Národ Cimrmana to opět dokázal

02. 06. 2010 | 07:24
Přečteno 8399 krát
Tento článek byl uveřejněnen v Právu 31.5.2010 a snaží se shrnout důsledky naší iniciativy Defenestrace 2010. Výsledky předčily řádově naše nejoptimističtější očekávání a spolu s jinými faktory na naší politické scéně způsobily skutečné zemětřesení. Nejméně stupeň 7 po Richterově stupnici!

Defenestrace2010 byla jediným úspěšným návodem. Iniciativa mashlasvol nevedla k zvášení volební účasti, výzvy k hlasování pro malé nové strany (vymentepolitiky) nedostaly žádnou novou malou stranu do parlamentu. Defenestrace2010 dokázala přesvědčit volice, že tužka ke kroužkování je v demokratické zemi stejně silná zbraň jako byl husitský palcá
.
Doufám, že tato zbraň, která dokázala vyřadit z poslanecké směmovny řadu důležitých politických štamgastů a přivedla tam řadu nových politiků (a hlavně žen), zůstane i v dalších volbách ve výzbroji voliče. Každý občan musí mít vlastní hlavu a ostrou tužku. Od roku 2010 bude viset nad politiky Damoklův meč. Ať žije Jára Cimrman!!!

Politologové a komentátoři se dosud neshodli na tom, jaký stupeň v Richterově stupnici mělo očistné zemětřesení, které právě postihlo ČR: Rezignovali předsedové čtyř politických stran. Dvě strany ze sněmovny vypadly, dvě nové se tam dostaly. Další otřesy ve většině našich politických stran lze s jistotou očekávat.

Voliči v mnoha případech přeházeli kandidátky, připravené ve stranických sekretariátech: Jára Cimrman totiž při pohledu na tristní úroveň české politiky a na drahou českou volební kampaň navrhl voličům jednoduchý a levný způsob, jak ukázat svou nespokojenost: kroužkovat poslední čtyři kandidáty na volebních seznamech. Defenestrace 2010.

Mnoho voličů zřejmě Cimrmana poslechlo, jiní si radu vyložili po svém a kroužkovali kandidáty, kteří se jim nejvíce líbili na nižších a nevolitelných místech kandidátek. Nakonec nás bylo víc, než „odborníci“ předpokládali, protože i tito kandidáti získali celkem více než 5% preferenčních hlasů, a to aniž by se lidé na jejich hromadném kroužkování předem domluvili.

Česká politická scéna totiž potřebovala pořádný šok: politici neměli před voliči nejmenší respekt. Hrubost a arogance českých politiků, bezostyšně demonstrovaná dokonce v přímých televizních přenosech neznala mezí. Čeští politici se chovali tak, jakoby měli místa ve sněmovně i vládě dlouhodobě předplacena.

V Olomouci lidé vykroužkovali jeden z pilířů české pravice Ivana Langera – nezbylo mu než toto rozhodnutí voličů s pokorou přijmout. Mnoho lidí z konců kandidátek se náhle octlo ve sněmovně z nižších nevolitelných míst. Ve výsledné pestré směsici se nachází celkem 44 žen, což je o 13 více než v minulých volbách. Lidé na tím můžou kroutit hlavou, můžou to kritizovat, ale to je tak asi všechno, co s tím mohou dělat, jak by pravil Jára Cimrman. Protože takto vypadá skutečná demokracie. Lid si svobodně volí své zástupce.

Nápad Járy Cimrmana kroužkovat ty dole, který mi podrobně vysvětlil ve svém dopise, jsem před volbami vytrvale šířil prostřednictvím médií, internetu i slovně, protože jej považuji za geniální. Cimrman totiž na rozdíl od jiných nepřikazuje, kterou stranu volit. Cimrman zkrátka ukazuje, že je tu univerzální možnost zákonným způsobem obměnit u voleb složení parlamentu.

Včera jsme se v praxi přesvědčili, že nejde o mylnou teorii. To je velký úspěch: lidé se nebáli vyjádřit pomocí preferenčních kroužků svou nespokojenost.

Za celým hnutím Defenestrace 2010 stál jeden jaderný fyzik, jedna spisovatelka, která současně dokončila knihu, a jedna mladá scénáristka, zaměstnaná psaním scénosled k televizní kriminálce. Všichni tři jsme tuto iniciativu provozovali ve svém volném i nevolném čase a financovali ji ze svých peněz. Celá naše volební „kampaň“ stála necelých třicet tisíc. (Porovnejte prosím s náklady na politické kampaně jednotlivých stran. A propos, zajímaly by mne auditované volební náklady velkých stran. A zdroje jejich financí!) Během naší kampaně byla jen jednou použita placená reklama – inzerát v tomto deníku, o rozměru 9x5 cm. Inserce ostatních politických stran ve stejném deníku a stejný den zaujímaly plochu 150x větší než náš jediný chudičký defenestrační inzerátek.

Na závěr ještě poděkování: myšlenka Defenestrace 2010 našla podporu celostátních deníků i televize. Proto se dostala k tak širokému spektru voličů. Věřím, že tohle je jen začátek cesty k ozdravení české politické kultury. Nyní naši politici vědí velmi jasně, že občané nemají holé ruce. Mají totiž ve své výzbroji preferenční hlasy a tužky. A nebojí se je použít!

Pokud by na některého ze zakroužkovaných poslanců byl vyvíjen nátlak, aby přenechali svůj mandát lídrům, které přeskočili, občanská iniciativa Defenestrace 2100 je připravena zajistit právní pomoc a medializaci. Napište na help@defenestrace2010.cz.

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Michal Macek napsal(a):

smekam pane!
02. 06. 2010 | 07:42

Marcus Agrippa napsal(a):

Na podobný přístup byl už nejvyšší čas. Naše země byla půlstoletí zvyklá na loutkové vlády, které měly min.vliv na chod republiky. Občané byli zvyklí tak maximálně nadávat u piva. Teď je to jen na nás ( EU do toho moc mluvit nebude ) a už se konečně nebudeme mít na co vymlouvat.
02. 06. 2010 | 07:46

Targus napsal(a):

Nezbývá než poděkovat defenestrátorům. Naši politici to už potřebovali, jak koza drbání.
02. 06. 2010 | 07:46

Pepa Řepa napsal(a):

Musím uznat,pane Janouchu, že kroužkování význam mělo. Sice jen na 50%, ale i to je úspěch.

Chtělo by to dotáhnout do konce, tlačit na změnu volebního zákona.
Proč jen kroužkovt?
Proč rovnou neškrtat?

Jak víte, že dvacátý kandidát je lepší než první? Znáte ho?

U komise sedí dost sčítačů. Nebyl by problém hlasy škrtnutých včas sečíst.
02. 06. 2010 | 07:47

jarpor napsal(a):

Díky za nápad a hlavně za uskutečnění nápadu Járy Cimrmana... o efektivitě nákladů na "kampaň" ani nemluvě...

Na rozdíl od "kafralů" a věčných kritiků všeho, jste dokázali, že i iniciativa dokáže velké věci ve zdánlivě "nemožném" prostředí...

Hezký den

Hezký den
02. 06. 2010 | 07:55

vfischer napsal(a):

KROUŽKOVAT ??? ROZHODNĚ ANO !!! Zcela jistě správný návod jak volit, když volit! Jinak, ale, pane Janouchu, žádný jiný důvod k ovacím! Rozkrádání státní kasy se nezastaví - jen a jen posílí! V čele MF stane obrgangster - a to teprv něco uvidíme. Na základě svých osobních zkušeností zastávám názor - snižovat dluhy = zastavit rozkrádání státu. Odhaduji během půl až jednoho roku rvačka o koryta a státní prebendy vyvrcholí v krásnou vládní krizi. Dluhy se nezmenší, naopak se propast státního bankrotu velmi přiblíží a samozřejmě to odsmrdí - jako ostatně vždy - ten náš takzvaný obyčejný občan - a to mu ta tužka na kroužky už vůbec ale vůbec nepomůže. Tak to vidím já.
02. 06. 2010 | 08:03

vfischer napsal(a):

Jen tak na okraj - aby byla legrace - vy jste za nápad kroužkování utratili 30 tis. a na nejmenovaném centrálním úřadě, který měl v roce 89 320 úředníků a dnes jich má 760 se utratí každý měsíc 37 melounů za práce a služby výpočetní tchniky - dnes vznešeně IT služby. Kdepak, pane Janouchu, dokud budou vladnoucí gangsteři dojit stát, tak jako doposud, nic se nezmění a nepomůžou ani kroužky - bohužel.
02. 06. 2010 | 08:08

neo napsal(a):

Jaktože se do parlamentu nedostaly nové strany? a co TOP 09 a VV ? Kroužkování je mocná zbraň voliče, ale znáte to, dokud ho nekopneš do řiti, tak ho to nenapadne.

btw: má takovou otázku, nebojíte se, že na vás pan Petruška pošle nějaké gorily? Bacha aby po vás nechtěl doplatit třeba jeho hypotéku:)
02. 06. 2010 | 08:28

David napsal(a):

Ukázalo se, že kroužkování se velmi osvědčilo.

Podle mého názoru by bylo patrně vhodné pro příští volby systém vylepšit tak, aby voliči měli přes internet přístup k bližším informacím o úplně všech kandidátech.

Aby si mohli vybírat se znalostí jejich životopisů a ne po většinou jen na základě jisté nahodilosti.

Systém jakéhosi bezmyšlenkovitého kroužkování by v našem Absurdistánu mohl časem vést k tomu, že lídři se budou umísťovat záměrně na poslední 4 místa od konce kandidátky.
02. 06. 2010 | 08:33

Belgičan napsal(a):

Pane Janouch,
vřelé díky. A také díky těm co kroužkovali. Jen tak dále.

Za pár týdnů máme komunální volby. Tam by těch kroužků mohlo být ještě víc.
02. 06. 2010 | 08:39

Suchec napsal(a):

NEO:
TOP09 jsou noví lidé v politice?

No, pěkné. :-)))))

Kukačka se přemalovala na straku, a vy kavky ejhle, nová tvář.

To jsi opravdu taková kavka Neo?
02. 06. 2010 | 08:45

neo napsal(a):

Suchec:

nauč se číst Suchče, nebo to děláš schválně?

///Jaktože se do parlamentu nedostaly NOVÉ STRANY? a co TOP 09 a VV ?///

Nová strana není totéž jako noví lidé v politice!! Pokud ten rozdíl nevidíš, tak jsi buď úplně slepej a nebo úplně b**ej
02. 06. 2010 | 08:51

ali napsal(a):

mám radost, že volby dopadly jak dopadly..kroužkování je super a socani i bolševik maj vztek..
02. 06. 2010 | 08:55

martys napsal(a):

příklad toho "politika" z ODS za pardubický kraj jenom ukazuje jak chápe ODS politiku!!! pouze jako kšeft!!!!
02. 06. 2010 | 09:01

neo napsal(a):

ali:

vztek je slabý slovo:)) nechápou jak volby mohly dopadnout takto, mysleli si, že maj patent na pravdu a svůj názor proklamovali jako ten jediný správný. Ostatním nadávali a zpochybňovali jejich názory a inteligenci, vykřikovali o konci pravice a o jakémsi kopání kolem sebe apod.... no a teď se musí podívat realite do očí, není to pro ně snadné, dusí se vzteky, kopou, pláčou, koušou si nehty...

Nedokáží se smířit s tím, že 30 kaček není pro normální lidi likvidačních, že 13 důchod netáhne a že pravicové strany nabízejí lepší řešení.
02. 06. 2010 | 09:04

jarpor napsal(a):

martys

Nic proti Vašemu názoru... jen jde o to, jestli z jednoho případu lze učinit takový soud...

Sociální demokracie a pozadí pana Grosse bere politiku jak ? Službu lidu ?

Hezký den
02. 06. 2010 | 09:05

martys napsal(a):

neo:
pro tebe evidentně platí ta druhá možnost :-)

co je asi důležitější? lidi nebo název strany?!
jenže to je prostě tvoje filozofie - podvodník přemaluje logo firmy a jede dál....teď jsi se předvedl co jsi zač
02. 06. 2010 | 09:06

martys napsal(a):

jarpor:
bohužel s tím Grossem, a dalšími (kraus např.) je to naprostá pravda

na druhou stranu Gross odstoupil (resp byl donucen, ale formálně odstoupil dobrovolně) a smířil se s tím.....tenhle jouda z ODS se trapně pokouší dostat zpátky a brečí u kdekoho
02. 06. 2010 | 09:08

neo napsal(a):

martys:

i spoz byla nová strana a dostala mnohem víc hlasů než leckteré strany existující X let.

Jasně a zřetelně jsem napsal, že se do sněmovny dostaly 2 nové strany, což je pravda, kterou nelze vyvrátit. Je to fakt, s tím nic nenaděláš.
02. 06. 2010 | 09:11

Jozef napsal(a):

Pan profesor,
dovolte,prosim,aspon tri velmi vazne otazky:

1. Co myslite,ako si vybera zivnostnik predavaca do svojho obchodiku?
2. Co myslite,ake vzdelanie,prax,schopnosti by mal mat clovek,zodpovedny za fungovanie statu a za jeho zakonodarstvo?
3. Co myslite,aka je dnes motivacia osob,usilujucich sa angazavat v mocenskej politike? Co myslite,aka je motivacia v roznych stranach spektra? Poznali ste alebo uz poznate odbornu a mravnu sposobilost osob poslednych v rebricku ponukanej politickej hitparady?

Cesko nie je len Cimrman.

Pan profesor,
pred sto rokmi,ked v Cesku struktura majetkovej a politickej moci bola analogicky dnesnej nie ceska, T.G.Masaryk si dovolil vyhlasit toto /21.12.1918/:
"Jiz pred 500 lety jsme meli v Husitech a Taborech prve socialisty-komunisty ceske. Tabor byl prvni demokratickou a socialistickou republikou."
Pan profesor,
masarykovska republika uskutocnila hospodarsky a mocensky prevrat,uplne opacny dnesnemu,ponovembrovemu.Masarykovska republika musela odobrat majetok,moc a vplyv mnohym von Schwarzenbergom.Prostriedkami nie cimrmanovskymi.

Pan profesor,
jedna velmi zamestanana mlada scenaristka a rovnako zamestnana jedna spisovatelka a politicky naivny fyzik mozu investovat pol svojho majetku a stvorit iniciativu,o ktorej bez problemov budu informovat dnesne von Schwarzenbergovske media.
Robite dobre ulohu uzitocnych politickych idiotov: raz za cas vymenite niekolkych najmenej sympatickych Schwarzenbergovcov za neznamych inych. A za to dostanete pocit zasluznej obetavej prace.A sucasny politicky svet posilnite dojmom demokraticnosti,plnej legitimity.

Pan profesor,
cela trojica zasluzite si najvyssie ocenenie. V mojom hodnoteni: Rad Karla von Schwarzenberga de Bindeberg.
02. 06. 2010 | 09:12

Belgičan napsal(a):

martys,
víš co to "smíření" stálo?
Nediv se, že Petruška brečí. Tomu zůstaly jen dluhy. Byl si svou volbou do PS tak jistý, že neotevřel zadní vrátka. Teď bulí jak malej kluk.
To musím uznat, že Gross se pochlapilů a postaral se.
02. 06. 2010 | 09:13

jarpor napsal(a):

martys

Fajn... je to blbec.. ale to snad neplatí pro všechny, jak jste napsal...

Hezký den
02. 06. 2010 | 09:13

Trégl napsal(a):

Pane Janouch, poslechla vás jen pravice a levicový volič neposlechl ani apely Paroubka, pročež mu nepřišlo dostatečné množství jeho voličů k volbám.
Jistěže jste podal pravicovému voliči východisko ze stavu, kdy nechtěl opustit ODS, ale byl znechucen předními kandidáty. V tomto ohledu to byl velmi dobrý nápad, ale vyšel vám jen zčásti. Ale i to je úspěch, protože zbývající kandidáti jsou dost varováni do budoucna. Tedy aspoň doufám.
Že vzniknul nový pravicový subjekt na politické scéně, za to ale nenesete žádnou zásluhu. TOP 09 vznikla z nespokojeného pravicového uskupení. ODS si pravicovou opozici stvořila sama svým uhnutím vlevo a dala tak své voliče jak TOP 09, tak VV Johnovi.
Jednoduše - pravicového voliče jste nijak nepředělal! Pravicový volič používá vlastní mozek a z doporučených rad si vybírá podle svého úsudku dle kvality rady. Dlouhodobě byste se měl zaměřit na rady levicovým voličům, protože tam je rady zoufale zapotřebí. Levicový volič je z naprosté většiny kolektivisticky založený, přenechává odpovědnost kolektivu a výsledkem je jeho závislost na rozhodování zhora. Zdola levicový volič nemá chuť cokoliv ovlivnit, protože je to namáhavé.
Stálé levicové kampaně stvořili obraz pravice jako jednotnou hordu zlodějů. Z kapitalisty udělaly, onoho známého ze socialismu, fabrikanta či finančníka, co pro svou tloušťku neutáhne ani ranec nakradených peněz. Rozhodně NEpodvyživený levicový volič se nenamáhá ani luštit taje slibů svých politických špiček. Skočí po každém špeku, který je mu podán k sežrání a vůbec mu nedochází, jak velký podvod je na něm samém páchán od vlastních. Má tmu před očima, kdykoliv se pravice snaží o jakoukoliv reformu, protože je mu vlastními zdělováno úmyslné pravicové rozkrádání "společného" majetku. Levicový volič ani nevnímá, že do toho "společného majetku" přispívá v naprosté většině pravice ze soukromého sektoru, protože jiné sektory neprodukují naprosto žádný zisk. Jedině polostátní podniky, jako ČEZ, ovšem ČD to zase ze státu vytáhnou.
Tak máte pane Janouch horu práce, než najdete k levicovým voličům cestu se svou radou. Radou, jak se vypořádat s jejich vedoucími špičkami, jak naučit Paroubky a Rathy nelhat a nekrást ze společného. Předně je ale musíte naučit samostatnému myšlení a rozhodování. To však znamená, že z nich vlastně musíte udělat pravicově smýšlející. Je to prostě problém hodný Cimrmana!
02. 06. 2010 | 09:17

Targus napsal(a):

To Pepa Řepa:

Souhlasím, ale ještě více by se mi zamlouvalo omezení imunity poslanců a možnost odvolání z výkonu poslaneckého mandátu v průběhu volebního období za jednoznačně stanovených podmínek a hmotná odpovědnost politiků a státních úředníků za škody způsobené špatným rozhodnutím porušujícím zákon či dobré mravy.
Pak by bylo možno mluvit o nějaké demokracii.
02. 06. 2010 | 09:20

martys napsal(a):

neo:
a proč myslíš že bych s tím měl a chtěl něco dělat

já jenom tvrdím, že strana kterou si učelové založí pár páprdů aby se opět dostali ke korytům nemá pro mě až tak význam a nechápu jak na to může uvědomělý volič přistoupit.....jenže já mám tu výhodu, já se nemusím vtírat do přízně voličů a můžu říct co si myslím.....80 procent voličů jsou hloupí lidé,kteří volí podle větru a podle piva za dvě kačky.....
02. 06. 2010 | 09:22

Karel napsal(a):

Smekám a děkuji!
02. 06. 2010 | 09:23

martys napsal(a):

trégl:

už mě fakt rozesmívá dělení na pravici a levici....a zatím pořádně nikdo nedefinoval co to vlastně je a většinou v naších podmínkách se ty strany ani nechovají podle těchto deklarací

jo a mimochodem dělal jsem si průzkum: většína lidí si utírá zadek pravou rukou
02. 06. 2010 | 09:24

Targus napsal(a):

To Trégl:

Kéž byste tak plamenně obhajoval soukromý majetek při sanování bank a jiných kapitalistických kulišáren, kteréžto díry se pak lepily jejich socializací, neboli zatáhnutím nejen z kapes jiných kapitalistů, ale i té levé svoloče.
Než mi začnete nadávat, sděluji, že jsem OSVČ.
02. 06. 2010 | 09:25

route66 napsal(a):

Trégl

To je tedy borůvkový průjem...:-DDDD
02. 06. 2010 | 09:27

martys napsal(a):

targus:
a zvláštní taky je že jsuo ti kovaní pravicoví podnikatelé tak lační když jde o státní zakázky :-))
02. 06. 2010 | 09:28

ali napsal(a):

neo
je mi fuk, co si socan a bolševik myslí, hlavně, že dostal ne pr..l. Už začínají být "unmodern" a nechápou, že lepší systém než demokracie a kapitalizmus zatím ještě nikdo nevymyslel a že se musí postarat sami o sebe, protože jim nikdo nic nedá..jen slibuje, aby nalákal tupce. Že nejsme národ takových tupců ukázaly volby a za to nesmírně děkuji voličům.
02. 06. 2010 | 09:28

jarpor napsal(a):

Martys

"80 procent voličů jsou hloupí lidé,kteří volí podle větru a podle piva za dvě kačky....."

Zase generalizujete, dle mého... Soudíte, že mezi voliči jednotlivých stran nejsou rozdíly ? Myslím, že jsou...

Hezký den
02. 06. 2010 | 09:29

Mamutu napsal(a):

Martyse,
dávám Ti za pravdu. Ještě si zamomněl na starého páprdu Zemana,kterému to nevyšlo. A o těch 80 % voličů máš pravdu na 100%. Až teď začne opravdová tunelarizace a utahování opasků. Vždyť každej národ má vládu, kterou si zaslouží,ne?
02. 06. 2010 | 09:30

stejskal napsal(a):

Dobrý den,

smazal jsem jeden výkřik obsahujííc nadávku ("kreténi"), neboť tyto jsou v rozporu se záměrem našich stránek, tedy poskytovat prostor pro věcnou a korektní debatu.

Děkuji za pochopení.

Libor Stejskal, editor blogů
02. 06. 2010 | 09:38

martys napsal(a):

jarpor:
ano chtěl jsem generalizovat a zatím mě nikdo nepřesvědčil že to tak není....ptal jsem se lidí v okolí( a to se pohybuju v několika dalo by se říct sociálních úrovních) kdo čte program, kdo chodí na mítingy, kdo se ptá politiků, kdo půjde volit ......neptal jsem se kdo koho volil....do toho mi nic není....a vyšlo mi, že se lidi rozhodují neracionálně.....
chcete říct, že ten kdo volí např. TOP je chytrý a inteligentní a ten kdo volí např. "piráty" je blbec?
ale i kdyby - tak co s těmi lidmi ti chytří mají udělat? zavřít do rezervace? enbo rovnou postřílet?
02. 06. 2010 | 09:38

martys napsal(a):

pane stejskale:
myslím že byste měl mazat mnohem víc.....lidí kteří tu porušují kodex je tu mraky!!!!! zlváštní je že jste hodně tolerantní vůči těm co nesympatizují s ČSSD :-) že by nějaká vaše stranická zaslepenost?!!
02. 06. 2010 | 09:40

Marcus Agrippa napsal(a):

jarpor:
nejsou. Česká povaha jde napříč politickým spektrem. Nejhorší jsou ale ti co se hlásí k pravici, protože to přece patří do"lepší"společnosti a v současnosti to frčí. Takový lidé vůbec nad ničím nepřemýšlí jen přijímají co jim servíruje jejich tým - přece se nebudou zabývat těma oplzlostma od politického soupeře. Myslím si, že ty co přešli od ODS k TOP09 nemá smysl komentovat. Potenciál mají ti co tíhnou k stranám jako jsou VV, ale jestli nebudou z VV zklamaní je otázka.
02. 06. 2010 | 09:42

balibali napsal(a):

Vaše SPOZ i se Zemanem defenestrovali pořádně.Navíc vás v blozích označují za hyeny,zrádce levice.
02. 06. 2010 | 09:44

Dalimír napsal(a):

Neo ano pravicové strany tak akorát nabízejí větší možnost všeljakým vykukům a rozeným tunelářům ještě větší možnosti jak uplatnit svůj chmatácký talent ! Však počkejte vy Kalouskovi zbožnovatelé ,časem na to sami dojdete ! Ale až nadělají z lidí ubožáky a sami se řádně napakují to už bude pozdě ! Co myslíte chytrolíni pravicoví kdo v minulosti poškodil nejvíce stát , vy nebo levice ? Já již dávno tvrdím že v tomhle státě nejméně třicet let chybý tvrdá dělnická pěst na vás ! DAL.@
02. 06. 2010 | 09:48

jarpor napsal(a):

martys

To ne. Ale je asi rozdíl více přemýšlejích ( neříkám chytřejších ) u stran velkých, TOP nevyjímaje,
a méně uvažujících - ( to není totéž co blbec ) vyznávajících "jednoduchá řešení".... u pirátů, dělnické strany apod...

"tak co s těmi lidmi ti chytří mají udělat? zavřít do rezervace? enbo rovnou postřílet?"

To jsou dost hloupé otázky... Nic takového. Smířit se s tím, že takoví mají také volební právo...

Já tak špatné mínění (80%) o voličích nemám... ani u těch pirátů...

80 % lidí - zaměstnanců není hloupých, stejně tak 80% živnostníků, podkikatelů, úředníků......

Hezký den
02. 06. 2010 | 09:48

jarpor napsal(a):

Marcus Agrippa

"Nejhorší jsou ale ti co se hlásí k pravici, protože to přece patří do"lepší"společnosti a v současnosti to frčí."

Nebudu Vám Váš názor vyvracet. Dle mého se mýlíte.
Když bych to samé napsal o levici, budete protestovat... a budeme se přít.
Já se přít nemám zájem.

Co nechceš, aby dělali Tobě, nedělej jiným.

Dalimír jde dál... tvrdá dělnická pěst prý chybí...

Nemám nic proti dělníkům. Chtěl bych je, takového Dalimíra vidět v odvaze, starat se o práci pro jiné ... Jistě by to mnozí zvládli. Mnozí taky ne.

Hezký den
02. 06. 2010 | 09:55

neo napsal(a):

Dalimír:

jo, já vim, reakcionáři ti rozvrátili republiku:)

Dělnický třída s nima zatočí :) pa
02. 06. 2010 | 09:57

Tencokida Hnuj napsal(a):

Mě kroužkování či křížkování via sportka -sazka nijak neoslovilo.
Neb postrádaje relevantních informací o jednotlivých kandidátech v dostatečném předstihu před samotným aktem vhození toho či onoho do urny, volil jsem politickou stranu jako takovou. I když jsem propagoval jinou. Ale ta, snad i díky mému snažení, se ze 2% preferencí dostala na 11 % - VV . A zelené politiky je třeba, tak co.

Proč tomu tak je - tedy že v informačním věku víme o většině kandidátech prd, lze pouze spekulovati.
Snad by pomohlo, kdyby se kandidátky musely uzavřít v delším časovém horizontu před volbami, než je tomu dnes a u každého kandidáta by musely být povinně uvedeny údaje, na kterých se shodne obec.
Zejména bych uvítal historický výčet obročí a polické příslušnosti.
Pokud bychom disponovali i možností odvolat jednotlivé poslance, na základě skládání účtů např. v půlce volebního období, měla by tato metoda smysl ještě větší. Takto je skutečně pouze vyplňováním tiketu.

Mě připadala výše uvedená metoda spíše jako záchranná brzda PR makerů profařených stran, než jako nějaká racionální úvaha : "Tak dobře, naši stranu nechcete už volit - zkuste tedy v rámci naší strany tu někoho zakřížkovat, tu jiného zakroužkovat. Co teď na to ? Bereš ?"
Výsledkem jsou hlasy pro onu profařenou stranu.

Asi tak.

P.S. Jsem s výsledky voleb spokojen. Až na to, že v Dolní Seznamce nejsou Zelení a naopak že se to tam hemží topky-hopky-blues.
02. 06. 2010 | 09:59

vilček napsal(a):

Pane profesore, moc jsem Vašemu nápadu nevěřil amusím uznat, že (většinově)fungoval!
Vaše profesura je!! zasloužená. Účinnou metodu každý blbec nevymyslí!
02. 06. 2010 | 09:59

Golem napsal(a):

V Čechách opět zvítězila jen tupost a prázdnota, vydávaná za cimrmanovskou chytristiku. Lidé volili dokončení klauzovského rozkradení státu, návrat do knížecího feudalizmu...a pokračování v zabíjení v zahraničí pod pláštíkem humanizmu. Všechna čest, čecháčci! Zaznamenal jsem jen jeden pozitivní moment a to u VV - jen jednu zdravotní pojišťovnu, aby zdravotní daň nepožíraly armády ředitelů a sekretářek a tak se ptám, proč i řešení ostatních problémů se zde neubíralo stejnou cestou. Možná, že mohly být i jedničkou bez kroužkování. Ale to chtělo buď více odvahy, nebo rozumu či obojího.
02. 06. 2010 | 10:03

Tencokida Hnuj napsal(a):

Tencokida se ptá

Otázka: Dobrý den. Jste programová ředitelka. Řekněte mi prosím, kterých konkrétních částí programu VV se nevzdáte za žádnou cenu a které právní úpravy či nové zákony navrhnete ještě do termínu konání komunálních voleb.

Kristýna Kočí: Dobrý den, naprosto esenciální pro náš program je boj s dalším zadlužováním země, antikorupční balíček a širší zapojení občanů do politického rozhodování (přímá volba prezidenta, zákon o obecném referendu)...Co se stihne navrhnout již v legislativním návrhu do komunálních voleb, které jsou již v říjnu, dnes nedokáží predikovat. Doufám, že se nám podaří schálit úsporný rozpočet na příští rok.

S první částí odpovědi je Tencokida vzhledem k formátu diskuze spokojen. Druhá svědčí spíše o blábolismu programové ředitelky.

Uvidíme.

http://aktualne.centrum.cz/...
02. 06. 2010 | 10:05

df napsal(a):

Při vší úctě pane Janouch, jak se Vám podařilo vyslovit takový nesmysl jako že výzva volit malé neparlamentní strany nebyla úspěšná. Vždyť jsou tam hned dvě z pěti!
02. 06. 2010 | 10:06

Tencokida Hnuj napsal(a):

otázka: Dobrý den slečno.
Za prvé gratuluji vaší straně k úžasnému výsledku a měl bych jednu otázku.
Pan John říká že možná do vlády jako strana nepůjdete. Nebylo by lepší do té vlády jít,aby byla většinová silná vláda a ne jen menšinová(sice vámi podporovaná,ale stále menšinová)? Děkuji za odpověd.

Kristýna Kočí: Dobrý den, my jsme od začítku tvrdili, že nemusíme být v každé vládě. Na druhou stranu si uvědomujeme, že jsme získali velice silný mandát a že zastupujeme 11% obyvetel této země...

11 % obyvatel této země ? Hmmm. Počty s % z celku to je tuším čtvrtá třída.
Patetická hovadina.
02. 06. 2010 | 10:09

Belgičan napsal(a):

Golem Čechy a tvůj mozek je rozdíl. Neswmíš soudit podle sebe. Budou se ti smát(už smějí co?)
02. 06. 2010 | 10:09

stejskal napsal(a):

Dobrý den,

smazal jsem dva příspěvky obsahující hrubé nadávky ("parchant, verbež"), neboť tyto jsou v rozporu se záměrem našich stránek, tedy poskytovat prostor pro věcnou a korektní debatu.

Děkuji za pochopení.

Libor Stejskal, editor blogů

P.S. Já si to nemyslím, pane martysi. Mojí stranicku zaslepeností je to ale v každém případě.
02. 06. 2010 | 10:12

Dalimír napsal(a):

Pane Jarpore to mám Vám jako věřit že v tom zájmu starati se jinému o práci nepřevažuje zájem více myslet jak s toho profitovat co nejvíce pro sebe ? Ano znám i čestné podnikatele ale těch je jako šafránu ! Já osobně bych raději preferoval aby se o práci pro lidi postaral stát a ne soukromý sektor , toho už mám plné zuby !!! Zdravím všechny čestné podnikatele u nás kteří jsou opravdu ale opravdu férový vůdči svým zaměstnancům ! Dal.@
02. 06. 2010 | 10:13

Ládik napsal(a):

Kydači,
vždyť to píšu - stačí KSČ. Nebo i kandidát KSČ - znám chlapa, co tam nestihl vlézt (překazil mu to listopad) - stejně dnes dělá ředitele části Vítkovic a háže miliardama..
02. 06. 2010 | 10:13

Ládik napsal(a):

A je to, oba naše příspěvky byly zasaženy torpédem.
02. 06. 2010 | 10:14

jarpor napsal(a):

Tencokida

Už jste jak Béda ... odkaz a pak citace... :-))

Souhlas s Vaším "Uvidíme".

A nehledejte chlupy... s těmi 11%... Dyk to tak říkají všichni...

Hezký den
02. 06. 2010 | 10:14

Ládik napsal(a):

Mimochodem, slovo verbež je množného čísla a není mířeno na jednotlivou osobu, ale na soudružský kolektiv.
02. 06. 2010 | 10:15

Trégl napsal(a):

To Targus:
Nejen vy, ale snad většina lidí pod vlivem dřívějších socialistických metod výuky historie a ekonomie, má představu o kapitalismu naprosto zkreslenou. Samozřejmě, že krádežím a podvodům se nedá jednou a provždy zabránit. K tomu by vlastně měl sloužit stát, potažmo státní úředník, aby se eliminovaly protiekonomické vlivy. Že tommu tak není, neznamená ještě obžalobu kapitalismu jako takového.
Makroekonomika musí nutně mnohdy řešit problémy vzniklé z podvodných záměrů i třeba bank. Že to u nás řešili sanací těch bank, je pro mnohé podivné spiknutí, pro jiné jediná možná cesta, jak ozdravit bankovní sektor. Pro vás je ale potřeba, abyste si nejprv uvědomil KDO zakládal po revoluci banku! KDO měl dostatek nejen vzdělání, ale i kontaktů a informací k tomu potřebných. Nomenklaturní kádři byli po sametu jediní, kteří mohli vstoupit do vysoké ekonomické oblasti. Banky a následně i půjčky a tím i dluhy, to byl všechno výtvor oněch nomenklaturních kádrů z časů socíku. Sanace bank? Je to otázka pro vrcholného ekonoma, proč byla zvolena v té určité době zrovna taková volba a nebyly banky ponechány osudu v konkursech. Patrně pro uložené vklady klientů, kteří by řvali jak najatí, že banka krachuje a stát ať něco dělá. Stát převzal od bank povinnost vůči jejich klientům, čímž v očích mnohých dnes je sanace bank zlodějnou požehnanou státem a ne záchrana vkladů mnoha klientů. Taky narušení ekonomiky celostátně je to podstatné, co vedlo k takovým krokům.
Pokud jste OSVČ, pak jistě řádně dáváte státu, co jeho jest, že. Za to požadujete služby a ochranu státem. Jestliže máte své finance v bance, jakože musíte vlastnit konto, pak samozřejmě případný krach banky vás stoprocentně poškodí. A pak budete chtít po státu ochranu a dodatečně. Co s tím, že?
Srovnejte si řádně historické děje, pak teprv dovozujte dnešku. Lidé se tady nevyměnili za někoho jiného. Stále jsou tady ony nomenklaturní kádry ze socíku i prostý lid, co chce taky mít ze své práce užitek. Rozhodně to ale neznamená, že kapitalismus je zlodějna. Právě naopak, kapitalismus je hospodářský systém. HOSPODÁŘSKÝ! hospodařit se musí umět a vyžaduje to od každého jeho vlastní starost o sebe a teprve až dotyčný padne na hubu, pak teprv může stát ho jistit nejzákladnější potřebou. Život a hospodaření v něm jsou zásadní prvky. Kdo nerespektuje ekonomiku, ten nemá právo na ochranu státem. Stát ale musí chránit i ty, kteří doplácejí momentálně na špatné hospodaření jiných.
Tak je otázka, co vlastně považujete za onu kapitalistickou kulišárnu. Socialistickou nomenklaturu v bankách? Státní pomoc klientům bank? Donucení bank k uváženým ekonomickým krokům? Podle vás je to celé jedno spiknutí kulišáků. Já bych ale, být vámi, byl opatrnější v odsudcích systému, protože i vy se můžete jednou ocitnout na tapetě u levicových voličů, protože OSVČ má mnoho úlev a málo povinností ke státu. Dělnictvo může být dožrato, že oni musí platit a vy tolik ne. Co pak s vašimi kulišárnami?
02. 06. 2010 | 10:17

Admirál napsal(a):

Výsledkem přidělování preferencí na spodním konci kandidátky je, že se do parlamentu nedostali, jak někdo napsal, někteří "štamgasti".

Víme ale, kdo se dostal na jejich místa? Není to z bláta do louže?

Je to taková volební obdoba ruské rulety.
02. 06. 2010 | 10:19

Elena napsal(a):

prvý krát v živote som žístila čo je to plynomer, elektromer, vodomer, ked Ivan Mikloš ako sblaznený dvihal ceny na energie,

denne som kontrolovala tieto zaležitosti, bola som doma na materskéj a spočitavala som naše denný priemer v odbere nutnej pre život energie,

spravola som vypočet , graf a nutila som rodinu šetriť, poviem vam čestne na dnešný deň ovladam všetké ceny , naklady a spotrebu energie v denných, mesiačných , kvartalných, polročných a ročných parametroch,

čo ma naučil Robert Fico,
on ma naučil , sledovať všetké reklamné letaky od všetkých supermarketov , ktoré sú donašane do našej poštovej schranky,
študujem , kružkujem akciový tovar ( akciova cena, čas, deň začiatku akcie aby som styhla nakupiť)
a tak spravim suhrný zoznam všetkých akcý vo všetkých supermarketoch , načtartujem auto, a pendlujem medzivšetkimi marketmi aby sa mi ušel akciový tovar ( v Lidle - syr, v Kauflande - Olej, v Bille - pečiva, chcete všetok zoznam ? v Lidle je najlacnešý toaleťak .
Tak si porovnajte na mojom životnom príbehu effektyvitu dvoch vlad
02. 06. 2010 | 10:22

jarpor napsal(a):

Dalimíre

Budete se muset smířit s tím, že stát Vás zaměstná maximálně ve sféře "státních zaměstnanců", nebo na pracáku... nikoliv ve výrobě (kromě několika málo státních podniků).

Budete se muset smířit s tím, že lumpové jsou mezi podnikateli i mezi zaměstnanci.

Budete se muset smířit s tím, že mnoho zaměstnanců může být rádo, že jim někdo práci "zařídí". Že má odvahu do toho jít, a že má myšlenku co dělat, aby se uživil on i dělník...

Budete se muset smířit s tím, že když pracujete u podnikatele, tak že nejste vykořisťován.
Dohodli jste se, co budete dělat, kde budete dělat a kolik za to budete brát.
Nikdo Vás k podpisu pracovní smlouvy nemůže nutit.
Není vinou zaměstnavatele, že nic jiného neumíte, nebo že nemáte odvahu se živit bez něj. Nepodepisoval jste smlouvu, kolik bude "brát" Váš zaměstnavatel.

Děkuji Vám za pozdrav.

Hezký den
02. 06. 2010 | 10:23

Deny napsal(a):

Nelze než pogragulovat. Myslím, že velkou zásluhu na propagaci iniciativy Defenetrace 2010 má pan Václav Moravec, který se ve svém speciálu, kde jste byl pane profesofe hostem, o této inciciativě zmínil, resp. Vás pozval, aby jste ji mohl prezentovat.

Bez V. Moravce by pravděpodobně po iniciativě neštěknul ani pes
02. 06. 2010 | 10:25

Trubač napsal(a):

Trégl
Škoda, že pravicový volič používá jenom půlku mozku(zřejmě pravou), kdyby se bývalo podařilo odkroužkovat ještě Kalouska, tak bych uznal, že ho opravdu používají celý. Ale díky alespoň za Íčko.
02. 06. 2010 | 10:26

Likeke napsal(a):

No jo, ale teď do toho parlamentu budou chodit strejdové a tety a budou se ptát, co si mají obléct, když tam prý bude i televize.
02. 06. 2010 | 10:26

Marcus Agrippa napsal(a):

Admirál:
pokud budou naši politici vědět, že každý jejich špatný krok může znamenat jejich konec poslaneckých výhod, tak je to určitě správný postup. Stačí se podívat na Petrušku - musel si být sám sebou hodně jistý, že si vzal hypotéku na 12 mil. To pro ně bude hodně silný stimul a varování. Takže pokud se nějaký politik chová nepřístojně - bez milosti vykroužkovat.
02. 06. 2010 | 10:28

jarpor napsal(a):

Admirál

"Víme ale, kdo se dostal na jejich místa? Není to z bláta do louže?"

Možná jo, ale nechtěli jsem změnu ?... :-))

Tak budeme hned teď spílat, že je všechno špatně, aniž alespoň chvíli se budem klidně dívat a sledovat, co ti staronoví i noví s našimi hlasy dělají ?

Nemyslím, že ruská ruleta má neco společného s demokracií...

Hezký den
02. 06. 2010 | 10:28

jarpor napsal(a):

Trubač

"Škoda, že pravicový volič používá jenom půlku mozku(zřejmě pravou),..."

Z výše uvedeného vyplývá, že levicový volič používá jen levou ? Tak jste to myslel ?

Hmm... No, nevím...

Hezký den
02. 06. 2010 | 10:31

Marcus Agrippa napsal(a):

jarpor:
a konečně by se tady mohla vytvořit skupina lidí, která bude používat jak levou tak pravou a někde uprostřed to vyfiltruje ku prospěchu všech.
02. 06. 2010 | 10:35

Deny napsal(a):

@ Jarpor
V rámci "sametové revoluce",když byli kooptováni do poslanecké směnovny různí herci a disidenti, tehdy jste se neptal, co o nich víme, zda to není z bláta do louže?

Lepší je být v "louži", třeba už jen z toho důvodu, aby si poslanci nemysleli, že poslaneckou lavici maji na věky, a že se můžou chovat k voličům arogantně.
02. 06. 2010 | 10:36

Jirka napsal(a):

Dokonce si myslím, že Janouch patří k manipulátorům, kteří svou iniciativou dostali lidi tam, kde chtěli a podpořil ty, kteří tady kradli od plyšáku. Poslední čtyři roky totiž ukázaly, že je potřeba radikální změna, ne jen kosmetické úpravy tím, že z partaje někoho jakoby odstavíme lehce stranou. Třeba v Parlamentu v naprosté většině strany hlasují jako jeden muž a třeba strana VV je dokonce řízena mimoparlamentně skupinou podivných podnikatelů. Takže, Janouchu, ty jseš také jejich ! Fakt je, že Tvoje oblbovačka je sofistikovaná.
02. 06. 2010 | 10:40

fanda tomas napsal(a):

Nadšení příznivci tzv. "pravice", resp. "levice", kteří zde stejně jako ve všech dalších blozích vylévají obsah svého nitra formou vzájemného urážení a osočování, jsou zcela mimo nádobu. Genialita myšlenky Járy Cimrmana zpopularizované panem Janouchem je v tom, že nenavádí voliče, aby volil růžové, fialové nebo pruhované, ale aby se postavil manipulaci stranických aparátčíků, kteří jsou kupodivu rozlezlí "napříč politickým spektrem" a dobrá zpráva je, že se to povedlo.
Jak správně napsal pan Trégl, ti tzv. "levicoví" příznivci jsou stádnější a více podléhají manipulaci svých vyvolených a u řadových bolševiků, jak známo z historie, se předpokládá pouze železná stranická disciplína, tam se s vlastní úvahou a volbou nepočítá vůbec.
Ovšem dělení dnešních stran (a to nejen u nás, ale i v těch tzv. "vyspělých demokraciích") na "pravici" a "levici" se už přežilo s tyto pojmy slouží jen jako reklamní slogany a nástroje k vlastnímu vymezování a soupeřovu pošpinění.
Obecný základní názor pravice by měl propagovat minimalizování zásahů státní autority do života občanů a toků jejich peněz, kdežto levice si osobuje právo co nejvíce regulovat, omezovat a přerozdělovat ve jménu vyšších principů a cílů.
02. 06. 2010 | 10:41

Béda napsal(a):

Otázkou je CO dokázal.

Jestli se třeba nestalo pouze to, že sednul opět na lep mediálního telemarketingu vylepšeného pro tentokrát krom obvyklé mobilizace o pogromy proti názorovým oponentům bulvárních hrdinů.

Prozatím se změnilo pouze to, že namísto Topolánka s Kalouskem, Schwarzenbergem a Bursíkem, přebírá moc Kalousek s (dinosaurem) Nečasem a jeho staronovou ODS, Schwarzenbergem a Johnem (o kterém se toho zatím mnoho "neví", který nahradil Bursíka.
02. 06. 2010 | 10:42

jarpor napsal(a):

Marcus Agrippa

Zní to trochu utopicky, ale zkusme doufat, že to tak bude...

Deny

Nemyslím, že srovnání kooptace tenkrát s dnešními volbami je správné...
A já se neptal... to pan Admirál... :-))

Druhý odstavec podepisuji.

Béda

Ten telemarketing Vám dost plete hlavu... nic ve zlém... ale ne všichni sedí stále u internetu a odkazují... Takže od Vás ta obava z působení médií skutečně "sedí".

Hezký den
02. 06. 2010 | 10:46

Elena napsal(a):

Mílé Česy,

doporučujem vam všetkým si pozrieť starý ruský film=komediu:

Свадьба в Малиновке,
o čem je ta komedia,
dej sa odyhrava v jednej dedine na Ukrajine, cez ktoru sa stredavo denne prehaňali krasnoarmejci a bielogvardejci, doobeda červeňi= vyplenili dedinu, poobede ,belogvardejci = vyplenili dedinu, no a dedinčan aby zostal na živu tak musel meniť oblečenie, raz červene gaťe , dalšý krat biele, jeden chudak to nestýhol a zostal oblečený v červených gaťoch a bielej košele a presdtavte si vyfasoval od obydvoch taborov, ten kto styhal meniť farbu zostal na živu ( sice haldový ale živý)
02. 06. 2010 | 10:49

Inci napsal(a):

Hmmm ... souhlas ... jenže co pan "doktor" Marek Benda ...

... no jo , toho volili pražáci ...
02. 06. 2010 | 10:50

já napsal(a):

Článek na pozvracení.
Není vám hanba, pane Jaderný?
02. 06. 2010 | 10:53

Filip napsal(a):

Výborný nápad s kroužkováním přinesl sladké ovoce. Snad časem nebude mít chuť kyselou. Ještě větší efekt by ovšem přinesla možnost škrtat jména na kandidátních lístcích; tím by vznikla skvělá příležitost k oprášení osvědčené metody chránící athénskou demokracii - ostrakismos. Skupina největších výtečníků (a je otázka jak by měla být početná) která nasbírala nejvíce škrtanců by na 10 let byla zbavena možnosti ucházet se o jakákoliv volená místa, aniž by byla zbavena ostatních občanských práv. Toto opatření by bohatě stačilo, nekompromisní odchod do vyhnanství zavedený v Athénách jako nedílná součást ostrakismu by samozřejmě nemohl být aplikován.
02. 06. 2010 | 11:02

Pavlik napsal(a):

Vážený pane Janouch, skvělá práce.

Pozdravujte ode mne našeho génia Járu Cimrmana.
02. 06. 2010 | 11:05

Elena napsal(a):

Tak tu mate fragment s filmu:

priskače krasnoarmejec do dediny a sa spita: Tak aku mate u vas na dedine na dnešný deň vladu?

mladý pastier odpoveda žiadnu, sme sami po sebe a musrý starky vyťahne z vačku budennovku a hovori ako že žiadnu , nasadi budenovku na kebuľu , a tak opakovane menil atributy vlasti, zaležalo na tom , kto prave v tu chvylu plenil dedinu

http://www.youtube.com/watc...
02. 06. 2010 | 11:08

Viola napsal(a):

Kdo je dole, bude nahoře
a kdo je nahoře, bude dole.

Je Jára Cimrman věřící v Boha a křesťan? Je podle mne tragické, že se nedostal do parlamentu žádný křesťan a ani zelený. Komentoval to už jeden politolog, který si toho všimnul. Řekl, že žádná ideologie nebyla zvolena.

Pokud jde o kroužkování, využívám ho od začátku, co chodím k volbám a nechápu, že musí nasoupit nějaký Cimrman, bacit do davu, aby ho osvítil.

Jen mám obavu o to, aby dosednuvší politici systém nezměnili, už se ozývají (VV) se změnou, je na ně třeba dávat pozor.
02. 06. 2010 | 11:09

Zdeněk Pleštil napsal(a):

Dobrý den Vám přeji,
vemi děkuji za tento článek, ozažmo celou skupinu Defenestrace2010.
Je nezvratitelným faktem, že Jára da Cimrman, byť rodem Vídeňák, ale srdcem Čech. opět projevil svoji genialitu a to na poli vztahů politických.
Je s podivem, že si většina kritiků nepovšimla důležitého faktu, že v rámci češství provedl géniem inspirovaný národ defenestraci poze z oken v přízemí pro co nejmenší újmu defenestrovaných na jejich fyzickém zdraví.
02. 06. 2010 | 11:14

Elena napsal(a):

nadvazujem na ten film Свадьба в Малиновке,

tak v tej dedinke, ked prave sa nachadzali belogvardejci, tak dedinčanie spievali a tancovali zapadne kapitalistické pesničky a tanci http://www.youtube.com/watc...
no a ked v zapetii dedinu vybojovali krasnoarmejci tak v dedine sa začal kamušský forklor
http://www.youtube.com/watc...
tož tak ľudia, nič sa v našých krajinach nezmenilo za posledné 100 rokov
02. 06. 2010 | 11:17

route66 napsal(a):

Celý kroužkovací humbuk přinesl jen utrpení http://zpravy.idnes.cz/odep... :-DDDD

Odstřelení Íčka a obživnutí lžidoktůrka Bendy?

Něco na tom smrdí. Snad využití ovčanů a pěkně potichu pod pláštíkem nadšení kroužkovačů se elegantně zbavit provařence(Langer by sám neodstoupil) a vyzdvižení náhubkového Bendy? K čemu je tento určen. Jako šéf ústavního výboru? Čekají nás změny v ústavě?
02. 06. 2010 | 11:17

mon napsal(a):

Byla taková typicky česká defenestrace, tentokrát mediální- vůbec nic se nezměnilo. Ale když si dlouho budeme psát že ano, že změnilo, třeba tomu i uvěříme.

A pokud se změnilo, tak k horšímu.
.
02. 06. 2010 | 11:20

Míval napsal(a):

Trégl: Zmiňujete se o skvělém kapitalistickém systému a nazýváte ho hospodářský. Řekl bych, že čacké doby Vojtěchů Lannů, Tomášů Baťů a dalších hospodářů jsou dávno minulostí. Zdá se, že jednou z nejdůležitějších sil současné světové ekonomiky je spekulativní kapitál, přelévající se z místa na místo jako tsunami a schopný odrovnat celé státy. Ale ten opravdu s hospodářstvím nemá naprosto nic společného.
02. 06. 2010 | 11:27

Béda napsal(a):

Dovětek,

abych byl objektivní. Za jediný přínos "Cimrmannova" kroužkování v naší pseudodemokracii, kde stejně jde ve skutečnosti pouze o jediné vhození lístku voličů do uren a pak mají na 4 roky utrum, i kdyby nastoupila parta volebních podvodníků a velkorozkrádačů státní kasy, považuji to, že se malinko zčeřila stojatá hladina trdičního politického panoptika. Namísto Íčka a pár dalších nastoupil do sněmovny z nevolitelného místa pan "JUDr." Benda mladší, autor tiskového náhubku a p. "Mgr. Řápková, která by mohla aspiropvat na křeslo ministryně pro národnostní menšiny.

Jak to zpíval Freddie Mercury?
02. 06. 2010 | 11:32

toy toy napsal(a):

No doufám, že Vám ten optimismus vydrží alespoň pár měsíců :-)

Práci čest soudruzi.
02. 06. 2010 | 11:38

proboha napsal(a):

K romu hospodářství, pardon hospodaření
namátkou
http://ekonom.ihned.cz/c1-4...
a není sám
http://hn.ihned.cz/c1-44009...

Kdy se konečně probudíme ?
02. 06. 2010 | 11:38

mon napsal(a):

Pro Bédu,
on dokonce i Bém dostal spoustu preferenčních hlasů, že by za Opencard?? Nepochopitelné.
02. 06. 2010 | 11:47

jarpor napsal(a):

route66

Omlouvám se, ale mám pocit, že nevíte, co chcete.
A tak trochu z Vašich příspěvků "čtu" : vše je špatně. ale čím hůř, tím líp...

Třeba se mýlím... neberte to osobně.

Hezký den
02. 06. 2010 | 11:57

Janeb napsal(a):

Všeobecného nadšení z kroužkování si přátelé náležitě užívejme.
Kdoví, za přežije do voleb příštích!
02. 06. 2010 | 11:58

Janeb napsal(a):

Realisticky vidí situaci vfischer. Palec nahoru.
02. 06. 2010 | 11:59

Jiří napsal(a):

Já bych tak nejásal. Změny v parlamentu jsou jistě pozitivní, ale ve vládě budou pořád ty starý kur**. Nic nebrání tomu, aby se vykroužkovaní Langer-ODS nebo Severa-TOP09 nestali ministry.
02. 06. 2010 | 12:05

Trubač napsal(a):

jarpor
promiňte, nejsem tu pořád.
Měl jsem na mysli, že tu někteří podsouvají, že myslící lidé volí pouze pravici, já tak nikdy nečinil(i když minule jsem s údivem zjistil, že zelení jsou vlastně zarytí pravičáci), a přesto si myslím, že jsem schopen mozek používat. Nechápu ovšem nadšení pro TOP, kterou vede jednou středový, jednou ultralevicový(což mu tehdy málem zlomilo vaz), jednou ultrapravicový převlékač kabátů Kalousek. Dokonce si myslím, že levici volí více vzdělaných lidí, jenže o tom nemluví, není to in.
Promiňte, už tu asi nebudu
02. 06. 2010 | 12:05

Pípa napsal(a):

Pane autore, sebechvála nevoní. Se závěry bych ještě počkal. Uvidíme časem. nehodnotí se řeči, ale výsledky. Až uvidím, že se méně krade a tuneluje, je větší pořádek a snižuje se deficit financí, tak budu hodnotit. Zatím to také můžu vzít jako destrukci a švejkování. Vybírat zajíce v pytli a doufat, že budou ti praví, může jen hlupák a povrchní hazardér. Raději bych viděl, kdyby se voliči zachovali zodpovědně a s rozumem. Ke změnám měli možnosti. Zákon jste nezměnili. Vybírat a kroužkovat mohli a měli z čeho i tak. Jen by nesměli být tupé a hloupé stádo.

Na závěr ukázka stádového chování:
Řečník
Soudruzi, švestky přivezli.
Dav
Hurá
Řečník
Ale jsou shnilý
Dav
Fúj
Řečník
Ale jsou zadarmo
Dav Hurá
02. 06. 2010 | 12:07

Ivo Peterka napsal(a):

Ono to kroužkování fungovalo dříve. Ve volbách 2002, kde KDU-ČSL šla do voleb v koalici s US-DEU, lidé v Pardubickém kraji úspěšně vykroužkovali Pilipa a dosadili tam lidi z KDU-ČSL (rok jsem si musel najít ve svém blogu, ale pamatuji si, že jsem měl tenkrát celkem radost, protože tohoto politika jsem neměl rád).
02. 06. 2010 | 12:11

Pocestny napsal(a):

Hezký nápad, pane Janouch..
tuším, že sem zabloudíte, tak se sluší poděkovat za to, že jste myšlenku posílil vahou své osobnosti.
Bude vám asi vyčítán aktivismus hrubě havlovského ražení a "narušování stranického klidu", ale to je to hlavní a to tu nezaznělo.

Právě proto, jak "nesmyslný" byl výběr osud Langr / Benda v paralale přímého přenosu, právě tím, jak ten výběr zřejmě jen částečně, ne však rigidně prosel startovní pole, vznikl netušený fenomén - volič přetlačil partaje z toho bývalého "si prostě vyberete z toho, co vám nabídneme" na "ukažte, co máte, uvidíme"
Náhle se z negra u telefonní firmy stáváme zase "milostpaní, je libo čerstvá rajčátka?" na rynku.

Byl rozbit primární monopol strany na nominaci.
To je daleko významnější věc než počet a konkrétní jména - ne, že by nepotěšila.

Pokud se toto zopakuje na podzim na magistrátech měst, partaje budou vědět, že pokud nenabídnou kvalitu, zvolí ji lidé pod jinou značkou nebo raději vsadí a risknou novou kartu.

Přenáší to i tlak na osobu politika, už ví, že za stranu se úplně neschová a když ho nikdo nezná, nikdo ho nezvolí.

V politice není občan fanouškem, ale trenérem národního týmu, pokud se toto stane trendem, mnozí nadějní jedinci pochopí, že už nebudou smět participovat na mizerných týmových výkonech v lize.
02. 06. 2010 | 12:12

starý skeptik napsal(a):

Pane profesore, nejen že jsem váš nápad použil, ale také se ho snažil šířit mezi svými přáteli. U nás v Pardubickém kraji to vyšlo ze dvou třetin. Jen se obávám, že do příštích voleb se systém preferenčních hlasů potichu vrátí zpět ke dvěma, pokud tedy nebude přímo zrušen. Ale to už bohužel není v našich silách ovlivnit.
02. 06. 2010 | 12:13

yara ze země krys napsal(a):

V téhle zemi je pár lidí, kterých si velmi vážím. Respektuji je jako lidi i jako odborníky, pan Janouch k nim patří!
Přeji pěkný den a hlavně konec deště!
02. 06. 2010 | 12:18

hanah napsal(a):

Myslím, že Cimrman si jako vždy přisvojil něco, co už dávno mnozí věděli a teď se tím chlubí :-)

Pokud jde o názory (např. Tencokido - sazka sportka ), z deště pod okap, nic o kroužkovaných nevíme...
Já jsem na netu našla základní info ke všem kandidátům a věnovala jsem dvě celá odpoledne jejich výběru. Nemyslím, že bych dokázala zjistit, jakým poslancem můj kandidát bude. Vybírala jsem ale lidi, kteří dosud nebyli spojeni s žádnou funkcí, žádné starosty, asistenty apod. a dá se u nich předpokládat, že nejsou zkorumpovaní. Možná naivní, ale pro mě zatím jediné možné hledisko.
02. 06. 2010 | 12:22

JAHA napsal(a):

Ad: autor

Vychvalujete tu j. Cimermana, t. j. trochu seba a trochu dalsich. Este ked ste s tou iniciativou prisiel, ako akoze s novou, napisal som Vam, ze J. Cimerman prisiel, ako vzdy, s krizkom po funuse. Tento napad vznikol totizto ovela skor a to iniciativou obcianskeho zdruzenia "Obycajni ludia" na Slovensku.

Ale, je dobre, ze sa viete aj poucit od inych a primeraneho efektu sa dosiahlo☺.
02. 06. 2010 | 12:24

Tencokida Hnuj napsal(a):

hanah
Kva, kva, kva...vulgarizovat něčí text, vyzobat si z něj pouze něco co se mi hodí pro mou argumentaci via VOLÍM změnu a pak hodím svůj hlásek Bémovi, Bendovi etc svědčí o jediném.
O slaboduchosti takového komentátora blogu.
02. 06. 2010 | 12:30

Vosavbotě napsal(a):

Pane Janouchu,

tak fajn, hotovo, úkol splněn.

Teď ještě, aby to něčemu pomohlo. Díváte se na ty nové politiky, jak to pečou se starými a nikdo zatím neví, co upečou.

Jste stále optimista?
02. 06. 2010 | 12:35

anellus napsal(a):

Nová koalice, na níž se dnes předběžně dohodly ODS,VV a Trautenberk v rámci deklarovaného boje proti zadlužování a korupci zvedne státní dluh na minimálně dvojnásobek. V průběhu vlády těchto vykuků se korupce stane základem fungování státní správy. Ani slabomyslný se nespálí dvakrát o stejná kamna ale Češi dokázali, že to dokáží. Stačilo zrecylovat ze starých politických šíbrů dvě "nové" strany a předhodit mladým někoho k rozcupování, jako to masmedia udělala s Paroubkem a všichni slušní lidé v tomto státě mají zaděláno na průšvih. No ale kdo chce kam, pomozme mu tam.
02. 06. 2010 | 12:42

milan napsal(a):

To jsou dvě poučení z těchto voleb:
1. Kroužkování funguje.
2. Výzkumy preferencí jsou podvodem.
02. 06. 2010 | 12:42

neo napsal(a):

milan:

oprava:
2. Nakoupené výzkumy preferencí jsou podvodem. :)
02. 06. 2010 | 12:50

Tencokida Hnuj napsal(a):

hanah napsal (a)

Koho považuji za slušnějšího ?
Tak to fakt nevím.
Snad Bobošíkovou, snad Macha, snad piráty...

nevím, jak je to mimo Prahu, ale věřte, že v Praze to je neoddiskutovatelný fakt. V pražské ODS jsou 2 frakce, které se spolu potýkají. S jednou z nich jsou VV velikánský kámoši. Nejde o paranoiu, bohužel. Jinak by to mohla být volba, ale takhle nikdy ne.

mladí a vzdělaní lidé...kdo stojí za nimi vás nezajímá? Kde strana vzala peníze na volební kampaň vás také nezajímá?
Že chtějí na pimátorku prosadit Reedovou, která spolupracovala s Bémem a přinejmenším o všem věděla a mlčela, vám nevadí ?

"Věci veřejné je mafiánský projekt lidí (i z okruhu ODS) ovládajících situaci v Praze."

Etc, etc....

A pak zvolí milá schizofrenička hanah právě tho Béma , takto i Jančíka a spol.

Buď je tedy hajzl nebo blázen.

Věřím v druhou možnost.

Mimochodem . To také jsou Vaše slova, ehm tedy písmena hanah, že ?:

"Postavit se ČEZu - státu ve státě, o mnohém vypovídá. Dělat mrtvého brouka - také.
Budu proto volit stranu paní Bobošíkové, uvidíme."

Vskutku rozmarná hanah a její kva, kva, kva komentáře.
02. 06. 2010 | 12:53

Terry napsal(a):

to Targus (02.06.2010 09:20:11)

To že by si měli ti naši skvělí "demokratičtí" politici odhlasovat?

Kvůli tomu se do politiky netlačili, a teď, když jsou konečně u koryt, tak si "přísun" a beztresnost zaříznout?

To by museli být pěkně ožralí (možná by stálo za pokus před takovým hlasováním dávat alkohol v poslaneckém bufetu zadarmo! Zase tolik by nás to nestálo).
02. 06. 2010 | 13:03

Jos napsal(a):

Pane Janouch,říká Vám něco užitečný idiot?Přesně tak jste zafungoval.
02. 06. 2010 | 13:04

hanah napsal(a):

Tencokido

Dejte si pohov. A laskavě volte slova. Já jsem k vám byla vždy slušná.
Svoje rozhodnutí jsem vysvětlila, změnit názor na základě vývoje nepovažuji za nic nenormálního, naopak.
Za svými slovy , pokud jde o VV si stojím a jak vidíte, ukázalo se, že jsem měla pravdu.

Pokud jde o kandidátku kde byl Bém, již jsem napsala, že jsem použila preferenční hlasy - nebyla jsem sama - a i díky tomu odstoupil z vedení pražské ODS,
s Jančíkem jsem neměla tu čest :-)
Jaksi jsem nenalezla kandidátní listinu, kde by mi vyhovovali všichni kandidáti. Vy ano ?

Jsem smířlivá, samurajský synku. Zkuste to také. Nevím, kde se ve vás bere ta zapšklost, umanutost a hrubost. S tím "hajzl" jste fakt přestřelil a odkopáváte pouze sebe.
02. 06. 2010 | 13:18

přeneseno napsal(a):

k těm průzkumům preferencí-
Průzkum, podle nějž by si lidé přáli Radka Johna za premiéra zpracovala agentura Médea Research, tj. tedy průzkum vzešel z impéria mediálního magnáta Jaromíra Soukupa. Ten si po rozchodu se zelenými a Olgou Zubovou vybral Věci veřejné za své nové favority.

k hospodaření zase něco z povolební TV-

"Ono kdyby se tu přestalo krást a kupovat věci, které nepotřebujeme - viz Kapsch a jeho o 50pct předražené viněty pro osobáky nebo předražené pandury, eko-zakázky apod, pak by se nemuselo ani nijak drasticky škrtat.
A kdyby se neignorovaly zahraniční souvislosti (kdy na podzim většina lidí věděla, že bude výrazný pokles, pouze Ministerstvo financí trvalo neústupně na svém), tak by propad u rozpočtů také nebyl tak velký."

Moravec se ptá:
"Můžete odhadnout, kolik by se dalo na veřejných výdajích ušetřit? Nikde jsem to nenašel, ani v analýze NERVu, dalších institucí, nikde."

"Pokud se chce šetřit, tak se dají ušetřit desítky miliard, 50 - 60mld určitě."

pozn. 1 - odpovídal prezident Svazu průmyslu a dopravy ČR.

pozn. 2 - o prosazení elektronických vinět pro osobní auta (ztráta rozpočtu 12mld, podle odborníků) se osobně staral bojovník "proti" zadlužování- Kalousek
02. 06. 2010 | 13:20

černovláska napsal(a):

pane profesore, ač jsem byla velikým skeptikem pro kroužkování a bála se, že vykroužkovaným kandidátům vysvětlí ti z předních míst kandidátky, kde je jejich místo, povedlo se, a za to díky ;-)
02. 06. 2010 | 13:36

mon napsal(a):

Ono to kroužkování v podstatě udrželo strany při životě, viďte pane Janouchu profesore.
02. 06. 2010 | 14:11

JAHA napsal(a):

Ad: Milan

Poucenie c. 1 je pravdive. Poucenie c. 2 by som trochu poopravil objektivnym pohladom.
Totiz, ak robite akykolvek prieskum a dodtzite aspon zakladne zasady statistickeho vyberu (napr. vekove zlozenie, narodnostne zlozenie, rozlozenie poctu obyvatelov podla uzemnych jednotiek...) dostanete naozaj pravdive vysledky s prislusnou statistickou chybou. To je jednoducho zakonne matematicko - statisticke popisanie pravdepodobnosti. S tym nic, nech by ste bol privrzenec akejkolvek narodnostnej, vekovej, materialnej, ci hociakej ine skupiny NIC neurobite.
Preco su teda casto vysledky INE?
Jednoducho pre veci, ktore nemoze NIKTO zistit v prieskume.
Namatkou:
1. Ten, kto chce volit napr. CSSD sa na zaklade roznych okolnosti (rodina, znami, priatelia, prostredie...) NEPRIZNA k tomu, ze bude volit napr. CSSD a uvedie VACSINOVY nazor svojho okolia, rodiny... V sutocnosti, ked ho NIKTO NEVIDI, voli uplne INAC.
2. Ten, kto chce volit napr. ODS, narocky, kedze vidi, ze CSSD sa sprava podla prieskumov, vyznaci, ze bude volit CSSD, aj ked VIE, ze hlas da ODS.
3. Niekedy ( a to je mozne trochu manipulovanie od organizatorov prieskumu) su postavene otazky v prieskume NEJEDNOZNACNE, t. j. umoznuju viac odpovedi. Napr. otazka - chcete, aby uz v novom parlamente nebola ziadna doterajsia strana? Odpoved ano znamena, ze ziadne doterajsie parlamentne strany nechce, ale ZAROVEN NETVRDI, ktore nove stany chce!!! Ale interpretovat sa to da aj tak, ze NECHCE sucasne parlamentne strany a CHCE NOVE strany, co NIE JE PRAVDA, pretoze to netvrdil a v otazke to NEBOLO.

Takze, asi tak. Mohol by som o tom napisat knihu, ale nechce sa mi☺.
02. 06. 2010 | 14:12

Tencokida Hnuj napsal(a):

hanah
Psychiatrická léčebna Bohnice
Ústavní 91
181 02 Praha 8
Kontaktní e-mailové adresy:
podatelna (at) plbohnice.cz
Telefon:
+420 284 016 111

Přímé spojení na oddělení léčby notorického lhářství a schizofrenie bohužel nemám.
-----------------------------------------
Hledání možného centra lhaní v lidském mozku dosud nemělo žádný úspěch. Vědci z Jižní kalifornské univerzity však dospěli k závěru, že existují "strukturální" rozdíly mezi mozkovou hmotou patologických lhářů a normálních lidí. O svém objevu badatelé informovali ve studii, kterou uveřejnil odborný časopis British Journal of Psychiatry.

Vědci porovnávali s využitím zobrazovacích metod rozložení bílé mozkové hmoty, tedy nervových spojení, a šedé hmoty, čili buněk, u 108 osob. Při tomto výzkumu zjistili, že patologičtí lháři mají v porovnání s normálními lidmi v oblasti prefrontálního kortexu, který je pravděpodobně účastný ve vytváření fobického vyhýbavého chování, o 25,6 procenta více bílé hmoty a o 14,2 procenta méně šedé hmoty.

Závěry výzkumu amerických vědců rovněž ukázaly, že lhát vyžaduje více úsilí než mluvit pravdu.

"Lhát není jednoduché... Musí se k tomu umět číst myšlenky druhých... Lhář kromě toho musí ovládat své pocity, aby nevypadal nervózní. Skrývat pravdu je prostě námaha," uvedl Adrian Raine, jeden z vedoucích vědeckého týmu.

Lidé s hustě propojenou sítí nervových buněk v prefrontálním kortexu mají výbavu, aby se svými lžemi vyvázli. "Mají takřka přirozenou výhodu," podotkl Raine.
02. 06. 2010 | 14:15

Béda napsal(a):

Škoda, že nekandidoval známý sběratel obrazů Vladimír Železný.

Třeba by se svojí novou protikorupční stranou přeskočil i Radka Johna. V oblasti PR je to mistr nad mistry. Modelky z VV jsou fajn, ale Vladimír by je jistě trumfnul s nahoře bez. A rentgenový snímek by mněl stejně čistý jako Kárl od orlického rybníka. Umělecký klip vzhledem k profesnímu zaměření by zajisté taky uměl pořídit, našetřených peněz na založení strany má dost a nějaký ten lítý nepřítel na odvedení pozornosti by se jistě taky našel.
02. 06. 2010 | 14:19

Pavel13 napsal(a):

Pane Janouchu,
s Cimrmanem máte určitě společné přesvědčení o vlastní genialitě. Ne, že by nebyl vliv vaší iniciativy na výsledcích patrný vůbec, ale zas bych to tak nepřeceňoval. Voliči se obecně snažili využít preferenční hlasy více, ale rozhodně ne většina podle vašeho návodu. Já bych tedy především velebil toho, kdo zvýšení počtu preferenčních hlasů prosadil, pak voliče, kteří jich využili a jistě i všechny propagátory (tedy vás osobně včetně). Bohužel takto voliči vyjádřili jen touhu po změně, nakolik vybírali odpovědně, těžko říct. Mne na jednu stranu potěšilo vykartování Langra, na druhou nepotěšila např. preference podle titulů. A hlavně se tam těch (loajálních?) outsiderů nedostalo zase tak moc, abych nad tím nějak moc jásal.
02. 06. 2010 | 14:24

černovláska napsal(a):

Tencokida Hnuj, jdete na to hrozně vědecky, lhát není vůbec jednoduché, lhaní je pro lidi s dlouhodobou pamětí, je náročné a podle mne i stresující, oč je jednodušší (alespoň pro nás líné) říct pravdu, případně neříci vše ;-)
02. 06. 2010 | 14:25

Tužka napsal(a):

Tužka napíše,jak jednoduchý nápad, jak dobře, že byl realizován. Sláva,sláva,slávinečka, Vám a vám.Tužka, kroužky umím.
02. 06. 2010 | 14:27

Al Jouda napsal(a):

To Dalimír:
Tzv. "tvrdá dělnická pěst" tu už byla a dokonce "vládla". Bohužel se po 40 letech zjistilo, že pěst nemá mozek.
02. 06. 2010 | 14:31

já napsal(a):

Tentokrát se vládnutí zachtělo pěsti v rukavičce, a aby se podařilo, řídil se dav danými pokyny - kroužkování letělo nejen netem, ale říkali to i v televizi, heč.
02. 06. 2010 | 14:43

Tencokida Hnuj napsal(a):

černovláska
Heuréka ! Konečně někdo , kdo si váží mé první nejoblíbenější vlastnosti - tedy lenosti.
Nebýt mé druhé nejoblíbenější vlastnosti, tedy zbabělosti, sedl bych ihned do letadla směr Praha a políbil za tyhle věty černovlásku na čelo.

Mějte se.
02. 06. 2010 | 14:44

97 napsal(a):

Samozřejmě jsem rád, že se to prosadilo, každý kus dobrý.
Ale je fakt, že to není výtězství lidí, ale hlavně privilegovaných s přístupem do médií (mezi něž patří autor). Bez účasti v TV by se to nepovedlo. Čím se tato iniciativa liší od jiných (i potencionálně prospěšnějších)? Její autoři mají telefony na ty správný lidi, čili zase jenom souboj mocných mezi sebou, tentokrát vyhráli ti mě sympatičtější.
02. 06. 2010 | 14:46

Dalimír napsal(a):

Al Jouda Ted už má to si pište pane ! Za pár let to možná poznáte ! Dal.
02. 06. 2010 | 14:47

dennis napsal(a):

Pane profesore,
vzdy si rad prectu Vas blog. Sdilim s Vami radost ze zdareneho dila a gratuluji.

Bohuzel se nemohu pridat k presvedceni, ze krouzkovani dokazuje, ze demokracie je mozna a ze funguje. Asi to zni neprejicne, ale skutecny podil Cimrmannovy vyzvy na prosazeni krouzkovani by mel prokazat seriozni sociologicky pruzkum. Uprimne lituji, ze nevidim budoucnost Ceska v rukou politiku kalouskovskeho typu nadejne, ze me nezaplavilo uspokojeni nad tim, kdo povede nasi pristi vladu.

Tvrzeni, ze zadluzeni statu zpusobila temer vylucne socialni politika statu a ze jejim energickym priskrcenim oddluzime stat a nastartujeme rozvoj, ze ktereho budou profitovat vsichni, povazuji za volebni nikoli propagandu, ale demagogii.

Nedostatek nadseni nad soucasnou situci mi nebrani v tom, abych byl optimista. Uprimne verim, ze az globalni i narodni upadek moralky narazi na nejzazsi mez, (nevim, co se musi stat, snad svetovy valecny pozar), pak si lide ve vsech spolecenskych vrstvach uvedomi, ze dobrovolne dodrzovani norem slusnosti je jediny zpusob, jak lidska spolecnost muze prezit.

Tahle globalni i narodni krize neni jednou z mnoha cyklickych, ktere od "nepameti" provazeji demokratickou spolecnost volneho trhu. To, ceho jsme svedky, je nebezpecny sesuv po nebezpecne naklonene rovine upadku celosvetoveho systemu mravnich hodnot.
02. 06. 2010 | 14:56

Béda napsal(a):

Jára da Cimrman v tomto případě není originální. Kroužkování není žádné nóvum. Kroužkovat se mohlo a taky se toho využívalo i předtím. Akorát to nebylo v takovém rozsahu. Možnost kroužkovat zůstala zachována.

Výsledkem je, že pár šibalů ze sněmovny vypadlo a pár jiných šibalů nastoupilo na jejich místa. Vrabci si akorát přesedli.
V parlamentu i ve vládě. Největší šibalové budou určovat nadále osud republiky.

Ke skutečné (teď nemyslím slovně papírovou) odpovědnosti je nikdo nemůže přivést. Za čtyři roky, na které dostali v podstatě bianco šek, můžou stát přivést úplně zu Grunt. V tomto ohledu je Mirek Kalousek tou nejsprávnější osobou na svém místě.
02. 06. 2010 | 15:10

černovláska napsal(a):

Tencokida Hnuj, jak já Vám rozumím ;-).......šetřete money a životní ovzduší, jako by stalo ;-)
02. 06. 2010 | 15:11

dennis napsal(a):

jen pro Elenu
Vase roztomile placani a naprosto osobity gramaticky styl svadi ctenare k falesne domence, ze je to pouze placani do vody. Chci Vam vyseknout poklonu: Od chvile, kdy jsem si precetl, jak jste si v dedstvi s kamarady hrala na zle Nemce a statecne partizany, vim, ze Vase povidani obsahuje (nebo muze obsahovat) ryzi lidskou moudrost. Zvlastni, ze na Vase liceni Svatby v Malinovce nikdo nereagoval. Lakonicke konstatovani, ze lide si dobu, ve ktere ziji nevybiraji a proto pro preziti delaji to, co od nich priroda (soucasny politicky rezim) vyzaduje. Protoze (slovy Jana Wericha) ono se s tim nic moc jineho ani delat neda. V obycejnych lidech otloukanych vsemi rezimy, z nichz nektere jsou mirnejsi a jine krute, preziva duch lidske solidarity. Nepritomnost lidske solidarity nemuze zakryt ani nejuhlazenejsi ani nejagresivnejsi ani nejsofistikovanejsi volebni kampan.
Tesim se na Vase pristi priklady ze zivota i na vas vypravecsky jazyk. D
02. 06. 2010 | 15:15

Elena napsal(a):

ďakujem dennis,

pochopil ste ma naprosto spravne a úplne.

vďaka
02. 06. 2010 | 15:46

Elena napsal(a):

dennis,

Paroubek porazil sam seba ( dopomohla mu aj jeho druha manželka)
kto chce hrať ľudovú kartu musy ju dobre ovladať, a naš Fico je v tom naprosto dokonalý, ba aj neprestrelný.

On je veľmi vzdelaný, ma univerzalnú retoriku ale svoju krajinu a pomery v krajine ovlada dokonale , jeho príoritou a esom je to, že tak sa aj sprava ( dokonale hra ľudovu hru)

Neviem , nie som ista či to mysli uprímne alebo je v tom presvedčený ( ma perfetnú veľmi vzdelanu pani manželku, jej príorita je v tom , že tiž veľmi dobre ovlada Slovenské pomeri a tak sa aj sprava, tým je pre Fica naprostou podporou)

Kto chce Fica poraziť vo voľbach, musy chytiť jeho eso
02. 06. 2010 | 16:21

Sladký napsal(a):

Pro dennise a Elenu
Chtěl jsem Eleně napsat něco podobného,jako Vy-ale tak výstižně bych to zřejmě nikdy nezvládl.A Eleně bych rád ještě řekl, že pro zdejší narcistické mudrlanty,hýřící záplavou slov,kterými se vychloubají jako páv ocasem a jimiž se doslova opíjejí (zvlášť markantním příkladem je nadutý exhibicionista Pocestný) je prostá a jasná moudrost Vašeho sdělení čímsi,co jim v jejich domýšlivosti nestojí za povšimnutí.
02. 06. 2010 | 16:28

Pražan napsal(a):

To df.:které malé neparlamentní strany myslíte?
Top je parlamentní strana(emigrantů od KDU,knížete KS a starostů) a VV vznikla nově jako pražská firma podnikatelů z ODS a za pomoci emigrantů např. od Starostů a nezávislých).Mnozí mají politickézkušenosti, i parlamentní)
02. 06. 2010 | 16:46

hanah napsal(a):

Tencokido

Musím bohužel konstatovat, že vám z výsledku voleb definitivně hráblo.
Dobře, že jste si ještě stačil najít adresu svého budoucího působiště.
02. 06. 2010 | 17:11

Mc Cali napsal(a):

Tak to je hezké.

http://www.tyden.cz/rubriky...
02. 06. 2010 | 18:05

Tencokida Hnuj napsal(a):

Mc Cali
Hezký vkaz nájemníkům jeho slumů v Ostravě.
Tedy : "Mám dost peněz. A bude jich takto ještě více. Žádné strachy. Zdroje jsou, opravovat se bude."
02. 06. 2010 | 19:28

Tencokida Hnuj napsal(a):

ODS má za rok 2009 asi 165 mil. dluhů.

Letošní volby zřejmě asi ziskové také nebudou.

Kdo to splatí? - cha, cha, cha
Že by Bakala ? - cha, cha, cha
Nebo blbci z ulice ? - cha, cha, cha
Takto daňoví poplatníci - cha, cha, cha, cha.

Asi mi fakt hrábne, jak tvrdí zdejší kvakalena.
02. 06. 2010 | 19:33

Mc Cali napsal(a):

Tencokida Hnuj:
To je hezký vzkaz pro nás všechny.
02. 06. 2010 | 19:33

Tencokida Hnuj napsal(a):

New Berlusconi. Malý, hezký, střediskový.
Náš.
02. 06. 2010 | 19:33

michal napsal(a):

Historický výlet: kdo vlastně schválil větší kroužkování (4 kroužky namísto 2 a 5% namísto 7%)? ČSSD+většina KSČM+US-DEU blahé paměti. Proti ODS. (Třeba takový p.Kochan tenkrát věděl, proč hlasovat proti,v Hradci byl nyní jako 1 a nedostal se.) http://kohovolit.eu/api/psp...
02. 06. 2010 | 22:04

mp napsal(a):

V těchto volbách se z Cimrmana objevuje hlavně efekt prvku očekávání následovaného prvkem zklamání.
03. 06. 2010 | 01:58

dennis napsal(a):

to Elena
Mate pravdu, ten Fico neni politik druhe ligy. Moc ho nesleduji, ale zahledl jsem jeho nazor na ceske volby a rekl: "Kdyby premier Fischer zalozil politickou stranu (asi v dobe nejvyssi popularity - si myslim ja), tak je jasne vyhral."

Jak jste to myslela s tim prevzetim Ficova esa? To jako, ze by mu nekdo odloudil manzelku? To by ovsem byl taky velmi schopny politik : -)

Srdecne Vas zdravim a taky vsechny vase priznivce. Dennis
03. 06. 2010 | 02:33

dennis napsal(a):

pani Elena
Zapomnel jsem Vam tu Ficovu vetu prelozit do cestiny. Fico rekl: "Drtiva vetsina ceskych volicu jsou slusni lide. Nejsou zamilovani do neviditelne a nepolapitelne ruky volneho trhu. Ani neveri starym matadorum v novych sportovnich dresech se starymi sponzory. A jsou unaveni z nekonecneho hastereni pridrzlych a neomalenych hrubianu, kteri nemysli na nikoho, ale jen na svuj prospech. Ale nemeli na vyber. Jediny Fischer si ziskal popularitu pro svoji slusnost, trpelivost a ohleduplnost (a to i ve vyznamu socialni soudrznosti v celostatnim meritku).

Kdybyste mela trochu trpelivosti, mohla byste si precist moji poznamku pod blogem pana profesora Janoucha ze 14. dubna 2010 pod titulkem "Konec silenstvi?". Poznamka je hned druha shora a tam postrehnete, proc si myslim, ze muj preklad Ficovy vety do cestiny je spravny (i kdyz nerikam, ze jediny spravny).Dennis
03. 06. 2010 | 03:30

route66 napsal(a):

jarpor napsal(a):
route66

Omlouvám se, ale mám pocit, že nevíte, co chcete.
A tak trochu z Vašich příspěvků "čtu" : vše je špatně. ale čím hůř, tím líp...

Třeba se mýlím... neberte to osobně.

Hezký den
02.06.2010 11:57:11
Ne, ne, Jarpore..určitě nechci aby bylo hůře. Ale jaxi se nemohu pocitu, že hůře bude zbavit..
Jen jsem, v oparu nadšení a sebechvály, poukázat či nastínit, že i pod pláštíkem "lidové zábavy" kroužkovačů se dá tento fenomén lehce zneužít. Stačí mít okolo sebe pár ovčanů a lehce se zbavit nepohodlného.
03. 06. 2010 | 07:03

jarpor napsal(a):

route66

Na tom, že bude hůře se shodnem. Bez ohledu na to, kdo bude ve Strakovce.

Hovoříte o pár ovčanech... já soudím, že jen tak pár oBčanů se nikoho nezbaví...

Hezký den
03. 06. 2010 | 07:41

Elena napsal(a):

dennis,

prečitala som ten Vaš príspevok na blogu pána Janoucha 13. 04. 2010 "Konec silenstvi?",
tiež som počuvala v TV hodnotenie volieb ČR, Robertom Ficom ,

istotne predpokladaťe aká je moja odpoveď = dennis naprosto sptavne ( to je to eso).
len že mna trapi ina vec, ako je to možne, že sme ja a vy spolu nekomunikovali? prečo sme sa minuly?

lietala som nekde inde , je to jasne ,
ale kde ste bol Vy?

je mi to jasne .....

usmieval ste sa po fuz že?

ďakujem Vám, vážim si Váš názor , postrehl ste vysvetlil objektyvitu , sílný potencial, ktorý leži na chodniku a nikto nema zaujem odvahu pozdvihnuť a nasmerovať spravnú vec, ktorá by vratila Českéj republike svetoznamú značku Bohemia Gold!
03. 06. 2010 | 09:17

mp napsal(a):

dennis
já seděla na větvi...
jak si to mám vysvětlit....bylo tedy správné, že "opozice tak hanebně podrazila Topolánkovu vládu" nebo nebylo? A byla to opravdu jen opozice?
03. 06. 2010 | 12:04

Tencokida Hnuj napsal(a):

Stejskal

Nenabídl byste prosím možnost zřídit blog nicce Elena ?
Já jen, že bych si já a možná i mnozí další lidé takto odfiltrovali příspěvky, které vůbec nejsou k tématům jiných blogů.
Děkuji.

Navrhuji, aby první blog nicky Elena nesl název "Paroubek, Paroubková, Fico a já "
03. 06. 2010 | 12:44

dennis napsal(a):

to mp
Ta veta ma byt spravne v uvozovkach 1) jsem to myslel mirne ironicky 2) to byl uprimne mineny nazor mnoha lidi, vcetne pana profesora Janoucha. Tou ironii jsem chtel naznacit, ze situace byla slozitejsi a pad vlady M. Topolanka nebyl jen vrtosivy napad jednoho umanuteho, ale po dlouhe a nervy drasajici tahanici s prebehliky se utvorila sice krehka, ale predse jen vetsina (vetsinovy nazor), ktera byla schopna statotvorneho cinu (svrzeni vlady, ktera se nemohla vyhrabat z hadek mezi koalicnimi stranami (a devastujicich hadek uvnitr koalicnich vlad). Jak obstala Fischerova vlada, ktera pak z toho rozcarovani nad zpusobem Topolankovy vlady? Na to si pak kazdy odpovi sam. Subjektivne si myslim, ze Fischerova vlada si ziskala respekt naproste vetsiny obcanu doma a ziskala CR respekt i v zahranici.

Takze uvozovky jste uvedl naprosto spravne. (Byla-li to jen opozice? Vlastne jo : -) Nekteri spojenci Topolankovi, kteri byli po dobu jeho premierovani na jeho strane, se posleze stali jeho opozici. Tomu se uz pak nerikalo prebehlici, ale zradci. Dennis
03. 06. 2010 | 12:49

dennis napsal(a):

Pani Elena,
otazka "proc jsem nebyl tam, kde jste byla Vy, a proc jsem (nazorove) tam, kde jste dnes Vy?" je mystery (nadpozemska zahada). A tou zahadou uz to asi zustane. Mejte se fajn. Dennis
03. 06. 2010 | 12:52

Dáša N napsal(a):

Elena na Hrad!
03. 06. 2010 | 13:18

Elena napsal(a):

Dáša N,
:)))))))))))) nerobte si zo mňa prču :))))))))))))


ten čim by vas čechov stal oveľa vetšý balík, neželi doterajšie rozkradačky.
03. 06. 2010 | 14:42

Elena napsal(a):

dennis,
tajomstva zbožňujem, mystery spaja, som rada že sme v robnakej dimenzie a na jednej vlnovej frekvencii, možeme sa prevezť na SUPERTREKU,

veľa som čitala o druhej svetovej vojne, ale globalne nie len našu Sovietskú literaturu,
pačilo sa mi ako kommunikovali radionavadzači, vyhľadavali frekvencii a odozdavali si info o neprijaťeľovi, tak navadzali bombarderov, nikdy v živote sa nevideli , na tých frekvenciach boli jedna duša jedno telo,

človek je tvor=tvorivý,

jeho kreatyvita sa najviac prejavujue parodoxalne v najťažich chvílach života.
03. 06. 2010 | 14:49

Elena napsal(a):

Tencokida Hnuj,
nestoiš mi za zmienku

nemala som a nemam zaujem byť blogerkou, je veľka škoda že nemaš cít pre humor
03. 06. 2010 | 14:52

route66 napsal(a):

Elena

Nelži, babajaga. :-DDD Pod nedávno uveřejněným blogem si po Stejskalovi v diskuzi žebrala o blog.
Ale nechce se mi to hledat
03. 06. 2010 | 15:03

Elena napsal(a):

route66 ,

nemusyš hľadať ja ty v tom pomožem , v blogu pre čtenarov, politici trobi , niečo take,

tam som žiadala dokonca 5 blogov a pravo veta :)))))))) ,

to neznamena že klamem,
nepozieraj na čierno na bielom, to je klamlive,
pán Stejskal ..... a vieš čo nič,
šadé zavyty sú na rozmyšľanie, nemusyš všecko dostať na podnose,


komu nie dane, tomu nie sudene
03. 06. 2010 | 15:26

Tencokida Hnuj napsal(a):

Stejskal

Vy jste Elena ?

Měl jsem o Vás valnější mínění.

Mějte se.
03. 06. 2010 | 15:56

Elena napsal(a):

čo mi tu všetci chcete?
mala som tu platonickú lásku á23 = *** , tri znaky , tri hviezdičky, bože je to tak ťažke?


to je naš súboj už skoro dva roky, mi si rozumjeme ( aj ked ako že sme neprijaťeľia) a čo je veľmi dôležite , rozumje nam aj veľa vážený pán Stejskal,
a vôbec

už ma nebavite česy
03. 06. 2010 | 16:02

Dáša N napsal(a):

Eleno,
neodcházejte. Byla by to katastrofa. To nemůžete svým obdivovatelům udělat. Katastrofa prý sice představuje impuls k pokroku. Ale než pokrok za takovou cenu, to radši zůstaneme v době kamenné s dinosaury a vším, co s tím souvisí. Však se před nimi schováme, nebo máte jiný nápad?
03. 06. 2010 | 18:35

Elena napsal(a):

Dasenka moja,

nenahraditelnych ludi niet,

pozrite sa na dennisa, dokazal vychytat vsetke moje muchy a vie to dokonale napodobnit v cestine,

kuzelne ovlada svoj jazyk a pochopil ako na to,

dennis ma zastupi a bude tu prca uvidis, ja mu verim ze vam vsetkym ukaze take sou, budete zirat a budete tu zase mat veselo,

Daska, prvy krat som sa tu dostala asi tak okolo polovice augusta 2008 ako radio Erevan,
na moj vtipny prispevok v rustine , velmi vtipne odpovedal jeden cesky prispevatel a ja som sa tak rehotala, zostala som tu skoro 2 roky kvoli vasemu celonarodnemu citu pre humor,

nesmiala som sa tak celych 20 rokov ako som sa narehotala tu za tie necele 2 roky,

uprimne Daska, mate cesy moje simpatie,

ale v najlepsom treba vediet prestat,
posielam vam vsetkym cesy pusku
03. 06. 2010 | 18:57

Dalimír napsal(a):

Dobrý den pane Jarpore Na vaši reakci na můj příspěvek vám odpovídám co musím ! Takže milej pane co musí? Jen umřít ! Jinak už nemusím nic ! A pokud mi bude stát poskytovat zaslouženou důchodovou dávku , tak se budu snažit žít ! Potěšilo mne že se řadíte mezi ty slušné podnikatele kteří mají zájem komunikovat ze svými zaměstnanci , což je chvályhodné a v téhle době neobvyklé ! Tady je třeba aby odbory se více zaměřily na tenhle problém ! Také je nutné aby vznikly střediska kde by mladí po vyučení ,třeba za pár babek mohli získat určitou praxi ve svém oboru aby pak po nástupu do svého prvého zaměstnání věděli o čem je řeč ! To je problém který by měla příští vláda brát vážně ! Sám dobře víte že bez určité praxe nikdo nikoho do zaměstnání nevezme , ale přitom málokterý podnikatel nevyjde v tomhle vtříc ! Dnes je taková doba že každý chce co nejdříve vydělat co nejvíce aby pak měl do budoucná vystaráno ! Nebere se ohled na mladé lidi po vyučení ,umožnit ji praxi aby se uchytili a mohli si při perspektivě dobrého výdělku třeba i založit rodinu ! Právě to je ta jistota která zde byla za totáče a která ted lidem velmi schází ! Proto nechápu zabedněnce kteří si zakládají na nějaké pomyslné svobodě ale bez životních jistot a ve stálém strachu že přijdu zítra do zaměstnání a pan podnikatel mi laskavě sdělí že můžu jít domů , jsem pro něj nepotřebný ! Ale přitom už má za mě náhradu ze slovenska nebo ukrajiny za dvoutřetinovou mzdu ! Tak takhle ne vážení podnikatelé ! Tohle se bude muset co nejdříve řešit zákonem tečka Zdravim pane Jarpore , věřím Vám že jste bilá vrána ! Dalimír.@
03. 06. 2010 | 19:36

Dáša N napsal(a):

Jestli si to dobře vysvětluji, tak Elena už odskotačila. Pochybuji, že se vrací za Ficem. Něco mi říká, že taková revolucionářka míří na Ostrov Svobody někam do Karibiku. Je mi ale divné, proč tu nechala zrovna pušku.
03. 06. 2010 | 21:14

Jakub Těšínský napsal(a):

Dobrý den, děkuji vám za vaši iniciativu, úspěšná určitě byla, mám však jednu poznámku:

Přál bych si abyste byl vstřícnější k jiným iniciativám, tón vašeho vyjádření mě osobně zní - nezlobte se - trochu nafoukaně. Přál bych si abyste se jako já RADOVAL z toho, že je tolik nadšenců, kteří se různými iniciativami snaží ovlivnit zájem občanů o volby.

V druhé řadě si myslím, že ostatní iniciativy byly rovněž úspěšné.

Hlavním překvapením těhto voleb je bezesporu velmi nízký počet hlasů pro "velké" strany. Každý kdo sledoval volby v přímém přenosu mi musí dát za pravdu - to bylo hlavní zemětřesení. Toto zemětřesení velmi podpořily právě ostatní iniciativy, jako vymentepolitiky - ta lidem dodala odvahu dát hlas novým stranám, nebo pouzijsvujhlas a jiné která donutila mnoho prvovoličů a nevoličů aby k volbám šli (pokud se podíváte na průzkumy ukazující přechody voličů mezi stranami uvidíte to velmi jasně.)

Takže ještě jednou: děkuji, ale snažme se podporovat všechny dobré iniciativy a propagovat je.
03. 06. 2010 | 23:46

mp napsal(a):

Jakub Těšínský
mluvíte mi z duše. Je třeba dalších iniciativ. Třeba jako další iniciativa do příštích voleb, které se zdají být na obzoru, pokud nezasáhne neviditelná ruka prozřetelnosti, se nabízí iniciativa "K volbám s čistou hlavou." Pan doktor Nešpor by ji určitě schválil. To znamená, že nebude nikdo moci mládež lákat k volbám pomocí sudů piva, jak se před posledními volbami stalo. Také iniciativa "Za střízlivou Poslaneckou sněmovnu" by byla více než potřebná. Když může opilého obvodního lékaře odvést z pracoviště Policie ČR, mělo by to být normální i u opilého poslance či senátora. Postihy by měly být stejné, lékaři byl soudem udělen zákaz výkonu praxe, to stejné by tedy mělo platit i u zastupitele občanů, kteří jsou jeho zaměstnavatelem.
04. 06. 2010 | 13:05

ex-nemo napsal(a):

S odstupem: opravdu jsme to s tím kroužkováním vyhráli.
Už tu máme : školné, zvýšení DPH,zrušení řady sociálních vymožeností.To samozřejmě je teprv začátek.
Gratuluji !
09. 06. 2010 | 14:22

Jon napsal(a):

No jasně, tak opět anonymní manipulace. Jako tenkrát "Havel na Hrad"
10. 06. 2010 | 02:08

Robbespierre napsal(a):

Blahopřeji "jadernému fyzikovi" exhibicionistovi Janouchovi. Mně je fuk, že v parlamentě nesedí Himmler, ale jen Mengele, důležité je že vládne NSDAP. A k tomu náš "jaderný fyzik" přispěl, takže gratuluji. A mimochodem, náš "jaderný fyzik" nestudoval v Petrohradě. To je lež. Studoval v LENINgradě. Náš "jaderný fyzik".
05. 07. 2010 | 13:47

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Boudal Jiří · Brenna Yngvar · Bureš Radim C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gargulák Karel · Girsa Václav · Glanc Tomáš · Groman Martin H Halík Tomáš · Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hapala Jiří · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří · Chytil Ondřej J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kupka Martin · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Maláčová Jana · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Podzimek Jan · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Rath David · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schneider Ondřej · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukal Josef · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Stulík David · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomek Prokop · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojtěch Adam · Vojtková Michaela Trtíková · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Walek Czeslaw · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zahumenská Vendula · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy