukot. To by se daly skutečně vlit i jinak nevolitelné partaje.
16. 04. 2010 | 15:45

Lila napsal(a):

to vlk

Obávám se, že ani těmi čtyřmi posledními vzadu si moc nepomůžete. Tyto pozice nevolitelného křoví zpravidla obsazují bratranci či sestřenice z třetího kolena, kteří jsou smířeni s tím, že tam jsou jen do počtu. Možná, že existují i výjimky, ale rozhodně jich moc není.

Jiná situace by nastala, kdyby všichni kandidáti měli stejné šance a rozhodoval jen počet preferenčních hlasů, jako např. v Dánsku.
16. 04. 2010 | 16:09

vlk napsal(a):

Lila
já si nedělám iluze o těch lidech, ale zkuste si to představit! sněmovna bez těch nepostradatelných!!
%Zádný Paroubek, žádný Rath. žádný Nečas, žžádný Bém, žádný Kalousek, žádný John, atd.a td.

jen prostě najednou sešlost no name! a nepostradatelné ksichty mimo!

Jara cimrman m dokonalou pravdu: Nic by nevyléčilo papaláše rychleji než tohle!!
16. 04. 2010 | 19:00

BK napsal(a):

Cimrman se snaží, ale...
Teď v televizi říkali, že máme problém s vyvěšením vlajek na půl žerdi,protože zákon přesně nestanoví, co je to žerď.
Nám už asi není pomoci...
16. 04. 2010 | 19:24

Holubář napsal(a):

Nu, pane Janouchu, tohle se vám povedlo!
Je to lepší, než můj pravidelně se opakující sen, kterak maršál (tehdy vlastně ještě generál) Murat vtrhl do francouzského Národního shromáždění a zavelel: "Kapitáne, všechny tyhle lidi mi vyžeňte ven!".
Ta vaše cesta je nádherně česky vlastenecká až buditelská....
16. 04. 2010 | 20:25

Pípa napsal(a):

To je naprostá hloupost, nehodná génia Zimmermannova. Volit ty co neznám vůbec místo těch, co trochu znám a myslet si, že ty co neznám jsou lepší než ti, co znám. Naprostá naivita a dětinskost.
Je lepší volit menší zlo z toho, co znám než riskovat blamáž. Ovšem lidé jsou nepoučitelní. Volí změnu a zase změnu a zase změnu. Potom nemůže vůbec dojít k evoluci. Jak hloupé. Jak ubohé. Jak známé.
16. 04. 2010 | 23:48

Holubář napsal(a):

Pápa:
Už jste někdy slyšel slovo ZOUFALSTVÍ ?
17. 04. 2010 | 00:50

Holubář napsal(a):

Pardon, měl to být Pípa, to dá rozum....
17. 04. 2010 | 00:51

grőssling napsal(a):

Pane Janouchu, navrhuji odepsat Járovi da Cimrmanovi, že se plete. V českém Parlamentu nikdy nerozhodovali jednotlivci za sebe, nýbrž vždy za své partaje. Takže jím navrhovaná finta nemůže dosáhnout toho co by rád.
17. 04. 2010 | 07:13

Pípa napsal(a):

Holubář:
Nezoufejte, bude hůř.
Oprava:
Cimrman přece ty Pípo.
17. 04. 2010 | 10:18

Zmatený napsal(a):

Pípa:
Mohu se zeptat, kde vidíte tu "změnu, změnu, změnu", kterou lidé podle Vás volí? Myslíte střídání CSSD a ODS?:)
K evoluci tady už díky strategii volby "menšího zla"dochazí celkem dlouho ... směrem k většímu klientelismu, korupci, atd. A přesto lide volí pořád stejně. Jak hloupé. Jak ubohé. Jak známé.
17. 04. 2010 | 10:34

Analytik napsal(a):

Pípo.
Evoluce je právě založena na zkoušení toho neznámého metodou pokus/omyl a výběrem lepšího výsledku. Za současného stavu platí, že cokoli nového musí být lepší než to současné. Protože to, co je nyní v parlamentu, je bez diskuse to nejhorší!
Kloním se k názoru, že ideálním rozhodnutím je volba té nejméně známé strany. Jen jako pojistku doporučuji si ověřit, jestli ji nevedou bývalí komunisté. Pak by se totiž jednalo jen o klon současných parlamentních stran.
17. 04. 2010 | 13:02

Lex napsal(a):

Nejen, že je to tak, jak píše grőssling, ale navíc je tato aktivita, která mj. jede na "Facebooku" pod taktovkou pravicových intelektuálů jako akce s názvem "Defenestrace", velmi, velmi úsměvná. Přesně ve stylu Járy (da) Cimrmana.
Proč? Jednak proto, že pokud by se na kandidátkách velkých stran podařilo protlačit do sněmovny "nýmandy" z konce "startovního pole", ohrozilo by to jen ty čtyři, pět z konce VOLITELNÝCH míst, ne ty lídry, o které iniciátorům apriori jistě jde. Ti mají své jisté. Nevěřite - věřte! Pro orientaci uvedu počty preferenčních hlasů některých z nich ve volbách 2006 podle partají:
ODS: Gandalovič 17,55 %, Topolánek 11,55, Nečas 11,00, Němcová 10,01, Páralová 9,93, Raninec 8,55 atd.
ČSSD: Paroubek 23,91 % (nejvíce ze všech kandidátů ve volbách), Jandák 13,31, Rath 13,02, Sobotka 12,18, Škromach 10,20, Zaorálek 10,0 atd.
KDU-ČSL: Svoboda 20,27 %, Kalousek 19,94, Parkanová 18,04, Kasal 16,10 atd.
Zelení: Rabas 12,29 %, Jacques 11,46, Bursík 11,16 atd.
Komunisty neuvádím, ty jistě nebudete volit, tím spíše dávat preferenční hlas.
Pane Janouchu, ostatní příznivci Járy (da) Cimrmana, aktivisti na Facebooku - sympatické, ale úsměvné. Tyto lidi voliči ve sněmovně mít chtějí, jednak je znají, jednak i proto, aby měli na koho adresně nadávat. Nezájem je o ty nezajímavé.
17. 04. 2010 | 14:05

Ales napsal(a):

No, pokud se znechucení občané tentokrát rozhodnou vyjímečně jít volit (protože pochopí, že takhle to smysl MÁ), tak to s těmi procenty pořádně zamává :)
17. 04. 2010 | 18:03

vlk napsal(a):

groesslingu
tentokráte sohlasím a nesouhlasím.
V PČR rozhodují parataje. Samozřejmě. Protože partaje nominují a poslušnost je nutnou, nikoli postačující podínkou , pro další mandát , resp. nominaci na volitelné místo.
Kdyby s e ovšem dotahnul cimrmanovský nápad, to kouzlo zásadní partajní poslušnosti by bylo zlomeno..
Mimochodem - Lex sem uvedl žebříčky preferencí zminulých voleb. Páralová je tam taky. Ale ta byla na nevolitelném ístě a přeskočila, jako jediná , s Plocem tuším, ty před sebou...
17. 04. 2010 | 19:58

Pípa napsal(a):

Zmatený, Analytik:
Já, na rozdíl od většiny skeptiků, vidím jisté rozdíly v přístupu již zavedených stran. Soustředil jsem se na stěžejní problém dneška, na korupci a sleduji, jak se strany staví k protikorupčnímu zákonu a zákonu o státní správě. Opakuji, sleduji již zavedené strany, neboť jen ty mají v uvedené problematice historii. Neznámé mají jen volební proklamace. Také věřím, že strany se vyvíjejí a nechci zamrznout jen na tom co bylo. Dívám se dopředu. Odhaduji jak si povedou v nových podmínkách. Nebude vždy jen patová situace, a i kdyby byla, nebude to stejná řeka. Také se dívám na to, jak jsou strany zakotveny v kontextu Evropy. Jaké mají spojence a na jaké historii staví.
17. 04. 2010 | 20:58

mrňús napsal(a):

Je mi to jasné - ti co bědují u tzv. promarněné vize "sériové výroby" jaderných elektráren v ČR jako Vy, ani jinak bohužel myslet nemohou.

Ale jinak pro svoji hloupost jako zanedbatelná kuriozitka - výkřik dobrý.

Měl by jste kandidovat pane Janouch aby jste piznal co je politika za řemeslo.

Mimochodem máte právo takto použít postavu "Járy" pro toto výdělečné dílko od jeho autorů pana Smoljaka a Svěráka. Asi ne viďte. Ale tím se neobtěžujete jak jinak.
17. 04. 2010 | 22:27

Analytik napsal(a):

Neotřesitelný Pípo:
Uznávám tvé argumenty a zjišťuji, že i Darwin se mýlil. Bez ohledu na evoluci se stále drží při životě živočichové, kteří si několikrát sednou na rozpálená kamna, ale za chvíli to zkusí znovu. Myslí si totiž, že už to možná nebude pálit
18. 04. 2010 | 06:57

grőssling napsal(a):

Vlk,

kouzlo by bylo zlomeno.

Zdravím Vás příteli.

Jsem skeptik, že se cos zásadního v Česku ještě může změnit tím, že by se vyměnilo prvních pět nominantů na kandidátkách stran za pět z konců kandidátek. Spíš by první liga šíbrů byla vyměněna za ligu druhou ještě horší.

Ostatně, když v těch partajích jsou nějaké zapomenuté hvězdy, proč se již nyní neprojevují ? Nebo snad víte o nějaké na kandidátkách ČSSD či ODS, která se dostala do Parlamentu z 11. a horšího místa ?

V těchto volbách jde myslím o to, zda poskoci velkoburžoazie v příštích osmi letech prosadí doprivatizování ještě nezprivatizovaného ( zdravotní péče, důchodový systém, systém přidělování státních zakázek, skrytě privatizace ČEZu, která už probíhá, potlačení zbylých práv zaměstnanců ) a dosud nasekané dluhy hodí jako chomout na ramena obyčejného Antouška čili nic.

Při použití Cimrmanovy finty preferenčním kroužkováním by se s tímto trendem nic nehlo, zvítězí-li ODS a její farmy.

U vědomí všech pro a proti jsem, jak asi víte, pro menší zlo, nenarušení sociálního smíru, s možnými extrémními důsledky v opačném případě viz. Kyrgizstán.
18. 04. 2010 | 07:58

Pípa napsal(a):

Analytik.
S tím Darwinem máte pravdu. Já ale věřím i ve stvoření (Bůh,UFO?). Obě teorie se nevylučují.
Moje víra v evoluci stávajících druhů je založena na faktu, že jsem se dosud nespálil. A není to proto, že jsem si nesáhnul. Ale zatím jsem vždy poznal, že se jedná o kamna a neočekával jsem, že se jedná o dámské pozadí.
18. 04. 2010 | 11:46

Lex napsal(a):

grőssling
Jsme naprosto zajedno.
Na kterém místě kandidátky je třeba tento exot, Tomáš Chalupa, to by byl vítěz voleb za ODS jaksepatří. Kroužkujte ptáčky.
18. 04. 2010 | 15:00

Atom napsal(a):

pane Janouchu,tady jde sranda stranou,to by pak mohl být prezidentem klidně Pepa Vyskoč
pro větší České stádo voličů
18. 04. 2010 | 15:37

Rejpal napsal(a):

Zdá se, že i Jára Cimrman připouští výběr volitelné strany pro každého voliče jako prvořadý. Až po něm následuje výběr personální. V mém pojetí voleb si vyberu stranu, která mě svými postoji a programem nejméně rozběsní. V personálním výběru pak preferuji mladé kandidáty.
18. 04. 2010 | 16:42

Zmatený napsal(a):

Pípa:
Strany se bezpochyby vyvíjejí, jde o to, jakým směrem. Pokud lidé volí stále ty samé strany bez ohledu na to, jací gauneři v nich jsou, potom není důvod, aby se strany těch gaunerů zbavovaly. Vždyť proč se o něco snažit, když vím, že nás stejně nakonec zvolí.
19. 04. 2010 | 07:16

petr napsal(a):

Myslím, že by to stejně nepomohlo. Ideologové současné demokracie jistě nám neprivilegovaným neponechali v zákonech sebemenší skulinku jak ohrozit stabilitu demokracie (rozuměj bezpracné majetky a příjmy privilegovaných, ale i a všeho schopných gaunerů).
23. 04. 2010 | 09:16

p90x napsal(a):

thank you for your post!
http://www.p90xmall.com
15. 05. 2010 | 08:58

trn33a napsal(a):

http://www.tran33m.com/vb/
http://www.tran33m.com
http://www.tran33m.com/vb/s...
http://www.tran33m.com/up
http://www.tran33m.com/dir
http://www.game.tran33m.com
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
30. 05. 2010 | 12:02

honza napsal(a):

Vážený pane Janouchu, pošlete prosím ode mne poděkování panu Cimrmanovi. Soudím, že právě proběhlý praktický pokus tento způsob hlasování zařadil mezi jeho nejdůležitější vynálezy. Honza
01. 06. 2010 | 14:20

Michigan No Fault Insurance napsal(a):

of course like your web site but you need to test the spelling on several of your posts. A number of them are rife with spelling issues and I to find it very troublesome to inform the reality then again I will certainly come again again. <a href="http://michigancarautoinsurance.com/">auto insurance quotes michigan</a>
29. 07. 2011 | 20:38

car insurance rates napsal(a):

I have been surfing online more than three hours these days, but I never found any interesting article like yours. It is beautiful price enough for me. In my view, if all website owners and bloggers made good content material as you probably did, the net might be a lot more useful than ever before. <a href="http://topautoinsurancerates.net/">compare auto insurance rates</a>
18. 10. 2011 | 21:03

Prearkalo napsal(a):

<a href=http://paydayloansnow24h.com/#bblog.aktualne.centrum.cz>payday loans</a> - <a href=http://paydayloansnow24h.com/#ablog.aktualne.centrum.cz>payday loans</a> , http://paydayloansnow24h.com/#sblog.aktualne.centrum.cz payday loans
05. 09. 2012 | 04:28

viagra discount napsal(a):

ized. After the mass of gelatin becomes firm, the, http://ordergenericviagraonline.org viagra purchase online for cleansing and the drainage shall be good., NOTICE THE DATES. http://cialis20mgprice.com cialis price ing transit. ized. After the mass of gelatin becomes firm, the, <a href=http://ordergenericviagraonline.org#3,25367E+74>viagra online cheap</a>, IV. INSTRUCTIONS TO THE VETERINARIANS the dairy of at <a href=http://cialis20mgprice.com#6,61318E+99>cost cialis</a>, found by a competent observer to be in a state of, of conical shape and ascertain the amount of, <a href="http://ordergenericviagraonline.org#10117">viagra for men</a>, cause diarrhoea. clean, and the cows to be in a healthy condition. <a href="http://cialis20mgprice.com#17522">cialis on line</a>, cumulate in the vicinity any loose dirt, rubbish,
15. 11. 2012 | 01:51

spemogroode napsal(a):

[url=http://rx-pharmacyshop.com/] cheap viagra [/url]
17. 03. 2013 | 07:37

roorgandova napsal(a):

[url=http://binary0031.easybinary.biz/] Make Money Online [/url]
20. 03. 2013 | 03:25

VomSeekKAKS napsal(a):

[url=http://buygenericlevitranow.com/] buy levitra no prescription [/url]
07. 04. 2013 | 12:10

Preefeapsepom napsal(a):

[url=http://buycheapviagra-online.com/] buy Generic Viagra [/url]

<a target="_blank" rel="nofollow" href="http://buycheapviagra-online.com/">http://buycheapviagra-online.com/</a> viagra generic <br />
18. 04. 2013 | 03:00

soofeUnsece napsal(a):

[url=http://genericviagracom-us.com/] cheap generic viagra [/url]
10. 05. 2013 | 07:57

eazuquebms napsal(a):

[url=http://genericexpresss.com/] order cheap Cialis [/url]
12. 05. 2013 | 16:10

soofeUnsece napsal(a):

[url=http://genericviagracom-us.com/] generic viagra online [/url]
13. 05. 2013 | 13:17

Crallyincence napsal(a):

[url=http://www.iamsport.org/pg/blog/californiainnorx] californiainnorx [/url]
[url=http://alimentmonet.myblog.de] alimentmonet [/url]
[url=http://louisianamedicare.zzn.com/blog/webmaster?160878] louisianamedicare [/url]
[url=http://dietbilli.hpage.com] dietbilli [/url]
[url=http://www.iamsport.org/pg/blog/supersportblog] supersportblog [/url]
30. 08. 2013 | 12:12

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bavlšíková Adéla · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Boehmová Tereza · Boudal Jiří · Brenna Yngvar · Bureš Radim · Bůžek Lukáš · Byčkov Semjon C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Davis Magdalena · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gargulák Karel · Girsa Václav · Glanc Tomáš · Groman Martin H Halík Tomáš · Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hapala Jiří · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří · Chytil Ondřej J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jelínková Michaela Mlíčková · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kňapová Kateřina · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Koutská Petra Schwarz · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kupka Martin · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Maláčová Jana · Málková Ivana · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Nouzová Pavlína · Nováčková Jana · Novotný Martin O Obluk Karel · Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Ouhel Tomáš · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Pavel Petr · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Podzimek Jan · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedláček Tomáš · Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schneider Ondřej · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukal Josef · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Strmiska Jan · Stulík David · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Sýkora Filip · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špinka Filip · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomek Prokop · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojtěch Adam · Vojtková Michaela Trtíková · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Walek Czeslaw · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zahumenská Vendula · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy