Evropa v našem zájmu

09. 02. 2012 | 20:10
Přečteno 4781 krát
V globalizovaném světě je výhodou být součástí velkého celku.

Při vyjednávání podmínek obchodu nebo investic s Brazílií, Čínou nebo Indií máme šanci na lepší podmínky v rámci Evropy. Lepší podmínky může vyjednat Evropa jako celek, pokud bude jednat strategicky, než jednotlivé - ve srovnání s Čínou, Indií nebo Brazílií - malé státy, které si navzájem konkurují a tak se ve vztahu s velkými celky navzájem oslabují. Podobně při jednání s WTO, velké celky a seskupení států mají mnohem větší vliv než země menší. Nejenže roste vliv jednotlivých velkých rozvojových zemí jako je Brazílie, Čína a Indie. Také se utužují nové celky. Například země ASEAN se snaží o dosažení ekonomické integrace do roku 2015.

Podobně ve světě diplomacie. Větší vliv můžeme mít prostřednictvím Evropy. Cílem by mělo být strategicky promítnout zájmy České republiky do evropské zahraniční politiky. Jádrem budoucí diplomacie se může stát jednání s rychle rostoucími rozvojovými zeměmi jako je právě Brazílie, Indie a Čína, a regionálními seskupeními jako je ASEAN. V globalizovaném světě velkých celků se malým zemím budou prosazovat zájmy těžko. Například v otázce lidských práv, o jejichž naplňování ve světě se česká diplomacie někdy snaží, je k vlivu na mezinárodní scéně a k dosažení nějakých pozitivních výsledků nutnou podmínkou získat místo u jednacího stolu. Na to máme jako malá země stále menší šanci.

A co v případě vojenských nebo společenských konfliktů, nestability a globálních problémů? Pokud jsme integrální součástí Evropy, s provázanou ekonomikou i diplomacií, můžeme spíše promítnout naše zájmy do řešení globálních problémů. V opačném směru, naše případné problémy se stanou evropskými problémy a k jejich řešení můžeme spíše získat podporu. Integrace vede ke sblížování a propojování národních zájmů a tedy k větší pravděpodobnosti, že národní zájmy malé země budou na mezinárodním poli respektovány.

Naším klíčovým národním zájmem se tedy jeví především budovat si silnou pozici v rámci Evropy a získávat respekt a vliv v Evropě a prostřednictvím Evropy. Naplňovat své zájmy prostřednictvím Evropy se jeví racionálnější, než se izolovat nebo hledat jiné celky, ke kterým se přičlenit.




Tento a další příspěvky do diskuze o českých národních zájmech najdete v Macháčkově výměně.

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Karel napsal(a):

Čecháček hledá nepřítele všude :
v romech, EU, ....

Nevidí, že největšího škůdce uvidí v zrcadle. Ten největší bordel si tu děláme sami. Viz. banditské exekuce a vymáhání dluhů a "dluhů", privatizace strategických odvětví a firem, mizerná hospodářská politika, korupce, ....

Ne, smrdlaví čecháčci a nechutní zlodějíčkové,
za toto skutečně EU, Němci ani romové nemůžou.
09. 02. 2012 | 20:18

rejpal napsal(a):

"Naším klíčovým národním zájmem se tedy jeví především budovat si silnou pozici v rámci Evropy a získávat respekt a vliv v Evropě a prostřednictvím Evropy."
Jestli něco opravdu nedokážeme, tak je to tohle. A v tom je problém naší existence v EU.
09. 02. 2012 | 20:23

svatební a pohřební orchestr G.Bregoviče napsal(a):

paní autroko,
souhlasím s Vámi. To dá rozum.
Jenže bohužel tandem Klaus-Nečas & Co. nás vyautuje z EU úplně plavně. Nebo nám dělá aspoň takovou ostudu, jako nemá nikdo.
09. 02. 2012 | 20:28

Ládik!!! napsal(a):

Otázkou zůstává, jestli globalizace je to pravé ořechové.
09. 02. 2012 | 20:33

Karel napsal(a):

To Ládík !!!

Po třech letech, co tu obtěžuješ, konečně věcná poznámka.

Začleňování do EU nemusí nutně znamenat onu podivnou globalizaci. Taky to může znamenat důrazněji si vykolikovat SPOLEČNÉ HŘIŠTĚ se společnými pravidly a podobnými zájmy vůči jiným VELKÝM hráčům, kteří sentimentem rozhodně netrpí.
09. 02. 2012 | 20:36

rejpal napsal(a):

Ládik!!!
Ovšek útěkem z EU se před ní nezachráníme. Jedině znárodněním a zavřením hranic. Integrace a globalizace to je jako akt a pietní akt.
09. 02. 2012 | 20:38

Maximus napsal(a):

Paní autorko, Haničko, také jste banksterka?
09. 02. 2012 | 20:42

Carlos V. napsal(a):

Víte, paní Brixi, máte v mnohém pravdu. Ovšem ve smyslu, o kterém píšete, by nás mohla zastupovat i taková EU, která by nediktovala občanům jak postavit dům, prodat byt či čím svítit.

Problém není v základní myšlence, problém je v dirigistické praxi, kdy si mocichtiví politici přisvojují svobody občanů.
09. 02. 2012 | 20:47

JF napsal(a):

"Naším klíčovým národním zájmem se tedy jeví především budovat si silnou pozici v rámci Evropy a získávat respekt a vliv v Evropě a prostřednictvím Evropy."

prezident: Klaus
premier: Nečas
předseda Poslanecké sněmovny: Němcová
předseda Senátu: Štech

Tak NEJčistší z hlediska nekolaborace s KSČ a "minulým" režimem bude asi paní Němcová.

Je vdaná, má jednoho syna. V roce 2005 byla předmětem zájmu médií, když synovi předala k užívání své služební auto; po kritice však auto vrátila.

Abych nebyl jen za hnidopicha, jako bílej prapor navrhuji bombarďáky pani Němcové!!! A můžeme jít na to!!! ;-)
09. 02. 2012 | 20:49

Miroslav Pivoda napsal(a):

Článek obsahuje jen samozřejmá fakta. Nic víc. A přesto je u nás tolik odpůrců přítomnosti Česka ve sjednocené Evropě. Proč?
Zopakuji svůj názor: asi proto, že se u nás přestaly hrát šachy, a lidé mají proto problém domyslet další tah. Tzn. domyslet, co by asi mohlo následovat po našem odchodu z EU. Nemoc EU tady prokazatelně je, ale to není důvod k odchodu z EU, když není alternativa.
09. 02. 2012 | 20:59

ghándí napsal(a):

autorka má svým způsobem pravdu. EU nemá jenom samé nevýhody. je sice pravda, že se propadnem s celou předluženou EU do ekonomické i politické bezvýznamnosti, ztratíme samostatnost , suverenitu i demokracii, budeme platit cizí dluhy a nebudeme mít žádný vliv na jakekoliv rozhodování ani v rámci EU ani v rámci čr a budeme nuceni přijímat nařízení a diktáty velkých evropskýých států, které nás považují za přívěšek s právem mlčet. ale alespon nás EU zocelí hladem a zimou. všechno špatné je k něčemu dobré.
09. 02. 2012 | 21:00

MA-FU napsal(a):

Paní autorce
Jak jsem Vám již jednou psala : Paní Brixi na Hrad....
09. 02. 2012 | 21:00

olda napsal(a):

Miroslav Pivoda :
odchod z EU prakticky nie je možný, väže sa k tomu recipročná dohoda, pri odchode z EU zväzku je podmenene vrateniem EU dotacií , myslím si že na to nema nikto z nas, takže dobrovolný odchod sa nekoná, a jediné riešenie je výhadzov, a pre ňho si zajtra ide Grecko :)
09. 02. 2012 | 21:19

děda vševěda napsal(a):

Jen si dovolím podotknout, že autorka ani jednou nepoužila zkratku EU, ani spojení Evropská unie. Mluví zásadně o Evropě... Pokud je to vědomé, tleskám ve stoje!
09. 02. 2012 | 21:19

Václav Pokorný napsal(a):

Paní Brixi, já celkem souhlasím s vyzněním Vašeho blogu, co ale dělat, ti příštipkáři, kteří jsou nyní u vesla( i když snad ne všichni), počítaje do toho i vrtošivého staříka na Hradě, nejsou schopni něco sami vytvořit, pomáhat a prosazovat i spolupodílet se na těch věcech, o nichž píšete.
09. 02. 2012 | 21:31

Skogen napsal(a):

Ládík!!! to možná bere tak, že jestliže před globalizací zavře oči, přestane globalizace existovat ;) Případně tak, že o existenci a neexistenci globalizace rozhoduje Česká republika, toho času nějaký Nečas ;))

O globalizaci se nějaké to staletí dříve důsledně přesvědčili i daleko perspektivnější odpůrci, jako Čína a Japonsko, nově třeba Jugoslávie a Irák. Natož nějaká sranda zemička mezi pahorkatinami, kterou si odpradávna podávaly zájmy všech světových stran. Nevěřit v globalizaci dnes může maximálně tak Rumburak z Říše pohádek - a to kdo ví jestli.
09. 02. 2012 | 21:33

Ládik!!! napsal(a):

Karel -
každý můj článek je k věci. Tohle byla asi první věta, kterou jsi správně pochopil. Zpravidla se snažím zhustit články do jedné věty, abych ponechal prostor ostatním k vyjádření myšlenek. Mnohdy se má snaha míjí účinkem.
Unifikovaný svět, monokultura (multikulti) - to je proti přírodě a musí nutně zahynout, jako monokulturní les vysázený v dobré víře za účelem zisku. Přijde škůdce, vítr, požár nebo komunista a je po monokultuře. Na holině dlouhou donu nic neporoste, než se uchytí první semínka, co vypustil z kloaky zbloudilý pták.
09. 02. 2012 | 21:33

Ládik!!! napsal(a):

Skogene,
těžko můžeš vědět, jak to beru. Do hlavy nikdo nikomu nevleze. Jen Zaorálek Paroubkovi - ten zjistil, že toho moc nepobral....
09. 02. 2012 | 21:36

tata napsal(a):

Carlos

určitě to byla fakticka poznamka,na druhou stranu naši politici nejsou o nic lepší ,když toto co napsala paní Brixi date na misku vah a přiložite tam určita negativa o kterych pišete Vy/a ted date byt mimo evropu,ty teda vtomto připadě odboUrana negativa co nam Eu diktuje,ALE MINUSI OD NAŠICH POLITIKU.
pRO MĚ se jevy pořad jako jedině spravné TO S EU.
Ty keci o suverenitě mě neberou nebot je to jen z velke časti obyvy těch naqších politiku aby jim nikdo nekoukal přes rameno na jejich darebačiny
09. 02. 2012 | 21:37

Viola napsal(a):

Byli jsme kdysi opravdu součástí mnohem většího celku, než je EU, bohužel jsme si to pokazili sami, anebo si to nechali pokazit diletanty. Musíme pořád začínat od nuly, jakobychom byli padlí na hlavu. Necháme si všechno sebrat a pak přemýšlíme, jak se stát součástí toho, co kdysi jednou bylo celé naše.
09. 02. 2012 | 21:48

ten, kdo se s blbem hádat nebude napsal(a):

Ono bude stačít, když Rusko nebo Ukrajina zase zavřou plyn a Nečas podobně jako před pár lety Topolánek bude tlačit na Brusel, ať to zařídí.
Podobně s vízy.

Samostatnost by nás možná mohla naučit být hodní a poklonkovat jak Rusku, odkud máme suroviny, tak Německu, bez kterého se neobejdeme. Naše individuální vyjednávací pozice je opravdu hodně špatná.
09. 02. 2012 | 21:50

mb napsal(a):

Naším klíčovým národním zájmem se tedy jeví především budovat si silnou pozici v rámci Evropy a získávat respekt a vliv v Evropě a prostřednictvím Evropy. Naplňovat své zájmy prostřednictvím Evropy se jeví racionálnější, než se izolovat nebo hledat jiné celky, ke kterým se přičlenit.

chceš hluchým vyprávět co píseň znamená a slepým, co jsou křídla labutí ...
09. 02. 2012 | 21:54

Ládik!!! napsal(a):

mb -
pokud jsou ta křídla oddělena od trupu, můžeš je dát slepým osahat a všecho je OK.
09. 02. 2012 | 22:02

honolulu napsal(a):

EU je smrtelne nebezpeci pro ceskou republiku, nejen prosazovanim ekonomickych, finnacnich nesmyslu, ale i terrorem, ktery musi zit obcane v mnoha mistech republiky od Romu.

Romove jsou diktatem republice prideleni k "asimilaci" z Bruselu v ramci - multi kulti. Poseroutkove v Ceske vlade si nevi rady co dal a vy jste obeti hloupeho socialni experimentu.

Politicky korektni policie se Romu boji a pod hrozbou bice upleteneho z nalepek, jako je "Rasismus" a "Nacismus" se jim vyhypa. Toleruje fackovani ucitelek v Rotave, kriplovani turistu v prazskem Metru a zabijeni duchodkyn.

Jakakoliv vase vlada v ocich sveta bude ILEGALNI vlada, dostane-li vase zeme jednou nazev, KRIMINALNI ZEME. Vasi sousede, at uz Rusko, ci Nemecko vas PRAVEM sezobne.

Mimo to jste nuceni k nesmyslnym darum - "pujckam" zemim financne nezodpovednym jako napr. to Recko. Nedostanete nic zpet a utrhujete tem, kteri jsou potrebni.

Jste vydirani finnacne. Biti telesne a sizeni temi, kteri maji svuj kratkozraky osobni zajem na prosazovani tohoto systemu na vas ukor. Jsou to zradci vasich zajmu.

Pani Brixi, mate popletene HODNOTY a PRIORITY, ale uznavam v ramci demokracie Vase pravo na popletenost.

Hledte, aby jste jednou nedopadli tak, jako jsme dopadli my v Johannesbugu.
09. 02. 2012 | 22:04

Carlos V. napsal(a):

tata

národní suverenita je pro mě blábol. Na druhou stranu, jedinec má být co nejvíce svobodný - tedy mít co nejvíce práv.

A pakliže je třeba / výhodné část těchto práv delegovat, pak co nejblíže, tedy tak, aby měl větší možnost dění ovlivnit. V tomto případě je samozřejmě malý stát blíže než EU.

EU si uzurpuje mnoho práv občanů - a díky systému "demokracie" je možnost ovlivnění minimální. Myšlenka Evropy coby vyjednávacího bloku je v pořádku, ale nikoli myšlenka centrálního řízení hloupých a nesvéprávných občánků EU.
09. 02. 2012 | 22:07

Petr z Tábora napsal(a):

Paní Hano, v principu máte jistě pravdu. Nicméně problém vidím v odtržení bruselské byrokracie od občanů EU. Tato byrokracie si vystačí už sama a my ji svými případnými připomínkami jen obtěžujeme. Odtrženost vedení velkého celku od reality je zárodkem zkázy a je třeba s tím něco dělat. Je to analogie znechucení českých občanů našimi parlamentními stranami.
Z tohoto demokratického deficitu pak v ČR plyne i nedůvěra k celé EU. Není to správný postoj, měli bychom se snažit změnit EU zevnitř.
Naši lidé si dostatečně neuvědomují, že stejné pocity mají i občané ostatních států EU. Dva příklady:
Například v průzkumu v Německu uvedlo jen 11% respondentů, že mají pocit, že mohou ovlivnit politiku Bruselu. Na redakční článek Welt online mírně kritizující p.Nečase za nepodepsání posledního paktu reagovaly v diskusi stovky německých čtenářů jeho podporou.
09. 02. 2012 | 22:07

Kanalnik napsal(a):

Amen.
09. 02. 2012 | 22:37

Viola napsal(a):

Co se sem také hodí z vedlejšího blogu od pana Sobotky

Pamětník napsal(a):
Československo patřilo do roku 1989 mezi vyspělé státy světa.
Měli jsme a už nemáme:
• vyspělé zemědělství, které uživilo národ,
• světoznámé sklárny a porcelánky,
• levný benzin a naftu, levná paliva,
• bezplatné zdravotnictví a školství,
• vyspělý strojírenský průmysl,
• levnou hromadnou dopravu,
• textilní a kožedělný průmysl,
• kulturu a sport pro všechny,
• levnou elektřinu a plyn,
• levnou pitnou vodu,
• keramický průmysl,
• práci pro všechny,
• sociální jistoty,
• levné bydlení,
• levné služby.¨

Neměli jsme a už máme:
• nezaměstnané,
• žoldáky v zahraničí,
• tuneláře a bílé koně,
• obrovský státní dluh,
• novodobé zbohatlíky,
• rozkradenou republiku,
• bezdomovce a žebráky,
• strach z toho co přijde zítra,
• morálně zdevastovaný národ,
• nemorální příjmy, malé i velké,
• sebevrahy z existenčních důvodů.

To přineslo pouhých 22 let od Listopadu.
09. 02. 2012 | 09:20
09. 02. 2012 | 22:42

honolulu napsal(a):

Pani MA-FU pise : (21:00)
"Pani Brixi na Hrad" !
Honolulu pise : "Ano, do kuchyne, po zauceni na kucharku" !

Oficialni kandidati na hrad :
KNIZE, velky kamos Vatikanu, nepada v uvahu take proto, ze trpi spavou nemoci z Afriky.
SOBOTKA, toho pana zna malo lidi.
RYCHTECKY, inteligentni pan, ale strasidelna minulust (KSC).
NEMCOVA, je malo znama pani s nevyraznou osobnosti.
BOBOSIKOVA, rozena statnice s dynamickou osobnosti. V Bruselu byla skvela. Tato pani umi vycitit nebezpeci dnesnich dnu. Fandim ji. Lepsi nez ona je pouze SILVIE z Aktualne CZ.
ZEMAN, neni to nahodou potomek Oldrich Noveho ? Idealni sharmatni spolecenska velicina. (Neprodaval nahodou snake oil v Arizone ?)
SVEJNAR, kdyby jste znali prostredi jeho university v Michiganu, tak ho nevpustite do zeme. Pravdolaskari, utopiste, Affirmative Action stoupenci a bludari, krecovite politicky korektni vlezprdelkove. Urcite je obeti tohoto prostredi, jinak by tam nevydrzel.
FISHER, nevim o nem nic, krome toho, ze ma strasidelnou minulost. (KSC)
OKAMURA, vzdyt neni narozen v Cesku. Je z jine kulturi. Tento pan je ilegalni kandidat..To je proti konstituci !

Navrhuji za kandidata na hrad.
Silvie,
Pepa Repa,
Cochtan,
Vandal,
Anti politic,
Karel Mueller,
Karel Kuber ze Strakonic
Zdenek Brom z Vodnan, nebo nekdo z jeho lidi.

Mohl bych samozrejme pokracovat dal, ale nechci budit zarlivost pro vrozene analyticke schopnosti.
09. 02. 2012 | 23:00

kormoran napsal(a):

Soudruzko autorko ! Proc tak skromne?

Navrhuji vyslat na kazdou planetu nasi slunecni soustavy po 50-ti globalizacnich misionarech z toho nejmene 40 globuredniku , aneb parta Hic nebudem se bat mimozemstanu vic!
09. 02. 2012 | 23:02

Skogen napsal(a):

Národní suverenita není blábol, je to reálně výslednice politicko-hospodářského potenciálu státu. Zajímavou roli tady má globální kapitál, který v odhadu potenciálu tropí zmatky. V zásadě je to ale tak. Od založení OSN působila idea reálný potenciál změnit na formální a kodifikovat národní suverenitu na úrovni mezinárodního práva. Od toho se ovšem přesně v duchu "bližší košile než kabát" v realitě omezených zdrojů a lokálně předimenzované opět ustupuje. Evropská unie může ČR zajistit jak reálnou, tak formální suverenitu. Bez příslušnosti k unii nejspíš nebude ani jedno z toho.
09. 02. 2012 | 23:15

Josef K. napsal(a):

Všem bojovníků za svobodu a proti diktátu Evropy, EU a bůhvíčehoještě.
Předně, občanské svobody nebyly nikdy tak velké jako v minulých desetiletích.
Historicky zde byl diktát, který vedl do hlav lidí, jejich domácností a reguloval jejich denní praxi. Předně diktát církve, v jehož důsledku , viděno vaším pohledem, byl člověk nesvobodný, neboť dobrovolně jednal podle jejích pravidel, a to po mnoho století. Pak diktát panovníka a vrchnosti, který zcela omezoval možnost pohybu po zemi, reguloval majetkové poměry, rodinné poměry. Možná vám nedochází, že ještě před čytřiceti lety nebylo možné se v evropksých zemích přesunout z města do města bez povolení.
Žádný diktát EU v tomto smyslu není. Nějak by to chtělo, pánové a dámy, trochu studovat a méně si vymýšlet. Jiná věc je, že by mnoho věcí šlo dělat lépe, ale to si nevynutí skupina poddaných, kteří si nezvykli, že feudalismus skončil, nýbrž skupina uvědomělých a sebevědomých občanů. A ti bez znalostí a vzdělání nebudou.
10. 02. 2012 | 00:06

argun napsal(a):

Zbytečný blog o ničem.

Navíc to paní Brixi vzala za špatný konec - lidská práva už zdaleka nejsou prioritou zahraniční politiky, a to ani evropských hráčů number one.

"Pokud jsme integrální součástí Evropy, s provázanou ekonomikou i diplomacií, můžeme spíše promítnout naše zájmy do řešení globálních problémů."

Chtělo by to méně tezí a více myšlenek paní Brixi. Jaképak my máme zájmy v oblasti řešení globálních problémů? Můžete jmenovat alespoň jeden?
10. 02. 2012 | 00:32

Skogen napsal(a):

lokálně předimenzované spotřeby - to mi vypadlo.
10. 02. 2012 | 00:33

Mard napsal(a):

Aha. To je KRÁSNÁ teorie! Moc hezká! A paninko, jak to bude s pozicí Francie, Španělska, Itálie a Německa? Tedy, vzdají se tyto státy svého křesla ve WHO v prospěch jednoho velkého křesla pro EU? Vzdá se Francie svého stálého křesla v Radě bezpečnosti OSN v prospěch EU? Že ne?!? Takže to bude jen tak, že menší se vzdají všeho v prospěch těch velkých? No nevím, už se mi to tak krásné nejeví.
10. 02. 2012 | 01:34

Mard napsal(a):

Josef K. napsal: Žádný diktát EU v tomto smyslu není.

Víte co, vy jeden moudrej pane? Běžte do krámu koupit 100W žárovku a pak si popovídáme o Vašich zkušenostech s diktátem.
10. 02. 2012 | 01:37

Mard napsal(a):

Pamětník napsal(a):
Československo patřilo do roku 1989 mezi vyspělé státy světa.
Měli jsme a už nemáme:
• vyspělé zemědělství, které uživilo národ,
• světoznámé sklárny a porcelánky,
• levný benzin a naftu, levná paliva

Vyspělé zemědělství :-) Asi jste nikdy nebyl v nějakém JZD, jinak by jste o jejich vyspělosti neměl takové iluze. Co se týče porcelánek a skláren to nemohu posoudit. Ale co se týče benzínu, tak to se válím. Stačí se podívat třeba sem: http://auto.idnes.cz/benzin-je-pro-cechy-levnejsi-nez-pred-dvaceti-lety-fvs-/automoto.aspx?c=A081016_140708_automoto_fdv
a uvidíte, jak tomu je v reálu.
Problém je že všelijací Pamětníci mají paměť celkem k ničemu. Pamatují si jen to, jak za socíku byli mladí píchali baby. Nyní chodí o holi a nenávidí celý svět kolem sebe. Je mi jich celkem líto, ničí si tím život.
10. 02. 2012 | 01:43

honolulu napsal(a):

Jako obvykle a vzdy pilne, nam Josef K nasypal (00:06) brambory do pomerancu a strcil ananas do piva. Jeho argumenty o uzavrenych hranicich, (ktere jsem v mladi presel ilegalne) nemaji nic spolecneho s popisem normalni spolecnosti 20-teho stoleti a studie doby feudalni prirovnavat k dobe dnesni uz vubec ne.

Verim vsak, ze tento udivujici myslitel bude v budoucnu pripraven se zucastnit intelektualniho kolbiste na Aktualne CZ, hned jak dostane pres hubu od rozdovadenych Romu v Metru, nebo mu bude chybet na kafe, protoze Sv. Kalousek si to "vypujci" z jeho kapsi pro Recko, kde duchody jsou 1200 Euros mesicne.

Zblabunko popletena neopovas se Romum branit, nebo pujdes do vezeni. Budes narcen, ze jsi Hitlercik. V pripade, ze Tvoje vanilka (noha) je cislo 8, tak je jasne, ze jsi Eva Braunova a bude-li Tvuj jezevcik stekat jako vlcak, tak je jasne, ze je to BLONDY Hitleruv pejsek a ty jsi propagatorem zla...

Za tyto hlouposti muzete vdecit Bruselu. Ucitelka byla sfackovana v Rotave od Romky a nezastal se ji nikdo.
Kdyz jsem na jinem bloqu popsal zraneni a dozivotni nasledky turisty v Metru, tak jsem byl smazan. To je proto, aby jste byli naprogramovani k radostnemu pochodu do vlastni zahuby.
Kdyz se teto destruktivni konspiraci vas president Klaus brani, tak ho zasypete nadavkami.
Jdu pryc z tohoto bloqu. Chci studovat dorozumivaci schopnosti becuanskych pavianu v povodi Okavanga. Po prispevku Josefa K touzim po inteligentni spolecnosti.
Good night
10. 02. 2012 | 01:46

Josef K. napsal(a):

Honolulu patří k té zvláštní skupině, která si vždy argument najde. Když to nejde přes banány tak to půjde přes Romy. Navíc jsem nepsal o hranicích států, ale o městech, jeho schopnost číst je taky obdivuhodná. Jeho inteleigence je inteligence opraváře fordů a požírače obřích hamburgerů, milovníka browningů a střelby po nepohodlných sousedech. O čemž tady rád a dlouze píše. I to je názor.
Jeho příchylnost k panu Klausovi, osobnosti značně patologické, projevuje mnohé. Podobnou by asi cítil i k jiným tohoto ražení. No, podivné je, proč utíkal, protože zde byl pro lidi jeho názorů ráj. Možná měl počkat a dnes byl oligarchou?

Mard, žárovky mají smysl, minimálně ten, že povedou ke snížení energetické spotřeby, stejně jako rovné okurky a banány zvyšují přepravní kapacity a snižují náklady a spotřebu PHM. Raději se poučte o pravidlech, která sjte musel dodržovat jen za první republiky, vč. domovské obce, a pak diskutujte o žárovkách. Kupodivu jsem je všude doma nakoupil za 8 tisíc, a za první rok byla úspora 16 tisíc. To je na Vás, jak umíte počítat. Možná toužíte po zemi poseté jadernými elektrárnami, to je taky způsob, jak jít dál. Pak stačí zajet na sever Ruska a mrknout na ty vraky ponorek a lodí, jak to končí, jen si nezapomeňte vzít s sebou dozimetr.
10. 02. 2012 | 02:16

jenicek napsal(a):

Jakožto odporný zamindrákovaný čecháček a odpůrce EU, s autorkou víceméně souhlasím. Jenže, co s tím co píše, má společnýho fiskální smlouva?!! Ta jde úplně mimoběžným směrem, a o to jde.
10. 02. 2012 | 03:09

Jozef napsal(a):

Ja to vidim uz tak,
ze je treba zabojovat uz aj o ohrozenu europsku civilizaciu.
Velmi spolocne.Ruka v ruke.Zacat co najskor,momentalne najslabsimi clankami.
Vyjadrujem potesenie z rozsiahlych znalosti a aktivneho pristupu autorky k zavaznym problemom doma i vo svete.
10. 02. 2012 | 03:26

AC napsal(a):

Violo,

díky že to připomínáte, kolikrát jsme měli skoro vše a zase to ztratili, jako ty trubky začínáme opět a stále znovu. Za pár let budeme rozhodovat zase. To se pak ale nesmíme divit, že máme pořád holé zadky,
splundrovanou zemi, protože cizákům na ni nezáleží - takhle to dopadá, když každou chvíli tlučeme palicemi o zem před jiným mocným.
Ideologie je hezká věc, ale když nebudeme mít ekonomiku v pořádku, můžeme si ji strčit za klobouk. Nebo i jinam. Za chvíli bychom se stali bezdomovci ve vlastní zemi. Naštěstí je tady stále dost slušných vlivných lidí, kteří si zachovali chladný rozum a nepodlehnou hromadné slepotě.
10. 02. 2012 | 05:06

ten, kdo se s blbem hádat nebude napsal(a):

Pro Petra z Tábora.
Cituji:
„Nicméně problém vidím v odtržení bruselské byrokracie od občanů EU.“

Něco podobného by mohl napsat občan jiného státu ne ČR.
Prozrazujete na sebe, že jste odtržen od reality spíše vy stejně jako česká politická reprezentace. Odtržení české politické reprezentace od svých občanů patrně nevidíte.

Čeští občané mají více důvěry k evropským institucím než k těm svým.
http://www.cvvm.cas.cz/upl/zpravy/101166s_pm110630a.pdf

A to i přes národoveckou mediální masáž.

O odtržení bruselské byrokracie by mohli hovořit Paroubek nebo Fischer, ale česká pravice ne. Česká pravice je odtržena nejen od reality v EU, ale taky u nás doma.

A její příznivci?
Meleme, meleme meleme.......
pořád dokola své mantry
A ještě o důvěře k evropským vládám.
Ta česká je nedemokratická ostuda a do střední Evropy nepatří.

Many EU Leaders See Low Job Approval
http://www.gallup.com/poll/152111/Leaders-Low-Job-Approval.aspx
10. 02. 2012 | 06:02

paprika napsal(a):

Drahý Honolulane, kultury píšeme y! Pokud toužíte po inteligentním prostředí, zkuste základní školu.
10. 02. 2012 | 07:53

Marcus Agrippa napsal(a):

EU funguje na dobrovolné bázi, vstupovali jsme do EU na základě referenda, všichni se snaží věcně argumentovat, z 27 zemí jsme jediní proti, předvolebním heslem současné vlády byl vyrovnaný rozpočet, žádná válka - žádné přepadávání - žádné intervence spřátelených vojsk ...... pořád v tom marně hledám tu ztrátu suverenity. Koho ztrátu?! Našich politiků - tak to snad - už aby to bylo ne?!

Jeden dokola a dokola a dokola opakovaný blábol - za naše ekonomické problémy může EU - NEMŮŽE!! Můžou za to výhradně námi volení politici ( do EU jsme vstoupili na základě podpisu V.Klause až v roce 2004 ).

A hlavně - nejsme a nikdy nebudeme ( na to máme moc špatnou reputaci ) Švýcarsko nebo Norsko.
10. 02. 2012 | 08:24

student napsal(a):

Je to problém. Zažil jsem to.
Každý chce být ve stejné partě s velkýma klukama. Ale musí občas zabránit tomu, aby si tam s ním nedělali co je napadne.
10. 02. 2012 | 08:44

TomášL napsal(a):

Dobrý den autorko!

Když se dívám na českou politickou elitu, nebylo by od věci oprášit Protektorát...
10. 02. 2012 | 08:51

Sladký napsal(a):

Dobrý den, paní Brixi!
Vaše příspěvky čtu už dlouho a vždy s potěšením.Určitě nebudu sám, kdo ve Vás vidí vynikající kandidátku do presidentských voleb.Řekněte ano- a začnu sbírat podpisy.:o))) Usmívám se, ale myslím to opravdu velmi vážně!
10. 02. 2012 | 09:13

Daňový poplatník napsal(a):

To autorka:
Tenhle článek je o Svaté říši římské? Nebo o Rakousku Uhersku? Nebo o Protektorátu Böhmen und Mähren? Nebo o RVHP? Nebo kdykoliv o čemkolivV
10. 02. 2012 | 09:43

M.N.O.P. napsal(a):

Klíčem naší budoucnosti je postoj občanů našeho národa k odkazu NÁRODNÍMU SOCIALIZMU. Stojíme na rozcestí. Pravá, jasně se rýsující cesta, vede k fašizující elitářké vládě Levá v mlze se skrývající cesta, vede k národní demokracii a do Evropy. Cesta zpět k bolševizmu a fašizmu. My jsme ještě druhou světovou válku nevyhrály, zatím jsme se jen vymlouvali, že jsme museli dělalat to, co po nás chtějí vítězové. Teď poprvé záleží na naší vůli a práci.
10. 02. 2012 | 09:56

zdenekb napsal(a):

Daňový poplatník:

O společenství demokratických států, do nějž jsme docela nedávno dobrovolně vstoupili. Ale nevím, jestli to není zbytečná vysvětlivka... vzhledem k vašemu výlevu.

Josef K:

Pikantní je, že honolulanovi vadí krátké členství v KSČ u chartisty Rychetského, nikoliv svazáctví Bobo a především její kandidatura za současnou (!) KSČM. Asi v tom bude ta její obdivovaná předvídavost...
10. 02. 2012 | 10:12

Josef K. napsal(a):

Zdenekb. Děkuju za dobrou ilustraci.
10. 02. 2012 | 11:02

alna napsal(a):

Jak je výhodné být součástí velkého celku je viděn na naší vízové povinnosti s Kanadou
10. 02. 2012 | 11:09

Daňový poplatník napsal(a):

To zdenekb:
Uf, to se mi ulevilo, není nad správné vysvětlení.
10. 02. 2012 | 11:19

ivanka napsal(a):

Sjednotit evropu acodstranit hranice je ekonomicka i socialni nutnost. Ale dnesni EU je skodlivy byrokraticky moloch
10. 02. 2012 | 12:00

český maloměšťák napsal(a):

100 W žárovky " u nás" na krámě :

http://switchboard.nrdc.org/blogs/nhorowitz/usa_today_poll_shows_overwhelm.html

"...I have previously written about the massive benefits of the federal energy efficiency standards for light bulbs which include saving Americans more than $10 billion a year in the form of lower electric bills. The results of the USA Today poll demonstrate that consumers know and support the benefits these lighting standards provide:

More than 70% of Americans purchased a LED or compact fluorescent light (CFL) bulb in the past few years. (Note, consumers can now also buy energy savings incandescent light bulbs at leading retailers such as Home Depot and Lowes that use 28% less power and meet the federal standards.)
84% of those who made the switch were satisfied or very satisfied with the new bulb.
63% of all independent voters thought the law enacting the light bulb efficiency standards was a good one.

These results confirm that most consumers have already begun to make the switch to new and improved light bulbs and they like them. ..."

Zaostalost nemá dres. Zaostalost je jen...blbá.

P.S. V určitých případech může vést tkzv. bezmenzná svoboda k produkci takového balastu jako je např. honolulu. I z tohoto důvodu se věci omezují.

Více zde - i vyvrácení mýtu o nebezpečném obsahu rtuti :

http://mediamatters.org/research/201103230023
10. 02. 2012 | 13:31

český maloměšťák napsal(a):

ještě vyjmu z diskuze pod odkazem :

Tommy :"And you and government elitists think you know best for everyone."

"Aw, tommy, seriously. Enough with the free market boondoggle. It is government's function to direct society. As there is a finite amount of energy available, and as this energy is consumed at a more rapid pace, government is obligated to step in to avert an impending energy crisis. Furthermore, whether you choose to believe in anthropogenic climate change or not, the significant reduction in greenhouse gases made possible by a shrinking demand for coal-generated electricity will result in huge net positives. If Energy Star compliant LEDs use 1/4 the energy that traditional incandescents do, that's a huge drop in electricity demand and an opportunity to wean ourselves off dirty energy. This is good policy.
Anarcho-capitalists are the dumbest form of libertarians, I swear. "The market will take care of it!" is a slogan for dumb people, not a philosophy of governance."

"As very long time user of CFLs I can say they are as good as claimed."

Je ale pravda - že pokud bydlíte v zemljance - ta od LEDky se moc neohřejete. V tomto případě není nad klasickou žárovku....
10. 02. 2012 | 13:39

Ami napsal(a):

Paní Brixi, odvěky vekům je známo, že ve dvou se to lépe táhne. To platí i pro naši integraci do EU. Někteří, i tady diskutující, to raději "nechápou" protože to pochopit nechtějí.
Nehrá jim to totiž do karet. Česká společnost je zapleněna na vedoucích místech lidmi, kteří chtějí nadále hrabat jenom pro sebe a nemají v sobě ani kousek morálky. Co můžeme od nich čekat? Je už načase, paní Brixi, vzít to tady celé do vlastních rukou. Věřím ve Vaši odborné schopnosti, um, nadhled i charakter, kterými ovplývate, že by je bylo možné využít ve vedení tohoto zkorumpovaného státu a nastolit pořádek. Lidé Vašeho ražení Vám k tomuto kroku pomůžou. Stačí jenom vykročit.
10. 02. 2012 | 14:05

honolulu napsal(a):

Papriko (07:53),
ty feferonko mexicka, moje rectum szirajici, uz jsem zde mnohokrat napsal a OMLOUVAL SE, ze jsme cizinec bez cestiny zijici uz pres 40 let venku. Na to uz je treba kalkulacka, aby si jeden pamatoval, kdy prisli Rusi. Ty mas sice gramatiku, ale jinak jsi natrdly jako oak stump.

ZdenekB (10:12)
Neznam minulost pani Bobosikove, ale znovu pripominam, ze v Bruselu byla SKVELA a namlatila mistrne zadek vsem tem byrokratum. Ona ma zasluhy na obrane zajmu Ceska.
Pana Rychteckeho znam pouze z interperaci, diky panu Stejskalovi.
Vim, ze je inteligentni, ale pripada mi opatrny a taktni.

Na ty certy v Bruselu by nestacil. Tem je potreba dat jasne najevo, ze my Cesi jsme vice nez oni, ti nedonoseni, opozdeni cokoladu zerouci, zacpou trpici, utopiste. Take jsou neposlusni nam Amikum a ten jejich "soud" u zabozroutu (Strasburg) je opora vsech Romu terorizujici nase babicky.
10. 02. 2012 | 16:10

honolulu napsal(a):

Rikam Vam panove jeste jednou, zvolte na hrad pani Silvii a
ovladnete pul Evropy ! Ta pani snadno precte kazdy shenanigan, ktery si tam ti zlomyslni trpaslici vymysli.
A nadavejte mi az vecer, musim z domu !
10. 02. 2012 | 16:20

leon napsal(a):

jak výhodné je patřit k velkému celku, je vidět nejen na vízech s Kanadou, ale i ropném embargu Iránu a následné válce nebo dobrodružství v Afghanistánu. No, jo, ale to je vysoká politika, že
10. 02. 2012 | 19:49

Skogen napsal(a):

Marcus Agrippa 10. 02. 2012 | 08:24

Výborně řečeno. Někdy mi připadá, že žiju mezi blázny, kteří dnes nevědí, co dělali včera, anebo spíš, kteří vůbec nevědí, co a proč dělají...
10. 02. 2012 | 19:50

honolulu napsal(a):

Vazena pani Brixi,
Vas vliv na mnoho prispevkaru je mi silne podezrely. Neni v tom nejaka tajna ruka mocnosti, ktere bych zde nerad jmenoval a ktere maji H.Q. v Salemu, Mass.. ?

Jste si jista tim, ze jste studovala na universte zminene ve Vasem profilu ? Nebyla to nahodou universita SALEMSKA ?

Ja ten stat znam. Zachranoval jsem tam spodni vodu v nekolika mistech a vyresil problem, co s horou sludge, kterou Boston produkoval. Tim jsem positivne ovlivnil Vase zdravi.

Mela by jste se nekdy revanzovat informaci, odkud se bere Vas vliv na tolik lidi.

Svetova zdravotni organizace ? Zrusil bych ji, pro benefit zdravotnich organizaci pouze pro Evropu a USA.

Socialni politika v Cesku ? To jsou prece davky Romum na ukor bilych duchodcu ?

Karvinou neznam, ale Salemske vedmy mi rekly, ze jste z mesta RAJ. Jeste se zeptam Tarotu budete-li tou pani presidentkou ci ne...
11. 02. 2012 | 02:12

Ami napsal(a):

Honolulu, klídek. Paní Brixi dokázala svýma vědomostmi, které v blogech předkláda, stát se dobrou prezidentkou. Nemusí používat žádné další páky k přesvědčování tolika lidí. Každej rozumnej člověk to chápe. Patrně někde, Honolulu, strádate. Možná by pomohlo doplňkové studium, trochu vrozené inteligence a tak dále. Pouvažujte a pak se můžete tady angažovat. Nic jiného Vám poradit nelze. Nebo se se svým problémem obraťte na "vedmy".
11. 02. 2012 | 12:20

Medikolog napsal(a):

Krásnou neděli paní Brixi i vespolek,

jistě, je většinou výhodné být součástí většího celku. Vzhledem k tomu, že praotce Čecha chytila arthrosa (nebo jenom akutní záchvat akutní lenory) zrovna v české kotlině, náhodou v srdci Evropy, je volba mimo naši vůli jaksi praedestinována. Integrovat se do Severní Ameriky či do Antarktidy z naší zeměpisné polohy dost dobře nejde. To chápou i Josef Vyskočil z Putimi a kámoš Dežo. V zeměpisné poloze nemáme na výběr. Bez přístupu k moři a v obklíčení našimi úhlavními tu přáteli a spojenci, většinou však nepřáteli s tranzitem všeho přes cizinu vojensky i ekonomicky silnějšími než my kromě období feudální roztříštěnosti kdy se mohl prosadit profík Jan Žižka až do doby, kdy se Češi profackovali po Kalouskovsku navzájem a nechali se raději zotročit cizáky a Církví katolickou.. aby se snad nad někoho nepovznesl nějaký Čech. Nějak aktuální i posledních dvacet jedna let. To by se naše společnost měla i v USA cítit konečně plnoletá.

A jako plnoletá společnost si musíme zodpovědně vybrat zda budeme v gangu a k tomu v postavení picciota či hadru na podlahu... nebo zda jako ostatní národy budeme ve společenství evropských národů jako rovný s rovným hájit své vlastní národní (zejména ekonomické) zájmy. Musíme si uvědomit, že "pár několik" poslanců v Europarlamentu bez práva veta je totéž jako parta bezdomovců pokřikující před Strakovou akademií. Alespoň do doby, než Evropa nalezne společný evropský jazyk, jako kdysi USA a postupně smaže rozdíly v nazírání na na Evropany.. včetně pracujících přistěhovalců, pokud budou i po lidské stránce pro Evropu přínosem. Pokud bez výhrad převezmou naši evropskou kulturu a evropský tradiční systém hodnot bez náboženských přežitků v občanském životě.
12. 02. 2012 | 09:41

honolulu napsal(a):

Ami, (12:20)
nestradam ! Kvetu a jsem velmi spokojen, ale bojim se budoucnosti. Desim se vsech DO-GOODERS. Inteligenci na angazovani se ve Vasi vysoce intelectualni spolecnosti nemam zadnou. Touzim vsak po ni stejne jako po hemeroidech.

Nedelate chybu, kdyz mi nadavate, dela mi to dobre. Delate velkou chybu, kdyz me posilate pryc a zduraznujete, ze Vas nazor je nazor intelektu.
Vedmy mi rekly, ze jste dreveny houpaci kun a ja jsem skotacivy zivy osel. Tak me poslechnete kvuli Vasi drevene inteligenci a volte pani Bobosikovu na presidentku !
12. 02. 2012 | 17:51

Skleb napsal(a):

Zda se mi,ze pani autorka si mysli,ze cim vetsi a vice tim lepe a radostneji.
Ekonomicky prehled pani Brixi = nula. Historicky prehled = nula.
13. 02. 2012 | 14:55

ten, kdo se s blbem hádat nebude napsal(a):

Pani Brixi na hrad!
15. 02. 2012 | 13:30

Terry napsal(a):

Ivana Haslingerová: Necítím se nemravně, když nechci platit 38 miliard na eurozónu (http://haslingerova.blog.idnes.cz/c/243636/Necitim-se-nemravne-kdyz-nechci-platit-38-miliard-na-eurozonu.html)

O tom, o čem mnozí naši "demokratičtí" politici (např. "nejlepší ministr financí") raději nemluví...
15. 02. 2012 | 16:29

Radek napsal(a):

Hano Brixi, věřím že bez té socanské unie nemůžete být. Doufám že víte jaký je to byrokratický aparát, co stojí daňové poplatníky peněz a kam spěje. Neviděla jste náhodou dokument BBC " Hořká pilulka z Bruselu " ? Vy toto ale všechno víte, když vám to vyhovuje, tak proč se o tom zmiňovat, že ? Ještě diskutujícím prosím řekněte co děláte a jaký máte měsíční příjem. Pak budou vědět na čem jsou. Děkuji.

Zatím tu máte i příznivce, nick " ten kdo se s blbem hádat nebude ", ten vás chce na Hrad, já se s ním opravdu hádat nebudu, držím se jeho nicku.
15. 02. 2012 | 23:14

Ami napsal(a):

Radku,
mluví z Vás česká závist. Víme, co dělá a kolik vydělává paní Brixi. Nemusí zatloukat. Její práce je kvalitní a plat úměrný k tomu. A o důležitosti poslání EU nemáte ani páru.
Tak se prosím sklidněte a angažujte tam, kde máte co říci. Tady jste vedle jak ta jedle.
17. 02. 2012 | 14:51

Vladimir napsal(a):

Tak tohle je případ, kdy s paní Brixi nemůže souhlasit žádný sedlák se zdravým rozumem v hlavě. To, co tvrdí paní Brixi je návod k vytváření bloků - tedy aby se jedna parta dala dohromady a handrkovala se jinou partou uzavřenou v bolku. V ekonomice se takovému počínání říká vytváření trustů, monopolů, ... A lidé také dospěli k tomu, že monopoly nejsou v ekonomice zdravé v každém slušném státě mají ustavený antimonoplní úřad a jsou tam antimonopolní zákony ...
Smyslem jednání české vlády, českých podnikatelů např. s argentinskými podnikateli je uzavřít s těmi argentinskými smlouvy o zakázky. Podobně s Brazilskými , Indickými, Čínskými, ... To, co navrhuje paní Brixi je obcházení antimonoplních principů - ona horuje pro monopoly ! Smysl má uzavírat za bloky určitá obchodní opatření - např. o sociálním postavení dělníků v té zemi, o využívání (či nevyužívání ) dětské práce , ap.
19. 02. 2012 | 00:04

Radek napsal(a):

Ami, nevím co je na její práci /?/ kvalitní? Přesto by lidi zajímalo kolik za to nic nedělání bere ? O té " důležitosti " páru mám. Za můj dlouhý život jsem podobná seskupení již zažil. Tak se prosím zklidni, je demokracie eurohujere, můžeš dál tenhle byrokratický podnik podporovat. Asi ti z něho také kape, ale u mne jsi vedle jak ta jedle. Mně z něho nekape nic, jen ho financuji.
19. 02. 2012 | 01:16

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Brenna Yngvar · Bureš Radim C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gazdík Petr · Glanc Tomáš H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří J Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jaroslav · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Mahdalová Eva · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Navrátil Marek · Němec Václav · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rath David · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukup Ondřej · Sportbar · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojtěch Adam · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy